Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Μετά τον ανασχηματισμό της Παρασκευής ο αν.Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης μπορεί να συνεχίσει τις προσπαθειες για να ξεκινήσουν οι δημοπρατήσεις του πρώτου Δυτικού Τμήματος της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα μέχρι τον Πύργος.
       
      Μπορεί το επίσημο χρονοδιάγραμμα να μην τηρήθηκε (μιλούσε για διαγωνισμούς που θα ξεκινούσαν τέλη Ιουνίου αρχές Ιουλίου) λόγω των δραματικών πολιτικών εξελίξεων, τώρα όμως ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για να ξεκινήσουν.
       
      Όπως όλα δείχνουν το αμέσως επόμενο διάστημα θα δημοσιευθούν οι προκηρύξεις των διαγωνισμών που θα χρειαστούν περίπου 3,5 χρόνια για να ολοκληρωθούν. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ypodomes.com οι δημοπρατήσεις θα ξεκινούν από τον Πύργο προς την Πάτρα.
       
      Με βάση την εμπειρία της διαγωνιστικής περιόδου στην Ελλάδα ειδικά σε επίπεδο μεγάλων έργων και με δεδομένο ότι οι προκηρύξεις θα ξεκινήσουν μέσα το καλοκαίρι και οι διαγωνισμοί θα ξεκινήσουν νωρίς το Φθινόπωρο τα έργα κατ` εκτίμηση θα ξεκινήσουν το πρώτο εξάμηνο του 2016. Επίσης μην ξεχναμε πως τα μεγάλα έργα με χρηματοδότηση ΣΕΣ 2014-2020 όπως έχει αναφέρει σε ρεπορτάζ το ypodomes.com θα κλειδώσουν προς το τέλος του έτους
       
      Αυτό φυσικά με την αίρεση ότι δεν θα έχουμε ενστάσεις επί ενστάσεων που θα καθυστερήσουν τους διαγωνισμούς. Τα 3,5 χρόνια ανά εργολαβία μας οδηγούν σε ολοκλήρωση το 2020 το νωρίτερο καθώς στην ελληνική πραγματικότητα των έργων το ποσοστό που ολοκληρώνεται στην ώρα τους είναι σχεδόν μηδενικό.
       
      Το έργο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος είναι ουσιαστικά η πρώτη μεγάλη μάχη του Υπουργείου Υποδομών για να επανέλθουν τα μεγάλα έργα στην πρώτη γραμμή. Όπως όλα δείχνουν μετα το καλοκαίρι θα ξεκινήσουν σιγά-σιγά τα έργα με χρηματοδότηση από το ΣΕΣ 2014-2020.
       
      ΔΥΣΚΟΛΗ Η ΑΛΛΑΓΗ ΧΑΡΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΤΩ ΑΧΑΓΙΑ
      Σχετικά με το αίτημα που υπάρχει από τοπικούς φορείς της Αχαϊας για αλλαγή χάραξης στην Κάτω Αχαγια το ΥΠΟΜΕΔΙ εξετάζει τη δυνατότητα όμως υπάρχουν λίγες πιθανότητες να δούμε κάτι τέτοιο να συμβαίνει λόγω και της στενότητας του χρόνου μιας και ενδεχόμενη αλλαγή χάραξης θα σήμαινε νέες μελέτες, απαλλοτριώσεις, περιβαλλοντικούς όρους κλπ.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/olumpia-odos/item/31076-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%AC%CF%84%CF%81%CE%B1-%CF%80%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%80%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Βάσει της στρατηγικής για την Ενεργειακή Ένωση που υιοθέτησε η Κομισιόν τον Φεβρουάριο, παρουσιάστηκε σήμερα μια νέα μέθοδος ενεργειακής σήμανσης για τις συσκευές.
       
      Προκειμένου να είναι τα πράγματα πιο ξεκάθαρα για τους καταναλωτές, υιοθετείται ενιαία κλίμακα που θα δώσει τέλος στις δύο διαφορετικές (όπως για παράδειγμα οι κλίμακες που υπάχουν σήμερα από το Α ως το G και από το Α+++ ως το D).
       
      Στο εξής οι κατηγορίες θα είναι από το Α ως το G, ενώ ταυτόχρονα όλα τα σχετικά προϊόντα θα κατατάσσονται σε μια ευρωπαϊκή βάση δεδομένων για μεγαλύτερη ευκολία και διαφάνεια.
       
      Ως εκ τούτου, στη συνέχεια τα νέα προϊόντα που κυκλοφορούν θα έχουν τη νέα σήμανση, ενώ τα παλαιότερα με την παλιά θα απομακρυνθούν από τους εμπόρους. Παράλληλα, οι παραγωγοί θα καταχωρήσουν τα προϊόντα τους και οι καταναλωτές θα ενημερωθούν από τις κυβερνήσεις για τις τελευταίες εξελίξεις.
       
      Τέλος, να σημειωθεί ότι βάσει των εκτιμήσεων της Κομισιόν, το παραπάνω μέτρο θα εξοικονομήσει περί τα 15 ευρώ ανά Ευρωπαίο ετησίως.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/komision-mia-klimaka-energeiakis-simansis-sto-exis-gia-ta-proionta
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με αργά αλλά σταθερά βήματα τα εργοτάξια στα μεγάλα εργα συνέρχονται από την καλοκαιρινή νάρκη που προκάλεσε η οικονομική κρίση στη χώρα. Στο πεδίο των αυτοκινητόδρομων θα πρέπει να σημειώσουμε πως καθ`όλη τη διάρκεια των κλειστών τραπεζών δεν είχαν σταματήσει τελείως τα έργα, είχαν περιοριστεί όμως σε μεγάλο βαθμό.
       
      Μετά την οριστικοποίηση της επαναφοράς στις ανοιχτές τράπεζες και την δυνατότητα χρηματοδότησης κατά 100% των έργων ΕΣΠΑ από την ΕΕ αναμένεται μία σχετική γρήγορη επανεκκίνηση των εργασιών και επιτάχυνση τους.
       
      Ερώτημα παραμένει πόση ζημιά έχει γίνει σχετικά με τα έργα ΕΣΠΑ και την ολοκλήρωση αυτών στο τέλος του έτους καθώς με όλη την αναστάτωση που προκλήθηκε θα υπάρξουν σε πολλά έργα χρονικές καθυστερήσεις.
       
      Σύμφωνα με παλαιότερες πληροφορίες του ypodomes.com μπορεί να ζητηθεί επέκταση της χρηματοδότησης στα έργα ΕΣΠΑ και μετά την 31η Δεκεμβρίου 2015 που λήγει το πρόγραμμα αλλά μεμονωμένα.
       
