Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Ένα δυναμικό ψηφιακό μέσο ενημέρωσης στα ελληνικά, το CNN.gr, το οποίο «θα συνδυάζει την άριστη προβολή της διεθνούς ειδησεογραφίας με το αμιγώς ελληνικό περιεχόμενο», πρόκειται να λανσάρει το CNN International Commercial Group, σε συνεργασία με την DPG Digital Media.
       
      Το CNN.gr, που θα είναι διαθέσιμο τόσο online, όσο και μέσω mobile εφαρμογής, θα προσφέρει περιεχόμενο εθνικού και τοπικού ενδιαφέροντος, ενώ παράλληλα θα καλύπτει και τη διεθνή ειδησεογραφία και τα μεγάλα γεγονότα μέσα από τα ρεπορτάζ του CNN και του συνεργαζόμενου δικτύου του.
       
      «Φιλοδοξία μας είναι να συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε το CNN και να προσφέρουμε την αναγνωρισμένη δημοσιογραφική μας ποιότητα σε σημαντικές αγορές, όπου φέρουν τις απαραίτητες συνθήκες και δυναμική» δήλωσε ο Rani R. Raad, Chief Commercial Officer του CNN International. «Σε έναν κόσμο που γίνεται ολοένα και περισσότερο ψηφιακός, είμαι ενθουσιασμένος που καλωσορίζω το CNN.gr ως μια αυτόνομη υπηρεσία ενημέρωσης με τη σφραγίδα του CNN, και το οποίο ξεκινάμε με έναν πολύ σημαντικό συνεργάτη», προσέθεσε.
       
      «Με την Ελλάδα στο επίκεντρο της προσοχής των Μέσων διεθνώς, είναι η ιδανική στιγμή να προσφέρουμε στο Ελληνικό κοινό το περιεχόμενο του CNN στα Ελληνικά και, ταυτόχρονα, να επεκτείνουμε τις ειδησεογραφικές πηγές του δικού μας δικτύου στη χώρα», δήλωσε από την πλευρά του ο Greg Beitchman, Vice President, Content and Partnerships του CNN International. .
       
      Ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος, πρόεδρος του DPG Group εξέφρασε την ικανοποίησή του που ο όμιλος γίνεται μέλος «της διεθνούς οικογένειας του CNN μέσα από αυτή τη στρατηγική συνεργασία» και σημείωσε ότι «το CNN.gr στοχεύει να προσφέρει άμεσα και με ακρίβεια ελληνική και διεθνή ειδησεογραφία, με τη μοναδική σφραγίδα ποιότητας του CNN σε όλο το ελληνόφωνο κοινό, φέρνοντας παράλληλα και τους Έλληνες της διασποράς πιο κοντά στη μητέρα πατρίδα».
       
      Τα γραφεία σύνταξης του CNN.gr θα έχουν ως έδρα την Αθήνα, όπου θα τους παρέχεται στενή και συνεχής υποστήριξη από το CNN London, το μεγαλύτερο διεθνές γραφείο του CNN. Παράλληλα, η συνεργασία με την DPG Digital Media θα επεκτείνει τις ειδησεογραφικές πηγές του CNN στην Ελλάδα.
       
      Σχετικά με το CNN International
       
      Οι ειδησεογραφικές υπηρεσίες του CNN είναι διαθέσιμες σε έξι διαφορετικές γλώσσες σε όλες τις σημαντικές πλατφόρμες στην τηλεόραση, το internet και το mobile, φτάνοντας σε περισσότερα από 395 εκατομμύρια σπίτια σε ολόκληρη την υφήλιο. Το CNN International είναι το κορυφαίο διεθνές τηλεοπτικό κανάλι για ενημέρωση, σύμφωνα με έρευνες στην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική, την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και τη Λατινική Αμερική, ενώ έχει αναβαθμισμένη παρουσία στις Η.Π.Α. μέσα από το πρόσφατο λανσάρισμα του CNNgo. Έχει κερδίσει πολλαπλά σημαντικά βραβεία κατά τη διάρκεια των ετών για το δημοσιογραφικό του έργο, με πιο πρόσφατα τα Asian Television Award Cable & Satellite Network και Channel of the Year, ενώ έχει κερδίσει δύο φορές το βραβείο Royal Television Society News Channel of the Year. Το CNN Digital είναι κορυφαίο δίκτυο ενημέρωσης μέσω online, mobile και social media. Το CNN έχει συνολικά 41 ειδησεογραφικά γραφεία και πάνω από 1.100 συνεργάτες παγκοσμίως μέσω του CNN Newsource. Το CNN International είναι μέλος του Turner Broadcasting System, Inc., μιας εκ των εταιριών της Time Warner.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/138225/erhetai-cnngr#.Vbo0oUSTs5s.facebook
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σημαντικές υπερτιμολογήσες στην Εγνατία Οδό, που σημαίνουν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ζημιά για το ελληνικό Δημόσιο, αποκαλύπτουν οι πρώτοι έλεγχοι των συμβάσεων του έργου, τις οποίες περνάει ήδη από ενδελεχή έλεγχο το Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων.
       
      Σε έλεγχο που έγινε πριν από δυο μήνες από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε τρεις εργολαβίες της Εγνατίας Οδού, αποκαλύφθηκαν υπερτιμολογήσεις, συνολικού ύψους 104 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το αρμόδιο υπουργείο, πρόκειται για συμβάσεις που αφορούσαν τα τμήματα Παναγία-Γρεβενά, Δερβένι-Σέρρες-Προμαχώνας και Αρδάνιο-Ορμένιο που είχαν κατασκευαστεί από τις εταιρείες ΑΤΤΙΚΑΤ και Παντεχνική.
       
      Το πρόβλημα που δημιουργείται τώρα για το υπουργείο, προκύπτει από το γεγονός ότι και οι δυο εταιρείες έχουν «υπαχθεί» στο άρθρο 99 και αναζητούνται οι νομικοί τρόποι για να επιστρέψουν τα χρήματα στα δημόσια ταμεία.
       
      Πάντως, ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, έδωσε εντολή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Έργων να προχωρήσουν σε εξονυχιστικό έλεγχο και των υπόλοιπων συμβάσεων της Εγνατίας Οδού, καθώς, όπως αναφέρει ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Γιώργος Δέδες, «υπάρχουν υποψίες και για άλλες συμβάσεις» και θα αναζητηθούν και ποινικές ευθύνες.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/ypertimologiseis-ypsoys-104-ekat-eyro-stin-egnatia-odo
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Ο νέος αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης θέλει να κάνει ένα λίφτινγκ δικαιοσύνης στον ΕΝΦΙΑ του 2015. Το αν θα προλάβει ή αν θα τον αφήσει η τρόικα μένει να ξεκαθαρίσει τις επόμενες ημέρες.
       
      Ο ίδιος φωτογραφίζει το πεδίο των επιχειρούμενων παρεμβάσεων. Αναφέρει για παράδειγμα ότι ο ΕΝΦΙΑ είναι φόρος διπλός. Επιβάλλεται από το πρώτο τετραγωνικό ιδιόκτητης ακίνητης περιουσίας σε όλους αλλά συνοδεύεται και από ένα καπέλο συμπληρωματικού φόρου για όσους έχουν ακίνητη περιουσία πάνω από 300.000 ευρώ.
       
      Με βάση τις κυβερνητικές διακηρύξεις αναδιανομής των φορολογικών βαρών, το πρώτο πεδίο διερεύνησης παρεμβάσεων είναι ακριβώς αυτή η ισορροπία ανάμεσα στα έσοδα από το φόρο όλων και το φόρο των «πλουσίων».
       
      Τώρα κατά πόσον με την αγορά ακινήτων κλινικά νεκρή επί χρόνια και τις αντικειμενικές αξίες κολλημένες στα επίπεδα του 2007 όποιος έχει ακίνητη περιουσία συνολικής αξίας άνω των 300.000 ευρώ θεωρείται μεγαλοϊδιοκτήτης σηκώνει πολλή κουβέντα.
       
