Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • stayros

      Μια έκθεση-κόλαφο για τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη αποκαλύπτουν σήμερα τα Νέα.
       
      Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο Γιώργος Παπαχρήστος στη στήλη του σε έκθεση της Γενικής Επιθεώρησης Δημόσιας Διοίκησης τον Ιούλιο του 2013 για τα «έργα της ΟΛΠ ΑΕ» με υπότιτλο «παραγωγή μικρών έργα της ΟΛΠ ΑΕ περιόδου 2001-2004». Η έκθεση καταγράφει το «πάρτι» που είχε στήσει στον ΟΛΠ μια ομάδα επτά εργολάβων που λυμαινόταν τα έργα του Οργανισμού. Μέλος της ομάδας είναι και ο Χρήστος Σπίρτζης, ο σημερινός υπουργός Υποδομών.
       
      Τι συνέβαινε
       
      Σύμφωνα, λοιπόν, με την έκθεση, ο ΟΛΠ δημοπρατούσε ένα έργο. Συνήθως, εκδήλωναν ενδιαφέρον τρεις εκ των επτά εργολάβων. Έδιναν προσφορές -με έκπτωση 0% εως 2% και το έργα το έπαιρνε αυτος που έδινε τη μεγαλύτερη έκπτωση, όταν ο μέσος όρος των εκπτώσεων που δινόταν ακόμα και τότε για να πάρει κάποιος ένα δημόσιο έργο ήταν 22% (!).
       
      Ενδεικτικά αναφέρεται ένα έργο του 2004, υπό τον τίτλο «εργασίες συντήρησης στο υπόγειο parking της Πλατείας Καραϊσκάκη» προϋπολογισμού 64.758 ευρώ. Το έργο, σύμφωνα με το ίδιο δημοίευμα, κέρδισε ένας εργολάβος ονόματα Δ. Βασιλόπουλος, ο οποίος έδωσε έκπτωση 2% ενώ το «έχασαν» οι κκ. Γ. Πίτσος και Χρ. Σπίρτζης που έδωσαν έκπτωση 1% έκαστος.
       
      Όπως αναφέρεται στο ίδιο δημοσίευμα, η έκθεση περιλαμβάνει ένα πακέτο αναθέσεων «μικρών έργων» από την τότε διοίκηση του ΟΛΠ στο εν λόγω «παρεάκι» πράγμα που οδηγεί τους επιθεωρητές-ελεγκτές στο συμπέρασμα ότι «η επανάληψη των ανωτέρων περιστατικών σε όλα τα ελεγχόμενα έργα του έτους 2004 αναδεικνύει ένα παγιωμένο σύστημα ανάθεσης και εκτέλεσης μικρών έργω του ΟΛΠ που συνιστά παρέκκλιση από τις αρχές της διαφάνειας, της ισότητας της συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής αναδόχου και του ελεύθερου ανταγωνισμού με ζημιογόνες συνέπειες για τον Οργανισμό. Αποτελεί δε ένδειξη ότι έγινε συνεννόηση των συναγωνιζόμενων προς αποφυγής πραγματικού ανταγωνισμού με αποτέλεσμα ζημιά για την ΟΛΠ. (…) Η κυκλικότητα της σύνθεσης των υποψήφιων αναδόχων στα περισσότερα έργα, η ασαφής περιγραφή του αντικειμένου της δημοπρασίας, η παράνομη σύνταξη του προϋπολογισμου των έργων, η επιλογή συστήματος ανάθεσης που δεν ανταποκρινόταν στις πραγματικές συνθήκες των έργων και εν τέλει η διαχείριση των παραπάνω διαδικασιών από τα αρμόδια όργανα του ΟΛΠ υπήρξε πολλαπλά παράνομη και επιζήμια για τον Οργανισμό».
       
      Πηγή: http://www.crashonline.gr/%CE%BF-%CF%83%CF%80%CE%B9%CF%81%CF%84%CE%B6%CE%B7%CF%83-%CF%83%CE%B5-%CF%81%CE%BF%CE%BB%CE%BF-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CE%BB%CE%B1%CE%B2%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CE%BA%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CF%8C/
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Σε συνέχεια των αποφάσεων των διοικήσεων του Τεχνικού Επιμελητήριου Ελλάδος, της ΠΟ ΕΜΔΥΔΑΣ και του συνόλου των συνδικαλιστικών, επιστημονικών, εργοληπτικών και μελετητικών Φορέων των Μηχανικών, με δεδομένη τη συνέχεια των συζητήσεων για το νέο ασφαλιστικό που προτείνεται από την Κυβέρνηση και την κλιμάκωση των κινητοποιήσεων που προωθείται τις επόμενες ημέρες κατά των προβλεπόμενων ρυθμίσεων που προτείνονται, συνεχίζεται η Απεργία – Αποχή όλων των Διπλωματούχων Μηχανικών από την συμμετοχή τους σε Τεχνικά Συμβούλια Έργων και Μελετών καθώς και από το σύνολο των Επιτροπών με Τεχνικό αντικείμενο (π.χ. Επιτροπές Αρχιτεκτονικού Ελέγχου, Αυθαιρέτων κλπ., περιλαμβανομένων και των Επιτροπών Δημοπράτησης), από 25/1 έως 29/1/2016.
       
      Στόχος όλων αγωνιστικών δράσεων των μηχανικών καθώς και όσων στην πορεία προστεθούν είναι η αποτροπή ψήφισης αυτού του σ/ν που καταστρέφει το Ταμείο των Μηχανικών, τον Κλάδο συνολικά, και ναρκοθετεί ουσιαστικά την αναγκαία αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας και του λαού.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/synexizetai-i-apergia-apoxi/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) κατατέθηκε σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος το οποίο καθορίζει τις αρμοδιότητες και την οργάνωση της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
       
       
      Σύμφωνα με το σχέδιο διατάγματος, η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους είναι αυτοτελής δημόσια υπηρεσία και υπάγεται στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΚΥΣΔΙΧ) και θα προΐσταται ειδικός γραμματέας με διετή θητεία. Ο ειδικός γραμματέας διορίζεται με απόφαση του πρωθυπουργού και των υπουργών που συμμετέχουν στο ΚΥΣΔΙΧ.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του ered.gr, ο νέος ειδικός γραμματέας έχει επιλεγεί ήδη από τον Γ. Σταθάκη, ενημερώνεται τις τελευταίες εβδομάδες, έχει συναντήσεις με εκπροσώπους των Θεσμών και σύντομα θα ανακοινωθεί το όνομά του. Πρόκειται για στέλεχος που έχει μεγάλη γνώση των οικονομικών κι έχει διαχειριστεί πολύ κρίσιμες αποστολές τα τελευταία χρόνια.
       
      Η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους θα συμβουλεύει τους «κόκκινους» και μη δανειολήπτες για θέματα διαχείρισης οφειλών τους προς τις τράπεζες και θα έχει το συντονισμό όλων των συναρμόδιων φορέων.
       
