Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Την πραγματοποίηση της πρώτης γεώτρησης στο Κατάκολο προανήγγειλε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Energean, Μαθιός Ρήγας, μιλώντας σε διεθνές ενεργειακό συνέδριο στο Ντουμπρόβνικ της Κροατίας.
       
      Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε ο κ. Ρήγας, η Energean σχεδιάζει την πραγματοποίηση της πρώτης γεώτρησης στο Κατάκολο τον χειμώνα του 2016-2017, ενώ το ερχόμενο καλοκαίρι θα πραγματοποιηθούν σεισμικές έρευνες στα Ιωάννινα.
       
      Ο ίδιος ανέφερε ότι η Energean αναμένει την αξιολόγηση των προσφορών που έχει υποβάλει στον διαγωνισμό για τις περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας και της Άρτας/Πρέβεζας, ενώ βρίσκεται στο στάδιο της τελικής διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση του Μαυροβουνίου για τρία θαλάσσια οικόπεδα στη χώρα.
       
      Η Energean υλοποιεί παράλληλα πρόγραμμα συνολικά 15 γεωτρήσεων στον Κόλπο της Καβάλας, με στόχο την αύξηση της παραγωγής μέσα από την ανάπτυξη των βεβαιωμένων αποθεμάτων ύψους 30 εκατ. βαρελιών πετρελαίου.
       
      Οι εξελίξεις στον τομέα των ερευνών πετρελαίου στην Ανατολική Μεσόγειο, ιδίως μετά την ανακάλυψη του γιγαντιαίου κοιτάσματος φυσικού αερίου από την ιταλική ΕΝΙ στη θαλάσσια περιοχή της Αιγύπτου συζητήθηκαν σε άλλο συνέδριο που διοργάνωσε στην Αθήνα το Ινστιτούτο Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
       
      Η εξέλιξη αυτή, όπως τονίστηκε από τους ομιλητές, επηρεάζει εκ των πραγμάτων τόσο το χρονοδιάγραμμα όσο και τους πιθανούς πελάτες των κοιτασμάτων που ανακαλύφθηκαν νωρίτερα στην Κύπρο και το Ισραήλ, ενώ επαναφέρει στο προσκήνιο την προοπτική δημιουργίας μονάδας υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Κύπρο.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/152937-Energean-%CE%A7%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CF%8E%CE%BD%CE%B1-2016-2017-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CE%B3%CE%B5%CF%8E%CF%84%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BF#.VgQ359_tmkp
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η αξιοποίηση του ΕΣΠΑ και η ανασυγκρότηση της βιομηχανικής παραγωγής είναι οι δύο τομείς στους οποίους θα δώσει έμφαση ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού Γιώργος Σταθάκης.
       
      Ο κ. Σταθάκης μαζί με τους δύο νέους υφυπουργούς, την Θεοδώρα Τζάκρη αρμόδια για θέματα βιομηχανίας και τον Αλέξη Χαρίτση με χαρτοφυλάκιο τα ευρωπαϊκά κονδύλια και τις επενδύσεις, κατά τη διάρκεια της χθεσινής τελετής παράδοσης - παραλαβής από τον υπηρεσιακό υπουργό Νίκο Χριστοδουλάκη γνωστοποίησαν τις κύριες κατευθύνσεις της πολιτικής τους για την έξοδο της χώρας από την κρίση. Ο υπουργός τόνισε ότι είναι «ώρα για έργα με συγκεκριμένες και ελέγξιμες στοχεύσεις».
       
      Σύμφωνα με τον κ. Σταθάκη, δύο είναι οι κρίσιμοι τομείς στους οποίους θα επικεντρωθεί το υπουργείο: «Ο ένας είναι η μεγάλη μάχη και η αναβάθμιση που πρέπει να δοθεί στη βιομηχανική παραγωγή της χώρας. Αυτό είναι ένα μεγάλο στοίχημα», είπε χαρακτηριστικά για να εξηγήσει: «Υπενθυμίζω ότι η Ευρώπη έχει βάλει ως στόχο μέχρι το 2020 η βιομηχανική παραγωγή να ανακάμψει στο 20% του ευρωπαϊκού ΑΕΠ. Πρέπει να γίνουν πολλά, πρέπει να γίνουν γρήγορα προς τον τομέα αυτό, προκειμένου η βιομηχανία να αποτελέσει όντως βασικό πυλώνα της εξόδου της οικονομίας από την κρίση».
       
      Ο δεύτερος τομέας κατά τον υπουργό Οικονομίας είναι η διασφάλιση των κοινοτικών κονδυλίων του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013 καθώς και η πλήρης αξιοποίηση των πόρων της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020.
       
      Όπως είπε το νέο ΕΣΠΑ φέρνει χρηματοδοτήσεις ύψους 20 δισ. ευρώ, ενώ αναφορά έκανε και στα χρηματοδοτικά εργαλεία που σκοπεύει να αξιοποιήσει. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω, σύμφωνα με τον κ. Σταθάκη, «πρέπει να ξεπεράσουμε τις παθογένειες του παρελθόντος και οι πόροι να είναι χρήσιμοι, αποτελεσματικοί και να καταλήγουν εκεί για τον σκοπό τον οποίο σχεδιάζονται και υλοποιούνται».
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/31789-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CF%80%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CF%8C-%CF%87%CF%81%CE%AE%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BF%CE%B9-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CF%84%CF%8C%CF%87%CE%BF%CE%B9
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ταχύτατη ανάπτυξη, με εντυπωσιακούς ρυθμούς ανόδου, αναμένει τα επόμενα πέντε χρόνια η ψηφιακή βιομηχανία φωτισμού. Η εγκατεστημένη βάση των συστημάτων smart lighting αναμένεται να εκτοξευθεί από 46 εκατ. μονάδες φέτος σε τουλάχιστον 2,5 δις έως το 2020. Η αρχιτεκτονική του Internet of Things (IoT) και οι δυνατότητες που προσφέρει στη διασυνδεσιμότητα και τον ασφαλή έλεγχο του φωτισμού, αναμένεται να δώσουν περαιτέρω ώθηση στην παγκόσμια αγορά των ευφυών συστημάτων φωτισμού.
       
