Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Αρνητική ήταν τελικά η απόφαση της ΕΕ στο αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης, που κατατέθηκε τον περασμένο Μάιο, αναφορικά με την επαναλειτουργία της μονάδας «Πτολεμαΐδα 3» της ΔΕΗ, η οποία είχε υποστεί ζημιές στη μεγάλη πυρκαγιά που ξέσπασε τον Νοέμβριο του 2014 και κατέστρεψε ολοσχερώς τη μονάδα «Πτολεμαΐδα 4».
       
      Όπως είχε αναφέρει και παλιότερα το Energypress, η μονάδα και πριν την πυρκαγιά είχε ούτως ή άλλως περιορισμένη λειτουργία και επρόκειτο να αποσυρθεί από το 2016, εξ ου και, για να προχωρήσει η ΔΕΗ στην επισκευή της, ήταν απαραίτητο να πάρει έγκριση παράτασης λειτουργίας της.
       
      Σε ανακοίνωσή της η WWF επισημαίνει ότι «ο πρώην υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Λαφαζάνης, ο αναπληρωτής υπουργός, Γιάννης Τσιρώνης και ο νυν υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παναγιώτης Σκουρλέτης, φέρουν στο ακέραιο την ευθύνη για αυτήν την εξευτελιστική για την Ελλάδα και περιβαλλοντικά οπισθοδρομική πρωτοβουλία».
       
      Και συνεχίζει, «με αφορμή αυτήν την εξέλιξη που εκθέτει τη χώρα διεθνώς, η κυβέρνηση οφείλει να επανεξετάσει με νηφαλιότητα την ολέθρια πολιτική που ακολουθεί ως τώρα γύρω από τον λιγνίτη. Δεν είναι μόνο το παράλογο αίτημα για επαναλειτουργία της Πτολεμαΐδας 3, αλλά και η αυτοκαταστροφική εμμονή της στην κατασκευή της νέας, πανάκριβης, γιγαντιαίας λιγνιτικής μονάδας V στην Πτολεμαΐδα, τη στιγμή που έχει αποδειχθεί ότι η νέα μονάδα δεν θα είναι οικονομικά βιώσιμη. Η ευθύνη της κυβέρνησης λαμβάνει ακόμα πιο σοβαρές διαστάσεις, καθώς αγνοεί προκλητικά το γεγονός ότι εναλλακτικές λύσεις στη νέα λιγνιτική μονάδα υπάρχουν, και χαρακτηρίζονται από χαμηλότερο σταθμισμένο κόστος ενέργειας. Σε μια εποχή, μάλιστα, που η ΔΕΗ καλείται να διαχειριστεί μια νέα πραγματικότητα, με συνεχώς μειούμενο μερίδιο αγοράς, αυξημένο ανταγωνισμό και στροφή των μεγάλων ευρωπαϊκών επιχειρήσεων ενέργειας στις καθαρές μορφές ενέργειας η εφαρμογή τέτοιων λύσεων θα ενισχύσει στρατηγικά τη θέση της εταιρείας.
       
      Οι επιπτώσεις του λιγνίτη στην υγεία ανθρώπων και περιβάλλοντος ήταν και είναι αναμφισβήτητες. Οι πρόσφατες όμως αλλαγές στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων και η ιστορική παγκόσμια συμφωνία για το κλίμα στο Παρίσι διασφαλίζουν ότι ο ελληνικός λιγνίτης δεν πρόκειται να παραμείνει φθηνός, παρά το ότι είναι εγχώριος. Όσο συνεχίζουμε να περιφρονούμε την πραγματικότητα, τόσο αυτή θα μας εκδικείται».
       
      Αναφορικά με το ιστορικό της υπόθεσης επισημαίνεται ότι «το WWF Ελλάς από την αρχή και τεκμηριωμένα κατέρριψε το αίτημα επαναλειτουργίας της μονάδας Πτολεμαΐδα 3 στην ουσία του, αναδεικνύοντας την ασυμβατότητά του τόσο με την εθνική όσο και με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Δύο μήνες μετά, ο πρόεδρος της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ εξέφρασε την άποψη ότι το αίτημα επαναλειτουργίας της Πτολεμαΐδας 3 αντίκειται στα συμφέροντα της ΔΕΗ και εξυπηρετεί μόνο μικροκομματικές και μικροπολιτικές σκοπιμότητες. Λίγο αργότερα κατατέθηκαν οι ενστάσεις του ΤΕΕ Δ. Μακεδονίας για το ίδιο θέμα και η προτροπή του να εξεταστούν εναλλακτικές, και κατά το δυνατόν ανεξάρτητες της ΔΕΗ, λύσεις για την τηλεθέρμανση της Πτολεμαΐδας. Ακολούθησε η απάντηση του Επιτρόπου Vella σε σχετική ερώτηση ευρωβουλευτών που υπογράμμιζε το εκπρόθεσμο του αιτήματος της ελληνικής κυβέρνησης.
       
      Παρόλα αυτά, η κυβέρνηση αρνήθηκε να ακούσει ακόμα και τη μετέπειτα έκκληση του WWF Ελλάς να αποσύρει το αίτημα, ώστε η χώρα να συμβαδίσει επιτέλους με τις διεθνείς εξελίξεις στον τομέα της ενέργειας, μερικές εβδομάδες πριν την έναρξη της Παγκόσμιας Συνδιάσκεψης για το Κλίμα στο Παρίσι. Έτσι, λίγες μέρες μετά την επιστολή του WWF Ελλάς προς το υπουργείο, η αρμόδια διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απέρριψε επίσημα το αίτημα της Ελλάδας για υπαγωγή της Πτολεμαΐδας 3 στο λεγόμενο καθεστώς παρέκκλισης περιορισμένης διάρκειας λειτουργίας, πράγμα που θα επέτρεπε στη μονάδα να λειτουργεί ως το 2023».
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/oristiko-ohi-apo-ee-stin-epanaleitoyrgia-tis-monadas-ptolemaida-3
      Περισσότερα...

      1

    • dimitris GM

      Υπουργική Απόφαση οικ.81540/1445/Φ.4.2./ΦΕΚ Β 2984/31.12.2015
       
      Απλούστευση και ένταξη των διαδικασιών:
       
      1) Χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων υγρών καυσίμων
      2) Χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων αμιγώς υγραερίου
      3) Χορήγηση άδειας ίδρυσης και λειτουργίας πρατηρίων διανομής πεπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG), αρμοδιότητας της Διεύθυνσης Ελέγχου Οχημάτων και Εγκαταστάσεων του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στο σύστημα των Ενιαίων Κέντρων Εξυπηρέτησης (Ε.ΚΕ.).
       
      Κατεβάστε το αρχείο: http://www.michanikos.gr/files/file/1306-%CE%91%CF%80%CE%BB%CE%BF%CF%8D%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CE%B1%CE%B4%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αύξηση των αυθαίρετων κατασκευών, αδυναμία είσπραξης των σχετικών προστίμων, μη επιβολή των αναλογούντων νέων και καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδομικών αδειών διαπιστώνει ο Συνήγορος του Πολίτη.
       
