Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Μιλώντας σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πειραιά o αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας αναφέρθηκε και στο θέμα της επέκτασης της γραμμής του Τραμ προς Πειραιά αλλά και την υπογείοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο στο λιμάνι του Πειραιά.
       
      Όπως ανέφερε ο Υπουργός «εγώ ήμουν πάντα υπέρ ενός ΤΡΑΜ διαφορετικού από αυτό που εξελίσσεται, αλλά γενικώς με τα μέσα σταθερής τροχιάς παραμένω ένθερμος υποστηρικτής και προωθητής κάθε πρωτοβουλίας, που θα μπορούσε να αποφύγει τις αρνητικότερες εκδοχές και να πετύχει τις βέλτιστες.
       
      Nα θυμίσουμε πως η επέκταση του Τραμ είναι σε εξέλιξη και η ολοκλήρωση των έργων παρουσιάζει μεγάλη καθυστέρηση όμως υπάρχει η αισιοδοξία πως το έργο θα ολοκληρωθεί και θα λειτουργήσει εντός του 2016.
       
      ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΓΚΑΤΑΛΗΦΘΕΙ ΤΟ ΠΛΑΝΟ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ
      Ο αν.Υπουργός είπε για το σχέδιο υπογειοποίησης της γραμμής 1 από το Φάληρο στο λιμάνι του Πειραιά "Νομίζω, ότι με ένα ανεξήγητο αυθαίρετο τρόπο και θα έλεγα και πραξικοπηματικό, πήραν πίσω από την πόλη του Πειραιά, ενώ ήταν κατακτημένο, την υπογείωση των γραμμών του ΗΣΑΠ (γραμμή 1 Μετρό). Αυτήν τουλάχιστον, δεν πρέπει να την εγκαταλείψουμε. Δεν είναι ένα περιορισμένο ζήτημα. Είναι ένα ζήτημα που αφορά, όχι μόνο ευρύτατο τμήμα των περιοχών της πόλης, αλλά αφορά και το μέλλον της πόλης τις επόμενες δεκαετίες».
       
      ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 1
      Παρότι υπήρξε έργο ώριμο, με εγκεκριμένες μελέτες περιβαλλοντικών όρων, αντί να το δούμε να υλοποιείται, μπήκε στα συρτάρια του Υπουργείου. Ο λόγος ήταν πως το φιλόδοξο σχέδιο υπογειοποίηοης της γραμμής του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου στο τμήμα από το Φάληρο ναυαγησε με βασική αιτία το κόστος, το οποίο κρίθηκε δυσανάλογα υψηλό, σε σχέση με τα προσδοκώμενα οφέλη.
       
      Πριν από ενάμιση περίπου χρόνο η ΣΤΑΣΥ αποφάσισε τη διάλυση της σύμβασης για τη μελέτη - υπογειοποίηση των γραμμών από τον Πειραιά ως το σταθμό του Φαλήρου, καθώς και τη μελέτη για την κατασκευή υπόγειου σταθμού με την ονομασία «Καμίνια».
       
      Βασική αιτία γι' αυτό ήταν ότι, με την υλοποίηση του έργου, θα επηρεάζονταν αρνητικά για 2 έτη τόσο η λειτουργία, όσο και τα έσοδά της ενώ εκτιμήθηκε ότι το έργο δεν απέφερε επιπλέον επιβάτες στη γραμμή 1 Πειραιάς-Κηφισιά, καθώς τα υλοποιούμενα έργα αστικών συγκοινωνιών στην περιοχή (ΤΡΑΜ, επέκταση του Μετρό) θα απορροφούσαν μεγάλο αριθμό επιβατών.
       
      Το συγκεκριμένο έργο είχε κριθεί από τους φορείς του Πειραιά ως ένα από τα πλέον μεγαλόπνοα καθώς με την υπογειοποίηση των γραμμών και την διέλευση του Τραμ η οδική αρτηρία από το Στάδιο Καραϊσκάκη μέχρι την Πλατεία Ιπποδαμείας θα μεταμορφωνόταν σε μία μεγάλη αστική λεωφόρο με 2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας, μεταμορφώνοντας το άσχημο σημερινό οπτικό αποτέλεσμα αλλά κυρίως γιατί θα δημιουργούσε συνθήκες ανάπτυξης της εμπορικής κίνησης αλλά και του real estate.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/metro/athinas/item/31198-%CE%B4%CF%81%CE%AF%CF%84%CF%83%CE%B1%CF%82-%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%B3%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%B7%CF%86%CE%B8%CE%B5%CE%AF-%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8C-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%86%CE%AC%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC
      Περισσότερα...

      0

    • AlexisPap

      Συντρίμμια που ξέβρασε η θάλασσα σε ακτή της νήσου Ρεϋνιόν, ανατολικά της Μαδαγασκάρης, παρουσιάζουν σημαντικές ομοιότητες με τα πτερύγια καμπυλότητας του αεροσκάφος Β777, και θα μπορούσαν να προέρχονται από την πτήση ΜΗ370.
       

       

      Πηγή: http://blog-peuravion.fr/2015/07/a-t-on-retrouve-les-premiers-debris-du-mh370/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις είναι έτοιμες σύμφωνα με μετριοπαθείς εκτιμήσεις, τους δύο επόμενες μήνες να μετοικήσουν στο εξωτερικό, κυρίως σε Bουλγαρία, Aλβανία, Tουρκία, Σκόπια, Kύπρο, Λονδίνο και Oλλανδία. Ήδη πολλές επιχειρήσεις από τη Bόρεια Eλλάδα βρίσκουν "επαγγελματική στέγη" στην Bουλγαρία, ιδρύοντας εταιρίες με €300 ενώ χιλιάδες έχουν κάνει αιτήσεις για άνοιγμα προσωπικών ή εταιρικών λογαριασμών.
       
      Aντίστοιχα τουλάχιστον 10.000 αιτήσεις είναι σε αναμονή ίδρυσης εταιριών στην Kύπρο. Aς σημειωθεί ότι πρώτα η Kύπρος και μετά η Mάλτα συγκεντρώνουν ήδη ένα μεγάλο κομμάτι των Nαυτιλιακών δραστηριοτήτων που αναμένεται να αυξηθούν με ελληνικών συμφερόντων εταιρίες, ερημώνοντας τον Πειραιά.
       
      Oι ελληνικές πρεσβείες στις βαλκανικές χώρες επιβεβαιώνουν στη "Deal" το αυξημένο ενδιαφέρον που υπάρχει αυτή την περίοδο και μάλιστα επισημαίνουν ότι καθημερινά δέχονται σωρεία τηλεφωνημάτων από επιχειρηματίες που ενδιαφέρονται να αλλάξουν την έδρα της εταιρίας τους.
       
      Όπως προκύπτει κύριοι λόγοι είναι η υψηλή φορολογία, οι υψηλές ασφαλιστικές εισφορές, η γραφειοκρατία αλλά και η έλλειψη τραπεζικής χρηματοδότησης και κυρίως της αξιοπιστίας των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό.
       
      Πλεονεκτήματα
       
      Παράλληλα, υπάρχουν και άλλα πλεονεκτήματα, όπως το προσιτό κόστος αγοράς γης και η ευκολία στην ίδρυση επιχειρήσεων. H Eλλάδα περιβάλλεται από χώρες οι οποίες στο σύνολό τους ανήκουν στο λεγόμενο «ευνοϊκό φορολογικό καθεστώς».
       
      Kύπρος, Bουλγαρία, Pουμανία, Tουρκία, FYROM ανήκουν στο γκρουπ των «φορολογικών παραδείσων» του επιχειρείν, καθώς εφαρμόζουν συντελεστές από 10% έως 15% τη στιγμή που στη χώρα μας είναι πλέον 29%, συντελεστής που εφαρμόζεται μόνο σε 36 χώρες σε όλο τον κόσμο.
       
      Στην ουσία σήμερα έχουμε το πρώτο κύμα μετανάστευσης από την αρχή της κρίσης και εκείνοι που φεύγουν είναι κυρίως μεσαίες επιχειρήσεις από τον κλάδο των υπηρεσιών ή μικρές βιοτεχνικές μονάδες.
       
      Tο πρώτο κύμα «μεταναστών» ήταν πολλές επιχειρήσεις από τον κλάδο των διεθνών μεταφορών ή σχετικών με τον κλάδο των φορτηγών (π.χ. εταιρίες μετακομίσεων). Oι επιχειρήσεις αυτές προτίμησαν κυρίως τη Bουλγαρία και την Oλλανδία.
       
