Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Ας υποθέσουμε ότι μένετε σε μια πολυκατοικία πολύ κοντά σε δύο γήπεδα και ότι οι εξωτερικοί της τοίχοι είναι διαρκώς λερωμένοι με γκράφιτι που γράφουν ό,τι σύνθημα μπορείτε να φανταστείτε. Η πολυκατοικία σας, όμως, εκτός από την ατυχία της να δέχεται κάθε τόσο επιθέσεις ανεγκέφαλων που κολλούν και αφίσες πάνω στα γκράφιτι, έχει και ένα πιο σοβαρό πρόβλημα. Η είσοδός της λόγω ενός εξόφθαλμου κατασκευαστικού λάθους στα φρεάτια που βρίσκονται μπροστά της, κάθε φορά που βρέχει, πλημμυρίζει, με συνέπεια όλοι οι κάτοικοι να γίνονται παπί για να πάνε στα σπίτια τους.
       
      Τώρα λοιπόν που μπήκατε στο πνεύμα, πείτε μου ειλικρινά: Τι θα σκεφτόσασταν αν η πολιτεία στην οποία έχετε ουκ ολίγες φορές αποταθεί για να λύσει το πρόβλημα, αντί να φτιάξει τα φρεάτια επέλεγε να καλλωπίσει την πολυκατοικία σας χτίζοντας τούβλα πάνω από τα γκράφιτι;
       
      Μπερδευτήκατε; Θα σας λύσω τον γρίφο. Ο πρόλογος δεν σχετίζεται στην πραγματικότητα με μια πολυκατοικία, αλλά με ένα ολόκληρο τούνελ εξ ου και μας αφορά όλους. Συγκεκριμένα αυτό που περνά κάτω από τη Λεωφόρο Ποσειδώνος και συνδέει το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας με την επονομαζόμενη παλιά παραλιακή (Εθν. Μακαρίου).
       
      Οσοι, λοιπόν, διασχίζουμε καθημερινά αυτήν τον κεντρικό κόμβο –και είμαστε πάρα πολλοί– έχουμε γίνει μάρτυρες το τελευταίο δεκαήμερο ενός πραγματικά τρελού κατασκευαστικού έργου. Παρακολουθούμε εμβρόντητοι καμιά 15αριά εργάτες, όχι να διορθώνουν τα προβληματικά φρεάτια που πλημμυρίζουν όλο το τούνελ στην πρώτη βροχή, αλλά να τοποθετούν καλλωπιστικά τούβλα στον έναν εκ των δύο τοίχων της διάβασης για να σκεπάσουν τα γκράφιτι των οπαδών του Ολυμπιακού. Μιλάμε για ένα τεράστιο τοίχο που έχει μήκος περί τα 100 μέτρα και ύψος περί τα 4-6. Δηλαδή για ατελείωτους τόνους χρωματιστών τούβλων τα οποία καταφθάνουν πάνω σε παλέτες της εταιρείας «Πλινθο-ντεκόρ» (sic) και οι εργάτες τα χτίζουν προσεκτικά ένα-ένα. Χωρίς κανέναν προφανή λόγο, καθώς είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι μόλις ολοκληρώσουν το «έργο» τους, τα τούβλα θα ξαναλερωθούν με γκράφιτι από τους οπαδούς μετά το πρώτο ντέρμπι που θα γίνει στο ΣΕΦ ή στο παρακείμενο Στάδιο Καραϊσκάκη.
       
      Λόγοι αυτονόητης περιέργειας με έκαναν να αναζητήσω ποιος είναι αυτός ο οποίος, ενώ η χώρα καταρρέει, έκρινε ότι είναι έργο μείζονος προτεραιότητας στην περιοχή ο καλλωπισμός μιας υπόγειας διάβασης με τούβλα. Διότι περί αυτού πρόκειται.
       
      Καθίστε αναπαυτικότερα, διότι από τη μίνι έρευνα που έκανα προέκυψαν μια σειρά εκπλήξεων που μάλλον θα σας εκνευρίσουν. Η έμπνευση του «έργου» ανήκει στην Περιφέρεια Αττικής. Αποφασίστηκε το 2013, δηλαδή επί των ημερών του Γιάννη Σγουρού, ο προϋπολογισμός του είναι 300.000 ευρώ, ενώ η τελική τυπική υπογραφή μπήκε μόλις τον προηγούμενο Δεκέμβριο. Δηλαδή επί θητείας της κ. Ρένας Δούρου, γεγονός που δείχνει ότι –δόξα τω Θεώ– στη σπατάλη υπάρχει συνέχεια. Και μιλάμε για κραυγαλέα σπατάλη, αν αναλογιστεί κανείς ότι το έργο δεν έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, αλλά υλοποιείται εξ ολοκλήρου από τον κρατικό προϋπολογισμό. Τα τούβλα, δηλαδή, κατά κυριολεξία τα πληρώνουμε από το υστέρημά μας οι φορολογούμενοι.
       
      Στη «Διαύγεια»
       
      Το έργο μπορεί κανείς να το βρει στη «Διαύγεια» με την ονομασία «Εργασίες συντήρησης και αποκατάστασης στην υπόγεια διάβαση στην Λ. Ποσειδώνος στο ύψος του ΣΕΦ». Εκεί πληροφορείται κανείς ότι «κρίθηκε απόλυτα απαραίτητο προκειμένου να διασφαλιστούν η σωστή και ασφαλής κυκλοφοριακή ροή οχημάτων και πεζών, καθώς και η συντήρηση του περιβάλλοντος χώρου των νησίδων και της τεχνητής λίμνης». (Ξέχασα να σας πω ότι όσοι περνάμε από το σημείο παρακολουθούμε με ανάλογη απορία και ένα δεύτερο σουρεαλιστικό εργοτάξιο ακριβώς δίπλα στο «τούβλισμα» της γέφυρας, στο οποίο επίσης καμιά δεκαριά εργάτες χτίζουν –άγνωστο γιατί– ένα τοιχίο 40 εκατοστών περιφερειακά της τεχνητής λιμνούλας που υπάρχει μπροστά στο ΣΕΦ).
       
      Μην τα πολυλογώ, ύστερα από αρκετά τηλεφωνήματα εντόπισα τον εργολάβο κ. Μιλτ. Λαγγούση, ο οποίος σημειωτέον απέσπασε το έργο κατόπιν διαγωνισμού. Η πρώτη ερώτηση που του απηύθυνα είναι αν στην εργολαβία εντάσσεται, έστω, να επιδιορθώσει η εταιρεία του το βασικό πρόβλημα του τούνελ που είναι ότι πλημμυρίζει με την πρώτη βροχή. «Αυτό δεν το ήξερα και δυστυχώς δεν προβλέπεται στη σύμβαση» με διέκοψε ευγενικά. «Εμείς απλά θα τοποθετήσουμε τούβλα από τη μια πλευρά, θα φτιάξουμε τα πεζοδρόμια και τα καμένα φώτα, και θα βάψουμε τον απέναντι τοίχο που επίσης έχει γκράφιτι», εξήγησε (σ.σ. στον απέναντι τοίχο δεν θα μπουν τούβλα διότι προφανώς δεν είχαν τόσο πολλά).
       
