Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Αντιθορυβικά πετάσματα σε τέσσερις περιοχές κατά μήκος της Λεωφόρου Κηφισού θα εγκαταστήσει η περιφέρεια Αττικής. Η περιφερειάρχης Ρένα Δούρου υπέγραψε σήμερα, Παρασκευή, τη σύμβαση ανάθεσης για την εκπόνηση της σχετικής μελέτης, της οποίας η συνολική δαπάνη ανέρχεται σε 31.136,82 ευρώ.
      Τα πετάσματα θα μειώσουν τα επίπεδα θορύβου, τα οποία εμφανίζονται ιδιαίτερα αυξημένα, λόγω του κυκλοφοριακού φόρτου της λεωφόρου που διέρχεται πλησίον κατοικημένων περιοχών.
       
      Θα τοποθετηθούν:
       
      Α. Στην περιοχή Δυρραχίου σε μήκος περίπου 480 μέτρων επί της Λ. Κηφισού στο ρεύμα προς Λαμία.
       
      Β. Στην περιοχή Νέα Ζωή του Δήμου Μεταμόρφωσης σε μήκος περίπου 400 μέτρων επί της Λ. Κηφισού στο ρεύμα προς Λαμία.
       
      Γ. Στην περιοχή εργατικών κατοικιών Δήμου Φιλαδέλφειας σε μήκος περίπου 640 μέρων επί της Λ. Κηφισού στο ρεύμα προς Πειραιά.
       
      Δ. Στην περιοχή Νέο Αιγάλεω σε μήκος περίπου 800 μέτρων επί της Λ. Κηφισού στο ρεύμα προς Πειραιά.
       
      «Προχωράμε σε εκείνα τα έργα υποδομών που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων, όπως αυτό της ηχορρύπανσης, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των πολιτών», τόνισε σε δηλώσεις της η περιφερειάρχης.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=728217
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Καλλιεργούνται προσδοκίες ότι η χρονία θα κλείσει αγγίζοντας τα ρεκόρ της τελευταίας έκρηξης της αγοράς το 2007
       
      Ανεπανάληπτα επίπεδα συναλλαγών στο Λονδίνο, σε συνδυασμό με ισχυρές αυξήσεις στις Σκανδιναβικές χώρες, την Ιβηρική χερσόνησο και την Ιταλία, χρηματοδότησαν τα €135,3 δισ. της επενδυτικής δραστηριότητας στην ΕΕ τους πρώτους 6μήνες του χρόνο – μια αύξηση της τάξης του 37% σε σχέση με το πρώτο μισό του 2014. Η αύξηση στις επενδύσεις τους πρώτους 3μήνες του 2015 συνεχίστηκε και στο επόμενο τρίμηνο, με ρυθμό 16% σε σχέση με την ίδια περίοδο ένα χρόνο πριν φτάνοντας τα €65,5 δισ.
       
      Μια σειρά από σημαντικές πωλήσεις χαρτοφυλακίων ακινήτων έφτασε τις επενδύσεις στο Λονδίνο στα €28,9 δισ. το πρώτο εξάμηνο, (αύξηση 86%) ξεπερνώντας ως επενδυτικό προορισμό την Νέα Υόρκη. Αξιοσημείωτες συναλλαγές περιλαμβάνουν την αγορά του Canary Wharf από την Brookfield και την Qatar Investment Authority για €3,6 δισ. καθώς και την αγορά τριών πολυτελών ξενοδοχείων-The Berkeley, Claridge’s and The Connaught- από την QIA για €2,2δισ.
       
      Μεγάλες πωλήσεις χαρτοφυλακίων ακινήτων είναι η αιτία και για την αύξηση κατά 63% στις επενδύσεις στις Σκανδιναβικές αγορές, οι οποίες καταμέτρησαν €15.5δισ. συναλλαγώνστο πρώτο μισό του έτους. Αυτές συμπεριλάμβανουν την αγορά της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας διαχείρισης εμπορικών κέντρων στη Νορβηγία από την Citycon αντί του ποσού των €1,47 δισ., την αγορά χαρτοφυλάκιων ακινήτων σε Σουηδία και Νορβηγία με συνολική αξία άνω του ενός €1 δισ. από την Starwood Capital και την αγορά 30 καταστημάτων στη Νορβηγία απο την Partners Group για €423 εκατ.
       
      Στη Νορβηγία οι πράξεις εξαπλασιάστηκαν. Δανία και Φινλανδία είχαν αύξηση μεγαλύτερη από 60%. Αντίθετα η Σουηδία υποχώρησε κατά 7%. Η δυναμική των συναλλαγών στη σκανδιναβική χερσόνησο τονώθηκε με την ανακοίνωση της Blackstone τον Ιούλιο για αγορά ακινήτων αξίας €2,4δισ. σε Σουηδία και Νορβηγία.
       
      Όσον αφορά τις μεγάλες κύριες αγορές της Ευρώπης, η Γερμανία είχε αύξηση 35% σε όγκο συναλλαγών φτάνοντας στο πρώτο μισό του έτους τα €29,1δισ., ενώ η αγορά της Δανίας είχε αύξηση 30% στα €5,91 δισ. Προσφέροντας ακίνητα υψηλής απόδοσης και κυβερνητικές μεταρρυθμίσεις ενθάρυναν μεσιτικά γραφεία να πουλήσουν σε τιμή κόστους χαρτοφυλάκια δανείων σε ιδρύματα.
       
      Η Γαλλία, που είναι η 3η μεγαλύτερη αγορά σε τοποθετήσεις ακινήτων μετά την Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σημείωσε πτώση 17% το πρώτο μισό του έτους στα €10,6 δισ. Την περασμένη χρονιά οι αριθμοί είχαν αυξηθεί λόγω των επιθετικών τοποθετήσεων της Lone Star στη Coeur Defense για €1,2 δισ. ενώ πτώση 48% κατέγραψαν τα γαλλικά κεφάλαια.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_Europi_zei_meres_2007/
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Νέα δεδομένα στην παγκόσμια ναυσιπλοΐα δημιουργεί η νέα διώρυγα του Σουέζ τα εγκαίνια της οποίας πραγματοποιούνται σήμερα, Πέμπτη, από τον αιγύπτιο πρόεδρο Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, παρουσία ηγετών από όλο τον κόσμο.
       
      Η νέα διώρυγα, μήκους 72 χιλιομέτρων, που θα λειτουργεί με την ήδη υπάρχουσα, θα επιτρέψει τη δυνατότητα αμφίδρομης κυκλοφορίας των πλοίων σε γρήγορο χρόνο, από 18 σε 11 ώρες, ενώ θα διπλασιάσει την τρέχουσα ημερήσια δυναμικότητα μεταφοράς εμπορευμάτων.
       
      Η διώρυγα συνδέει τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα, ενώ χωρίζει την αφρικανική ήπειρο από την Ασία και παρέχει τη συντομότερη θαλάσσια διαδρομή μεταξύ της Ευρώπης και των εκτάσεων που βρίσκονται γύρω από τον Ινδικό και δυτικό Ειρηνικό Ωκεανό. Είναι μία από τις πιο πολυσύχναστες θαλάσσιες οδούς του κόσμου.
       
      Στόχος του έργου του νέου καναλιού, που ξεκίνησε στις 6 Αυγούστου του 2014 και ολοκληρώθηκε σε λιγότερο από 12 μήνες αντί τριών ετών που ήταν οι αρχικές εκτιμήσεις, είναι η αύξηση των θέσεων εργασίας, η ενίσχυση των κερδών και η προσέλκυση περισσοτέρων πλοίων. Στόχος είναι να περνούν καθημερινά έως το 2023, 97 πλοία από 49 που είναι σήμερα.
       
      Περισσότεροι από 43.000 εργάτες δούλευαν μέρα-νύχτα, σκάβοντας και κατασκευάζοντας την επέκταση της διώρυγας.
       
