Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Άμεσα θα εκδοθούν δεκάδες προκηρύξεις από τις εφορείες αρχαιοτήτων ανά την επικράτεια, για 2.189 προσλήψεις μέσω ΕΣΠΑ διαφόρων ειδικοτήτων, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, χρονικής διάρκειας ενός έτους.
       
      Το νέο προσωπικό θα στελεχώσει τη Γενική Διεύθυνση Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς και την Υπηρεσία Συντήρησης Μνημείων Ακρόπολης, ενώ ορισμένες από τις δημοφιλείς ειδικότητες αφορούν ΠΕ Μηχανικούς, ΠΕ Πληροφορικής, ΠΕ Οικονομολόγους, ΤΕ Λογιστών, ΤΕ Πληροφορικής, ΔΕ Διοικητικών, ΔΕ Φυλάκων-Νυχτοφυλάκων, ΥΕ Ειδικευμένων Εργατών και ΥΕ Καθαριστριών.
       
      H πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού θα γίνει με δύο τρόπους, καθώς 367 προσλήψεις θα γίνουν κατόπιν έγκρισης του ΑΣΕΠ και 1.822 προσλήψεις θα γίνουν βάσει του νόμου ν. 3812/2009 «Αναμόρφωση συστήματος προσλήψεων στο δημόσιο τομέα και άλλες διατάξεις», που δίνει τη δυνατότητα ανανέωσης στους ήδη εργαζόμενους με συμβάσεις, για το απαραίτητο διάστημα υλοποίησης του έργου που συμμετέχει.
       
      Η δαπάνη που θα προκληθεί από την πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού θα καλυφθεί από πιστώσεις εντεταγμένων έργων ΕΣΠΑ, καθώς και από συγχρηματοδοτούμενα έργα τρίτων του υπουργείου Πολιτισμού.
       
      Πηγή: http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1/14199-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%BB%CE%AE%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82-m%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD-%CF%83%CE%B5-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%B9%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%82
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πριν μερικές μέρες ολοκληρώθηκε στο Μινσκ της Λευκορωσίας η «6η Διεθνής Μπιενάλε Νέων Αρχιτεκτόνων – LEONARDO 2015».
       
      Η Μπιενάλε διοργανώθηκε υπό την αιγίδα της «Διεθνούς Ένωσης Αρχιτεκτόνων (UIA)» και σε αυτήν συμμετείχαν 151 έργα από 20 διαφορετικές χώρες.
       
      Ανάμεσα στις ελληνικές συμμετοχές υπήρξε και μία πρόταση από το αρχιτεκτονικό γραφείο «to the point architects» με έδρα τη Λάρισα. Η πρόταση των τριών αρχιτεκτόνων που απαρτίζουν το γραφείο (Χ. Κυπριτζής, Δ. Παυλίδου, Ν. Κανέλλος) έλαβε την τρίτη θέση στην κατηγορία μελετών: «Μονοκατοικίες – χαμηλά κτίρια» ενώ βραβεύθηκε και με ειδική μνεία από την Ένωση Αρχιτεκτόνων της Λευκορωσίας.
       
      Η μελέτη του λαρισαϊκού γραφείου αφορά μία εκτός σχεδίου εξοχική κατοικία στην Κάτω Αιγάνη σύμμικτης κατασκευής από μεταλλικό σκελετό και ανεπίχριστο σκυρόδεμα. Η πρόταση διακρίνεται από καθαρή γεωμετρία και έντονα μορφολογικά στοιχεία. Χαρακτηριστικός είναι ο μεγάλος πρόβολος που σηματοδοτεί την διάθεση του κτηρίου να στραφεί προς τη θέα. Οι κύριες λειτουργίες της κατοικίας φιλοξενούνται στο επίπεδο του ισογείου ενώ με την σωστή εκμετάλλευση της υπάρχουσας κλίσης του εδάφους δημιουργείται υπόσκαφος χώρος ξενώνα και γραφείου μειώνοντας τον όγκο του κτηρίου με στόχο την καλύτερη προσαρμογή του στο περιβάλλον.
       

       

       
      Πηγή: http://www.larissanet.gr/2015/09/21/diakrisi-larisaion-architektonon-stin-6i-diethni-bienale/
      Περισσότερα...

      24

    • stayros

      Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ ανακάλυψε σε ελέγχους που διενήργησε ότι οχήματα της Volkswagen που βγήκαν στην αμερικανική αγορά μεταξύ 2009 και 2015 είχαν εγκατεστημένους σύνθετους αλγόριθμούς που μείωναν τους παραγόμενους ρύπους συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια ελέγχων. Το σκάνδαλο εκθέτει τον γερμανικό κολοσσό σε πρόστιμα δισεκατομμυρίων ευρώ.
       
      Με μεγάλο σκάνδαλο και ενδεχομένως πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ή και δισεκατομμυρίων ευρώ βρίσκεται αντιμέτωπη η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen, η οποία βρίσκεται κατηγορούμενη για απάτη στα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητά VW και Audi που πουλούσε στις Ηνωμένες Πολιτείες.
       
      Η Υπηρεσία Περιβαλλοντικής Προστασίας των ΗΠΑ (EPA) ανακάλυψε σε ελέγχους που διενήργησε ότι οχήματα της Volkswagen που βγήκαν στην αμερικανική αγορά μεταξύ 2009 και 2015 είχαν εγκατεστημένους σύνθετους αλγόριθμούς που μείωναν τους παραγόμενους ρύπους συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια ελέγχων, εξαπατώντας τις ρυθμιστικές Αρχές.
       
      Όταν τα εν λόγω αυτοκίνητα βρίσκονταν στο δρόμο, παρήγαγαν ρύπους που υπερέβαιναν τα επιτρεπόμενα όρια κατά 10 έως 40 φορές, σύμφωνα με την EPA. Η υπόθεση αφορά 482.000 οχήματα, τα οποία ανακαλούνται.
       
      Υπό τη σκιά των εξελίξεων, η VW δεχόταν απώλειες πάνω από 15 δισεκατομμυρίων ευρώ στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης το πρωί της Δευτέρας, με τη μετοχή της να πέφτει και πάνω από 20%, σύμφωνα με στοιχεία του πρακτορείου Bloomberg.
       
      Το μέγεθος του σκανδάλου και ο αριθμός των εμπλεκόμενων οχημάτων σημαίνουν πως η VW κινδυνεύει με τεράστια πρόστιμα αλλά και ενδεχόμενες ποινικές διώξεις στις ΗΠΑ, μια μεγάλη αγορά όπου κατά τα τελευταία χρόνια ο γερμανικός κολοσσός έχει χάσει έδαφος.
       
      Οι «Financial Times» εκτιμούν πως τα πρόστιμα μπορούν να ανέλθουν σε δισεκατομμύρια δολάρια, ενώ η «Wall Street Journal» τοποθετεί το μέγιστο μέγεθος των ενδεχόμενων ποινών σε πάνω από 18 δισεκατομμύρια δολάρια.
       
      Σε ανακοίνωσή του, ο διευθύνων σύμβουλος της VW εξέφρασε την «προσωπική βαθιά λύπη» του για την υπόθεση και για την απώλεια εμπιστοσύνης με τους καταναλωτές.
       
      Τόνισε πως η εταιρεία αρχίζει εξωτερική έρευνα ώστε να έλθουν στο φως όλες οι πλευρές της υπόθεσης.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/world/article/293311/skandalo-disekatommurion-gia-ti-volkswagen-stis-ipa/#ixzz3mS7xNFGR
      Περισσότερα...

      70

    • Engineer

      Σημειώθηκε κατολίσθηση και συγκέντρωση νερών στην Εγνατία Οδό, με αποτέλεσμα να έχουν κλείσει δύο λωρίδες κυκλοφορίας προς Θεσσαλονίκη.
       