       
      Σύμφωνα με την ανεξάρτητη αρχή, βασική αιτία του προβλήματος αποτελεί η αδυναμία οργάνωσης αυτοτελών πολεοδοµικών υπηρεσιών από τους περισσότερους δήµους, (όπως προβλέπει το πρόγραμμα «Καλλικράτης»), με αποτέλεσμα το βάρος να πέφτει στους κεντρικούς δήμους, οι πολεοδομικές υπηρεσίες των οποίων είναι υποστελεχωμένες και με ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή.
       
      Το πρόβλημα επισημαίνει ο αναπληρωτής Συνήγορος του Πολίτη Βασίλης Καρύδης με επιστολή του προς τους υπουργούς Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτη Κουρουμπλή, Περιβάλλοντος & Ενέργειας Παναγιώτη Σκουρλέτη και Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο.
       
      Στην επιστολή γίνεται λόγος για «ακραία προβλήματα κακοδιοίκησης», εξαιτίας σοβαρών καθυστερήσεων διεκπεραίωσης των πολεοδομικών ζητημάτων από τις αρμόδιες υπηρεσίες, καθώς σε πολλές περιπτώσεις διαπιστώνεται αδυναμία άμεσης χρέωσης των υποθέσεων που εισέρχονται για εξέταση στους δήμους λόγω του σωρευμένου όγκου παλαιότερων αδιεκπεραίωτων φακέλων.
       
      Ο ΣτΠ χαρακτηρίζει ανησυχητική την αδυναμία ελέγχου των αυθαίρετων κατασκευών, «η οποία φανερά συντείνει στην επέκταση των παραβατικών φαινομένων μέσω της ατιμωρησίας τους». Η μη τήρηση των διαδικασιών περί αυθαιρέτων έχει ως αποτέλεσμα να μην εισπράττονται τα πρόστιμα και να μην επιβάλλονται νέα, ενώ παρατηρούνται και μεγάλες καθυστερήσεις στην έκδοση οικοδομικών αδειών, με αρνητικές επιπτώσεις στην έτσι κι' αλλιώς υποτονική οικοδομική δραστηριότητα.
       
      Σύμφωνα με τον Συνήγορο, τα προβλήµατα αυτά διαιωνίζονται και πολλαπλασιάζονται λόγω των συνεχών παρατάσεων που δίνονται στην εφαρμογή της νομοθεσίας για τη σύσταση των υπηρεσιών δόµησης στους δήμους, με αποτέλεσμα την σχετική διοικητική υποστήριξη να αναλάβουν οι ΟΤΑ που είναι έδρες των νομών.
       
      Στην επιστολή του ο κ. Καρύδης επισημαίνει ως προτεραιότητα τη µη περαιτέρω παράταση στην εφαρμογή των πολεοδοµικών αρµοδιοτήτων των δήμων, καθώς και τη θέσπιση καταληκτικής προθεσµίας για την υποχρεωτική περαίωση υλοποίησης των νέων δηµοτικών υπηρεσιών. Επίσης, σημειώνει ότι σηµαντική βοήθεια θα προσφέρει η δηµιουργία βάσης δεδοµένων στο υπουργείο Εσωτερικών για τη συγκέντρωση πληροφοριών, µε στόχο την εκτίµηση της ορθής λειτουργίας και των αναγκών των δήµων (πχ. στελέχωση - υλικοτεχνική υποδοµή), σε σχέση µε τις υπό σύσταση πολεοδοµικές υπηρεσίες.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64321944
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Μετά την ολοκλήρωσή του, το έργο εκτιμάται ότι θα παράγει περίπου 16.170 μεγαβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, η οποία είναι αρκετή για να τροφοδοτήσει τουλάχιστον 4.970 τυπικά νοικοκυριά της περιοχής, και να εξασφαλίσει την αποφυγή απελευθέρωσης στην ατμόσφαιρα 8.170 τόνων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.
       
      Η Ιαπωνική πολυεθνική κατασκευαστική εταιρεία Kyocera ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε την κατασκευή της μεγαλύτερης πλωτής μονάδας παραγωγής ηλιακής ενέργειας στον κόσμο.
      Το έργο των 13,7 μεγαβάτ θα κατασκευαστεί στη δεξαμενή του φράγματος Γιαμακούρα στην περιφέρεια Τσίμπα της Ιαπωνίας, και αναμένεται να είναι έτοιμο κατά τη διάρκεια του φορολογικού έτους που λήγει στις 31 Μαρτίου 2018.
       
      Το ολοκληρωμένο έργο θα αποτελείται από 50.904 ηλιακούς συλλέκτες των 270 βατ, εγκατεστημένους πάνω στην επιφάνεια γλυκού νερού του φράγματος, και καλύπτοντας μια έκταση περίπου 180.000 τετραγωνικών μέτρων. Eκτιμάται ότι θα παράγει περίπου 16.170 μεγαβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως, η οποία είναι αρκετή για να τροφοδοτήσει τουλάχιστον 4.970 τυπικά νοικοκυριά της περιοχής, και να εξασφαλίσει την αποφυγή απελευθέρωσης στην ατμόσφαιρα 8.170 τόνων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.
       
      Οι ηλιακοί συλλέκτες, με εκτιμώμενο χρόνο ζωής τα 30 χρόνια, θα έχουν τη δυνατότητα να ανθίστανται σε ανέμους ταχύτητας 190 χιλιομέτρων την ώρα και σε μεταβολές του επιπέδου στάθμης του νερού έως και κατά έξι μέτρα, ενώ θα είναι επίσης πιο ανθεκτικά στη διάβρωση από ό,τι οι συμβατικοί ηλιακοί συλλέκτες.
       
      Οι πλωτοί σταθμοί παραγωγής ηλιακής ενέργειας είναι ιδιαίτερα σημαντικοί στην Ιαπωνία, καθώς η δυνατότητα εγκατάστασής τους στους άφθονους πόρους γλυκού νερού της χώρας ξεπερνά το πρόβλημα της αυξανόμενης έλλειψης διαθέσιμων εκτάσεων γης που απαιτούνται για την κατάλληλη ανάπτυξη συμβατικών χερσαίων φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων.
       
      Το έργο θα διαχειρίζεται η δημόσια επιχείρηση βιομηχανικών υπηρεσιών νερού της περιφέρειας Τσίμπα, που εκτείνεται στα ανατολικά του Τόκιο.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1059197/ksekinise-i-kataskeui-tou-megaluterou-plotou-stathmou-paragogis-iliakis-energeias-ston-kosmo
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα διάσημα αμερικανικά Πανεπιστήμια Γέηλ και Κολούμπια σε συνεργασία με το Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ (WEF) εδώ και 15 χρόνια καταρτίζουν έναν ετήσιο Δείκτη Περιβαλλοντικής Απόδοσης που κατατάσσει 180 χώρες με κριτήριο της επιδόσεις τους στην προστασία των οικοσυστημάτων και της δημόσιας υγείας.
       
