Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Η ΕΠΑ Αττικής σε ανακοίνωσή της υπενθυμίζει ότι η τιμή του φυσικού αερίου, η οποία είναι η χαμηλότερη της τριετίας, διαμορφώνεται στα 5,6 λεπτά ανά KWh ενώ το πετρέλαιο διαμορφώνεται στα 8,1 λεπτά ανά KWh (86 λεπτά ανά λίτρο).
       
      Όπως προκύπτει από τη σύγκριση των τιμών φυσικού αερίου και πετρελαίου θέρμανσης σύμφωνα με την ανακοίνωνση, με την έναρξη της χειμερινής περιόδου, το φυσικό αέριο εξακολουθεί να αποτελεί την πλέον συμφέρουσα επιλογή.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/154915-%CE%95%CE%A0%CE%91-%CE%91%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82-%CE%A3%CF%84%CE%BF-30-%CE%B7-%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7-%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B7-%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85#.Vh_g-37hDDc
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Αναβαθμισμένη εφαρμογή της ΔΕΗ για κινητά τηλέφωνα και tablets είναι διαθέσιμη από σήμερα στους καταναλωτές, για συσκευές με λειτουργικό σύστημα iOS και Android.
       
      Η νέα εφαρμογή παρέχει πρόσβαση σε όλες τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της ΔΕΗ, όπως:
       
      - Υπηρεσία e-bill info, που δίνει τη δυνατότητα διαχείρισης λογαριασμών του τελευταίου 12μήνου για όλα τα ακίνητα των πελατών. Επιπλέον, ο πελάτης ενημερώνεται με τον τρόπο που θα επιλέξει (SMS, push notification ή mail) ταυτόχρονα με την έκδοση του λογαριασμού του για τα βασικά στοιχεία, όπως το ποσό και η ημερομηνία πληρωμής.
       
      - Δυνατότητα αλλαγής της διεύθυνσης αποστολής του λογαριασμού και γρήγορη πρόσβαση στα συστήματα των τραπεζών που υποστηρίζουν την ηλεκτρονική πληρωμή των λογαριασμών ΔΕΗ με e-banking.
       
      - Εύρεση μέσω Google maps των πλησιέστερων σημείων για την εξόφληση των λογαριασμών και των σημείων εξυπηρέτησης ΔΕΗ.
       
      - Ηλεκτρονική ή τηλεφωνική επικοινωνία με τη ΔΕΗ.
       
      - Πρόσβαση στα επίσημα κανάλια της ΔΕΗ στα κοινωνικά δίκτυα.
       
      - Σύνδεση με τον ΔΕΔΔΗΕ για ενημέρωση σχετικά με τις προγραμματισμένες διακοπές ρεύματος και τηλεφωνική επικοινωνία με το κέντρο βλαβών κάθε περιοχής.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/146305/nea-efarmogi-tis-dei-gia-kinita-kai-tablets
       
      Κατεβάστε την εφαρμογή:
       
      - Για android: https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.dei
       
      - Για iOS: https://itunes.apple.com/us/app/dee/id978348079?mt=8
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ελλάδα έθεσε σε λειτουργία Εθνικό Παρατηρητήριο Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων, το οποίο μετρά τις ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες από κάθε είδους κεραίες (κινητής τηλεφωνίας, τηλεόρασης, ραδιοφώνου, ραντάρ, ασύρματων δικτύων κ.α.) και ενημερώνει άμεσα (on-line) τόσο τους αρμόδιους φορείς, όσο και τους απλούς πολίτες.
       
      Η διαδικτυακή «πύλη» του Παρατηρητηρίου, το οποίο παρουσιάσθηκε σήμερα σε σχετική ημερίδα στο υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://paratiritirioemf.eeae.gr, όπου ο καθένας ελεύθερα θα μπορεί να βλέπει τις μετρήσεις.
       
      Η υποδομή συλλογής στοιχείων του Παρατηρητηρίου περιλαμβάνει 500 σταθερούς σταθμούς μέτρησης σε όλη τη χώρα, καθώς και 13 κινητούς σταθμούς μέτρησης σε ειδικά διαμορφωμένα οχήματα-βαν (ένα σε κάθε Περιφέρεια της χώρας).
       
      Όλα αυτά τα στοιχεία καταλήγουν σε ένα κέντρο συλλογής και επεξεργασίας των δεδομένων των μετρήσεων και με τη βοήθεια ενός Συστήματος Γεωγραφικών Πληροφοριών (ΣΓΠ), οι σταθμοί μέτρησης και τα αποτελέσματα των μετρήσεων προβάλλονται στην διαδικτυακή πύλη του Παρατηρητηρίου.
       
      Εκτός από ενημέρωση για το κατά τόπους επίπεδο των ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών, θα είναι δυνατό κάθε πολίτης ή συλλογικός φορέας να υποβάλει αίτημα για τη διενέργεια μετρήσεων, καθώς επίσης να υποβάλει ενστάσεις και καταγγελίες.
       
      Το έργο, που κόστισε περίπου 4,7 εκατ. ευρώ, υλοποιήθηκε μέσα σε ενάμισι περίπου έτος από την ελληνική εταιρεία Space Hellas Α.Ε. μετά από ανοιχτό διεθνή διαγωνισμό, που προκήρυξε η Κοινωνία της Πληροφορίας Α.Ε. Η Ελληνική Επιτροπή Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ) έχει πλέον την αρμοδιότητα λειτουργίας του έργου.
       
      Όπως τονίσθηκε στην ημερίδα, λίγες χώρες έχουν ανάλογη εθνική υποδομή και γι' αυτό το έργο έχει προξενήσει ήδη το ενδιαφέρον ξένων χωρών. Το Παρατηρητήριο θα διασφαλίσει τον διαρκή και αξιόπιστο έλεγχο της τήρησης των ορίων ασφαλούς έκθεσης του κοινού στα ηλεκτρομαγνητικά πεδία.
       
      Οι υποδομές ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας που παρακολουθούνται από το Παρατηρητήριο, είναι όσες εκπέμπουν στην περιοχή συχνοτήτων των 100 kHz έως 6 GHz, αδειοδοτούμενες και μη. Αυτές οι συχνότητες περιλαμβάνουν τα δίκτυα των ασύρματων επικοινωνιών (δίκτυα κινητής τηλεφωνίας παλαιάς και νέας γενιάς GSM-900 και GSM-1800, UMTS & LTE, δίκτυα σταθερής ασύρματης πρόσβασης κλπ.), τις κεραίες ραδιοφωνίας και τηλεόρασης, τις διατάξεις ραντάρ, τα ασύρματα δίκτυα που δεν απαιτούν άδεια (τύπου wireless hotspots, εταιρικές ζεύξεις κ.α.).
       
      Ο γενικός γραμματέας Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων Δημήτρης Τζώρτζης ανέφερε ότι ένας από τους 500 σταθμούς μέτρησης έχει εγκατασταθεί στο ίδιο το υπουργείο Μεταφορών και υπογράμμισε την μεγάλη ευαισθητοποίηση των Ελλήνων σε θέματα ηλεκτρομαγνητικών ακτινοβολιών, κάτι που έχει φανεί και από έρευνες του Ευρωβαρόμετρου (οι Έλληνες και οι Ιταλοί εμφανίζονται οι πιο ανήσυχοι στην ΕΕ).
       
      Τόνισε ότι το υπουργείο «αγκαλιάζει» το Παρατηρητήριο, καθώς θεωρεί την προστασία των πολιτών μία από τις σοβαρότερες προκλήσεις της εποχής μας, που πρέπει να αντιμετωπισθεί. Χάρη στο νέο έργο, όπως είπε, η πολιτεία και οι δημόσιοι φορείς θα έχουν πλέον άμεση ενημέρωση για τις ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες.
       
      Ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ατομικής Ενέργειας (ΕΕΑΕ) Δρ Χρήστος Χουσιάδας επεσήμανε ότι, αντίθετα με το τι πιστεύει η κοινή γνώμη, σύμφωνα με τους ειδικούς οι ηλεκτρομαγνητικές ακτινοβολίες βρίσκονται χαμηλά, στη βάση της πυραμίδας των κινδύνων.
       
