Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Σε ένα πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα του euro2day.gr για την κατάσταση του πολύπαθου έργου της βασικής γραμμής στο Μετρό Θεσσαλονίκης γινεται γνωστό πως στα 667 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι απαιτήσεις της κοινοπραξίας κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με τον απολογισμό της ΑΕΓΕΚ (που ηγείται του σχήματος) για το πρώτο τρίμηνο του 2015, όταν ο αρχικός προϋπολογισμός του βαλτωμένου έργου προσέγγιζε τα 800 εκατ. ευρώ!
       
      Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομίας, υπό τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, δηλώνει πως από αυτή την εβδομάδα αρχίζουν διαπραγματεύσεις για επανεκκίνηση του έργου.
       
      Η πλειοψηφία των συγκεκριμένων απαιτήσεων, που θα κριθούν από τη διαιτησία η οποία πρόκειται να εκδώσει τις αποφάσεις μέχρι τέλος του χρόνου, «αφορούν σε απαιτήσεις της AΕΓΕΚ Κατασκευαστική, «η οποία ως Leader της αναδόχου κοινοπραξίας και το μέλος που έχει αναλάβει την εκτέλεση του μεγαλύτερου τμήματος των έργων πολιτικού μηχανικού του Μετρό Θεσσαλονίκης, έχει εκτελέσει το μεγαλύτερο μέρος του πιστοποιημένου έργου». Στην ίδια κοινοπραξία συμμετέχουν και οι ιταλικές Impregilo και Ansaldo.
       
      Μέχρι σήμερα το διαιτητικό δικαστήριο έχει εκδώσει σειρά αποφάσεων, κάποιες από τις οποίες «κάνουν δεκτές εν μέρει απαιτήσεις της αναδόχου κοινοπραξίας», ενώ κάποιες άλλες είναι υπέρ της Αττικό Μετρό που εποπτεύει το έργο.
       
      Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, το μετρό Θεσσαλονίκης έπρεπε να παραδοθεί από τα τέλη του 2012, αλλά σήμερα ουδείς γνωρίζει πότε θα ολοκληρωθεί. Μάλιστα, χωρίς να έχει εξασφαλιστεί η ολοκλήρωση της κύριας γραμμής, η Αττικό Μετρό προκήρυξε και ανέθεσε την επέκταση προς την Καλαμαριά, έργο το οποίο επίσης καθυστερεί. Μάλιστα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ζητήσει στοιχεία για το τι θα πράξει η κυβέρνηση ώστε να κρίνει αν θα χρηματοδοτήσει το μετρό Θεσσαλονίκης από το επόμενο ΕΣΠΑ.
       
      Σύμφωνα με τη διοίκηση της AΕΓΕΚ, οι ευθύνες ανήκουν στην Αττικό Μετρό (άλλα λέει η διοίκηση της τελευταίας) γεγονός που κατά την τεχνική εταιρεία «επιβεβαιώθηκε και από σχετική απόφαση του αρμοδίου Διαιτητικού Δικαστηρίου, που ανέλαβε την επίλυση διαφορών που ανέκυψαν μεταξύ της αναδόχου κοινοπραξίας και του ΚτΕ (σ.σ. Κυρίου του Έργου, δηλαδή της Αττικό Μετρό), το οποίο έκρινε ότι την 1η Δεκεμβρίου 2014 παρήλθε, για λόγους που δεν ανάγονται στη σφαίρα ευθύνης της αναδόχου, η οριακή προθεσμία κατασκευής του έργου, μέχρι την οποία είναι υποχρεωμένος ο ανάδοχος, σύμφωνα με τις διατάξεις της νομοθεσίας κατασκευής δημοσίων έργων, να εκτελεί έργο.
       
      Κατόπιν της εκδοθείσας κατά τα ανωτέρω απόφασης η ανάδοχος κοινοπραξία υπέβαλε στον ΚτΕ, ως είχε το δικαίωμα κατά τους όρους της τελευταίας νομοθεσίας, αίτηση διάλυσης της σύμβασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, η οποία απερρίφθη από τον ΚτΕ και η σχετική διαφωνία έχει αχθεί προς επίλυση από το αρμόδιο Διαιτητικό Δικαστήριο, το οποίο δεν έχει ακόμη συσταθεί».
       
      Στην τεχνική εταιρεία, όπως και στην κυβέρνηση, αφήνουν, πάντως, μια χαραμάδα αισιοδοξίας: «Σε κάθε περίπτωση ωστόσο, είτε δηλαδή εξεύρεσης από κοινού με τον ΚτΕ πρόσφορων λύσεων για τη συνέχιση των εργασιών του υπόψη έργου από την ανάδοχο κοινοπραξία με από κοινού συμφωνημένο χρονοδιάγραμμα και απαραίτητη χρηματοδότηση, είτε διάλυσης της σύμβασης, η Διοίκηση εκτιμά ότι η αρνητική οικονομική θέση, η οποία εμφανίζεται προς το παρόν σε επίπεδο της εταιρίας ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστική, θα καλυφθεί πλήρως, σε συνδυασμό με τις ιδιαιτέρως σημαντικές υφιστάμενες απαιτήσεις από τις διαφορές μεταξύ του συμβατικού τιμήματος και του απολογιστικά προσδιορισμένου κόστους».
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1337569/apaithseis-mamoyth-diekdikei-o-ergolavos-toy-metro.html
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Η αζέρικη SOCAR δεν σκοπεύει να μειώσει το ποσοστό 66% του ΔΕΣΦΑ που έχει συμφωνήσει να αγοράσει.
       
      Αυτό δήλωσε ο διευθυντής επενδύσεων, Βαντζίφ Αλίγιεβ τονίζοντας ότι η εταιρία είναι κάθετη σε αυτό το ζήτημα.
       
      Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, δεν θα αλλάξει γνώμη εξαιτίας των προτάσεων της ελληνικής πλευράς για μείωση του ποσοστού στο 49%.
       
      Όλα αυτά τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διερευνά την εν λόγω συμφωνία και αναμένεται να εκδώσει σχετική απόφαση μέχρι τα τέλη του έτους.
       
      Σημειώνεται ότι βάσει της συμφωνίας, η SOCAR προγραμματίζεται να αποκτήσει το 31% του ΔΕΣΦΑ από το ελληνικό Δημόσιο και το 35% από τα ΕΛΠΕ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Oute_bima_piso_i_SOCAR_apo_to_66_tou_DESFA/#.VW6aoc_tlBc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα ξενοδοχεία που βρίσκονται στην παρακάτω λίστα θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν μία ολόκληρη πόλη.
       
      Σε παλαιότερο δημοσίευμα είχαμε παρουσίασε το μεγαλύτερο ξενοδοχείο σε όλο τον κόσμο. Το Abraj Kudai βρίσκεται στη Μέκκα και θα ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό το 2017.
       
      Μέχρι όμως να αρχίσει να υποδέχεται τους πρώτους πελάτες, τα σκήπτρα τα κρατά το Λας Βέγκας, όπου βρίσκονται τα τέσσερα από τα πέντε μεγαλύτερα ξενοδοχεία στον κόσμο, με βάση τον αριθμό δωματίων.
       
      MGM Grand Hotel, Λας Βέγκας
      6.198 δωμάτια
       

       
       
      First World Hotel, Μαλαισία
      6.118 δωμάτια
       

       
       
      Luxor Hotel, Λας Βέγκας
      4.400 δωμάτια
       

       
       
      Mandalay Bay Resort, Λας Βέγκας
      4.332 δωμάτια
       

       
       
      Venetian, Λας Βέγκας
      4.049 δωμάτια
       

       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ta_megalutera_xenodocheia_ston_kosmo/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Microsoft αποκάλυψε σήμερα την ακριβή ημερομηνία κυκλοφορίας των Windows 10, αρχικά για προσωπικούς υπολογιστές και tablets, η οποία δεν είναι άλλη από την 29η Ιουλίου, επιβεβαιώνοντας παλαιότερες πληροφορίες αλλά και δίνοντας περισσότερα στοιχεία για το ποια θα είναι ακριβώς η διαδικασία αναβάθμισης για κάθε ενδιαφερόμενο.
       