      Tο δεύτερο κύμα (2011) ήταν μικρότερες επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, οι οποίες προτίμησαν κυρίως την Kύπρο και το Λονδίνο (οι πιο τολμηρές πήγαν HΠA ή Aυστραλία) με στόχο να μειώσουν το λειτουργικό κόστος, τις μη μισθολογικές δαπάνες.
       
      Tο τρίτο κύμα (2012) μετοίκισης επιχειρήσεων προήλθε από την πολιτική αβεβαιότητα εν όψει των δύο εκλογικών αναμετρήσεων και του φόβου εξόδου της Eλλάδας της Eυρωζώνης.
       
      Tο τέταρτο κύμα συμβαίνει σήμερα: μικρομεσαίες επιχειρήσεις που αντιμέτωπες με την έλλειψη ρευστότητας μετά το κλείσιμο των τραπεζών και την υψηλή φορολογία, παίρνουν την απόφαση να κάνουν και αυτές το μεγάλο βήμα.
       
      Mαζί και ισχυροί όμιλοι που έχουν έτοιμα τα πλάνα «φυγής» από τη χώρα και «μετρούν» τις εξελίξεις και τα δεδομένα.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/147630-Business-run#.VbjioPntmko
      Περισσότερα...

      31

    • Engineer

      Από σήμερα, το πιο φιλόδοξο λειτουργικό σύστημα της Microsoft, τα Windows 10, ξεκινάνε την πορεία τους στην αγορά, αρχής γενομένης από την έκδοση για προσωπικούς υπολογιστές και tablets και με στόχο την παρουσία τους σε 1 δισεκατομμύρια συσκευές σε διάστημα 2-3 ετών.
       
      Όπως γνωρίζουμε, όσοι είναι κάτοχοι νόμιμης άδειας Windows 7 ή Windows 8.1, μπορούν να αναβαθμιστούν από σήμερα στη νέα έκδοση εντελώς δωρεάν, εκμεταλλευόμενοι την προσφορά της Microsoft η οποία θα ισχύσει για 12 μήνες, με πλήρη υποστήριξη των αναβαθμίσεων έως το 2025.
       
       
      Η επιλογή της αναβάθμισης θα γίνει διαθέσιμη σταδιακά στους υπολογιστές παγκοσμίως, φτάνει ο χρήστης να έχει δηλώσει το ενδιαφέρον του πατώντας το ειδικό Popup που έχει εμφανιστεί από τον προηγούμενο μήνα στον υπολογιστή του. Για τους ανυπόμονους που έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία αλλά δε βλέπουν ακόμα την επιλογή της αναβάθμισης μέσω του Windows Update, η Microsoft διαθέτει από σήμερα ένα ειδικό εργαλείο το οποίο κατεβάζει στον υπολογιστή σας το iso αρχείο των Windows 10, στην έκδοση και τη γλώσσα που επιθυμείτε, συμπεριλαμβανομένου της ελληνικής.
       
      Από το ίδιο εργαλείο ο χρήστης μπορεί μάλιστα να διαμορφώσει ένα usb stick με τα αρχεία εγκατάστασης των Windows 10, προκειμένου να προχωρήσει σε μια καθαρή εγκατάσταση στο σύστημα του, χωρίς να προϋπάρχει κάποια άλλη παλαιότερη εγκατάσταση των Windows. Στην περίπτωση αυτή, κατά την εγκατάσταση, θα ζητηθεί ο σειριακός αριθμός της άδειας των Windows 7/8 που διαθέτει ο χρήστης (με τη μορφή xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx), έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία. Αντιθέτως, αν αποφασίσετε να αναβαθμίσετε την υπάρχουσα εγκατάσταση σας των Windows 7 ή Windows 8.1, δε θα σας ζητηθεί η εισαγωγή κάποιου σειριακού αριθμού.
       
      Download: Windows 10 ISO
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/operating-systems-browsers/windows-10/windows-10-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AD%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-r9789
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Με συνεντευξεις του στο Trend και το Spiegel ο επικεφαλής των αυστριακών σιδηροδρόμων αμφισβητεί ανοικτά το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και εκφράζει την άποψη ότι ο ΟΣΕ πρέπει να μείνει στο δημόσιο.
      Οι αυστριακοί σιδηρόδρομοι ενδιαφέρονται για τον ΟΣΕ... αν είναι τσάμπα!
       
      O αυστριακός οργανισμός σιδηροδρόμων ÖBB ενδιαφέρεται να αναλάβει τον ΟΣΕ, αλλά μόνο σε περίπτωση που δε θα καταβάλει κανένα αντίτιμο, σύμφωνα με δημοσίευμα του περιοδικού Spiegel.
       
      Το Spiegel, αναμεταδίδοντας συνέντευξη του επικεφαλής του ÖBB, Christian Kern, στο περιοδικό Trend, γράφει καταρχάς ότι η Ελλάδα πρέπει να να κάνει αποκρατικοποιήσεις ύψους 50 δισ. κι ότι σε αυτές πρέπει ρητά να ενταχθούν και οι σιδηρόδρομοι. Ο Christian Kern όμως στη συνέντευξή του δήλωσε:
       
      «Θα του ρίξουμε μια ματιά. Αλλά: Γνωρίζω πολύ καλά τον ελληνικό σιδηρόδρομο. Είδα με έκπληξη την τιμή που νομίζουν ότι μπορεί να πιάσει!» Και πρόσθεσε: «Αν ήταν να εξετάσουμε σοβαρά τον ελληνικό σιδηρόδρομο, θα απέκλεια πλήρως την καταβολή μιας θετικής τιμής».
       
      Όπως γράφει το περιοδικό, τα 50 δισ. που προβλέπει το νέο πρόγραμμα ως κέρδη των ιδιωτικοποιήσεων περιγράφονται από τους ειδικούς ως τελείως εκτός πραγματικότητας.
       
      «Αυτό που κάνει το ΔΝΤ και η Κομισιόν, δεν έχει καμία σχέση με την πραγματική κατάσταση», σημείωσε και ο Kern μιλώντας αυτή τη φορά στο Spiegel. «Η ευχή προηγείται της σκέψης». Όπως και σε άλλες χώρες το ΔΝΤ γράφει φανταστικά νούμερα στα κείμενά του, ώστε να ιδιωτικοποιήσει τομείς, που σύμφωνα με τον Kern ανήκουν στα χέρια του δημοσίου.
       
      Mετά από την εξυγίανση της Τραινοσέ το 2013, ο οργανισμός έχει κέρδος, αλλά ένας νέος ιδιοκτήτης πρέπει να επενδύσει σε μαζική κλίμακα, διότι το σύστημα σιδηροδρομικών γραμμών της χώρας είναι απαρχαιωμένο, αναφέρει το άρθρο του περιοδικού. Σύμφωνα με την Κομισιόν μόνο το 17% των ραγών ηλεκτροδοτείται, τη στιγμή που ο μέσος όρος της Ε.Ε. είναι 54%. Οι μικρές διαδρομές στη χώρα καθιστούν, σύμφωνα με τον Kern, τo σιδηροδρομικό σύστημα στην Ελλάδα μη-κερδοφόρο.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1351009/oi-afstriakoi-sidhrodromoi-endiaferontai-gia-ton-o.html
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Ο δημόσιος φωτισμός μπορεί να είναι λιγότερο έντονος, για λόγους εξοικονόμησης ενέργειας και χρημάτων, χωρίς αυτό να αυξήσει ούτε τα τροχαία ατυχήματα στους λιγότερο φωτισμένους δρόμους, ούτε τα περιστατικά εγκληματικότητας. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα και οι ερευνητές εισηγούνται στις Αρχές της τοπικής αυτοδιοίκησης να μην διστάσουν να κάνουν τις πόλεις πιο σκοτεινές.
       
      Οι ερευνητές της Σχολής Υγιεινής και Τροπικής Ιατρικής και του University College του Λονδίνου, με επικεφαλής τον δρα Φιλ Έντουαρντς, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό επιδημιολογίας "Journal of Epidemiology and Community Health", ανέλυσαν στοιχεία για μια περίοδο 14 ετών (2000-2013), προερχόμενα από 62 τοπικές κοινότητες στη Βρετανία, οι οποίες είχαν κατά καιρούς δοκιμάσει να χαμηλώσουν τα φώτα στους δημόσιους χώρους και δρόμους.
       