      Η αρχή της διώρυγας του Σουέζ προβλέπεται, επίσης, να αυξήσει τα ετήσια έσοδά της από 5,3 δισ. δολ. το 2015 σε 13,2 δισ. δολ. το 2023, καθώς θα καταστήσει τη θέση της ως μία από τις σημαντικές θαλάσσιες εμπορικές οδούς σε ένα περιβάλλον αυξανόμενου παγκόσμιου ανταγωνισμού.
       
      Η νέα διώρυγα έχει ως προοπτική να δημιουργηθεί μια πλήρως αναπτυγμένη βιομηχανική περιοχή γνωστή ως η «ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ». Η ζώνη θα αποτελέσει βιομηχανική περιοχή και εφαλτήριο προσφοράς υπηρεσιών σε πολυάριθμους τομείς, όπως τον κατασκευαστικό κλάδο, τα logistics, την επισκευή πλοίων και πολλά άλλα. Στόχος είναι να παρέχει υπηρεσίες και πρόσβαση σε περισσότερους από 1,6 δισ. πελάτες από όλο τον κόσμο.
       
      Πρόκειται για τον βασικό κορμό των σχεδίων του προέδρου, Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι για την αναζωογόνηση της οικονομίας της χώρας.
       
      «Η νέα διώρυγα του Σουέζ δεν είναι μόνο μια διώρυγα και ένα εκπληκτικό κατασκευαστικό επίτευγμα. Για τον αιγυπτιακό λαό αποτελεί καταλύτη που θα απελευθερώσει ένα ανανεωμένο αίσθημα υπερηφάνειας και ένα μέλλον ευημερίας» δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Ναύαρχος Μοχάμπ Μαμές.
       
      Ακόμη, πρόσθεσε ότι «η νέα Διώρυγα του Σουέζ αποτελεί σύμβολο της νέας Αιγύπτου, αντιπροσωπεύει την ενέργεια, την επινοητικότητα και την αποφασιστικότητα των Αιγυπτίων και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα που θα υλοποιηθεί από τον λαό της Αιγύπτου στη σύγχρονη εποχή. Ακόμη, θα ενισχύσει την οικονομία και την κοινωνία της Αιγύπτου για τις επόμενες δεκαετίες».
       
      Ποιος είναι ο ναύαρχος Μοχάμπ Μαμές
       
      Ο ναύαρχος Μοχάμπ Μαμές γεννήθηκε το 1948 και είναι πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Αρχής της Διώρυγας Σουέζ από το 2012. Είναι κάτοχος πτυχίου στη Διοίκηση και Διαχείριση Λιμανιών από το Arab Academy for Science and Technology and Maritime Transport, καθώς και κάτοχος στρατιωτικών πτυχίων όπως πτυχίο σε Ναυτικές Σπουδές, καθώς και μεταπτυχιακό στη Ναυτική Επιστήμη από το Staff College.
       
      Διετέλεσε διοικητής του Αιγυπτιακού Ναυτικού από τον Σεπτέμβριο του 2007 έως τον Αύγουστο του 2012, ενώ έχει υπάρξει μέλος του Ανώτατου Συμβουλίου των Ενόπλων Δυνάμεων που κυβερνούσε την Αίγυπτο, από την Αιγυπτιακή Επανάσταση του 2011.
       
      Επίσης, υπηρέτησε ως ειδικός ανθυποβρυχιακού στον πόλεμο του 1973. Έχει λάβει Degree of Fellowship από το Nasser Military Academy το 1977 καθώς και πρόσθετη στρατιωτική εκπαίδευση στο Ηνωμένο Βασίλειο (1980), στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (1983, 1992, 1995, 1998, 2004), στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (1987-1989), στην Κίνα (1992), στην Ελλάδα (1999), και στη Γαλλία (2002).
       
      Επιπλέον, έχει τιμηθεί με πολλά μετάλλια, όπως το μετάλλιο της Μακράς και Ευδοκίμου Υπηρεσίας του Καθήκοντος, και του Υψηλού Επιπέδου Υπηρεσιών κατά την 50ή επέτειο και το Ασημένιο Ιωβηλαίο της Απελευθέρωσης του Σινά.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/world/article/?aid=1500017225
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Θεωρούνται «αγνώστου ιδιοκτήτη», καθώς δεν έχουν δηλωθεί εγκαίρως - Εφόσον εμφανιστούν, οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να προσφύγουν δικαστικώς, αλλά μόνο για να διεκδικήσουν χρηματική αποζημίωση
       
      Περίπου 10.000 ακίνητα αναμένεται να αλλάξουν χέρια μέχρι το τέλος του χρόνου και να περάσουν στη δικαιοδοσία του Δημοσίου. Πρόκειται για τα λεγόμενα ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη», τα οποία δεν έχουν δηλωθεί εγκαίρως στο Κτηματολόγιο, αν και η κτηματογράφησή τους άρχισε την περίοδο 1997-1999 σε 340 περιοχές σε όλη τη χώρα.
       
       
      Όπως προβλέπεται από τον νόμο, όσα ακίνητα δεν δηλωθούν εγκαίρως στο Κτηματολόγιο θα περιέρχονται στο Δημόσιο. Οι ιδιοκτήτες αυτών των ακινήτων μπορούν να προσφύγουν δικαστικώς, αλλά μόνο για να διεκδικήσουν χρηματική αποζημίωση και όχι για να ανακτήσουν το ακίνητο.
       
      Ήδη η διαδικασία έχει ξεκινήσει από την 1η Αυγούστου από το Πολύκαστρο Κιλκίς και σειρά μέσα στο Σεπτέμβριο παίρνουν Άστρος Κυνουρίας και Μαρτίνο Φθιώτιδας. Σύμφωνα με το στοιχεία, μέσα στο 2016, θα ακολουθήσουν 92 περιοχές σε όλη την Ελλάδα.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία του Κτηματολογίου, από τα 200.000 ακίνητα «αγνώστου ιδιοκτήτη» περίπου 160.000 είναι οικόπεδα και αγροτεμάχια και 40.000 κτίρια, διαμερίσματα και καταστήματα.
       
      Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας Τα Νέα, τα «αγνώστου ιδιοκτήτη» ακίνητα που θα περιέλθουν στο Δημόσιο είναι πλέον ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών. Ωστόσο, μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό αν υπάρχει σχέδιο για την αξιοποίησή τους.
       
      Το παράδοξο είναι ότι μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα πόσα από αυτά τα «αγνώστου ιδιοκτήτη» ακίνητα ανήκουν ήδη στο Δημόσιο. Και αυτό διότι έως το καλοκαίρι του 2013 το Δημόσιο δεν ήταν υποχρεωμένο να δηλώνει στο Κτηματολόγιο την περιουσία του.
       
      Εκτός λοιπόν από τα ακίνητα του Δημοσίου, που δεν έχουν δηλωθεί, ακόμα πέντε είναι οι κατηγορίες των πολιτών που δεν έχουν δηλώσει την περιουσία τους και κινδυνεύουν να τη χάσουν. Πρόκειται για πολίτες που δεν το κάνουν υπό το φόβο της εφορίας, αμελείς που αγνόησαν την διαδικασία, ομογενείς τρίτης, τέταρτης και πέμπτης γενιάς, που δεν γνωρίζουν ή δεν μπορούν να προσδιορίσουν την περιουσία τους, οι συνιδιοκτήτες και όσοι δεν έχουν τίτλους για την περιουσία τους.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/economy/article/498430/ktimatologio-10000-akinita-allazoun-idioktiti-kai-pernoun-sto-kratos/
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      Η παρούσα ανακοίνωση αποτυπώνει αναλυτικά την πραγματική κατάσταση των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και παράλληλα περιγράφει τους βασικούς αναπτυξιακούς στόχους του Υπουργείου Οικονομίας, τόσο για την άμεση επανεκκίνηση της οικονομίας όσο και σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
       
       
      1. Για την ετοιμότητα υλοποίησης του ΕΣΠΑ 2014 – 2020
       
      Καταρχάς, πρέπει να διευκρινιστεί πως η εντύπωση ότι το ΕΣΠΑ 2014 – 2020 ήταν έτοιμο να ξεκινήσει αρχές του 2015 και πως «πάγωσε» λόγω λαθών και αβελτηριών της παρούσας κυβέρνησης είναι λάθος. Το ΕΣΠΑ 2014–2020 τυπικά και μόνο ήταν έτοιμο και προς υλοποίηση στις αρχές του 2015. Στην πραγματικότητα εξέλειπαν όλοι οι ουσιαστικοί παράγοντες πραγματικής ετοιμότητας και ενεργοποίησης: Οι Επιτροπές Παρακολούθησης των προγραμμάτων δεν είχαν συσταθεί και δεν είχαν συγκληθεί. Μεγάλο τμήμα του δευτερογενούς δικαίου που απαιτείται για την ενεργοποίηση των δράσεων δεν υπήρχε ή ήταν σε πρωτόλειο στάδιο. Πραγματικοί όροι εκτέλεσης και υλοποίησης των προγραμμάτων (επιλογή Ενδιάμεσων Φορέων Διαχείρισης, κριτήρια επιλογής πράξεων, Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου κλπ.) δεν πληρούνταν.
       
