Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Λίγο από όλα θέλει να κάνει η Google και δεν σταματά ποτέ να μας το δείχνει με τον πιο σαφή τρόπο.
       
      Η αμερικανική εταιρία ανακοίνωσε πως ετοιμάζει δικό της δίκτυο κινητής τηλεφωνίας με κωδική ονομασία “Project Fi”. Αρχικά θα μπορούν να το εκμεταλλευτούν μόνο όσοι διαθέτουν Nexus 6 αλλά και συγκεκριμένη κάρτα SIM που θα τους βάλει στο παιχνίδι. Η Google υποστηρίζει πως θέλει να κάνει την επικοινωνία πιο “αεράτη” και τεχνικά και οικονομικά για τους πελάτες της.
       
      Τα τηλεφωνικά νούμερα του Project Fi αποθηκεύονται στο cloud πράγμα που σημαίνει πως μπορείτε να κάνετε και να δέχεστε κλήσεις χωρίς να έχετε την ίδια την τηλεφωνική συσκευή δίπλα σας. Όταν χρησιμοποιείτε πάντως το τηλέφωνό σας αυτό φροντίζει να εναλλάσσεται μεταξύ LTE (από 2 εταιρίες αρχικά: T-Mobile and Sprint με τον κάθε χρήστη να έχει πρόσβαση και στα δύο ταυτόχρονα) και Wi-Fi για να διαθέτετε συνέχεια τη μέγιστη δυνατή λήψη.
       

       
      Πηγή: http://www.enternity.gr/Article/Gadgets/News/%CE%94%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B4%CE%AF%CE%BA%CF%84%CF%85%CE%BF-%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%AE%CF%82-%CF%84%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CF%86%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%AC%CF%81%CE%B5%CE%B9-%CE%B7-Google/30067.html
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Συνολικά έξι άτομα τραυματίστηκαν από την πυρκαγιά στα διυλιστήρια Ασπροπύργου, που ξέσπασε την Παρασκευή το πρωί, εκ των οποίων, οι πέντε σοβαρά.
       
      Συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Υγείας στο Θριάσιο Νοσοκομείο νοσηλεύονται τρεις εργαζόμενοι: ο πρώτος, 31 ετών με εγκαύματα στο 70% του σώματός του διασωληνωμένος και σε κρίσιμη κατάσταση, ο δεύτερος, φέρει εγκαύματα 20%, ενώ ο τρίτος φέρει εισπνευστικό έγκαυμα και διασωληνώθηκε.
       
      Στο Νοσοκομείο «Αττικό» διακομίστηκαν τρεις τραυματίες, οι οποίοι φέρουν εγκαύματα σοβαρού βαθμού, εμφανίζουν αναπνευστική δυσχέρεια και βρίσκονται διασωληνομένοι υπό μηχανική υποστήριξη της αναπνοής.
       
      Ο ένας εξ αυτών διακομίστηκε στην ΜΕΘ του 251 ΓΝΑ, ο δεύτερος διακομίστηκε στη μονάδα εγκαυμάτων του ΠΓΝ «Γ. Γεννηματάς», ενώ ο τρίτος παραμένει στη ΜΕΘ του ΠΓΝ «Αττικόν».
       
      Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία η πυρκαγιά προκλήθηκε σε δεξαμενή, στη διάρκεια εργασιών συντήρησης.
       
      Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας είναι σε επαφή με τις Διοικήσεις των νοσοκομείων όπου νοσηλεύονται οι τραυματίες και έχει συνεχή ενημέρωση για τη εξέλιξη της κατάστασης της υγείας τους.
       
      Πηγή: http://www.tanea.gr/news/greece/article/5236611/pyknoi-kapnoi-sta-diylisthria-aspropyrgoy-se-epifylakh-h-pyrosbestikh/
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Παρατείνονται οι προθεσμίες ολοκλήρωσης των οικοδομικών εργασιών από τους δικαιούχους δημοτικών ή κοινοτικών οικοπέδων, με τροπολογία που ενσωματώθηκε στο ψηφισθέν νομοσχέδιο "Εκδημοκρατισμός της διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση- Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις".
       
      Παρακάτω μπορείτε να δείτε όλη την τροπολογία προσθήκη στο σχέδιο νόμου
       
      Προσθήκη-τροπολογία
       
      Όσοι αναγνωρίστηκαν δικαιούχοι δημοτικών ή κοινοτικών οικοπέδων, κατ' εφαρμογή του άρθρου 249 του Π.Δ. 410/1995 (ΦΕΚ 231 Α') και δεν έχουν εκπληρώσει, μέσα στην τασσόμενη κατά τις διατάξεις του άρθρου 284 παρ. 3 (ΦΕΚ 87 Α') προθεσμία όλες τις υποχρεώσεις τους, μπορούν μετά από αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου που λαμβάνεται με την απόλυτη πλειοψηφία των μελών του και εφόσον εξακολουθούν να είναι κάτοχοι των ανωτέρω οικοπέδων αυτοί ή οι κληρονόμοι τους, να εκπληρώσουν όλες τις υποχρεώσεις μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριών (3) ετών από την έναρξη ισχύος του παρόντος.
       
      Αιτιολογική έκθεση
       
      Με το άρθρο 249 του Προεδρικού Διατάγματος 410/1995 δινόταν η δυνατότητα σε δήμους να «εκποιούν απευθείας και χωρίς δημοπρασία οικόπεδά τους σε άστεγους και οικονομικά αδύνατους δημότες». Οι δημότες αυτοί όφειλαν να περαιώσουν τις εργασίες ανέγερσης των κατοικιών τους και να ολοκληρώσουν όλες τις σχετικές διαδικασίες στα εν λόγω οικόπεδα αρχικά εντός οκταετίας. Με διαδοχικές ρυθμίσεις δόθηκαν μια σειρά από επιπρόσθετες παρατάσεις, με τελευταία εκείνη που προβλέπει το άρθρο 284 παρ. 3 του Νόμου 3852/2010. Η εν λόγω παράταση εκπνέει τον ερχόμενο Ιούνιο.
       
      Εντούτοις, πολλοί δικαιούχοι δεν είναι σε θέση να ολοκληρώσουν έγκαιρα τις οικοδομικές εργασίες. Το γεγονός αυτό δεν οφείλεται σε κάποια κωλυσιεργία αλλά στο ότι οι εν λόγω δημότες είναι φτωχοί άνθρωποι που συντηρούν με δυσκολία τις οικογένειές τους. Στο πλαίσιο αυτό κρίνεται σκόπιμο με την παρούσα τροπολογία να δοθεί η δυνατότητα παράτασης της προθεσμίας ολοκλήρωσης των σχετικών εργασιών για ακόμη τρία (3) χρόνια, μετά από σχετική απόφαση των οικείων δημοτικών συμβουλίων, ώστε να ολοκληρωθούν οι απαραίτητες διαδικασίες και να μην απολέσουν τα δικαιώματά τους οι δικαιούχοι.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15400
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σύμφωνα με την Κοινωνία της Πληροφορίας ΑΕ, το έργο, που ξεκίνησε το 2015 και έχει διετή ορίζοντα ολοκλήρωσης, αποσκοπεί στη μείωση του «ευρυζωνικού χάσματος» μεταξύ των πλέον μειονεκτικών περιοχών της Ελλάδας οι οποίες χαρακτηρίζονται ως λευκές αγροτικές περιοχές και των περιοχών της υπόλοιπης χώρας όπου ήδη προσφέρονται ευρυζωνικές υπηρεσίες.
       