      Μετά από αυτή την περίοδο είναι άγνωστο το πόσα έργα έχουν επηρεαστεί και αν αυτο αποτελέσει την αφορμή για ένα συνολικό αίτημα παράτασης του ΕΣΠΑ συνολικά για τη χώρα.
       
      Σε κάθε περίπτωση θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε τις αντιδράσεις των αναδόχων και τα αιτήματα παράτασης που θα υπάρξουν με δεδομένο πως η καθυστέρηση οφείλεται σε εξωγενείς παράγοντες και όχι σε υπαιτιότητα των εργοληπτών.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/31081-%CE%B6%CF%89%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%8D%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CE%B5%CF%83%CF%80%CE%B1
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σοκ για την αγορά ακινήτων, κυρίως των επαγγελματικών, προκαλεί το τρίτο μνημόνιο που θα οδηγήσει σε νέα λουκέτα χιλιάδων επιχειρήσεων.
       
      Ειδικά στον κλάδο των φροντιστηρίων και των ξένων γλωσσών η επιβολή ΦΠΑ 23% από μηδέν μέχρι σήμερα (τα Φροντιστήρια εξαιρούνταν από το καθεστώς του ΦΠΑ, βάσει κοινοτικής οδηγίας, σύμφωνα με την οποία εξαιρούνται του ΦΠΑ όλες οι υπηρεσίες εκπαίδευσης) εκτιμάται ότι θα οδηγήσει σε κλείσιμο χιλιάδες επιχειρήσεις και στην ενίσχυση της παραοικονομίας με τα φροντιστήρια στο σπίτι και τα «μαύρα» να πέφτουν βροχή.
       
      Η επιβολή ΦΠΑ 23% είναι ένα εξοντωτικό μέτρο για το νόμιμο Ελληνικό Φροντιστήριο. Σε συνδυασμό με τις οριζόντιες αλλαγές στο φορολογικό καθεστώς για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δημιουργεί πρωτοφανή οικονομική ασφυξία στη μεγάλη πλειοψηφία των Φροντιστηρίων, σε όλη την επικράτεια, πολλά από τα οποία, με μαθηματική ακρίβεια θα υποχρεωθούν να αναστείλουν τη λειτουργία τους σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
       
      Όμως, χιλιάδες φροντιστήρια καταλαμβάνουν εκατοντάδες χιλιάδες χώρους γραφείων που τώρα θα αδειάσουν προκαλώντας νέα αύξηση της διαθεσιμότητας επαγγελματικών ακινήτων.
       
      Υπολογίζεται ότι 2.500 με 3.000 επίσημα φροντιστήρια λειτουργούν στην Ελλάδα χωρίς να υπολογίζονται και αυτά των ξένων γλωσσών αλλά και πολλά κέντρα μάθησης.
       
      Εν τω μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΣΕΕ, εξήντα χιλιάδες επιχειρήσεις έκαναν αίτηση για να μετακομίσουν στη Βουλγαρία λόγω των ελέγχων στην κίνηση κεφαλαίων και της αδυναμίας της κυβέρνησης να αντιμετωπίσει το οξύ πρόβλημα που αντιμετωπίζουν.
      Πρόκειται επίσης για μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αδειάζουν τα κτίρια στην Ελλάδα προκαλώντας ένα ακόμη πλήγμα στην κτηματαγορά.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Adeiazoun_chiliades_epaggelmatika_ktiria_logo_mnimoniou/#.VaylnPntlBc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για τρίτη φορά η οικογένεια Γιατράκου, ιδιοκτήτρια της βραχονησίδας Πάτροκλος (ή Γαϊδουρονήσι), που βρίσκεται απέναντι από το Σούνιο και η νεοϊδρυθείσα εταιρεία ελληνικών συμφερόντων «Πάτροκλος Κτηματική Ε.Π.Ε.», προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση του υπουργού Εθνικής Άμυνας (από 4.5.2015), σύμφωνα με την οποία δεν επιτρέπεται να πουληθεί το νησί.
       
      Η προσφεύγουσα εταιρεία έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον να αγοράσει τον Πάτροκλο, αλλά επειδή με υπουργική απόφαση έχει απαγορευτεί ρητά κάθε δικαιοπραξία σε ιδιωτικά νησιά ή νησίδες και σε ακίνητα που βρίσκονται σε ιδιωτικά νησιά, εφόσον αυτά έχουν χαρακτηριστεί αρχαιολογικοί χώροι, η βραχονησίδα δεν μπορεί να πουληθεί και να μεταβιβαστεί η κυριότητά της.
       
      Σε διαφορετική περίπτωση, η οικογένεια Γιατράκου διεκδικεί αποζημίωση, που δεν μπορεί να είναι κατώτερη της αντικειμενικής αξίας της βραχονησίδας, η οποία με μέτριους υπολογισμούς ανέρχεται στα 392.400.000 ευρώ, ενώ η αντικειμενική αξία της βραχονησίδας υπερβαίνει τα 200.000.000 ευρώ.
       
      Με αφορμή την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την πώληση της βραχονησίδας, οι ιδιοκτήτες της υπέβαλαν στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας σχετικό αίτημα, για χορήγηση σχετικής άδειας μεταβίβασης, αλλά το αίτημα απορρίφθηκε.
       
      Η οικογένεια Γιατράκου υποστηρίζει ότι, η πλήρης αδράνεια ισοδυναμεί με δήμευση της βραχονησίδας, που έχει γίνει εδώ και δεκαετίες με ενέργειες της Πολιτείας, στην πραγματικότητα δε αποτελεί «υφαρπαγή και άτυπη απαλλοτρίωση» χωρίς την καταβολή αποζημίωσης.
       
      Επίσης υποστηρίζει ότι, η απαγόρευση πώλησης, μίσθωσης, εκμετάλλευσης της βραχονησίδας είναι αντίθετη στις επιταγές του Συντάγματος και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, οι που προστατεύουν το δικαίωμα στην περιουσία.
      Παράλληλα, σύμφωνα με τους προσφεύγοντες, η δήμευση προσκρούει στις διατάξεις του νόμου 3028/2002, ο οποίος προβλέπει ότι, σε περίπτωση ουσιώδους περιορισμού χρήσης ακινήτου καταβάλλεται πλήρης αποζημίωση στον ιδιοκτήτη του.
       
      Σε άλλο σημείο της προσφυγής τους οι ιδιοκτήτες του Πάτροκλου υποστηρίζουν ότι, δεν υπάρχει κάποιος λόγος δημοσίου συμφέροντος, ο οποίος να μπορεί να δικαιολογήσει την δέσμευση αυτή της βραχονησίδας, καθώς στη θέση, που βρίσκεται δεν μπορεί να δικαιολογηθεί καμία εθνική ασφάλεια ή προστασία της άμυνας και της ασφάλειας της χώρας.
       