      Σημαντικές αιρεσιμότητες (conditionalities) και «αυτοδεσμεύσεις» προγραμμάτων δεν είχαν ικανοποιηθεί για να μπορούν απρόσκοπτα να προκηρύσσονται δράσεις και να εκτελούνται δαπάνες. Όλες αυτές οι κρίσιμες ελλείψεις και ο μεγάλος βαθμός ανωριμότητας της νέας περιόδου «κληροδοτήθηκαν» ως κατάσταση από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Η νέα πολιτική διοίκηση των αναπτυξιακών πόρων ανέλαβε να επισπεύσει την ενεργοποίηση των ουσιαστικών παραγόντων, να συγκροτήσει τα προγράμματα του ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και τους θεσμούς διακυβέρνησής τους, να άρει τις πιο σημαντικές αιρεσιμότητες, να προχωρήσει τα κριτήρια επιλογής πράξεων και το Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου κλπ. Στην παρούσα φάση όλες οι προπαρασκευαστικές ενέργειες προχωρούν κανονικά και εντός χρονοδιαγράμματος. Τα προγράμματα βρίσκονται πλέον σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα και εντός του αμέσως επόμενου διαστήματος θα εκδοθούν οι επόμενες προσκλήσεις.
       
      2. Για την απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ 2007-2013 και τον σχεδιασμό για την προγραμματική περίοδο 2014-2020
       
      Το δεύτερο σημείο αφορά τη λάθος εντύπωση περί μιας δήθεν «καλπάζουσας» απορροφητικότητας των προηγούμενων χρόνων η οποία ανακόπηκε αιφνιδίως και λόγω της «οκνηρίας» της νέας κυβέρνησης. Ναι μεν η απορροφητικότητα είχε φτάσει, στα τέλη του 2014, κοντά στο 90%, αλλά με εξαιρετικά άνισα ποσοστά, από πρόγραμμα σε πρόγραμμα, και με «ακριβό αντίτιμο» μια δυσλειτουργική και επικίνδυνη υπερδέσμευση που φτάνει ακόμα και το 40%. Με λίγα λόγια ούτε οι πόροι έχουν διασφαλιστεί (λόγω της ανισορροπίας της απορρόφησης από πρόγραμμα σε πρόγραμμα) ενώ η επόμενη προγραμματική περίοδος 2014 – 2020 έχει υπερφορτωθεί με έργα που δεν θα προλάβουν να υλοποιηθούν μέχρι τέλους του 2015. Στόχος της κυβέρνησης είναι η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη «ελάφρυνση» του δημοσιονομικού κόστους του αναποτελεσματικού προγραμματισμού των προηγούμενων χρόνων αλλά και η όσο το δυνατόν μεγαλύτερη διαφύλαξη της προγραμματικής αυτοτέλειας της επόμενης περιόδου 2014-2020. Στόχος της Γ.Γ. ΕΣΠΑ είναι, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, να παρουσιάσει ένα νέο αναπτυξιακό τοπίο «ξεκάθαρο» από «ουρές» έργων του παρελθόντος και με νέες προγραμματικές δυνατότητες που δεν θα επικαθορίζονται από το παρελθόν, ούτε πολιτικά αλλά ούτε και δημοσιονομικά.
       
      3. Το ΕΣΠΑ και το πρόβλημα ρευστότητας
       
      Όσον αφορά το πρόσφατο πρόβλημα της ρευστότητας που αποτελεί την αιτία για τις διαμαρτυρίες περί «παγώματος» του ΕΣΠΑ, σημειώνεται ότι δεν είναι πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο. Κατά την περίοδο 2011-2012 είχαν παρουσιαστεί ανάλογα φαινόμενα έντονης κρίσης ρευστότητας. Και τότε, όπως και τώρα, υπήρξαν ανάλογες καταστάσεις «παγώματος» των έργων, δυσκολίες έκδοσης εγγυητικών επιστολών, αδυναμία πληρωμής των προμηθευτών, διάλυσης εργολαβιών, αδυναμίας φορολογικών και ασφαλιστικών ενημεροτήτων κλπ. Είναι γνωστό πως το ΕΣΠΑ είναι τρωτό σε πολλούς εξωτερικούς παράγοντες όπως είναι η μεγάλη ύφεση, το μη αξιόχρεο του ελληνικού δημοσίου, η κρίση στον τραπεζικό τομέα κλπ. Όλα τα προηγούμενα χρόνια το ΠΔΕ μειώθηκε ως σύνολο εθνικών και συγχρηματοδοτούμενων πόρων και επιπρόσθετα αποτέλεσε αντικείμενο έντονου λογιστικού χειρισμού για τον προσδιορισμό των δημοσιονομικών ελλειμμάτων. Ταυτόχρονα όμως αυξήθηκαν υπέρογκα οι απαιτήσεις σε κοινοτικές εισροές (παρουσίαση εσόδων από τα διαρθρωτικά ταμεία) για να παρουσιάζεται μειωμένο το έλλειμμα. Αυτή η δημοσιονομική πολιτική που ακολουθήθηκε τα τελευταία χρόνια σε συνδυασμό με τις αδυναμίες του τραπεζικού συστήματος δημιουργεί ανυπέρβλητα εμπόδια στη χρηματοδότηση τη οικονομίας και καθιστά ακόμα πιο ευάλωτο το ΕΣΠΑ στις εξωγενείς επιδράσεις και στα σοκ ρευστότητας.
       
      4. Τα πρώτα μέτρα αντιμετώπισης του προβλήματος της ρευστότητας και οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής
       
      Η Γ.Γ. ΕΣΠΑ έχει ξεκινήσει το τελευταίο διάστημα μια εργώδη προσπάθεια αποκατάστασης της κανονικότητας στη ροή πληρωμών των έργων του ΕΣΠΑ. Σε συντονισμό με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους η ημερήσια ροή της χρηματοδότησης έχει φτάσει πλέον τα 10 εκατ. € την ημέρα και βαίνει αυξανόμενη. Καθημερινά, σε συνεργασία με τις διαχειριστικές αρχές των επιχειρησιακών προγραμμάτων, εξετάζονται εξονυχιστικά οι δυνατότητες υλοποίησης των έργων και ιεραρχούνται οι πληρωμές ανάλογα με την ωριμότητα των έργων. Εκτιμάται ότι με τη συνέχιση αυτής της καθημερινής δουλειάς σε συνδυασμό με την εξασφάλιση εναλλακτικών πηγών χρηματοδότησης θα οδηγήσει στην πλήρη αποκατάσταση των πληρωμών στο αμέσως επόμενο διάστημα. Σε αυτή την κατεύθυνση η Γ.Γ. ΕΣΠΑ βρίσκεται σε προχωρημένες διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για τη σύναψη νέων δανειακών συμφωνιών που θα βοηθήσουν πολύ άμεσα στην ενίσχυση της ρευστότητας των προγραμμάτων των διαρθρωτικών ταμείων.
       
      Ταυτόχρονα, το Υπουργείο Οικονομίας σε συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών προχωράει στην εφαρμογή ρύθμισης που θα εξασφαλίσει ότι οι εισροές από τα διαρθρωτικά ταμεία θα κατευθύνονται αποκλειστικά στις πληρωμές των έργων του ΕΣΠΑ.
       