      Δεν άντεξα και αυθόρμητα τον ρώτησα. «Μέσα στην κρίση εσείς θεωρείτε λογικό να πετάμε 300.000 ευρώ για να βάζουμε καλλωπιστικά τούβλα σε μια υπόγεια διάβαση και να μη διορθώνονται καν τα φρεάτια που τη μετατρέπουν σε λίμνη με την πρώτη βροχή;». «Δυστυχώς αυτοί ήταν οι όροι της σύμβασης» απάντησε ξανά, και αναγνωρίζοντας, βέβαια, τον κίνδυνο να ξαναβαφούν τα τούβλα με γκράφιτι, με ενημέρωσε ότι μετά την τοποθέτησή τους τα ψεκάζουν με ένα ειδικό σπρέι για να καθαρίζουν, λέει, πιο εύκολα (όχι βέβαια και οι αρμοί). Οσο για το τοιχίο που προβλέπεται στη σύμβαση γύρω από τη λιμνούλα, το αιτιολόγησε «για να μην πέφτουν κάθε τόσο αυτοκίνητα μέσα». (Οσους δημοσιογράφους της «Κ» και του ΣΚΑΪ ρώτησα, δεν θυμόντουσαν ποτέ να έχει καταγραφεί ανάλογο περιστατικό τα τελευταία 15 χρόνια που είμαστε εκεί, άλλωστε, υπήρχε ήδη γύρω από τη λίμνη ασφαλέστατο προστατευτικό κάγκελο).
       
      Ειλικρινά δεν θα ασχολιόμουν με αυτό το μικροέργο, αν από τη σύντομη αυτή έρευνα στα άδυτα της «Διαύγειας», δεν είχα θυμηθεί μια πρόσφατη συζήτησή μου με τον συνταγματολόγο Σταύρο Τσακυράκη. «Το πάρτι στα δημοσία έργα συνεχίζεται ακάθεκτο. Απλώς λόγω κρίσης μοιράζονται λιγότερα χρήματα» μου είχε πει προσφάτως, υπογραμμίζοντας ότι «το σύστημα των δημοσίων έργων παραμένει σκοπίμως τόσο γραφειοκρατικό και πολυδαίδαλο με ένα μόνο στόχο. Να μην μπορεί κανείς ποτέ να βγάλει άκρη».
       
      Εχει τόσο δίκιο. Θα σας πω έναν μόνον τίτλο από τους δεκάδες «ύποπτους» που εντόπισα στη «Διαύγεια» και αθροίζουν έναν πακτωλό εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία εξακολουθούν να μοιράζονται σε καθεστώς πλήρους αδιαφάνειας. Για τη «διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση του δικτύου καλωδιακής τηλεόρασης της Αττικής» δόθηκαν προσφάτως 920.000 ευρώ! Ναι. Αν κάτι τουλάχιστον μπορεί να καταλάβει κανείς μέσα από τη «Διαύγεια» είναι ότι κάποιοι εξακολουθούν έπειτα από πέντε χρόνια κρίσης–γιατί απλούστατα μπορούν– να μας αντιμετωπίζουν όλους ως τούβλα...
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/810006/article/epikairothta/ellada/diakosmhtika-toyvla-sth-diavash-poy-plhmmyrizei
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Οι αλλαγές στο φόρο ακινήτων, αναμένονται στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, οπότε και θα εξοφληθεί
       
      Νέο φορολογικό καθεστώς για τα ακίνητα το 2015 σχεδιάζει το υπουργείο Οικονομικών προχωρώντας σε αντικατάσταση του ΕΝΦΙΑ από νέο φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας και σε αναπροσαρμογή των αντικειμενικών τιμών.
       
      Σύμφωνα με την εφημερίδα «Έθνος το σενάριο που επεξεργάζονται οι υπηρεσιακοί παράγοντες προβλέπει ότι ο νέος φόρος θα έχει χαμηλό ατομικό αφορολόγητο όριο στα επίπεδα των 50.000 ευρώ, θα κλιμακώνεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του ιδιοκτήτη και δεν θα αφορά την πρώτη κατοικία, αλλά θα αφαιρείται από τη συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας.
       

       
       
      Πάνω από το αφορολόγητο όριο θα καθιερωθεί νέα κλίμακα με πολλούς και προοδευτικούς συντελεστές που θα φθάνουν μέχρι το 2% για ακίνητα μεγάλης αξίας. Επίσης σύμφωνα με την εφημερίδα με βάση τον σχεδιασμό από τον νέο φόρο θα εξαιρούνται οι αγροτικές καλλιεργήσιμες εκτάσεις και θα επανεξεταστούν οι απαλλαγές και οι εκπτώσεις που ισχύουν σήμερα για τον ΕΝΦΙΑ.
       
      Στόχος των προωθούμενων αλλαγών είναι να απαλλαγούν πλήρως από τη φορολογία οι μικρές ιδιοκτησίες και να ελαφρυνθούν σε σχέση με το σημερινό καθεστώς οι μεσαίες.
       
      Υπολογίζεται ότι δεν θα πληρώσουν φόρο περίπου 2.800.000 ιδιοκτήτες σε σύνολο 5.570.000.
       
      Σύμφωνα με πηγές της εφημερίδας από το υπουργείου Οικονομικών, το ακριβές ύψος του αφορολόγητου ορίου και η κλίμακα του φόρου θα προσδιοριστούν μέχρι τον Ιούνιο προκειμένου να προσεγγίσουν τις εμπορικές.
       
      Στις περισσότερες περιοχές της χώρας η αναπροσαρμογή θα φέρει μειώσεις που κατά μέσο όρο θα είναι της τάξης του 15-20%, πράγμα που αυτόματα θα οδηγήσει σε μείωση μιας σειράς φόρων, όπως ο φόρος κατοχής μεταβίβασης, κληρονομιών, γονικών παροχών, τεκμήρια διαβίωσης κ.α.
       
      Σε κάθε περίπτωση οι αλλαγές στο φόρο ακινήτων, αναμένονται στο δεύτερο εξάμηνο του έτους, οπότε και θα εξοφληθεί.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/economy/article/464974/allazei-to-forologiko-kathestos-sta-akinita-/
      Περισσότερα...

      23

    • stavrosa

      Στρατούλης: Μετά το Πάσχα το ν/σ για την κατάργηση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος.
       
      Αμέσως μετά το Πάσχα θα κατατεθεί στη Βουλή το νομοσχέδιο για την κατάργηση της ρήτρας μηδενικού ελλείμματος, που σημαίνει ότι δεν θα μειωθούν οι επικουρικές συντάξεις, ανακοίνωσε ο αναπληρωτής υπουργός Κοινωνικών Ασφαλίσεων Δημήτρης Στρατούλης στην Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής.
      Ο κ. Στρατούλης προανήγγειλε ενίσχυση του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ) «είτε μέσω της διαδικασίας των ανεξόφλητων, όπως έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, είτε μέσα από τη διαδικασία αναγνώρισης των τεράστιων απωλειών που είχαν, περίπου στα 2 δισ. συνολικά τα αποθεματικά από το PSI, ώστε με μία σταδιακή αποκατάσταση αυτών των αποθεματικών, να μπορέσουμε να το στηρίξουμε από πρόσθετους πόρους».
       
      Η Επιτροπή αποδέχθηκε κατά πλειοψηφία τον διορισμό των:
       
      -Θανάση Καποτά στη θέση του Προέδρου του Ενιαίου Ταμείου Επικουρικής Ασφάλισης (ΕΤΕΑ)
      -Στέλιου Πλιάκη στη θέση του Προέδρου του ΔΣ του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (ΕΤΑΑ)
      -Τάσου Πετρόπουλου στη θέση του Διοικητή του Οργανισμού Ασφάλισης Ελεύθερων Επαγγελματιών (ΟΑΕΕ)
      -Ανδρέα Κομματά για διορισμό στη θέση του Προέδρου του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ).
       
      Πηγή: Ναυτεμπορική
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Απαραίτητη και αναγκαία είναι η καθετοποίηση της εκμετάλλευσης των ορυκτών πρώτων υλών στην Ελλάδα, έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι η παραγωγή προϊόντων με μεγάλη προστιθέμενη αξία.
       