      Η χρήση ευφυών συστημάτων φωτισμού σε εμπορικούς και βιομηχανικούς χώρους μπορεί να επιφέρει μείωση του ενεργειακού κόστους σε ποσοστό έως και 90%
       
      Σύμφωνα με σχετική μελέτη της Gartner, το 2014, 300 έως 500 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα εμπορικών χώρων εκτιμάται ότι διέθεταν συστήματα smart lighting, ενώ εκτίμηση είναι ότι ο αριθμός αυτός θα διπλασιαστεί κατά το τρέχον έτος (σ.σ. η Gartner ορίζει ως smart lighting ένα σύστημα φωτισμού, που είναι συνδεδεμένο σε ένα δίκτυο και μπορεί να είναι παρακολουθείται και να ελέγχεται από μία κεντρική υποδομή ή μέσω του Cloud).
      Η διάδοση του ΙοΤ και η σύγκλιση του με τις τεχνολογίες LED είναι αυτή που αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση στην αγορά των ευφυών συστημάτων φωτισμού. Πέραν της συμβολής του ΙοΤ, σύμφωνα με την ανάλυση της Gartner, η εξοικονόμηση κόστους, που φέρνουν τα “έξυπνα” συστήματα φωτισμού θα λειτουργήσει ως ένα επιπλέον κίνητρο για την περαιτέρω διάδοση τους.
       
      Εξοικονόμηση κόστους
      Σύμφωνα με τη μελέτη, η χρήση ευφυών συστημάτων φωτισμού σε εμπορικούς και βιομηχανικούς χώρους μπορεί να επιφέρει μείωση του ενεργειακού κόστους σε ποσοστό έως και 90%. Βέβαια, όπως διευκρινίζουν οι αναλυτές, για την πλήρη αξιοποίηση αυτών των πλεονεκτημάτων από το εμπόριο και τη βιομηχανία δεν επαρκεί απλά η εγκατάσταση ενός συστήματος LED.
       
      “Για να επιτευχθεί το χαμηλότερο δυνατό κόστος ηλεκτρικής ενέργειας, εκτός από την επίλυση των ζητημάτων ασφαλείας, απαιτείται μια συνολική στρατηγική, η οποία – στην πλήρη ανάπτυξη της – περιλαμβάνει πέντε βασικές στρατηγικές φάσεις “έξυπνου” φωτισμού: LED φωτισμού, αισθητήρες για τους ελέγχους, διασυνδεσιμότητα, analytics και νοημοσύνη»”, αναφέρει η μελέτη.
       
      Όπως διαπιστώνουν οι αναλυτές, η υφιστάμενη εικόνα στον τομέα του “έξυπνου” φωτισμού ποικίλει στις διάφορες αγορές του πλανήτη, με τις περιοχές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής να έχουν μια πολύ δυναμική εξέλιξη.
       
      Σύμφωνα μάλιστα με τη μελέτη, η πρόοδος κάθε γεωγραφικής ζώνης, αλλά και των χωρών εντός της ίδιας ενότητας, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες και τα κίνητρα που παρέχονται για την εξοικονόμηση ενέργειας και τη θωράκιση των ενεργειακών αποθεμάτων.
       
      “Έξυπνες” πόλεις
      Ώθηση στην αγορά του smart lighting αναμένεται να δώσει και η συνεχής εξέλιξη στον τομέα των λεγόμενων “έξυπνων” πόλεων. Τα ευφυή συστήματα φωτισμού συνδέονται με τις “έξυπνες” πόλεις στο τμήμα της απομακρυσμένης διαχείρισης της δημόσιας φωταγώγησης. Τα οφέλη μπορούν να είναι μεγάλα, εάν ληφθεί υπόψη, ότι σήμερα οι ευρωπαϊκές χώρες – για παράδειγμα – δαπανούν τουλάχιστον €10 δις ετησίως για το φωτισμό των δρόμων, ποσό που αντιπροσωπεύει το 40% των συνολικών δαπανών κάθε χώρας για την ενέργεια.
       
      Πηγή: http://www.polispress.gr/almatodi-anaptixi-tha-gnorisi-i-psifiaki-viomichania-fotismou-eos-to-2020/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς σε ότι αφορά την σχέση ποιότητας-κόστους αναδεικνύει ο δείκτης της Trivago για τις «best value» πόλεις του 2016. Πρόκειται για προορισμούς από όλο τον κόσμο που είναι λιγότερο γνωστοί, αλλά πληρούν όλα τα κριτήρια για να σας εξασφαλίσουν ένα «value for money» ταξίδι.
       
      Στη λίστα των κορυφαίων 100 προορισμών βρίσκεται το Ναύπλιο, ενώ στους πιο δημοφιλείς προορισμούς η Αθήνα καταλαμβάνει την 17η θέση.
       
      Στην κορυφή της κατάταξης βρίσκεται η κινεζική πόλη Fenghuang με ποσοστό δημοτικότητας 98,01%, ακολουθούμενη από την πόλη Mostar, στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη. Την τρίτη θέση καταλαμβάνει το βουλγαρικό Veliko Tarnovo, ενώ η πρώτη πεντάδα συμπληρώνεται με το σέρβικο Novi Sad και ακόμη μια κινεζική πόλη, την Pingyao, με δημοτικότητα της τάξεως του 96,83%.
       
      Την εμφάνισή της στην κατάταξη κάνει και μια ελληνική πόλη, το Ναύπλιο, το οποίο ξεχώρισε για την ομορφιά του, με ποσοστό δημοτικότητας 93,56%, σκαρφαλώνοντας στην 63η θέση. Λίγο πιο κάτω στην κατάταξη, συναντάται και ένας κυπριακός προορισμός, η Λάρνακα, με δημοτικότητα μεγέθους 92,99%.
       

       
      Πώς διαμορφώνεται η κατάταξη για τους παγκοσμίως δημοφιλείς προορισμούς
       
       
      Πραγματοποιώντας αντίστοιχη έρευνα για τις πλέον δημοφιλείς πόλεις παγκοσμίως, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η σερβική πρωτεύουσα, με το Βελιγράδι να έχει ποσοστό δημοτικότητας 94,41 τοις εκατό. Τη δεύτερη και τρίτη θέση καταλαμβάνουν ρωσικοί προορισμοί, με την Αγία Πετρούπολη να έχει ποσοστό δημοτικότητας 93,83 τοις εκατό, ακολουθούμενη από τη Μόσχα, με 88,92 τοις εκατό δημοτικότητα. Σαντιάγο και Κωνσταντινούπολη συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα.
       