      Επιπρόσθετα, το πρόβλημα ρευστότητας αντιμετωπίζεται και με τις προτάσεις που παρουσιάστηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, και οι οποίες προβλέπουν:
       
      Αύξηση του ποσοστού συγχρηματοδότησης σε 100% για την περίοδο 2007-2013 (από 95% που ίσχυε μέχρι τώρα). Η αύξηση αυτή θα οδηγήσει στην εισροή περίπου 500 εκ. κοινοτικής συνδρομής.
      Άμεση απόδοση του 5% του τρέχοντος ΕΣΠΑ που κανονικά παρακρατείται μέχρι τη δήλωση ολοκλήρωσης των προγραμμάτων τον Μάρτιο του 2017, μέτρο το οποίο μπορεί να προσθέσει άλλα 500 εκ. επιπλέον.
      Ειδικότερα, για την προγραμματική περίοδο 2014-2010, η Επιτροπή προτείνει την αύξηση της προ-χρηματοδότησης (προκαταβολή) των προγραμμάτων Συνοχής κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες, κάτι που μπορεί να προσθέσει 1 δισ. ευρώ στα διαθέσιμα κεφάλαια των πρώτων ετών της περιόδου.
      Οι προτάσεις αυτές μπορούν να συνεισφέρουν στην ενίσχυση της ταμειακής ρευστότητας εφόσον εγκριθούν από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
       
      Καθώς τα ανωτέρω ενδέχεται να μην αποδειχθούν αρκετά για την αποφυγή απώλειας πόρων, η ελληνική Κυβέρνηση θα συνεχίσει να διατυπώνει στο ανώτατο δυνατό επίπεδο το εύλογο αίτημα για την παράταση της καταβολής κοινοτικών δαπανών για τα προγράμματα της περιόδου 2007-2013.
       
      5. Οι στόχοι της Γ.Γ. ΕΣΠΑ και Δημοσίων Επενδύσεων για την επόμενη περίοδο
       
      Α. Βραχυπρόθεσμα θα αποκατασταθεί πλήρως η ροή πληρωμών και υλοποίησης των έργων έτσι ώστε το ΕΣΠΑ 2007–2013 να ολοκληρωθεί χωρίς να επιβαρύνει υπέρμετρα τη δημοσιονομική βάση των επόμενων χρόνων. Ο στόχος είναι διπλός: η ομαλή ολοκλήρωση των προγραμμάτων με την ελάχιστη δυνατή επιβάρυνση τόσο της νέας περιόδου όσο και του κρατικού προϋπολογισμού.
       
      Β. Μεσοπρόθεσμα, θα εξασφαλιστεί η συνέχεια υλοποίησης κρίσιμων έργων της προηγούμενης περιόδου χωρίς όμως να θίγουν τα κριτήρια επιλεξιμότητας της νέας περιόδου και χωρίς να καταργούν ολοκληρωτικά την προγραμματική αυτοτέλεια του ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
       
      Γ. Στο μακροπρόθεσμο επίπεδο, στόχος είναι το ξεκαθάρισμα του αναπτυξιακού τοπίου από τις υποχρεώσεις και τις επιβαρύνσεις του παρελθόντος έτσι ώστε να προχωρήσουμε σε ένα νέο αναπτυξιακό υπόδειγμα που θα στηρίζεται στα μικρά και μεσαία χρήσιμα έργα, στις παρεμβάσεις με έντονο πολλαπλασιαστικό και οικολογικό αποτύπωμα και σε μια νέα επιχειρηματικότητα που να συνδυάζει την παραγωγή υψηλής ποιότητας και προστιθέμενης αξίας προϊόντων και υπηρεσιών με μια νέα μορφή επιχειρηματικής διακυβέρνησης μέσα από συνεργατικά σχήματα και μορφές κοινωνικής και συνεταιριστικής οικονομίας.
       
      Πηγή: http://www.espa.gr/el/Pages/NewsFS.aspx?item=715
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Έγγραφο - Οδηγία με αρ. πρωτ. 31327/31-7-2015 "Θεώρηση οικοδομικών αδειών για χορήγηση εργοταξιακής παροχής."
       
      Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού εγγράφου αλλά και πολλών αναλόγων
      ερωτηµάτων Υπηρεσιών ∆όµησης αναφορικά µε την θεώρηση αδειών δόµησης για χορήγηση εργοταξιακής παροχής, σας γνωρίζουµε τα εξής:
       
      1. Για τις περιπτώσεις αδειών δόµησης που εκδίδονται βάσει του ν. 4030/11 (Νέος
      τρόπος έκδοσης αδειών δόµησης, ελέγχου κατασκευών και λοιπές διατάξεις), η αρχική
      θεώρηση της Άδειας ∆όµησης για χορήγηση εργοταξιακής παροχής θα γίνεται ταυτόχρονα µε την έκδοσή της, η δε διάρκεια της εργοταξιακής παροχής θα είναι η ίδια µε την διάρκεια της Άδειας ∆όµησης, όπως προβλέπεται στη παρ. 9 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 7533/ΦΕΚ 251 Β΄/13-02-2012.
       
      Αν η Άδεια ∆όµησης παραταθεί για συγκεκριµένο χρονικό διάστηµα, η εργοταξιακή
      παροχή παρατείνεται για το αντίστοιχο χρονικό διάστηµα, µετά από σχετική θεώρηση της
      Άδειας ∆όµησης από την αρµόδια Υ∆ΟΜ.
       
      Αν η Άδεια ∆όµησης παραταθεί επ’ αόριστον, η εργοταξιακή παροχή θα µπορεί να
      παρατείνεται για δύο έτη κάθε φορά, µετά από θεώρηση της Άδειας ∆όµησης και κατόπιν
      αυτοψίας.
       
      2. Για τις περιπτώσεις αδειών που έχουν εκδοθεί βάσει του από 13-07-1993 Π.
      ∆/γµατος (ΦΕΚ 795 ∆΄/1993), η αρχική θεώρηση της Οικοδοµικής Άδειας για χορήγηση
      εργοταξιακής παροχής παρατείνεται αυτοδίκαια για όλο τον χρόνο ισχύος της Οικοδοµικής Άδειας (όπως αυτός έχει διαµορφωθεί µετά τις ρυθµίσεις της παρ. 5 του αρθρ. 29 του ν.4067/12 και της παρ. 3 του αρθρ. 11 του ν. 4258/14), χωρίς περαιτέρω ενέργειες των Υπηρεσιών ∆όµησης. Κατά συνέπεια, προκειµένου να παραταθεί ο χρόνος ισχύος εργοταξιακής σύνδεσης, υποβάλλεται από τον ενδιαφερόµενο σχετικό αίτηµα προς την ∆Ε∆∆ΗΕ Α.Ε, συνοδευόµενο µόνον από υπεύθυνη δήλωση του έχοντος την γενική επίβλεψη µηχανικού στην οποία θα αναφέρεται ο χρόνος λήξης της Οικοδοµικής Άδειας βάσει των ισχυουσών διατάξεων και της εργοταξιακής παροχής.
       
      Στην περίπτωση που η οικοδοµική άδεια παραταθεί και πέραν του προαναφερθέντος
      χρόνου, ισχύουν όσα αναφέρονται στην εγκύκλιο 61/85.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=4y23T8O%2fFnA%3d&tabid=777&language=el-GR
      Περισσότερα...

      1

    • AlexisPap

      Το παρατηρητήριο κλιματος βαθέως δαστήματος (DSCOVR) περιστρέφεται γύρω από τον ήλιο μαζί με την γή, στο σημείο Λαγκράνζ L1.
       
      Εκτός από τα όργανα μέτρησης του ηλιακού ανέμου διαθέτει και μία κάμερα (EPIC) που παρατηρεί συνεχώς την φωτισμένη πλευρά της γής.
       
      Στην ακόλουθη σειρά λήψεων φαίνεται η σελήνη να περνάει μπροστά από την γή. Η κάμερα βλέπει την αθέατη πλευρά της σελήνης, φωτισμένη πλήρως από τον ήλιο.
       