      Αυτο υπογράμμισε ο Γενικός Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Απόστολος Αλεξόπουλος, σε συνάντηση που είχε χθες το απόγευμα με αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας Μεταλλωρύχων Ελλάδας (ΟΜΕ).
       
      Η ΟΜΕ ενημέρωσε τον κ. Αλεξόπουλο για τα προβλήματα που αφορούν στην εκμετάλλευση του Ορυκτού Πλούτου της χώρας, καθώς και τις εργασιακές συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι μεταλλωρύχοι, ενώ, από την πλευρά του, ο Γ.Γ. Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλώνδιαβεβαίωσε ότι θα δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην εφαρμογή εκείνου του Νομικού Πλαισίου διαμέσου του οποίου διασφαλίζεται η υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων.
       
      Κατά τις συνομιλίες, κ. Αλεξόπουλος επανέλαβε ότι ο Ορυκτός Πλούτος αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες πάνω στους οποίους θα στηριχθεί η νέα Κυβέρνηση για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Τόνισε ότι, η όποια εκμετάλλευση του Ορυκτού Πλούτου θα γίνει με κοινωνικό έλεγχο, με προάσπιση του Δημοσίου συμφέροντος και με απόλυτο σεβασμό στην προστασία του περιβάλλοντος, ενώ θα υπάρχει εξαντλητική διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=92456
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Την αποφασιστική παρέμβαση της Πολιτείας για την κατάργηση των Νομαρχιακών Μητρώων και των εμπειροτεχνών ζητά με επιστολή της η ΠΕΔΜΕΔΕ προτάσσοντας με κύρια αίτια:
       
      α) την ασφάλεια,
       
      β) την ποιότητα των έργων και
       
      γ) την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας.
       
      Στην προσπάθειά της αυτή και πριν κλιμακώσει τις ενέργειές της με προσφυγή στα αρμόδια εθνικά και ευρωπαϊκά όργανα, προσβλέποντας στη συνδρομή της Ομοσπονδίας της Ευρωπαϊκής Κατασκευαστικής Βιομηχανίας (F.I.E.C.), που ως συνομιλητής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι πρωτοπόρος στην καταπολέμηση των ως άνω παθογενειών του κατασκευαστικού κλάδου.
       
      Αναλυτικά η επιστολή:
       
      Κύριοι Υπουργοί,
       
      Όπως γνωρίζετε με το νόμο ν.1418/84 δόθηκε αποκλειστική αρμοδιότητα στους Νομάρχες (νυν Αντι -Περιφερειάρχες), να απονέμουν κατ΄ έτος σε έναν συγκεκριμένο αριθμό εμπειροτεχνών, χωρίς τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, με απλή ένδειξη εμπειρίας - εργασίας σε παρόμοια έργα, δικαίωμα εγγραφής στους Νομαρχιακούς καταλόγους Εμπειροτεχνών. Η εγγραφή αυτή τους δίνει δικαίωμα ανάληψης δημοσίων έργων (οδοποιία, υδρεύσεις, αποχετεύσεις κλπ) προϋπολογισμού από 18.000 ευρώ έως 53.000 ευρώ .
       
      Η νομοθεσία αυτή κωδικοποιήθηκε στον πρόσφατο νόμο 3669/2008 (άρθρα 105, 106) και τα νομαρχιακά μητρώα, με νεώτερο νόμο, μετονομάστηκαν σε «μητρώα περιφερειακών ενοτήτων» (παρ. 12 άρθρο 146 ν. 4070/2012) Παγίως η Ένωσή μας ζητούσε την κατάργηση των Νομαρχιακών Μητρώων ή έστω τον σημαντικό περιορισμό του προϋπολογισμού των δημοσίων έργων που θα μπορούσαν να αναλάβουν και απαιτούσε νομοθετική ρύθμιση στον εκάστοτε Υπουργό Δημοσίων Έργων, για την επίλυση του θέματος.
       
      Η κατασκευή έργων από μη πιστοποιημένους εργολήπτες ενέχει τους κατωτέρω σοβαρότατους κινδύνους:
       
      α. Η μη τήρηση των κανόνων ασφαλείας που προβλέπονται, από την ευρωπαϊκή και εθνική νομοθεσία, στην κατασκευή των δημοσίων έργων. Γνωρίζουμε ότι τα τελευταία χρόνια πολλά εργατικά ατυχήματα συμβαίνουν σε έργα που αναλαμβάνουν οι εμπειροτέχνες.
       
      β. Η μη τήρηση των κανόνων της τέχνης και της επιστήμης ενέχει κινδύνους για την ποιότητα και για το χρόνο ζωής του παραδιδόμενου έργου.
       
      γ. Η πιθανή ύπαρξη εστίας αδήλωτης εργασίας, καθώς τα έργα που εκτελούν οι εμπειροτέχνες δεν υπόκεινται σε κανένα ουσιαστικό έλεγχο .
       
      Η ΠΕΔΜΕΔΕ θεωρεί, και υπό το πρίσμα των νέων συνεχών αλλαγών στο κλάδο, και στην προοπτική εναρμόνισης με την κοινοτική νομοθεσία, θα πρέπει πλέον, στην παραγωγή των δημοσίων έργων να εμπλέκονται μόνο πιστοποιημένοι, εγγεγραμμένοι στο ΜΕΕΠ, εργολήπτες δημοσίων έργων.
       
      Η ΠΕΔΜΕΔΕ , ενόψει όσων πραγματικών γεγονότων αναφέρθηκαν, απαιτεί πλέον από την Πολιτεία να προβεί σε νομοθετική ρύθμιση, που να είναι απολύτως συμβατή με το δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την οριστική εξάλειψη του φαινομένου. Πρέπει να αντιμετωπιστεί οριστικά το πρόβλημα μη πιστοποιημένων επιχειρήσεων να εκτελούν και να παραδίδουν δημόσια έργα, με τους κινδύνους που ενέχει αυτή η επιλογή για το κοινωνικό σύνολο (τελικός χρήστης).
       
      Η ΠΕΔΜΕΔΕ προτίθεται να θέσει άμεσα το θέμα στους ευρωπαϊκούς φορείς της κατασκευής, στην Ομοσπονδία της Ευρωπαϊκής Κατασκευαστικής Βιομηχανίας (FIEC), και με την συνδρομή της να το προωθήσει και στα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κύριοι Υπουργοί, η ΠΕΔΜΕΔΕ σταθερή στις θέσεις της για τήρηση των κανόνων ασφάλειας που αφορούν στην εκτέλεση των δημοσίων έργων καθώς και για την εγγυημένη ποιότητα των παραδοτέων δημοσίων έργων και με κύριο στόχο την προάσπιση των συμφερόντων των μελών της πιστοποιημένων – εργοληπτών δημοσίων έργων, ζητά επιτακτικά από την Πολιτεία την παρέμβαση της για την εξάλειψη της αναχρονιστικής και επικίνδυνης πρακτικής, και παραμένει στην διάθεση σας για συνεργασία στην επίλυση του ζητήματος αυτού.
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=1894:2015-04-01-13-35-54&catid=94:2013-03-31-19-07-28&Itemid=520&lang=el
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Πρόγραμμα δημιουργίας 32.433 θέσεων εργασίας για ανέργους που θα απασχοληθούν σε διάφορους δήμους της χώρας, πλήρους απασχόλησης και πεντάμηνης διάρκειας, ξεκινά τη Μ.Δευτέρα 6 Απριλίου.
       
      Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα που υλοποιείται από το υπουργείο Εργασίας και τον ΟΑΕΔ, απευθύνεται σε ανέργους άνω των 18 ετών και ξεκινά από τις 10 π.μ. τη Μεγάλη Δευτέρα 6-4-2015, ενώ λήγει στις 12 μ.μ. τη Δευτέρα 27-4-2015.
       
