Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Τα νέα μεγάλα οδικά έργα που προγραμματίζονται για τα επόμενα χρόνια ξεκλειδώνουν με σχετική απόφαση του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, σύμφωνα με την οποία 20 τμήματα του οδικού δικτύου της χώρας χαρακτηρίζονται αυτοκινητόδρομοι. Από αυτά, τα περισσότερα τμήματα είτε έχουν κατασκευαστεί, είτε βρίσκονται υπό κατασκευή μέσω των συμβάσεων παραχώρησης.
       
      Σύμφωνα με την απόφαση, πρόκειται για σημεία δρόμων που θα δρομολογηθούν επενδύσεις στα επόμενα χρόνια, προκειμένου άλλα τμήματα να μπορούν να χαρακτηριστούν αυτοκινητόδρομοι, όπως για παράδειγμα ο οδικός άξονας Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, η επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τη Ραφήνα, η επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο, ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) αλλά και η αναβάθμιση του άξονα Ιωάννινα - Κακαβιά κ.λπ. Ωστόσο, για να ολοκληρωθεί το κύριο οδικό δίκτυο της χώρας, όπως φαίνεται και από την απόφαση, απαιτείται, βεβαίως, η ολοκλήρωση έργων που εκκρεμούν στους υπό κατασκευή οδικούς άξονες.
       
      Για παράδειγμα, στην Ιόνια Οδό έχει παγώσει το τμήμα από τον Πύργο μέχρι την Τσακώνα (είχε ενταχθεί στη σύμβαση παραχώρηση της Ολυμπίας Οδού αλλά εξαιρέθηκε). Επίσης, μέχρι το 2017 υποτίθεται πως θα ολοκληρωνόταν και το νότιο τμήμα του Αξονα Κεντρικής Ελλάδας (πρώην Ε65 που τώρα αριθμείται ως Α3), χωρίς μέχρι σήμερα να έχει προχωρήσει η σχετική διαδικασία.
       
      Όσο για τα νέα έργα, όπως το τμήμα Ελευσίνα - Θήβα η κατασκευή του προσκρούει στην έλλειψη πόρων, αλλά και στο γεγονός πως «κόβει κίνηση» από τμήματα του οδικού δικτύου που έχουν ήδη παραχωρηθεί. Ακόμα πιο δύσκολη είναι η εξίσωση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού.
       
      Στο παρελθόν είχε προταθεί η κατασκευή τους με κεφάλαια της κοινοπραξίας που διαχειρίζεται σήμερα τον οδικό άξονα, με ταυτόχρονη παράταση της σύμβασης.
       
      Η πρόταση δεν έγινε δεκτή από την τότε κυβέρνηση Κ. Καραμανλή, η οποία προώθησε ξεχωριστό διαγωνισμό για τα νέα οδικά έργα στην Αττική που ουδέποτε ολοκληρώθηκε. Στον «αέρα» βρίσκεται και η υπόθεση με τον ΒΟΑΚ, καθώς το μεγαλύτερο τμήμα του άξονα χρειάζεται αναβάθμιση ώστε να φέρει τον χαρακτηρισμό «αυτοκινητόδρομος» με βάση τις κοινοτικές απαιτήσεις.
       
      Στην κυβέρνηση είχαν επεξεργαστεί σενάρια υλοποίησης του έργου μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), όπου ο ανάδοχος θα λαμβάνει «ενοίκιο» από το Δημόσιο, ανάλογα με την ποιότητα υπηρεσιών κ.λπ.
       
      Η απόφαση Σπίρτζη εκδόθηκε κατ’ απαίτηση της κοινοτικής νομοθεσίας, αλλά και επειδή ο καθορισμός τμημάτων του οδικού δικτύου ως «αυτοκινητόδρομου» ήταν απαραίτητος για την υπογραφή συμβάσεων π.χ. συντήρησης (όπως στην Εγνατία Οδό).
       
      Έτσι, χαρακτηρίζονται αυτοκινητόδρομοι τα τμήματα:
       
      1. Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι (Α.Θ.Ε.), με αρίθμηση Α1
      2. Σχηματάρι - Χαλκίδα, με αρίθμηση Α11
      3. Βελεστίνο - Βόλος, με αρίθμηση Α12
      4. Θήβα - Ελευσίνα, με αρίθμηση Α13
      5. Εγνατία Οδός, με αρίθμηση Α2
      6. Θεσσαλονίκη - Νέα Μουδανιά, με αρίθμηση Α24
      7. Ραιδεστός - Αεροδρόμιο «Μακεδονία», με αρίθμηση Α242
      8. Θεσσαλονίκη - Σέρρες - Προμαχώνας, με αρίθμηση Α25
      9. Κοζάνη - Πτολεμαΐδα - Νίκη, με αρίθμηση Α27
      10. Σιάτιστα - Καστοριά - Ιεροπηγή ? Κρυσταλλοπηγή, με αρίθμηση Α29
      11. Κεντρικής Ελλάδας, με αρίθμηση Α3
      12. Ιόνια Οδός, με αρίθμηση Α5
      13. Αττική Οδός, με αρίθμηση Α6
      14. Υμηττός - Ραφήνα (Υ.ΡΑ.), με αρίθμηση Α62
      15. Δυτική Σύνδεση Υ.ΡΑ. με Αττική Οδό, με αρίθμηση Α621
      16. Κορωπί - Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», με αρίθμηση Α64
      17. Κεντρικής Πελοποννήσου, με αρίθμηση Α7
      18. Λεύκτρο - Σπάρτη, με αρίθμηση Α71
      19. Αθήνα - Πάτρα, με αρίθμηση Α8
      20. Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (Β.Ο.Α.Κ), με αρίθμηση Α90
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113881620
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Λαμβάνοντας υπόψη τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διανύουμε, τις αυξημένες υποχρεώσεις των φορολογουμένων καθώς και την πολύχρονη και ουσιαστική σχέση των μελών του ΤΕΕ με την Attica Bank, η Τράπεζα εκδηλώνει την πρόθεσή της για την εξυπηρέτηση εξόφλησης, είτε τακτικών, είτε ρυθμιζόμενων ασφαλιστικών οφειλών των μελών του Τ.Ε.Ε. μέσω πιστωτικών καρτών με σύστημα διευκόλυνσης ανάλογο της εξόφλησης οφειλών προς το Ελληνικό Δημόσιο (Δ.Ο.Υ.).
       
      Συγκεκριμένα η Τράπεζα προτείνει:
       
      Α. Εφάπαξ εξόφληση ρυθμισμένων ασφαλιστικών εισφορών
       
      Δυνατότητα εξόφλησης της συνολικής ρυθμισμένης οφειλής ασφαλιστικών εισφορών εφάπαξ κάνοντας χρήση των ευνοϊκών όρων της ρύθμισης για τα ποσοστά έκπτωσης με χρέωση πιστωτικών καρτών ATTICA CARD VISA, και δυνατότητα προγράμματος αποπληρωμής έως 24 άτοκες δόσεις.
       
      Β. Πληρωμή δόσης ρύθμισης
       
      Δυνατότητα εξόφλησης μεμονωμένων δόσεων των ρυθμισμένων οφειλών ασφαλιστικών εισφορών, κάνοντας χρήση των ευνοϊκών όρων της συνολικής ρύθμισης (μέχρι 100 δόσεις) με χρέωση πιστωτικών καρτών ATTICA CARD VISA, και δυνατότητα προγράμματος αποπληρωμής έως 5 άτοκες δόσεις.
       
      Γ. Πληρωμή τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών (6μηνο ειδοποιητήριο)
       
      Δυνατότητα εξόφλησης των τρεχουσών εξάμηνων ασφαλιστικών εισφορών με χρέωση πιστωτικών καρτών ATTICA CARD VISA, και δυνατότητα προγράμματος αποπληρωμής έως 12 άτοκες δόσεις.
       
      Δ. Πιστωτική κάρτα ΕΙΣΦΟΡΩΝ
       
      Δυνατότητα έκδοσης ειδικής πιστωτικής κάρτας για την εξόφληση, είτε εφάπαξ της ρυθμισμένης οφειλής, είτε πληρωμής των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών ανά εξάμηνο με δυνατότητα προγράμματος αποπληρωμής έως 24 ή 12 ή 5 δόσεις, σύμφωνα με τα ανωτέρω.
       