       

       
      Πηγή: https://www.nasa.gov/feature/goddard/from-a-million-miles-away-nasa-camera-shows-moon-crossing-face-of-earth
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Μια διαδραστική περιήγηση στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (ISS) δημιουργήθηκε από φωτογραφίες που τράβηξε η Ιταλίδα αστροναύτης Σαμάνθα Κριστοφορέττι.
       
      Η αστροναύτης επέστρεψε στη Γη τον Ιούνιο, ύστερα από 199 μέρες και 16 ώρες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, φέρνοντας μαζί της 15 φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης από κάθε τομέα του σταθμού.
       
      Λόγω της παρατεταμένης παραμονής της, η Σαμάνθα κατέχει τα ρεκόρ της μεγαλύτερης σε διάρκεια διαστημικής πτήσης που έχει κάνει ποτέ γυναίκα και της μεγαλύτερης σε διάρκεια διαστημικής πτήσης που έχει κάνει ποτέ Ευρωπαίος αστροναύτης.
       
      Κάντε την εικονική ξενάγηση εδώ: http://esamultimedia.esa.int/multimedia/virtual-tour-iss/
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/138544/periigitheite-eikonika-sto-diethni-diastimiko-stathmo-diadrastiko-video
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Η εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων Boeing είπε χθες ότι έχει εκμοντερνίσει τις τεχνικές προδιαγραφές της, ή τα χαρακτηριστικά απόδοσης, των αεριωθουμένων της για να συμφωνούν περισσότερο με τον τρόπο που τα χρησιμοποιούν οι αεροπορικές εταιρείες και με την τάση προς βαρύτερους επιβάτες, καθίσματα και εμπορεύματα, προσθέτοντας ότι τα ίδια τα αεροσκάφη δεν θα αλλάξουν.
       
      Οι προδιαγραφές τροποποιήθηκαν εδώ και μερικές μέρες για να ταιριάζουν καλύτερα με την πραγματική τους απόδοση, κάτι που ειδικοί της βιομηχανίας είπαν ότι είχε γίνει με μεγάλη καθυστέρηση.
       
      Η Boeing αύξησε τον αριθμό θέσεων στα κύρια και πιο ευρύχωρα αεροπλάνα της, τα 787 και 777, πράγμα που θα μειώσει το κόστος κάθε θέσης για τις αεροπορικές εταιρείες. (Ο αριθμός των θέσεων για τα στενότερα 737 δεν θα αλλάξει.)
       
      Η εταιρεία επίσης μείωσε την εμβέλεια όλων των αεροπλάνων της, που βασίζεται στον όγκο καυσίμων του, με τη μέγιστη μείωση στο νέο μοντέλο 787-9, που μπήκε στην αγορά πρόσφατα, κατά 1.230 χιλιόμετρα.
       
      Οι αλλαγές σχετίζονται με την αλλαγή στα καθίσματα της ανώτερης κατηγορίας θέσεων (premium), οι οποίες ανοίγουν για να γίνουν κρεβάτια, και ζυγίζουν περίπου 45.5 κιλά παραπάνω απ' ό,τι στο παρελθόν. Οι υπολογισμοί για το μέσο βάρος των επιβατών και των αποσκευών είναι επίσης υψηλότεροι, αν και η εταιρεία αρνήθηκε να τις διευκρινίσει.
       
      Με τις αλλαγές, το μεγαλύτερο αεροπλάνο της Boeing, το 747-8, παύει να είναι το μεγαλύτερο επίσης και στην βασική χωρητικότητα. Το 777-9Χ, μια παραλλαγή σκάφους που θα κυκλοφορήσει μετά το 2020, αναμένεται να μπορεί να μεταφέρει έως 425 επιβάτες σε δύο κατηγορίες θέσεων, συγκριτικά με το 747-8, που μεταφέρει 410 επιβάτες σε τρεις κατηγορίες θέσεων.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/138589/allazei-tis-prodiagrafes-ton-aeroplanon-tis-i-boeing#.VcGcdjr9SDk.facebook
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Ντουμπάι, το εμιράτο του Κόλπου που συνηθίζει να επενδύει σε πολυδάπανα, εξωφρενικά έργα, ανακοίνωσε σήμερα ότι θα αποκτήσει τον μεγαλύτερο κλειστό χιονοδρομικό κέντρο στον κόσμο, με μια πίστα σκι μήκους 1,2 χλμ., καθώς και την υψηλότερη «πολυκατοικία» που θα φτάνει σε ύψος τα 711 μέτρα.
       
      Αυτό το καινούριο τουριστικό και οικιστικό σχέδιο, που αποκαλείται Meydan One, θα περιλαμβάνει επίσης ένα φαντασμαγορικό σιντριβάνι, μοναδικό στον κόσμο, με πίδακες νερού που θα εκτοξεύονται σε ύψος 420 μέτρων, καθώς επίσης και ένα τεράστιο εμπορικό κέντρο, ένα ξενοδοχείο δυναμικότητας 350 δωματίων και μια μαρίνα. Το κόστος του έργου θα ανέλθει στα 25 δισεκατομμύρια ντιρχάμ (περίπου 6,2 δισεκατομμύρια ευρώ).
       
      Σύμφωνα με την εφημερίδα Al-Bayan, το συγκρότημα θα καταλαμβάνει έκταση 3,6 εκατομμυρίων τετραγωνικών μέτρων και θα εκτείνεται από τον ιππόδρομο του Μεϊντάν –στην έρημο του εμιράτου– μέχρι το Μπουρτζ Χαλίφα, τον ψηλότερο ουρανοξύστη του κόσμου, ύψους 828 μέτρων.
       

       
      Ο Μπουρτζ Χαλίφα στεγάζει γραφεία και ξενοδοχεία ενώ ο καινούριος ουρανοξύστης που θα χτιστεί θα έχει μόνο διαμερίσματα. Η πρώτη φάση του σχεδίου αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, ώστε να συμπέσει με την Παγκόσμια Έκθεση του 2020 που θα φιλοξενηθεί στο εμιράτο. Το συγκρότημα εκτιμάται ότι θα μπορεί να φιλοξενεί 78.000 ενοίκους.
       
      Το Ντουμπάι διαθέτει ήδη από το 2005 μια πίστα για σκι –με τεχνητό χιόνι– που στεγάζεται σε ένα εμπορικό κέντρο και έχει περιληφθεί στο Βιβλίο των Ρεκόρ Γκίνες ως ο μεγαλύτερος σκεπαστός χιονοδρομικός σταθμός του κόσμου.
       
      Χάρη στη φήμη που έχει αποκτήσει, αυτήν μιας φιλελεύθερης πόλης μέσα σε ένα συντηρητικό περιβάλλον, το Ντουμπάι έχει εξελιχθεί σε κέντρο επιχειρήσεων, αλλά και σε σημαντικό τουριστικό αξιοθέατο. Πέρσι υποδέχτηκε 13,2 εκατομμύρια επισκέπτες και οι αρχές εκτιμούν ότι ο αριθμός των τουριστών θα αυξηθεί στα 20 εκατομμύρια μέχρι το 2020.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%BC%CF%80%CE%AC%CE%B9-%CE%B8%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%B1%CE%BB%CF%8D/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      "Η αγορά εξοχικής κατοικίας στη Μύκονο και στη Σαντορίνη είναι τέτοια, που ορισμένες φορές νομίζουμε ότι αφορά άλλη χώρα και όχι την Ελλάδα". Με τη φράση αυτή, μεσίτης που ασχολείται με τον χώρο ήθελε να καταδείξει τη διαφορά που καταγράφεται πλέον ανάμεσα στα δύο δημοφιλέστερα τουριστικά νησιά της χώρας και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Στη Μύκονο και στη Σαντορίνη η ζήτηση παραμένει ιδιαίτερα υψηλή και αποδίδεται σχεδόν αποκλειστικά στους ενδιαφερόμενους από το εξωτερικό, οι οποίοι, μάλιστα, συχνά ευνοούνται και από τη συναλλαγματική ισοτιμία.
      Η αποδυνάμωση του ευρώ σε σχέση με το δολάριο και τη βρετανική στερλίνα έχει καταστήσει την εγχώρια αγορά κατοικίας ιδιαίτερα ελκυστική για τους Αμερικανούς και τους Βρετανούς αγοραστές, οι οποίοι μπορούν όχι μόνο να επωφεληθούν από την πτώση των τιμών πώλησης των εξοχικών κατοικιών κατά μέσο όρο 40%-50% σε σχέση με το 2008, αλλά και από τη σημαντική ενίσχυση (έως 20%) της αγοραστικής τους δύναμης λόγω των συναλλαγματικών ισοτιμιών.
       