      Οι βρετανικές πόλεις είχαν πειραματισθεί με μια ποικιλία στρατηγικών: μόνιμο σβήσιμο ορισμένων φώτων, μείωση των ωρών που οι λάμπες έμεναν αναμμένες τα βράδια, χαμήλωμα της έντασης του φωτισμού, αντικατάσταση συμβατικών λαμπτήρων με λιγότερο ενεργοβόρες λάμπες LED κ.α.
       
      Τα στοιχεία αυτά εξετάσθηκαν σε σύγκριση με στοιχεία για τυχόν αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων και της εγκληματικότητας (κλοπές, ληστείες, σεξουαλικές και βίαιες επιθέσεις κ.α.) στα ίδια μέρη, όπου έγιναν οι πειραματισμοί. Δεν διαπιστώθηκε όμως καμία αύξηση στα σχετικά περιστατικά.
       
      Όπως είπε ο ΄Έντουαρντς, «σε μια εποχή που η τοπική αυτοδιοίκηση έχει ανάγκη να κάνει περικοπές δαπανών, τα ευρήματά μας δείχνουν ότι, αξιολογώντας προσεκτικά τους κινδύνους, ο δημόσιος φωτισμός μπορεί να μειωθεί, χωρίς να αυξηθούν τα τροχαία και τα εγκλήματα».
       
      Η καθηγήτρια Σέιν Τζόνσον του UCL χαρακτήρισε «ενθαρρυντικά» τα ευρήματα, αλλά επεσήμανε ότι «είναι σημαντικό να τονισθεί πως αυτό δεν σημαίνει ότι θα συμβεί το ίδιο σε κάθε γειτονιά, γι' αυτό οι όποιες αλλαγές στο δημόσιο φωτισμό πρέπει να υλοποιηθούν προσεκτικά».
       
      Είναι αξιοσημείωτο ότι, σύμφωνα με την μελέτη, σε αρκετές περιπτώσεις οι κάτοικοι δεν πρόσεξαν την μείωση του φωτισμού και δεν αισθάνθηκαν πιο ανασφαλείς, ούτε περιόρισαν τις μετακινήσεις τους. Όμως όταν τα φώτα είχαν σβήσει τελείως σε κάποια σημεία, οι ανησυχίες των ανθρώπων ήσαν μεγαλύτερες. Το πλήρες σβήσιμο των φώτων θεωρήθηκε επίσης ως έλλειψη ενός δημόσιου αγαθού.
       
      'Αλλοι επιστήμονες εμφανίσθηκαν πιο επιφυλακτικοί, επισημαίνοντας ότι δεν μπορεί κανείς να είναι πράγματι σίγουρος ότι δεν θα υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις, αν οι πόλεις γίνουν πιο σκοτεινές τα βράδια.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/environment/article/287636/exoikonomisi-energeias-me-hamiloma-tou-dimosiou-fotismou-/#ixzz3hHEZclwf
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Σε λειτουργία η πρώτη αεροναυπηγική Βιομηχανική Ζώνη της Τουρκίας στην Άγκυρα.
       
      Περισσότερες από 120 εταιρείες, κυρίως από την αμυντική βιομηχανία, αναμένεται να εγκατασταθούν στη ζώνη της οποίας κόστος υποδομής ανήλθε σε $ 18 εκατ.
       
      Η ζώνη, η οποία αναμένεται να παράγει προϊόντα υψηλής τεχνολογίας είναι ένα από τα λίγα κορυφαία κέντρα αεροδιαστημικής στον κόσμο, καταλαμβάνει μια έκταση 7.230 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα και θα περιλαμβάνει το πρώτο διαστημικό εργαστήριο της Τουρκίας. Μόνο οι εταιρείες που παράγουν προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, θα έχουν τη δυνατότητα να εγκατασταθούν στη ζώνη.
       
      Η Τουρκία σχεδιάζει να εγκαταστήσει 90 νέες οργανωμένες βιομηχανικές ζώνες μέσα στο 2015 εξειδικευμένες και σε άλλους τομείς, καθώς και επτά επιπλέον ζώνες αυτού του τύπου για να υποστηριξει την δυναμική άνοδο της έρευνας και καινοτομίας στην βιομηχανία της.
       
      Μέρος αυτής της στρατηγικής αποτελέι και η πρώτη εξειδικευμένη Αεροδιαστημική Βιομηχανική Ζώνη της Τουρκίας που έχει εγκατασταθεί στο Καζάν, στην Άγκυρα. Στα ιδρυτικά μέλη της ζώνης περιλαμβάνονται η γενική γραμματεία για την αμυντική βιομηχανία, το Εμπορικό Επιμελητήριο της Άγκυρα και η Ένωση αμυντικής και αεροδιαστημικής βιομηχανίας.
       
      Σήμερα περί τις 300 επιχειρήσεις που λειτουργούν ως υπεργολάβοι στην αμυντική βιομηχανία στην περιοχή της Αγκυράς ενώ συνολικά ο αριθμός των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ) που δραστηριοποιούνται στον τομέα της άμυνας στην χώρα υπερβαίνει τις 2.000.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/I_nea_aeronaupigiki_zoni_tis_Agkuras/#.Vbiu__ntlBc
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      εν κλείνει την πόρτα σε ενδεχόμενο παράτασης του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013 για την Ελλάδα η Κομισιόν, επισημαίνοντας ωστόσο ότι είναι «πολύ νωρίς» να εξεταστεί ένα τέτοιο σενάριο.
       
      Πηγή της Κομισιόν τόνισε στην EurActiv.gr ότι αυτή την στιγμή το εκτελεστικό όργανο της ΕΕ παρέχει τεχνική βοήθεια στην Αθήνα προκειμένου να απορροφήσει το δυνατόν περισσότερα κονδύλια της περιόδου 2007-2013.
       
      «Είναι πολύ νωρίς να εικάσουμε τι θα συμβεί στο τέλος της περιόδου επιλεξιμότητας. Σήμερα εστιάζουμε τις προσπάθειές μας στο να βοηθήσουμε τα κράτη μέλη, όχι μόνο την Ελλάδα, να υλοποιήσουν τα προγράμματα ταχύ και αποτελεσματικό τρόπο».
       
      Η Κεντρική Ένωση Δήμων εξέφρασε πρόσφατα την ανησυχία της για το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων που περιλαμβάνονται στο ΕΣΠΑ της προηγούμενης περιόδου, επισημαίνοντας την ανάγκη να υπάρξει χρονική παράταση ενός τουλάχιστον έτους.
       
      Συγκεκριμένα είπε ότι δημιουργούνται τεράστιες ευθύνες για τις δημοτικές αρχές ( δημοσιονομικές, ποινικές, πειθαρχικές κλπ) από την πιθανή ματαίωση των έργων, αλλά και την υποχρέωση επιστροφής των χρημάτων που μέχρι σήμερα έχουν καταβληθεί για την χρηματοδότησή τους.
       
      Μεταφορά προγραμμάτων την επόμενη περίοδο
       
      Η ίδια κοινοτική πηγή πρόσθεσε ότι η Ομάδα Υψηλού Επιπέδου με επικεφαλής τον Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόβσκις, και η Κοινή Ομάδα Εργασίας που συστάθηκε από την Επίτροπο Περιφερειακής Ανάπτυξης, Κορίνα Κρέτσου, βοηθούν την Ελλάδα να κάνει την βέλτιστη δυνατή χρήση του ΕΣΠΑ της περιόδου 2007-2013 «μέσα στην ευελιξία του υπαρχόντων κανόνων».
       
      «Η ευελιξία αυτή περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα έναρξης ενός έργου στο πλαίσιο μίας περιόδου προγραμματισμού και ολοκλήρωσής του στην επόμενη περίοδο. Η διαδικασία μεταφοράς έργων από την περίοδο 2007-2013 στην περίοδο 2014-2020 έχει απλουστευθεί και εκσυγχρονιστεί στο πλαίσιο της αναθεώρησης των κατευθυντήριων γραμμών στις αρχές του Μαΐου», πρόσθεσε.
       