      Όπως γνωρίζουμε ήδη, τα Windows 10 θα κυκλοφορήσουν συνολικά σε 190 χώρες και σε 111 διαφορετικές εκδόσεις και γλώσσες, συμπεριλαμβανομένου της ελληνικής. Επιπλέον οι κάτοχοι νόμιμης άδειας Windows 7 και Windows 8.1, θα μπορούν να κάνουν χρήση της προσφοράς που έχει ήδη ανακοινώσει η Microsoft, και να αναβαθμιστούν εντελώς δωρεάν στη νέα έκδοση, μια προσφορά η οποία θα ισχύσει για 12 μήνες. Μάλιστα τις επόμενες ημέρες, μια ειδοποίηση η οποία θα εμφανιστεί στη μπάρα εργασίας, θα ενημερώνει τους χρήστες για την προσφορά αυτή, δίνοντας την ευκαιρία να συμπληρώσουν μια απλή φόρμα προκειμένου να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους.
       

       
       
      Υποστηρίζοντας μια πλειάδα συσκευών και όχι μόνο PC και tablets, τα Windows 10 αποτελούν την προσπάθεια της Microsoft να διαγράψει την εμπορική αποτυχία των Windows 8, έχοντας όμως ένα αρκετά μεγαλύτερο όραμα με το οποίο 1 δισ. συσκευές, θα τρέχουν κάποια έκδοση του λειτουργικού τα επόμενα 2 με 3 χρόνια. Ειδικά για την έκδοση για υπολογιστές, η Microsoft ενισχύει τα χαρακτηριστικά που αποτελούν τα δυνατά χαρακτηριστικά παλαιότερων εκδόσεων, όπως η πλήρης επιστροφή του μενού έναρξης, το οποίο πλέον διαθέτει και live tiles.
       

       

       
       
      Μερικά από τα υπόλοιπα νέα χαρακτηριστικά είναι η παρουσία της Cortana, της ψηφιακού βοηθού η οποία έρχεται από τα Windows Phone προκειμένου να εκτελεί διάφορες εργασίες, αλλά και η παρουσία του νέου browser, του Microsoft Edge ο οποίος αντικαθιστά τον Internet Explorer. Ένα από τα χαρακτηριστικά που προορίζονται για τους κατόχους υβριδικούς συστημάτων είναι το Windows Continum για εύκολη και πιο ομαλή μετάβαση από το desktop περιβάλλον εργασίας σ' αυτό του tablet.
       
      Η έκδοση των Windows 10 για smartphones, αναμένεται να κυκλοφορήσει το Φθινόπωρο, με την Microsoft να μην έχει ακόμα ανακοινώσει το ακριβές χρονοδιάγραμμα.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/operating-systems-browsers/windows-10/%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-29-%CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B7-%CE%BA%CF%85%CE%BA%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%89%CE%BD-window-r9396
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Οι εκδόσεις Σάκκουλα προσφέρουν στα μέλη του Michanikos.gr τρια (3) βιβλία με θέμα:
       
      Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (Ν. 4067/2012) - Ερμηνεία Κατ' άρθρο - Γ' έκδοση
      (όπως τροποποιήθηκε). Αποφάσεις ΣτΕ και Διοικητικών Εφετείων - Εγκύκλιοι - Γνωμοδοτήσεις ΝΣΚ - Αποφάσεις ΚΕΣΑ
       
      Συγγραφέας: Μέλισσας Δημήτρης
       
      Τρία χρόνια μετά τη θέσπιση του ΝΟΚ, ν. 4067/2012, όλα άλλαξαν.
       
      Τροποποιήθηκαν σχεδόν όλα τα άρθρα του, εκδόθηκαν πολλές ερμηνευτικές εγκύκλιοι, αποφάσεις του ΝΣΚ, του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής, των Διοικητικών Εφετείων και του Συμβουλίου της Επικρατείας.
       
      Όλα συμπεριλήφθηκαν στην τρίτη έκδοση του ΝΟΚ. Όλα όσα πρέπει να ξέρει ο δικηγόρος, ο μηχανικός, ο υπάλληλος, ο συμβολαιογράφος για την αρτιότητα και την οικοδομησιμότητα ενός οικοπέδου και για τις δουλείες του, για το συντελεστή δόμησης και όγκου και το ποσοστό κάλυψής του, τη θέση του κτιρίου και όλων των εγκαταστάσεων, την ανέγερση και επισκευή ενός σύγχρονου βιοκλιματικού κτιρίου, με πρόβλεψη για τα ΑΜΕΑ, με λειτουργικά, ενεργειακά και διακοσμητικά στοιχεία στις όψεις του κτιρίου, με κατασκευές και φυτεύσεις στους ακάλυπτους χώρους και τις περιφράξεις, με φυτεμένα δώματα.
       
      Δηλώσεις συμμετοχών ως την Τρίτη 18/06/2014 στις 00:59 για το πρώτο βιβλίο εδώ: http://www.michanikos.gr/raffles/
      Περισσότερα...

      26

    • Engineer

      Παρά την κρίση ακόμη και σήμερα γίνονται επενδύσεις στον τομέα των ακινήτων. Στη Χαλκιδική αλλά και στην Ανατολική Θεσσαλονίκη, Ρώσοι αλλά και Βαλκάνιοι αγοράζουν μικρά σπίτια.
       
      "Ένα διαμέρισμα στην Περαία μπορεί να στοιχίσει 20.000 ευρώ, ενώ οι αντιπαροχές σε πολλά σημεία της Θεσσαλονίκης από 65% για παράδειγμα στην Κ Τούμπα έπεσε στο 32%", δήλωσε στην εκπομπή "Μέσα Σ Όλα" στη Βεργίνα Τηλεόραση, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Αστικών Συμβάσεων περιφέρειας Θεσσαλονίκης, ’γγελος Πασσαλίδης.
       
      Αποκάλυψε ακόμη ότι "πριν από 3-4 χρόνια μια ομάδα Κινέζων επιχειρηματιών επισκέφθηκε τη Θεσσαλονίκη αναζητώντας μια έκταση περίπου 60.000 τ.μ προκειμένου να δημιουργήσει εμπορικό κέντρο. Στην ουσία θα επρόκειτο για ένα κέντρουποδοχής των κινέζικων εμπορευμάτων που ήδη βρίσκονται στη Θεσσαλονίκη. Η πρόθεση των Κινέζων επιχειρηματιών έμεινε σταχαρτιά καθώς κυρίως λόγω των μη καθορισμένων χρήσεων γης δεν βρέθηκε ο κατάλληλος χώρος για την ανέγερση του εμπορικού κέντρου".
       
      Από φέτος για πρώτη φορά, η Ομοσπονδία Μεσιτών Ελλάδας θα έχει συμβουλευτικό ρόλο στη διαμόρφωση των νέων αντικειμενικών αξιών των ακινήτων.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15640 - salonicanews
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Τη λίστα με τα ελληνικά έργα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ), που θα υλοποιηθούν μέσω του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού ΕΟΧ 2009-2014, ανακοίνωσε το ΚΑΠΕ.
       
      Όπως αναφέρεται, ανακοινώθηκε ο πίνακας κατάταξης των Αξιολογηθεισών Προτάσεων, στο πλαίσιο της Ανοικτής Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, για την Υποβολή Προτάσεων Πράξεων στο Πρόγραμμα ΧΜ ΕΟΧ 2009-2014 (Χρηματοδοτικός Μηχανισμός Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου) στην Θεματική Περιοχή: GR03 – Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας.
       
