Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Οµάδα Έργου συστήνει το ΥΠΕΝ με αντικείμενο τον συντονισµό, την παρακολούθηση και τη διαχείριση του Προγράµµατος «ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ» και των υποστηρικτικών αυτού ενεργειών, καθώς και την υλοποίηση των υποστηρικτικών ενεργειών.
       
      Έργο της Οµάδας είναι να:
       
       
      • Κοινοποιεί στην ΕΥ∆ ΕΠΑΝΕΚ το ετήσιο πρόγραµµα ενεργειών, για τις κατηγορίες πράξεων που διαχειρίζεται σύµφωνα µε τα προβλεπόµενα στην παράγραφο 8 του άρθρου 5 του Ν. 3614/2007 καθώς και εξαµηνιαίες εκθέσεις ποιοτικής ανάλυσης της προόδου που επιτεύχθηκε.
       
      • Προβαίνει στην αναγκαία εξειδίκευση των κατηγοριών πράξεων που διαχειρίζεται σύµφωνα µε τις κατευθύνσεις της ΕΥ∆ ΕΠΑΝΕΚ.
       
      • Λαµβάνει τα κατάλληλα µέτρα για την αξιοποίηση των συµπερασµάτων των αξιολογήσεων των Επιχειρησιακών Προγραµµάτων.
       
      • Παρακολουθεί την πορεία εφαρµογής των κατηγοριών πράξεων που διαχειρίζεται και ειδικότερα τη χρηµατοοικονοµική πρόοδό τους, τους ποσοτικοποιηµένους δείκτες και τις προοπτικές εξέλιξής τους και εισηγείται στην ΕΥ∆ ΕΠΑΝΕΚ προτάσεις αναθεώρησής τους.
       
      • Συντάσσει τις αναγκαίες αναφορές που ζητούνται από την ΕΥ∆ ΕΠΑΝΕΚ για την υποβολή των ετήσιων και τελικών εκθέσεων εκτέλεσης, την προετοιµασία της ετήσιας εξέτασης του ΕΠΑΝ ΙΙ, την προετοιµασία της Επιτροπής Παρακολούθησης κλπ. (αντίστοιχα και για τα Π.Ε.Π. των περιφερειών µεταβατικής στήριξης). • Συνεργάζεται µε την Εθνική Αρχή Συντονισµού, την καθ΄ ύλην αρµόδια υπηρεσία συντονισµού και την Επιτροπή και παρέχει σε αυτές κάθε πληροφορία που ζητείται.
       
      • Μεριµνά για εξειδίκευση όπου απαιτείται των απαραίτητων εργαλείων, προτύπων και προδιαγραφών για τη σωστή άσκηση των αρµοδιοτήτων διαχείρισης που του έχουν εκχωρηθεί σε συµφωνία µε την ΕΥ∆ ΕΠΑΝΕΚ και την Εθνική Αρχή Συντονισµού.
       
      • Μεριµνά για την συγκρότηση της Κεντρικής Επιτροπής Αξιολόγησης και Συντονισµού σύµφωνα µε τα όσα ορίζονται στον Οδηγό Υποβολής Προτάσεων του Προγράµµατος ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ.
       
      • Μεριµνά για την αξιολόγηση των προτάσεων που υποβάλλονται, εφαρµόζοντας τα εγκεκριµένα από την Επιτροπή Παρακολούθησης κριτήρια ένταξης µε την υποστήριξη του KAΠΕ και σύµφωνα µε τα προβλεπόµενα στον Οδηγό Υποβολής Προτάσεων.
       
      • Μεριµνά για την έκδοση της απόφασης ένταξης των πράξεων στους άξονες προτεραιότητας του ΕΠΑΝ ΙΙ και των Π.Ε.Π. των πέντε περιφερειών µετάβασης µετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας διατύπωσης γνώµης και την ολοκλήρωση της διαδικασίας έκδοσης συµφώνου αποδοχής των όρων ένταξης. Μεριµνά για την έκδοση 3 τροποποιήσεων της απόφασης ένταξης ή ανάκλησης αυτής και τη δηµοσιοποίηση των σχετικών αποφάσεων στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιµατικής Αλλαγής και του ΚΑΠΕ.
       
      • Μεριµνά για την έκδοση απόφασης ανάκτησης αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών σύµφωνα µε τα οριζόµενα στην ΥΠΑΣΥ∆ (ΦΕΚ 540/τ.Β/27.03.08 όπως τροποποιείται και ισχύει κάθε φορά) σε περιπτώσεις που διαπιστωθεί βάσει των επαληθεύσεων που διενεργεί το ΚΑΠΕ αχρεωστήτως καταβληθείσα δαπάνη.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=99980
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τη δημιουργία μητροπολιτικού υδατοδρομίου σχεδιάζει η εταιρεία "Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης ΑΕ", που ήδη κατέθεσε αίτηση για την έκδοση άδειας λειτουργίας, με στόχο να "προλάβει" την επόμενη τουριστική περίοδο.
       
      Το υδατοδρόμιο θα διαθέτει τουλάχιστον τέσσερις θέσεις πρόσδεσης υδροπλάνων, παρέχοντας την απαιτούμενη επιχειρησιακή υποστήριξη στα αεροσκάφη που θα δρομολογηθούν από όσες εταιρείες σκοπεύουν να δραστηριοποιηθούν στο χώρο. Έτσι θα ενισχυθεί η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την υπόλοιπη ηπειρωτική Ελλάδα, αλλά κυρίως με τα νησιά.
       
      "Η διοίκηση της εταιρίας υπέβαλε έγκαιρα το φάκελο, προκειμένου να προλάβει η Θεσσαλονίκη να ενταχθεί ως προορισμός για υδροπλάνα στην ερχόμενη τουριστική περίοδο (2016). Aνάδοχος και υπεύθυνη για την παρακολούθηση της διαδικασίας αδειοδότησης υδατοδρομίου στη θαλάσσια περιοχή του λιμανιού της Θεσσαλονίκης είναι η εταιρεία Hellenic Seaplanes" υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση.
       
      Κατά την ΟΛΘ ΑΕ, τα υδατοδρόμια της Βορείου Ελλάδας, με κεντρικό αυτό της Θεσσαλονίκης, θα αποτελέσουν ένα σημαντικό δίκτυο αναχωρήσεων και αφίξεων από και προς το Βόρειο Αιγαίο, τη Μακεδονία, τη Θράκη, αλλά και γειτονικές χώρες, με σκοπό τη γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση των επιβατών στον τελικό προορισμό τους. Η ύπαρξη τελωνείου στο λιμάνι δίνει την ευελιξία στο υδατοδρόμιο να επεκτείνει τη δραστηριότητα του ώστε να μπορεί να υποδέχεται και διεθνείς πτήσεις.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Aitisi_gia_adeia_leitourgias_udatodromiou_katethese_o_OLTh/#.VlxyiHbhDDc
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Παρατείνεται ως την Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015 η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής των δόσεων φορολογίας εισοδήματος για φυσικά-νομικά πρόσωπα και της δεύτερης δόσης Ε.Ν.Φ.Ι.Α. που λήγει σήμερα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών.
       
      «Η παράταση αυτή κρίθηκε αναγκαία λόγω της προγραμματισμένης διακοπής λειτουργίας του TAXISNET, για εργασίες αναβάθμισης-συντήρησης, το χρονικό διάστημα από 28.11.2015 ως 29.11.2015» διευκρινίζει το υπουργείο.
       
      http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=758209
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      «Πορτοκαλί συναγερμό» εξέδωσε το Πεκίνο και προέτρεψε τους κατοίκους του να παραμείνουν σε εσωτερικούς χώρους εξαιτίας της πυκνής αιθαλομίχλης που κάλυψε την πρωτεύουσα της Κίνας.
       
      Τα επίπεδα του νέφους έφτασαν στο υψηλότερό τους για φέτος. Ο «πορτοκαλί συναγερμός» εκδόθηκε όταν το επίπεδο των μικρών αιωρούμενων σωματιδίων στην ατμόσφαιρα έφτασε στα 274 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) θεωρεί ότι μόνο στα 25 μικρογραμμάρια είναι ένα ασφαλές επίπεδο.
       
      Σύμφωνα με τον συναγερμό, οι βιομηχανικές εγκαταστάσεις θα πρέπει να ελαχιστοποιήσουν την παραγωγή τους, τα εργοτάξια θα πρέπει να σταματήσουν και απαγορεύεται η χρήση των μεγάλων φορτηγών.
       

       

       
      Το νέφος είναι πιθανό να παραμείνει για ακόμη δύο μέρες λόγω υγρασίας και νηνεμίας.
       