      Στόχος είναι ο δείκτης να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των αρμοδίων για τη χάραξη εθνικών περιβαλλοντικών πολιτικών.
       
      Το 2016 καταγράφηκαν σημαντικές πρόοδοι στην κλιματική πολιτική, τη μετάβαση στις ΑΠΕ, την προστασία της δημόσιας υγείας και τη διατήρηση του νερού.
       
      Συντονισμένες προσπάθειες δημιουργίας υποδομών ύδρευσης και αποχέτευσης σε όλο τον κόσμο συνέτειναν στη δραματική μείωση των θανάτων από βακτήρια του νερού. Από το 2000 μέχρι σήμερα, οι άνθρωποι χωρίς πρόσβαση σε πόσιμο νερό μειώθηκαν κατά το ήμισυ από ένα δισεκατομμύριο σε 550 εκατομμύρια.
       
      Από την άλλη πλευρά, η παγκόσμια κοινότητα πρέπει να καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες σε άλλους τομείς όπου παρατηρούνται καθυστερήσεις. Για παράδειγμα μία στις τέσσερεις χώρες του δείκτη δεν διαθέτουν μονάδες επεξεργασίας λυμάτων. Τα αλιευτικά πεδία βρίσκονται σε σημείο κατάρρευσης και η ατμοσφαιρική ρύπανση ευθύνεται για το 10% των θανάτων παγκοσμίως. Περισσότεροι από 3,5 δισεκατομμύρια άνθρωποι κατοικούν σε χώρες με επίπεδα ατμοσφαιρικής ρύπανσης μεγαλύτερα από τα κοινώς αποδεκτά ως ασφαλή.
       
      Η ατμοσφαιρική ρύπανση δεν συνδέεται με το επίπεδο οικονομικής ανάπτυξης αφού πλήττει τόσο τις ανεπτυγμένες όσο και τις αναπτυσσόμενες χώρες.
       
      Στην κορυφή της λίστας φιγουράρει η Φινλανδία με σκορ 90,68. Η σκανδιναβική χώρα πετυχαίνει εντυπωσιακές επιδόσεις στους τομείς «Υγειονομικές Επιπτώσεις», «Νερό και Υγιεινή» και «Βιοποικιλότητα και Οικοσυστήματα».
       
      Η Ελλάδα βρίσκεται στην 21η θέση με άριστες επιδόσεις στην Γεωργία και το «Νερό και Υγιεινή» και πολύ καλές επιδόσεις στους «Υδάτινους Πόρους», τη «Βιοποικιλότητα και Οικοσυστήματα» και τις «Υγειονομικές Επιπτώσεις». Η χώρα μας αποτυγχάνει δραματικά στην προστασία των δασών και των αλιευμάτων, αλλά και στις κλιματικές και ενεργειακές πολιτικές. Δείτε αναλυτικά εδώ.
       
      Οι δέκα κορυφαίες χώρες είναι οι εξής:
       
      1. Φινλανδία (90.68)
      2. Ισλανδία (90.51)
      3. Σουηδία (90.43)
      4. Δανία (89.21)
      5. Σλοβενία (88.98)
      6. Ισπανία (88.91)
      7. Πορτογαλία (88.63)
      8. Εσθονία (88.59)
      9. Μάλτα (88.48)
      10. Γαλλία (88.20)
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/01/26/prasines-hores-yale-128067/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στην άμεση αδειοδότηση των υδατοδρομίων Παξών, Πατρών, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Λευκάδας, μετά και το αδειοδοτημένο ήδη υδατοδρόμιο της Κέρκυρας, προσανατολίζονται τα Υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ και τους συναρμοδίους φορείς, με στόχο την δημιουργία του πρώτου δικτύου υδατοδρομίου στην Ελλάδα.
       
      Αυτό υποστήριξαν οι εμπλεκόμενοι φορείς που βρέθηκαν χθες στο υδατοδρόμιο Κέρκυρας, σε μία συνάντηση συνεργασίας που το "παρών" έδωσαν και Κινέζοι επενδυτές της ευρωπαϊκής κατασκευαστικής εταιρείας υδροπλάνων Dornier Seastar.
       
      Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου, το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ Άγγελος Βλάχος, λόγω και του αδειοδοτημένου υδατοδρομίου της Κέρκυρας είναι φανερό ότι στον άξονα του Ιονίου θα επικεντρωθούν άμεσα οι σχετικές προσπάθειες.
       
      «Η προσπάθειά μας είναι να συμβάλλουμε σε όλα τα εμπλεκόμενα υπουργεία, βάσει του σοβαρού νομοθετικού πλαισίου που υπάρχει και θεωρούμε, ότι η πολιτική βούληση είναι θετική σε όλα τα επίπεδα. Υπό την έννοια αυτή νομίζω, ότι μπορούμε βάσιμα να πιστεύουμε ότι τους επόμενους μήνες θα υπάρχει ένα μικρό κομμάτι δικτύου υδατοδρομίων και εναπόκειται πλέον στην πλευρά των εταιρειών, στο να προσελκύσουν τις ενδιαφερόμενες αεροπορικές εταιρείες για να δούμε μέσα στο 2016 υδροπλάνα στα νερά του Ιονίου» δήλωσε ο κ. Βλάχος.
       
      Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, πάνω από 50 υδατοδρόμια βρίσκονται σε μία διαδικασία αδειοδότησης, ενώ σύμφωνα με τις διαβεβαιώσεις του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ Άγγελου Βλάχου, οι διαβουλεύσεις με τις εταιρείες είναι σταθερές, η συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία είναι επίσης πάγια και πρόκειται για ένα έργο το οποίο βάσιμα θεωρούν ότι θα τελεσφορήσει, θα ευδοκιμήσει και θα ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα.
       
      «Mέχρι στιγμής είναι αδειοδοτημένο το λιμάνι της Κέρκυρας, ενώ τις επόμενες μέρες αδειοδοτείται και το λιμάνι των Παξών. Βέβαια, η ύπαρξη μόνων δύο αδειοδοτημένων υδατοδρομίων δεν μπορεί να καταστήσει βιώσιμο το project των υδροπλάνων για μία αεροπορική εταιρεία. οπότε θα πρέπει να δημιουργηθεί ένα δίκτυο υδατοδρομίων σε κάθε περιοχή.
       
      Στόχος είναι να υπάρξουν πέντε με έξι υδατοδρόμια που θα είναι αδειοδοτημένα στο Ιόνιο ώστε μία ή και περισσότερες εταιρείες υδροπλάνων να έχουν τα σημεία και τους προορισμός τους δυνατούς, για να εκτελούν το πτητικό έργο που θα τους εξασφαλίσει τη βιωσιμότητα τους» επεσήμανε ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια Τάσος Γκόβας.
       