      Δείτε αναλυτικά τα έργα που επιδοτούνται στους κάτωθι συνδέσμους:
       
      ΚΑΠΕ Λίστα 1
      ΚΑΠΕ Λίστα 2
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/06/02/kape-ape-122662/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ανοδική πορεία ακολούθησαν και το 2014 οι τιμές ηλεκτρικού ρεύματος για τους Ευρωπαίους καταναλωτές, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Eurostat.
       
      Η Ελλάδα μάλιστα, είναι ανάμεσα στις χώρες που σημείωσαν την μεγαλύτερη αύξηση μεταξύ του δεύτερου εξαμήνου του 2013 και του δεύτερου εξαμήνου του 2014.
       
      Σε επίπεδο ΕΕ οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας των νοικοκυριών αυξήθηκαν κατά μέσο όρο 2,9% μεταξύ του δεύτερου εξαμήνου του 2013 και του δεύτερου εξαμήνου του 2014 για να φθάσουν στα € 20,8 ανά 100 kWh.
      Η Eurostat σημειώνει ότι από το 2008, οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 30%. Σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας των νοικοκυριών κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2014 κυμαινόταν από € 9 ανά 100 kWh στην Βουλγαρία σε περισσότερα από € 30 ανά 100 kWh στη Δανία.
       
      Η μεγαλύτερη αύξηση των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας των νοικοκυριών σε εθνικό νόμισμα μεταξύ του δεύτερου εξαμήνου του 2013 και του δεύτερου εξαμήνου του 2014 καταγράφηκε στη Γαλλία (+ 10,2%), ακολουθούμενη από το Λουξεμβούργο (+ 5,6%), στην Ιρλανδία (+ 5,4%), την Ελλάδα (+ 5,2%), την Πορτογαλία (+ 4,7%), το Ηνωμένο Βασίλειο (+ 4,6%) και την Ισπανία (+ 4,1%).
      Επίσης το ποσοστό φορολογίας επί των τιμών ηλεκτρικού ρεύματος στην Ελλάδα κυμάνθηκε στο ίδιο επίπεδο με το μέσο όρο στην ΕΕ (32%) ενώ στην Κύπρο το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 19%. Η υψηλότερη φορολογία καταγράφηκε στη Δανία και τη Γερμανία με 57% και 52% αντίστοιχα.
       
      Αυξήσεις και στο φυσικό αέριο στην ΕΕ
       
      Από το 2008, οι τιμές του φυσικού αερίου στην ΕΕ έχουν αυξηθεί κατά 35%, σημειώνει η Eurostat. Μεταξύ των κρατών μελών, οι τιμές του φυσικού αερίου οικιακής χρήσης κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2014 κυμαίνονταν από € 3 ανά 100 kWh στη Ρουμανία στα € 11 ανά 100 kWh στη Σουηδία. Οι υψηλότερες αυξήσεις στις τιμές του φυσικού αερίου οικιακής χρήσης σε εθνικό νόμισμα παρατηρήθηκαν στην Πορτογαλία (+ 11,4%), στην Ισπανία (+ 7,5%) και τη Γαλλία (+ 4,5%), και οι υψηλότερες μειώσεις στη Λιθουανία (-18,6%), στην Ουγγαρία (-13,0 %), τη Σλοβενία (-10,7%), στη Δανία (-10,3%) και την Ελλάδα (-10,1%).
       
      Πιο ακριβά πληρώνει η Ελλάδα την κιλοβατώρα.
       
      Από 50 έως και 90% ακριβότερα είναι οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας όπως διαμορφώνονται στην ελληνική χονδρική αγορά (Οριακή Τιμή Συστήματος), έναντι των τιμών που διαμορφώνονται σε χώρες όπως η Γερμανία που λειτουργεί η αγορά, ακόμη και στη Γαλλία όπου ο ανταγωνισμός λόγω της κρατικής EDF είναι περιορισμένος.
       
      Στη Γαλλία αντίστοιχα, οι τιμές διαμορφώνονται υψηλότερα από ότι στη Γερμανία, στα επίπεδα των 35-38 ευρώ και πάλι όμως πολύ χαμηλότερα από ότι στην Ελλάδα. Αυτό σημαίνει ότι οι βιομηχανίες της Κεντρικής Ευρώπης που έχουν πρόσβαση στις αγορές αυτές, προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια είτε σε φυσική μορφή είτε ως χρηματιστηριακό προϊόν σε πολύ χαμηλότερες τιμές, διαμορφώνοντας ανταγωνιστικό κόστος για τα προϊόντα που παράγουν και εξάγουν.
       
      Με βάση τα στοιχεία του Λειτουργού της Αγοράς ΛΑΓΗΕ, στην Ελλάδα οι μέσες τιμές στη χονδρική (Οριακή Τιμή Συστήματος) τους τέσσερις πρώτους μήνες του 2015 διαμορφώνονταν μεταξύ 61,42 ευρώ τον Ιανουάριο και 47,83 ευρώ τον Απρίλιο.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Stin_Ellada_i_tetarti_megaluteri_auxisi_tou_reumatos_/#.VWajpM_tmko
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      "Με τις υπάρχουσες συμβάσεις οι αυτοκινητόδρομοι δεν βγαίνουν. Αυτή τη στιγμή έχουμε τέσσερις που έχουν αναθεωρηθεί και μία -τον Μορέα- που δεν έχει. Στους τέσσερις αυτούς δρόμους όμως έχει παρατηρηθεί συνεχής μείωση κυκλοφοριακού φόρτου, έχει μειωθεί το φυσικό αντικείμενο και υπάρχει μια κοινωνία που βρίσκεται σε απόγνωση επειδή δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει τα έργα" ανέφερε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξή του στο "Πρώτο Θέμα".
       
      Για να προσθέσει ότι "Επίσης έχουμε παρατηρήσει και πολλές συμπτώσεις. Mία είναι ότι είχε προβλεφθεί από τις αρχικές συ΅βάσεις ότι οι αρχαιολογικές εργασίες και οι απαλλοτριώσεις θα τελείωναν σε χρόνο που δεν υπάρχει πουθενά - ούτε στο εξωτερικό. Το παράδοξο είναι ότι πριν από 1,5 χρόνο που αναθεωρήθηκαν τα έργα -και ήταν γνωστό σε όλους ποιες περιοχές έχουν αντίστοιχες εκκρε΅ότητες- πάλι δεν υπήρξε καμία πρόβλεψη, με αποτέλεσμα να μην παραδοθούν, όπως προβλεπόταν, στο τέλος αυτής της χρονιάς. Ενώ λοιπόν στις συμβάσεις οι τράπεζες κατάφεραν να πετύχουν καλύτερες και διασφαλισμένες αμοιβές, περιορίζοντας το φυσικό αντικείμενο των έργων και αυξάνοντας ταυτόχρονα τη δημόσια συμμετοχή, δεν προέβλεψαν ειδικές παραγράφους σε όλα τα υπόλοιπα (αρχαιολογικά, απαλλοτριώσεις, σημεία διασταύρωσης με σιδηρόδρομο, μεταφορές δικτύων). Αυτό όμως τώρα προκαλεί πολύ μεγάλο κόστος στα έργα και θα αποτελέσει νέο πεδίο διεκδικήσεων των παραχωρησιούχων το αμέσως επόμενο διάστημα. Εκτιμούμε ότι αυτές οι συμβάσεις δεν είναι καλές ούτε για τη χώρα, ούτε για την κοινωνία, αλλά ούτε και για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας."
       
