Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Απέσυρε η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη την ρύθμιση που περιελάμβανε το "μίνι" φορολογικού νομοσχεδίου, που απάλλασσε από τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης το φυσικό αέριο που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη στη βιομηχανία.
       
      Η Νάντια Βαλαβάνη προανήγγειλε ότι η ρύθμιση θα επανακατατεθεί βελτιωμένη κατά τρόπο, ώστε τα επιστρεφόμενα ποσά (συνολικού ύψους €25 εκατ. ) θα δοθούν κατά προτεραιότητα για την κάλυψη οφειλών των δικαιούχων επιχειρήσεων σε εργαζόμενους και στη ΔΕΠΑ.
       
      "Δεν είμαστε έτοιμοι για την τροποποίηση της ρύθμισης, θα την επεξεργαστούμε και θα την επαναφέρουμε στη Βουλή", ανακοίνωσε η αρμόδια υπουργός.
       
      Επίσης, η Νάντια Βαλαβάνη προανήγγειλε, ότι η νέα διάταξη θα περιλαμβάνει και απαλλαγή του γυαλιού που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη στις βιομηχανίες.
       
      Τα κόμματα της αντιπολίτευσης συμφώνησαν με την απόσυρση της ρύθμισης, αφού είχαν μιλήσει για "φωτογραφική διάταξη".
       
      Η συζήτηση του νομοσχεδίου συνεχίζεται σήμερα Τρίτη, στην Ολομέλεια, οπότε και θα ψηφιστεί.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Den_apallassetai_apo_ton_EFK_to_fusiko_aerio_tis_biomichanias/#.VYF17Pntmko
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικής Ασφάλισης, Δημήτρης Στρατούλης ,σε συνάντηση του με συλλογικότητες των μηχανικών και αντιπροσωπεία του συλλόγου αρχιτεκτόνων τους ενημέρωσε ότι με διατάξεις του νομοσχεδίου, που θα καταθέσει στη Βουλή:
       
      • Δίνεται δυνατότητα στους ασφαλισμένους μετά την 1-1-93 του ΕΤΑΑ να επιλέξουν χαμηλότερες ασφαλιστικές κλάσεις από 1-1-2015 μέχρι και 31-12-16, ώστε να ανακουφιστούν από τις υπέρμετρες μνημονιακές αυξήσεις των ασφαλιστικών εισφορών τους.
       
      • Οι ασφαλισμένοι πριν την 1-1-93 του ΕΤΑΑ επιστρέφουν από 1-1-2015 μέχρι 31-12-2016 στις ασφαλιστικές εισφορές που είχαν
      πριν τη δραστική αύξηση τους το 2011.
       
      • Αυξάνεται με πάγια ρύθμιση το όριο οφειλών προς το ΕΤΑΑ και τον ΟΑΕΕ των εγκλωβισμένων πριν την συνταξιοδότηση ασφαλισμένων από 15.000 σε 25.000 ευρώ , ενώ με μεταβατική διάταξη δίνεται η δυνατότητα για ένα τρίμηνο να ρυθμίζουν τις οφειλές τους με συμψηφισμό με τις συντάξεις τους και οι εγκλωβισμένοι πριν την σύνταξη τους , που οφείλουν περισσότερα από 25.000 και μέχρι 50.000 ευρώ.
       
      • Ολοκληρώνεται η αποποινικοποίηση των οφειλών των αυτοαπασχολούμενων ασφαλισμένων του ΕΤΑΑ και του ΟΑΕΕ προς αυτά για δικές τους εισφορές και συνεπώς η κατάργηση των σχετικών αναγκαστικών νομοθετικών διατάξεων της Χούντας.
       
      Τέλος, ο αναπληρωτής υπουργός ανέφερε ότι με αυτές τις ρυθμίσεις γίνεται ένα πρώτο βήμα για την ικανοποίηση ορισμένων από τα δίκαια αιτήματα των συλλογικοτήτων των ασφαλισμένων του ΕΤΑΑ και ότι θα βρίσκεται σε διαρκή διάλογο μαζί τους, για την αντιμετώπιση των υπολοίπων. Τέλος, ανέφερε ότι με τις ρυθμίσεις αυτές αναμένεται και η δραστική αύξηση των εσόδων του ΕΤΑΑ και του ΟΑΕΕ με την επανένταξη σε αυτά χιλιάδων ασφαλισμένων.
       
      Πηγή: http://www.amna.gr/pressReleaseView.php?id=86561&doc_id=15440602
      Περισσότερα...

      17

    • Engineer

      Στους έξι ανέρχονται οι νεκροί από την κατάρρευση ενός μπαλκονιού στην πανεπιστημιούπολη του Μπέρκλεϊ, ανακοίνωσαν σήμερα οι αρχές.
       
      Τα θύματα, που ήταν Ιρλανδοί φοιτητές και βρίσκονταν στην Καλιφόρνια με προσωρινές άδειες παραμονής και εργασίας για το καλοκαίρι, γιόρταζαν τα 21α γενέθλια ενός από αυτούς όταν σημειώθηκε η τραγωδία, σύμφωνα με αξιωματούχους της ιρλανδικής κυβέρνησης από το Δουβλίνου.
       
      Στις εικόνες που μεταδόθηκαν από το σημείο της καταστροφής διακρίνεται το μπαλκόνι που υποχώρησε και έπεσε στον από κάτω όροφο του συγκροτήματος διαμερισμάτων Λάιμπραρι Γκάρντενς.
       

       

       
      Η αστυνομία είχε ανακοινώσει αρχικά ότι πέντε άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και οκτώ τραυματίστηκαν. Ωστόσο η ιατροδικαστική υπηρεσία της κομητείας Αλαμίντα ανακοίνωσε ότι έχει επιβεβαιωθεί ο θάνατος έξι νέων.
       

       

       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/133019/mpalkoni-katerreyse-kata-tin-diarkeia-foititikoy-parti-exi-nekroi-kai-okto-traymaties#.VYBBpjk5Xkc.facebook
       
      Και μερικά video από το ατύχημα:
       
      https://www.youtube.com/watch?v=Z9m_Yi3B3c4
       
      https://www.youtube.com/watch?v=953urw9aD9s
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Και όμως το ΕΣΠΑ δεν τελειώνει στις 31 Δεκεμβρίου 2015. Αυτή η σημαντική είδηση βγήκε από το Συνέδριο για τις Αναπτυξιακές Πολιτικές της Δυτικής Ελλάδας που έγινε στην Πάτρα.
       
      Όπως αποκάλυψε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Δέδες, κάποια από τα έργα με χρηματοδότηση ΕΣΠΑ θα μπορέσουν να πάρουν μία μικρή χρονική παράταση προκειμένου να μπορέσουν να ολοκληρωθούν.
       
      Η επιλογή, τα κριτήρια και η έγκριση της παράτασης θα είναι πολύ αυστήρα και πολύ συγκεκριμένα για να μην υπάρξει "χαλάρωση" στα υπό εκτέλεση έργα.
       
      Η είδηση αυτή έρχεται ως ένα πολύ καλό νέο στην δύσκολη περίοδο που διανύουμε, με τα περισσότερα εργοτάξια είτε να υπολειτουργούν είτε να κλείνουν λόγω του μεγάλου χρηματοδοτικού προβλήματατος της χώρας. Αυτό συμβαίνει καθώς ναι μεν βγαίνουν οι εντολές πληρωμής για τις πιστοποιημένες εργασίες αλλά μόλις φτάνουν στο Λογιστήριου του Κράτου παγώνουν. Ήδη αίτημα διακοπής εργασιών έχουν καταθέσει πολλά από τα υπό κατασκευή έργα.
       