       
      Προβλήματα στην κυκλοφορία των οχημάτων καταγράφονται από νωρίς το πρωί στην Εγνατία Οδό, στο ύψος της μικρής Βόλβης.
      Σημειώθηκε κατολίσθηση και συγκέντρωση νερών, με αποτέλεσμα να έχουν κλείσει δύο λωρίδες κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Θεσσαλονίκη.
       
      Εν τω μεταξύ, με χαμηλές ταχύτητες διεξάγεται η κυκλοφορία και μέσα στη Θεσσαλονίκη, λόγω της συνεχούς βροχόπτωσης από χθες το βράδυ. Αρκετοί δρόμοι είναι μποτιλιαρισμένοι και οι οδηγοί θα πρέπει να είναι εφοδιασμένοι με υπομονή.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/article/katolisthisi-stin-egnatia-sto-ipsos-tis-mikris-volvis
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το συγκρότημα του Αγίου Δημητρίου στην Κοζάνη θεωρείται ως ένα από τα σημαντικότερα κέντρα παραγωγής της ΔΕΗ και ένας από τους βασικότερους πυλώνες του ηλεκτρικού συστήματος της χώρας. Εδώ και αρκετό χρονικό διάστημα υπάρχει η απόφαση από την πλευρά της εταιρείας να προχωρήσει η υλοποίηση μιας σειράς από επενδύσεων περιβαλλοντικού χαρακτήρα, οι οποίες θα βοηθήσουν τις μονάδες του συγκροτήματος να συμμορφωθούν με τις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις και να περιορίσουν σημαντικά την επιβάρυνση που προκαλούν στην ατμόσφαιρα.
       
      Προ ημερών λοιπόν, το Δ.Σ. της ΔΕΗ ενέκρινε την κατακύρωσε την ανάθεση της αναβάθμισης των λεβήτων στις μονάδες 3 και 4, με στόχο τη μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου ύψους 14,8 εκατ. ευρώ. Είναι η δεύτερη ανάθεση που πραγματοποιείται αφού προ εβδομάδων είχε εγκριθεί η υπογραφή της σύμβασης με άλλον ανάδοχο για τις μονάδες 1 και 2.
       
      Ταυτόχρονα με τις επενδύσεις για την «απονίτρωση» ωστόσο η ΔΕΗ προχωρά και ένα άλλο μεγάλο έργο για το συγκρότημα του Αγίου Δημητρίου που αφορά στην προμήθεια και εγκατάσταση συστήματος αποθείωσης για την μονάδα 5. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 75 εκατ. ευρώ και η προθεσμία του διαγωνισμού έχει μετατεθεί για τις 30 Σεπτεμβρίου, αν και μετά από αίτημα των διαγωνιζομένων εξετάζεται να δοθεί εκ νέου ολιγοήμερη παράταση.
       
      Δηλαδή το συνολικό ύψος των επενδύσεων που ξεκινά η ΔΕΗ μόνο στο συγκρότημα του Αγίου Δημητρίου για την προσαρμογή του στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις ξεπερνά τα 90 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι εκτός από τις επενδύσεις στον Άγιο Δημήτριο, η ΔΕΗ ξεκινά την κατασκευή και της μονάδας Πτολεμαΐδα 5 αφού κατατέθηκε την περασμένη Πέμπτη από την ανάδοχο εταιρεία η εγγυητική επιστολή.
       
      Τα επόμενα χρόνια δηλαδή, το «αναβαπτισμένο» συγκρότημα της Κοζάνης αλλά και η νέα μονάδα της Πτολεμαΐδας αναμένεται να αποτελέσουν τη λιγνιτική «εμπροσθοφυλακή» του παραγωγικού δυναμικού της εταιρείας.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/perivallontiko-liftingk-90-ek-eyro-ston-agio-dimitrio
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Απίστευτες εικόνες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στη δυτική όχθη του Ατλαντικού καταγράφηκαν στη Σκάλα της Λακωνίας.
       
      Ανεμοστρόβιλος σάρωσε τα πάντα στο πέρασμά του, προκαλώντας εκτεταμένες καταστροφές σε καταστήματα, σπίτια, στο δίκτυο της ΔΕΗ και σε καλλιέργειες.
       
      Αυτοκίνητα, ακόμα και νταλίκες αναποδογύρισαν από τη σφοδρή κακοκαιρία.
       
      Τα έντονα καιρικά φαινόμενα έπληξαν αρχικά τη δυτική Ελλάδα πριν επεκταθούν και στην υπόλοιπη χώρα.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=9Slm2kLMZiU
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/143466/eikones-florintas-sti-skala-lakonias-anemostrovilos-sarose-ta-panta-sto-perasma-toy
       
      Και ένα ακόμη βίντεο από την Καλαμάτα:
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η διαφοροποίηση των πηγών και των οδών του ρωσικού φυσικού αερίου προς τη Βουλγαρία είναι ζωτικής σημασίας, και από αυτή την άποψη το Αζερμπαϊτζάν μπορεί να γίνει ένας σημαντικός εταίρος για τη Βουλγαρία, δήλωσε ο αναπληρωτής πρωθυπουργός της Βουλγαρίας, Τόμισλαβ Ντόντσεφ.
       
      "Με τη σειρά της, η Βουλγαρία είναι έτοιμη να γίνει μια χώρα διέλευσης για την προμήθεια του φυσικού αερίου του Αζερμπαϊτζάν προς την Ευρώπη," είπε ο Ντόντσεφ σε μια συνέντευξη προς το πρακτορείο ειδήσεων του Μαπκού, Trend που δημοσιεύθηκε την Τετάρτη.
       
      Η Βουλγαρία συνεχίζει επίσης να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την κατασκευή ενός αγωγού διασύνδεσης φυσικού αερίου με την γειτονική Ελλάδα που θα καταστήσει ευκολότερη για το Αζερμπαϊτζάν την προμήθεια φυσικού αερίου προς την Ευρώπη, είπε ο Ντόντσεφ.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31744-%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%B3%CE%B1%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%AD%CE%BB%CE%BB%CE%BF%CE%BD-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%B6%CE%AD%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ε.Ε. ενέκρινε την περασμένη εβδομάδα την δημιουργία ενός αποθεματικού δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων, ώστε να στηριχθεί το ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας (ETS).
       
      Το νέο σύστημα σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις δομικές δυσλειτουργίες του ETS, αφαιρώντας από την αγορά μια μερίδα των δικαιωμάτων εκπομπών κάθε χρόνο. Με τον τρόπο αυτό, αναμένεται να ανταποκρίνεται καλύτερα στην προσφορά και ζήτηση η υφιστάμενη ποσότητα δικαιωμάτων που θα παραμείνουν στην αγορά.
       
      Μέχρι σήμερα, η παρουσία μεγάλου αριθμού δικαιωμάτων οδηγούσε χαμηλά τις τιμές και εμπόδιζε το ETS από το να εξυπηρετήσει τον σκοπό του, δηλαδή την μείωση των ρύπων στην Ε.Ε.
       
      Επίσης, η Ε.Ε. κατέληξε και σε μια κοινή στάση όσον αφορά την προσεχή κλιματική διάσκεψη στο Παρίσι, όπου και θέλει να δώσει το καλό παράδειγμα στις υπόλοιπες χώρες, με στόχο την υπογραφή διεθνούς συμφωνίας για τους ρύπους.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/egkrithike-apo-tin-ee-apothematiko-dikaiomaton-ekpompon-rypon
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την ανάγκη για άμεσες κινήσεις με στόχο την ανάπτυξη και την επανεκκίνηση της αγοράς, με συγκεκριμένες προτάσεις του ΤΕΕ, αναδεικνύει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιώργος Στασινός σε συνέντευξη που έδωσε στην οικονομική εφημερίδα «Ημερησία» και στο δημοσιογράφο Κοσμά Ζακυνθινό. Τονίζει ότι πρέπει να ενεργοποιηθούν άμεσα δράσεις όπως η λειτουργία της Ηλεκτρονικής Έκδοσης Αδειών, που μειώνουν τη γραφειοκρατία και τη διαφθορά ή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίων, που αποτυπώνει τη σημερινή κατάσταση του κτιριακού μας πλούτου, οι οποίες δεν έχουν κανένα δημοσιονομικό κόστος. Παράλληλα τονίζει ότι ο θεσμός της Τράπεζας Γης, που θα πρέπει να υλοποιηθεί με ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ βασισμένο στο γεωχωρικό προσδιορισμό που ήδη εφαρμόζουμε στο πληροφοριακό σύστημα των αυθαιρέτων, θα μπορεί να ενεργοποιήσει άμεσα ιδιωτικά κεφάλαια.
       
      Ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο θέμα των επενδύσεων και στη συνέντευξή του στην «Ημερησία» ανακοινώνει τη δημιουργία TASK FORCE για την προώθηση των ιδιωτικών επενδύσεων. Σύμφωνα με τον Γιώργο Στασινό το ΤΕΕ θα παρακολουθεί από κοντά το θέμα και θα ενημερώνει, δημόσια, τους πολίτες αν κάποια επένδυση «κολλάει» σε γραφειοκρατικά ή άλλα γρανάζια.
       
      Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης:
       
      Κύριε Στασινέ, έχοντας αναλάβει σχετικά πρόσφατα την ηγεσία του ΤΕΕ, ποιες παθογένειες κρίνεται πως χρήζουν άμεσης επίλυσης, προκειμένου να λειτουργήσει με μεγαλύτερη ομαλότητα η αγορά; Ποιες είναι οι κινήσεις που πρέπει να κάνει η νέα κυβέρνηση μέχρι το τέλος του χρόνου για να μπούμε σε τροχιά ανάπτυξης;
       
      Στόχος όλων των πολιτικών, όλων των υπουργείων και όλων των κομμάτων, πρέπει, στη σημερινή συγκυρία, να είναι η ανάπτυξη! Μόνο έτσι δημιουργούνται θέσεις εργασίας, εισόδημα και πλούτος, άρα και δημόσια έσοδα. Οι κινήσεις πρέπει να είναι άμεσες από τη νέα κυβέρνηση και προτείνω συγκεκριμένα: πληρωμή όλων των εκκρεμοτήτων των έργων ΕΣΠΑ, εξάμηνη παράταση του ΕΣΠΑ, άμεση ανακοίνωση των νέων προσκλήσεων του ΣΕΣ (του νέου ΕΣΠΑ) για τουλάχιστον το 50% του συνολικού προϋπολογισμού μέχρι το τέλος του 2015, ολοκλήρωση των ώριμων αποκρατικοποιήσεων και κυρίως αυτών που συνδέονται με άμεσα έργα που οφείλουν να εκτελέσουν οι επενδυτές.
       
      Πως μπορεί το ΤΕΕ να συμβάλει στην ανάπτυξη της χώρας?
       
      Το ΤΕΕ θέλει και μπορεί να συμβάλει θεσμικά ως Τεχνικός Σύμβουλος της Πολιτείας. Για παράδειγμα, από την πλευρά μας το επόμενο διάστημα θα παρακολουθούμε από κοντά την προώθηση των ιδιωτικών επενδύσεων. Συγκεκριμένα θα δημιουργήσουμε μια TASK FORCE για την προώθησή τους. Μάλιστα, αν «κολλάει» κάποια επένδυση σε κάποια γραφειοκρατικά ή άλλα γρανάζια, θα το λέμε δημόσια για να το γνωρίζουν όλοι οι πολίτες.
       
      Επίσης, έχουμε έτοιμες προτάσεις προς τη νέα κυβέρνηση για τη θεσμοθέτηση νέων αναπτυξιακών εργαλείων. Ένα σπουδαίο παράδειγμα τέτοιου αναπτυξιακού εργαλείου είναι η Τράπεζα Γης. Προφανώς θα παρακολουθούμε με συνέπεια την εξέλιξη του ΣΕΣ ελπίζοντας να μην ξαναφτάσουμε στο σημείο να ζητάμε το 2020 παρατάσεις.
       
      Υπάρχουν δράσεις χωρίς δημοσιονομικό κόστος που μπορούν να βοηθήσουν την οικονομία?
       
      Σαφώς! Δράσεις όπως η λειτουργία της Ηλεκτρονικής Έκδοσης Αδειών, που μειώνουν τη γραφειοκρατία και τη διαφθορά, ή της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτιρίων, που αποτυπώνει τη σημερινή κατάσταση του κτιριακού μας πλούτου, πρέπει να ενεργοποιηθούν άμεσα και δεν έχουν κανένα δημοσιονομικό κόστος. Γενικότερα η προώθηση όλων των ηλεκτρονικών αδειοδοτήσεων και διαδικασιών που μειώνουν τη γραφειοκρατία και τη διαφθορά επιβάλλεται να προχωρήσουν άμεσα. Εμείς είμαστε έτοιμοι να βοηθήσουμε και να δώσουμε στο Κράτος τεχνογνωσία για άμεση υλοποίηση. Πολιτική βούληση χρειάζεται!
       
      Το ΤΕΕ δηλώνει έτοιμο για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών, με το σύστημα να είναι πλήρες και να μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Για πιο λόγο διαπιστώνετε καθυστερήσεις από τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Εσωτερικών για την άμεση εφαρμογή του και πότε την αναμένετε οριστικά;
       
      Για ένα οκτάμηνο μαζεύονται υπογραφές από τους Υπουργούς. Όμως, πραγματικά, αν θέλουμε, είναι υπόθεση δύο ημερών. Ελπίζουμε μέσα στον Σεπτέμβρη να τελειώσουμε επιτέλους.
       
      Οδεύοντας στον τρίτο χρόνο εφαρμογής του Ν4178 για τα αυθαίρετα, τι διαπιστώνεται από τα έως τώρα στατιστικά στοιχεία, ποια η συμμετοχή των πολιτών; Προχωρά ο συμψηφισμός προστίμων για ενεργειακή αναβάθμιση και στατική επάρκεια των αυθαιρέτων; Πρέπει να δοθεί παράταση στο νόμο ;
       
      Οι πολίτες σε μεγάλο βαθμό θέλουν να τακτοποιήσουν τα αυθαίρετα τους και προχωρούν στη δήλωσή τους. Μετά την ενεργοποίηση από το ΤΕΕ του συμψηφισμού των προστίμων υπήρξε έντονη κινητικότητα καθώς προσφέρεται η δυνατότητα στον πολίτη να επενδύσει μέρος του προστίμου στο ακίνητό του. Τα capital controls βέβαια δεν βοηθούν. Όσον αφορά στην παράταση, είμαι ξεκάθαρος ότι δεν πρέπει να δοθεί καμία παράταση εφόσον η Πολιτεία δώσει όλες τις αεροφωτογραφίες στο σύστημα του ΤΕΕ μέχρι το τέλος Οκτωβρίου. Αν δεν δώσει έγκαιρα τις αεροφωτογραφίες, τότε πρέπει να δοθεί παράταση για ένα διάστημα 3-4 μηνών μετά τη δημοσιοποίηση των αεροφωτογραφιών.
       
      Μπροστά στην έλλειψη ιδιωτικών και δημόσιων επενδύσεων, πως μπορεί να κινηθεί η αγορά των κατασκευών; Γιατί δεν εφαρμόζεται ο θεσμός της Τράπεζας Γης; Μπορεί να βοηθήσει σε αυτή τη συγκυρία;
       
      Ο θεσμός της Τράπεζας Γης, που θα πρέπει να υλοποιηθεί με ένα νέο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ βασισμένο στο γεωχωρικό προσδιορισμό που ήδη εφαρμόζουμε στο πληροφοριακό σύστημα των αυθαιρέτων, θα μπορεί να ενεργοποιήσει άμεσα ιδιωτικά κεφάλαια. Θυμίζω ότι η Τράπεζα Γης είναι απαραίτητη για τη λειτουργία του περιβαλλοντικού ισοζυγίου που προβλέπεται στον νόμο 4178 των αυθαιρέτων. Αναφέρω με συντομία ότι, για παράδειγμα, με την Τράπεζα Γης θα μπορούσε, χωρίς ούτε ένα ευρώ από δημόσιο ταμείο, να φτιαχτούν όλες οι προσόψεις των διατηρητέων κτιρίων μέσα σε δύο χρόνια.
       
