Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Ο πρόεδρος της Ρωσίας Βλαντίμιρ Πούτιν, έπειτα από τις συνομιλίες που είχε με τον Ινδό πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι στην Μόσχα, δήλωσε σήμερα πως σχεδιάζεται από τη Ρωσία η κατασκευή τουλάχιστον 6 μονάδων παραγωγής πυρηνικής ενέργειας στην Ινδία μέσα στα επόμενα 20 χρόνια.
       
      Ο Ρώσος πρόεδρος υπογράμμισε πως η Μόσχα και το Νέο Δελχί συνεργάζονται με επιτυχία στην κατασκευή πυραύλων τύπου Brahmos και σχεδιάζουν να προχωρήσουν στην παραγωγή ενός νέου τύπου πολεμικών αεροσκαφών και επιβατικού αεροσκάφους.
       
      Σύμφωνα με το κοινό ανακοινωθέν που δόθηκε στη δημοσιότητα σε συνέχεια των συνομιλιών, οι δύο χώρες επαναδιαβεβαίωσαν την κοινή τους αφοσίωση σε περαιτέρω συνεργασία στην εξερεύνηση του διαστήματος, στην κατασκευή πυραύλων και στην κατασκευή μηχανών.
       
      Πηγή: http://www.altsantiri.gr/kosmos/sinergasia-rosias-indias-stin-kataskevi-monadon-pirinikis-energias/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ενα σχολείο που έρχεται από το μέλλον και αναπτύσσει... μια διαδραστική σχέση και διάλογο με το δάσος του Σέιχ Σου θα ανεγείρει ο Δήμος Νεάπολης - Συκεών στη θέση του σημερινού 1ου Δημοτικού Σχολείου στον Αγιο Παύλο Θεσσαλονίκης.
       
       
      Με όλους τους κοινόχρηστους χώρους υπόσκαφους και τις 12 αίθουσες διδασκαλίας ως φυτεμένα δώματα, το σχολείο στις παρυφές του περιαστικού δάσους θα δίνει τη δυνατότητα στους επισκέπτες να... περπατούν πάνω από τους χώρους του.
       
      Απόλυτα βιοκλιματικό και με τις πλέον σύγχρονες μεθόδους διάρθρωσης των αιθουσών, το σχολείο, που σχεδίασαν οι αρχιτέκτονες Δώρα Μπαλντά και Λουίζα Πολυζωγοπούλου, απέσπασε το 1ο βραβείο στον Πανελλήνιο Αρχιτεκτονικό Διαγωνισμό Ιδεών που προκήρυξε ο Δήμος Νεάπολης - Συκεών για την αντικατάσταση του σημερινού, παλιού εκπαιδευτηρίου.
       
      Η ιδέα βασίστηκε σε ένα μοντέρνο κτίριο, σε μια δομημένη επιφάνεια 3.790 τ.μ., που θα «συνομιλεί» με το φυσικό περιβάλλον και θα αξιοποιεί την απαράμιλλη θέα με την πόλη και το θαλάσσιο μέτωπο.
       
       
      «Είχαμε κατά νου δύο πράγματα, αφενός το παιδί, θέλαμε δηλαδή να προτείνουμε ένα κτίριο που να ταιριάζει στο ύφος του μικρού χρήστη και αφετέρου τη μοναδική αυτή σχέση που έχει με το δάσος, με το οποίο βρίσκεται σε απόλυτη αρμονία», είπε στο «Εθνος» η αρχιτέκτων Δ. Μπαλντά.
       
      Κάτω από το έδαφος βρίσκονται το γυμναστήριο, τα γραφεία των δασκάλων, το εστιατόριο, η αίθουσα θεάτρου, 4 εργαστήρια -πληροφορικής, χημείας, φυσικής, ηλεκτρονική βιβλιοθήκη-, γυμναστήριο αγωνιστικών προδιαγραφών, αίθουσα μουσικών και άλλων εκδηλώσεων.
       
      Τα «φυτεμένα δώματα» φιλοξενούν τις 12 αίθουσες διδασκαλίας με την υπέροχη θέα προς το δάσος και προς τη θάλασσα.
       
      Οι μικροί μαθητές έχουν πολύ μεγάλο υπαίθριο χώρο για να αθλούνται ή να παίζουν στα διαλείμματα, ενώ όταν ανεγερθεί το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Παύλου, θα είναι ένα «κόσμημα» για την περιοχή και για όλη την πόλη.
       
      «Δεν θέλουμε να εξαφανίσουμε το σχολείο, αλλά να γίνει ένα καινούργιο, μεγάλο, υπερσύγχρονο, ευρωπαϊκού επιπέδου σχολικό συγκρότημα, βιοκλιματικής αρχιτεκτονικής, όχι μόνο με αίθουσες διδασκαλίας, αλλά και με άλλες αίθουσες και χώρους πολιτισμού, αθλητισμού, εργαστηρίων φυσικής - χημείας - πληροφορικής και άλλων δραστηριοτήτων. Ενα σχολικό συγκρότημα που, σεβόμενο το περιβάλλον και το δάσος, θα καλύπτει τις ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας για τις επόμενες δεκαετίες, αλλά ταυτόχρονα, μετά τη λήξη των μαθημάτων, θα αποτελεί ζωντανό εκπαιδευτικό, πολιτιστικό, αθλητικό, κοινωνικό και περιβαλλοντικό κέντρο, τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες», δήλωσε ο δήμαρχος Νεάπολης - Συκεών, Σίμος Δανιηλίδης, στη διάρκεια εκδήλωσης που έγινε για την απονομή των βραβείων και την έκθεση με σχέδια και μακέτες από όλες τις προτάσεις.
       
      Είκοσι επτά προτάσεις
       
      Στον πανελλήνιο αρχιτεκτονικό διαγωνισμό συμμετείχαν 27 μελετητικά σχήματα, καθένα από τα οποία είχε μια ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη ιδέα για το νέο διδακτήριο.
      Αναφερόμενη στις προτάσεις που κατατέθηκαν, η πρόεδρος της κριτικής επιτροπής, αρχιτέκτων-μηχανικός της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου, Φεδώρα Κανελλή, είπε ότι «υπήρξαν πολλές ενδιαφέρουσες προσεγγίσεις για την αρχιτεκτονική επίλυση του σχολικού συγκροτήματος, δεδομένης της ιδιαιτερότητας και των αντικειμενικών δυσκολιών με το έντονα επικλινές οικόπεδο και τη γειτνίαση με το δάσος».
       
      Εντυπωσιασμένος από την πρόταση των δύο αρχιτεκτόνων από την Αθήνα ήταν και ο γνωστός αρχιτέκτονας Πρόδρομος Νικηφορίδης, που ήταν μέλος της επιτροπής ως «κριτής εκ προσωπικοτήτων». Ο κ. Νικηφορίδης σχολίασε ότι το αποτέλεσμα ήταν «ένας ιδανικός σχεδιασμός προσαρμογής στο περιβάλλον, ένα ουσιαστικά υπόσκαφο κτίριο» και ευχήθηκε να κατασκευαστεί σύντομα.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64306813
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Με τις θερμότερες συναδελφικές ευχές για καλές γιορτές σε όλους και ένα ευτυχισμένο και δημιουργικό νέο έτος για όλους.
       
      Υγεία, αγάπη και ευτυχία σε εσάς και στις οικογένειές σας!
      Περισσότερα...

      47

    • Engineer

      Με αλλαγές στα δρομολόγια θα κινηθούν και φέτος τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς τις ημέρες των εορτών των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς.
       
      Αναλυτικά, τα μέσα μεταφοράς θα κινηθούν ως εξής:
       
      Λεωφορεία και Τρόλεϊ
       
      Την Παρασκευή 25 Δεκεμβρίου 2015, το Σάββατο 26 Δεκεμβρίου 2015 και την Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016: Τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα κινούνται με πρόγραμμα Κυριακής.
       
      Την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015, Παραμονή Πρωτοχρονιάς, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα αποσύρονται στα αμαξοστάσια σταδιακά από τις 22:00, έτσι ώστε τα δρομολόγια να ολοκληρωθούν περί στις 23:00.
       
      Την Τρίτη 5 Ιανουαρίου 2016 τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ θα κινούνται με πρόγραμμα Σαββάτου.
       
      Ιδιαίτερες ρυθμίσεις που θα ισχύσουν τις μέρες των γιορτών:
       
      θα δοθεί ιδιαίτερη βαρύτητα στις επιμέρους ανάγκες των γραμμών (πρώτα δρομολόγια 05:00, ειδικά δρομολόγια κ.τ.λ. ) οι γραμμές που εξυπηρετούν, τους σταθμούς ΚΤΕΛ και το λιμάνι του Πειραιά θα ενισχυθούν ανάλογα με την αντίστοιχη επιβατική ζήτηση.
       