      Ακόμη, θα συσταθούν 30 Κέντρα Ενημέρωσης -Υποστήριξης Δανειοληπτών, εκ των οποίων τα τέσσερα θα είναι στο νομό Αττικής, τα δύο στη Θεσσαλονίκη και τα υπόλοιπα σε διάφορους νομούς της χώρας.
       
      Αναλυτικότερα, η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, μεταξύ των άλλων, θα συμβάλει στην οργάνωση ενός ολοκληρωμένου μηχανισμού αποτελεσματικής διαχείρισης των ιδιωτικών «κόκκινων» δανείων. Θα αναπτύξει ένα πλήρες ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης ιδιωτικού χρέους, στο οποίο θα καταγράφεται και επεξεργάζεται ό,τι σχετίζεται με τα ιδιωτικά δάνεια και θα έχει την ευθύνη λειτουργίας τηλεφωνικού κέντρου (Help desk) για την άμεση εξυπηρέτηση των δανειοληπτών και όσων ενδιαφέρονται να λάβουν δάνειο.
       
      Πάντως, οι Σύμβουλοι της Επικρατείας επέστρεψαν στους συναρμόδιους υπουργούς το Προεδρικό Διάταγμα, καθώς οι συναρμόδιοι υπουργοί δεν περιλαμβάνουν την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ). Η έκθεση αυτή απεικονίζει το ύψος της δαπάνης που προκαλεί η εφαρμογή στην πράξη το επίμαχο διάταγμα σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού.
       
      Η ύπαρξης της γνωμοδότησης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τη νομοθεσία, αποτελεί τη βασικότερη προϋπόθεση για να μπορεί το ΣτΕ να προχωρήσει στη νομοπαρασκευαστική επεξεργασία του επίμαχου διατάγματος.
       
      Κατόπιν αυτών, το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ έδωσε προθεσμία ενός μηνός στην κυβέρνηση να προσκομίσει τη σχετική έκθεση του ΓΛΚ για να προχωρήσει η νομοπαρασκευαστική επεξεργασία του Προεδρικού Διατάγματος.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Eidiki_Grammateia_gia_ta_%C2%ABkokkina%C2%BB_daneia/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα δάσος που επιπλέει θα κοσμεί από τον Μάρτιο το Ρότερνταμ της Ολλανδίας. Εμπνευσμένο από ένα έργο τέχνης, υπό τον τίτλο «Ψάχνοντας την συνήθεια» του Jorge Bakker, μια τοπική κολεκτίβα καλλιτεχνών αποφάσισε να κάνει την τέχνη πραγματικότητα. Ήδη οι Ολλανδοί καλλιτέχνες έχουν κάνει τις πρώτες δοκιμές και δηλώνουν τώρα έτοιμοι να εγκαταστήσουν το φιλόδοξο έργο τους.
       
       
      Τα δέντρα που θα κολυμπούν σε λίγο καιρό στο Ρότερνταμ προέρχονται από ένα κομμάτι της πόλης στο οποίο εκτελούνται έργα. Τα δέντρα θα έπρεπε να κοπούν, με αυτόν τον τρόπο όμως θα συνεχίσουν αν ζουν στο ποτάμι.
       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://tvxs.gr/news/kosmos/tha-topothetithoyn-kolymbitika-dentra-sta-nera-toy-roterntam
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε κεντρικό πυλώνα του νέου αναπτυξιακού νόμου αναδεικνύονται οι φοροαπαλλαγές, έναντι των κεφαλαιακών ενισχύσεων.
       
      Ο νέος αναπτυξιακός νόμος, που κατατίθεται εντός των ημερών στη Βουλή, προβλέπει την επιχορήγηση πολύ μικρότερων επιχειρήσεων από ό,τι ίσχυε έως σήμερα, ενώ θα παρέχει εννέα διαφορετικές μορφές ενισχύσεων.
       
      Σύμφωνα με το προσχέδιο του νόμου, που δημοσιεύει η Εφημερίδα των Συντακτών, τα ελάχιστα όρια των επενδυτικών σχεδίων που θα ενισχύονται με τον νέο νόμο μειώνονται σημαντικά και θα ξεκινούν πλέον από τις 150.000 ευρώ για τις πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις (ήταν 200.000-300.000 ευρώ), από τις 200.000 ευρώ για τις μεσαίες επιχειρήσεις (ήταν 500.000 ευρώ) και από τις 500.000 ευρώ για τις μεγάλες επιχειρήσεις (ήταν 1 εκατ. ευρώ).
       
      Σε σχέση με τους προηγούμενους επενδυτικούς νόμους, αυξάνονται οι κατηγορίες ενισχύσεων, προκειμένου να καλυφθεί το κενό από την δραστική περικοπή των απευθείας επιχορηγήσεων αλλά και των μειωμένων σε σχέση με το παρελθόν ποσοστών περιφερειακών ενισχύσεων, που πάντως θα φτάνουν κατ' ανώτατο στο 45%.
       
      Έτσι προβλέπονται συνολικά εννέα διαφορετικές κατηγορίες ενισχύσεων, με σημαντικότερες αυτές των φορολογικών απαλλαγών για τα επιχειρηματικά κέρδη, την κάλυψη του μισθολογικού κόστους για τις επιχειρήσεις, και τις επιδοτήσεις επιτοκίων και leasing.
       
      Ο νέος νόμος δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην ενίσχυση μικρομεσαίων και νεοσύστατων εταιρειών, στην κοινωνική οικονομία και τους συνεταιρισμούς, τις δημοτικές επιχειρήσεις, κ.α , ενώ διατηρεί το καθεστώς ενισχύσεων για τη δημιουργία και τον εκσυγχρονισμό ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων εκσυγχρονισμού ξενοδοχειακών μονάδων που είχε και ο νόμος του 2011.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500053900
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επιδότηση καυσίμων σε αεροπορικές εταιρίες προσφέρει η τουρκική κυβέρνηση για πτήσεις σε πέντε από τους βασικούς τουριστικούς της προορισμούς στο πλαίσιο των προσπαθειών να προστατεύσει τα τουριστικά της έσοδα μετά την επίθεση αυτοκτονίας στην Κωνσταντινούπολη.
       
      Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, οι αεροπορικές εταιρίες θα λάβουν 6.000 δολάρια ανά πτήση προς Αττάλεια, Αλάνια, Νταλαμάν, Μπόντρουμ (Αλικαρνασσός) και Σμύρνη κατά την έναρξη της τουριστικής περιόδου τον Απρίλιο και τον Μάιο, δήλωσε την Τετάρτη στο Reuters ο υπουργός Τουρισμού της Τουρκίας Μαχίρ Ουνάλ.
       