      Όσοι επιλεγούν θα απασχοληθούν με συμβάσεις διάρκειας πέντε μηνών και αμοιβές 17,27 ευρώ ημερησίως και 431,75 ευρώ μηνιαίως αν είναι κάτω των 25 ετών, ενώ για όσους είναι ηλικίας άνω των 25 ετών οι αμοιβές θα είναι 19,81 ευρώ ημερησίως και 495,25 ευρώ μηνιαίως.
       
      Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται αποκλειστικά μέσω του διαδικτύου, στον ιστότοπο του ΟΑΕΔ (www.oaed.gr) χρησιμοποιώντας το σχετικό πεδίο «καταχώρησης ηλεκτρονικών αιτήσεων».
       
      Δικαίωμα υποβολής ηλεκτρονικών αιτήσεων, διαδικτυακά, στα προγράμματα κοινωφελούς χαρακτήρα έχουν μόνο οι εγγεγραμμένοι άνεργοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ που ανήκουν σε -τουλάχιστον- μια από τις παρακάτω κατηγορίες:

      Εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς και οι σύζυγοι αυτών, ομοίως, είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ.
      Εγγεγραμμένοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ, μέλη μονογονεϊκών οικογενειών στις οποίες δεν εργάζεται κανείς
      Εγγεγραμμένοι ως μακροχρόνια άνεργοι στο μητρώο ανέργων του ΟΑΕΔ
      Ανεργοι πτυχιούχοι ΑΕΙ Πανεπιστημιακού και Τεχνολογικού τομέα εγγεγραμμένοι στο μητρώο του ΟΑΕΔ, για την κάλυψη θέσεων με βάση τα τυπικά προσόντα τους.
      Εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ άνω των 29 ετών.

      Υποχρέωση προσκόμισης των σχετικών δικαιολογητικών στα ΚΠΑ2 μέχρι την λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων, έχουν μόνο οι άνεργοι αρχηγοί μονογονεϊκών οικογενειών.
       
      Οι πληροφορίες για τα λοιπά κριτήρια επιλογής και κατάταξης των ωφελουμένων αντλούνται αυτεπάγγελτα από το πληροφοριάκό σύστημα του ΟΑΕΔ, την ΓΓΠΣ και την ΗΔΙΚΑ ΑΕ.
       
      Τα κριτήρια κατάταξης: Οι άνεργοι επιλέγονται και κατατάσσονται στον πίνακα κατάταξης με βάση τα πέντε αντικειμενικά κριτήρια κατάταξης:

      Το χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας ωφελουμένου με ανώτατο όριο τους 36 μήνες.
      Το χρονικό διάστημα συνεχόμενης εγγεγραμμένης ανεργίας του/της συζύγου των ανέργων της πρώτης κατηγορίας, με ανώτατο όριο τους 36 μήνες.
      Το ετήσιο εισόδημα, ατομικό ή οικογενειακό.
      Την ηλικία.
      Και τον αριθμό των ανήλικων τέκνων.

      Το σύστημα επιλογής βασίζεται στη μοριοδότηση των συγκεκριμένων κριτηρίων με αντικειμενικό και διαφανή τρόπο με τη χρήση μηχανογραφικού λογισμικού του ΟΑΕΔ.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231397558
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Σε ποινή φυλάκισης 15 μηνών με 3ετή αναστολή καταδικάστηκαν χθες από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ρόδου δύο μηχανικοί, που κρίθηκαν ένοχοι ανθρωποκτονίας από αμέλεια δια παραλήψεως για εργατικό ατύχημα με θύμα έναν Σύρο.
       
      Αθώοι κρίθηκαν στην ίδια υπόθεση ακόμη τρείς κατηγορούμενοι.
       
      Ο πρώτος, που καταδικάστηκε, ήταν υπεύθυνος έργου – συντονιστής τεχνικός ασφαλείας, ενώ ο δεύτερος επιβλέπων μηχανικός σε έργο εκτέλεσης εργασιών επισκευής και συντήρησης ξενοδοχείου στη θέση «Ρένη» Κοσκινού.
       
      Κρίθηκαν ένοχοι γιατί δεν είχαν προβεί σε κάλυψη υαλωτού προστεγάσματος του φωταγωγού, ο οποίος βρισκόταν στο δώμα του ξενοδοχείου, ώστε να παρεμποδίσουν πιθανή ακούσια ή εκούσια διέλευση των εργαζομένων και ότι δεν τοποθέτησαν ασφαλές στηθαίο περιμετρικά του φωταγωγού, προκειμένου να προστατεύουν τους εργαζόμενους σε περίπτωση πιθανής πτώσης τους.
       
      Την 16η Φεβρουαρίου 2011 και περί ώρα 10:00, Σύρος, ο οποίος νόμιμα εργαζόταν ως εργάτης στη συγκεκριμένη οικοδομή, ανέβηκε στο δώμα του ξενοδοχείου εκτελώντας εργασίες καθαρισμού, πάτησε πάνω στον υαλωτό φωταγωγό, ο οποίος μη αντέχοντας το βάρος του σώματός του έθραυσε με αποτέλεσμα να πέσει στο κενό από ύψος επτά ορόφων, ήτοι περίπου 30 μ. και να υποστεί βαρύτατες κακώσεις θώρακος οι οποίες και επέφεραν το θάνατό του.
       
      Ως συνήγοροι πολιτικής αγωγής παρέστησαν οι δικηγόροι κ.κ. Μ. Καντιδενός και Στ. Λεβέντης και ως συνήγοροι υπεράσπισης οι δικηγόροι κ.κ. Γ. Βρούχος, Στ. Κιουρτζής, Αγγ. Μπόνης, Σάββας Παυλίδης και Βασίλης Καβουριού.
       
      Πηγή:www.dimokratiki.gr
      Περισσότερα...

      17

    • Engineer

      Η Δ/νση Εισφορών πληροφορεί τους ασφαλισμένους του ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ σχετικά με τον ισχύοντα διακανονισμό του Ν.4321/2015 (ΦΕΚ 32Α) καθώς και την σχετική εγκύκλιο υπ΄αριθμ. Β7/οικ.11798/596 . Μπορείτε να προσέλθετε στην κεντρική υπηρεσία καθώς και στα κατά τόπους γραφεία/τμήματα ,προκειμένου να ενημερωθείτε σχετικά.
       
      Δείτε την Ανακοίνωση ΕΔΩ: http://www.tsmede.gr/Portals/0/Anakoinoseis/%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CE%BF%CE%BD%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82%20%CF%84%CE%BF%CF%85%20%CE%9D.4321%202015.pdf
       
      Πηγή: http://michanikos-online.gr/news.php?aID=14968
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      ο πρώτο έργο που θα ενταχθεί στο Σύμφωνο Εταιρικής Σχέσης 2014-2020 θα είναι η επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου από την Πάτρα μέχρι τη δυτική Αχαΐα, ανακοίνωσε ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Γρηγόρης Αλεξόπουλος, κατά τη διάρκεια ομιλίας του σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στην Κάτω Αχαΐα.
       
       
      Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη, το έργο είναι πλήρως ώριμο και θα περιλαμβάνει την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής και των αποβάθρων στην υφιστάμενη μετρική σιδηροδρομική γραμμή του προαστιακού, στο τμήμα από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Αγίου Ανδρέα της Πάτρας έως τον σιδηροδρομικό σταθμό της Κάτω Αχαΐας και θα έχει συνολικό μήκος 20,8 χιλιόμετρα.
       