      Βρισκόμαστε λίγα μόλις 24ωρα πριν η κάλπη αναδείξει την επόμενη κυβέρνηση. Ποιες είναι οι προβλέψεις σας για τις αυριανές εκλογές?
       
      Προτιμώ να σας πω τί θα ήθελα μετά το αποτέλεσμα των εκλογών: μια σταθερή κυβέρνηση με πάνω από 200 βουλευτές, η οποία θα χρησιμοποιήσει τους καλύτερους που υπάρχουν σε κάθε κυβερνητική θέση. Στις καρέκλες των Υπουργών πρέπει να καθίσουν οι καλύτεροι είτε είναι βουλευτές , είτε όχι. Οι καλύτεροι, οι ικανότεροι, πρέπει επίσης να γίνουν Γενικοί Γραμματείς, Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι. Για να ανταπεξέλθουμε στις δυσκολίες, χρειαζόμαστε πραγματικά μία «Εθνική Ελλάδος».
       
      Η επόμενη κυβέρνηση πρέπει να στελεχωθεί σε κάθε επίπεδο από επιτυχημένους ανθρώπους στον τομέα τους. Από στελέχη που γνωρίζουν καλά τα θέματα, που έχουν διάθεση να αφιερωθούν στην προώθηση των αυτονόητων! Άμεσα! Στελέχη που δεν θα εξετάζεται σε ποιον κομματικό χώρο ανήκουν. Νομίζω ότι αυτό χρειάζεται η χώρα, αυτό νομίζω ότι απαιτεί σήμερα όλη η Κοινωνία.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/g-stasinos-dimiourgoume-task-force/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2015 θα έχει ολοκληρωθεί η αναμόρφωση του νομοθετικού και κανονιστικού πλαισίου που διέπει τις δημόσιες συμβάσεις έργων, μελετών και προμηθειών, σύμφωνα με όσα προβλέπει η συμφωνία με τους πιστωτές.
       
      Στόχος των βελτιώσεων που σχεδιάζονται στη νομοθεσία είναι να ηλεκτρονικοποιηθεί η διαδικασία σε όλα τα στάδιά της, δηλαδή, και στο σκέλος που αφορά στις προσφυγές, την υπογραφή της σύμβασης και την πληρωμή του έργου. Επιπλέον θα ενσωματωθούν στην Ελληνική νομοθεσία και τρεις ευρωπαϊκές Οδηγίες.
       
      Μέσα στο νέο πλαίσιο ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται και στη δημιουργία γραφείου υποστήριξης (helpdesk) για όσους θέλουν να συμμετέχουν σε τέτοιους διαγωνισμούς «ώστε να αποφευχθούν πιθανά περιστατικά εξαπάτησης από επιτήδειους» όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-MΠΕ ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Αντώνης Παπαδεράκης με αφορμή τη συγκρότηση ομάδας εργασίας στο υπουργείο για την εκπαίδευση όλων των εμπλεκομένων φορέων.
       
      Ο γενικός γραμματέας σχολίασε ότι προχωράει η ολοκλήρωση της νομοθεσίας για τις δημόσιες συμβάσεις που θα αφορά στην επέκταση και ανάπτυξη των ηλεκτρονικών διαδικασιών με νέες διαλειτουργικότητες για τη διευκόλυνση των συμμετεχόντων (taxis, e-justice ΠΔΕ) με νέα εργαλεία για τη διενέργεια διαγωνισμών (e-catalogs, δημοπρασίες κλπ) και την πλήρη παρακολούθηση της σύναψης και εκτέλεσης των συμβάσεων (πχ ηλεκτρονική τιμολόγηση). Στο πλαίσιο, μάλιστα, της επέκτασης του εκπαιδευτικού και υποστηρικτικού μηχανισμού για τις ηλεκτρονικές προμήθειες έχει ξεκινήσει η συνεργασία με άλλους φορείς (υπουργεία περιφέρειες, δήμοι, επιμελητήρια κλπ) και θα εντατικοποιηθεί περαιτέρω το προσεχές διάστημα.
       
      Σημειώνεται ότι την περασμένη εβδομάδα συγκροτήθηκε ομάδας εργασίας από τη γενική γραμματεία Εμπορίου με σκοπό την παροχή εκπαίδευσης / υποστήριξης στους οικονομικούς φορείς για τη χρήση του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), επικουρικά προς το αρμόδιο τμήμα Υποστήριξης και Τεχνικής Εκπαίδευσης Χρηστών και του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων. Όπως αναφέρει η απόφαση που υπογράφει ο υπηρεσιακός υπουργός Οικονομίας Νίκος Χριστοδουλάκης «η ομάδα συγκροτείται λόγω αυξημένων αναγκών εκπαίδευσης οικονομικών φορέων και έλλειψης προσωπικού».
       
      Το έργο της ομάδας εργασίας, θα ολοκληρωθεί στις 30 Ιουνίου 2016.
       
      Υπενθυμίζεται ότι το Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (Ε.Σ.Η.ΔΗ.Σ.) αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα που αναπτύσσεται στη γενική γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού και μέσω αυτού πραγματοποιείται ηλεκτρονικά όλη η διαγωνιστική διαδικασία και η παρακολούθηση μίας δημόσιας σύμβασης με προϋπολογισμό 60.000 ευρώ και άνω άνευ ΦΠΑ. Ειδικότερα το σύστημα διαθέτει ήδη λειτουργίες που αφορούν την κατάρτιση και δημοσίευση της διακήρυξης ενός διαγωνισμού, την υποβολή των προσφορών από τους υποψήφιους αναδόχους, την αξιολόγηση και την κατακύρωση της σύμβασης.
       
      Σκοπός της αναμόρφωσης και συμπλήρωσης της νομοθεσίας είναι για να διατίθενται επιπλέον λειτουργίες όπως η εκτέλεση και παρακολούθηση της σχετικής σύμβασης, η ηλεκτρονική παραγγελία, η ηλεκτρονική τιμολόγηση και η ηλεκτρονική πληρωμή. Επιπρόσθετα το σύστημα αυτό πρέπει να προσφέρει τη δυνατότητα στους φορείς του Δημοσίου να εφαρμόσουν νέες τεχνικές στις διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων, όπως είναι ο ηλεκτρονικός πλειστηριασμός, τα δυναμικά συστήματα αγορών, ο ανταγωνιστικός διάλογος και η συμφωνία - πλαίσιο. Στην αντίστοιχη διαδικτυακή πύλη του υπουργείου (www.promitheus.gov.gr) παρέχονται όλες οι σχετικές πληροφορίες και αναρτώνται οι νόμοι, οι εγκύκλιοι, οι οδηγίες και οι λοιπές ανακοινώσεις.
       
      Υπενθυμίζεται τέλος, ότι οι δημόσιες προμήθειες παίζουν βασικό ρόλο στη στρατηγική Ευρώπη 2020, που περιλαμβάνεται στην ανακοίνωση της Επιτροπής της 3ης Μαρτίου 2010 με τίτλο «Ευρώπη 2020, Μια στρατηγική για μια έξυπνη, Βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη» (Στρατηγική «Ευρώπη 2020»), Αναφέρεται ως ένα από τα αγορακεντρικά εργαλεία που πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την επίτευξη έξυπνης, διατηρήσιμης και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξης, διασφαλίζοντας παράλληλα την πλέον αποδοτική χρήση των δημόσιων πόρων.
       
      Οι Οδηγίες
       
      Οι οδηγίες που θα ενσωματωθούν είναι οι εξής:
       
      - 2014/23/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με την ανάθεση συμβάσεων παραχώρησης.
       