      Η βομβιστική επίθεση στην Τουρκία θεωρείται ότι αποτελεί ίσως την μεγαλύτερη μέχρι σήμερα απειλή στην τουριστική βιομηχανία της Τουρκίας, που αντιστοιχεί περίπου στο 4,5% της οικονομίας της που ανέρχεται σε 800 δισεκ. δολάρια.
       
      «Το μόνο πρόβλημα είναι με την συριακή μεθόριο», δήλωσε ο Ουνάλ. «Η Κωνσταντινούπολη είναι ένα από τα ασφαλέστερα μέρη στον κόσμο… Οι τουριστικές περιοχές είναι ασφαλείς… Έχουμε λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα», δήλωσε ο υπουργός.
       
      Πέρυσι, η Τουρκία πρόσφερε αντίστοιχες επιδοτήσεις καυσίμων για πτήσεις από τη Ρωσία, μετά την υποτίμηση του ρουβλίου που έκανε τους καταναλωτές να αναβάλλουν ταξίδια στο εξωτερικό.
       
      Την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2015, οι Ρώσοι αντιστοιχούσαν περίπου στο 10% των ξένων που έφθασαν στην Τουρκία, με τους Γερμανούς να καταλαμβάνουν την πρώτη θέση με 5,4 εκατ. επισκέπτες ή 15,5% των αφίξεων.
       
      Επιπρόσθετα της νέας επιδότησης καυσίμων που ανακοινώθηκε και που θα μπορούσε να παραταθεί και μετά τον Μάιο, η Τουρκία έχει τριπλασιάσει τα μέτρα ασφαλείας σε τουριστικές περιοχές, σύμφωνα με τον Ουνάλ.
       
      Ο υπουργός μίλησε στη Φρανκφούρτη, όπου συναντήθηκε με Γερμανούς τουριστικούς πράκτορες για να συζητήσουν την από κοινού λήψη μέτρων για την αύξηση της τουριστικής ζήτησης, όπως προωθητικές καμπάνιες το κόστος των οποίων θα καλυφθεί εξ ημισείας από την Τουρκία και τις τουριστικές επιχειρήσεις.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/i-toyrkia-epidotei-ta-kaysima-ton-aeroporikon-me-stoho-tin-toyristiki-anakampsi
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Το 2018 θα πρέπει να περιμένουν επιβάτες και εταιρείες για να δουν να λειτουργεί πλήρως αναβαθμισμένος ο σιδηροδρομικός διάδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη.
       
      Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com ουσιαστικά η συνολική ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός μήκους 106χλμ μετατίθεται για το καλοκαίρι του 2018 και τότε θα έχουμε το πρώτο ηλεκτροκίνητο τρένο που θα ξεκινήσει από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη (ή αντίθετα) σε πλήρως λειτουργική διπλή γραμμή με ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση.
       
      Η αιτία της καθυστέρησης όπως όλα δείχνουν είναι η καθυστέρηση που υπήρξε λόγω της κρίσης το 2015. Η εργολαβία σκούπα στο τμήμα Τιθορέα-Δομοκός που εκτελείται από το κοινοπρακτικό σχήμα των 3 κορυφαίων ελληνικών τεχνικών εταιρειών ΑΚΤΩΡ-ΤΕΡΝΑ-J&P ξεκίνησε από τις αρχές του 2014 ως φυσική συνέχεια των πολλαπλών εργολαβιών της προηγούμενης δεκαετίας.
       
      Στο τμήμα αυτό υπάρχουν και οι 2 μεγαλύτερες δίδυμες σιδηροδρομικές σήραγγες της χώρας, αυτή του Καλλιδρόμου με μήκος 9,1χλμ και εκείνη της Όθρυος με 6,3χλμ. Η χρονοαπόσταση Αθήνας-Θεσσαλονίκης με την ολοκλήρωση των έργων θα καλύπτεται σε 3 ώρες και 15 λεπτά ενώ σημαντική θεωρείται και η εξοικονόμηση από τη χρήη ηλεκτρισμού και όχι πετρελαίου.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/33288-%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CE%BF-2018-%CE%B7-%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CF%80%CE%BB%CE%AE%CF%82-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%8D%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CE%BC%CE%BC%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο διόρισε, με ψηφοφορία που έγινε την Πέμπτη, τα 45 μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής η οποία θα διερευνήσει τις παραβάσεις των ευρωπαϊκών κανονισμών από τις αυτοκινητοβιομηχανίες αναφορικά με τις μετρήσεις των εκπομπών ρύπων, καθώς και τις όποιες τυχόν παραβάσεις των κρατών-μελών και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κατά την εφαρμογή των ευρωπαϊκών προτύπων.
       
      Η Επιτροπή θα υποβάλει ενδιάμεση έκθεση εντός έξι μηνών και μια τελική έκθεση εντός 12 μηνών, από την έναρξη των εργασιών της.
       
      Μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής θα είναι, μεταξύ άλλων, ο Έλληνας ευρωβουλευτής, Νικος Ανδρουλάκης και ο Κύπριος ευρωβουλευτής Νεοκλής Συλικιώτης.
       
      Οι ευρωβουλευτές ενέκριναν τη σύνθεση της Επιτροπής για τις μετρήσεις εκπομπών στην αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία θα συνεδριάσει για πρώτη φορά τον Φεβρουάριο, οπότε και θα εκλέξει τον πρόεδρο και τους αντιπροέδρους της.
       
      Η Επιτροπή θα διερευνήσει τα εξής:
       
      * τις όποιες υποψίες για ενδεχόμενη αποτυχία της Κομισιόν να αναθεωρήσει τους κύκλους δοκιμών,
      * τις όποιες υποψίες για ενδεχόμενη παράλειψη της Κομισιόν και των αρχών των κρατών-μελών της ΕΕ να προβαίνουν σε σωστές και αποτελεσματικές ενέργειες κατά την επίβλεψη της εφαρμογής των κανονισμών και την επιβολή της ρητής απαγόρευσης των «ελαττωματικών συσκευών»,
      * για τη φερόμενη αποτυχία της Κομισιόν να εισάγει δοκιμές που αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης,
      * για τη φερόμενη αποτυχία των κρατών-μελών να θεσπίσουν διατάξεις για την επιβολή αποτελεσματικών, αναλογικών και αποτρεπτικών κυρώσεων στους κατασκευαστές για τις όποιες παραβάσεις, καθώς και
      * εάν η Κομισιόν και τα κράτη-μέλη είχαν αποδείξεις για τη χρήση του παραποιημένου λογισμικού (σ.σ. από την VW) πριν από το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε στις 18 Σεπτεμβρίου 2015.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=101624
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Δομικές αλλαγές στους όρους δόμησης 13.000 περίπου μικρών οικισμούς με πληθυσμό κάτω των 2.000 κατοίκων προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος, το οποίο έχει λάβει ήδη τις πρώτες 23 μελέτες που βρίσκονται σε διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς έως το τέλος Μαρτίου.
       