      Την ίδια ώρα σε προχωρημένο στάδιο αδειοδότησης βρίσκεται το υδατοδρόμιο στο λιμάνι της Πάτρας που έχει στρατηγική σημασία για την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Ελλάδας και πρόκειται να αδειοδοτηθεί το επόμενο δίμηνο, ενώ αναμένεται μέσα στους επόμενους τρεις μήνες, σύμφωνα με τον κ. Γκόβα, να αδειοτηθούν και τα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, της Κεφαλονιάς, της Ζάκυνθου και της Λευκάδας.
       
      «Μετά από τη σημαντική πρωτοβουλία της Περιφέρειας των Ιονίων Νήσων να συντονίσει και να επισπεύσει την όλη διαδικασία για την αδειοδότηση των υπολοίπων υδατοδρομίων, φέρεται ότι καλοκαίρι του 2016 το Ιόνιο να υποδέχεται τα πρώτα υδροπλάνα στην Ελλάδα» δήλωσε ο κ. Γκόβας και πρόσθεσε: «Είναι ένα εγχείρημα εθνικής σημασίας, και είμαι απόλυτα πεπεισμένος ότι όχι μόνο μία, αλλά περισσότερες εταιρείες θα θελήσουν να φέρουν υδροπλάνα, ήδη τρεις με τέσσερις εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον μεταξύ αυτών μία κροατική εταιρεία που έχει ήδη στο στόλο της επαρκή αριθμό υδροπλάνων και θα μπορεί να έρθει άμεσα, να κάνει βάση στην Κέρκυρα και να εκτελεί εσωτερικά δρομολόγια στην Ελλάδα και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες» είπε ο πρόεδρος της εταιρείας Ελληνικά Υδατοδρόμια.
       
      Από την πλευρά του, ενθουσιασμένος από το υδατοδρόμιο Κέρκυρας δήλωσε ο αποκλειστικός αντιπρόσωπος της εταιρείας Dornier Seastar, σε Ελλάδα, Τουρκία, Κύπρο, Κροατία και άλλων μεσογειακών χωρών, Φώτιος Χατζηανδρόνης που ανέφερε, ότι σε σύσκεψη έγινε στη Γερμανία, οι Κινέζοι επενδυτές αποφάσισαν να επισκεφτούν τα υδατοδρόμια της Ευρώπης για να εξασφαλίσουν το αγοραστικό τους κοινό στο νέο project των υδροπλάνων που συχρηματοδοτούν και Κινέζοι επενδυτές.
       
      «Εκπλήσσομαι ευχάριστα που τον τελευταίο χρόνο έχουν ολοκληρωθεί πολλά πράγματα στην Ελλάδα και έχουμε ενδιαφέρον να ολοκληρώσουμε τα επενδυτικά μας σχέδια για τα νέα υδροπλάνα μας που θα είναι έτοιμα για το ελληνικό αρχιπέλαγος . Είναι πολύ ενθαρρυντικό για εμάς που ξεπεράστηκε μία χρόνια κατάσταση και φτάσαμε τελικά σήμερα σε αυτό το σημείο. Η Κέρκυρα είναι η αρχή, θα είναι το κέντρο του δικτύου των Ιονίων Νήσων και θα έχει άξονες και σε Ιταλία. θα έχουμε μία θαυμάσια αρχή. Όλα τα είδη των υδροπλάνων θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν. Θα μπορέσουμε επιτέλους να συνδέσουμε τον ουρανό με τη θάλασσα» δήλωσε ο πρόεδρος της εταιρείας Dornier Seastar, Conrado Dornie.
       
      Η Ελλάδα έχει 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμή, 220 κατοικημένα νησιά, μεγάλο αριθμό λιμνών και οι ανάγκες που χρειάζονται να καλυφθούν, δεν αφορούν μόνο τον τομέα του τουρισμού, αλλά και των μόνιμων κατοίκων των νησιών, πολύ περισσότερο τους χειμερινούς μήνες. Όπως επεσήμανε, το μέλος του διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΙΠΕΔ Άγγελος Βλάχος, είναι προφανές ότι η ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομιων θα αναδιατάξει την ίδια τη λογική αερομεταφορών στη χώρα.
       
      «Πρόκειται για μία νέα μορφή αερομεταφορών η οποία λειτουργεί με έναν εντελώς διαφορετικό συμπληρωματικό ρόλο προς τις υπάρχουσες μεταφορές, δεδομένου του γεωφυσικού ανάγλυφου της χώρας, αλλά και των προβλημάτων στην προσβασιμότητα. Ειδικά στο άξονα της Δυτικής Ελλάδας και του Ιονίου θα αποτελέσει εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης στην περιοχή και όχι μόνο με τουριστικές επιπτώσεις . Είναι φανερό ότι οι ευρύτερες ωφέλειες για τις τοπικές κοινωνίες θα είναι μεγάλες και θεωρούμε πως είναι ένα έργο που είναι σε ωφέλεια όλων» είπε ο κ. Βλάχος.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500053936
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Οκτάμηνη παράταση στη ρύθμιση για τα αυθαίρετα, έως τις 2 Οκτωβρίου 2016 θα δώσει το υπουργείο Περιβάλλοντος. Σύμφωνα με πληροφορίες, η σχετική ημερομηνία έχει συμφωνηθεί από τον αναπλ. υπουργό Περιβάλλοντος Γιάννη Τσιρώνη και τον υπουργό Πάνο Σκουρλέτη και αναμένει την υπογραφή του δεύτερου μέσα στις επόμενες ημέρες για να τεθεί σε ισχύ.
       
      Η παράταση δεν θα περιλαμβάνει σε αυτή τη φάση αλλαγές στο ύψος και τη διαδικασία καταβολής του προστίμου, όπως είχε αρχικά διαφανεί. Ωστόσο είναι στις προθέσεις του υπουργείου να υπάρξουν καταρχήν κάποιες διαφοροποιήσεις (λ.χ. χαμηλότερα πρόστιμα για ασθενείς κοινωνικές ομάδες, κλιμακωτή αύξηση του προστίμου μέχρι τη λήξη της νέας προθεσμίας), ενδεχομένως και πριν τον Οκτώβριο.
       
      Αν αυτό δεν καταστεί εφικτό, καθώς στις «ελαφρύνσεις» χρειάζεται η συναίνεση του υπουργείου Οικονομικών, άρα και της τρόικας, τότε οι όποιες αλλαγές θα ενσωματωθούν σε ευρύτερο σχέδιο νόμου για την αυθαίρετη δόμηση, το οποίο το υπουργείο επεξεργάζεται με σκοπό να καταλήξει σε συγκεκριμένη πρόταση το καλοκαίρι.
       
      Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος που βρίσκεται σε ισχύ και παρατείνεται για πρώτη φορά είναι ο ν.4178/13, η καταληκτική ημερομηνία του οποίου είναι η Τρίτη 2 Φεβρουαρίου. Οι παρατάσεις στις ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα δίνονται, χάρη σε παλαιότερη νομοθετική πρόβλεψη, με απλή υπουργική απόφαση και όχι νόμο. Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία, που δόθηκαν στη δημοσιότητα τον περασμένο Σεπτέμβριο, στους δύο τελευταίες ρυθμίσεις για την αυθαίρετη δόμηση (ν.4014/11 και 4178/13) είχαν συνολικά ενταχθεί 902.961 αυθαίρετα, εκ των οποίων τα 293.358 είχαν ολοκληρώσει τη διαδικασία νομιμοποίησης.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/847182/article/epikairothta/ellada/paratash-gia-ta-ay8aireta-mexri-tis-2-oktwvrioy
      Περισσότερα...

      62

    • Engineer

      Με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κινδυνεύει η Ελλάδα εξαιτίας της μεγάλης σπατάλης ενέργειας από τα κτίρια.
       
       
      Με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κινδυνεύει η Ελλάδα εξαιτίας της μεγάλης σπατάλης ενέργειας από τα κτίρια. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Ιταλία και την Πορτογαλία να λάβουν εθνικά μέτρα σχετικά με την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων.
       
      Ειδικότερα, η Επιτροπή απέστειλε αιτιολογημένες γνώμες στις χώρες διότι έως σήμερα δεν έχουν ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο την οδηγία για την εξοικονόμηση ενέργειας.
       
      Η προθεσμία για τη μεταφορά της οδηγίας 2010/31/ΕΕ στην εθνική νομοθεσία των κρατών μελών έληξε στις 9 Ιουλίου 2012.
       
      Σύμφωνα με την οδηγία αυτή, τα κράτη μέλη πρέπει να καθορίσουν και να εφαρμόσουν ελάχιστες απαιτήσεις όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση για τα νέα και τα υφιστάμενα κτίρια, να διασφαλίσουν την πιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων και να απαιτήσουν την τακτική επιθεώρηση των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.
       
      Επιπλέον, σύμφωνα με την οδηγία, τα κράτη μέλη πρέπει να διασφαλίσουν ότι, έως το 2021, όλα τα νέα κτίρια θα είναι «κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας».
       
      Αν τα τέσσερα κράτη μέλη δεν συμμορφωθούν με τις νομικές τους υποχρεώσεις εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να τα παραπέμψει στο Δικαστήριο.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/environment/article/222380/sto-europaiko-dikastirio-i-ellada-gia-ti-spatali-energeias-sta-ktiria/#ixzz3yMcyuZDP
      Περισσότερα...

      6

    • stayros

      Μια έκθεση-κόλαφο για τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη αποκαλύπτουν σήμερα τα Νέα.
       
      Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο Γιώργος Παπαχρήστος στη στήλη του σε έκθεση της Γενικής Επιθεώρησης Δημόσιας Διοίκησης τον Ιούλιο του 2013 για τα «έργα της ΟΛΠ ΑΕ» με υπότιτλο «παραγωγή μικρών έργα της ΟΛΠ ΑΕ περιόδου 2001-2004». Η έκθεση καταγράφει το «πάρτι» που είχε στήσει στον ΟΛΠ μια ομάδα επτά εργολάβων που λυμαινόταν τα έργα του Οργανισμού. Μέλος της ομάδας είναι και ο Χρήστος Σπίρτζης, ο σημερινός υπουργός Υποδομών.
       
      Τι συνέβαινε
       
      Σύμφωνα, λοιπόν, με την έκθεση, ο ΟΛΠ δημοπρατούσε ένα έργο. Συνήθως, εκδήλωναν ενδιαφέρον τρεις εκ των επτά εργολάβων. Έδιναν προσφορές -με έκπτωση 0% εως 2% και το έργα το έπαιρνε αυτος που έδινε τη μεγαλύτερη έκπτωση, όταν ο μέσος όρος των εκπτώσεων που δινόταν ακόμα και τότε για να πάρει κάποιος ένα δημόσιο έργο ήταν 22% (!).
       
      Ενδεικτικά αναφέρεται ένα έργο του 2004, υπό τον τίτλο «εργασίες συντήρησης στο υπόγειο parking της Πλατείας Καραϊσκάκη» προϋπολογισμού 64.758 ευρώ. Το έργο, σύμφωνα με το ίδιο δημοίευμα, κέρδισε ένας εργολάβος ονόματα Δ. Βασιλόπουλος, ο οποίος έδωσε έκπτωση 2% ενώ το «έχασαν» οι κκ. Γ. Πίτσος και Χρ. Σπίρτζης που έδωσαν έκπτωση 1% έκαστος.
       
      Όπως αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα, η έκθεση περιλαμβάνει ένα πακέτο αναθέσεων «μικρών έργων» από την τότε διοίκηση του ΟΛΠ στο εν λόγω «παρεάκι» πράγμα που οδηγεί τους επιθεωρητές-ελεγκτές στο συμπέρασμα ότι «η επανάληψη των ανωτέρων περιστατικών σε όλα τα ελεγχόμενα έργα του έτους 2004 αναδεικνύει ένα παγιωμένο σύστημα ανάθεσης και εκτέλεσης μικρών έργω του ΟΛΠ που συνιστά παρέκκλιση από τις αρχές της διαφάνειας, της ισότητας της συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής αναδόχου και του ελεύθερου ανταγωνισμού με ζημιογόνες συνέπειες για τον Οργανισμό. Αποτελεί δε ένδειξη ότι έγινε συνεννόηση των συναγωνιζόμενων προς αποφυγής πραγματικού ανταγωνισμού με αποτέλεσμα ζημιά για την ΟΛΠ. (…) Η κυκλικότητα της σύνθεσης των υποψήφιων αναδόχων στα περισσότερα έργα, η ασαφής περιγραφή του αντικειμένου της δημοπρασίας, η παράνομη σύνταξη του προϋπολογισμου των έργων, η επιλογή συστήματος ανάθεσης που δεν ανταποκρινόταν στις πραγματικές συνθήκες των έργων και εν τέλει η διαχείριση των παραπάνω διαδικασιών από τα αρμόδια όργανα του ΟΛΠ υπήρξε πολλαπλά παράνομη και επιζήμια για τον Οργανισμό».
       
      Πηγή: http://www.crashonline.gr/%CE%BF-%CF%83%CF%80%CE%B9%CF%81%CF%84%CE%B6%CE%B7%CF%83-%CF%83%CE%B5-%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%BB%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%BA%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CF%8C/
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Σε συνέχεια των αποφάσεων των διοικήσεων του Τεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδος, της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και του συνόλου των συνδικαλιστικών, επιστημονικών, εργοληπτικών και μελετητικών Φορέων των Μηχανικών, με δεδομένη τη συνέχεια των συζητήσεων για το νέο ασφαλιστικό που προτείνεται από την Κυβέρνηση και την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων που προωθείται τις επόμενες ημέρες κατά των προβλεπόμενων ρυθμίσεων που προτείνονται, συνεχίζεται η Απεργία – Αποχή όλων των Διπλωματούχων Μηχανικών από την συμμετοχή τους σε Τεχνικά Συμβούλια Έργων και Μελετών καθώς και από το σύνολο των Επιτροπών με Τεχνικό αντικείμενο (π.χ. Επιτροπές Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, Αυθαιρέτων κλπ., περιλαμβανομένων και των Επιτροπών Δημοπράτησης), από 25/1 έως 29/1/2016.
       