      Τον Μάρτιο, το Γραφείο Προστασίας του Περιβάλλοντος εισήγαγε τέσσερις τύπους συναγερμού για την ρύπανση: τον μπλε, τον κίτρινο, τον πορτοκαλί και τον κόκκινο.
       

       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι τα περιβαλλοντικά θέματα είναι πολύ κρίσιμα στην Κίνα, η οποία παράγει το μεγαλύτερο μέρος της ηλεκτρικής της ενέργειας από την καύση του άνθρακα, καθιστώντας την τον μεγαλύτερο παραγωγό αερίων του θερμοκηπίου.
       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/151263/portokali-synagermos-sto-pekino-oi-katoikoi-den-mporoyn-na-vgoyn-apo-ta-spitia-toys
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Στην ψηφιακή καταγραφή και αποτύπωση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού της Θεσσαλονίκης, με στόχο την εξοικονόμηση πόρων, τη μείωση των δαπανών λειτουργίας και συντήρησης, την εύκολη καταγραφή βλαβών αλλά και τη βελτίωση της ποιότητας του φωτισμού, προχωρά η διοίκηση του κεντρικού Δήμου.
       
      Θα αποτυπωθούν συνολικά 364 ηλεκτρικοί πίνακες και περισσότερα από 17.000 φωτιστικά σημεία, τα φρεάτια ηλεκτροφωτισμού καθώς και το υπόγειο, εναέριο και επιτοίχιο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού με συσκευές PDA/GPS και για το λόγο αυτό ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Εργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας του Δήμου Θεσσαλονίκης, Θανάσης Παππάς, υπέγραψε σύμβαση με τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρίας.
       
      Το σύστημα θα λειτουργεί σε γραφικό περιβάλλον και θα αποτελείται από υποσυστήματα καταγραφής και διόρθωσης του δικτύου, παραγωγής ψηφιακών, έντυπων χαρτών και ερωτημάτων και δήλωσης παραπόνων με δυνατότητα σύνδεσης με την εφαρμογή "Βελτιώνω την πόλη μου".
       
      Το έργο εντάσσεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου Θεσσαλονίκης, έχει κόστος 95.000 ευρώ, και αναμένεται να ολοκληρωθεί σε οχτώ μήνες.
       
      Πηγή: http://www.e-typos.com/gr/ellada/article/158493/thessaloniki-psifiaki-katagrafi-kai-apotuposi-tou-diktuou-ilektrofotismou/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η κυβέρνηση της Βραζιλίας αποφάσισε να διεκδικήσει από μεταλλευτικές εταιρείες 5,2 δισ. δολάρια για τη διαρροή αποβλήτων που προκάλεσε τη «μεγαλύτερη περιβαλλοντική καταστροφή στην ιστορία της χώρας».
       
      «Θα καταθέσουμε αγωγή ενώπιον της αστικής δικαιοσύνης κατά της εταιρίας Samarco, ιδιοκτήτριας του φράγματος και κατά των δύο μετόχων της, τους μεταλλευτικούς κολοσσούς Vale και τον βρετανο-αυστραλιανό BHP Billiton» ανακοίνωσε ο γενικός εισαγγελέας Λουίς Ινάσιο Ανταμς.
       
      Το δυστύχημα, συνέβη στις 5 Νοεμβρίου στο ορυχείο σιδηρομεταλλευμάτων "Samarco" όταν, δυο από τα φράγματα που συγκρατούσαν τα απόβλητα κατέρρευσαν, με αποτέλεσμα ολόκληρη η περιοχή του Bento Rodrigues να θαφτεί κάτω από τη λάσπη. Τουλάχιστον 13 άνθρωποι σκοτώθηκαν, ενώ άλλοι 11 εξακολουθούν να αγνοούνται.
       

       
       
      Ο χείμαρρος λάσπης στη συνέχεια εξαπλώθηκε έως τον Ατλαντικό Ωκεανό σε μήκος 650 χλμ. μέσω της κοίτης του ποταμού Ρίο Ντότσε. Στο πέρασμά του, σκότωσε χιλιάδες ζώα, κατέστρεψε προστατευόμενες περιοχές τροπικών δασών και άφησε 280.000 ανθρώπους χωρίς νερό.
       
      Η αγωγή έχει ως στόχο τη δημιουργία ενός Ταμείου τουλάχιστον 20 δισ. ρεάλ (5,2 δισ. δολάρια), τα οποία θα χρησιμεύσουν για να δοθούν αποζημιώσεις στα θύματα και για να αποκατασταθεί όσο είναι δυνατόν η σημαντική περιβαλλοντική ζημιά που προκλήθηκε στην λεκάνη απορροής του ποταμού Ντόσε.
       
      Πηγή: http://www.thepressproject.gr/article/85098/Apozimiosi-zitaei-i-Brazilia-gia-tin-periballontiki-katastrofi
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μπορεί για πόλεις, που ακόμη πασχίζουν να λύσουν βασικά κυκλοφοριακά προβλήματα, τα αυτοκινούμενα οχήματα να αποτελούν μια πολυτέλεια του μέλλοντος. Στις λεγόμενες “έξυπνες” πόλεις, ωστόσο, που - μεταξύ άλλων - διακρίνονται για την ενσωμάτωση των “smart” συστημάτων στις μεταφορές τους, αποτελούν ήδη μια πραγματικότητα. Σε πόλεις, όπως το Γκέτεμποργκ και η Σιγκαπούρη, ήδη οι αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες και οι πολεοδομίες συντονίζουν τις δυνάμεις τους και προσαρμόζουν τα κυκλοφοριακά τους δεδομένα στην αυτοκινούμενη πραγματικότητα.
       
      Σύμφωνα με νέα έρευνα του World Economic Forum, τα αυτοκινούμενα οχήματα έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον του παγκόσμιου καταναλωτικού κοινού. Σχεδόν το 60% των καταναλωτών σε διάφορες πόλεις του κόσμου δηλώνει πρόθυμο να ταξιδέψει με ένα πλήρως self-driving όχημα (self-driving vehicle-SDV). Τα ποσοστά αποδοχής είναι πιο υψηλά στις αναπτυσσόμενες οικονομίες, όπως η Κίνα, η Ινδία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, ενώ κυμαίνονται στο 50% στις ΗΠΑ και τη Μεγάλη Βρετανία, με τα πιο χαμηλά ποσοστά να εμφανίζονται στη Γερμανία και την Ιαπωνία. Οι καταναλωτές συμφωνούν, πάντως, ότι η νέα πραγματικότητα των SDVs θα γίνει πιο έντονα αντιληπτή την επόμενη δεκαετία.
       
      Σχεδόν ένας στους δύο πολίτες, το 46%, περιμένουν και επιθυμούν οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να παίξουν κομβικό ρόλο στο σχεδιασμό και την κατασκευή των αυτοκινούμενων οχημάτων. Το 69% εξ αυτών προτιμά η αυτοκινητοβιομηχανία να συνεργαστεί στενά με τεχνολογικούς παρόχους για την επιτυχή ολοκλήρωση του εγχειρήματος.
       
      Ο κεντρικός ρόλος της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται ότι βαραίνει ιδιαίτερα ως προϋπόθεση για τους καταναλωτές στη Γαλλία, τη Γερμανία και την Ιαπωνία. Τέλος, τα δύο τρίτα των καταναλωτών σε παγκόσμιο επίπεδο εκτιμούν ότι τα SDVs θα είναι ηλεκτρικά ή υβριδικά.
       
      Προσδοκίες
       
      “Η εποχή των αυτόνομων οχημάτων πλησιάζει γρήγορα. Οι αρμόδιες Αρχές πρέπει να λάβουν μέτρα για να προετοιμαστούν ενόψει της νέας πραγματικότητας”, διαπιστώνουν οι συντάκτες της έρευνας του World Economic Forum, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 5.500 καταναλωτών σε δέκα χώρες.
       
      Η έρευνα αποτύπωσε την άποψη των Αρχών σε πόλεις, όπως το Ντουμπάι, το Ελσίνκι, η Νέα Υόρκη, το Άμστερνταμ, το Τορόντο και η Σιγκαπούρη, ότι τα SDVs, αλλά και τάσεις που αυτά θα εισάγουν, όπως η κοινή χρήση αυτοκινούμενων οχημάτων από τους πολίτες, μπορούν να εξελιχθούν σε πολύτιμο εργαλείο για τη βελτίωση της εικόνας των δημόσιων μεταφορών.
       
      Να σημειωθεί ότι σε πειραματικό στάδιο κάποιες πόλεις, ήδη, κάνουν δοκιμές, που σχετίζονται με τα αυτοκινούμενα οχήματα, μεταξύ αυτών η Σιγκαπούρη, το Γκέτεμποργκ και το Μίλτον Κέινς στη Μεγάλη Βρετανία.
       
