Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Η παγκόσμια δυνατότητα παραγωγής ανανεώσιμης ενέργειας έφτασε επίπεδα ρεκόρ το 2014, επιτρέποντας στην οικονομία να αναπτυχθεί χωρίς την αύξηση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, για πρώτη φορά στην ιστορία.
       
      Σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε το Δίκτυο Πολιτικής Ανανεώσιμης Ενέργειας 21 (REN21), η αύξηση οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους νέους φιλόδοξους στόχους μείωσης των εκπομπών άνθρακα που τέθηκαν από χώρες όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ. 164 χώρες σε όλο τον κόσμο έχουν πλέον σε εφαρμογή πολιτικές για την πράσινη ενέργεια, είκοσι παραπάνω σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
       
      Η παραγωγική ικανότητα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως η ηλιακή, η αιολική και η υδροηλεκτρική, αυξήθηκε κατά 8,5 τοις εκατό το περασμένο έτος. Σύμφωνα με στοιχεία του REN21, αυτή η αύξηση επέτρεψε στις εκπομπές άνθρακα να παραμείνουν στα επίπεδα του 2013, παρά την αύξηση της παγκόσμιας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας κατά 1,5 τοις εκατό και την αύξηση του παγκόσμιου ΑΕΠ κατά 3 τοις εκατό.
       
      Οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας ήταν υπεύθυνες για σχεδόν το 28 τοις εκατό της παγκόσμιας παραγωγής ενέργειας το 2014, καλύπτοντας το 23 τοις εκατό της ζήτησης ηλεκτρισμού, αναφέρει η έκθεση.
       
      Οι επενδύσεις πράσινης ενέργειας στις αναπτυσσόμενες χώρες αυξήθηκαν κατά 36 τοις εκατό το 2014, φθάνοντας τα 131 δισεκατομμύρια δολάρια και πλησιάζοντας πιο κοντά από ποτέ τις επενδύσεις στις ανεπτυγμένες οικονομίες, οι οποίες ανήλθαν στα 139 δις.
       
      Η Κίνα ήταν υπεύθυνη για το 63 τοις εκατό των επενδύσεων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στις αναπτυσσόμενες χώρες, ενώ οι Χιλή, Ινδονησία, Κένυα, Μεξικό, Νότια Αφρική και Τουρκία επένδυσαν περισσότερα από ένα δισεκατομμύριο δολάρια η κάθε μία.
      Ο τομέας της ηλιακής ενέργειας αναπτύχθηκε με τον ταχύτερο ρυθμό, κυρίως λόγως της ραγδαίας πτώσης του κόστους, ενώ ακολούθησε η αιολική ενέργεια, αναφέρει η έκθεση.
       
      Ωστόσο, η ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας παρεμποδίζεται εν μέρει λόγω των επιδοτήσεων για τα ορυκτά καύσιμα και την πυρηνική ενέργεια, που διατίθενται ακόμα σε πολλές χώρες. Οι επιδοτήσεις αυτές διατηρούν τις τιμές των μη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας σε τεχνητά χαμηλά επίπεδα, καταλήγει η έκθεση.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/968619/se-epipeda-rekor-i-pagkosmia-paragogi-ananeosimis-energeias
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 69 Α/2-7-2015 ο υπ΄αριθμ. 4331/2015 Νόμος με τίτλο « Μέτρα για την ανακούφιση των ΑμεΑ, την απλοποίηση της λειτουργίας των ΚΕΠΑ, καταπολέμηση της εισφοροδιαφυγής και συναφή ασφαλιστικά θέματα.
      Πολύ έντονο ενδιαφέρον για τα μέλη μας παρουσιάζουν οι διατάξεις των άρθρων 38 και 39 για τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών του ΕΤΑΑ –ΤΣΜΕΔΕ.
       
      Έτσι, οι ασφαλισμένοι στον κλάδο κύριας ασφάλισης του ΕΤΑΑ –ΤΣΜΕΔΕ,που έχουν ασφαλιστεί σε οιονδήποτε φορέα από 1.1.93 και εφεξής και σήμερα είναι ασφαλισμένοι στο ΕΤΑΑ –ΤΣΜΕΔΕ ως ελεύθεροι επαγγελματίες, μπορούν με αίτησή τους να επιλέξουν την κατάταξή τους σε μία από τις δύο κατώτερες κατηγορίες ασφάλισης.
       
      Κατά την υποβολή της αίτησης οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να μην έχουν ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις προς το Ταμείο ή να έχουν υπαχθεί σε καθεστώς ρύθμισης οφειλών και να εξυπηρετούν τη ρύθμιση.
       
      Τα ανωτέρω εφαρμόζονται και στους λοιπούς τομείς των κλάδων επικουρικής ασφάλισης, ασθένειας και πρόνοιας του ΕΤΑΑ και στην ειδική προσαύξηση του ΤΣΜΕΔΕ.
       
      Επιπλέον οι ασφαλισμένοι στον κλάδο κύριας ασφάλισης του ΕΤΑΑ –ΤΣΜΕΔΕ, που έχουν ασφαλιστεί σε οιονδήποτε φορέα μέχρι την 31.12.92 και σήμερα είναι ασφαλισμένοι στο ΕΤΑΑ –ΤΣΜΕΔΕ ως ελεύθεροι επαγγελματίες ή έμμισθοι υπόχρεοι της ειδικής προσαύξησης ΤΣΜΕΔΕ καταβάλλουν από 1.1.2015 έως 31. 12. 2016 τις εισφορές, όπως είχαν διαμορφωθεί και ίσχυαν μέχρι 30.6.2011. Επιπλέον ποσά, που τυχόν έχουν καταβληθεί,συμψηφίζονται με μελλοντικές εισφορές.
       
      Οι αναδρομικές οφειλές εισφορών που έχουν προκύψει από την επιβολή της πρόσθετης εισφοράς του αρ. 44 παρ. 14 Ν. 3986/2011 και αφορούν το χρονικό διάστημα από 1.7.2011 έως 31.12.2014 καθώς και αυτές που έχουν προκύψει λόγω της υποχρεωτικής μετάταξης σε ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία του αρ. 44 παρ. 15 Ν. 3986/2011 καταβάλλονται σε ισόποσες δόσεις χωρίς την επιβολή ποινών, λόγω καθυστέρησης εξόφλησής τους.
       
      Με απόφαση του Υπουργού Εργασίας, μετά από γνώμη του Δ.Σ. του ΕΤΑΑ καθορίζεται ο αριθμός, ο χρόνος και τρόπος καταβολής των δόσεων.
       
      Αξιοσημείωτο είναι ακόμα το άρθρ. 18 του ως άνω Νόμου , για το περιεχόμενο του οποίου η Ένωση είχε διαμαρτυρηθεί πριν αυτό φθάσει στη Βουλή ζητώντας την απόσυρσή του.
       
      Τελικώς η διάταξη τροποποιήθηκε προς το ευνοϊκότερο και ψηφίστηκε ότι οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης έχουν δικαίωμα και μετά τη συμμόρφωση του οφειλέτη σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής να εγγράφουν υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία οφειλετών ποσού άνω των 200.000 ευρώ.
       