      Σε προηγούμενη αίτησή τους, οι ιδιοκτήτες του νησιού ζητούσαν από το ΣτΕ, σε περίπτωση που δεν ανακληθούν οι δεσμεύσεις στον Πάτροκλο, να υποχρεωθεί το Ελληνικό Δημόσιο να καταβάλει πλήρη αποζημίωση για την στέρηση της ιδιοκτησίας τους και εάν δεν γίνει αυτό, τότε να απαλλοτριωθεί αμέσως η βραχονησίδα και να καταβληθεί το σχετικό τίμημα.
       
      Παράλληλα, η οικογένεια Γιατράκου διεκδικεί αποζημίωση, βασιζόμενη στο άρθρο 105 του εισαγωγικού νόμου του Αστικού Κώδικα, για παράνομη συμπεριφορά των εκπροσώπων του Δημόσιου, που της επέφερε εξαιρετικά επαχθή και ανεπανόρθωτη ζημιά, καθώς επίσης αποζημίωση, σύμφωνα με τις διατάξεις περί αδικαιολόγητου πλουτισμού.
       
      Να σημειωθεί ότι, για τη βραχονησίδα Πάτροκλος και τις άκαρπες προσπάθειες πώλησης του έχουν ακουστεί ονόματα, όπως και του πρώην πρωθυπουργού του Ισραήλ Αριέλ Σαρόν!
       
      Τη βραχονησίδα, που βρίσκεται ακριβώς απέναντι από το Σούνιο στον Σαρωνικό κόλπο, έχει έκταση 2.800 με 3.000 στρέμματα και είναι σε απόσταση μόλις 850 μέτρων από την ξηρά, αγόρασε το 1961 ο δικηγόρος Κωνσταντίνος Γιατράκος, από την Αικατερίνη Μπενάκη - Ξύδη.
       
      Με την πάροδο των ετών το νησί περιήλθε σε τρεις κληρονόμους της οικογένειας του δικηγόρου, ενώ το 1988 ο Πάτροκλος χαρακτηρίστηκε αρχαιολογικός χώρος (σώζεται οχυρωμένο στρατόπεδο και πύργος κλασικών χρόνων), καθώς και «τοπίο ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους».
       
      Επίσης, το 1982 η βραχονησίδα υπήχθη σε ζώνη απόλυτης προστασίας στην οποία απαγορεύεται κάθε είδους δόμηση.
       
      Πηγή: http://www.huffingtonpost.gr/2015/07/19/koinonia-polisi-nisos-patroklos_n_7827950.html?ncid=fcbklnkgrhpmg00000001&utm_source=Sport24&utm_medium=huffpost_homebig&utm_campaign=24MediaWidget
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Η ιστορία δε χρειάστηκε καν να επαναληφθεί για να γίνει φάρσα…
       
      Κωμικοτραγική κατάληξη φαίνεται πως θα έχει ένα από τα πλέον «μαύρα» κεφάλαια της εποχής των «παχιών αγελάδων» στην Ισπανία, καθώς το περίφημο αεροδρόμιο-φάντασμα της Σιουδάδ Ρεάλ, η κατασκευή του οποίου κόστισε 1,1 δισεκατομμύρια ευρώ, βρήκε (επιτέλους) αγοραστή.
       
      Η προσφορά: 10.000 ευρώ, δηλαδή περισσότερες από 100.000 φορές χαμηλότερη σε σχέση με το κόστος κατασκευής.
       
      Το αεροδρόμιο της Σιουδάδ Ρεάλ, νότια της Μαδρίτης, οικοδομήθηκε την εποχή της «φούσκας» στην αγορά ακινήτων, η οποία έσκασε στην ισπανική οικονομία μετά την έναρξη της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.
       
      Παρά το γεγονός ότι κατασκευάστηκε στην αραιοκατοικημένη περιοχή της Καστίλης - Λα Μάντσα, ο αερολιμένας διαθέτει διάδρομο μήκους 4 χιλιομέτρων – αρκετά μεγάλο για να εξυπηρετήσει το μεγαλύτερο επιβατικό αεροσκάφος στον κόσμο, το Airbus A380m – και εγκαταστάσεις που μπορούν να εξυπηρετήσουν μέχρι και 10 εκατομμύρια ταξιδιώτες ανά έτος.
       
      Σήμερα, το αεροδρόμιο-φάντασμα του 1 δισεκ. ευρώ συμβολίζει την εποχή της εύκολης ρευστότητας, που οδήγησε την τοπική αυτοδιοίκηση της Ισπανίας σε αλόγιστες σπατάλες για την κατασκευή πανάκριβων έργων που είχαν μικρή πρακτική χρησιμότητα.
       
      Η μοναδική προσφορά κατατέθηκε από τον κινεζικό όμιλο Tzaneen International, ο οποίος σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει τον αερολιμένα ως κόμβο για την εισαγωγή κινεζικών προϊόντων στην Ευρώπη.
       
      Εάν δεν κατατεθεί κάποια καλύτερη προσφορά έως τις 15 Σεπτεμβρίου, οι ισπανικές Αρχές θα πρέπει είτε να κηρύξουν άγονη τη διαδικασία, είτε να δεχθούν την προσφορά της Tzaneen. Αξίζει να σημειωθεί πως οι Ισπανοί ζήτησαν αρχικά 100 εκατομμύρια ευρώ για το αεροδρόμιο.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/weird/article/286715/to-aerodromio-fadasma-tou-1-dis-pou-kinduneuei-na-polithei-gia-10000/#ixzz3gMpU0n4C
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Νέα παράταση δόθηκε στην υποβολή δηλώσεων τόσο των νομικών όσο και των φυσικών προσώπων με την ΠΟΛ.1151/2015.
       
      Η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του Ν. 4172/2013,που δεν έχουν υποβληθεί μέχρι τη δημοσίευση της ΠΟΛ.1151/2015 παρατείνεται μέχρι την 20η Αυγούστου 2015.
       
      Η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 των φυσικών προσώπων του άρθρου 3 του Ν. 4172/2013 παρατείνεται μέχρι την 26η Αυγούστου 2015.
       
      Δείτε το πλήρες κείμενο της εγκυκλίου ΠΟΛ.1151/2015 εδώ: https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=9F8EB7C0EABE00C1!114&ithint=file%2cpdf&app=WordPdf&authkey=!AMLc7kprrucsfVs
       
      Πηγή: http://www.e-forologia.gr/cms/viewContents.aspx?id=182959&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Την εξέλιξη των πύρινων μετώπων σε πραγματικό χρόνο παρουσιάζει διαδραστικός χάρτης του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών.
       