      Στόχος όλων αγωνιστικών δράσεων των μηχανικών καθώς και όσων στην πορεία προστεθούν είναι η αποτροπή ψήφισης αυτού του σ/ν που καταστρέφει το Ταμείο των Μηχανικών, τον Κλάδο συνολικά, και ναρκοθετεί ουσιαστικά την αναγκαία αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας και του λαού.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/synexizetai-i-apergia-apoxi/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατατέθηκε σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το οποίο καθορίζει τις αρμοδιότητες και την οργάνωση της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
       
       
      Σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος, η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους είναι αυτοτελής δημόσια υπηρεσία και υπάγεται στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΚΥΣΔΙΧ) και θα προΐσταται ειδικός γραμματέας με διετή θητεία. Ο ειδικός γραμματέας διορίζεται με απόφαση του πρωθυπουργού και των υπουργών που συμμετέχουν στο ΚΥΣΔΙΧ.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του ered.gr, ο νέος ειδικός γραμματέας έχει επιλεγεί ήδη από τον Γ. Σταθάκη, ενημερώνεται τις τελευταίες εβδομάδες, έχει συναντήσεις με εκπροσώπους των Θεσμών και σύντομα θα ανακοινωθεί το όνομά του. Πρόκειται για στέλεχος που έχει μεγάλη γνώση των οικονομικών κι έχει διαχειριστεί πολύ κρίσιμες αποστολές τα τελευταία χρόνια.
       
      Η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους θα συμβουλεύει τους «κόκκινους» και μη δανειολήπτες για θέματα διαχείρισης οφειλών τους προς τις τράπεζες και θα έχει το συντονισμό όλων των συναρμόδιων φορέων.
       
      Ακόμη, θα συσταθούν 30 Κέντρα Ενημέρωσης -Υποστήριξης Δανειοληπτών, εκ των οποίων τα τέσσερα θα είναι στο νομό Αττικής, τα δύο στη Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα σε διάφορους νομούς της χώρας.
       
      Αναλυτικότερα, η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, μεταξύ των άλλων, θα συμβάλει στην οργάνωση ενός ολοκληρωμένου μηχανισμού αποτελεσματικής διαχείρισης των ιδιωτικών «κόκκινων» δανείων. Θα αναπτύξει ένα πλήρες ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης ιδιωτικού χρέους, στο οποίο θα καταγράφεται και επεξεργάζεται ό,τι σχετίζεται με τα ιδιωτικά δάνεια και θα έχει την ευθύνη λειτουργίας τηλεφωνικού κέντρου (Help desk) για την άμεση εξυπηρέτηση των δανειοληπτών και όσων ενδιαφέρονται να λάβουν δάνειο.
       
      Πάντως, οι Σύμβουλοι της Επικρατείας επέστρεψαν στους συναρμόδιους υπουργούς το Προεδρικό Διάταγμα, καθώς οι συναρμόδιοι υπουργοί δεν περιλαμβάνουν την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ). Η έκθεση αυτή απεικονίζει το ύψος της δαπάνης που προκαλεί η εφαρμογή στην πράξη το επίμαχο διάταγμα σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
       
      Η ύπαρξης της γνωμοδότησης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τη νομοθεσία, αποτελεί τη βασικότερη προϋπόθεση για να μπορεί το ΣτΕ να προχωρήσει στη νομοπαρασκευαστική επεξεργασία του επίμαχου διατάγματος.
       
      Κατόπιν αυτών, το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ έδωσε προθεσμία ενός μηνός στην κυβέρνηση να προσκομίσει τη σχετική έκθεση του ΓΛΚ για να προχωρήσει η νομοπαρασκευαστική επεξεργασία του Προεδρικού Διατάγματος.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Eidiki_Grammateia_gia_ta_%C2%ABkokkina%C2%BB_daneia/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα δάσος που επιπλέει θα κοσμεί από τον Μάρτιο το Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Εμπνευσμένο από ένα έργο τέχνης, υπό τον τίτλο «Ψάχνοντας την συνήθεια» του Jorge Bakker, μια τοπική κολεκτίβα καλλιτεχνών αποφάσισε να κάνει την τέχνη πραγματικότητα. Ήδη οι Ολλανδοί καλλιτέχνες έχουν κάνει τις πρώτες δοκιμές και δηλώνουν τώρα έτοιμοι να εγκαταστήσουν το φιλόδοξο έργο τους.
       
       
      Τα δέντρα που θα κολυμπούν σε λίγο καιρό στο Ρότερνταμ προέρχονται από ένα κομμάτι της πόλης στο οποίο εκτελούνται έργα. Τα δέντρα θα έπρεπε να κοπούν, με αυτόν τον τρόπο όμως θα συνεχίσουν αν ζουν στο ποτάμι.
       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://tvxs.gr/news/kosmos/tha-topothetithoyn-kolymbitika-dentra-sta-nera-toy-roterntam
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε κεντρικό πυλώνα του νέου αναπτυξιακού νόμου αναδεικνύονται οι φοροαπαλλαγές, έναντι των κεφαλαιακών ενισχύσεων.
       
      Ο νέος αναπτυξιακός νόμος, που κατατίθεται εντός των ημερών στη Βουλή, προβλέπει την επιχορήγηση πολύ μικρότερων επιχειρήσεων από ό,τι ίσχυε έως σήμερα, ενώ θα παρέχει εννέα διαφορετικές μορφές ενισχύσεων.
       
      Σύμφωνα με το προσχέδιο του νόμου, που δημοσιεύει η Εφημερίδα των Συντακτών, τα ελάχιστα όρια των επενδυτικών σχεδίων που θα ενισχύονται με τον νέο νόμο μειώνονται σημαντικά και θα ξεκινούν πλέον από τις 150.000 ευρώ για τις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις (ήταν 200.000-300.000 ευρώ), από τις 200.000 ευρώ για τις μεσαίες επιχειρήσεις (ήταν 500.000 ευρώ) και από τις 500.000 ευρώ για τις μεγάλες επιχειρήσεις (ήταν 1 εκατ. ευρώ).
       
      Σε σχέση με τους προηγούμενους επενδυτικούς νόμους, αυξάνονται οι κατηγορίες ενισχύσεων, προκειμένου να καλυφθεί το κενό από την δραστική περικοπή των απευθείας επιχορηγήσεων αλλά και των μειωμένων σε σχέση με το παρελθόν ποσοστών περιφερειακών ενισχύσεων, που πάντως θα φτάνουν κατ' ανώτατο στο 45%.
       