      Πηγή: http://www.sepe.gr/gr/research-studies/article/4599621/ta-autokinoumena-ohimata-allazoun-ta-kukloforiaka-dedomena-stis-poleis-/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην πληγείσα από τον πρόσφατο σεισμό Λευκάδα, βρέθηκε σήμερα ο υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Παναγιώτης Κουρουμπλής, με αφορμή τις εργασίες της 3ης Τακτικής Συνέλευσης της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝΠΕ), όπου απηύθυνε χαιρετισμό.
       
      Ο κ. Κουρουμπλής, συνοδευόμενος από τον περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Θεόδωρο Γαλιατσάτο, τον πρόεδρο της ΕΝΠΕ Κώστα Αγοραστό και τον δήμαρχο Λευκάδας Κώστα Δρακονταειδή, επισκέφθηκε τις πληγείσες περιοχές όπου συνομίλησε με τους κατοίκους και διαπίστωσε τις ανάγκες και τα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν.
       
      Κατά τη συζήτηση που επακολούθησε με τους θεσμικούς παράγοντες, ο υπουργός διαβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση δια του υπουργού Υποδομών, έχει εγκρίνει ποσό 1,5 εκατ. ευρώ για την αποκατάσταση των δημoσίων υποδομών (δρόμων, σχολείων, δικτύων ύδρευσης κ.α.), ενώ οι εργασίες αποκατάστασης θα ξεκινήσουν αμέσως μόλις λήξει ο συναγερμός του ΟΑΣΠ.
       
      Ο υπουργός υποσχέθηκε επίσης ότι θα εξασφαλίσει πιστώσεις προς την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, προκειμένου να υπάρξει αποκατάσταση των ζημιών σε Λευκάδα, Ιθάκη, Κεφαλονιά, καθώς και ότι θα ενισχυθεί οικονομικά ο δήμος Λευκάδας.
       
      Πηγή: http://www.ypaithros.gr/5654-2/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Οι Έλληνες εξακολουθούν να επενδύουν στην εκπαίδευση αν και οι σπουδές δεν αποτελούν πλέον ένα ασφαλές εισιτήριο για την αγορά εργασίας. Η Ελλάδα, μάλιστα, παράγει τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ, όπως προκύπτει από την ετήσια έκθεση «Μια ματιά στην εκπαίδευση» του διεθνούς οργανισμού που δόθηκε στη αυτήν την εβδομάδα στη δημοσιότητα.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης, η Ελλάδα έχει από τα υψηλότερα ποσοστά σπουδών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Τα ποσοστά αυτά μάλιστα παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με το 2000 όταν πανεπιστημιακούς τίτλους διέθετε το 18% του εργατικού δυναμικού (25-64 ετών). Το 2014 πτυχίο είχε το 28%, ενώ στις ηλικίες 25-34 η διαφορά είναι ακόμη μεγαλύτερη: από το 24% το 2000 πέρασε στο 26% το 2005 για να ανεβεί στο 31% το 2010 και στο 39% σήμερα. Αντίστοιχα είναι τα ποσοστά σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γαλλία (44%), η Φινλανδία (40%) και η Ισπανία (40%), αλλά και στις Ηνωμένες Πολιτείες (42%).
       
      Ωστόσο, η έξοδος στην αγορά εργασίας γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη. Η Ελλάδα μετράει τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους όχι μόνο σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά και με άλλες χώρες του κόσμου, ενώ μετράει και τους περισσότερους ανέργους ανάμεσα σε εκείνους που έχουν ολοκληρώσει τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ή έχουν διπλώματα από μεταλυκειακά προγράμματα. Κοντά στα ποσοστά ανεργίας της Ελλάδας βρίσκεται μόνο η Ισπανία, ενώ είναι χαρακτηριστικό ο μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι υποτετραπλάσιος.
       
      Εξίσου υψηλά είναι τα ποσοστά στους νέους (25-34 ετών) που αγγίζουν περίπου το 35%. Ακολουθούν οι χώρες του ευρωπαϊκού Νότου (Ισπανία, Ιταλία, Πορτογαλία).
       
      Ο κύριος παράγοντας αυτής της εξέλιξης είναι η οικονομική κρίση. Το 2000 η ανεργία στην Ελλάδα ήταν 11,2%, το 2005 ήταν 9,6%, το 2010 12,5%, ενώ το 2014 είχε εκτοξευθεί στο 27,6% (36% στις ηλικίες 25-34).
       
      Απογοητευτικά είναι και τα ποσοστά των ΝΕΕΤ, όπως χαρακτηρίζονται διεθνώς οι νέοι από 20 έως 24 ετών που ούτε σπουδάζουν ούτε εργάζονται (από τα αρχικά των λέξεων Not in Education, Employment, or Training). Οι «ούτε ούτε» στην Ελλάδα φτάνουν το 30%, ποσοστό που ξεπερνούν μόνο η Ισπανία και η Τουρκία.
       
      Ως προς την κατανομή των φύλων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η Ελλάδα ακολουθεί τον γενικό κανόνα: οι γυναίκες που σπουδάζουν είναι περισσότερες από τους άνδρες. Μοναδική εξαίρεση αποτελεί η Ιαπωνία όπου υπερτερούν οι άνδρες και (πολύ οριακά) η Τουρκία. Οι γυναίκες, πάντως, δεν παύουν να πλήττονται περισσότερο από τους άνδρες στην Ελλάδα από την ανεργία παρά το γεγονός ότι διαθέτουν περισσότερα τυπικά προσόντα.
       
      Πηγή: http://www.e-typos.com/gr/ellada/article/158332/tous-perissoterous-anergous-ptuhiouhous-paragei-i-ellada/
      Περισσότερα...

      41

    • Engineer

      Στην ενεργοποίηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος "Υποδομές Μεταφορών Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη" 2014-2020 με την έκδοση έξι προσκλήσεων στον τομέα των υποδομών προχωρεί η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) και Τεχνικής Στήριξης (ΤΑ) του υπουργείου Οικονομίας. Η συνολική ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη των προσκλήσεων ανέρχεται σε 845.900.000 ευρώ.
       
      Αναλυτικά, οι προσκλήσεις που θα δημοσιοποιηθούν το αμέσως προσεχές διάστημα αφορούν στα εξής:
       
      - Κατασκευή Αυτοκινητοδρόμων του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου
       
      Η παρούσα πρόσκληση συμπεριλαμβάνει παρεμβάσεις σχετικές με την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος και την κατασκευή της οδικής σύνδεσης της περιοχής Ακτίου με το Δυτικό Άξονα Βορρά-Νότου.
       
      Όπως σημειώνει το υπουργείο, με την ολοκλήρωση των προαναφερόμενων αξόνων αφενός αναβαθμίζεται το οδικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, ενώ, παράλληλα, η λειτουργία των εν λόγω αυτοκινητοδρόμων συμβάλλει στην προώθηση της υλοποίησης του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου στις Περιφέρειες Δυτικής Ελλάδας και Πελοποννήσου για μια ολοκληρωμένη οδική διασύνδεση των περιοχών της χώρας, ενώ, παράλληλα, διασφαλίζεται η άνετη, αξιόπιστη και ασφαλής οδική μετακίνηση στις εν λόγω Περιφέρειες. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 418.382.353 ευρώ.
       
      - Εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεπικοινωνιών σε επιλεγμένα τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου ΠΑΘΕ/Π
       
      Στο πλαίσιο της δράσης, επιδιώκεται η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, αυτόματης προστασίας συρμών ETCS επιπέδου 1 και τηλεπικοινωνιών, η εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης σε επιλεγμένα σημεία του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π και εντοπισμένες υποστηρικτικές εργασίες αναβάθμισης υποδομής/επιδομής (όπου απαιτούνται). Στόχος είναι η ολοκλήρωση της ανάπτυξης συστημάτων και της εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης σε όλο το μήκος του άξονα ΠΑΘΕ/Π, με τελικό σκοπό την ενίσχυση των σιδηροδρομικών μεταφορών προσώπων και αγαθών. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 215.000.000 ευρώ.
       