      - 2014/24/ΕΕ ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με τις δημόσιες προμήθειες και την κατάργηση της οδηγίας 2004/18/ΕΚ.
       
      - 2014/25/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 26ης Φεβρουαρίου 2014 σχετικά με τις προμήθειες φορέων που δραστηριοποιούνται στους τομείς του ύδατος, της ενέργειας, των μεταφορών και των ταχυδρομικών υπηρεσιών και την κατάργηση της οδηγίας 2004/17/ΕΚ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Kathodon_to_neo_plaisio_gia_tis_dimosies_sumbaseis_/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αντιμέτωπη με πλήθος μνημονιακών εκκρεμοτήτων, αλλά και υπό την πίεση ενός πολύ αυστηρού χρονοδιαγράμματος, θα βρεθεί η νέα κυβέρνηση που θα ορκισθεί την Τρίτη.
       
      Οι δανειστές αναμένεται ήδη από την προσεχή Πέμπτη στο πλαίσιο του Eurogroup Working Group να επιδώσουν στο νέο οικονομικό επιτελείο «λίστα εκκρεμοτήτων», ενώ ο πρώτος απολογισμός προόδου από τους ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ και ESM επί της συγκεκριμένης λίστας θα γίνει στο Eurogroup της 5ης Οκτωβρίου.
       
      Στη βάση αυτή ο νέος υπουργός Οικονομικών αναμένεται να είναι το επόμενο δεκαήμερο σε στενή επαφή τον με τον επικεφαλής του Eurogroup Working Group Τόμας Βίζερ όσο και με τον πρόεδρο του Eurogroup Γερούν Ντάισελμπλουμ.
       
      Ο ίδιος θα κληθεί να θα παρουσιάσει στο Eurogroup της 5ης Οκτωβρίου και το προσχέδιο προϋπολογισμού 2016, στο οποίο θα αποτυπώνονται οι πολιτικές με τις οποίες η Ελλάδα θα καταφέρει να καταγράψει πρωτογενές πλεύσιμα 0,50% του ΑΕΠ το 2016.
       
      Το προσχέδιο προϋπολογισμού θα κατατεθεί στις 5 Οκτωβρίου προς συζήτηση και στην Βουλή, ενώ τρεις εβδομάδες μετά -και αφού προηγηθεί διαβούλευση με τους δανειστές- θα κατατεθεί στο Κοινοβούλιο και το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής.
       
      Η «λίστα εκκρεμοτήτων» των δανειστών περιλαμβάνει περίπου 75 προαπαιτούμενα από την εφαρμογή των οποίων θα εξαρτηθεί η έγκαιρη λήψη της δόσεως των 3 δισ. ευρώ, αλλά και η διεξαγωγή της συζητήσεως για τους τρόπους ελαφρύνσεως του ελληνικού χρέους.
       
      Σημειώνεται πως στο διάστημα Αυγούστου-Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου, η Ελλάδα έπρεπε να δρομολογήσει σειρά δημοσιονομικών παρεμβάσεων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων που λόγω των εκλογών καθυστέρησαν, καθώς η υπηρεσιακή κυβέρνηση ασχολήθηκε με κάποιες από αυτές.
       
      Στο ασφαλιστικό ξεχωρίζουν η μεταρρύθμιση των κύριων και επικουρικών συντάξεων. Η Επιτροπή Σοφών που συστάθηκε για την νέα ασφαλιστική μεταρρύθμιση θα πρέπει να καταθέσει τις προτάσεις της έως τις 15 Οκτωβρίου.
       
      Οι προτάσεις αυτές θα επιφέρουν εξοικονόμηση 3,5 δισ. ευρώ έως το 2018, εκ των οποίων τα 2,3 δισ. ευρώ ή 1,3% του ΑΕΠ θα εξοικονομηθούν εντός του 2016.
       
      Στο μέτωπο της φορολογίας ξεχωρίζουν οι αλλαγές στην φορολόγηση των αγροτών, η ενσωμάτωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στην κλίμακα φόρου εισοδήματος, οι αλλαγές στο ΦΠΑ με κατάργηση του ειδικού καθεστώτος στα νησιά, η επιβολή ΦΠΑ στην εκπαίδευση, αλλά και η μείωση ή η εξάλειψη επιδομάτων όπως το επίδομα θέρμανσης.
       
      Κρίσιμες θα είναι οι επόμενες 30 ημέρες και για τις εξελίξεις σχετικά με την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, δεδομένου ότι οι αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου θα πρέπει να ολοκληρωθούν το αργότερο έως τα μέσα Δεκεμβρίου.
       
      Σχετικές με την ανακεφαλαιοποίηση είναι οι παρεμβάσεις για την απελευθέρωση των πλειστηριασμών ακίνητων φυσικών προσώπων, αλλά και οι παρεμβάσεις για τα κόκκινα δάνεια.
       
      Στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων ξεχωρίζουν οι ιδιωτικοποιήσεις των περιφερειακών αεροδρομίων, του ΟΛΠ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ROSCO, ενώ η νέα κυβέρνηση θα πρέπει να ρυθμίσει και τις εκκρεμότητες που αφορούν στο νέο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500027025
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην Ελλάδα της κρίσης αποτελεί σπάνια είδηση να πραγματοποιηθεί ένα πολύ μεγάλο έργο υποδομής λόγω της οικονομικής κρίσης που πλήττει τη χώρα εδώ και χρόνια.
       
      Στο παρελθόν όμως υπήρξαν κάποια "Φαραωνικά" σχέδια που τελικά έμειναν απλά μακέτες. Είχαν όμως τη δική τους ιστορία. Εξαγγελίες, χειροκροτήματα μέχρι και σε δημοπράτηση είχαν φτάσει κάποια, αλλά τελικά γύρισαν στα συρτάρια του Υπουργείου και παραμένουν εκεί μέχρι σήμερα. Ποιες ήταν όμως οι πιο "τρανταχτές" μακέτες;
       
      ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ
      Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού είναι μία ιστορία 15 ετών. Το 2001 ο τότε Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Κώστας Λαλιώτης είχε ανακοινώσει τη δημοπράτηση τους μαζί με τα υπόλοιπα έργα στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους. Το έργο ξεχάστηκε και το 2005 το ξανάβγαλε στην επιφάνεια ο τέως Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς που προσπάθησε να το δημοπρατήσει. Λόγω σφοδρών αντιδράσεων από Δήμους και φορείς το έργο δεν προχώρησε και τελευταία φορά το είδαμε να ανασύρεται το 2010 με σμίκρυνση έργου. Τελικά το έργο παραμένει στα συρτάρια του Υπουργείου καθώς χάθηκε μαζί με την κρίση.
       
      ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
      Ένα μνημείο κακής διαχείρισης δημόσιου έργου και υπόδειγμα προς αποφυγή. Δημοπρατήθηκε το 2001 μαζί με τα υπόλοιπα έργα στους αυτοκινητόδρομους και συμβασιοποιήθηκε κιόλας στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Τότε άρχισε ένα γαϊτανάκι εξελίξεων (που σήμερα θυμίζει έντονα αυτό που γίνεται στο Μετρό Θεσσαλονίκης) που κατέληξε σε κατάρρευση της εργολαβίας και αποζημίωση 68εκ.ευρώ στον ανάδοχο (που με τους τόκους σήμερα ξεπέρασαν τα 100εκ). Το έργο "βυθίστηκε" τελικά και κανείς από τότε δεν το ξανάανεφερε.
       
      ΖΕΥΞΗ ΜΑΛΙΑΚΟΥ
      Τη δεκαετία που στην Ελλάδα όλα μπορούσαν να γίνουν, τη δεκαετία του 1990, ξεκίνησε να ωριμάζει η ιδέα της Ζεύξης Μαλιακού. Μιλάμε για ένα εξωφρενικά θηριώδες έργο με μία τετράγωνη λογική: μία υποθαλάσσια σήραγγα θα ένωνε τις δύο άκρες του Μαλιακού Κόλπου, ξεκινώντας από τα Σκάρφεια και καταλήγοντας στις Ράχες ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα μίκραινε κατά 60χλμ. και κατά περίπου 40 λεπτά. Το έργο έφτασε πολύ κοντά στο να πραγματοποιηθεί αλλά οι αντιδράσεις των φορέων της Φθιώτιδας που φοβήθηκαν ότι θα απομονωθούν έκαναν δουλειά και το έργο αναπαύεται σήμερα σκονισμένο σε κάποιο γραφείο.
       
