Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Στην ανασύσταση και μετονομασία πέντε υπουργείων αλλά και στην «απορρόφηση» της γενικής γραμματείας Διαφθοράς από το υπουργείο Δικαιοσύνης προχώρησε με δυο προεδρικά διατάγματα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
       
      Βάσει των προεδρικών διαταγμάτων τα πέντε «νέα» υπουργεία είναι τα εξής:
       
      - Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
       
      - Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,
       
      - Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού,
       
      - Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,
       
      - Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Στα νέα υπουργεία μεταφέρεται το σύνολο των αρμοδιοτήτων, των υπηρεσιών, των θέσεων και το προσωπικό των ανασυνιστόμενων υπουργείων.
       
      Καταπολέμηση της διαφθοράς
       
      Η γενική γραμματεία Καταπολέμησης της Διαφθοράς της οποίας προΐσταται σήμερα ο Γιώργος Βασιλειάδης, μαζί με τους εποπτευομένους από αυτήν φορείς, μεταφέρεται στο υπουργείο Δικαιοσύνης.
       
      Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, όπου αναφέρεται υπουργός αρμόδιος για θέματα της Γενικής Γραμματείας Καταπολέμησης της Διαφθοράς νοείται πλέον ο υπουργός Δικαιοσύνης.
       
      Να επισημανθεί ότι από το κείμενο του σχετικού διατάγματος δημιουργείται μια ασάφεια, καθώς κάνει λόγο για «υπουργό» αρμόδιο για θέματα της Γενικής Γραμματείας Καταπολέμησης της Διαφθοράς.
       
      Τέλος, η Γενική Γραμματείας Βιομηχανίας του πρώην υπουργείου Ανάπτυξης και ανασυγκρότησης που είχε μεταφερθεί στο πρώην υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μεταφέρεται στο υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
       
      Αντίοστοιχα, όπου αναφέρεται υπουργός αρμόδιος για θέματα Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, σύμφωνα με το σχετικό διάταγμα, νοείται πλέον ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
      Περισσότερα...

      17

    • Engineer

      Έχουμε συνηθίσει με την πρώτη μεγάλη βροχή οι δρόμοι να μετατρέπονται σε ποτάμια και να προκαλούνται συχνά ανυπολόγιστες ζημιές.
       
      Αν και η έλλειψη αντιπλημμυρικής προστασίας αποτελεί βασικό λόγο για τη συχνότητα του φαινομένου στην Ελλάδα, σίγουρα και τα ίδια τα υλικό των δρόμων, που είναι στρωμένοι με απλή άσφαλτο, οδηγούν σε εικόνες σαν και αυτή:
       

       
       
      Τι θα γινόταν όμως αν η ίδια η άσφαλτος απορροφούσε το νερό;
       
      Η βρετανική εταιρεία Lafarge Tarmac έχει αναπτύξει μια νέα άσφαλτο που μπορεί να απορροφήσει γρήγορα μεγάλες ποσότητες νερού, αποφεύγοντας την ολισθηρότητα.
       
      Η εταιρεία επισημαίνει τα προβλήματα των ευαίσθητων περιοχών με ισχυρές βροχοπτώσεις και πλημμύρες. Για αυτό το σκοπό, ανέπτυξαν αυτή την πίσσα που διαθέτει σύστημα αποστράγγισης και απορροφά 4000 λίτρα νερού σε 1 λεπτό.
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/143594/apisteyto-vinteo-i-asfaltos-poy-aporrofa-nero
      Περισσότερα...

      13

    • Engineer

      Οσο η χώρα παραμένει χωρίς δασικούς χάρτες και η δασική νομοθεσία είναι τόσο περίπλοκη, τόσο το ξεκαθάρισμα (και συνεπώς η προστασία) των δασικών εκτάσεων θα παραμένει... κάτι σχετικό. Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), που έγινε αποδεκτή προ ημερών από το υπουργείο Περιβάλλοντος, οδηγεί στην ακύρωση οικοδομικής άδειας που εκδόθηκε πριν από 38 χρόνια, καθώς φαίνεται ότι βασίστηκε σε ανίσχυρα από νομικής άποψης έγγραφα.
       
      Η υπόθεση επί της οποίας γνωμοδότησε το ΝΣΚ αφορά χωριό της Μαλεσίνας στη Φθιώτιδα. Το 1976, ένας ιδιώτης είχε λάβει πληροφοριακό (κατά την άποψη του δασαρχείου, δεδομένου ότι η διαδικασία χαρακτηρισμού εκτάσεων είναι διαφορετική) έγγραφο ότι η έκταση που κατείχε είναι μη δασική. Με βάση το έγγραφο αυτό, εξέδωσε οικοδομική άδεια το 1977 για την ανέγερση λυόμενου. Αρκετά χρόνια αργότερα, η εταιρεία «Μεταλλεία Αταλάντης» έκανε εξώδικη καταγγελία, υποστηρίζοντας ότι τα συγκεκριμένα 2 στρέμματα του ιδιώτη ήταν τμήμα μεγαλύτερης έκτασης, η οποία κηρύχθηκε αναδασωτέα το 2009 από το δασαρχείο Αταλάντης, καθώς και ότι το 2006 είχε δηλωθεί από το Δημόσιο κατά την κτηματογράφηση της περιοχής. Ετσι το 2013 ο διευθυντής Δασών Φθιώτιδας ανακάλεσε το «πληροφοριακό έγγραφο» του 1976 και κατόπιν την οικοδομική άδεια του 1977.
       
      Οι ιδιώτες προσέφυγαν κατά της απόφασης, επικαλούμενοι την αρχή της ίσης μεταχείρισης και απόφαση της διεύθυνσης Δασών Φθιώτιδας να δεχθεί ανάλογο «πληροφοριακό έγγραφο», με βάση το οποίο είχε κτιστεί στην περιοχή γηροκομείο με οικοδομική άδεια του 1979.
       
      Η υπόθεση παραπέμφθηκε στη Διεύθυνση Προστασίας Δασών του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο με τη σειρά του ζήτησε τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Οπως έκρινε το τελευταίο, με βάση τη νομοθεσία (νόμος 998/79, που τροποποιήθηκε με τον 3208/03 και πρόσφατα με τον 4280/14, η συνταγματικότητα του οποίου δεν έχει ακόμα κριθεί), οι βεβαιώσεις που κάποτε εξέδιδαν τα δασαρχεία δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα και αποτελούν απλά πληροφοριακά έγγραφα. Σημειώνει δε ότι η ανάκληση της οικοδομικής άδειας πρέπει να γίνεται σε εύλογο χρόνο, εκτός αν αυτό επιβάλλεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος, όπως η προστασία του δάσους (οπότε δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός). «Εκτάσεις που απώλεσαν τον δασικό τους χαρακτήρα μετά το 1975 και πριν από το 1979, λόγω επεμβάσεων που έλαβαν χώρα με βάση διοικητική πράξη, δύνανται να χαρακτηρίζονται αναδασωτέες», καταλήγει.
       
