Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Παρουσία του Προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Στέργιου Πιτσιόρλα, του βοηθού Γενικού Διευθυντή του τμήματος ακίνητης περιουσίας της Εθνικής Τράπεζας, κ. Γιώργου Φράγκου, της συμβούλου σε πολεοδομικά θέματα της Εθνικής Τράπεζας, κας. Παρασκευής Μπάτσου, του Μελετητή, Αρχιτέκτονα – Μηχανικού, κ. Σπύρου Τσαγκαράτου, του μελετητή Περιβαλλοντολόγου – Δασολόγου, κ. Νικόλαου Χλύκα και του νομικού συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ κ. Κωνσταντίνου Καρατσώλη, παρουσιάστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης αναλυτικά το σχέδιο αξιοποίησης του «Αστέρα Βουλιαγμένης».
       
      Μετά την παρουσίαση της μελέτης από τους εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων φορέων, δόθηκε ο λόγος στο Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά και σε εκπροσώπους φορέων της πόλης, να θέσουν ερωτήματα στην ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και να αναπτύξουν τις θέσεις και τους προβληματισμούς τους και τις πιθανές ενστάσεις τους.
       
      Μετά το τέλος της συζήτησης, το Δημοτικό Συμβούλιο με ευρεία πλειοψηφία (22 θετικές και μία αρνητική ψήφο), υπερψήφισε την ακόλουθη πρόταση του Δημάρχου Γρηγόρη Κωνσταντέλλου:
       
      Ψήφισμα
       
      «Το Δημοτικό Συμβούλιο χαιρετίζει την ανταπόκριση που έλαβε το αίτημα του Δημάρχου προς τη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ για επίσημη και δημόσια παρουσίαση της μελέτης αξιοποίησης της έκτασης της χερσονήσου του Μικρού Καβουρίου στη Δ.Ε. Βουλιαγμένης.
       
      Το Δημοτικό Συμβούλιο χαρακτηρίζει την παρουσίαση πλήρη και δηλώνει προς όλες τις κατευθύνσεις, ότι εφόσον τηρηθούν όλες οι περιβαλλοντικές και λοιπές ρυθμίσεις που παρουσιάστηκαν και περιέχονται στο προτεινόμενο ΕΣΧΑΔΑ, θα στηρίξει το σχέδιο αξιοποίησης.
       
      Πιθανή παρέκκλιση από τα ανωτέρω, θα σημαίνει την απόλυτη αντίθεση του Δημοτικού Συμβουλίου και των κατοίκων της περιοχής, με όλα τα μέσα που έχουν στη διάθεσή τους.
       

       
      Εξουσιοδοτεί τον Δήμαρχο να συνεχίσει να παρακολουθεί και να παρεμβαίνει στις εξελίξεις και να ενημερώνει σχετικά το Δημοτικό Συμβούλιο, σε περίπτωση που επιχειρηθεί απόκλιση που θα αλλοιώσει τη φυσιογνωμία της περιοχής και θα προκαλέσει πιθανή βλάβη στο φυσικό περιβάλλον και τις αρχαιότητες της περιοχής».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Perase_apo_to_dimo_o_Asteras_Bouliagmenis/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η τελευταία μεγάλη ελπίδα για τον κατασκευαστικό κόσμο αλλά και τον τομέα της ανάπτυξης, το Πακέτο Γιουνκέρ έχει προσελκύσει οδικά, σιδηροδρομικά, έργα Μετρό, έργα ενέργειας, και πολά καθώς το επενδυτικό σχέδιο των Βρυξελλών είμαι ταχεία ανάπτυξη μέσω επενδυτικών κεφαλαίων από όλο τον κόσμο.
       
      Στο Υπουργείο Υποδομών προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια δεδομένη λίστα αλλά έχουν πέσεις σημαντικές προτάσεις στο τραπέζι και σύμφωνα με υψηλόβαθμες πηγές έχουν γίνει κάποιες προτάσεις για έργα αναπτυξιακά που θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα τέτοιο πλάνο καθώς η χρηματοδότηση τους αποτελεί ένα δύσκολο σημείο.
       
      Σύμφωνα με τηις ίδιες πηγές, τα 6 έργα που έχουν πέσει στο τραπέζι για ένταξη στο Πακέτο Γιουνκέρ είναι τα παρακάτω:
       
      -Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο Καστελίου
      -Υποθαλάσσια Σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος
      -Επέκταση Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού στο τμήμα Παπάγου-Λ.Βουλιαγμένης
      -Επέκταση Λεωφόρου Κύμης
      -Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης
      -Υποθαλάσσια Σήραγγα Λευκάδας-Αιτωλοακαρνανίας
       
      Στα παραπάνω έργα έχουμε ένα σημαντικό διαχωρισμό καθώς κάποια από αυτά έχουν διαγωνισμούς σε εξέλιξη (Καστέλι, Σαλαμίνα, Λευκάδα) και τα υπόλοιπα έιναι μεγάλα έργα που έχουν ακουστεί πολύ στο παρελθόν αλλά δεν έχουν φτάσει ποτέ στο επίπεδο της υλοποίησης.
       
      Το σημαντικό είναι πως όλα αυτά τα έργα έχουν τις προϋποθέσεις να μπουν μέσα στο Πακέτο Γιουνκέρ, καθώς είτε θα περιλαμβάνουν διόδια είτε θα υπάρχουν τέλη, οπότε το βασικό σκέλος για την ένταξη τους είναι θετικό.
       
      ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΟΥΝΚΕΡ
      Το «Σχέδιο Γιουνκέρ» όπως είναι η σωστή αναφορά του, προέβλεψε τη διάθεση 315 δισ. ευρώ έως το 2017, με στόχο την τόνωση της ανάπτυξης. Ωστόσο, από τα ταμεία της Ε.Ε. και της ΕΤΕπ πρόκειται να διατεθούν μόλις 21 δισ. ευρώ, ενώ τη μερίδα του λέοντος καλούνται να συνεισφέρουν ιδιώτες επενδυτές. Από τα 21 δισ. ευρώ, τα 16 δισ. θα προέλθουν από διαθέσιμα του προϋπολογισμού της ΕΕ και τα 5 δισ. από κεφάλαια της ΕΤΕπ. Εν συνεχεία, η ΕΤΕπ πρόκειται να τριπλασιάσει το συνολικό ποσό (φτάνοντας το στα 315 δις. € ) μέσω μόχλευσης και να το διαθέσει ως τίτλο επένδυσης σε ιδιώτες επενδυτές.
       
      Τα χρήματα αυτά εν συνεχεία θα κατευθυνθούν στο «Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων» ή EFSI, που δημιούργησαν οι 28 χώρες της ΕΕ. Το εν λόγω Ταμείο είναι σχεδιασμένο σε τετραετή ορίζοντα και στοχεύει στη χρηματοδότηση κυρίως μεγάλων και ριψοκίνδυνων επενδυτικών προγραμμάτων από ιδιώτες, όπως π.χ. κατασκευή αεροδρομίων και σιδηροδρόμων, ενώ περίπου το 1/3 θα διατεθεί για επενδύσεις επιχειρήσεων με λιγότερους από 3000 υπαλλήλους. Το δε κίνητρο για τους ιδιώτες επενδυτές θα είναι οι εγγυήσεις της Ε.Ε στο ενδεχόμενο των πρώτων οικονομικών ζημιών
       
      Οι Βρυξέλλες φιλοδοξούν, έτσι, ότι το βασικό κεφάλαιο των 21 δισ. θα λειτουργήσει ως μοχλός, ο οποίος θα θέσει σε κίνηση τους φορείς της ιδιωτικής οικονομίας. Τα κράτη-μέλη έχουν καταθέσει ήδη περί τις 2.000 επενδυτικές προτάσεις που αφορούν ευρυζωνικά και ενεργειακά δίκτυα, κατασκευή αυτοκινητοδρόμων, εγκαταστάσεις αιολικής ενέργειας, λιμάνια, συνδέσεις με τρένα υψηλών ταχυτήτων, ενεργειακή αναβάθμιση δημόσιων κτιρίων κλπ.
       
