Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Υιοθετώντας μία καινοτόμο προσέγγιση, ερευνητές του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ) σχεδίασαν και υλοποίησαν μια πιλοτική υβριδική ηλιακή-γεωθερμική μονάδα παραγωγής ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας στον Δήμο Τοπείρου (Νομός Ξάνθης) στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
       
      Η μονάδα, η οποία αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου ENERGEIA, ενισχύει την προοπτική παραγωγής πράσινης ενέργειας από υβριδοποιημένα συστήματα ΑΠΕ (ηλιακή, βιοαέριο, γεωθερμία), στηρίζοντας τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, και ελέγχοντας μηχανισμούς μείωσης του κόστους ενέργειας.
      Σύμφωνα με το Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης, το υβριδικό σύστημα συνδυάζει την ηλιακή -μέσω ηλιακών παραβολικών κατόπτρων– και τη γεωθερμική ενέργεια για τη συνδυασμένη παραγωγή θερμικής και ηλεκτρικής ενέργειας μέσω γεννήτριας οργανικού κύκλου Rankine (ORC). Η ενέργεια που παράγεται από την υβριδική πιλοτική μονάδα τροφοδοτεί διάφορους καταναλωτές, όπως ένα δημοτικό σχολείο, μια θερμοκηπιακή εγκατάσταση, έναν κομποστοποιητή παραγωγής βιοαερίου.
       
      Πέρα από τις δράσεις για τη σχεδίαση και την υλοποίηση της μονάδας, στο πλαίσιο του έργου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία και επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο «Η συμβολή των υβριδικών συστημάτων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ηλιακή, βιοαέριο και γεωθερμία) στην πράσινη επιχειρηματικότητα» στις 16 Οκτωβρίου 2015 στις εγκαταστάσεις της Πολυτεχνικής Σχολής του ΔΠΘ. Στη διάρκεια του επιμορφωτικού σεμιναρίου παρουσιάστηκαν η πιλοτική δράση της κατασκευής και λειτουργίας της υβριδικής μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας στον Δ. Τοπείρου, τα πλεονεκτήματα της γεωθερμικής ενέργειας, η πιλοτική δράση ενεργειακής αναβάθμισης υδροθεραπευτηρίου στη Σαμοθράκη, καθώς και το σύστημα γεωθερμικού βιοδιυλιστηρίου για την παραγωγή βιοαερίου από αγροτοβιομηχανικά υπολείμματα.
       
      Ο Αναπλ. Επιστημονικός Υπεύθυνος του έργου, Αναπληρωτής Καθηγητής Παντελής Ν. Μπότσαρης, δήλωσε ότι το έργο ENERGEIA είναι μοναδικό στην Ελλάδα, καθώς εστιάζει τόσο στην ενίσχυση της έρευνας και της ανάλυσης γεωθερμικών συστημάτων μέσω πιλοτικών εφαρμογών, όσο και στην ανάπτυξη κατευθυντηρίων γραμμών λειτουργικής εφαρμογής και αποδοτικών τεχνοοικονομικών μοντέλων χρήσης πράσινης ενέργειας τόσο σε δημόσιο όσο και σε εμπορικό επίπεδο.
       
      Οι πιλοτικές δράσεις και το επιμορφωτικό πρόγραμμα διοργανώθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν στο πλαίσιο υλοποίησης του έργου με τίτλο «Προώθηση της χρήσης γεωθερμικών πηγών μέσω της ανάπτυξης οδηγιών για την προώθηση της πράσινης επιχειρηματικότητας» με ακρωνύμιο ENERGEIA, του Προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας «Ελλάδα-Βουλγαρία 2007-2013″ με συγχρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης-ΕΤΠΑ) και από εθνικούς πόρους της Ελλάδας και της Βουλγαρίας.
       
      Οι εταίροι του έργου είναι: η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας και Θράκης-Διεύθυνση Υδάτων Αν. Μακεδονίας και Θράκης (Επικεφαλής Εταίρος), το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Δήμος Σαμοθράκης, το Υπουργείο Ενέργειας της Βουλγαρίας, ο Δήμος Σιμιτλί, καθώς και ο Δήμος Μινεράλνι Μπάνι.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2016/01/15/iliothermika-geothermia-yvridiko-127883/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο πρωτοπόρος έλληνας αρχιτέκτονας, Δημήτρης Πικιώνης, συνήθιζε να λέει ότι αυτό που καλούνται να κάνουν οι δημιουργοί είναι «να δείξουν λίγο περισσότερη ανθρωπιά, βαθύτερη νόηση και ψυχική ευαισθησία και αλλάζουν όλα: από την αρχική στάση ως τις λεπτομέρειες».
       
      Ο χιλιανός αρχιτέκτονας, Αλεχάντρο Αραβένα, δεν είναι συγκαιρινός του Πικιώνη, δεν τον συνάντησε ποτέ και ενδεχόμενα να μην τον γνωρίζει καν. Κι όμως, η αισθητική του προσέγγιση στα κτίρια είναι ακριβώς η ίδια. Ανθρωπιά σε συνδυασμό με λειτουργικότητα. Αυτές οι παράμετροι (… και άλλες πολλές) αποτέλεσαν την αιτία για να κατακτήσει το φημισμένο βραβείο Pritzker (κάτι αντίστοιχο με τα Νομπέλ).
       
      Ο Αραβένα έχει επικεντρωθεί στην κατασκευή κτιρίων που απευθύνονται σε ανθρώπους χαμηλού εισοδήματος και ανακατασκευής πόλεων έπειτα από φυσικές καταστροφές. Στο εμβριθές ρεπορτάζ της εφημερίδας Νew York Times, αναφέρεται πως είναι η πρώτη φορά που ένας αρχιτέκτονας από τη Χιλή φτάνει σε αυτό το ύπατο βραβείο, τη στιγμή που ομόλογοί του εστιάζουν την προσοχή τους στο σχεδιασμό κτιρίων με υλικά του κάθε τόπου.
       

       
      Ο Τομ Πρίτζκερ, πρόεδρος του Hyatt Foundation και χρηματοδότης του βραβείου που φέρει και το όνομά του, εξηγώντας το σκεπτικό της απόφασης, τόνισε: «Η δουλειά του Αραβένα δίνει την οικονομική δυνατότητα σε λιγότερο προνομιούχους και μειώνει τις επιπτώσεις των φυσικών καταστροφών. Είναι ένας συνδυασμός έμπνευσης και πρωτοπορίας και δείχνει πως η αρχιτεκτονική μπορεί να βελτιώσει τις ζωές των ανθρώπων». Οντως, ο 48χρονος Αραβένα βλέπει την αρχιτεκτονική από τη σκοπιά της κοινωνικής χρησιμότητας και λιγότερο της αισθητικής απόλαυσης. Σε πρόσφατη συνέντευξή του είχε επισημάνει: «Πολλές φορές η λύση είναι η δημιουργία ενός οικονομικού κτιρίου. Κάποιες άλλες φορές υπάρχει η ανάγκη να επικεντρώσεις τη φαντασία των ανθρώπων στην αρχιτεκτονική. Η μέγιστη πρόκληση είναι να αναλύσεις, με ψυχρό τρόπο, την εξίσωση και να δημιουργήσεις κάτι ενδιάμεσο».
       

       
      Καίτοι ο Αλεχάντρο Αραβένα δεν θεωρείται «σταρ της αρχιτεκτονικής», έχει να επιδείξει σημαντικές επιτυχίες τα τελευταία χρόνια. Είναι ο διευθυντής της επόμενης Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής της Βενετίας, ενώ το 2014 έκανε αίσθηση με μια ομιλία του στην TED. H εταιρεία του Αραβένα, Elemental, έχει έδρα στο Σαντιάγο και στηρίζεται στη θεωρία «σχεδόν ένα έτοιμο σπίτι». Μια πρωτοποριακή σκέψη που επιτρέπει στους κατοίκους να ολοκληρώσουν το σπίτι τους, σύμφωνα με τις ανάγκες τους λαμβάνοντας ενεργό ρόλο. Η εταιρεία προώθησε το σχέδιο το 2003 στη βόρεια Χιλή, χτίζοντας σπίτια για 100 οικογένειες έναντι μικρού τιμήματος (6.800 ευρώ), με την κυβέρνηση να προσφέρει επιδότηση για την κατασκευή τους. Η έμπνευση του Αραβένα έλκει την καταγωγή της από τις φαβέλες και την παραγκουπόλεις που «ανθούν» στη Λατινική Αμερική, με στόχο όμως αυτές οι μικρές οικίες να έχουν τη δυνατότητα επέκτασης σύμφωνα με τις ανάγκες των κατοίκων.
       