      Όπως προκύπτει από την σημερινή συνάντηση εργασίας με φορείς αρχιτεκτόνων και πολιτικών μηχανικών, οι κανόνες που είχαν θεσμοθετηθεί παλαιότερα με προεδρικό διάταγμα του 1982 και μετά δεν μπορούν να συνεχίσουν να ισχύουν δεδομένου ότι δημιουργούν απλά αντίγραφα, τα οποία με την πάροδο των χρόνων ουσιαστικά θα ακυρώσουν τον παραδοσιακό τους χαρακτήρα.
       
      Η πρόταση, σύμφωνα με τον καθηγητή του ΕΜΠ και συντονιστή του προγράμματος, Βασίλη Γκανιάτσα, είναι αφού ολοκληρωθεί το δεύτερο κύμα μελετών για τους υπόλοιπους οικισμούς της χώρας (απομένουν άλλες 28 και εξαιρούνται η Αττική και η Θεσσαλονίκη), να υπάρξει ένας νέος νόμος, ο οποίος θα καταργεί όλα τα Π.Δ. και θα ορίζει γενικούς όρους.
       
      Ωστόσο θα συμπεριλάβει εξειδικευμένα σχέδια ανά Περιφέρεια, τα οποία θα λαμβάνουν υπόψη τους τη φυσιογνωμία των οικισμών, την ιστορική τους ταυτότητα, την αρχιτεκτονική έκφραση αλλά και τη δυναμική του καθενός, καθώς επίσης και το αν αυτός κατοικείται ή έχει εγκαταλειφθεί.
       
      Μέχρι τώρα έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες για οικισμούς σε 23 περιοχές μεταξύ των οποίων τα Δωδεκάνησα, η Μεσσηνία, τα Τρίκαλα, η Καρδίτσα, η Ημαθία, η Μαγνησία και η Αχαία.
       
      Από τα στοιχεία που έχουν προκύψει θα δημιουργηθεί, σύμφωνα με τη γενική γραμματέα Χωρικού Σχεδιασμού, Ρένα Κλαμπατσέα, ένα μητρώο των οικισμών στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία και τις αναλύσεις γι αυτούς και θα είναι προσβάσιμο σε όλους.
       
      Σήμερα στην Ελλάδα από τους 13.000 οικισμούς που υπάρχουν περί τους 12.000 χαρακτηρίζονται «ουδέτεροι», 850 παραδοσιακοί και περίπου 110 εγκαταλελειμμένοι.
       
      Βάσει των μελετών που έχουν ήδη εκπονηθεί τρεις είναι οι βασικοί λόγοι της καταστροφής των ελληνικών οικισμών: - Η εγκατάλειψη - Η άκριτη μεταφορά αστικών προτύπων. - η αυθαίρετη και βεβιασμένη ανάπτυξή τους βάσει μορφολογικών κανόνων για τουριστική κατανάλωση.
       
      Πηγή: http://www.enikonomia.gr/timeliness/47122,Allazoyn-oi-oroi-domhshs-se-13000-oikismoys-me-plh8ysmo-katw-twn-2000-katoikwn.html
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Εδώ και χρόνια υπάρχει δικαστική διαμάχη ανάμεσα στην Oracle και τη Google, εφόσον η πρώτη έχει υποβάλλει μήνυση, στην οποία υποστηρίζει ότι η Google χρησιμοποίησε το Java λογισμικό για την ανάπτυξη του Android, χωρίς ωστόσο να καταβάλλει κάποιο ποσό.
       
       
      Στις 14 Ιανουαρίου λοιπόν, ένας δικηγόρος της Oracle δήλωσε ότι υπάρχει συμφωνία ανάμεσα σε Google και Apple, προκειμένου η προεπιλεγμένη μηχανή αναζήτησης στις συσκευές iOS να είναι η μηχανή της Google. Μάλιστα, συμπλήρωσε ότι η Google καταβάλλει στην Apple ποσοστό από τα κέρδη που της αποφέρει η παρουσία της μηχανής της στις Apple συσκευές.
       
      Επιπλέον, στα καταγεγραμμένα πρακτικά της δίκης, εντοπίστηκε η δήλωση ότι η Google κατέβαλλε στην Apple το ποσό του $1 δισεκατομμυρίου το 2014. Εδώ και πολλά χρόνια κυκλοφορούν φήμες περί συνεργασίας τέτοιου είδους ανάμεσα στις δύο εταιρείες, ωστόσο καμία από τις δύο δεν έχει επιβεβαιώσει επίσημα κάτι τέτοιο. Ακόμη, όσον αφορά την προαναφερθείσα αποκάλυψη στο δικαστήριο, τόσο η Kristin Huguet, εκπρόσωπος της Apple, όσο και ο Aaron Stein, εκπρόσωπος της Google, αρνήθηκαν να κάνουν κάποια δήλωση.
       
      Εάν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, η Apple ωφελείται οικονομικά από το επιχειρησιακό μοντέλο της Google που βασίζεται στις διαφημίσεις, το οποίο ο Tim Cook, CEO της Apple, έχει χαρακτηρίσει στο παρελθόν ως παραβίαση της ιδιωτικότητας.
       
      Ακόμη, στη συγκεκριμένη δίκη αναφέρθηκε ότι η Google καταβάλλει στην Apple το 34% των εσόδων της από την παρουσία της μηχανής αναζήτησης στις συσκευές iOS. Τόσο η Google όσο και η Apple έκαναν αίτηση για διαγραφή της συγκεκριμένης δήλωσης από τα δημόσια πρακτικά του δικαστηρίου.
       
      Μάλιστα, η Google ανέφερε στην αίτησή της ότι οι λεπτομέρειες της συμφωνίας της με την Apple είναι άκρως εμπιστευτικές. Τα πρακτικά της δίκης έχουν απομακρυνθεί από την ηλεκτρονική βάση δεδομένων του αμερικανικού δικαστηρίου.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/apple/iphone/google-1-%CE%B4%CE%B9%CF%83%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-apple-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-r10967
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η λιγνιτική παραγωγή αποτελεί την καρδιά του συστήματος ηλεκτροπαραγωγής και διαμορφώνει εν πολλοίς το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας, αφού τα συγκεκριμένα εργοστάσια της ΔΕΗ έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και είναι πιο ανταγωνιστικά εάν συγκριθούν με τις άλλες τεχνολογίες. Με αυτό το δεδομένο λοιπόν και καθώς το κόστος της λιγνιτικής ηλεκτροπαραγωγής αφορά ιδιαίτερα την ενεργοβόρο βιομηχανία, η οποία επηρεάζεται άμεσα, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το πως διαμορφώνονται οι συντελεστές κόστους της ΔΕΗ και εάν η εταιρεία που σύμφωνα με την πρόσφατη απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού έχει δεσπόζουσα θέση στην αγορά ηλεκτρισμού λειτουργεί αποτελεσματικά και εμφανίζει ανταγωνιστικά κόστη προς όφελος των καταναλωτών.
       