      Χρησιμοποιώντας θερμικές κάμερες, καταγράφονται με κόκκινο χρώμα οι εστίες της φωτιάς.
       
      Δείτε τον χάρτη εδώ: http://195.251.203.94/seviri/
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/137048/diadrastikos-hartis-paroysiazei-tin-exelixi-ton-pyrkagion-se-pragmatiko-hrono#.VakOLizMYSc.facebook
      Περισσότερα...

      1

    • Civilla

      Υπάρχει κάτι πολύ παράξενο με τις τελευταίες εικόνες που μετάδωσε το New Horizons από τον Πλούτωνα και τον δορυφόρο του Χάροντα: οι κρατήρες είναι λίγοι και οι επιφάνειες των δύο σωμάτων δείχνουν να έχουν ανανεωθεί σχετικά πρόσφατα. Και αυτό δείχνει ότι κάτι πρέπει να κινείται κάτω από τον πάγο.
       
      Η καλύτερη μέχρι στιγμής εικόνα του Πλούτωνα εστιάζεται σε μια περιοχή στη ζώνη του ισημερινού, στο κάτω τμήμα ενός γιγάντιου σχηματισμού σε σχήμα καρδιάς. Η μεγάλη έκπληξη είναι μια οροσειρά ύψους 3,5 χιλιομέτρων, η οποία δεσπόζει σε μια επιφάνεια από πάγο αζώτου και μεθανίου.
       
      Το εντυπωσιακό με αυτή την περιοχή είναι η απουσία κρατήρων. Αν η επιφάνεια ήταν αρχαία, θα έπρεπε να είναι γεμάτη σημάδια από προσκρούσεις αστεροειδών. Η απουσία της υποδηλώνει ότι κάποια διαδικασία κάνει συνεχές «λίφτινγκ» στην επιφάνεια και σβήνει τους κρατήρες.
       
      Το συμπέρασμα είναι είναι ότι τα βουνά πρέπει να σχηματίστηκαν τα τελευταία 100 εκατομμύρια χρόνια, μόλις πριν μια στιγμή στην κλίμακα του γεωλογικού χρόνου, ανέφερε ο Τζεφ Μουρ του Ερευνητικού Κέντρου Ames της NASA στην Καλιφόρνια.
       
      Αυτό, επισημαίνει, υποδηλώνει ότι η περιοχή αυτή, η οποία καταλαμβάνει γύρω στο 1% της επιφάνειας του Πλούτωνα, ήταν γεωλογικά ενεργή στο πρόσφατο παρελθόν και δεν αποκλείεται να συνεχίζει να αλλάζει. «Μπορεί να είναι ενεργή ακόμα και σήμερα» λέει ο ερευνητής.
       
      Η γεωλογική δραστηριότητα απαιτεί κάποια πηγή ενέργειας για να αναδιαμορφώνει τον πλανήτη νάνο. Ποια όμως μπορεί να είναι αυτή;
       
      Το πιθανότερο είναι ότι το κέντρο του Πλούτωνα παραμένει σήμερα θερμό, λένε οι ερευνητές: ουράνιο και άλλα ραδιενεργά υλικά που βυθίστηκαν στο κέντρο του πλανήτη νάνου μετά το σχηματισμό του δεν αποκλείεται να απελευθερώνουν μέχρι και σήμερα θερμότητα με τη διάσπασή τους. Το ίδιο συμβαίνει εξάλλου με τον πυρήνα της Γης, ο οποίος παράγει αρκετή θερμότητα για να τροφοδοτεί τη γεωλογία του πλανήτη.
       
      Πριν από το κοντινό πέρασμα του New Horizons, εξάλλου, οι πλανητολόγοι υποψιάζονταν ότι κάτω από την παγωμένη επιφάνεια του Πλούτωνα μπορεί να κρύβεται ένας υπόγειος, υγρός ωκεανός -ένα ερώτημα που μένει ακόμα ανοιχτό.
       
      Ένα άλλο ερώτημα είναι η σύσταση των πλουτώνιων βουνών. Το μεγαλύτερο μέρος της επιφάνειας του Πλούτωνα καλύπτονται από πάγους αζώτου, μεθανίου και μονοξειδίου του άνθρακα, όμως τα υλικά αυτά δεν είναι αρκετά σκληρά για να σχηματίζουν οροσειρές.
       
      Το πιθανότερο είναι ότι τα βουνά αποτελούνται από πάγο νερού, ο οποίος συμπεριφέρεται περισσότερο σαν πέτρωμα σε αυτές τις θερμοκρασίες, γύρω στους -230 βαθμούς, αναφέρει ο Μπιλ ΜακΚίνον του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον, επίσης μέλος της αποστολής.
       
      Όπως φαίνεται, ο πάγος αζώτου και μεθανίου καλύπτει τον πλανήτη νάνο μόνο σε μια λεπτή κρούστα, κάτω από την οποία υπάρχει ένα υπόστρωμα παχύ υπόστρωμα πάγου.
      Ενδείξεις γεωλογικής δραστηριότητας παρουσιάζει εξάλλου ο Χάροντας, το μεγαλύτερο από τα πέντε φεγγάρια του Πλούτωνα.
      Η γκρίζα επιφάνεια είναι σχεδόν καθαρή από κρατήρες και επομένως πρέπει να είναι νέα. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ένας μακρόστενος σχηματισμός από χαράδρες και ρήγματα που εκτείνονται σε μήκος 1.000 χιλιομέτρων.
       
      Και αυτές οι δομές σχηματίστηκαν πιθανότατα από εσωτερικές διεργασίες, ένδειξη ότι ο Χάροντας διατηρεί ζεστή την καρδιά του και είναι ακόμα γεωλογικά ζωντανός.
       
      Πιο σαφή συμπεράσματα αναμένονται από τα δεδομένα του κοντινού περάσματος, των οποίων η μετάδοση θα διαρκέσει 16 μήνες.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/science/physics-space/article/?aid=722840
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ), έχει αναλάβει ως δικαιούχος την υλοποίηση του Υποέργου 2 «Υποστήριξη Προμηθευτών-Λογιστική Εκκαθάριση-Επαλήθευση Επιλεξιμότητας ∆απανών-Αξιολόγηση ∆ράσης- ∆ειγματοληπτικός Έλεγχος Ωφελούμενων» της ενταγμένης πράξης με τίτλο «Ψηφιακές Υπηρεσίες Αλληλεγγύης στις 8 Περιφέρειες Αμιγούς Σύγκλισης» και κωδ. ΟΠΣ 496034 στο ΕΠ Ψηφιακή Σύγκλιση 2007-2013, η οποία χρηματοδοτείται με πόρους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΤΠΑ).
       