      - Κατασκευή τμημάτων του αναλυτικού Διευρωπαϊκού Οδικού Δικτύου στην Περιφέρεια Κρήτης
       
      Η δράση περιλαμβάνει δύο έργα που αφορούν στις παρεμβάσεις «Αναβάθμιση οδικού άξονα ΒΟΑΚ, τμήμα Γούρνες - Χερσόνησος» και «Αναβάθμιση και βελτίωση οδικού τμήματος Πάνορμος-Εξάντης του ΒΟΑΚ στο Ν. Ρεθύμνου». Η υλοποίηση των παρεμβάσεων θα έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της προσπελασιμότητας των περιοχών κατά μήκος του ΒΟΑΚ, με σημαντικά αποτελέσματα στην οικονομία ολόκληρης της Περιφέρειας Κρήτης, κυρίως, σε σχέση με την αγροτική, αλλά και την τουριστική ανάπτυξη. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 95.000.000 ευρώ.
       
      - Κατασκευή συνδέσεων στο πλαίσιο του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ)-Ενίσχυση της περιφερειακής κινητικότητας
       
      Η δράση περιλαμβάνει ένα εμπροσθοβαρές έργο που αφορά στην κατασκευή/αναβάθμιση του οδικού άξονα Σίγρι - Καλλονή στη Λέσβο, η οποία στοχεύει στη βελτίωση της προσπελασιμότητας και στην άρση της απομόνωσης της περιοχής. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 41.500.000 ευρώ.
       
      - Τοπικές βελτιώσεις στο βασικό (core) σιδηροδρομικό δίκτυο για την εξασφάλιση διαλειτουργικότητας
       
      Στο πλαίσιο της δράσης, επιδιώκεται η υλοποίηση τοπικών βελτιώσεων στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο για την εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας της σιδηροδρομικής γραμμής, που αφορούν στην κατάργηση υφιστάμενων ισόπεδων διαβάσεων των γραμμών, κυρίως, σε αστικές περιοχές, καθώς και η εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης-σηματοδότησης σε σημαντικές συνδέσεις του σιδηροδρομικού άξονα ΠΑΘΕ/Π. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 41.000.000 ευρώ.
       
      - Εγκατάσταση/βελτίωση συστημάτων αεροναυτιλίας και διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας
       
      Στο πλαίσιο της δράσης αυτής, επιδιώκεται η βελτίωση των συστημάτων διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας στον εθνικό εναέριο χώρο, των συστημάτων αυτοματισμού και αεροναυτιλίας, των συστημάτων επικοινωνιών και η ενίσχυση της ασφάλειας επιβατών, καθώς και η αναβάθμιση των υποδομών ασφαλείας τους, με στόχο τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης αεροσκαφών και επιβατών. Η ενδεικτική συγχρηματοδοτούμενη δημόσια δαπάνη ανέρχεται στα 35.000.000 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/151132/845-ek-eyro-apo-dimosio-gia-aytokinitodromoys-kai-sidirodromo-poia-erga-ehoyn
      Περισσότερα...

      1

    • dimitris GM

      Σας ανακοινώνουµε ότι στο 143 φύλλο της 9-11-2015, Τεύχος Α’, της Εφηµερίδας της
      Κυβερνήσεως δηµοσιεύτηκε ο νόµος 4342/2015 περί συνταξιοδοτικών ρυθµίσεων, ενσωµάτωσης στο Ελληνικό ∆ίκαιο της οδηγίας 2012/27/ΕΕ κλπ.
       
      Στο άρθρο 71 (∆ιατάξεις πολεοδοµικού χαρακτήρα) του δηµοσιευθέντος νόµου προβλέπεται η παράταση της ισχύος των οικοδοµικών αδειών που έχουν εκδοθεί µετά την 1-3-2006 σύµφωνα µε το από 8-7-93 Π.∆. (ΦΕΚ 795/∆’/13-7-93) και αφορούν σε κτίρια ή εγκαταστάσεις του ∆ηµοσίου, Ν.Π.∆.∆. ή Ν.Π.Ι.∆. που ανήκουν στο ∆ηµόσιο και εποπτεύονται από το Κράτος ή σε κτίρια που οι µελέτες τους είναι προϊόν Αρχιτεκτονικού ∆ιαγωνισµού, έως τις 31-12-2023, ακόµη και αν έχουν λήξει.
       
      Με την παραπάνω διάταξη παρατείνεται η ισχύς των αναφεροµένων σε αυτήν οικοδοµικών αδειών έως τις 31-12-2023, ακόµη και αν έχουν λήξει, χωρίς περαιτέρω ενέργειες των Υπηρεσιών ∆όµησης, προκειµένου να υλοποιηθούν έργα δηµοσίου ενδιαφέροντος και χαρακτήρα ή έργα που οι µελέτες τους προέκυψαν από Αρχιτεκτονικό ∆ιαγωνισµό, η εξέλιξη των οποίων έχει πληγεί εν µέσω της δύσκολης οικονοµικής συγκυρίας των τελευταίων χρόνων, σύµφωνα µε τις εγκεκριµένες µελέτες των οικοδοµικών αδειών που εκδόθηκαν βάσει παλαιότερων διατάξεων, χωρίς να απαιτείται αναθεώρηση αυτών για την παράταση της ισχύος τους και προσαρµογή των µελετών τους στις νέες διατάξεις.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=778&sni[1155]=4025&language=el-GR
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Το Δ.Σ. του ΕΤΑΑ με τη Συνεδρίαση 374 / 18-11-2015, αποφασίζει ομόφωνα την αναβολή της έκδοσης ειδοποιητηρίων εισφορών Β' εξαμήνου του Τομέα Μηχανικών & ΕΔΕ, μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου 2015.
       
       
      Πηγή: http://www.tsmede.gr/
      Περισσότερα...

      38

    • spapako

      Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων "Βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις", προστέθηκε τροπολογία με νομοτεχνικές βελτιώσεις σε ορισμένες διατάξεις του ν. 4342/2015 σχετικά με την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων, τους ενεργειακούς επιθεωρητές και τα πιστοποιητικά ενεργειακής απόδοσης.
       
      Την τροπολογία μαζί με την αιτιολογική έκθεση, τις τροποποιούμενες - καταργούμενες διατάξεις και την έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ: http://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/bbb19498-1ec8-431f-82e6-023bb91713a9/9396133.pdf
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/30044/?utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%95%CE%BD_+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82+%26+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%2C+%CE%B1%CF%80%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B7%3A+%CE%BD%CE%AD%CE%B1+%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1%2C+%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%AF+%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD%2C+%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%CE%B8%CE%AD%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%B7%CF%82+%26+41+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20151126_m128446764_%CE%95%CE%BD_+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82+%26+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%2C+%CE%B1%CF%80%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%B7%3A+%CE%BD%CE%AD%CE%B1+%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1%2C+%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CE%AF+%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD%2C+%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CF%81%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%CE%B8%CE%AD%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%B7%CF%82+%26+41+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1_0A_0A
       
      Σχετικό link
      Περισσότερα...

      14

    • georgegaleos

      Σκέφτηκα να αναρτήσω το παρακάτω, αφού οι περισότεροι απο εμάς πιστευω ότι ανήκουν στην κατηγορία αυτή (πολύ μικρών οντοτήτων).
       
      Ισως είναι νωρίς, αλλά αργά ή γρήγορα θα το βρούμε μπροστά μας.
       
      Επίσης, ίσως είναι σκόπιμο αν μπορεί να γίνει κάποια αντιστοίχηση με το Ε3 που έχουμε υποβάλλει προκειμένου να διευκολυνθούμε.
       
      Λοιπόν το θέμα έχει ως παρακάτω, και το μεταφέρω από το αυτούσιο από εδώ: http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/circular/22224/print/printer.
       
      Άρθρα
       
      Oι υποχρεώσεις των πολύ μικρών οντοτήτων με απλογραφικά βιβλία κατά το κλείσιμο της χρήσης
       
      Βαγγέλης Μιχελινάκης, Λογιστής Φοροτεχνικός, Σύμβουλος επιχειρήσεων
       
      Καθώς πλησιάζει η ημερομηνία κατά την οποία οι περισσότερες επιχειρήσεις θα κλείσουν την χρήση τους και θα ξεκινήσουν την κατάρτιση των οικονομικών τους καταστάσεων για πρώτη φορά βάσει των ΕΛΠ, πληθαίνει η αρθρογραφία και οι ενημερωτικές ημερίδες γύρω από το θέμα αυτό. Στις περισσότερες των περιπτώσεων το ενδιαφέρον εστιάζεται στις οντότητες που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, αφού ο κύριος όγκος των αλλαγών αφορά αυτές. Έτσι έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα οι μικρότερες επιχειρήσεις που τηρούν απλογραφικά βιβλία, οι οποίες όμως πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουν κάποια νέα δεδομένα έστω και εάν αυτά είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με αυτά των επιχειρήσεων με διπλογραφικά βιβλία.
       