      Έχουν εκφραστεί, ωστόσο, επιφυλάξεις για τη χρηματοδότηση αυτών των επενδυτικών σχεδίων λόγω του ότι η προβλεπόμενη μόχλευση πρέπει να φτάσει στο 15πλάσιο των 21 δισ. ευρώ που θα τοποθετήσουν οι Βρυξέλλες και η ΕΤΕπ. Επιπλέον οι επικριτές αυτών των σχεδίων εκτιμούν ότι πολλές από τις προτάσεις που έχουν κατατεθεί δεν διασφαλίζουν τη διαρκή αναπτυξιακή ώθηση της ευρωπαϊκής οικονομίας. Ένα ακόμη σημείο επικρίσεων αφορά τις περίπλοκες γραφειοκρατικές διαδικασίες και την έλλειψη διαφάνειας, οι οποίες ενδέχεται να λειτουργήσουν αποτρεπτικά για πιθανούς επενδυτές. Για την Ελλάδα θεωρείται πως θα μπορούσαν να διεκδικηθούν επενδύσεις-προγράμματα 12-15 δις ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/33480-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CE%B1-6-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%AD%CF%86%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%AD%CE%B6%CE%B9-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%BA%CE%AD%CF%81
      Περισσότερα...

      0

    • ΙΑΣΟΝΑΣ

      Στη νομιμοποίηση χιλιάδων αυθαιρέτων που οικοδομήθηκαν μέσα σε περιοχές όπου... στο παρελθόν υπήρχαν δάση προχωρά, ως φαίνεται, η κυβέρνηση. Το υπουργείο Περιβάλλοντος με απόφασή του ανακοίνωσε το «πάγωμα» των κατεδαφίσεων μέχρι την κύρωση δασικών χαρτών. Ωστόσο, προειδοποιεί ότι δεν θα υπάρξει καμία ανοχή για οικοδομές που βρίσκονται σε ρέματα ή στον αιγιαλό.
       
      Για την ολοκλήρωση της χαρτογράφησης – ρυμοτόμησης των περιοχών αυτών μπορεί να χρειαστούν ακόμα και τρία χρόνια και θεωρείται δεδομένο ότι το υπουργείο θα βρεθεί αντιμέτωπο με διλήμματα για το τι μέλλει γενέσθαι σε αρκετά τμήματα της ελληνικής επικράτειας, όπου κατοικίες έχουν αντικαταστήσει ολόκληρες δασικές εκτάσεις. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η Σαλαμίνα όπου ο αριθμός των αυθαίρετων σπιτιών φθάνει τα 280.000, ενώ αντίστοιχα προβλήματα παρατηρούνται σε Άνω Γλυφάδα και Πέραμα, σύμφωνα με δημοσίευμα στην εφημερίδα «Έθνος».
       
      «Είναι δεδομένο ότι κάποιες περιοχές θα βρεθούν εντός δάσους. Σε άλλες θα χρειαστεί να προχωρήσουμε σε ρυμοτόμηση θεσπίζοντας ορισμένα περιβαλλοντικά ισοδύναμα» τόνισε σε δηλώσεις του την Τρίτη ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης.
       

      Ουσιαστικά η λύση που εξετάζεται είναι να οριστεί εισφορά σε γη και χρήματα για αναδάσωση ίσης έκτασης στην ίδια περιοχή, πρόσθεσε ο κ. Τσιρώνης, ενώ ερωτηθείς για το τι θα γίνει με αυθαίρετα που έχουν ήδη κριθεί κατεδαφιστέα, είπε: «Αυτό ισχύει με την ισχύουσα νομοθεσία. Ενδεχομένως η καινούρια νομοθεσία να ορίζει ότι μια περιοχή μπορεί να χάνει τον δασικό της χαρακτήρα. Αν αρθεί ο δασικός χαρακτήρας, αίρεται και η πράξη κατεδάφισης. Σε κάθε περίπτωση θα ληφθεί υπ’ όψιν η συνολική εικόνα μιας περιοχής, καθώς μπορεί να υπάρχουν τελεσίδικες αποφάσεις κατεδάφισης για πέντε ακίνητα αλλά να υπάρχουν δίπλα ή χιαστί ή όμορα πολλά άλλα που άλλαξαν χαρακτήρα».
       
      Ωστόσο, ο κ. Τσιρώνης έριξε το… μπαλάκι της τελικής απόφασης για τα κατεδαφιστέα στο Υπουργείο Εσωτερικών, επισημαίνοντας ότι «η ιεράρχησή είναι δικό τους ζήτημα». Επιπλέον, δεν παρέλειψε να προειδοποιήσει ότι «η Πολιτεία θα είναι αυστηρή στις περιπτώσεις αυθαιρέτων που βρίσκονται στον αιγιαλό ή ρέματα».
       
      Εκτιμάται πως το 25,5% της ελληνικής επικράτειας καλύπτεται από δάση. Την ίδια στιγμή, όμως, η κύρωση των δασικών χαρτών, δηλαδή το στάδιο όπου το υλικό αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον χαρακτηρισμό κατοικιών ως «αυθαίρετων» δεν υπερβαίνει το 1%. Οικολόγοι και περιβαλλοντικές οργανώσεις αποδίδουν τις πολύχρονες καθυστερήσεις στην ανάγκη διατήρησης μιας «ρευστής» κατάστασης που οδηγεί σε αποχαρακτηρισμό ολόκληρων δασικών περιοχών προς όφελος της οικοδομής.
       
      ΠΗΓΗ; http://tro-ma-ktiko.blogspot.gr/2016/02/blog-post_223.html
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία, από την αρμόδια Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο διορισμός της νέας αντιπροέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (PAE) και των νέων μελών της ολομέλειας της Αρχής.
       
      Πρόκειται για τους Μικαέλα Λάττα, και τους, Ιωάννη Αναγνωστόπουλο, (αναπληρωτής καθηγητής στο ΕΜΠ -υδρομηχανική), Απόστολο Γκότσια (επίκουρος καθηγητής στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Αιγαίου) και Θεόδωρο Ζερβό (διδάκτωρ ηλεκτρολόγο μηχανικό) αντίστοιχα.
       
      Με την έγκριση των νέων μελών από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ολοκληρώθηκε η διαδικασία αναπλήρωσης των μελών της Ολομέλειας της ΡΑΕ, η οποία εκκρεμεί από τις 4 Δεκεμβρίου καθιστώντας ουσιαστικά την αρμόδια Αρχή ανενεργή και την αγορά ενέργειας χωρίς ρυθμιστή σε μια συγκυρία που προωθούνται ιδιαίτερα κρίσιμες αλλαγές.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Nea_antiproedros_kai_nea_meli_sti_RAE/
      Περισσότερα...

      0

    • GRTOPO

      To Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας καλεί όλους τους μηχανικούς να συμμετέχουν
      στην Γενική Απεργία την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016.
       
      Η προσυγκέντρωση των μηχανικών θα γίνει στις 10:30 π.μ. στα Προπύλαια και το τελικό σημείο
      συγκέντρωσης θα είναι στην πλατεία Κοραή.
       
       
      ( Προσωπική Σημείωση: Θεωρώ ότι η συμμετοχή μας πρέπει να είναι ΜΑΖΙΚΗ!!!
      Μόνο αν δουν τον όγκο των αντιτιθέμενων στο α-σφαγιστικό νομοσχέδιο και οι ντόπιοι και ειδικά οι ξένοι "θεσμοί" θα το ξανασκεφτούν τι ζητούν απ την Ελληνική Κοινωνία!! )
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Συμπράξεις και στα νερά, εκτός από τους λιγνίτες, έχουν ήδη ζητήσει από τη ΔΕΗ οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, προκειμένου να εξετάσουν το ενδεχόμενο συνεργασίας ανάλογης με αυτή που περιέγραψε στο χθεσινό "κάλεσμα" ο πρόεδρος και διευθύνων της ΔΕΗ Μανώλης Παναγιωτάκης.
       