      ΔΥΤΙΚΟΣ ΣΙΔΗΔΡΟΜΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ
      Την ίδια εκείνη δεκαετία υπήρξε ένα νέο πλάνο για ανάπτυξη σιδηροδρομικής γραμμής από την Ηγουμενίτσα και τα Ιωάννινα μέχρι το Αντίρριο. Μάλιστα το είχε εγκρίνει και η ΕΕ. Έπειτα το έργο έπεσε πάνω σε δύο αξεπέραστα εμπόδια. Το ένα ήταν η χρηματοδότηση και το δεύτερο και πιο σημαντικό ήταν ....η Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο που η κατασκευή της είναι τέτοια που απαγορεύει τη διέλευση τρένου. Αυτό αποτέλεσε τον βασικό παράγοντα για να μην προχωρήσει ποτέ το έργο.
       
      Πάρα ταύτα υπάρχει ένα τμήμα γραμμής στην Αιτωλοακαρνανία που εκσυγχρονίστηκε, πληρώθηκε και μετά ...εγκαταλήφθηκε, λεηλατήθηκε και σήμερα θυμίζει τις (κακές) μέρες των παχιών αγελάδων με τις ανάλαφρες αποφάσεις έργων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/31729-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%AD%CE%B3%CE%B9%CE%BD%CE%B1%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CF%84%CE%AD
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Οι περισσότεροι θεωρούμε δεδομένο το γεγονός πως μπορούμε απλά να αγοράσουμε...
      ένα αεροπορικό εισητήριο και να ταξιδέψουμε στην άλλη άκρη του κόσμου μέσα σε λίγες ώρες.
       
      Σήμερα τα αεροπλάνα είναι μεγαλύτερα, πιο άνετα και πιο προηγμένα από ποτέ.
       
      Όμως πως γίνεται η κατασκευή ενός τόσο πολύπλοκου μηχανήματος;
       
      Η Αirbus αποκάλυψε πρόσφατα τι συμβαίνει στις εγκαταστάσεις της όπου εκατοντάδες μυαλά και εκατομμύρια εξαρτήματα συνδυάζονται για να κατασκευαστεί το μεγαλύτερο επιβατικό αεροπλάνο στον κόσμο, το Airbus A350.
       

       
      Διαβάστε περισσότερα: Δείτε πως κατασκευάζεται ένα επιβατικό αεροσκάφος [Video] - iPaideia.gr
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Στο κέντρο της Ρώμης, οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ερείπια μιας μεγαλοπρεπούς κατοικίας. Το εύρημα είναι σημαντικό, γιατί αποδεικνύει πως η αρχαία πόλη ήταν πολύ μεγαλύτερη από ότι πίστευαν οι επιστήμονες.
       
      Μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών Βένετο και Τέρμινι, ερευνητές ανακάλυψαν μια καλά διατηρημένη ορθογώνια κατοικία που χρονολογείται από τον 6ο αιώνα π.Χ.
       
      Η κατοικία είναι πλήρης, με ξύλινα δοκάρια, τοίχους και οροφή. Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως εκεί ζούσε μια εύπορη οικογένεια της αρχαϊκής εποχής.
       
      «Πρόκειται για πολυτελή κατοικία. Αυτό φαίνεται από τα ακριβά υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Η οικία χρονολογείται από τον 6ο αιώνα, δηλαδή από την αρχαϊκή εποχή. Είναι σπάνιο εύρημα, ειδικά για τη Ρώμη» υποστηρίζει ο αρχαιολόγος, Φρανσέσκο Προσπερέτι.
       
      Το εύρημα θεωρείται εξαιρετικά σημαντικό, λόγω της καλής κατάστασης στην οποία εντοπίστηκε.
       

       

       
      Αρχαιολόγοι υποστηρίζουν πως είναι το πιο σημαντικό της τελευταίας δεκαετίας στη Ρώμη, αφού μέχρι τώρα νόμιζαν πως στην περιοχή βρίσκεται μόνο ένα ρωμαϊκό νεκροταφείο.
       
      Το εύρημα επιβεβαιώνει όσους πίστευαν πως η Ρώμη στις αρχές του 6ου αιώνα δεν επικεντρωνόταν μόνο γύρω από την αγορά, αλλά στην πραγματικότητα είχε πολύ μεγαλύτερη έκταση.
       
      Δείτε το βίντεο:
       
      http://gr.euronews.com/2015/09/17/ancient-house-reveals-suburbia-in-ancient-rome/
       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2015/09/17/ancient-house-reveals-suburbia-in-ancient-rome/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο παραθαλάσσιο χωριό Κιβαλίνα της Αλάσκας τα προβλήματα εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών είναι τόσο σοβαρά, που οι κάτοικοι σχεδιάζουν πλέον να μεταφέρουν το χωριό τους σε άλλο σημείο.
       
       
      Με ένα φράγμα εκατοντάδων μέτρων οι κάτοικοι της περιοχής έχουν καταφέρει να προστατευθούν έστω προσωρινά από τη θάλασσα, της οποίας η στάθμη ανεβαίνει απειλητικά όλο και περισσότερο. «Με αυτόν τον κυματοθραύστη εξαγοράσαμε λίγο χρόνο», λέει ο Στάνλεϊ Χόλεϊ, επικεφαλής της ντόπιας φυλής. Ορισμένοι συγχωριανοί του αναγκάστηκαν ήδη να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους.
       
      Το χωριό είναι πλέον περικυκλωμένο από το νερό. Ο κλιματολόγος Σκοτ Ραπ από το Πανεπιστήμιο της Αλάσκας υποστηρίζει ότι αυτή η κατάσταση οφείλεται στις κλιματολογικές αλλαγές. Από τότε που αυξήθηκε η θερμοκρασία και λιώνουν οι πάγοι πιο γρήγορα, το χωριό είναι πλήρως εκτεθειμένο στις τρικυμίες. «Χωριά όπως το Κιβαλίνα βρίσκονται σε ιδιαίτερα δυσμενή θέση. Οι κάτοικοι πρέπει να κάνουν κάτι, αλλιώς θα πέσουν κυριολεκτικά στον ωκεανό», περιγράφει την δραματική κατάσταση ο Ραπ.
      Ιδιαίτερα ανήσυχος εμφανίζεται και ο δήμαρχος του χωριού, Όστιν Σγουόν. «Πάντα εξαρτιόμασταν από τον πάγο, είναι η φυσική προστασία από τη διάβρωση. Ο πάγος όμως δεν δημιουργείται πια τον Οκτώβριο όπως παλιά, αλλά τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο. Αυτό δεν είναι καλό για εμάς. Ο ωκεανός δεν μας αφήνει κανένα περιθώριο».
       

       
      Η μετακόμιση ενός χωριού
       
       
      Περισσότεροι από 400 άνθρωποι ζουν στο χωριό Κιβαλίνα. Οι ντόπιοι ανήκουν στην εθνική ομάδα των Ινουπιάτ και κατοικούν στην περιοχή πάνω από 100 χρόνια. Στα περισσότερα από τα σπίτια δεν υπάρχει τρεχούμενο νερό ενώ οι άνθρωποι ζουν σε λίγα μόνο τετραγωνικά μέτρα.
       
      Την ίδια ώρα πλήττεται ο τομέας της αλιείας, που αποτελεί τη βασική πηγή εσόδων αλλά και διατροφής των κατοίκων.
       