      Η ιδιαίτερη περίοδος που διανύει -και πάλι- η χώρας μας ίσως τελικά να αποτελέσει και το σημαντικότερο κριτήριο και πολλά έργα που άλλως θα ήταν καταδικασμένα να μπορέσουν να ολοκληρωθούν με επαρκή χρηματοδότηση.
       
      Επίσης, μία παράμετρος ιδιαίτερα σημαντική είναι πως όσα έργα καταφέρουν να παραταθούν (αν δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015 που είναι η επίσημη λήξη χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ 2007-2013) δεν θα χρειαστεί να γίνουν έργα-γέφυρες και να "ροκανίσουν" πολύτιμά κονδύλια από το ούτως ή άλλως μικρό σε ποσό για έργα ΣΕΣ 2014-2020.
       
      Το ενδιαφέρον στρέφεται φυσικά στο πολιτικό πεδίο και σε ποια συμφωνία θα έρθεί (εφόσον έρθει τώρα) και κατόπιν να διερευνηθεί ποια έργα θα μπορούσαν δυνητικά να αποτελέσουν μία κατηγορία έργων όπου με μία μικρή παράταση θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν και να τεθούν σε λειτουργία.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/30694-%CF%83%CE%B1%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B1-%CF%83%CF%89%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%AC-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%AF%CF%80%CF%84%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CE%B5%CF%83%CF%80%CE%B1-2007-2013
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ πρόκειται για μία εφαρμογή που δίνει στους πολίτες ένα επιπλέον κίνητρο να συνεργαστούν με το μηχανικό τους και να ενταχθούν στις ρυθμίσεις του νόμου 4178 για τα αυθαίρετα, οι διατάξεις του οποίου πρόσφατα κρίθηκαν συνταγματικές από το ΣτΕ. Οι πολίτες πλέον μπορούν να συμψηφίσουν το μισό του προστίμου του αυθαιρέτου τους με εργασίες και υλικά ενεργειακής αναβάθμισης και στατικής επάρκειας. «Στόχος όλων μας είναι αφενός τα αυθαίρετα να συμμετέχουν στην προσπάθεια της χώρας για εξοικονόμηση ενέργειας και αφετέρου οι αυθαίρετες κατασκευές να αποκτήσουν τη στατική ασφάλεια που απαιτείται με επίβλεψη μηχανικού», τόνισε ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός.
       
      Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με το άρθρο 20 του νόμου 4178/2013 δύναται να καθορίζεται συμψηφισμός των ποσών που καταβάλλονται από την έναρξη εφαρμογής του παρόντος για αμοιβές υπηρεσιών, εργασίες και υλικά για την ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων καθώς και για την στατική επάρκεια αυτών, επί κατασκευών προ του έτους 2003 με τα ποσά του ειδικού προστίμου που προβλέπονται στον παρόντα νόμο και έως το ποσοστό 50% του προβλεπόμενου του ειδικού προστίμου.
       
      Σύμφωνα με τη σχετική ΚΥΑ, οι εργασίες και δαπάνες που καλύπτονται, αφορούν για τη μεν ενεργειακή αναβάθμιση την κάλυψη των ελάχιστων απαιτήσεων του Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ), για τη δε στατική επάρκεια τις εργασίες και δαπάνες για την κάλυψη των ελάχιστων απαιτήσεων φέρουσας ικανότητας σύμφωνα με τον Κανονισμό Επεμβάσεων (ΚΑΝΕΠΕ).
       
      Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό, «με το νόμο 4178 για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, γίνεται ένα ουσιαστικό και μελετημένο βήμα για την αντιμετώπιση του χρόνιου προβλήματος των αυθαιρέτων. Χωρίς να αυξηθούν τα πρόστιμα, καθιερώθηκε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο με βασικό στόχο την καταγραφή όλων των αυθαιρέτων της χώρας. Ταυτόχρονα προωθείται ο θεσμός της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου και ξεκινά σε λίγο καιρό η ηλεκτρονική έκδοση οικοδομικών αδειών. Η νέα ηλεκτρονική εποχή, με έλεγχο και καταγραφή του δομημένου χώρου σε όλη την επικράτεια έχει ξεκινήσει. Έτσι καταπολεμάμε παθογένειες δεκαετιών. Με πρώτη αυτή των αυθαιρέτων.»
       
      Αυτή η ρύθμιση του νόμου 4178 που η εφαρμογή της ξεκινά σήμερα στο ηλεκτρονικό σύστημα του ΤΕΕ, μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη για τους πολίτες, καθώς θα βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους, θα μειώσουν το ενεργειακό κόστος που πληρώνουν και θα αυξήσουν την ασφάλεια στα ακίνητά τους. Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Γιώργο Στασινό η έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής μπορεί να λειτουργήσει θετικά για την οικονομία και να οδηγήσει στη διατήρηση ή ακόμη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας στον κλάδο της οικοδομής, ενώ παράλληλα είναι ωφέλιμη για τη χώρα και το περιβάλλον, διότι προάγει την εξοικονόμηση ενέργειας και την ασφάλεια των οικοδομών.
       
      Δείτε αναλυτικές οδηγίες στην ιστοσελίδα του ΤΕΕ για τη διαχείριση των δηλώσεων αυθαιρέτων κτισμάτων του Ν.4178/2013.
       
      Το ηλεκτρονικό σύστημα θα είναι διαθέσιμο για χρήση της εφαρμογής του συμψηφισμού από το απόγευμα της Τρίτης 16 Ιουνίου 2015.
       
      Πηγή: https://oenet.gr/%CF%84%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B1%CE%AF%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/item/31855-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B7-%CF%84%CE%B7-%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B7-%CE%B7-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CF%83%CF%85%CE%BC%CF%88%CE%B7%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%84%CE%AF%CE%BC%CF%89%CE%BD-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1
      Περισσότερα...

      40

    • Engineer

      Αρχίζει σήμερα στις 12 το μεσημέρι, με τον χαρακτήρα του κατεπείγοντος, στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, η συζήτηση του μίνι φορολογικού νομοσχεδίου με το οποίο μεταξύ άλλων ρυθμίζονται ζητήματα με τα οποία "γλιτώνουν" από την τσιμπίδα των τεκμηρίων όσοι φορολογούμενοι έχουν εισοδήματα μόνο από κεφάλαιο (τόκους, μερίσματα, ενοίκια από ακίνητα κλπ) ενώ υπάρχει και διάταξη για την άρση της ακυρότητας των συμβολαίων στα οποία έχει μεν επισυναφθεί πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ αλλά έχουν διαπιστωθεί παραλείψεις.
      Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφισθεί μέχρι τη Δευτέρα και οι διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπουν μεταξύ άλλων τα ακόλουθα:
       
      -Την κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης κατοίκων εξωτερικού και την επαναφορά του φορολογικού καθεστώτος του προηγούμενου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ΚΦΕ). Με τον τρόπο αυτό αποτρέπεται η άδικη φορολόγηση κατοίκων εξωτερικού, με βάση τις τεκμαρτές δαπάνες διαβίωσης (π.χ. δευτερεύουσα κατοικία, ΕΙΧ κ.λπ.).
       
      -Την φορολόγηση με την κλίμακα των μισθωτών και συνταξιούχων των φορολογουμένων για τους οποίους ενεργοποιούνται τα τεκμήρια λόγω πενιχρών εισοδημάτων από τόκους, μερίσματα, ενοίκια από ακίνητα κλπ.
       
      -Το πραγματικό εισόδημα έως 6.000 ευρώ (με εξαίρεση αυτό που προέρχεται από κεφάλαιο ή και από υπεραξία μεταβίβασης κεφαλαίου ή και από αγροτική δραστηριότητα) ή το τεκμαρτό εισόδημα έως 9.500 των φορολογουμένων που είναι περιστασιακά και ευκαιριακά απασχολούμενοι (άνεργοι, νοικοκυρές, φοιτητές, συμμετέχοντες σε προγράμματα εργασιακής εμπειρίας κ.λπ.), εφόσον αυτοί δεν είναι επιτηδευματίες, δηλαδή δεν έχουν κάνει έναρξη εργασιών στη Δ.Ο.Υ. και δεν τηρούν βιβλία ούτε εκδίδουν φορολογικά στοιχεία, θα αντιμετωπίζεται φορολογικά ως προερχόμενο από μισθούς.
       