       
      Μεταξύ των πρώτων 20 θέσεων εμφανίζεται και η Αθήνα, καταλαμβάνοντας τη 17η θέση με ποσοστό δημοτικότητας 78,36 τοις εκατό, αμέσως μετά το Βερολίνο, τη Βαρκελώνη και τη Βιέννη και μια θέση υψηλότερα από το Τόκιο. Την τελευταία θέση στη λίστα καταλαμβάνει η Νέα Υόρκη, με το ιδιαίτερα χαμηλό ποσοστό δημοτικότητας στην κατάταξη best value, της τάξεως του 17,46 τοις εκατό.
       
      Παρακάτω παρουσιάζονται οι 20 από τους 45 προορισμούς της παγκόσμιας κατάταξης για τις best value δημοφιλείς πόλεις:
       

       
       
      Σχετικά με το Best Value Index
       
      Το www.trivago.gr Best Value Index παρουσιάζει μια λίστα προορισμών που αξίζει να επισκεφτεί ο ταξιδιώτης για δυο βασικούς λόγους. Για τις χαμηλές τους ξενοδοχειακές τους τιμές, που τους καθιστά value for money αλλά και για την εκπάγλου καλλονή τους, που ακόμα δεν έχει ανακαλυφθεί από τη πλειοψηφία των ταξιδιωτών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Best Value Index είναι ένας συνδυασμός του αλγορίθμου tHPI και του Index trivago Reputation Ranking, δηλαδή ένας συνδυασμός του trivago Hotel Price Index και της γνώμης των ταξιδιωτών για τους προορισμούς αυτούς.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Oi_%C2%ABBest_Value%C2%BB_poleis_gia_to_2016/#.VgPaxcvtlBc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μεγάλες ανατροπές αναμένεται να έρθουν για ακόμη μία φορά τα τελευταία χρόνια στη φορολογία των ενοικίων. Βασική βασική φιλοσοφία του υπουργείου Οικονομικών είναι να εξισώσει τους διαφορετικούς συντελεστές φορολόγησης που ισχύουν αυτή τη στιγμή για κάθε πηγή εισοδήματος.
       
      Συγκεκριμένα, ο νέος αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Γιώργος Χουλιαράκης επεσήμανε την ανάγκη να επανεξεταστεί και να τροποποιηθεί ριζικά το καθεστώς της φορολόγησης κάθε πηγής εισοδήματος με διαφορετική κλίμακα συντελεστών και να αναθεωρηθεί ο τρόπος υπολογισμού του φόρου εισοδήματος ώστε να γίνει πιο «προοδευτικός», να περιλαμβάνει δηλαδή περισσότερα φορολογικά κλιμάκια και συντελεστές που θα αυξάνουν τις επιβαρύνσεις για τα πιο υψηλά εισοδήματα.
       
      Σε ότι αφορά τα εισοδήματα από ενοίκια σήμερα φορολογούνται ως εξής: Για εισόδημα ως 12.000 ευρώ εφαρμόζεται φορολογικός συντελεστής 11%, ενώ για υψηλότερο εισόδημα ο συντελεστής ανεβαίνει στο 33%. Στο μνημόνιο πάντως προβλέπεται αύξηση των φορολογικών συντελεστών από το 11% στο 15% και από το 33% στο 35% κάτι που δεν αποκλείεται να μεταβληθεί και η αύξηση να επέλθει μέσω της ενσωμάτωσης της κλίμακας των ενοικίων στην ενιαία κλίμακας φορολογίας.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=16688
      Περισσότερα...

      17

    • Engineer

      Με ανάρτησή του στο twitter ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας Πάνος Καμμένος μετά από επικοινωνία με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ ναύαρχο Αποστολάκη και σε συνεννόηση με τις περιφερειακές και δημοτικές αρχές της Σκοπέλου γνωστοποίησε ότι μηχανήματα αλλά και προσωπικό της ΜΟΜΑ (Μικτής Ομάδας Μηχανημάτων Ανασυγκροτήσεως) θα μεταφερθούν με αρματαγωγό στη Σκόπελο προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που έχουν θέσει το νησί των Βορείων Σποράδων κατάσταση έκτακτης ανάγκης.
       
      Σημειώνεται ότι στη Σκόπελο σημειώθηκαν μεγάλες καταστροφές από ισχυρότατη καταιγίδα η οποία σάρωσε όλο το νησί την Τετάρτη.
       
      Ο δήμαρχος Σκοπέλου, Χρήστος Βασιλούδης, μιλώντας σήμερα το πρωί στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή «Κοινωνία Ωρα Mega», έκανε έκκληση προς την Πολιτεία για βοήθεια προς του πληγέντες, ενώ διεμήνυσε ότι υπάρχουν οικογένειες ακόμα και με πρόβλημα επιβίωσης. "Τώρα βλέπεις τα κουρέλια που άφησε πίσω αυτή η καταστροφή. Ζητάμε άμεσα την επέμβαση της Πολιτείας. Υπάρχουν οικογένειες που αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης", ανέφερε ο δήμαρχος.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=16685
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Μια σημαντική κίνηση για την Ελλάδα έκανε η η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων η οποία αποδέσμευσε 300 εκατ. ευρώ από δάνειο 1 δις προς την Ελλάδα.
       
      Πρόκειται για υλοποίηση της συμφωνίας που υπογράφηκε στις 27 Αυγούστου με στόχο τα κεφάλαια να αξιοποιηθούν για την κάλυψη του σκέλους της εθνικής συμμετοχής των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-20.
       
      Το μερίδιο της εκταμίευσης είναι διπλάσιο εκείνου που συνηθίζεται να προκαταβάλλεται, καθώς η ΕΤΕπ δέχθηκε την επιτακτική ανάγκη να ενισχυθεί η ρευστότητα των προγραμμάτων των Διαρθρωτικών Ταμείων. Στο ίδιο πλαίσιο, συμφωνήθηκε να αυξηθεί κατά 50 εκατ. ευρώ υφιστάμενο δάνειο για την υλοποίηση του ΕΣΠΑ 2007-13. Οι πόροι θα εκταμιευτούν το αμέσως προσεχές διάστημα, με αποκλειστικό στόχο να διευκολυνθεί η ολοκλήρωση των προγραμμάτων της συγκεκριμένης περιόδου.
       
      Ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Γιώργος Σταθάκης, εμφανίστηκε ιδιαίτερα ικανοποιημένος και αισιόδοξος: "Έχοντας ως βάση το έργο του προηγούμενου 8μηνου, είμαι βέβαιος ότι θα επιτύχουμε να ολοκληρωθούν με απόλυτη επιτυχία τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2007-13 και να ξεκινήσουν εκείνα της νέας προγραμματικής περιόδου, προσφέροντας στην οικονομία πολύτιμη ώθηση για να επιστρέψει σε τροχιά ανάπτυξης. Στόχος μας είναι, μέχρι το τέλος του έτους, να διοχετεύσουμε στην πραγματική οικονομία μέσω του ΠΔΕ πόρους ύψους 4,5 δισ. ευρώ".
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Daneio_300_ekat_euro_apo_tin_ETEp_gia_erga_ESPA/#.VgOPGsvtlBc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Όπως μας ενημέρωσε ο εκπρόσωπός μας στη Διοικούσα Επιτροπή του ΕΤΑΑ/ΤΣΜΕΔΕ, κ. Ξεν. Καρκαντζός, ξεκίνησε ήδη η ηλεκτρονική έκδοση των ειδοποιητηρίων ασφαλιστικών εισφορών Α΄εξαμήνου 2015 για τους νέους ασφαλισμένους που άλλαξαν την ασφαλιστική τους κλάση μετά τις 26.08.2015.
       
      Για τους ασφαλισμένους που αιτήθηκαν νωρίτερα την ως άνω αλλαγή δεν θα εκδοθούν νέες ειδοποιήσεις.
       
      Επίσης δεν θα εκδοθούν νέες ειδοποιήσεις για όσους έχουν ήδη εξοφλήσει τις εισφορές τους.
       
      Το Ταμείο δεν δύναται να εκδώσει ειδοποιήσεις μετά την 27.09.2015 και συνεπώς δεν θα παραλαμβάνει ηλεκτρονικές αιτήσεις αλλαγής ασφαλιστικής κλάσης μετά την 24.09.2015.
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=2114:%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%84%CF%83%CE%BC%CE%B5%CE%B4%CE%B5-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%AC%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BE%CE%B1%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%BA%CE%BB%CE%AC%CF%83%CE%B7&catid=94:2013-03-31-19-07-28&Itemid=520&lang=el
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Η νέα Tate Modern θα ανοίξει για το κοινό την Παρασκευή 17 Ιουνίου του 2016.
       
      Το νέο κτίριο έχει σχεδιαστεί από τους αρχιτέκτονες Herzog & de Meruon και αξιολογείται ως το "πιο σημαντικό νέο πολιτιστικό κτίριο που έχει ανοίξει στο Ηνωμένο Βασίλειο εδώ και 20 χρόνια." Στο νέο μουσείο Tate Modern υπάρχει 60% περισσότερος χώρος για εκθέσεις και θα περιλαμβάνει 250 καλλιτέχνες από 50 καλλιτέχνες που εξέθεταν έργα τους όταν άνοιξε για πρώτη φορά στο κοινό.
       
      Η αίθουσα Turbine Hall θα γίνει το επίκεντρο της στη νέα και βελτιωμένη Tate Modern, με το εξαώροφο Boiler House από τη μια μεριά και το νέο δεκαόροφο Switch House από την άλλη. Ο διευθυντής της Tate Nicholas Serota δήλωσε ότι η νέα Tate θα είναι ένα μέσο που θα επιτρέψει στο κοινό να έχει μια πλούσια εμπειρία, μέσω της μεγάλης ποικιλίας που θα του προσφερθεί, παράλληλα με ένα μέσο ευκαιριών για τους καλλιτέχνες.
       

       

       

       
      Πηγή: www.lifo.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Περιφέρεια Θεσσαλίας έχει κινητοποιήσει πλήρως τον μηχανισμό της και βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με το δήμο Σκοπέλου προκειμένου να αντιμετωπιστούν κατά το δυνατό αμεσότερα και αποτελεσματικότερα τα προβλήματα.
       
      Στην ευρύτερη περιοχή της Σκοπέλου η Πυροσβεστική δέχτηκε 95 κλήσεις. Επενέβησαν 8 συνεργεία της με 26 πυροσβέστες, που έως τώρα έκαναν 45 αντλήσεις υδάτων και παρείχαν βοήθεια σε επτά άτομα.
       
      Οι δρόμοι μετατράπηκαν σε ποτάμια από την ισχυρή βροχόπτωση, παρασύροντας αυτοκίνητα και κάδους. Πολλοί οδηγοί εγκλωβίστηκαν μέσα στα οχήματά τους, ενώ μεγάλο μέρος του λιμανιού του νησιού καταστράφηκε.
       
      Στην κεντρική παραλία της Σκοπέλου ένα ορμητικό ποτάμι με απίστευτη δύναμη και ταχύτητα έπαιρνε ό,τι έβρισκε στο πέρασμά του. Από τα ορμητικά νερά παρασύρθηκαν και καταστράφηκαν δεκάδες δίκυκλα και αυτοκίνητα που ήταν σταθμευμένα σε διάφορους χώρους της παραλίας ή που μεταφέρθηκαν από άλλα σημεία της Χώρας.
       
      Τα σχολεία με απόφαση δημάρχου, δεν θα λειτουργήσουν για λόγους ασφαλείας.
       
      Υπάρχουν προβλήματα στην ύδρευση και στην ηλεκτροδότηση του νησιού, ενώ έχουν διακοπεί και οι τηλεφωνικές επικοινωνίες της σταθερής τηλεφωνίας σε περιοχές στην Χώρα Σκοπέλου. Μεγάλες ζημιές υπέστησαν και πολλά καταστήματα στο παραλιακό μέτωπο.
       
      Δρόμοι που είχαν κλείσει από μπάζα και πέτρες άνοιξαν με την παρέμβαση τεχνικών συνεργείων του δήμου Σκοπέλου και η συγκοινωνία αποκαταστάθηκε στον δρόμο Χώρας Σκοπέλου-Γλώσσας.
       
      Στη γειτονική Σκιάθο που επίσης επλήγη από την κακοκαιρία, μετατράπηκε σε ορμητικό χείμαρρο η κεντρική οδός Παπαδιαμάντη, ενώ στην περιοχή Κολιός έπεσε δένδρο και έκλεισε για μία ώρα ο δρόμος Σκιάθου-Κουκουναριών.
       
      Η κακοκαιρία συνεχίζεται και σήμερα σε όλες τις Σποράδες, με βροχές κατά διαστήματα.
       