      Ακόμα οι ΦορείςΚοινωνικής Ασφάλισης υποχρεούνται να προβαίνουν σε συμψηφισμό των χρηματικών απαιτήσεων των οφειλετών κατά του φορέα μέχρι του ύψους των οφειλών τους. Στην περίπτωση αυτή τα ποσά των χρηματικών απαιτήσεων των οφειλετών συμψηφίζονται με τις τελευταίες δόσεις.
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=2020%3A%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%BF%CF%8A%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AC%CE%BE%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B1%CF%83%CF%86%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B1-%CF%84%CF%83%CE%BC%CE%B5%CE%B4%CE%B5-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%86%CE%B5%CE%BA-69%CE%B1-2015&catid=94%3A2013-03-31-19-07-28&Itemid=520&lang=el
      Περισσότερα...

      43

    • Engineer

      Παράταση του μέτρου της δωρεάν μετακίνησης των πολιτών στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας έως την Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2015 , ανακοίνωσε ο Χρήστος Σπίρτζης.
       
       
      Παρατείνεται μέχρι και την ερχόμενη Παρασκευή 10 Ιουλίου 2015, το μέτρο της δωρεάν μετακίνησης των πολιτών στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, που λειτουργούν από τους συγκοινωνιακούς φορείς ΟΑΣΑ ΑΕ, ΟΣΥ ΑΕ, ΣΤΑΣΥ ΑΕ (λεωφορεία, τρόλεϊ, μετρό, ηλεκτρικός σιδηρόδρομος, τραμ), όπως ανακοίνωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, κ. Χρήστος Σπίρτζης.
       
      Η εφαρμογή του μέτρου προβλέπεται στο νόμο 4331/2015-ΦΕΚ Α69/01, (άρθρο 77), και η νέα παράταση τίθεται σε εφαρμογή με σχετική Υπουργική Απόφαση. Η δωρεάν μετακίνηση του επιβατικού κοινού σε όλες τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, εντάσσεται στο πλαίσιο των μέτρων αλληλεγγύης για τη στήριξη των πολιτών, που έχει θέσει σε εφαρμογή η Κυβέρνηση.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/greece/article/285329/dorean-metakiniseis-stin-athina-eos-10-iouliou/#ixzz3f7kYC7sf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Εντείνεται η πτωτική τάση στη ζήτηση φυσικού αερίου, η οποία σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στη συρρίκνωση της οικονομικής δραστηριότητας, αποτέλεσμα της παρατεταμένης αβεβαιότητας και της οικονομικής κρίσης. Έτσι δεν επιβεβαιώνονται και οι προβλέψεις για τόνωση της ζήτησης λόγω της μείωσης της τιμής του καυσίμου.
       
      Μετά τη «βουτιά» 25% που σημείωσε η κατανάλωση το 2014 έναντι του 2013 και τη μείωση 8% τους πρώτους 3,5 μήνες του 2015 έναντι του 2014, η μείωση της ζήτησης το πρώτο εξάμηνο του έτους ανέρχεται πλέον σε 15% έναντι του εξαμήνου του 2014.
       
      Θα ήταν δε ακόμη μεγαλύτερη, αν δεν διατηρούνταν σταθερή η ζήτηση στη βιομηχανία και αν δεν παρατηρούνταν μεγάλη αύξηση στα δίκτυα πόλης τους τρεις πρώτους μήνες του έτους, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών και της παρατεταμένης χρήσης των κεντρικών θερμάνσεων στα κτίρια.
       
      Ειδικότερα και σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, το εξάμηνο 2015 παρελήφθησαν 14,84 εκατομμύρια μεγαβατώρες φυσικού αερίου που αντιστοιχούν σε περίπου 1,3 δισ. κυβικά μέτρα, έναντι 17,46 μεγαβατωρών το πρώτο εξάμηνο του 2014, ή περίπου 1,5 δισ. κυβικά μέτρα, και 1,7 δισ. κυβικών μέτρων το πρωτο εξάμηνο του 2010. (Μία μεγαβατώρα φυσικού αερίου ισούται με περίπου 86,5 κυβικά μέτρα).
       
      Στις ποσότητες αυτές περιλαμβάνονται οι παραλαβές από όλες τις εισόδους του συστήματος. Οι παραλαβές υγροποιημένου φυσικού αερίου από τη Ρεβυθούσα με 5,17 εκατομμύρια μεγαβατώρες ή περίπου 445 εκατομμύρια κυβικά μέτρα, είναι οι μόνες που εμφανίζουν αύξηση (+32,7%), καθώς σε αυτές εκτός από τα φορτία της ΔΕΠΑ, περιλαμβάνονται και τρία φορτία της εταιρείας Μ+Μ (Μότορ Όιλ-Μυτιληναίος).
       
      Από την είσοδο του Σιδηρόκαστρου, καταγράφεται η μεγαλύτερη μείωση και αφορά παραλαβές ρωσικού αερίου, οι οποίες περιορίστηκαν σε περίπου 600 εκατομμύρια κυβικά μέτρα έναντι περίπου 900 εκατομμυρίων κυβικών μέτρων το εξάμηνο του 2014 (μείωση 34,2%). Το γεγονός όπως είναι φυσικό δυσχεραίνει τη διαπραγματευτική θέση της ΔΕΠΑ για τον περιορισμό των επιπτώσεων από τη ρήτρα take or pay που ισχύει στη σύμβαση με τη Γκαζπρόμ. Μικρότερη μείωση 11,3% είχαν οι παραλαβές αζέρικου αερίου από την τουρκική ΒΟΤΑS, μέσω των Κήπων Έβρου, οι οποίες ανήλθαν σε περίπου 250 εκατομμύρια κυβικά μέτρα, έναντι 283 εκατομμυρίων κυβικών.
       
      Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, τη μεγαλύτερη πτωτική τάση στη ζήτηση, ανέκοψαν οι καταναλώσεις από τα δίκτυα πόλης σε Αττική και Θεσσαλονίκη, λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών του φετινού χειμώνα. Συγκεκριμένα στην Αττική η ζήτηση το εξάμηνο του 2015 ήταν αυξημένη κατά 34% έναντι του 2014 και στη Θεσσαλονίκη κατά 33%. Το γεγονός είναι πολύ πιο έντονο στο πρώτο τρίμηνο του 2015, όταν η ζήτηση στην Αττική αυξήθηκε κατά 41% έναντι του τριμήνου του 2014 και στην Θεσσαλονίκη κατά 37% (1,63 και 1.28 εκατομμύρια μεγαβατώρες αντιστοίχως).
       
      Σε ό,τι αφορά στις υπόλοιπες χρήσεις φυσικού αερίου, η ζήτηση για ηλεκτροπαραγωγή όπως ήταν αναμενόμενο για τις περισσότερες μονάδες ήταν μειωμένη έως και κατά 50%, με εξαίρεση τη νέα μονάδα της ΔΕΗ στο Αλιβέρι, η οποία αύξησε την κατανάλωσή της κατά 41,6%, καθώς βρίσκεται πλέον σε κανονική λειτουργία.
       
      Στις άλλες χρήσεις, οι βιομηχανίες των Οινοφύτων αύξησαν κατά 6% την κατανάλωσή τους (517.000 μεγαβατώρες), οι βιομηχανίες του Κιλκίς κατά 10,3% (152.177 μεγαβατώρες), οι βιομηχανίες της Δράμας κατά 44% (148.00 μεγαβατώρες) και το Αλουμίνιο κατά 2% για την παραγωγή αλουμίνας (398.000 μεγαβατώρες).
       