      -Την απαλλαγή των αγροτών από την υποχρέωση καταβολής φόρου 11%-33% για ιδιοχρησιμοποίηση ή δωρεάν παραχώρηση αγροτικών εκτάσεων.
       
      -Την τροποποίηση του κώδικα ΦΠΑ, προκειμένου να δοθεί η δυνατότητα συμμετοχής με ίσους όρους στους διαγωνισμούς για την προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών για την κατασκευή αγωγών φυσικού αερίου (ΤΑΠ), των ελληνικών και των ομοειδών κοινοτικών επιχειρήσεων.
       
      -Την απαλλαγή από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης του φυσικού αερίου που χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη στην ελληνική βιομηχανία ( η ρύθμιση αφορά κυρίως την Βιομηχανία Φωσφορικών Λιπασμάτων (ΒΦΛ).
       
      -Την απαλλαγή από τον φόρο δωρεάς των χρηματικών ποσών και τυχόν εκτάκτων οικονομικών βοηθημάτων που καταβάλλονται στις οικογένειες των προσώπων που επλήγησαν από τη ναυτική τραγωδία του πλοίου Norman Atlantic.
       
      -Την άρση της ακυρότητας των συμβολαίων που συντάχθηκαν μέχρι την ισχύ του παρόντος νόμου, στα οποία έχει μεν επισυναφθεί πιστοποιητικό ΕΝΦΙΑ αλλά έχουν διαπιστωθεί παραλείψεις ή σφάλματα ως προς τα στοιχεία του ακινήτου που αναφέρονται σε αυτό.
       
      -Εξορθολογίζονται τα επιβαλλόμενα πρόστιμα σε βάρος συμβολαιογράφων, υποθηκοφυλάκων κ.λπ. και καθορίζονται ανάλογα με την αξία του μεταβιβαζομένου ακινήτου ή δικαιώματος σε αυτό.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=15752
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Όταν πριν από 3 χρόνια έγινε η επίσημη παρουσίαση του έργου της Ανάπλασης Πανεπιστημίου, υπήρξε μεγάλος ενθουσιασμός για το έργο μιας και ήταν πολύ οραματικό για την εποχή του αλλά και για την πόλη της Αθήνας που η εικόνα της δεν είναι και στα καλύτερα της.
       
      Την ίδια περίοδο σε μία άλλη πρωτεύουσα της Ευρώπης, τη Βιέννη, είχαμε το σχεδιασμό της Μariahilferstrasse, ενός κεντρικότατου δρόμου της πόλης. Εκεί οι αντιδράσεις και οι επιφυλάξεις ξεκίνησαν από νωρίς.
       
      Ένα χρόνο αργότερα, στην Αθήνα πολεμούσαμε για την προώθηση της δημοπράτησης της Πανεπιστημίου ενώ την ίδια ώρα είχαν αρχίσει τα πρώτα αρνητικά δημοσιεύματα "για το κυκλοφοριακό χάος που θα φέρει". Οι καθυστερήσεις εμφανείς και με συνεχείς αναβολές για το έργο.
       
      Στη Βιέννη, η κουβέντα είχε ολοκληρωθεί και είχαμε περάσει ήδη σε ρυθμούς κατασκευής μιας και τελικά επικράτησε η λογική ότι η πεζοδρομημένη αρτηρία θα έφερνε θετικά αποτελέσματα σε σχέση με την υπάρχουσα κατάσταση.
       
      Το 2014 οι δρόμοι της Πανεπιστημίου και της Mariahilferstrasse ήταν εντελώς διαφορετικοί. Στην Ελλάδα αφού παρουσιάσαμε το σχέδιο με τυμπανοκρουσίες και την στιγμή που όλοι περιμέναμε την εκκίνηση της ανάπλασης, ήρθε κεραυνός εν αιθρία η εν πολλοίς απένταξη του έργου από το σχεδιασμό για το νέο ΣΕΣ 2014-2020 ενώ ήρθε και μία προσφυγή -μοιραία- στο ΣτΕ.
       
      Στην Mariahilferstrasse το έργο ολοκληρωθεί και οι χρήστες του αρχίζουν και αντιλαμβάνονται την αξία που θα αποκτήσει όχι μόνο αυτός ο δρόμος αλλά όλη η περιοχή που συνδέεται με το δρόμο.
       
      ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΤΕΛΙΚΑ;
      Αν αναλύσουμε λίγο το τί συνέβη και κυρίως το πως συνέβη αυτή η ανατροπή στην Πανεπιστημίου και δεν είχε την ίδια τύχη με τον δρόμο στη Βιέννη θα βρούμε το μόνιμο ελληνικό δράμα.
       
      Θέλουμε να κάνουμε μία παρέμβαση, την οργανώνουμε κάπως ρηχά, οι φορείς την θέλουν αλλά οι αντίρροπες δυνάμεις πάντα αμφιβάλλουν. Αυτή η αμφιβολία με το πέρασμα του χρόνου διαβρώνει το σχέδιο και τελικά κάτω από το βάρος της ίδιας της αμφιβολίας το έργο καταρρέει σαν χάρτινος πύργος.
       
      Είναι μία ιστορία που στα ελληνικά κατασκευαστικά δρώμενα την βλέπουμε συχνά-πυκνά. Μόνο μία μεγάλη πεζοδρόμηση προχώρησε στην πόλη, αυτή της Διονυσίου Αεροπαγίτου και αυτή γιατί ως καθυστερημένο Ολυμπιακό Έργο προσπέρασε τις γνωστές κακοτοπιές και τελικά πραγματοποιήθηκε.
       
      Η αντιπαραβολή Πανεπιστημίου-Mariahilferstrasse είναι ένα ιδανικό μάθημα διαφορετικής προσέγγισης, προβληματισμού αλλά και υλοποίησης πλάνων μεταξύ της χώρας μας και μιας κλασσικής ευρωπαϊκής κουλτούρας.
       
      Προς το παρόν οι Αυστριακοί χαίρονται ένα θαυμάσιο πεζόδρομο που συνδέει το κέντρο με τη δυτική πλευρά της πόλης, με ποδηλάτες, γονείς με παιδιά, νεαρά και όχι τόσο νεαρά ζευγάρια, παρέες φίλων, μοναχικούς τύπους, χώρους συναυλιών, περιπάτου, σκιάς, εμπορικής δραστηριότητας και αρμονίας του χώρου και εμείς για ακόμα μία φορά θα "βράσουμε" στο ζουμί μας, αναρωτώμενοι τι δεν πήγε -και πάλι- καλά και χάσαμε ακόμα μία ευκαιρία ποιοτικής αναβάθμισης του κέντρου της πρωτεύουσας μας.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/anaplasis/anaplaseis-athinas/item/30693-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%AF%CE%BF%CF%85-mariahilferstrasse-%CE%B4%CF%8D%CE%BF-%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%BC%CE%B5-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BC%CE%BF%CE%AF%CF%81%CE%B1
       

       

       

      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Το ΥΠΑΠΕΝ ανακοίνωσε ότι στις14 Ιουνίου, σύμφωνα με τις μετρήσεις του Δικτύου Παρακολούθησης Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης της Αθήνας, υπήρξε υπέρβαση του ορίου ενημέρωσης (180 μg/m3) για το όζον. Συγκεκριμένα στις 17:00 σημειώθηκε Ωριαία Τιμή όζοντος 202 μg/m3 στο Σταθμό Μέτρησης Θρακομακεδόνων, ενώ η μέγιστη Ωριαία Τιμή όζοντος κατά τις τρεις τελευταίες ωριαίες μετρήσεις ήταν 216 μg/m3.
       