      Ακτινογραφώντας τις προθέσεις των παικτών που δυνητικά θα μπορούσαν να αποδεχτούν συμπράξεις με τη ΔΕΗ, εκείνο που είναι σε θέση να γνωρίζει το "Energypress" είναι ότι από μόνοι τους οι λιγνίτες δεν φαίνεται να επαρκούν.
       
      "Αν η ΔΕΗ βάλει μαζί και λίγο… νεράκι, τότε ναι, μπορεί να μας ενδιαφέρει", όπως λέει χαρακτηριστικά στέλεχος ιδιωτικής εταιρείας. Εννοούσε, τι άλλο, ότι στο πακέτο που προσφέρει η ΔΕΗ, πρέπει να προσθέσει και 2-3 υδροηλεκτρικά εργοστάσια, κάτι που πάντως ο Μ. Παναγιωτάκης απέρριψε και χθες κατηγορηματικά.
       
      Στον απόηχο ωστόσο των δηλώσεων του προέδρου της ΔΕΗ που άνοιξε για μια ακόμη φορά ορθάνοιχτα την πόρτα σε ιδιώτες για μετοχικές συνεργασίες σε τουλάχιστον τρεις μονάδες (Αμύνταιο, Μελίτη Ι και ΙΙ), στελέχη της αγοράς αποκαλύπτουν πως στο παρασκήνιο έχουν ήδη γίνει προπαρασκευτικές κουβέντες. Πόσο μάλλον όταν όπως είναι σε θέση να γνωρίζει το "Energypress", τα περί συμπράξεων έχουν τις ευλογίες του αρμόδιου υπουργού Π. Σκουρλέτη.
       
      Σίγουρα η ΔΕΗ έχει κάνει το πρώτο σημαντικό βήμα. Τώρα, η αγορά της ζητά να κάνει και ένα 2ο. Στην ουσία, οι τελευταίες εξελίξεις επαναφέρουν τα σενάρια για τη δημιουργία μιας "Μικρής ΔΕΗ", από την οποία όμως δεν θα είναι αποξενωμένη η "Μεγάλη ΔΕΗ", όπως προέβλεπε το παλαιό σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης, αλλά αντίθετα θα συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό ακόμα και 49%.
       
      Η αλήθεια πάντως είναι πως τα όσα είπε χθες ο Παναγιωτάκης δεν προκάλεσαν απορία σε όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις. Η στροφή από το "δεν πουλάμε" λιγνιτικές μονάδες στο "το συζητάμε" έχει συντελεσθεί εδώ και καιρό.
       
      Σταθερά τους τελευταίους μήνες το αφεντικό της ΔΕΗ αφήνει να εννοηθεί πως η επιχείρηση θα δεχθεί συμπράξεις, προκειμένου να αποφύγει τη βίαιη απόσπαση κομματιών της. Απλώς, μέχρι πρότινος, οι αναφορές κινούνταν σε χαμηλούς τόνους. Τώρα πια όχι, όπως φάνηκε και από τις χθεσινές δηλώσεις Παναγιωτάκη.
       
      Δηλώσεις που δείχνουν ακριβώς την αγωνία της διοίκησης για το μέλλον, καθώς τα φέσια της επιχείρησης ύψους 2,3 δισ. ευρώ, τα υψηλά της χρέη, η έλλειψη φθηνών κεφαλαίων, και η πίεση από το 3ο Μνημόνιο να χάσει 50% του μεριδίου της στην αγορά ως το 2020, την φέρνουν σε αδιέξοδο.
       
      Δεν είναι τυχαίο ότι την ίδια στιγμή που ο Παναγιωτάκης μιλά για "joint ventures" με ιδιώτες, επίκειται μια ακόμη καταδικαστική απόφαση του Ευρωδικαστηρίου σε βάρος της ΔΕΗ για παραβίαση των κανόνων ανταγωνισμού στο λιγνίτη. Λογικό λοιπόν η ΔΕΗ να αναγκάζεται να κάνει η ίδια το πρώτο βήμα, προκειμένου να δείξει την καλή της "πρόθεση".
       
      Στο δια ταύτα, και αναφορικά με τις συνεργασίες, ο Παναγιωτάκης δήλωσε ότι βλέπει θετικά κοινοπραξίες με ιδιώτες για τους λιγνιτικούς σταθμούς Αμυνταίου, Μελίτης Ι, και ΙΙ, ακόμη και με εκχώρηση ποσοστού 51% όπως είπε.
       
      Έχει ενδιαφέρον ωστόσο να παρατηρήσει κανείς ότι το παραπάνω "πακέτο" λιγντικών μονάδων ήταν ακριβώς αυτό που περιλαμβάνονταν και στο σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης για τη δημιουργία της λεγόμενης "Μικρής ΔΕΗ" μέσω της οποίας θα άνοιγε η αγορά ηλεκτρισμού σε ιδιώτες προμηθευτές.
       
      Η διαφορά μεταξύ του σχεδίου εκείνου που μπήκε στο ψυγείο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, με την πρόταση της ΔΕΗ, είναι πως το σχέδιο δεν περιλαμβάνει προς το παρόν υδροηλεκτρικά εργοστάσια και μονάδες φυσικού αερίου.
       
      Σε αυτό το παιχνίδι "επίθεσης και άμυνας", η ΔΕΗ παίζει σε διπλό ταμπλό. Κάνει, και θα συνεχίσει να κάνει ό,τι μπορεί, προκειμένου να συγκρατήσει το πελατολόγιό της. Η μείωση ως 10% αφορά όλες τις κατηγορίες εμπορικών τιμολογίων (καταστήματα, γραφεία, ελεύθεροι επαγγελματίες), με σκεπτικό να λειτουργήσει ως κίνητρο "επιβράβευσης" των πελατών της προκειμένου να μειωθούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη που ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ. Αλλά η κίνηση ερμηνεύεται και ως προσπάθεια να ανακόψει τη ροή πελατών προς τον ανταγωνισμό που ακολουθεί αυξητική τροχιά.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/sympraxeis-dei-idioton-horis-nera-den-einai-elkystikes-oi-monades-ligniti
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Ελληνικός Στρατός καλείται να καταβάλει τιτάνια προσπάθεια, ώστε μέσα σε δεκαπέντε μέρες να ξεπεράσει δεκάδες προβλήματα και να ολοκληρώσει τα έξι hotspots που η Ελλάδα έχει υποσχεθεί ότι θα έχει έτοιμα μέχρι τη 15η Φεβρουαρίου του 2016.
       
      Συγκεκριμένα πρέπει να ολοκληρωθούν τα κέντρα υποδοχής στη Λέσβο και τη Λέρο, να ηλεκτροδοτηθεί το hotspot στη Χίο, να φτιαχτούν πάραυτα τα κέντρα στο Σχιστό και στη Σίνδο και τελικώς να επιταχθεί ο χώρος στην Κω που έχει προτείνει ο δήμος, αλλά αντιδρούν οι ιδιώτες ιδιοκτήτες.
       
      Οπως διευκρινίστηκε χθες, σε κοινή συνέντευξη Τύπου των υπουργών Αμυνας και Μεταναστευτικής Πολιτικής, την ευθύνη της μεταναστευτικής την έχει το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής. «Παραμένει ως ο έχων την ευθύνη για το θέμα». Ο Πάνος Καμμένος διευκρίνισε ότι το υπουργείο Αμυνας αναλαμβάνει μόνο τον συντονισμό και την προετοιμασία των κέντρων υποδοχής.
       
      Για την καλύτερη διαχείριση του προσφυγικού προβλήματος δημιουργήθηκε κέντρο συντονιστικού οργάνου διαχείρισης μετανάστευσης, που θα είναι κάτω από την καθοδήγηση του υπουργείου Αμυνας και βρίσκεται στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων στο Πεντάγωνο, όπου θα λειτουργεί 24 ώρες το 24ωρο.
       
      Οπως αποκάλυψε ο Π. Καμμένος: «Ηδη έχω επικοινωνήσει με τον πρέσβη της ΕΕ στην Αθήνα, όπως και με τον ειδικό απεσταλμένο του κ. Γιούνκερ, με τον οποίο σήμερα θα επισκεφθούμε όλα τα hotspots στα νησιά».
       