      Μικρή μείωση 2,6% είχε η ζήτηση στις βιομηχανίες του Θριασίου, ενώ αντίθετα μεγάλη μείωση κατά 50% παρουσίασε η κατανάλωση από το διυλιστήριο της Μότορ Όιλ (837.000 μεγαβατώρες έναντι 1,57 εκατομμυρίων).
       
      Πηγή:
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο αγωγός αυτός, μαζί με τον αγωγό της Νότιας Ροής Φυσικού Αερίου (SGC), θα έχουν καθοριστικό ρόλο στον ενεργειακό εφοδιασμό της Ευρώπης.
       
      Ο αγωγός φυσικού αερίου TANAP- Trans Anatolian Natural Gas Pipeline θα έχει θετικό ρόλο στην οικονομική ζωή της Τουρκίας, σύμφωνα με τον Κενάν Γιαβούζ, διευθύνοντα σύμβουλο της κρατικής πετρελαϊκής εταιρείας του Αζερμπαϊτζάν.
       
      Ο αγωγός TANAP αναμένεται να δημιουργήσει 15.000 νέες θέσεις εργασίας στην τουρκική οικονομία.
       
      Ο αγωγός αυτός, μαζί με τον αγωγό της Νότιας Ροής Φυσικού Αερίου (SGC), θα έχουν καθοριστικό ρόλο στον ενεργειακό εφοδιασμό της Ευρώπης, αλλά και στην ενίσχυση της πολιτικής και οικονομικής σταθερότητας της ευρύτερης περιοχής, επισημαίνει ο κ. Γιαβούζ.
       
      Παράλληλα, η ολοκλήρωση της κατασκευής του συγκεκριμένου αγωγού συμβαδίζει απόλυτα με τα ενεργειακά σχέδια περιφερειακής ανάδειξης της Τουρκίας, με έμφαση τόσο στην αξιοποίηση των διαδρομών διανομής φυσικού αερίου όσο και στην αξιοποίηση της τεχνολογίας πυρηνικής ενέργειας.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/30939-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%AF%CE%B1-%CE%BF-%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CF%8C%CF%82-tanap-%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9-15000-%CE%BD%CE%AD%CE%B5%CF%82-%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δεν "παγώνουν" οι διαδικασίες του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020, κανονικά συνεδρίασαν οι Επιτροπές Παρακολούθησης των τομεακών και περιφερειακών προγραμμάτων, λέει το υπουργείο Οικονομίας.
       
       
      Σε ό,τι αφορά την Εθνική Επιτροπή Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ, το υπουργείο Οικονομίας αποδίδει την αναβολή της συνεδρίασης της (ήταν να πραγματοποιηθεί στις 6 Ιουλίου) στο δημοψήφισμα.
       
      Πιο συγκεκριμένα, το υπουργείο αναφορικά με τα δημοσιεύματα για τις Επιτροπές Παρακολούθησης υπογραμμίζει:«Είναι ψευδές ότι αναβλήθηκαν οι προγραμματισμένες, γι' αυτή την εβδομάδα Επιτροπές Παρακολούθησης (ΕΠ.Πα.) των τομεακών και περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων (ΕΠ) του ΕΣΠΑ. Οι Επιτροπές Παρακολούθησης έχουν ξεκινήσει ήδη από τις 12 Ιουνίου και υλοποιούνται κανονικά. Μάλιστα, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ με σχετική επιστολή της ζήτησε την απρόσκοπτη διεξαγωγή των Επιτροπών Παρακολούθησης καθώς δεν συνέτρεχε κανένας λόγος για την αναβολή τους»
      Σε σχέση με την αναβολή της Επιτροπής Παρακολούθησης της Στερεάς Ελλάδας, το υπουργείο την αποδίδει στον Περιφερειάρχη
       
      Την τρέχουσα εβδομάδα πραγματοποιήθηκαν και ολοκληρώνονται σήμερα, όλες οι προγραμματισμένες Επιτροπές Παρακολούθησης των Προγραμμάτων, υποστηρίζει το υπουργείο: «Συγκεκριμένα, από τις 29 Ιουνίου έως σήμερα, πραγματοποιήθηκαν οι Επιτροπές Παρακολούθησης των περιφερειακών ΕΠ Κρήτης, Πελοποννήσου και Αττικής και των τομεακών ΕΠ Μεταρρύθμιση Δημοσίου Τομέα, Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση & Δια Βίου Μάθηση και Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον & Αειφόρος Ανάπτυξη. Οι προγραμματισμένες ΕΠ.Πα. διενεργήθηκαν στις προβλεπόμενες ημερομηνίες και οδήγησαν σε χρήσιμα συμπεράσματα για την ουσιαστική ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ.
       
      Όπως είναι ευρύτερα γνωστό, η ενεργοποίηση των περιφερειακών και τομεακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων του ΕΣΠΑ αποτελούν ευθύνη των αντίστοιχων Επιτροπών Παρακολούθησης και όχι της Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ 2014-2020, η οποία έχει συντονιστικό χαρακτήρα».
       
      Και για την Εθνική Επιτροπή Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ το υπουργείο υποστηρίζει: "Είναι αυτονόητο ότι η αναβολή της Εθνικής Επιτροπής Παρακολούθησης του ΕΣΠΑ 2014-2020 ήταν επιβεβλημένη για τεχνικούς και μόνο λόγους, καθώς δεν μπορούσε να πραγματοποιηθεί στην προγραμματισμένη ημερομηνία 6 Ιουλίου 2015, την επομένη δηλαδή ακριβώς της διεξαγωγής του δημοψηφίσματος. Η αναβληθείσα συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί το αμέσως επόμενο διάστημα".
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Ο Αν. Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης ανακοινώνει διελεύσεις χωρίς διόδια σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους το Σαββατοκύριακο και στην Αττική Οδό την Κυριακή, για τη συμμετοχή των πολιτών στο δημοψήφισμα.
       
      Ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης ανακοινώνει ότι προκειμένου να διευκολυνθούν οι μετακινήσεις των πολιτών για το δημοψήφισμα της ερχόμενης Κυριακής θα είναι δωρεάν, χωρίς καταβολή διοδίων, οι διελεύσεις επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης και δικύκλων οχημάτων, σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητόδρομους της χώρας και στη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, καθ΄ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου 4 και 5 Ιουλίου 2015 και χωρίς διόδια οι διελεύσεις στην Αττική οδό την Κυριακή 5 Ιουλίου 2015.
       
      Οι ιδιώτες παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων γνωστοποίησαν στο Υπουργείο την συμφωνία τους, να μην υπάρχουν διόδια το Σάββατο και την Κυριακή, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συμπολίτες μας για τη συμμετοχή τους στο δημοψήφισμα της Κυριακής 5 Ιουλίου, ανταποκρινόμενοι θετικά στην πρωτοβουλία μέτρων και δράσεων για την διευκόλυνση των πολιτών, που εφαρμόζει ο Αναπληρωτής Υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Χρήστος Σπίρτζης.
       