      Οι απαλλαγές που ισχύουν για αυτές τις επιχειρήσεις αφορούν κυρίως τα εξής:
      Καταρτίζουν μόνο μία απλοποιημένη κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσης και κάποιες βασικές πληροφορίες ως προσάρτημα, απαλλασσόμενες από την κατάρτιση ισολογισμού και πλήρους προσαρτήματος.
      Δε συντάσσουν:
      - Αρχείο λοιπών περιουσιακών στοιχείων.
      - Αρχείο λογαριασμών καθαρής θέσης.
      - Αρχείο λογαριασμών υποχρεώσεων.
      Για τις αποσβέσεις τους εφαρμόζουν τους συντελεστές της φορολογικής νομοθεσίας. Δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις περί απομείωσης των παγίων.
      Αντιμετωπίζουν λογιστικά όλες τις συμβάσεις μίσθωσης, σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.
      Αναγνωρίζουν ζημίες απομείωσης χρηματοοικονομικών περιουσιακών στοιχείων με βάση τη φορολογική νομοθεσία
      Δεν εφαρμόζουν προσαύξηση, με έμμεσο κόστος και τόκους, του κόστους παραγωγής αποθεμάτων.
      Αναγνωρίζουν προβλέψεις και κρατικές επιχορηγήσεις σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.
      Δεν εφαρμόζουν τις διατάξεις περί δυνατότητας αναγνώρισης αναβαλλόμενης φορολογίας.
      Δεν εφαρμόζουν επιμέτρηση στην εύλογη αξία.
      Μπορούν να μην εφαρμόζουν τις διατάξεις περί αναδρομικής διόρθωσης των επιπτώσεων από αλλαγές λογιστικών πολιτικών και αναγνώριση λαθών

      Από εκεί και πέρα έχουν υποχρέωση:
      Να τηρούν αρχείο ενσώματων και άυλων πάγιων περιουσιακών στοιχείων (μητρώο παγίων). Για αυτές τις οντότητες δεν διαφέρει από το παλιό.
      Να τηρούν «αρχείο επενδύσεων σε χρεωστικούς τίτλους, τίτλους καθαρής θέσης και λοιπούς τίτλους».
      Να τηρούν αρχείο ιδιόκτητων αποθεμάτων και αρχείο αποθεμάτων τρίτων (πρώην βιβλίο απογραφών).
      Να τηρούν αρχείο περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων σε ξένο νόμισμα.
      Να καταρτίζουν αρχείο συμφωνίας λογιστικής - φορολογικής βάσης, για τους λογαριασμούς εσόδων και εξόδων.

      Ειδικά για την υποχρέωση απογραφής, ισχύει η δυνατότητα απαλλαγής για τις επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών από πωλήσεις μικρότερο των 150.000 ευρώ, όπως επίσης και των επιχειρήσεων που ορίζονται στην ΠΟΛ.1019/16.1.2015 απόφαση ΓΓΔΕ.
      Ορισμένα θέματα που θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα είναι τα εξής:
      Η αρχή του δεδουλευμένου. Η αρχή αυτή σύμφωνα με την οποία τα έσοδα και τα έξοδα αναγνωρίζονται στο χρόνο τον οποίο αφορούν ανεξάρτητα από το χρόνο έκδοσης του στοιχείου, ισχύει και για τις οντότητες που τηρούν απλογραφικά βιβλία. Αυτό σημαίνει ότι δαπάνες των οποίων το στοιχείο τεκμηρίωσης (τιμολόγιο ή λογαριασμός) έχει εκδοθεί εντός του 2016, όπως λογαριασμοί ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφωνίας, ύδρευσης κλπ. αλλά αφορούν και το 2015 θα πρέπει να «μερίζονται» μεταξύ των δύο ετών.
      Σχετική με το παραπάνω είναι και η επισήμανση όσον αφορά το χρόνο κατάρτισης των οικονομικών καταστάσεων που ολοκληρώνεται στο συντομότερο χρόνο από:


      α) έξι μήνες από τη λήξη της περιόδου ή
      β) το χρονικό όριο που τίθενται από τη φορολογική ή άλλη νομοθεσία της χώρας.  

      Π.χ. Ατομικές επιχειρήσεις με υποβολή φορολογικής δήλωσης έως 30/4 οφείλουν μέχρι την ίδια ημερομηνία να καταρτίσουν και τις οικονομικές τους καταστάσεις. Για την ποσοτική καταγραφή των αποθεμάτων δεν τίθενται συγκεκριμένα χρονικά περιθώρια. Αρκεί ο χρόνος αυτός να μην υπερβαίνει την προθεσμία κατάρτισης των οικονομικών καταστάσεων και η απογραφή να διενεργείται σε κατάλληλο χρόνο που να διασφαλίζει την αξιοπιστία των δεδομένων σε σχέση με την ημερομηνία αναφοράς των χρηματοοικονομικών καταστάσεων της οντότητας.
      Για την επιμέτρηση (αποτίμηση) των αποθεμάτων δεν μπορεί να εφαρμοστεί η μέθοδος LIFO ενώ μπορούν να εφαρμοστούν και οι έμμεσες μέθοδοι εφόσον υφίστανται οι προϋποθέσεις εφαρμογής τους. Ενδεικτικά ως τέτοιες θεωρούνται:

      Η μέθοδος της λιανικής τιμής (retail method).
      Στατιστικές μέθοδοι προσδιορισμού της ποσότητας αποθεμάτων.
      Προσεγγιστικές τεχνικές σε παρεμφερή αποθέματα, ή οποιαδήποτε άλλη αξιόπιστη, τεκμηριωμένη και γενικά αποδεκτή στη διεθνή πρακτική έμμεση μέθοδος.


      Επίσης μπορούν να μην απογράφονται ως αποθέματα τα αναλώσιμα, εφόσον δεν αποτελούν σημαντικό μέγεθος για τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις της οντότητας.
      Τελειώνοντας παραθέτουμε το υπόδειγμα της κατάστασης αποτελεσμάτων χρήσης και τις πληροφορίες που πρέπει να παρέχει το προσάρτημα, για αυτή την κατηγορία επιχειρήσεων:  

      ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΧΡΗΣΗΣ  
       
      20Χ1
      20Χ0
      Κύκλος εργασιών (καθαρός)
      Χ
      Χ
      Λοιπά συνήθη έσοδα
      Χ
      Χ
      Μεταβολές αποθεμάτων (εμπορεύματα, προϊόντα, ημικατ/μένα)
      Χ
      Χ
      Αγορές εμπορευμάτων και υλικών
      Χ
      Χ
      Παροχές σε εργαζόμενους
      Χ
      Χ
      Αποσβέσεις ενσωμάτων παγίων και άϋλων στοιχείων
      Χ
      Χ
      Λοιπά έξοδα και ζημιές
      Χ
      Χ
      Λοιπά έσοδα και κέρδη
      Χ
      Χ
      Τόκοι και συναφή κονδύλια (καθαρό ποσό)
      X
      X
      Αποτέλεσμα προ φόρων
      Χ
      Χ
      Φόροι
      X
      X
      Αποτέλεσμα περιόδου μετά από φόρους
      X
      X
       
      Πληροφορίες προσαρτήματος:
       

      Το προσάρτημα παρέχει μόνο πληροφορίες σχετικά με: Την επωνυμία της οντότητας.
      Το νομικό τύπο της οντότητας.
      Την περίοδο αναφοράς.
      Τη διεύθυνση της έδρας της οντότητας.
      Το δημόσιο μητρώο στο οποίο είναι εγγεγραμμένη η οντότητα ή αντίστοιχες πληροφορίες, κατά περίπτωση.
      Εάν η οντότητα λειτουργεί με την παραδοχή της συνεχιζόμενης δραστηριότητας.
      Εάν η οντότητα είναι υπό εκκαθάριση.
      Την κατηγορία της οντότητας (πολύ μικρή, μικρή, μεσαία, μεγάλη, δημοσίου συμφέροντος.
      Δήλωση ότι οι χρηματοοικονομικές καταστάσεις έχουν καταρτιστεί σε πλήρη συμφωνία με το νόμο.
      Δήλωση περί της επιλογής μη σύνταξης ισολογισμού.

      Επισημαίνεται ότι το παραπάνω προσάρτημα συντάσσεται από όλες τις οντότητες, ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή. Η καταχώρησή του ή όχι στο εμπορικό μητρώο είναι θέμα εταιρικού δικαίου και κατά κανόνα δεν προβλέπεται για τις εταιρείες που ανήκουν σε αυτή την κατηγορία (Ο.Ε. – Ε.Ε. κλπ.) ούτε βέβαια και για τις ατομικές επιχειρήσεις.
       