      Αν πάντως η κυβέρνηση αποφασίσει να αυξήσει το συμπληρωματικό φόρο μπορεί να το κάνει με δύο τρόπους. Είτε αυξάνοντας τους συντελεστές, είτε μειώνοντας το όριο πάνω από το οποίο επιβάλλεται ο φόρος π.χ. στις 250.000 ευρώ. Το πρακτικό αποτέλεσμα θα είναι επιβαρύνσεις στους μεσαίους και μεγάλους ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας ώστε να δημιουργηθούν κάποια περιθώρια ελαφρύνσεων στα χαμηλά κλιμάκια.
       
      Το πρόβλημα είναι όμως ότι οι μεγαλοϊδιοκτήτες είναι λίγοι ενώ από την άλλη πλευρά οι μικροϊδιοκτήτες είναι η συντριπτική πλειονότητα.
       
      Τα στοιχεία που συνθέτουν τον χάρτη της ακίνητης περιουσίας των Ελλήνων είναι αποκαλυπτικά. Λιγότεροι από 300.000 φορολογούμενοι εκλήθησαν πέρυσι να πληρώσουν συμπληρωματικό φόρο, σε σύνολο 6,1 εκατομμυρίων ιδιοκτητών οι οποίοι έλαβαν ραβασάκι ΕΝΦΙΑ.
       
      Συγκεκριμένα τα στοιχεία πάνω στα οποία δομήθηκαν ο ΕΝΦΙΑ και ο συμπληρωματικός φόρος δείχνουν ότι:
       
      * 5.569.336 άτομα διαθέτουν κτίσματα (κατοικίες, γραφεία, καταστήματα, αποθήκες κ.λπ.) και οικόπεδα εντός σχεδίου ή οικισμού που η συνολική αντικειμενική αξία τους υπερβαίνει τα 520,49 δισ. ευρώ. Κατά μέσο όρο η αξία των ακινήτων τους ανέρχεται σε 93.456,65 ευρώ.
       
      * Ενας στους δύο ιδιοκτήτες ακινήτων, ή 2.769.177 φορολογούμενοι, έχει στην κατοχή του μικρή ακίνητη περιουσία που δεν υπερβαίνει τις 50.000 ευρώ. Η συνολική αξία των ακινήτων που έχουν οι συγκεκριμένοι φορολογούμενοι ανέρχεται σε 63,56 δισ. ευρώ, με τη μέση αξία να φθάνει τις 22.954,80 ευρώ.
       
      * Κτίσματα και εντός σχεδίου οικόπεδα αξίας από 50.000 έως 100.000 ευρώ διαθέτουν 1.356.081 φορολογούμενοι. Το συνολικό ύψος της περιουσίας τους φθάνει τα 96,83 δισ. ευρώ ή 71.404,53 ευρώ κατά μέσο όρο.
       
      * Ακίνητη περιουσία από 100.000 έως 200.000 έχουν στην κατοχή τους 881.698 φορολογούμενοι, με τη συνολική αξία των ακινήτων τους να φθάνει τα 122,27 δισ. ευρώ ή 138.680,15 ευρώ κατά μέσο όρο.
       
      * Κτίσματα εντός και εκτός σχεδίου και οικόπεδα εντός σχεδίου αξίας από 100.000 έως 200.000 ευρώ διαθέτουν 447.587 φορολογούμενοι ή το 8% των ιδιοκτητών ακινήτων. Το συνολικό ύψος της ακίνητης περιουσίας των συγκεκριμένων φορολογούμενων ανέρχεται σε 132,46 δισ. ευρώ ή σε 125.957,29 ευρώ κατά μέσο όρο.
       
      * 291.322 ιδιοκτήτες ακινήτων εκτός από τον ΕΝΦΙΑ επιβαρύνονται και με συμπληρωματικό φόρο αφού η αντικειμενική αξία των αστικών ακινήτων τους υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ.
       
      * 27.198 είναι οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν αστικά ακίνητα αντικειμενικής αξίας άνω του 1 εκατ. ευρώ.
       
      Τα κενά
      Σε αντιδιαστολή με τις δυσκολίες του εγχειρήματος μειώσεων για τους μικρούς και επιβαρύνσεων για τους μεγάλους, το υπουργείο Οικονομικών αναμένεται να ικανοποιήσει άμεσα το αίτημα της ΠΟΜΙΔΑ για επανάληψη των εκπτώσεων που προβλέφθηκαν πέρυσι για κενά μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα. Η έκπτωση 20% είχε ισχύ για ένα μόνο χρόνο και αν δεν μπλοκαριστεί από την τρόικα αναμένεται να επαναληφθεί και φέτος. Η έκπτωση επηρέασε πέρυσι περίπου 700.000 υπόχρεους ΕΝΦΙΑ.
       
      Και τα ραβασάκια
      Οι όποιες αποφάσεις αλλαγών στο φόρο ακινήτων θα πρέπει να ληφθούν σύντομα. Η κυβέρνηση έχει συμφωνήσει με τους θεσμούς ότι θα εισπράξει φέτος 2,650 δισ. ευρώ από το φόρο ακινήτων και τα λεφτά πρέπει να μπουν στο ταμείο το αργότερο έως το τέλος Φεβρουαρίου. Μπαίνοντας στον Αύγουστο είναι σαφές ότι για να μην περιοριστεί δραματικά ο αριθμός των δόσεων, ο φόρος θα πρέπει να βεβαιωθεί το συντομότερο δυνατό.
       
      Οι δόσεις στην καλύτερη περίπτωση θα είναι έξι, στη χειρότερη μόλις τέσσερις.
       
      Ο νόμος ορίζει την εξόφληση του ΕΝΦΙΑ έως τον ερχόμενο Δεκέμβριο, αλλά αν το υπουργείο Οικονομικών αποφασίσει να ελαφρύνει λίγο το λογαριασμό του πενταμήνου, έχει τη δυνατότητα με μια νομοθετική διάταξη να επιμηκύνει το χρόνο εξόφλησης έως τον ερχόμενο Φεβρουάριο. Έως τον Φεβρουάριο του 2016, έσοδα του προηγουμένου έτους μπορούν να εγγραφούν στον προϋπολογισμό του 2015.
       
      Όσον αφορά τη μείωση των αντικειμενικών αξιών ακινήτων, την οποία είχε απαιτήσει το Συμβούλιο της Επικρατείας έως τον περασμένο Ιούνιο και για την οποία είχε δεσμευθεί η τέως αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Ν. Βαλαβάνη, ο κ. Αλεξιάδης δεν άφησε κανένα περιθώριο, ακόμα και αν υπάρξουν αλλαγές φέτος στις αντικειμενικές – δεν προκύπτει από πουθενά- να επηρεάσουν τον ΕΝΦΙΑ. Θα υπολογιστεί με τις αξίες που ίσχυαν την 1η του έτους, δηλαδή τις αντικειμενικές του 2007.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1351793/ti-paizei-me-thn-anadianomh-toy-enfia.html
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Μόνο δέος προκαλούν οι εικόνες από το λιμάνι του Ρότερνταμ τη στιγμή της μεταφοράς πλοίων, τα οποία δεν ρυμουλκούνται, αλλά βρίσκονται πάνω σε άλλο πλοίο.
       
      Το σκηνικό με το Blue Marlin να μεταφέρει πάνω του 13 πλοία προκαλεί δέος και πραγματικά εντυπωσιάζει.
       