      Τέλος, είπε ότι "Οι τράπεζες και οι παραχωρησιούχοι διασφάλισαν τη χρηματοδότηση των έργων και τα κέρδη τους. Αυτός που δεν έκανε το ίδιο ήταν το Ελληνικό Δημόσιο. Αυτό που λέω είναι απλό. Αν μπορούν οι τράπεζες και οι παραχωρησιούχοι να εξηγήσουν στην ελληνική κοινωνία πως μπορούν να μη χρησιμοποιούν τους αυτοκινητοδρόμους, είναι καλό να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να εξηγήσουν, για παράδειγμα, πώς είναι λογικό να έχουμε επτά σταθ΅ούς σε έναν δή΅ο, πώς είναι δυνατόν οι κάτοικοι περιοχών να μην έχουν εναλλακτικές διελεύσεις και να σκοτώνεται ο κόσμος με τις νταλίκες στους παράδρομους και όλα τα άλλα δυσάρεστα που συμβαίνουν τα τελευταία 10 χρόνια στα έργα. Εκείνο που πρέπει να ξέρουν καλά σήμερα είναι ότι υπάρχει μια κυβέρνηση που θα είναι δίπλα στην κοινωνία και στις αντιδράσεις της. Ιδιαίτερα όταν υπάρχουν δίκαια αιτήματα για τους αυτοκινητόδρομους. Το ίδιο θα ισχύσει και για τα ολοκληρωμένα έργα της Αττικής Οδού και της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, με στόχο να υπάρξουν μειώσεις στα διόδια, χωρίς ό΅ως επιμήκυνση των συμβάσεων παραχώρησης όπως ίσως φαντάζονται κάποιοι".
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15634
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας με την υπ΄ αριθμ. 2036/2015 απόφασή του αποφάνηκε ότι ο χαρακτηρισμός μιας περιοχής ως Εθνικού Πάρκου σύμφωνα με τις συνταγματικές επιταγές (άρθρο 24 Συντάγματος) και τη νομοθεσία, δεν πρέπει να γίνεται με υπουργική απόφαση, αλλά με Προεδρικό Διάταγμα.
       
      Αναλυτικότερα, ο Δικηγορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης είχε προσφύγει στο ΣτΕ και ζητούσε να ακυρωθεί υπουργική απόφαση του 2008 με την οποία τροποποιήθηκε προγενέστερη του 2004 που χαρακτήριζε τις λίμνες Βόλβη - Κορώνεια και Μακεδονικά Τέμπη ως Εθνικό Πάρκο. Παράλληλα, με την ίδια απόφαση καθορίστηκαν οι ζώνες προστασίας, οι όροι και οι περιορισμοί δόμησης στον περιβάλλοντα χώρο των λιμνών.
       
      Ο Σύλλογος υποστήριζε ότι με την τροποιητική απόφαση του 2008 θα υποβαθμίσει το καθεστώς προστασίας των εν λόγω λιμνών και του υγροτοπικού συστήματος τους των γύρο περιοχών.
       
      Όπως είναι γνωστό οι εν λόγω λίμνες αποτελούν υγροβιότοπους διεθνούς ενδιαφέροντος και έχουν συμπεριληφθεί στη σύμβαση "Ραμσάρ" (σύμβαση για τους Υγροτόπους Διεθνούς Σημασίας ως Ενδιαιτήματος για τα Υδρόβια Πτηνά).
       
      Το ΣτΕ έκανε δεκτή την προσφυγή του Δικηγορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης και έκρινε μη νόμιμη την επίμαχη τροποποιητική υπουργική απόφαση του 2008, καθώς η αρχική του 2004 είχε προσωρινή ισχύει για μια τριετία και έπρεπε στην συνέχεια να εκδοθεί σχετικό Προεδρικό Διάταγμα, το οποίο όμως δεν εκδόθηκε.
       
      Τέλος, το ΣτΕ ανέπεμψε την υπόθεση στα αρμόδια υπουργεία προκειμένου να εκδοθεί Προεδρικό Διάταγμα χαρακτηρισμού των επίμαχων λιμνών ως Εθνικό Πάρκο.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/131030/ste-ethnika-parka-me-ekdosi-proedrikoy-diatagmatos#.VWx9KhDiBhQ.facebook
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πέρυσι τέτοιο καιρό είχατε διαβάσει στο econews.gr για τον Μπόγια Σλατ, έναν εικοσάχρονο πλέον Ολλανδό φοιτητή που έχει αναπτύξει μια καινοτόμο μέθοδο για να καθαρίσει τους ωκεανούς της Γης από τα πλαστικά απορρίμματα.
       
      Το σύστημα με την ονομασία Ocean Clean Up που ανέπτυξε ο Σλατ ήταν φέτος υποψήφιο στα βραβεία πράσινης τεχνολογίας Green Tec Awards που απονεμήθηκαν στις 29 Μαΐου στο Βερολίνο, στην κατηγορία «Νερό και λύματα».
       
      —Πώς λειτουργεί
       
      Η ιδέα του Σλατ είναι η αξιοποίηση των φυσικών ρευμάτων των ωκεανών για την ώθηση των σκουπιδιών σε πλατφόρμες απ’ όπου μπορούν να συλλεχθούν με ευκολία. Το σύστημα είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να παγιδεύει τα σκουπίδια αλλά να μην ενοχλεί το θαλάσσιο οικοσύστημα.
       
      Πρόκειται στην ουσία για ένα σύστημα σωληνώσεων που μοιάζουν με σημαδούρες και εκτείνονται σε έκταση 100 χιλιομέτρων. Κάτω από τις σημαδούρες έχουν αγκιστρωθεί “πίνακες” μήκους τριών μέτρων που εγκλωβίζουν τα σκουπίδια.
       
      Κίνδυνος δεν υπάρχει για τη θαλάσσια χλωρίδα και πανίδα αφού οι πίνακες είναι αρκετά μεγάλοι για να παγιδεύσουν τα σκουπίδια, αλλά αρκετά μικροί για να μην ενοχλήσουν το θαλάσσιο οικοσύστημα.
       
      Η μέθοδος του Μπόγιαν, σύμφωνα με έρευνες, θα μπορούσε να καθαρίσει τα μισά απορρίμματα που ρυπαίνουν τον Ειρηνικό Ωκεανό σε μια δεκαετία.
       
      Δείτε το video με τη συσκευή!
       

       
       
      —Η μεγάλη δίνη των σκουπιδιών
       
      Απώτερος στόχος του φιλόδοξου Ολλανδού είναι να αντιμετωπίσει τη «μεγάλη δίνη των σκουπιδιών του Ειρηνικού».
       
      Η συγκεκριμένη «δίνη» είναι στην ουσία δύο τεράστιες κηλίδες από διαλυμένο και θρυμματισμένο πλαστικό που έχουν δημιουργηθεί στον Ειρηνικό Ωκεανό. Πρόκειται για έναν τοξικός πολτό πλαστικού με πάχος δέκα μέτρων.
       
      Σύμφωνα με εκτιμήσεις, περισσότερα από ένα εκατομμύριο θαλασσοπούλια και περισσότερα από 100.000 θαλάσσια θηλαστικά και χελώνες πνίγονται κάθε χρόνο εξαιτίας των πλαστικών απορριμάτων που είτε καταπίνουν ή παγιδεύονται σε αυτά.
       
      Το πιο επικίνδυνο όμως είναι ότι αυτού του είδους η «τροφή» λειτουργεί σαν βραδυφλεγής βόμβα για τον άνθρωπο. Έρευνες έχουν αποδείξει ότι έμμονοι οργανικοί ρύποι (POP), όπως διοξίνες ή παρασιτοκτόνα, εισέρχονται στον ανθρώπινο οργανισμό μέσω των θαλάσσιων ειδών και των λιπαρών ψαριών.
       