      Οι γραμμές του αεροδρομίου θα λειτουργήσουν με το προγραμματισμένο πρόγραμμα των 7 ημερών.
       
      Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ
       
      Από τη Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015, έως και την Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2016, τα δρομολόγια της ΣΤΑΣΥ (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ) θα εκτελούνται με μειωμένη συχνότητα, ανάλογη με αυτή των Σαββατοκύριακων περίπου.
       
      Την Πέμπτη 31 Δεκεμβρίου 2015, τα δρομολόγια των Μέσων Σταθερής Τροχιάς θα ολοκληρωθούν μεταξύ 22:00 – 23:00.
       
      Πηγή: http://www.altsantiri.gr/ellada/pos-tha-kinithoun-leoforia-metro-isap-ke-tram-tis-meres-ton-giorton/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ενα παράδοξο φαινόμενο εντοπίζεται στη γερμανική αγορά ενέργειας την περίοδο των Χριστουγέννων. Οι παροχείς υπηρεσιών κοινής ωφελείας μπορεί να καταλήξουν για μία ακόμη φορά να πληρώσουν τους καταναλωτές προκειμένου να αξιοποιηθεί πλεονάζουσα ενέργεια, καθώς έχει αυξηθεί αισθητά η παραγωγή αιολικής ενέργειας ενώ οι ανάγκες θέρμανσης έχουν μειωθεί λόγω του θερμότερου χειμώνα στην ιστορία. Εναλλακτική για τους παροχείς υπηρεσιών κοινής ωφέλειας είναι να κλείσουν τις μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που λειτουργούν με άνθρακα και φυσικό αέριο, σχολιάζει η συμβουλευτική εταιρεία Markedsktaft Deutschland GmbH.
       
      Οι υψηλές θερμοκρασίες και η αύξηση παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αυξάνουν αισθητά τις πιθανότητες να περάσουν σε αρνητικό πρόσημο οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στη λιανική αγορά. Εχει ξανασυμβεί στη Γερμανία. Στις 24 Δεκεμβρίου του 2012, οι τιμές διολίσθησαν στα μείον (-) 56,87 ευρώ η μεγαβατώρα. Σε αρνητικό έδαφος κινήθηκαν, επίσης, τα Χριστούγεννα του 2013, κάτι που σημαίνει πως οι παραγωγοί πληρώνουν τους καταναλωτές για να τους απαλλάξουν από την πλεονάζουσα ενέργεια που επιβαρύνει το δίκτυο ηλεκτροδότησης. Φέτος, η παραγωγή αιολικής ενέργειας προβλέπεται πως θα φθάσει στο ζενίθ, δηλαδή σε επίπεδα υπερδιπλάσια του μέσου όρου των τελευταίων 30 ημερών. Εκτιμάται, ειδικότερα, πως θα κυμανθεί ανάμεσα στα 10 και πάνω από τα 20 γιγαβάτ κατά τη διάρκεια των εορτών, όταν οι θερμοκρασίες είναι της τάξεως των 8 βαθμών Κελσίου. Στις 25 Δεκεμβρίου, η παραγωγή αιολικής ενέργειας προβλέπεται να διαμορφωθεί στα 22,9 γιγαβάτ συγκριτικά με τον μέσον όρο των τελευταίων 30 ημερών, που ανέρχεται στα 14,7 γιγαβάτ, σύμφωνα με στοιχεία του πρακτορείου Bloomberg. Ενα γιγαβάτ επαρκεί για να παρέχει ενέργεια σε δύο εκατομμύρια νοικοκυριά.
       
      Οι καθοδικές πιέσεις στις τιμές ενέργειας αναμένεται να ενταθούν στη Γερμανία μέχρι τα τέλη του έτους λόγω στόχου για την κάλυψη του ενός τρίτου των ενεργειακών αναγκών της χώρας από ανανεώσιμες πηγές αντί του 20% που ίσχυε για το 2014, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Ενέργειας. Η Γερμανία εισέρχεται πλέον σε μια φάση όπου θα πρέπει να αποφασίσει εάν θα βάλει λουκέτο σε παλαιές μονάδες ηλεκτροδότησης ή εάν θα τις διατηρήσει σε λειτουργία για λόγους ενεργειακής ασφάλειας, σχολιάζει η ελβετική τράπεζα Societe Generale S.A. H διαφορά της ζήτησης και προσφοράς από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας εκτιμάται στις 22 γιγαβατώρες, οι οποίες κινούνται κάτω από τον μέσον όρο της τελευταίας 30ετίας για το τελευταίο δεκαπενθήμερο του έτους. Ακόμη και όταν ο αριθμός των γιγαβατωρών κυμαινόταν πάνω από τον μέσον όρο, οι τιμές και πάλι βρίσκονταν σε αρνητικό έδαφος σε ορισμένες περιστάσεις.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/843428/article/oikonomia/die8nhs-oikonomia/8a-plhrwnontai-gia-na-exoyn-reyma
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην τελική ευθεία βρίσκεται ο δήμος Θεσσαλονίκης προκειμένου να προχωρήσει στην υλοποίηση του έργου για την εγκατάσταση και λειτουργία τελεφερίκ στην πόλη, με στόχο τη σύνδεση του θαλασσίου μετώπου με το περιαστικό δάσος καθώς και της Άνω Πόλης με το ιστορικό κέντρο.
       
      Ομάδα εμπειρογνωμόνων σε συνεργασία με την αρμόδιες υπηρεσίες του δήμου κατέληξαν σε δύο προτάσεις για τη χάραξη του έργου, οι οποίες θα τεθούν σε δημόσια διαβούλευση για την οριστικοποίηση του. Σημειώνεται ότι ήδη αρκετοί φορείς της πόλης μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται Αρχαιολογικές Υπηρεσίες, η Διεύθυνση Δασών, η Κτηματική Υπηρεσία και η ΔΕΘ, έχουν δώσει την καταρχήν σύμφωνη γνώμη τους, κατά την αρχική διαβούλευση σχετικά με τη εγκατάσταση και λειτουργία του τελεφερίκ.
       
      Η δημοτική αρχή αναμένεται να ζητήσει τη συνεργασία με τη ΔΕΘ- Helexpo και για το λόγο αυτό θα πραγματοποιήσει αυτές τις ημέρες συνάντηση με τη διοίκηση του εκθεσιακού φορέα.
       
      Μεταφορά 800 ατόμων την ώρα με το τελεφερίκ
       
      Στα 12 εκατ. ευρώ προσδιορίστηκε το κόστος κατασκευής του τελεφερίκ από την ομάδα εμπειρογνωμόνων, μετά την αξιολόγηση όλων των παραμέτρων του έργου. Ο προτεινόμενος αναβατήρας θα είναι συνεχούς ροής και η μεταφορά των ατόμων θα γίνεται με 18 αποσυμπλεκόμενες καμπίνες χωρητικότητας 10 καθισμένων ατόμων. Εκτιμάται ότι θα μεταφέρονται με το τελεφερίκ 800 άτομα την ώρα, ενώ ο χρόνος διαδρομής υπολογίζεται στα 5-6 λεπτά.
       
      Οι δύο προτάσεις για τη χάραξη του τελεφερίκ
       
      Η διαφορά μεταξύ των δύο προτάσεων που τίθενται σε διαβούλευση είναι ουσιαστικά η θέση του σταθμού αφετηρίας και η θέση των πυλώνων.
       
      Συγκεκριμένα, για την πρώτη πρόταση προσδιορίστηκε ο ακριβής άξονας ανάπτυξης του έργου με αφετηρία το λεγόμενο «πάρκο ΧΑΝΘ» και τέρμα τον υπαίθριο χώρο στάθμευσης έξω από την είσοδο του Θεάτρου Δάσους, με 6 συνολικά πυλώνες, εκ των οποίων οι δύο (1ος & 6ος) βρίσκονται στα δύο άκρα. Οι τέσσερις ενδιάμεσοι προτείνονται σε θέσεις που εξασφαλίζουν την ασφάλεια του έργου, σε σχέση με τα υφιστάμενα κτίρια πάνω από τα οποία θα διέρχεται το τελεφερίκ και τις υφιστάμενες υψομετρικές διαφορές του εδάφους και είναι οι εξής:
      2ος Πεζοδρόμιο έξω από την κεντρική είσοδο της Δ.Ε.Θ. (ιδιοκτησία Δ.Ε.Θ.)
      3ος Πλησίον της πύλης εμπορευμάτων της Δ.Ε.Θ. (ιδιοκτησία Δ.Ε.Θ.)
      4ος Ανοιχτός χώρος στο Τελλόγλειο Ίδρυμα (ιδιοκτησία ΑΠΘ)
      5ος Δασική έκταση πριν την οδό για το Θέατρο Δάσους (δασική έκταση εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Νεάπολης - Συκεών)
       
      Η διεύθυνση Αστικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικών Μελετών εξέφρασε τους προβληματισμούς της ως προς το μέγεθος της αφετηρίας του έργου (πλάτος 17μ. Χ μήκος 28μ.) σε σχέση με την προτεινόμενη θέση της εντός κοινοχρήστου χώρου, και αφετέρου η οπτική διακοπή και διαγώνια σχέση του άξονα του τελεφερίκ με τον υφιστάμενο «άξονα των μουσείων» (άγαλμα του Μ. Αλεξάνδρου – Αρχαιολογικό και Βυζαντινό Μουσείου με το Θέατρο Κήπου - Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - το Αστεροσκοπείο και Μετεωροσκοπείο - Τελλόγλειο Ίδρυμα).
       