      Ακολούθησε την ίδια στρατηγική και το 2010, έπειτα από τους σεισμούς που έπληξαν τη Χιλή. Η Elemental χρειάστηκε μόλις 100 ημέρες για να επεξεργαστεί ένα πλάνο που περιλάμβανε κτίρια και υποδομές με την αρωγή των κατοίκων της πόλης Κοστιτουσιόν που είχε πληγεί καίρια από τους σεισμούς και το τσουνάμι.
       
      Ο Τομ Πρίτζκερ επιδαψιλεύει ουκ ολίγα εγκώμια στον Αραβένα: «Αντιλαμβάνεται τις δομές και τα υλικά, αλλά και τη σημασία της ποίησης με τη δύναμη της αρχιτεκτονικής έτσι ώστε να επικοινωνήσει με διαφορετικούς τρόπους».
       
      Για πολλούς, η κατάκτηση ενός ύψιστου βραβείου γίνεται βάρος που δεν μπορούν να σηκώσουν. Ο Αραβένα αποκλείει αυτό το παράδοξο για τον εαυτό του: «Θεωρώ πως από εδώ και πέρα δεν έχουμε να αποδείξουμε τίποτα και σε κανέναν. Αντίθετα, νιώθουμε περισσότερο ενθαρρυμένοι να εισέλθουμε σε πεδία που εμπεριέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο αποτυχίας. Αντί για ευθύνη ή βάρος, αυτό το βραβείο με κάνει να νιώθω ελαφρύτερος και να είμαι έτοιμος να ξεκινήσω τρέξιμο».
       
      Πηγή: http://www.protagon.gr/epikairotita/o-arxitektonas-twn-ftwxwn-44341025105
       

       

       

       

      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Σε τροποποίηση της απόφασης για το Εξοικονομώ κατ’ Οίκον προχώρησε το ΥΠΕΝ, θέτοντας ως καταληκτική ηµεροµηνία επιλεξιµότητας τόκων την 30.11.2016.
       
      Πιο αναλυτικά, αποφασίζονται τα εξής:
       
      Την τροποποίηση της µε Α.Π. Φ.Β1/Ε2.1/244/6/5.1.2011 Κοινής Απόφασης των Υπουργών Οικονοµίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής (ΦΕΚ Β 54/26.01.2011) µε τίτλο «Προκήρυξη του Προγράµµατος «Εξοικονόµηση κατ’ οίκον» που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013», όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, ως κατωτέρω:
       
      Α. Μετά το δέκατο ένατο εδάφιο της παραγράφου 1.2 «Σύντοµη περιγραφή – ∆ιάρκεια Προγράµµατος» του Οδηγού του Προγράµµατος, προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής: «Εξαίρεση αποτελούν οι επιδοτούµενοι τόκοι, που είναι επιλέξιµοι έως 30.11.2016, η δε πληρωµή τους από το Ταµείο θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να έχει γίνει έως 31.12.2016, σύµφωνα µε την απόφαση της
       
      Επιτροπής C(2013) 1573, όπως έχει τροποποιηθεί µε την απόφαση C(2015) 2771/30.04.02015.».
       
      Β. Το σηµείο 3 στο εδάφιο του Κεφαλαίου 4 που αναφέρεται στους όρους της δανειακής σύµβασης αντικαθίσταται ως εξής: «Η διάρκεια του δανείου είναι τέσσερα (4), πέντε (5) ή έξι (6) έτη, µε καταληκτική ηµεροµηνία επιλεξιµότητας τόκων την 30.11.2016.».
       
      Πηγή: http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=43438
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Την ετήσια έκθεση δραστηριότητας για το 2015 έδωσε στη δημοσιότητα ο ενιαίος κατασκευαστικός φορέας του δημοσίου «Κτιριακές Υποδομές ΑΕ» [ΚτΥπ ΑΕ] η οποία επιδεικνύει ότι και κατά το δεύτερο έτος λειτουργίας της η εταιρεία προσέφερε σημαντικό έργο με τους ευνοϊκότερους οικονομικούς όρους για το δημόσιο.
       
      Το 2015 σε αριθμούς:
       
      -Παραδόθηκαν σε χρήση 42 νέα έργα [35 σχολεία, 1 νοσοκομείο, 6 δικαστήρια και φυλακές].
       
      -Έγιναν παρεμβάσεις σε 38 υφιστάμενα κτίρια [25 σχολεία , 13 δικαστήρια και φυλακές].
       
      -Ολοκληρώθηκαν 21 συμβάσεις εξοπλισμού [5 εκπαίδευσης, 12 υγείας, 4 δικαιοσύνης].
       
      -Το Δεκέμβριο 2015 σε εξέλιξη βρίσκονταν 102 έργα συνολικού προϋπολογισμού 550εκ.€.
       
      -Απορροφήθηκαν 341 εκ.€ από το ΕΣΠΑ. Σε όλα τα προγράμματα συγχρηματοδότησης του ΕΣΠΑ 2007-2013 είχαν ενταχθεί 130 έργα συνολικού προϋπολογισμού 625εκ.€.
       
      -Επί του συνόλου των δαπανών 93,4% αξιοποιείται προς τις επενδυτικές δραστηριότητες, 2,4% προορίζεται για λειτουργικά έξοδα και 4,2% για μισθοδοσία.
       
      Η εταιρεία μπόρεσε να παραγάγει σημαντικό έργο σε μια τόσο δύσκολη χρονιά παραμένοντας πιστός στους στόχους του και συνεχίζοντας να χρησιμοποιεί δυναμικά και δημιουργικά όλους τους διαθέσιμους οικονομικούς πόρους. Δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην απορρόφηση πόρων από το ΕΣΠΑ καθώς και στη χρηματοδότηση από την ΕΤΕπ. Έτσι όχι μόνο επετεύχθη η ολοκλήρωση και του 2015 με συγκεκριμένο έργο αλλά κι έκλεισε το έτος με προοπτική για το μέλλον αφού ήδη δεκάδες έργα είναι ώριμα για υποβολή χρηματοδοτήσεων για το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
       
      Η ΚτΥπ ΑΕ γεννήθηκε το 2013 από τη συγχώνευση των ΔΕΠΑΝΟΜ ΑΕ, ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΕ και ΟΣΚ ΑΕ, η οποία προηγουμένως είχε απορροφήσει το τεχνικό αντικείμενο της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου [ΚΕΔ] καθώς και το Ινστιτούτο Οικονομίας Κατασκευών [ΙΟΚ]. Στόχος της συγχώνευσης ήταν η συνέχιση της δράσης των φορέων τους οποίους διαδέχθηκε η ΚτΥπ ΑΕ, προσδίδοντας προστιθέμενη αξία για το δημόσιο. Βάσει των επιχειρησιακών και οικονομικών αποτελεσμάτων κατά τα δύο πρώτα έτη λειτουργίας της ΚτΥπ ΑΕ, θεωρείται ότι ο σκοπός της συγχώνευσης έχει επιτευχθεί.
       
      Παρά το χαμηλό λειτουργικό της κόστος, η ΚτΥπ ΑΕ είναι μια σύγχρονη εταιρεία με άρτια καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό και αποτελεσματικά συστήματα λειτουργίας και παρακολούθησης έργων όπως το “Projects Information System” το οποίο έχει καταγεγραμμένα 2.150 έργα της εταιρείας. Τα έργα της ΚτΥπ AE είναι υψηλής ποιότητας και αντιστοιχούν στις υψηλότερες διεθνείς προδιαγραφές σχεδιασμού για βέλτιστη λειτουργικότητα, ασφάλεια και περιβαλλοντική προστασία. Για αυτό άλλωστε το 2015 η ΚτΥπ ΑΕ προσέθεσε στη συλλογή της από διακρίσεις ακόμη δυο βραβεία: στην κατηγορία “Βιώσιμη Ανάπτυξη/Δομημένο Περιβάλλον-Πράσινα Κτίρια” στο πλαίσιο των Hellenic Responsible Business Awards και του 10ου Infrastructure Finance & Development Summit.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptixi/erga-poleis/item/33184-%CE%BA%CF%84%CE%B9%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82-42-%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%BF%CF%83%CE%BF%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF-2015
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Οι φυσικές καταστροφές προκάλεσαν ζημιές ύψους 30 δισ. ευρώ τους πρώτους έξι μήνες του 2015, σύμφωνα με έκθεση του ομίλου UBS.
       