      Ειδικότερα συμφώνησαν οι κοινοπραξίες παραχωρησιούχων και θα είναι δωρεάν, χωρίς διόδια οι μετακινήσεις επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης και δικύκλων οχημάτων, καθ΄ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακού 4 και 5 Ιουλίου 2015 στους αυτοκινητόδρομους:
       
      Αυτοκινητόδρομοι Αιγαίου ΑΕ (Κεντρικός άξονας ΠΑΘΕ )
      Γέφυρα ΑΕ (Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου)
      Νέα Οδός ΑΕ (Ιόνια Οδός, Κεντρικός άξονας ΠΑΘΕ)-Ολυμπία Οδός ΑΕ (Βόρειος άξονας Πελοποννήσου)
      Μορέας ΑΕ (Κεντρικός άξονας Πελοποννήσου)
       
      Επίσης στην Εγνατία Οδό ΑΕ θα ισχύουν το Σαββατοκύριακό δωρεάν διελεύσεις, χωρίς διόδια επιβατικών Ιδιωτικής Χρήσης και δικύκλων οχημάτων , σε όλο το μήκος του βόρειου άξονα της χώρας (από Ηγουμενίτσα έως Αλεξανδρούπολη).
       
      Δωρεάν θα είναι οι διελεύσεις στην Αττική Οδό την Κυριακή 5 Ιουλίου 2015, με βάση σχετική απόφαση της Αττικές Διαδρομές ΑΕ, για την διευκόλυνση συμμετοχής των πολιτών στο δημοψήφισμα.
       
      Σημειώνεται εξάλλου ότι στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών, που ανέλαβε το ΥΠΟΜΕΔΙ ισχύει:
      Στις δημόσιες σιδηροδρομικές μεταφορές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έκπτωση 50% επι των κανονικών τιμών των εισιτηρίων για απλή μετάβαση ή με επιστροφή στους επιβάτες, που θα ταξιδέψουν σιδηροδρομικά για να ψηφίσουν στο δημοψήφισμα. Οι εκπτώσεις ισχύουν για το διάστημα από 1 έως 6 Ιουλίου 2015.
       
      Στις ιδιωτικές αστικές και υπεραστικές οδικές συγκοινωνίες των ΚΤΕΛ θα ισχύσει έκπτωση 25% επί της τιμής των κανονικών εισιτηρίων για τις μετακινήσεις πολιτών λόγω του δημοψηφίσματος. Στις συζητήσεις που έγιναν μεταξύ πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΟΜΕΔΙ και διοίκησης Ομοσπονδίας ΚΤΕΛ, η πλευρά της Ομοσπονδίας των ΚΤΕΛ ανταποκρίθηκε θετικά μόνον για έκπτωση 25% στα κανονικά εισιτήρια για υπερνομαρχιακές μετακινήσεις. Δεν συμφώνησε η έκπτωση να καλύψει ενδονομαρχιακές μετακινήσεις, όπως επίσης την έκδοση εισιτηρίων μετ¨ επιστροφής ( αναφέροντας ότι ισχύει ειδική τιμολογιακή πολιτική), ενώ απέρριψαν να ισχύσει για το δημοψήφισμα έκπτωση και για ειδικά εισιτήρια (πχ Φοιτητικά κλπ), όπως ζήτησε το Υπουργείο.
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Ο Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Παναγιώτης Λαφαζάνης, δήλωσε σήμερα ότι θα παραταθεί ως τα τέλη του έτους η προθεσμία συμμετοχής των Ενεργειακών Επιθεωρητών στις εξετάσεις.
       
      Πιο αναλυτικά, ο υπουργός δήλωσε τα εξής:
       
      «Απόφαση του Υπουργείου είναι να παραταθεί ως την 31η Δεκεμβρίου 2015 η προθεσμία επιτυχούς συμμετοχής των Ενεργειακών Επιθεωρητών στις εξετάσεις, που προβλέπονται από τις διατάξεις του π.δ. 100/2010. Η σχετική ρύθμιση συμπεριλαμβάνεται στο νομοσχέδιο "Βοσκήσιμες Γαίες Ελλάδας και Άλλες Διατάξεις" που το Υπουργείο μας έχει ήδη καταθέσει στην Κεντρική Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής.
       
      Με άλλη ρύθμιση που συμπεριλαμβάνεται στο ίδιο νομοσχέδιο παρατείνεται και η προθεσμία ηλεκτρονικής υποβολής των δηλώσεων που όφειλαν να καταθέσουν για το έτος 2014 οι κατ' επάγγελμα αγρότες – κάτοχοι φωτοβολταϊκών πάρκων ισχύος έως 100kW, για τη διατήρηση ή μη της ιδιότητας του κατ' επάγγελμα αγρότη, όπως προβλέπει ο ν.4254/2014. Αντιμετωπίζεται έτσι το σοβαρό πρόβλημα που δημιουργήθηκε καθώς μεγάλος αριθμός αγροτών, είτε λόγω έλλειψης ενημέρωσης είτε εκ παραδρομής και μη εξοικείωσης με την τεχνολογία, δεν υπέβαλε εμπρόθεσμα την ως άνω δήλωση για το έτος 2014».
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=26087&lang=el#
      Περισσότερα...

      258

    • Engineer

      Μια πλήρη εικόνα των δένδρων της Ηπείρου, αλλά και τα πρωτότυπα στοιχεία σχετικά με το είδος τους, και τη συμβολή τους στη διαμόρφωση του μικροκλίματος σε τέσσερις πόλεις , τα Ιωάννινα, την Άρτα, την Πρέβεζα και την Ηγουμενίτσα, αποτύπωσε το ΤΕΙ της περιοχής.
       
      Ερευνητές του Ιδρύματος, χαρτογράφησαν τα δένδρα της Ηπείρου, δημιουργώντας το Δενδρολόγιο, δηλαδή μια βάση δεδομένων και παρακολούθησης των δένδρων στον αστικό ιστό ώστε να καταρτιστούν μητρώα δένδρων για την καλύτερη διαχείρισή τους. Το εν λόγω πρόγραμμα υλοποιήθηκε με εθνική και ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, στο πλαίσιο του έργου URBAN.
       
      Οι λόγοι για τη δημιουργία του Δενδρολογίου ή μητρώων καταγραφής, όπως σημειώνεται είναι η ακριβής απογραφή των στοιχείων των δένδρων και η παρακολούθηση της εξέλιξής τους σε τακτά χρονικά διαστήματα με σκοπό τη λήψη των σωστών μέτρων περιποίησης και την εκτίμηση των ωφελειών που προκύπτουν από αυτά.
       
      Το υλικό περιλαμβάνει με ακρίβεια τα δέντρα στον αστικό ιστό των τεσσάρων πόλεων, την τοποθεσία στην οποία βρίσκονται αλλά και πληροφορίες για το είδος του δέντρου, το ύψος, τη ζωτικότητά του, την υγεία του, τη σταθερότητά του, τις ασθένειες που προκύπτουν από μύκητες ή έντομα και το σημείο στο οποίο βρίσκεται.
       
      Σύμφωνα με την καταγραφή, στο Δήμο Ιωαννιτών, υπάρχουν 4.999 δέντρα, στο Δήμο Αρταίων 1427, στο Δήμο Ηγουμενίτσας 651 και στο Δήμο Πρέβεζας 1115.
       
      Πηγή: http://www.localit.gr/archives/87967
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Σας ενημερώνουμε ότι για τους Ενεργειακούς Επιθεωρητές που έχουν απωλέσει τη δυνατότητα διενέργειας ενεργειακών επιθεωρήσεων κατόπιν εφαρμογής των διατάξεων του άρθρου 10 του Ν.4315/2014 (ΦΕΚ Α 269) «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα − Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις και άλλες διατάξεις» από τις 1 Ιουλίου 2015, ο εναπομείνας χρόνος ταμειακής ενημερότητάς τους θα είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί μετά την επιτυχή συμμετοχή τους στις εξετάσεις.
       