      —Πλώρη για τον Ειρηνικό
       
      Η νέα αποστολή του Σλατ είναι να λάβει βέρος σε ένα από μεγαλύτερα τεχνολογικά συνέδρια του κόσμου, αυτό της Σεούλ παρουσιάζοντας μια νέα πρωτοβουλία στο πλαίσιο του προγράμματος Ocean Clean Up, το Mega Expedition: φέτος τον Αύγουστο πενήντα ιστιοπλοϊκά σκάφη θα «οργώσουν» μια επιφάνεια 3.500.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων ανάμεσα στη Χαβάη και την Καλιφόρνια για να χαρτογραφήσουν σε υψηλή ανάλυση το τοξικό μείγμα πλαστικού στον Ειρηνικό Ωκεανό.
       
      Την πρωτοβουλία υποστηρίζουν οι διοργανωτές των ιστιοπλοΐκών αγώνων Transpac, που έχουν αναλάβει την επάνδρωση των σκαφών.
       
      «Όταν θέλεις να καθαρίσεις τους ωκεανούς πρέπει να ξέρεις πρώτα από όλα πόσο πλαστικό υπάρχει εκεί έξω» λέει ο Σλατ.
       
      «Το να αντιμετωπίσουμε» συνεχίζει «το παγκόσμιο πρόβλημα των σκουπιδιών στους ωκεανούς είναι μια από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές προκλήσεις, που αντιμετωπίζει σήμερα η ανθρωπότητα. Όχι μόνο διότι αυτός ο καθαρισμός θα συμβάλλει σε καθαρότερα ύδατα και ακτές, αλλά ταυτόχρονα αποτελεί ένα βασικό βήμα προς τον στόχο μας για τον καθαρισμό της «μεγάλης δίνης των σκουπιδιών του Ειρηνικού». Αυτή η ανάπτυξη του προγράμματος θα μας επιτρέψει τη μελέτη απόδοσης του συστήματος με την πάροδο του χρόνου».
       
      Τον στόλο της αποστολής θα καλωσορίσει «περήφανα», όπως λέει, στο λιμάνι του Λος Άντζελες αυτό το καλοκαίρι ο δήμαρχος της πόλης, Έρικ Γκαρέτι, ο οποίος εκτιμά ότι η αποστολή Mega Expedition θα είναι και επιτυχής και αποδοτική.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/06/01/boyan-slat-expedition-122653/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ανοιχτή και δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση ξεκινά ο δήμος Αθηναίων για τη μελλοντική χρήση τεσσάρων δημοτικών κτιρίων και εγκαταστάσεων. Δημότες, κάτοικοι, οργανισμοί, φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και εκπρόσωποι της Κοινωνίας των Πολιτών καλούνται να πουν τη γνώμη και τις ιδέες τους για το νέο πρόσωπο που αποκτούν τέσσερα κτίρια - τοπόσημα για την πρωτεύουσα.
      Ανοιχτή και δημόσια ηλεκτρονική διαβούλευση ξεκινά ο δήμος Αθηναίων για τη μελλοντική χρήση τεσσάρων δημοτικών κτιρίων και εγκαταστάσεων. Δημότες, κάτοικοι, οργανισμοί, φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και εκπρόσωποι της Κοινωνίας των Πολιτών καλούνται να πουν τη γνώμη και τις ιδέες τους για το νέο πρόσωπο που αποκτούν τέσσερα κτίρια - τοπόσημα για την πρωτεύουσα.
       
      Στόχος της ηλεκτρονικής διαβούλευσης, που θα διαρκέσει έως τις 20 Ιουνίου είναι η κατάθεση προτάσεων, ιδεών και εμπειριών για τον τρόπο λειτουργίας:
       
      1) του κτιρίου του ΕΒΕΑ στην οδό Αμερικής 8,
       
      2) του διατηρητέου κτιρίου, επί της οδού Θεοτοκοπούλου 34
       
      3) του Σεράφειου Κολυμβητηρίου - αθλητικού πολιτιστικού κέντρου
       
      4) και της Δημοτικής Αγοράς Κυψέλης στην οδό Φωκίωνος Νέγρη
       
      Οι απόψεις κατατίθενται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα http://consultations.daem.gr
       
      Προτεραιότητα του δήμου Αθηναίων είναι η συμμετοχή των πολιτών, των φορέων, της Κοινωνίας των Πολιτών, των Πανεπιστημίων και των Επιμελητηρίων σε ένα ευρύ δημοκρατικό δίκτυο δημόσιας συζήτησης για την εικόνα και την λειτουργία της πόλης, αξιοποιώντας και τις δυνατότητες της ηλεκτρονικής διαβούλευσης.
       
      Τα τέσσερα έργα του δήμου Αθηναίων χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκούς πόρους, στο πλαίσιο του μεγάλου αναπτυξιακού προγράμματος, «Έργο Αθήνα» και ολοκληρώνονται το διάστημα 2015 - 2016.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=15632
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Είναι δυνατή η φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων χωρίς τη χρήση καλωδίων;
       
      Στη Σαραγόσα της Ισπανίας επιστήμονες δημιούργησαν έναν πειραματικό σταθμό ασύρματης φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα που δεν μοιάζει με κανέναν άλλο.
       
      Ο σταθμός είναι σε θέση να φορτίζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή φορτηγά σε μόλις περίπου 20 λεπτά.
       
      Η μηχανικός Λούρντ Γκαρσία της Endesa
      περιγράφει τη λειτουργία:«Το σύστημα λειτουργεί με πηνία που είναι θαμμένα κάτω από την άσφαλτο του σταθμού φόρτισης. Είναι μια επαγωγική τεχνολογία. Αυτό το πηνίο ενεργοποιείται από το ηλεκτρικό δίκτυο. Όταν το όχημα βρίσκεται στο σωστό σημείο στο σταθμό φόρτισης, γίνεται μια σύνδεση μεταξύ των πηνίων και του αυτοκινήτου. Τα πηνία μεταφέρουν ενέργεια στο αυτοκίνητο. Είναι ένα πολύ ευέλικτο, αρθρωτό σύστημα. Μπορείτε να φορτίσετε αυτοκίνητα, φορτηγά ή ηλεκτρικά λεωφορεία ».
       
      Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η επαγωγική τεχνολογία φόρτισης είναι ευκολότερη, ασφαλέστερη, πιο ανθεκτική σε βανδαλισμούς.
       
      Για το Χοσέ Φρανσίσκο Σανς Οσόριο μηχανικό του Ερευνητικού Κέντρου Ενεργειακών πηγών και κατανάλωσης «Όσον αφορά τα ηλεκτρονικά, έχουμε αναπτύξει το 99% του δυναμικού και έχουμε ό, τι χρειάζεται για την παραγωγή ενός αποτελεσματικού ασύρματου σταθμού φόρτισης. Το υπόλοιπο έργο αφορά στα πηνία, εκεί είναι που υστερούμε. Πρέπει να βρούμε κατασκευαστές πηνίων που να ενδιαφέρονται για αυτό το προϊόν. Αλλά αυτά τα πηνία είναι καινοτόμα, και γι‘αυτό είναι δύσκολο να βρούμε πιθανούς κατασκευαστές».
       
      Ο σταθμός κατασκευάστηκε από επιστήμονες ενός ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος που αποσκοπεί στη βελτίωση της κοινωνικής αποδοχής των ηλεκτρικών οχημάτων.
       
      Προπομπός του υπήρξε το ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα FABRIC στο οποίο συντονιστής ήταν το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Συστημάτος Επικοινωνιών και Υπολογιστών ΕΠΙΣΕΥ του “ΕΜΠ”.
       