      Δείτε το βίντεο:
       

       
      Πηγή: http://www.ipaideia.gr/deite-pos-metaferontai-13-terastia-ploia-pou-den-pleoun-sti-thalasa-ena-vinteo-pou-prokalei-deos.htm
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Σύμφωνο συνεργασίας μεταξύ της Κ.Ε.Δ.Ε και του Τ.Ε.Ε., υπέγραψαν σήμερα ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας Γιώργος Πατούλης και ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Στασινός. Με το Σύμφωνο συνεργασίας το Τ.Ε.Ε. αναλαμβάνει Τεχνικός Σύμβουλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε όλα τα θέματα αρμοδιότητάς του. Στο πλαίσιο του Συμφώνου, προβλέπεται:
       
      · η σύσταση Μόνιμης Επιτροπής Συνεργασίας Κ.Ε.Δ.Ε.- Τ.Ε.Ε, επικεφαλής της οποίας θα είναι οι πρόεδροι των δύο Φορέων και αντικείμενό της ο σχεδιασμός και η παρακολούθηση της συνεργασίας τους
      · η δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας πληροφόρησης.
       
      Κατά την υπογραφή του συμφώνου, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός δήλωσε:
       
      «Υπογράψαμε σήμερα, ένα σύμφωνο συνεργασίας που αφορά πάρα πολλούς τομείς στους οποίους μπορούν να συνεργαστούν οι δύο φορείς. Γνωρίζετε για παράδειγμα ότι τα θέματα διαχείρισης και εξοικονόμησης ενέργειας όπως επίσης και τα θέματα διαχείρισης απορριμμάτων είναι πολύ σημαντικά , όπως και πολλά άλλα, στα οποία μπορούμε να συνεργαστούμε, γνωρίζοντας ότι το ΤΕΕ είναι ο τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας. Το κάνουμε και πράξη. Από δω και πέρα θα έχουμε καθημερινή συνεργασία με την ΚΕΔΕ και τον κ. Πατούλη. Μια συνεργασία που εξελίσσεται ήδη καιρό τώρα».
       
      Ο Πρόεδρος της ΚΕΔΕ Γιώργος Πατούλης δήλωσε:
       
      «Έχουμε την ιδιαίτερη χαρά να υπογράφουμε ένα σύμφωνο συνεργασίας, μέσα από το οποίο φιλοδοξούμε, ενώνοντας τις δυνάμεις μας με την επιστημονική κοινότητα της χώρας και ιδιαίτερα με το ΤΕΕ, να αναβαθμίσουμε ουσιαστικά τις πόλεις μας και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Είναι ένα ουσιαστικό βήμα μπροστά στην προσπάθειά μας να κάνουμε πράξη το στόχο μας για τη δημιουργία « έξυπνων» πόλεων, που θα ενσωματώνουν τις νέες τεχνολογίες στην καθημερινή τους λειτουργία.
       
      Θα προωθούν τη χρήση και την καλύτερη διαχείριση των εναλλακτικών μορφών ενέργειας. Θα διαθέτουν σύγχρονα συστήματα διαχείρισης των απορριμμάτων τους, που θα είναι φιλικά στο περιβάλλον και δεν θα επιβαρύνουν τους πολίτες. Έχουμε πολύ δουλειά μπροστά μας και συνεργασίες σαν αυτή που σήμερα εγκαινιάζουμε επίσημα με το Τ.Ε.Ε., μπορούν να δημιουργήσουν μια νέα δυναμική που είναι απαραίτητη όσο ποτέ άλλοτε σήμερα για την Αυτοδιοίκηση και τη χώρα μας».
       
      Οι τομείς συνεργασίας των δύο φορέων
      Οι δύο θεσμικοί φορείς της χώρας δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην αποτελεσματική συνεργασία στους τομείς της διαχείρισης και αξιοποίησης των αποβλήτων, της εξοικονόμησης και της διαχείρισης εναλλακτικών πηγών ενέργειας. Όμως η συνεργασία θα επεκταθεί σε πολλούς ακόμη τομείς , αφού θα συνεργαστούν με στόχο την αξιοποίηση του ΣΕΣ (νέου ΕΣΠΑ) 2014-2020. Επίσης, θα επεξεργαστούν και θα διαμορφώσουν κοινές θέσεις, στο πλαίσιο λειτουργίας των μόνιμων επιτροπών τους σε ότι αφορά στην αποκέντρωση αρμοδιοτήτων, στη διασφάλιση συνεργασίας των διαφόρων επιπέδων διοίκησης, στη μητροπολιτική διακυβέρνηση, και στην ενίσχυση συμμετοχικών διαδικασιών στην τοπική διακυβέρνηση.
       
      Κοινή επιδίωξη αποτελεί, η διασφάλιση των όρων και προϋποθέσεων που θα επιτρέψουν την παραγωγή άρτιων τεχνικά έργων, ολοκληρωμένων αποτελεσματικά ως προς τον οικονομικό και χρονικό προγραμματισμό τους, αλλά και η αξιοποίηση του τεχνικού δυναμικού της χώρας.
       
      Στην κατεύθυνση αυτή αναπτύσσεται συνεργασία και διατυπώνονται κοινές θέσεις τόσο για το θεσμικό πλαίσιο ανάθεσης μελετών και υλοποίησης δημόσιων έργων όσο και την έγκαιρη διασφάλιση χρηματοδότησης και στήριξης των Δήμων, ώστε να διασφαλιστεί μέγιστη και αποτελεσματική απορρόφηση πόρων για το ΣΕΣ, ενώ ιδιαίτερο τομέα συνεργασίας αποτελεί η διατύπωση κοινών θέσεων για τις συμπράξεις Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα.
       
      Τι άλλο προβλέπει το Σύμφωνο Συνεργασίας
      Tο Σύμφωνο συνεργασίας προβλέπει επίσης, κοινές δράσεις και προσπάθειες των δύο φορέων για τη:
      · Διαμόρφωση πλαισίου συνεργασίας των Μηχανικών με τους Δήμους, βασισμένο στις σύγχρονες απαιτήσεις που συνδιαμορφώνονται, από το νέο ρόλο των Δήμων και τις εφαρμογές των νέων τεχνολογιών. Από κοινού, αντιμετώπιση ζητημάτων που αφορούν στη στελέχωση των υπηρεσιών των Δήμων, στο ρόλο των μηχανικών –στελεχών των Δήμων και στη σχέση μηχανικών-μελετητών-συμβούλων με τους Δήμους
      · Ολοκλήρωση σχεδιασμού με το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο, τα Περιφερειακά Χωροταξικά Σχέδια και τα Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια σε βάθος 30ετίας, και πλήρη ενεργοποίηση ή και προσαρμογή του υφιστάμενου Θεσμικού Πλαισίου
      · Ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής διάστασης στο χωρικό-αναπτυξιακό σχεδιασμό, στο ρόλο και τις αρμοδιότητες των Δήμων στην προστασία του περιβάλλοντος, στην αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών αλλά και στη δημιουργία και λειτουργία των υποδομών περιβάλλοντος
      · Συνέχιση και ολοκλήρωση του Εθνικού Κτηματολογίου.
       
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας στο πλαίσιο του θεσμικού ρόλου θα συμμετέχει σε δράσεις συνεργασίας με την Κ.Ε.Δ.Ε., και τους φορείς της, κατ’ αρχήν σε σειρά τομέων, όπως:
       
      · Επεξεργασία Στερεών Αποβλήτων, Συστημάτων Διαχείρισης Απορριμμάτων και Ανακύκλωση.
      · Αξιοποίηση Υδάτινων Πόρων και επεξεργασίας λυμάτων
      · Σχεδιασμό ΑΠΕ.
      · Κυκλοφοριακές και συγκοινωνιακές μελέτες.
      · Υποστήριξης Περιβαλλοντικού Ισοζυγίου από την καταγραφή αυθαίρετης δόμησης.
      · Μελέτες ανάπλασης κοινόχρηστων χώρων, κτιριακών υποδομών, ενεργειακού σχεδιασμού, εξοικονόμησης ενέργειας, βιώσιμης ανάπτυξης
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το Facebook κατασκεύασε και ετοιμάζεται να δοκιμάσει σε πραγματικές συνθήκες ένα τεράστιο αυτόνομο αεροπλάνο (drone), το οποίο θα πετά σε απομονωμένα μέρη της Γης και θα παρέχει στους κατοίκους δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο.
       
      Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο έχει πλέον αγγίξει τους 1,5 δισεκατομμύρια χρήστες, αλλά έχει φιλόδοξα σχέδια να επεκτείνει περαιτέρω την «πελατεία» του στις πιο απομονωμένες περιοχές του πλανήτη, όπου ζει περίπου το ένα δέκατο του παγκόσμιου πληθυσμού και είναι δύσκολη ή μη οικονομικά βιώσιμη η κατασκευή επίγειων δικτυακών υποδομών (οπτικών ινών κ.α.).
       
      Το μη επανδρωμένο drone, με την ονομασία Aquila, που έχει άνοιγμα φτερών 42 μέτρων, όσο ένα αεροπλάνο Μπόινγκ 737, θα πετά σε ύψος 20 έως 30 χιλομέτρων, πάνω από τους αεροδιαδρόμους των κανονικών αεροπλάνων, αλλά και από τις καταιγίδες. Θα μπορεί να μένει στον αέρα, χωρίς ανεφοδιασμό, για 90 συνεχόμενες μέρες, σύμφωνα με το BBC, το πρακτορείο Ρόιτερς και τους «Τάιμς της Νέας Υόρκης».
       
      Το αεροπλάνο θα δίνει στους επίγειους χρήστες τη δυνατότητα να έχουν Ίντερνετ με την πολύ υψηλή ταχύτητα των 10 Gigabit το δευτερόλεπτο, χάρη σε μια ειδική νέα τεχνολογία οπτικού λέιζερ, που θα μεταφέρει τα δεδομένα από τον ουρανό στο έδαφος και αντίστροφα.
       
      Κάθε drone θα διαγράφει στον αέρα έναν κύκλο διαμέτρου τριών χιλομέτρων και εκτιμάται ότι θα παρέχει διαδικτυακή πρόσβαση στο έδαφος σε μια περιοχή ακτίνας περίπου 50 χιλιομέτρων. Τα αεροσκάφη -που δεν προρίζονται προς πώληση, αλλά για ιδία χρήση μόνο του Facebook- θα μεταδίδουν επίσης σήματα μεταξύ τους. Προγραμματίζεται να χρησιμοποιηθούν εκατοντάδες τέτοια drones, τα οποία θα συνεργάζονται με δορυφόρους του Facebook, που θα βρίσκονται σε ακόμη μεγαλύτερο υψόμετρο.
       
      Το αεροσκάφος κινείται με την ηλιακή ενέργεια, ζυγίζει περίπου 400 κιλά, ενώ σχεδιάσθηκε και κατασκευάσθηκε εντός 14 μηνών στη Βρετανία από την ειδική αεροδιαστημική ομάδα Ascenta του Facebook. H πρώτη πιλοτική πτήση του θα γίνει στις ΗΠΑ σύντομα.
       
      Σε παρόμοια κατεύθυνση κινείται και η Google, η οποία πειραματίζεται επίσης με drones, δορυφόρους και μπαλόνια σε μεγάλο υψόμετρο.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/138265/gigantio-drone-toy-facebook-tha-parehei-prosvasi-sto-diadiktyo-opoydipote-sti-gi#.VbsdIKh5lUQ.facebook
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε τροποποίηση της Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου θα προχωρήσει το Υπουργείο Οικονομίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών,ώστε να ρυθμιστεί το θέμα των επιταγών και των πληρωμών εμβασμάτων εξωτερικού για εξοπλισμό που απαιτείται για την συνέχιση των έργων ΕΣΠΑ.
       
      Όπως ενημέρωσε ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών,Ναυτιλίας και Τουρισμού Γιωργος Σταθάκης τα μέλη του προεδρείου του Συνδέσμου Ανωνύμων Τεχνικών Εταιριών (ΣΑΤΕ) το υπουργείο επιπλέον δρομολογεί σε συνεννόηση με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, την επίλυση της χρηματοδοτικής κάλυψης των έργων που έχουν σταματήσει.
       
      Όσον αφορά στα δάνεια όπως ανέφερε ο Υπουργός, μετά από εντατικές διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, συμφωνήθηκε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα θα προχωρήσει η εκταμίευση σημαντικού μέρους των υπαρχόντων και νέων δανείων που θα λάβει η χώρα από την Τράπεζα, ενώ από τον Οκτώβριο θα υπάρξει αυξημένη ρευστότητα στα έργα του ΕΣΠΑ, στη βάση των ρυθμίσεων που έχουν συμφωνηθεί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
       
      Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Σταθάκης ζήτησε από τους εκπροσώπους του Συνδέσμου να στηρίξουν τις προσπάθειες που καταβάλλονται ώστε να επιταχυνθεί η διαδικασία και να ολοκληρωθούν τα έργα μέχρι το τέλος του 2015.
       
      Τέλος, ο Υπουργός επεσήμανε ότι υπάρχει η υποχρέωση θέσπισης ενιαίου πλαισίου δημοσίων συμβάσεων που θα λειτουργεί με την έναρξη του νέου έτους και κάλεσε τον ΣΑΤΕ να συνεχίσει να καταθέτει τις γόνιμες προτάσεις του και προβληματισμούς του.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Pos_tha_plirothoun_ta_erga_tou_ESPA/#.VbslLPntmko
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιοποιήθηκε το αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ) – Γιάννης Τσιρώνης: «μετατρέπουμε τα απόβλητα σε πόρους, προάγοντας την έννοια της Κυκλικής Οικονομίας στην πράξη»
       
      Ο Αναπληρωτής Υπουργός Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Γιάννης Τσιρώνης ανακοινώνει την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων (ΕΣΔΑ). Το ΕΣΔΑ έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου www.ypeka.gr (ενότητα ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, υποενότητα ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ), όπου είναι επίσης αναρτημένο και το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Πρόληψης Παραγωγής Αποβλήτων, αναπόσπαστο στοιχείο του νέου Σχεδιασμού.
       
      «Είναι ένας φιλόδοξος σχεδιασμός, που σηματοδοτεί την ανατροπή των ακολουθούμενων μέχρι σήμερα πολιτικών των κυβερνήσεων της τελευταίας τουλάχιστον 10ετίας και κατευθύνει προς μια οικονομία και μια κοινωνία με μηδενικά απόβλητα. Μια κοινωνία που θα μετατρέπει τα απόβλητα σε πόρους, προάγοντας την έννοια της Κυκλικής Οικονομίας στην πράξη», δήλωσε ο Αν.Υπ.ΠΑΠΕΝ Γιάννης Τσιρώνης. «Η εναρμόνισή του με την Ευρωπαϊκή νομοθεσία και η αξιοποίηση –αλλά και υπέρβαση σε ορισμένες περιπτώσεις– των πιο θετικών στοιχείων του κοινοτικού κεκτημένου, σε συνδυασμό με την διασφαλισμένη χρηματοδότηση όλων των απαραίτητων υποδομών και δράσεων, αποτελούν το πρώτο βήμα για το πέρασμα από την μεσαιωνικού τύπου ανεξέλεγκτη απόρριψη αποβλήτων στη σύγχρονη αντίληψη της ανάκτησής τους με φιλικό για το περιβάλλον και την κοινωνία τρόπο», σημείωσε χαρακτηριστικά.
       