      Πρόσφατα, λοιπόν, στις 12 Ιανουαρίου γνωστοποιήθηκε ότι το ΔΣ της ΔΕΗ, ενέκρινε μετά από διαγωνισμό την προμήθεια 550.000 τόνων λιγνίτη για τις ανάγκες των ΑΗΣ Μελίτης, Καρδιάς και Αγίου Δημητρίου συνολικής αξίας 18,7 εκ. ευρώ. Η τιμή που προκύπτει από τη συγκεκριμένη ανάθεση στην εταιρεία ΜΕΤΕ ΑΕ που εκμεταλλεύεται τα λιγνιτωρυχεία Αχλάδας Φλώρινας και Προσηλίου Κοζάνης, είναι 34 ευρώ ο τόνος.
       
      Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον λοιπόν να εξετάσει κανείς πόσο πλήρωνε η ΔΕΗ στο παρελθόν για τον εργολαβικό λιγνίτη. Η απάντηση έρχεται από τις ίδιες τις ανακοινώσεις που είχε εκδώσει η εταιρεία στο πλαίσιο των σχετικών συμβάσεων που είχε υπογράψει με προμηθευτές. Το 2007 λοιπόν, το ΔΣ της ΔΕΗ είχε εγκρίνει σύμβαση προμήθειας με τη Λιγνιτωρυχεία Αχλάδας για τη μακροχρόνια τροφοδοσία με λιγνίτη του ΑΗΣ Μελίτης, με τη συμφωνηθείσα τιμή να ανέρχεται σε 13,4 ευρώ ο τόνος. Στην ίδια ανακοίνωση αναφερόταν ότι η σύμβαση που ίσχυε μέχρι το 2007 είχε τιμή εκκίνησης σε τιμές πρώτου τριμήνου 2001 τα 10,556 ευρώ ο τόνος. Δηλαδή το κόστος του εργολαβικού λιγνίτη, εκτινάχθηκε σε διάστημα 7 ετών κατά 253%, με βάση τις τιμές και τα κόστη που έχουν γίνει γνωστά.
       
      Κόστος καυσίμου
      Από το καλοκαίρι του 2014 και μετά πάντως η ΔΕΗ έχει έρθει αντιμέτωπη με την ευτυχή συγκυρία της σημαντικής μείωσης της τιμής των καυσίμων. Αυτό δε φαίνεται να έχει ιδιαίτερη σημασία για την εταιρεία, η οποία στην προχθεσινή ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού , χαρακτήριζε “αντιεπιστημονικά και πάντως εντελώς αβάσιμα” τα στοιχεία κόστους που συσχετίζουν την τιμή του πετρελαίου με το κόστος παραγωγής της ηλεκτρικής ενέργειας στην ηπειρωτική χώρα.
       
      Η συγκεκριμένη θέση της ΔΕΗ διατυπώνεται για πρώτη φορά, αφού στο παρελθόν η εταιρεία με επίσημες ανακοινώσεις της είχε συσχετίσει ευθέως την τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος και τα τιμολόγιά της με το κόστος των καυσίμων. Μάλιστα η ίδια η εταιρεία είχε ζητήσει και είχε πετύχει την επιβολή ρήτρας καυσίμων το 2008. Σε κάθε περίπτωση η ΔΕΗ επί μακρό χρονικό διάστημα και μέχρι πρόσφατα συνήθιζε να συσχετίζει την τιμή των καυσίμων με τα τιμολόγια του ρεύματος.
       
      Ενδεικτικά στην ανακοίνωση που είχε εκδώσει το 2007 εξηγώντας “την αλήθεια για τις αυξήσεις του ηλεκτρικού ρεύματος” η εταιρεία είχε επικαλεστεί την κατακόρυφη αύξηση των τιμών των καυσίμων. Το 2008 η ΔΕΗ έλεγε επίσης ότι παρά τη διεθνή ενεργειακή κρίση και την εκτίναξη του πετρελαίου η νέα αύξηση στα τιμολόγια ρεύματος είναι μικρότερη. Αλλά και πιο πρόσφατα το 2012 η ΔΕΗ είχε σε ανακοίνωσή της επικαλεστεί τις τότε υψηλές διεθνείς τιμές των καυσίμων παρουσιάζοντας τα νέα αυξημένα τιμολόγια για πελάτες υψηλής τάσης.
       
      Η διαφορά σε σχέση με τώρα είναι ότι την περίοδο που εκδόθηκαν οι παλαιότερες ανακοινώσεις το πετρέλαιο ανέβαινε, με αποτέλεσμα να στηρίζεται το αίτημα της ΔΕΚΟ για αυξήσεις στα τιμολόγια, ενώ τώρα οι τιμές του πετρελαίου μειώνονται και άρα η ΔΕΗ θα έπρεπε να μειώσει και εκείνη τα κοστολόγια και τα τιμολόγιά της.
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/forum/thread/5473516
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Την προσωρινή αναστολή όλων των πρωτοκόλλων κατεδάφισης για τα αυθαίρετα που έχουν ανεγερθεί μέσα σε δασικές εκτάσεις, μέχρι την κύρωση των δασικών χαρτών, επανασχεδιάζει η κυβέρνηση.
       
      Σύμφωνα με τα Νέα, το μέτρο θα συνδυαστεί με το νέο νομοσχέδιο για τους δασικούς χάρτες, το οποίο θα τεθεί σε διαβούλευση μέσα στις επόμενες μέρες και προβλέπει η κύρωση των δασικών χαρτών να μην υπερβαίνει την τριετία.
       
      Από το υπουργείο Περιβάλλοντος ξεκαθαρίζουν ότι δεν θα υπάρξει γενικά αναστολή κατεδαφίσεων για τρία χρόνια γιατί μπορεί σε κάποια περιοχή να έχουμε κύρωση των δασικών χαρτών γρηγορότερα, ακόμη και σε έξι μήνες.
       
      Η τροπολογία για την αναστολή των κατεδαφίσεων είχε αποσυρθεί τον περασμένο Νοέμβριο έπειτα από αντιδράσεις που προκλήθηκαν. Τώρα όμως επανασχεδιάζεται, όπως είχε προαναγγείλει στη Βουλή ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης, αφού χωρίς τους δασικούς χάρτες δεν μπορεί να υπάρχει ακριβής αποτύπωση μιας περιοχής.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500053116
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το φορτηγό πλοίο Baltic Ace βυθίστηκε ύστερα από σύγκρουση με εμπορικό πλοίο στην είσοδο του κεντρικού καναλιού του λιμανιού του Ρότερνταμ, στις 5 Δεκεμβρίου του 2012.
       