      Με την ολοκλήρωση αυτού του έργου θα προσφέρεται γρήγορη σύνδεση στο διαδίκτυο στους κατοίκους 5.493 αγροτικών και νησιωτικών περιοχών, όπου μέχρι σήμερα δεν υπήρχε οικονομικό ενδιαφέρον για επένδυση από τους παρόχους τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών, στερώντας έτσι από τους κατοίκους τους τη δυνατότητα πρόσβασης στο διαδίκτυο.
       
      Το έργο κατά την υλοποίηση του παρουσιάζει αρκετές ιδιαιτερότητες εξαιτίας ορισμένων τεχνικών, γεωγραφικών και κοινωνικοοικονομικών λόγων που σχετίζονται άμεσα με το προφίλ των λεγομένων λευκών αγροτικών περιοχών. Έχει διαπιστωθεί η αποτυχία της αγοράς να παράσχει αξιόπιστα ευρυζωνικές υπηρεσίες στις περιοχές αυτές.
       
      Οι κυριότεροι λόγοι που οδηγούν στην έλλειψη προσφοράς τέτοιων υπηρεσιών είναι η σημαντική έλλειψη υποδομής που θα απαιτούνταν για την υποστήριξη της παροχής ευρυζωνικών υπηρεσιών καθώς και το σημαντικό κόστος που απαιτείται για την ανάπτυξη μίας τέτοιας υποδομής σε αυτές τις περιοχές.
       
      Λαμβάνοντας υπόψη τη χαμηλή πληθυσμιακή πυκνότητα, αυτό το κόστος είναι σημαντικά υψηλότερο σε ό,τι αφορά τις τιμές μονάδας (πχ. κόστος ανά σύνδεση) σε σύγκριση με τις πιο πυκνοκατοικημένες και τις αστικές περιοχές. Επίσης, η αναλογικά χαμηλότερη αγοραστική ισχύ της δυνητικής πελατειακής βάσης, λόγω διαφόρων κοινωνικοοικονομικών αιτίων και η διστακτικότητα των ιδιωτών παρόχων ευρυζωνικών υπηρεσιών να επενδύσουν σε αυτές τις περιοχές αποτέλεσαν ανασταλτικούς παράγοντες επένδυσης μέχρι σήμερα, δεδομένου ότι δεν τις θεωρούν οικονομικά βιώσιμες.
       
      Το έργο αυτό αποτελεί ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχημένης συνεργασίας του δημόσιου τομέα και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας με τη μορφή ΒΟΤ (Build, Operate, Transfer) για την παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών χονδρικής στους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους, με την αξιοποίηση της υποδομής (δίκτυο) που θα αναπτυχθεί.
       
      Οι Ιδιωτικοί Φορείς Σύμπραξης του έργου θα κληθούν να αναπτύξουν, να θέσουν σε λειτουργία και να διαχειριστούν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ένα δημόσιο δίκτυο τηλεπικοινωνιακών (ευρυζωνικών) υποδομών, το οποίο θα υποστηρίζει την παροχή ευρυζωνικών υπηρεσιών από τρίτους τηλεπικοινωνιακούς παρόχους προς τελικούς χρήστες (πολίτες και επιχειρήσεις) στις περιοχές αυτές. Το μοντέλο αυτό θα επιτρέψει τη βιώσιμη αξιοποίηση και λειτουργία των υποδομών σε μακροπρόθεσμη βάση, ενθαρρύνοντας παράλληλα τον ανταγωνισμό.
       
      Κύριος στόχος του έργου είναι η επαρκής ευρυζωνική κάλυψη των περιοχών αυτών, προκειμένου να εκπληρωθεί σταδιακά ο στόχος της «συνολικής ευρυζωνικής κάλυψης» που θέτει η Ψηφιακή Ατζέντα 2020, σύμφωνα με την ανακοίνωση της Επιτροπής της ΕΕ για το «Ψηφιακό θεματολόγιο για την Ευρώπη», όπου η υψηλή πληθυσμιακή κάλυψη θα πρέπει να θεωρείται ως βασική προτεραιότητα, αλλά και η ευρεία γεωγραφική κάλυψη είναι επίσης κρίσιμη, προκειμένου να επιτευχθεί η δυνατότητα πρόσβασης σε ευρυζωνικές υπηρεσίες στο σύνολο του πληθυσμού μέχρι το 2020.
       
      Επίσης η δυνατότητα παροχής οικονομικών και ταυτόχρονα αξιόπιστων υπηρεσιών ευρυζωνικότητας σε αυτές τις περιοχές σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχονται ήδη στις πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές, ελαχιστοποιεί τον κίνδυνο δημιουργίας ενός νέου «ευρυζωνικού χάσματος» στο μέλλον.
       
      Επιμέρους στόχοι του έργου είναι η ανάπτυξη μιας ισχυρής και ανθεκτικής στο χρόνο δικτυακής υποδομής που θα μπορεί να υποστηρίξει τους μεσοπρόθεσμους και μακροπρόθεσμους στόχους διείσδυσης, σύμφωνα με την Ψηφιακή Ατζέντα 2020, καθώς επίσης και την προσδοκώμενη βαθμιαία αύξηση των ταχυτήτων εξυπηρέτησης, χωρίς όμως να απαξιώνεται η αρχική επένδυση έχοντας τη δυνατότητα αναβάθμισης με την πάροδο του χρόνου.
       
      Το έργο αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ενθάρρυνση του ανταγωνισμού, την αποτροπή οποιουδήποτε μεμονωμένου παρόχου από το να αποκτήσει ειδικά πλεονεκτήματα έναντι των υπολοίπων καθώς και τον επαρκή κρατικό έλεγχο των αρχών λειτουργίας του δικτύου.
       
      Η δημιουργία ενός τέτοιου δικτύου ουσιαστικά συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη των συνήθως υποβαθμισμένων αυτών περιοχών και συμβάλλει στη μείωση του φαινομένου της αστυφιλίας καθώς και στην παροχή ίσων ευκαιριών όσον αφορά στην πρόσβαση σε ηλεκτρονικές δημόσιες και μη υπηρεσίες, υπηρεσίες τηλεϊατρικής, e-learning και γενικότερα πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο για το οποίο απαιτούνται υψηλές ταχύτητες πρόσβασης.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/tilepikoinonies-diktya/item/30171-%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BA%CE%AC%CE%BB%CF%85%CF%88%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF-2017-%CE%BC%CE%B5-%CE%B3%CF%81%CE%AE%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%BF-internet
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Παρέμβαση υπέρ του κύρους των αποφάσεων της ΡΑΕ που αφορούν την τιμολόγηση των βιομηχανικών καταναλωτών και το ζήτημα της μετακύλισης του κόστους αγοράς δικαιωμάτων CO2, κατά των οποίων είχε προσφύγει η ΔΕΗ, υπέβαλαν ενώπιον του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών κάποιες από τις μεγάλες βιομηχανικές επιχειρήσεις της Μέσης Τάσης.
       
      Στις συγκεκριμένες δικαστικές διαμάχες έρχονται να προστεθούν και οι επικείμενες εκδικάσεις αγωγών βιομηχανικών καταναλωτών στα πολιτικά δικαστήρια κατά της ΔΕΗ σε σχέση με τη νομιμότητα των χρεώσεων για την παροχή Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ). Ταυτόχρονα, με βάση σχετικές αποφάσεις της ΡΑΕ, έχουν εγερθεί αξιώσεις αποζημίωσης για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης εκ μέρους της ΔΕΗ κατά την τιμολόγηση βιομηχανικών πελατών.
       