      Λοιπά χαρακτηριστικά
       
      - Στα προγράμματα διευκόλυνσης θα μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι υφιστάμενοι τύποι καρτών visa της Attica Bank.
       
      - Προνομιακό επιτόκιο εκτοκισμού εξόφλησης ασφαλιστικών εισφορών : 7,50% πλέον εισφοράς Ν. 128/75 (σήμερα 0,60%).
       
      - Το ποσό της χρέωσης θα είναι άτοκο σε περίπτωση που ο κάτοχος αποπληρώνει το σύνολο της μηνιαίας οφειλής είτε μέσω πάγιας εντολής εξόφλησης του λογαριασμού, είτε με μετρητά, είτε μέσω e-banking.
       
      - Σε περίπτωση που ο κάτοχος εξοφλεί το ελάχιστο ποσό της οφειλής τότε ο εκτοκισμός θα λαμβάνει χώρα σύμφωνα με τα ισχύοντα για τον κάθε τύπο κάρτας, επιτόκια.
       
      - Η πιστωτική κάρτα, παράλληλα με την υπόλοιπη χρήση της (αγορές, ανάληψη μετρητών) θα μπορεί να χρησιμοποιείται και για την εξόφληση ασφαλιστικών εισφορών εφόσον επαρκεί το πιστωτικό όριο της κάρτας. Εξαιρούνται οι πιστωτικές κάρτες εισφορών των οποίων το όριο δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αγορές ή ανάληψη μετρητών.
       
      - Σε περίπτωση που το υφιστάμενο πιστωτικό όριο της κάρτας δεν επαρκεί ο κάτοχος δύναται να ζητήσει από την Attica Bank αύξηση πιστωτικού ορίου για την έγκριση του οποίου ισχύουν τα πιστοδοτικά κριτήρια της Τράπεζας.
       
      - Για την έκδοση πιστωτικής κάρτας εισφορών και μόνο, θα ισχύουν τα κάτωθι:
       
      Μη ύπαρξη δυσμενών στοιχείων στον Τειρεσία
      Μη ύπαρξη οποιασδήποτε καθυστερημένης οφειλής στην Τράπεζα τουλάχιστον στους τελευταίους έξι μήνες πριν την ημερομηνία έγκρισης της κάρτας
      Ύπαρξη εισοδήματος
       
      - Το πιστωτικό όριο της κάρτας εισφορών θα είναι συνάρτηση των ασφαλιστικών εισφορών του κατόχου και θα αποφασίζεται από την Attica Bank
       
      Λοιπές παροχές
       
      - Επιστροφή 1% επί του ποσού των συναλλαγών (με πίστωση του λογαριασμού ανά δίμηνο) εφόσον στο χρονικό αυτό διάστημα οι συναλλαγές υπερβαίνουν τα € 750. Μέγιστο ποσό επιστροφής € 250. Η προσφορά δεν ισχύει για αναλήψεις μετρητών.
       
      - Η Υπηρεσία Έγκαιρης Ειδοποίησης Κακόβουλης Χρήσης αποτελεί ένα σύστημα ελέγχου των συναλλαγών που πραγματοποιούνται με τις πιστωτικές και προπληρωμένες κάρτες της ATTICA BANK σε όλο τον κόσμο. Σκοπός του συστήματος είναι η προστασία των κατόχων από δόλια χρήση της κάρτας τους από τρίτους, ώστε να αποφευχθούν κρούσματα απάτης.
       
      - Τεχνολογία chip and pin για πρόσθετη ασφάλεια
       
      - Δυνατότητα εξόφλησης
       
      μέσω πάγιας εξουσιοδότησης συνδεδεμένου λογαριασμού
      μέσω e-banking
      στα καταστήματα της Τράπεζας
       
      Σημειώνουμε ότι η Attica Bank έχει καθιερωθεί στην αγορά ως μια εξειδικευμένη και ευέλικτη Τράπεζα. Η τεχνογνωσία, η εξειδίκευση, το ανθρώπινο δυναμικό και η συνεπής σχέση με τους πελάτες της αποτελούν τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα. Η Attica Bank, στοχεύοντας στη δημιουργία πιστής πελατειακής βάσης, έχει δώσει βαρύνουσα σημασία στην άριστη εξυπηρέτηση των πελατών και κύριο μέλημα της είναι η συνεχής ποιοτική και ποσοτική βελτίωση του επιπέδου των προϊόντων και υπηρεσιών, η σύγχρονη και υπεύθυνη αντιμετώπιση όλων των τραπεζικών αναγκών των πελατών της.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/karta-pliromis-asfalistikon-eisforon/
      Περισσότερα...

      26

    • Engineer

      Σχεδόν το ένα τρίτο των κόκκινων λεωφορείων του Λονδίνου θα κινούνται με καύσιμα από ζωικό λίπος και απόβλητα μαγειρικών ελαίων από το Μάρτιο του 2016.
       
      Οι εταιρείες Stagecoach και Metroline έχουν ήδη υπογράψει συμφωνίες με την εταιρεία Argent Energy για την προμήθεια του «πράσινου» ντίζελ τύπου B20.
       
      Το καθαρότερο υγρό καύσιμο παράγεται από την ανάμειξη πετρελαίου κίνησης με ανανεώσιμο βιοντίζελ από οργανικά απόβλητα, όπως είναι το τηγανόλαδο και το λίπος που απορρίπτεται ως υποπροϊόν της επεξεργασίας του κρέατος. Εκτός, από την παραγωγή πράσινου καυσίμου, η χρήση τηγανέλαιου σε βιοκαύσιμα λεωφορείων θα συμβάλλει στην προστασία του αποχετευτικού συστήματος που φράσσεται από το λίπος.
       
      Η χρήση καθαρών καυσίμων στα λεωφορεία σύμβολα της βρετανικής πρωτεύουσας θα συμβάλλει στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα έως και κατά 21.000 τόνους ετησίως. Ακόμα 48.000 τόνοι εκπομπών CO2 είχαν εξοικονομηθεί το 2013 μετά την εισαγωγή των υβριδικών λεωφορείων.
       
      Μέχρι τον Μάρτιο του επόμενου έτους, περίπου 3.000 από τα 8.900 λεωφορεία του Λονδίνου θα τροφοδοτούνται από το υβριδικό καύσιμο ντίζελ-λίπους. Πάνω από 600 λεωφορεία της Stagecoach έχουν ήδη χρησιμοποιήσει το καύσιμο Β20 επί δύο μήνες σε δοκιμαστική βάση.
       
      «Ως παγκόσμια μητρόπολη, το Λονδίνο οφείλει να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη μείωση των αερίων θερμοκηπίου και την ελαχιστοποίηση της συμβολής μας στην Κλιματική Αλλαγή», δήλωσε ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος της πόλης, Μάθιου Πέντσαρζ.
       
      «Αυτά τα λεωφορεία θα προστεθούν στον ήδη πιο πράσινο στόλο λεωφορείων στον κόσμο, που διαθέτει υβριδικά, εξολοκλήρου ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα οχήματα», πρόσθεσε.
       
      Η εταιρεία μεταφορών του Λονδίνου (TfL) ανακοίνωσε ότι το σύνολο του βιοντίζελ θα προέρχεται από απόβλητα και όχι από καλλιέργειες. Εκτιμάται ότι τα λεωφορεία που τροφοδοτούνται με βιοντίζελ αποβλήτων B20 εκπέμπουν 10% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα.
       
      Ο «πράσινος» στόλος των κόκκινων λεωφορείων του Λονδίνου περιλαμβάνει ήδη 1.500 υβριδικά και 15 εξολοκλήρου ηλεκτροκίνητα οχήματα.
       
      Στα τέλη του 2014, η πόλη του Μπρίστολ παρουσίασε το Bio-bus (ή βιολογικό λεωφορείο) που λειτουργεί με φυσικό αέριο βιομεθανίου προερχόμενο από την επεξεργασία ανθρώπινων περιττωμάτων και υπολειμμάτων φαγητού.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/12/28/londino-leoforeia-biodiesel-127651/
      Περισσότερα...