      Γι αυτές τις περιπτώσεις αγοραστών, η απόκτηση μιας εξοχικής κατοικίας στην Ελλάδα συνιστά πραγματική ευκαιρία. Ωστόσο, όπως τονίζουν αρμόδιοι παράγοντες, αυτό αφορά κυρίως όσους ενδιαφέρονται για την αγορά κατοικίας με σκοπό ιδία χρήση. Σε αυτήν την περίπτωση, ο κίνδυνος είναι περιορισμένος και οι ευκαιρίες πραγματικές. Ετσι ερμηνεύεται και η στροφή όλο και περισσότερων προς τις πολυτελείς κατασκευές που προσφέρονται, ιδίως στα δύο δημοφιλέστερα νησιά των Κυκλάδων.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με σχετική έρευνα της εταιρείας πιστοποιημένων εκτιμητών GEOAXIS, κατά το φετινό πρώτο εξάμηνο οι τιμές πώλησης των εξοχικών κατοικιών σε επιλεγμένα νησιά των Κυκλάδων μειώθηκαν 3% κατά μέσο όρο σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό εξάμηνο, ενώ η αντίστοιχη υποχώρηση κατά τη σύγκριση του 2014 προς το 2013 είχε διαμορφωθεί σε 10,4%. Αν όμως δεν περιλαμβάνονταν στην έρευνα η Μύκονος και η Σαντορίνη, η πτώση θα ήταν αισθητά μεγαλύτερη.
       
      Οπως αναφέρει στην «Κ» ο κ. Γιάννης Ξυλάς, διευθύνων σύμβουλος της GEOAXIS και πιστοποιημένος μηχανικός εκτιμητής RICS, "η Μύκονος εξακολουθεί και καταγράφει την υψηλότερη αξία κατοικιών με 2.185 ευρώ/τ.μ. Ακολουθεί η Σαντορίνη με 1.850 ευρώ/τ.μ. και στη συνέχεια η Πάρος με 1.815 ευρώ/τ.μ.". Οι τιμές πώλησης στην Τζια διαμορφώνονται σε 1.700 ευρώ/τ.μ. και στην Κύθνο σε 1.385 ευρώ/τ.μ. Σύμφωνα με την έρευνα, τη μεγαλύτερη πτώση καταγράφει η Κύθνος με 4,1% και ακολουθεί η Σαντορίνη με κάμψη της τάξεως του 3,5%. Στην Πάρο, η ετήσια πτώση των τιμών διαμορφώθηκε σε 2,9% και στην Τζια σε 2,4%. Τη μικρότερη πτώση καταγράφει η Μύκονος με μόλις 2,2%.
       
      Σημειωτέον ότι και στα πέντε νησιά υπάρχουν περιοχές/θέσεις ιδιαίτερων πλεονεκτημάτων και ακίνητα μοναδικής αρχιτεκτονικής και προδιαγραφών, για τα οποία οι ζητούμενες τιμές είναι πολύ υψηλότερες του μέσου όρου της αγοράς. Για παράδειγμα, στη Μύκονο σε περιοχές όπως η παραλία της Ψαρούς και στη Σαντορίνη σε περιοχές όπως το Ημεροβίγλι καταγράφηκαν ζητούμενες τιμές πώλησης μονοκατοικιών με παροχές (πισίνα κ.λπ.) έως 10.000 ευρώ/τ.μ.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/825868/article/oikonomia/real-estate/sta-yyh-h-zhthsh-gia-agora-katoikias-se-mykono-kai-santorinh-apo-to-e3wteriko
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      H δυσκίνητη κρατική μηχανή, το αχανές θεσμικό πλαίσιο και οι αντιδράσεις μερίδας της τοπικής κοινωνίας κρατούν "κολλημένη", εδώ και οκτώ χρόνια περίπου, την επένδυση Atalanti Hills της εταιρίας Λοκρός AE, συνολικού ύψους 2 δισ. ευρώ.
      Φαίνεται όμως, πως ούτε και το 2015 είναι η "τυχερή χρονιά" για το μεγαλεπήβολο τουριστικό project, αν και στις αρχές του έτους πολλοί προσδοκούσαν, μεταξύ των οποίων και ο επικεφαλής της Λοκρός AE, Γιώργος Σαββίδης πως θα ξεκινήσει η υλοποίησή του. Oι τελευταίες εξελίξεις με τα capital controls, η επαναφορά στο προσκήνιο του country risk, αλλά και η γενικότερη οικονομικοπολιτική αβεβαιότητα φαίνεται πως...πάνε πίσω τον σχεδιασμό για την τρέχουσα χρονιά.
       
      Bέβαια, έτσι και αλλιώς, για να ολοκληρωνόταν η κατασκευή του θα χρειάζονταν 15- 20 μήνες τουλάχιστον, όμως, όπως λένε στελέχη της εταιρίας είναι διαφορετικό αυτό από το να ανατρέπονται τα σχέδια από τις οικονομικές συνθήκες.
       
      Tο τουριστικό project της Λοκρός που απαρτίζουν η Europa Capital, εκ των μεγαλύτερων διεθνών επενδυτικών οργανισμών ακινήτων στην Eυρώπη, που έχει επενδύσει περισσότερα από 5 δισ. σε δεκαεπτά ευρωπαϊκές χώρες, και η Prufrock Investments, επενδυτική με σημαντική εμπειρία σε project διαφόρων κλάδων, που έχουν υλοποιηθεί στην Eλλάδα και διεθνώς, πέρυσι μπήκε στο...κάδρο των υπουργείων Tουρισμού και Περιβάλλοντος προκειμένου να τρέξουν οι διαδικασίες για την ανάπτυξη της ΠOTA στη Φθιώτιδα. Bέβαια, πολλοί είναι εκείνοι που αντιδρούν, καθώς το θεωρούν ένα φαραωνικών διαστάσεων έργο που θα αλλοιώσει το φυσικό περιβάλλον, όμως, οι περισσότεροι συνηγορούν στο ότι θα μετατρέψει την περιοχή σε πόλο έλξης τουριστών υψηλού εισοδήματος και θα δώσει ώθηση στην τοπική και εθνική οικονομία και θέσεις εργασίας.
       
      Tο έργο, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει τη δημιουργία τριών ξενοδοχειακών συγκροτημάτων πέντε αστέρων, 5.000 τουριστικών κατοικιών, την δημιουργία ακαδημίας και γηπέδων γκολφ, βοτανικού λόφου συνολικής έκτασης 700 στρεμμάτων, ιππικού κέντρου και θεματικού πάρκου. Στα σχέδια των επενδυτών της Λοκρός, συμπεριλαμβάνονται και βιολογικές καλλιέργειες και εκτροφές.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=16227
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πεδίο δόξης λαμπρό για το ψηφιακό επιχειρείν στην Ευρώπη, καθώς, σε λιγότερο από μία πενταετία από σήμερα, το ήμισυ όλων των εμπορικών συναλλαγών θα επηρεάζεται από το Διαδίκτυο. Πέραν από τις αμιγώς ηλεκτρονικές πωλήσεις, η ευρωπαϊκή οικονομία δείχνει να εισέρχεται πιο βαθιά σε ψηφιακά μονοπάτια. Τα ηλεκτρονικά κανάλια αγορών, ακόμη κι όταν δεν χρησιμοποιούνται για την απευθείας απόκτηση προϊόντων, δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον για το εμπόριο, το οποίο - εντός της προσεχούς πενταετίας - αναμένεται να ενδυναμωθεί περαιτέρω. Σύμφωνα με έρευνα της Forrester, έως το 2020 τα ψηφιακά κανάλια θα επηρεάζουν το 53% του συνόλου των πωλήσεων στις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές, που αντιστοιχεί σε €947 δις, συμπεριλαμβανομένου του συνδυασμού online και offline πωλήσεων, που επηρεάζονται από την έρευνα αγοράς μέσω του Διαδικτύου.
       