      Το ΕΣΔΑ, το οποίο διαμορφώθηκε από κοινού με το Υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, συμπυκνώνει τη ριζικά διαφορετική πολιτική αντίληψη της νέας διακυβέρνησης προς ένα εναλλακτικό μοντέλο διαχείρισης αποβλήτων, σύγχρονο και φιλικό στο περιβάλλον, με άξονες προτεραιότητας την αποκέντρωση των δραστηριοτήτων σε επίπεδο δήμων των οποίων αναβαθμίζεται ο ρόλος, την ποιοτική και ποσοτική ενίσχυση της ανακύκλωσης με έμφαση στη διαλογή στην πηγή, την διακριτή διαλογή και επεξεργασία του οργανικού κλάσματος, τη μικρή κλίμακα των μονάδων επεξεργασίας και ανάκτησης, την ενθάρρυνση της κοινωνικής συμμετοχής, και κυρίως την κατοχύρωση του δημόσιου χαρακτήρα της διαχείρισης αποβλήτων. Οι στόχοι του ΕΣΔΑ υιοθετούν πλήρως τη μεθοδολογία της ιεράρχησης της διαχείρισης των αποβλήτων της εθνικής και κοινοτικής νομοθεσίας, υπερβαίνοντας τη λογική των συγκεντρωτικών μονάδων διαχείρισης σύμμεικτων αστικών αποβλήτων, υπέρ της διαλογής στην πηγή ανακυκλώσιμων και βιοαποβλήτων και της μείωσης της παραγωγής αποβλήτων αλλά και του κόστους διαχείρισής τους.
       
      Με βάση το παραπάνω πλαίσιο, η εθνική πολιτική για τα απόβλητα είναι προσανατολισμένη στους εξής στόχους-ορόσημα για το 2020: τα κατά κεφαλή παραγόμενα απόβλητα να έχουν μειωθεί δραστικά, η προετοιμασία προς επαναχρησιμοποίηση και η ανακύκλωση με χωριστή συλλογή ανακυκλώσιμων - βιοαποβλήτων να εφαρμόζεται στο 50% του συνόλου των αστικών στερεών αποβλήτων, η ανάκτηση ενέργειας να αποτελεί συμπληρωματική μορφή διαχείρισης, όταν έχουν εξαντληθεί τα περιθώρια κάθε άλλου είδους ανάκτησης και η υγειονομική ταφή να αποτελεί την τελευταία επιλογή και να έχει περιοριστεί σε λιγότερο από το 30% του συνόλου των Αστικών Στερεών Αποβλήτων (ΑΣΑ). Το ΕΣΔΑ εκτός από τα ΑΣΑ περιλαμβάνει τη διαχείριση και άλλων ρευμάτων αποβλήτων όπως τα βιομηχανικά απόβλητα, τα γεωργοκτηνοτροφικά, η ιλύς των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων.
       
      Ο προγραμματισμός του Υπουργείου προβλέπει στη συνέχεια:
       
      · Έγκριση του Ειδικού Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικινδύνων Αποβλήτων, του οποίου η εκπόνηση ολοκληρώνεται και σύντομα τίθεται σε δημόσια διαβούλευση η Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
      · Προσαρμογή των Περιφερειακών Σχεδίων Διαχείρισης Αποβλήτων στη στοχοθεσία και κατευθύνσεις του αναθεωρημένου εθνικού σχεδιασμού ως την 30η Σεπτεμβρίου.
      · Διαμόρφωση νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων, σε εφαρμογή του ΕΣΔΑ, μεταξύ των οποίων και μέτρα διευκόλυνσης της χωροθέτησης υποδομών ήπιας διαχείρισης αποβλήτων.
      · Πολύμορφες ενημερωτικές πρωτοβουλίες για τον ΕΣΔΑ και διάλογος με τη συμμετοχή τόσο Επαγγελματικών, Επιστημονικών και κοινωνικών φορέων, όσο και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ώστε να διευκολυνθεί η επικαιροποίηση των ΠΕΣΔΑ.
      · Δράσεις τεχνικής και διοικητικής υποστήριξης των Δήμων και των υπηρεσιών τους, σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, για την κατάρτιση μέχρι την 15η Σεπτεμβρίου των Τοπικών Δημοτικών Σχεδίων και υλοποίησή τους στη συνέχεια, με επάρκεια και αποτελεσματικότητα.
      · Χρηματοδότηση των δράσεων και υποδομών των Τοπικών Δημοτικών Σχεδίων και των συναφών έργων των ΠΕΣΔΑ, μέσω του ΕΣΠΑ και άλλων κοινοτικών και εθνικών προγραμμάτων, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
       
      Η ευαισθητοποίηση, συμμετοχή και εν τέλει η κινητοποίηση της κοινωνίας των πολιτών αποτελεί την αποτελεσματική κινητήρια δύναμη και προϋπόθεση επιτυχίας του νέου Σχεδιασμού.
       
      Non paper προσθήκες αλλαγές μετά τη διαβούλευση στο νέο ΕΣΔΑ
       
      Προτεινόμενοι στόχοι για το έτος 2020
       
      ΣΥΝΟΠΤΙΚΟ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΓΙΑ ΜΜΕ 03062015
       
      Πηγή: http://www.amna.gr/pressReleaseView.php?id=89145&doc_id=15592312
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το πριγκιπάτο του Μονακό σχεδιάζει να επεκτείνει περαιτέρω τα εδάφη του, όχι προς τη μεριά της Γαλλίας αλλά προς τη θάλασσα, κατασκευάζοντας μια γειτονιά έκτασης 60 στρεμμάτων πάνω σε μια πλατφόρμα που θα κατασκευαστεί από τη γαλλική εταιρεία Bouygues.
       
      Η κατασκευή της πλατφόρμας, κόστους 1 δισεκατομμυρίου ευρώ, θα διαρκέσει δέκα χρόνια.
       
      Το Μονακό, το μικρό πριγκιπάτο που είναι γνωστότερο για το καζίνο του, τη μαρίνα και τις πολυτελείς κατοικίες του πλάι στη γαλλική Ριβιέρα, έχει έκταση κάτι λιγότερο από 2 τετραγωνικά χιλιόμετρα.
       
      Σήμερα υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ των αρχών του πριγκιπάτου και της κοινοπραξίας στην οποία μετέχουν η Bouygues, το τοπικό κτηματομεσιτικό γραφείο J.B. Pastor & fils και τέσσερις αρχιτέκτονες. Η κοινοπραξία θα αναλάβει τη χρηματοδότηση, την οικοδόμηση και την εκμετάλλευση του έργου.
       
      Το συνολικό κόστος του έργου, μαζί με την πλατφόρμα, θα αγγίξει τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. Στη νέα συνοικία θα κατασκευαστούν καταστήματα, πολυτελείς βίλες, ένα πάρκινγκ, ένα πάρκο και ένα λιμάνι. Σύμφωνα με τον πρωθυπουργό του Μονακό Μισέλ Ροσέ, η νέα περιοχή θα είναι "φιλική προς το περιβάλλον".
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/138233/monako-epekteinetai-pros-ti-thalassa-prigkipato#.VbpH4BMCWko.facebook
      Περισσότερα...

      2

    • Didonis

      Μια καναδική εταιρεία αναπτύσσει μια βιομηχανική μονάδα ανακύκλωσης που φιλοδοξεί να μετατρέπει διοξείδιο του άνθρακα σε φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο.
       
      Χρηματοδοτούμενη εν μέρει από τον Bill Gates, ο οποίος πρόσφατα ανακοίνωσε σχέδια επενδύσεων ύψους 2 δις δολαρίων σε καινοτόμες πράσινες τεχνολογίες στα επόμενα πέντε χρόνια, η νέα τεχνολογία θα αναμειγνύει το διοξείδιο του άνθρακα με υδρογόνο που προέρχεται από διάσπαση του νερού για να δημιουργήσει καύσιμο υδρογονανθράκων.
      Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, είναι ευρέως γνωστό ότι το διοξείδιο του άνθρακα μπορεί να παραμείνει στην ατμόσφαιρα για εκατοντάδες χρόνια, επηρεάζοντας δυσμενώς το περιβάλλον και προκαλώντας κλιματική αλλαγή.
       