       

       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500027708
       

       

       

       

       

       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη χθεσινή συνάντηση του ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας κ. Κώστας Αγοραστός ευχαρίστησε την επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής κ. Κορίνα Κρέτσου για την προσπάθεια - η οποία υπήρξε και πρόταση της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας - να αυξήσει τη ρευστότητα ώστε να μην χαθούν κοινοτικά χρήματα με την αύξηση της κοινοτικής συμμετοχής στο ΕΣΠΑ 2007-2013 από 95 στο 100% για να συνεχιστούν και να ολοκληρωθούν τα έργα.
       
      Την ευχαρίστησε επίσης για την πολύ στενή συνεργασία που έχουν οι περιφέρειες μαζί της και το μεγάλο ενδιαφέρον που δείχνει για τα περιφερειακά προγράμματα της χώρας αλλά και για την πορεία των προγραμμάτων του ΕΣΠΑ 2007-2013.
       
      Ο Πρόεδρος της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας σε δηλώσεις του επεσήμανε ότι η αύξηση της κοινοτικής συμμετοχής δεν σημαίνει ότι θα εισρεύσουν περισσότερα κοινοτικά κονδύλια, αλλά και πως η διαδικασία αυτή δεν πρέπει να επηρεάσει τα υγιή περιφερειακά προγράμματα.
       
      Πρόσθεσε επίσης, πως το ΕΣΠΑ 2007-2013 πρέπει να ολοκληρωθεί σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό - όπως επισημαίνει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή - για να μην οδηγηθεί η χώρα σε λιγότερες επενδύσεις, λιγότερα έργα και σε περισσότερα προβλήματα σε ορισμένες περιφέρειες.
       
      Η πρόταση η οποία θα περάσει από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο μέσα στον Οκτώβριο για "100% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση" των έργων συνεισφέρει στη ρευστότητα της εθνικής οικονομίας γιατί καταβάλλεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 100% του συνόλου της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης των υπό υλοποίηση έργων και μέχρι του ύψους της συνολικής κοινοτικής συμμετοχής.
       
      Δηλαδή δεν χρηματοδοτείται το σύνολο του κόστους των έργων, με την υποχρέωση η ελληνική κυβέρνηση να χρηματοδοτήσει μελλοντικά την ολοκλήρωση των έργων από εθνικούς πόρους μέχρι το κλείσιμο του προγράμματος το 2016. Τα προγράμματα θα κλείσουν στο ύψος που έχει συμφωνηθεί.
       
      Η διαδικασία αυτή είναι μια τεχνική λύση έμμεσης παράτασης του προγράμματος η οποία χρειάζεται διαχειριστική επάρκεια, ταχύτητα και προσήλωση στο στόχο για να μπορέσει να επιτευχθεί. Γιατί μέσα στα δύο χρόνια 2015 και 2016 με τις τροποποιήσεις αυτές στη χώρα θα εισρεύσουν 2 δις ευρώ για όλα τα προγράμματα και θα υπάρξει όφελος 3,7 δις γιατί δεν θα βάλει την εθνική συμμετοχή.
       
      Όταν υπάρχουν ειλικρινείς δίαυλοι επικοινωνίας, συνέργειας και προτάσεων η Ελλάδα πάντα ωφελείται. Οι προτάσεις της ΕΝΠΕ για εμπροσθοβαρή καταβολή των κοινοτικών χρημάτων για να μην χαθούν πόροι επιτεύχθηκε. Η τεχνική λύση της έμμεσης παράτασης δρομολογείται και ψηφίζεται στο ευρωκοινοβούλιο, το ειδικό ταμείο του ΕΣΠΑ δημιουργήθηκε. Ενώνουμε τις δυνάμεις μας και προχωράμε" κατέληξε ο κ. Αγοραστός.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/31765-%CE%BB%CF%8D%CF%84%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF%CE%B3%CE%B5%CE%B9-%CE%BF-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CF%83%CF%80%CE%B1-2007-2013
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τέσσερα μόλις χρόνια αργότερα τοποθετείται η υποχρέωση της ομάδας μηχανικών της Apple να παρουσιάσουν τα κύρια χαρακτηριστικά του πρώτου "Apple Car", μετά το πράσινο φως της ηγετικής ομάδας να τριπλασιαστεί το δυναμικό της. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Apple φέρει εσωτερικά την κωδική ονομασία Titan (τιτάνας) και έχει deadline το 2019, γράφει η Wall Street Journal.
       
      Οι φήμες για την δέσμευση της Apple να ασχοληθεί με την κατασκευή ενός νέου αυτοκινήτου ακούστηκαν πρώτη φορά τον Φεβρουάριο, αφού η εταιρεία άρχισε να συστήνει την ομάδα μηχανικών για το πρότζεκτ Titan με επικεφαλής τον Steve Zadesky-πρώην μηχανικό της Ford-, προσλαμβάνοντας καταξιωμένα στελέχη από την αυτοκινητοβιομηχανία. Η ομάδα, αναφέρει η εφημερίδα Wall Street Journal, αποτελείται ήδη από 600 άτομα και με την συναίνεση του Τιμ Κουκ, ο αριθμός αυτός θα τριπλασιαστεί.
       
      Πάντως, άγνωστο παραμένει τι μπορεί να σημαίνει η ενασχόληση της Apple με την κατασκευή ενός, ενδεχομένως αυτόνομου ή, τουλάχιστον πλήρως τεχνολογικά εξοπλισμένου με κλειστές τεχνολογίες της Apple, ηλεκτρικού αυτοκινήτου.
       
      Άμεση ήταν η αντίδραση του τέως προέδρου της General Motors, Μπομπ Λατζ, ο οποίος σχολιάζοντας το δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας, είπε ότι είναι απολύτως αβάσιμο να πιστεύει κανείς ότι η εμπλοκή της Apple στην κατασκευή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι οικονομικά επιτυχημένη, ένα δύσκολο εγχείρημα για την αυτοκινητοβιομηχανία γενικότερα. «Από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνονται λεφτά», είπε χαρακτηριστικά ο Λατζ μιλώντας στο αμερικανικό δίκτυο CNBC. Οι εκτιμήσεις αυτές δεν συμφωνούν με εκείνες πολλών αναλυτών που αναφέρονται σε τουλάχιστον 50 δισ. δολάρια που περιμένουν την Apple.
       