      Όπως είπε, είναι κατανοητό ότι στη χώρα μας υπάρχει μεγάλη δημόσια ανησυχία για τα θέματα των ακτινοβολιών και επεσήμανε πως, χάρη και στο Παρατηρητήριο, θα υπάρχει πλέον μεγαλύτερη διαφάνεια και έτσι μια καλύτερη σχέση εμπιστοσύνης με τους πολίτες. Τόνισε ότι το νέο Παρατηρητήριο εισάγει μια νέα αποκεντρωμένη φιλοσοφία μετρήσεων, πράγμα που θα βοηθήσει να καθησυχαστούν αποτελεσματικότερα οι φόβοι των πολιτών, καθώς, όπως είπε, «ο οποιοσδήποτε θα μπορεί πλέον να δει τα επίπεδα ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας στην περιοχή του μέσω διαδικτύου».
       
      Για «μεγάλο άλμα βελτίωσης», έκανε λόγο ο κ.Χουσιάδας σε δηλώσεις του στο Αθηναϊκό Πρακτορείο. Όπως είπε, «το Παρατηρητήριο θα προσφέρει στοιχεία με τρόπο αδιαμεσολάβητο και σε πραγματικό χρόνο σε κάθε ενδιαφερόμενο, έτσι ώστε να βλέπει απλώς με μερικά ‘κλικ' στον υπολογιστή του, με τρόπο φιλικό και εύληπτο, το επίπεδο της ακτινοβολίας στο νομό του, στο δήμο του ή και στη γειτονιά του. Είναι σημαντικό ο κάθε πολίτης, με δική του πρωτοβουλία, να μπορεί να ελέγχει τι συμβαίνει στο περιβάλλον του».
       
      Ο διευθύνων σύμβουλος της αναδόχου εταιρείας Space Hellas Ιωάννης Μερτζάνης χαρακτήρισε σημαντικό το έργο, τόσο επειδή «αφορά την καθημερινή online ενημέρωση των πολιτών», όσο και επειδή η υλοποίηση του Παρατηρητηρίου έγινε σε αγαστή συνεργασία με ελληνικά πανεπιστήμια (ΕΜΠ, Αιγαίου και Αριστοτέλειο Θεσσαλονίκης). Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ήταν ένα απαιτητικό έργο, που απαιτούσε την ενοποίηση πολλών διαφορετικών τεχνολογιών
       
      Ανάλογη ενημερωτική εκδήλωση για το Εθνικό Παρατηρητήριο Ηλεκτρομαγνητικών Πεδίων θα πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, στις 23 Οκτωβρίου, στο αμφιθέατρο ‘Βεργίνα' του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), καθώς και σε άλλες πόλεις.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1500032642
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Καθυστέρηση παρατηρείται στην εφαρμογή του νέου προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ οίκον», για την ενεργειακή αναβάθμιση παλαιών κατοικιών και κτιρίων γενικότερα και την εξοικονόμηση ενέργειας. Οι αρμόδιοι φορείς βρίσκονται στην αναμονή της έναρξης της νέας προγραμματικής περιόδου του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου Αναφοράς (ΕΣΠΑ ΣΕΣ), μέσω του οποίου θα χρηματοδοτηθεί η δράση. Το ενδιαφέρον ιδιοκτητών και μηχανικών είναι έντονο, ωστόσο η νέα προγραμματική περίοδος δεν «τρέχει». Την έντονη ανησυχία της για την «αφόρητη», όπως τη χαρακτηρίζει, καθυστέρηση, εκφράζει η διοικούσα επιτροπή του Περιφερειακού Τμήματος Μαγνησίας του ΤΕΕ.
       
      Στόχος του προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» είναι η ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών και κτιρίων παλαιάς τεχνολογίας με την εξοικονόμηση ενέργειας.Στο πλαίσιο υλοποίησης της δράσης προβλέπονται μεταξύ άλλων η αντικατάσταση μονώσεων και κουφωμάτων, η εγκατάσταση και η λειτουργία σύγχρονων, οικονομικότερων και φιλικών προς το περιβάλλον θερμαντικών μέσων, καθώς και καινούργια εξωτερικά κελύφη για τις κατοικίες και τα κτίρια, με επιδότηση για τους ιδιοκτήτες μέχρι και 15.000 ευρώ βάσει εισοδηματικών κριτηρίων.
       
      Ωστόσο, η εφαρμογή του προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» καθυστερεί χαρακτηριστικά να υλοποιηθεί από την Πολιτεία, καθώς απαιτείται πρωτίστως να «τρέξει» η υλοποίηση της νέας προγραμματικής περιόδου του ΕΣΠΑ ΣΕΣ, από την οποία πρόκειται και στην προκειμένη περίπτωση να χρηματοδοτηθεί η δράση, με τα απαιτούμενα κονδύλια για την επιδότηση των ιδιοκτητών να είναι εξασφαλισμένα.
       
      Στο πρόγραμμα «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» της νέας προγραμματικής περιόδου θα προκύψουν βασικές αλλαγές και τροποποιήσεις στα κύρια στοιχεία της εφαρμογής του προγράμματος, με τους μηχανικούς να αναμένουν από την πλευρά τους, προκειμένου να τις επεξεργαστούν και να αποφανθούν σχετικά, ενημερώνοντας ακολούθως τους ενδιαφερόμενους ιδιοκτήτες κατοικιών και κτιρίων παλαιάς τεχνολογίας.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία του Περιφερειακού Τμήματος Μαγνησίας του ΤΕΕ, το ενδιαφέρον τόσο των ιδιοκτητών παλαιών κατοικιών και κτιρίων που χρήζουν άμεσης ενεργειακής αναβάθμισης με επιδότηση, καθώς και των μηχανικών που θα αναλάβουν τις εργασίες είναι έντονο, ωστόσο η έναρξη της εφαρμογής του σχετικού προγράμματος καθυστερεί χαρακτηριστικά.
       
      «Παρατηρείται αφόρητη θα τη χαρακτήριζα καθυστέρηση», επισημαίνει η πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Μαγνησίας του ΤΕΕ κ. Νάνσυ Καπούλα, «στην έναρξη της εφαρμογής του προγράμματος «Εξοικονομώ κατ’ οίκον» της νέας προγραμματικής περιόδου. Από την πλευρά μας αναμένουμε ακόμα το νέο πρόγραμμα, το οποίο καθυστερεί να υλοποιηθεί, διότι δεν «τρέχει» η νέα προγραμματική περίοδος του νέου ΕΣΠΑ ΣΕΣ. Τα απαιτούμενα κονδύλια για την υλοποίηση του προγράμματος είναι εξασφαλισμένα, αλλά η δράση δεν προχωρεί. Σύμφωνα με τα στοιχεία τα οποία διαθέτουμε, το ενδιαφέρον ιδιοκτητών, αλλά και μηχανικών για την εφαρμογή του νέου προγράμματος είναι έντονο. Βεβαίως, θα προκύψουν αλλαγές και τροποποιήσεις στα βασικά στοιχεία του, τις οποίες πρέπει να δούμε και να επεξεργαστούμε, προκειμένου να αποφανθούμε σχετικά. Ωστόσο, αν δεν «τρέξει» η νέα προγραμματική περίοδος, δεν πρόκειται να γίνει απολύτως τίποτα. Πρέπει άμεσα να «τρέξει» η νέα προγραμματική περίοδος, καθώς το πρόγραμμα ενδιαφέρει αρκετό κόσμο και επιπλέον θα κινηθεί η αγορά με την εκτέλεση των εργασιών ανακατασκευής των παλαιάς τεχνολογίας κατοικιών και κτιρίων γενικότερα», υπογραμμίζει η πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Μαγνησίας του ΤΕΕ.
       
      Σχετικά, τέλος, με την εφαρμογή του αντίστοιχου προγράμματος της περασμένης προγραμματικής περιόδου, η κ. Καπούλα σημειώνει ότι «οι σχετικές διαδικασίες ολοκληρώθηκαν χωρίς περαιτέρω προβλήματα, καθώς πέρυσι τον Αύγουστο διατέθηκαν από την Περιφέρεια Θεσσαλίας και οι τελευταίες επιδοτήσεις. Σε επίπεδο Θεσσαλίας εγκρίθηκε και διατέθηκε από την προγραμματική περίοδο μέσω της Περιφέρειας το συνολικό ποσό των 100 εκατομμυρίων ευρώ, χρήματα με τα οποία αποπληρώθηκαν τόσο οι ιδιοκτήτες, όσο και οι μηχανικοί για την εκτέλεση των εργασιών ανακατασκευής σε παλαιάς τεχνολογίας κατοικίες και κτίρια με την ενεργειακή τους αναβάθμιση για την εξοικονόμηση ενέργειας. Οικονομική εκκρεμότητα δεν υπάρχει στο σύστημα, καθώς το σύνολο της επιδότησης εκταμιεύτηκε και διατέθηκε», καταλήγει η πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Μαγνησίας του ΤΕΕ.
       