      Για το λόγο αυτό σύμφωνα με τη σχετική ΚΥΑ παρέχονται οι ακόλουθες οδηγίες για την προφύλαξη του πληθυσμού:
       
      «Άτομα με αναπνευστικές και καρδιαγγειακές παθήσεις και γενικότερα άτομα ευαίσθητα στην ατμοσφαιρική ρύπανση συνίσταται να παραμένουν σε εσωτερικούς χώρους και να αποφεύγουν την κυκλοφορία στο εξωτερικό περιβάλλον. Επίσης συνίσταται στα παραπάνω άτομα, καθώς και τα παιδιά να αποφεύγουν την έντονη σωματική άσκηση, η οποία μπορεί να προκαλέσει ερεθισμό της αναπνευστικής οδού και να οδηγήσει σε αναπνευστικά προβλήματα».
       
      Οι τιμές του όζοντος υποχώρησαν από το απόγευμα.
       
      Η αρμόδια Υπηρεσία του ΥΠΑΠΕΝ παρακολουθεί την εξέλιξη των τιμών της ατμοσφαιρικής ρύπανσης σε 24-ωρη βάση και θα προβαίνει σε νεότερη ανακοίνωση εφόσον υπάρξει αξιόλογη μεταβολή.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/06/15/ozon-athina-122971/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην πραγματοποίηση γεωφυσικών σεισμικών ερευνών τριών διαστάσεων στον Κόλπο της Καβάλας προχωρεί η Energean Oil & Gas, με στόχο τον εντοπισμό νέων πιθανών κοιτασμάτων στην Λεκάνη του Πρίνου και την περαιτέρω αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου της χώρας μας.
       
      Πρόκειται για τις πρώτες τριών διαστάσεων έρευνες που πραγματοποιούνται στον Πρίνο μετά την αποχώρηση της καναδικής κοινοπραξίας NAPC και τις πρώτες που πραγματοποιούνται συνολικά στο Αιγαίο στη διάρκεια της τελευταίας 15ετίας. Η δε διεξαγωγή τους προβλέπεται στο 8ετές ερευνητικό πρόγραμμα που υπέβαλε η Energean στο Ελληνικό Δημόσιο, μετά την προ διετίας ανανέωση των συμβάσεων για τις Περιοχές Εκμετάλλευσης Πρίνου και Νότιας Καβάλας.
       
      Για την πραγματοποίηση των ερευνών, η Energean θα συνεργαστεί με την εξειδικευμένη και μεγάλης εμπειρίας εταιρεία Dolphin Geophysical, θυγατρικής του ομίλου Dolphin (σύμβολο DOL, χρηματιστήριο του Όσλο). Ο όμιλος Dolphin λειτουργεί έναν ισχυρό στόλο που αποτελείται από επτά πλοία νέας γενιάς, τα οποία έχουν επιχειρήσει σχεδόν σε όλες τις μεγάλες περιοχές έρευνας και ανάπτυξης υδρογονανθράκων ανά τον κόσμο.
       
      Στον Κόλπο της Καβάλας θα χρησιμοποιηθούν τα πλοία «Polar Marquis» και «Artemis Arctic» για την πραγματοποίηση σεισμικών ερευνών τριών διαστάσεων στο πετρελαϊκό πεδίο του Πρίνου. Η κάλυψη του πεδίου θα υποστηριχθεί και από τη διενέργεια ερευνών στην περιοχή των εξεδρών (complex undershooting operation).
       

       
       
      Οι έρευνες θα διεξαχθούν με βάση τους ειδικούς όρους και κατευθύνσεις όλων των διεθνών συμβάσεων ενώ στο πλοίο «Polar Marquis» θα επιβαίνουν τέσσερις παρατηρητές (Marine Mammal Observers - MMO’s) θαλασσίων θηλαστικών καθώς και δύο εκπρόσωποι αλιευτικών οργανώσεων. Για τη διεξαγωγή των ερευνών έχουν ληφθεί όλες οι απαιτούμενες περιβαλλοντικές και λοιπές άδειες τόσο σε κεντρικό (ΥΠΑΠΕΝ, ΥΠΕΞ) όσο και σε περιφερειακό επίπεδο.
       
      Σχετικά με την νέα επένδυση της εταιρείας, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Energean Oil & Gas κ. Μαθιός Ρήγας δήλωσε ότι «παρά τη γενικότερη αρνητική συγκυρία, η εταιρεία μας υλοποιεί ήδη ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα στον Κόλπο της Καβάλας για την ανάπτυξη των βεβαιωμένων κοιτασμάτων 30 εκατ. βαρελιών πετρελαίου, που θα διασφαλίσουν τουλάχιστον για 15 χρόνια τη λειτουργία των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων και την απασχόληση. Ήδη, στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος έχουν αγορασθεί το πλωτό γεωτρύπανο Energean Force, το υποστηρικτικό πλοίο Valiant Energy, έχουν δουλέψει στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη του Περάματος πάνω από 300 εργαζόμενοι και έχουν προσληφθεί τον τελευταίο μήνα πάνω από 50 εργαζόμενοι στην Καβάλα.
       
      Βλέπουμε, όμως, πιο μακριά και επενδύουμε με ακόμη μεγαλύτερη προοπτική για το μέλλον του Πρίνου!
       
      Οι τελευταίες έρευνες τριών διαστάσεων στον Πρίνο είχαν διεξαχθεί το 1997 και η τότε διαθέσιμη τεχνογνωσία δεν έχει καμία σχέση με τη σημερινή. Με την χρήση της νέας τεχνολογίας, οι έρευνες αναμένεται να μας δώσουν σημαντικά στοιχεία προς αξιοποίηση και ερμηνεία ως προς τα υφιστάμενα κοιτάσματα και τους ήδη καθορισμένους ερευνητικούς και αναπτυξιακούς στόχους. Επιπλέον, αναμένεται να δώσουν πληροφορίες για νέες στρατιγραφικές δομές και βαθύτερους ορίζοντες της Λεκάνης του Πρίνου, που δεν έχουν ως τώρα ερευνηθεί.
       
      Η Energean αποδεικνύει έμπρακτα ότι είναι η μόνη εταιρεία που εξακολουθεί να επενδύει με ουσιαστικό τρόπο στην έρευνα υδρογονανθράκων στην Ελλάδα, με στόχο την αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου και την ανάδειξη του νέου επιστημονικού δυναμικού της πατρίδας μας, προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και της εθνικής οικονομίας γενικότερα».
       
      Οι έρευνες θα ξεκινήσουν την Τετάρτη 17 Ιουνίου και θα διαρκέσουν περίπου τρεις εβδομάδες, καλύπτοντας περί τα 400 τετραγωνικά χιλιόμετρα, εντός των Περιοχών Εκμετάλλευσης του Πρίνου και της Νότιας Καβάλας.
       
      Για τις ανάγκες διεξαγωγής των σεισμικών ερευνών, το Energean Force, το οποίο έχει ολοκληρώσει την εγκατάσταση του κυρίως γεωτρητικού εξοπλισμού στην εξέδρα Alpha, θα μετακινηθεί για λίγες ημέρες στο λιμάνι «Φίλιππος Β΄» της Καβάλας.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/seismikes-ereynes-3d-apo-tin-energean-gia-tin-anakalypsi-neon-koitasmaton-ston-prino
      Περισσότερα...

      0

    • AlexisPap

      Αύξηση του φόρου εισοδήματος των ελευθέρων επαγγελματιών από 26% σε 29%, και αύξηση της εισφοράς αλληλεγγύης περιλαμβάνουν οι προτάσεις της Κυβέρνησης!!!
       