      0

    • littledragon

      Όπως ακριβώς γράφαμε από το πρωί, όχι μειώσεις, αλλά νέες αυξήσεις εισφορών ετοιμάζονται, μαζί με συντριπτικές μειώσεις συντάξεων και ενοποίηση ταμείων - κλοπή αποθεματικών, όπως ακριβώς προβλέπει το 3ο μνημόνιο. Ενδεικτικά στο Σ/Ν της κυβέρνησης για την ασφαλιστική απορύθμιση και από μια βιαστική του ανάγνωση προβλέπεται:
       
       
      - ενοποίηση όλων σε ένα ταμείο (και του ΤΣΜΕΔΕ)
       
      - υπολογισμός σύνταξης κοντά στη λογική λοβέρδου με μεγάλες μειώσεις (380 + αναλογική σύνταξη υπολογισμένη στο μέσο μισθό όλου του εργάσιμου βίου με ποσοστά αναπλήρωσης που ξεκινουν από το 0.8% αντί του 2%), ενδεικτικά για 36 χρόνια το ποσοστό αναπλήρωσης ανέρχεται μόλις στο 39% αντί του 80 ή του 72% που ίσχυε σε προηγούμενους νόμους.
       
      - πλήρης κατάργηση της Ειδικής Προσαύξησης - παντελώς άγνωστο τι θα γίνουν οι μέχρι σήμερα καταβληθείσες εισφορές
       
      - αύξηση εισφορών στην επικουρική (7,5% αντί για 6%) και στην υγεία 6,95% αντί για 6,45%)
       
      - "Διατάξεις νόμου που προβλέπουν την καταβολή μειωμένων ασφαλιστικών εισφορών για τους ασφαλισμένους προερχόμενους από το ΕΤΑΑ, κατά την πρώτη πενταετία υπαγωγής στην ασφάλιση, καταργούνται από 1.1.2017." Καταργούν δηλαδή την έκπτωση 50% που ίσχυε κατά την πρώτη 5ετία ασφάλισης.
       
      - διατηρεί τη μηνιαία εισφορά των 10 € υπέρ του ανύπαρκτου ταμείου ανεργίας
       
      - "εισφορά κύριας σύνταξης για τους Ελ.Επ. ύψους 20% επί του μηνιαίου εισοδήματός τους, όπως αυτό καθορίζεται είτε με βάση το καθαρό φορολογητέο αποτέλεσμα, από την ασκούμενη δραστηριότητά τους κατά το προηγούμενο φορολογικό έτος, είτε με βάση την καθαρή αξία των παρεχόμενων μηνιαίως ή σε άλλη τακτική χρονική βάση, υπηρεσιών του τρέχοντος έτους για το οποίο εκδίδονται δελτία παροχής υπηρεσιών, τιμολόγια ή αποδείξεις επαγγελματικής δαπάνης. Σε καμία περίπτωση η μηνιαία ασφαλιστική εισφορά που υποχρεούνται να καταβάλλουν οι ασφαλισμένοι της παρ. 1 δεν δύναται να υπολείπεται του ποσού που αντιστοιχεί σε ποσοστό 20% επί του εκάστοτε προβλεπόμενου κατώτατου βασικού μισθού άγαμου μισθωτού άνω των 25 ετών." (δηλαδή 116 € το μήνα μόνο για ΚΣ)
       
      - "Η σταθερή μηνιαία εισφορά, το ύψος της ασφαλιστικής εισφοράς καθώς και οι ασφαλιστικές κατηγορίες ή αποδοχές, βάσει των οποίων υπολογίζεται η μηνιαία εισφορά των ασφαλισμένων για τους οποίους, βάσει των γενικών ή ειδικών ή καταστατικών διατάξεων όπως ίσχυαν έως την έναρξη ισχύος του παρόντος, προέκυπτε υποχρέωση υπαγωγής στους Τομείς του κλάδου κύριας ασφάλισης του ΕΤΑΑ (Τομέας Σύνταξης Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων, Τομέας Σύνταξης και Ασφάλισης Υγειονομικών, Τομέας Ασφάλισης Νομικών), όπως έχουν διαμορφωθεί μέχρι 31/12/2015 παραμένουν αμετάβλητες μέχρι 31/12/2016." (δηλαδή διατηρούνται πλήρως οι αυξήσεις του μεσοπρόθεσμου).
       
      - μηνιαία καταβολή εισφορών από 1/1/2017
       
      Ακολουθεί ενδεικτικός υπολογισμός εισφορών Ελ.Επαγ. ΚΣ 20% + υγεία 6,95% + Επικ 7,5% + Εφάπαξ 4% = 38,45% επί των δελτίων με ελάχιστό ποσό εισφοράς, αυτό του βασικού μισθού (12*586=7032) δηλαδή 225 +10 € ΟΑΕΔ το μήνα ή 2823 ευρώ ετησίως ανεξαρτήτως εισοδήματος
      Και όλα αυτά τα απαράδεκτα αποτελούν την πρόταση της κυβέρνησης, μπορούμε όλοι να φανταστούμε τι θα ακολουθήσει μετά τη διαπραγμάτευση.
       
      δπ
      Σ/Ν για ασφαλιστικό 2016 4.1.2016
      Περισσότερα...

      282

    • nik

      Να μην ζητείται δήλωση στοιχείων Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) στις περιπτώσεις καταχώρησης τροποποιήσεων υφιστάμενων μισθώσεων στην ηλεκτρονική εφαρμογή της ΓΓΠΣ, αφού αυτό δεν προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία, ζητά η ΠΟΜΙΔΑ με επιστολή προς τον αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κο Τρύφωνα Αλεξιάδη, τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Ιωάννη Μπάκα και τον Γενικό Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων κ. Πέτρο Τριάρχη.
       
      Ο νόμος 4122/2013 (άρθρο 12) προβλέπει ρητά ότι η έκδοση ΠΕΑ είναι υποχρεωτική μόνον «κατά τη μίσθωση σε νέο ενοικιαστή κτιρίου ή κτιριακής μονάδας».
       
      Όμως η ΓΓΠΣ, ερμηνεύοντας διασταλτικά πρόσφατη διάταξη του Ν. 4342/2015 που αναφέρεται στην καταχώρηση των στοιχείων των μισθωτικών συμβάσεων στην σχετική ηλεκτρονική εφαρμογή της, αξιώνει δήλωση στοιχείων ΠΕΑ και στις τροποποιητικές συμβάσεις υφισταμένων μισθώσεων, ενώ αυτό δεν προβλέπεται από τη σχετική νομοθεσία, καθόσον η συγκεκριμένη φορολογικού χαρακτήρα ρύθμιση δεν μπορεί ποτέ να θεωρηθεί ότι επεκτείνει την υποχρέωση έκδοσης ΠΕΑ και στις υπάρχουσες μισθώσεις. «Αν λάβουμε δε υπόψη μας ότι οι περισσότερες τροποποιητικές συμβάσεις έχουν ως αντικείμενό τους την οικειοθελή μείωση του καταβαλλομένου μισθώματος, είναι όλως παράλογο να ζητείται ταυτόχρονα από τους εκμισθωτές και η έκδοση ΠΕΑ με δαπάνη τους.», σημειώνει η ΠΟΜΙΔΑ στην επιστολή.
       
      http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=17487
      Περισσότερα...

      53

    • Engineer

      «Μικρή ΔΕΗ» ή «μικρές ΔΕΗ» με τη σύμπραξη της δημόσιας επιχείρησης και ιδιωτών σχεδιάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προκειμένου να ξεπεράσει την προετοιμαζόμενη απαίτηση των δανειστών για αποκρατικοποίηση της εταιρείας ή για πώληση μονάδων παραγωγής ρεύματος.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες της «Οικονομίας», ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνος Σκουρλέτης έχει ανάψει το «πράσινο» φως στη διοίκηση της ΔΕΗ προκειμένου να διερευνήσει την πρόθεση τόσο εγχώριων ιδιωτών παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας όσο και ξένων ομίλων για τη δημιουργία κοινοπρακτικών σχημάτων.
       
      Το «σχέδιο Σκουρλέτη» περιλαμβάνει τη συμμετοχή της δημόσιας επιχείρησης ηλεκτρισμού με σταθμούς παραγωγής της (λιγνιτικό ή και υδροηλεκτρικό) και κοιτάσματα λιγνίτη σε εταιρεία που θα συσταθεί από κοινού με ιδιωτική επιχείρηση. Η τελευταία θα μπορεί να κατασκευάσει επίσης νέα μονάδα, να συμπεριλάβει στον κοινό όμιλο και υπάρχουσα δική της κι έτσι να γεννηθεί μία «μικρή ΔΕΗ». Αντίστοιχη συνεργασία μπορεί να κάνει η ΔΕΗ, σύμφωνα πάντα με το σχέδιο του υπουργού, και με δεύτερο ιδιώτη παραγωγό.
       