      Οι οικονομικές απώλειες που προκύπτουν από την κλιματική αλλαγή εκτρέπουν επίσης την καταναλωτική δαπάνη μακριά από τα είδη πολυτελείας, προσθέτει η έκθεση.
      Οι πόλεις που έχουν επηρεαστεί περισσότερο από την κλιματική αλλαγή είναι το Λος Άντζελες, η Ταϊπέι, το Τόκιο, η Μουμπάι, η Σαγκάη και η Νέα Ορλεάνη.
       
      «Το οικονομικό κόστος των φαινομένων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή είναι εμφανές τόσο για τις κυβερνήσεις όσο και για τους φορολογούμενους.
       
      Παρά την αυξανόμενη απειλή των φυσικών καταστροφών, η παγκόσμια μεσαία τάξη δεν είναι καλά ασφαλισμένη», αναφέρει η έκθεση. Εξάλλου, κατά κανόνα οι καταστροφές κλιματικής αλλαγής οδηγούν σε πτώση της οικονομικής παραγωγικότητας.
       
      Η έκθεση βασίστηκε στην παραδοχή ότι η παγκόσμια μεσαία τάξη, που εκτιμάται σε περίπου ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, και διαθέτει σημαντικά περιουσιακά στοιχεία και πολιτική επιρροή, αποτελεί το κλειδί για την κοινωνική ομαλότητα και την οικονομική ανάπτυξη.
       
      Δεδομένου του μεγέθους και της αγοραστικής δύναμης της μεσαίας τάξης, η αποδυνάμωση του πλούτου της μέσω της κλιματικής αλλαγής απειλεί την οικονομική και κοινωνικοπολιτική σταθερότητα.
       
      Για να εξετάσει τον αντίκτυπο της κλιματικής αλλαγής για την μεσαία τάξη, η UBS ανέλυσε την κατανάλωση της μεσαίας τάξης σε 215 πόλεις σε όλο τον κόσμο και την αντιπαράθεσε με το βαθμό κινδύνου από την κλιματική αλλαγή για κάθε πόλη.
       
      Η μελέτη διαπίστωσε ότι στις πόλεις που κινδυνεύουν περισσότερο από την αλλαγή του κλίματος, όπως το Λος Άντζελες, το Τόκιο και τη Σαγκάη, οι προτεραιότητες δαπανών είναι σημαντικά διαφορετικές, με τη μεσαία τάξη να δαπανά 0,6 με 0,8% περισσότερο για τη στέγαση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο εθνικό μέσο όρο.
       
      Για να αντισταθμιστεί η υψηλότερη δαπάνη, η μεσαία τάξη δαπανά αναλογικά λιγότερα χρήματα για είδη πολυτελείας, διασκέδαση και άλλα αγαθά.
       
      Στις λιγότερο ανεπτυγμένες και πρόσφατα εκβιομηχανισμένες χώρες όπως η Κίνα και η Ινδία, η μεσαία τάξη συνήθως δεν ασφαλίζεται. Μάλιστα, το 91% των κεφαλαίων και της ακίνητης περιουσίας που χάθηκαν στην Ασία ήταν ανασφάλιστο.
       
      Πηγή: http://www.ellinikigeorgia.gr/oikonomikes-zimies-klimatiki-allagi/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με τις αντίστοιχες αποφάσεις που υπέγραψε ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, εγκρίθηκαν τα σχέδια για την εγκατάσταση και διαδρομή του ελληνικού τμήματος του Διαδριατικού Αγωγού Φυσικού Αερίου (TAP) σε 13 Περιφερειακές Ενότητες της χώρας.
       
      Τα σχέδια αποτελούν μέρος της Πράξης Εγκατάστασης του αγωγού, η οποία και χορηγείται μέσω αυτής της διαδικασίας στην εταιρεία Τrans Adriatic Pipeline AG. Οι αποφάσεις πρόκειται να δημοσιευθούν στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως και ισχύουν από την έναρξη ισχύος της Συμφωνίας Φιλοξενούσας Χώρας.
       
      Οι αποφάσεις αφορούν στην εγκατάσταση και διαδρομή του TAP στις Περιφερειακές Ενότητες Έβρου, Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, Ημαθίας, Θεσσαλονίκης, Κιλκίς, Πέλλας, Σερρών, Καστορίας, Κοζάνης, Φλώρινας.
       
      Σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, η χορήγηση της Πράξης Εγκατάστασης αποτελεί ακόμη ένα σημαντικό βήμα στην εξέλιξη του αγωγού φυσικού αερίου TAP, ο οποίος συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο με τα δέκα σημαντικότερα που υλοποιούνται αυτή την περίοδο παγκοσμίως.
       
      Η κατασκευή και λειτουργία του αγωγού φυσικού αερίου συνεπάγεται πολλαπλά οφέλη για την χώρα. Η τόνωση της απασχόλησης, με εκτιμήσεις για άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας που θα προσεγγίσουν τις 10.000, καθώς και η συμμετοχή ελληνικών εταιρειών στα έργα, αλλά και στην παροχή υλικών κατασκευής, είναι ένα μέρος αυτών.
       
      Η εξυπηρέτηση του στόχου για διαφοροποίηση των πηγών τροφοδοσίας της Ευρώπης με φυσικό αέριο, όπως και των ενεργειακών διαδρομών, είναι ένα ακόμη σημαντικό όφελος προς την κατεύθυνση της διασφάλισης της ενεργειακής ασφάλειας και επάρκειας σε ολόκληρη την ΕΕ και την Ελλάδα.
       
      Η ενίσχυση του γεωπολιτικού ρόλου της Ελλάδας, με ευθεία προβολή και στο πεδίο της εθνικής οικονομίας, είναι ένα ακόμη, σημαντικό όφελος, μέρος της συνολικής προσπάθειας για την ανάκαμψη της χώρας, καταλήγει το υπουργείο.
       
      Πηγή: http://www.localit.gr/archives/100391
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ηλεκτρονικές δημόσιες συμβάσεις αλλά χωρίς σε αυτές να συμπεριλαμβάνει τα δημόσια έργα που θεωρούνται συχνά -όχι αβάσιμα- εστία διαπλοκής, διαφθοράς και κατασπατάλησης του δημοσίου χρήματος προωθεί η κυβέρνηση. Αν και από την 1η Οκτωβρίου 2015 όλοι οι διαγωνισμοί αξίας άνω των 60.000 ευρώ που αφορούν την προμήθεια προϊόντων και υπηρεσιών διενεργούνται υποχρεωτικά μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), τα δημόσια έργα και οι μελέτες έχουν εξαιρεθεί τουλάχιστον μέχρι και τον Απρίλιο του 2017. Η παράταση για την έναρξη ένταξης των δημοσίων έργων και μελετών, σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή κ. Αντώνη Παπαδεράκη που έχει και την ευθύνη για τη λειτουργία και διαχείριση του ΕΣΗΔΗΣ, χορηγήθηκε ύστερα από αίτημα του υπουργείου Υποδομών.
       
      Το επιχείρημα που δόθηκε επισήμως από τον κ. Παπαδεράκη είναι ότι απαιτείται χρόνος για την εκπαίδευση των στελεχών και των υπαλλήλων που θα ασχοληθούν με το αντικείμενο, καθώς και περαιτέρω παραμετροποίηση του ΕΣΗΔΗΣ. Αρμόδιες πηγές, ωστόσο, του υπουργείου Οικονομίας δίνουν μια άλλη απάντηση: ο υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης φέρεται να επιθυμούσε την πλήρη εξαίρεση των δημοσίων έργων και μελετών από το ΕΣΗΔΗΣ. Τελικώς επελέγη η εξαίρεση έως 30 Απριλίου 2017 ως η «χρυσή τομή». Ο κ. Σπίρτζης από την πλευρά του υποστήριξε στην «Κ» ότι η εξαίρεση έγινε διότι το ΕΣΗΔΗΣ δεν ήταν έτοιμο και αν εντάσσονταν από τώρα τα δημόσια έργα θα προέκυπτε εμπλοκή στους διαγωνισμούς.
       