      Σύμφωνα πάντα με τον αντιπεριφερειάρχη, εκτός από τον κεντρικό σταθμό στην περιοχή του Αγίου Ανδρέα, θα κατασκευαστούν ακόμη οκτώ στάσεις έως την Κάτω Αχαΐα.
       
      Όσον αφορά τον χρόνο της διαδρομής από την Πάτρα έως την Κάτω Αχαΐα, αυτός θα καλύπτεται σε περίπου μία ώρα. Ακόμη, όπως είπε ο Γρηγόρης Αλεξόπουλος, «θα επιδιώξουμε σε συνεργασία με το Αστικό και Υπεραστικό ΚΤΕΛ να εξυπηρετηθούν οι μετακινήσεις μεταξύ δημοτικών διαμερισμάτων, καθώς και οι μετακινήσεις των εργαζομένων από και προς τη βιομηχανική περιοχή και το βιοτεχνικό πάρκο». Επίσης, η στάση Ανθείας θα εξυπηρετήσει όσους θέλουν να μετακινηθούν από και προς το νέο λιμάνι της Πάτρας.
       
      www.dikaiologitika.gr
      Περισσότερα...

      28

    • Engineer

      Ιδιοκτήτης μισθωμένου ακινήτου διαμαρτυρήθηκε στο Συνήγορο του Πολίτη γιατί ο Δήμος Αγίων Αναργύρων-Καματερού τον κάλεσε να καταβάλει δημοτικά τέλη, δημοτικούς φόρους που δεν είχε καταβάλει ο μισθωτής του ακινήτου και καταναλωτής της ΔΕΗ.
       
      Ο Συνήγορος με έγγραφό του προς το δήμο επισήμανε ότι, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία και νομολογία, υπόχρεος για την καταβολή των δημοτικών τελών και φόρων, που εισπράττονται μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ, είναι κατ΄ αρχήν ο μισθωτής-καταναλωτής του ηλεκτρικού ρεύματος.
       
      Η δυνατότητα επιδίωξης της πληρωμής τυχόν οφειλών από τον ιδιοκτήτη του ακινήτου υπάρχει επιπρόσθετα μόνο σε περίπτωση που αποδεδειγμένα η είσπραξη από τον μισθωτή-καταναλωτή είναι αδύνατη ή δυσχερής.
       
      Ο δήμος ανταποκρίθηκε θετικά στην παρέμβαση της Αρχής, απάλλαξε τον ιδιοκτήτη από την υποχρέωση και στη συνέχεια στράφηκε κατά του μισθωτή για τη εξόφληση της οφειλής.
       
      Περισσότερες πληροφορίες μπορείται να δείτε εδώ
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=15072
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      «Ξεπάγωσε» το πρόγραμμα χρηματοδότησης καταναλωτών με άτοκα δάνεια προκειμένου να μετατρέψουν οικιακούς καυστήρες πετρελαίου σε φυσικού αερίου. Η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση δημοσιεύθηκε σήμερα, Τρίτη, στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (αρ. φύλλου 479/30.3.2015).
       
      Η σχετική ρύθμιση είχε ψηφιστεί από τη Βουλή στις 14 Νοεμβρίου, όμως η ΚΥΑ που την εξειδίκευε δεν είχε υπογραφεί από την προηγούμενη κυβέρνηση. Πλέον την υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών, Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και Οικονομίας κκ. Γιάνης Βαρουφάκης, Παναγιώτης Λαφαζάνης και Γιώργος Σταθάκης.
       
      Τα κονδύλια που έχουν δεσμευθεί από το ΕΣΠΑ για το πρόγραμμα Άτοκης Χρηματοδότησης Εσωτερικών Εγκαταστάσεων φθάνουν τα 10 εκατ. ευρώ για την Αττική, ενώ έχουν δεσμευθεί άλλα 5 εκατ. ευρώ για τη Θεσσαλία και τη Θεσσαλονίκη.
       
      Όπως αναφέρεται στην ΚΥΑ, η καταβολή της χρηματοδότησης στην ΕΠΑ (Εταιρεία Παροχής Αερίου) Αττικής, στην ΕΠΑ Θεσσαλίας και στην ΕΠΑ Θεσσαλονίκης θα διενεργείται τμηματικά. Ειδικότερα:
       
      - έως 40% του προϋπολογισμού της δράσης που διαχειρίζονται, με την υπογραφή της σύμβασης.
       
      - οι επόμενες δόσεις θα καταβάλλονται, έπειτα από αίτηση των φορέων, ανάλογα με την πορεία των πληρωμών και κάθε δόση θα ανέρχεται κατά μέγιστο σε ποσοστό 30% του προϋπολογισμού της δράσης που διαχειρίζονται.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που είχε παρουσιάσει στις 19 Μαρτίου ο γενικός διευθυντής της ΕΠΑ Αττικής κ. Χρήστος Μπαλάσκας, για κεντρική θέρμανση με ισχύ λέβητα πάνω από 200.000 θερμίδες το ποσό χρηματοδότησης θα είναι 12.300 ευρώ, για ισχύ από 199.000 έως 170.000 θερμίδες θα είναι 9.840 ευρώ, για 169.999 έως 120.000 θερμίδες θα είναι 7.380 ευρώ, έως 119.999 θερμίδες θα είναι 3.000 ευρώ ενώ οι αυτόνομες συνδέσεις θα επιδοτούνται με 1.200 ευρώ.
       
      Εκτός από την επιδότηση των 10 εκατ. ευρώ, η ΕΠΑ Αττικής θα χρηματοδοτήσει το πρόγραμμα με άλλα 5 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα στην Αττική θα επιδοτεί ως και το 60% του κόστους εγκατάστασης.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=690846
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκίνησε τώρα πιλοτικά να παρέχεται και στην Αθήνα, σε συνεργασία με τη πρώτη εταιρία ΡΑΔΙΟΤΑΞΙ “ΚΟΣΜΟΣ 18300” που ανταποκρίθηκε σε σχετική πρόσκληση ενδιαφέροντος.
      Η υπηρεσία αυτή προσφέρει σειρά παροχών χωρίς πρόσθετες επιβαρύνσεις για τον επιβάτη που επιλεγεί τη συνδυασμένη μετακίνηση τραίνου και ταξί για να μεταβεί στον προορισμό του.
       
      Ειδικότερα, το ταξί δεν το περιμένεις, αλλά σε περιμένει, δεν προβλέπει έξτρα χρεώσεις για ραντεβού και αποσκευές ,διασφαλίζει σταθερή χρέωση ανεξάρτητα από τη κίνησης στους δρόμους της πόλης.
       
      Για την Αθήνα, οι επιβάτες που ταξιδεύουν από την πρωτεύουσα (Σταθμός Λαρίσης), μπορούνε να μεταβούν με ταξί από το σπίτι τους μέχρι το σιδηροδρομικό σταθμό, ενώ για όσους έχουν προορισμό το σιδηροδρομικό σταθμό Αθήνας το ταξί μπορεί να τους περιμένει σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο για να τους μεταφέρει άμεσα και χωρίς ταλαιπωρία στη περιοχή που επιθυμούν.
       
      Για την παροχή της υπηρεσίας ο επιβάτης λαμβάνει ένα εισιτήριο τραίνου που συνοδεύεται από κουπόνι ταξί, το οποίο έχει εκδώσει από πριν (στα σημεία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ή μέσω διαδικτύου ) και γνωρίζει εκ των προτέρων το ακριβές κόστος της διαδρομής που θα πραγματοποιήσει.
       
      Η υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ παρέχεται δωρεάν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς όφελος των επιβατών και δεν μεσολαβεί καμία οικονομική αντιπαροχή στην συνεργασία της με τις ενδιαφερόμενες εταιρίες ταξί.
       