       
       
       




       
      Το σύστημα της εταιρείας Carbon Engineering θα μπορεί να προσλαμβάνει εκπομπές έως και 300.000 αυτοκινήτων, χρησιμοποιώντας μια συσκευή που απορροφά φυσικά το αέριο στην ατμόσφαιρα και το μετατρέπει σε υγρή μορφή που είναι πλούσια σε CO2.
      Η υγρή μορφή που δημιουργείται από το σύστημα κατευθύνεται στη συνέχεια σε ένα κύκλο αναγέννησης που εξάγει το διοξείδιο του άνθρακα, ενώ το αρχικό διάλυμα μπορεί να επαναχρησιμοποιηθεί. Το διοξείδιο του άνθρακα που δεσμεύεται μετατρέπεται σε ποιοτικό προϊόν υψηλής πίεσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε αγωγούς ή να αποθηκευθεί υπογείως.
      Το νέο σύστημα μπορεί να απομακρύνει περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα από ό,τι τα δέντρα και τα φυτά και δημιουργεί μια καθαρή ροή αερίου για χρήση σε βιομηχανικές εφαρμογές. Το σχέδιο για το σύστημα είναι στο μέλλον να λειτουργεί ως συμπλήρωμα για άλλα συστήματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και να χρησιμοποιείται στον τομέα των μεταφορών.
       
       
       
      πηγή tvxs
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Παρατείνεται μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2015 η προθεσμία υποβολής δικαιολογητικών των υποψήφιων για συμμετοχή στη δράση αντικατάστασης συστημάτων θέρμανσης πετρελαίου κατοικιών με συστήματα φυσικού αερίου, που έληγε σήμερα 30 Ιουλίου.
       
      Η παράταση δόθηκε με απόφαση του υπουργού Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη προκειμένου οι ενδιαφερόμενοι, οι οποίοι έχουν ήδη υποβάλλει αιτήσεις, να προλάβουν να προσκομίσουν το σύνολο των απαραίτητων δικαιολογητικών, τόσο για την αίτηση, όσο και για την πιστοποίηση, στη συνέχεια της ολοκλήρωσης του έργου της αντικατάστασης των συστημάτων θέρμανσης.
       
      Προϋπόθεση για την επιδότηση είναι οι αιτούντες να έχουν συνάψει σύμβαση σύνδεσης και παροχής φυσικού αερίου αποκλειστικά μέσα στο χρονικό διάστημα από 25/09/2014 έως και 14/08/2015.
       
      Τα δικαιολογητικά που πιστοποιούν ότι ολοκληρώθηκε η αντικατάσταση της εσωτερικής εγκατάστασης και ότι καταβλήθηκε η συμμετοχή του ωφελούμενου, θα υποβάλλονται το αργότερο μέχρι τις 23/10/2015.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500015992
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ενημερώνουμε τους ασφαλισμένους μας (παλαιό και νέο ασφαλιστικό)σχετικά με την έκδοση της σχετικής υπουργικής εγκυκλίου υπ.αριθμ: Φ .10043/οικ.32742/811 με θέμα>.
       
      Τονίζουμε δε την προσοχή στους παλαιούς και νέους ασφαλισμένους μας οι οποίοι θα πρέπει να μην έχουν οφειλές προς το ΕΤΑΑ μέχρι την 31/12/2014 ή να βρίσκονται σε καθεστώς ρύθμισης οφειλών και να καταβάλλουν τις τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές μέχρι την καταληκτική ημερομηνία πληρωμής του Α εξαμήνου 2015.
       
      Επομένως ,όσοι επιθυμούν να υπαχθούν σε καθεστώς ρύθμισης και ειδικά για τον διακανονισμό του Ν.4321/2015 η δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης διακανονισμού παραμένει μέχρι την 31 Ιουλίου 2015 στις 12.00 ΜΜ μέσω του site του ΤΣΜΕΔΕ ,ενώ παράλληλα ισχύει η υποβολή αίτησης του εν λόγω διακανονισμού για τους ασφαλισμένους μας με την φυσική τους παρουσία (ή με εξουσιοδότηση σε περίπτωση αδυναμίας του ιδίου) στην κεντρική υπηρεσία ή στα κατά τόπους γραφεία /τμήματα.
       
      Εκ της Δ/νσης Εισφορών
       
      Πηγή: http://www.tsmede.gr/%CE%A0%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%B5%CF%82%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%A4%CE%A3%CE%9C%CE%95%CE%94%CE%95/%CE%91%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CE%A3%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1e%CE%A4%CE%A3%CE%9C%CE%95%CE%94%CE%95/tabid/36/Default.aspx
      Περισσότερα...

      75

    • Engineer

      Δύο ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι βρέθηκαν στη λίστα με τις 50 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου στην Ευρώπη, με βάση σχετική έρευνα που επιμελείται σε ετήσια βάση η εταιρεία παροχής υπηρεσιών συμβούλων Deloitte. Ειδικότερα, με βάση τις οικονομικές επιδόσεις τους κατά τη χρήση του 2014, η Ελλάκτωρ και η J&P Αβαξ κατατάσσονται πλέον στην 42η και την 49η θέση της πανευρωπαϊκής λίστας με τις 50 μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρείες, με βάση τον κύκλο εργασιών τους.
       
      Συγκεκριμένα, η Ελλάκτωρ κέρδισε τρεις θέσεις σε σχέση με το 2013, καθώς κατέγραψε άνοδο του κύκλου εργασιών κατά 24% σε 1,54 δισ. ευρώ. Αντίστοιχα, η J&P Αβαξ κέρδισε δύο θέσεις, καθώς ο κύκλος εργασιών της ενισχύθηκε κατά 26% σε 518 εκατ. ευρώ. Αθροιστικά, οι δύο ελληνικοί όμιλοι κατέγραψαν πωλήσεις ύψους 2,06 δισ. ευρώ, μια αύξηση της τάξεως του 25% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο, σε ένα σαφές δείγμα της πορείας ανάκαμψης του κλάδου κατά το 2014, κυρίως ως αποτέλεσμα της επανεκκίνησης και της επιτάχυνσης των εργασιών στους μεγάλους οδικούς άξονες. Ασφαλώς, η πορεία αυτή αναχαιτίστηκε φέτος, με τις εταιρείες να ζητούν παράταση των προθεσμιών ολοκλήρωσης των έργων και να διακόπτουν τις εργασίες στα εργοτάξια, ελλείψει χρηματοδότησης, καθώς οι τράπεζες, ήδη πριν από την επιβολή της τραπεζικής αργίας, είχαν σταματήσει τις πληρωμές.
       
      Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, όπως τονίζει η Deloitte, ο κατασκευαστικός κλάδος εξήλθε της ύφεσης κατά το 2014, έπειτα από πέντε συναπτά έτη συρρίκνωσης. Μάλιστα, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η τάση αυτή θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια. Με βάση τον κύκλο εργασιών, οι γαλλικοί κατασκευαστικοί όμιλοι Vinci και Bouygues κατατάσσονται στην πρώτη και την τρίτη θέση, με πωλήσεις 38,7 δισ. ευρώ και 33,1 δισ. ευρώ αντίστοιχα. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η ισπανική ACS με κύκλο εργασιών ύψους 34,8 δισ. ευρώ το 2014.
       
      Θετική εξέλιξη κρίνεται το γεγονός ότι οι επενδύσεις στον ευρωπαϊκό κατασκευαστικό κλάδο άρχισαν να αυξάνονται ξανά το 2014, έστω και κατά 1%, και αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται και το 2015, και ακόμη περισσότερο το 2016. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,1% και 3,5% το 2015 και το 2016, αντίστοιχα.
       
      Συνολικά οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο στην Ε.Ε. το 2014 έφτασαν το 1,37 τρισ. ευρώ. Ωστόσο, η ανάκαμψη στις επενδύσεις στον κλάδο αυτό θα αποδειχθεί σημαντική μόνο το 2016, όταν ο αρνητικός αντίκτυπος των σημερινών διορθώσεων που πραγματοποιούνται στην αγορά κατοικίας θα είναι λιγότερο αισθητός.
       