      Να σημειωθεί ότι με άλλη γνωμοδότηση, η οποία επίσης έγινε δεκτή από το υπουργείο, το ΝΣΚ έκρινε υπέρ της προστασίας της νησίδας Κιτριανή στη Σίφνο, η οποία έχει χαρακτηριστεί δασική και διεκδικείται από το Δημόσιο και μια ξενοδοχειακή εταιρεία.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/831824/article/epikairothta/ellada/h-elleiyh-dasikwn-xartwn-prokalei-alaloym-me-adeies
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Άμεσα θα εκδοθούν δεκάδες προκηρύξεις από τις εφορείες αρχαιοτήτων ανά την επικράτεια, για 2.189 προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ διαφόρων ειδικοτήτων, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, χρονικής διάρκειας ενός έτους.
       
      Το νέο προσωπικό θα στελεχώσει τη Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, ενώ ορισμένες από τις δημοφιλείς ειδικότητες αφορούν ΠΕ Μηχανικούς, ΠΕ Πληροφορικής, ΠΕ Οικονομολόγους, ΤΕ Λογιστών, ΤΕ Πληροφορικής, ΔΕ Διοικητικών, ΔΕ Φυλάκων-Νυχτοφυλάκων, ΥΕ Ειδικευμένων Εργατών και ΥΕ Καθαριστριών.
       
      H πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού θα γίνει με δύο τρόπους, καθώς 367 προσλήψεις θα γίνουν κατόπιν έγκρισης του ΑΣΕΠ και 1.822 προσλήψεις θα γίνουν βάσει του νόμου ν. 3812/2009 «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις», που δίνει τη δυνατότητα ανανέωσης στους ήδη εργαζόμενους με συμβάσεις, για το απαραίτητο διάστημα υλοποίησης του έργου που συμμετέχει.
       
      Η δαπάνη που θα προκληθεί από την πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού θα καλυφθεί από πιστώσεις εντεταγμένων έργων ΕΣΠΑ, καθώς και από συγχρηματοδοτούμενα έργα τρίτων του υπουργείου Πολιτισμού.
       
      Πηγή: http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/14199-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%BB%CE%AE%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82-m%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CE%B5-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πριν μερικές μέρες ολοκληρώθηκε στο Μινσκ της Λευκορωσίας η «6η Διεθνής Μπιενάλε Νέων Αρχιτεκτόνων – LEONARDO 2015».
       
      Η Μπιενάλε διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της «Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA)» και σε αυτήν συμμετείχαν 151 έργα από 20 διαφορετικές χώρες.
       
      Ανάμεσα στις ελληνικές συμμετοχές υπήρξε και μία πρόταση από το αρχιτεκτονικό γραφείο «to the point architects» με έδρα τη Λάρισα. Η πρόταση των τριών αρχιτεκτόνων που απαρτίζουν το γραφείο (Χ. Κυπριτζής, Δ. Παυλίδου, Ν. Κανέλλος) έλαβε την τρίτη θέση στην κατηγορία μελετών: «Μονοκατοικίες – χαμηλά κτίρια» ενώ βραβεύθηκε και με ειδική μνεία από την Ένωση Αρχιτεκτόνων της Λευκορωσίας.
       
      Η μελέτη του λαρισαϊκού γραφείου αφορά μία εκτός σχεδίου εξοχική κατοικία στην Κάτω Αιγάνη σύμμικτης κατασκευής από μεταλλικό σκελετό και ανεπίχριστο σκυρόδεμα. Η πρόταση διακρίνεται από καθαρή γεωμετρία και έντονα μορφολογικά στοιχεία. Χαρακτηριστικός είναι ο μεγάλος πρόβολος που σηματοδοτεί την διάθεση του κτηρίου να στραφεί προς τη θέα. Οι κύριες λειτουργίες της κατοικίας φιλοξενούνται στο επίπεδο του ισογείου ενώ με την σωστή εκμετάλλευση της υπάρχουσας κλίσης του εδάφους δημιουργείται υπόσκαφος χώρος ξενώνα και γραφείου μειώνοντας τον όγκο του κτηρίου με στόχο την καλύτερη προσαρμογή του στο περιβάλλον.
       

       

       
      Πηγή: http://www.larissanet.gr/2015/09/21/diakrisi-larisaion-architektonon-stin-6i-diethni-bienale/
      Περισσότερα...

      24

    • stayros

      Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ ανακάλυψε σε ελέγχους που διενήργησε ότι οχήματα της Volkswagen που βγήκαν στην αμερικανική αγορά μεταξύ 2009 και 2015 είχαν εγκατεστημένους σύνθετους αλγόριθμούς που μείωναν τους παραγόμενους ρύπους συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια ελέγχων. Το σκάνδαλο εκθέτει τον γερμανικό κολοσσό σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.
       
      Με μεγάλο σκάνδαλο και ενδεχομένως πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ή και δισεκατομμυρίων ευρώ βρίσκεται αντιμέτωπη η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, η οποία βρίσκεται κατηγορούμενη για απάτη στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά VW και Audi που πουλούσε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
       
      Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ (EPA) ανακάλυψε σε ελέγχους που διενήργησε ότι οχήματα της Volkswagen που βγήκαν στην αμερικανική αγορά μεταξύ 2009 και 2015 είχαν εγκατεστημένους σύνθετους αλγόριθμούς που μείωναν τους παραγόμενους ρύπους συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια ελέγχων, εξαπατώντας τις ρυθμιστικές Αρχές.
       
      Όταν τα εν λόγω αυτοκίνητα βρίσκονταν στο δρόμο, παρήγαγαν ρύπους που υπερέβαιναν τα επιτρεπόμενα όρια κατά 10 έως 40 φορές, σύμφωνα με την EPA. Η υπόθεση αφορά 482.000 οχήματα, τα οποία ανακαλούνται.
       
      Υπό τη σκιά των εξελίξεων, η VW δεχόταν απώλειες πάνω από 15 δισεκατομμυρίων ευρώ στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης το πρωί της Δευτέρας, με τη μετοχή της να πέφτει και πάνω από 20%, σύμφωνα με στοιχεία του πρακτορείου Bloomberg.
       
      Το μέγεθος του σκανδάλου και ο αριθμός των εμπλεκόμενων οχημάτων σημαίνουν πως η VW κινδυνεύει με τεράστια πρόστιμα αλλά και ενδεχόμενες ποινικές διώξεις στις ΗΠΑ, μια μεγάλη αγορά όπου κατά τα τελευταία χρόνια ο γερμανικός κολοσσός έχει χάσει έδαφος.
       