      Πηγή: http://e-thessalia.gr/kathisteri-i-efarmogi-tou-neou-exikonomo-th/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Παραμένουν ως έχουν οι φορολογικοί συντελεστές για τα εισοδήματα από την είσπραξη ενοικίων, καθώς αποσύρεται πιθανότατα σήμερα Τετάρτη από το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα, η διάταξη με την οποία αυξάνονταν οι φορολογικοί συντελεστές αυτοί (παράγραφος 5 του άρθρου 2) όπως ανήγγειλε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης.
       
      Ο κ. Αλεξιάδης ζήτησε να παγώσει η συζήτηση στις Επιτροπές, οι οποίες επεξεργάζονται το πολυνομοσχέδιο, ως προς τις παραγράφους 5 και 6 του άρθρου 2 αφού προηγουμένως, κατά την ομιλία του, είχε προαναγγείλει αλλαγές, όπου απαιτηθούν, οι οποίες θα προκύψουν αφενός από την κοινοβουλευτική συζήτηση, αφετέρου από την συζήτηση που διεξάγεται με τα τεχνικά κλιμάκια στο υπουργείο Οικονομικών.
      Έτσι, μετά και την απόσυρση της παραγράφου 6 του άρθρου 2, δεν υποχρεούνται σε φορολογική δήλωση οι Σύλλογοι Γονέων και οι διαχειριστές πολυκατοικιών.
       
      Ως προς το θέμα των ανείσπρακτων ενοικίων, ο κ. Αλεξιάδης (σε ενημέρωσή του προς τους κοινοβουλευτικούς συντάκτες) είπε πως καταργείται η εκχώρηση των ανείσπρακτων ενοικίων στο Δημόσιο, ωστόσο δεν έχει αποφασιστεί ο τρόπος φορολόγησής τους. Εφόσον προκύψει λύση για αυτό το θέμα από την συζήτηση με τα τεχνικά κλιμάκια, η σχετική διάταξη θα ενσωματωθεί στο συζητούμενο νομοσχέδιο, αν ωστόσο δεν καταλήξει το θέμα, θα κατατεθεί σχετική ρύθμιση το επόμενο διάστημα.
       
      Ο αρμόδιος υπουργός, δήλωσε ότι ήταν απολύτως αναγκαία η κατάργηση της εκχώρησης των ανείσπρακτων ενοικίων στο Δημόσιο. Μάλιστα είπε πως αυξήθηκαν από τα €31 δισ. σε €81 δισ. οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημόσιου.
       
      Εξάλλου, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, καθόρισε ως μία από τις πιο ουσιαστικές ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου την ορθολογικοποίηση των προστίμων προκειμένου να αυξηθεί η εισπραξιμότητα, δεδομένου ότι ο φορολογικός μηχανισμός είναι τόσο βεβαρημένος με πάρα πολλές υποθέσεις ώστε υπάρχει κίνδυνος να παραγραφούν 11.500 υποθέσεις μέχρι τέλος του έτους.
       
      Ακόμη, ο αρμόδιος υπουργός αναφέρθηκε με έμφαση στις διατάξεις που αφορούν στην ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου για την φοροδιαφυγή, την εκλογίκευση του Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας με στόχο να ευνοηθούν οι επιχειρήσεις.
       
      Τέλος, ο κ. Αλεξιάδης αναφέρθηκε στην κριτική που άσκησαν τα κόμματα της αντιπολίτευσης ζητώντας να σταματήσει η «καταστροφολογία» που αναπτύσσουν περί «φοροκαταιγίδας» αλλά και σχετικά με τον ΕΝΦΙΑ και ζήτησε να «δώσουμε όλοι, μαζί με την κοινωνία, τον αγώνα για την διαφθορά και την διαπλοκή».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Anatropi_sti_forologisi_ton_enoikion/#.Vh9bU_ntlBc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πέρα από τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που δεν εκπέμπουν ρύπους με αποτέλεσμα οι ιδιοκτήτες τους να μην αντιμετωπίζουν τον πονοκέφαλο της πληρωμής των τελών κυκλοφορίας, υπάρχει και μια σειρά απο αυτοκίνητα
      (βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα, υβριδικά ή plug-in υβριδικά μοντέλα) που εκπέμπουν ρύπους κάτω από το όριο των 100 g/km και απαλάσσονται από τα τέλη.
       
      Οι ρύποι κυμαίνονται βέβαια ανάλογα με το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και τη διάμετρο των τροχών, οπότε σε ορισμένα από τα ακόλουθα μοντέλα ενδέχεται ανάλογα με τον εξοπλισμό οι εκπομπές CO2 να ξεπερνούν τα 100 g/km και άρα να μην εξαιρούνται από την υποχρέωση καταβολής τελών κυκλοφορίας.
       