      Συνεργάτες του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας αναφέρουν στην «Οικονομία» ότι αποκλείεται η πώληση μονάδων της ΔΕΗ, αλλά η δημόσια επιχείρηση θα μπορεί να μπει σε κοινοπρακτικό σχήμα με ποσοστό μετοχών και συνεισφέροντας σε αυτό μονάδα ή μονάδες της.
       

       
       
      «Το σχέδιο αυτό δεν έχει καμία σχέση με τον νόμο για το σπάσιμο της ΔΕΗ με την εκχώρηση μονάδων, που είχε ψηφίσει η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ», σχολιάζουν οι ίδιοι κύκλοι και συμπληρώνουν: «Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η μείωση του μεριδίου της δημόσιας επιχείρησης ηλεκτρισμού στην αγορά, ενισχύεται ο ανταγωνισμός αλλά και η ΔΕΗ αποκτά εξωστρεφή χαρακτήρα».
       
      Κάτω από 50%
       
      Στο σημείο αυτό υπενθυμίζεται ότι η συμφωνία κυβέρνησης - δανειστών προβλέπει τη μείωση του μεριδίου της ΔΕΗ το 2020 κάτω από 50%. Για την ακρίβεια αναφέρεται σχετικώς: «Σε κάθε περίπτωση, έως το 2020 καμία επιχείρηση δεν θα μπορεί να παράγει ή να εισάγει, άμεσα ή έμμεσα, πάνω από το 50% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται και εισάγεται στην Ελλάδα».
       
      Επιπλέον, η χώρα μας βρίσκεται αντιμέτωπη και με την κοινοτική Δικαιοσύνη, σύμφωνα με την οποία θα πρέπει να δώσει πρόσβαση σε τρίτους στη λιγνιτική και υδροηλεκτρική παραγωγή, προνόμια φθηνών πρώτων υλών που έχει αποκλειστικά η ΔΕΗ.
      Για τον λόγο αυτό άλλωστε η κυβέρνηση ΝΔ - ΠΑΣΟΚ είχε θεσπίσει το σπάσιμο της ΔΕΗ σε «μικρή ΔΕΗ» με «καλάθι» λιγνιτικών και υδροηλεκτρικών μονάδων.
       
      Επιπλέον η σημερινή κυβέρνηση δεσμεύτηκε αφενός στη διενέργεια δημοπρασιών λιγνιτικής και υδροηλεκτρικής ισχύος (γαλλικό μοντέλο ΝΟΜΕ) ώστε για ένα μεταβατικό στάδιο να υπάρχει η δυνατότητα ανεξάρτητων προμηθευτών να αγοράζουν τη φθηνή ισχύ της ΔΕΗ και να διαμορφώνουν κι εκείνοι ανταγωνιστικά τιμολόγια. Ωστόσο, ο πραγματικός ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας δημιουργείται μόνο με την απευθείας πρόσβαση στον λιγνίτη και στο νερό.
       
      Το «σχέδιο Σκουρλέτη» για κοινοπρακτικά σχήματα ΔΕΗ - ιδιωτών ήταν έτοιμο από το φθινόπωρο. Σύμφωνα με πληροφορίες τον περασμένο Οκτώβριο ο πρόεδρος της ΔΕΗ Εμμανουήλ Παναγιωτάκης είχε ταξιδέψει στο Μιλάνο στην έδρα της ιταλικής Edison. Εκεί, σύμφωνα με πηγές, έγινε η πρώτη βολιδοσκόπηση της εταιρείας που είναι θυγατρική της γαλλικής EdF. Η Edison δραστηριοποιείται στην εγχώρια αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και σε συνεργασία με τα Ελληνικά Πετρέλαια έχουν την εταιρεία «Elpedison», η οποία ήδη διαθέτει δύο μονάδες παραγωγής ρεύματος από φυσικό αέριο αλλά και δραστηριότητα στην αγορά λιανικής.
       
      Πριν από περίπου 20 ημέρες συνεργάτες του διευθύνοντος συμβούλου των ΕΛ.ΠΕ., Γρηγόρη Στεργιούλη, άνοιξαν το θέμα των κοινοπρακτικών σχημάτων ΔΕΗ με ιδιώτες σε συνάντηση που είχαν με δημοσιογράφους. Τα ΕΛ.ΠΕ. δήλωσαν έτοιμα να συνεργαστούν με τη δημόσια επιχείρηση στην κατασκευή μονάδας παραγωγής ρεύματος από λιγνίτη. Η ΔΕΗ υπενθυμίζεται ότι υποχρεούται να αποσύρει παλιές λιγνιτικές μονάδες.
       
      Λίγες μέρες μετά τη δήλωση των συνεργατών του διευθύνοντος συμβούλου των ΕΛ.ΠΕ., η διοίκηση της ΔΕΗ με επίσημη ανακοίνωσή της απαντούσε και σημείωνε ότι προτίθεται να συνεργαστεί σε νέες επενδύσεις αλλά όχι με την πώληση μονάδων της.
       
      Το «σχέδιο Σκουρλέτη» για να υλοποιηθεί προϋποθέτει τη συμβολή από την πλευρά της ΔΕΗ δικαιωμάτων σε κοιτάσματα λιγνίτη και την κατασκευή από ιδιώτη νέας μονάδας. Οπως και να έχει, μένει στην πράξη να φανεί αν ανεξάρτητοι παραγωγοί ρεύματος διατίθενται να μετέχουν σε τέτοιες κοινοπραξίες με τη ΔΕΗ και κυρίως αν έχουν την πρόθεση να χρηματοδοτήσουν νέες επενδύσεις στην εγχώρια αγορά.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22770&subid=2&pubid=64310870
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Με Κοινή Υπουργική Απόφαση τροποποιείται το ύψος του επιβαλλόμενου προστίμου για την εκπρόθεσμη υποβολή αιτήσεων για χορήγηση άδειας χρήσης ύδατος, μετά την 01-01-2016.
       
      Ειδικότερα, από 01-01-2016 μειώνεται το προβλεπόμενο, από το άρθρο 13 παρ 1 περ. (ε) της ΚΥΑ 146896/2014, όπως ισχύει με την ΚΥΑ 101123/2015, πρόστιμο των 1000-2000 ευρώ, στο ποσό των 150 ευρώ.
       
      Η μείωση του προστίμου κρίθηκε αναγκαία, καθώς παρά το γεγονός ότι η υποβολή των αιτήσεων εξελίσσεται ομαλά, η παρούσα οικονομική συγκυρία επιβάλλει την οικονομική ελάφρυνση των χρηστών ύδατος.
       
      Η ΚΥΑ αναμένεται να υπογραφεί από τους συναρμόδιους υπουργούς αρχές Ιανουαρίου και να αποσταλεί στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση σε ΦΕΚ.
       
      http://ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=4076&language=el-GR
       
      Πηγή: http://ypeka.gr/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι δημοτικές αρχές του Πόρτλαντ στην πολιτεία του Όρεγκον εγκατέστησαν ένα καινοτόμο σύστημα για την παραγωγή ενέργειας από το νερό που ρέει στους αγωγούς της πόλης.
       
      Το σύστημα αποτελείται από μικρές τουρμπίνες που τοποθετούνται στο εσωτερικό των αγωγών και τίθενται σε λειτουργία από το τρεχούμενο νερό, παράγοντας ενέργεια σε μια γεννήτρια η οποία στη συνέχεια καταλήγει στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.
      «Είναι πολύ σπάνιο να βρεθεί μια νέα πηγή ενέργειας, που να μην έχει καμία επίπτωση στο περιβάλλον», δήλωσε ο Γκρεγκ Σέμλερ, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πίσω από το νέο σύστημα.
       
      «Αλλά αυτό το σύστημα βρίσκεται μέσα σε ένα σωλήνα, επομένως δεν επηρεάζεται κανένα ψάρι, οικοσύστημα ή απειλούμενο ζώο», πρόσθεσε.
       
      Σύμφωνα με τον Σέμλερ, το νέο σύστημα παραγωγής ενέργειας μπορεί να συμβάλει στη μείωση του κόστους παροχής πόσιμου νερού στους κατοίκους των πόλεων. Οι εταιρείες ύδρευσης έχουν την ευχέρεια να αποφασίσουν αν θα χρησιμοποιούν την ενέργεια για δικούς τους σκοπούς, ή αν θα την πωλούν ως επιπρόσθετη πηγή εσόδων.
       