      Πηγή: http://www.buildingcert.gr/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο βάζει «μπουρλότο» στις συμβάσεις παραχώρησης. Υποστηρίζει ότι η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου στους τέσσερις αυτοκινητόδρομους, συνολικού ύψους 1,1 δισ. ευρώ, δεν πρέπει να συγχρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ.
       
      Αν το ΕΕΣ επιμείνει, αυτό σημαίνει ότι το Δημόσιο θα πρέπει να καλύψει και το κοινοτικό 95%, δηλαδή 1 δισ. ευρώ, σε μια εποχή που δεν μπορεί να καλύψει... ούτε καν το δικό του 5%. Ταυτόχρονα τινάζει στον αέρα το τρέχον ΕΣΠΑ. Κλιμάκιο του υπουργείου Οικονομίας βρέθηκε τις προηγούμενες ημέρες στο Λουξεμβούργο, σε μια προσπάθεια να αποτρέψει μια καταστροφική για τη χώρα απόφαση.
       

       
       
      Πως Ξεκίνησε
       
      Η υπόθεση ξεκίνησε στις αρχές του έτους, ύστερα από έλεγχο οδικών έργων που χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Συνοχής. Ανάμεσα σε αυτά και δύο έργα με συμβάσεις παραχώρησης: το τμήμα Μαλιακού - Κλειδιού (κοινοπραξία Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου) και το τμήμα Ξυνιάδας - Τρικάλων του Ε65 (κοινοπραξία Κεντρική Οδός).
      Τα δύο έργα (μαζί με την Ιονία Οδό και τον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνας - Πάτρας) είχαν σταματήσει λόγω της οικονομικής κρίσης.
       
      Με τη συμφωνία επανεκκίνησης, στα τέλη του 2013, το Δημόσιο δέχθηκε να τους παρέχει μια γενναιόδωρη, επιπρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή, ως εξής: 401 εκατ. ευρώ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, 279 εκατ. ευρώ στη Νέα Οδό, 250 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό και 231 εκατ. ευρώ στην Κεντρική Οδό. Η πρόσθετη συμβολή, ύψους 1,1 δισ. ευρώ, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ (95% Ε.Ε., 5% Δημόσιο), παίρνοντας τη θέση δεκάδων άλλων έργων υποδομής.
       
      Κατά τον έλεγχο, λοιπόν, των δύο έργων, το Ευρωπαϊκό Ελεγκτικό Συνέδριο κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή δεν πρέπει να είναι επιλέξιμη για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, το ΕΕΣ υποστήριξε ότι η πρόσθετη χρηματοδοτική συμβολή δεν αφορά μόνο στο κόστος κατασκευής και επομένως κακώς εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αφού αντίκειται ευθέως στον κανονισμό του Ταμείου Συνοχής. Η διαπίστωση αφορά, βέβαια, μόνο τα δύο εξεταζόμενα έργα, αλλά είναι προφανές ότι συμπαρασύρει και τις άλλες δύο οδικές παραχωρήσεις που χρηματοδοτήθηκαν με το ίδιο καθεστώς.
       
      Απαντώντας στην Εκθεση Αρχικών Διαπιστώσεων του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, η ελληνική πλευρά καταρχήν υπενθύμισε ότι όλες οι αναθεωρημένες συμβάσεις έχουν πάρει το «πράσινο φως» από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού. Επιπλέον, υποστήριξαν ότι η χρηματοδότηση των παραχωρήσεων δεν προέρχεται μόνο από μια πηγή, όπως στα κλασικά δημόσια έργα και δεν εξυπηρετεί αποκλειστικά το κόστος κατασκευής του έργου, αλλά το σύνολο των υποχρεώσεων του ιδιώτη (λειτουργία, συντήρηση δρόμου κ.ά.).
       
      Την προηγούμενη εβδομάδα, κλιμάκιο του υπουργείου Οικονομίας βρέθηκε στο Λουξεμβούργο, στην έδρα του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, προκειμένου να αναπτύξει τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς. Η απάντηση του ΕΕΣ αναμένεται να δοθεί σε μερικές ημέρες και ουσιαστικά... θα κρίνει την τύχη των τεσσάρων έργων. Κι αυτό γιατί υπό την παρούσα συγκυρία το Δημόσιο είναι αδύνατον να καταβάλει 1,1 δισ. ευρώ από εθνικούς πόρους για την ολοκλήρωση των έργων. Επιπλέον, είναι προφανές ότι το τρέχον ΕΣΠΑ ουσιαστικά τινάζεται στον αέρα. Κι αυτό γιατί λήγει σε μισό χρόνο και προφανώς δεν υπάρχει περίπτωση να βρεθούν στο διάστημα αυτό άλλα έργα που να απορροφήσουν 1 δισ. ευρώ.
       
      Άνω των 5 Δις το Ποσό που θα Δώσει το Δημόσιο έως τα Τέλη ’15
      Πόσα χρήματα έχουν τελικά δοθεί (ή πρόκειται να δοθούν) από το Δημόσιο για την κατασκευή των αυτοκινητοδρόμων; Ηταν ο τρόπος επανεκκίνησης των έργων το 2013 επωφελής για το Δημόσιο ή το άφησε απροστάτευτο σε νέα προβλήματα; Ισως τα ερωτήματα αυτά να μην είναι της παρούσης, με δεδομένη τη γενικότερη οικονομική και πολιτική συγκυρία, το σίγουρο όμως είναι ότι μια σαφής, πλήρης απάντηση δεν έχει δοθεί από πλευράς Δημοσίου, που και κατά την υπογραφή των αρχικών συμβάσεων υπέκρυψε πλήθος στοιχείων και όρων από τη Βουλή και κατά την επανεκκίνηση επανέλαβε προφανή λάθη.
       
      Οι Πέντε Συμβάσεις
       
      Εν συντομία: οι πέντε συμβάσεις παραχώρησης για την κατασκευή ισάριθμων οδικών αξόνων υπεγράφησαν το 2007 και τα έργα ξεκίνησαν ένα έτος αργότερα. Το Δημόσιο συμφώνησε να συγχρηματοδοτήσει τα έργα με δύο τρόπους: με άμεσο τρόπο, μέσω της αρχικής χρηματοδοτικής συμβολής του στα έργα και με έμμεσο τρόπο, μέσω της παραχώρησης του δικαιώματος είσπραξης διοδίων.
       
      Τα Προβλήματα
       
      Τα προβλήματα των συμβάσεων παραχώρησης φάνηκαν... από τους πρώτους μήνες. Οι κοινοπραξίες άρχισαν να καταθέτουν θηριώδη αιτήματα αποζημίωσης για την παραμικρή καθυστέρηση του Δημοσίου, δικαίωμα που τους έδιναν οι συμβάσεις. Το τελικό χτύπημα έδωσε η οικονομική κρίση: οι τράπεζες σταμάτησαν να δανειοδοτούν τα έργα και το ένα μετά το άλλο σταμάτησαν (πλην του Μορέα, Κόρινθος - Καλαμάτα - Σπάρτη). Επειτα από διετείς διαπραγματεύσεις, το Δημόσιο κύρωσε με νόμο στα τέλη του 2013 τη συμφωνία επανεκκίνησης. Βάσει αυτής, το Δημόσιο αποδεχόταν όλη την ευθύνη (αν και οι αρχικές συμβάσεις προέβλεπαν ότι το κυκλοφοριακό ρίσκο ανήκε στους ιδιώτες) και ανέλαβε να καλύψει το «χρηματοδοτικό κενό» των έργων, με την καταβολή επιπρόσθετης χρηματοδοτικής συμβολής (η οποία ουσιαστικά καλύφθηκε από το ΕΣΠΑ, με τη «θυσία» δεκάδων έργων υποδομής).
       