      Έτσι σε συνεργασία με τους εμπειρογνώμονες διαμορφώθηκε η Β΄ πρόταση, σύμφωνα με οποία, η αφετηρία μεταφέρεται στο πεζοδρόμιο έξω από την κεντρική είσοδο της ΔΕΘ ενώ το τέρμα παραμένει στον υπαίθριο χώρο στάθμευσης έξω από την είσοδο του Θεάτρου Δάσους.
       
      Η πρόταση αυτή ως προς τα τεχνικά της χαρακτηριστικά δεν διαφοροποιείται από την πρώτη παρά μόνο ως προς τη χρονική διάρκεια της διαδρομής και ως προς το ύψος (ελάχιστη διαφορά) και θέση κάποιων πυλώνων που στο σύνολό τους παραμένουν έξι.
       
      Συγκεκριμένα οι δύο πρώτοι βρίσκονται στα δύο άκρα, ενώ οι δύο από τους τέσσερις ενδιάμεσους (2ος & 3ος) προτείνονται σε διαφορετικές θέσεις ως εξής:
       
      - 2ος Εντός του χώρου της Δ.Ε.Θ. μεταξύ των περιπτέρων 13 & 10 (ιδιοκτησία Δ.Ε.Θ.)
      - 3ος Μπροστά στη Βιβλιοθήκη ΑΠΘ (ιδιοκτησία ΑΠΘ)
      - 4ος Ανοιχτός χώρος στο Τελλόγλειο Ίδρυμα (ιδιοκτησία ΑΠΘ)
      - 5ος Δασική έκταση πριν την οδό για το Θέατρο Δάσους (δασική έκταση εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Νεάπολης - Συκεών)
       
      Όπως επισημαίνεται στην εισήγηση της Διεύθυνσης Αστικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικών Μελετών στην περίπτωση της Β’ πρότασης, «θετικό στοιχείο θεωρείται η θέση αφετηρίας η οποία εξασφαλίζει την άμεση προσβασιμότητα (διασύνδεση με λεωφορεία κλπ) και επομένως καθιστά το έργο πιο χρηστικό και αποτελεσματικό. Ταυτόχρονα, η ανεξαρτητοποίηση από τον άξονα Μουσείων καθιστά τη χάραξη αυτή αισθητικά καλύτερη. Επιπλέον το τελεφερίκ θα μπορούσε να μελετηθεί / προωθηθεί ως έργο κοινής πρωτοβουλίας με τη ΔΕΘ».
       
      Οι δύο εναλλακτικές προτάσεις, τέθηκαν υπόψη της Εκτελεστικής Επιτροπής του Δήμου, η οποία πρόκρινε τη Β΄ πρόταση, ώστε στη συνέχεια να δημοσιοποιηθεί η πρόταση του δήμου και να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες ωρίμανσης του έργου (περιβαλλοντική αδειοδότηση), προκειμένου να αναζητηθεί χρηματοδότηση για την κατασκευή του. Το θέμα συζητήθηκε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής την περασμένη Παρασκευή και αναμένεται να περάσει και από επόμενο δημοτικό συμβούλιο από τη νέα χρονιά.
       
      Πηγή: http://voria.gr/article/dio-protasis-gia-to-teleferik---sinergasia-me-deth-theli-o-dimos
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Την εκτίμηση ότι το σχέδιο του νέου αναπτυξιακού νόμου θα δημοσιοποιηθεί στις αρχές Ιανουαρίου και θα έχει ψηφιστεί μέχρι το τέλος του μήνα έκανε, μιλώντας, στο Πρακτορείο 104,9 fm ο γενικός γραμματέας Στρατηγικών και Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Οικονομίας, καθηγητής Λόης Λαμπριανίδης.
       
      «Αυτό που ενδιαφέρει είναι ο νόμος να διατυπωθεί με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχει καλές στοχεύσεις και να αποφευχθούν οι αστοχίες των προηγούμενων νόμων», δήλωσε ο κ. Λαμπριανίδης.
       
      «Σε περίοδο, που δεν υπάρχουν πολλά χρήματα, αναδεικνύονται δυο κρίσιμα ζητήματα, του συντονισμού, έτσι ώστε οι λίγοι πόροι, που διαθέτει μια κοινωνία, να χρησιμοποιηθούν με τον βέλτιστο τρόπο και των θεσμικών αλλαγών, που βελτιώνουν το επιχειρηματικό κλίμα για καλύτερα αποτελέσματα», εξήγησε ο γραμματέας του υπ.Οικονομίας, σημειώνοντας ότι στους ισχύοντες αναπτυξιακούς νόμους «υπάρχουν λάθος στοχεύσεις, που δεν βοήθησαν να αλλάξει η ελληνική οικονομία και να γίνει πιο παραγωγική, πιο ανταγωνιστική, πιο εξωστρεφής, πιο βιώσιμη και κοινωνικά δίκαιη, για να αυξήσει τις θέσεις εργασίας και την καινοτομικότητα».
       
      «Παραλάβαμε 6.300 επενδυτικά σχέδια, για τα οποία το κράτος έχει συμβασιοποιημένες οφειλές, δηλαδή εντάχθηκαν στους προηγούμενους αναπτυξιακούς νόμους και δεν υλοποιήθηκαν ακόμη, αλλά τα οφειλόμενα ποσά είναι πολύ μεγάλα» ανέφερε ο κ. Λαμπριανίδης, κάνοντας λόγο για «ένα πολύ δύσκολο πρόβλημα το οποίο πρέπει να λυθεί» επειδή, όπως διευκρίνισε, «είναι πάρα πολλά τα σχέδια και το ποσό που είναι να πάρουν είναι πολύ υψηλό, καθώς έγινε μια υπερδέσμευση και εντάχθηκαν επιχειρήσεις, χωρίς να υπάρχουν χρήματα».
       
      «Πρέπει να βρούμε τρόπο να το λύσουμε, γιατί προφανώς θέλουμε να υλοποιηθούν τα επενδυτικά σχέδια που είναι βιώσιμα και οι επιχειρηματίες θέλουν να προχωρήσουν», σημείωσε ο κ. Λαμπριανίδης, μη αποκλείοντας το ενδεχόμενο «αν κάποιος επιχειρηματίας ολοκληρώσει την επένδυση και δεν πληρωθεί, να στραφεί κατά του Δημοσίου και να ζητήσει χρήματα, τα οποία το κράτος του υποσχέθηκε».
       
      Διευκρίνισε, ωστόσο, ότι για την ώρα δεν υπάρχει τέτοιο ζήτημα, καθώς κανένα σχέδιο δεν έχει υλοποιηθεί.
       
      Ο γενικός γραμματέας Στρατηγικών Επενδύσεων είπε ότι «σε όλες τις χώρες του κόσμου υπάρχουν κρατικές ενισχύσεις των επιχειρήσεων, όμως στην Ελλάδα, οι προηγούμενοι αναπτυξιακοί νόμοι ενίσχυαν τις επιχειρήσεις μόνο με χρήμα ενώ θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και άλλες μέθοδοι, όπως για παράδειγμα οι φορολογικές απαλλαγές, ή οι εγγυήσεις δανείων».
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=764495
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Mε τη σύσταση πέντε επιτροπών που θα συντονίσει η Γενική Γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος κ. Ρένα Κλαπατσέα και οι γενικοί διευθυντές του υπουργού κ. Πάνου Σκουρλέτη και του αναπληρωτή υπουργού κ. Γιάννη Τσιρώνη, θα προχωρήσει το υπουργείο Περιβάλλοντος στις τροποποιήσεις του νομοθετικού πλαισίου σε σειρά πολεοδομικών ρυθμίσεων.
       
      Στόχος είναι η σύνταξη και η απλοποίηση του οικοδομικού κανονισμού, η αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης, το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, η Τράπεζα Γης και η οριοθέτηση οικισμών κάτω από 2.000 κατοίκους. Πρόκειται για θέματα που άνοιξαν (π.χ τράπεζα γης κ.α) ή θεσμοθέτησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις και που σήμερα το αρμόδιο υπουργείο επιδιώκει να δει με μία διαφορετική οπτική βάζοντας το δικό της στίγμα. Τις πέντε Επιτροπές, που σύμφωνα με την απόφαση που δημοσιεύτηκε στην διαύγεια θα είναι μη αμοιβόμενες, συστήνει ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης.
       