      Η εταιρεία διαθέτει επίσης μία εγκατάσταση στο Ρίβερσαϊντ της Καλιφόρνια, όπου χρησιμοποιείται για το φωτισμό των δρόμων το βράδυ και για την κάλυψη μέρους των λειτουργικών εξόδων.
       
      Σε αντίθεση με άλλες μορφές πράσινης ενέργειας, όπως η ηλιακή, ή η αιολική, το σύστημα στους αγωγούς μπορεί να παράγει ισχύ οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, καθώς το νερό συνεχίζει να ρέει. Ο μόνος περιορισμός είναι ότι οι γεννήτριες μπορούν να παράγουν ενέργεια μόνο όπου το νερό ρέει φυσικά προς τα κάτω λόγω της βαρύτητας.
       
      Το σύστημα έχει και άλλη χρησιμότητα, καθώς διαθέτει επίσης αισθητήρες για την παρακολούθηση της ποιότητας του νερού που ρέει μέσα στους αγωγούς.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1049336/ipa-ydroilektriki-energeia-apo-to-dimotiko-sustima-udrodotisis-kai-apoxeteusis
      Περισσότερα...

      7

    • ssouanis

      Όταν το κράτος εσκεμμένα λειτουργεί υστερόβουλα εις βάρος των πολιτών, πώς είναι δυνατόν να απαιτεί από τους πολίτες φορολογική συνείδηση; Δεν είναι μία ή δύο οι περιπτώσεις, είναι πάμπολλες. Και αρκετές αυτές "μουλωχτές", τις οποίες ανακαλύπτει κανείς όταν θελήσει να είναι... νομοταγής. Έχοντας απέναντί του ένα ανέντιμο κράτος.
       
      Είναι εντυπωσιακή η περίπτωση που μου διηγήθηκε ένας αναγνώστης, καλός φίλος του Capital.gr, την περίοδο των εορτών, μη μπορώντας να πιστέψει αυτό που του συνέβαινε. Δεν είναι μία περίπτωση κάποιας βαρύγδουπης μπίζνας ή μιας μεγάλης επένδυσης που ταλαιπωρείται. Είναι μια ιστορία καθημερινής τρέλας που δείχνει την σκόπιμη παγίδα που υστεροβουλία και εντελώς απαράδεκτα έχει στήσει το ελληνικό δημόσιο σε πολίτες.
       
      Ο άνθρωπος που μου την διηγήθηκε θέλησε για κακή του τύχη να μεταβιβάσει ένα περιουσιακό του στοιχείο στo παιδί του. Πρόκειται για μια οικία που χτίστηκε πριν το 1960 και την οποία θέλησε να κάνει γενική παροχή προ ολίγων μηνών. Μου ανέφερε λοιπόν ότι πριν από 25 -30 χρόνια στο πλαίσιο μιας μικρής ανακαίνισης έκανε πράγματι μια μικροεπέκταση ολίγων τετραγωνικών στην κουζίνα. Όταν πριν λίγα χρόνια (το 2011) βγήκε ο νόμος για τη δυνατότητα νομιμοποίησης οικοδομικών αυθαιρεσιών έκανε χρήση της νομοθεσίας. Επειδή όμως δεν μπορούσε να αποδειχτεί ούτε με αεροφωτογραφία ότι η αυθαιρεσία τελέσθηκε την δεκαετία του ´80, ο νόμος τον ανάγκασε να την δηλώσει στην τελευταία περίοδο, προς το 2011. Υποχρεωτικά. Και με την σύμφωνη γνώμη του μηχανικού που δεν θα μπορούσε βέβαια να φανταστεί τι θα ακολουθούσε, πέραν του αυξημένου προστίμου.
       
      Πηγή: capital.gr
      Περισσότερα...

      29

    • Engineer

      Η κρεμαστή γέφυρα στην Κίνα, έγινε η δεύτερη μεγαλύτερη στον κόσμο καθώς ολοκληρώθηκε την περασμένη εβδομάδα την ημέρα των Χριστουγέννων.
       
      Η γέφυρα, η οποία κοστίζει 158 εκατομμύρια λίρες και χρειάστηκε δύο χρόνια για να κατασκευαστεί, θα έχει 406 μέτρα ύψος. Έχει χτιστεί σε βραχώδες έδαφος για τη βελτίωση των μεταφορικών συνδέσεων μεταξύ της επαρχιακής πρωτεύουσας της Γκουιγιάνγκ και των γειτονικών νομών.
       
      Αυτό θα μειώσει την απόσταση από από την πόλη Weng'an προς την Γκουιγιάνγκ από περίπου 100 μίλια σε 23 μίλια, σύμφωνα με τον υπεύθυνο, Gao Heng. Η μόνη ψηλότερη γέφυρα θα είναι η γέφυρα του ποταμού Sidu, επίσης στην Κίνα, στην Badong, Χουμπέι, η οποία έχει ύψος 496 μέτρα.
       
      Μια άλλη σημαντική κινεζική γέφυρα υπό κατασκευή είναι αυτή στη Μπαοσάν, Γιουνάν, η οποία θα είναι 2,470 μέτρα, όταν θα έχει ολοκληρωθεί το επόμενο έτος. Η παγκοσμίου φήμης γέφυρα Golden Gate στο Σαν Φρανσίσκο, στην Καλιφόρνια, έχει 227 μέτρα ύψος και έχει έκταση 1.280 μ.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/33037-%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B1-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CE%B7-%CE%B4%CE%B5%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B7-%CE%BA%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE-%CE%B3%CE%AD%CF%86%CF%85%CF%81%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%85
       

       

       

       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, ενόψει της τρέχουσας χειμερινής περιόδου και με στόχο την προστασία των χρηστών/καταναλωτών, την πρόληψη ατυχημάτων και παράλληλα την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από αιωρούμενα σωματίδια (αιθαλομίχλη), ενημερώνει τους καταναλωτές ότι οι συσκευές θέρμανσης που λειτουργούν με στερεά καύσιμα θα πρέπει να φέρουν σήμανση CE η οποία θα πρέπει να τοποθετείται κατά τρόπο εμφανή, ευανάγνωστο και ανεξίτηλο επί της συσκευής.
       
      Οι συσκευές θέρμανσης με σήμανση CE που χρησιμοποιούν καύσιμα στερεής βιομάζας όπως οι σόμπες, τα τζάκια και οι οικιακοί λέβητες που λειτουργούν με καυσόξυλα, μπριγκέτες, και πέλλετ, πληρούν τις απαιτήσεις που σχετίζονται με το σχεδιασμό, τα υλικά κατασκευής, την κατασκευή, την ασφάλεια, τις επιδόσεις (θερμική ισχύς/απόδοση και εκπομπές καυσαερίων).
       
      Συγκεκριμένα, η σήμανση CE στις σόμπες, στα τζάκια και στους οικιακούς λέβητες σημαίνει ότι:
      * τηρούνται οι απαιτήσεις ασφαλείας για την ορθή λειτουργία τους
      * γίνονται δοκιμές πιστοποίησης θερμικής απόδοσης
      * τηρούνται τα όρια εκπομπών μονοξειδίου του άνθρακα (CO) , σύμφωνα με τα εθνικά πρότυπα
      * τηρούνται οι αποστάσεις ασφαλείας για την τοποθέτησή τους και την λειτουργία τους
      * προδιαγράφονται τα καύσιμα που πρέπει να χρησιμοποιούνται
       
      Επιπρόσθετα, η σήμανση CE συμβάλλει στην προσωπική ασφάλεια και υγεία, στην ασφάλεια του σπιτιού (περιορισμός κινδύνου πυρκαγιάς, αποστάσεις ασφαλείας από εύφλεκτα υλικά) στην εξοικονόμηση ενέργειας και σ' ένα καθαρότερο περιβάλλον.
       
      Για τους παραπάνω λόγους, για την αγορά συσκευής θέρμανσης που λειτουργεί με στερεά καύσιμα οι καταναλωτές πρέπει:
       
      * να ελέγχουν ότι η συσκευή θέρμανσης φέρει ετικέτα σήμανσης CE
       
      * να ζητούν τη δήλωση επιδόσεων του κατασκευαστή που υποχρεωτικά πρέπει να παρέχεται με την πώληση της συσκευής και να ελέγχουν ότι η συσκευή θέρμανσης πωλείται με τις οδηγίες εγκατάστασης και λειτουργίας. Τα ανωτέρω έγγραφα πρέπει να παρέχονται στην ελληνική γλώσσα.
       