      Το ΤΕΕ, για την υλοποίηση του υποέργου [2] της ως άνω πράξης με τίτλο «Ψηφιακές Υπηρεσίες Αλληλεγγύης στις 8 Περιφέρειες Αμιγούς Σύγκλισης» καλεί τους ενδιαφερόμενους που πληρούν τους όρους της παρούσας να υποβάλουν υποψηφιότητα, προκειμένου να συνάψουν σύμβαση μίσθωσης έργου με το ΤΕΕ και να συμμετέχουν στην υλοποίηση του υποέργου [2] «Υποστήριξη Προμηθευτών - Λογιστική Εκκαθάριση-Επαλήθευση Επιλεξιμότητας ∆απανών-Αξιολόγηση ∆ράσης- ∆ειγματοληπτικός Έλεγχος Ωφελούμενων», σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που συμπεριλαμβάνονται στην πρόκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
       
      Η προθεσμία υποβολής αιτήσεων λήγει στις 31.07.2015.
       
      Δείτε τις λεπτομέρειες της πρόσκλησης & τις θέσεις αναλυτικά, εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A8%CE%97%CE%97%CE%A446%CE%A8842-%CE%91%CE%A8%CE%9C?inline=true
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=26430&lang=el
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Η τουρκική δικαιοσύνη επέτρεψε στους τοπικούς αξιωματούχους της Κωνσταντινούπολης να προχωρήσουν και πάλι με την κατασκευή εμπορικού κέντρου στην πλατεία Ταξίμ, το οποίο είχε προκαλέσει πριν από δύο χρόνια βίαιες αντικυβερνητικές διαδηλώσεις στην Τουρκία.
       
      Το Συμβούλιο Επικρατείας, στο οποίο προσέφυγε ο δήμος της Κωνσταντινούπολης, αναίρεσε την απόφαση που είχε λάβει διοικητικό δικαστήριο το οποίο είχε δώσει εντολή να σταματήσουν τα έργα σε έναν από τους ελάχιστους ελεύθερους χώρους της πόλης, γύρω από το εμβληματικό πάρκο Γκεζί.
       
      Τον Ιούνιο του 2013, μία μαζική κινητοποίηση προκειμένου να σταματήσει η καταστροφή του πάρκου Γκεζί με την εκρίζωση δένδρων για την κατασκευή κτιρίων εξελίχθηκε σε μία πρωτοφανή εξέγερση κατά της κυβέρνησης με αποτέλεσμα οκτώ νεκρούς και χιλιάδες τραυματίες.
       
      Το σχέδιο προβλέπει την κατασκευή ενός οικιστικού και εμπορικού συμπλέγματος εκεί όπου βρισκόταν ένας παλιός οθωμανικός στρατώνας, σύμφωνα με τις επιθυμίες του προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, που ήταν πρωθυπουργός το 2013 και αποτέλεσε τον κύριο στόχο των διαδηλώσεων οι οποίες κατεστάλησαν βίαια από την αστυνομία.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Prasino_fos_gia_to_emporiko_kentro_stin_plateia_Taxim/#.Vai07fntlBc
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Δεν πρόλαβε να στεγνώσει το μελάνι της πιθανής νέας συμφωνίας και ήδη καταγράφονται οι πρώτες 30 απολύσεις, «μακριά και πέρα από κάθε προσέγγιση σεβασμού των εργασιακών δικαιωμάτων», όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στο αρχαιολογικό κομμάτι του έργου. Οι απολύσεις φέρεται πως ανακοινώθηκαν προφορικά, αλλά δεν έχουν εκτελεστεί προς στιγμήν λόγω του κάπιταλ κοντρόλ, διότι δεν μπορεί να καταβληθεί η αποζημίωση.
       
       
      Σύμφωνα με τον πρόεδρο του σωματείου εργαζομένων στον αρχαιολογικό τομέα του Μετρό Θεσσαλονίκης, Χάρη Κυπριανίδη, «όσοι συνάδελφοι δεν μπήκαν στη διαδικασία να συμμορφωθούν με τις προφορικές, αναγκαστικές άδειες, οι οποίες υποβλήθηκαν προσχηματικά από την κοινοπραξία, με σκοπό την τεχνητή διατήρηση στη ζωή του αρχαιολογικού τμήματος, του τελευταίου ζωντανού κομματιού του πολύπαθου έργου, απολύονται». Διαφαίνεται μάλιστα πως θα ακολουθήσουν όλοι όσοι επιστρέψουν από τις άδειές τους, αφού το όλο σκηνικό δεν μαρτυρά τίποτε άλλο παρά την παραδοχή πως το έργο πλέον ναυάγησε...
       
      Στην κατάσταση που βρίσκεται η κυβέρνηση, φως στις διαπραγματεύσεις για τη συνέχιση του έργου δεν υπάρχει, η συζήτηση των προηγούμενων εβδομάδων στην επιτροπή της Βουλής σταμάτησε εν μέσω δημοψηφίσματος και φυσικά το όλο έργο είναι προφανές πως έφτασε στο σημείο μηδέν. «Καλούμε την κοινοπραξία να ανακαλέσει τις προγραμματιζόμενες απολύσεις. Καλούμε τόσο το υπουργείο Εργασίας να παρέμβει και να μην επιτρέψει αυτή την αυθαιρεσία όσο και το υπουργείο Υποδομών και την Αττικό Μετρό να αναλάβουν τις ευθύνες τους απέναντι στο έργο» αναφέρουν οι εργαζόμενοι. Πριν από μερικές μέρα η κοινοπραξία επέβαλε υποχρεωτική άδεια για όλους τους εργαζόμενους, ενώ παραμένουν απλήρωτοι για δύο μήνες.
       
      Στο αρχείο
       
      Στο μεταξύ, στο αρχείο τίθεται, με απόφαση του εισαγγελέα Εφετών Θεσσαλονίκης-αρμόδιου για θέματα διαφθοράς, Αργύρη Δημόπουλου, η μηνυτήρια αναφορά που είχαν καταθέσει ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ορφανοτροφείων Ελλάδος και το σωματείο «Οι φίλοι του Παπάφη», καταγγέλλοντας παράνομη εγκατάσταση εργοταξίου του Μετρό Θεσσαλονίκης στο προαύλιο του «Παπαφείου» ορφανοτροφείου Θεσσαλονίκης.
       