      Παράλληλα έκανε μια σειρά από άλλες υποχωρήσεις: παραχώρησε τα μελλοντικά του έσοδα από τα διόδια (στις αρχικές συμβάσεις τα διόδια θα επέστρεφαν σταδιακά στο Δημόσιο) και δέχθηκε να καταβάλει και νέες υπέρογκες αποζημιώσεις. Οι δύο πλευρές δεσμεύθηκαν ότι τα έργα θα ήταν έτοιμα στο τέλος του 2015. Τώρα οι παραχωρησιούχοι ζητούν ένα έτος παράτασης και ετοιμάζονται να καταθέσουν νέα αιτήματα αποζημίωσης (για καθυστερήσεις, απαλλοτριώσεις και λοιπά, για τα οποία η συμφωνία επανεκκίνησης άφησε σε βαθμό απορίας απροστάτευτο το Δημόσιο).
       
      Το Ερώτημα
       
      Ας επιστρέψουμε στο αρχικό μας ερώτημα. Αν υποθέσουμε αυθαίρετα ότι τα έσοδα από τα διόδια το 2014 και 2015 είναι ίδια με εκείνα του 2013 (δυστυχώς, δεν έχουν δοθεί στη δημοσιότητα τα ακριβή στοιχεία), τότε το συνολικό ποσό που θα έχει καταβάλει το Δημόσιο μέσω χρηματοδοτήσεων, αποζημιώσεων και διοδίων για τους 4 άξονες στα τέλη του 2015 θα ξεπερνάει τα 5 δισ. ευρώ.
       
      (από την Εφημερίδα: "Η Καθημερινή", 27/06/2015)
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=95601
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σοβαρά προβλήματα στον πολυτελή παραθεριστικό οικισμό της Ελάνης στην Κασσάνδρα της Χαλκιδικής προκαλεί η συνεχιζόμενη κατολίσθηση των εδαφών. Εως τώρα πέντε σπίτια έχουν χαρακτηριστεί επικίνδυνα και πρέπει να κατεδαφιστούν, ενώ περισσότερα από 25 προσωρινώς μη κατοικήσιμα. Οι ειδικοί εκτιμούν ότι το φαινόμενο, που βρίσκεται ακόμα σε εξέλιξη, επιδεινώθηκε από ένα συνδυασμό βροχοπτώσεων, κακών εδαφών και υποεκτίμησης των προβλημάτων που μπορεί να δημιουργήσει ο συνδυασμός αυτών των δύο κατά την κατασκευή του οικισμού, που ανεγέρθηκε με ιδιωτική πολεοδόμηση.
       
      Το φαινόμενο ξεκίνησε εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά η κατάσταση επιδεινώνεται συνεχώς. Οπως αναφέρει στην «Κ» η κ. Ολια Ζηκοπούλου, διευθύντρια της ΥΑΣΒΕ (Υπηρεσία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων Βορείου Ελλάδος), μέχρι στιγμής πέντε σπίτια έχουν χαρακτηριστεί «κόκκινα» και πρέπει να κατεδαφιστούν, ενώ συστήθηκε στους ιδιοκτήτες ακόμα 25 σπιτιών να μην τα κατοικήσουν ακόμα. «Το φαινόμενο βρίσκεται σε εξέλιξη. Εχουμε ήδη επισκεφθεί την περιοχή 4 φορές από τις αρχές του έτους και κάθε φορά χειροτερεύει», αναφέρει.
       
      Στις αρχές Ιουνίου κλήθηκε στην περιοχή κλιμάκιο ειδικών του ΙΓΜΕ (Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών) προκειμένου να εκτιμήσουν την κατάσταση των εδαφών και να βοηθήσουν στον καθορισμό της κατολισθαίνουσας περιοχής (ώστε να ενεργοποιηθεί η διαδικασία αποζημιώσεων μέσω του υπουργείου Υποδομών). «Πρόκειται για έναν ακριβό παραθεριστικό οικισμό, που χτίστηκε –απ’ ό,τι πληροφορήθηκα– με ιδιωτική πολεοδόμηση», εξηγεί η κ. Ελευθερία Πογιατζή, επικεφαλής της Διεύθυνσης Τεχνικής Γεωλογίας του ΙΓΜΕ. «Τα κτίρια είναι μεν καλές κατασκευές, αλλά το κατολισθητικό φαινόμενο είναι μεγάλο. Υπάρχει περίπτωση σπιτιού που έχει “μετακινηθεί” 4 μέτρα, ενώ το διπλανό του έχει μείνει στη θέση του. Σίγουρα το έναυσμα είναι οι σημαντικές βροχοπτώσεις της φετινής χρονιάς, άλλωστε φέτος έχουμε ανάλογα προβλήματα σε όλη την Ελλάδα. Ομως για να καταλήξουμε στο τι ακριβώς συνέβη, πρέπει να δούμε πώς ήταν η περιοχή πριν χτιστεί και πώς χτίστηκε. Οταν επεμβαίνουμε στη φύση, δημιουργούμε νέες ροές των υδάτων τις οποίες πρέπει να προβλέψουμε με ειδικά έργα. Απ’ ό,τι φαίνεται, δεν είχαν ληφθεί μέτρα».
       
      Με την άποψη αυτή συμφωνεί και ο δήμαρχος Κασσάνδρας, Βασίλης Κυρίτσης, προσθέτοντας ακόμη έναν παράγοντα: τη χρησιμοποίηση απορροφητικών βόθρων. «Θα ήταν υπερβολή, κατά τη γνώμη μου, να πούμε ότι το φαινόμενο οφείλεται σε κακοτεχνία στα κτίρια. Φέτος είχαμε προβλήματα σε 15 διαφορετικά σημεία στον δήμο. Ωστόσο, η κατάσταση σίγουρα επιδεινώθηκε και από την απουσία αποχέτευσης. Το ζήτημα είναι τώρα πώς θα αποκατασταθούν οι ζημιές. Ο δρόμος του συγκροτήματος της Ελάνης είναι ιδιωτικός και ο δήμος δεν μπορεί να επέμβει. Θα πρέπει όλοι οι κάτοικοί του, πολλοί εκ των οποίων είναι επιφανείς Θεσσαλονικείς, να συμβάλουν οικονομικά στην εκπόνηση μιας μελέτης, αντί να αφήνουν στην τύχη τους τους πέντε ιδιοκτήτες που έχουν πληγεί περισσότερο. Δυστυχώς, όλοι τους γύρισαν την πλάτη».
       