      Γιατί έτσι "διορθώνεται" η "κοινωνική αδικία". Οι εκπρόσωποι μας γίνονται υπουργοί, η κυβέρνηση διαπραγματεύεται σκληρά, και οι βλάκες πληρώνουμε τον λογαριασμό...
       
       
      πηγή: http://www.vimaonline.gr/20/article/19558/sto-29-o-foros-stis-epiheiriseis-pou-proteinei-i-elliniki-kuvernisi-
      Περισσότερα...

      209

    • Engineer

      Η Αρχή Διώρυγας Σουέζ ανακοινώνει την έναρξη των εορτασμών για τα εγκαίνια της Νέας Διώρυγας του Σουέζ. Οι εορτασμοί αναμένεται να κορυφωθούν την ημέρα των εγκαινίων, 6 Αυγούστου 2015, παρουσία του Αιγύπτιου Προέδρου, Abdel Fattah El-Sisi.
      Η Αρχή Διώρυγας Σουέζ θα επιτηρεί τους εορτασμούς και την παγκόσμια επικοινωνιακή καμπάνια που θα υλοποιηθούν από την κοινοπραξία WPP, μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες marketing και επικοινωνίας στον κόσμο με άλλες τοπικές εταιρείες της Αιγύπτου. Την ομάδα της WPP ηγείται η Memac Ogilvy Public Relations με την υποστήριξη των Memac Ogilvy & Mather, Media Waves, Emeco Travel, JWT, Richard Attias και Mindshare.
      "Η Νέα Διώρυγα του Σουέζ δεν είναι μόνο μια διώρυγα και ένα εκπληκτικό κατασκευαστικό επίτευγμα. Για τον Αιγυπτιακό λαό αποτελεί καταλύτη που θα απελευθερώσει ένα ανανεωμένο αίσθημα υπερηφάνειας και ένα μέλλον ευημερίας", δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, Ναύαρχος Mohab Mameesh.
      Ακόμη, προσέθεσε ότι "το νέο έργο έχει ολοκληρωθεί κατά 80% και προχωράει καθόσον μιλάμε, με περισσότερο από 210 χιλιάδες τόνους άμμου να έχουν ήδη εκσκαφθεί. Έτσι, η προσοχή μας, πλέον, στρέφεται στον εορτασμό αυτού του επιτεύγματος μαζί με τον λαό της Αιγύπτου, καθώς και στην ευρεία διάδοση της είδησης για το "δώρο της Αιγύπτου στον κόσμο”".
      Η επικοινωνιακή εκστρατεία θα περιλαμβάνει μια σύνθετη και ολοκληρωμένη καμπάνια marketing, η οποία σχεδιάστηκε για να αγκαλιάσει και να εμπλέξει τον αιγυπτιακό λαό στο έργο, καθώς επίσης και για να αφηγηθεί την ιστορία της διώρυγας σε ένα παγκόσμιο ακροατήριο. Η καμπάνια θα υπογραμμίζει την αποφασιστικότητα του Αιγυπτιακού λαού στην οικοδόμηση της νέας διώρυγας, 72 χιλιομέτρων, σε μόλις 12 μήνες, καθώς και την επίδραση που θα επιφέρει η Διώρυγα στη χώρα, την περιοχή και τον κόσμο.
      Η εκστρατεία θα κορυφωθεί με μια εορταστική εκδήλωση στις όχθες της Νέας Διώρυγας του Σουέζ, στις 6 Αυγούστου. Σε αυτή την ιστορική ημέρα, ο πρόεδρος της Αιγύπτου Abdel Fattah El-Sisi μαζί με ηγέτες απ’ όλον τον κόσμο, διαμορφωτές κοινής γνώμης και εκπροσώπους των ΜΜΕ θα παρακολουθήσουν για πρώτη φορά την ταυτόχρονη ροή που υπάρχει προς Βορρά και Νότο, μέσω της διασταύρωσης της Ερυθράς Θάλασσας και της Μεσογείου.
      Όπως δήλωσε ο Ναύαρχος Mameesh: "Η Νέα Διώρυγα του Σουέζ αποτελεί σύμβολο της νέας Αιγύπτου, αντιπροσωπεύει την ενέργεια, την επινοητικότητα και την αποφασιστικότητα των Αιγυπτίων και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα έργα που θα υλοποιηθεί από τον λαό της Αιγύπτου στη σύγχρονη εποχή. Ακόμη, θα ενισχύσει την οικονομία και την κοινωνία μας για τις επόμενες δεκαετίες".

      Το τεράστιο κατασκευαστικό έργο ξεκίνησε με μια μεγάλη εθνική συνδρομή σε μια προσπάθεια να αντληθούν τα απαραίτητα κεφάλαια. Μέσα σε μόλις 6 ημέρες, ο λαός της Αιγύπτου συγκέντρωσε περίπου 8.5 δις δολάρια Η.Π.Α. και οι εργασίες άρχισαν στις 6 Αυγούστου 2014. Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις που προέβλεπαν ότι το έργο θα διαρκούσε 3 χρόνια, σήμερα, σε λιγότερο από 12 μήνες, βρίσκεται σε πορεία ολοκλήρωσης.
      Η Διώρυγα του Σουέζ αποτέλεσε για περισσότερα από 150 χρόνια την καρδιά της αιγυπτιακής οικονομίας. Το σχέδιο για την κατασκευή μιας νέας, 72 χιλιόμετρων, διώρυγας θα δώσει τη δυνατότητα αμφίδρομης κυκλοφορίας και θα διπλασιάσει την τρέχουσα ημερήσια δυναμικότητα μεταφοράς εμπορευμάτων. Ως εκ τούτου, η Αρχή Διώρυγας Σουέζ προβλέπεται να αυξήσει τα ετήσια έσοδα από 5.3 δις δολάρια το 2015 σε 13.2 δις δολάρια το 2023, καθώς επίσης θα καταστήσει τη θέση της Διώρυγας ως σημαντικότατη θαλάσσια εμπορική δίοδο, σε ένα περιβάλλον αυξανόμενου ανταγωνισμού.
      Η Νέα Διώρυγα του Σουέζ είναι η καρδιά ενός οράματος για την κατασκευή μιας πλήρως ανεπτυγμένης Βιομηχανικής Περιοχής γύρω από τη Διώρυγα, η οποία θα είναι γνωστή ως η "Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ". Η ζώνη θα αποτελέσει μια βιομηχανική περιοχή, εφαλτήριο προσφοράς υπηρεσιών σε πολυάριθμους τομείς όπως τον κατασκευαστικό κλάδο, τα logistics, την επισκευή πλοίων και πολλά άλλα. Με τη Διώρυγα του Σουέζ να τοποθετείται ως καίρια συνιστώσα του παγκόσμιου εμπορίου, η Ζώνη της Διώρυγας του Σουέζ θα παρέχει πρόσβαση σε 1.6 δισεκατομμύρια πελάτες σε όλο τον κόσμο. Το έργο θα προσφέρει στην Αίγυπτο επενδύσεις και ευκαιρίες εργασίας για τα επόμενα χρόνια.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/ypodomes-exoterikou/item/30685-%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%AF%CE%B3%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CF%8E%CF%81%CF%85%CE%B3%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%AD%CE%B6
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      "Το ΤΕΕ είναι έτοιμο για την εφαρμογή της ηλεκτρονικής έκδοσης οικοδομικών αδειών αφού το σύστημα είναι πλήρες και μπορεί να χρησιμοποιηθεί. Θα επιδιώξουμε στενή συνεργασία με τα υπουργεία Περιβάλλοντος και Εσωτερικών για την άμεση εφαρμογή του" δήλωσε ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) Γιώργος Στασινός σε συνέντευξή του στην εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ.
       