      Μεταφορά
       
      Οι Ενοπλες Δυνάμεις αναλαμβάνουν επίσης ενεργότερο ρόλο στον έλεγχο των θαλάσσιων και χερσαίων μεταφορών, όπως επίσης στη μεταφορά των προσφύγων στα hotspots.
       
      Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο Γ. Μουζάλας, δεν πρόκειται για «στρατοκρατία», αλλά συνδρομή του Στρατού στην ανθρωπιστική βοήθεια που καταβάλλει ολόκληρη η χώρα στους χιλιάδες πρόσφυγες που καταφθάνουν ταλαιπωρημένοι στα ελληνικές ακτές.
      Ως προς την ασφάλεια των hotspots ο Στρατός θα έχει επικουρικό ρόλο. Θα επιβλέπει τις διαδικασίες φύλαξης, ώστε να μη μετατραπούν σε «ξέφραγο αμπέλι», καθώς θα ελέγχονται ποιοι μπαίνουν και ποιοι βγαίνουν. Ο Πάνος Καμμένος διευκρίνισε ότι «δεν θα μπαίνει όποιος θέλει μέσα στο κέντρο. Αν δεν είναι πιστοποιημένος ?διαβαθμισμένος δεν θα μπορεί να εισέρχεται στα hotspots. Εμείς ως Στρατός θα νοικοκυρέψουμε την κατάσταση. Θα υπάρχουν πλυντήρια. Θα υπάρχουν μονάδες απολύμανσης».
       
      Επίθεση στους δημοτικούς παράγοντες που αντιτίθενται στη δημιουργία των hotspots εξαπέλυσε ο Δ. Βίτσας, αναπληρωτής υπουργός Αμυνας, τονίζοντας: «Διάβασα με έκπληξη κάποιες δηλώσεις δημάρχων περί στρατοπέδων συγκέντρωσης. Δεν είναι δυνατόν να υποδαυλίζεις τον κοινωνικό αυτοματισμό και συντηρητισμό και από την άλλη να αναφέρεσαι σε κοινωνική αλληλεγγύη».
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64325573
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ξεκίνησε από τη Δευτέρα 1η Φεβρουαρίου η διαδικασία πιστοποίησης και εγγραφής χρηστών για υποβολή ηλεκτρονικών αιτημάτων με σκοπό τη χορήγηση αντιγράφων από την Υπηρεσία Δόμησης Χανίων – Πολεοδομία. Πρόκειται για μια πιλοτική εφαρμογή που αναμένεται να επεκταθεί και σε άλλες εφαρμογές – αιτήματα βοηθώντας σημαντικά στην ταχύτερη και χωρίς ταλαιπωρία εξυπηρέτηση του κοινού, αλλά και την μείωση του φόρτου εργασίας της Υπηρεσίας.
       
      «Στην Υπηρεσία Δόμησης έχουμε κάνει ένα χρονοδιάγραμμα για το 2016 στο πώς θα προσφέρουμε ηλεκτρονικές Υπηρεσίες έτσι ώστε να μειώσουμε τις μετακινήσεις πολιτών και μηχανικών, να απαλλάξουμε την Υπηρεσία από φόρτο εργασίας, αλλά και να εξοικονομήσουμε πόρους καθώς εξοικονομούμε χαρτί και καύσιμα από τις μετακινήσεις» εξήγησε ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γιώργος Φραγγεδάκης. Στο πλαίσιο αυτό καθ’ όλη τη διάρκεια του Φεβρουαρίου θα πιστοποιούνται οι επισκέπτες στην Υπηρεσία, ώστε μέσα σε έναν μήνα να έχουν εγγραφεί τουλάχιστον όλοι οι μηχανικοί που εξυπηρετούνται στην Πολεοδομία και να αποκτήσουν πρόσβαση στο σύστημα. «Οι υπάλληλοι έχουν εκπαιδευτεί ήδη σε αυτό. Οταν θα έρχεται ο μηχανικός ή ο πολίτης θα δίνει τα στοιχεία της αστυνομικής του ταυτότητας και ένα οποιοδήποτε έγγραφο που να αποδεικνύει το Α.Φ.Μ. και από εκεί και πέρα θα μπορεί συναλλάσσεται με την Πολεοδομία ηλεκτρονικά» ανέφερε ο κ. Φραγγεδάκης.
       
      Τόνισε ότι σε πρώτη φάση θα ικανοποιούνται αιτήματα για ηλεκτρονικά αντίγραφα αδειών χωρίς να χρειάζεται η φυσική παρουσία των ενδιαφερομένων στον χώρο προκειμένου να υποβάλλουν το αίτημά τους. Από την πλευρά της, η Υπηρεσία θα ενημερώνει με ηλεκτρονικό μήνυμα τον πολίτη ή τον μηχανικό ότι η άδεια έχει βρεθεί και μπορεί να έρθει να παραλάβει το αντίγραφο.
      Πάντως σε δεύτερη φάση αναμένεται να προστεθούν κι άλλες υπηρεσίες που θα παρέχονται με τον ίδιο τρόπο.
       
      Πηγή: http://www.haniotika-nea.gr/ilektronikes-ipiresies-apo-tin-poleodomia-chanion/#ixzz3z6WkZmmI
      Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial
      Follow us: @HaniotikaNea on Twitter | haniotika.nea on Facebook
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΝ έχει συγκροτήσει ομάδα εργασίας για τροποποίηση του Νόμου 4178/2013 "Αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης - Περιβαλλοντικό ισοζύγιο", η οποία θα ολοκληρώσει τις προτάσεις της έως και το τέλος Μαΐου σύμφωνα με όσα αναφέρει η "Αυγή".
       
      Την ίδια ώρα έχει δοθεί νέα οκτάμηνη παράταση, έως την 8η Οκτωβρίου, για την τακτοποίηση αυθαίρετων κατασκευών σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης των υπουργών Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Οικονομικών, το οποίο υπεγράφη και αναμένεται να δημοσιευτεί στο ΦΕΚ.
       
      Σύμφωνα με την Αυγή "Η προηγούμενη προθεσμία υποβολής δηλώσεων εκπνέει στις 8 Φεβρουαρίου, καθώς η κυβέρνηση Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ κληροδότησε τα "επιτεύγματά" της στη νέα κυβέρνηση δίνοντας με ΚΥΑ, στις 30 Δεκεμβρίου 2014, παράταση ενός έτους. Η επιχείριση εισπρακτικής εκμετάλλευσης της αυθαιρεσίας χρονολογείται από τον Σεπτέμβριο του 2011 με τον Νόμο 4014, ο οποίος κρίθηκε αντισυνταγματικός από το ΣτΕ, αντικαταστάθηκε στη συνέχεια από άλλο νόμο τον Αύγουστο του 2013 (Ν. 4178/2013), πανομοιότυπου σχεδόν περιεχομένου, τον οποίο, αυτή τη φορά, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε... άψογο. Στα χρόνια αυτά δόθηκαν αμέτρητες παρατάσεις με άλλους νόμους, αλλά και με Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου. Η διαδικασία διεκπεραίωσης της τακτοποίησης ολοκληρώνεται μέσω ειδικού λογισμικού του ΤΕΕ μεταξύ του ιδιώτη ενδιαφερόμενου και του ιδιώτη μηχανικού, χωρίς παρέμβαση ουδεμίας δημόσιας αρχής."
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=17752
      Περισσότερα...

      29

    • Engineer

      Σε εξέλιξη, βρίσκεται ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την έκταση στη θέση Βερβερόντα, στο Πόρτο Χέλι συνολικής έκτασης 627.417,84 τμ.
       
      Το ακίνητο, η διαγωνιστική διαδικασία για το οποίο ξεκίνησε τον περασμένο Δεκέμβριο, έχει πρόσοψη προς την παραλία και τα νότια όριά του εκτείνονται, σχεδόν, σε όλο το πλάτος της λιμνοθάλασσας Βερβερόντας και του όρμου του Πορτοχελίου σε μήκος περίπου 2.600 μ. και συνορεύουν με τα όρια του οικισμού του Πορτοχελίου.
       