      * να χρησιμοποιούν ΜΟΝΟ τα συνιστώμενα στερεά καύσιμα που υποχρεωτικά δηλώνονται από τον κατασκευαστή, τα οποία πρέπει να πληρούν τις απαιτήσεις της Υ.Α 198/2013 (ΦΕΚ Β΄ 2499) του Γενικού Χημείου του Κράτους σχετικά με τα καύσιμα στερεής βιομάζας.
       
      * να διαβάζουν προσεκτικά και να τηρούν πάντα τις αποστάσεις ασφαλείας από εύφλεκτα υλικά που βρίσκονται γύρω από τη συσκευή (Οι αποστάσεις ασφαλείας δηλώνονται στις οδηγίες εγκατάστασης και στη σήμανση CE).
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=17468
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η οδήγηση στα ταξίδια μπορεί να γίνει λίγο μονότονη. Ατέλειωτη δρόμοι, που θα σας οδηγήσουν στον προορισμό σας, με την... εναλλαγή του σκηνικού να είναι η μόνη ενδιαφέρουσα παράμετρος.
       
      Βαρετοί δρόμοι; Η Huffington Post έρχεται να μας αλλάξει γνώμη παρουσιάζοντας μας τους πιο εντυπωσιακούς δρόμους σε πόλεις και χώρες σε όλο τον κόσμο!
       
      Ο πιο απότομος
       

       
       
      Η οδός Baldwin στο Dunedin της Νέας Ζηλανδίας είναι η πιο απότομη σε κατοικημένη περιοχή στον κόσμο!
       
      Ο πιο ιλιγγιώδης
       

       
      Ο Passo dello Stelvio στις Ortler Άλπεις στην Ιταλία διαθέτει 48 στροφές φουρκέτες, με μέση κλίση 7,4%, με το 6% να είναι το μέγιστο για τους αυτοκινητοδρόμους των ΗΠΑ.
       
      Ο πιο τρομακτικός
       

       
       
      Τα τούνελ Guoliang στο Χουνάν της Κίνας Κίνα σμιλεύτηκε χειρωνακτικά στα όρη Taihang, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '70 και είναι επενδεδυμένα με ανοίγματα, που προσφέρουν τρομακτική θέα στους οδηγούς.
       
      Ο πιο μπερδεμένος
       

       
       
      Το Magic Roundabout στο Swindon της Αγγλίας Αποτελείται από πέντε μίνι-κυκλικούς κόμβους, τοποθετημένους γύρω από έναν κύκλο.
       
      Ο στενότερος
       

       
       
      Η οδός Parliament στην Αγγλία, που χρονολογείται από το 1300, είναι ο στενότερος δρόμο στον κόσμο, μετρώντας λιγότερο από 25 πόντους στο στενότερο σημείο του.
       
      Ο πιο μακρύς
       

       
       
      Ο Pan-American Highway συνδέει τις ηπειρωτικές χώρες της Αμερικής και έχει συνολικό μήκος 29.800 μίλια μακριά. Είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος στον κόσμο, σύμφωνα με το Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες.
       
       
      Ο πιο ευρύς
       

       
       
      Με σχεδόν 140 μέτρα πλάτος, η λεωφόρος 9 de Julio στο Μπουένος Άιρες της Αργεντινής είναι ο πιο ευρύς στον κόσμο.
       
      Διαβάστε περισσότερα: Αυτοί είναι οι πιο παράξενοι δρόμοι που υπάρχουν στο κόσμο - Από τον πιο επικίνδυνο μέχρι τον αρχαιότερο [photos] - iPaideia.gr
      Περισσότερα...

      30

    • Engineer

      Με το τέλος του 2015, αναρτούμε παρακάτω τα πλήρη στατιστικά αποτελέσματα για την ενεργειακή απόδοση κτιρίων οικιακού, τριτογενούς τομέα και δημοσίων κτιρίων, κατόπιν επεξεργασίας των ηλεκτρονικών αρχείων δεδομένων των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων που έχουν καταχωρηθεί στο (ηλεκτρονικό) Αρχείο Επιθεωρήσεως Κτιρίων του πληροφοριακού συστήματος www.buildingcert.gr από τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές Κτιρίων.
       
      Πιο αναλυτικά, παρουσιάζονται γραφήματα και πίνακες δεδομένων σχετικά με :
      Το Πλήθος Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης ανά Δεκαετία Κατασκευής & Ενεργειακή Κατηγορία,
      Πλήθος Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης ανά Δεκαετία Κατασκευής & Χρήση,
      Πλήθος Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης ανά Χρήση & Ενεργειακή Κατηγορία,
      Πλήθος Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης ανά Λόγο Έκδοσης,
      Μέση Κατανάλωση πρωτογενούς ενέργειας στη θέρμανση, ψύξη, ΖΝΧ, φωτισμό, ΑΠΕ και ΣΗΘ,

      για τα κτίρια οικιακού τομέα, κτίρια τριτογενούς τομέα, δημόσια κτίρια, όλης της ελληνικής Επικράτειας, αλλά και για κάθε Περιφέρεια, Νομό και Δήμο αυτής.
      Δείτε παρακάτω:
      Κτίρια Οικιακού τομέα
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΕΝ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΧΡΗΣΗ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΧΡΗΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΛΟΓΟ ΕΚΔΟΣΗΣ
      ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ

      Κτίρια τριτογενούς τομέα
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΕΝ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΧΡΗΣΗ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΧΡΗΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΛΟΓΟ ΕΚΔΟΣΗΣ
      ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ

      Δημόσια κτίρια
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΕΝ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΧΡΗΣΗ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΧΡΗΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΛΟΓΟ ΕΚΔΟΣΗΣ
      ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ

      Όλες οι κατηγορίες
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΕΝ.ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΔΕΚΑΕΤΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ & ΧΡΗΣΗ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΧΡΗΣΗ & ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ
      ΠΛΗΘΟΣ ΠΕΑ ΑΝΑ ΛΟΓΟ ΕΚΔΟΣΗΣ
      ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΠΡΩΤΟΓΕΝΟΥΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΑ ΚΤΙΡΙΑ

      Δείτε περισσότερα στατιστικά ανά Περιφέρεια & Περιφερειακή Ενότητα, εδώ
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/31005/pea-ta-pliri-statistika-tis-energeiakis-apodosis-ton-ktirion-stin-ellada
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 23 του ν. 3427/2005, από 1-1-2014 και εφεξής, για τη συμπλήρωση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9) λαμβάνεται υπόψη η πραγματική κατάσταση του ακινήτου, όπως αυτή προκύπτει από την οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο. Αν δεν υπάρχει οριστική εγγραφή, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία του ακινήτου, όπως προκύπτουν από τον τίτλο κτήσης. Αν δεν υπάρχει τίτλος κτήσης, λαμβάνονται υπόψη τα στοιχεία της πραγματικής κατάστασης του ακινήτου. Αν η πραγματική επιφάνεια του ακινήτου υπερβαίνει αυτή που αναγράφεται στην οριστική εγγραφή στο κτηματολογικό γραφείο ή στον τίτλο κτήσης ή στην άδεια οικοδομής ή έχει γίνει αλλαγή της χρήσης του ακινήτου, λαμβάνεται υπόψη η πραγματική επιφάνεια και η πραγματική χρήση του ακινήτου.
       
      Κατόπιν των ανωτέρω, για ενημέρωση και διευκόλυνσή σας, σας κοινοποιούμε τις ημερομηνίες μετά την παρέλευση των οποίων οριστικοποιούνται οι αρχικές κτηματολογικές εγγραφές, για τους κατοίκους εσωτερικού, που είναι δικαιούχοι εγγραπτέων δικαιωμάτων σε κτηματογραφημένα ακίνητα και εμπίπτουν στην τοπική αρμοδιότητα των Κτηματολογικών Γραφείων όπως φαίνονται στους Πίνακες 1, 2 και 3.
       
      Επισημαίνεται ότι, ουσιαστικά, οριστικές είναι μόνο οι κτηματολογικές εγγραφές που περιλαμβάνονται στον Πίνακα 1 με ημερομηνίες από 1-8-2015 μέχρι και 31-12-2015 και μόνο εφόσον αφορούν, όπως προαναφέρθηκε, κατοίκους εσωτερικού.
       