      Η επίσημη εκδοχή ότι απαιτείται χρόνος για την εκπαίδευση των υπαλλήλων και την παραμετροποίηση του συστήματος δεν ευσταθεί με την έννοια ότι ήταν γνωστό ότι στο ΕΣΗΔΗΣ θα ενταχθούν και τα δημόσια έργα ήδη από τον ιδρυτικό του νόμο, τον 4155/2013. Το χρονοδιάγραμμα, μάλιστα, εκείνου του νόμου προέβλεπε ότι η ένταξη στο ΕΣΗΔΗΣ των φορέων της Κεντρικής Κυβέρνησης για τις συμβάσεις δημοσίων έργων θα ξεκινούσε την 1η Ιουλίου 2014. Στις 27 Φεβρουαρίου 2015 με απόφαση του υπουργού Οικονομίας Γ. Σταθάκη μετατέθηκε η ημερομηνία ένταξης στο ΕΣΗΔΗΣ για την 1η Ιουλίου 2015 σε ό,τι αφορά τις μελέτες και για την 1η Δεκεμβρίου 2015 σε ό,τι αφορά τα δημόσια έργα. Με άλλη απόφαση στις 7 Σεπτεμβρίου 2015 του υπηρεσιακού υπουργού Οικονομίας κ. Ν. Χριστοδουλάκη αποφασίστηκε να μετατεθεί για την 1η Δεκεμβρίου 2015 η ένταξη στο ΕΣΗΔΗΣ και των μελετών.
       

       
      Η απόφαση για την ένταξη στο ΕΣΗΔΗΣ τόσο των μελετών όσο και των δημοσίων έργων από τις 30 Απριλίου 2017 υπεγράφη μόλις στις αρχές Δεκεμβρίου. Με άλλα λόγια, ακόμη και αν κάποιος δεχθεί το επιχείρημα ότι η παράταση δίνεται για να γίνει η αναγκαία εκπαίδευση και η παραμετροποίηση του συστήματος, εύλογα την ίδια ώρα θα αναρωτηθεί το εξής: για ποιο λόγο δεν έγινε νωρίτερα η εκπαίδευση γι’ αυτό το κομμάτι των δημοσίων συμβάσεων όταν μάλιστα έχουν ήδη εκπαιδευθεί πάνω από 4.900 υπάλληλοι των αναθετουσών αρχών καθώς και 2.500 υπάλληλοι από επιχειρήσεις που λαμβάνουν μέρος στους διαγωνισμούς του Δημοσίου;
       
      Σημειώνεται, πάντως, ότι παραμένει η υποχρέωση που υπάρχει για όλες τις αναθέτουσες αρχές για την καταχώριση των αιτημάτων δημοσίων συμβάσεων ανεξαρτήτως αξίας στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ).
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/845578/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/ektos-hlektronikwn-diagwnismwn-ta-erga
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Νέα νομοθετική ρύθμιση για την επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων στα δημόσια έργα και στις οδικές παραχωρήσεις ετοιμάζει η κυβέρνηση. Θα πρόκειται για τη 13η τροποποίηση της νομοθεσίας μέσα σε διάστημα πέντε ετών, η οποία ωστόσο κρίνεται αναγκαία για να ξεπεραστούν τα εναπομείναντα προβλήματα στα υπό κατασκευή έργα. Παρέμβαση για τη μείωση των εκκρεμοτήτων της αρχαιολογικής υπηρεσίας στα έργα θα κάνει το υπουργείο Πολιτισμού.
       
      Η επιτάχυνση των απαλλοτριώσεων και των αρχαιολογικών ανασκαφών ήταν το κύριο θέμα της χθεσινής, δεύτερης συνεδρίασης της νεοσύστατης διυπουργικής Επιτροπής Συντονισμού Μεγάλων Εργων Υποδομής. Στη συνάντηση οριστικοποιήθηκε νομοθετική ρύθμιση (θα εγκριθεί άμεσα, με πράξη νομοθετικού περιεχομένου) με την οποία:
       
      • Ολα τα μεγάλα δημόσια έργα (συμπεριλαμβανομένων των πέντε οδικών παραχωρήσεων) θα χαρακτηρίζονται εθνικής σημασίας, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί η «Ολυμπιακή» νομοθεσία για τις απαλλοτριώσεις.
       
      • Η νομοθεσία αυτή, που ανάγεται στο 2001 θα τροποποιηθεί περαιτέρω, ώστε να συντομευθούν κι άλλο οι προθεσμίες που προβλέπει.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι η βασική νομοθεσία για τις απαλλοτριώσεις (Κώδικας Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων -ν. 2882/01) έχει μεταβληθεί σημαντικά την τελευταία πενταετία, με δώδεκα διαδοχικούς νόμους (3894/10, 3986/11, 4024/11, 4030/11, 4061/12, 4067/12, 4072/12, 4122/12, 4146/2013, 4313/14, 4314/14, 4315/14). Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της σπουδής με την οποία γίνονταν τα προηγούμενα χρόνια οι νομοθετικές ρυθμίσεις για τις απαλλοτριώσεις ήταν το 2011, όταν το υπουργείο Υποδομών είχε ξαναφέρει στη Βουλή προς ψήφιση ρυθμίσεις για τις απαλλοτριώσεις... που είχαν ψηφιστεί ένα μήνα νωρίτερα.
       
      Οσον αφορά τις εκκρεμότητες της αρχαιολογικής υπηρεσίες στα υπό κατασκευή έργα, το υπουργείο Πολιτισμού παρουσίασε μια συγκεκριμένη λίστα (από 2-3 θέσεις στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου - Πάτρας, την Ιονία οδό και τον Ε65). Στις θέσεις αυτές η πορεία των αρχαιολογικών ανασκαφών και εργασιών θα επιτηρείται απευθείας και από το ΥΠΠΟ (όχι μόνο από τις τοπικές Εφορείες). Τέλος, αποφασίστηκε να γίνει σειρά τεχνικών συναντήσεων, με τη συμμετοχή γενικών γραμματέων και στελεχών της Διοίκησης αλλά όχι των ίδιων των υπουργών, για την επίλυση διαδικαστικών και τεχνικών ζητημάτων.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/845447/article/epikairothta/ellada/epitaxynontai-oi-apallotriwseis
      Περισσότερα...

      0

    • Giorgos1987

      Πολλοί νομίζαμε οτι η πρώτη κατεδάφιση κτιρίου στην Αθήνα με χρήση εκρηκτικών έγινε το 2010 όταν ο δήμος Αθηνών αποφάσισε να κατεδαφίσει το εγκαταλελειμμένο κτίριο του ΝΑΤ στην οδό Μενάνδρου.
       
      Εντελώς τυχαία όμως εντόπισα ένα video που δείχνει μια κατεδάφιση κτίριου στην Λεωφόρο Μεσογείων στην Αθήνα το 1995. Πρόκειται για ένα ημιτελές κτίσμα με 12 ή 13 ορόφους στο οποίο υπήρχε μόνο ο σκελετός με τον φέροντα οργανισμό. Από τα στοιχεία που αναφέρονται στο ρεπορταζ προκύπτει οτι το κτίριο κατασκευάστηκε στο σημείο από την περίοδο του 1965-70 και οι εργασίες σταμάτησαν χωρίς να προχωρήσουν μελλοντικά.
       
      Στο σημείο εκείνο ανεγέρθη το νοσοκομείο Ερρίκος Ντυνάν.
       