      Πηγή: Epixeirisi.gr
       
      http://www.taxheaven.gr
       

       

      Περισσότερα...

      26

    • Engineer

      Το τελευταίο διάστημα, όλο και πληθαίνουν οι πληροφορίες και τα σημάδια για το ότι βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη μια επιχείρηση ολικής επαναφοράς του μοντέλου της συγκεντρωτικής διαχείρισης των απορριμμάτων και των συμπράξεων δημόσιου - ιδιωτικού τομέα, που είναι περισσότερο γνωστές σαν ΣΔΙΤ. Τι είναι, όμως, το μοντέλο της συγκεντρωτικής διαχείρισης και τι το αμφισβήτησε, για να μιλάμε για «πλάνο ολικής επαναφοράς» του; Ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
       
      Στη δεκαετία του ’90 ανάγονται οι πρώτες προσπάθειες να μπει σε μια ορθολογική βάση η διαχείριση των απορριμμάτων στη χώρα μας, που ήταν -και, δυστυχώς, εξακολουθεί να είναι- σε τριτοκοσμική κατάσταση. Καταρτίστηκε πλαίσιο για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων (1996 - 1997) και το 1997 είχαμε τον πρώτο εθνικό σχεδιασμό. Η διαχείριση των απορριμμάτων πήρε πιο συγκεκριμένα χαρακτηριστικά την επόμενη δεκαετία, τότε που άρχισαν να εγκρίνονται τα περιφερειακά σχέδια διαχείρισης στερεών αποβλήτων, τα λεγόμενα ΠΕΣΔΑ.
       
      Αυτό που προδιέγραφαν ήταν ένα μοντέλο, που έδινε μικρή σημασία στην προδιαλογή και στην ανακύκλωση των υλικών, εστιάζοντας σε μεγάλες εγκαταστάσεις επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων και καύσης, χωρίς το τελευταίο να ομολογείται ανοιχτά. Έτσι, σε όλες τις περιφέρειες της ηπειρωτικής χώρας δρομολογήθηκε η κατασκευή μιας ή δύο τέτοιων κεντρικών μονάδων και σε λίγες περιπτώσεις τριών (Πελοπόννησος, Θεσσαλία) ή περισσοτέρων (Αττική, Κ. Μακεδονία).
       
      Το άλλο χαρακτηριστικό του σχεδιασμού ήταν η διευκόλυνση της ιδιωτικοποίησης υποδομών και υπηρεσιών στον τομέα της διαχείρισης. Αφορούσε, κυρίως, τους διαγωνισμούς, μέσω ΣΔΙΤ, για την κατασκευή των κεντρικών μονάδων επεξεργασίας, με τεράστια χρηματοδότηση της κατασκευής τους από το δημόσιο (40-60%) και παραχώρηση στους ιδιώτες της λειτουργίας τους για 25-27 χρόνια. Εννοείται έναντι υψηλού τιμήματος. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν ένα ισχυρό εργαλείο, που «έσπρωχνε» προς αυτήν την κατεύθυνση.
       
      Όχι, όμως, το μόνο. Υπήρχε, πρωτίστως, η πολιτική βούληση των κυβερνήσεων των τελευταίων δύο δεκαετιών, στην οποία ήρθαν να προστεθούν και οι ισχυρές πιέσεις της τρόικας τα τελευταία χρόνια. Ποιος δε θυμάται το «αλισβερίσι» του κ. Φούχτελ με τους αυτοδιοικητικούς όλης της επικράτειας ή τα περίφημα συνέδρια της ελληνογερμανικής συνεργασίας; Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν η ιδιωτικοποίηση ή η προσπάθεια για ιδιωτικοποίηση και άλλων τομέων της διαχείρισης των απορριμμάτων, πλην των μεγάλων εργοστασίων, ακόμη και της περισυλλογής των απορριμμάτων.
       
      Κρίσιμη καμπή η συνολική αμφισβήτηση του μοντέλου
       
      Η προσπάθεια υλοποίησης αυτών των πολιτικών δεν ήταν ανέφελη, γι αυτό και δεν ευοδώθηκε πλήρως, ως τώρα. Υπήρξαν σοβαρές αντιδράσεις και αντιστάσεις, μόνο που ήταν ατελείς και αποσπασματικές. Τα θέματα της ιδιωτικοποίησης και των ΣΔΙΤ τα «σήκωσαν» κυρίως οι εργαζόμενοι στην αυτοδιοίκηση, που δικαιολογημένα ανησυχούν για τις θέσεις εργασίας. Σπανίως, όμως, συνδυάζοντας αυτά τα ζητήματα με το ίδιο το μοντέλο της συγκεντρωτικής διαχείρισης, κάτι που εξακολουθεί να ισχύει και σήμερα, σε μεγάλο βαθμό.
       
      Τοπικές αντιστάσεις, κάποιες εκ των οποίων είχαν μεγάλες διαστάσεις (Φυλή το 2005, Λευκίμμη το 2008, Κερατέα το 2010-2011), αναπτύχθηκαν στη βάση της αντίθεσης σε συγκεκριμένες χωροθετήσεις του σχεδιασμού και όχι στον πυρήνα του σχεδιασμού, που είναι η συγκεντρωτική, φιλοεργολαβική, αντιπεριβαλλοντική και φορομπηχτική λογική του.
       
      Η κατάσταση αυτή δημιουργούσε τις προϋποθέσεις να βρίσκουν πρόσφορο έδαφος οι κατηγορίες για τοπικισμό και ιδιοτέλεια όσων αντιδρούσαν. Ο αντίλογος περιορίζονταν στην προβολή καλών πρακτικών (ανακύκλωση, κομποστοποίηση κλπ.) και μονοπωλούνταν από τις κλασικές ΜΚΟ, με λόγο και πρακτικές εύκολα ενσωματώσιμες.
       
      Σημαντικό ρόλο έπαιξε και εξακολουθεί να παίζει το γεγονός ότι μεγάλο μέρος της αριστεράς και του αντισυστημικού χώρου γενικότερα εξακολουθεί να έχει πλήρη σύγχυση ως προς το ποια πρέπει να είναι η εναλλακτική λύση, να έλκεται από λογικές αυστηρού κεντρικού - κρατικού σχεδιασμού, να μην απορρίπτει το συγκεντρωτισμό, παρά μόνο τον έλεγχο από το ιδιωτικό κεφάλαιο και να έχει αλλεργία σε κάθε μορφή ενεργού συμμετοχής της τοπικής αυτοδιοίκησης και των τοπικών κοινωνιών στη διαχείριση των απορριμμάτων.
       
      Η κατάσταση αρχίζει να αλλάζει τα τελευταία τέσσερα - πέντε χρόνια, όταν αρχίζει να σχηματοποιείται, μέσα από κινηματικές διαδικασίες, το εναλλακτικό μοντέλο της αποκεντρωμένης διαχείρισης, με δημόσιο - κοινωνικό χαρακτήρα και με έμφαση στην προδιαλογή και ανάκτηση των υλικών. Από τις καλές πρακτικές, περνάμε σε έναν ουσιαστικό αντίλογο και αρχίζει να παίρνει «σάρκα και οστά» το αντίπαλο δέος στο κυρίαρχο συγκεντρωτικό μοντέλο. Οι τοπικές αντιστάσεις και οι εργαζόμενοι στην αυτοδιοίκηση εμπλουτίζουν και ισχυροποιούν, αλλού λιγότερο και αλλού περισσότερο, το λόγο τους, η συζήτηση στην κοινωνία διευρύνεται, αυτοδιοικητικά σχήματα αρχίζουν να επεξεργάζονται συγκεκριμένες προτάσεις και πολιτικές δυνάμεις να αναπροσαρμόζουν τις θέσεις τους.
       
      Δημιουργήθηκαν ρήγματα, που πρέπει να βαθύνουν
       
      Στην παρούσα συγκυρία ήταν σημαντικό ότι η λογική της αποκεντρωμένης διαχείρισης υιοθετήθηκε και ενσωματώθηκαν στον επίσημο λόγο του ΣΥΡΙΖΑ. Αφού οι δυνάμεις του, λίγο αργότερα, βρέθηκαν στη διοίκηση της μεγαλύτερης περιφέρειας της χώρας (Αττική), από το Σεπτέμβρη του 2014 και στην κυβέρνηση, από το Γενάρη του 2015.
       
      Παρόλα αυτά, η αυτή η προγραμματική εξέλιξη, τώρα είμαστε βέβαιοι γι αυτό, δεν είχε και δεν έχει πλήρως αφομοιωθεί από το κομματικό «σώμα» του ΣΥΡΙΖΑ. Γι αυτό και είναι συχνή η επικοινωνιακή και όχι η ουσιαστική αξιοποίηση της αποκεντρωμένης διαχείρισης, κάτι που φαίνεται καθαρά στην πολιτική και στις επιλογές της περιφέρειας Αττικής.
       