      Για να συμπληρώσει "Η ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων είναι το επόμενο έργο του ΤΕΕ που θα προσφέρει την καταγραφή όλου του κτιριακού αποθέματος της χώρας, κάτι που πριν από μερικά χρόνια φάνταζε απίθανο.
       
      Πιστεύω ότι πρέπει να προσφέρουμε όλες τις υπηρεσίες που απαιτούνται ώστε ο μηχανικός να μπορεί από το γραφείο του να εκδώσει οποιαδήποτε άδεια, είτε δόμησης, είτε λειτουργίας είτε οποιαδήποτε άλλη.
       
      Έτσι μπορούμε να καταπολεμήσουμε τη γραφειοκρατία και τη διαφθορά και, προφανώς, να μειώσουμε το κόστος για τον πολίτη".
       
      Σχετικά με το τι μπορεί να γίνει για να αντιστραφεί το δυσμενές κλίμα για τον κλάδο και την οικονομία γενικότερα ανέφερε ότι "Πιστεύω ότι μόλις κλείσει η συμφωνία με τους θεσμούς πρέπει να τρέξουμε για να ξεκινήσουν έργα πάνω σε τρεις βασικούς χρηματοδοτικούς πυλώνες που μπορούν να κινήσουν τον κλάδο.
       
      Πρώτον, το ΣΕΣ, το νέο ΕΣΠΑ, το οποίο πρέπει να τρέξει τάχιστα με προσκλήσεις από τον Σεπτέμβριο. Εκεί μπορούμε γρήγορα να έχουμε αποτελέσματα με έργα ενεργειακής αναβάθμισης, εκσυγχρονισμού και ενίσχυσης του υπάρχοντος κτιριακού πλούτου, ανακατασκευής διατηρητέων κτιρίων, έργα περιβάλλοντος, ολοκλήρωση έργων υποδομής και ξεκίνημα νέων, όπως αεροδρόμια, λιμάνια, μαρίνες κ.ά., τα οποία μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά το κύριο όπλο ανταγωνισμού της πατρίδας μας, που είναι ο τουρισμός.
       
      Δεύτερον, οι ιδιωτικοποιήσεις, στις οποίες οι επενδυτές θα δεσμεύονται για άμεσες επενδύσεις με σεβασμό στις τοπικές κοινωνίες και το περιβάλλον και προφανώς με οικονομικά ανταλλάγματα που θα είναι συμφέροντα για το Δημόσιο.
       
      Τρίτον, φορολογικά κίνητρα για επανεκκίνηση της οικοδομής που έχει φτάσει στο μηδέν. Οικοδομή δεν είναι μόνο οι πολυκατοικίες που όλοι σκέφτονται. Είναι οι τουριστικές κατοικίες, γενικότερα οι τουριστικές εγκαταστάσεις, οι οικοδομικοί συνεταιρισμοί και οι ιδιωτικές πολεοδομήσεις που έχουν μπει στον πάγο τις τελευταίες δεκαετίες."
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=15765
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Καταργείται η επιπρόσθετη οικονομική επιβάρυνση των ασφαλισμένων για τις διαγνωστικές εξετάσεις «υψηλής καινοτομίας», με απόφαση του υπουργού Υγείας κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή.
       
      Συγκεκριμένα, με απόφαση του υπουργού καταργήθηκε το εδάφιο 22 του άρθρου 3 της απόφασης της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Υγείας (ΦΕΚ 2243/Β/2014), στο οποίο αναφερόταν: «Επίσης δύναται να επιτρέπεται να εισπραχθούν για περιπτώσεις εξετάσεων υψηλής καινοτομίας επιπλέον συμμετοχές από τους ασφαλισμένους, όπως ψηφιοποιημένες ακτινογραφίες, ψηφιοποιημένες μαστογραφίες».
       
      «Το εν λόγω εδάφιο ήταν με σαφή περιθώρια διασταλτικής ερμηνείας, η οποία κατέληγε (ανάλογα με τον πάροχο) στην επιβάρυνση του ασφαλισμένου πέρα από την καθορισμένη νόμιμη συμμετοχή. Προς όφελος των ασφαλισμένων, με την κατάργηση του ανωτέρω εδαφίου, δεν προκαλείται πλέον επιπρόσθετη επιβάρυνση στους δικαιούχους του ΕΟΠΥΥ, στις διαγνωστικές εξετάσεις υψηλής καινοτομίας (όπως ψηφιοποιημένες ακτινογραφίες, ψηφιοποιημένες μαστογραφίες)» τονίζεται σε ανακοίνωση του υπουργείου.
       
      Η «συμμετοχή» του ασφαλισμένου στις παρακλινικές εξετάσεις είναι σαφώς προσδιορισμένη (άρθρο 8, Ενιαίος Κανονισμός Παροχών Υγείας ΕΟΠΥΥ, ΦΕΚ 3054/Β'/2012) και καθορίζεται στο 15% της αξίας του Κρατικού Τιμολογίου ή της εκάστοτε ασφαλιστικής τιμής της εξέτασης.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ όλο το προηγούμενο διάστημα γίνονταν αποδέκτες σωρείας καταγγελιών και παραπόνων ασφαλισμένων, που αφορούσαν την επιβολή επιπρόσθετης οικονομικής επιβάρυνσης από τους ιδιώτες παρόχους για διαγνωστικές εξετάσεις «υψηλής καινοτομίας». Συγκεκριμένα οι ιδιώτες πάροχοι απαιτούσαν με αυθαίρετο τρόπο την επιπρόσθετη αυτή οικονομική επιβάρυνση, χωρίς να καθορίζεται από καμία κανονιστική πράξη το ύψος της ανά είδος εξέτασης υψηλής καινοτομίας.
       
      Σε αρκετές περιπτώσεις οι δικαιούχοι του ΕΟΠΥΥ, σε «εφαρμογή» του σχετικού εδαφίου της προηγούμενης υπουργικής απόφασης, αναγκάζονταν να καταβάλουν συμμετοχή που υπερέβαινε την αποζημίωση της εξέτασης με βάση το Κρατικό Τιμολόγιο (για παράδειγμα, στην εξέταση της μαστογραφίας καλούνταν να καταβάλλουν ποσά 10-50 ευρώ για ψηφιοποιημένη μαστογραφία και 40-120 ευρώ για ψηφιακή μαστογραφία, ποσά που υπερβαίνουν την κοστολόγηση της εξέτασης με βάση το Κρατικό Τιμολόγιο που είναι 8,01 ευρώ).
       
      Πλέον και με τη νέα απόφαση του υπουργού Υγείας δεν προβλέπεται επιπρόσθετη συμμετοχή του ασφαλισμένου ως ίσχυε μέχρι πρότινος.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=712450
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Εντός του Οκτωβρίου εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το master plan του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, στο οποίο θα ληφθούν υπόψη και οι προτάσεις των χρηστών του λιμανιού και των φορέων της πόλης.
       
      Παράλληλα, στη βάση master plan, κανονικά αναμένεται να προχωρήσει και το επενδυτικό σχέδιο της εταιρείας, ασχέτως του αν θα υπάρξει πώληση μετοχών τής ΟΛΘ ΑΕ ή παραχωρήσεις. Τα παραπάνω γνωστοποίησαν στη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Ιωάννης Παντής και ο διευθύνων σύμβουλος, Δημήτρης Μακρής, έπειτα από συνάντηση με τους χρήστες του λιμανιού.
       
      "Ο ΟΛΘ, στη βάση του master plan θα προχωρήσει αναπτυξιακά και το επενδυτικό του πρόγραμμα θα υλοποιηθεί προκειμένου να αναπτυχθεί σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, ανεξαρτήτως του τι τελικώς θα αποφασιστεί στο πλαίσιο της διαπραγμάτευσης με τους πιστωτές, αν θα υπάρξει πώληση μετοχών, αν θα γίνουν παραχωρήσεις ή αν θα συνεχίσει με το σημερινό του ιδιοκτησιακό καθεστώς" σημείωσε ο κ.Παντής.
       
