Σε αντίθεση με τις αλλεπάλληλες κυβερνητικές διαβεβαιώσεις των τελευταίων μηνών, το πρόσφατο σχέδιο νόμου που δόθηκε σε διαβούλευση από τον κ. Στρατούλη δεν περιλαμβάνει καμιά από τις υποσχέσεις που διένειμε προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ στον κλάδο.
Η εντεινόμενη κρίση που πλήττει τον κατασκευαστικό και μελετητικό κλάδο τα τελευταία χρόνια έχει οδηγήσει σύμφωνα με στοιχεία του ΤΕΕ και του ΤΣΜΕΔΕ πάνω από 45.000 μηχανικούς σε αδυναμία πληρωμής των ασφαλιστικών τους εισφορών.
Ενός κακού μύρια έπονται για τους Μηχανικούς, αφού η αδυναμία εμπρόθεσμης κάλυψης των ασφαλιστικών τους υποχρεώσεων, οδηγεί αυτόματα στην απώλεια ασφαλιστικής ενημερότητας, στην αδυναμία άσκησης του επαγγέλματος, στην απώλεια οικογενειακής περίθαλψης, αλλά και στην διόγκωση του ασφαλιστικού χρέους μέσω των υπέρογκων προσαυξήσεων που επιβάλλει το ΤΣΜΕΔΕ.
Μόνο την τελευταία 2ετία πάνω από 3.000 νέοι μηχανικοί έχουν διαγραφεί οικειοθελώς από το ΤΕΕ, ενώ πολλές χιλιάδες ακόμα αποφεύγουν να εγγραφούν στο Τεχνικό Επιμελητήριο, εξαιτίας των υποχρεωτικών και δυσβάσταχτων ασφαλιστικών εισφορών.
Λάδι στη φωτιά ήρθε να ρίξει ο μνημονιακός Ν.3986/2011 ο οποίος προέβλεπε την περεταίρω αύξηση ως και διπλασιασμό (!) των ασφαλιστικών εισφορών των μηχανικών, ως αντιστάθμισμα των εκτεταμένων απωλειών που υπέστη το ΤΣΜΕΔΕ από το PSI και τις συνεχείς ανακεφαλαιοποιήσεις της Τράπεζας Αττικής, οι οποίες συνολικά αποτιμώνται στα 2,3 δισ €.
Οι κκ. Βρούτσης, ως αρμόδιος Υπουργός, και Σελιανάκης, ως πρόεδρος του ΕΤΑΑ, είχαν αποτελέσει το κόκκινο πανί για τους μηχανικούς της χώρας λόγω της επιμονής τους να εφαρμόσουν το Νόμο, αγνοώντας σειρά αναλογιστικών μελετών του ΤΕΕ που απεδείκνυαν ότι νέα αύξηση των εισφορών θα προκαλούσε περεταίρω αιμορραγία στο Ταμείο και προσπερνώντας τις τραγικές κοινωνικές επιπτώσεις.
Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται λοιπόν η τελική πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης, μετά τις έντονες επικρίσεις που δέχεται το νομοσχέδιο όχι μόνο από τους Μηχανικούς, αλλά και από το εσωτερικό του ΣΥΡΙΖΑ. Θα νομοθετήσει «μονομερώς» και σύμφωνα με τις προεκλογικές της δεσμεύσεις ή θα διατηρήσει τις μνημονιακές διατάξεις διαρρηγνύοντας ανεπανόρθωτα τις σχέσεις της με ένα τυπικό κοινωνικό στρώμα του «μεσαίου» χώρου, στο οποίο καλλιέργησε ελπίδες;
Για τις πρώτες επίσημες απαντήσεις θα πρέπει μάλλον να περιμένουμε ως την Τρίτη 16/5/15, ημέρα κατά την οποία έχει προγραμματιστεί δυναμική κινητοποίηση στο Υπουργείο Εργασίας από πολλούς φορείς των Μηχανικών, προειδοποιώντας την Κυβέρνηση σε περίπτωση εφαρμογής των αυξήσεων του ν.3986 θα προχωρήσουν σε μαζική άρνηση πληρωμής των ειδοποιητηρίων.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι από τον Απρίλιο του 2013 ως τον Δεκέμβριο του 2014 οι φορείς των μηχανικών μέσα από δεκάδες και ιδιαίτερα δυναμικές διαμαρτυρίες τους είχαν καταφέρει να «παγώσουν» τις αυξήσεις.
Πρόσθετο πολιτικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η στάση δύο μελών της Κυβέρνησης που συμμετείχαν στις εν λόγω κινητοποιήσεις, και μάλιστα διερευνώνται ποινικές τους ευθύνες για άσκηση παράνομης βίας ! Του μέχρι πρότινος προέδρου του ΤΕΕ και σημερινού Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Σπίρτζη, αλλά και της μέχρι πρότινος επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ στο ΤΕΕ κυρία Πέρκα, σήμερα Γ.Γ. στο ίδιο Υπουργείο.
Θα συνεχίσουν να συμμετέχουν σε ένα κυβερνητικό σχήμα που στρέφεται εναντίον του κλάδου από τον οποίο προέρχονται, επιβεβαιώνοντας την άποψη ότι αντιμετώπισαν το ΤΕΕ ως ελατήριο προσωπικής ανόδου;
Κρίνοντας πάντως από την πρόσφατη ανέλπιστη επιτυχία της ΝΔ στις εκλογές αναπλήρωσης του κ. Σπίρτζη στο ΤΕΕ, το ενδιαφέρον του ΣΥΡΙΖΑ στους μηχανικούς μάλλον περιστρέφεται γύρω από την περιφρούρηση της κυβερνητικής συνοχής.
Πολύ μακριά από το δράμα των Μηχανικών.
Πηγή: http://www.thepressproject.gr/article/78097
154