      Οι οικογένειες δεν θέλουν να μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια, περιμένοντας την καταστροφή. Η Κολίν Σγουόν σχεδιάζει εδώ και καιρό την μετοίκιση του χωριού. «Έχουμε κάνει πολλές έρευνες, έχουμε συγκεντρώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για να μετακομίσουμε». Τα σχέδια όμως δεν προχωράνε εξαιτίας της γραφειοκρατίας, όπως υποστηρίζει η Σγουόν. Σύμφωνα με υπολογισμούς, η μετακόμιση προβλέπεται να κοστίσει περισσότερο από 100 εκατομμύρια δολάρια. Μέχρι στιγμής η κυβέρνηση δεν δείχνει ότι θέλει να διαθέσει αυτά τα χρήματα. Από την άλλη πλευρά οι κάτοικοι δεν κατανοούν αυτή τη στάση, αφού θεωρούν ότι το κράτος είναι υπεύθυνο για να αποκαταστήσει τις ζημιές που υπέστησαν από τις κλιματικές αλλαγές.
       

       
      Ωστόσο ο δήμαρχος παραμένει αισιόδοξος: «Εάν τα πράγματα πάνε καλά για εμάς με την κλιματική αλλαγή, τότε η ζωή θα συνεχιστεί εδώ. Εάν όχι, τότε θα βρούμε έναν τρόπο να το αντιμετωπίσουμε».
       
      Πηγή: http://www.dw.com/el/%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%87%CF%89%CF%81%CE%B9%CF%8C-%CF%80%CE%AD%CF%86%CF%84%CE%B5%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B1/a-18713812
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Φέτος η Παγκόσμια Hμέρα Ελευθερίας Λογισμικού (Software Freedom Day) θα γιορταστεί στις 19 Σεπτεμβρίου σε όλο τον κόσμο. H ημέρα ελευθερίας λογισμικού είναι μια πρωτοβουλία που ξεκίνησε το 2004 και οργανώνεται κάθε χρόνο από το Software Freedom Day http://www.softwarefreedomday.org και έχει σαν στόχο την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τα οφέλη του Ελεύθερου Λογισμικού και του Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα.
       
      Το ερχόμενο Σάββατο, δεκάδες ομάδες και κοινότητες από 90 χώρες του πλανήτη, ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα, θα ενώσουν τις φωνές τους, για να γιορτάσουν το ελεύθερο λογισμικό και να ενημερώσουν για τα οφέλη χρήσης του στην εκπαίδευση, στο σπίτι, στις επιχειρήσεις.
       
      Στην Ελλάδα η ημέρα Ελευθερίας Λογισμικού θα γιορταστεί τη Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015 στο Ερευνητικό Εργαστήριο του ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας στην Καστοριά από το Kastoria Linux Society και το ΙΕΕΕ SB του TEI Δυτικής Μακεδονία.
       
      Πηγή: http://www.myphone.gr/forum/showthread.php?t=422757
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εγκαίνια είχε χθες η 8η Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων. Φέτος, η 8η Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων πραγματοποιείται σε μία από τις κρισιμότερες περιόδους της σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας. Ήδη το ερώτημα της αρχιτεκτονικής παραγωγής στην εποχή της οικονομικής, αλλά και κοινωνικής και πολιτιστικής κρίσης, είχε εμφανισθεί στην επιτυχημένη 7η Biennale Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων, που πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο Μπενάκη (Νοέμβριο 2012 μέχρι Ιανουάριο 2013).
      Το ερώτημα αφορούσε στο σημερινό αρχιτεκτονικό τοπίο, και στην δυσχερή κατάσταση που ήδη αντιλαμβανόμαστε ότι εισερχόταν η οικοδομική δραστηριότητα συνολικά.
       
      Οι φετινές 214 συμμετοχές είναι πολύ ενθαρρυντικές, μεσούσης της κρίσης, για την σημασία που αποδίδουν οι νέοι Έλληνες αρχιτέκτονες στον θεσμό της Biennale, ενός σημαντικού βήματος για την προβολή του αρχιτεκτονικού έργου.
       
      Υπό την έννοια αυτή η Biennale αποτελεί ένα βαρόμετρο που σημαδεύει στη διάρκεια του χρόνου, όχι απλά νέες παρουσίες με αξιόλογα έργα, αλλά κυρίως την γενικότερη κατεύθυνση και τις τάσεις της σύγχρονης ελληνικής αρχιτεκτονικής.
       
      Στις προηγούμενες Biennale είχε επισημανθεί αφενός η σταθερή πρωτοκαθεδρία της κατοικίας, ως ενός μεγάλου ποσοστού των πραγματοποιημένων έργων και αφετέρου η έλλειψη σημαντικών δημόσιων κτιρίων, καθώς επίσης και η εμφάνιση έργων που αφορούν τον δημόσιο χώρο (κυρίως διαγωνισμών για διαμορφώσεις πλατειών, υπαίθριων χώρων, οδικών αξόνων, κ.ά.) και η αύξηση της περιφερειακής παραγωγής εκτός της ελληνικής πρωτεύουσας.
       
      Η φετινή 8η Biennale παρουσιάζει, σε σχέση με τις προηγούμενες, αρκετές ιδιαιτερότητες. Η κριτική επιτροπή επέλεξε να προβάλλει 59 συνολικά μελέτες, οι μισές εκ των οποίων είναι υλοποιημένες και οι άλλες μισές όχι.
       
      Πρώτη φορά ο αριθμός των υλοποιημένων και μη υλοποιημένων έργων είναι ισοδύναμος, γεγονός που προφανώς αντικατοπτρίζει την στασιμότητα της οικοδομικής παραγωγής. Από τα μη υλοποιημένα έργα ένα σημαντικό ποσοστό αποτελείται από συμμετοχές και διακρίσεις σε διαγωνισμούς, οι οποίες μέσω της Biennale αποκτούν μία δεύτερη ευκαιρία δημόσιας παρουσίασης (Αρχαιολογικό Θεματικό Μουσείο Πειραιά, Μουσείο για την Αξιοποίηση της Αργούς στο Βόλο, κ.ά.).
       
      Σε συνέχεια με τις δύο προηγούμενες Biennale παρατηρούμε ακόμη την δημιουργία περισσότερων αξιόλογων έργων στην περιφέρεια. Η κορεσμένη πρωτεύουσα δεν παρέχει πλέον δυνατότητες για πληθώρα νέων έργων, ενώ η περιφέρεια, ενισχυμένη και από την παρουσία αρχιτεκτόνων που αποφοίτησαν από τις νέες σχολές αρχιτεκτονικής που ιδρύθηκαν μετά το 1999, φαίνεται ότι προσφέρει περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης από την Αθήνα, την Θεσσαλονίκη και τις άλλες μεγάλες πόλεις, οι οποίες στρέφονται κυρίως στην επανάχρηση και διαμόρφωση του υπάρχοντος οικοδομικού αποθέματος.
       
      Ατενίζοντας προς το μέλλον θα λέγαμε ότι η ελληνική αρχιτεκτονική, τουλάχιστον αυτή που προέρχεται από αρχιτέκτονες κάτω των 45 ετών, μεταλλάσσεται σε πολλαπλές κατευθύνσεις διαφορετικές από ότι μέχρι σήμερα, σε σχέση με τον τόπο, το τοπίο και τον αστικό χώρο: λιγότερο Αθηνοκεντρική, λιγότερο επικεντρωμένη στην κατοικία και με μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τον δημόσιο χώρο. Μένει να δούμε, αν η επόμενη, ένατη Biennale, θα μπορέσει να εκφράσει κάποιες νέες ιδέες, ή ακόμα και να διατυπώσει αρχές για τη αρχιτεκτονική μέσα από την πολυσχιδή κρίση, που δεν είναι μόνον τοπική αλλά και ευρωπαϊκή, ούτε μόνον οικονομική αλλά και ευρύτερα αστική και περιβαλλοντική, με τις οποίες να ατενίσει το μέλλον συλλογικά. Οι νέοι, όντες υποχρεωμένοι να επανεφεύρουν την ελπίδα, ευτυχώς δεν υποτάσσονται εύκολα στην κρίση, και μας προκαλούν να οραματιστούμε μαζί τους μία αρχιτεκτονική που εκφράζει την εποχή και τον τόπο, ενώ παραμένει ταυτόχρονα ανοικτή και οικουμενική.
       