      Έτσι προβλέπονται συνολικά εννέα διαφορετικές κατηγορίες ενισχύσεων, με σημαντικότερες αυτές των φορολογικών απαλλαγών για τα επιχειρηματικά κέρδη, την κάλυψη του μισθολογικού κόστους για τις επιχειρήσεις, και τις επιδοτήσεις επιτοκίων και leasing.
       
      Ο νέος νόμος δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην ενίσχυση μικρομεσαίων και νεοσύστατων εταιρειών, στην κοινωνική οικονομία και τους συνεταιρισμούς, τις δημοτικές επιχειρήσεις, κ.α , ενώ διατηρεί το καθεστώς ενισχύσεων για τη δημιουργία και τον εκσυγχρονισμό ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων εκσυγχρονισμού ξενοδοχειακών μονάδων που είχε και ο νόμος του 2011.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500053900
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επιδότηση καυσίμων σε αεροπορικές εταιρίες προσφέρει η τουρκική κυβέρνηση για πτήσεις σε πέντε από τους βασικούς τουριστικούς της προορισμούς στο πλαίσιο των προσπαθειών να προστατεύσει τα τουριστικά της έσοδα μετά την επίθεση αυτοκτονίας στην Κωνσταντινούπολη.
       
      Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, οι αεροπορικές εταιρίες θα λάβουν 6.000 δολάρια ανά πτήση προς Αττάλεια, Αλάνια, Νταλαμάν, Μπόντρουμ (Αλικαρνασσός) και Σμύρνη κατά την έναρξη της τουριστικής περιόδου τον Απρίλιο και τον Μάιο, δήλωσε την Τετάρτη στο Reuters ο υπουργός Τουρισμού της Τουρκίας Μαχίρ Ουνάλ.
       
      Η βομβιστική επίθεση στην Τουρκία θεωρείται ότι αποτελεί ίσως την μεγαλύτερη μέχρι σήμερα απειλή στην τουριστική βιομηχανία της Τουρκίας, που αντιστοιχεί περίπου στο 4,5% της οικονομίας της που ανέρχεται σε 800 δισεκ. δολάρια.
       
      «Το μόνο πρόβλημα είναι με την συριακή μεθόριο», δήλωσε ο Ουνάλ. «Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα από τα ασφαλέστερα μέρη στον κόσμο… Οι τουριστικές περιοχές είναι ασφαλείς… Έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα», δήλωσε ο υπουργός.
       
      Πέρυσι, η Τουρκία πρόσφερε αντίστοιχες επιδοτήσεις καυσίμων για πτήσεις από τη Ρωσία, μετά την υποτίμηση του ρουβλίου που έκανε τους καταναλωτές να αναβάλλουν ταξίδια στο εξωτερικό.
       
      Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015, οι Ρώσοι αντιστοιχούσαν περίπου στο 10% των ξένων που έφθασαν στην Τουρκία, με τους Γερμανούς να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση με 5,4 εκατ. επισκέπτες ή 15,5% των αφίξεων.
       
      Επιπρόσθετα της νέας επιδότησης καυσίμων που ανακοινώθηκε και που θα μπορούσε να παραταθεί και μετά τον Μάιο, η Τουρκία έχει τριπλασιάσει τα μέτρα ασφαλείας σε τουριστικές περιοχές, σύμφωνα με τον Ουνάλ.
       
      Ο υπουργός μίλησε στη Φρανκφούρτη, όπου συναντήθηκε με Γερμανούς τουριστικούς πράκτορες για να συζητήσουν την από κοινού λήψη μέτρων για την αύξηση της τουριστικής ζήτησης, όπως προωθητικές καμπάνιες το κόστος των οποίων θα καλυφθεί εξ ημισείας από την Τουρκία και τις τουριστικές επιχειρήσεις.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/i-toyrkia-epidotei-ta-kaysima-ton-aeroporikon-me-stoho-tin-toyristiki-anakampsi
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Το 2018 θα πρέπει να περιμένουν επιβάτες και εταιρείες για να δουν να λειτουργεί πλήρως αναβαθμισμένος ο σιδηροδρομικός διάδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
       
      Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com ουσιαστικά η συνολική ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός μήκους 106χλμ μετατίθεται για το καλοκαίρι του 2018 και τότε θα έχουμε το πρώτο ηλεκτροκίνητο τρένο που θα ξεκινήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη (ή αντίθετα) σε πλήρως λειτουργική διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση.
       
      Η αιτία της καθυστέρησης όπως όλα δείχνουν είναι η καθυστέρηση που υπήρξε λόγω της κρίσης το 2015. Η εργολαβία σκούπα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός που εκτελείται από το κοινοπρακτικό σχήμα των 3 κορυφαίων ελληνικών τεχνικών εταιρειών ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ-J&P ξεκίνησε από τις αρχές του 2014 ως φυσική συνέχεια των πολλαπλών εργολαβιών της προηγούμενης δεκαετίας.
       
      Στο τμήμα αυτό υπάρχουν και οι 2 μεγαλύτερες δίδυμες σιδηροδρομικές σήραγγες της χώρας, αυτή του Καλλιδρόμου με μήκος 9,1χλμ και εκείνη της Όθρυος με 6,3χλμ. Η χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης με την ολοκλήρωση των έργων θα καλύπτεται σε 3 ώρες και 15 λεπτά ενώ σημαντική θεωρείται και η εξοικονόμηση από τη χρήη ηλεκτρισμού και όχι πετρελαίου.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/33288-%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CE%BF-2018-%CE%B7-%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CF%80%CE%BB%CE%AE%CF%82-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διόρισε, με ψηφοφορία που έγινε την Πέμπτη, τα 45 μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής η οποία θα διερευνήσει τις παραβάσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αναφορικά με τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων, καθώς και τις όποιες τυχόν παραβάσεις των κρατών-μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά την εφαρμογή των ευρωπαϊκών προτύπων.
       
      Η Επιτροπή θα υποβάλει ενδιάμεση έκθεση εντός έξι μηνών και μια τελική έκθεση εντός 12 μηνών, από την έναρξη των εργασιών της.
       
      Μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής θα είναι, μεταξύ άλλων, ο Έλληνας ευρωβουλευτής, Νικος Ανδρουλάκης και ο Κύπριος ευρωβουλευτής Νεοκλής Συλικιώτης.
       
      Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τη σύνθεση της Επιτροπής για τις μετρήσεις εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα συνεδριάσει για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο, οπότε και θα εκλέξει τον πρόεδρο και τους αντιπροέδρους της.
       