      Το έργο ανέλκυσής του ξεκίνησε το 2014 και στο αρχικό σχέδιο ήταν προγραμματισμένο το σπάσιμο του πλοίου σε 6 τμήματα για να διευκολυνθεί η ανέλκυσή του.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι το Baltic Ace ήταν φορτωμένο με πάνω από 1.400 αυτοκίνητα, κάτι που αποτελούσε απειλή για το περιβάλλον, αλλά και για τη διέλευση πλοίων από την περιοχή.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/156938/vgazontas-apo-vytho-fortigo-ploio-me-1400-ohimata-video
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το Ε' Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας ερμηνεύοντας το νομοθετικό πλαίσιο της διπλής ανάπλασης των περιοχών της Λεωφόρου Αλεξάνδρας και του Βοτανικού, αποφάνθηκε ότι η κατεδάφιση του γηπέδου «Απόστολος Νικολαΐδης» του Παναθηναϊκού δεν συντελείται πριν την ολοκλήρωση των εργασιών οικοδόμησης του γηπέδου στο Βοτανικό στην περιοχή Ελαιώνας του Δήμου Αθηναίων.
       
      Παράλληλα, το εν λόγω Τμήμα του ΣτΕ με την υπ'Α αριθ. 205/2015 απόφασή του απέρριψε την αίτηση του ΠΑΟ, ο οποίος ζητούσε να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική και παράνομη η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων της διπλής ανάπλασης. Στην πράξη, ο Παναθηναϊκός ζητούσε να κατεδαφιστεί το γήπεδο της Λ. Αλεξάνδρας μετά την ολοκλήρωση και τη λειτουργία του νέου γηπέδου στον Ελαιώνα.
       
      Στην προσφυγή του ο Παναθηναϊκός, υποστήριζε ότι από τις αλλαγές που έχουν γίνει διαδοχικά στο νομοθετικό πλαίσιο για τη διπλή ανάπλαση και την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ του 2011, έχει δημιουργηθεί παρερμηνεία αναφορικά με το χρόνο κατεδάφισης του γηπέδου της Λ. Αλεξάνδρας και τη δυνατότητα χρησιμοποίησης του νέου γηπέδου στο Βοτανικό.
       
      Ακόμη, ο Παναθηναϊκός υποστήριζε ότι από την νομοθεσία, προκύπτει ότι προηγείται η ολοκλήρωση της κατεδάφισης του γηπέδου της Λ. Αλεξάνδρας και μετά εκδίδεται η άδεια λειτουργίας των νέων αθλητικών εγκαταστάσεων στο Βοτανικό, πλην του γηπέδου ποδοσφαίρου.
       
      Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ έκρινε ότι η τροπολογία που περιελήφθη στο άρθρο 3 του νόμου 4117/2013 η οποία αντικατέστησε διάταξη του προηγούμενου νόμου 3983/2011, «προβλέπει σαφώς, ότι κατεδάφιση (του γηπέδου της Λ. Αλεξάνδρας) δεν συντελείται πριν την ολοκλήρωση των εργασιών οικοδόμησης του ποδοσφαιρικού γηπέδου στην περιοχή ανάπλασης ΙΙ» (Βοτανικός).
       
      Επίσης, το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο δεν δέχθηκε τον ισχυρισμό του ΠΑΟ ότι κατά παράβαση του άρθρου 16 του Συντάγματος, η νομοθεσία περιορίζει τις αθλητικές δραστηριότητες του μόνο στα 7.500 τ.μ. και δεν προβλέπει ρητά ότι μπορεί να γίνει χρήση και του νέου γηπέδου ποδοσφαίρου.
       
      Αντίθετα, το ΣτΕ έκρινε ότι η αναφορά του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος σε αθλητικές εγκαταστάσεις 7.500 τ.μ. του Σωματείου «δεν σημαίνει ότι αποκλείεται η χρήση από αυτό και του γηπέδου ποδοσφαίρου».
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/all-news/item/33268-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%AD%CE%B3%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B7%CF%80%CE%AD%CE%B4%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CE%BF%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B4%CE%AC%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B7%CF%80%CE%AD%CE%B4%CE%BF%CF%85-%CE%BB%CE%B1%CE%BB%CE%B5%CE%BE%CE%AC%CE%BD%CE%B4%CF%81%CE%B1%CF%82
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στο 5,7% "βλέπει" την παγκόσμια ανεργία για το 2017 ο Διεθνής Οργανισμός Εργασίας (ILO), χαμηλότερα δηλαδή από το 5,8% στο οποίο ανήλθε στην περίοδο 2014-2016, ωστόσο τα νούμερα δεν είναι τόσο αισιόδοξα και για την Ελλάδα.
       
      Σύμφωνα με τον ILO, η ανεργία θα μειωθεί χάρις στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, και παρά τον ολοένα μεγαλύτερο πληθυσμό, κάτι που σημαίνει ότι πρακτικά οι άνεργοι θα είναι περισσότεροι, αλλά σε μικρότερο ποσοστό επί του παγκόσμιου πληθυσμού.
       
      Παράλληλα το ILO προέβλεψε ότι ο αριθμός των ανέργων θα ξεπεράσει τους 200 εκατ. για πρώτη φορά το 2017, ενώ το 2015 ανήλθε στους 197,1 εκατ. το 2015.
       
      Όπως μεταδίδει το Reuters, στις χτυπημένες από την κρίση οικονομίες όπως η Ελλάδα, η Πορτογαλία και η Ισπανία, τα επίπεδα της ανεργίας θα πέσουν κατά 2% συγκριτικά με το 2015, αλλά θα παραμείνουν πάνω από το 20% στην Ελλάδα και την Ισπανία.
       
      Πηγή: http://www.capital.gr/oikonomia/3097018/ilo-sto-5-7-i-pagkosmia-anergia-to-2017-pano-apo-20-stin-ellada
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οριστικά στα χέρια των Κινέζων περνά πλέον το μεγαλύτερο λιμάνι της Ελλάδας και σε ποσοστό 67%, καθώς το ΤΑΙΠΕΔ έκανε δεκτή τη νέα προσφορά της Cosco που έφτασε τα 368,5 εκατ. ευρώ.
       
      Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ:
       
      «Κατά τη σημερινή του συνεδρίαση, το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ έκανε αποδεκτή την από 20 Ιανουαρίου 2016 βελτιωτική προσφορά της Cosco Group (Hong Kong) Limited στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αξιοποίηση του 67% των μετοχών εκδόσεως της «Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς Α.Ε.».
       
      Τo ΔΣ του ΤΑΙΠΕΔ ανακήρυξε την παραπάνω εταιρεία πλειοδότη και την κάλεσε να υποβάλει τα συμπληρωματικά δικαιολογητικά που απαιτούνται προκειμένου να ανακηρυχθεί «Προτιμώμενος Επενδυτής», σύμφωνα με τους όρους του διαγωνισμού.
       