      Η αξιοποίηση της έκτασης βρέθηκε και στο επίκεντρο της συνάντησης που είχε η διοίηση του Ταμείου με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Π. Τατούλη.
       
      Το Πορτοχέλι αποτελεί έναν από τους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς της Αργολίδας και διαθέτει ιδιαίτερα ανεπτυγμένη τουριστική υποδομή. Προσφέρεται ιδιαίτερα για ιδιοκτήτες θαλασσίων σκαφών καθώς το λιμάνι του διαθέτει πολύ καλή υποδομή και μεγάλη χωρητικότητα.
       
      Παράλληλα, από το λιμάνι του Πορτοχελίου αναχωρούν πλοιάρια για τα κοντινά νησιά του Αργοσαρωνικού (Ύδρα, Σπέτσες κ.λπ) καθώς και για τα απέναντι παράλια του Τυρού και του Λεωνιδίου.
       
      Το ακίνητο έχει συνολική έκταση 627.417,84 τ.μ. Το σχήμα του είναι μορφής επιμήκους πολυγώνου με μεγάλη πρόσοψη προς την παραλία. Τα νότια όρια του ακινήτου εκτείνονται σχεδόν σε όλο το πλάτος της λιμνοθάλασσας Βερβερόντας και του Όρμου του Πορτοχελίου σε μήκος περί τα 2.600 μ. και συνορεύουν με τα όρια του οικισμού του Πορτοχελίου.
       
      Το μεγαλύτερο τμήμα του ακινήτου καταλαμβάνεται από χέρσες εκτάσεις με θαμνώδη ή καθόλου βλάστηση. Το τμήμα του ακινήτου προς τα νότια όριά του είναι επίπεδο, ενώ προς τα βόρεια όρια εκτείνεται στις πλαγιές των λόφων βόρεια του Πορτοχελίου με απεριόριστη και πανοραμική θέα προς τη θάλασσα, τη λιμνοθάλασσα της Βερβερόντα και το λιμένα του ομώνυμου οικισμού.
       
      Σημειώνεται ότι τα σχέδια αξιοποίησης της έκτασης περιλαμβάνουν την υλοποίηση σύνθετου τουριστικού καταλύματος, γηπέδου γκολφ εννέα οπών και αεροδρόμιο τύπου Β.
       
      Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/33438-%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%80%CE%B5%CE%B4-%CF%83%CE%B5-%CE%B5%CE%BE%CE%AD%CE%BB%CE%B9%CE%BE%CE%B7-%CE%BF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%8C%CF%81%CF%84%CE%BF-%CF%87%CE%AD%CE%BB%CE%B9
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η κυβέρνηση της Γαλλίας σκοπεύει να τοποθετήσει φωτοβολταϊκά πάνελ πάνω σε χίλια χιλιόμετρα δρόμου μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, παρέχοντας ενέργεια σε εκατομμύρια ανθρώπους, όπως ανακοίνωσε η Σεγκολέν Ρουαγιάλ, υπουργός Οικολογίας και Ενέργειας της χώρας.
       
      «Σε περίπτωση επιτυχίας, το πρόγραμμα θα παράσχει ηλεκτρική ενέργεια σε πέντε εκατομμύρια ανθρώπους, ή περίπου το 8% του γαλλικού πληθυσμού», δήλωσε η Ρουαγιάλ.
       
      Σύμφωνα με τον Οργανισμό Περιβάλλοντος και Διαχείρισης Ενέργειας της Γαλλίας, η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών σε τέσσερα μέτρα δρόμου είναι αρκετή για να καλύπτει τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας ενός νοικοκυριού, εκτός από την θέρμανση, και ένα χιλιόμετρο μπορεί να καλύπτει 5.000 κατοίκους.
       
      Η διαδικασία περιλαμβάνει τη συγκόλληση λωρίδων πάχους επτά χιλιοστών στην επιφάνεια του οδοστρώματος. Η βασική τεχνολογία έχει ήδη αναπτυχθεί από την εταιρεία Colas, θυγατρική του γαλλικού βιομηχανικού ομίλου Bouygues.
       
      Τα φωτοβολταϊκά κύτταρα συλλέγουν την ηλιακή ενέργεια χρησιμοποιώντας μια λεπτή μεμβράνη πολυκρυσταλλικού πυριτίου, αλλά είναι ανθεκτικά στο πέρασμα βαρέων φορτηγών και άλλων οχημάτων, προσφέροντας παράλληλα επαρκή πρόσφυση για την αποφυγή πλαγιολίσθησης.
       
      Η Ρουαγιάλ έχει προτείνει να καλυφθεί το κόστος για τις βελτιώσεις στις υποδομές των μεταφορών της Γαλλίας από την αύξηση των φόρων της βενζίνης, κάτι το οποίο χαρακτήρισε «φυσικό» δεδομένης της πτώσης του κόστους του πετρελαίου.
      Με αυτό τον τρόπο η υπουργός εκτιμά ότι θα μπορούσε να εξοικονομήσει μεταξύ 200 και 300 εκατομμυρίων ευρώ προς τη χρηματοδότηση των βελτιώσεων.
       
      Εξάλλου, πέρυσι μια ολλανδική κοινοπραξία εταιρειών μετέτρεψε ένα κομμάτι δρόμου μήκους 100 μέτρων σε μονάδα παραγωγής ηλιακής ενέργειας στην ολλανδική πόλη Κρομενί.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1060194/gallia-topothetisi-iliakon-sullekton-se-1000-xiliometra-dromou
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Από το Φεβρουάριο, δηλαδή από την τρέχουσα εβδομάδα, η ημέρα και η ώρα που θα παρέχεται η υπηρεσία φοροτεχνικής υποστήριξης προς τους μηχανικούς μέλη του ΤΕΕ αλλάζουν. Αντί για Παρασκευή, από αυτήν την εβδομάδα και κάθε εβδομάδα η φοροτεχνική υποστήριξη θα παρέχεται κάθε Τετάρτη 10-13 μμ. (με πρώτη ημέρα την Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2016) στο ίδιο γραφείο (στον 8o όροφο, γραφείο Νο 809 στην Κεντρική Υπηρεσία του ΤΕΕ – Νίκης 4, Αθήνα). Υπενθυμίζεται ότι η υπηρεσία αυτή του ΤΕΕ προς τους μηχανικούς μέλη του παρέχεται προκειμένου να αντιμετωπίζονται θέματα λογιστικής και φοροτεχνικής φύσης, τα οποία ενδέχεται να κωλύουν την αποτελεσματική άσκηση του επαγγέλματος.
       
      Υπενθυμίζεται ότι ήδη τους τελευταίους μήνες παρέχεται από το ΤΕΕ στους μηχανικούς μέλη του αντίστοιχη υπηρεσία νομικής υποστήριξης, για παροχή νομικών οδηγιών/συμβουλών, κάθε Τρίτη & Τετάρτη και ώρες 11.00 – 14.00 στον 8o όροφο, γραφείο Νο 809 στην Κεντρική Υπηρεσία του ΤΕΕ (Νίκης 4, Αθήνα).
       
      Επίσης το ΤΕΕ παρέχει υπηρεσία υποστήριξης για θέματα ιδιωτικών έργων και μελετών προς τους μηχανικούς μέλη του η οποία λειτουργεί κάθε Τρίτη και Τετάρτη και ώρες 10.00 – 15.00 στον 5o όροφο, γραφείο Νο 513 στην Κεντρική Υπηρεσία του ΤΕΕ (Νίκης 4, Αθήνα).
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/nea-imera-kai-ora-h-ypiresia-forotexnikis-ypostiriksis/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Τουλάχιστον το 10% των νοικοκυριών στην Ευρώπη βρίσκονται σε κατάσταση ενεργειακής ανασφάλειας, τόνισε σήμερα ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής αρμόδιος για την Ενεργειακή Ένωση Μάρος Σέφτσοβιτς και πρόσθεσε ότι οι ευρωπαϊκές πολιτικές για την ενέργεια πρέπει να λάβουν υπόψη τους αυτή την κοινωνική διάσταση.
       