      Πηγή: http://www.euractiv.gr/thematikes-katigories/periferiaki-politiki/komision-poli-noris-exetasoume-paratasi-tou-espa-gia-tin-ellada/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με αφορμή ερωτήματα Δήμων προς την Υπηρεσία μας, σας γνωρίζουμε τα εξής:
       
      Μέχρι τη δημοσίευση του Ν. 4269/14, τα φροντιστήρια, ωδεία κτλ επιτρέπονταν εντός των ανωτέρω οικισμών ως επιτρεπόμενη χρήση γης της κατηγορίας γενική κατοικία του άρθρου 3 του από 23.3.87 Π. Δ/τος (ΦΕΚ 166/Δ/87). Συγκεκριμένα στο άρθρο 3 του ως άνω ΠΔ, επιτρέπονται τα κτίρια εκπαίδευσης στα οποία, σύμφωνα με το άρθρο 1 του ιδίου, υπάγονται και τα κτίρια ειδικής εκπαίδευσης.
       
      Στο άρθρο 30 του Ν. 4269/14, στο οποίο αναφέρονται οι επιτρεπόμενες χρήσεις γης εντός των οικισμών στους οποίους δεν έχουν καθοριστεί χρήσεις, τα κτίρια ειδικής εκπαίδευσης δεν αναφέρονται ρητώς (συγκεκριμένα στην παρ. 1.3 αναφέρεται «Εκπαίδευση προσχολική, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια»).
       
      Παρόλ’ αυτά και με δεδομένο ότι:
       
      1. τα φροντιστήρια, ωδεία κτλ αποτελούν απαραίτητη χρήση παροχής υπηρεσιών για τους κατοίκους του οικισμού
       
      2. γενικότερα εντός των οικισμών βάσει του άρθρου 30 ν. 4269/14 επιτρέπονται όλες οι απαραίτητες - μη οχλούσες χρήσεις για την ορθολογική λειτουργία του οικισμού,
       
      3. δεν έχει εκδοθεί μέχρι σήμερα η προβλεπόμενη ΥΑ της παρ. 2 του άρθρου 14 ν. 4269/14 με την οποία προβλέπεται η αντιστοίχηση όλων των οικονομικών δραστηριοτήτων με τις αναφερόμενες χρήσεις γης του νόμου
       
      έχουμε την άποψη ότι η χρήση φροντιστηρίων, ωδείων κτλ είναι καταρχήν επιτρεπτή χρήση εντός των οικισμών. Όμως, επειδή οι διατάξεις του άρθρου 30 του Ν. 4269/14 θέτουν ανώτατα όρια εκμεταλλεύσιμης επιφάνειας ανάλογα με τη χρήση, θεωρούμε ότι μέχρι την έκδοση της προβλεπόμενης ΥΑ της παρ. 2 του άρθρου 14 και για λόγους ασφάλειας δικαίου, το μέγεθος της εγκατάστασης δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το τιθέμενο όριο των καταστημάτων παροχής προσωπικών υπηρεσιών της παρ. 1.7, δηλαδή τα 300τμ.
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=uQdkhhTWXh0%3d&tabid=777&language=el-GR
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ενημερώνουμε τους ασφαλισμένους μας σχετικά με την δυνατότητα υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης διακανονισμού, σύμφωνα με τον Ν. 4321/2015 μέχρι την 31η Ιουλίου 2015 στις 12.00 μ.μ.
       
      Εκ της Δ/νσης Εισφορών
       
      Πηγή: http://www.tsmede.gr/
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Κατόπιν της ολοκλήρωσης της ένταξης στο μητρώο των υποψηφίων, με ψηφιοποίηση των δικαιολογητικών τους, θα δημιουργηθεί γι’ αυτούς μία προσωπική καρτέλα στην οποία θα έχουν δικαίωμα πρόσβασης.
       
      Όπως αναφέρει ανακοίνωση του ΑΣΕΠ, στην καρτέλα αυτή θα απεικονίζεται το σύνολο των στοιχείων και δικαιολογητικών που έχουν καταχωρηθεί.
       
      Οι υποψήφιοι θα ενημερωθούν για την ένταξή τους, καθώς και για τον τρόπο πρόσβασης στην προσωπική τους καρτέλα, μετά από την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας.
       
      Σημειώνεται ότι οι υποψήφιοι που θα ενταχθούν στο μητρώο, εκτός από το ότι θα μπορούν να παρακολουθούν την προσωπική τους καρτέλα (επικαιροποιώντας ηλεκτρονικά τα στοιχεία και δικαιολογητικά τους) και να λαμβάνουν προσωποποιημένη πληροφόρηση από το ΑΣΕΠ, θα δύνανται επιπλέον να υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής σε μελλοντικές διαδικασίες επιλογής μέσω ΑΣΕΠ, χωρίς να απαιτείται η εκ νέου υποβολή των στοιχείων/δικαιολογητικών που έχουν ήδη καταχωρηθεί στην προσωπική τους καρτέλα στο μητρώο, με αποτέλεσμα να επιταχύνονται οι διαδικασίες επιλογής.
       
      Οι προς ένταξη υποψήφιοι ανήκουν στις κατηγορίες ΠΕ και ΤΕ των ειδικοτήτων Διοικητικού-Οικονομικού, Πληροφορικής, Νοσηλευτικής και Μηχανικών, όπως εξειδικεύονται ανά προκήρυξη στο παρακάτω συνοδευτικό αρχείο.
       
      Η ανακοίνωση σημειώνει ότι όσοι από τους υποψηφίους των παραπάνω κλάδων/ειδικοτήτων δεν επιθυμούν να ενταχθούν στο εν λόγω μητρώο, με ψηφιοποίηση των δικαιολογητικών τους, πρέπει να το δηλώσουν έως 28 Αυγούστου 2015 αποστέλλοντας ταχυδρομικά στο ΑΣΕΠ υπεύθυνη δήλωση με θεωρημένο το γνήσιο της υπογραφής τους.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1500015489
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Μέτρα για τη διευκόλυνση των συναλλασσόμενων και την αποφυγή ταλαιπωρίας έξω από τα ΑΤΜs με χαλάρωση των περιορισμών που ισχύουν στην ανάληψη των μετρητών, ανακοίνωσε το υπουργείο Οικονομικών.
       
      Συγκεκριμένα, από αύριο Τετάρτη 29 Ιουλίου 2015 και μέχρι την Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015 θα είναι δυνατή οποιαδήποτε από τις τρεις ημέρες η ανάληψη από τα γκισέ των τραπεζών (τις εργάσιμες ημέρες) ή από τα ΑΤΜ (όλο το 24ωρο) ποσού μέχρι το όριο των 420 ευρώ ανά καταθέτη και ανά πιστωτικό ίδρυμα.
       
      Για παράδειγμα, εάν από το περασμένο Σάββατο 25 Ιουλίου 2015 μέχρι και σήμερα Τρίτη 28 Ιουλίου 2015 κάποιος δεν έχει προβεί σε ανάληψη μετρητών, θα μπορεί να κάνει ανάληψη μέχρι και 420 ευρώ οποιαδήποτε στιγμή μέχρι και την Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015.
       
      Εάν κάποιος είχε προβεί σε ανάληψη 60 ευρώ σε μετρητά το Σάββατο 25 Ιουλίου και σε άλλα 60 ευρώ την Κυριακή 26 Ιουλίου 2015, τότε θα μπορεί να κάνει ανάληψη μέχρι 300 ευρώ (420 ευρώ – 60 ευρώ – 60 ευρώ) οποιαδήποτε στιγμή μέχρι και την Παρασκευή 31 Ιουλίου 2015.
       
      Με τα ως άνω, δεν υπάρχει λόγος να συνωστίζονται στο τέλος της εβδομάδας οι συνταξιούχοι και οι λοιποί καταθέτες για τη σωρευτική ανάληψη των καταθέσεων ή των συντάξεών τους.
       
      Πηγή: http://www.ert.gr/chalarosi-periorismon-stin-analipsi-metriton/
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Στο 58,59% βρίσκεται η πρόοδος του νέου αυτοκινητόδρομου Αντιρρίου-Ιωαννίνων. Η διάνοιξη της σήραγγας Κλόκοβας έχει ξεκινήσει και πλέον ο χρόνος τρέχει αντίστροφα για το έργο, που κατασκευάζεται με σύμβαση παραχώρησης, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Γιώργου Λιάλιου για την εφημερίδα Καθημερινή. Ο οδικός άξονας Αντιρρίου-Ιωαννίνων (Εγνατία Οδός), γνωστός και ως Ιονία Οδός, έχει συνολικό μήκος 196 χιλιόμετρα.
       