      Οι δικαστικές εξελίξεις σχετίζονται και με τις τρέχουσες, μάλλον προβληματικές, διαπραγματεύσεις των βιομηχανικών καταναλωτών Μέσης Τάσης με τη ΔΕΗ για την τρέχουσα τιμολόγησή τους. Όπως έχει ήδη αναφέρει το energypress, οι περισσότερες μεγάλες βιομηχανίες αυτής της κατηγορίας απέστειλαν ήδη επιστολές προς τη ΔΕΗ ζητώντας, στο πλαίσιο των διαδικασιών που προβλέπονται και στον Κώδικα Προμήθειας, την έναρξη διαπραγματεύσεων για την παροχή εξατομικευμένων τιμολογίων που να ανταποκρίνονται στο ενεργειακό τους προφίλ, αλλά και για την άμεση μετακύλιση από την ΔΕΗ στα τιμολόγιά της των σημαντικών μειώσεων που έχουν προκύψει στο κόστος παραγωγής.
       
      Όσον αφορά τη δικαστική εξέλιξη της διένεξης ΔΕΗ – ΡΑΕ υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΗ είχε δικαστικά αμφισβητήσει τη νομιμότητα σειράς αποφάσεων της ΡΑΕ, στο πλαίσιο των οποίων η Ρυθμιστική Αρχή είχε διαπιστώσει ρυθμιστικές παραβιάσεις της ΔΕΗ στο ζήτημα της τιμολόγησης των βιομηχανικών καταναλωτών. Η ΡΑΕ είχε μάλιστα επιβάλλει στη ΔΕΗ, έπειτα από νομικές ενέργειες και καταγγελίες που είχαν υποβληθεί από την «Μεταξάς & Συνεργάτες» για λογαριασμό βιομηχανικών καταναλωτών, την υποχρέωση παροχής εξατομικευμένων τιμολογίων στους μεγάλους βιομηχανικούς καταναλωτές, καθώς και υψηλότατο πρόστιμο ύψους 4,4 εκατ. ευρώ για παραβίαση ρυθμιστικών της υποχρεώσεων και κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην προμήθεια ρεύματος.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/sta-dikastiria-yper-rae-kai-kata-dei-oi-viomihanies-mesis-tasis
      Περισσότερα...

      1

    • dimitris GM

      Ανεκπλήρωτες παραμένουν ορισμένες από τις πολυσυζητημένες προβλέψεις του νόμου για τα αυθαίρετα. Οπως επισημαίνει ο τεχνικός κόσμος, δύο χρόνια μετά τη θέσπιση του ν. 4178 δεν έχει ξεκινήσει η χρησιμοποίηση αεροφωτογραφιών του 2011 για την πιστοποίηση του χρόνου ανέγερσης του αυθαιρέτου.
      Επίσης, ο συμψηφισμός προστίμων με εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης ή στατικής ενίσχυσης δεν έχει τεθεί σε εφαρμογή, ούτε ο μηχανισμός επιστροφής χρημάτων για τις περιπτώσεις που καταλογίστηκε υψηλότερο πρόστιμο. Ολα αυτά, σε αναμονή των αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας, αλλά και του υπουργείου Περιβάλλοντος που θα κρίνουν την τύχη της ρύθμισης.
       
      Ο νόμος 4178 θεσπίστηκε το 2013, για να αντικαταστήσει τον ν. 4014/11 που κρίθηκε αντισυνταγματικός. Ωστόσο, σειρά ρυθμίσεων του νέου νόμου, οι οποίες παρουσιάστηκαν ως ουσιαστικές διαφοροποιήσεις από τον προηγούμενο, παρέμειναν στα χαρτιά. Η κυριότερη, όπως επισήμανε προ ημερών το τμήμα Ανατολικής Στερεάς του ΤΕΕ με επιστολή του στον υπουργό ΠΑΠΕΝ Παν. Λαφαζάνη, είναι η απουσία αεροφωτογραφιών της 28ης Ιουλίου 2011 (η χρονική «κόκκινη γραμμή» του νόμου πέραν της οποίας απαγορεύεται η νομιμοποίηση). Η έλλειψη των αεροφωτογραφιών σημαίνει ότι ο χρόνος ανέγερσης του αυθαιρέτου δεν διασταυρώνεται.
       
      Επίσης, σύμφωνα με την ίδια πηγή, τον Σεπτέμβριο του 2014 θεσπίστηκε διαδικασία συμψηφισμού του προστίμου νομιμοποίησης με το 50% των εξόδων ενεργειακής αναβάθμισης ή στατικής ενίσχυσης ενός αυθαιρέτου. Για την εφαρμογή της ρύθμισης προβλεπόταν η εξειδίκευση της διαδικασίας, η οποία δεν έγινε ποτέ. Ομοίως δεν ορίστηκε ποτέ η διαδικασία επιστροφής χρημάτων στον αυθαιρετούχο, σε περιπτώσεις που το πρόστιμο με τον νέο νόμο είναι μικρότερο από αυτό που είχε καταβάλει ο πολίτης εντάσσοντας ένα αυθαίρετο στις διατάξεις του ν. 4014/11.
       
      «Οι ελλείψεις αυτές είναι σοβαρές» λέει στην «Κ» ο πρόεδρος του ΤΕΕ Ανατ. Στερεάς Θαν. Λυκόπουλος. «Για παράδειγμα, χωρίς τις αεροφωτογραφίες δεν μπορεί να γίνει ακριβής χρονικός προσδιορισμός του χρόνου ανέγερσης του ακινήτου και επομένως του προστίμου. Ενώ δεν προστατεύεται επαρκώς η Πολιτεία, από κάποιον μηχανικό που ενδεχομένως επιχειρήσει να εντάξει παρανόμως ένα πρόσφατο αυθαίρετο στη ρύθμιση». «Από την πρώτη στιγμή ασκήσαμε έντονη κριτική στους νόμους για τα αυθαίρετα» λέει ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Πολιτικών Μηχανικών Βασ. Μπαρδάκης. «Η ρύθμιση είναι κυρίως εισπρακτική, με αποτέλεσμα να έχει πολλά τεχνικά προβλήματα και να χρήζει βελτίωσης. Για παράδειγμα, ένα δελτίο δομικής τρωτότητας για ένα αυθαίρετο δεν προσφέρει τίποτα περισσότερο από μια ψευδαίσθηση ασφαλείας».
       
      Η παρέμβαση του ΤΕΕ έρχεται σε μια εποχή όπου αναμένονται εξελίξεις για το μέλλον της ρύθμισης. Κατ αρχήν, μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες αναμένεται η δημοσίευση της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ, που σύμφωνα με πληροφορίες θα απορρίψει τις εναντίον του προσφυγές (το ακριβές σκεπτικό, ωστόσο, θα παρουσιάζει ενδιαφέρον). Επίσης, όπως αποκάλυψε η «Κ» στις 15 Μαρτίου, ο αναπλ. υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης έχει ανακοινώσει την επανεξέταση της ρύθμισης από μια επιστημονική επιτροπή. Η ανακοίνωση της σύνθεσης της επιτροπής και του ρόλου της αναμένεται μέχρι το τέλος του μήνα.
       