      Σημείο αναφοράς είναι αναμφισβήτητα ο νέος νόμος για τα αυθαίρετα, ο οποίος είχε εξαγγελθεί από τις αρχές του έτους, ωστόσο είναι αβέβαιο πότε θα ολοκληρωθεί. Σύμφωνα με τον νέο σχεδιασμό, η νομοθετική ρύθμιση, μολονότι έχει εξαγγελθεί αρκετές φορές αναμένεται να παρουσιαστεί το α΄ εξάμηνο του 2016. Θα αντικαταστήσει τον υφιστάμενο νόμο και θα ενσωματωθεί με βάση τα όσα έχει δηλώσει ο κ. Τσιρώνης σε ένα συνολικό πλαίσιο για την χωροταξία. Αξιοσημείωτο στοιχείο της σύνθεσης της νέας 13μελούς Επιτροπής που θα επεξεργαστεί τις αλλαγές είναι η συμμετοχή (ως εξωτερική συνεργάτης) της αδερφής του αναπληρωτή υπουργού κ. Νατάσσας Τσιρώνη, αρχιτέκτονα-μηχανικού η οποία εργάζεται στην Αττικό μετρό.
       
      Η τελευταία έχει δεχτεί δριμεία κριτική για το κυνηγητό που έχει εξαπολύσει εναντίον της εταιρίας ο κ. Τσιρώνης, με αφορμή την εμπορική εκμετάλλευση ενός διατηρητέου κτίριο στο Μοναστηράκι. Σύμφωνα με την απόφαση, το έργο των επιτροπών θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 31 Μαΐου 2016.
       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/palmos-oikonomias/ellada/264447-sbinoun-kai-ksanagrafoun-tin-poleodomiki-nomothesia-etoimazetai-gia-ton-maio-tou-2016
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Τα νέα ηλικιακά συνταξιοδοτικά όρια για τους ασφαλισμένους του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Επαγγελματιών και του Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών προβλέπει εγκύκλιος που εξέδωσε σήμερα το Υπουργείο Εργασίας.
       
      Η εγκύκλιος του Υπ. Εργασίας που αφορά τους μηχανικούς, γιατρούς και νομικούς που είναι ασφαλισμένοι στο ΕΤΑΑ (ΤΣΜΕΔΕ, ΤΣΑΥ,ΤΑΝ) και τους ελεύθερους επαγγελματίες που είναι ασφαλισμένοι στον ΟΑΕΕ περιγράφει τις μεταβολές στα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης για τη λήψη πλήρους και μειωμένης σύνταξης λόγω γήρατος από τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης, βάσει τοτ νόμου 4336/2015.
       
      Ειδικότερα:
      από 1/1/2022 για τη λήψη πλήρους σύνταξης λόγω γήρατος απαιτείται η συμπλήρωση του 62ου έτους της ηλικίας (με 40 έτη ασφάλισης) ή η συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας (με 15 έτη ασφάλισης)
      για τη λήψη μειωμένης σύνταξης λόγω γήρατος, εφόσον προβλέπεται η σχετική δυνατότητα από το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο για τους οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης, απαιτείται η συμπλήρωση του 62ου έτους της ηλικίας (με 15 έτη ασφάλισης).

      Από την παραπάνω αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης εξαιρούνται τα θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα μέχρι 18/8/2015.
       
      Ως θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα θεωρούνται εκείνα που μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία έχει συμπληρωθεί ο απαιτούμενος για συνταξιοδότηση χρόνος ασφάλισης και το όριο ηλικίας, όπου αυτό προβλέπεται, και μπορούν να ασκηθούν οποτεδήποτε.
      Για τους ασφαλισμένους που δεν έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 18/8/2015, τα προβλεπόμενα βάσει του προγενέστερου νομοθετικού πλαισίου όρια ηλικίας συνταξιοδότησης λόγω γήρατος αυξάνονται σταδιακά έως την 31/12/2021.
       
      Επιπλέον, στις περιπτώσεις συνταξιοδότησης με προϋποθέσεις μειωμένης σύνταξης λόγω γήρατος, επιβάλλεται, πέραν του συνολικού ήδη προβλεπόμενου από την ισχύουσα νομοθεσία ποσοστού μείωσης της σύνταξης, επιπλέον ποσοστό μείωσης 10% μέχρι τη συμπλήρωση του διαμορφούμενου κατά περίπτωση νέου μεταβατικού ορίου ηλικίας πλήρους συνταξιοδότησης.
       
      Το επιπλέον ποσό της μείωσης υπολογίζεται επί του ποσού της σύνταξης που προκύπτει μετά την εφαρμογή της προβλεπόμενης μείωσης κατά 1/200 για κάθε μήνα ασφάλισης μέχρι τη συμπλήρωση του κατά περίπτωση ορίου ηλικίας πλήρους σύνταξης .
      Από την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης εξαιρούνται συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων και ειδικότερα οι υπαγόμενοι σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, οι συνταξιοδοτούμενοι βάσει του ν.612/1977 ή με διατάξεις που παραπέμπουν σε αυτή, καθώς και οι μητέρες ή οι χήροι πατέρες ανίκανων για κάθε βιοποριστική εργασία τέκνων
      Σχετικά αρχεία
      Η εγκύκλιος του ΕΤΑΑ
      Η εγκύκλιος του ΟΑΕΕ

      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/30826/sta-67-gia-pliri-syntaxi-michanikoi-eleytheroi-epangelmaties-giatroi-&-dikigoroi
      Περισσότερα...

      36

    • Engineer

      Οι πρώτες τρεις από τις οκτώ αυθαίρετες ταβέρνες στην παραλία του Σχινιά αποτελούν παρελθόν. Συνεργεία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης προχώρησαν «αθόρυβα» την προηγούμενη εβδομάδα στην κατεδάφισή τους, υπό την παρουσία ισχυρής αστυνομικής δύναμης. Το ζητούμενο πλέον είναι να πραγματοποιηθεί το ταχύτερο δυνατόν η κατεδάφιση και των υπολοίπων, προκειμένου να αποφευχθεί η παραπομπή της χώρας στο Ευρωδικαστήριο.
       
      Οι οκτώ ταβέρνες έχουν ανεγερθεί παράνομα σε αναδασωτέα έκταση και έχουν τελεσίδικα κριθεί κατεδαφιστέες από το 1999. Η λειτουργία τους, παρά τις αποφάσεις των δικαστηρίων και του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά και τις πολυετείς παρεμβάσεις του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, συνεχίστηκε έως το 2014. Το καλοκαίρι εκείνης της χρονιάς, η τότε ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος (Γιάννης Μανιάτης, Νίκος Ταγαράς) συμπεριέλαβαν στον Ν. 4280/14 ρύθμιση με την οποία «νομιμοποίησαν» τη λειτουργία των αυθαιρέτων ταβερνών για έξι μήνες. Το διάστημα παρήλθε τον περασμένο Φεβρουάριο, ωστόσο ο Δήμος Μαραθώνα τους έδωσε άδεια λειτουργίας έως το τέλος του 2015. Ομως στην υπόθεση παρενέβη η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, καθώς οι αυθαίρετες ταβέρνες βρίσκονται στην «καρδιά» του Εθνικού Πάρκου Σχινιά - Μαραθώνα. Οπως αποκάλυψε η «Κ» (25.10.15), οι κοινοτικές αρχές προειδοποίησαν ότι η Ελλάδα θα παραπεμφθεί σύντομα στο Ευρωδικαστήριο αν δεν προχωρήσει άμεσα η κατεδάφισή τους.
       
       
      Τελικά, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Αττικής, από κοινού με το Τμήμα Επιθεωρητών Δόμησης και Κατεδαφίσεων του υπουργείου Περιβάλλοντος ξεκίνησαν στις αρχές Δεκεμβρίου την κατεδάφιση των πρώτων τριών (Γριγρι, Διόνυσος, Γλαράκι), οι οποίες δεν λειτουργούσαν. Η κατεδάφιση, που ολοκληρώθηκε την προηγούμενη Παρασκευή με την απομάκρυνση και των τελευταίων μπάζων, χρηματοδοτήθηκε από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση και το Πράσινο Ταμείο.
       
      «Δεν έχουμε εμπάθεια με τους ταβερνιάρηδες. Θέλουμε απλά να εφαρμοστεί ο νόμος και το βούλευμα του ΣτΕ», λέει ο πρόεδρος του φορέα διαχείρισης Σχινιά - Μαραθώνα Χάρης Καμπεζίδης. «Η κατεδάφιση των ταβερνών είναι βασικό θέμα στο “φάκελο” που έχει ανοίξει εναντίον της χώρας μας η Ευρωπαϊκή Επιτροπή». Το εξωφρενικό στην υπόθεση είναι ότι μία από τις πέντε ταβέρνες που έχουν απομείνει προχώρησε τις ημέρες της κατεδάφισης... στην ανέγερση νέας αυθαίρετης κατασκευής.
       