       
      Μέρος του άξονα αυτού έχει κατασκευαστεί από το Δημόσιο (παρακάμψεις Αγρινίου και Αρτας) και το υπόλοιπο κατασκευάζεται από την κοινοπραξία Euroionia. Το έργο περιλαμβάνει 24 γέφυρες συνολικού μήκους περίπου 7 χλμ., 4 σήραγγες μονού κλάδου μήκους 11,2 χλμ., περισσότερες από 77 κάτω διαβάσεις συνολικού μήκους 2,5 χλμ. και 24 άνω διαβάσεις συνολικού μήκους 1,4 χλμ. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδωσε ο παραχωρησιούχος (Νέα Οδός), στο τέλος Ιουνίου είχε ολοκληρωθεί η κατασκευή του 58,59% του έργου.
       
      Το έργο χωρίζεται σε τέσσερα εργοτάξια: εργοτάξιο Ευήνου (0 χλμ.- 76,7 χλμ.), εργοτάξιο ανισόπεδου κόμβου Αμβρακίας (και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή Σύκουλα, 76,6 χλμ. - 145,7 χλμ.), εργοτάξιο Φιλιππιάδας (145,7 χλμ.- 170 χλμ.) και εργοτάξιο Επισκοπικού (170 χλμ.- 190 χλμ.). Στα εργοτάξια απασχολούνται σήμερα 2.106 εργαζόμενοι όλων των ειδικοτήτων, ενώ ο συνολικός αριθμός των μηχανημάτων και των φορτηγών που χρησιμοποιούνται ανέρχεται στα 1.420.
       
      Υπενθυμίζεται ότι η Νέα Οδός είναι η μια από τις δύο κοινοπραξίες που έχουν πληρωθεί αυτή την περίοδο μέρος των οφειλόμενων από το Δημόσιο (συγκεκριμένα 31,1 εκατ. ευρώ) και έτσι διατηρείται «ζωντανό» με καλούς ρυθμούς κατασκευής. Το δεύτερο έργο που έχει πρόσφατα λάβει πληρωμές είναι η Ολυμπία Οδός, ενώ οι άλλοι δύο παραχωρησιούχοι (Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου και Κεντρική Οδός) έχουν μειώσει σημαντικά τις εργασίες τους.
       
       
      Η Νέα Οδός (όπως και οι υπόλοιποι παραχωρησιούχοι) έχει ζητήσει παράταση του χρονοδιαγράμματος κατά ένα έτος (στη συγκεκριμένη περίπτωση, έως τα τέλη 2016 για το κύριο τμήμα και τα μέσα 2017 για τις σήραγγες Κλόκοβας). Το αίτημά της έχει παραπεμφθεί στην Επιτροπή Επίλυσης Τεχνικών Διαφορών.
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2015/07/blog-post_27.html#.Vbd67_ntmko
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τη «μαύρη λίστα» του «Τειρεσία» θα γλιτώνουν μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου οι εκδότες επιταγών, γραμματίων και συναλλαγματικών που δεν πληρώθηκαν ή δεν θα πληρωθούν κατά το χρονικό διάστημα από 20 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου.
       
      Τις διαβεβαιώσεις αυτές έδωσε χθες η πρόεδρος της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών Λούκα Κατσέλη στον κ. Κωνσταντίνο, πρόεδρο της Κεντρικής Ενωσης Επιμελητηρίων (ΚΕΕ) και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΒΕΑ), υποστηρίζοντας, μάλιστα, ότι δεν αποκλείεται η σχετική νομοθετική πρωτοβουλία να υπάρξει ακόμη και σήμερα. Στελέχη, πάντως, του υπουργείου Οικονομικών ανέφεραν ότι για το θέμα των επιταγών απαιτείται η έκδοση Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου.
       
      Επιπλέον, η πρόεδρος της ΕΕΤ εξέφρασε την αισιοδοξία της για περαιτέρω χαλάρωση των κεφαλαιακών περιορισμών με την ολοκλήρωση της υπογραφής της νέας συμφωνίας μεταξύ Ελλάδας και πιστωτών.
       
      Ο κ. Μίχαλος, ο οποίος επισκέφθηκε χθες την κ. Κατσέλη, ανέπτυξε λεπτομερώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όλες ανεξαιρέτως οι επιχειρήσεις λόγω των περιορισμών στις τραπεζικές συναλλαγές και ζήτησε την προώθηση πρακτικών ρυθμίσεων για να αντιμετωπιστούν τα καθημερινά προβλήματα στο νέο αυτό αρνητικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στη λειτουργία του τραπεζικού συστήματος.
       
      Στο πλαίσιο αυτό, η πρόεδρος της ΕΕΤ διαβεβαίωσε τον κ. Μίχαλο ότι θα ικανοποιήσει το αίτημα των επιμελητηρίων να δοθεί νέα παράταση για τις ακάλυπτες επιταγές και τις απλήρωτες συναλλαγματικές, όπως και στα γραμμάτια που δημιουργήθηκαν από 20 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου, εάν αποδεδειγμένα εξοφληθούν το αργότερο μέχρι την 30ή Σεπτεμβρίου 2015.
       
      Ο κ. Μίχαλος, από την πλευρά του, τόνισε στην κ. Κατσέλη ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν θα συνεχίζουν να δίνουν τη μάχη για την οικονομική ανάπτυξη και ότι τα επιμελητήρια θα συνεχίσουν να επιτελούν στο ακέραιο το έργο τους, προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις για την εύρυθμη λειτουργία της αγοράς και της οικονομίας.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/825229/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/paratash-mexri-30-septemvrioy-gia-akalyptes-epitages
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οι ανεμογεννήτριες κάλυψαν το 8% της ηλεκτροπαραγωγής στην Ευρώπη το 2014 σύμφωνα με μελέτη του Κοινού Κέντρου Ερευνών (Joint Research Centre, JRC) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
       
      Όπως αναφέρεται στην έκθεση του JRC για την αιολική ενέργεια “το 2014 ήταν συνολικά μια καλή χρονιά για τον κλάδο της αιολικής ενέργειας” στην Ευρώπη. “Η νέα εγκατεστημένη ισχύς ανήλθε σε επίπεδα ρεκόρ, ενώ οι κατασκευαστές ανεμογεννητριών εμφάνισαν υγιείς οικονομικούς δείκτες”.
       
      Σε αριθμούς, η διασυνδεδεμένη αιολική ισχύς στην Ευρωπαϊκή Ένωση έφτασε τα 129 Γιγαβάτ το 2014 καλύπτοντας το 8% της ζήτησης. Το νούμερο αντιστοιχεί στο άθροισμα της ετήσιας κατανάλωσης ενέργειας σε Βέλγιο, Ολλανδία, Ελλάδα και Ιρλανδία.
       
      Η αιολική ενέργεια αναμένεται να διατηρηθεί σε αναπτυξιακή τροχιά και μέχρι το 2012 να αντιστοιχεί στο 12% της ευρωπαϊκής ηλεκτροπαραγωγής.
       
      Εξυπακούεται ότι η αιολική ενέργεια δεν γνωρίζει τους ίδιους ρυθμούς ανάπτυξης σε όλες της χώρες. Η Δανία κάλυψε το 40% της εγχώριας ζήτησης το 2014 (μάλιστα πριν λίγες ημέρες η παραγωγή αιολικής ενέργειας ανήλθε σε ποσοστό 140% επί της εγχώριας ζήτησης και το πλεόνασμα εξήχθη σε γειτονικές χώρες).
       
      Στην Ιρλανδία, την Πορτογαλία και την Ισπανία το μερίδιο της αιολικής ηλεκτροπαραγωγής κυμάνθηκε από 19% ως 25% επί της τελικής κατανάλωσης.
       
      Δεκαπέντε ακόμα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης παρήγαγαν ποσοστό τουλάχιστον 4% του ηλεκτρισμού τους από ανεμογεννήτριες.
       
      Το 2014 εγκαταστάθηκαν 13 νέα αιολικά Γιγαβάτ στην Ευρώπη τα 11,8 GW εκ των οποίων συνδέθηκαν με το δίκτυο.
       
      Η σωρευτική εγκατεστημένη αιολική ισχύς ανήλθε σε 129 Γιγαβάτ και η ετήσια παραγωγή έφτασε τις 265 Τεραβατώρες.
       