      Οι «Financial Times» εκτιμούν πως τα πρόστιμα μπορούν να ανέλθουν σε δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η «Wall Street Journal» τοποθετεί το μέγιστο μέγεθος των ενδεχόμενων ποινών σε πάνω από 18 δισεκατομμύρια δολάρια.
       
      Σε ανακοίνωσή του, ο διευθύνων σύμβουλος της VW εξέφρασε την «προσωπική βαθιά λύπη» του για την υπόθεση και για την απώλεια εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές.
       
      Τόνισε πως η εταιρεία αρχίζει εξωτερική έρευνα ώστε να έλθουν στο φως όλες οι πλευρές της υπόθεσης.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/world/article/293311/skandalo-disekatommurion-gia-ti-volkswagen-stis-ipa/#ixzz3mS7xNFGR
      Περισσότερα...

      70

    • Engineer

      Σημειώθηκε κατολίσθηση και συγκέντρωση νερών στην Εγνατία Οδό, με αποτέλεσμα να έχουν κλείσει δύο λωρίδες κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη.
       
       
      Προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων καταγράφονται από νωρίς το πρωί στην Εγνατία Οδό, στο ύψος της μικρής Βόλβης.
      Σημειώθηκε κατολίσθηση και συγκέντρωση νερών, με αποτέλεσμα να έχουν κλείσει δύο λωρίδες κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.
       
      Εν τω μεταξύ, με χαμηλές ταχύτητες διεξάγεται η κυκλοφορία και μέσα στη Θεσσαλονίκη, λόγω της συνεχούς βροχόπτωσης από χθες το βράδυ. Αρκετοί δρόμοι είναι μποτιλιαρισμένοι και οι οδηγοί θα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με υπομονή.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/article/katolisthisi-stin-egnatia-sto-ipsos-tis-mikris-volvis
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το συγκρότημα του Αγίου Δημητρίου στην Κοζάνη θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα κέντρα παραγωγής της ΔΕΗ και ένας από τους βασικότερους πυλώνες του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας. Εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα υπάρχει η απόφαση από την πλευρά της εταιρείας να προχωρήσει η υλοποίηση μιας σειράς από επενδύσεων περιβαλλοντικού χαρακτήρα, οι οποίες θα βοηθήσουν τις μονάδες του συγκροτήματος να συμμορφωθούν με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις και να περιορίσουν σημαντικά την επιβάρυνση που προκαλούν στην ατμόσφαιρα.
       
      Προ ημερών λοιπόν, το Δ.Σ. της ΔΕΗ ενέκρινε την κατακύρωσε την ανάθεση της αναβάθμισης των λεβήτων στις μονάδες 3 και 4, με στόχο τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου ύψους 14,8 εκατ. ευρώ. Είναι η δεύτερη ανάθεση που πραγματοποιείται αφού προ εβδομάδων είχε εγκριθεί η υπογραφή της σύμβασης με άλλον ανάδοχο για τις μονάδες 1 και 2.
       
      Ταυτόχρονα με τις επενδύσεις για την «απονίτρωση» ωστόσο η ΔΕΗ προχωρά και ένα άλλο μεγάλο έργο για το συγκρότημα του Αγίου Δημητρίου που αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αποθείωσης για την μονάδα 5. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 75 εκατ. ευρώ και η προθεσμία του διαγωνισμού έχει μετατεθεί για τις 30 Σεπτεμβρίου, αν και μετά από αίτημα των διαγωνιζομένων εξετάζεται να δοθεί εκ νέου ολιγοήμερη παράταση.
       
      Δηλαδή το συνολικό ύψος των επενδύσεων που ξεκινά η ΔΕΗ μόνο στο συγκρότημα του Αγίου Δημητρίου για την προσαρμογή του στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις ξεπερνά τα 90 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι εκτός από τις επενδύσεις στον Άγιο Δημήτριο, η ΔΕΗ ξεκινά την κατασκευή και της μονάδας Πτολεμαΐδα 5 αφού κατατέθηκε την περασμένη Πέμπτη από την ανάδοχο εταιρεία η εγγυητική επιστολή.
       
      Τα επόμενα χρόνια δηλαδή, το «αναβαπτισμένο» συγκρότημα της Κοζάνης αλλά και η νέα μονάδα της Πτολεμαΐδας αναμένεται να αποτελέσουν τη λιγνιτική «εμπροσθοφυλακή» του παραγωγικού δυναμικού της εταιρείας.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/perivallontiko-liftingk-90-ek-eyro-ston-agio-dimitrio
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Απίστευτες εικόνες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στη δυτική όχθη του Ατλαντικού καταγράφηκαν στη Σκάλα της Λακωνίας.
       
      Ανεμοστρόβιλος σάρωσε τα πάντα στο πέρασμά του, προκαλώντας εκτεταμένες καταστροφές σε καταστήματα, σπίτια, στο δίκτυο της ΔΕΗ και σε καλλιέργειες.
       
      Αυτοκίνητα, ακόμα και νταλίκες αναποδογύρισαν από τη σφοδρή κακοκαιρία.
       
      Τα έντονα καιρικά φαινόμενα έπληξαν αρχικά τη δυτική Ελλάδα πριν επεκταθούν και στην υπόλοιπη χώρα.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=9Slm2kLMZiU
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/143466/eikones-florintas-sti-skala-lakonias-anemostrovilos-sarose-ta-panta-sto-perasma-toy
       
      Και ένα ακόμη βίντεο από την Καλαμάτα:
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η διαφοροποίηση των πηγών και των οδών του ρωσικού φυσικού αερίου προς τη Βουλγαρία είναι ζωτικής σημασίας, και από αυτή την άποψη το Αζερμπαϊτζάν μπορεί να γίνει ένας σημαντικός εταίρος για τη Βουλγαρία, δήλωσε ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, Τόμισλαβ Ντόντσεφ.
       
      "Με τη σειρά της, η Βουλγαρία είναι έτοιμη να γίνει μια χώρα διέλευσης για την προμήθεια του φυσικού αερίου του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη," είπε ο Ντόντσεφ σε μια συνέντευξη προς το πρακτορείο ειδήσεων του Μαπκού, Trend που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη.
       
      Η Βουλγαρία συνεχίζει επίσης να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την κατασκευή ενός αγωγού διασύνδεσης φυσικού αερίου με την γειτονική Ελλάδα που θα καταστήσει ευκολότερη για το Αζερμπαϊτζάν την προμήθεια φυσικού αερίου προς την Ευρώπη, είπε ο Ντόντσεφ.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31744-%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B3%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%B6%CE%AD%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ε.Ε. ενέκρινε την περασμένη εβδομάδα την δημιουργία ενός αποθεματικού δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων, ώστε να στηριχθεί το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας (ETS).
       