       

      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Στην ενιαία είσπραξη ασφαλιστικών εισφορών και φόρων θα προχωρήσει η κυβέρνηση από την 1/1/2017 (ημερομηνία σύνδεσης του ύψους των ασφαλιστικών εισφορών με το φορολογητέο εισόδημα). Τη λειτουργία ενιαίου μηχανισμού είσπραξης των εισφορών και των φορολογικών εσόδων από τη φορολογική διοίκηση ανακοίνωσε την Παρασκευή ο υπουργός Εργασίας Γ. Κατρούγκαλος παραδεχόμενος (σε απάντηση σχετικής ερώτησης της «Ημερησίας») ότι υπάρχει κίνδυνος απώλειας εσόδων για τα ασφαλιστικά ταμεία αν δεν «μπουν»στο σύστημα κοινωνικής ασφάλισης όσοι αδυνατούν η αποφεύγουν να πληρώσουν σήμερα τις δυσανάλογα υψηλές, σε σχέση με την πτώση των εισοδημάτων μετά την κρίση, ασφαλιστικές εισφορές με βάση τις ισχύουσες ασφαλιστικές κατηγορίες.
       
      Ο κίνδυνος είναι ορατός καθώς σήμερα σχεδόν οι 8 στους 10 ελεύθεροι επαγγελματίες (το 74,4%, οι 218.000 σε σύνολο 293.000) δηλώνουν ετήσιο εισόδημα έως...7.500 ευρώ.
      Αν τα έσοδα από ασφαλιστικές εισφορές δεν... αυξηθούν, θα ανοίξει νέα «τρύπα» στο Ενιαίο Ταμείο Κοινωνικής Ασφάλισης και θα τεθεί θέμα μειώσεων σε...όλες τις συντάξεις, προειδοποιούν τα στελέχη των Ταμείων.
       
      ΤΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ
       
      Το στοίχημα για την κυβέρνηση, όπως είπε ο Γ. Κατρούγκαλος, είναι να χτυπηθούν ταυτόχρονα και η φοροδιαφυγή και η εισφοροδιαφυγή. «Επιδιώκουμε όχι μόνο ισονομία, αλλά, και διεύρυνση τόσο της εισφοροδοτικής βάσης για τις ασφαλιστικές εισφορές, για το ασφαλιστικό σύστημα, όσο και της φορολογικής. Γιατί έτσι όπως οργανώνεται το σύστημα, και η εισφοροδιαφυγή και η φοροδιαφυγή, θα υποστούν σημαντικά πλήγματα», δήλωσε.
       
      Ο ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ
       
      Για τη δημιουργία του ενιαίου μηχανισμού (τον οποίο προέβλεπαν τα προηγούμενα Μνημόνια) ο Γ. Κατρούγκαλος ξεκίνησε ήδη από την Παρασκευή συνεργασία με τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Τρ. Αλεξιάδη στη βάση Πλαισίου Συνεργασίας μεταξύ των υπηρεσιών των δύο υπουργείων που έχει υπογραφεί. Το πλαίσιο συνεργασίας προβλέπει να λειτουργήσει Κεντρικό Μητρώο υπόχρεων για την καταβολή εισφορών κοινωνικής ασφάλισης και φόρου εισοδήματος (φυσικών και νομικών προσώπων) και έως τις 31/12/2016 να έχει πιλοτικά «στηθεί»για να λειτουργήσει η ενιαία βάση για την είσπραξη εισφορών και φόρου εισοδήματος υπό τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.
       

       
      Κεντρικό ρόλο θα διαδραματίσει η ΓΓ Πληροφοριακών Συστημάτων, ως ο κεντρικός υπεύθυνος επεξεργασίας των δεδομένων. Οι δύο υπουργοί συμφώνησαν στην συγκρότηση Επιτροπής για τον ανακαθορισμό των ασφαλίστρων με βάση το εισόδημα. Πρόκειται για μεικτή τεχνική επιτροπή του υπουργείου Εργασίας, του υπουργείου Οικονομικών, εκπροσώπων φορέων των Ανεξάρτητων Απασχολουμένων (γιατρών, μηχανικών, δικηγόρων) και του Οικονομικού Επιμελητηρίου που θα μελετήσει και θα διατυπώσει προτάσεις για τον εξορθολογισμό της εισφοροδοτικής ικανότητας των Ανεξάρτητων Απασχολουμένων στο πλαίσιο της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης.
       
      ΥΠΕΡ ΤΩΝ «ΑΔΥΝΑΜΩΝ»
       
      Ο Γ. Κατρούγκαλος δήλωσε, πάντως, ότι στόχος της μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού είναι «να συγκρατήσουμε την δημοσιονομική δαπάνη με τρόπο, όμως, κοινωνικά και ταξικά μεροληπτικό υπέρ των πιο αδύναμων, υπέρ εκείνων που για χρόνια είναι έξω από την αγορά εργασίας».
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113887810
      Περισσότερα...

      49

    • OLINAPAL

      Σύμφωνα με ενημέρωση από την "Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών", η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΣΜΕΔΕ της 11-01-2015, αποφάσισε την παράταση της εξόφλησης των ειδοποιητηρίων του Β εξαμήνου του 2015 έως τις 15/02/2016.
       
      Αναμένεται η επίσημη ανακοίνωση από το ΤΣΜΕΔΕ
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/31319/tsmede-nea-paratasi-eisforon-v-examinou-2015
      Περισσότερα...

      152

    • Engineer

      Σχέδιο για προμήθεια φυσικού αερίου σε περιοχές όπου δεν υπάρχουν δίκτυα, με τη μεταφορά του δια θαλάσσης ή οδικώς σε υγροποιημένη ή συμπιεσμένη μορφή, εκπονεί η ΔΕΠΑ, όπως ανέφερε σήμερα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Θόδωρος Κιτσάκος.
       
      Μιλώντας σε εκδήλωση, ο κ. Κιτσάκος ανέφερε ότι τα σχέδια εκπονούνται σε συνεργασία με τις Περιφέρειες που θα αναλάβουν και μέρος του κόστους για την κατασκευή των απαιτούμενων δικτύων διανομής του αερίου στους τελικούς καταναλωτές, νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Οι Περιφέρειες στις οποίες αναμένεται να εφαρμοστεί σε πρώτη φάση το σχέδιο, είναι η Ανατολική Μακεδονία-Θράκη και η Στερεά Ελλάδα, με ορίζοντα υλοποίησης το 2018.
       
      Η ΔΕΠΑ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη ρωσική Gazprom για την οριστικοποίηση του ύψους της ρήτρας που θα καταβληθεί, λόγω των χαμηλών καταναλώσεων του 2014, η οποία θα επηρεάσει και τις τιμές πώλησης του αερίου (που βρίσκονται σε πτωτική τροχιά, λόγω της υποχώρησης των διεθνών τιμών του πετρελαίου). Για το 2015, η πρώτη εικόνα είναι ότι δεν θα υπάρξει αντίστοιχο πρόβλημα, καθώς οι καταναλώσεις ήταν μεγαλύτερες, λόγω αυξημένης ηλεκτροπαραγωγής από φυσικό αέριο. Στη διαιτησία βρίσκεται η διαφορά με την τουρκική BOTAS, από την οποία, επίσης, η ΔΕΠΑ αγοράζει αέριο με προοπτική έκδοσης της απόφασης ως τις 30 Ιουνίου.
       
      Αναφερόμενος στις ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς την εταιρεία, ο κ. Κιτσάκος ανέφερε ότι διαμορφώνονται στα 190 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο μέρος οφείλεται από τη Βιομηχανία Λιπασμάτων (90 εκατ.), την ΟΣΥ (λεωφορεία με 23 εκατ.) και τη Βιομηχανία Ζάχαρης (10 εκατ.). Στόχος της ΔΕΠΑ, όπως τονίστηκε, είναι να διατηρηθούν οι εταιρείες εν ζωή, αλλά και να διαφυλαχθούν τα συμφέροντά της με την άσκηση των νόμιμων δικαιωμάτων.
       
      Τόνισε, εξάλλου ότι το θεσμικό πλαίσιο για τη λειτουργία της αγοράς επιτρέπει σε πελάτες της ΔΕΠΑ να αγοράζουν φυσικό αέριο από δημοπρασίες και να μεταπωλούν ποσότητες σε άλλες επιχειρήσεις, αποσπώντας έτσι σημαντικό μερίδιο αγοράς.
       