      Alfa Romeo MiTo 0.9 Turbo TwinAir 98 g/km
      Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDM-2 90 g/km
      Audi A1 1.4 TDI ultra 89-94 g/km
      Audi A1 1.6 TDI 92-97 g/km
      Audi A3 1.6 TDI ultra 89-93 g/km
      Audi A3 1.6 TDI 99 g/km
      Audi A3 g-tron 1.4 TFSI 89-98 g/km
      BMW 116d 94-96 g/km
      BMW 116d EfficientDynamics 98 g/km
      BMW 118d 99 g/km
      BMW 320d EfficientDynamics 99-109 g/km
      Citroen C1 e-VTI Airdeam 88 g/km
      Citroen C1 VTi 82 PureTech 99 g/km
      Citroen C3 1.0 PureTech 99-102 g/km
      Citroen 1.2 PureTech 82 ETG 95-99 g/km
      Citroen 1.4 HDi 99 g/km
      Citroen 1.4 e-HDi 87 g/km
      Citroen 1.6 e-HDi 90-95 g/km
      Citroen C4 1.6 BlueHDi 86 g/km
      Citroen C4 1.6 e-HDi 97-100 g/km
      Citroen C-Elysee 1.6 BlueHDi 98 g/km
      Citroen C-Elysee 1.2 PureTech 99 g/km
      Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82 ETG 98-100 g/km
      Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi 92-94 g/km
      Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi 87-89 g/km
      Citroen C4 Picasso 1.6 BlueHDi 98 g/km
      Citroen Grand C4 Picasso 1.6 BlueHDi 98 g/km
      DS 3 1.6 BlueHDi 87 g/km
      Fiat Panda 0.9 TwinAir 95-99 g/km
      Fiat Panda 0.9 TwinAir Natural Power 86 g/km
      Fiat Punto 0.9 TwinAir 98 g/km
      Fiat Punto 1.3 MultiJet 90 g/km
      Fiat 500 0.9 TwinAir 92-95 g/km
      Fiat 500 1.3 MultiJet 95 g/km
      Fiat 500C 0.9 TwinAir 92-95 g/km
      Fiat 500C 1.3 MultiJet 95 g/km
      Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 99 g/km
      Ford Fiesta 1.5 diesel ECOnetic 82 g/km
      Ford Fiesta 1.6 diesel ECOnetic 87 g/km
      Ford B-MAX 1.5 diesel 98 g/km
      Ford Focus 1.5 diesel 98 g/km
      Ford C-MAX 1.5 ECOnetic diesel 99 g/km
      Ford Mondeo 1.6 ECOnetic diesel 94 g/km
      Ford Mondeo 1.5 ECOnetic diesel 94 g/km
      Ford Mondeo 2.0 Hybrid 99 g/km
      Hyundai i10 1.0 ECO 98 g/km
      Hyundai i20 1.1 diesel 97 g/km
      Hyundai i20 1.4 diesel 97 g/km
      Honda Civic 1.6 diesel 94 g/km
      Kia Picanto 1.0 99 g/km
      Kia Picanto 1.0 LPG 100 g/km
      Kia Picanto 1.2 100 g/km
      Kia Rio 1.1 diesel 99 g/km
      Kia Rio 1.4 diesel 98 g/km
      Kia cee’d 1.6 diesel 97-100 g/km
      Kia pro_cee’d 1.6 diesel 97-100 g/km
      Lancia Ypsilon 0.9 TwinAir 99 g/km
      Lancia Ypsilon .13 MultiJet 99 g/km
      Lexus CT 200h 82 g/km
      Lexus IS 300h 99 g/km
      Mercedes A 160d 98 g/km
      Mercedes A 180d 98 g/km
      Mercedes A 180d BlueEFFICIENCY 89 g/km
      Mercedes A 200d 99 g/km
      Mercedes C 180 BlueTEC 99 g/km
      Mercedes C 200 BlueTEC 99 g/km
      Mercedes C 300h 94 g/km
      Mercedes C 350e 48-54 g/km
      Mercedes CLA 180d 98 g/km
      MINI One D 89 g/km
      MINI Cooper D 92 g/km
      Mitsubishi Colt 1.2 MIVEC 100 g/km
      Nissan Note 1.2 DIG-S 99 g/km
      Nissan Note 1.5 diesel 92 g/km
      Nissan Pulsar 1.5 diesel 94 g/km
      Nissan Qashqai 1.5 diesel 99 g/km
      Opel Adam
      Opel Corsa 1.3 CDTi 82 g/km
      Opel Corsa 1.0 Ecoflex 100 g/km
      Opel Astra 1.6 CDTi 97 g/km
      Opel Meriva 1.6 DTE 99 g/km
      Opel Insignia 2.0 CDTi Ecoflex 98 g/km
      Peugeot 108 1.0 VTi 95 g/km
      Peugeot 108 1.2 PureTech 99 g/km
      Peugeot 208 1.0 PureTech 99 g/km
      Peugeot 208 1.2 PureTech 82 ETG 95 g/km
      Peugeot 208 1.4 HDi 98 g/km
      Peugeot 208 e-HDi 87 g/km
      Peugeot 208 1.6 e-HDi 95 g/km
      Peugeot 308 1.6 BlueHDi 94-98 g/km
      Renault Twingo SCe 70 95 g/km
      Renault Twingo Energy TCe 99 g/km
      Renault Clio 1.5 dCi 85 g/km
      Renault Captur 1.5 dCi 95 g/km
      Renault Megane 1.5 Energy dCi 90 g/km
      Seat Mii 1.0 MPI 60 PS Ecomotive 95 g/km
      Seat Mii 1.0 MPI 75 PS 98 g/km
      Seat Ibiza 1.0 TSI 95 PS 97 g/km
      Seat Ibiza 1.0 TSI 110 PS 99 g/km
      Seat Ibiza 1.4 TDI 75 PS Ecomotive 88 g/km
      Seat Ibiza 1.4 TDI 90 PS 93 g/km
      Seat Ibiza 1.4 TDI 105 PS 95 g/km
      Seat Toledo 1.4 TDI 90 PS 94-99 g/km
      Seat Leon 1.0 TSI 115 PS 99 g/km
      Seat Leon 1.6 TDI 110 PS 99 g/km
      Seat Leon 1.6 TDI 110 PS Ecomotive 89 g/km
      Seat Leon 1.4 TGI 94 g/km
      Skoda Citigo 1.0 MPI 60 PS GreenTec 95 g/km
      Skoda Citigo 1.0 MPI 75 PS GreenTec 98 g/km
      Skoda Fabia 1.4 TDI 90 PS 88-94 g/km
      Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI GreenLine 99 g/km
      Skoda Octavia 1.6 TDI GreenTec 98-99 g/km
      Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC 97 g/km
      smart fortwo 1.0 71 PS 93-94 g/km
      smart fortwo 0.9 90 PS 96-97 g/km
      smart fortwo 1.0 71 PS 96-97 g/km
      smart fortwo 0.9 90 PS 98-99 g/km
      Suzuki Celerio 1.0 68 PS 99 g/km
      Suzuki Swift 1.3 diesel 98 g/km
      Toyota Aygo 1.0 VVTi 95 g/km
      Toyota Yaris 1.0 VVTi 99 g/km
      Toyota Yaris 1.4 diesel 91 g/km
      Toyota Yaris 1.5 Hybrid 75 g/km
      Toyota Auris 1.4 diesel 92 g/km
      Toyota Auris 1.8 Hybrid 79 g/km
      Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid 81 g/km
      Toyota Corolla 1.4 diesel 89 g/km
      Toyota Prius 89 g/km
      Volkswagen up! 1.0 60 PS 95 g/km
      Volkswagen eco up! 1.0 68 PS 79 g/km
      Volkswagen Polo 1.4 TDI 75 PS 94 g/km
      Volkswagen Polo 1.4 TDI 90 PS 88 g/km
      Volkswagen Polo 1.0 TSI BlueMotion 94-98 g/km
      Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion 82 g/km
      Volkswagen Golf 1.0 TSI 99 g/km
      Volkswagen Golf 1.6 TDI 99 g/km
      Volkswagen Golf 1.6 TDI BlueMotion 89 g/km
      Volkswagen Golf 1.4 TGI 99 g/km 92-94 g/km
      Volvo V40 2.0 D3 99 g/km
      Volvo V40 2.0 D4 99 g/km
      Volvo V40 1.6 D2 88 g/km
      Volvo V40 CrossCountry 2.0 D3 99 g/km
      Volvo V40 CrossCountry 1.6 D2 99 g/km
      Volvo S60 2.0 D4 99 g/km
      Volvo S60 2.0 D4 99 g/km
      Volvo V60 Hybrid 48 g/km
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=745705
      Περισσότερα...

      10

    • george68

      Στο ασφαλιστικό νομοσχέδιο του Νοεμβρίου θα επανεξεταστεί η διάταξη για την επιλογή ασφαλιστικής κατηγορίας από μηχανικούς και δικηγόρους έως και δύο κατηγορίες χαμηλότερα, ανακοίνωσε ο υφυπουργός Εργασίας Τάσος Πετρόπουλος μιλώντας στις Επιτροπές της Βουλής για το πολυνομοσχέδιο. Ο υφυπουργός τόνισε ότι θα ληφθούν μέτρα προνοιακής στήριξης για τους χωρίς σύνταξη παλιννοστούντες ομογενείς.
       
      «Θα επιχειρήσουμε όχι άμεσα, λίγο αργότερα, να κάνουμε διακρατικές συμφωνίες με τις χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Θα το δούμε και στο πλαίσιο της σύνδεσής τους με την Ε.Ε.», είπε, ανακοινώνοντας ότι θα ληφθούν «άμεσα μέτρα προνοιακής πολιτικής για την στήριξη τους». Ο Τ. Πετρόπουλος υπενθύμισε ότι «από το 2013 δεν έπαιρναν καμία σύνταξη. Θα καλύψουμε αυτή την ανάγκη. Είναι πρόβλημα όλων των κυβερνήσεων που δεν φρόντισαν να τους καλύψουν».
       
      Όσον αφορά την δυνατότητα επιλογής κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας ο υφυπουργός Εργασίας είπε ότι θα εξεταστεί στην ασφαλιστική μεταρρύθμιση, που θα έλθει το Νοέμβριο, σημειώνοντας ότι τότε θα μπορεί να γίνει και «διασύνδεση» του μέτρου με τα έσοδα. «Όπως βλέπετε, η διαπραγμάτευση συνεχίζεται κάθε ώρα, ακόμη και αυτή την στιγμή», σημείωσε.
       
      Για την κατάργηση ορισμένων διατάξεων ο Τ. Πετρόπουλος επεσήμανε ότι «καταργούνται γιατί ολοκλήρωσαν τον σκοπό τους». Τέτοιες είναι η διάταξη για τους εγκλωβισμένους στην αδυναμία να πάρουν σύνταξη, για τις γυναίκες εργαζόμενες στον ΗΣΑΠ και για την ασφάλιση των αθλητικογράφων που ήταν πάντα στο ΙΚΑ και μετακινήθηκαν στο ΕΤΑΠ-ΜΜΕ.
       
      Αναφερόμενος στις ποινικές διώξεις για ασφαλιστικές εισφορές ο υφυπουργός Εργασίας επεσήμανε πως «η μόνη ποινική κύρωση είναι για οφειλές στο ΙΚΑ. Καταργήσαμε τις ποινικές διώξεις για τους ελεύθερους επαγγελματίες».
       