      Η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, η οποία για χρόνια αγωνίζεται για την προστασία του εθνικού πάρκου Μαραθώνα - Σχινιά, εκφράζει την ικανοποίησή της για τις εξελίξεις. «Πρέπει να φύγουν όλες οι ταβέρνες από την παραλία Σχινιά διότι είναι από χρόνια παράνομες», λέει ο αντιπρόεδρός της Γιάννης Μιχαήλ. «Δεν είναι κατοικίες και δεν ανήκουν σε αυτούς που τις διαχειρίζονται, αλλά στον Οικοδομικό Συνεταιρισμό Ελλήνων Δικαστών - Εισαγγελέων, ο οποίος είναι ανενεργός. Λόγω των ταβερνών, από την άνοιξη και μετά η περιοχή της παραλίας και ένα μέρος του δάσους μετατρέπονται σε ένα τεράστιο πάρκινγκ, προκειμένου να υπάρχει πρόσβαση σε αυτές με το αυτοκίνητο. Ετσι γεμίζει η περιοχή με σκουπίδια, καταστρέφονται οι υπέροχες αμμοθίνες, το δάσος δεν μπορεί να αναγεννηθεί και οδηγείται σε αργό θάνατο».
       
      Τώρα το Τμήμα Επιθεωρητών Δόμησης και Κατεδαφίσεων του ΥΠΕΚΑ προσπαθεί να οργανώσει την κατεδάφιση και των υπολοίπων πέντε. Η υπηρεσία κάλεσε εγγράφως τον Δήμο Μαραθώνα να μην ανανεώσει την άδεια λειτουργίας των ταβερνών και να τις σφραγίσει (ενημερώνοντας σχετικά και τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο Ρακιντζή). Ζήτησε από την Κτηματική Υπηρεσία να αφαιρέσει τις 210 ομπρέλες που έχουν πακτωθεί παράνομα στην παραλία. Και από το δασαρχείο να συμπληρώσει τα πρωτόκολλα κατεδάφισης, καταγράφοντας τις νέες παρανομίες των ταβερνών. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», οι κοινοτικές υπηρεσίες ζητούν να λήξει η υπόθεση το αργότερο μέχρι την άνοιξη.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/843262/article/epikairothta/ellada/mpoylntoza-stis-tavernes-toy-sxinia
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με μικρές μειώσεις στις τιμές διοδίων θα υποδεχθούν το νέο έτος οι αυτοκινητόδρομοι Νέα Οδός και Κεντρική Οδός. Αυτό σημαίνει πως από τα διόδια Αφιδνών στην έξοδο της Αθήνας έως και τα διόδια Αγίας Μαρίνας στον Μαλιακό Κόλπο θα δείτε συνολική μία ελάφρυνση στο συνολικό ποσό.
       
      ΝΕΑ ΟΔΟΣ
      Η «Νέα Οδός Α.Ε.», που διαχειρίζεται το οδικό τμήμα του ΠΑΘΕ Μεταμόρφωση Αττικής-Σκάρφεια Φθιώτιδας ενημέρωσε πως την Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 00:01, θα πραγματοποιηθεί η ετήσια τιμαριθμική προσαρμογή των διοδίων τελών.
       
      Τα νέα μειωμένα τέλη εμφανίζονται αναλυτικά ανά σταθμό διοδίων και κατηγορία οχήματος στους παρακάτω πίνακες. Στις κατηγορίες 1 και 2 (δίκυκλα & Ι.Χ.) οι μειώσεις κυμαίνονται από 0.05€ έως και 0.10€ και στις κατηγορίες 3 και 4 (φορτηγά & λεωφορεία) από 0.05€ έως και 0.20€. Προς διευκόλυνσή σας, αναφέρονται και τα ισχύοντα τέλη, ενώ με κόκκινο στη στήλη Τέλη Διοδίων 2016 έχουν επισημανθεί τα νέα μειωμένα τέλη.
       
      Υπενθυμίζουμε ότι η Νέα Οδός, με όχημα την υπηρεσία ηλεκτρονικής πληρωμής διοδίων Fast Pass και το εκπτωτικό πρόγραμμα Frequent, προσφέρει σε όλους τους οδηγούς Ι.Χ. (κατ. 2), κλιμακωτές εκπτώσεις έως και 50%, ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης από τους σταθμούς διοδίων Αφιδνών, Καπανδριτίου, Μαλακάσας και Οινοφύτων.
       

       
       
      ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ
      Η «Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος A.E. Παραχώρησης», που διαχειρίζεται το τμήμα Σκάρφεια Φθιώτιδας-Ράχες Φθιώτιδας (και μελλοντικά τα διόδια στον Ε65) ανακοίνωσε ότι την Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016 και ώρα 00:01 , θα πραγματοποιηθεί η ετήσια τιμαριθμική προσαρμογή των διοδίων τελών.
       
      Τα νέα μειωμένα τέλη παρουσιάζονται αναλυτικά ανά σταθμό διοδίων και κατηγορία οχήματος στους παρακάτω πίνακες. Οι μειώσεις κυμαίνονται από 0,05€ έως και 0,10€. Προς διευκόλυνσή σας, αναφέρονται και τα ισχύοντα τέλη, ενώ με κόκκινο στη στήλη Τέλη Διοδίων 2016 έχουν επισημανθεί τα νέα μειωμένα τέλη.
       
      Υπενθυμίζουμε ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν, χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε μετωπικό σταθμό να πληρώσει ξανά σε πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης , στο ίδιο ταξίδι. Αντιστοίχως, σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν χρήστης που πληρώνει διόδιο τέλος σε πλευρικό σταθμό να πληρώσει και σε μετωπικό ή άλλον πλευρικό σταθμό της ίδιας ζώνης, στο ίδιο ταξίδι.
       

       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/nea-odos/item/32934-%CF%80%CE%B1%CE%B8%CE%B5-%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%B4%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CE%B1%CF%86%CE%AF%CE%B4%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CE%BC%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8C
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Οι επενδύσεις σε υποδομές μεταφορών εκτιμάται ότι θα αυξηθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό της τάξης του 5%, παγκοσμίως, μεταξύ 2014 και 2025, σύμφωνα με ανάλυση που έδωσε στη δημοσιότητα η PwC.
       
      Η ανάλυση της δαπάνης για υποδομές μεταφορών για το 2025, που πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της Oxford Economics, όσον αφορά το κομμάτι της έρευνας, παρέχει μια εκτίμηση του τρέχοντος μεγέθους των επενδύσεων σε υποδομές και εξετάζει τις προοπτικές μελλοντικών επενδύσεων από τώρα έως το 2025.
       
      Δυτική Ευρώπη
      Η ανάλυση προβλέπει ότι η αύξηση των επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών στη Δυτική Ευρώπη στο εγγύς μέλλον θα είναι μετριοπαθής, δεδομένων των πολύ καλών συγκοινωνιακών δικτύων σε πολλές προηγμένες χώρες, όπως και λόγω των συνεχιζόμενων δημοσιονομικών περιορισμών και των αυξημένων απαιτήσεων για περισσότερες κοινωνικές υποδομές, ιδιαίτερα στον τομέα της υγείας.
       
      Οι δαπάνες για υποδομές πιθανότατα θα περιοριστούν σε επιλεγμένα προγράμματα που θα στοχεύουν στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση. Παρ’ όλα αυτά, οι επενδύσεις σε σιδηροδρομικά δίκτυα αναμένεται να ανθήσουν. Με αυτό το μείγμα επενδύσεων στους υποκλάδους, το μερίδιο της Δυτικής Ευρώπης στην παγκόσμια δαπάνη για υποδομές μεταφορών αναμένεται να παραμείνει κατά βάση το ίδιο από 11% το 2014 σε 10% το 2025.
       
      Ελλάδα
      Ειδικότερα στην Ελλάδα, οι επενδύσεις μεταφορών που μπορεί να υλοποιηθούν, μέχρι το 2020, ανέρχονται σε 12,5 δισ. ευρώ. Οι αστικές μετακινήσεις με τρένα, η ολοκλήρωση του οδικού δικτύου και η διασυνδεσιμότητά του, τα αεροδρόμια και λιμάνια, αποτελούν το 80% των σχεδιασμένων επενδύσεων.
       