      Σημειώνεται ότι μέχρι χθες είχαν υποβληθεί 870.711 δηλώσεις έναντι 851.415 στις 7 Μαρτίου.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15404
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Απάντηση στις αντιδράσεις για την «εύλογη θέση» της να καταβάλλεται το ΕΤΜΕΑΡ (τέλος ΑΠΕ) μετά την είσπραξη των λογαριασμών ρεύματος έδωσε η ΔΕΗ με ανακοίνωσή της αναφέροντας τα εξής:
       
      «Αφορικά με τις αντιδράσεις φορέων παραγωγών από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) στην εκφρασθείσα στον Υπουργό ΠΑΠΕΝ εύλογη θέση της ΔΕΗ, να καταβάλλεται το ΕΤΜΕΑΡ (τέλος ΑΠΕ) μετά την είσπραξη των λογαριασμών ρεύματος, δηλαδή μετά την πληρωμή του από τους καταναλωτές, επισημαίνουμε τα εξής :
       
      1.Πάγια επιδίωξη της ΔΕΗ, από το χαρακτήρα και την αποστολή της, είναι η μείωση του κόστους Ηλεκτρικής Ενέργειας (Η/Ε) προς όφελος των καταναλωτών.
       
      Είναι πασίγνωστο ότι εξαιτίας των άστοχων επιλογών του παρελθόντος η τιμή αγοράς της ενέργειας των ΑΠΕ και ιδιαίτερα των Φωτοβολταϊκών (Φ/Β) είναι υπέρμετρα υψηλή. Αυτό επιβαρύνει σημαντικά το κόστος της Η/Ε και αποτυπώνεται στο ΕΤΜΕΑΡ το οποίο έχει εκτοξευθεί στα ύψη, σε βάρος των καταναλωτών.
       
      Υπογραμμίζεται ότι η αύξηση του ΕΤΜΕΑΡ και η συνακόλουθη αύξηση των λογαριασμών του ρεύματος, επιδρά αρνητικά στην εισπραξιμότητά τους, ιδιαίτερα για τους πιο αδύναμους οικονομικά πελάτες της ΔΕΗ, με συνέπεια πρόσθετη ζημία για την Επιχείρηση.
       
      2. Η απαίτηση από τη ΔΕΗ να καταβάλλει το ΕΤΜΕΑΡ χωρίς να το έχει εισπράξει, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι είναι υποχρεωμένη να αγοράζει το σύνολο της παραγωγής των ΑΠΕ, ενώ θα μπορούσε να προμηθεύεται την αντίστοιχη ποσότητα ενέργειας σε πολύ φθηνότερες τιμές, δεν είναι παρά επιδότηση της συγκεκριμένης κατηγορίας παραγωγών, σε βάρος όλων.
       
      3.Θέση της ΔΕΗ είναι ότι οι ΑΠΕ πρέπει να αναπτυχθούν στο μέγιστο δυνατό βαθμό, τόσο για λόγους περιβαλλοντικούς, όσο και εξαιτίας του ότι αποτελούν εγχώριο πόρο, καθώς η χώρα μας διαθέτει άφθονη ηλιοφάνεια και αιολικό δυναμικό. Στρατηγικός στόχος της ΔΕΗ είναι να πρωταγωνιστήσει στην ανάπτυξη αυτή μέσω και της θυγατρικής της ΔΕΗ Ανανεώσιμες. Η ανάπτυξη αυτή ωστόσο πρέπει να γίνει ορθολογικά, σε συνάρτηση και με την πρόοδο της τεχνολογίας, ώστε να συνδυαστεί με την απαραίτητη οικονομικότητα.
       
      Σε ότι αφορά στην κατάσταση που έχει δημιουργηθεί σήμερα, δηλαδή τον φαύλο κύκλο των αλλεπάλληλων αυξήσεων του ΕΤΜΕΑΡ, επιβάλλεται να βρεθεί μια συνολική λύση στο πλαίσιο της οποίας θα κληθούν να συμβάλουν όλες οι πλευρές στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζών, στο βαθμό που έχουν χορηγήσει στους παραγωγούς ΑΠΕ δάνεια με υψηλά επιτόκια.
       
      Επαναλαμβάνουμε ότι στη σημερινή κρίσιμη συγκυρία κανένας δεν δικαιούται να απαιτεί, να επωμίζονται άλλοι τα βάρη της κρίσης, οχυρωμένος σε «κεκτημένα» και μάλιστα απότοκα άστοχων επιλογών.
       
      4. Σε ότι αφορά στη θέση του Συνδέσμου Παραγωγών Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά (ΣΠΕΦ) να ενταχθεί το ΕΤΜΕΑΡ στο ανταγωνιστικό σκέλος των λογαριασμών, η ΔΕΗ παρατηρεί ότι αυτό μπορεί να γίνει μόνο με την αυτονόητη προϋπόθεση ότι οι παραγωγοί των ΑΠΕ θα έχουν την ίδια αντιμετώπιση με τους λοιπούς παραγωγούς, τόσο σε ότι αφορά στη διάθεση της παραγωγής τους, όσο και σε ότι αφορά στην τιμή πώλησής της στο Σύστημα.»
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/140146-%CE%94%CE%95%CE%97-%CE%A3%CF%84%CF%8C%CF%87%CE%BF%CF%82-%CE%B7-%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CF%82#.VUtpsCHtmko
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οταν το κόστος των επιπτώσεων της άκρατης οικονομικής ανάπτυξης στο περιβάλλον υποτιμάται ή παραβλέπεται, η αποτίμησή του σε δολάρια ίσως είναι ικανή να «συγκινήσει» ακόμη και τους πιο δύσπιστους τεχνοκράτες.
       
      Στο συγκλονιστικό ποσό του 1,6 τρισ. δολαρίων τον χρόνο ανέχεται το κόστος της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Ευρώπη, σύμφωνα με μελέτη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), που ισοδυναμεί με περίπου το ένα δέκατο του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος του συνόλου της Ευρωπαϊκής Ενωσης όπως είχε διαμορφωθεί το 2013. Το υπέρογκο αυτό κόστος προέρχεται από τους περίπου 600.000 πρόωρους θανάτους και τις ασθένειες που προκλήθηκαν από την ατμοσφαιρική ρύπανση στην ευρωπαϊκή περιφέρεια το 2010.
       
      Πρώτη καταμέτρηση
       
      Το οικονομικό κόστος των επιπτώσεων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην Ευρώπη είναι η πρώτη αξιολόγηση της οικονομικής επιβάρυνσης από θανάτους και ασθένειες που προκύπτουν από την εξωτερική και την εσωτερική ρύπανση του αέρα στις 53 χώρες της ευρωπαϊκής περιφέρειας, συμπεριλαμβανομένων και κρατών εκτός Ε.Ε., όπως η Νορβηγία και η Ελβετία.
       
      Αν και είναι γνωστό εδώ και καιρό ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση αποτελεί μια σημαντική περιβαλλοντική επιβάρυνση, οι δαπάνες σε ανθρώπινο και οικονομικό επίπεδο δεν είχαν κατηγοριοποιηθεί μέχρι σήμερα. Βασικά συστατικά της ατμοσφαιρικής ρύπανσης αποτελούν τα μικρά σωματίδια που προέρχονται από τις εξατμίσεις των οχημάτων ντίζελ, και το διοξείδιο του αζώτου, ένα αέριο που μπορεί να εμποδίσει την αναπνοή σε ευπαθή άτομα.
       
      Μόνο το οικονομικό κόστος των θανάτων από την ατμοσφαιρική ρύπανση αντιπροσωπεύει πάνω από 1,4 τρισ. δολάρια. Προσθέτοντας ακόμη ένα 10% σε αυτό, ως το κόστος των ασθενειών που προέρχονται από τη ρύπανση του αέρα, φτάνουμε στο ποσό του 1,6 τρισ. δολαρίων. Στην ουσία, το ποσό αυτό αντιστοιχεί με εκείνο που θα έπρεπε να πληρώσουν οι κοινωνίες -εάν ήταν διατεθειμένες- προκειμένου να αποφύγουν αυτούς τους θανάτους και τις ασθένειες με τις αναγκαίες παρεμβάσεις που απαιτούνται.
       