      Πηγή: http://www.avgi.gr/article/5937379/t-petropoulos-tha-epanexetasoume-to-asfalistiko-mixanikon-kai-dikigoron-to-noembrio
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      Η επιτάχυνση των διαδικασιών για την υλοποίηση των αγωγών φυσικού αερίου ΤΑΡ και ΙGB (Ελλάδας- Βουλγαρίας) βρέθηκε στο επίκεντρο των σημερινών κατ ιδίαν συναντήσεων του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνου Σκουρλέτη με τον ειδικό απεσταλμένο των ΗΠΑ, ’μος Χοκστάιν και την Βούλγαρο ομόλογο του, Τεμενούσκα Πέτκοβα.
      Συγκεκριμένα, ο υπουργός συναντήθηκε με τον ειδικό απεσταλμένο και συντονιστή για τις διεθνείς ενεργειακές σχέσεις των ΗΠΑ Aμος Χοκστάιν, και στη συνέχεια οι δύο άνδρες συναντήθηκαν με την την υπουργό Ενέργειας της Βουλγαρίας Τεμενούζκα Πέτκοβα. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης με τον Αμερικανό αξιωματούχο, ο κ. Σκουρλέτης έθεσε ζήτημα βελτίωσης των όρων διέλευσης του ΤΑΡ από την Ελλάδα, τόσο για το δημόσιο όσο και για τις τοπικές κοινωνίες. "Ως κυβέρνηση κληρονομήσαμε τους όρους της συμφωνίας, οι οποίοι κατά τη γνώμη μας θα έπρεπε να ήταν καλύτεροι" δήλωσε χαρακτηριστικά.
       
      Βρισκόμαστε σε ένα οριακό σημείο, πρόσθεσε, διαβεβαιώνοντας ότι "επιθυμούμε να συμβάλουμε στο να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, αλλά αφού προηγουμένως έχουμε βελτιώσει και τα οφέλη για την Ελλάδα". Όπως έγινε γνωστό, η ελληνική πλευρά έθεσε ζήτημα αποζημίωσης για τη διέλευση του αγωγού από δασικές εκτάσεις και από δημόσια γη. "Οι ΗΠΑ θέλουν να συνεχίσουν να εργάζονται με την Ελλάδα για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας αλλά κυρίως για το ρόλο που μπορεί να παίξει η Ελλάδα ως στρατηγικός εταίρος στην περιοχή" επισήμανε από την πλευρά των ΗΠΑ, ο Χοκστάιν.
       
      Σχετικά με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB, ο κ. Σκουρλέτης εστίασε στη χρηματοδότηση του έργου και στη βιωσιμότητά του. "Ανανεώσαμε το ραντεβού μας ανάμεσα στην ελληνική και τη βουλγαρική πλευρά για την επόμενη εβδομάδα στη Σόφια" δήλωσε κατόπιν, της συνάντησης με την υπουργό της γειτονικής χώρας. "Νομίζω ότι υπάρχει η διάθεση το έργο να επιταχυνθεί και όλοι μας να βοηθήσουμε ώστε να γίνει πραγματικότητα" τόνισε και διευκρίνισε ότι αυτό προϋποθέτει να δημιουργηθούν οι όροι της οικονομικής βιωσιμότητας, δηλαδή τα συμβόλαια που σχετίζονται με τη δέσμευση των ποσοτήτων που θα περνάνε από τον αγωγό.
       
      Ο αμερικανός αξιωματούχος, από την πλευρά του, εκτίμησε ότι υπήρξε σημαντική πρόοδος αναφορικά με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό και κάλεσε την κυβέρνηση και την ΤΑΡ να συζητήσουν ανοιχτά τις εκκρεμότητες ώστε να υπάρξει λύση το συντομότερο.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=16865
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η ατμοσφαιρική ρύπανση σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις έχει μειωθεί την τελευταία δεκαετία χάρη στην αυστηρότερη περιβαλλοντική νομοθεσία.
       
      Ωστόσο, πολλές πόλεις υποφέρουν από τα οξείδια του αζώτου (NOx) που εκπέμπουν σε μεγάλους όγκους τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
       
      Το διοξείδιο του αζώτου (NO2), ο πιο βλαβερός ρύπος αυτής της κατηγορίας συνδέεται με παθήσεις του αναπνευστικού, άσθμα και πρόωρους θανάτους.
       
      Στις ΗΠΑ, όπου κυκλοφορούν λιγότερα πετρελαιοκίνητα στους δρόμους και οι έλεγχοι των οξειδίων του αζώτου είναι αυστηρότεροι συγκριτικά με την Ευρώπη, το διοξείδιο του αζώτου βρίσκεται σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα στις μεγάλες πόλεις.
       
      Για παράδειγμα στη Νέα Υόρκη, η μέγιστη μέση τιμή σε ένα χρόνο είναι τα 42 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο αέρα, ενώ στο Λονδίνο φτάνει τα 85 μικρογραμμάρια.
       
      Στην Ευρώπη υπάρχουν περισσότεροι από 4.000 σταθμοί μέτρησης του διοξειδίου του αζώτου και άλλων αερίων ρύπων.
       

       
      Επισκεφθείτε τη σχετική σελίδα στη Wall Street Journal, επιλέξτε μια τοποθεσία (πχ την πόλη όπου κατοικείτε στην Ελλάδα) και δείτε μέση ετήσια συγκέντρωση διοξειδίου του αζώτου στη γειτονιά σας.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/10/14/rypansi-petrelaiokinisi-wsj-125989/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στην κορυφή της λίστας του ΟΟΣΑ με τις χώρες που έχουν τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους βρίσκεται η Ελλάδα, όπως αναφέρει σε άρθρο του το γνωστό αμερικανικό περιοδικό Forbes.
       
      Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του ΟΟΣΑ, το ποσοστό των ανέργων που έχουν αποφοιτήσει από κάποιο ίδρυμα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα βρίσκεται μια ανάσα από το 20% και συγκεκριμένα στο 19,4%.
       
      Σημειώνεται δε πως πολλές χώρες σε όλο τον κόσμο που έχουν τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας μεταξύ των πτυχιούχων ανώτατης εκπαίδευσης, έχουν επηρεαστεί πολύ έντονα από την παγκόσμια οικονομική κρίση.
       
      Οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και της αδυναμίας να αντιμετωπιστεί από τα προγράμματα «διάσωσης» καταγράφηκε σε έκθεση του διεθνούς οργανισμού που καταδεικνύει το τεράστιο πρόβλημα. Η ανεργία των νέων πτυχιούχων λειτουργεί ως το «εισιτήριο» που απομακρύνει τους νέους από την Ελλάδα και κάνει ακόμη χειρότερο το πρόβλημα για το μέλλον της χώρας.
       
      Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η Ισπανία που ακολουθεί την Ελλάδα στη σχετική λίστα με το ποσοστό της ανεργίας των νέων πτυχιούχων να βρίσκεται στο 14,9%. Την τριάδα συμπληρώνει η Τουρκία με ανεργία στο 7,7%.
       
      Στον αντίποδα οι χώρες με τη μικρότερη ανεργία των νέων πτυχιούχων είναι οι ΗΠΑ με 4,1%, η Ιαπωνία με 3,2%, η Νότιος Κορέα με 2,9%, η Γερμανία με 2,4% και το χαμηλότερο ποσοστό ανεργίας νέων πτυχιούχων το έχει η Νορβηγία με μόλις 1,8%.
       

       
      Πηγή: http://www.epixeiro.gr/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1/31012-%CE%BF%CE%BF%CF%83%CE%B1-%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%AC%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B9%CE%BF%CF%8D%CF%87%CE%BF%CF%85%CF%82
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Με ευθύνη των κυβερνήσεων, το σύστημα ελέγχου των καυσίμων είναι γεμάτο τρύπες, που επιτρέπουν την διακίνηση λαθραίων καυσίμων τονίζει η ΠΟΠΕΚ. Τι γίνεται με τις εγκαταστάσεις εταιρειών με στόλους αυτοκινήτων. Δεν εκδίδονται οι αποφάσεις για τα συστήματα εισροών-εκροών.
      Λαθρεμπόριο: Τις «τρύπες» του συστήματος καταγγέλλουν οι βενζινοπώλες-Τα αιτήματα
       
      Την ανεξέλεγκτη λειτουργία περίπου 500 «πρατηρίων» τα οποία ανήκουν σε ιδιωτικές εταιρείες που διατηρούν στόλους οχημάτων, καταγγέλλουν οι βενζινοπώλες.
       
      Σύμφωνα με την διοίκηση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ), για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων αυτών δεν απαιτείται άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, ούτε και να διαθέτουν το ηλεκτρονικό σύστημα εισροών-εκροών.
       