      —Το παγκόσμιο τοπίο
       
      Παρότι η έκθεση εστίασε στην Ευρώπη αναφέρθηκε και στις παγκόσμιες αναπτυξιακές τάσεις του κλάδου. Η παγκόσμια σωρευτική διασυνδεδεμένη ισχύς ανήλθε σε 370 GW το 2014 χάρη σε 52,8 νέα αιολικά GW. Πρόκειται για νέο ρεκόρ στη νέα ισχύ η οποία ήταν υψηλότερη κατά 48% σε σύγκριση με το 2013 και κατά 17% με το 2012.
       
      Όπως και στα φωτοβολταϊκά, ηγείται η Κίνα με 23,2 νέα Γιγαβάτ και μερίδιο αγοράς 44%. Στην Ευρωπαϊκή Ένωσης εγκαταστάθηκαν μόλις 13,05 Γιγαβάτ, ωστόσο η Ευρώπη διατηρεί την πρωτιά όσον αφορά τη συνολική παραγωγή αιολικής ενέργειας, με έξι χώρες, τη Δανία, την Πορτογαλία, την Ιρλανδία, τηνΙσπανία, τη Ρουμανία και τη Γερμανία, να παράγουν 10 με 40 τοις εκατό του ηλεκτρισμού τους από αιολικά πάρκα.
       
      Ο στόχος για την επίτευξη μεριδίου 20% από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας αποτελεί μέρος της κλιματικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2020, η οποία προβλέπει επίσης 20 τοις εκατό μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, καθώς και 20 τοις εκατό βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης εντός ΕΕ.
       
      Τον Οκτώβριο του 2014 οι Ευρωπαίοι ηγέτες συμφώνησαν σε νέους στόχους για το 2030, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 40 τοις εκατό σε σύγκριση με το 1990, καθώς και αύξηση του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών στο 27 τοις εκατό.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/07/28/aioliki-energeia-europi-123696/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα γερμανικά μέσα ενημέρωσης επικρίνουν τόσο την κυβέρνηση όσο και τις εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή του νέου αεροδρομίου του Βρανδεμβούργο, το οποίο δεν διστάζουν να χαρακτηρίσουν ως «εργοτάξιο του τρόμου».
       
      Οι εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή του αεροδρομίου είναι η Siemens και Bosch, ενώ το κόστος του έργου ξεπερνά τα 6,8 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με γερμανικά δημοσιεύματα το συγκεκριμένο έργο, το οποίο αρχικά ήταν προγραμματισμένο να έχει περατωθεί το 2010, κοστίζει στο κράτος κάτι περισσότερο από 16 εκατομμύρια δολάρια το μήνα.
       
      Το νέο αεροδρόμιο είναι συνολικής έκτασης 350,000 τετραγωνικών μέτρων αλλά τα ζητήματα που έχουν προκύψει ειδικά με τα μέτρα πυρασφάλειας και τις εξόδους κινδύνου είναι πάρα πολλά. Συγκεκριμένα σε πρόσφατο έλέγχο το σύστημα συναγερμού αλλά και πυρόσβεσης κάθε άλλο παρά αποτελεσματικά λειτούργησε με τις διαμαρτυρίες των υπευθύνων αρχών να παίρνουν μορφή χιονοστιβάδας.
       
      Εκπρόσωπος της Bosch έσπευσε να δηλώσει: «από την πλευρά μας οι ανιχνευτές καπνού αλλά και το σύστημα πυρασφάλειας συνολικά λειτουργεί κανονικά χωρίς το παραμικρό πρόβλημα. Ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν αλλού».
       
      Δεχόμενος πυρά και πιέσεις από όλες τις κατευθύνσεις πλέον, ο Διευθύνων Σύμβουλος των αεροδρομίων του Βερολίνου, Rainer Schwarz έσπευσε να τονίσει πως κάθε πρόβλημα βρίσκετε υπό έλεγχο και τονίζεται πως έχουν ήδη διατεθεί επιπλέον κεφάλαια ώστε το έργο να είναι τελικώς ετοιμοπαράδοτο μέχρι το πέρας του deadline που η κυβέρνηση έχει θέσει ως οριστική ημερομηνία.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/31158-%CE%B3%CE%B5%CF%81%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CE%B5%CF%86%CE%B9%CE%AC%CE%BB%CF%84%CE%B7-%CE%AD%CF%87%CE%B5%CE%B9-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%84%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%AF-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CF%81%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%8D%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Το νεοκλασικό κτίριο κόσμημα στον εμπορικό πεζόδρομο της Ερμού, όπου μέχρι το 2012 στεγαζόταν το πολυκατάστημα FOKAS, ετοιμάζεται τώρα να υποδεχθεί ένα νέο επιχειρηματικό εγχείρημα.
       
      Η H&M ανακοίνωσε ότι πρόκειται να εγκαταστήσει στο επιβλητικό κτίριο το νέο flagship κατάστημά της στην Ελλάδα.
       
      Το κατάστημα αναμένεται να ανοίξει προς το τέλος του φθινοπώρου 2015 και πρόκειται να περιλαμβάνει μόδα για όλη την οικογένεια, το σπίτι αλλά και τη νέα σειρά καλλυντικών (cosmetics) της εταιρίας.
       
      Σύμφωνα με την ανακοίνωση της H&M το νέο κατάστημα θα αντικαταστήσει αυτό που μέχρι σήμερα διατηρεί στην οδό Ερμού 22.
       
      Οι εργασίες στο νεοκλασικό κτίριο έχουν ήδη ξεκινήσει και πρόκειται να ολοκληρωθούν τους επόμενους μήνες, δεδομένου ότι το κατάστημα θα λειτουργήσει εντός του 2015.
       
      Σημειώνεται ότι το πενταόροφο κτίριο καταλαμβάνει όλο το οικοδομικό τετράγωνο που ορίζεται από τις οδούς Ερμού, Βουλής, Σκοπά και Πετράκη.
       
      Έχει κτιστεί μεταξύ του 1900 και 1910 για λογαριασμό του χρυσοχόου Χ. Τσιτσόπουλου, ο οποίος είχε τότε οραματιστεί τη λειτουργία του πρώτου πολυτελούς ξενοδοχείου στο εμπορικό κέντρο των Αθηνών.
       
      Πράγματι λειτούργησε ως τέτοιο για σχεδόν μισό αιώνα μένοντας γνωστό υπό την επωνυμία «Tourist».
       
      Η τελευταία μεγάλη ανακαίνιση του κτιρίου έγινε στα τέλη του 20ου αιώνα.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Brike_neo_Enoiko_to_diatiriteo_%C2%ABproin_FOKAS%C2%BB/#.VbcjsfntlBc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Με μια τεράστια περιουσία εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ προικοδοτείται το Ταμείο Εθνικού ή Δημόσιου Πλούτου, το οποίο πρέπει να συσταθεί με βάση το τρίτο Μνημόνιο. Μια δημόσια περιουσία που περιλαμβάνει ακίνητα, υποδομές, συμμετοχές σε κρατικές εταιρείες και μετοχές τραπεζών.
       
      Ωστόσο, σύμφωνα με την «Ημερησία» το νέο Ταμείο, μετάλλαξη του ΤΑΙΠΕΔ, θα στηριχθεί κατά κύριο λόγο στην παραχώρηση ακινήτων - φιλέτων που παραμένουν εδώ και δεκαετίες ανεκμετάλλευτα. Στόχος η είσπραξη εσόδων είτε απευθείας είτε με τιτλοποιήσεις μελλοντικών εισπράξεων για ακίνητα που μπορούν να αξιοποιηθούν σε βάθος χρόνου.
       
      Αλλωστε, η συμφωνία με τους δανειστές προβλέπει τη δημιουργία ενός αποθέματος 50 δισ. σε βάθος 30ετίας, δηλαδή θα μπορούσε το κράτος να εισπράττει από αποκρατικοποιήσεις ή ακίνητα περί το 1,7 δισ. ευρώ ετησίως.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες της «ΗτΣ», βασικός κορμός της νέας «προίκας» του Ταμείου των 50 δισ. ευρώ θα είναι τα 1.000 ακίνητα που είχαν περάσει στον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ. Παράλληλα, αν και είναι δύσκολο το «ξεκαθάρισμα» της δημόσιας περιουσίας, το Ταμείο έχει τον έλεγχο της Εταιρείας Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ). Η εταιρεία αυτή έχει ένα χαρτοφυλάκιο άνω των 70.000 ακινήτων σε όλη την Ελλάδα, τα οποία θα μπορούσαν να αποτελέσουν πηγή για το αποθεματικό που πρέπει να δημιουργηθεί.
       