      Οι ερευνητές λένε ότι απευθύνεται σε τρία επίπεδα τεχνικών προκλήσεων. Αναλυτικά περιγράφει τα τρία επίπεδα ο μηχανικός Αξελ Μπάρκοου,συντονιστής του προγράμματος Unplugged:
      «Καταρχάς στο επίπεδο της επικοινωνίας ώστε να υπάρξει λειτουργική επικοινωνία μεταξύ του αυτοκινήτου και των έργων υποδομής.Δεύτερον στο επίπεδο της μεταφοράς ενέργειας. Πώς,δηλαδή, μπορεί ένα αυτοκίνητο 3,7 KW να φορτισθεί ακόμη και σε ένα σταθμό φόρτισης των 50 KW.Τέλος, είχαμε την αντιμετώπιση του προβλήματος της θέσης.Η σωστή τοποθέτηση πάνω στα πηνία που βρίσκονται κάτω από το σταθμό έχει μεγάλο αντίκτυπο στην επάρκεια της φόρτισης ».
       
      Πώς μπορούν οι οδηγοί να εκμεταλλευτούν στο έπακρο αυτή την τεχνολογία;
       
      Ειδικοί μηχανικοί εργάστηκαν για να αναπτύξουν ένα σύστημα που θα μπορούσε να βοηθήσει τους οδηγούς να τοποθετούν τα αυτοκίνητά τους ακριβώς πάνω στα πηνία φόρτισης, έτσι ώστε να μην γίνει καμιά σπατάλη ενέργειας.
       
      Γι ‘αυτό θα έπρεπε να εξετάσουν τα μαγνητικά πεδία, να μελετήσουν τις οπτικές ίνες και την ανάπτυξη αλγοριθμων.
       
      Για τον ηλεκτρολόγο μηχανικό Γιοργκ Κάουφεν:«Με την ολοκλήρωση της έρευνάς μας είμαστε σε ένα σημείο όπου με μια κάμερα και ένα σύστημα υποστήριξης αναγνώρισης ραδιοσυχνοτήτων (RFID) μπορούμε να καθοδηγήσουμε τον οδηγό να πλησιάσει ένα επαγωγικό σύστημα φόρτισης με σωστό τρόπο.»
       
      Περισσότερη έρευνα είναι,πλέον, αναγκαία ώστε να αυξηθούν οι δυνατότητες και η διαλειτουργικότητα των σταθμών
      φόρτισης, λένε οι επιστήμονες.
       
      «Δουλεύουμε σε μια δεδομένη συχνότητα.Οι άλλες χώρες εργάζονται με διαφορετική συχνότητα. Γι ‘αυτό πρέπει να εναρμονιστούν αυτές τις συχνότητες. Θα πρέπει επίσης να συμφωνήσουμε στο μέγεθος των σπειρών,όπως και στις αποστάσεις των ηλεκτρικών εκπομπών. Όλα αυτά είναι αναγκαία για το σύστημα ώστε να είναι πλήρως διαλειτουργικό »,τονίζει ο μηχανικός Χοσέ Φρανσίσκο Σανς Οσόριο.
       
      Ο συντονιστής του προγράμματος Άξελ Μπάρκοου είναι σαφής:
      «Νομίζω ότι όσον αφορά στα αυτοκίνητα είμαστε πολύ κοντά σε μια μαζική παραγωγή. Θα δούμε οχήματα να είναι εξοπλισμένα με την επαγωγική τεχνολογία φόρτισης μέσα στα επόμενα ένα με δύο χρόνια».
       
      Το επόμενο μεγάλο κεφάλαιο, καταλήγουν οι ερευνητές, είναι ο τρόπος με τον οποίο θα δημιουργήσουν ένα δυναμικό σύστημα φόρτισης, που θα επιτρέπει στα οχήματα να επαναφορτίζονται, ενώ θα βρίσκονται εν κινήσει στο δρόμο.
       
      Δείτε το σχετικό video: http://gr.euronews.com/2015/05/22/recharging-without-cables-the-road-ahead-for-electric-cars/
       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2015/05/22/recharging-without-cables-the-road-ahead-for-electric-cars/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ανακοίνωση με θέμα 100 μέρες περιβαλλοντικής μοναξιάς εξέδωσε η WWF αναφέροντας μεταξύ άλλων σχετικά με την νομιμοποίηση των αυθαιρέτων ότι "τώρα δημιουργούνται τετελεσμένα και έννομα συμφέροντα από νομοθετικές ρυθμίσεις μικροτακτοποιήσεων, που όμως έχουν περιπλέξει απίστευτα τη νομοθεσία, εντείνουν την ανασφάλεια δικαίου για πολίτες και επενδυτές και, βέβαια, διαιωνίζουν την πολιτική κοροϊδία εις βάρος όσων σέβονται τους νόμους, ως κοινούς κανόνες για τη σωστή λειτουργία ενός σύγχρονου και δίκαιου κράτους".
       
      Δείτε όλη την ανακοίνωση:
       
      " Όταν στις 26 Φεβρουαρίου στείλαμε στη νέα Κυβέρνηση ευχές για περιβαλλοντικά επωφελή θητεία, μαζί με μια λίστα από επείγουσες προτεραιότητες ανακοπής της ραγδαίας οπισθοδρόμησης σε πολιτικές και νομοθεσία για τη φύση, ελπίζαμε πως τουλάχιστον τα «ευκολάκια» θα δρομολογούνταν άμεσα: η άμεση, δίχως κανένα δημοσιονομικό κόστος κατάργηση «φωτογραφικών» και περιβαλλοντικά καταστροφικών νόμων φάνταζε στα δικά μας μάτια εφικτή. Ποιος άλλωστε μπορεί να ξεχάσει τον σκανδαλωδώς πελατειακό και δασοκτόνο νόμο 4315/2014 που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο του 2014, ενώ φαινόταν πως η χώρα πάει για εκλογές;
       
      Η πραγματικότητα όμως μετά τις εκλογές ήταν αμήχανα διαφορετική: το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) που παρά την προφανή έλλειψη περιβαλλοντικής πολιτικής βούλησης μόλις είχε αρχίσει να συγκροτείται σε έναν ενιαίο διοικητικό οργανισμό διαλύθηκε και συγχωνεύθηκε με τα πολιτικά και οικολογικά «βαριά» αντικείμενα της βιομηχανίας και της αγροτικής παραγωγής.
       
      Η αλλαγή αυτή φαίνεται πως δεν μένει μόνο στους τίτλους και στο ανακάτεμα των συγχωνευμένων υπουργείων, καθώς το περιβάλλον πολιτικά εξατμίστηκε και παραμένει, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, στα αζήτητα. Ο νέος υπερ-υπουργός, Παναγιώτης Λαφαζάνης, δεν έδειξε μέσα σε αυτές τις 100 μέρες κάποια περιβαλλοντική ευαισθησία: ασχολείται σχεδόν αποκλειστικά με το μέτωπο της ενέργειας, σηματοδοτώντας με τις πρωτοβουλίες του ένα πρωτοφανές πισωγύρισμα σε εποχές ακόμα πιο «βρώμικης» για το περιβάλλον και τις τσέπες μας ενεργειακής πολιτικής.
       
      Από το μέτωπο της προστασίας της φύσης ο νέος υπουργός απουσιάζει επί της ουσίας εντελώς. Ούτε μια ανακοίνωση δεν είχε την ευαισθησία να βγάλει για πολιτική στήριξη προς τις υπηρεσίες του υπουργείου του, που για πρώτη ίσως φορά συντονίστηκαν για να αντιμετωπίσουν το τραγικό φαινόμενο της εκτεταμένης ανοιξιάτικης λαθροθηρίας, με αποτέλεσμα δημόσιοι λειτουργοί να δεχθούν επιθέσεις στη Ζάκυνθο.
       