      ΗΠΑ και Καναδάς
      Δεδομένης της ωριμότητας των δικτύων μεταφορών στις ΗΠΑ και τον Καναδά, οι επενδύσεις αναμένεται να αυξηθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό 3% εντός της επόμενης δεκαετίας. Συνολικά, αναμένεται μείωση του μεριδίου ΗΠΑ-Καναδά στην παγκόσμια δαπάνη στον κλάδο των μεταφορών -από 14% το 2014 στο 11% έως το 2025. Η έλλειψη ενδιαφέροντος για υποδομές μεταφορών αντικατοπτρίζεται καλύτερα στην επένδυση του Καναδά σε αεροδρόμια, η οποία προβλέπεται ότι θα μειώνεται χρόνο με το χρόνο και ότι θα αρχίσει πάλι να αναπτύσσεται από το 2023.
       
      Ασία - Ειρηνικός
      Η μεγάλης κλίμακας ανάπτυξη των δικτύων μεταφορών αναμένεται να συνεχιστεί σε πολλές οικονομίες της περιοχής Ασίας-Ειρηνικού, δεδομένης της μετατόπισης της οικονομικής δύναμης από τη Δύση στην Ανατολή, την αύξηση του ασιατικού πλούτου και την ταχύτατη αστικοποίηση. Αναμένονται σημαντικές επενδύσεις στο οδικό δίκτυο, ώστε να είναι σε θέση να εξυπηρετήσει περισσότερα αυτοκίνητα, σε συνδυασμό με επενδύσεις σε υποδομές δημόσιων συγκοινωνιών που θα ανακουφίσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση στις αστικές περιοχές. Επίσης, η σημαντική ανάπτυξη των υποδομών των λιμανιών αναμένεται να δώσει ώθηση στην επέκταση του διεθνούς εμπορίου.
       
      Λατινική Αμερική
      Οι δαπάνες για το οδικό δίκτυο αναμένεται να αυξηθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό 11% μεταξύ 2014 και 2025, που είναι υπερδιπλάσιος του παγκόσμιου μέσου όρου.
       
      Μέση Ανατολή
      Οι επενδύσεις σε δρόμους προβλέπεται να αυξηθούν κατά σχεδόν 116%, κατά τη διάρκεια της υπό εξέταση περιόδου, σκαρφαλώνοντας τα 31 δισ. δολάρια, ετησίως, μέχρι το 2025.
       
      Ρωσία και Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη
      Παρά το γεγονός ότι οι χώρες της Πρώην Σοβιετικής Ένωσης/Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης (ΠΣΕ/ΚΑΕ) αυτήν την περίοδο αφιερώνουν μικρότερο ποσοστό των επενδύσεων τους για υποδομές σε υποδομές μεταφορών σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο, αυτό αναμένεται να αλλάξει κατά τη διάρκεια της υπό εξέταση περιόδου.
       
      Για τις περισσότερες χώρες της ΠΣΕ, οι επενδύσεις σε καλά δίκτυα μεταφορών παραμένει σχετικά σημαντική, λόγω της ανάγκης μεταφοράς προϊόντων εξόρυξης σε άλλες αγορές. Ειδικότερα, οι επενδύσεις σε λιμάνια αναμένεται να αυξηθούν με μέσο ετήσιο ρυθμό 10% περίπου από το 2014 έως το 2025. Αντιθέτως, οι χώρες που δεν εξάγουν ορυκτά υλικά, όπως είναι η Πολωνία και η Ουγγαρία, θα έχουν πολύ μικρότερο ρυθμό αύξησης των δαπανών σε υποδομές μεταφορών.
       
      Αφρική
      Η Υποσαχάρια Αφρική είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιφερειακή αγορά υποδομών, με προβλεπόμενο μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης των επενδύσεων σε υποδομές μεταφορών 11% για την περίοδο μεταξύ 2015 και 2025. Το μεγαλύτερο μέρος αυτής της ανάπτυξης εκτιμάται ότι θα αφορά δρόμους και λιμάνια.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/32931-%CF%83%CE%B5-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%B1-%CF%81%CE%B5%CE%BA%CF%8C%CF%81-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%8E%CE%BD-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%84%CE%BF-2025
      Περισσότερα...

      0

    • dsworks

      Ενενηνταένα άτομα αγνοούνται μετά από την κατάρρευση μεγάλου όγκου βιομηχανικής λάσπης, η οποία ισοπέδωσε 33 κτήρια στην Κίνα την Κυριακή. Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Γης και Πόρων στην επίσημη ιστοσελίδα του, η κατολίσθηση στο βιομηχανικό πάρκο Χενγκτάγιου, οφείλεται στην συσσώρευση λάσπης από κατασκευές στην περιοχή.
       
      Το πρακτορείο Σινχουά μετέδωσε ότι 14 άτομα είχαν διασωθεί και πάνω από 900 απομακρύνθηκαν από την περιοχή μέχρι χθες το βράδυ.
       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: Ναυτεμπορική
      http://www.naftemporiki.gr/slideshows/1045185/kina-biomixaniki-laspi-isopedose-33-ktiria/all
       
      Σχόλιο: το δυστύχημα έχει εντυπωσιακές παραμέτρους.
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Το 4ο (από τα 4) βιβλία που μας προσφέρουν εντελώς δωρεάν οι εκδόσεις Αρναούτη στα μέλη του Michanikos.gr έχει θέμα:
       
      Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ)
       
      Δηλώστε συμμετοχή για το δεύτερο βιβλίο: Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ) ως τις 30/12/2015.
       
      Το βιβλίο περιλαμβάνει το Ν.Ο.Κ και σε δύο ιδιαίτερα κεφάλαια: α)Το Νέο τρόπο έκδοσης Οικοδομικών Αδειών (Ν.4030/11) και β)Την Πολεοδομική Τακτοποίηση Αυθαιρέτων Κτισμάτων και Κατασκευών (Ν.4014/11).
       
      Όλοι οι νόμοι παρατίθενται με κατ' άρθρο ερμηνεία, τις τροποποιήσεις που επήλθαν με τις ερμηνευτικές εγκυκλίους 7/2012,10/2012,19/2012,45244/12 και 63661/12,τις Υπουργικές Αποφάσεις 12065/12,63234/12,7492/12,7533/12 και 9875/12, καθώς και τις Νομολογιακές παρατηρήσεις μέχρι σήμερα.
       
      Με Δωρεάν Έντυπη και Ηλεκτρονική ενημέρωση για οποιαδήποτε προσθήκη ή αλλαγή υπάρξει.
       
      Αναλυτικότερα περιλαμβάνουν:
       
      Α. Ο Νέος Οικοδομικός Κανονισμός:
       
      Ορισμοί συντελεστών και μεγεθών-Αρτιότητα και οικοδομησιμότητα -Συντελεστές δόμησης-Ποσοστά κάλυψης-Θέση κτιρίου και εγκαταστάσεων. Ύψος κτιρίου σύμφωνα με το συντελεστή δόμησης. Κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους. Κίνητρα για τη δημιουργία κτιρίων ελάχιστης ενεργειακής κατανάλωσης-Ρύθμιση πολεοδομικών θεμάτων. Μεταβατικές διατάξεις-Καταργούμενες διατάξεις.
       
      Β. Νέος τρόπος έκδοσης Οικοδομικών Αδειών:
       
      Έλεγχος κατασκευών και λοιπές διατάξεις-Ελεγκτές δόμησης. Συμβούλια Αρχιτεκτονικής και Συμβούλια πολεοδομικών θεμάτων και αμφισβητήσεων. Αδειοδότηση στις περιοχές NATURA 2000.
       
      Γ. Πολεοδομική Τακτοποίηση Αυθαίρετων κτισμάτων:
       
      Ρύθμιση αυθαιρέτων σε συνάρτηση με δημιουργία περιβαλλοντικού ισοζυγίου και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπ. Περιβάλλοντος.
       
      Τέλος περιλαμβάνει συγκριτική παράθεση των δικαστικών αποφάσεων που εκδόθηκαν πριν της έκδοσης των ανωτέρω νόμων, σε σχέση με το ισχύον νομικό καθεστώς.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Από σήμερα Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2015, η εταιρεία «ΕΚΧΑ - Εθνικό Κτηματολόγιο & Χαρτογράφηση ΑΕ», διευρύνει τις ηλεκτρονικές της υπηρεσίες προς τους επαγγελματίες και ειδικότερα προς τους συμβολαιογράφους της χώρας.
       
      Συγκεκριμένα, στις περιοχές που δεν λειτουργεί ακόμα ο θεσμός του Κτηματολογίου, οι συμβολαιογράφοι θα μπορούν να αποστέλλουν ηλεκτρονικά, αντίγραφα των συμβολαίων που συντάσσουν (αφού μεταγραφούν), συμπληρώνοντας πληροφορίες για το είδος των ακινήτων και τις συναλλαγές.
       