      Η Επιτροπή θα διερευνήσει τα εξής:
       
      * τις όποιες υποψίες για ενδεχόμενη αποτυχία της Κομισιόν να αναθεωρήσει τους κύκλους δοκιμών,
      * τις όποιες υποψίες για ενδεχόμενη παράλειψη της Κομισιόν και των αρχών των κρατών-μελών της ΕΕ να προβαίνουν σε σωστές και αποτελεσματικές ενέργειες κατά την επίβλεψη της εφαρμογής των κανονισμών και την επιβολή της ρητής απαγόρευσης των «ελαττωματικών συσκευών»,
      * για τη φερόμενη αποτυχία της Κομισιόν να εισάγει δοκιμές που αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης,
      * για τη φερόμενη αποτυχία των κρατών-μελών να θεσπίσουν διατάξεις για την επιβολή αποτελεσματικών, αναλογικών και αποτρεπτικών κυρώσεων στους κατασκευαστές για τις όποιες παραβάσεις, καθώς και
      * εάν η Κομισιόν και τα κράτη-μέλη είχαν αποδείξεις για τη χρήση του παραποιημένου λογισμικού (σ.σ. από την VW) πριν από το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 2015.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=101624
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Δομικές αλλαγές στους όρους δόμησης 13.000 περίπου μικρών οικισμούς με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο έχει λάβει ήδη τις πρώτες 23 μελέτες που βρίσκονται σε διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς έως το τέλος Μαρτίου.
       
      Όπως προκύπτει από την σημερινή συνάντηση εργασίας με φορείς αρχιτεκτόνων και πολιτικών μηχανικών, οι κανόνες που είχαν θεσμοθετηθεί παλαιότερα με προεδρικό διάταγμα του 1982 και μετά δεν μπορούν να συνεχίσουν να ισχύουν δεδομένου ότι δημιουργούν απλά αντίγραφα, τα οποία με την πάροδο των χρόνων ουσιαστικά θα ακυρώσουν τον παραδοσιακό τους χαρακτήρα.
       
      Η πρόταση, σύμφωνα με τον καθηγητή του ΕΜΠ και συντονιστή του προγράμματος, Βασίλη Γκανιάτσα, είναι αφού ολοκληρωθεί το δεύτερο κύμα μελετών για τους υπόλοιπους οικισμούς της χώρας (απομένουν άλλες 28 και εξαιρούνται η Αττική και η Θεσσαλονίκη), να υπάρξει ένας νέος νόμος, ο οποίος θα καταργεί όλα τα Π.Δ. και θα ορίζει γενικούς όρους.
       
      Ωστόσο θα συμπεριλάβει εξειδικευμένα σχέδια ανά Περιφέρεια, τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τους τη φυσιογνωμία των οικισμών, την ιστορική τους ταυτότητα, την αρχιτεκτονική έκφραση αλλά και τη δυναμική του καθενός, καθώς επίσης και το αν αυτός κατοικείται ή έχει εγκαταλειφθεί.
       
      Μέχρι τώρα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για οικισμούς σε 23 περιοχές μεταξύ των οποίων τα Δωδεκάνησα, η Μεσσηνία, τα Τρίκαλα, η Καρδίτσα, η Ημαθία, η Μαγνησία και η Αχαία.
       
      Από τα στοιχεία που έχουν προκύψει θα δημιουργηθεί, σύμφωνα με τη γενική γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού, Ρένα Κλαμπατσέα, ένα μητρώο των οικισμών στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία και τις αναλύσεις γι αυτούς και θα είναι προσβάσιμο σε όλους.
       
      Σήμερα στην Ελλάδα από τους 13.000 οικισμούς που υπάρχουν περί τους 12.000 χαρακτηρίζονται «ουδέτεροι», 850 παραδοσιακοί και περίπου 110 εγκαταλελειμμένοι.
       
      Βάσει των μελετών που έχουν ήδη εκπονηθεί τρεις είναι οι βασικοί λόγοι της καταστροφής των ελληνικών οικισμών: - Η εγκατάλειψη - Η άκριτη μεταφορά αστικών προτύπων. - η αυθαίρετη και βεβιασμένη ανάπτυξή τους βάσει μορφολογικών κανόνων για τουριστική κατανάλωση.
       
      Πηγή: http://www.enikonomia.gr/timeliness/47122,Allazoyn-oi-oroi-domhshs-se-13000-oikismoys-me-plh8ysmo-katw-twn-2000-katoikwn.html
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Εδώ και χρόνια υπάρχει δικαστική διαμάχη ανάμεσα στην Oracle και τη Google, εφόσον η πρώτη έχει υποβάλλει μήνυση, στην οποία υποστηρίζει ότι η Google χρησιμοποίησε το Java λογισμικό για την ανάπτυξη του Android, χωρίς ωστόσο να καταβάλλει κάποιο ποσό.
       
       
      Στις 14 Ιανουαρίου λοιπόν, ένας δικηγόρος της Oracle δήλωσε ότι υπάρχει συμφωνία ανάμεσα σε Google και Apple, προκειμένου η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στις συσκευές iOS να είναι η μηχανή της Google. Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι η Google καταβάλλει στην Apple ποσοστό από τα κέρδη που της αποφέρει η παρουσία της μηχανής της στις Apple συσκευές.
       
      Επιπλέον, στα καταγεγραμμένα πρακτικά της δίκης, εντοπίστηκε η δήλωση ότι η Google κατέβαλλε στην Apple το ποσό του $1 δισεκατομμυρίου το 2014. Εδώ και πολλά χρόνια κυκλοφορούν φήμες περί συνεργασίας τέτοιου είδους ανάμεσα στις δύο εταιρείες, ωστόσο καμία από τις δύο δεν έχει επιβεβαιώσει επίσημα κάτι τέτοιο. Ακόμη, όσον αφορά την προαναφερθείσα αποκάλυψη στο δικαστήριο, τόσο η Kristin Huguet, εκπρόσωπος της Apple, όσο και ο Aaron Stein, εκπρόσωπος της Google, αρνήθηκαν να κάνουν κάποια δήλωση.
       
      Εάν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, η Apple ωφελείται οικονομικά από το επιχειρησιακό μοντέλο της Google που βασίζεται στις διαφημίσεις, το οποίο ο Tim Cook, CEO της Apple, έχει χαρακτηρίσει στο παρελθόν ως παραβίαση της ιδιωτικότητας.
       
      Ακόμη, στη συγκεκριμένη δίκη αναφέρθηκε ότι η Google καταβάλλει στην Apple το 34% των εσόδων της από την παρουσία της μηχανής αναζήτησης στις συσκευές iOS. Τόσο η Google όσο και η Apple έκαναν αίτηση για διαγραφή της συγκεκριμένης δήλωσης από τα δημόσια πρακτικά του δικαστηρίου.
       
      Μάλιστα, η Google ανέφερε στην αίτησή της ότι οι λεπτομέρειες της συμφωνίας της με την Apple είναι άκρως εμπιστευτικές. Τα πρακτικά της δίκης έχουν απομακρυνθεί από την ηλεκτρονική βάση δεδομένων του αμερικανικού δικαστηρίου.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/apple/iphone/google-1-%CE%B4%CE%B9%CF%83%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-apple-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-r10967
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.