      Στο πλαίσιο αυτό, οι εταιρείες του κλάδου θα συνεχίσουν τη διαφοροποίηση των δραστηριοτήτων τους, τάση η οποία κορυφώθηκε από το 2008 και μετά, σε μια προσπάθεια επίτευξης βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά και αύξησης των χαμηλών περιθωρίων κέρδους, που παραδοσιακά χαρακτηρίζουν τον κλάδο των κατασκευών.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/825388/article/oikonomia/epixeirhseis/dyo-ellhnikes-etaireies-sth-lista-me-tis-50-megalyteres-kataskeyastikes-ths-eyrwphs
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Μιλώντας σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά o αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας αναφέρθηκε και στο θέμα της επέκτασης της γραμμής του Τραμ προς Πειραιά αλλά και την υπογείοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο στο λιμάνι του Πειραιά.
       
      Όπως ανέφερε ο Υπουργός «εγώ ήμουν πάντα υπέρ ενός ΤΡΑΜ διαφορετικού από αυτό που εξελίσσεται, αλλά γενικώς με τα μέσα σταθερής τροχιάς παραμένω ένθερμος υποστηρικτής και προωθητής κάθε πρωτοβουλίας, που θα μπορούσε να αποφύγει τις αρνητικότερες εκδοχές και να πετύχει τις βέλτιστες.
       
      Nα θυμίσουμε πως η επέκταση του Τραμ είναι σε εξέλιξη και η ολοκλήρωση των έργων παρουσιάζει μεγάλη καθυστέρηση όμως υπάρχει η αισιοδοξία πως το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει εντός του 2016.
       
      ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΗΦΘΕΙ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
      Ο αν.Υπουργός είπε για το σχέδιο υπογειοποίησης της γραμμής 1 από το Φάληρο στο λιμάνι του Πειραιά "Νομίζω, ότι με ένα ανεξήγητο αυθαίρετο τρόπο και θα έλεγα και πραξικοπηματικό, πήραν πίσω από την πόλη του Πειραιά, ενώ ήταν κατακτημένο, την υπογείωση των γραμμών του ΗΣΑΠ (γραμμή 1 Μετρό). Αυτήν τουλάχιστον, δεν πρέπει να την εγκαταλείψουμε. Δεν είναι ένα περιορισμένο ζήτημα. Είναι ένα ζήτημα που αφορά, όχι μόνο ευρύτατο τμήμα των περιοχών της πόλης, αλλά αφορά και το μέλλον της πόλης τις επόμενες δεκαετίες».
       
      ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 1
      Παρότι υπήρξε έργο ώριμο, με εγκεκριμένες μελέτες περιβαλλοντικών όρων, αντί να το δούμε να υλοποιείται, μπήκε στα συρτάρια του Υπουργείου. Ο λόγος ήταν πως το φιλόδοξο σχέδιο υπογειοποίηοης της γραμμής του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου στο τμήμα από το Φάληρο ναυαγησε με βασική αιτία το κόστος, το οποίο κρίθηκε δυσανάλογα υψηλό, σε σχέση με τα προσδοκώμενα οφέλη.
       
      Πριν από ενάμιση περίπου χρόνο η ΣΤΑΣΥ αποφάσισε τη διάλυση της σύμβασης για τη μελέτη - υπογειοποίηση των γραμμών από τον Πειραιά ως το σταθμό του Φαλήρου, καθώς και τη μελέτη για την κατασκευή υπόγειου σταθμού με την ονομασία «Καμίνια».
       
      Βασική αιτία γι' αυτό ήταν ότι, με την υλοποίηση του έργου, θα επηρεάζονταν αρνητικά για 2 έτη τόσο η λειτουργία, όσο και τα έσοδά της ενώ εκτιμήθηκε ότι το έργο δεν απέφερε επιπλέον επιβάτες στη γραμμή 1 Πειραιάς-Κηφισιά, καθώς τα υλοποιούμενα έργα αστικών συγκοινωνιών στην περιοχή (ΤΡΑΜ, επέκταση του Μετρό) θα απορροφούσαν μεγάλο αριθμό επιβατών.
       
      Το συγκεκριμένο έργο είχε κριθεί από τους φορείς του Πειραιά ως ένα από τα πλέον μεγαλόπνοα καθώς με την υπογειοποίηση των γραμμών και την διέλευση του Τραμ η οδική αρτηρία από το Στάδιο Καραϊσκάκη μέχρι την Πλατεία Ιπποδαμείας θα μεταμορφωνόταν σε μία μεγάλη αστική λεωφόρο με 2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, μεταμορφώνοντας το άσχημο σημερινό οπτικό αποτέλεσμα αλλά κυρίως γιατί θα δημιουργούσε συνθήκες ανάπτυξης της εμπορικής κίνησης αλλά και του real estate.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/athinas/item/31198-%CE%B4%CF%81%CE%AF%CF%84%CF%83%CE%B1%CF%82-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%B7%CF%86%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8C-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC
      Περισσότερα...

      0

    • AlexisPap

      Συντρίμμια που ξέβρασε η θάλασσα σε ακτή της νήσου Ρεϋνιόν, ανατολικά της Μαδαγασκάρης, παρουσιάζουν σημαντικές ομοιότητες με τα πτερύγια καμπυλότητας του αεροσκάφος Β777, και θα μπορούσαν να προέρχονται από την πτήση ΜΗ370.
       

       

      Πηγή: http://blog-peuravion.fr/2015/07/a-t-on-retrouve-les-premiers-debris-du-mh370/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις είναι έτοιμες σύμφωνα με μετριοπαθείς εκτιμήσεις, τους δύο επόμενες μήνες να μετοικήσουν στο εξωτερικό, κυρίως σε Bουλγαρία, Aλβανία, Tουρκία, Σκόπια, Kύπρο, Λονδίνο και Oλλανδία. Ήδη πολλές επιχειρήσεις από τη Bόρεια Eλλάδα βρίσκουν "επαγγελματική στέγη" στην Bουλγαρία, ιδρύοντας εταιρίες με €300 ενώ χιλιάδες έχουν κάνει αιτήσεις για άνοιγμα προσωπικών ή εταιρικών λογαριασμών.
       
      Aντίστοιχα τουλάχιστον 10.000 αιτήσεις είναι σε αναμονή ίδρυσης εταιριών στην Kύπρο. Aς σημειωθεί ότι πρώτα η Kύπρος και μετά η Mάλτα συγκεντρώνουν ήδη ένα μεγάλο κομμάτι των Nαυτιλιακών δραστηριοτήτων που αναμένεται να αυξηθούν με ελληνικών συμφερόντων εταιρίες, ερημώνοντας τον Πειραιά.
       
      Oι ελληνικές πρεσβείες στις βαλκανικές χώρες επιβεβαιώνουν στη "Deal" το αυξημένο ενδιαφέρον που υπάρχει αυτή την περίοδο και μάλιστα επισημαίνουν ότι καθημερινά δέχονται σωρεία τηλεφωνημάτων από επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να αλλάξουν την έδρα της εταιρίας τους.
       
      Όπως προκύπτει κύριοι λόγοι είναι η υψηλή φορολογία, οι υψηλές ασφαλιστικές εισφορές, η γραφειοκρατία αλλά και η έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης και κυρίως της αξιοπιστίας των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό.
       
      Πλεονεκτήματα
       
      Παράλληλα, υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα, όπως το προσιτό κόστος αγοράς γης και η ευκολία στην ίδρυση επιχειρήσεων. H Eλλάδα περιβάλλεται από χώρες οι οποίες στο σύνολό τους ανήκουν στο λεγόμενο «ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς».
       
      Kύπρος, Bουλγαρία, Pουμανία, Tουρκία, FYROM ανήκουν στο γκρουπ των «φορολογικών παραδείσων» του επιχειρείν, καθώς εφαρμόζουν συντελεστές από 10% έως 15% τη στιγμή που στη χώρα μας είναι πλέον 29%, συντελεστής που εφαρμόζεται μόνο σε 36 χώρες σε όλο τον κόσμο.
       