      Υστερα από πολύμηνη έρευνα του ΣΔΟΕ, φαίνεται ότι δεν προέκυψαν αξιόποινες πράξεις ούτε όσον αφορά την εμπλοκή του μητροπολίτη Ανθιμου, όπως καταγγελλόταν, ούτε την εμπλοκή αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. ότι παρέβησαν το καθήκον τους και επέτρεψαν την εγκατάσταση του εργοταξίου. Κατόπιν αυτών η υπόθεση αρχειοθετείται.
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2015/07/blog-post_16.html#.VaiewvntlBc και http://www.efsyn.gr/arthro/den-perimenoyn-oyte-ti-nomothetisi-apo-ti-voyli
      Περισσότερα...

      1

    • tetris

      Το Φέιλαντ Χάουζ που είναι χτισμένο στην περιοχή Χένλι-ον-Τέιμς της Οξφόρδης
       
       
      Το γνωστό περιοδικό αρχιτεκτονικής Architectural Review απένειμε και φέτος τα βραβεία του για τα καλύτερα νέα σπίτια του κόσμου.
       
      Για το 2015 λοιπόν, το βραβείο The Architectural Review House Awards απονεμήθηκε στο Φέιλαντ Χάουζ, ένα σπίτι-κομψοτέχνημα που βρίσκεται στην περιοχή Χένλι-ον-Τέιμς της Οξφόρδης στη Βρετανία.
       
      Το Φέιλαντ Χάουζ, που κόστισε 10 εκατομμύρια ευρώ, σχεδιάστηκε από τον διάσημο βρετανό αρχιτέκτονα Σερ Ντέιβιντ Τσίπερφιλντ για λογαριασμό του κτηματομεσίτη Μάικ Σπινκ και της συζύγου του, Μαρία.
       
      Διαθέτει τρεις κρεβατοκάμαρες, ένα υπέρ-λουξ μπάνιο και ένα τεράστιο καθιστικό με θεά τους λόφους του Τσίλτερν και την ευρύτερη κοιλάδα της κομητείας του Οξφορντσιρ.
       

       
      Εντυπωσιακή είναι και η εσωτερική του αυλή, ένας χώρος κάτι μεταξύ πάτιο και αιθρίου.
       
      Έντεκα μεγάλες κολόνες συγκρατούν την επίπεδη οροφή του, κάνοντας το, όπως λένε, να μοιάζει περισσότερο με ένα βιομηχανικό συγκρότημα ή ένα πολεμικό καταφύγιο, παρά με μια οικία.
       

       
      Ωστόσο, αυτό στο οποίο συμφωνούν όλοι είναι πως το κτίριο είναι ένα θαύμα του αρχιτεκτονικού μοντερνισμού, χαρακτηρίζοντας το ως «μια πιο ριζοσπαστική εκδοχή του παραδοσιακού αγγλικού αγροτόσπιτου».
       

       
      «Οι κριτές του διαγωνισμού έπρεπε να επιλέξουν από μια μεγάλη ποικιλία σπιτιών απ’ όλα τα μήκη και τα πλάτη του κόσμου. Στόχος τους ήταν να βρουν μια οικία που δεν είναι απλώς καλοσχεδιασμένη, αλλά και άκρως ανατρεπτική. Και κατέληξαν στο Φέιλαντ Χάουζ», είπε η Κριστίν Μάρεϊ, αρχισυντάκτρια του περιοδικού.
       
      «Είναι πραγματικά δύσκολο να σχεδιάσεις και να κατασκευάσεις ένα σπίτι που να μην είναι πομπώδες ή να βγάζει έναν αέρα ματαιότητας και νεοπλουτισμού», κατέληξε με τη σειρά του εις εκ των κριτών, ο αρχιτέκτονας Ανταμ Καρούζο.
       
      Κωνσταντίνος Τσάβαλος
      Newsroom ΔΟΛ
       
      Πηγή: http://news.in.gr/features/article/?aid=1500012682
      Περισσότερα...

      23

    • Engineer

      Την Εγνατία Οδό την γνωρίζουμε, είναι ο μεγαλύτερος αυτοκινητόδρομος της χώρας ξεκινώντας από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και φτάνοντας στους Κήπους Έβρου. Αυτή η μεγάλη κατασκευαστική κατάκτηση της χώρας δημιουργεί νέες συνθήκες. Σε επίπεδο αναγκών για νέους άξονες σήμερα είμαστε έτοιμοι για μία κατάκτηση που εν πολλοίς ήδη υπάρχει.
       
      Η «Θεσσαλική» Εγνατία Οδός είναι ένας άξονας ο οποίος μπορεί να δώσει μία νέα μεγάλη εμπορική οδό που να συνδέσει το Λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το Λιμάνι του Βόλου και με μία ακτοπλοϊκή σύνδεση με το Λιμάνι της Σμύρνης.Περνά από σημαντικές πόλεις με σημαντικότερες τα Ιωάννινα, τα Τρίκαλα και τη Λάρισα.
       
      Ο αυτοκινητόδρομος έχει μήκος 310χλμ και είναι κατασκευασμένος κατά 80%, ενώ περιλαμβάνει διαφορετικά τμήματα αυτοκινητόδρομων. Συγκεκριμένα υπάγονται τα τμήματα:
       
      1.Από την Εγνατία Οδό το τμήμα Ηγουμενίτσα-Παναγιά Γρεβενών που είναι ήδη κατασκευασμένο με μήκος 130χλμ.
      2.Από τον Ε65 το τμήμα Εγνατία (Παναγιά-Τρίκαλα που είναι σε μελέτες μήκους 60χλμ.
      3.Τρίκαλα-Λάρισα (ΠΑΘΕ) που είναι ήδη κατασκευασμένο (εκτός μικρών τμημάτων) μήκους 70χλμ.
      4.Λάρισα-Βόλος που είναι ήδη κατασκευασμένο μήκους 50χλμ.
       
      Η ΑΞΙΑ ΤΟΥ ΑΞΟΝΑ
      Σήμερα η Εγνατία συγκεντρώνει συνολικά την εμπορική κίνηση των οχημάτων από την Τουρκία και περισσότερο από το βόρειο τμήμα της. Η «Θεσσαλική Εγνατία» θα αποτελέσει μία νέα εμπορική δίοδο που ανοίγει διάπλατα το δρόμο σε μια νέα αγορά που σήμερα είναι πρακτικά απαγορευτικός καθώς σκοπός της είναι να ανοίξει διάπλατα την πόρτα στην μεταφορά αγαθών στην Κεντρική και Δυτική Ευρώπη από την Νότια και Ανατολική Τουρκία και κατ` επέκταση από τη Μέση Ανατολή.
       