      Το νέο σύστημα σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις δομικές δυσλειτουργίες του ETS, αφαιρώντας από την αγορά μια μερίδα των δικαιωμάτων εκπομπών κάθε χρόνο. Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται να ανταποκρίνεται καλύτερα στην προσφορά και ζήτηση η υφιστάμενη ποσότητα δικαιωμάτων που θα παραμείνουν στην αγορά.
       
      Μέχρι σήμερα, η παρουσία μεγάλου αριθμού δικαιωμάτων οδηγούσε χαμηλά τις τιμές και εμπόδιζε το ETS από το να εξυπηρετήσει τον σκοπό του, δηλαδή την μείωση των ρύπων στην Ε.Ε.
       
      Επίσης, η Ε.Ε. κατέληξε και σε μια κοινή στάση όσον αφορά την προσεχή κλιματική διάσκεψη στο Παρίσι, όπου και θέλει να δώσει το καλό παράδειγμα στις υπόλοιπες χώρες, με στόχο την υπογραφή διεθνούς συμφωνίας για τους ρύπους.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/egkrithike-apo-tin-ee-apothematiko-dikaiomaton-ekpompon-rypon
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την ανάγκη για άμεσες κινήσεις με στόχο την ανάπτυξη και την επανεκκίνηση της αγοράς, με συγκεκριμένες προτάσεις του ΤΕΕ, αναδεικνύει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιώργος Στασινός σε συνέντευξη που έδωσε στην οικονομική εφημερίδα «Ημερησία» και στο δημοσιογράφο Κοσμά Ζακυνθινό. Τονίζει ότι πρέπει να ενεργοποιηθούν άμεσα δράσεις όπως η λειτουργία της Ηλεκτρονικής Έκδοσης Αδειών, που μειώνουν τη γραφειοκρατία και τη διαφθορά ή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίων, που αποτυπώνει τη σημερινή κατάσταση του κτιριακού μας πλούτου, οι οποίες δεν έχουν κανένα δημοσιονομικό κόστος. Παράλληλα τονίζει ότι ο θεσμός της Τράπεζας Γης, που θα πρέπει να υλοποιηθεί με ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ βασισμένο στο γεωχωρικό προσδιορισμό που ήδη εφαρμόζουμε στο πληροφοριακό σύστημα των αυθαιρέτων, θα μπορεί να ενεργοποιήσει άμεσα ιδιωτικά κεφάλαια.
       
      Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα των επενδύσεων και στη συνέντευξή του στην «Ημερησία» ανακοινώνει τη δημιουργία TASK FORCE για την προώθηση των ιδιωτικών επενδύσεων. Σύμφωνα με τον Γιώργο Στασινό το ΤΕΕ θα παρακολουθεί από κοντά το θέμα και θα ενημερώνει, δημόσια, τους πολίτες αν κάποια επένδυση «κολλάει» σε γραφειοκρατικά ή άλλα γρανάζια.
       
      Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
       
      Κύριε Στασινέ, έχοντας αναλάβει σχετικά πρόσφατα την ηγεσία του ΤΕΕ, ποιες παθογένειες κρίνεται πως χρήζουν άμεσης επίλυσης, προκειμένου να λειτουργήσει με μεγαλύτερη ομαλότητα η αγορά; Ποιες είναι οι κινήσεις που πρέπει να κάνει η νέα κυβέρνηση μέχρι το τέλος του χρόνου για να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης;
       
      Στόχος όλων των πολιτικών, όλων των υπουργείων και όλων των κομμάτων, πρέπει, στη σημερινή συγκυρία, να είναι η ανάπτυξη! Μόνο έτσι δημιουργούνται θέσεις εργασίας, εισόδημα και πλούτος, άρα και δημόσια έσοδα. Οι κινήσεις πρέπει να είναι άμεσες από τη νέα κυβέρνηση και προτείνω συγκεκριμένα: πληρωμή όλων των εκκρεμοτήτων των έργων ΕΣΠΑ, εξάμηνη παράταση του ΕΣΠΑ, άμεση ανακοίνωση των νέων προσκλήσεων του ΣΕΣ (του νέου ΕΣΠΑ) για τουλάχιστον το 50% του συνολικού προϋπολογισμού μέχρι το τέλος του 2015, ολοκλήρωση των ώριμων αποκρατικοποιήσεων και κυρίως αυτών που συνδέονται με άμεσα έργα που οφείλουν να εκτελέσουν οι επενδυτές.
       
      Πως μπορεί το ΤΕΕ να συμβάλει στην ανάπτυξη της χώρας?
       
      Το ΤΕΕ θέλει και μπορεί να συμβάλει θεσμικά ως Τεχνικός Σύμβουλος της Πολιτείας. Για παράδειγμα, από την πλευρά μας το επόμενο διάστημα θα παρακολουθούμε από κοντά την προώθηση των ιδιωτικών επενδύσεων. Συγκεκριμένα θα δημιουργήσουμε μια TASK FORCE για την προώθησή τους. Μάλιστα, αν «κολλάει» κάποια επένδυση σε κάποια γραφειοκρατικά ή άλλα γρανάζια, θα το λέμε δημόσια για να το γνωρίζουν όλοι οι πολίτες.
       
      Επίσης, έχουμε έτοιμες προτάσεις προς τη νέα κυβέρνηση για τη θεσμοθέτηση νέων αναπτυξιακών εργαλείων. Ένα σπουδαίο παράδειγμα τέτοιου αναπτυξιακού εργαλείου είναι η Τράπεζα Γης. Προφανώς θα παρακολουθούμε με συνέπεια την εξέλιξη του ΣΕΣ ελπίζοντας να μην ξαναφτάσουμε στο σημείο να ζητάμε το 2020 παρατάσεις.
       
      Υπάρχουν δράσεις χωρίς δημοσιονομικό κόστος που μπορούν να βοηθήσουν την οικονομία?
       
      Σαφώς! Δράσεις όπως η λειτουργία της Ηλεκτρονικής Έκδοσης Αδειών, που μειώνουν τη γραφειοκρατία και τη διαφθορά, ή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίων, που αποτυπώνει τη σημερινή κατάσταση του κτιριακού μας πλούτου, πρέπει να ενεργοποιηθούν άμεσα και δεν έχουν κανένα δημοσιονομικό κόστος. Γενικότερα η προώθηση όλων των ηλεκτρονικών αδειοδοτήσεων και διαδικασιών που μειώνουν τη γραφειοκρατία και τη διαφθορά επιβάλλεται να προχωρήσουν άμεσα. Εμείς είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε και να δώσουμε στο Κράτος τεχνογνωσία για άμεση υλοποίηση. Πολιτική βούληση χρειάζεται!
       