      Το κόστος για τη χρήση της υπηρεσίας ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ είναι διαβαθμισμένο σε ζώνες, στις οποίες έχει χωριστεί το Λεκανοπέδιο Αττικής και οι ζώνες αυτές είναι αποτυπωμένες σε χάρτη, για τη διευκόλυνση των επιβατών.
       
      Η υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟΤΑΞΙ εκτός από την Αθήνα παρέχεται ήδη στη Θεσσαλονίκη, το Βόλο, την Ξάνθη , τη Λάρισα, την Κατερίνη και την Έδεσσα.
       
      Τα ραδιοταξί με τα οποία συνεργάζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε όλες τις πόλεις, επελέγησαν κατόπιν πρόσκλησης ενδιαφέροντος και τηρούν τις αυστηρές προϋποθέσεις ασφάλειας και αξιοπιστίας για την μετακίνηση των επιβατών που έθεσε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
       
      Περισσότερες πληροφορίες για την υπηρεσία ΤΡΑΙΝΟ-ΤΑΞΙ είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο : www.trainose.gr/επιβατικό-έργο/υπηρεσίες-για-τον-επιβάτη/τραινοταξι/
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/29648-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%83%CE%B5-%CE%B7-%CF%85%CF%80%CE%B7%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CF%84%CF%81%CE%AD%CE%BD%CE%BF-%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%AF-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%B7-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020, χωρίς προς το παρόν να έχει εγκριθεί, έχει προταθεί η προμήθεια νέων οχημάτων της ΟΣΥ, σύμφωνα με όσα αναφέρει, απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Γρηγόρης Δημητριάδης. Στο πλαίσιο αυτό, η ΟΣΥ εκπονεί μελέτη σκοπιμότητας για το συγκεκριμένο θέμα ώστε να είναι δυνατή η ένταξη του έργου με μεγαλύτερο βαθμό ωριμότητας.
       
      «Παρά το γεγονός ότι μέχρι σήμερα δεν έχει ενταχθεί στη νέα προγραμματική περίοδο 2014-2020 η προμήθεια νέων λεωφορείων για την εταιρεία μας, καταβάλλεται προσπάθεια για την καταρχήν ένταξη 300 θερμικών οχημάτων, ήτοι 180 (12 μέτρων) και 120 (18 μέτρων) και 45 ηλεκτροκίνητων οχημάτων (12 μέτρων).
       
      Για το σκοπό αυτό και για να καταστεί ώριμη η εν λόγω προμήθεια στο νέο ΕΣΠΑ, συντάσσεται ήδη μελέτη σκοπιμότητας και κόστους-οφέλους, ενώ παράλληλα βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο η σύνταξη των σχετικών τεχνικών προδιαγραφών» εξηγεί ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Οδικές Συγκοινωνίες Γιάννης Δ. Οικονόμου.
       
      Για την ώρα, πάντως, η ΟΣΥ «με βάση τους διαθέσιμους χρηματοδοτικούς της πόρους και την υφιστάμενη οικονομική συγκυρία, προμηθεύεται τα απαιτούμενα ανταλλακτικά, ώστε να εξασφαλίζεται η μέγιστη διαθεσιμότητα και ασφαλής κατάσταση του στόλου της», όπως σημειώνεται σχετικά.
       
      Και αυτό επειδή ο στόλος της ΟΣΥ είναι γερασμένος, ενώ σημαντικός αριθμός των λεωφορείων παρουσιάζει βλάβες.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptixi/sugkoinonies/item/29616-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1%CF%82-300-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BB%CE%B5%CF%89%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CE%AF%CE%B1-%CE%BC%CE%AD%CF%83%CF%89-%CE%B5%CF%83%CF%80%CE%B1-2014-2020
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Google μας εύχεται καλό μήνα, πιθανότατα με τον πιο πρωτότυπο τρόπο που έχει υπάρξει στην ιστορία του διαδικτύου: δίνοντάς μας την ευκαιρία να παίξουμε Pac-Man στο Google Maps!
      Για να το κάνετε αυτό, θα πρέπει απλά να επισκεφθείτε το Google Maps και να επιλέξετε μια περιοχή με όσο το δυνατόν περισσότερους δρόμους. Φροντίστε να είναι όντως πολλοί γιατί αυτοί θα είναι η πίστα σας! Διαλέξτε την επιλογή του Pac-Man mode κάτω αριστερά και είστε έτοιμοι! Ο χάρτης θα μετατραπεί σε πίστα, θα γεμίσει κουκίδες και εσείς θα είστε έτοιμοι να ζήσετε μια εμπειρία βγαλμένη κατ’ ευθείαν από τη δεκαετία του ’80.
       
      Η Google πάντως έχει παράδοση την Πρωταπριλιά καθώς κάθε χρόνο σκαρώνει διάφορα, παραμένοντας πιστή στο κλίμα της ημέρας. Πέρυσι ανάμεσα σε όλα αυτά που είχε ετοιμάσει, είχαν ξεχωρίσει ενδεικτικά η υπηρεσία AdBirds, η Gmail Selfie, η αγγελία με την οποία αναζητείτο “software doengineer”, η έκδοση του Google Maps για τα Pokemon, οι «φωτοβομβίδες» του Ντέιβιντ Χάσελχοφ σε τυχαίες φωτογραφίες του Google+ και η μετατροπή του Spreadsheets του Google Docs σε ουράνιο τόξο με την πληκτρολόγηση της λέξης p-r-i-d-e. Η Google έσπασε κάθε ρεκόρ το 2012 όταν και καταγράφηκαν περί τις 22 “φάρσες” της για την ημέρα της Πρωταπριλιάς.
       
      Με δεδομένο ότι φέτος ξεκίνησε το πάρτι από την προηγούμενη, λογικά στο τέλος της σημερινής ημέρας, ο αριθμός θα είναι ακόμη μεγαλύτερος.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/google/%CF%80%CE%B1%CE%AF%CE%BE%CF%84%CE%B5-pac-man-%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%87%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-google-maps-r8910
      Περισσότερα...

      11

    • Earl

      Θέμα: «Επαναφορά συντεχνιακών ρυθμίσεων υπέρ των Πολυτεχνείων»
       
      Κύριε Υπουργέ,
       
      με έκπληξη διαβάσαμε στον ημερήσιο τύπο (και πιο συγκεκριμένα στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ») ότι στο πολυνομοσχέδιο για την παιδεία, το οποίο ετοιμάζεται, προτίθεστε να συμπεριλάβετε διατάξεις όπου, μεταξύ άλλων, θα ικανοποιούνται γνωστά αιτήματα του Τ.Ε.Ε και των Πολυτεχνείων:
      θα ισοτιμούνται τα 5ετή προγράμματα σπουδών Πολυτεχνικών και Γεωπονικών Σχολών με master,
      θα υπάρχει διάκριση της τεχνικής ευθύνης των μηχανικών, ανάλογα με τα έτη και το είδος σπουδών, πρόταση η οποία σας έχει κατατεθεί από την Β’ Αντιπρόεδρο του Τ.Ε.Ε.

      Όσον αφορά στην ισοτίμηση των 5των προγραμμάτων σπουδών Πολυτεχνικών και Γεωπονικών Σχολών με master, επισημαίνουμε ότι ανάλογη προσπάθεια είχε γίνει και στο παρελθόν από την τότε Υπουργό Παιδείας, κα Άννα Διαμαντοπούλου (2011), η οποία όμως είχε αποσύρει τη σχετική διάταξη με το επιχείρημα ότι «υπάρχουν προβλήματα και με το Λογιστήριο του Κράτους αλλά και κάποια προβλήματα που έχουν σχέση με τη συνταγματικότητα».
       