      Αυθαίρετα και αιγιαλοί
       
      Αμέσως μετά την ανάληψη των καθηκόντων του, ο νέος υπουργός αναπληρωτής για το περιβάλλον δήλωσε, πως στους νόμους του προκατόχου του «βλέπει κάποια θετικά στοιχεία που εκσυγχρονίζουν τη δημόσια διοίκηση» και πως «δεν πρέπει να καταργηθούν συλλήβδην». Στην άθλια νομοθεσία εξυπηρέτησης πελατειακών συμφερόντων εις βάρος της εθνικής οικονομίας, της δικαιοσύνης απέναντι στους νομοταγείς πολίτες και του κοινού μας αγαθού που λέγεται «Περιβάλλον», αναφερόταν ο νέος υπουργός που αναπληρώνει τον υπερ-υπουργό σε θέματα περιβάλλοντος. Έτσι, καμία από τις επονείδιστες διατάξεις δεν αγγίχθηκαν μέσα στις 100 πρώτες μέρες της νέας Κυβέρνησης. Αποτέλεσμα; Τώρα δημιουργούνται τετελεσμένα και έννομα συμφέροντα από νομοθετικές ρυθμίσεις μικροτακτοποιήσεων, που όμως έχουν περιπλέξει απίστευτα τη νομοθεσία, εντείνουν την ανασφάλεια δικαίου για πολίτες και επενδυτές και, βέβαια, διαιωνίζουν την πολιτική κοροϊδία εις βάρος όσων σέβονται τους νόμους, ως κοινούς κανόνες για τη σωστή λειτουργία ενός σύγχρονου και δίκαιου κράτους.
       
      Όμως και σε φαινομενικά πιο ξεκάθαρα πεδία, όπως τα αυθαίρετα και ο αιγιαλός, η πραγματικότητα απέχει πολύ από την προ εκλογών γραμμή του νικητή της 25ης Ιανουαρίου. Η νομιμοποίηση των αυθαιρέτων είχε επανειλημμένα κατακριθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ ως αντιπολίτευση, αλλά μαθαίνουμε πως ετοιμάζεται νέα ρύθμιση, με νέα κόκκινη γραμμή και με νέο «ευρύ» κοινωνικό διάλογο, από τον οποίο πάντοτε εξαιρούνταν οι περιβαλλοντικές οργανώσεις.
       
      ’λλο μέτωπο: ο αιγιαλός. Αντικείμενο πρόσφατης απόφασης του Ε Τμήματος του ΣτΕ που σπάει το κατεστημένο των περιβαλλοντικά ανυπολόγιστων παραχωρήσεων χρήσης, η παράκτια ζώνη, επίσης, θα συνεχίσει να αποτελεί πεδίο πλουτισμού για ομπρελοκαθίσματα και μπαροκαφετέριες, δίχως την ελάχιστη μέριμνα για τις οικολογικές αντοχές της πολύ ευαίσθητης ακτογραμμής.
       
      Πτολεμαΐδα
       
      Έτερη μεγάλη απογοήτευση (αν και είχε διαφανεί προεκλογικά): η ΔΕΗ δεν θα πάει μπροστά, αλλά θα πάει ακόμα πιο πίσω. Μια από τις πιο ρυπογόνες επιχειρήσεις ηλεκτροπαραγωγής στην Ευρώπη αρνείται πεισματικά, με πολιτικές πλάτες στην ηγεσία του νέου υπερ-υπουργείου παραγωγικής ανασυγκρότησης, περιβάλλοντος και ενέργειας, να καθαρίσει το παραγωγικό της μοντέλο. Η φρενίτιδα για διασφάλιση, σε καιρούς οικονομικής στειρότητας, των 400 εκατομμυρίων ευρω που απαιτούνται για την έναρξη κατασκευής μιας ακόμα ρυπογόνου λιγνιτικής μονάδας, της «Πτολεμαΐδα V», αφήνει άφωνους όσους ξέρουν καλά πως οι καθαρές εναλλακτικές συμφέρουν, τόσο τη ΔΕΗ, όσο και όλους μας.
       
      Μάλλον αυτός είναι και ο λόγος που ο υπερ-υπουργός αφιερώνει μεγάλο μέρος από τον πολύτιμο χρόνο του σε προσπάθειες επαναδιαπραγμάτευσης του κόστους κατασκευής της νέας μονάδας, ενώ πιέζει ώστε στη ΔΕΗ να δοθούν δωρεάν δικαιώματα εκπομπών, με τη δικαιολογία ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε κρίση, οπότε όταν ρυπαίνει καλά θα κάνει να μην πληρώνει. Στη σκόνη αυτού του παραλογισμού ήρθε να προστεθεί και μια νέα εμμονή: η επαναλειτουργία της κατεστραμμένης από πυρκαγιά, γερασμένης και πολύ βρώμικης τρίτης μονάδας της Πτολεμαΐδας.
       
      Βιοποικιλότητα
       
      Την ίδια στιγμή, τίποτα δεν άλλαξε στο συννεφιασμένο μέτωπο των πυρήνων βιοποικιλότητας της Ελλάδας, του Εθνικού Συστήματος Προστατευόμενων Περιοχών. Αντίθετα, όσο πλησιάζουμε στο τέλος του 2015, λήγει και η παράταση ζωής για τους 28 φορείς διαχείρισης που με τελείως ασόβαρη τεκμηρίωση, είτε συγχωνεύθηκαν, είτε καταργήθηκαν με τον ν. 4109/2012. Με αυτήν την άνευ οικονομικού αντικειμένου διάταξη (μιας και μέχρι τότε τουλάχιστον οι φορείς διαχείρισης ήταν ίσως οι μόνοι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης που δεν ελάμβαναν καμία κρατική χρηματοδότηση) κινδυνεύουν εθνικοί θησαυροί, όπως τα εθνικά πάρκα του Δέλτα Αξιού και της Λίμνης Κερκίνης, που στριμώχνονται σε έναν υπερ-φορέα που θα έχει ευθύνη και για την πολύπαθη Λίμνη Κορώνεια.
       
      Είναι σίγουρο πως η αγωνία για το μέλλον της οικονομίας της χώρας είναι διάχυτη και στο νέο υπερ-υπουργείο. Εκείνο που δυστυχώς στις πρώτες τουλάχιστον μέρες της η νέα Κυβέρνηση δείχνει να μην καταλαβαίνει είναι ότι το περιβάλλον είναι «όλα τα λεφτά». Το περιβάλλον είναι πηγή ζωής και πολιτισμού και βάση για την ελληνική οικονομία. Μόνο οικολογικά βιώσιμη μπορεί να είναι η διέξοδος της Ελλάδας από την κρίση και η ανάπτυξη μιας μακροπρόθεσμα ζωντανής οικονομίας. Για να επιτευχθεί αυτό όμως πρέπει κατ αρχήν και επειγόντως, ακόμα και την 101η μέρα να πάρει επιτέλους μπρος το κράτος περιβαλλοντικού δικαίου.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15628
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων ήταν το αντικείμενο της σημερινής συνεδρίασης του Συμβουλίου “Αμυνας, που συνήλθε υπό την προεδρία του υπουργού Εθνικής “Αμυνας Πάνου Καμμένου.
       
      Όπως γνωστοποίησε ο κ. Καμμένος, σε συνομιλία του με τους στρατιωτικούς συντάκτες, δεν πωλείται τίποτε από την ακίνητη περιουσία των Ενόπλων Δυνάμεων, η οποία θα αξιοποιηθεί, μέσω μακροχρόνιων μισθώσεων. Και διευκρίνισε ότι δεν ενοποιούνται τα περιουσιακά στοιχεία των Τριών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων.
       
      Όπως είπε ο υπουργός, τα ποσά που θα αποφέρει η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας θα διατεθούν, κατά προτεραιότητα, στο προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων – εν ενεργεία και εν αποστρατεία – κι ένα άλλο μέρος τους θα διατεθεί στα Μετοχικά Ταμεία των Κλάδων.
       