      Το ΤΕΕ δηλώνει έτοιμο για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών, με το σύστημα να είναι πλήρες και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Για πιο λόγο διαπιστώνετε καθυστερήσεις από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Εσωτερικών για την άμεση εφαρμογή του και πότε την αναμένετε οριστικά;
       
      Για ένα οκτάμηνο μαζεύονται υπογραφές από τους Υπουργούς. Όμως, πραγματικά, αν θέλουμε, είναι υπόθεση δύο ημερών. Ελπίζουμε μέσα στον Σεπτέμβρη να τελειώσουμε επιτέλους.
       
      Οδεύοντας στον τρίτο χρόνο εφαρμογής του Ν4178 για τα αυθαίρετα, τι διαπιστώνεται από τα έως τώρα στατιστικά στοιχεία, ποια η συμμετοχή των πολιτών; Προχωρά ο συμψηφισμός προστίμων για ενεργειακή αναβάθμιση και στατική επάρκεια των αυθαιρέτων; Πρέπει να δοθεί παράταση στο νόμο ;
       
      Οι πολίτες σε μεγάλο βαθμό θέλουν να τακτοποιήσουν τα αυθαίρετα τους και προχωρούν στη δήλωσή τους. Μετά την ενεργοποίηση από το ΤΕΕ του συμψηφισμού των προστίμων υπήρξε έντονη κινητικότητα καθώς προσφέρεται η δυνατότητα στον πολίτη να επενδύσει μέρος του προστίμου στο ακίνητό του. Τα capital controls βέβαια δεν βοηθούν. Όσον αφορά στην παράταση, είμαι ξεκάθαρος ότι δεν πρέπει να δοθεί καμία παράταση εφόσον η Πολιτεία δώσει όλες τις αεροφωτογραφίες στο σύστημα του ΤΕΕ μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Αν δεν δώσει έγκαιρα τις αεροφωτογραφίες, τότε πρέπει να δοθεί παράταση για ένα διάστημα 3-4 μηνών μετά τη δημοσιοποίηση των αεροφωτογραφιών.
       
      Μπροστά στην έλλειψη ιδιωτικών και δημόσιων επενδύσεων, πως μπορεί να κινηθεί η αγορά των κατασκευών; Γιατί δεν εφαρμόζεται ο θεσμός της Τράπεζας Γης; Μπορεί να βοηθήσει σε αυτή τη συγκυρία;
       
      Ο θεσμός της Τράπεζας Γης, που θα πρέπει να υλοποιηθεί με ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ βασισμένο στο γεωχωρικό προσδιορισμό που ήδη εφαρμόζουμε στο πληροφοριακό σύστημα των αυθαιρέτων, θα μπορεί να ενεργοποιήσει άμεσα ιδιωτικά κεφάλαια. Θυμίζω ότι η Τράπεζα Γης είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του περιβαλλοντικού ισοζυγίου που προβλέπεται στον νόμο 4178 των αυθαιρέτων. Αναφέρω με συντομία ότι, για παράδειγμα, με την Τράπεζα Γης θα μπορούσε, χωρίς ούτε ένα ευρώ από δημόσιο ταμείο, να φτιαχτούν όλες οι προσόψεις των διατηρητέων κτιρίων μέσα σε δύο χρόνια.
       
      Βρισκόμαστε λίγα μόλις 24ωρα πριν η κάλπη αναδείξει την επόμενη κυβέρνηση. Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τις αυριανές εκλογές?
       
      Προτιμώ να σας πω τί θα ήθελα μετά το αποτέλεσμα των εκλογών: μια σταθερή κυβέρνηση με πάνω από 200 βουλευτές, η οποία θα χρησιμοποιήσει τους καλύτερους που υπάρχουν σε κάθε κυβερνητική θέση. Στις καρέκλες των Υπουργών πρέπει να καθίσουν οι καλύτεροι είτε είναι βουλευτές , είτε όχι. Οι καλύτεροι, οι ικανότεροι, πρέπει επίσης να γίνουν Γενικοί Γραμματείς, Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι. Για να ανταπεξέλθουμε στις δυσκολίες, χρειαζόμαστε πραγματικά μία «Εθνική Ελλάδος».
       
      Η επόμενη κυβέρνηση πρέπει να στελεχωθεί σε κάθε επίπεδο από επιτυχημένους ανθρώπους στον τομέα τους. Από στελέχη που γνωρίζουν καλά τα θέματα, που έχουν διάθεση να αφιερωθούν στην προώθηση των αυτονόητων! Άμεσα! Στελέχη που δεν θα εξετάζεται σε ποιον κομματικό χώρο ανήκουν. Νομίζω ότι αυτό χρειάζεται η χώρα, αυτό νομίζω ότι απαιτεί σήμερα όλη η Κοινωνία.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/g-stasinos-dimiourgoume-task-force/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η αναμόρφωση του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου που διέπει τις δημόσιες συμβάσεις έργων, μελετών και προμηθειών, σύμφωνα με όσα προβλέπει η συμφωνία με τους πιστωτές.
       
      Στόχος των βελτιώσεων που σχεδιάζονται στη νομοθεσία είναι να ηλεκτρονικοποιηθεί η διαδικασία σε όλα τα στάδιά της, δηλαδή, και στο σκέλος που αφορά στις προσφυγές, την υπογραφή της σύμβασης και την πληρωμή του έργου. Επιπλέον θα ενσωματωθούν στην Ελληνική νομοθεσία και τρεις ευρωπαϊκές Οδηγίες.
       
      Μέσα στο νέο πλαίσιο ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στη δημιουργία γραφείου υποστήριξης (helpdesk) για όσους θέλουν να συμμετέχουν σε τέτοιους διαγωνισμούς «ώστε να αποφευχθούν πιθανά περιστατικά εξαπάτησης από επιτήδειους» όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-MΠΕ ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Αντώνης Παπαδεράκης με αφορμή τη συγκρότηση ομάδας εργασίας στο υπουργείο για την εκπαίδευση όλων των εμπλεκομένων φορέων.
       
      Ο γενικός γραμματέας σχολίασε ότι προχωράει η ολοκλήρωση της νομοθεσίας για τις δημόσιες συμβάσεις που θα αφορά στην επέκταση και ανάπτυξη των ηλεκτρονικών διαδικασιών με νέες διαλειτουργικότητες για τη διευκόλυνση των συμμετεχόντων (taxis, e-justice ΠΔΕ) με νέα εργαλεία για τη διενέργεια διαγωνισμών (e-catalogs, δημοπρασίες κλπ) και την πλήρη παρακολούθηση της σύναψης και εκτέλεσης των συμβάσεων (πχ ηλεκτρονική τιμολόγηση). Στο πλαίσιο, μάλιστα, της επέκτασης του εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού μηχανισμού για τις ηλεκτρονικές προμήθειες έχει ξεκινήσει η συνεργασία με άλλους φορείς (υπουργεία περιφέρειες, δήμοι, επιμελητήρια κλπ) και θα εντατικοποιηθεί περαιτέρω το προσεχές διάστημα.
       