      Επειδή, όμως, το αποτέλεσμα μετράει, αξίζει να σημειώσουμε ότι αυτή η μεταστροφή του κλίματος οδήγησε σε κάποιες επιλογές, που, αντικειμενικά, αποτελούν ρήγματα στο υφιστάμενο φιλοεργολαβικό πλαίσιο διαχείρισης των απορριμμάτων και αποτελούν, κυρίως, προϊόν των κινηματικών διεργασιών και πιέσεων που προηγήθηκαν. Για τι μιλάμε, όμως;
       
      Το Δεκέμβρη του 2014 ανακοινώνεται η ακύρωση του «πολιορκητικού κριού» των ΣΔΙΤ, δηλαδή των διαγωνισμών για τα τέσσερα εργοστάσια επεξεργασίας σύμμεικτων της Αττικής. Ενώ και οι υπόλοιποι διαγωνισμοί ΣΔΙΤ, σε μερικούς από τους οποίους είχε γίνει επιλογή προσωρινού αναδόχου, «πάγωσαν» μέχρι πρόσφατα.
       
      Τον Ιούνη του 2015 δημοσιοποιείται το νέο εθνικό σχέδιο διαχείρισης αποβλήτων, εντελώς διαφοροποιημένο από αυτό που ετοίμαζε η κυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ, που ενσωματώνει σε μεγάλο βαθμό τη λογική της αποκεντρωμένης διαχείρισης. Πρόκειται για σημαντική εξέλιξη, παρόλο ότι μόλις πρόσφατα επιλύθηκε το πρόβλημα της επικύρωσης, άρα και της νομικής θωράκισής του.
       
      Ξανάνοιξε η αναγκαία διαδικασία της ριζικής αναθεώρησης των παλιών περιφερειακών σχεδιασμών (ΠΕΣΔΑ), που είχε μπει στο χρονοντούλαπο για πολλά χρόνια, προκειμένου να μη διαταραχθεί η διαδικασία δημοπράτησης των μεγάλων έργων.
       
      Καθιερώθηκε μια σημαντική καινοτομία, αυτή της υποχρέωσης των δήμων να εκπονούν και να υλοποιούν τοπικά σχέδια διαχείρισης αποβλήτων, γεγονός που, ήδη, έχει προκαλέσει μια πρωτόγνωρη κινητικότητα στις τοπικές κοινωνίες. Παρόλο που οι διαδικασίες που ακολουθούνται και τα αποτελέσματα που παράγουν είναι πολλές φορές απογοητευτικά.
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://www.efsyn.gr/arthro/plano-olikis-epanaforas-sygkentrotikis-diaheirisis-aporrimmaton-kai-sdit
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εκατοντάδες μικρά και μεγάλα όργανα σχεδιάσεως, κομψοτεχνήματα εξαιρετικής ποιότητας, χειροποίητα κοσμήματα από ατσάλι και χαλκό, πολυτελή και ποιοτικά αρχιτεκτονικά εργαλεία κατασκευασμένα από τεχνίτες με μεράκι, συνθέτουν την έκθεση με τίτλο «Το εργαστήριο του αρχιτέκτονα» που παρουσιάζεται στο Μουσείο Μπενάκη από σήμερα, Πέμπτη, και μέχρι τις 10 Ιανουαρίου 2016.
       
      Η έκθεση πραγματοποιείται με αφορμή τη συμπλήρωση 20 χρόνων από την ίδρυση των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, τα οποία έχουν συγκεντρώσει πάνω από 100 αρχιτεκτονικά αρχεία: από το σχέδιο πόλης της Αθήνας των Σταμάτη Κλεάνθη και Εδουάρδου Σάουμπερτ και τον Λύσανδρο Καυταντζόγλου, μέχρι τους Ερνέστο Τσίλλερ και Αναστάση Μεταξά, από τους εκλεκτικιστές, Αλέξανδρο Νικολούδη και Εμμανουήλ Λαζαρίδη, έως τον Δημήτρη Πικιώνη, τον Αριστοτέλη Ζάχο και τον Νικόλαο Μητσάκη, από τους αρχιτέκτονες του ’50 Εμμανουήλ Βουρέκα και Κωσταντίνο Καψαμπέλη, έως τους Άρη Κωνσταντινίδη, Κωσταντίνο Δεκαβάλλα, Νίκο Βαλσαμάκη, Δημήτρη και Σουζάνα Αντωνακάκη και Κυριάκο Κρόκο.
       
      Όλη η ιστορία της νεοελληνικής αρχιτεκτονικής
       
      Ανάμεσα στα αρχιτεκτονικά τους αρχεία εντοπίστηκαν εκατοντάδες τεκμήρια που εικονογραφούν με τον πιο ουσιαστικό τρόπο τα εργαλεία της δουλειάς τους. Τρίγωνα και καμπυλόγραμμα, πολύτιμες κασετίνες οργάνων από ξύλο και βελούδο, που περιέχουν διαβήτες, διαστημόμετρα και γραμμοσύρτες, με λαβές από ελεφαντόδοντο και έβενο, κλιμακόμετρα από ελεφαντόδοντο και ξύλο βελανιδιάς, μολυβδοκόνδυλα και κρετοκόνδυλα του 19ου αιώνα, κονδυλοφόρους, αλλά και πλάκες σινικής μελάνης σε στερεά μορφή με χρυσά κινέζικα ιδεογράμματα.
       
      Πρόκειται για μια σειρά από όργανα που πολλά από αυτά ήταν άγνωστα ακόμα και στους επιμελητές των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής. Ανάμεσα τους πρωταγωνιστεί το μολύβι: Από τον πρώτο ακιδογράφο στο ξύλινο και στο μηχανικό μολύβι.
       
      Η έκθεση αποδεικνύει πώς ένα χρηστικό εργαλείο μπορεί να έχει εξαιρετικές αισθητικές και διακοσμητικές αρετές.
       
      Παράλληλα, το Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής και η πρεσβεία της Ελβετίας στην Αθήνα παρουσιάζουν στο Μουσείο Μπενάκη την έκθεση «Swiss Now. Σύγχρονες Ελβετικές προσεγγίσεις στην αρχιτεκτονική».
       
      Τα τμήματα της έκθεσης
       
      Το πρώτο μέρος της έκθεσης αφορά στη θεωρία και ιστορία της αρχιτεκτονικής τοπίου. Ο επισκέπτης θα έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί την επιρροή της ιστορίας των κήπων και το ρόλο των πρωτοπόρων, στον συγκεκριμένο τομέα, ελβετών αρχιτεκτόνων.
       
      Το δεύτερο μέρος, «Οι πρωταγωνιστές», εξερευνά τη δουλειά των πιο γνωστών ατελιέ που ασχολούνται με τη συγκεκριμένη θεματική.
       
      Το τελευταίο μέρος της έκθεσης, που ονομάζεται «Νouvelle vague», παρουσιάζει το έργο μιας νέας γενιάς επαγγελματιών της αρχιτεκτονικής τοπίου.
       

       

       

       
      Επίσης παρουσιάζονται 33 έργα «Ελβετικές θέσεις - 33 λήψεις για βιώσιμες προσεγγίσεις στην κατασκευή» που έχουν αναφορές στο θέμα της βιώσιμης ανάπτυξης, καθώς η ελβετική αρχιτεκτονική και τα ευρύτερα τεχνικά έργα της χώρας είναι γνωστά όχι μόνο για την ποιότητα και τον σχεδιασμό τους, αλλά και για την αύξηση της συνειδητοποίησης και της κοινωνικής ευθύνης όσον αφορά τη βιώσιμη ανάπτυξη.
       
      Στο πλαίσιο της έκθεσης, τη Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου (ώρα 18:30) θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη της οδού Πειραιώς, ημερίδα με τίτλο: «Μοντέλα αρχιτεκτονικής παραγωγής, παράλληλοι κόσμοι».
       
      Πηγή: http://news.in.gr/culture/article/?aid=1500042070
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα οδικά έργα τα τελευταία χρόνια τα ξορκίζουμε. Κάτι τα μεγάλα προβλήματα με τα έργα στους 5 αυτοκινητόδρομους, κάτι η κρίση, κάτι η στροφή προς τις σιδηροδρομικές μεταφορές με Ευρωπαϊκή εντολή, όλα μαζί έκαναν τα οδικά έργα να φαντάζουν ότι μας "τέλειωσαν".
       
      Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουμε καθόλου οδικά έργα. Έτσι μετά την ολοκλήρωση των έργων στους αυτοκινητόδρομους θα εξακολουθήσουμε να έχουμε ενδιαφέρον για νέα μεγάλα οδικά έργα.
       
      Νέες γενιές έργων έρχονται ουσιαστικά για να καλύψει τις τρύπες που έχει το οδικό δίκτυο. Πέρα όμως από αυτό θα καλύψει σημαντικές ανάγκες σε περιοχές της χώρας που σήμερα δεν έχουν καλή οδική κάλυψη και στερούνται των οδικών υποδομών που έχουν ή πρόκειται να αποκτήσουν άλλες περιοχές της χώρας.
       
      Σήμερα το ypodomes σας παρουσιάζει τα 10 μεγαλύτερα φιλόδοξα πλάνα για τα οδικά έργα που θα μας συντροφεύσουν τουλάχιστον μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
       
      1.ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ 475.000.000
      Πρόκειται για το γνωστό αυτοκινητόδρομο, συνέχεια της Ολυμπίας Οδού καθώς περνά και από την περιοχή της Αρχαίας Ολυμπίας. Προσφατα ανακοινώθηκε πως ξεκινούν μέσα στον Δεκέμβριο οι πρώτες εργολαβίες οι οποίες θα είναι πολλαπλές (8-9 εργολαβίες).
       
      2.ΙΩΑΝΝΙΝΑ-ΚΑΚΑΒΙΑ 280.000.000
      Είναι ο αυτοκινητόδρομος συνέχεια της Ιόνιας Οδού. Σημαντικός δρόμος που καταλήγει στα σύνορα με Αλβανία και ολοκληρώνει το οδικό πλέγμα της Ηπείρου. Ετοιμάζονται τα τεύχη δημοπράτησης, ερώτημα το νούμερο των εργολαβιών.
       
      3.ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ ΚΑΙ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ 226.000.000
      Άγνωστο έργο με άγνωστο χρονοδιάγραμμα. Φορέας Υλοποίησης η Εγνατία Οδός.
       
      4.ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΧΑΛΚΙΔΑΣ (ΝΕΑ ΛΑΜΨΑΚΟΣ-ΨΑΧΝΑ) 180.000.000
      Εξαγγέλθηκε από την προηγούμενη Κυβέρνηση. Η νέα ετοιμάζει τα τεύχη δημοπράτησης με τη νέα μέθοδο της σαλαμοποίησης. Οι δημοπρατήσεις πιθανότατα θα ξεκινήσουν το 2016 αν και υπάρχουν δεύτερες σκέψεις για το έργο.
       
      5.ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ 150.000.000
      Μελλοντικό έργο που πλέον περισσότερο ταιριάζει ως παρακλάδι του Μορέα παρά ως η νότιο-δυτική απόληξη της Ολυμπίας. Άλλωστε θα καταλήγει σε ανισόπεδο κόμβο ένωσης με τον αυτοκινητόδρομο προς Καλαμάτα και Σπάρτη. Η υλοποίηση του μακριά ακόμα.
       
      6.ΔΡΑΜΑ-ΚΑΒΑΛΑ 150.000.000
      Τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε61 με το τμήμα της Ανατ.Μακεδονίας-Θράκης να προηγείται. Οι μελέτες σε εξέλιξη, όμως οι πόροι για την κατασκευή του μάλλον θα πρέπει να αναζητηθούν από το πενιχρό νέο ΕΣΠΑ.
       
      7.Ε.Ο ΒΥΤΙΝΑ-ΑΡΧΑΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑ: ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΓΚΑΔΙΩΝ-ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙΟΥ 100.000.000
      'Εργο που συνδέεται με τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. Το κόστος πολύ μεγάλο αλλά βελτιώνει τη σύνδεση σε ένα από πιο τουριστικά μέρη της χώρας. Ωστόσο και αυτό το έργο ανήκει στην ..μελλοντολογία.
       
      8.ΒΟΑΚ: ΠΑΝΟΡΜΟΣ-ΕΞΑΝΤΗΣ (ΡΕΘΥΜΝΟ) 65.000.000
      Εδώ πάλι είμαστε εν αναμονή της έναρξης των έργων. Έχει γίνει ο διαγωνισμός, έχουμε ανάδοχο και περιμένουμε να πάρει την έγκριση του Ε.Σ για να κυρωθεί από τη Βουλή και να υπογραφεί. Θα είναι το πρώτο από την παρούσα λίστα που θα το δούμε να υλοποιείται.
       
      9.ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ Ε.Ο. ΛΑΡΙΣΑ-ΚΑΡΔΙΤΣΑ 61.800.000
      Η Εθνική Οδός Λάρισα-Καρδίτσα είναι το επόμενο μεγάλο στοίχημα για την πετυχημένη διοίκηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας που αποδεικνύει ότι η τοπική αυτοδιοίκηση όταν θέλει και ξέρει πως να το πάρει, μπορεί να κάνει θαύματα.
       
      10.ΣΥΝΔΕΣΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΜΕ ΛΙΜΑΝΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ 55.000.000
      Σημαντικό έργο, καθώς το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης έχει αναβαθμιστεί λόγω θέσης. Με δεδομένη τη σύνδεση με το σιδηρόδρομο το μέλλον για το μέλλον της Θρακικής πόλης μόνο θετικό φαίνεται πως θα είναι. Για τη δημοπράτηση μάλλον είμαστε ακόμα μακριά.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/32569-%CF%84%CE%B1-10-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%80%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CF%80%CE%B5%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το Δημόσιο υποχρεούται σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές, την νομοθεσία και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), να ανταλλάσσει ή να απαλλοτριώνει δασικές εκτάσεις οικοδομικών συνεταιρισμών και φυσικών προσώπων, από την στιγμή που αυτές δεν μπορούν να αξιοποιηθούν, λόγω του δασικού τους χαρακτήρα αποφάνθηκε το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας.
       
      .Ειδικότερα, το Ανώτατο Ακυρωτικό δικαστήριο έκανε δεκτή αίτηση του Παραθεριστικού Οικοδομικού Συνεταιρισμού Ασφαλιστών και Προσωπικού Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων και 257 μελών του, που ζητούσε να ακυρωθεί η άρνηση («παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας», όπως λέγεται) του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για την ανταλλαγή της έκτασης των 345 στρεμμάτων, που έχει στην κατοχή του στη θέση Χαμωλιά Βραώνας του δήμου Μαρκοπούλου Αττικής, με ίσης αξίας έκταση του Δημοσίου ή την απαλλοτρίωση της έκτασης αυτής.
       
      Ο οικοδομικός συνεταιρισμός τον Ιούλιο του 2010 είχε καταθέσει σχετικό αίτημα στο επίμαχο υπουργείο για ανταλλαγή ή απαλλοτρίωση της δασικής έκτασής του, καθώς τα δάση και οι δασικές εκτάσεις δεν μπορούσαν να αξιοποιηθούν οικιστικά, αλλά δεν έτυχε απαντήσεως.
       
      Όπως αναφέρει το Συμβούλιο της Επικρατείας στην υπ’ αριθ. 3052/2015 απόφασή του η νομοθεσία (νόμοι 998/1979, 3208/2003 και 4280/2014) προβλέπει ότι με το Δημόσιο μπορεί να γίνει ανταλλαγή εκτάσεων οικοδομικών συνεταιρισμών, φυσικών ή νομικών προσώπων που είναι ιδιοκτήτες δασών ή δασικών εκτάσεων ή εκτάσεων όπου απαγορεύεται η δόμηση ή είναι κηρυγμένοι αρχαιολογικοί χώροι ή αποτελούν τμήμα γεωργικής γης υψηλής παραγωγικότητας.
       
      Για την ανταλλαγή αυτή πρέπει να προηγηθεί σχετικό αίτημα του οικοδομικού συνεταιρισμού, κ.λπ.
       
      Οι δικαστές του ΣτΕ ερμηνεύοντας το Σύνταγμα, το πρώτο πρόσθετο πρωτόκολλο την ΕΣΔΑ και την νομοθεσία έκριναν ότι η Πολιτεία όφειλε «να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την απαλλοτρίωση ή την έγκριση της ανταλλαγής της δασικής έκτασης του εν λόγω συνεταιρισμού» και για το λόγο αυτό ακύρωσε την άρνηση της διοίκησης να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την απαλλοτρίωση ή την ανταλλαγή της επίμαχης δασικής έκτασης.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/1035460/ste-to-dimosio-upoxreoutai-na-antallassei-tis-dasikes-ektaseis-pou-den-mporoun-na-aksiopoiithoun
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.