      Στόχος του υπουργείου είναι η αξιοποίηση των «καθαρών» ακινήτων – δηλαδή εκείνων για τα οποία δεν υπάρχουν διεκδικήσεις – να αποφέρει έσοδα ύψους 1,1 δισ. ευρώ ετησίως.
       
      Όπως εξήγησε ο κ. Καμμένος, η διαδικασία θα γίνεται μέσω διαδικτύου. Θα δίνεται ένα χρονικό περιθώριο στους ενδιαφερομένους να καταθέσουν τις προσφορές τους και εκείνος που θα δώσει το υψηλότερο τίμημα θα αξιοποιεί το ακίνητο μέσω μακροχρόνιας μίσθωσης.
       
      Ο υπουργός Εθνικής “Αμυνας εξήγγειλε, επίσης, τη δημιουργία ενός πρότυπου οικισμού στο στρατόπεδο στη Μαλακάσα, όπου είχε σημειωθεί η έκρηξη των πυρομαχικών, τη δεκαετία του ’80, για την κάλυψη των στεγαστικών αναγκών των στρατιωτικών της ευρύτερης περιοχής. Στο στρατόπεδο θα υπάρχει σχολείο και εκκλησία. Δεδομένου δε ότι πρόκειται περί στρατιωτικού χώρου, τις εργασίες για τη δημιουργία του οικισμού θα εκτελέσει η νεοσυσταθείσα Διακλαδική Διοίκηση Κατασκευής Έργων Ειδικού Σκοπού με τον επιχειρησιακό τίτλο ΔΙΔΕΡΓΩΝ (πρώην ΜΟΜΑ).
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%84%CE%BF-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CE%AC%CE%BC%CF%85%CE%BD%CE%B1%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AC-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BF/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Χιλιάδες άνθρωποι συνέρρευσαν την Παρασκευή στη Νέα Υόρκη για τα εγκαίνια του νέου παρατηρητηρίου του World Trade Center, το οποίο θεωρείται σύμβολο της "ανθεκτικότητας" της πόλης, 14 χρόνια μετά τις πολύνεκρες επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου.
       
      Τα εγκαίνια τελέστηκαν νωρίς το πρωί και αμέσως σχηματίστηκαν μεγάλες ουρές ανθρώπων που επιθυμούσαν να επισκεφθούν το παρατηρητήριο και να απολαύσουν την εντυπωσιακή θέα από τον 100ό, τον 101ο και τον 102ο όροφο του πύργου, του "One WTC", στο νότιο Μανχάταν.
      Ο Μάικλ Λάνζα, 32 ετών, έφτασε στο σημείο κρατώντας μια πελώρια αμερικανική σημαία. "Είναι σημαντικό να βρίσκομαι εδώ. Υπηρέτησα στον στρατό για τρία χρόνια, ο παππούς μου πολέμησε στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο", σχολίασε.
       
      Ο πύργος και το παρατηρητήριό του είναι "ένα σύμβολο της αντίστασης της Αμερικής. Αποφασίσαμε, μέσα από την οδύνη της 11ης Σεπτεμβρίου, να οικοδομήσουμε κάτι ωραιότερο, μεγαλύτερο και πιο σταθερό από ποτέ. Για μένα, αυτό είναι το αμερικάνικο πνεύμα", πρόσθεσε ο βετεράνος που περίμενε υπομονετικά από το πρωί μολονότι είχε κόψει εισιτήριο για να ανέβει στο WTC στις 6 το απόγευμα.
       
      Ο Τζιμ Βερμίρ, ένας άνδρας από την Άιοβα που έφτασε στη Νέα Υόρκη με τη σύζυγό του για να γιορτάσουν την επέτειο του γάμου τους, ήταν από τους πρώτους που κατέβηκαν από το παρατηρητήριο. "Η θέα είναι μαγευτική. Έκαναν καλή δουλειά. Δεν βασίστηκαν στο παρελθόν, είναι ένα μνημείο για το μέλλον, μια αναγέννηση", είπε.
       
      Σε ύψος 380 μέτρων, με πανοραμική θέα σε όλη την πόλη, οι επισκέπτες μπορούν να θαυμάσουν όλα τα μνημεία και τα ιστορικά ορόσημα της Νέας Υόρκης, από το Άγαλμα της Ελευθερίας στο νότια, το Εμπάιαρ Στέιτ Μπίλντινγκ και το Σέντραλ Παρκ στα βόρεια μέχρι και τη Γέφυρα του Μπρούκλιν στα ανατολικά. Όταν ο καιρός είναι καλός, από το παρατηρητήριο η ορατότητα φτάνει τα 80 χιλιόμετρα.
       
      Ο ανελκυστήρας του WTC είναι από μόνος του ένα αξιοθέατο: χρειάζεται 47 δευτερόλεπτα για να φτάσει στον 102ο όροφο. Κατά τη διάρκεια της ανόδου σε οθόνες προβάλλεται η οικοδόμηση της Νέας Υόρκης, από τον 16ο αιώνα μέχρι σήμερα. Για δέκατα του δευτερολέπτου εμφανίζονται και οι δύο προηγούμενοι πύργοι του WTC που γκρεμίστηκαν το 2001.
       
      Στην είσοδο του παρατηρητηρίου οι επισκέπτες περνούν από έλεγχο ασφαλείας, παρόμοιο με αυτόν που γίνεται στα αεροδρόμια, όμως αυτό δεν φάνηκε να ενοχλεί κανέναν.
       
      Το παρατηρητήριο θα λειτουργεί όλες τις ημέρες της εβδομάδας και το εισιτήριο στοιχίζει 32 δολάρια για τους μεγάλους και 26 για τα παιδιά. Την πρώτη χρονιά εκτιμάται ότι θα το επισκεφθούν 3-4 εκατομμύρια άνθρωποι.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/30487-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CF%85%CF%8C%CF%81%CE%BA%CE%B7-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-world-trade-center
       
      Δείτε την σχετική σελίδα: http://www.911memorial.org/
       

       

       

      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Το ΑΕΠ των ΗΠΑ φτάνει τα 16,7 τρισ. δολάρια. Ποιές 50 χώρες νομίζετε εσείς ότι παράγουν το συνολικό ΑΕΠ των ΗΠΑ; Μην βγάλετε τα κομπιουτεράκια. Την δουλειά την έκανε ο καθηγητής Οικονομικών Μαρκ Πέρυ του American Enterprise Institute. Και ιδού ο χάρτης. Και δεν βρήκε οποιεσδήποτε χώρες, αλλά εκείνες που το ΑΕΠ της κάθε μιας αντιστοιχεί με το παραγόμενο ΑΕΠ της κάθε μιας από τις αμερικανικές Πολιτείες. Ποια είναι η Ελλάδα;
       

       
      Η Πολιτεία με το ΑΕΠ της Ελλάδας (στοιχεία του 2013 αλλά ο ίδιος υπόσχεται να τον επικαιροποιήσει σύντομα) είναι το Κονέκτικατ. Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Αγγλίας και συνορεύει με το Ρόουντ Άιλαντ, τη Μασαχουσέτη και τη Νέα Υόρκη. Η έκτασή της είναι 14.357 τετραγωνικά χιλιόμετρα (131.957 της Ελλάδας) και ο πληθυσμός της είναι 3.580.700 άτομα (10.816.286 στην Ελλάδα). Το ΑΕΠ και των δύο είναι 266 δισ. ευρώ (στοιχεία 2013).
       
      Πηγή: http://www.huffingtonpost.gr/2015/05/29/diethnes-xartis-ipa_n_7466228.html?1432878486
      Περισσότερα...

      4

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.