      Από την πλευρά του, ο κ.Μακρής επισήμανε ότι το master plan γίνεται με προοπτική 25ετίας και θα παρουσιάζει διάφορα σενάρια ανάπτυξης. Ενδεικτικά ανέφερε το ένα από αυτά, που βασίζεται σε αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο 1,5 εκατ. TEUs (σ.σ. μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων), του συμβατικού φορτίου στα 7,5 εκατ. τόνους και των επιβατών κρουαζιέρας στα 150.000 άτομα. Διευκρίνισε δε ότι στους μελετητές έχει δοθεί η κατεύθυνση να συμπεριλάβουν στον σχεδιασμό και την επέκταση της 6ης προβλήτας (σ.σ. έργο κρίσιμης σημασίας, που έχει επανειλημμένως αναβληθεί, ήδη από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας και παρότι υπήρχε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων).
       
      Μάλιστα, σύμφωνα με τη νέα διοίκηση του ΟΛΘ, το master plan, θα είναι δεσμευτικό και για τον ιδιώτη επενδυτή, σε περίπτωση που αποφασιστεί η πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της ανώνυμης εταιρείας. Στο μεσοδιάστημα και μέχρι να ξεκαθαρίσει το τι μέλλει γενέσθαι με το λιμάνι, η ΟΛΘ ΑΕ θα προχωρήσει στις επενδύσεις που μπορούν να γίνουν σε μηχανήματα και σύγχρονα συστήματα, οι οποίες υπολογίζονται σε 25 εκατ. ευρώ για τη διετία.
       
      Κατά τη σημερινή σύσκεψη συγκροτήθηκαν ακόμη δύο ομάδες εργασίας με τη συμμετοχή φορέων, με αντικείμενο αντίστοιχα τη βελτίωση του επιβατικού λιμανιού και την ανάπτυξη του εμπορικού. Οι προτάσεις τους θα κατατεθούν στο επόμενο δεκαπενθήμερο και θα ληφθούν υπόψη των μελετητών του master plan.
      Στόχο αποτελεί για τη νέα διοίκηση και η ενίσχυση του λιμανιού με ανθρώπινο δυναμικό, καθώς οι ανάγκες είναι μεγάλες και δεν καλύπτονται επαρκώς. Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της ΟΛΘ, Τάσο Κανταρά, έχει προταθεί η πρόσληψη 160 ατόμων, τακτικών υπαλλήλων με συμβάσεις αορίστου χρόνου.
       
      Καταλήγοντας, ο κ. Παντής ανέφερε ότι η διοίκηση του ΟΛΘ είναι πρόθυμη να φιλοξενήσει τη λύση που θέλει η πόλη να βρει για την ακτοπλοϊκή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με νησιά του Αιγαίου. Πρόσθεσε ότι την άνοιξη του 2016 η Θεσσαλονίκη δεν αποκλείεται να έχει πλέον ενταχθεί στο δίκτυο υδατοδρομίων που σχεδιάζεται από ιδιωτική εταιρεία.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Mechri_ton_Oktobrio_to_master_plan_tou_OLTh/#.VX5wevntlBc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην Intersolar, στην μεγαλύτερη στον κόσμο έκθεση φωτοβολταϊκών και ηλιακής ενέργειας, παρουσιάζονται «πράσινες» προτάσεις για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών. Περισσότεροι από 1.000 εκθέτες συμμετέχουν φέτος στην έκθεση, ανάμεσά τους και έξι ελληνικές εταιρίες (Aenaos, Calpak-Cicero, Elfon, Profilodomi, Systems Sunlight, Viosy). Τους χώρους της έκθεσης αναμένεται να επισκεφθούν φέτος 40.000 επαγγελματίες από ολόκληρο τον κόσμο.
       
      Η Intersolar φιλοξενεί την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε θερμοσυσσωρευτές, αποθήκευση ενέργειας, συστήματα πληροφορικής, προτάσεις για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών με ηλιακή ενέργεια, αποδοτικότερα LED, τηλεοράσεις για την Αφρική, την Ασία και την Λατινική Αμερική που δεν απαιτούν σύνδεση με το δίκτυο ηλεκτροδότησης, «πράσινες» λύσεις για βιομηχανικές μονάδες, μέχρι και ηλεκτροκίνητα οχήματα τελευταίας γενιάς.
       
      Ενδιαφέρον έχει ότι η αξιοποίηση της ηλιακής ενέργειας έχει προχωρήσει τα τελευταία χρόνια σε χώρες όπως η Ινδία, η Κορέα, η Ταϊλάνδη, η Ταϊβάν, η Αυστραλία, αλλά και σε περιοχές της Λατινικής Αμερικής, της Αφρικής και της περιοχής του Κόλπου. «Η γη λέει ναι στην ηλιακή ενέργεια», τονίζει ο Όλιβερ Σέφερ πρόεδρος της SolarPower Europe. Κατά την άποψή του η εξάπλωση της χρήσης ηλιακής ενέργειας οφείλεται κυρίως στο χαμηλότερο κόστος της: «Μέσα σε λιγότερο από δέκα χρόνια το κόστος για ηλιακή ενέργεια μειώθηκε κατά 75% καθιστώντας την ανταγωνιστική σε πολλές χώρες και αγορές». Ας σημειωθεί ότι έκθεση του γερμανικού ινστιτούτου ηλιακής ενέργειας Frauenhofer ISE δείχνει ότι οι τιμές για συστήματα ηλιακής ενέργειας θα μειωθούν περισσότερο από 30% μέχρι το 2025 καθιστώντας την ηλιακή μια από τις πιο προσιτές μορφές ενέργειας στον κόσμο.
       
      Ηλεκτρικό όχημα με αυτονομία 500 χλμ!
       

       
       
      Δυστυχώς την ώρα που η ηλιακή ενέργεια βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης σε πολλές περιοχές του κόσμου ακόμα και χωρίς επιδοτήσεις, η αναπτυξιακή δυναμική στην Ευρώπη δείχνει να εξασθενεί. Για πολλούς συμμετέχοντες το γεγονός αυτό οφείλεται στην τεράστια δύναμη που διαθέτουν ενεργειακοί κολοσσοί πετρελαίου και άνθρακα. «Το διαπιστώνουμε στους νόμους που ψηφίζονται. Το λόμπι των ενεργειακών κολοσσών που βασίζονται σε ορυκτά καύσιμα είναι δέκα φορές ισχυρότερο από μας», δηλώνει στη DW ο Κάρστεν Κένιγκ από τον Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Ηλιακής Ενέργειας (BSW).
       
      To γεγονός ότι η ηλιακή ενέργεια και τα φωτοβολταϊκά βρίσκονται σε αναπτυξιακή τροχιά αποδεικνύει και το ενδιαφέρον της αυτοκινητοβιομηχανίας για την «πράσινη» μορφή ενέργειας. Μια από τις πρωτοπόρες αυτοκινητοβιομηχανίες, η αμερικανική Tesla, παρουσιάζει στο Μόναχο ένα πολυτελές αυτοκίνητο με αυτονομία 500 χιλιομλετρων, ενώ η ιαπωνική Mitsubishi παρουσιάζει ένα όχημα με αμφίδρομο σύστημα ενεργειακής αποθήκευσης, το οποίο είναι σε θέση να τροφοδοτήσει με ενέργεια ακόμα και το σπίτι!
       