      Ως αποτέλεσμα, οι εγκαταστάσεις αυτές που στις περισσότερες περιπτώσεις βρίσκονται σε απομακρυσμένα εργοτάξια, είτε σε περιφραγμένους χώρους, μπορούν εύκολα να αποτελέσουν αποδέκτες καυσίμων που προέρχονται από λαθρεμπορία, κλοπή, νοθεία κλπ.
       
      Συγκεκριμένα η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι με βάση το νόμο 4254 του 2014 (ο οποίος τροποποίησε σχετική διάταξη του νόμου 3887 του 2010 άρθρο 4 παρ.3) για τις εγκαταστάσεις αποθήκευσης από εταιρείες που διαθέτουν στόλους αυτοκινήτων, «εάν η εταιρεία διαθέτει επαρκείς και κατάλληλους χώρους στάθμευσης των οχημάτων και αποθηκευτικές εγκαταστάσεις για την φύλαξη και συντήρηση τους, μπορεί στις εγκαταστάσεις αυτές να διατηρεί δεξαμενές αποθήκευσης καυσίμων αποκλειστικά για τον εφοδιασμό των ιδιόκτητων ή μισθωμένων φορτηγών αυτοκινήτων. Στην περίπτωση αυτή δεν απαιτείται άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας, εκτός από την υποβολή Πιστοποιητικού Πυρασφαλείας, το οποίο χορηγείται από την αρμόδια Πυροσβεστικά Υπηρεσία».
       
      Επίσης από την αρχή στις εγκαταστάσεις αυτές δεν προβλέπεται η τοποθέτηση και λειτουργία ηλεκτρονικού συστήματος ελέγχου εισροών-εκροών.
       
      Εκτός από τις εγκαταστάσεις αυτής της κατηγορίας, το σύστημα συνεχίζει να διαθέτει «τρύπες» από όπου μπορούν να περνούν λαθραία αφορολόγητα καύσιμα, ή χημικά κατάλληλα για νόθευση των καυσίμων. Για όλα δε αυτά την ευθύνη την έχουν οι κυβερνήσεις, οι οποίες δεν εφαρμόζουν τους νόμους που οι ίδιες εισηγούνται στη Βουλή.
       
      Συγκεκριμένα, η ΠΟΠΕΚ αναφέρει ότι με βάση το νόμο 4177 του 2013 (άρθρο 31 παρ. 10) θα έπρεπε με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας να επεκταθεί η εφαρμογή των ολοκληρωμένων συστημάτων ελέγχου και ηλεκτρονικής μετάδοσης δεδομένων εισροών-εκροών
       
      • στις ελεύθερες εγκαταστάσεις των εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και των διυλιστηρίων,
      • στις εγκαταστάσεις πωλητών πετρελαίου θέρμανσης,
      • στις παντός είδους εγκαταστάσεις υγρών καυσίμων ιδιωτικών πρατηρίων του δημοσίου και του ιδιωτικού τομέα,
      • στις εγκαταστάσεις χημικών προϊόντων (μεθανόλης, τολουόλης, διαλυτών κ.λπ), που αποτελούν υλικά πρόσμιξης στα υγρά καύσιμα.
       
      Ωστόσο, με εξαίρεση τις εγκαταστάσεις των πωλητών πετρελαίου θέρμανσης (η σχετική προθεσμία έληγε στις 14ηΟκτωβρίου 2014), για όλα τα υπόλοιπα σημεία διακίνησης, δεν έχει εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση και δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα.
       
      Τα ΚΕΔΑΚ
       
      Τέλος σύμφωνα με την ΠΟΠΕΚ, η αδυναμία ελέγχου και πάταξης της παράνομης διακίνησης καυσίμων (λαθρεμπόριο, νοθεία, δασμοφοροδιαφυγή, κλοπή, κ.λπ.), δεν οφείλεται μόνον στην έλλειψη νομοθετικών και υπουργικών διατάξεων, αλλά στην πλημμελή εφαρμογή των ισχυουσών διατάξεων, όπως ο νόμος 3054 του 2002 και στην επιβολή κυρώσεων στους παραβάτες.
       
      Ειδικότερα, το 2015 για την εφαρμογή του βασικού νόμου 3054 που ρυθμίζει την λειτουργία της αγοράς πετρελαιοειδών σε όλα τα στάδια διακίνησης, συστήνεται υπηρεσία με τον τίτλο «Κλιμάκια Ελέγχου Διακίνησης και Αποθήκευσης Καυσίμων», με πεδίο δράσης το σύνολο της χώρας και με την εφαρμογή διαδικασίας που δεν επέτρεπε στους υπαλλήλους να γνωρίζουν ποια πρατήρια θα επισκεφθούν, έως ελάχιστη ώρα πριν γίνει ο έλεγχος, για προφανείς λόγους.
       
      Όπως καταγγέλλουν οι βενζινοπώλες, πλέον οι έλεγχοι στοχεύουν κυρίως στα πρατήρια της Αττικής, ενώ εκδίδεται εβδομαδιαίο πρόγραμμα ελέγχων, αφήνοντας ανοιχτά πολλά ενδεχόμενα.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1368321/lathremporio-tis-trypes-toy-systhmatos-kataggell.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκανε δεκτή την προσφυγή του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών και του Παγκόσμιου Ταμείου για τη Φύση (WWF) και ακύρωσε την από 9.12.2013 απόφαση της επιτροπής συντονισμού της κυβερνητικής πολιτικής για την έγκριση τροποποίησης του Ειδικού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού και Αειφόρου Ανάπτυξης για τον Τουρισμό (ΕΠΧΣΑΑΤ).
       
      Ειδικότερα η Ολομέλεια του ΣτΕ με την υπ΄ αριθμ. 3632/2105 απόφασή της ακύρωσε την εν λόγω απόφαση της επιτροπής συντονισμού της κυβερνητικής πολιτικής, λόγω μη τήρησης της νόμιμης διαδικασίας.
       
      Το Ειδικό Χωροταξικό Σχέδιο για τον Τουρισμό είχε προκαλέσει θύελα αντιδράσεων από περιβαλλοντολόγους ξενοδόχους και τον τεχνικ΄κόσμο καθώς προέβλεπε την άρση των περιορισμών υπό προυποθέσεις για τις οργανωμένες τουριστικές επενδύσεις σε περιοχές "NATURA" και σε μικρά νησιά (άνω των 90 τ.χλμ.) και διευκολύνσεις για τις Περιοχές Ολοκληρωμένης Τουριστικής Ανάπτυξης (ΠΟΤΑ).
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Kokkino_apo_StE_sto_Chorotaxiko_Schediasmo_gia_ton_Tourismo/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ο υπουργός δικαιοσύνης Νίκος Παρασκευόπουλος και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης υπέγραψαν την υπουργική απόφαση που προβλέπει ότι για τα ακίνητα αξίας κάτω των 120.000 ευρώ που μεταβιβάζονται η αμοιβή των συμβολαιογράφων περιορίζεται στο 0,8% έναντι 1% που ίσχυε έως τώρα.
       
      Οπως αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ αποφασίζεται η "τροποποίηση της υπ' αριθμ. 111376/31-12-2011 (Β΄13/2012) κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων με θέμα "Καθορισμός δικαιωμάτων Συμβολαιογράφων" ως εξής:
       
      Στην παράγραφο 1 α) του άρθρου 1 η φράση «Για ποσό έως 120.000,00 ευρώ, σε ποσοστό 1%» αντικαθίσταται με τη φράση «Για ποσό έως 120.000,00 ευρώ, σε ποσοστό 0,80%. Κατά τα λοιπά, η υπ' αριθμ. 111376/31-12-2011 κοινή υπουργική απόφαση ισχύει ως έχει".
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=16850
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Η ΡΑΕ αποφάσισε σήμερα να αναθέσει σε βρετανική εταιρεία την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στον σχεδιασμό μηχανισμού ισχύος για την ελληνική αγορά.
       
      Πιο αναλυτικά, η Αρχή αποφάσισε:
       
      Την ανάθεση του έργου: «Παροχή Συμβουλευτικών Υπηρεσιών σχετικά με το Σχεδιασμό ενός Μηχανισμού Αποζημίωσης Ισχύος για την Ελληνική Αγορά Ηλεκτρικής Ενέργειας», στην εταιρεία «Frontier Economics Ltd», με έδρα την Αγγλία, η οποία διαθέτει την απαιτούμενη εξειδίκευση και εμπειρία για την εκτέλεση του ως άνω έργου, σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. πρωτ ΡΑΕ Ι- 199108/23.09.2015 προσφορά της.
       