      «Παρότι η Ευρώπη είναι πιθανόν η ήπειρος με την περισσότερη ισότητα στον κόσμο, πιστεύω ότι είναι κοινώς παραδεκτό ότι τουλάχιστον το 10% των ευρωπαϊκών νοικοκυριών ζει σε κατάσταση ενεργειακής ανασφάλειας», είπε ο Σέφτσοβιτς κατά τη διάρκεια ομιλίας του στο κέντρο μελετών European Policy Centre, το οποίο εδρεύει στις Βρυξέλλες.
       
      Ο Μάρος Σέφτσοβιτς δεν αποσαφήνισε τον ορισμό που δίνει στην έννοια της ενεργειακής ανασφάλειας (τις δυσκολίες των νοικοκυριών να πληρώνουν εμπρόθεσμα τους λογαριασμούς ρεύματος), καθώς σε κάθε χώρα ισχύουν διαφορετικά κριτήρια — ορισμένες συνυπολογίζουν για παράδειγμα τις δαπάνες για καύσιμα κίνησης.
       
      «Τα νοικοκυριά έχουν προβλήματα όσον αφορά τη θέρμανση του σπιτιού ή του διαμερίσματός τους, συνταξιούχοι κοιμούνται στις κουζίνες τους διότι αυτό είναι το πιο ζεστό δωμάτιο του σπιτιού, παιδιά στην Ευρώπη δεν μπορούν να μελετήσουν το βράδυ, απλούστατα διότι το ρεύμα έχει κοπεί» στα σπίτια τους, συνέχισε ο Σέφτσοβιτς.
       
      Σε ορισμένες χώρες, επισήμανε ο Σέφτσοβιτς, το επίπεδο της ενεργειακής ανασφάλειας «ξεπερνά το 30%» των νοικοκυριών. Δεν αναφέρθηκε σε κάποια χώρα συγκεκριμένα.
       
      «Πρέπει να εγγυηθούμε ότι κάθε σχέδιο νόμου που κατατίθεται λαμβάνει υπόψη την κοινωνική διάσταση», επέμεινε ο Σέφτσοβιτς.
       
      Αυτό «δεν είναι αδύνατον», έκρινε, αναφερόμενος στο παράδειγμα 17 κρατών μελών που ήδη έχουν προχωρήσει στη λήψη μέτρων για να βοηθήσουν τα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες, κυρίως ώστε να μην βρίσκονται αντιμέτωπα με διακοπές της ηλεκτροδότησής τους.
       
      «Αυτό είναι θετικό (…) αλλά ταυτόχρονα, αυτό σημαίνει ότι στις υπόλοιπες 11 χώρες-μέλη (της ΕΕ) δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο», ανέφερε ακόμη ο Σέφτσοβιτς επισημαίνοντας πως δεν ζητάει «να απαγορευθούν οι διακοπές» της ηλεκτροδότησης από τους πάροχους. «Ίσως θα μπορούσαμε να παράσχουμε περισσότερη προστασία» πριν κάποιο νοικοκυριό βρίσκεται αντιμέτωπο με τη διακοπή της ηλεκτροδότησης, είπε.
       
      Μεταξύ των διαφόρων πρωτοβουλιών για τη μείωση της ενεργειακής ανασφάλειας, ο Σέφτσοβιτς επισήμανε την αύξηση του ανταγωνισμού, που όπως έκρινε θα συνέβαλε στη μείωση των τιμών και θα διευκόλυνε τις αλλαγές των παρόχων ενέργειας, ή ακόμη την χρηματοδοτική υποστήριξη έργων για τη βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας των κτιρίων, που «συχνά συνδέεται στενά» με την ενεργειακή ανασφάλεια, όπως εξήγησε.
       
      18 δισεκατομμύρια ευρώ ως το 2020 έχει προβλεφθεί να δαπανηθούν για έργα βελτίωσης της ενεργειακής αποδοτικότητας μέσω διαρθρωτικών κονδυλίων και ευρωπαϊκών επενδύσεων, είπε ο Σέφτσοβιτς και αναφέρθηκε επίσης σε χρηματοδοτήσεις που προβλέπονται στο πλαίσιο του σχεδίου Γιούνκερ, μέσω του οποίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή φιλοδοξεί να τονωθεί η ανάπτυξη στην Ευρώπη.
       
      Πηγή: http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=43735
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εκπτωση 10% στους συνεπείς επαγγελματικούς καταναλωτές όλων των κατηγοριών, αποφάσισε η ΔΕΗ. Συνεργασία με ιδιωτικούς φορείς για την από κοινού εκμετάλλευση του σταθμού στο Αμύνταιο, εξετάζει η επιχείρηση. Τι δήλωσε ο Μ. Παναγιωτάκης.
      ΔΕΗ: Συζητάμε είσοδο ιδιωτών στον ΑΗΣ Αμυνταίου - Εκπτώσεις 10% στους επαγγελματίες
       
      Διατεθειμένη είναι η διοίκηση της ΔΕΗ ΔΕΗ -2,01% να συζητήσει τη συνεργασία με ιδιωτικό φορέα για την αναβάθμιση και εκμετάλλευση από κοινού του λιγνιτικού σταθμού Αμυνταίου, συνολικής ισχύος περίπου 540 μεγαβάτ (2x270).
       
      Για την προοπτική αυτή μίλησε στους δημοσιογράφους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔEΗ Μανώλης Παναγιωτάκης.
       
      Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ΔEΗ, η διοίκηση της επιχείρησης, στο πλαίσιο της στρατηγικής συνεργασίας με τον ιδιωτικό τομέα, θα μπορούσε να συζητήσει την πραγματοποίηση επενδύσεων εκσυγχρονισμού εκ μέρους ιδιωτικού φορέα στον ΑΗΣ Αμυνταίου.
       
      Σύμφωνα με τον ίδιο, ο συγκεκριμένος σταθμός, ο οποίος περιλαμβανόταν στις μονάδες της λεγόμενης «μικρής ΔΕΗ» που θα ιδιωτικοποιούνταν, χρειάζεται σημαντικές επενδύσεις εκσυγχρονισμού, ενώ από την άλλη, το λιγνιτωρυχείο που την τροφοδοτεί με καύσιμο, το επόμενο διάστημα θα βρίσκεται σε εξαιρετική κατάσταση, με εξασφαλισμένη την απρόσκοπτη τροφοδοσία των δύο μονάδων του ΑΗΣ.
       
      Σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, ο κ. Παναγιωτάκης τόνισε ότι ο επενδυτής δεν χρειάζεται να είναι ενεργειακή εταιρεία, αρκεί να είναι αξιόπιστος, ενώ σύμφωνα με τον καταρχήν σχεδιασμό, τα ποσοστά συμμετοχής του κάθε φορέα θα προσδιοριστούν με αποτίμηση από ανεξάρτητο εκτιμητή, του τι προσφέρει ο καθένας.
       
      Σε άλλες ερωτήσεις, ο επικεφαλής της ΔEΗ διευκρίνισε ότι η επιχείρηση δεν είναι αντίθετη με τον περιορισμό του μεριδίου της στην αγορά λιανικής, κατά 25%, όπως προβλέπει το μνημόνιο. Ωστόσο παρατηρεί ότι όλοι οι εν δυνάμει ανταγωνιστές της ΔEΗ θα πρέπει να αποκτήσουν μερίδια από όλα τα τιμολόγια. Στο πλαίσιο αυτό, τόνισε ο κ. Παναγιωτάκης, εντάσσεται και η απόφαση της ΔΕΗ να προσφέρει έκπτωση 10% στους συνεπείς επαγγελματικούς καταναλωτές όλων των κατηγοριών.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1395754/deh-syzhtame-eisodo-idioton-ston-ahs-amyntaioy.html
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Νέα δεδομένα στα δημόσια έργα φέρνει σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών για τις συμβάσεις έργων, μελετών και προμηθειών, το οποίο ενσωματώνει τον σχετικό κοινοτικό κανονισμό και μάλιστα περιλαμβάνει διατάξεις από το ξεχασμένο νομοσχέδιο για τις υποδομές του 2011 που είχε παρουσιαστεί από τον τότε υπουργό κ. Δημήτρη Ρέππα, αλλά ουδέποτε κατατέθηκε στη Βουλή.
       