      Πηγή: http://tech.in.gr/news/article/?aid=1500027380
       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επιχειρησιακά σχέδια για τη διεκδίκηση μεριδίου από έναν τζίρο που ξεπερνάει τα 1,3 δισ. ευρώ σε πρώτη φάση και αναμένεται να υπερδιπλασιαστεί μετά το 2020, καταρτίζουν αυτή την περίοδο οι μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι της χώρας, για τους οποίους ανοίγουν νέα πεδία δράσης οι προβλεπόμενες από το μνημόνιο αλλαγές στην αγορά ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου. Στόχος σε πρώτη φάση είναι οι βιομηχανικές καταναλώσεις φυσικού αερίου, που, με βάση το μνημόνιο, θα απεγκλωβιστούν από το μονοπώλιο των ΕΠΑ και θα μπορούν να επιλέξουν τον προμηθευτή τους με την έναρξη του 2016 και παράλληλα το 25% των οικιακών καταναλώσεων ηλεκτρικού ρεύματος που, με βάση επίσης το μνημόνιο, θα πρέπει να χάσει η ΔΕΗ μέχρι το 2018. Η αγορά φυσικού αερίου αναμένεται να διευρυνθεί για τους νέους παίκτες στο σύνολό της μέχρι το 2018, καθώς όλοι οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν δικαίωμα επιλογής προμηθευτή και της ηλεκτρικής ενέργειας σε ποσοστό 50% μέχρι το 2020.
       
      Με αυτά τα δεδομένα, η Elpedιson (EΛΠΕ-Εdison, Ελλάκτωρ και Βιοχάλκο), Protergia (όμιλος Μυτιληναίου) και Ηρων Ενεργειακή (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) καταστρώνουν ήδη τα επενδυτικά τους πλάνα, ενώ παράλληλα έχουν αρχίζει να «αλιεύουν» πελάτες φυσικού αερίου, αξιοποιώντας το πελατολόγιο που κατέχουν στην αγορά ηλεκτρισμού. Η βολιδοσκόπηση γίνεται στη βάση της προσφοράς «πακέτων» ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου κατά τα πρότυπα ανοίγματος της αγοράς κινητής τηλεφωνίας. Τα αρμόδια επιτελεία των παραπάνω ομίλων εργάζονται αυτή την περίοδο πυρετωδώς, αναλύοντας την αγορά και τις προοπτικές της και αξιολογώντας τα νέα ρίσκα που καλούνται να αναλάβουν και συνδέονται κυρίως σε αυτήν τη φάση με το φαινόμενο των απλήρωτων λογαριασμών. Η αξιολόγηση της φερεγγυότητας των πελατών αποτελεί ένα από τα ζητούμενα των επενδυτών και σε αυτή την κατεύθυνση αναζητούν διάφορα εργαλεία.
       
      Σε ό,τι αφορά την αγορά φυσικού αερίου, οι προσδοκίες δεν είναι μεγάλες σε αυτήν τη φάση λόγω του μικρού μεριδίου της αγοράς (περιορίζεται στις μεγάλες επιχειρήσεις), κίνητρο ωστόσο αποτελούν τα υψηλά περιθώρια κέρδους με τα οποία δουλεύουν τα υφιστάμενα μονοπώλια των τριών ΕΠΑ (Αττικής, Θεσσαλίας και Θεσσαλονίκης), τα οποία είναι ρυθμιζόμενα και διαμορφώνονται στο 15%. Αντιθέτως, υψηλές είναι οι προσδοκίες από το περαιτέρω άνοιγμα της λιανικής αγοράς ηλεκτρισμού, καθώς πρόκειται για ένα τζίρο της τάξης του 1 δισ. ευρώ περίπου ετησίως.
       
      Για την ολοκλήρωση των επενδυτικών του σχεδίων, οι τρεις ενεργειακοί όμιλοι αναμένουν να ξεκαθαρίσουν κάποιες ασάφειες του νόμου για το άνοιγμα της αγοράς φυσικού αερίου, ενώ για την αγορά του ηλεκτρισμού αναμένουν το σχέδιο της ΡΑΕ για τις δημοπρασίες (ΝΟΜΕ). Μέσω αυτών, η ΔΕΗ, με βάση το μνημόνιο, θα πρέπει να διαθέσει άμεσα και μέχρι το 2018 λιγνιτική και υδροηλεκτρική ισχύ έτσι ώστε το μερίδιό της στη λιανική αγορά να περιορίσει κατά 25% μέχρι το 2018 και κατά 50% μέχρι το 2020.
       
      Αν και οι τρεις ενεργειακοί όμιλοι έχουν το προβάδισμα στον ανταγωνισμό λόγω της τοποθέτησής τους στη χονδρική αγορά ηλεκτρισμού, αλλά και την περιορισμένη μέχρι σήμερα δραστηριοποίησή τους στη λιανική αγορά (κατέχουν το 25% της χονδρικής και το 3% περίπου από κοινού στη λιανική) , στις νέες επενδυτικές ευκαιρίες προσβλέπουν και οι μικρότερου μεγέθους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και εταιρίες από άλλους κλάδους. Στις δημοπρασίες ηλεκτρικής ενέργειας συμμετοχή αναμένεται να έχουν και μεγάλοι βιομηχανικοί καταναλωτές που έχουν διασφαλίσει άδεια προμηθευτή, όπως η τσιμεντοβιομηχανία ΤΙΤΑΝ, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλοι. Μερίδιο από τη λιανική αγορά φυσικού αερίου αναμένεται να διεκδικήσει και η ΕΛΙΝΟΪΛ (εταιρεία εμπορίας πετρελαιοειδών), η οποία έκανε προσφάτως αίτηση για άδεια προμηθευτή στη ΡΑΕ και στοχεύει στο να αξιοποιήσει το πελατολόγιό της, τόσο σε βιομηχανικούς και επαγγελματικούς καταναλωτές που προμηθεύει ήδη με πετρέλαιο όσο και σε οικιακούς που τροφοδοτεί με πετρέλαιο θέρμανσης. Αίτηση για άδεια προμήθειας αερίου κατέθεσε στη ΡΑΕ και η εταιρεία «ΜΑΚΙΟΣ» του Ομίλου Μάνεση.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/831952/article/oikonomia/epixeirhseis/paketa-reymatos-kai-fysikoy-aerioy
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ακόμα και σήμερα που ο κλάδος βιώνει στο μεγαλύτερο από όλους τους άλλους κλάδους βαθμό την οικονομική κρίση, είναι υποχρέωση του Mηχανικού να δημιουργεί συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους των εργοταξίων αναφέρει στο εισαγωγικό σημείωμα του οδηγού για την «ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΑ ΤΕΧΝΙΚΑ ΈΡΓΑ» που επιμελήθηκε το ΤΕΕ Πελοποννήσου, η πρόεδρος του τμήματος Χαρίκλεια Δ. Τσιώλη Πρόεδρος του ΤΕΕ/Τμήμα Πελοποννήσου.
      Προσθέτει μάλιστα τα ακόλουθα: "Ο σχεδιασμός ξεκινάει από το μελετητή Mηχανικό για να περάσει στη συνέχεια στον επιβλέποντα και το συντονιστή, εμπλέκοντας το σύνολο των συναδέλφων που θα συνεργαστούν για την αδειοδότηση και την κατασκευή ενός τεχνικού έργου. Ο ρόλος του κάθε ενός διακριτός αλλά εξίσου σημαντικός και αλληλένδετος. Η οργάνωση και ο συντονισμός σε θέματα υγιεινής και ασφαλείας πέρα της ελαχιστοποίησης των πιθανοτήτων τραυματισμού, βελτιστοποιούν τους χρόνους αποπεράτωσης κάθε σταδίου εργασίας καθώς και του αποτελέσματος.
      Το ΤΕΕ Πελοποννήσου συνεχίζοντας την προσπάθεια επιμόρφωσης, επιμελήθηκε τη σύνταξη ενός χρήσιμου, συνοπτικού και ευκολόχρηστου οδηγού για την "Υγιεινή και Ασφάλεια στα Τεχνικά Έργα" που μαζί με τη διαρκή ενημέρωση που σας προσφέρομε μέσω της ιστοσελίδας μας (τρέχοντα θέματα, καθοδηγητικά πρότυπα κ.α.) ελπίζομε ότι θα συνεισφέρει στην αύξηση του συντελεστή Υγείας και Ασφάλειας στον κατασκευαστικό κλάδο."
      Για να δείτε τον οδηγό πατήστε εδώ: http://www.teepelop.gr/wp-content/uploads/2015/09/%CE%A3%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%89%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%A5%CE%B3%CE%B9%CE%B5%CE%B9%CE%BD%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%91%CF%83%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B1.pdf
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=16676
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πολλά σχόλια προκάλεσε η άρνηση των εταιρειών που διαχειρίζονται τους εθνικούς αυτοκινητόδρομους να "σηκώσουν τις μπάρες" για τους εκλογείς του ΣΚ που μας πέρασε.
       