      Πηγή: http://www.dw.de/h-%CE%B7%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%87%CE%B9%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CE%B8%CE%B9%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82/a-18507839
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Πρέπει να ήταν Απρίλιος του 2009. Ο τότε υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς πραγματοποιούσε περιοδεία στα έργα της Εγνατίας Οδού δίνοντας στην κυκλοφορία ένα κομμάτι του δρόμου στο Μέτσοβο (το γνωστό «κόψιμο κορδέλας»). Φθάνοντας λοιπόν σε ένα ορεινό εργοτάξιο υπό καταρρακτώδη βροχή, την αποστολή περίμενε μια από τις πιο σουρεαλιστικές σκηνές που έχω ζήσει ως δημοσιογράφος.
       
      Κάτω από μια υπό κατασκευή διάβαση, μέσα σε κάτι λασπωμένες βουνοπλαγιές, με τη βροχή να περιορίζει την ορατότητα σε λίγα μέτρα, μας περίμεναν... τραπέζια με κοψίδια, αρνιά στη σούβλα, άπειρος κόσμος (κυρίως τοπικοί κομματάρχες και παραγοντίσκοι) και βέβαια οι απαραίτητοι κλαρινατζήδες! Ένα κανονικό ηπειρώτικο γλέντι στη μέση του πουθενά, προς τιμή του υπουργού.
       
      Ήταν οι τελευταίες αναλαμπές μιας «λαμπρής» 25ετίας για τα δημόσια έργα. Μια εποχή στην οποία κυριάρχησε ο (τότε πανίσχυρος) Κώστας Λαλιώτης και ο κ. Σουφλιάς έδωσε τον επίλογο, υπογράφοντας τις πέντε συμβάσεις παραχώρησης οδικών αξόνων.
       
      Το 2015 βρίσκει την κατάσταση αρκετά αλλά όχι ολότελα διαφορετική (επί της ουσίας). Τις ημέρες αυτές η κυβέρνηση προσπαθεί να κλείσει μια συμφωνία με τους εταίρους, έχοντας ουσιαστικά προχωρήσει σε στάση πληρωμών από τις αρχές της άνοιξης.
       
      Οι συμβάσεις παραχώρησης «κολλούν» και πάλι, όχι μόνο από το χρηματοδοτικό πρόβλημα, αλλά και από τα τεράστια (και δυστυχώς, πολύ προφανή και επαναλαμβανόμενα) λάθη της συμφωνίας επανεκκίνησης των έργων που έγινε μόλις πριν ενάμισι χρόνο.
       
      Το Μετρό Θεσσαλονίκης (το μεγαλύτερο εν εξελίξει δημόσιο έργο σήμερα) έχει σταματήσει. Πριν από λίγες ημέρες, ένας από τους εγχώριους κατασκευαστικούς «κολοσσούς» (αν και ο συνδυασμός των λέξεων «εγχώριος» και «κολοσσός» ακούγεται πλέον χιουμοριστικός) εγκατέλειψε την επέκταση του αεροδρομίου Χανίων, λόγω καθυστέρησης πληρωμών. Τα «ζωντανά» έργα, όπως το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Στ. Νιάρχου και η επέκταση του Μετρό προς Πειραιά μετρώνται στα δάκτυλα του ενός χεριού.
       
      Τι μέλλει γενέσθαι; Άγνωστο. Το σίγουρο είναι ότι κάποιες από τις εταιρίες που «ανδρώθηκαν» σε κρατικές πλάτες την περασμένη 25ετία θα οδηγηθούν σε κλείσιμο. Ενδεχομένως και κάποια από τις μεγάλες, με ό,τι αυτό θα συνεπάγεται. Σε κάθε περίπτωση, το τοπίο δεν θα ξεκαθαρίσει πριν να αποσαφηνιστεί το γενικότερο οικονομικό και πολιτικό πλαίσιο. Προσωπικά θεωρώ ότι η πιο ενδιαφέρουσα εξέλιξη στο χώρο των δημοσίων έργων θα είναι η έκδοση του πολυαναμενόμενου πορίσματος της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τα καρτέλ στα δημόσια έργα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/afieromata/item/30643-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%BC%CE%B9%CE%B1%CF%82-%CE%BB%CE%B1%CE%BC%CF%80%CF%81%CE%AE%CF%82-25%CE%B5%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο δύσκολο έργο της αποκατάστασης της περιοχής και της προστασίας της υγείας των κατοίκων πέριξ του εργοστασίου του Ασπροπύργου στάθηκαν σε ανακοίνωσή τους η γενική γραμματεία Πολιτικής Προστασίας και το υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, χαρακτηρίζοντας θετικό το ότι το Πράσινο Ταμείο εξέφρασε τη διάθεση να προσφέρει στην πολιτεία και στην Τοπική Αυτοδιοίκηση όλα τα απαραίτητα κονδύλια σε αυτή την κατεύθυνση.
       
      Όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση, η πυρκαγιά στο εργοστάσιο ανακύκλωσης Ασπροπύργου μετά από συντονισμένες προσπάθειες των κρατικών υπηρεσιών, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ιδιαίτερα της Περιφέρειας Αττικής και πρώτα απ’ όλα της Πυροσβεστικής υπηρεσίας, παρά τις ειδικές δυσκολίες και τις αντιξοότητες, έχει πλήρως κατασβεστεί.
       
      «Χαιρετίζουμε τις ηρωικές προσπάθειες που από την πρώτη στιγμή και μέσα σε επικίνδυνες και βεβαρημένες συνθήκες κατέβαλαν οι άνδρες και η ηγεσία του Πυροσβεστικού Σώματος», τονίζεται στην ανακοίνωση.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/964725/me-ti-sumboli-tou-prasinou-tameiou-i-apokatastasi-ston-aspropurgo
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Πτωτική τάση παρατηρήθηκε στους ενεργειακούς δείκτες της χώρας μας, με την κατανάλωση στις περισσότερες ενεργειακές πηγές να περιορίζεται.
       
      Μεγαλύτερο πλήγμα από τα ορυκτά καύσιμα δέχτηκε το φυσικό αέριο που είδε την δική του κατανάλωση να υποχωρεί κατά 23,5%.
       
      Σύμφωνα με έκθεση της ΒΡ, στη χώρα μας η κατανάλωση πετρελαίου μειώθηκε το 2014 κατά 2,4%, στα 289.000 βαρέλια ημερησίως ή 14,2 εκατ. τόνους. Η παραγωγική δυνατότητα των διϋλιστηρίων παρέμεινε σταθερή στα 498.000 βαρέλια ημερησίως.
       
      Στο φυσικό αέριο παρατηρήθηκε έντονη πτώση της κατανάλωσης κατά 23,5% στα 2,7 δις. κ.μ. Οι εισαγωγές μέσω αγωγών έφτασαν τα 2,3 δις. κ.μ. με τη Ρωσία να προμηθεύει 1,7 δις. κ.μ.
       
      Στον άνθρακα, τα αποθέματα λιγνίτη της χώρας έφτασαν τους 3020 εκατ. τόνους και η παραγωγή μειώθηκε κατά 8,7% στους 6,3 εκατ. τόνους ισοδύναμου πετρελαίου. Αντίστοιχα, η κατανάλωση μειώθηκε κατά 7,5% στους 6,5 εκατ. τόνους.
       
      Στα υδροηλεκτρικά υπήρξε πτώση της κατανάλωσης κατά 30,1%, ενώ στις υπόλοιπες ΑΠΕ παρατηρήθηκε άνοδος 11,4% στους 2 εκατ. τόνους ισοδύναμου πετρελαίου.
       
      Τέλος, η πρωτογενής κατανάλωση ενέργειας στη χώρα μας μειώθηκε κατά 6,6% στους 26,1 εκατ. τόνους ισοδύναμου πετρελαίου, γεγονός που αποδίδεται ασφαλώς στην οικονομική κρίση, καθώς αντίστοιχες πτωτικές τάσεις παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια συνεχόμενα. Επίσης, ένα μέρος αποδίδεται και στις προσπάθειες εξοικονόμησης ενέργειας.
       
      Πηγή:
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.