      Σημειώνεται ότι την περασμένη εβδομάδα συγκροτήθηκε ομάδας εργασίας από τη γενική γραμματεία Εμπορίου με σκοπό την παροχή εκπαίδευσης / υποστήριξης στους οικονομικούς φορείς για τη χρήση του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), επικουρικά προς το αρμόδιο τμήμα Υποστήριξης και Τεχνικής Εκπαίδευσης Χρηστών και του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων. Όπως αναφέρει η απόφαση που υπογράφει ο υπηρεσιακός υπουργός Οικονομίας Νίκος Χριστοδουλάκης «η ομάδα συγκροτείται λόγω αυξημένων αναγκών εκπαίδευσης οικονομικών φορέων και έλλειψης προσωπικού».
       
      Το έργο της ομάδας εργασίας, θα ολοκληρωθεί στις 30 Ιουνίου 2016.
       
      Υπενθυμίζεται ότι το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.) αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα που αναπτύσσεται στη γενική γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και μέσω αυτού πραγματοποιείται ηλεκτρονικά όλη η διαγωνιστική διαδικασία και η παρακολούθηση μίας δημόσιας σύμβασης με προϋπολογισμό 60.000 ευρώ και άνω άνευ ΦΠΑ. Ειδικότερα το σύστημα διαθέτει ήδη λειτουργίες που αφορούν την κατάρτιση και δημοσίευση της διακήρυξης ενός διαγωνισμού, την υποβολή των προσφορών από τους υποψήφιους αναδόχους, την αξιολόγηση και την κατακύρωση της σύμβασης.
       
      Σκοπός της αναμόρφωσης και συμπλήρωσης της νομοθεσίας είναι για να διατίθενται επιπλέον λειτουργίες όπως η εκτέλεση και παρακολούθηση της σχετικής σύμβασης, η ηλεκτρονική παραγγελία, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και η ηλεκτρονική πληρωμή. Επιπρόσθετα το σύστημα αυτό πρέπει να προσφέρει τη δυνατότητα στους φορείς του Δημοσίου να εφαρμόσουν νέες τεχνικές στις διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων, όπως είναι ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός, τα δυναμικά συστήματα αγορών, ο ανταγωνιστικός διάλογος και η συμφωνία - πλαίσιο. Στην αντίστοιχη διαδικτυακή πύλη του υπουργείου (www.promitheus.gov.gr) παρέχονται όλες οι σχετικές πληροφορίες και αναρτώνται οι νόμοι, οι εγκύκλιοι, οι οδηγίες και οι λοιπές ανακοινώσεις.
       
      Υπενθυμίζεται τέλος, ότι οι δημόσιες προμήθειες παίζουν βασικό ρόλο στη στρατηγική Ευρώπη 2020, που περιλαμβάνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής της 3ης Μαρτίου 2010 με τίτλο «Ευρώπη 2020, Μια στρατηγική για μια έξυπνη, Βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη» (Στρατηγική «Ευρώπη 2020»), Αναφέρεται ως ένα από τα αγορακεντρικά εργαλεία που πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη έξυπνης, διατηρήσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης, διασφαλίζοντας παράλληλα την πλέον αποδοτική χρήση των δημόσιων πόρων.
       
      Οι Οδηγίες
       
      Οι οδηγίες που θα ενσωματωθούν είναι οι εξής:
       
      - 2014/23/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με την ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης.
       
      - 2014/24/ΕΕ ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με τις δημόσιες προμήθειες και την κατάργηση της οδηγίας 2004/18/ΕΚ.
       
      - 2014/25/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με τις προμήθειες φορέων που δραστηριοποιούνται στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών και την κατάργηση της οδηγίας 2004/17/ΕΚ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Kathodon_to_neo_plaisio_gia_tis_dimosies_sumbaseis_/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αντιμέτωπη με πλήθος μνημονιακών εκκρεμοτήτων, αλλά και υπό την πίεση ενός πολύ αυστηρού χρονοδιαγράμματος, θα βρεθεί η νέα κυβέρνηση που θα ορκισθεί την Τρίτη.
       
      Οι δανειστές αναμένεται ήδη από την προσεχή Πέμπτη στο πλαίσιο του Eurogroup Working Group να επιδώσουν στο νέο οικονομικό επιτελείο «λίστα εκκρεμοτήτων», ενώ ο πρώτος απολογισμός προόδου από τους ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ και ESM επί της συγκεκριμένης λίστας θα γίνει στο Eurogroup της 5ης Οκτωβρίου.
       
      Στη βάση αυτή ο νέος υπουργός Οικονομικών αναμένεται να είναι το επόμενο δεκαήμερο σε στενή επαφή τον με τον επικεφαλής του Eurogroup Working Group Τόμας Βίζερ όσο και με τον πρόεδρο του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ.
       
      Ο ίδιος θα κληθεί να θα παρουσιάσει στο Eurogroup της 5ης Οκτωβρίου και το προσχέδιο προϋπολογισμού 2016, στο οποίο θα αποτυπώνονται οι πολιτικές με τις οποίες η Ελλάδα θα καταφέρει να καταγράψει πρωτογενές πλεύσιμα 0,50% του ΑΕΠ το 2016.
       
      Το προσχέδιο προϋπολογισμού θα κατατεθεί στις 5 Οκτωβρίου προς συζήτηση και στην Βουλή, ενώ τρεις εβδομάδες μετά -και αφού προηγηθεί διαβούλευση με τους δανειστές- θα κατατεθεί στο Κοινοβούλιο και το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής.
       
      Η «λίστα εκκρεμοτήτων» των δανειστών περιλαμβάνει περίπου 75 προαπαιτούμενα από την εφαρμογή των οποίων θα εξαρτηθεί η έγκαιρη λήψη της δόσεως των 3 δισ. ευρώ, αλλά και η διεξαγωγή της συζητήσεως για τους τρόπους ελαφρύνσεως του ελληνικού χρέους.
       
      Σημειώνεται πως στο διάστημα Αυγούστου-Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου, η Ελλάδα έπρεπε να δρομολογήσει σειρά δημοσιονομικών παρεμβάσεων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που λόγω των εκλογών καθυστέρησαν, καθώς η υπηρεσιακή κυβέρνηση ασχολήθηκε με κάποιες από αυτές.
       
      Στο ασφαλιστικό ξεχωρίζουν η μεταρρύθμιση των κύριων και επικουρικών συντάξεων. Η Επιτροπή Σοφών που συστάθηκε για την νέα ασφαλιστική μεταρρύθμιση θα πρέπει να καταθέσει τις προτάσεις της έως τις 15 Οκτωβρίου.
       