      Τελικά όπως έγινε γνωστό η άρνηση αυτή ήρθε λόγω προηγούμενης ανείσπρακτης οφειλής του Δημοσίου από το δημοψήφισμα του Ιουνίου. Σε αυτό θα πρέπει να προσθέσουμε και τις μεγάλες οφειλές στα έργα που ανέρχονται σε κάποιες εκατοντάδες εκατομμύρια.
       
      Πάντως θα πρέπει να αναφέρουμε πως ήδη από τον περασμένο Αύγουστο ο Χρήστος Σπίρτζης (που όλα δείχνουν ότι θα επανακάμψει στο Υπουργείο Υποδομών) με αρκετές αποφάσεις έχει εγκρίνει αρκετές δεκάδες εκατομμύρια που θα πάνε στα έργα των αυτοκινητόδρομων.
       
      Τα ποσά αυτά μαζί με αρκετά ακόμα αναμένεται να αρχίσουν τα ρέουν στα έργα το επόμενο χρονικό διάστημα προκειμένου να μην έχουμε νέες μεγάλες και κυρίως οικονομικά δυσάρεστες καθυστερήσεις στα μεγάλα έργα των οδικών αξόνων.
       
      Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα ήδη έχουμε μία προφορική συμφωνία στην Ιόνια Οδό και τον Ε65 που αναμένεται να αναβιώσει. Σύμφωνα με το νέο χρονοδιάγραμμα τα 2 έργα πρόκειται να ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2017. Στα υπόλοιπα έργα;\
       
      Τόσο στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου όσο και στην Ολυμπία Οδό θα πρέπει να ολοκληρωθεί μία πρώτη συμφωνία άμεσα καθώς: τα έργα στον Αιγαίου και ειδικότερα στο τμήμα Ευαγγελισμός-Σκοτίνα είναι πολύ προχωρημένα και με μία κοντινή συμφωνία θα κλειδώσει η ολοκλήρωση των έργων μέσα στο 2016.
       
      Στην Ολυμπία Οδό και με δεδομένη την πρώτη τεχνική παράταση κατά 9,5 μήνες λόγω των στηθαίων ασφαλείας φαίνεται πως με μερική ακόμα επιμήκυνση του χρόνου κατασκευής είναι πολύ πιθανό να δούμε το έργο να ολοκληρώνεται τέλη του 2016 αρχές του 2016, αρκεί να μην υπάρξει άλλη χρονοβόρα καθυστέρηση.
       
      Τέλος στα έργα του Μορέα, με εγκεκριμένη τη σύμβαση από το Ελεγκτικό Συνέδριο απομένει η υπόγραφή της νέας σύμβασης μέσα στο 2015 για να κλειδώσει η ολοκλήρωση του οδικού κλάδου Λεύκτρο-Σπάρτη το καλοκαίρι του 2016 και η Περιμετρική Καλαμάτας για τα τέλη του επόμενου έτους.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/31751-%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CE%BD%CE%B7-%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CF%89%CE%BD
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην ανασύσταση και μετονομασία πέντε υπουργείων αλλά και στην «απορρόφηση» της γενικής γραμματείας Διαφθοράς από το υπουργείο Δικαιοσύνης προχώρησε με δυο προεδρικά διατάγματα ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
       
      Βάσει των προεδρικών διαταγμάτων τα πέντε «νέα» υπουργεία είναι τα εξής:
       
      - Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,
       
      - Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής,
       
      - Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού,
       
      - Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων,
       
      - Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
       
      Στα νέα υπουργεία μεταφέρεται το σύνολο των αρμοδιοτήτων, των υπηρεσιών, των θέσεων και το προσωπικό των ανασυνιστόμενων υπουργείων.
       
      Καταπολέμηση της διαφθοράς
       
      Η γενική γραμματεία Καταπολέμησης της Διαφθοράς της οποίας προΐσταται σήμερα ο Γιώργος Βασιλειάδης, μαζί με τους εποπτευομένους από αυτήν φορείς, μεταφέρεται στο υπουργείο Δικαιοσύνης.
       
      Σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα, όπου αναφέρεται υπουργός αρμόδιος για θέματα της Γενικής Γραμματείας Καταπολέμησης της Διαφθοράς νοείται πλέον ο υπουργός Δικαιοσύνης.
       