      Ανησυχητικοί ρυθμοί
       
      Σε 10 από τις 53 χώρες της περιοχής, το κόστος αυτό είναι ίσο ή μεγαλύτερο του 20% του ΑΕΠ τους. Σε πολλές χώρες της ανατολικής Ευρώπης το οικονομικό κόστος του βρόμικου αέρα είναι πάνω από 10% του ΑΕΠ τους. Σε απόλυτο οικονομικό κόστος, η πρώτη δεκάδα στη λίστα κυριαρχείται από μεγάλες οικονομίες, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ιταλία.
       
      Στο Λονδίνο, για παράδειγμα, η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει επιδεινωθεί τόσο που η Ευρωπαϊκή Ενωση προτίθεται να επιβάλει πρόστιμα στην τοπική αυτοδιοίκηση για τα έτη κατά τα οποία η έκταση της ρύπανσης έχει υπερβεί τα ευρωπαϊκά όρια για τους ρύπους. Στην Ελλάδα το σχετικό κόστος από την ατμοσφαιρική ρύπανση αντιστοιχεί σε 22.785 δολάρια και στο 7,1% του εθνικού ΑΕΠ.
       
      Χειρότερα οι «φτωχοί»
       
      Πάνω από το 90% των πολιτών της Ευρώπης εκτίθενται σε ετήσια επίπεδα υπαίθριων αιωρούμενων σωματιδίων που ξεπερνούν τα όρια των τιμών που έχουν τεθεί από τις κατευθυντήριες γραμμές του ΠΟΥ για την ποιότητα του αέρα. Συνέπεια αυτού ήταν η πρόκληση 482.000 πρόωρων θανάτων το 2012 από καρδιακά και αναπνευστικά νοσήματα, παθήσεις των αιμοφόρων αγγείων και εγκεφαλικά επεισόδια και από καρκίνο των πνευμόνων.
       
      Την ίδια χρονιά, η ρύπανση του αέρα των εσωτερικών χώρων οδήγησε σε επιπλέον 117.200 πρόωρους θανάτους, με πέντε φορές περισσότερους στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος σε σχέση με τις χώρες υψηλού εισοδήματος.
       
      Τον περασμένο Μάρτιο, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Περιβάλλοντος προειδοποίησε ότι εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι θα πεθάνουν πρόωρα κατά τη διάρκεια των επόμενων δύο δεκαετιών από την ατμοσφαιρική ρύπανση, εξαιτίας της αποτυχίας των κυβερνήσεων να λάβουν δραστικά μέτρα. Αλλά και ακόμη μία έκθεση που δημοσιεύθηκε από τον ΠΟΥ και την Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη του ΟΗΕ (UNECE) διαπιστώνει ότι ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους αρρωσταίνει ή πεθαίνει πρόωρα από την ρύπανση του περιβάλλοντος.
       
      «Η μείωση της ρύπανσης της ατμόσφαιρας έχει γίνει κορυφαία πολιτική προτεραιότητα. Η ποιότητα του αέρα θα είναι ένα βασικό θέμα στην επόμενη διάσκεψη των Ευρωπαίων υπουργών Περιβάλλοντος που θα πραγματοποιηθεί στη Γεωργία το 2016», λέει ο Christian Friis Bach, εκτελεστικός γραμματέας της UNECE. «Πενήντα μία χώρες αναζητούν σήμερα την εξεύρεση κοινών λύσεων στο πλαίσιο της σύμβασης της UNECE για τη διαμεθοριακή ρύπανση της ατμόσφαιρας. Το έργο αυτό θα πρέπει να ενισχυθεί προκειμένου να μειωθεί η ρύπανση του αέρα ακόμη περισσότερο και να μην επεκτείνεται σε άλλες χώρες και σε άλλες περιοχές», λέει ο ίδιος.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/eyropaiko-nefos-axias-16-tris-dolarion
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο ασφαλιστικός κολοσσός Fubon Life, που έχει έδρα στην Ταϊβάν έβαλε στο στόχαστρο ένα από τα δημοφηλέστερα μουσεία του πλανήτη.
       
      Το μουσείο, της Madame Tussauds στο Λονδίνο που εκθέτει κέρινα ομοιώματα και προσελκύει καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες δέχθηκε προσφορά από τον ασφαλιστικό κολοσσό.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες η προσφορά του ασφαλιστικού ομίλου φθάνει τα €450 εκατ.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Poleitai_to_mouseio_tis_Madame_Tussauds/#.VUsxkvntlBc
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Προώθηση των Ελληνικών Θέσεων στο Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών για τους ΕυρωΑσιατικούς μεταφορικούς άξονες, που διεξαχθεί στην Ρίγα της Λετονίας (ASEM 29-29 Απριλίου) κατάφερε ο αν.Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης.
       
      Στο πλαίσιο των εργασιών για τους μεταφορικούς άξονες Ευρώπης-Ασίας, από τον Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων στην συνάντηση αντιπροσωπειών Ευρώπης και Ασίας, κατατέθηκαν οι Ελληνικές θέσεις για τις υποδομές, τη διαλειτουργικότητα των μεταφορικών δικτύων, την αναγκαιότητα για στρατηγικές συμμαχίες και την προσέλκυση επενδύσεων. Χαρακτηριστικό είναι ότι στο υπόμνημα συν-αντίληψης (declaration) μεταξύ των Ευρωπαϊκών και Ασιατικών εθνικών αντιπροσωπειών, ενσωματώθηκαν 3 βασικά σημεία, ιδιαίτερης σημασίας για την Ελλάδα, τα οποία είναι:
       
      1. Αναγνωρίσθηκαν οι σημαντικές προκλήσεις για συνεργασία και ενδυνάμωση των συνδέσεων μεταξύ Ευρωπαϊκών περιφερειακών χωρών και απομακρυσμένων χερσαίων, θαλάσσιων και νησιωτικών περιοχών (όπου συμπεριλήφθηκε και η έκφραση περιοχών Αρχιπελάγους με σαφέστατο προσδιορισμό για την Ελλάδα και τις μεσογειακές χώρες).
       
      2. Υπογραμμίσθηκε η σημαντικότητα για προώθηση νέων συνδέσεων των περιοχών αυτών για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων για την αναβάθμιση των κοινωνικοοικονομικών χαρακτηριστικών για τις περιοχές αυτές.
       
      3. Συμφωνήθηκε η προώθηση και η διαχείριση επενδύσεων στις υποδομές μεταφορών για τη βελτίωση της διασύνδεσης Ευρώπης-Ασίας, συμπεριλαμβανομένου των περιφερειακών και υπερ-τοπικών συνεργασιών, τουλάχιστον μέσω της συμμετοχής των Διεθνών Οικονομικών Ινστιτούτων (IFIs).
       
      Μετά τις παραπάνω εξελίξεις, στο περιθώριο της Διάσκεψης ο Αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης πραγματοποίησε συναντήσεις και είχε συνεργασίες με:
       
      -Σε τριμερή συνάντηση Μάλτας, Κύπρου και Ελλάδας με τους ομολόγους του υπουργούς Μεταφορών Μάλτας, Κύπρου, με στόχο την διαμόρφωση κοινού πλαισίου προώθησης της συνεργασίας στις χώρες τις Μεσογείου. Στην συνάντηση συμφωνήθηκε ότι οι 3 χώρες θα δημιουργήσουν ένα φόρουμ συνεργασίας χωρών της νοτιο-ανατολικής Μεσογείου, όπου θα συντονίζεται από την Ελλάδα ώστε να προωθηθούν δράσεις στο πλαίσιο διακρατικών ή πολυκρατικών συνεργασιών με χώρες της Ασίας για την αναβάθμιση των μεταφορικών υποδομών και συνεργασιών, με στόχο τη διευκόλυνση της ανάπτυξης ροών τουρισμού από την Ασία.
       