      8η Μπιενάλε Νέων Ελλήνων Αρχιτεκτόνων
       
      18 Σεπτεμβρίου - 8 Νοεμβρίου
       
      Μουσείο Μπενάκη, Πειραιώς 18
       
      Διοργάνωση: Ελληνικό Ινστιτούτο Αρχιτεκτονικής, Μουσείο Μπενάκη
       
      Επιτροπή επιλογής έργων: Ανδρέας Γιακουμακάτος, Δημήτρης Ησαΐας, Κώστας Μωραΐτης, Μιχάλης Μανιδάκης και Διονύσης Σοτοβίκης
      Επιμέλεια και σχεδιασμός έκθεσης: Νάντια Κούλα
      Σχεδιασμός καταλόγου: Ιωάννα Κωστίκα
      Οργάνωση και συντονισμός: Μαριάννα Μηλιώνη
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=16632
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Απόλυτη ικανοποίηση επικρατεί στην Περιφέρεια, τους δήμους αλλά και τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης για το νερό που πλέον φθάνει στο Ηράκλειο από το φράγμα Αποσελέμη.
       
      Σε συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε, σήμερα, σε πανηγυρικό κλίμα έγιναν αναφορές στο πολύπαθο έργα που πλέον πήρε σάρκα και οστά, ενισχύοντας το υδάτινο απόθεμα της ανατολικής Κρήτης. Ωστόσο, σύμφωνα και με τον ΟΑΚ, ακόμη βρισκόμαστε στα μέσα του τελικού στόχου...
       
      Σε δηλώσεις του ο περιφέρειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης αναφέρθηκε στον Ανδρέα Παπανδρέου ως τον άνθρωπο που οραματίστηκε πρώτος, στο πρώτο αναπτυξιακό συνέδριο της Κρήτης, το έργο αυτό. "Χωρίς τη συμβολή των χρημάτων από την Ευρώπη, δε θα γινόταν το έργο, αλλά και χωρίς την προσπάθεια και πίεση των φορέων, βουλευτών, παραγόντων και δημάρχων δε θα εξασφαλίζονταν οι απαραίτητοι εθνικοί πόροι" - είπε ο ίδιος, ενώ πρόσθεσε ότι επόμενος στόχος είναι ο ΒΟΑΚ, στον οποίο προς το παρόν γίνονται τμηματικά, παρεμβάσεις. Συγκεκριμένα ο περιφερειάρχης είπε ότι εξασφαλίστηκαν 20 εκ. ευρώ για την οδική συντήρηση του ΒΟΑΚ, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται εργολαβία σε 27 χλμ. του οδικού άξονα, με στόχο τις παρεμβάσεις σε μήκος οδοστρώματος 50 χλμ. εντός 1,5 χρόνου.
       
      Ο Δήμαρχος Ηρακλείου, Βασίλης Λαμπρινός έκανε λόγο για μια ιστορική μέρα για το Ηράκλειο και την Κρήτη, χωρίς ωστόσο να παραγνωρίζει ότι το πρόβλημα του νερού στο Ηράκλειο δεν έχει λυθεί οριστικά. "Πρέπει να συγκεντρώσουμε κι άλλη ποσότητα νερού, συμπεριλαμβανομένης και αυτής από την αφαλάτωση και το γλυκό νερό του Αλμυρού, για να λύσουμε μια κι έξω το πρόβλημα υδροδότησης της πόλης" - είπε ο δήμαρχος. Ο ίδιος πάντως ευχαρίστησε τις προηγούμενες δημοτικές αρχές του Ηρακλείου αλλά και τους δημάρχους άλλων πόλεων που συνέβαλαν, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, να γίνει αυτό το έργο.
       
      Ο δ/νων σύμβουλος του ΟΑΚ, Λευτέρης Κοπάσης σε δήλωσή του ανέφερε: "Επιτέλους ήπιαμε νερό καθαρό, διαυγές και νόστιμο. Είναι μια δικαίωση για τον ΟΑΚ". Ο ίδιος τόνισε ότι η προσπάθεια δεν τελειώνει εδώ, καθώς βρισκόμαστε στον ενδιάμεσο στόχο με 20.000 κυβικά νερού την ημέρα. "Ελπίζουμε τώρα, στο Αναπτυξιακό Συνέδριο, το Νοέμβριο, να βάλουμε και σε τροχιά το θέμα του ΒΟΑΚ. Θα παλέψουμε όλοι μαζί, με όποια κυβέρνηση κι αν εκλεγεί, για αυτό το μεγάλο έργο της Κρήτης" - πρόσθεσε ο κ.Κοπάσης.
       
      Δήλωση του Γιάννη Κουράκη για το έργο Αποσελέμη
       
      Σήμερα το Ηράκλειο βιώνει μία ευτυχή στιγμή. Η πόλη μας δέχεται στις δεξαμενές της για πρώτη μέρα τα νερά από το Φράγμα Αποσελέμη, τη νέα αυτή πηγή που καλύπτει τις υδροδοτικές ανάγκες της πόλης, αλλά και του Βόρειου οδικού άξονα μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.
       
      Πέρασαν 15 χρόνια από τότε που οι Ελληνικές Αρχές υπέβαλαν το αίτημα χρηματοδότησης του έργου στην Ε.Ε. και 8 χρόνια από τότε που ξεκίνησε το έργο, για να δούμε τα νερά του Αποσελέμη να εισέρχονται στις δεξαμενές του Δήμου Ηρακλείου.
       
      Είναι μία μεγάλη στιγμή για το Ηράκλειο και τους κατοίκους του, αλλά και για την Παράταξή μας, που ως Δημοτική Αρχή, από την πρώτη στιγμή ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕ και ΣΤΗΡΙΞΕ το έργο σθεναρά σε Τοπικό Επίπεδο, στην Αθήνα και στην Ε.Ε.
       
      ΣΤΑΘΗΚΑΜΕ απέναντι σε κάθε μικροπολιτική σκοπιμότητα και σε στενόμυαλα τοπικά συμφέροντα και ανταγωνισμούς, που προσπάθησαν να εμποδίσουν ή και να ματαιώσουν το μεγαλόπνοο αυτό έργο. Ένα έργο που πάντα εκτιμούσα ότι θα βελτιώσει αποφασιστικά την ποιότητα ζωής και θα συμβάλει στην ανάπτυξη της Ανατολικής Κρήτης.
       
      Είμαστε βέβαιοι ότι για την πόλη του Ηρακλείου με τα νερά του Αποσελέμη από σήμερα και με την αξιοποίηση των νερών του Αλμυρού «αύριο», που αποτέλεσαν στρατηγικές επιλογές της παράταξής μας, η λέξη «λειψυδρία» θα αποτελέσει παρελθόν. Αυτό με γεμίζει ικανοποίηση γιατί ως Παράταξη αλλά και ως Δημοτική Αρχή είχαμε ενεργό ρόλο και σθεναρή υποστηρικτική στάση -μέχρι και στο Συμβούλιο της Επικρατείας- στην επίλυση του πιο σοβαρού και διαχρονικού προβλήματος της πόλης μας.
       
      Χαίρομαι που έστω και σήμερα, εμφανίζονται ως όψιμοι υποστηρικτές κάποιοι που πολέμησαν και λοιδόρησαν το έργο και τις προσπάθειές μας και «μεταλλαγμένοι» με δηλώσεις και φωτογραφήσεις τους παριστάνουν τους τιμητές.
       
      Τέλος, ευχαριστώ όσους συνεργάστηκαν (εργατοτεχνικό και επιστημονικό προσωπικό) για την υλοποίηση του σημαντικού αυτού έργου.
       
      Πηγή: http://www.cretalive.gr/crete/view/epitelous-...-hrthe/273699
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.