       
      Για κάθε 1€, που οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δαπανούν online, θα ξοδεύουν άλλα 4€ σε φυσικά καταστήματα, ως αποτέλεσμα της έρευνας αγοράς μέσω του InternetΗ έρευνα της Forrester, με τίτλο “European Cross-Channel Retail Sales Forecast, 2015 to 2020 report”, διαπιστώνει ότι οι επαγγελματίες του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη ενισχύουν, διαρκώς, την ψηφιακή τους παρουσία. Όπως, μάλιστα, σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας, έχουν κάθε λόγο να το κάνουν, καθώς τα ψηφιακά “σημεία επαφής”, όπως είναι οι ηλεκτρονικές σελίδες των επιχειρήσεων του λιανεμπορίου, έχουν πλέον δυναμική παρουσία σε όλο τον κύκλο των πωλήσεων, ακόμη και εάν αυτός δεν καταλήγει σε online, αλλά σε offline αγορές. Χαρακτηριστικό είναι το εύρημα της έρευνας, σύμφωνα με το οποίο για κάθε €1, που οι Ευρωπαίοι καταναλωτές δαπανούν online, θα ξοδεύουν - με ορίζοντα το 2020 - άλλα €4 σε φυσικά καταστήματα, ως αποτέλεσμα της έρευνας αγοράς, την οποία πραγματοποίησαν στο Ίντερνετ.
       
      “Με αυτά τα δεδομένα, οι ηγέτες του ηλεκτρονικού επιχειρείν στην Ευρώπη οφείλουν να αντιμετωπίσουν τα ψηφιακά περιουσιακά τους στοιχεία ως δομικό μέρος του συνολικού κύκλου των πωλήσεων και όχι απλά ως ένα εναλλακτικό κανάλι αγορών”, αναφέρει η μελέτη.
       
      Πέντε τομείς
       
      Η μελέτη προβλέπει ότι, με χρονικό ορίζοντα το 2020, πέντε τομείς του λιανεμπορίου θα εξαρτούν τουλάχιστον το ήμισυ των πωλήσεων τους από τα ψηφιακά κανάλια. Πρόκειται για τους τομείς της διακόσμησης σπιτιού - κήπου, των καλλυντικών και των προϊόντων ομορφιάς, των κοσμημάτων και των ρολογιών, της ένδυσης και της υπόδησης.
       
      Να θυμίσουμε ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία του τελευταίου Ευρωβαρόμετρου για το 2014, οι επιχειρήσεις στη Βόρεια και την Κεντρική Ευρώπη είναι εκείνες που πρωτοστατούν στο ηλεκτρονικό εμπόριο, καθώς συγκεντρώνουν την υψηλότερη αναλογία μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρονικών πωλήσεων.
       
      Όπως προκύπτει από τα ίδια στοιχεία, σήμερα η πλειοψηφία - και συγκεκριμένα το 80% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων - πραγματοποιεί ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσα από τα εταιρικά sites και τις αντίστοιχες εφαρμογές (applications). Την ίδια στιγμή, το 35% χρησιμοποιεί μικρές και το 33% μεγάλες εμπορικές ηλεκτρονικές πλατφόρμες για την online προώθηση των προϊόντων τους.
       
      Για την πλειονότητα των ευρωπαϊκών εταιρειών, που επιχειρούν online, το 85,4% των πωλήσεων προέρχονται από την χώρα στην οποία δραστηριοποιούνται, ενώ μόλις το 10,3% από άλλα κράτη - μέλη της Ε.Ε., με μόλις ένα μικρό ποσοστό 4,3% να καταφέρνει να προωθεί τα προϊόντα του σε χώρες εκτός Ε.Ε. Από τις ευρωπαϊκές εταιρείες, που πραγματοποιούν ηλεκτρονικές πωλήσεις εκτός Ε.Ε., το 20% προωθεί τα προϊόντα του στις ΗΠΑ και το 18% σε Ελβετία, Νορβηγία και Ισλανδία.
       
      Πηγή: http://www.sepe.gr/gr/research-studies/article/3597790/to-50-ton-poliseon-stin-europi-tha-exartatai-apo-diadiktuo-eos-to-2020/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το Εθνικό Ταμείο Επιχειρηματικότητας (ΕΤΕΑΝ) υπέγραψε νέα απόφαση υπαγωγής νέων ωφελούμενων στο πρόγραμμα "Εξοικονόμηση κατ' οίκον"!
       
      Συνολικά υπάγονται 290 ωφελούμενοι, με συνολικό επιλέξιμο προϋπολογισμό επενδύσεων 3.249.369,11 €
       
      Η χρονική διάρκεια υλοποίησης του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου των έργων από τους Ωφελούμενους, είναι 3 μήνες από την ημερομηνία εκταμίευσης προκαταβολής ή την ημερομηνία υπογραφής της δανειακής σύμβασης με τις συνεργαζόμενες τράπεζες εφόσον δεν καταβάλλεται προκαταβολή.
       
      Καταληκτική ημερομηνία επιλεξιμότητας τόκων ορίζεται η 31-12-2015.
       
      Εάν μέχρι την υπογραφή της δανειακής σύμβασης δεν έχουν προσκομιστεί τα δικαιολογητικά που τυχόν δεν υποβλήθηκαν κατά την υποβολή της αίτησης, η υπαγωγή του Ωφελούμενου θα ανακληθεί.
       
      Απόφαση: Απόφαση Υπαγωγής Ωφελούμενων 03-08-2015
       
      Πηγή: https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%9A%CE%9B%CE%9746%CE%A8%CE%A7%CE%A8%CE%96-9%CE%9F%CE%9C?inline=true
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=26910&lang=el#
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα τετραώροφο κτίριο σε λαϊκή συνοικία της Μαδρίτης κατέρρευσε σήμερα το πρωί, λίγη ώρα αφότου είχε εκκενωθεί εκτάκτως από την πυροσβεστική υπηρεσία.
       
      Γύρω στις 4 τα ξημερώματα, τοπική ώρα, οι ένοικοι του κτιρίου άκουσαν τριξίματα και παρατήρησαν μεγάλες ρωγμές στους τοίχους των διαμερισμάτων τους, όπως εξήγησε ο δήμος της Μαδρίτης.
       
      Καθώς υπήρχε κίνδυνος κατάρρευσης οι πυροσβέστες απομάκρυναν 57 ανθρώπους, ενοίκους της πολυκατοικίας αλλά και γειτονικών κτιρίων της συνοικίας Καραμπαντσέλ, στα νότια της πόλης. Το κτίριο τελικά κατέρρευσε γύρω στις 9 το πρωί, χωρίς να τραυματιστεί κανείς.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/138467/katerreyse-polykatoikia-se-laiki-geitonia-tis-madritis-photos#.Vb96crvNZFU.facebook
      Περισσότερα...

      18

    • Engineer

      Σας ενημερώνουμε ότι από τη Δευτέρα 3 Αυγούστου 2015 θα είναι διαθέσιμη η εφαρμογή με την οποία θα μπορείτε να υποβάλλετε αίτημα για υπαγωγή σε κατώτερη ασφαλιστική κατηγορία(κατ΄εφαρμογή του άρθρου 39, του Ν.4331/2015) που αφορά στους ελεύθερους επαγγελματίες που υπάγονται στο "νέο" ασφαλιστικό.
       
      Εκ της Διευθύνσεως Συντάξεων και Ασφάλισης
       
      Πηγή: http://www.tsmede.gr/
       
      Υποβάλετε την αίτησή σας εδώ: https://www.tsmede.gr/n4331
      Περισσότερα...