      Αναφερόμενος στις διεθνείς διασυνδέσεις, ο κ. Κιτσάκος επικέντρωσε το ενδιαφέρον στην Ιταλία, λόγω μεγέθους αγοράς, αλλά και του πλεονεκτήματος που αποτελεί για τη ΔΕΠΑ η ύπαρξη κοινής εταιρείας με την ιταλική EDISON. Ειδικά, για τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό για τον οποίο υπεγράφη πρόσφατα στη Σόφια η τελική επενδυτική απόφαση, ανέφερε ότι οι εξελίξεις θα εξαρτηθούν από τα αποτελέσματα της διερεύνησης του ενδιαφέροντος της αγοράς για προμήθεια αερίου από τον αγωγό, που είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί στα τέλη Φεβρουαρίου. Από το συγκεκριμένο "market test" θα εξαρτηθεί και η συμμετοχή της ΔΕΠΑ στο σταθμό υγροποιημένου φυσικού αερίου που σχεδιάζεται στην Αλεξανδρούπολη. Και τα δύο έργα έχουν χαρακτηριστεί ως ευρωπαϊκού ενδιαφέροντος. Ο κ. Κιτσάκος δήλωσε τέλος ανοιχτός στην προοπτική εισαγωγής της εταιρείας στο Χρηματιστήριο.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/155834/erhetai-epektasi-toy-diktyoy-tis-depa-poies-periohes-tha-kalypsei
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Εγκρίθηκαν, από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνο Σκουρλέτη και τον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννη Τσιρώνη, οι εισηγήσεις του Σώματος Επιθεώρησης Περιβάλλοντος (Επιθεώρηση Βορείου Ελλάδος) για την επιβολή στην εταιρεία «Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.Μ.Β.Χ.» προστίμων συνολικού ύψους 1.734.300 ευρώ για 21 παραβάσεις της νομοθεσίας, οι οποίες ελέγχθηκαν και διαπιστώθηκαν την περίοδο από το 2012 έως και τα μέσα του 2014. Οι παραβάσεις χωρίζονται σε αυτές που αφορούν στο Υποέργο Μαύρων Πετρών και εγκαταστάσεων Μαντέμ Λάκκου των Μεταλλείων Κασσάνδρας στο Δήμο Αριστοτέλη Χαλκιδικής και σε αυτές που σχετίζονται με το Υποέργο Ολυμπιάδας Δήμου Αριστοτέλη Χαλκιδικής.
       
      Πρόκειται για τα αποτελέσματα ελέγχων που για χρόνια έμεναν «ξεχασμένα» σε συρτάρια με ευθύνη των πολιτικών ηγεσιών και των κυβερνήσεων οι οποίες είχαν την αρμοδιότητα, αλλά όπως φαίνεται όχι και τη βούληση, να επιβάλλουν την νομιμότητα, να προστατέψουν το περιβάλλον, να ελέγξουν τις συγκεκριμένες δραστηριότητες και να προφυλάξουν τους κατοίκους της περιοχής και τους ίδιους τους εργαζόμενους σε αυτές, όπως επίσης και το ευρύτερο δημόσιο συμφέρον.
       
      Η νέα κυβέρνηση χρειάστηκε να λάβει ειδικότερα μέτρα, ενώ δεν θα έπρεπε, για το αυτονόητο. Έτσι ώστε να διαπιστωθούν οι συγκεκριμένες παραβάσεις και να επιβληθούν τα πρόστιμα που αυτές συνεπάγονται. Γιατί είχε και την ευθύνη, αλλά και τη βούληση να το πράξει, παρ΄ότι έγινε αποδέκτης επικρίσεων για την προσπάθειά της να προστατέψει το δημόσιο συμφέρον και το περιβάλλον, από υποστηρικτές της άποψης ότι σε αυτή τη χώρα η νομιμότητα έρχεται σε κάθε περίπτωση σε αντίθεση με την ανάπτυξη, και ως εκ τούτου η ανομία είναι αυτή που προσελκύει τις επενδύσεις.
       
      Αυτές είναι οι θέσεις και απόψεις που απέρριψε ο ελληνικός λαός με την επιμονή στην επιλογή του για μια άλλη πορεία της χώρας.
       
      Η Απόφαση για το Υποέργο Μαύρων Πετρών και Μαντέμ Λάκκου αφορά συνολικό πρόστιμο 994.500 ευρώ για δώδεκα (12) παραβάσεις. Πρόκειται για τις εξής παραβάσεις και πρόστιμα:
       
      1. Διάθεση μη επαρκώς επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων, πρόστιμο 113.400 ευρώ.
      2. Ελλιπής παρακολούθηση των ποιοτικών παραμέτρων των υγρών αποβλήτων, πρόστιμο 37.800 ευρώ.
      3. Ελλιπής υποβολή στοιχείων για την επικινδυνότητα των προϊόντων, πρόστιμο 113.400 ευρώ.
      4. Μη σύννομη διάθεση ιλύος σε υδαρή μορφή, ανεπεξέργαστων υγρών αποβλήτων και επιβαρυμένων ομβρίων, πρόστιμο 100.800 ευρώ.
      5. Αποθήκευση στερεών αποβλήτων και χημικών σε ακατάλληλους χώρους, πρόστιμο 100.800 ευρώ.
      6. Παραλείψεις στη διαχείριση στερεών αποβλήτων, πρόστιμο 75.600 ευρώ.
      7. Ελλιπής χαρακτηρισμός επικινδυνότητας παραγόμενων αποβλήτων, πρόστιμο 113.400 ευρώ.
      8. Ανεξέλεγκτη διάθεση επικίνδυνων αποβλήτων (φιλτρόπανων), πρόστιμο 43.200 ευρώ.
      9. Παραλείψεις στην κατασκευή του Χώρου Υγειονομικής Ταφής Επικινδύνων Αποβλήτων (ΧΥΤΕΑ) Κοκκινόλακκα, πρόστιμο 145.800 ευρώ.
      10. Παραλείψεις στη λειτουργία του παλαιού χώρου απόθεσης αποβλήτων, πρόστιμο 115.200 ευρώ.
      11. Μη σύννομη διακίνηση των προϊόντων, πρόστιμο 13.500 ευρώ.
      12. Μη λειτουργία συστήματος πλύσης τροχών, πρόστιμο 21.600 ευρώ.
       
      Η Απόφαση για το Υποέργο Ολυμπιάδας αφορά συνολικό πρόστιμο 739.800 ευρώ για εννέα (9) παραβάσεις. Πρόκειται για τις εξής παραβάσεις και πρόστιμα:
       
      1. Ελλιπής υποβολή στοιχείων σχετικά με την επικινδυνότητα του παραγόμενου προϊόντος (συμπύκνωμα πυριτών), πρόστιμο 113.400 ευρώ.
      2. Μη τήρηση διατάξεων ασφαλούς θαλάσσιας μεταφοράς του προϊόντος Ολυμπιάδας, πρόστιμο 4.500 ευρώ.
      3. Ελλιπής τήρηση όρων και απαιτήσεων για έργα αποκατάστασης στην Ολυμπιάδα, πρόστιμο 133.200 ευρώ.
      4. Διάθεση ανεπαρκώς επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων, πρόστιμο 94.500 ευρώ.
      5. Ελλιπής παρακολούθηση των ποιοτικών παραμέτρων των υγρών αποβλήτων, πρόστιμο 37.800 ευρώ.
      6. Ελλιπής χαρακτηρισμός παραγόμενου αποβλήτου ως προς την ιδιότητά του ως “αποβλήτου” και ελλιπής προσδιορισμός της επικινδυνότητάς του, πρόστιμο 113.400 ευρώ.
      7. Αποθήκευση αποβλήτου (υπόλειμμα κατεργασίας) σε μη προβλεπόμενο χώρο, πρόστιμο 57.600 ευρώ.
      8. Μη σύννομη διαχείριση επικίνδυνων αποβλήτων, πρόστιμο 142.200 ευρώ.
      9. Ελλιπή μέτρα χειρισμού προϊόντος συμπυκνώματος σιδηροπυριτών, πρόστιμο 43.200 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=4086&language=el-GR
      Περισσότερα...