      -Με τον υπουργό Μεταφορών της Ουγγαρίας, με αντικείμενο συζήτησης και συνεργασίας τους σιδηροδρομικούς άξονες σύνδεσης της Ελλάδας με την κεντρική Ευρώπη, μέσω Σκοπίων και Βουλγαρίας
       
      -Με τον Υπουργό Μεταφορών της Σιγκαπούρης, όπου αναπτύχθηκε εκτενέστατος διάλογος για τις επενδύσεις στον τομέα των μεταφορών και επικοινωνιών στην Ελλάδα. Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Υπ. Μεταφορών θα επισκεφτεί την Ελλάδα με ομάδα επιχειρηματιών για περεταίρω συζητήσεις.
       
      -Με πλειάδα φορέων και οργανισμών που εκπροσωπούν τους μεταφορείς, όπου ανταλλάχθηκαν απόψεις και έγινε ενημέρωση επί των Ελληνικών θέσεων και σχεδιασμών.
       
      Της Διάσκεψης Ασίας – Ευρώπης (ASEΜ) προηγήθηκε συνάντηση του Αναπληρωτή Υπουργού ΥΠΟΜΕΔΙ κ Χ. Σπίρτζη με την Επίτροπο Μεταφορών, κα Violeta Bulc και αξιωματούχους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σε κλίμα καλής συνεργασίας και προγραμματισμού κοινών δράσεων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/30152-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%8E%CE%B8%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CF%89%CE%BD-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%8E%CE%BD-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%80%CE%B7%CF%82-%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CF%80%CE%AD%CF%84%CF%85%CF%87%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την επανέναρξη του προγράμματος «εξοικονομώ κατ' οίκον» ανακοίνωσε το Υπουργείο Οικονομίας, υποδομών, ναυτιλίας και τουρισμού όπως προκύπτει από έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ταμειακών ΕΠ του ΕΤΠΑ και ΤΑ που κοινοποίησε στον Βουλευτή το αρμόδιο Υπουργείο ως απάντηση του σε σχετική ερώτηση που είχε υποβάλει ο κος Χαρακίδης στις 7 Απριλίου 2015.
       
      Όπως προκύπτει από το έγγραφο το συγκεκριμένο πρόγραμμα είναι στις προτεραιότητες και της νέας προγραμματικής περιόδου 2014-2020. Η Ειδική Γραμματεία αναφέρει στην απάντηση της πως σε συνεργασία και διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς έχουν ξεκινήσει οι σχετικές προπαρασκευαστικές ενέργειες για την έναρξη ενός νέου προγράμματος αντίστοιχου με το «Εξοικονόμηση κατ' οίκον».
       
      Συγκεκριμένα αναφέρεται στην απάντηση πως μέχρι στιγμής έχουν γίνει:
       
      - Η αξιοποίηση των προτάσεων των εμπλεκόμενων φορέων
      - Η ολοκλήρωση της εκ των προτέρων αξιολόγησης του χρηματοδοτικού μέσου
      - Η ολοκλήρωση των δράσεων της σχετικής υποχρέωσης για την πλήρη ενσωμάτωση των οδηγιών 2010/31/ΕΕ και 2012/27/ΕΕ στο εθνικό δίκαιο.
       
      Τέλος στο έγγραφο επισημαίνεται πως όσον αφορά την εξόφληση των ωφελούμενων του τρέχοντος προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ οίκον», έχουν προχωρήσει οι απαιτούμενες ενέργειες και στο επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να αποπληρωθούν οι αιτήσεις τελικής εκταμίευσης που εκκρεμούν σε όλη την χώρα.
       
      Το θέμα είχε φέρει στη Βουλή ο κος Χαρακίδης ζητώντας να ενημερωθεί για την τύχη του προγράμματος κατά τη νέα προγραμματική περίοδο και την εξόφληση των δικαιούχων του προηγούμενου. Η επανεκκίνηση του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ οίκον» αναμένεται να αναθερμάνει τον κρίσιμο κλάδο των κατασκευών που βρίσκεται σε βαθιά ύφεση τα τελευταία χρόνια και στον οποίο απασχολούνται χιλιάδες συμπολίτες μας.
       
      Επισυνάπτονται η απάντηση του αρμοδίου Υπουργείου:
       

       

       

       
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=24132&lang=el#
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Πολωνοί επιστήμονες από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Κρακοβίας παρουσίασαν ένα νέο υλικό με υψηλή μόνωση και ανθεκτικότητα που προέρχεται από ηφαιστειακή πέτρα. Θεωρούν ότι στο εγγύς μέλλον θα μπορέσει να αντικαταστήσει παραδοσιακά υλικά που χρησιμοποιούμε στην οικοδομή.
       
      Η τεχνητή αυτή πέτρα προέρχεται από ηφαιστειακή τέφρα, αλκαλικές ουσίες και νάτριο και μέσα από διαδικασίες έχει γίνει ένα συμπαγές υλικό. Πρόκεται για ένα ανόργανο γεωπολυμερές, που θυμίζει σε πολλά τον γρανίτη και μπορεί να αντέξει σε μεγάλες θερμοκρασίες.
       
      «Το γεωπολυμερές μας είναι πολύ διαφορετικό από τα υπόλοιπα, έχει πολύ ξεχωριστές ιδιότητες. Η πρώτη είναι ότι η δύναμή του, αυξάνει με την θερμοκρασία. Φανταστείτε ότι το σπίτι σας έχει πιάσει φωτιά. Η θερμοκρασία ανεβαίνει στους 800 με 900 βαθμούς Κελσίου. Κάτω από τις κανονικές συνθήκες, τα συμβατικά υλικά της οικοδομής, ακόμη και τα πολυμερή, αρχίζουν να χάνουν την ανθεκτικότητά τους. Αρχίζουν να αποσυντίθενται και να σπάνε. Αντίθετα, το δικό μας πολυμερές δεν πρόκειται να σπάσει ή να εξασθενήσει. Η ανθεκτικότητά του θα αυξηθεί» εξηγεί ο Γιάνουζ Μίκουλα, καθηγητής στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Κρακοβίας.
       
      Γι’ αυτό το λόγο οι πολωνοί επιστήμονες θεωρούν ότι έχουν βρει το ιδανικό υλικό για το κτίσιμο σπιτιών και άλλων κτιρίων. Μπορεί να έχει και άλλες χρήσεις, για παράδειγμα να αντικαταστήσει τον αφρό πολυστερίνης που χρησιμοποιούμε για μονώσεις. Η πορώδης δομή του γεωπολυμερούς του επιτρέπει να αναπνέει. Απορροφά το νερό και το εξατμίζει, με αποτέλεσμα να ρυθμίζει δραστικά την υγρασία του χώρου. Απορροφά ακόμη και τις μυρωδιές. Οι ειδικοί πιστεύουν μάλιστα ότι σύντομα θα το δούμε να χρησιμοποιείται και στην αεροναυπηγική, για την κάλυψη τμημάτων των διαστημικών οχημάτων.
       