       
      Παράλληλα, στο Ταμείο θα περιέλθουν λιμάνια, αεροδρόμια, ξενοδοχεία, ιαματικές πηγές, μαρίνες, ολυμπιακές εγκαταστάσεις και πιθανότατα συμμετοχές του Δημοσίου σε κρατικές εταιρείες όπως ο ΟΣΕ, η ΔΕΗ, ο ΟΤΕ, οι τράπεζες ή ακόμη και μελλοντικά έσοδα από τους διαγωνισμούς για τους υδρογονάνθρακες. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το Ταμείο θα δημιουργηθεί στα πρότυπα ενός sovereign fund που διαθέτουν αρκετές αραβικές χώρες.
       
      Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί ότι η κυβέρνηση πρέπει να ξεκαθαρίσει μια σειρά από «γκρίζες» ζώνες και ερωτήματα με κυριότερο ποιο θα είναι το χαρτοφυλάκιο του Ταμείου και πώς μπορεί αυτό να αποδώσει έσοδα. Διότι και στο παρελθόν η ακίνητη περιουσία χρησιμοποιήθηκε επικοινωνιακά, αλλά τελικά δεν έφερε κανένα αποτέλεσμα.
       

       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η λίστα με τα ακίνητα που θα περιέλθουν στο υπερταμείο είναι:
       

       
      Τα 1.000 ακίνητα που έχουν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ. Η λίστα περιλαμβάνει 3.000 ακίνητα που είναι άμεσα αξιοποιήσιμα όμως τα 1.000 θεωρούνται πιο ώριμα. Περιλαμβάνονται το Πρασονήσι Ρόδου, το πρώην Βασιλικό Κτήμα στο Τατόι, το χιονοδρομικό κέντρο στο Καϊμακτσαλάν, εκτάσεις στην Ερμιόνη Αργολίδος, πλησίον των δημοφιλών καλοκαιρινών προορισμών, εκτάσεις στην Ηλεία (Κυλλήνη, Ζαχάρω κ.λπ.) και τη Μεσσηνία (Πύλος, κ.ά.). Ακόμη εκτάσεις στον νομό Πέλλας (εκτάσεις στο όρος Βόρας, στον Άγιο Αθανάσιο και στη λίμνη Βεγορίτιδα), σε παραθαλάσσιες περιοχές της Χαλκιδικής (Βουρβουρού, Τορώνη συνολικής έκτασης 160 στρεμμάτων) και εμπορικά αστικά ακίνητα σε Κολωνάκι, Ψυχικό, κέντρο της Αθήνας.
       
      • 53 στρέμματα παραθαλάσσιας έκτασης στην Κυλλήνη, 55 στρέμματα παραθαλάσσιας έκτασης στο Pευκί Εύβοιας, 26 στρέμματα στη Σαντορίνη, 145 στρέμματα στην Κέρκυρα, 180 στρέμματα στην παραλία της Ζαχάρως.
       
      • Η Αθηναϊκή Ριβιέρα. Τα «φιλέτα» της παραλιακής της Αττικής, μεταξύ αυτών, η έκταση από το Ταε Κβον Ντο στο Φάληρο έως το ΣΕΦ αλλά και εκτάσεις από Βάρκιζα έως Σούνιο με κυριότερο τις «Αλυκές» στην Ανάβυσσο. Πληροφορίες αναφέρουν ότι σχεδιάζεται συνολική αξιοποίηση της έκτασης από το Ταε Κβον Ντο στο Φάληρο έως το ΣΕΦ. Εκτιμάται ότι στον συγκεκριμένο χώρο μπορούν να γίνουν επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ.
       
      • Ολα τα Ολυμπιακά ακίνητα που παραμένουν κτίρια «φαντάσματα». Μεταξύ αυτών το κλειστό στο Γαλάτσι, ολυμπιακές εγκαταστάσεις σε Ηράκλειο, Βόλο, Θεσσαλονίκη αλλά και η καλύτερη αξιοποίηση του ΟΑΚΑ και του ΣΕΦ ή το Κωπηλατοδρόμιο στον Σχινιά και το Κέντρο Ιπποδρόμου στο Μαρκόπουλο.
       
      • Τα Ξενία σε όλη την Ελλάδα, καθώς και περί τα 900 ακίνητα σε παραθαλάσσιες περιοχές, για τα οποία όμως πρέπει να υπάρξουν προτάσεις αξιοποίησης υπό συγκεκριμένες προδιαγραφές.
       
      • Ο Αστέρας Βουλιαγμένης, η περίπτωση του οποίου θα επανεξεταστεί και πιθανότατα να υπάρξει νέος διαγωνισμός, o οποίος όμως δύσκολα θα δώσει τα 300 και πλέον εκατ. ευρώ του πρώτου.
       
      • Ακίνητα ασφαλιστικών ταμείων και φορέων του Δημοσίου. Κυρίως μεγάλα κτίρια που παραμένουν αναξιοποίητα και θα μπορούσαν να στεγάσουν κρατικές υπηρεσίες.
       
      • Η αντικειμενική αξία της ακίνητης περιουσίας των ασφαλιστικών ταμείων ανέρχεται σε 1,43 δισ. ευρώ, με το ΙΚΑ να διαθέτει τα περισσότερα: 202 ακίνητα αξίας 670 εκατ. ευρώ. Ακολουθεί το Ενιαίο Ταμείο Ανεξάρτητα Απασχολούμενων με 73 ακίνητα αξίας 148,8 εκατ. ευρώ. Άλλοι φορείς με μεγάλη ακίνητη περιουσία είναι το ΝΑΤ (21 ακίνητα αξίας 132 εκατ. ευρώ), το Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης που προέκυψε από την ένωση των επικουρικών ταμείων (57 ακίνητα αξίας 130 εκατ. ευρώ) και το Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων (9 ακίνητα αξίας 130 εκατ. ευρώ).
       
      • Το Ελληνικό. Η έκταση που έχει παραχωρηθεί με τίμημα πάνω από 900 εκατ. ευρώ. Θα μπορούσε να ενταχθεί στο Ταμείο η μελλοντική εισροή εσόδων από την αξιοποίηση του «φιλέτου».
       
      • Ακίνητα όπως το κτήμα στο Τατόι, η πρώην ναυτική βάση στις Γούρνες (έκτασης 738 στρεμμάτων), η πρώην Φωνή της Αμερικής στην Ξάνθη (παραθαλάσσια έκταση 7.990 στρεμμάτων), περισσότερα από 200 στρέμματα παραθαλάσσια στο Ρίο - Αντίρριο.
      Τι θα γίνει με την περιουσία των τραπεζών;
       
      Υπάρχουν και πολλά άλλα «ασημικά» για τα οποία δεν έχουν γίνει ακόμη συγκεκριμένες προτάσεις. Στο Ταμείο φαίνεται πάντως ότι θα ενταχθούν τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου για τα οποία υπάρχουν αντιδράσεις ως προς την ιδιωτικοποίησή τους. Επίσης, τα έσοδα από την πώληση των 14 αεροδρομίων στη γερμανική Fraport και πιθανότατα ο ΟΣΕ και ο ΑΔΜΗΕ η Εγνατία Οδός, μαρίνες, ενεργειακές εταιρείες. Δεν είναι ξεκάθαρο τι θα γίνει με την αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου κι αν η περιουσία αυτή εντάσσεται στο Ταμείο Εγγυοδοσίας.
       
      Ιδιαίτερο κεφάλαιο στην προσπάθεια αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας αποτελούν οι τράπεζες και η περιουσία που οι ίδιες κατέχουν. Οχι μόνο οι θυγατρικές τους, όπως η Financebank για την Εθνική, αλλά και τα σημαντικά ακίνητα που διαθέτουν.
       
      Οι τέσσερις συστημικές τράπεζες κατέχουν σημαντικά περιουσιακά στοιχεία και συμμετοχές σε εταιρείες real estate. Για παράδειγμα, η Eurobank είναι ακόμη μέτοχος στην Grivalia με ένα ποσοστό γύρω στο 20%. Η τράπεζα διαθέτει επίσης σημαντικό χαρτοφυλάκιο κατοικιών, οικοπέδων, επαγγελματικών ακινήτων που τα διαχειρίζεται η Eurobank Property Services.
       