      0

    • FRAGKISKOU SOFIA

      Οι μηχανικοί – δικηγόροι – γιατροί – οδοντίατροι – φαρμακοποιοί που συγκεντρωθήκαμε σήμερα 11 Ιανουαρίου στο ΤΕΕ μετά από πρόσκληση του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ και της Ανοιχτής Συνέλευσης Μηχανικών ομόφωνα δηλώνουμε ότι:
      Εκφράζουμε τη ριζική αντίθεσή μας στο απαράδεκτο και αντισυνταγματικό σχέδιο νόμου που παρουσίασε η κυβέρνηση για το ασφαλιστικό και ζητάμε την άμεση απόσυρσή του

      Καλούμε όλους τους φορείς των εργαζόμενων επιστημόνων και κάθε άλλο πληττόμενο κοινωνικό φορέα σε κοινό μέτωπο αγώνα για να μην περάσει η ασφαλιστική απορρύθμιση και σε δυναμικές κινητοποιήσεις με απεργίες, αποχές, κ.λ.π.

      Συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις:

      της Πέμπτης 14 Ιανουαρίου στις 12 μ.μ. σε κοινή πορεία προς το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και τη Βουλή με σημείο εκκίνησης τα γραφεία του ΔΣΑ (Ακαδημίας 60).
      στο συλλαλητήριο του Σαββάτου 16 Ιανουαρίου στις 12 μ.μ στην Ομόνοια και σε συνάντηση συντονισμού μετά την πορεία
      και σε κάθε άλλη αντίστοιχη που θα καλεστεί

      Καλούμε κάθε συνάδελφο σε ενεργό συμμετοχή για να μην περάσει η καταστροφή. Όλοι στον αγώνα ενάντια στα μνημόνια και στους εγχώριους και διεθνείς εκφραστές τους.

      Πηγή: http://synelefsimixanikon.espivblogs.net/%CF%88%CE%AE%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%BC%CE%B7%CF%87/
      Περισσότερα...

      3

    • JasonK

      Αντιγράφω από buildingcert:
       
      "Σας ενημερώνουμε ότι, σήμερα ξεκίνησε η παραγωγική λειτουργία της νέας έκδοσης της διαδικτυακής εφαρμογής του www.buildingcert.gr, η οποία περιλαμβάνει και τις επιθεωρήσεις συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού. Παρακαλούμε όπως συμβουλευτείτε προσεκτικά τις Οδηγίες Χρήσης πριν χρησιμοποιήσετε το Αρχείο Ενεργειακών Επιθεωρήσεων.
       
      Eπίσης, σας υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το άρθρο 23 του Ν. 4351/2015 καταργήθηκε η παρ. 4 του άρθρου 16 του Ν. 4122/2013, «Από την 1.1.2014 και εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις υποχρεωτικής διενέργειας επιθεώρησης συστήματος θέρμανσης ή κλιματισμού των άρθρων 14 και 15, για την έκδοση ΠΕΑ απαιτείται η προσκόμιση της Έκθεσης Επιθεώρησης του Συστήματος Θέρμανσης ή Κλιματισμού» και συνεπώς η έκδοση του ΠΕΑ αποδεσμεύτηκε από την Έκθεση Επιθεώρησης του Συστήματος Θέρμανσης ή Κλιματισμού".
       
      Όπως βλέπετε πρόκειται περί κοροϊδίας καθώς δεν απαιτούνται οι εκθέσεις επιθεώρησης συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού για την έκδοση ΠΕΑ.
       
      Κανείς δεν πρόκειται να κάνει από μόνος του επιθεώρηση εκτός εάν υποχρεωθεί.
       
      Μία ακόμη κωμικοτραγική κατάσταση παρόμοια με τα μισθωτήρια στο TAXIS και τις ΥΔΕ που κανείς δεν ελέγχει τίποτε.
       
      Όσοι έσπευσαν να κάνουν τα σεμινάρια θέρμανσης και κλιματισμού και να πληρώσουν τα παράβολα αποδεικνύονται για ακόμη μία φορά κορόϊδα.
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών (Σ.Α.Τ.Ε.) ανάρτησε στην ιστοσελίδα του Απόφαση της Δ.Ε. του Τ.Σ.Μ.Ε.Δ.Ε. με θέμα: «Ασφαλιστική ενημερότητα με οφειλές».
       
      Η υπ'αριθμ. 711 απόφαση αφορά την κατά περίπτωση, έκδοση βεβαίωσης ενημερότητας με οφειλές, προκειμένου οι ασφαλισμένοι μηχανικοί να έχουν τη δυνατότητα ανάληψης έργων ή μελετών, για τα οποία απαιτείται ασφαλιστική ενημερότητα.
       
      Η βεβαίωση θα εκδίδεται για συγκεκριμένο έργο, με την προσκόμιση του σχετικού εντύπου ανάθεσης και σε περίπτωση που αφορά αμοιβή μελέτης, προβλέπεται κατάθεση ποσού στο ΤΣΜΕΔΕ, σε ποσοστό 10% επί των συμβατικών τιμών του ΤΕΕ.
       
      Σε περίπτωση είσπραξης από εκτελεσθείσα εργασία αποδίδεται στο ΤΣΜΕΔΕ ποσοστό 10% επί του εισπραχθέντος ποσού.
       
      Δείτε εδώ ολόκληρη την απόφαση.
       
      Αναμένουμε και την επίσημη ανακοίνωση στην ιστοσελίδα του ΤΣΜΕΔΕ.
       
      Πηγή: http://www.sate.gr/
      Περισσότερα...

      82

    • Engineer

      Μειώσεις έως 19% στις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων δρομολογεί το υπουργείο Οικονομικών, όπως αναφέρει σε δημοσίευμα της η εφημερίδα RealNews, επικαλούμενη την τελική εισήγηση των αρμοδίων επιτροπών που έχει στα χέρια του ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφωνας Αλεξιάδης.
       
      Σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι τέσσερις επιτροπές χώρισαν τις τιμές των ακινήτων σε εννιά ζώνες, προτείνοντας στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου να υπάρξουν μειώσεις αλλά και αυξήσεις στις τιμές εφορίας των ακινήτων. Ωστόσο, μετά από πολιτική απόφαση και προκειμένου να μην υπάρξουν αδικίες, ιδιαίτερα για τις αποκαλούμενες «φθηνές» περιοχές, που έχουν υποστεί και το μεγαλύτερο πλήγμα από την οικονομική κρίση, φαίνεται να αναπροσαρμόζονται προς τα κάτω οι τιμές ή να μένουν αμετάβλητες και να μην γίνεται καμία αύξηση.
       
      Οπως αναφέρεται στις εννιά ζώνες σε όλη τη χώρα οι τιμές της εφορίας για τα ακίνητα ή μειώνονται από 5,5% έως 19% αναδρομικά από το Μάιο του 2015, ή παραμένουν αμετάβλητες στις φθηνότερες και τις ακριβότερες ζώνες.
       
      Πιο αναλυτικά νέος χάρτης ανάλογα με τη σημερινή τιμή ζώνης των ακινήτων έχεις ως εξής:
       
      Έως 600 ευρώ το τ.μ. (0%)
      Από 601 έως 1.000 ευρω/τ.μ. (-7%)
      Από 1001 έως 1.500 ευρώ/τ.μ. (-15,5%)
      Από 1.501 έως 2.000 ευρώ/τ.μ. (-19%)
      Από 2.001 έως 2.500 ευρώ/τ.μ. (-18,5%)
      Από 2.501 έως 3.000 ευρώ/τ.μ. (-16,5%)
      Από 3.001 έως 3.500 ευρώ/τ.μ. (-9%)
      Από 3.501 έως 4.000 ευρώ/τ.μ. (-5,5%)
      Από 4.001 και άνω (0%)
       
      Ωστόσο, τονίζεται στο δημοσίευμα ότι η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών δρομολογείται κατά πάσα πιθανότητα μόνο σε 10.223 περιοχές όπου ισχύουν οι τιμές ζώνης σε όλη την Ελλάδα. Δηλαδή θα γίνουν μόνο για περιοχές που βρίσκονται εντός σχεδίου πόλης και όχι εκτός σχεδίου, όπως τα αγροτεμάχια.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=17533
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ερχεται εντός των επομένων ημερών η δέκατη ρύθμιση για τα αυθαίρετα, αυτή τη φορά με τη βούλα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Το ζήτημα παραμένει «καυτό» εδώ και περίπου 50 χρόνια. Ηταν το 1968 όταν είχε θεσπιστεί ο πρώτος νόμος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, ενώ από το 1977 και μετά διαιωνίζεται η κατ' εξακολούθηση νομοθέτηση, συνήθως ατελέσφορη, τόσο με την εναλλαγή των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠαΣοΚ όσο και τώρα με την «πρώτη και δεύτερη φορά Αριστερά».
       
      Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναμένεται να καταθέσει τη σχετική ρύθμιση στο επόμενο νομοσχέδιο που θα εισαχθεί προς ψήφιση στη Βουλή. Απώτερος στόχος, πέρα από τον εισπρακτικό, είναι να βάλει ένα τέλος στην πολεοδομική παρανομία. Ωστόσο, η ιστορία έχει δείξει ότι μετά από κάθε ρύθμιση νομιμοποίησης εμφανίζεται μια νέα γενιά αυθαιρέτων, με πιο πρόσφατο και τρανταχτό το παράδειγμα της Μυκόνου, όπου αυθαίρετες βίλες άρχισαν να... φύονται στο νησί η μία μετά την άλλη «θεμελιώνοντας» πάνω στον νόμο Παπακωνσταντίνου (4014/11).
       
      Παρά την προεκλογική ρητορική τόσο του ΣΥΡΙΖΑ όσο και των Οικολόγων Πρασίνων ενάντια στη νομιμοποίηση αυθαιρέτων, ο οικολόγος αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κ. Γιάννης Τσιρώνης εμφανίζεται να επιδιώκει νομοθετική πρόβλεψη η οποία, όπως υποστηρίζει, θα θέτει φραγμούς και αυστηρά κριτήρια για την υπαγωγή σε αυτήν των παράνομων κτισμάτων.
       
      Η «τακτοποίηση» αυθαιρέτων θα εξαρτάται από τη φέρουσα ικανότητα κάθε περιοχής και θα υπαγορεύεται από χωροταξικά και περιβαλλοντικά κριτήρια. «Δεν μπορεί να έχει την ίδια αντιμετώπιση εκείνος που έχει 10% υπέρβαση της επιτρεπόμενης δόμησης με εκείνον που την έχει ξεπεράσει κατά 200% και μάλιστα να πληρώνουν περίπου το ίδιο πρόστιμο. Δεν είναι λογικό η τακτοποίηση ενός αυθαιρέτου να είναι φθηνότερη από την έκδοση άδειας δόμησης» δηλώνει στο «Βήμα» ο κ. Τσιρώνης.
       
      Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό, η νέα ρύθμιση θα «κουμπώσει» με την πολεοδομική και χωροταξική μεταρρύθμιση που αποτελεί απαίτηση των δανειστών αλλά και με τα περιφερειακά χωροταξικά σχέδια (προσδιορίζουν τη διάρθρωση του χώρου σε επίπεδο Περιφέρειας), τα οποία ωστόσο δεν έχουν ολοκληρωθεί και βρίσκονται σε εκκρεμότητα εδώ και χρόνια.
       
      «Είναι άλλο μια μικρή υπέρβαση στη δόμηση της τάξεως του 10% σε μια αραιοκατοικημένη περιοχή και άλλο στην πόλη, να έχει κάποιος κολλήσει στη μεσοτοιχία του γείτονα και να του στερεί το δικαίωμα δόμησης» σημειώνει ο κ. Τσιρώνης, τονίζοντας ότι σε κάθε περιοχή θα νομιμοποιείται συγκεκριμένος αριθμός αυθαιρέτων, ανάλογα με τα πόσα «αντέχει» με βάση τη φέρουσα ικανότητα.
       
      Εκπτώσεις για τους μη έχοντες
      Η νέα νομοθεσία για τα αυθαίρετα που ετοιμάζει η κυβέρνηση θα είχε ήδη εισαχθεί προς συζήτηση στη Βουλή αν δεν είχε «κολλήσει» σε μια διάταξη που αφορά την ελάφρυνση των προστίμων για τους μη έχοντες. Οπως αναφέρει ο κ. Τσιρώνης, επιθυμία της κυβέρνησης είναι να δώσει ένα κοινωνικό πρόσημο στη ρύθμιση και να υπάρξει διαφοροποίηση στα πρόστιμα για όσους ιδιοκτήτες δεν έχουν ακόμη υπαχθεί στον 4178/13 (η προθεσμία υπαγωγής λήγει στις 8 Φεβρουαρίου) διότι δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα.
       
      Ωστόσο, από τα επιτελεία των υπουργείων Περιβάλλοντος και Οικονομικών αναζητείται ο τρόπος που θα γίνει η διάκριση ώστε να μη δημιουργείται αθέμιτη εύνοια για μια κατηγορία πολιτών και να μην ακυρωθεί η ρύθμιση από το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) ως αντισυνταγματική.
       
      Με τον χρόνο να πιέζει, αν δεν βρεθούν εγκαίρως τα κριτήρια για την ασφαλή καταγραφή της περιουσίας και των εισοδημάτων για τους «μη έχοντες», η νέα ρύθμιση θα κατατεθεί χωρίς την ευνοϊκή διάταξη, η οποία, όπως υπογραμμίζει ο κ. Τσιρώνης, θα περιληφθεί σε μια επόμενη τροπολογία.
       
      Υψηλότερα πρόστιμα για τους έχοντες
      Σε αυτή την περίπτωση, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Περιβάλλοντος, στην τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα θα προβλέπεται παράταση της προθεσμίας νομιμοποίησης αυθαιρέτων με αρχικά κλιμακωτή επιβάρυνση στα πρόστιμα για τις νέες υπαγωγές.
       
      Για τους αυθαιρετούχους που δεν αντιμετωπίζουν οικονομικά προβλήματα και οι οποίοι δεν σπεύσουν να τα νομιμοποιήσουν πριν από τις 8 Φεβρουαρίου, όπως σημειώνει ο κ. Τσιρώνης, «τα πρόστιμα θα αυξηθούν». Πάντως διευκρινίζει ότι από τις νέες ρυθμίσεις δεν θα θιγούν όσοι ιδιοκτήτες έχουν ήδη υποβάλει σχετικό φάκελο.
       
      Ως σήμερα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ), 941.470 αυθαίρετα έχουν υπαχθεί στους δύο τελευταίους νόμους τακτοποίησης. Οι εισπράξεις από παράβολα και πρόστιμα φτάνουν το 1,5 δισ. ευρώ, ενώ απομένουν να εισπραχθούν άλλα 1,8 δισ.
       
      40 χρόνια νόμοι «τακτοποίησης»
      Ο αναγκαστικός νόμος 410/1968 προέβλεπε την εξαίρεση από την κατεδάφιση όλων των αυθαίρετων κατασκευών εντός σχεδίου πόλεως. Περίπου δέκα χρόνια αργότερα ακολουθεί ο Ν. 720/1977, ο οποίος επίσης έδινε δυνατότητα γενικής εξαίρεσης από την κατεδάφιση, αλλά αυτή τη φορά όχι μόνο εντός αλλά και εκτός σχεδίου πόλεως (εξαιρούνταν αυθαίρετα σε αιγιαλό και δασικές εκτάσεις). Η ρύθμιση κρίθηκε αντισυνταγματική το 1980.
       
      Ακολούθησε ο νόμος 1337/1983 που έθετε σε νέες βάσεις το πολεοδομικό δίκαιο, ο οποίος συμπληρώθηκε από τον 1521/1985 με τη δυνατότητα εξαίρεσης από την κατεδάφιση και νέων κατασκευών με μικρές παραβάσεις. Ωστόσο το ΣτΕ περιόρισε την ισχύ της ρύθμισης στα αυθαίρετα που είχαν ανεγερθεί πριν από το 1983.
       
      Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο ακύρωσε και τους νόμους που ακολούθησαν τη δεκαετία του 2000 (Ν. 3044/2002 και 3775/2009). Ωστόσο έκρινε ως συνταγματικό τον νόμο Μπιρμπίλη (3840/2010) για τους ημιυπαίθριους, ο οποίος «τακτοποιούσε» παρανομίες εντός του νόμιμου περιγράμματος των κτιρίων. Ακολούθησαν ο Ν. 4014/11, ο οποίος ακυρώθηκε από το ΣτΕ, και ο εν ισχύ 4178/13.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=767362
      Περισσότερα...

      18

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.