      Για πρώτη φορά στο σύνολο της χώρας, καταγράφεται πολύτιμη και επίκαιρη πληροφορία που θα συμβάλει στην ολοκλήρωση της προγραμμάτων κτηματογράφησης ενώ παράλληλα όλοι οι συμβολαιογράφοι εξοικειώνονται και προετοιμάζονται για τη μετάβαση στην ηλεκτρονική διακίνηση των συμβολαίων.
       
      Εντός του 2016, θα ακολουθήσει η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των τοπογραφικών διαγραμμάτων που συνοδεύουν τις συμβολαιογραφικές πράξεις, ενώ για τις περιοχές που λειτουργεί Κτηματολόγιο, θα δοθεί η δυνατότητα ηλεκτρονικής υποβολής των συμβολαίων στα Κτηματολογικά Γραφεία καθώς επίσης η δυνατότητα απομακρυσμένης έρευνας στα κτηματολογικά στοιχεία, και η ηλεκτρονική αίτηση και χορήγηση των σχετικών πιστοποιητικών.
       
      Η ΕΚΧΑ ΑΕ δημιουργεί και τηρεί σε όλη την επικράτεια ένα ασφαλές και σύγχρονο Κτηματολόγιο εύκολα προσπελάσιμο, τόσο σε πολίτες, όσο και σε επαγγελματίες, αφού θα διακινείται ηλεκτρονικά το σύνολο των εγγράφων που επισυνάπτονται σε μια πράξη και θα αποθηκεύεται σε ψηφιακή βάση της ΕΚΧΑ ΑΕ η θέση και τα στοιχεία των ακινήτων που εμπλέκονται σε κάθε συναλλαγή.
       
      Οι συμβολαιογράφοι, για ειδικότερες πληροφορίες, όπως για χορήγηση κωδικών πρόσβασης χρήστη θα πρέπει να απευθύνονται στους κατά τόπους συλλόγους τους, ενώ για γενικότερες πληροφορίες που αφορούν τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες της ΕΚΧΑ ΑΕ, λειτουργεί ο τετραψήφιος τηλεφωνικός αριθμός 1015.
       
      Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ και υλοποιείται με τη συνεργασία των εμπλεκομένων επαγγελματικών φορέων.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/el/post/30745/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στο δημοτικό θέατρο Κορίνθου έγινε παρουσίαση της πρότασης της Δημοτικής Αρχής για την ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Πάρκου Κορίνθου.
      Η παρουσίαση έγινε από τον μελετητή κ. Βασίλειο Σαπουλίδη και τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο κ. Χαράλαμπο Ντιγκιρλάκη παρουσία πολλών ιδιοκτητών γης στην περιοχή, οι οποίοι είχαν κληθεί από το Δήμο για το σκοπό αυτό.
       
      Έγινε ανταλλαγή απόψεων και δόθηκαν απαντήσεις στα ερωτήματα και τις απορίες των παρισταμένων πολιτών. Ήταν η πρώτη παρουσίαση και θα ακολουθήσουν στο άμεσο μέλλον και άλλες.
       
      Το Επιχειρηματικό Πάρκο είναι έκτασης 1.997 στρεμμάτων στην περιοχή νότια του αυτοκινητόδρομου Αθηνών - Πατρών πάνω από το Πεδίο Βολής και προβλέπεται στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο του Δήμου Κορινθίων που εγκρίθηκε το 2013 (ΦΕΚ 255ΑΑΠ/2013).
       
      Η Ανάπτυξη του Επιχειρηματικού Πάρκου είναι πρωτοβουλία του Δήμου Κορινθίων, η οποία άρχισε με την 148/2014 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου και είναι συνεισφορά στην ανάπτυξη της περιοχής με την πραγματοποίηση επενδύσεων και μείωση της ανεργίας που μαστίζει ιδιαίτερα την ευρύτερη περιοχή μας.
       
      Το Επιχειρηματικό Πάρκο είναι ένα οργανικά ολοκληρωμένο σύνολο δομών, υπηρεσιών και υποδομών με στόχο την Ανάπτυξη.
       
      Σκοπός είναι :
      -Η περιφερειακή ανάπτυξη και προστασία του περιβάλλοντος
      -Η βελτίωση των υποδομών
      -Η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, ανταγωνιστικότητας και απασχόλησης
      -Η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων
       
      Το Επιχειρηματικό Πάρκο καλύπτει τις δραστηριότητες:
      -Βιομηχανία-Βιοτεχνία-Επαγγελματικά Εργαστήρια
      -Μηχανολογικές εγκαταστάσεις παροχής υπηρεσιών
      -Αποθήκες-επιχειρήσεις εφοδιαστικής αλυσίδας
      -Κτιριακές εγκαταστάσεις
      -Επιχειρηματικές δραστηριότητες δευτερογενούς και τριτογενούς τομέα
      -Ερευνητικά Κέντρα και Εργαστήρια, Πανεπιστημιακά ιδρύματα και Σχολές
      -Θερμοκοιτίδες επιχειρήσεων
      -Επιχειρήσεις παραγωγής ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας από ΑΠΕ
      -Επιχειρήσεις αγρο-κτηνο-πτηνοτροφικές κλπ
       
      Όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες και εγκριθεί η σύσταση της Αναπτυξιακής Εταιρείας με επικεφαλής το Δήμο Κορινθίων και ενταχθεί σε αναπτυξιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης, όπως προβλέπεται από την υπάρχουσα νομοθεσία, θα γίνει πολεοδόμηση της περιοχής και θα εκτελεστούν τα βασικά έργα υποδομής (ύδρευση, αποχέτευση, βιολογικός, ρευματοδότηση, φυσικό αέριο κλπ) .
       
      Τα κίνητρα που παρέχονται στις επιχειρήσεις για να εγκατασταθούν ή μετεγκατασταθούν στο Επιχειρηματικό Πάρκο είναι :
      -Φορολογικές απαλλαγές, ελαφρύνσεις και διευκολύνσεις
      -Ελάχιστος χρόνος εγκατάστασης των επιχειρήσεων
      -Έτοιμες υποδομές
      -Εύκολες αδειοδοτήσεις
      -Υποστήριξη από τον Φορέα
       
      Για να υλοποιηθεί η πρόταση της Δημοτικής Αρχής απαιτείται η συναίνεση του 55% των ιδιοκτησιών γης της περιοχής που καλύπτει το Επιχειρηματικό Πάρκο και τα πρώτα δείγματα είναι θετικά στην ίδρυσή του.
       
      Η κυριότητα των εκτάσεων εξακολουθεί να παραμένει στους σημερινούς ιδιοκτήτες και δεν μεταβιβάζεται σε κανένα φορέα, καθώς επίσης θα εξακολουθήσουν υφιστάμενες οι σημερινές λειτουργούσες επιχειρήσεις (αγροτικές, πτηνοτροφικές, βιομηχανικές, βιοτεχνικές κ.ά).
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=17421
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δεν κατάφεραν να φτάσουν την ίδια την κοιτίδα του Εγκέλαδου, πλησίασαν όμως σε απόσταση μικρότερη των 200 μέτρων: διεθνής ερευνητική ομάδα άνοιξε γεώτρηση σε ένα σεισμικό ρήγμα της Νέας Ζηλανδίας όπου αναμένεται ισχυρός σεισμός. Συμπέρασμα πρώτο, το ρήγμα είναι αναπάντεχα καυτό.
       
      Αρκετές ακόμα ερευνητικές ομάδες έχουν προσπαθήσει να φτάσουν σε ενεργά σεισμικά ρήγματα σε ΗΠΑ, Κίνα, Ταϊβάν και Ιαπωνία, επισημαίνει ο δικτυακός τόπος του περιοδικού Nature. Όμως, σε όλες αυτές τις περιπτώσεις, οι γεωτρήσεις ανοίχτηκαν μετά την εκδήλωση σεισμών.
       
      Στο νησί Σάουθ Άιλαντ της Νέας Ζηλανδίας, ο στόχος ήταν πιο φιλόδοξος. Σχεδόν 90 επιστήμονες από 12 χώρες προσπάθησαν να μελετήσουν το εσωτερικό του ρήγματος πριν έρθει το επόμενο χτύπημα.
       
      Το συγκεκριμένο ρήγμα σημαδεύει την περιοχή όπου η τεκτονική πλάκα του Ειρηνικού τρίβεται με την ινδο-αυστραλιανή πλάκα. Οι δύο πλάκες παραμένουν κλειδωμένες στη θέση τους από τον τελευταίο ισχυρό σεισμό του 1717, και οι γεωλόγοι εκτιμούν ότι η επόμενη δόνηση έχει ήδη καθυστερήσει.
       