      Στην ουσία σήμερα έχουμε το πρώτο κύμα μετανάστευσης από την αρχή της κρίσης και εκείνοι που φεύγουν είναι κυρίως μεσαίες επιχειρήσεις από τον κλάδο των υπηρεσιών ή μικρές βιοτεχνικές μονάδες.
       
      Tο πρώτο κύμα «μεταναστών» ήταν πολλές επιχειρήσεις από τον κλάδο των διεθνών μεταφορών ή σχετικών με τον κλάδο των φορτηγών (π.χ. εταιρίες μετακομίσεων). Oι επιχειρήσεις αυτές προτίμησαν κυρίως τη Bουλγαρία και την Oλλανδία.
       
      Tο δεύτερο κύμα (2011) ήταν μικρότερες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, οι οποίες προτίμησαν κυρίως την Kύπρο και το Λονδίνο (οι πιο τολμηρές πήγαν HΠA ή Aυστραλία) με στόχο να μειώσουν το λειτουργικό κόστος, τις μη μισθολογικές δαπάνες.
       
      Tο τρίτο κύμα (2012) μετοίκισης επιχειρήσεων προήλθε από την πολιτική αβεβαιότητα εν όψει των δύο εκλογικών αναμετρήσεων και του φόβου εξόδου της Eλλάδας της Eυρωζώνης.
       
      Tο τέταρτο κύμα συμβαίνει σήμερα: μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αντιμέτωπες με την έλλειψη ρευστότητας μετά το κλείσιμο των τραπεζών και την υψηλή φορολογία, παίρνουν την απόφαση να κάνουν και αυτές το μεγάλο βήμα.
       
      Mαζί και ισχυροί όμιλοι που έχουν έτοιμα τα πλάνα «φυγής» από τη χώρα και «μετρούν» τις εξελίξεις και τα δεδομένα.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/147630-Business-run#.VbjioPntmko
      Περισσότερα...

      31

    • Engineer

      Από σήμερα, το πιο φιλόδοξο λειτουργικό σύστημα της Microsoft, τα Windows 10, ξεκινάνε την πορεία τους στην αγορά, αρχής γενομένης από την έκδοση για προσωπικούς υπολογιστές και tablets και με στόχο την παρουσία τους σε 1 δισεκατομμύρια συσκευές σε διάστημα 2-3 ετών.
       
      Όπως γνωρίζουμε, όσοι είναι κάτοχοι νόμιμης άδειας Windows 7 ή Windows 8.1, μπορούν να αναβαθμιστούν από σήμερα στη νέα έκδοση εντελώς δωρεάν, εκμεταλλευόμενοι την προσφορά της Microsoft η οποία θα ισχύσει για 12 μήνες, με πλήρη υποστήριξη των αναβαθμίσεων έως το 2025.
       
       
      Η επιλογή της αναβάθμισης θα γίνει διαθέσιμη σταδιακά στους υπολογιστές παγκοσμίως, φτάνει ο χρήστης να έχει δηλώσει το ενδιαφέρον του πατώντας το ειδικό Popup που έχει εμφανιστεί από τον προηγούμενο μήνα στον υπολογιστή του. Για τους ανυπόμονους που έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία αλλά δε βλέπουν ακόμα την επιλογή της αναβάθμισης μέσω του Windows Update, η Microsoft διαθέτει από σήμερα ένα ειδικό εργαλείο το οποίο κατεβάζει στον υπολογιστή σας το iso αρχείο των Windows 10, στην έκδοση και τη γλώσσα που επιθυμείτε, συμπεριλαμβανομένου της ελληνικής.
       
      Από το ίδιο εργαλείο ο χρήστης μπορεί μάλιστα να διαμορφώσει ένα usb stick με τα αρχεία εγκατάστασης των Windows 10, προκειμένου να προχωρήσει σε μια καθαρή εγκατάσταση στο σύστημα του, χωρίς να προϋπάρχει κάποια άλλη παλαιότερη εγκατάσταση των Windows. Στην περίπτωση αυτή, κατά την εγκατάσταση, θα ζητηθεί ο σειριακός αριθμός της άδειας των Windows 7/8 που διαθέτει ο χρήστης (με τη μορφή xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx), έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία. Αντιθέτως, αν αποφασίσετε να αναβαθμίσετε την υπάρχουσα εγκατάσταση σας των Windows 7 ή Windows 8.1, δε θα σας ζητηθεί η εισαγωγή κάποιου σειριακού αριθμού.
       
      Download: Windows 10 ISO
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/operating-systems-browsers/windows-10/windows-10-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AD%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-r9789
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Με συνεντευξεις του στο Trend και το Spiegel ο επικεφαλής των αυστριακών σιδηροδρόμων αμφισβητεί ανοικτά το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και εκφράζει την άποψη ότι ο ΟΣΕ πρέπει να μείνει στο δημόσιο.
      Οι αυστριακοί σιδηρόδρομοι ενδιαφέρονται για τον ΟΣΕ... αν είναι τσάμπα!
       
      O αυστριακός οργανισμός σιδηροδρόμων ÖBB ενδιαφέρεται να αναλάβει τον ΟΣΕ, αλλά μόνο σε περίπτωση που δε θα καταβάλει κανένα αντίτιμο, σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel.
       
      Το Spiegel, αναμεταδίδοντας συνέντευξη του επικεφαλής του ÖBB, Christian Kern, στο περιοδικό Trend, γράφει καταρχάς ότι η Ελλάδα πρέπει να να κάνει αποκρατικοποιήσεις ύψους 50 δισ. κι ότι σε αυτές πρέπει ρητά να ενταχθούν και οι σιδηρόδρομοι. Ο Christian Kern όμως στη συνέντευξή του δήλωσε:
       
      «Θα του ρίξουμε μια ματιά. Αλλά: Γνωρίζω πολύ καλά τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Είδα με έκπληξη την τιμή που νομίζουν ότι μπορεί να πιάσει!» Και πρόσθεσε: «Αν ήταν να εξετάσουμε σοβαρά τον ελληνικό σιδηρόδρομο, θα απέκλεια πλήρως την καταβολή μιας θετικής τιμής».
       
      Όπως γράφει το περιοδικό, τα 50 δισ. που προβλέπει το νέο πρόγραμμα ως κέρδη των ιδιωτικοποιήσεων περιγράφονται από τους ειδικούς ως τελείως εκτός πραγματικότητας.
       
      «Αυτό που κάνει το ΔΝΤ και η Κομισιόν, δεν έχει καμία σχέση με την πραγματική κατάσταση», σημείωσε και ο Kern μιλώντας αυτή τη φορά στο Spiegel. «Η ευχή προηγείται της σκέψης». Όπως και σε άλλες χώρες το ΔΝΤ γράφει φανταστικά νούμερα στα κείμενά του, ώστε να ιδιωτικοποιήσει τομείς, που σύμφωνα με τον Kern ανήκουν στα χέρια του δημοσίου.
       
      Mετά από την εξυγίανση της Τραινοσέ το 2013, ο οργανισμός έχει κέρδος, αλλά ένας νέος ιδιοκτήτης πρέπει να επενδύσει σε μαζική κλίμακα, διότι το σύστημα σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας είναι απαρχαιωμένο, αναφέρει το άρθρο του περιοδικού. Σύμφωνα με την Κομισιόν μόνο το 17% των ραγών ηλεκτροδοτείται, τη στιγμή που ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 54%. Οι μικρές διαδρομές στη χώρα καθιστούν, σύμφωνα με τον Kern, τo σιδηροδρομικό σύστημα στην Ελλάδα μη-κερδοφόρο.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1351009/oi-afstriakoi-sidhrodromoi-endiaferontai-gia-ton-o.html
      Περισσότερα...

      7

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.