      Ειδικότερα, το νομοσχέδιο του υπουργού Υποδομών, κ. Χρήστου Σπίρτζη, το οποίο έχει σταλεί προς έγκριση στις Βρυξέλλες, προβλέπει μια σειρά από καινοτομίες που θα δώσουν νέα εργαλεία στην παραγωγή δημοσίων έργων, αλλά και ρυθμίσεις που ενδεχομένως θα δημιουργήσουν μεγαλύτερα προβλήματα από όσα καλούνται να λύσουν.
       
      Προκειμένου να εξασφαλιστεί η ωριμότητα των έργων και να διασφαλιστεί η ταχύτερη και απρόσκοπτη εκτέλεσή τους, το νομοσχέδιο θεσπίζει τις πρόδρομες εργασίες. Ετσι, το Δημόσιο θα μπορεί, εφόσον απαιτείται, πριν από την κίνηση της διαδικασίας για τη δημοπράτηση του κυρίως έργου να προχωρήσει στη δημοπράτηση του συνόλου ή μέρους των πρόδρομων εργασιών του, ως αυτοτελούς έργου, το οποίο είναι ανεξάρτητο από το κυρίως έργο και δεν αποτελεί τμήμα του.
       
      Επίσης, θεσπίζεται η προσφορά με συνδυασμό πολλαπλών κριτηρίων ανάθεσης, δηλαδή ένα σύστημα που περιλαμβάνει συνδυασμό κριτηρίων και ιδίως έκπτωση στο κόστος, στον χρόνο περαίωσης και (αρνητική) στην εγγύηση του έργου και στην προσφορά κατ' αποκοπή τιμής με εγγυημένο τον προϋπολογισμό του έργου.
       
      Ακόμη, εισάγεται για πρώτη φορά η έννοια της «διαβούλευσης» της αναθέτουσας αρχής με τους ενδιαφερομένους στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάληψης μιας σύμβασης.
       
      Παράλληλα, αλλάζει η στελέχωση των επιτροπών διαγωνισμού, καθώς τα μέλη για τα συστήματα δημοπράτησης που απαιτούν τεχνική αξιολόγηση κληρώνονται από καταλόγους στους οποίους εγγράφονται όλοι οι μηχανικοί και άλλοι επιστήμονες, ανά υπουργείο ή Περιφερειακή Διοίκηση.
       
      Επίσης, έρχονται αλλαγές και στη διοίκηση του έργου, καθώς οι λεγόμενες «αφανείς» εργασίες, αυτές δηλαδή που δεν είναι επιμετρήσιμες στην τελική του μορφή, θα παραλαμβάνονται από ειδικά συνιστώμενη επιτροπή για λόγους διαφάνειας (σήμερα αυτό γίνεται μόνον από τον επιβλέποντα μηχανικό).
       
      Η πρόοδος των έργων και οι προθεσμίες
       
      Μία από τις καινοτομίες του νομοσχεδίου είναι ότι προβλέπεται σε ορισμένες περιπτώσεις η συμμετοχή του μελετητή στην ομάδα επίβλεψης του έργου, έτσι ώστε να ελαχιστοποιούνται οι περιπτώσεις μη αναγκαίων μεταβολών του τεχνικού αντικειμένου του έργου.
       
      Με άλλη διάταξη καθιερώνεται η υποχρέωση της διευθύνουσας υπηρεσίας να περιλαμβάνει στις τριμηνιαίες εκθέσεις της για την πρόοδο του έργου αναφορά σχετικά με τον εντοπισμό σφαλμάτων της προμέτρησης και με «απρόβλεπτες περιστάσεις» που ενδεχομένως συνεπάγονται την ανάγκη εκτέλεσης συμπληρωματικών εργασιών. Αλλο άρθρο επιβάλει στον ανάδοχο την υποχρέωση να συντάσσει ανά τρίμηνο και να υποβάλλει στην προϊσταμένη αρχή συνοπτικές εκθέσεις για την πρόοδο του έργου.
       
      Επίσης, έρχονται θεσμικές αλλαγές και στις προθεσμίες των έργων, καθώς πρέπει να είναι «κατάλληλες», δηλαδή να προσιδιάζουν στο μέγεθος και στις συνθήκες εκτέλεσης του έργου. Μάλιστα, αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της λεγόμενης «οριακής» προθεσμίας, καθώς πλέον θα ισούται με το 1/2 της συνολικής (ως τώρα ήταν 1/3).
       
      Με αυτή τη διάταξη το υπουργείο Υποδομών επιχειρεί να αντιμετωπίσει το φαινόμενο οι ανάδοχοι να ζητούν διάλυση των συμβάσεών τους και να εγκαταλείπουν τα έργα τους, πολλές φορές σε κρίσιμο σημείο, όταν οι καθυστερήσεις στην περαίωσή τους, που δεν οφείλονται στη δική τους υπαιτιότητα, υπερέβαιναν την «οριακή» προθεσμία.
       
      Στο μεταξύ, άλλη διάταξη προβλέπει τη δυνατότητα χορήγησης παράτασης προθεσμίας και μετά τη λήξη της αμέσως προηγουμένης, το αργότερο όμως μέσα σε ένα τρίμηνο και μάλιστα θεσμοθετείται πειθαρχικό παράπτωμα των υπαλλήλων αν δεν ασκήσουν εμπροθέσμως την αρμοδιότητά τους αυτή.
       
      Μελέτες και συμπράξεις
       
      Αρθρο για τις βλάβες στα έργα ορίζει ότι αν το έργο είναι ασφαλισμένο, το κόστος της αποκατάστασης των βλαβών λόγω γεγονότος ανωτέρας βίας βαρύνει αποκλειστικώς την ασφαλιστική εταιρεία. Παράλληλα, άλλο άρθρο περί της αποζημίωσης αναδόχου λόγω διάλυσης της σύμβασης διαφοροποιεί τα υφιστάμενα ποσοστά.
       
      Διάταξη του πολυνομοσχεδίου για τις υποχρεώσεις του αναδόχου και το πρόγραμμα ποιότητας προβλέπει ότι εφόσον από τη φύση και τις ιδιαιτερότητες του έργου προκύπτει η απαίτηση εμπειρίας σε κατασκευή έργου, δίνεται η δυνατότητα σύμπραξης γραφείων μελετών με εργολήπτες αντίστοιχης εμπειρίας, με την προϋπόθεση τη μη σύγκρουση συμφερόντων.
       
      Ετσι, οι μελετητές θα παρέχουν υπηρεσίες διοίκησης, επίβλεψης και ελέγχου των μελετών του έργου και υποστήριξης της επίβλεψης του έργου σε ειδικά κατασκευαστικά θέματα, ενώ οι κατασκευαστές θα παρέχουν αντίστοιχες υπηρεσίες στην κατασκευή του έργου. Η επίβλεψη εφαρμογής μελέτης θα γίνεται από τον μελετητή του έργου, ο οποίος θα πληρώνεται με κονδύλιο από το έργο και θα το επισκέπτεται τουλάχιστον μία φορά τον μήνα ή όποτε απαιτηθεί και θα συντάσσει δελτίο ελέγχου.
       
      Στο μεταξύ, το νομοσχέδιο περιέχει και πισωγυρίσματα για τα τεχνικά πράγματα, καθώς διάταξη επαναφέρει το σύστημα μελέτης - κατασκευής σε όλες τις κατηγορίες έργων, το οποίο είχε περιοριστεί τα προηγούμενα χρόνια, κυρίως μετά το «φιάσκο» του μετρό Θεσσαλονίκης. Μάλιστα, πόρισμα του υπουργείου Υποδομών μιλούσε για την ανάγκη εφαρμογής σε πολύ περιορισμένα είδη έργων που απαιτούν ειδική τεχνογνωσία, βάσει του οποίου εκδόθηκε το 2013 υπουργική απόφαση που περιόρισε τις μελετοκατασκευές.
       
