Σύμφωνα με το σκεπτικό της απόφασης η έγκριση δέσμευσης 11.938.468,46 ευρώ για την καταβολή αποζημίωσης στην ανάδοχο Κ/Ξ ΑΘΗΝΑ-ΑΚΤΩΡ λήφθηκε λόγω πρόσθετων μεταφορών.
Αναλυτικά η απόφαση αναφέρει πως η ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ πρότεινε και τελικά αποφάσισε (απόφαση 8871/Φ.95 από 30/6/2015) στην τροποποιητική απόφαση ένταξης της πράξης κρατικής ενίσχυσης για τον έργο περιλαμβάνεται το παραπάνω ποσό ως αύξηση του προϋπολογισμού του έργου.
Το ποσό αυτό προήλθε από αίτηση θεραπείας για την καταβολή αποζημίωσης από την ανάδοχο κοινοπραξία για την μεταφορά υλικών.
Να θυμίσουμε πως το έργο της επέκτασης του διαδρόμου 10-28 του Αεροδρομίου Μακεδονία στη Θεσσαλονίκη είναι ένα από τα "αιώνια" έργα της ελληνικής κατασκευαστικής πραγματικότητας καθώς ξεκίνησε το 2005 με στόχο να ολοκληρωθεί το 2011.
Μετά από αλεπάλληλες παρατάσεις το έργο έχει πλέον παράταση για τις 31.12.2015 αλλά όπως όλα δείχνουν θα υπάρξει ακόμα μία παράταση τουλάχιστον 6 μηνών φτάνοντας την κατασκευαστική διάρκεια σε 11 χρόνια.
Το αρχικό κόστος του έργου στα 246εκ.ευρώ ξεκίνησε με έκπτωση 48,10% στα 136εκ.ευρώ από την ΚΞ ΑΘΗΝΑ-ΑΚΤΩΡ (με leader την ΑΘΗΝΑ με 70%) αλλά κατά τη διάρκεια της κατασκευής του επιβαρύνθηκε με επιπλέον κόστος: το 2010 κατά 30,1εκ.ευρώ.
Το θέμα της μεταφοράς υλικών είναι ένα από θέματα που είχαν απασχολήσει από την αρχή του έργου το Υπουργείο Υποδομών (ΥΠΕΧΩΔΕ τότε) καθώς αντί να λαμβάνονται από κοντινή απόσταση εντός του Νομού Θεσσαλονίκης (περιοχή Αγίου Αντωνίου, απόσταση 22χλμ) τελικά έφτασε να λαμβάνονται από πολύ μακρινότερη απόσταση και συγκεκριμένα από το Λιτόχωρο Πιερίας σε απόσταση 120χλμ από την περιοχή του έργου.
Το έργο «Επέκταση διαδρόμου 10/28 και παράλληλου τροχοδρόμου», περιλαμβάνει την επέκταση του διαδρόμου προσαπογειώσεων 10-28 κατά 1 χλμ. και ίσου μήκους επέκταση του παράλληλου τροχοδρόμου, πλάτους 23 μέτρων με το μεγαλύτερο μέρος να βρίσκεται μέσα στη θάλασσα.
Στόχος του έργου είναι ο διάδρομος να διαθέτει τελικά μήκος 3,4 χλμ. ούτως ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί μεγάλα αεροσκάφη από οποιονδήποτε προορισμό, συμπεριλαμβανομένων των υπερατλαντικών πτήσεων.
Για την λειτουργία του έργου βρίσκεται σε εξέλιξη η αναβάθμιση του υπάρχοντος χερσαίου τμήματος του διαδρόμου 10-28, προϋπολογισμού 38,7 εκατ. ευρώ που όμως και αυτό έχει τις δικές του μεγάλες καθυστερήσεις καθώς αρχικά ήταν να παραδοθεί το 2014 αλλά δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του 2016.
Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/aerodromia/item/31338-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B6%CE%B7%CE%BC%CE%AF%CF%89%CF%83%CE%B7-119%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CE%B4%CE%BF%CF%87%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%AD%CE%BA%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%85-10-28
20