      Τη σύναψη της σχετικής σύμβασης έργου με την εταιρεία «Frontier Economics Ltd», διάρκειας δύο (2) μηνών και με τίμημα το ποσό των είκοσι χιλιάδων ευρώ (20.000,00€) συμπεριλαμβανομένων των πάσης φύσεως δαπανών εκ μέρους της, μη συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος ΦΠΑ, σύμφωνα με την ανωτέρω προσφορά της (ΡΑΕ Ι-199108/23.09.2015).
       
      Διαβάστε εδώ αναλυτικό ρεπορτάζ από το energypress.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/vretaniki-etaireia-pairnei-os-symvoylo-i-rae-gia-shediasmo-ton-neon-adi
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Λόγω της έντονης κινητοποίησης των πολιτών και αύξησης των αιτημάτων διόρθωσης ή ένστασης, κατά των στοιχείων της Ανάρτησης του Κτηματολογίου για τους Δήμους Αχαρνών, Αγίων Αναργύρων, ’νω Λιοσίων, Ζεφυρίου, Θρακομακεδόνων, Καματερού, Φυλής και την κοινότητα Κρυονερίου, η «Εθνικό Κτηματολόγιο & Χαρτογράφηση ΑΕ» αποφάσισε, έως την λήξη της ανάρτησης των προσωρινών κτηματολογικών στοιχείων τη λήξη των ακόλουθων μέτρων:
       
      - Να αυξήσει το προσωπικό του Γραφείου Κτηματογράφησης
      - Να παρατείνει το ωράριο λειτουργίας καθημερινά μέχρι τις 20:00
      - Να δώσει τη δυνατότητα σε όσους (για οποιοδήποτε λόγο) δεν έχουν ενημέρωση για την καταγραφή της ιδιοκτησίας τους στο Κτηματολόγιο, να την ελέγξουν επί τόπου στο Γραφείο Κτηματογράφησης.
       
      Με την απόφαση αυτή, δίνεται επαρκής χρόνος στους πολίτες, προκειμένου να τακτοποιήσουν τυχόν εκκρεμότητες, ενώ παράλληλα μπορούν να ελέγξουν την καταγραφή της ακίνητης περιουσίας τους στο www.ktimatologio.gr.
       
      Διεύθυνση Γραφείου Κτηματογράφησης:
      Αριστοτέλους 26 και Ύδρας, Αχαρναί, τηλ: 210-2460812 - 3
      Λειτουργεί καθημερινά (9:00 - 20:00).
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το ΤΕΕ, προσπαθώντας να ανταπεξέλθει στο τεράστιο κόστος λειτουργίας και συντήρησης των πληροφοριακών συστημάτων του, είναι αναγκασμένο να αναζητήσει τη βοήθεια των Μελών του και των εγγεγραμμένων στο βιβλίο Τεχνικών Επωνυμιών του Τ.Ε.Ε.
      Για το σκοπό αυτό καλείσθε να εξοφλείτε εμπρόθεσμα τις οφειλόμενες συνδρομές είτε ηλεκτρονικά (https://portal.tee.gr//tptee/my/pages/) είτε σε ένα από τα ταμεία του ΤΕΕ.
       
      Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ, συνεκτιμώντας την οικονομική κρίση που μαστίζει τον τόπο, αποφάσισε τη λειτουργία από το Νοέμβριο 2015 (on line) συστήματος διακανονισμών για οφειλές συνδρομών, με πάγιες εντολές σε τράπεζες, πιστωτικές κάρτες και στα ταμεία του ΤΕΕ.
       
      Μέχρι τότε θα εφαρμόζονται σταδιακά περιορισμοί στη χρήση των πληροφοριακών συστημάτων του ΤΕΕ σε όσους οφείλουν συνδρομές άνω των 15 ετών.
       
      Μετά την πλήρη λειτουργία του συστήματος διακανονισμών, οι περιορισμοί θα είναι δυστυχώς αυστηρότεροι και οφειλέτες συνδρομών δεν θα έχουν πρόσβαση στα πληροφοριακά συστήματα εκτός και αν εντάσσονται στο σύστημα διακανονισμού.
       
      Πηγή: web.tee.gr
      Περισσότερα...

      131

    • Engineer

      Σήμερα (χθες) ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης και ο υφυπουργός Δημόσιων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Αλέξης Χαρίτσης, παραχωρούν συνέντευξη Τύπου για την πορεία των ΕΣΠΑ ενώ αναμένεται να ανακοινώσουν τις τέσσερις πρώτες δράσεις για την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας.
       
      Όπως θα ανακοινώσουν οι δύο αρμόδιοι υπουργοί τα τέσσερα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 ξεκινούν από 1η Νοεμβρίου με επιδοτήσεις που μπορούν να φτάσουν ακόμη και 100% των επιλεγμένων δαπανών, σύμφωνα με το dikaiologitika.gr.
       
      Αυτά είναι τα 4 προγράμματα
       
      1. Ενίσχυση αυτοαπασχολούμενων Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης
       
      Η Δράση για την ενίσχυση των αυτοαπασχολούμενων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πραγματοποιηθεί σε δυο κύκλους με προϋπολογισμό κάθε κύκλου 25 εκατ. ευρώ (συνολικός προϋπολογισμός 50 εκατ.€).
       
      Η προκήρυξη της Δράσης θα πραγματοποιηθεί εντός Οκτωβρίου 2015 και οι υποβολές των επιχειρηματικών σχεδίων θα διαρκέσουν μέχρι και το Νοέμβριο.
       
      Μέσω της Δράσης θα χρηματοδοτηθούν επαγγελματικές δραστηριότητες από άνεργους πτυχιούχους τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ηλικίας άνω των 25 ετών ή από ελεύθερους επαγγελματίες για την άσκηση επαγγελματικής δραστηριότητας συναφούς με την ειδικότητά τους.
       
      Ενδεικτικά δικαιούχοι δύναται να είναι οι εξής ειδικότητες: Ιατροί, Οδοντίατροι, Κτηνίατροι, Φυσιοθεραπευτές, Δικηγόροι, Κοινωνιολόγοι, Διακοσμητές, Δημοσιογράφοι, Οικονομολόγοι, Λογιστές, Προγραμματιστές, Σύμβουλοι Επιχειρήσεων, Μηχανικοί πάσης ειδικότητας, Γεωπόνοι, Δασολόγοι, Μεταφραστές, Καθηγητές, Δάσκαλοι, Λογοθεραπευτές, Μουσικοί, Σκηνοθέτες, Βιολόγοι, Ψυχολόγοι, και άλλες ειδικότητες, που θα εξειδικευθούν στον Οδηγό της Δράσης.
       
      2. Νεοφυής Επιχειρηματικότητα
       
      Η Δράση πρόκειται να εκδοθεί σε άμεσο χρόνο και στοχεύει στην δημιουργία πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων σε συγκεκριμένους τομείς της οικονομίας (εξαιρείται ο κλάδος του Τουρισμού). Ιδιαίτερη σημασία για την αξιολόγηση των επιχειρηματικών σχεδίων, θα έχει η καινοτομία της επένδυσης και οι θέσεις απασχόλησης που θα δημιουργηθούν.
       
      Οι Τομείς που αποτελούν προτεραιότητα για τη Δράση, είναι: η Αγροδιατροφή, η Ενέργεια, η Εφοδιαστική Αλυσίδα, η Πολιτιστική και Δημιουργική Βιομηχανία, το Περιβάλλον, οι Τεχνολογίες Πληροφορικής & Επικοινωνιών, η Υγεία και τα Φάρμακα, τα υλικά και οι κατασκευές.
       
      Δικαιούχοι στη Δράση μπορεί να είναι φυσικά πρόσωπα άνω των 25 ετών που κατά το χρόνο της υποβολή του επιχειρηματικού τους σχεδίου είναι άνεργοι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ ή ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα χωρίς να έχουν σχέση μισθωτής εργασίας. Μέσω της Δράσης ενισχύονται επιχειρηματικά σχέδια για την ίδρυση και λειτουργία νέας επιχείρησης για τα επόμενα δύο έτη.
       