      Αυτοχρηματοδότηση
      Περιορίζεται η έκθεση κινδύνου
      Αλλο επίμαχο άρθρο του νομοσχεδίου για τη μερική ή ολική αυτοχρηματοδότηση, με άλλα ανταλλάγματα έναντι της κατασκευής, λειτουργίας και συντήρησής του έργου, περιορίζει την έκθεση κινδύνου για τον παραχωρησιούχο ο οποίος και δεν αναλαμβάνει κανένα εμπορικό ρίσκο.
       
      Η ρύθμιση «εφαρμόζεται όταν ο κύριος του έργου προκειμένου να πραγματοποιήσει την κατασκευή και πιθανόν τη λειτουργία και συντήρησή του, κρίνει σκόπιμη την παραχώρηση άλλου εργολαβικού ανταλλάγματος εκτός από πλήρη χρηματική καταβολή ή αντιπαροχή ακινήτων χωρίς τη μεταβίβαση στον ανάδοχο του λειτουργικού κινδύνου που απορρέει από την εκμετάλλευση των εν λόγω έργων και ο οποίος συμπεριλαμβάνει κίνδυνο ζήτησης ή προσφοράς ή αμφοτέρων. Τέτοια ανταλλάγματα μπορεί να είναι η παραχώρηση της χρήσης ή της εκμετάλλευσης του έργου για ορισμένη χρονική περίοδο με εγγυημένα έσοδα, η αντιπαροχή γεωργικών ή μεταλλευτικών ή βιομηχανικών προϊόντων ή υπηρεσιών και άλλα» αναφέρεται.
       
      Αλλο άρθρο για την αποζημίωση του αναδόχου αναγνωρίζει για πρώτη φορά νομοθετικά ότι οι «σταλίες μηχανικού εξοπλισμού» είναι θετικές ζημιές, κάτι που επιχειρείται ανεπιτυχώς από τους εργολάβους στα δικαστήρια εδώ και πολλά χρόνια, όμως δεν έχουν δικαιωθεί στα δικαστήρια.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=772838
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Την καταγραφή των βιομηχανικών ζωνών της χώρας ώστε να γνωρίζουν οι ξένοι επενδυτές ποια και τι είδους διαθέσιμα κτίρια υπάρχουν καθώς και την κατάρτιση ενός εγχειριδίου για το φορολογικό, προωθεί η κυβέρνηση, όπως ανέφερε ο υφυπουργός Εξωτερικών Δημήτρης Μάρδας, σε δήλωσή του στο “Πρακτορείο 104,9 FM” και στην εκπομπή “ΑΠΕριττα” με τον Κωστή Παπαδάκη και την Αλεξάνδρα Χατζηγεωργίου.
       
      “Ενδιαφερόμαστε να καταγράψουμε όλες τις βιομηχανικές ζώνες με έναν τέτοιον τρόπο ώστε να γνωρίζει ένας ξένος επενδυτής τι διαθέσιμα κτίρια υπάρχουν. Γίνεται μια συστηματική δουλειά στο υπουργείο Οικονομίας, αλλά και στο υπουργείο Εξωτερικών αυτό που κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε γρήγορα ένα τέτοιο βιβλιαράκι, όπου να έχουμε πάνω μια φωτογραφία της βιομηχανικής ζώνης, κάτω μια δεύτερη φωτογραφία της χώρας και να προσδιορίζει πού ακριβώς βρίσκεται και να έχουμε όλα τα στοιχεία, όπου κάθε ενδιαφερόμενος να μπορεί να αποταθεί στην ΕΤΒΑ ΑΕ για να έχει περαιτέρω πληροφορίες” σημείωσε ο κ. Μάρδας.
       
      Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία αδειοδότησης, ο υφυπουργός Εξωτερικών εξήγησε πως είναι πολύ εύκολη για τις βιομηχανικές ζώνες και μπορεί να “περπατήσει γρήγορα, καθώς δεν έχει σχέση με τη διαδικασία αδειοδότησης μιας νέας επιχείρησης. Είναι πιο εύκολη, πιο απλή και κάποιος πολύ σύντομα μπορεί να πάρει την άδειά του, ιδίως σε περιπτώσεις που δεν έχει λήξει η άδεια και κάποιος έχει κλείσει”.
       
      Σε ό,τι αφορά το φορολογικό εγχειρίδιο, ο κ. Μάρδας σημείωσε πως “η σκέψη είναι να φτιάξουμε ένα εγχειρίδιο 50 σελίδων, όπου να γνωρίζει κάποιος τι ακριβώς γίνεται σε ό,τι αφορά τις φορολογικές ρυθμίσεις, ποιες είναι οι πάγιες και να έχουμε ένα μέρος, όπου να γίνονται κάποιες αλλαγές να ξέρει κάποιος τι ακριβώς θα γίνει. Αλλά βέβαια πρέπει οι αλλαγές αυτές να είναι ελάχιστες. Να ξέρει κάποιος, έτσι μπαίνει, έτσι αρχίζει, έτσι θα συνεχίσει”.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE-%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CE%B6%CF%89%CE%BD%CF%8E%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%86%CE%BF%CF%81/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Βρίσκεται στις βόρειες στέπες της Σιβηρίας, όπου το χιόνι δεν υποχωρεί παρά λίγες μέρες το χρόνο. Είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη εντός του αρκτικού κύκλου. Για έξι εβδομάδες κάθε χρόνο είναι τυλιγμένη σε βαθύ, πολικό σκοτάδι. Και είναι απαγορευμένη. Μόνο Ρώσοι και Λευκορώσοι μπορούν να διαβούν τα σύνορά της.
       
      Είναι το Νορίλσκ, η μεγαλύτερη μυστική βιομηχανική πόλη της Ρωσίας.
       
      Στο Νορίλσκ κατοικούν 130.000 άνθρωποι. Οι περισσότεροι από αυτούς ταξιδεύουν καθημερινά 12 χλμ, στις χαλυβουργίες Ναντέζντα («Ελπίδα», στα ρώσικα): Το μεγαλύτερο βιομηχανικό σύμπλεγμα του πλανήτη.
       

       

       
       
      Το Νορίλσκ ιδρύθηκε στο τέλος της δεκαετίας του 1920, ωστόσο επεκτάθηκε μετά το 1935, ως τόπος κατοικίας για τους εργάτες του βιομηχανικού συμπλέγματος Ναντέζντα.
       

       
       
      Στην περιοχή βρίσκονται μερικές από τις μεγαλύτερες αποθέσεις νικελίου στον πλανήτη.
       

       
       
      Το 2001 απαγορεύτηκε η είσοδος στην περιοχή σε μη Ρώσους, εκτός από τους Λευκορώσους.
       
      Σήμερα το Νορίλσκ θεωρείται ένα από τα πιο επικίνδυνα μέρη για να εργάζεται κανείς: Το 2005 συνέβαιναν 2,4 ατυχήματα ανά χίλιους εργάτες.
       

       

       
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/124272/norilsk-sta-adyta-toy-megalyteroy-mystikoy-viomihanikoy-symplegmatos-tis-rosias
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τηλεφωνικά θα μπορούν να υποβάλλουν την αίτησή τους για τοποθέτηση μετρητή ρεύματος με χρονοχρέωση (νυκτερινό) από σήμερα οι καταναλωτές όλης της χώρας, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΔΕΔΔΗΕ.
       
      Οι καταναλωτές θα πρέπει να καλέσουν στο Τηλεφωνικό Κέντρο Ενημέρωσης Πελατών 11500 και να δώσουν τα απαραίτητα στοιχεία για την αίτηση ( Αριθμός Παροχής, ΑΦΜ, Αριθμός Δελτίου Ταυτότητας)
       
      Υπενθυμίζεται ότι το ωράριο λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου 11500 είναι από τις 07.00 έως και τις 19.00, όλες τις εργάσιμες ημέρες.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/157995/apo-simera-tilefonika-oi-aitiseis-gia-nykterino-reyma
      Περισσότερα...

      3

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.