      Να επισημανθεί ότι από το κείμενο του σχετικού διατάγματος δημιουργείται μια ασάφεια, καθώς κάνει λόγο για «υπουργό» αρμόδιο για θέματα της Γενικής Γραμματείας Καταπολέμησης της Διαφθοράς.
       
      Τέλος, η Γενική Γραμματείας Βιομηχανίας του πρώην υπουργείου Ανάπτυξης και ανασυγκρότησης που είχε μεταφερθεί στο πρώην υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μεταφέρεται στο υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
       
      Αντίοστοιχα, όπου αναφέρεται υπουργός αρμόδιος για θέματα Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας, σύμφωνα με το σχετικό διάταγμα, νοείται πλέον ο υπουργός Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
      Περισσότερα...

      17

    • Engineer

      Έχουμε συνηθίσει με την πρώτη μεγάλη βροχή οι δρόμοι να μετατρέπονται σε ποτάμια και να προκαλούνται συχνά ανυπολόγιστες ζημιές.
       
      Αν και η έλλειψη αντιπλημμυρικής προστασίας αποτελεί βασικό λόγο για τη συχνότητα του φαινομένου στην Ελλάδα, σίγουρα και τα ίδια τα υλικό των δρόμων, που είναι στρωμένοι με απλή άσφαλτο, οδηγούν σε εικόνες σαν και αυτή:
       

       
       
      Τι θα γινόταν όμως αν η ίδια η άσφαλτος απορροφούσε το νερό;
       
      Η βρετανική εταιρεία Lafarge Tarmac έχει αναπτύξει μια νέα άσφαλτο που μπορεί να απορροφήσει γρήγορα μεγάλες ποσότητες νερού, αποφεύγοντας την ολισθηρότητα.
       
      Η εταιρεία επισημαίνει τα προβλήματα των ευαίσθητων περιοχών με ισχυρές βροχοπτώσεις και πλημμύρες. Για αυτό το σκοπό, ανέπτυξαν αυτή την πίσσα που διαθέτει σύστημα αποστράγγισης και απορροφά 4000 λίτρα νερού σε 1 λεπτό.
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/143594/apisteyto-vinteo-i-asfaltos-poy-aporrofa-nero
      Περισσότερα...

      13

    • Engineer

      Οσο η χώρα παραμένει χωρίς δασικούς χάρτες και η δασική νομοθεσία είναι τόσο περίπλοκη, τόσο το ξεκαθάρισμα (και συνεπώς η προστασία) των δασικών εκτάσεων θα παραμένει... κάτι σχετικό. Γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), που έγινε αποδεκτή προ ημερών από το υπουργείο Περιβάλλοντος, οδηγεί στην ακύρωση οικοδομικής άδειας που εκδόθηκε πριν από 38 χρόνια, καθώς φαίνεται ότι βασίστηκε σε ανίσχυρα από νομικής άποψης έγγραφα.
       
      Η υπόθεση επί της οποίας γνωμοδότησε το ΝΣΚ αφορά χωριό της Μαλεσίνας στη Φθιώτιδα. Το 1976, ένας ιδιώτης είχε λάβει πληροφοριακό (κατά την άποψη του δασαρχείου, δεδομένου ότι η διαδικασία χαρακτηρισμού εκτάσεων είναι διαφορετική) έγγραφο ότι η έκταση που κατείχε είναι μη δασική. Με βάση το έγγραφο αυτό, εξέδωσε οικοδομική άδεια το 1977 για την ανέγερση λυόμενου. Αρκετά χρόνια αργότερα, η εταιρεία «Μεταλλεία Αταλάντης» έκανε εξώδικη καταγγελία, υποστηρίζοντας ότι τα συγκεκριμένα 2 στρέμματα του ιδιώτη ήταν τμήμα μεγαλύτερης έκτασης, η οποία κηρύχθηκε αναδασωτέα το 2009 από το δασαρχείο Αταλάντης, καθώς και ότι το 2006 είχε δηλωθεί από το Δημόσιο κατά την κτηματογράφηση της περιοχής. Ετσι το 2013 ο διευθυντής Δασών Φθιώτιδας ανακάλεσε το «πληροφοριακό έγγραφο» του 1976 και κατόπιν την οικοδομική άδεια του 1977.
       
      Οι ιδιώτες προσέφυγαν κατά της απόφασης, επικαλούμενοι την αρχή της ίσης μεταχείρισης και απόφαση της διεύθυνσης Δασών Φθιώτιδας να δεχθεί ανάλογο «πληροφοριακό έγγραφο», με βάση το οποίο είχε κτιστεί στην περιοχή γηροκομείο με οικοδομική άδεια του 1979.
       
      Η υπόθεση παραπέμφθηκε στη Διεύθυνση Προστασίας Δασών του υπουργείου Περιβάλλοντος, το οποίο με τη σειρά του ζήτησε τη γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους. Οπως έκρινε το τελευταίο, με βάση τη νομοθεσία (νόμος 998/79, που τροποποιήθηκε με τον 3208/03 και πρόσφατα με τον 4280/14, η συνταγματικότητα του οποίου δεν έχει ακόμα κριθεί), οι βεβαιώσεις που κάποτε εξέδιδαν τα δασαρχεία δεν παράγουν έννομα αποτελέσματα και αποτελούν απλά πληροφοριακά έγγραφα. Σημειώνει δε ότι η ανάκληση της οικοδομικής άδειας πρέπει να γίνεται σε εύλογο χρόνο, εκτός αν αυτό επιβάλλεται για λόγους δημοσίου συμφέροντος, όπως η προστασία του δάσους (οπότε δεν υπάρχει χρονικός περιορισμός). «Εκτάσεις που απώλεσαν τον δασικό τους χαρακτήρα μετά το 1975 και πριν από το 1979, λόγω επεμβάσεων που έλαβαν χώρα με βάση διοικητική πράξη, δύνανται να χαρακτηρίζονται αναδασωτέες», καταλήγει.
       
      Να σημειωθεί ότι με άλλη γνωμοδότηση, η οποία επίσης έγινε δεκτή από το υπουργείο, το ΝΣΚ έκρινε υπέρ της προστασίας της νησίδας Κιτριανή στη Σίφνο, η οποία έχει χαρακτηριστεί δασική και διεκδικείται από το Δημόσιο και μια ξενοδοχειακή εταιρεία.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/831824/article/epikairothta/ellada/h-elleiyh-dasikwn-xartwn-prokalei-alaloym-me-adeies
      Περισσότερα...

      3

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.