      3. Δράση για την ενίσχυση τουριστικών επιχειρήσεων
       
      Η Δράση για την "Ενίσχυση Τουριστικών Επιχειρήσεων για τον εκσυγχρονισμό τους και την ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών", αναμένεται να ανακοινωθεί εντός του Οκτωβρίου 2015 και στόχο έχει την ενίσχυση υφιστάμενων και μόνο τουριστικών επιχειρήσεων (επιχειρήσεις που λειτουργούν τουλάχιστο επί μια διετία) για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υπηρεσιών τους, έτσι ώστε να βελτιωθεί η θέση τους στην αγορά του τουριστικού κλάδου.
       
      Οι επιχειρήσεις που θα ενισχυθούν δύναται να είναι κατά τον ορισμό της Ε.Ε. πολύ μικρές (που απασχολούν λιγότερους από 10 εργαζομένους σε ετήσιες μονάδες εργασίας και ο κύκλος εργασιών τους ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού τους δεν υπερβαίνουν τα 2 εκατ. ευρώ.) και μικρές (που απασχολούν λιγότερους από 50 εργαζομένους σε ετήσιες μονάδες εργασίας και ο κύκλος εργασιών τους ή το σύνολο του ετήσιου ισολογισμού τους δεν υπερβαίνει τα 10 εκατ. ευρώ.) που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον κλάδο του Τουρισμού.
       
      4. Πρόγραμμα «Επιχειρούμε δυναμικά» για την ενίσχυση της μικρής και μεσαίας επιχειρηματικότητας
       
      Το Πρόγραμμα «ΕΠΙΧΕΙΡΟΥΜΕ ΔΥΝΑΜΙΚΑ» αποτελεί μια από τις εμπροσθοβαρείς δράσεις του νέου ΕΣΠΑ (ΣΕΣ 2014-2020) και εντάσσεται στο Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)».
       
      Στόχος του είναι η αναβάθμιση του επιπέδου επιχειρηματικής οργάνωσης και λειτουργίας των ΜΜΕ, στους οκτώ ( στρατηγικούς τομείς της χώρας (Αγροδιατροφή / Βιομηχανία Τροφίμων, Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες, Υλικά / Κατασκευές, Εφοδιαστική Αλυσίδα, Ενέργεια, Περιβάλλον, Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ, Υγεία), προκειμένου αυτές να αξιοποιήσουν τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα, βελτιώνοντας τη θέση τους στις εθνικές και διεθνείς αγορές.
      Περισσότερα...

      50

    • Engineer

      Έπειτα από… 8 κατά σειρά παρατάσεις, άγνωστο αριθμό προσφυγών για τους όρους και μπόλικη γκρίνια από την αγορά, εκπνέει σε εννέα ημέρες ο διαγωνισμός του ΔΕΔΔΗΕ για την εγκατάσταση των πρώτων 200.000 "έξυπνων μετρητών" σε οικιακούς καταναλωτές.
       
      Τέσσερα το πολύ σχήματα εκτιμάται ότι θα κατέβουν στο διαγωνισμό και θα καταθέσουν προσφορές στις 21 Οκτωβρίου, οπότε και εκπνέει η καταληκτική προθεσμία για το έργο προϋπολογισμού 86,5 εκατ. ευρώ.
       
      Σύμφωνα με τις πληροφορίες πρόκειται για τις Intracom Telecom, Intrasoft International, Microdata και Ericsson. Τίποτα φυσικά δεν διαβεβαιώνει πως δεν θα υπάρξει και 9η παράταση από το ΔΕΔΔΗΕ, με βάση τουλάχιστον τα όσα έχει δείξει η μέχρι πρότινος εμπειρία.
       
      Σαν σίριαλ με αμέτρητα επεισόδια, όπου ο σκηνοθέτης παίζει με τα νεύρα των τηλεθεατών, ο διαγωνισμός του ΔΕΔΔΗΕ με θέμα “Πιλοτικό Σύστημα Τηλεμέτρησης και Διαχείρισης της Ζήτησης Παροχών Ηλεκτρικής Ενέργειας Οικιακών και Μικρών Εμπορικών Καταναλωτών και Εφαρμογής Έξυπνων Δικτύων” προκηρύχθηκε πριν από δεκαπέντε μήνες, στις 23/7/2014. Είχε ωστόσο προηγηθεί διαβούλευση που δημοσιεύτηκε εδώ και κοντά μια διετία, στις 20/12/2013.
       
      Αρκεί για να σκεφτεί κανείς ότι ο διαγωνισμός προέβλεπε έναρξη της αντικατάστασης των αναλογικών μετρητών με ψηφιακούς το αργότερο την 1η Ιουλίου 2014!
       
      Έκτοτε, ξεκίνησε από τις εταιρείες που ενδιαφέρονταν να συμμετάσχουν σε αυτόν μια σειρά προσφυγών κυρίως κατά των εμπορικών όρων που ήταν για εκείνες περιοριστικοί.
       
      Ελάχιστες ωστόσο εταιρείες, απ’ ότι λέγεται και στην αγορά, φαίνεται ότι μελέτησαν σε βάθος και τους τεχνικούς όρους προκειμένου να προσφύγουν κατά της διακήρυξης εντός των προθεσμιών και για τεχνικούς όρους.
       
      Με βάση τα όσα έχουν ήδη γίνει γνωστά, μέρος των 170.000 μετρητών θα χρησιμοποιεί τεχνολογία GSM/GPRS/3G ενώ θα εγκατασταθούν και μετρητές με τεχνολογία PLC. Οι μετρητές θα εγκατασταθούν σε οικιακούς, μικρούς εμπορικούς καταναλωτές και μικρούς παραγωγούς. Μέρος αυτών των μετρητών θα συνοδεύονται από 10.000 “In home Displays” που για πρώτη φορά θα χρησιμοποιηθούν στην Ελλάδα. Η τεχνολογία αυτή είναι στην ουσία μια μικρή οθόνη, τοποθετημένη σε εμφανές σημείο του σπιτιού (πχ σαλόνι), μέσω της οποίας ο καταναλωτής μπορεί ανά πάσα στιγμή να ενημερώνεται για τα δεδομένα του μετρητή του.
       
      Στην περίπτωση ωστόσο της Ελλάδας, δεν έχουν ακόμη γίνει ενδελεχείς δοκιμές της τεχνολογίας PRIME PLC στο δίκτυο διανομής του ΔΕΔΔΗΕ, και η ΔΕΗ στο παρελθόν είχε αρνητική εμπειρία σε δοκιμές με τεχνολογίες PLC. Αυτό είναι και το ρίσκο που καλείται να αναλάβει ο ανάδοχος, το κόστος δηλαδή να δοκιμάσει τη τεχνολογία σε πραγματικές συνθήκες.
       
      Ο “έξυπνος μετρητής" θα ενημερώνει για τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά της κατανάλωσης, τόσο την εταιρεία που πουλάει το ρεύμα όσο και τον ίδιο τον καταναλωτή μέσω των “In home displays”.
       
      Αυτό σημαίνει κατ’ αρχήν πως θα μηδενισθούν οι ρευματοκλοπές, οι οποίες γνωρίζουν έξαρση τα τελευταία χρόνια καθώς και τα έξοδα καταμέτρησης για τους προμηθευτές ρεύματος.
       
      Επιπλέον, οι ψηφιακοί μετρητές είναι βασικός πυλώνας των λεγόμενων “έξυπνων” δικτύων. Μέσω αυτών λοιπόν μπορεί θεωρητικά να ανοίξει ο δρόμος για το λεγόμενο “έξυπνο” σπίτι, που με τη σειρά του δημιουργεί τις προοπτικές ανάπτυξης ελληνικών εταιρειών καινοτόμων εφαρμογών.
       
      Παράλληλα, θα δοθεί για πρώτη φορά η δυνατότητα να δημιουργηθούν σύνθετα και πολυζωνικά τιμολόγια, τα οποία θα προτρέπουν τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί με την κατανάλωσή τους στις ώρες με τη μεγάλη ζήτηση και θα τιμολογούν ακριβά τους σπάταλους.
       
      Οι καταναλωτές θα μπορούν πλέον να παρακολουθούν την κατανάλωσή τους τόσο σε πραγματικό χρόνο όσο και για τους τελευταίους 24 μήνες, και επομένως να προσαρμόζουν ανάλογα την κατανάλωσή τους, ώστε να χρησιμοποιούν π.χ. ενεργοβόρες συσκευές σε ώρες με μικρή ζήτηση, κ.ο.κ.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/ena-akomi-epeisodio-sto-sirial-ton-exypnon-metriton-tesseris-diekdikites-ektos-ki-dothei-nea
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.