      Για το Ελληνικό Δημόσιο, τους κατοίκους εξωτερικού και τους εργαζομένους μόνιμα στο εξωτερικό η παραπάνω προθεσμία για όλες τις περιοχές των πινάκων παρέρχεται μετά από δύο επιπλέον χρόνια, αφού για αυτούς είναι δεκατετραετής.
       
      (Για το πρώτο εξάμηνο του έτους 2016, παρέρχεται σταδιακά η νόμιμη προθεσμία για τους κατοίκους εσωτερικού, όπως εμφανίζεται στους συνημμένους ΠΙΝΑΚΕΣ 2 και 3).
       
      Πηγή: http://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=191019
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η παραγωγική λειτουργία της νέας έκδοσης της διαδικτυακής εφαρμογής του www.buildingcert.gr, η οποία περιλαμβάνει και τις επιθεωρήσεις συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού θα ξεκινήσει στις 11.01.2016.
       
      Στο μεταξύ οι χρήστες του buildingcert.gr μπορούν να χρησιμοποιούν το εκπαιδευτικό περιβάλλον για την εξοικείωσή τους με τη νέα έκδοση. Υπενθυμίζουμε ότι, στο εκπαιδευτικό περιβάλλον έχουν πρόσβαση όλοι οι Ενεργειακοί Επιθεωρητές, αλλά και οι Υποψήφιοι Μόνιμοι Ενεργειακοί Επιθεωρητές υπό την προϋπόθεση ότι έχουν παρακολουθήσει σεμινάρια. Η πρόσβαση στο εκπαιδευτικό αρχείο δεν εμποδίζεται από την μη συμμετοχή στις εξετάσεις του ΤΕΕ.
       
      Για να εισέλθετε στο εκπαιδευτικό αρχείο, χρησιμοποιήστε την επιλογή "Είσοδος στο Εκπαιδευτικό Αρχείο Επιθεωρήσεων" που έχει προστεθεί στη βασική σας οθόνη, η οποία εμφανίζεται αμέσως μετά την είσοδό σας στο σύστημα.
       
      Συνιστούμε να δείτε τις επικαιροποιημένες οδηγίες χρήσης του Αρχείου Επιθεωρήσεων.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/31003/
      Περισσότερα...

      66

    • Engineer

      Πολλές ιταλικές συνεχίζουν να καλύπτονται από πρωτοφανές νέφος. Το Μιλάνο ανακοίνωσε την απαγόρευση κυκλοφορίας των αυτοκινήτων μέχρι την Τετάρτη, ενώ το θέμα έχει λάβει έντονες πολιτικές διαστάσεις.
       
       
      Τα αυτοκίνητα δεν θα κινούνται μέχρι την Τετάρτη στους δρόμους του Μιλάνου, σύμφωνα με απόφαση των δημοτικών αρχών προκειμένου να μειωθεί το νέφος που πνίγει την ιταλική πόλη εδώ και μέρες . Αιτία, η υπερβολικά υψηλή ατμοσφαιρική ρύπανση των τελευταίων δυο μηνών. Η απαγόρευση κυκλοφορίας, βέβαια, ισχύει μόνον από τις δέκα το πρωί μέχρι τις τέσσερεις το απόγευμα.
       
      «Πρόκειται μόνον για λίγες ώρες, οι οποίες δεν είναι αρκετές για να υπάρξουν ουσιαστικές θετικές επιπτώσεις», εκτιμούν στο μεταξύ πολλοί ειδικοί. Θεωρούν μάλιστα ότι το «στοπ» στην κυκλοφορία θα έπρεπε να διαρκέσει τουλάχιστον δύο εβδομάδες.
       
      Παρόμοια είναι η κατάσταση και στην ιταλική πρωτεύουσα, όπου οι τιμές των ρύπων ξεπέρασαν τα προβλεπόμενα όρια. Τελικά, όμως, ο έκτακτος επίτροπος της αιώνιας πόλης επέλεξε και πάλι να μειώσει την κίνηση μόνον κατά 50%, με την εναλλαγή μονών- ζυγών πινακίδων.
       
      Πολιτική διάσταση… στο νέφος
       
       
      Στο μεταξύ οι καιρικές συνθήκες αναμένεται να βελτιωθούν με λίγες βροχοπτώσεις και πιο χαμηλές θερμοκρασίες από την επόμενη εβδομάδα. Το όλο θέμα, λαμβάνει πάντως και πολιτικές διαστάσεις. Το Κίνημα Πέντε Αστέρων του Μπέπε Γκρίλο τονίζει ότι αυξάνονται διαρκώς οι νεκροί λόγω της μολυσμένης ατμόσφαιρας εν μέσω γενικευμένης αδιαφορίας.
       
      Παράλληλα ο δήμος του Μιλάνου προτίθεται να απαγορεύσει τις κροτίδες για την Πρωτοχρονιά, με το σκεπτικό ότι αποτελούν επιβαρυντικό παράγοντα για ατμοσφαιρική ρύπανση αυτές τις μέρες. Την ίδια ώρα ο ιταλός υπουργός περιβάλλοντος Λούκα Γκαλέτι ετοιμάζει έκτακτη σύσκεψη με όλους τους δημάρχους των περιοχών που αντιμετωπίζουν τις τελευταίες μέρες έντονο πρόβλημα νέφους. Από την πλευρά της, η Λέγκα του Βορρά του Ματτέο Σαλβίνι κατηγορεί την κυβέρνηση ότι δεν στήριξε καν την αγορά οικολογικών λεωφορείων, φιλικών προς το περιβάλλον. Στο πλαίσιο αυτό αναμένονται σύντομα πειστικές απαντήσεις και από τον πρωθυπουργό της χώρας, Ματέο Ρέντσι.
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%80-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B9%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%BF-%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CF%89-%CE%BD%CE%AD%CF%86%CE%BF%CF%85%CF%82/a-18944975
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περισσότερα από 400 σπίτια από όλο τον κόσμο παρουσιάστηκαν μέσα από το αρχιτεκτονικό περιοδικό Dezeen το 2015. Ο αρχιτεκτονικός διευθυντής του Amy Frearson ξεχώρισε τα top 10 τα οποία και παρουσιάζουμε με φωτογραφίες παρακάτω:
       
      1. Granoller της Καταλονίας, House 1014 από το ισπανικό αρχιτεκτονικό studio "H Arquitectes"
       

       
      2. Πορτογαλία, E/C House από το αρχιτεκτονικό γραφείο "SAMI Arquitectos"
       

       
      3. Ιαπωνία, Nasu Tepee από τον Ιάπωνα αρχιτέκτονα Hiroshi Nakamura και το studio "Nap"
       

       
      4. Αγγλία, Flint House από την αρχιτεκτονική φίρμα "Skene Catling de la Pena"
       

       
      5. Ιαπωνία, Hiroshima Hut από το αρχιτεκτονικό γραφείο "Suppose Design Office"

       
       
      6. Χιλή, Casa Guna από τους αρχιτέκτονες Mauricio Pezo και Sofia von Ellrichshausen
       

       
       
      7. Αγγλία, House for Essex από το αρχιτεκτονικό στούντιο FAT και ο καλλιτέχνης Grayson Perry
       

       
       
      8. Βιετνάμ, Saigon House από το αρχιτεκτονικό γραφείο office a21studio
       

       
       
      9. Αυστραλία, Tower House από τον αρχιτέκτονα Andrew Maynard
       

       
       
      10. Ελβετία, Casa Dem από το αρχιτεκτονικό γραφείο Wespi de Meuron Romeo Architetti
       

       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=17465
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε και επίσημα στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση για τη διακοψιμότητα, το μέτρο που θα μετατρέψει τους μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές σε παρόχους υπηρεσίας διακοπτόμενου φορτίου, προκειμένου να αποφεύγονται κίνδυνοι που αφορούν την ευστάθεια του συστήματος. Η πολυαναμενόμενη απόφαση, περιλαμβάνει όλες τις λεπτομέρειες για την εφαρμογή του μέτρου, αλλά και για την αποζημίωση που θα λαμβάνουν οι συμμετέχοντες, μειώνοντας σημαντικά τα ενεργειακά τους κόστη.
       