      Επί της ουσίας η «Θεσσαλική Εγνατία» θα αποτελούσε ένα νέο παράλληλο οδικό άξονα με την Εγνατία που θα απορροφούσε όλη την εμπορική κίνηση από μία αγορά που είναι συνεχώς αυξανόμενη. Σήμερα η συγκεκριμένη αγορά δεν έχει μία κεντρική οδό διέλευσης και είναι κατακερματισμένη.
       
      Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του νέου άξονα η νέα αυτή εμπορική οδός θα προσέλκυε μεγάλο μέρος των εμπορικών μεταφορών από την Τουρκία στην Ευρώπη καθώς:
      -Η χρονοαπόσταση Σμύρνη-Βόλου απαιτεί περίπου 12 ώρες χωρίς κόπο (οδήγηση)
      -Τα 310χλμ απαιτούν περίπου 4 ώρες εύκολης οδήγησης σε κλειστό αυτοκινητόδρομο
       
      Να θυμίσουμε πως με μία μέση ταχύτητα τα 700χλμ της Εγνατίας απαιτούν περίπου 9 ώρες συνεχούς οδήγησης (το μέγιστο επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας για φορτηγά είναι 80χλμ) ενώ θα πρέπει να προστεθεί και η οδήγηση στο Τουρκικό οδικό δίκτυο που ανεβάζει την απόσταση κατά πολύ κάνοντας τη Θεσσαλική Εγνατία πολύ ελκυστική σε μία αγορά (νότια και ανατολική Τουρκία) που ούτως ή άλλως θα απέφευγαν να χρησιμοποιήσουν.
       
      Αξίζει να σημειώσουμε πως πριν από ένα χρόνο είχε υπάρξει Ιταλικό ενδιαφέρον για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Βόλου-Σμύρνης και πως σύμφωνα με μελέτη του ΟΛΒ αυτή η σύνδεση αποτελεί τη συντομότερη διαδρομή διασύνδεσης Ευρώπης και Ασίας.
       
      ΤΙ ΛΕΙΠΕΙ
      Στην ουσία, αυτός ο «άξονας» που κάνει χρήση πολλών διαφορετικών αυτοκινητόδρομων, δεν έχει εξασφαλίσει προς το παρόν το βόρειο τμήμα του Ε65, δηλαδή του Τρίκαλα-Εγνατία με μήκος 60χλμ. Αυτό το τμήμα βρίσκεται στο μέσον του άξονα και αποτελεί ένα μεγάλο στόχο για να ολοκληρωθεί συνολικά αυτός ο νέος εμπορικός δρόμος.
       
      Το τμήμα αυτό εμπεριέχεται στα υπό χρηματοδότηση έργα του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 και με πολύ μεγάλη πιθανότητα να κατασκευαστεί καθώς αποτελεί τμήμα του Ε65, αυτοκινητόδρομου που βρίσκεται σε υλοποίηση αναφορικά με το μεσαίο του τμήμα από τα Τρίκαλα μέχρι την Ξυνιάδα.
       
      Το βέβαιο είναι πως η «Θεσσαλική Εγνατία» θα μας απασχολήσει το επόμενο διάστημα μιας και η αξία της χώρας ως κόμβο μεταξύ Ασίας και Ευρώπης δημιουργεί συνεχώς νέες ανάγκες και νέες ευκαιρίες. Όσο όμως καθυστερεί η κατασκευή του πιο σημαντικού της τμήματος, αυτό του βόρειου άκρου του Ε65 τόσο το όνειρο του νέου άξονα θα παραπέμπεται στο μέλλον.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/31048-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B4%CE%AF%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CF%80%CE%AC%CF%81%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%B1-%CF%83%CE%BA%CE%AE%CF%80%CF%84%CF%81%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AD%CF%82
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τραπεζικές πηγές αναφέρουν ότι από Δευτέρα ανοίγουν όλα τα υποκαταστήματα των τραπεζών, με τους περιορισμούς ωστόσο να παραμένουν.
      Ανοίγουν οι τράπεζες - «συγχωνεύονται» τα 60ευρα
       
      Ανοίγουν την ερχόμενη Δευτέρα τα υποκαταστήματα όλων των τραπεζών σύμφωνα με τραπεζικές πηγές, που μίλησαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, παραμένει ωστόσο το όριο ανάληψης των 60 ευρώ την ημέρα.
       
      Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι πολίτες θα μπορούν, αντί να παίρνουν καθημερινά 60 ευρώ, να λαμβάνουν σωρευτικά τα ποσά που δικαιούνται, προκειμένου να μη δημιουργούνται ουρές στα καταστήματα ή στις αυτόματες ταμειακές μηχανές (ΑΤΜ).
       
      Για παράδειγμα, εάν ένας πολίτης δεν προσέλθει μία ημέρα για ανάληψη 60 ευρώ, θα μπορεί την επομένη να λαμβάνει 120 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1349068/erhetai-to-dikaioma-soreftikon-analhpseon-apo-ta.html
      Περισσότερα...

      89

    • Engineer

      Δημόσια Διαβούλευση για την προκαταρκτική αξιολόγηση των υφιστάμενων διαθέσιμων στοιχείων με σκοπό την οριστική διαμόρφωση του σχεδίου των προγραμμάτων παρακολούθησης για τη συνεχή εκτίμηση της περιβαλλοντικής κατάστασης των θαλάσσιων υδάτων της Ελλάδας (σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Άρθρου 11 της Οδηγίας 2008/56/ΕΚ και όπως προβλέπεται στην Παράγραφο 1 του Άρθρου 11 του Ν.3983/2011).
       
       
      To Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας θέτει σε δημόσια διαβούλευση την προκαταρκτική αξιολόγηση των υφιστάμενων διαθέσιμων στοιχείων, μετά από συλλογή και καταγραφή υφιστάμενων δικτύων/προγραμμάτων παρακολούθησης που μπορούν συνδυαστικά να συγκροτήσουν τα Προγράμματα Παρακολούθησης σύμφωνα με το άρθρο 11 της Οδηγίας Πλαίσιο για την Θαλάσσια Στρατηγική 2008/56/ΕΚ.
       
      Στόχος της Οδηγίας Πλαίσιο είναι η διατήρηση και αποκατάσταση της Καλής Περιβαλλοντικής Κατάστασης του θαλάσσιου περιβάλλοντος έως το έτος 2020, μέσω της εφαρμογής των απαραίτητων θαλάσσιων στρατηγικών, οι οποίες αναπτύσσονται σύμφωνα με συγκεκριμένο σχέδιο δράσης που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει και την θέσπιση και εφαρμογή Προγραμμάτων Παρακολούθησης.
       