      Η Cosco Group (Hong Kong) Limited, ανταποκρινόμενη στο αίτημα του ΤΑΙΠΕΔ, κατέθεσε σήμερα βελτιωτική δεσμευτική προσφορά για την απόκτηση του 67% της εταιρείας ΟΛΠ ΑΕ, προσφέροντας τίμημα 22 ευρώ ανά μετοχή, ήτοι 368,5 εκατ. ευρώ για το ποσοστό του 67%».
       
      Πηγή: http://www.thepressproject.gr/article/87956/Ekleise-to-deal-me-tin-Cosco---Stous-Kinezous-anikei-pleon-o-OLP
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Μικρά κτίρια-στολίδια, σφηνωμένα ανάμεσα σε κακόγουστες πολυκατοικίες, επιβιώνουν σε πείσμα της αντιπαροχής που, αν και έσπειρε οικοδομήματα χωρίς χαρακτήρα, δεν κατέστρεψε την εικόνα μιας άλλοτε γραφικής συνοικίας, του Μετς.
       
      Λαϊκές και αστικές κατοικίες, απομεινάρια του 19ου αιώνα αλλά κυρίως του Μεσοπολέμου, οπότε στο Μετς ανεγέρθηκαν κτίρια μοντερνιστικής αισθητικής - συνηθισμένα στην εποχή τους, σήμερα όμως ξεχωριστά -, μπλέκονται όμορφα με σύγχρονες κατασκευές, αν και όχι πάντα ενδιαφέρουσες, και εκπέμπουν ακόμη την αίσθηση της γειτονιάς στην καρδιά της Αθήνας.
       
      Σε αυτή τη γειτονιά περιηγήθηκε «Το Βήμα», παρέα με μια ομάδα αρχιτεκτόνων, αρχαιολόγων και άλλων επιστημονικών συνεργατών της οργάνωσης Monumenta, η οποία κατέγραψε όλα τα σημαντικά κτίρια στην περιοχή. Με «ξεναγούς» την αρχαιολόγο κυρία Ειρήνη Γρατσία, συντονίστρια της οργάνωσης, και τον αρχιτέκτονα κ. Ιωσήφ Ευφραιμίδη, μέλος της Πρωτοβουλίας Κατοίκων Μετς, ταξιδέψαμε στον χρόνο μέσα από τις 135 αξιόλογες κατασκευές που έχουν διασωθεί στο Μετς ως τις ημέρες μας.
       

       
      Καλλιτέχνες και διανοούμενοι
      Με πληθώρα αρχιτεκτονικών ρυθμών, λίγα καταστήματα, τους απαραίτητους πεζόδρομους, ανοιχτούς χώρους και αυξημένο πράσινο συγκριτικά με άλλες περιοχές του Κέντρου, το Μετς συγκεντρώνει εκείνα τα αστικά χαρακτηριστικά που κάνουν μια περιοχή βιώσιμη. Αυτή η «αστική υγεία» αποτυπώνεται και στον μικρό πεζόδρομο Μηνιάτη, με τα άλλοτε μοντέρνα σπίτια του Μεσοπολέμου - σε ένα από αυτά ζούσε και ο πρώην υπουργός Αντώνης Τρίτσης - με τα πέτρινα σκαλάκια και τις ευωδιαστές γαζίες.
       
      Εκεί κοντά, σε ένα παγκάκι - από τα πολλά που βρίσκονται τοποθετημένα στην περιοχή - καθόταν να ξαποστάσει από τις ανηφοριές η κυρία Ελένη, η οποία διανύει την έβδομη δεκαετία της ζωής της. Με τα ψώνια ακουμπισμένα δίπλα της στο πλακόστρωτο, απολάμβανε έναν ήλιο με... δόντια παρέα με άλλες δύο συνομήλικές της, όλες κάτοικοι της περιοχής εδώ και δεκαετίες.
       
      Στο Μετς η κυρία Ελένη έζησε καλές στιγμές αλλά και δύσκολες εποχές, όπως την Κατοχή και τα Δεκεμβριανά, όταν η περιοχή είχε μετατραπεί σε πεδίο μάχης. «Δεν εγκατέλειψα ποτέ το Μετς. Παραμένει πάντα η γειτονιά μου. Ισως όχι όπως την έζησα αλλά οι αλλαγές δεν ήταν απότομες. Υπάρχουν σημεία που είναι ίδια, όπως παλιά» λέει η ίδια.
       

       
      Το Μετς εξακολουθεί να είναι μια ιδιαίτερη συνοικία, η οποία, όπως και τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, συγκεντρώνει καλλιτέχνες και διανοουμένους, παραμένει μια παραδοσιακή αθηναϊκή γειτονιά και διακρίνεται για την εξαιρετική θέα προς το Ζάππειο, τον αρχαιολογικό χώρο του Ολυμπιείου και την Ακρόπολη. Ο πρωτοπόρος αρχιτέκτονας του κινήματος του μοντερνισμού Λε Κορμπυζιέ την είχε αποκαλέσει «μπαλκόνι της Αθήνας».
       
      Η περιοχή ήταν αραιοκατοικημένη ως τις δεκαετίες του 1870 και του 1880, οπότε το σχέδιο πόλης της Αθήνας επεκτάθηκε προς τον λόφο του Αρδηττού. Τότε άρχισαν να χτίζονται στο Μετς μικρά σπίτια, τα οποία, όπως αναφέρει ο κ. Ευφραιμίδης, εξυπηρετούσαν αρχικά τις ανάγκες της βασιλικής αυλής.
       
      «Βαφτίστηκε» από μια μπίρα
      Το όνομά του πάντως το «κληρονόμησε» από μια μπιραρία του Καρόλου Φιξ, την οποία έχτισε στα 1883 στην πλαγιά του Αρδηττού, σε διαφορετικά επίπεδα. «Εφερε την επωνυμία Μετς και διέθετε μπίρα που παρήγε το εργοστάσιό του στην Αθήνα. Η μπιραρία είχε ονομαστεί έτσι σε ανάμνηση της μάχης του γαλλοπρωσικού πολέμου του 1870 που είχε διεξαχθεί στη γαλλική πόλη Μετς και στην οποία είχαν λάβει μέρος και έλληνες εθελοντές», όπως αναφέρεται στο βιβλίο «Αθήνα - Ιχνηλατώντας την πόλη» των Θανάση Γιοχάλα και Τόνιας Καφετζάκη (εκδόσεις Εστία).
       
      Η μπιραρία λειτούργησε ως κέντρο αναψυχής της αθηναϊκής καλής κοινωνίας ως το 1900. Αργότερα όμως η αίγλη της χάθηκε καθώς μετατράπηκε σε κέντρο σεπαρέ με δωμάτια για παράνομες ερωτικές συναντήσεις. Ετσι απέκτησε και το «παρατσούκλι» «τα Παντρεμενάδικα», για εκείνες τις ξύλινες πρόχειρες κατασκευές που φιλοξενούσαν ερωτικά ραντεβού και λειτουργούσαν ως καταφύγια παράνομων δεσμών.
       