      Δείτε το σχετικό video: http://gr.euronews.com/2015/04/29/volcanic-mud-could-make-ideal-building-material-scientists-say/
       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2015/04/29/volcanic-mud-could-make-ideal-building-material-scientists-say/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε όλα τα περιφερειακά και τα τοπικά υποκαταστήματα καθώς και τα γραφεία κοινωνικής ασφάλισης του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, θα μπορούν να υποβάλουν αίτηση για τη χορήγηση ευρωπαϊκής κάρτας ασφάλισης ασθένειας (Ε.Κ.Α.Α), οι ασφαλισμένοι του τ. Οργανισμού Περίθαλψης Ασφαλισμένων του Δημοσίου (ΟΠΑΔ), σύμφωνα με εγκύκλιο του ΙΚΑ.
       
      Η απόφαση αφορά τους ασφαλισμένους των Τομέων Δημοσίου και Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων του τ. ΟΠΑΔ, οι οποίοι διαθέτουν ενεργή ασφαλιστική ικανότητα. Έως τώρα, οι ασφαλισμένοι αυτής της κατηγορίας μπορούσαν να απευθύνονται μόνο στα υποκαταστήματα του ΙΚΑ, στα οποία λειτουργούν γραφεία εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων του πρώην ΟΠΑΔ
       
      Σύμφωνα με την ίδια εγκύκλιο, σε μεταγενέστερο χρόνο θα δοθούν από τη Διοίκηση του Ιδρύματος οδηγίες, για την άσκηση και των λοιπών αρμοδιοτήτων των τομέων του ΟΠΑΔ Δημοσίου και ΤΥΔΚΥ, από όλα τα υποκαταστήματα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%83%CE%B5-%CF%8C%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%B7-%CE%AD%CE%BA%CE%B4%CE%BF/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αναστάτωση στην αγορά προκάλεσε η αποκάλυψη του Euro2day.gr σχετικά με το αίτημα ΔΕΗ προς Λαφαζάνη, να μην καταβάλλει το ΕΤΜΕΑΡ για τους ανείσπρακτους λογαριασμούς. Επιστολές στον υπουργό από Συλλογικούς φορείς ΑΠΕ. Γιατί παραβιάζει τους κανόνες λειτουργίας της αγοράς ηλεκτρισμού.
       
      Έντονες αντιδράσεις εκ μέρους των παραγωγών ΑΠΕ, προκάλεσε η αποκάλυψη του Euro2day.gr σχετικά με το αίτημα της ΔΕΗ ΔΕΗ +4,55% να μην καταβάλλει στους διαχειριστές της αγοράς, το τέλος ΕΤΜΕΑΡ που αντιστοιχεί στους ανείσπρακτους λογαριασμούς ηλεκτρικού.
       
      Συλλογικοί φορείς παραγωγών με επιστολές τους προς τον αρμόδιο υπουργό Παναγιώτη Λαφαζάνη, αναλύουν τους λόγους για τους οποίους δεν μπορεί να γίνει αποδεκτό το αίτημα της ΔΕH, καθώς τέλος ΕΤΜΕΑΡ αποτελεί κόστος ρεύματος άρα και κόστος της προμήθειας, το οποίο πρέπει ο προμηθευτής ηλεκτρικής ενέργειας (ΔΕΗ ή εναλλακτικός προμηθευτής) να αποδίδει στον παραγωγό και εν προκειμένω στον παραγωγό ΑΠΕ.
       
      Συγκεκριμένα, σε επιστολή του προς τον υπουργό ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτροπαραγωγών από ΑΠΕ (η επιστολή στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό") τονίζει μεταξύ άλλων ότι το εμπορικό ρίσκο των προμηθευτών στη συμβατική τους σχέση με τους πελάτες τους αφορά προφανώς το σύνολο των κιλοβατωρών που τους πωλούν, είτε αυτές προέρχονται από λιγνίτες, είτε από υδροηλεκτρικά, είτε από εισαγωγές, είτε από ΑΠΕ.
       
      «Η επιλεκτική ανάληψη από τους προμηθευτές μόνο ενός μέρους του ρίσκου αυτού», τονίζεται στην επιστολή, «και συγκεκριμένα μόνο του ρίσκου που αφορά τις συμβατικές κιλοβατώρες, είναι λογικά, μεθοδολογικά και ενεργειακά απαράδεκτη, πολύ περισσότερο από τη στιγμή που φαίνεται να προκρίνει την «προστασία» ακόμα και των ξένων παραγωγών από τους οποίους εισάγεται ρεύμα έναντι των εγχώριων παραγωγών ΑΠΕ».
       
      Από την πλευρά του, ο Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας από Φωτοβολταϊκά –ΣΠΕΦ, στην επιστολή του προς τον κ. Λαφαζάνη (το αρχείο στη δεξιά στήλη "Συνοδευτικό Υλικό"), επισημαίνει ότι «δεν υφίσταται κανένας αληθινός λόγος για την προώθηση μεροληπτικών και ανυπόστατων διαχειριστικών ταμειακών διαχωρισμών μονομερώς μάλιστα υπέρ της δεσπόζουσας ΔΕΗ».
       
      «Κάτι τέτοιο» τονίζεται, «θα οδηγούσε στο να καταστεί το ΕΤΜΕΑΡ «νόμιμο» ταμειακό μαξιλάρι της μονοπωλιακής ΔΕH και των θυγατρικών της, οδηγώντας σε οικονομική ασφυξία και καταστροφή όλες τις ΑΠΕ όλων των τεχνολογιών και κατηγοριών (οικιακά – επαγγελματικά συστήματα) και μαζί τις δεκάδες χιλιάδες των μικρομεσαίων παραγωγών που έχουν επενδύσει σε αυτές».
       
      Να επισημανθεί εδώ, ότι με δεδομένη τη συνεχιζόμενη ελλειμματικότητα του λογαριασμού ΑΠΕ που τηρεί ο Λειτουργός της Αγοράς –ΛΑΓΗΕ, (από αυτόν πληρώνονται οι παραγωγοί) τυχόν αποδοχή του αιτήματος της ΔΕH, θα οδηγούσε σε περαιτέρω επιδείνωση της εικόνας του με σημαντικές επιπτώσεις στην αποπληρωμή των παραγωγών που ήδη εξοφλούνται με καθυστέρηση 4,5 μηνών. Τέλος, μέχρι στιγμής δεν υπήρξε καμία τοποθέτηση εκ μέρους του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1330485/pyr-omadon-apo-paragogoys-ape-gia-to-aithma-apalla.html
      Περισσότερα...

      0

    • GRTOPO

      Σίγουρα οι υπάλληλοι του ΑΣΕΠ έχουν δει κι έχουν δει διαγωνισμούς...
       
      Σίγουρα όμως η κοσμοσυρροή που δημιούργησε ο διαγωνισμός της ΔΕΗ για πρόσληψη προσωπικού και ειδικά μηχανικών...... ΔΕΝ έχει προηγούμενο.
       
      Αυτό είναι φυσικά αντιπροσωπευτικό δείγμα της αβεβαιότητας στον επαγγελματικό τομέα και της ανεργίας που μαστίζει τον κλάδο των μηχανικών.....
       
      Πηγή: http://www.asep.gr/asep/site/home/LC+Menu/ENHMEROSI/deltia+tipou/2015/May_2015/06052015_1.csp;jsessionid=c0a8641630d5d5d50f58429d4f5d8397921a29a894be.e34Qa3eKaNuSb40Rch0OaNmLbNr0n6jAmljGr5XDqQLvpAe
      Περισσότερα...

      48

    • Engineer

      Στην προχθεσινή απάντηση του αν.Υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη για το έργο Πάτρα-Πύργος, έγινε εκτενή αναφορά στα μεγάλα έργα με χρηματοδότηση από το νεο ΕΣΠΑ, το ΣΕΣ 2014-2020.
       