      Στη Θέρμη
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι το κλιμάκιο του ΙΓΜΕ επισκέφθηκε τις προηγούμενες ημέρες εκτός από την Ελάνη και την περιοχή της Θέρμης. Τα σοβαρότερα προβλήματα από κατολισθήσεις παρουσιάζονται στο χωριό Κάτω Σχολάρι. «Η περιοχή είναι πεδινή, αλλά κοντά σε ρέματα, που έχουν δημιουργήσει μεγάλη διάβρωση. Αν μάλιστα μέρος του ρέματος έχει επιχωθεί και χτιστεί, τότε το πρόβλημα επιδεινώνεται», λέει η κ. Πογιατζή.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/821709/article/epikairothta/ellada/voyliazei-mera-me-th-mera-xwrio-ths-xalkidikhs
       

       

      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η ώρα των ευρω-προστίμων έφθασε και για την υπόθεση των αστικών λυμάτων. Σήμερα συζητήθηκε η δεύτερη παραπομπή της χώρας μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, με την υπόθεση να καταλήγει με απόλυτη βεβαιότητα στην επιβολή προστίμου μερικούς μήνες αργότερα. Μοναδική σοβαρή εκκρεμότητα για την Ελλάδα είναι η έλλειψη αποχετευτικού δικτύου στις περιοχές Ραφήνας, Σπάτων, Λούτσας και Πικερμίου, εξαιτίας των αντιδράσεων των τοπικών κοινωνιών. Η ελληνική πλευρά πάντως παρουσίασε σήμερα στο Ευρωδικαστήριο επιστολή των δημάρχων των περιοχών αυτών, με την οποία εκφράζουν τη βούλησή τους να βρεθεί άμεσα λύση.
       
      Η Ελλάδα καταδικάστηκε τον Οκτώβριο του 2007 (υπόθεση C-440/06) καθώς 21 μεγάλες πόλεις (άνω των 10.000 κατοίκων) εξακολουθούσαν να μην διαθέτουν βασικές υποδομές για τη διαχείριση των αστικών λυμάτων. Επρόκειτο για τις Αρτέμιδα, Χρυσούπολη, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο Κρήτης, Κατερίνη, Koρωπi, Λευκiμμη, Λιτόχωρο Πιερίας, Μάλια, Μαρκόπουλο Μεσογαίας, Μέγαρα, Νέα Κυδωνία Κρήτης, Ναύπακτος, Νέα Μάκρη, Παροικιά Πάρου, Πόρου-Γαλατά, Ραφήνα, της Θεσσαλονίκη (τουριστική ζώνη), Τρίπολη, Ζάκυνθος, Αλεξάνδρειας Ημαθίας, Έδεσσα και Κάλυμνος. Η Επιτροπή ζητά τη νέα καταδίκη της χώρας μας και την επιβολή προστίμου.
       
      Σήμερα η υπόθεση συζητήθηκε στο ακροατήριο του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου. Η κύρια εκκρεμότητα παραμένει αυτή των δήμων Ραφήνας-Πικερμίου και Σπάτων- Αρτέμιδας. «Η συζήτηση της Πολιτείας με τους δύο δήμους έχει προχωρήσει», λέει ο γενικός γραμματέας Υδάτων (και καθηγητής του ΑΠΘ), Ιάκωβος Γκανούλης. «Νομίζω ότι η καλύτερη λύση, τεχνικά και κοινωνικά, είναι να γίνει στην περιοχή τους μια μονάδα με υψηλό επίπεδο επεξεργασίας των λυμάτων, η οποία δεν θα δημιουργεί όχληση ή προβλήματα και θα παράγει νερό προς άρδευση. Τα θέματα αυτά έχουν λυθεί τεχνολογικά».
       
      Σύμφωνα με τον κ. Γκανούλη, το επόμενο βήμα θα είναι μια εκτεταμένη διαβούλευση με τους κατοίκους των περιοχών, ώστε να πεισθούν ότι δεν θα δημιουργηθεί πρόβλημα από την κατασκευή του βιολογικού καθαρισμού. «Η σημερινή κατάσταση, με τους βόθρους που ξεχειλίζουν όποτε βρέχει, δεν είναι λύση. Νομίζω ότι οι δημοτικές αρχές αντιλαμβάνονται πλέον τι είναι προς το συμφέρον τους. Μάλιστα υπέγραψαν επιστολή όπου εκφράζουν τη βούλησή τους να βρεθεί λύση, την οποία οι ελληνικές αρχές παρουσίασαν σήμερα στο Ευρωδικαστήριο».
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/821810/article/epikairothta/ellada/eftase-h-wra-twn-eyrw-prostimwn-gia-ta-astika-lymata
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ενημερώνουμε τους ασφαλισμένους μας σχετικά με την Απόφαση της Διοικούσας Επιτροπής κατά την Συν.378/29/06/2015 ,σύμφωνα με την οποία :
       
      Α. Προς διευκόλυνση των ασφαλισμένων προτείνουμε την δυνατότητα καταβολής των δόσεων διακανονισμού, την δυνατότητα αποστολής άμεσων χρεώσεων καταβολής ΟΑΕΔ και οποιαδήποτε πληρωμής ασφαλιστικών εισφορών η οποία υλοποιείται με έκδοση κωδικού προς τις τράπεζες να διεξάγονται στο χρονικό διάστημα έως 5 max εργασίμων ημερών από την ημερομηνία έναρξης λειτουργίας των τραπεζών.
       
      Β. Η παράταση στην καταβολή των δόσεων θα συνεπάγεται και την παράταση αντίστοιχων ημερών στην ασφαλιστική ενημερότητα και ικανότητα μόνο για τους εν λόγω μήνες του Ιουνίου και Ιουλίου 2015 όπου υπήρξε τραπεζική αργία από 28 Ιουνίου έως 6 Ιουλίου.
       
      Γ. Όσον αφορά την καταβολή εργοδοτικών εισφορών μηνός Μαΐου 2015, η οποία λόγω των προαναφερομένων προβλημάτων δεν κατέστη εφικτή από τις εταιρείες εμπροθέσμως, κρίνεται αναγκαίο για την ομαλή διεξαγωγή της ανωτέρω διαδικασίας να δοθεί η δυνατότητα υποβολής των ηλεκτρονικών αρχείων μηνός Μαΐου 2015 από 01/07/2015-31/07/2015 μέσω της ιστοσελίδας μας χωρίς πρόσθετα τέλη.
       
      Εκ της Δ/νσης Εισφορών
       
      Πηγή: http://www.tsmede.gr/
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Εκδόθηκε την Τετάρτη η άδεια δόμησης για τη νέα λιγνητική μονάδα 800 MW «Πτολεμαΐδα V». Σύμφωνα με τη ΓΕΝΟΠ/ΔΕΗ η εξέλιξη αυτή «αποτελεί δικαίωση των προσπαθειών για την υλοποίηση της μεγάλης αυτής επένδυσης η οποία κινδύνεψε αρκετές φορές να ακυρωθεί».
       
      Η Ομοσπονδία συγχαίρει τις υπηρεσίες του δήμου Εορδαίας, αλλά και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου - Δυτικής Μακεδονίας, καθώς και τους εργαζόμενους στη Διεύθυνση Μελετών Κατασκευών Θερμοηλεκτρικών της ΔΕΗ που εργάστηκαν συστηματικά για την ολοκλήρωση των σχετικών διαδικασιών.
       
      Όπως υπογραμμίζεται σε σχετική ανακοίνωση, η κατασκευή της νέας μονάδας είναι έργο αποφασιστικής σημασίας για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας αλλά και για την πορεία της ίδιας της ΔΕΗ. «Με την επένδυση για την κατασκευή της μονάδας "Πτολεμαΐδα V", προυπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ, επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά ο ρόλος της ΔΕΗ ως ένας από τους κορυφαίους επενδυτές στη χώρα μας», επισημαίνεται.
       
      Το 2013 η προηγούμενη διοίκηση της ΔΕΗ είχε εξασφαλίσει δάνειο περίπου 700 εκατ. ευρώ από τη γερμανική αναπτυξιακή τράπεζα KfW για την υλοποίηση του έργου.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500009344
      Περισσότερα...