      Οι προτάσεις αυτές θα επιφέρουν εξοικονόμηση 3,5 δισ. ευρώ έως το 2018, εκ των οποίων τα 2,3 δισ. ευρώ ή 1,3% του ΑΕΠ θα εξοικονομηθούν εντός του 2016.
       
      Στο μέτωπο της φορολογίας ξεχωρίζουν οι αλλαγές στην φορολόγηση των αγροτών, η ενσωμάτωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στην κλίμακα φόρου εισοδήματος, οι αλλαγές στο ΦΠΑ με κατάργηση του ειδικού καθεστώτος στα νησιά, η επιβολή ΦΠΑ στην εκπαίδευση, αλλά και η μείωση ή η εξάλειψη επιδομάτων όπως το επίδομα θέρμανσης.
       
      Κρίσιμες θα είναι οι επόμενες 30 ημέρες και για τις εξελίξεις σχετικά με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, δεδομένου ότι οι αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου θα πρέπει να ολοκληρωθούν το αργότερο έως τα μέσα Δεκεμβρίου.
       
      Σχετικές με την ανακεφαλαιοποίηση είναι οι παρεμβάσεις για την απελευθέρωση των πλειστηριασμών ακίνητων φυσικών προσώπων, αλλά και οι παρεμβάσεις για τα κόκκινα δάνεια.
       
      Στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων ξεχωρίζουν οι ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, του ΟΛΠ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, ενώ η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να ρυθμίσει και τις εκκρεμότητες που αφορούν στο νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500027025
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην Ελλάδα της κρίσης αποτελεί σπάνια είδηση να πραγματοποιηθεί ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομής λόγω της οικονομικής κρίσης που πλήττει τη χώρα εδώ και χρόνια.
       
      Στο παρελθόν όμως υπήρξαν κάποια "Φαραωνικά" σχέδια που τελικά έμειναν απλά μακέτες. Είχαν όμως τη δική τους ιστορία. Εξαγγελίες, χειροκροτήματα μέχρι και σε δημοπράτηση είχαν φτάσει κάποια, αλλά τελικά γύρισαν στα συρτάρια του Υπουργείου και παραμένουν εκεί μέχρι σήμερα. Ποιες ήταν όμως οι πιο "τρανταχτές" μακέτες;
       
      ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
      Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού είναι μία ιστορία 15 ετών. Το 2001 ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης είχε ανακοινώσει τη δημοπράτηση τους μαζί με τα υπόλοιπα έργα στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους. Το έργο ξεχάστηκε και το 2005 το ξανάβγαλε στην επιφάνεια ο τέως Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς που προσπάθησε να το δημοπρατήσει. Λόγω σφοδρών αντιδράσεων από Δήμους και φορείς το έργο δεν προχώρησε και τελευταία φορά το είδαμε να ανασύρεται το 2010 με σμίκρυνση έργου. Τελικά το έργο παραμένει στα συρτάρια του Υπουργείου καθώς χάθηκε μαζί με την κρίση.
       
      ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
      Ένα μνημείο κακής διαχείρισης δημόσιου έργου και υπόδειγμα προς αποφυγή. Δημοπρατήθηκε το 2001 μαζί με τα υπόλοιπα έργα στους αυτοκινητόδρομους και συμβασιοποιήθηκε κιόλας στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Τότε άρχισε ένα γαϊτανάκι εξελίξεων (που σήμερα θυμίζει έντονα αυτό που γίνεται στο Μετρό Θεσσαλονίκης) που κατέληξε σε κατάρρευση της εργολαβίας και αποζημίωση 68εκ.ευρώ στον ανάδοχο (που με τους τόκους σήμερα ξεπέρασαν τα 100εκ). Το έργο "βυθίστηκε" τελικά και κανείς από τότε δεν το ξανάανεφερε.
       
      ΖΕΥΞΗ ΜΑΛΙΑΚΟΥ
      Τη δεκαετία που στην Ελλάδα όλα μπορούσαν να γίνουν, τη δεκαετία του 1990, ξεκίνησε να ωριμάζει η ιδέα της Ζεύξης Μαλιακού. Μιλάμε για ένα εξωφρενικά θηριώδες έργο με μία τετράγωνη λογική: μία υποθαλάσσια σήραγγα θα ένωνε τις δύο άκρες του Μαλιακού Κόλπου, ξεκινώντας από τα Σκάρφεια και καταλήγοντας στις Ράχες ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μίκραινε κατά 60χλμ. και κατά περίπου 40 λεπτά. Το έργο έφτασε πολύ κοντά στο να πραγματοποιηθεί αλλά οι αντιδράσεις των φορέων της Φθιώτιδας που φοβήθηκαν ότι θα απομονωθούν έκαναν δουλειά και το έργο αναπαύεται σήμερα σκονισμένο σε κάποιο γραφείο.
       
      ΔΥΤΙΚΟΣ ΣΙΔΗΔΡΟΜΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
      Την ίδια εκείνη δεκαετία υπήρξε ένα νέο πλάνο για ανάπτυξη σιδηροδρομικής γραμμής από την Ηγουμενίτσα και τα Ιωάννινα μέχρι το Αντίρριο. Μάλιστα το είχε εγκρίνει και η ΕΕ. Έπειτα το έργο έπεσε πάνω σε δύο αξεπέραστα εμπόδια. Το ένα ήταν η χρηματοδότηση και το δεύτερο και πιο σημαντικό ήταν ....η Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο που η κατασκευή της είναι τέτοια που απαγορεύει τη διέλευση τρένου. Αυτό αποτέλεσε τον βασικό παράγοντα για να μην προχωρήσει ποτέ το έργο.
       
      Πάρα ταύτα υπάρχει ένα τμήμα γραμμής στην Αιτωλοακαρνανία που εκσυγχρονίστηκε, πληρώθηκε και μετά ...εγκαταλήφθηκε, λεηλατήθηκε και σήμερα θυμίζει τις (κακές) μέρες των παχιών αγελάδων με τις ανάλαφρες αποφάσεις έργων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/31729-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%AD
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο το γεγονός πως μπορούμε απλά να αγοράσουμε...
      ένα αεροπορικό εισητήριο και να ταξιδέψουμε στην άλλη άκρη του κόσμου μέσα σε λίγες ώρες.
       
      Σήμερα τα αεροπλάνα είναι μεγαλύτερα, πιο άνετα και πιο προηγμένα από ποτέ.
       