      Στην Εθνική Τράπεζα ανήκει το 34% της Εθνικής Πανγαία, η οποία διαθέτει 269 εμπορικά ακίνητα αξίας περίπου 1 δισ. ευρώ και ετοιμάζεται να εισέλθει στο ΧΑ με όχημα την Mig Real Estate, την οποία απέκτησε προ μηνών. Χαρακτηριστικά ακίνητα της εταιρείας είναι το κτίριο Καρέλα που στεγάζεται η Cosmote, τα 14 κτίρια του Δημοσίου που απέκτησε με sale and leace back κ.λπ.
       
      Η Πειραιώς διαθέτει σημαντικά ακίνητα σε Ελλάδα και Βαλκάνια, καθώς και το σύνολο των μετοχών της Trastor. Τέλος η Alpha έχοντας την Alpha Αστικά Ακίνητα διαθέτει σημαντικό χαρτοφυλάκιο ακινήτων.
       
      Για 99 χρόνια
       
      Η «προίκα»
       
      Ξεχωριστή «προίκα» στο νέο υπερ-ταμείο θα αποτελέσουν τουλάχιστον 25 νησιά και βραχονησίδες που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν προσελκύοντας επενδυτές από τον χώρο του τουρισμού. Πρόκειται για μια λίστα που είχε ξεχωρίσει η προηγούμενη κυβέρνηση και τα οποία θα μπορούσαν να παραχωρηθούν προς ενοικίαση για 99 χρόνια. Η επιλογή έγινε από τα 598 συνολικά που έχει στην κατοχή του το ελληνικό δημόσιο. Τα 25 αυτά ακίνητα έχουν μια συνολική έκταση άνω των 15.500 στρεμμάτων.
      Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα 598 καταγεγραμμένα νησάκια που ανήκουν στο κράτος και υπάρχουν τίτλοι ιδιοκτησίας, τα 400 είναι πλήρως ελεύθερα, ενώ για τα υπόλοιπα υπάρχουν διεκδικήσεις από ιδιώτες ή από μοναστήρια.
       
      Ωστόσο, και από τα 400, σύμφωνα με τα στοιχεία από τα μητρώα των Κτηματικών Υπηρεσιών, μόλις 50 ή το πολύ 100 νησάκια θα μπορούσαν να ενταχθούν σε ένα εθνικό σχέδιο αξιοποίησης με σύμπραξη δημοσίου με ιδιώτες.
       
      Πάντως, υπάρχουν αρκετά προβλήματα που πρέπει να επιλυθούν ώστε να υπάρξει αξιοποίησή τους. Μεταξύ αυτών, το μέγεθος του νησιού και η μορφολογία του, καθώς πολλά από τα 598 τέτοια νησιά δεν πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές. Ακόμη, οι χρήσεις γης, η απόσταση από την ακτή, η σύνδεση με τα δίκτυα, δηλαδή ρεύμα, νερό, λύματα.
       
      Τα 25 νησιά της λίστας είναι:
       
      1. Σύβοτα
      Μπέλα Βράκα: Εχει έκταση 154 στρέμματα και είναι το μικρότερο από τα τρία νησιά απέναντι από το χωριό Σύβοτα. Η περιοχή θεωρείται η «Καραϊβική της Ελλάδας» εξαιτίας της μοναδικής ομορφιάς της. Μια αμμώδης λωρίδα, πολύ ρηχή, συνδέει τη στεριά με το νησάκι, δημιουργεί μια εκπληκτική παραλία και η προοπτική τουριστικής αξιοποίησης θα ήταν εξαιρετική.
       
      Μαύρο Ορος και Αγιος Νικόλαος. Το πρώτο έχει έκταση 742 στρέμματα και το δεύτερο 540 στρέμματα. Βρίσκονται μέσα στον κόλπο που σχηματίζεται στα Σύβοτα και είναι σε κοντινή απόσταση από την ακτή, οπότε μπορούν να παραχωρηθούν για την ανάπτυξη τουριστικών εγκαταστάσεων.
       
      2. Αλόννησος
      • Βραχονησίδες Μανώλας, 96 στρέμματα, Μίκρο, 83 στρέμματα, Στρογγυλό 15 στρέμματα, Σκαντήλι. Αλλα νησάκια είναι η Ψαθούρα, Ψαθονήσι, το σύμπλεγμα Σκάντζουρα, οι νήσοι Αδελφοί, οι Μούλες, το Σκαντίλι το οποίο έχει έκταση 217 στρέμματα. Το νησί Στρογγυλό, πάντως, έχει προβλήματα με το Αγιο Ορος, καθώς διεκδικείται από μοναστήρι.
       
      3. Ανδρος
      • Δύο νησιά στον δήμο Ανδρου, το Λαγονήσι 11 στρέμματα και το Μεγάλο Νησί 20 στρέμματα. Στη θαλάσσια περιοχή υπάρχουν δεκάδες άλλα νησάκια όπως το Πρασονήσι, η Κοπητήτα, τα Γαυριονήσια (8 νησάκια κοντά στο Γαύριο).
       
      4. Μήλος
      • Νησίδα Αγιος Γεώργιος, 120 στρέμματα. Βρίσκεται μεταξύ της Μήλου και της Κιμώλου μαζί με τις νησίδες Κασσέλες, Πήτα, Μανωλονήσι και Άγιος Ευστάθιος ή Πυργί.
       
      5. Σύρος
      • Νήσος Σχοινονήσι, 42 στρέμματα, Ασπρονήσι, 110 στρέμματα, Ψαθονήσι, 6 στρέμματα. Ακατοίκητα νησάκια σε μικρή απόσταση από την εκπληκτική παραλία της Σύρου, Αγκαθωπές.
       
      6. Πόρος
      • Νησί Πλατεία, μικρό νησάκι 25 στρεμμάτων κοντά στον Πόρο
       
      7. Σπέτσες
      • Φαλκονέρα, 6.700 στρέμματα. Απέχει 42 μίλια από το Ακρωτήριο Μαλέας και θεωρείται σημαντικό νησί για τη ναυσιπλοΐα.
       
      8. Πειραιάς
      • Νήσος Φλέβες, 1.400 στρέμματα. Εχει χρησιμοποιηθεί ως πεδίο βολής του Πολεμικού Ναυτικού και γίνονται συχνά ασκήσεις. οι οποίες προκαλούν «αναταραχή» και στη Βουλιαγμένη.
       
      9. Αρτα
      • Πέρα Νησί, 270 στρέμματα, βρίσκεται στον Αμβρακικό Κόλπο στο σύμπλεγμα των Κορονησίων.
       
      10. Λευκάδα
      • Νησάκι Αγιος Νικόλαος, νησάκι Αλεξάνδρου 15 και 12 στρέμματα αντίστοιχα.
       
      11. Σητεία
      • Νησίδα Ελάσα, 1.700 στρέμματα, νησί Γράντες Ηρα, 3.000 στρέμματα. Βρίσκονται σε ένα σύμπλεγμα νησιών απέναντι από την Ελούντα.
       
      12. Τήνος
      • Δρακονήσι, 20 στρέμματα, Νησίδα Απόκοφτος, 14 στρέμματα. Πανέμορφα νησάκια, αν και απόκρημνα.
       
      13. Εύβοια
      • Νήσοι Νέων Στύρων, 2.763 στρέμματα. Νησιωτικό σύμπλεγμα κοντά στο μικρό λιμάνι της Αγίας Μαρίνας. Μεγαλύτερο νησί είναι η νήσο Στύρα ή Μεγάλο Σταυρονήσι και τα υπόλοιπα είναι το Μεγάλο και Μικρό Κουνέλι, ο Φονιάς, ο Αγιος Ανδρέας, το Πετούσι και το Τηγάνι. Ο διαγωνισμός απέβη άγονος το 2002.
       
      14. Κήθυρα
      • Οποιος έχει επισκεφτεί τα Κύθηρα θα έχει δει το νησί Αυγό που έχει έκταση 40 στρεμμάτων και βρίσκεται σε μικρή απόσταση από το Καψάλι, το λιμάνι του νησιού. Εχει επισκέψιμο σπήλαιο, υπέροχο τοπίο και η πρόσβαση είναι εύκολη.
       
      Πηγή: http://www.kerdos.gr/%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/131765-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%AE-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%AF%CE%BA%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82
      Περισσότερα...

      3

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.