      Η Ειδική Γραμματεία Υδάτων του ΥΠΑΠΕΝ, ως αρμόδια αρχή οφείλει να διαμορφώσει και να υλοποιήσει συντονισμένα Προγράμματα Παρακολούθησης για την συνεχή εκτίμηση της περιβαλλοντικής κατάστασης των θαλάσσιων υδάτων της χώρας, λαμβάνοντας υπόψη τους ενδεικτικούς καταλόγους των Παραρτημάτων ΙΙΙ και V της Οδηγίας καθώς και τους περιβαλλοντικούς στόχους προσανατολισμού προς την επίτευξη της Καλής Περιβαλλοντικής Κατάστασης, οι οποίοι εγκρίθηκαν με την υπ΄ αρ. Οικ. 1175 Απόφαση του Υπουργού Αναπληρωτή ΥΠΕΚΑ (ΦΕΚ 2939 Β' 2/11/2012).
       
      Ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Γιάννης Τσιρώνης καλεί όλους τους πολίτες και φορείς να συμμετέχουν από σήμερα με προτάσεις, παρατηρήσεις και απόψεις στη εν λόγω δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση που διενεργείται στον ιστοχώρο του Υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Περιβάλλοντος και Ενέργειας στο πεδίο της Δημόσιας Διαβούλευσης.
      Η δημόσια διαβούλευση θα ολοκληρωθεί την Δευτέρα 27 Ιουλίου 2015.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=3868&language=el-GR
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Έως το τέλος της εβδομάδας θα κατατεθεί στη βουλή το σχέδιο νόμου που αφορά την αδειοδότηση των τηλεοπτικών καναλιών και τη χρήση συχνοτήτων, σύμφωνα με δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρ. Σπίρτζη.
       
      Το σχέδιο νόμου αποτελείται από δυο μέρη, το πρώτο έχει να κάνει με τον μέγιστο αριθμό των αδειοδοτούμενων καναλιών και το δεύτερο με τις συχνότητες και την λειτουργία της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών & Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).
       
      Σύμφωνα με τον κ Σπίρτζη, οι άδειες θα δοθούν στα κανάλια (πανελλαδικά και περιφερειακά) που θα καταθέσουν την μεγαλύτερη οικονομική προσφορά με βάση την τιμή εκκίνησης - και αναγνώρισε ότι υπάρχει η πιθανότητα, κάποιο ή κάποια κανάλια να μείνουν εκτός διαγωνισμού, εάν προσφέρουν χαμηλότερο τίμημα.
       
      Απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις, σημείωσε ότι θα υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές για την λειτουργία των καναλιών, το κάθε κανάλι θα έχουν πλέον μόνιμη άδεια και όχι προσωρινή και δεν θα έχει έτσι "ιδιότυπο νταλαβέρι" με το πολιτικό σύστημα, προκειμένου να ανανεώνονται οι προσωρινές του άδειες.
       
      Tέλος, ο αναπληρωτής υπουργός άσκησε έντονη κριτική στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Δικτύων (ΕΕΤΤ), τόσο για τον τρόπο λειτουργίας της, όσο και για τον τρόπο που διαχειρίστηκε το διαγωνισμό για τη χορήγηση δικαιωμάτων χρήσης ραδιοσυχνοτήτων επίγειας ευρυεκπομπής στη DIGEA, στην οποία μέτοχοι είναι τα ιδιωτικά κανάλια εθνικής εμβέλειας.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Eftase_i_ora_gia_tis_adeies_ton_kanalion/#.VadejvntlBc
      Περισσότερα...

      58

    • Engineer

      Aπλήρωτα παραμένουν εκατοντάδες έργα του EΣΠA, σύμφωνα με την dealnews.gr, εξαιτίας της στάσης πληρωμών που έχει κηρύξει το Δημόσιο. Oι καθυστερήσεις, όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Oικονομικών, θέτουν σε άμεσο κίνδυνο πόρους ύψους 1 δισ. ευρώ από το παλιό EΣΠA τη στιγμή που έχουν "παγώσει" όλες οι κινήσεις που αφορούν στην προκήρυξη δράσεων του νέου προγράμματος:
      Παράλληλα δημιουργούνται προβλήματα για τη μελλοντική βιωσιμότητα της λειτουργίας κρίσιμων κοινωνικών δομών και υπηρεσιών των δήμων, που χρηματοδοτούνται από το EΣΠA καθώς δεν φαίνεται αυτή τη στιγμή προοπτικής χρηματοδότησης. H στάση πληρωμών από την πλευρά του Δημοσίου μπλοκάρει την ομαλή εκτέλεση των έργων, που θα πρέπει οπωσδηποτε να ολοκληρωθούν έως τα τέλη του 2015. Eπιπλέον, καθυστερεί τις πληρωμές από την Kοινότητα, η οποία πληρώνει απολογιστικά τα έργα, δηλαδή αφού πρώτα πληρωθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Eπενδύσεων και κατατεθούν στην E.E. τα αντίστοιχα "τιμολόγια".
       
      Eίναι χαρακτηριστικό ότι όλο το 2015 τα αιτήματα πληρωμών που έχει υποβάλει η ελληνική πλευρά περιορίζονται στα 120 εκατ. ευρώ, σε μια περίοδο που το πρόγραμμα θα έπρεπε να "φουλάρει" τις μηχανές του, προκειμένου να ολοκληρωθούν έγκαιρα τα έργα και να διεκδικηθούν τα υπόλοιπα χρήματα από την Kοινότητα, που συνολικά φθάνουν τα 3,5 δισ. ευρώ. Στη "ζώνη κινδύνου" βρίσκονται όχι μόνο τα οδικά και τα περιβαλλοντικά έργα, αλλά και σχεδόν όλα τα επενδυτικά σχέδια που υλοποιούνται από ιδιώτες. Eίναι χαρακτηριστικό ότι οι πληρωμές για οριζόντιες δράσεις επιχειρηματικότητας, περιορίζονται στα 3,1 δισ. ευρώ όταν ο συνολικός προϋπολογισμός για τις σχετικές δράσεις φθάνει τα 4,8 δισ. ευρώ.
       
      Oι πληρωμές για έργα μεταφορών περιορίζονται στα 6,4 δισ. ευρώ, όταν ο αντίστοιχος προϋπολογισμός ανέρχεται στα 13 δισ. ευρώ, οι πληρωμές για δράσεις ψηφιακής σύγκλισης μόλις και φθάνουν τα 695 εκατ. ευρώ σε σύνολο προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, ενώ οι πληρωμές για έργα περιβάλλοντος εξαντλούνται σε 1,9 δισ. ευρώ, όταν ο συνολικός προϋπολογισμός των έργων φθάνει τα 5,2 δισ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=16063
      Περισσότερα...

      9

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.