      374

    • Engineer

      Παρουσιαστηκαν τα σχέδια της επέκτασης και του εκσυγχρνισμού του ιστορικού αεροδρομίου Λα Γκουάρντια στην Νέα Υόρκη.
       
      Οι νέες εγκαταστάσεις του αεροδρομίου περιλαμβάνουν επέκταση του αεροδιάδρομου κατά περίπου 3.5 χλμ υπερσύγχρονος τερματικός σταθμός βελτίωση της σύνδεσης με την πόλη μεγάλους χώρους αναμονής. Το νέο αεροδρομιο Λα Γκουάρντια θα κατασκευαστεί πάνω στα σχέδια των dattner architects, SHoP architects και PRESENT architecture των τριών φιλανίστ του διαγωνισμού που προκήρυξε το 2014 από τον κυβερνήτη της Νέας Υόρκης Cuomo για το Masterplan της περιοχής
       
      Το σχέδιο αποκαθιστά την σύνδεση με τον ιστορικό τερματικό σταθμό των φέρι και προβλέπει μια νεα σιδηροδρομική σύνδεση με το σταθμό Willets
       
      Η κατασκευή του τερματικού σταθμού θα κοστίσει κατ 'εκτίμηση 4 δισεκατομμύρια δολάρια και έχει προγραμματιστεί να ολοκληρωθεί το 2019. Όσο διαρκούν τα έργα θα λειτουργεί πλήρως το αεροδρόμιο στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις.
       

       

      http://www.ered.gr/modules/content/thumb_big7.php?id=50828
       
      http://www.ered.gr/modules/content/thumb_big7.php?id=50829
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/structures/La_guardia_Oliki_epanafora/#.Vb9qtvntmko
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά από πέντε χρόνια συνεχούς συρρίκνωσης οι επενδύσεις στον ευρωπαϊκό κατασκευαστικό κλάδο άρχισαν να αυξάνονται ξανά το 2014 ενώ αναμένεται να συνεχίσουν σταθερή ανοδική πορεία μέχρι και το 2016.
       
      Αυτό προκύπτει, μεταξύ άλλων, από τη δωδέκατη έκδοση της έρευνας, με τίτλο «Ευρωπαϊκές Κατασκευαστικές Δυνάμεις», που δημοσιεύει η Deloitte.
       
      Η έρευνα εξετάζει τις αποδόσεις των μεγαλύτερων ευρωπαϊκών κατασκευαστικών ομίλων το 2014 με κριτήρια τα έσοδα, τη χρηματιστηριακή αξία, τη διεθνοποίηση, τη διαφοροποίηση, την κερδοφορία, τις δανειακές υποχρεώσεις και άλλους χρηματοοικονομικούς δείκτες.
       
      Όπως είχε διατυπωθεί στην προηγούμενη έκδοση, έπειτα από πέντε χρόνια συνεχούς συρρίκνωσης, το 2014, ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός κλάδος ανέκαμψε από την ύφεση και παρουσίασε μικρή ανάπτυξη. Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η τάση αυτή θα συνεχιστεί τα επόμενα χρόνια. Ωστόσο, όπως αναφέρεται, ο κλάδος αντιμετωπίζει αυτή τη νέα περίοδο με επιφυλακτικότητα, λόγω των δυσκολιών του παρελθόντος.
       
      Κύκλος εργασιών
       
      Στην κατάταξη των 50 μεγαλύτερων ευρωπαϊκών κατασκευαστικών ομίλων, με κριτήριο τον κύκλο εργασιών του 2014, επικρατούν οι γαλλικοί όμιλοι Vinci SA και Bouygues SA (1η και 3η θέση, αντίστοιχα), με τον ισπανικό όμιλο ACS στη 2η θέση. Στην 42 θέση εμφανίζεται ο ΕΛΛΑΚΤΩΡ ενώ στην 49η η J&P AΒΑΞ.
       
      Χρηματιστηριακή αξία
       
      Το 2014, η χρηματιστηριακή αξία των 20 μεγαλύτερων εταιρειών κατέγραψε αύξηση ύψους 6%, ενώ ο δείκτης Euro Stoxx 50 Index αυξήθηκε κατά 1%. Όπως και τις προηγούμενες χρονιές, στις πρώτες θέσεις της κατάταξης των 20 μεγαλύτερων κατασκευαστικών δυνάμεων βρίσκονται οι Vinci, Ferrovial και Bouygues. Η Barratt (Ηνωμένο Βασίλειο) πέτυχε τη μεγαλύτερη ανάπτυξη σε απόλυτους όρους, ενώ η Fomento De Constr.Y Contratas SA (FCC-Ισπανία) το πιο σημαντικό ποσοστό αύξησης, κυρίως, λόγω της αύξησης κεφαλαίου ύψους ενός δισ. ευρώ.
       
      Παρά το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες έχουν σημειώσει αύξηση της χρηματιστηριακής τους αξίας από το 2012, η συνολική χρηματιστηριακή αξία τους παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα, σε σχέση με τα επίπεδα που είχε φτάσει την περίοδο πριν από την κρίση (2007). Σύμφωνα με τα στοιχεία του Δεκεμβρίου του 2014, η συνολική χρηματιστηριακή αξία για τις 20 μεγαλύτερες ευρωπαϊκές κατασκευαστικές εταιρείες ήταν κατά 19% χαμηλότερη απ' όσο ήταν το 2007.
       
      Προοπτικές
       
      Έπειτα από μια μακρά περίοδο περιορισμένων επενδύσεων, οι επενδύσεις στον ευρωπαϊκό κατασκευαστικό κλάδο άρχισαν να αυξάνονται ξανά το 2014 και αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται και το 2015 και ακόμη περισσότερο το 2016. Ωστόσο, η ανάκαμψη στις επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο θα αποδειχθεί σημαντική μόνο το 2016, όταν ο αρνητικός αντίκτυπος των τρεχουσών προσαρμογών στην αγορά κατοικίας θα είναι λιγότερο αισθητός.
       
      Η κατασκευαστική δραστηριότητα μειώθηκε από την αρχή της οικονομικής και χρηματοπιστωτικής κρίσης έως το 2013, ενώ το 2014 και στις αρχές του 2015 παρουσίασε μια μικρή βελτίωση. Οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο στην Ευρώπη, μετά από μία μείωση κατά 3% το 2012 και το 2013, το 2014 αυξήθηκαν κατά 1% περίπου. Για πρώτη φορά από την αρχή της κρίσης, ο ευρωπαϊκός κατασκευαστικός κλάδος και η ευρωζώνη κατέγραψαν καθαρή δημιουργία θέσεων εργασίας.
       
      Σύμφωνα με τις προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο αναμένεται να αυξηθούν κατά 2,1% και 3,5%, το 2015 και το 2016, αντίστοιχα. Συνολικά, οι επενδύσεις στον κατασκευαστικό κλάδο στην Ευρωπαϊκή Ένωση το 2014 έφτασαν το 1,37 τρισ. ευρώ.
       
      Διαφοροποίηση δραστηριοτήτων (πέραν των κατασκευών)
       
      Η ύφεση στον ευρωπαϊκό κατασκευαστικό κλάδο από το 2008 μαζί με την υψηλού βαθμού εξειδίκευση στις εγχώριες αγορές κατέδειξαν ότι με τη διαφοροποίηση δραστηριοτήτων είναι δυνατή η επίτευξη βιώσιμης ανάπτυξης, αλλά και η αύξηση των χαμηλών περιθωρίων που χαρακτηρίζουν τις κατασκευαστικές δραστηριότητες. Οι στρατηγικές διαφοροποίησης εστιάζουν σε δραστηριότητες που μοιράζονται κοινούς πελάτες με τον κατασκευαστικό κλάδο και καλύπτουν μια σειρά υπηρεσιών από όλο εύρος των έργων υποδομής (παραχωρήσεις, ανάπτυξη ακινήτων κ.λπ.)».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Ti_sumbainei_me_tis_kataskeuastikes_stin_Europi/#.Vb9O6vntlBc
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.