      Όμως πως γίνεται η κατασκευή ενός τόσο πολύπλοκου μηχανήματος;
       
      Η Αirbus αποκάλυψε πρόσφατα τι συμβαίνει στις εγκαταστάσεις της όπου εκατοντάδες μυαλά και εκατομμύρια εξαρτήματα συνδυάζονται για να κατασκευαστεί το μεγαλύτερο επιβατικό αεροπλάνο στον κόσμο, το Airbus A350.
       

       
      Διαβάστε περισσότερα: Δείτε πως κατασκευάζεται ένα επιβατικό αεροσκάφος [Video] - iPaideia.gr
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Στο κέντρο της Ρώμης, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ερείπια μιας μεγαλοπρεπούς κατοικίας. Το εύρημα είναι σημαντικό, γιατί αποδεικνύει πως η αρχαία πόλη ήταν πολύ μεγαλύτερη από ότι πίστευαν οι επιστήμονες.
       
      Μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Βένετο και Τέρμινι, ερευνητές ανακάλυψαν μια καλά διατηρημένη ορθογώνια κατοικία που χρονολογείται από τον 6ο αιώνα π.Χ.
       
      Η κατοικία είναι πλήρης, με ξύλινα δοκάρια, τοίχους και οροφή. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως εκεί ζούσε μια εύπορη οικογένεια της αρχαϊκής εποχής.
       
      «Πρόκειται για πολυτελή κατοικία. Αυτό φαίνεται από τα ακριβά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Η οικία χρονολογείται από τον 6ο αιώνα, δηλαδή από την αρχαϊκή εποχή. Είναι σπάνιο εύρημα, ειδικά για τη Ρώμη» υποστηρίζει ο αρχαιολόγος, Φρανσέσκο Προσπερέτι.
       
      Το εύρημα θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό, λόγω της καλής κατάστασης στην οποία εντοπίστηκε.
       

       

       
      Αρχαιολόγοι υποστηρίζουν πως είναι το πιο σημαντικό της τελευταίας δεκαετίας στη Ρώμη, αφού μέχρι τώρα νόμιζαν πως στην περιοχή βρίσκεται μόνο ένα ρωμαϊκό νεκροταφείο.
       
      Το εύρημα επιβεβαιώνει όσους πίστευαν πως η Ρώμη στις αρχές του 6ου αιώνα δεν επικεντρωνόταν μόνο γύρω από την αγορά, αλλά στην πραγματικότητα είχε πολύ μεγαλύτερη έκταση.
       
      Δείτε το βίντεο:
       
      http://gr.euronews.com/2015/09/17/ancient-house-reveals-suburbia-in-ancient-rome/
       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2015/09/17/ancient-house-reveals-suburbia-in-ancient-rome/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο παραθαλάσσιο χωριό Κιβαλίνα της Αλάσκας τα προβλήματα εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών είναι τόσο σοβαρά, που οι κάτοικοι σχεδιάζουν πλέον να μεταφέρουν το χωριό τους σε άλλο σημείο.
       
       
      Με ένα φράγμα εκατοντάδων μέτρων οι κάτοικοι της περιοχής έχουν καταφέρει να προστατευθούν έστω προσωρινά από τη θάλασσα, της οποίας η στάθμη ανεβαίνει απειλητικά όλο και περισσότερο. «Με αυτόν τον κυματοθραύστη εξαγοράσαμε λίγο χρόνο», λέει ο Στάνλεϊ Χόλεϊ, επικεφαλής της ντόπιας φυλής. Ορισμένοι συγχωριανοί του αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους.
       
      Το χωριό είναι πλέον περικυκλωμένο από το νερό. Ο κλιματολόγος Σκοτ Ραπ από το Πανεπιστήμιο της Αλάσκας υποστηρίζει ότι αυτή η κατάσταση οφείλεται στις κλιματολογικές αλλαγές. Από τότε που αυξήθηκε η θερμοκρασία και λιώνουν οι πάγοι πιο γρήγορα, το χωριό είναι πλήρως εκτεθειμένο στις τρικυμίες. «Χωριά όπως το Κιβαλίνα βρίσκονται σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση. Οι κάτοικοι πρέπει να κάνουν κάτι, αλλιώς θα πέσουν κυριολεκτικά στον ωκεανό», περιγράφει την δραματική κατάσταση ο Ραπ.
      Ιδιαίτερα ανήσυχος εμφανίζεται και ο δήμαρχος του χωριού, Όστιν Σγουόν. «Πάντα εξαρτιόμασταν από τον πάγο, είναι η φυσική προστασία από τη διάβρωση. Ο πάγος όμως δεν δημιουργείται πια τον Οκτώβριο όπως παλιά, αλλά τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο. Αυτό δεν είναι καλό για εμάς. Ο ωκεανός δεν μας αφήνει κανένα περιθώριο».
       

       
      Η μετακόμιση ενός χωριού
       
       
      Περισσότεροι από 400 άνθρωποι ζουν στο χωριό Κιβαλίνα. Οι ντόπιοι ανήκουν στην εθνική ομάδα των Ινουπιάτ και κατοικούν στην περιοχή πάνω από 100 χρόνια. Στα περισσότερα από τα σπίτια δεν υπάρχει τρεχούμενο νερό ενώ οι άνθρωποι ζουν σε λίγα μόνο τετραγωνικά μέτρα.
       
      Την ίδια ώρα πλήττεται ο τομέας της αλιείας, που αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων αλλά και διατροφής των κατοίκων.
       
      Οι οικογένειες δεν θέλουν να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια, περιμένοντας την καταστροφή. Η Κολίν Σγουόν σχεδιάζει εδώ και καιρό την μετοίκιση του χωριού. «Έχουμε κάνει πολλές έρευνες, έχουμε συγκεντρώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να μετακομίσουμε». Τα σχέδια όμως δεν προχωράνε εξαιτίας της γραφειοκρατίας, όπως υποστηρίζει η Σγουόν. Σύμφωνα με υπολογισμούς, η μετακόμιση προβλέπεται να κοστίσει περισσότερο από 100 εκατομμύρια δολάρια. Μέχρι στιγμής η κυβέρνηση δεν δείχνει ότι θέλει να διαθέσει αυτά τα χρήματα. Από την άλλη πλευρά οι κάτοικοι δεν κατανοούν αυτή τη στάση, αφού θεωρούν ότι το κράτος είναι υπεύθυνο για να αποκαταστήσει τις ζημιές που υπέστησαν από τις κλιματικές αλλαγές.
       

       
      Ωστόσο ο δήμαρχος παραμένει αισιόδοξος: «Εάν τα πράγματα πάνε καλά για εμάς με την κλιματική αλλαγή, τότε η ζωή θα συνεχιστεί εδώ. Εάν όχι, τότε θα βρούμε έναν τρόπο να το αντιμετωπίσουμε».
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%B9%CF%8C-%CF%80%CE%AD%CF%86%CF%84%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1/a-18713812
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.