      Όσον αφορά το «ποιος πληρώνει το μάρμαρο», με την απόφαση καθορίζεται η επιβολή του Μεταβατικού Τέλους Ασφάλειας Εφοδιασμού, που θα πληρώνουν, με διαφορετικό συντελεστή, οι μονάδες παραγωγής ηλεκτρισμού όλων των τεχνολογιών. Ειδικότερα θα πληρώνουν: 0,9% επί του τζίρου τους τα αιολικά, 1,8% όλα τα φωτοβολταϊκά εκτός από τις στέγες, 0,4% τα μικρά υδροηλεκτρικά, 0,3% οι σταθμοί γεωθερμίας και οι σταθμοί βιομάζας – βιοαερίου. Από τις μεγάλες θερμικές μονάδες, θα πληρώνουν 0,2% οι λιγνιτικές, του φυσικού αερίου και οι ΣΗΘΥΑ, 0,1% οι πετρελαϊκές και 0,4% οι υδροηλεκτρικές.
       
      Εάν τα χρήματα που θα μαζεύονται από το Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού είναι σε ετήσια βάση περισσότερα από τα απαιτούμενα για τη διακοψιμότητα, θα υπάρχει αναλογική επιστροφή στις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής.
       
      Πλέον το μπαλάκι περνά στο διαχειριστή του συστήματος ΑΔΜΗΕ, ο οποίος και θα δημιουργήσει το απαραίτητο μητρώο και θα διενεργεί τις δημοπρασίες. Το συνολικό ποσό που δύναται να διατεθεί μέσω των δημοπρασιών είναι 50 εκατ. ευρώ ενώ η αποπληρωμή θα γίνει μέσω του τέλους εφοδιασμού το οποίο θα πληρώνεται από τους παραγωγούς ΑΠΕ, με διαφορετικά ποσοστά για κάθε τεχνολογία, ενώ εξαιρούνται πλήρως τα φωτοβολταϊκά σε στέγες.
       
      Πιο αναλυτικά, όπως προβλέπει η απόφαση, ο διαχειριστής του συστήματος ΑΔΜΗΕ δύναται να συνάπτει Συμβάσεις Διακοπτόμενου Φορτίου για παροχή Υπηρεσιών Διακόψιμου Φορτίου (ΥΔΦ) για συνολική ισχύ μικρότερη ή ίση με 1GW. Η συνολική διακοπτόμενη ισχύς δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 500MW ανά τύπο σύμβασης (υπάρχουν δύο διαφορετικοί τύποι σύμβασης) ενώ η διάρκειά τους θα είναι ένας μήνας.
       
      Σύμφωνα με την απόφαση για κάθε τύπο ΥΔΦ ο Διαχειριστής διενεργεί δημοπρασία. Ειδικότερα για την πρώτη Δημοπρασία της Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου η Συνολική Διακοπτόμενη Ισχύς δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 500 MW ανά Τύπο ΥΔΦ και η διάρκεια των Συμβάσεων Διακοπτόμενου Φορτίου είναι ένας μήνας. Η διάρκεια των επόμενων της πρώτης Δημοπρασίας συμβάσεων καθορίζεται από τον Διαχειριστή του Συστήματος, ενώ οι λεπτομέρειες διενέργειας των Δημοπρασιών καθορίζονται από τον Διαχειριστή του Συστήματος με τον Κανόνα Δημοπρασιών παροχής Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου που συντάσσει και δημοσιοποιεί ο ίδιος.
       
      Πότε θα εφαρμόζεται
       
      Σύμφωνα με την απόφαση ο Διαχειριστής του Συστήματος μπορεί να εκδίδει εντολές περιορισμού ισχύος όταν συντρέχει μία ή περισσότερες από τις παρακάτω περιπτώσεις:
       
      i. Ο λόγος της εκτιμώμενης διαθέσιμης ηλεκτροπαραγωγικής ισχύος στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα και του εκτιμώμενου φορτίου του Συστήματος είναι μικρότερος του συντελεστή 1,1.
       
      ii. Συντρέχουν έκτακτες περιστάσεις, όπως η κήρυξη Κατάστασης Έκτακτης Ανάγκης του Εθνικού Συστήματος Φυσικού Αερίου λόγω διακοπής ή περιορισμού της προμήθειας φυσικού αερίου στη χώρα και/ή η διακοπή ή δραστικός περιορισμός των εισαγωγών ηλεκτρικής ενέργειας λόγω κήρυξης κατάστασης "ανωτέρας βίας” εκ μέρους όμορων Διαχειριστών Συστημάτων για το σύνολο ή τμήμα των διασυνδέσεων ηλεκτρικής ενέργειας με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας.
       
      iii. Τίθεται σε κίνδυνο η ασφάλεια λειτουργίας και η ευστάθεια του Συστήματος.
      iv. Συντρέχουν λόγοι ευστάθειας του Συστήματος αναγόμενοι σε τοπικά προβλήματα του Συστήματος.
      v. Παρατηρείται απότομη μεταβολή στην παραγωγή ή ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας στο Διασυνδεδεμένο Σύστημα.
      vi. Εκτιμά ότι η κάλυψη του προβλεπόμενου φορτίου του Συστήματος για κάθε περίοδο κατανομής δεν διασφαλίζεται από τις Κατανεμόμενες Μονάδες, τις Συμβεβλημένες Μονάδες Συμπληρωματικής Ενέργειας Συστήματος και τις δυνατότητες Έκτακτων Εισαγωγών σύμφωνα με την οικονομικότητα λειτουργίας του Συστήματος.
       
      Αμοιβή - πόροι
       
      Η αμοιβή του διακοπτόμενου καταναλωτή ορίζεται με έναν συγκεκριμένο τύπου που λαμβάνει υπόψη την προβλεπόμενη αμοιβή, τους συμμετέχοντες, την ενέργεια που καταναλώθηκε στις ώρες αιχμής κλπ. Σε κάθε περίπτωση το συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για ένα μήνα δεν μπορεί να ξεπεράσει το όριο των 15 € ανά MWh κατανάλωσης για τον αντίστοιχο μήνα.
       
      Για τη σύναψη Συμβάσεων Διακοπτόμενου Φορτίου διενεργείται από τον ΑΔΜΗΕ Δημοπρασία κατά την οποία οι Καταναλωτές καλούνται να υποβάλλουν οικονομικές προσφορές για κάθε Τύπο ΥΔΦ. Οι Δημοπρασίες διενεργούνται από τον Διαχειριστή του Συστήματος σύμφωνα με τον Κανονισμό Δημοπρασιών για την Παροχή Υπηρεσίας Διακοπτόμενου Φορτίου που συντάσσεται από τον ίδιο σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία και δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του. Με τη συμμετοχή τους στη δημοπρασία οι Καταναλωτές αποδέχονται ως δεσμευτικό το αποτέλεσμα των δημοπρασιών.
       
      Οι εγγεγραμμένοι στο Μητρώο Διακοπτόμενου Φορτίου είναι υποχρεωμένοι να προσφέρουν στις δημοπρασίες ακριβώς το Μέγιστο Προσφερόμενο Φορτίο, όπως αυτό έχει εγγραφεί στο Μητρώο Διακοπτόμενου Φορτίου.
       
      Κατά τη Δημοπρασία οι προσφορές των συμμετεχόντων για κάθε τύπο ΥΔΦ κατατάσσονται με αύξουσα σειρά. Το ανώτατο όριο της προσφερόμενης τιμής για τις Δημοπρασίες ορίζεται σε 50.000€/MW έτος και για τους δύο τύπους ΥΔΦ. Σημειώνεται ότι ο πρώτος τύπος έχει μέγιστη διάρκεια 48 ώρες και η προειδοποίηση γίνεται το αργότερο δύο ώρες πριν και ο δεύτερος τύπος έχει μέγιστη διάρκεια 1 ώρα και η προειδοποίηση γίνεται το αργότερο εντός 5 λεπτών.
       
      Όσο για τη διασφάλιση των πόρων για την καταβολή του οικονομικού αντισταθμίσματος για την παροχή υπηρεσιών διακοπτόμενου φορτίου προβλέπεται ότι θα προέρχονται από το Μεταβατικό Τέλος Ασφάλειας Εφοδιασμού, όπως αυτό προβλέπεται στο νόμο 4001/2011.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/i-apofasi-gia-ti-diakopsimotita-ti-tha-parei-i-viomihania-ti-tha-plirosoyn-fotovoltaika-aiolika
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.