      Τα όσα αναφέρονται στο δημοσίευμα περί “πιθανής” αναδρομικής ισχύος και “προσπάθειας να μπει φρένο σε αιτήσεις μισθολογικής αναβάθμισης παλαιών πτυχιούχων για δημοσιονομικούς λόγους” είναι τουλάχιστον αστεία.
       
      Εγείρονται σοβαρές επιστημονικές ενστάσεις για την τεκμηρίωση της “βάπτισης” βασικών τίτλων σπουδών σε μεταπτυχιακά, αγνοώντας ως φαίνεται ότι οι ευρωπαϊκές συνθήκες, τις οποίες έχει συνυπογράψει η χώρα μας και οι αντίστοιχες πρακτικές ακαδημαϊκής οργάνωσης, οι οποίες προβλέπουν τρεις διακριτούς κύκλους σπουδών Ανώτατης Εκπαίδευσης. Εμπόδια στα οποία προφανώς προσκρούει η εν λόγω ρύθμιση, εφόσον δεν γίνεται σαφής διαχωρισμός προπτυχιακού και μεταπτυχιακού κύκλου σπουδών όπως ισχύει σε όλο τον πολιτισμένο κόσμο.
       
      Οι απόψεις δε της Β’ Αντιπροέδρου του Τ.Ε.Ε σχετικά με τη διάκριση της τεχνικής ευθύνης των μηχανικών, ανάλογα με τα έτη και το είδοςσπουδών, είναι γνωστές από το παρελθόν, αποτελούν συντεχνιακές διεκδικήσεις υπέρ των Μηχανικών των Πολυτεχνικών Σχολών και σκοπό έχουν να φέρουν το εθνικό πλαίσιο επαγγελματικών προσόντων στα μέτρα των μελών του Τ.Ε.Ε. Κάτι τέτοιο είναι αναμενόμενο, και πιθανόν θεμιτό, από την Β’ Αντιπρόεδρο του Τ.Ε.Ε, δεδομένης της ιδιότητας της, είναι ωστόσο επονείδιστο να υιοθετείται αυτή η πρακτική από έναν Υπουργό Παιδείας, έστω και αν αυτός τυγχάνει Καθηγητής του Ε.Μ.Π.
       
      Επιπλέον θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι, ενώ υπάρχουν θέματα που χρονίζουν και έχουν σοβαρό κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο σε χιλιάδες νέους και τις οικογένειες τους, όπως η επαγγελματική ομηρία χιλιάδων πτυχιούχων Τ.Ε.Ι, για τους οποίους δεν έχει ρυθμιστεί πλήρως το πλαίσιο επαγγελματικής δραστηριοποίησης – ένα πρόβλημα που οφείλετε να γνωρίζετε – η βασική σας προτεραιότητα φαίνεται να είναι η ικανοποίηση των αιτημάτων ενός συντεχνιακού φορέα, του οποίου και εσείς αποτελείτε μέλος.
       
      Κύριε Υπουργέ,
       
      λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω θεωρούμε ότι είναι επιτακτική η ανάγκη μιας άμεσης συνάντησης μαζί σας προκειμένου να σας ενημερώσουμε πληρέστερα για τα θέματα που αντιμετωπίζουν οι Μηχανικοί των Τ.Ε.Ι, καθώς ήδη είχατε μια πρώτη ενημέρωση στο περιθώριο της Συνόδου των Προέδρων Α.Ε.Ι – Τ.Τ, όπου και σας επιδόθηκε σχετικό υπόμνημα.
       
      Επιπλέον θα μας δοθεί η ευκαιρία να σας παρουσιάσουμε το σχέδιο νόμου για την επαγγελματική κατοχύρωση των Μηχανικών Τ.Ε.Ι.
       
      Ο Πρόεδρος της Κ.Δ.Ε.
      Δ. Δημόπουλος
       
       
      Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου και αποτελεί τον επαγγελματικό και επιστημονικό φορέα των Πτυχιούχων Μηχανικών αποφοίτων Τ.Ε.Ι, Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε και ισοτίμων σχολών εσωτερικού και εξωτερικού.
       
      Η Οργανωτική της διάρθρωση είναι πανελλαδική και αποτελείται από 47 Περιφερειακά Τμήματα σε όλους τους Νομούς της χώρας. Τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ ανέρχονται σε 50.000.
       
      Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ τηρεί μητρώο άσκησης επαγγελματικής δραστηριότητας μετά την κτήση του Πτυχίου και εκπροσωπεί τους Μηχανικούς των Τ.Ε.Ι. σε θεσμικά όργανα της Πολιτείας. Τα μέλη μας ασκούν το επάγγελμα του Μηχανικού αυτοδύναμα ή σε συνεργασία με Μηχανικούς άλλων ειδικοτήτων Πανεπιστημιακού ή Τεχνολογικού Τομέα, σε όλο το φάσμα των τεχνικών έργων και εργασιών και ειδικότερα ως:
      Εργολήπτες Δημοσίων Έργων όλων των ειδικοτήτων / Ελεύθεροι Επαγγελματίες,
      Στελέχη Τεχνικών και Εργοληπτικών Εταιρειών, Μελετητικών Γραφείων,
      Υπάλληλοι Τεχνικών Υπηρεσιών του Δημοσίου Τομέα (Υπουργείων, Περιφερειών, ΔΕΚΟ, Ο.Τ.Α) κ.λ.π,
      Εκπαιδευτικοί στην Ιδιωτική και στη Δευτεροβάθμια Δημόσια Εκπαίδευση καθώς και στα Τ.Ε.Ι.

      Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.
       
      ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ – ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ
       
      Ο επιστημονικός και επαγγελματικός ενιαίος φορέας οργάνωσης και εκπροσώπησης
      των Μηχανικών του τεχνολογικού τομέα ανώτατης εκπαίδευσης
       
      Ταχ. Δ/νση: ΒΕΡΑΝΖΕΡΟΥ 15 –106 77, ΑΘΗΝΑ ΤΗΛ.: 2105227812 – 2105227276
      Fax: 2105243701, http://www.eetem.gr – E-mail: [email protected]
      Αθήνα, 30-03-2015
      Αρ. Πρωτ.: 467
      Προς: 1. Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Αρ. Μπαλτά
      Κοιν.: 1. Υπουργό Οικονομικών κ. Ι. Βαρουφάκη
      2. Αναπληρωτή Υπουργό Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης κ. Γ. Κατρούγκαλο
      3. Διοικήσεις Α.Ε.Ι Τεχνολογικού Τομέα
      4. Βουλευτές
      5. Νομαρχιακά Τμήματα Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.
       
      Πηγή
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Εν όψει ολοκλήρωσης της διαδικασίας του εν εξελίξει διαγωνισμού του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου Α.Ε. ( Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ.), που προβλέπει την πώληση του 67,7% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Β. Κορκίδης, με επιστολές του προς τον Πρωθυπουργό, κ. Α. Τσίπρα, τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης, κ. Γ. Δραγασάκη, τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας & Τουρισμού, κ. Γ. Σταθάκη και τον αναπλ. Υπουργό Ναυτιλίας & Αιγαίου, κ. Θ. Δρίτσα, κατέθεσε, έπειτα από ομόφωνη απόφαση των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Επιμελητηρίου, μια σημαντική πρόταση της Διοίκησης, με στόχο να δημιουργηθεί ένα κοινοπρακτικό σχήμα από φορείς των Ο.Τ.Α., Επιμελητηρίων, θεσμικών φορέων και ενώσεις χρηστών των υπηρεσιών του Ο.Λ.Π. για την αγορά μετοχών του.
       