      Τα στοιχεία που παρουσίασε ο Υπουργός ήταν διαφωτιστικά καθώς μέσω του ΣΕΣ έχουμε 5 μεγάλα οδικά έργα προϋπολογισμού 1,7δις ευρώ. Μιλάμε για τα παρακάτω:
      -ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ 475 εκατομμύρια.
      -ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΑΛΟ ΝΕΡΟ-ΤΣΑΚΩΝΑ Καλό Νερό-Τσακώνα, 150 εκατομμύρια
      -ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥ ΑΚΤΙΟ-ΑΜΒΡΑΚΙΑ, 130 εκατομμύρια
      -ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΧΑΛΚΙΔΑΣ 180 εκατομμύρια
      -ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ Ε65-ΤΜΗΜΑ ΛΑΜΙΑ-ΞΥΝΙΑΔΑ 770 εκατομμύρια.
       
      Όπως ανέφερε ο κος Σπίρτζης "με βάση το στρατηγικό πλαίσιο επενδύσεων μεταφορών -σελίδες 81 έως 83- και με απόφαση του Γενικού Γραμματέα ΥΠΟΜΕΔΙ -με αριθμό πρωτοκόλλου 2031/28.11.2014- έχουν προϋπολογισμό 1.705.000.000.
       
      Στο πλαίσιο του ΣΕΣ 2014-2020 τα πέντε αυτά μεγάλα έργα εντάσσονται στον άξονα προτεραιότητας 3, στις σελίδες 92 έως 106 του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομές Μεταφορών κλπ.. Η συνολική χρηματοδότηση του άξονα του Ταμείου Συνοχής είναι 430 εκατομμύρια. Άρα, μας λείπουν, σε σχέση με τις δεσμεύσεις της προηγούμενης κυβέρνησης, 1.275.000.000. Επομένως, ακόμη κι αν διατεθούν όλες οι πιστώσεις του Εθνικού ΠΔΕ, σε σχέση με το Υπουργείο στα οδικά έργα μέχρι το 2018, πάλι μας λείπουν 727 εκατομμύρια, σε σχέση με αυτά που είχε δεσμευτεί η προηγούμενη κυβέρνηση. Οι δεσμεύσεις της προηγούμενης κυβέρνησης ήταν τέλειες!
       
      Στη δευτερολογία του ο Υπουργός μίλησε για ανισορροπίες στα έργα και το "άγγιγμα" τους στην ανάπτυξη. Όπως χαρακτηριστικά σημείωσε: "μόνο το Υπουργείο που υπηρετώ με τους αρμόδιους φορείς έχει συμβασιοποιημένα έργα 18,5 δισεκατομμυρίων στις μεγάλες τεχνικές εταιρείες, αυτό όπως καταλαβαίνετε από μόνο του δημιουργεί στον ελληνικό λαό συνθήκες ανισοκατανομής, αδικίας.
       
      Να σας ενημερώσω ότι εκατομμύρια ανέργων από τον τεχνικό κλάδο υπάρχουν στην χώρα και στην περιοχή της Δυτικής Ελλάδας -φαντάζομαι θα τους συναντάτε καθημερινά- και χιλιάδες μηχανικοί, πάνω από το 65%, δεν μπορούν να καλύψουν στοιχειωδώς τις ασφαλιστικές τους εισφορές.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/30131-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CF%8E%CE%BD-%CF%84%CF%81%CF%8D%CF%80%CE%B1-727%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%83%CE%B5%CF%83-2014-2020-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-5-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε παράλληλες πορείες κινείται η υπόθεση του δημόσιου φιλέτου των 6.200 στρεμμάτων στο Ελληνικό. Σήμερα έχει προγραμματιστεί η πρώτη συνάντηση της νέας διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ με τον επιχειρηματικό όμιλο υπό τη Lamda Development.
       
      Την Κυριακή θα δώσουν τη δική τους απάντηση οι φορείς της περιοχής, συμμετέχοντας στη δημόσια συζήτηση με γενικό τίτλο «Το Ελληνικό δεν πουλήθηκε - Ο αγώνας συνεχίζεται», που οργανώνει η επιτροπή αγώνα για το μητροπολιτικό πάρκο στο Ελληνικό.
       
      Βασικό αίτημα είναι να καταργηθούν οι διατάξεις του νέου Ρυθμιστικού, που ψηφίστηκε στα τέλη του 2014 και προβλέπει παράδοση της έκτασης στα επιχειρηματικά συμφέροντα.
       
      Στη συζήτηση, που φιλοξενείται στο μουσείο ΠΟΛΚΕΟΑ, στο πρώην Δυτικό Αεροδρόμιο, θα μιλήσουν οι καθηγητές του Πολυτεχνείου Ελένη Πορτάλιου και Νίκος Μπελαβίλας, ενώ έχουν κληθεί να παρουσιάσουν τις απόψεις τους εκπρόσωποι της κυβέρνησης, της Περιφέρειας Αττικής, των κομμάτων και της αυτοδιοίκησης.
       
      Αξονας συζήτησης είναι η μελέτη του εργαστηρίου αστικού περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου, που προβλέπει τη δημιουργία παράκτιου οικολογικού πάρκου στον χώρο του ΕΛΚΕΘΕ με ελεύθερη πρόσβαση, καθώς και διατήρηση ορισμένων κτιρίων του παλιού αεροδρομίου στα οποία θα στεγαστούν το αρχαιολογικό μουσείο Σαρωνικού και το μουσείο αεροπορίας.
       
      Ο Ανατολικός Αεροσταθμός προτείνεται να αναδειχθεί σε συνεδριακό-εκθεσιακό κέντρο και να δημιουργηθεί ανοιχτός μητροπολιτικός πόλος με τις υπάρχουσες αθλητικές εγκαταστάσεις.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/synantioyntai-lamda-taiped-antistekontai-oi-katoikoi-gia-elliniko
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η Ελλάδα θα οριστικοποιήσει "άμεσα" μια συμφωνία ύψους €1,2 δισ. με την Fraport για την παραχώρηση του δικαιώματος λειτουργίας και διαχείρισης των περιφερειακών αεροδρομίων και θα ανοίξει και πάλι τις προσφορές για ένα πλειοψηφικό πακέτο στο λιμάνι του Πειραιά, δήλωσε σήμερα στο Reuters ένας ανώτερος αξιωματούχος του ΤΑΙΠΕΔ.
       
      "Το θέμα των περιφερειακών αεροδρομίων θα ολοκληρωθεί άμεσα", δήλωσε ο αξιωματούχος αυτός, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομασθεί, όπως μεταδίδει το βρετανικό πρακτορείο, και επισήμανε πως μια ανακοίνωση αναμένεται έως τις 15 Μαΐου.
       
      Οσον αφορά στο επίσης "καυτό" θέμα της παραχώρησης του ΟΛΠ ο ίδιος αξιωματούχος σημείωσε πως η Αθήνα θα προσκαλέσει τους επενδυτές να υποβάλουν έως τον Ιούλιο προσφορές για ένα πακέτο 51% του οργανισμού του μεγαλύτερου λιμανιού της Ελλάδας, με τη δυνατότητα το μερίδιο αυτό να αυξηθεί στο 67% μέσα σε πέντε χρόνια.
       
      "Θα ανοίξουμε και πάλι τη διαδικασία τις ερχόμενες ημέρες", δήλωσε ο αξιωματούχος.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Oristikopoieitai_amesa_i_sumfonia_me_ti_Fraport_gia_ta_aerodromia/#.VUj6YCHtmko
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.