      0

    • Antiermitianos

      Ακριβώς με τη λήξη της εξάμηνης παράτασης ισχύος του μητρώου των προσωρινών ενεργειακών επιθεωρητών, η σχετική πλατφόρμα "κατέβασε ρολά", τόσο για την καταχώρηση νέας ενεργειακής επιθεώρησης, όσο και για την επεξεργασία ή τη συμπλήρωση παλαιότερης.
       
      Πλέον, τη δυνατότητα διενέργειας ενεργειακής επιθεώρησης και έκδοσης πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης έχουν μόλις 162 επιτυχόντες, ενώ σε αυτούς θα προστεθούν άμεσα επιπλέον 43 οι οποίοι προς το παρόν βρίσκονται τυπικά σε προσωρινή και όχι σε οριστική λίστα επιτυχόντων.
       
      Συνολικά λοιπόν, οι ενεργειακοί επιθεωρητές που έχουν από σήμερα 01/07 τη δυνατότητα διενέργειας επιθεωρήσεων, είναι μόλις 205 και όπως είναι λογικό, δεν επαρκούν για να καλύψουν τις υπάρχουσες ανάγκες σε όλη την Ελλάδα. Προφανώς, στη σημερινή κατάσταση της χώρας, η ζήτηση πιστοποιητικού ενεργειακής απόδοσης έχει εκμηδενιστεί αλλά σε καμία περίπτωση αυτό δε σημαίνει πως δε θα πρέπει άμεσα να δοθεί λύση από τους συναρμόδιους φορείς, ΥΠΑΠΕΝ και ΤΕΕ. Και βέβαια, το ιδανικό θα ήταν να δοθεί μια συνολική – οριστική λύση, όπως έχουν απαιτήσει επανειλημμένα οι περισσότερες ενώσεις και οι περισσότεροι σύλλογοι μηχανικών, με κατάργηση ή τουλάχιστον τροποποίηση του συστήματος απονομής της ιδιότητας του ενεργειακού επιθεωρητή και - ίσως το σημαντικότερο - με την υποχρεωτική καταχώρηση ΠΕΑ με κάθε μισθωτήριο, με σύνδεση των δύο συστημάτων (taxis και buildingcert).
       
      Στο B2Green προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε με στελέχη του ΥΠΑΠΕΝ με σκοπό να διερευνήσουμε τις προθέσεις τους αλλά μέχρι στιγμής δεν έχουμε λάβει κάποια συγκεκριμένη απάντηση, πέρα από την επιβεβαίωση του "παγώματος" της πλατφόρμας για τους μη επιτυχόντες. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια και σε κάθε περίπτωση, θα σας ενημερώσουμε για τις όποιες εξελίξεις.
       
      Πηγή: http://tinyurl.com/qdculrx]
      Περισσότερα...

      19

    • Ghostrider

      Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν ένας μηχανικός και ένας δικηγόρος, τέως σύμβουλος Επικρατείας, και κατέθεσαν προσφυγή με την οποία ζητούν να κριθούν αντισυνταγματικές και παράνομες, τόσο η πράξη του υπουργικού συμβουλίου για την πρόταση διεξαγωγής δημοψηφίσματος, όσο και το Προεδρικό Διάταγμα για την προκήρυξη του δημοψηφίσματος της ερχόμενης Κυριακής.
       
      Ειδικότερα, υποστηρίζουν ότι οι νομοθετικές πράξεις για την διεξαγωγή του δημοψηφίσματος της Κυριακής προσκρούουν στο άρθρο 44 του Συντάγματος και στο νόμο 4023/2011 που αφορά τους κανόνες διεξαγωγής των δημοψηφισμάτων.
       
      Μεταξύ των άλλων αναφέρουν ότι από τις συνταγματικές επιταγές δεν επιτρέπεται να τίθεται σε δημοψήφισμα ερωτήματα τα οποία «ανάγονται στην διαχείριση της δημοσιονομικής πολιτικής και την αντιμετώπιση ζητημάτων που προκύπτει ή επηρεάζουν άμεσα (δυσμενώς ή ευμενώς) την δημοσιονομική κατάσταση του κράτους». Τα έγγραφα των τριών διεθνών οργανισμών (Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο) του Eurogroup της 25.6.2015, για τα οποία ο ελληνικός λαός καλείται να αξιολογήσει και να αποφασίσει αν θα τα δεχθεί ή αν θα απορρίψει, έχουν «σαφέστατο και σχεδόν αποκλειστικό οικονομικό αντικείμενο και άμεσο δημοσιονομικό αντικείμενο στη λειτουργία του κράτους και τη χρηματική επάρκεια για αντιμετώπιση των κρατικών δαπανών», σημειώνεται στην προσφυγή. Κατά συνέπεια το δημοψήφισμα είναι παράνομο, καθώς «παραβιάζονται ρητές διατάξεις του Συντάγματος».
       
      Παράλληλα, αύριο οι εν λόγω δύο πολίτες θα καταθέσουν στο ΣτΕ αίτηση με την οποία θα ζητούν να εκδοθεί προσωρινή διαταγή ή απόφαση του Τμήματος Αναστολών που να «παγώνει» το δημοψήφισμα.
       
      Πηγή: http://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/dhmosio/66732/katatethike-prosfygi-sto-ste-kata-tou-dimopsifismatos
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Η κατάργηση των τελών περιαγωγής έχει περάσει από χίλια μύρια κύματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με το Ευρωπαϊκό κοινοβούλιο να αναβάλλει τον περασμένο Μάιο όλα τα σχετικά σχέδια παρά το ψήφισμα που είχε προηγηθεί το 2013.
       
      Όμως με μια κίνηση έκπληξη, η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε την καταρχήν συμφωνία για πλήρη κατάργηση των τελών περιαγωγής που ισχύουν για κάθε σύνδεση κινητής τηλεφωνίας όταν γίνεται χρήση εκτός της χώρας προέλευσης του συνδρομητή. Σύμφωνα με την απόφαση, από τις 15 Ιουνίου του 2017, καταργείται οποιαδήποτε χρέωση περιαγωγής για κάθε χρήστη που χρησιμοποιήσει το κινητό του σε οποιοδήποτε από τα 28 κράτη μέλη της Ε.Ε
       
      Μέχρι την τελική τους κατάργηση, θα προηγηθεί το επόμενο καλοκαίρι μια πολύ σημαντική μείωση στα τέλη περιαγωγής, με χρέωση 5 cents ανά megabyte, 5 cents ανά λεπτό τηλεφωνικής κλήσης και 2 cents για κάθε SMS.
       
      Στην απόφαση γίνεται επίσης λόγος και για το net neutrality, την "αρχή" δηλαδή της ισότιμης μεταχείρισης της ταχύτητας του Δικτύου με την Ε.Ε να την υποστηρίζει έμπρακτα, καλώντας τους παρόχους να εξασφαλίζουν τη γενική πρόσβαση στο Internet χωρίς προβλήματα αλλά και να παρέχουν συνδρομητικές υπηρεσίες σε όσες ιστοσελίδες και υπηρεσίες επιθυμούν πιο ποιοτικές συνδέσεις.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/internet/%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B9%CF%82-15-%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%BD%CE%AF%CE%BF%CF%85-2017-%CE%B7-%CF%80%CE%BB%CE%AE%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B3%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-r9628
      Περισσότερα...

      3

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.