      Υπάρχει όμως και μια άλλη εκδοχή για την προέλευση αυτής της δεύτερης ονομασίας. Οπως σημειώνεται στο βιβλίο των Γιοχάλα - Καφετζάκη, συνδέεται με τον γάμο δύο ηλικιωμένων (ο γαμπρός 80 ετών και η νύφη 75χρονη) ο οποίος είχε συγκινήσει την Αθήνα στα τέλη του 19ου αιώνα.
       

       

       

       

       
      Η ελληνική Μονμάρτρη
      Τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα το Μετς άρχισε να συγκεντρώνει περισσότερους κατοίκους. Στην εποχή του Μεσοπολέμου άρχισαν να χτίζονται νέα σπίτια, μοντερνιστικής αντίληψης, καθώς και πολυκατοικίες. Ο Ιλισός εξακολουθούσε να διασχίζει την περιοχή ως το 1956, οπότε καλύφθηκε με την κατασκευή των λεωφόρων Καλλιρρόης και Βασιλέως Κωνσταντίνου.
       
      Διανοούμενοι, καλλιτέχνες και σημαντικοί αρχιτέκτονες της εποχής άρχισαν να κατοικούν στην περιοχή από τις πρώτες δεκαετίες του 20ού αιώνα, οπότε εγκατέστησαν εκεί και τα εργαστήριά τους, συχνάζοντας στα ταβερνάκια και στα καφενεία της. Τότε ήταν που το Μετς απέκτησε και την ονομασία «ελληνική Μονμάρτρη» καθώς είχε παρόμοια εικόνα και ατμόσφαιρα με την αντίστοιχη συνοικία του Παρισιού.
       
      Τις τελευταίες δεκαετίες δρόμοι πεζοδρομήθηκαν, πολλά σπίτια αποκαταστάθηκαν, άλλα με προσοχή, άλλα πάλι όχι. Αρκετά παραμένουν εγκαταλελειμμένα καθώς στα χρόνια της οικονομικής ύφεσης πολλά σχέδια έμειναν στη μέση. Τα μικρομάγαζα κυριαρχούν ακόμη σε πείσμα των καιρών και οι κάτοικοι απολαμβάνουν μια ήρεμη και ήσυχη γειτονιά στο κέντρο της Αθήνας.
       
      Κτιριακό απόθεμα
      Σε τρεις γειτονιές 270 αξιόλογα κτίρια
      Η συνοικία του Μετς περιλαμβάνει τις γειτονιές Βαρνάβα, Μετς και Νεκροταφείο, στις οποίες καταγράφηκαν συνολικά 270 αξιόλογα κτίρια από τους συνεργάτες της Monumenta.
       
      Η αποτύπωση του κτιριακού αποθέματος της περιοχής αποτελεί μέρος του προγράμματος «Καταγραφή και ανάδειξη κτιρίων του 19ου και του 20ού αιώνα στην Αθήνα», το οποίο ξεκίνησε το 2013 και μόλις ολοκληρώθηκε, με χρηματοδότηση του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».
       
      Συνολικά το αρχείο που έχει δημιουργηθεί περιλαμβάνει περισσότερα από 10.000 κτίρια, αν και ο τελικός επανέλεγχος θα καταδείξει τον ακριβή αριθμό.
       
      Αναλυτικότερα έχουν καταγραφεί περίπου 3.500 κτίρια σε Εξάρχεια, Ιστορικό Κέντρο, Ψυρρή, Πλάκα, Κουκάκι, Κολωνάκι, Ιλίσια, 1.150 σε Νέο Κόσμο και Παγκράτι, 1.529 σε Πετράλωνα και Θησείο, 1.250 σε Κολωνό, Ακαδημία Πλάτωνος, Βοτανικό, Προφήτη Δανιήλ και Σεπόλια, 536 στην περιοχή από τα Κάτω Πατήσια ως τον Προμπονά, 1.404 στις βόρειες κεντρικές συνοικίες (Αγιος Παντελεήμονας, Κυψέλη κ.ά.) και 730 κτίρια σε Αμπελοκήπους, Ερυθρό Σταυρό, Πολύγωνο κ.ά.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=769343
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το ποσό των 217 εκατ. ευρώ σε βασικά διευρωπαϊκά έργα ενεργειακών υποδομών, κυρίως στην Κεντρική και Νοτιοανατολική Ευρώπη, θα επενδύσει η Κομισιόν.
       
      Συνολικά, 15 projects επιλέχθηκαν, μετά από την υποβολή προτάσεων που έγινε στο πλαίσιο του προγράμματος «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF).
       
      Να αναφερθεί ότι από τις 15 προτάσεις που επελέγησαν για χρηματοδότηση, οι 9 αφορούν έργα στον τομέα του φυσικού αερίου (οικονομική βοήθεια ύψους 207 εκατ. ευρώ), οι 6 έργα αφορούν τον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας (10 εκατ. ευρώ), οι 13 αφορούν περιβαλλοντικές μελέτες (29 εκατ. ευρώ) και οι 2 κατασκευαστικά έργα (188 εκατ. ευρώ)..
       
      Εκτιμάται ότι τα εν λόγω έργα θα αυξήσουν την ενεργειακή ασφάλεια και θα βοηθήσουν στον τερματισμό της ενεργειακής απομόνωσης κρατών-μελών από τα πανευρωπαϊκά δίκτυα ενέργειας. Επίσης, θα συμβάλλουν στην ολοκλήρωση της ευρωπαϊκής αγοράς ενέργειας και την ενσωμάτωση των ΑΠΕ στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.
       
      Σε δηλώσεις του ο Ευρωπαίος Επίτροπος αρμόδιος για την κλιματική δράση και την ενέργεια, Miguel Arias Canete, σημείωσε ότι «στοχεύουμε στην ενίσχυση των περιοχών της Ευρώπης που το χρειάζονται περισσότερο. Με τη χρηματοδότηση αυτή θα βοηθηθεί ο ασφαλής εφοδιασμός και η αναβάθμιση της ευρωπαϊκής ενεργειακής αγοράς. Πρέπει να προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός των ενεργειακών μας δικτύων για να φέρουμε οποιαδήποτε απομονωμένη χώρα πιο κοντά στην ευρωπαϊκή αγορά ενέργειας. Τα σύγχρονα δίκτυα ενέργειας είναι ζωτικής σημασίας για την εξασφάλιση της αποδοτικής χρήσης των ενεργειακών μας πόρων και συνεπώς βασικό στοιχείο για την επίτευξη των κλιματικών στόχων μας».
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/energeia/ilektrkiki-energeia/item/33260-%CE%BA%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B9%CF%8C%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-127%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CE%B5-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%BA%CF%84%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.