      Το αρχικό σχέδιο προέβλεπε ότι η γεώτρηση θα έφτανε μέχρι το ίδιο το ρήγμα σε βάθος 1.300 μέτρων. Το γεωτρύπανο έφτασε στα 893 μέτρα, οπότε ένας ατσάλινος σωλήνας που εισήχθη στο φρεάτιο για να σταθεροποιήσει τα τοιχώματά του έσπασε και έφραξε την τρύπα, αναγκάζοντας τους ερευνητές να σταματήσουν την προσπάθεια. Κατάφεραν όμως να συλλέξουν δείγματα πετρωμάτων και να εισάγουν στο φρεάτιο ένα καλώδιο οπτικών ινών που λειτουργεί ως θερμόμετρο και σεισμόμετρο.
       
      Η ερευνητική ομάδα εκτιμά ότι έφτασε σε απόσταση μόλις 100-200 μέτρων από το ρήγμα, ένα επίτευγμα που τους άφησε όλους ικανοποιημένους.
       
      Τα ευρήματα
       
      Το σημαντικότερο εύρημα είναι ότι η θερμοκρασία των πετρωμάτων σε βάθος 830 μέτρων έφτανε τους 110 βαθμούς Κελσίου. Η μέτρηση ήταν μη αναμενόμενη, δεδομένου ότι η θερμοκρασία του υπεδάφους κανονικά ανεβαίνει μόλις 30 βαθμούς για κάθε χιλιόμετρο καθόδου. Το πιθανότερο είναι ότι η θερμότητα είτε αναβλύζει από μεγαλύτερα βάθη ή παράγεται στο ρήγμα λόγω τριβής των πετρωμάτων.
       
      «Είναι πραγματικά ένα αξιοθαύμαστο εύρημα που κανείς δεν είχε προβλέψει» σχολίασε ο Ρούπερτ Σάδερλαντ, επικεφαλής της διεθνούς προσπάθειας.
       
      Στο μέλλον, νέες γεωτρήσεις στο ίδιο ρήγμα θα μπορούσαν να φτάσουν μέχρι το ίδιο το ρήγμα. Όπως λέει ο Σάδερλαντ, «κύριος στόχος είναι να κατανοήσουμε την κατάσταση ενός μεγάλου ρήγματος πριν εκδηλωθεί σεισμός».
       
      Τα ευρήματα θα μπορούσαν να προσφέρουν νέα στοιχεία για τους μηχανισμούς του Εγκέλαδου και ίσως επιτρέψουν μια μέρα την πρόγνωση μεγάλων σεισμών.
       
      Ας ελπίσουμε ότι το ρήγμα του Σάουθ Άιλαντ δεν θα ξυπνήσει πριν προλάβουν οι γεωλόγοι να το φτάσουν.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/science/technology-planet/article/?aid=762810
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη φάση της επεξεργασίας της τελικής πρότασης για την ηλεκτρική διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα βρίσκονται οι υπηρεσίες του ΑΔΜΗΕ, προκειμένου το έργο, με το χρονοδιάγραμμά του, να περιληφθεί στο 10ετές πρόγραμμα του Διαχειριστή.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του energypress, έχει πλέον εγκαταλειφθεί η «φιλόδοξη» πρόταση για πόντιση καλωδίου συνεχούς ρεύματος 1000 MW που θα συνδέει την Αττική με την Κρήτη και έχει αποφασιστεί σε πρώτη φάση ένα μικρότερο έργο 2 x 200 MW που θα συνδέει, όχι την Αττική, αλλά την Πελοπόννησο με την Κρήτη, θα μεταφέρει εναλλασσόμενο ρεύμα και θα καλύπτει άμεσα τις ηλεκτρικές ανάγκες της μεγαλονήσου.
       
      Το αρχικό σχέδιο των 1000 MW θα κάλυπτε τόσο τις ανάγκες ηλεκτροδότησης της Κρήτης με ρεύμα που θα μεταφερόταν από την ηπειρωτική Ελλάδα, όσο και τις ανάγκες μεταφοράς ρεύματος παραγόμενου στην Κρήτη από ΑΠΕ, που θα μεταφερόταν από την Κρήτη στην Αττική.
       
      Με το τωρινό σχέδιο στην πραγματικότητα διαχωρίζονται οι δύο αυτές ανάγκες: Με την άμεση κατασκευή ενός μικρότερου καλωδίου εξασφαλίζεται η ηλεκτροδότηση του νησιού και, σε δεύτερη φάση, όταν θα υπάρχει η ανάγκη μεταφοράς πράσινου ρεύματος από την Κρήτη, θα πρέπει να γίνει ένα δεύτερο έργο.
       
      Το επείγον του πράγματος οφείλεται στην οικονομική «αιμορραγία» που προκαλεί η ηλεκτροδότηση της μεγαλονήσου, «αιμορραγία» που πληρώνουν κατά βάση οι καταναλωτές όλης της Ελλάδας μέσω των Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) που προστίθενται στους λογαριασμούς. Οι ΥΚΩ για την Κρήτη υπολογίζονται σε 200 εκατ. ευρώ το χρόνο, πράγμα που σημαίνει ότι με τις ΥΚΩ μιας χρονιάς μπορούν να καλυφθούν όλα τα έξοδα της πρώτης φάσης του έργου (για ένα καλώδιο 200 MW).
       
      Το βασικό πλεονέκτημα του σχεδίου Πελοπόννησος – Κρήτη είναι ότι μπορεί να υλοποιηθεί άμεσα. Το πρώτο καλώδιο των 200 MW εναλλασσόμενου ρεύματος (η απόσταση είναι σχετικά μικρή και οι απώλειες λόγω εναλλασσόμενου δεν είναι πολύ μεγάλες) δεν χρειάζεται μάλιστα αναβαθμίσεις στα υφιστάμενα τοπικά δίκτυα στην Κρήτη και στην Πελοπόννησο. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται εγκρίσεις περιβαλλοντικών όρων και συνεπώς μπορεί να επισπευσθεί κατά πολύ ο χρόνος αδειοδότησης και κατασκευής του έργου.
       
      Σε αυτή την περίπτωση, η Κρήτη θα τροφοδοτείται από την μονάδα της Μεγαλόπολης και θα καλύπτει το κύριο μέρους των αναγκών της (350 MW μέση φόρτιση, 600 MW αιχμή) χωρίς να χρειάζεται να λειτουργούν οι πανάκριβες και ρυπογόνες πετρελαϊκές μονάδες.
       
      Σε δεύτερη φάση μπορούν να γίνουν οι αναβαθμίσεις των δικτύων Πελοποννήσου και Κρήτης (από 150 KV στα 400KV) ώστε να μπορεί να υλοποιηθεί το τρίτο βήμα και να ποντιστεί το δεύτερο, δίδυμο, καλώδιο των 200 MW.
       
      Σύμφωνα με το συγκεκριμένο σχέδιο, στην περίπτωση που προχωρήσουν τα μεγάλα αιολικά έργα που έχουν αδειοδοτηθεί για την Κρήτη, τότε θα πρέπει να δρομολογηθεί μια καινούργια διασύνδεση με αντικειμενικό σκοπό να μεταφέρεται το πράσινο ρεύμα από το νησί στο ηπειρωτικό σύστημα.
       
      «Σέρνεται» επί χρόνια
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη της διασύνδεσης της Κρήτης αποτελεί μέρος του σχεδίου ανάπτυξης του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας κατά την τελευταία 20ετία, αλλά η υλοποίησή του αναβάλλεται συνεχώς με διάφορες αφορμές.
       
      Σήμερα η ηλεκτροδότηση της Κρήτης γίνεται μέσω τριών πετρελαϊκών μονάδων που διαθέτουν χαμηλό βαθμό απόδοσης και χρησιμοποιούν ως καύσιμο μαζούτ και Diesel, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να επιβαρύνονται με επιπλέον 400 εκατ. ευρώ το χρόνο μέσω των Υπηρεσιών Κοινής Ωφελείας, μόνο για την ηλεκτροδότηση του νησιού, ενώ την ίδια στιγμή η ίδια η Κρήτη αντιμετωπίζει σοβαρό ζήτημα κάλυψης των αναγκών της σε ηλεκτρισμό ειδικά τους θερινούς μήνες, ρισκάροντας ένα γενικευμένο μπλακ άουτ, παρόμοιο με αυτό της Σαντορίνης. Επιπλέον, το νησί επιβαρύνεται από τη λειτουργία των πετρελαϊκών μονάδων, και αφετέρου παρεμποδίζεται η αξιοποίηση του σημαντικού δυναμικού της Κρήτης ως προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
       
      Η διασύνδεση της Κρήτης είναι κατά βάση ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο, όχι μόνο για την Κρήτη αλλά για ολόκληρη τη χώρα. Αρκεί να αναφερθεί ότι μειώνοντας το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας κατά 7-8%, συμβάλλει ουσιωδώς στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, αφού μειώνει το κόστος ενέργειας για τη βιομηχανία και τον τουρισμό.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/allagi-shedion-me-mikro-kalodio-apo-peloponniso-xekinaei-i-diasyndesi-tis-kritis-gia-na-svisei
      Περισσότερα...

      4

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.