      Αναλυτικά, το κείμενο της επιστολής:
       
      "…Στο πλαίσιο των διεθνών, στρατηγικών, επαφών της Κυβέρνησης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της οικονομίας, με στόχο την αξιοποίηση και όχι την εκποίηση της κρατικής περιουσίας, την ενθάρρυνση των ξένων επενδύσεων, καθώς επίσης και τη μέγιστη ωφέλεια από τα συγκριτικά πλεονεκτήματα, που διαθέτει ο τόπος μας, στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, του διαμετακομιστικού εμπορίου, των υποδομών μεταφοράς και διανομής, αλλά και εν γένει της ναυτιλιακής δραστηριότητας, θα ήθελα να σας καταθέσω την απόφαση και πρόταση της Διοίκησης του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς.
       
      Ειδικότερα, όσον αφορά στην ολοκλήρωση της επικείμενης διαδικασίας του εν εξελίξει διαγωνισμού του Τ.Α.Ι.ΠΕ.Δ., που προβλέπει την πώληση του 67,7% του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς Α.Ε., προτείνουμε να δημιουργηθεί ένα κοινοπρακτικό σχήμα από φορείς των Ο.Τ.Α., Επιμελητηρίων, θεσμικών φορέων και ενώσεις χρηστών των υπηρεσιών του Ο.Λ.Π. για την αγορά των μετοχών του 18,7%, ώστε να περιοριστεί το ποσοστό πώλησης σε ιδιώτη-διαχειριστή στο 49% και να παραμείνει το 51% των μετοχών στο Δημόσιο και θεσμικούς φορείς.
       
      Η συμμετοχή του Δήμου Πειραιά και των όμορων του λιμανιού Δήμων, καθώς και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, μπορεί να είναι ένα σχήμα Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, που θα πλαισιώσει το management του ιδιώτη επενδυτή, ακριβώς όπως λειτουργεί με επιτυχία, σε άλλα μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου, όπως της Βαρκελώνης και της Μασσαλίας. Η συμμετοχή του Ε.Β.Ε.Π. μπορεί, σύμφωνα με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της 30/3/15, να γίνει άμεσα με την αξιοποίηση του "κουρεμένου" ομολόγου, που διαθέτει στην Τράπεζα της
       
      Ελλάδος, με αξία κτήσης μερίδας 3.784.810,24 ευρώ, διαδικασία που προβλέπεται από την Επιμελητηριακή Νομοθεσία (επισυνάπτεται η Υ.Α. 78030, άρθρο 1 παρ.2 και 12ε, Φ.Ε.Κ. 3586-31/12/2014).
       
      Λαμβάνοντας υπόψη επίσης, πως ένα από τα 18 σημεία των παρεμβάσεων άμεσης εφαρμογής στη λίστα των μεταρρυθμίσεων είναι να «προωθούνται αποκρατικοποιήσεις μέχρι ποσοστού 49%, με το management σε ιδιώτες και με προοπτική αύξησης της συμμετοχής υπό όρους, για μερική ή ολική ιδιωτικοποίηση Δ.Ε.Κ.Ο. στρατηγικής σημασίας, εκτιμούμε πως, η εν λόγω πρόταση του Ε.Β.Ε.Π. κινείται προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος και κατ' επέκταση στην αύξηση των δημοσίων εσόδων.
       
      Με γνώμονα ότι το 96% των λιμανιών στην Ευρώπη είναι δημόσιας ιδιοκτησίας, που παραχωρούν τη λειτουργία τους, μέσω συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενώ μόνο το 4% είναι ιδιωτικά, πιστεύουμε πως, ακολουθώντας το "ευρωπαϊκό" παράδειγμα, μπορούμε να δημιουργήσουμε στον Πειραιά ένα δυναμικό σχήμα τριμερούς συνεργασίας, μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και δύο παγκοσμίων παικτών, της πρώτης στο κόσμο Ελληνικής ποντοπόρου Ναυτιλίας και ενός Κινεζικού κολοσσού στις θαλάσσιες μεταφορές.
       
      Η πάγια θέση του επιχειρηματικού κόσμου της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά έγκειται στο να παραμείνει, με το αντίστοιχο, ανάλογο ποσοστό, στην ιδιοκτησία του Δημοσίου το μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας, με τη συμμετοχή, τόσο της τοπικής αυτοδιοίκησης, όσο και των Επιμελητηρίων και μόνο, εφόσον βαίνει προς το συμφέρον της Εθνικής μας Οικονομίας και της ευρύτερης περιοχής, να παραχωρηθούν δραστηριότητές του, μέσω της συνεργασίας δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
       
      Το Ε.Β.Ε.Π., υποστηρίζοντας τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων οι οποίες απασχολούν πάνω από 200.000 εργαζόμενους, με ιδιαίτερα σημαντική, εξαγωγική, ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή δραστηριότητα, διαθέτοντας μάλιστα και σχετικό Τμήμα, με σημαντική συμβολή στην ανάπτυξη του μεγαλύτερου λιμανιού της Χώρας, θεωρεί ότι η ανωτέρω πρόταση μπορεί να βρει πρόσφορο έδαφος, ώστε να αποφέρει θετικά αποτελέσματα για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας, αλλά και εν γένει της Εθνικής Οικονομίας.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=691022
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Νέος κανονισμός που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση θα απαγορεύσει την «αισχρή πρακτική» της διάλυσης ευρωπαϊκών πλοίων σε παραλίες της Νοτιοανατολικής Ασίας, μια πρακτική που μολύνει τις ακτές και τα νερά και θέτει σε κίνδυνο τους ντόπιους εργάτες.
       
      Από τα 1.026 ποντοπόρα πλοία που ανακυκλώθηκαν το 2014, τα 641 διαλύθηκαν σε παραλίες της Ινδίας, του Μπαγκλαντές και του Πακιστάν, δείχνουν τα στοιχεία της μη κυβερνητικής οργάνωσης Shipbreaking Platform, η οποία ασκεί πιέσεις για τον τερματισμό της επικίνδυνης πρακτικής.
       
      Δεξαμενόπλοια, αλιευτικά, κρουαζιερόπλοια και άλλα γερασμένα πλοία προσαράζουν σε ακτές και διαλύονται από εκατοντάδες ανειδίκευτους εργάτες με πρόχειρα εργαλεία. Όταν έρθει η παλίρροια, τα χημικά διαρρέουν στο νερό.
       
      Και δεν είναι μόνο το περιβάλλον που απειλείται: περίπου 470 εργάτες έχουν σκοτωθεί την τελευταία 20ετία στα πρόχειρα διαλυτήρια των ακτών του Αλάνγκ Σόσια στο κρατίδιο του Γκουτζαράτ στην Ινδία, σύμφωνα με εκτίμηση του Ινστιτούτου Κοινωνικών Επιστημών «Τάτα» στο Μουμπάι. Περίπου 35.000 εργάτες, οι περισσότεροι ανειδίκευτοι μετανάστες, εργάζονται εκεί.
       
      Όπως αναφέρει το Reuters, ο νέος ευρωπαϊκός κανονισμός θα επιτρέπει τη διάλυση πλοίων ευρωπαϊκής σημαίας μόνο σε εγκεκριμένα διαλυτήρια, των οποίων η λίστα αναμένεται να δημοσιευτεί του χρόνου. Πιθανότατα θα περιλαμβάνει εγκαταστάσεις της Κίνας, της Τουρκίας, της ΕΕ και της Βορείου Αμερικής, όχι όμως και της Νοτιοανατολικής Ασίας.
       
      Η απόφαση έρχεται έπειτα από δηλώσεις του Καρμένου Βέλα, ευρωπαίου επιτρόπου Περιβάλλοντος, Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας, ο οποίος έκανε λόγο για την «αισχρή πρακτική της διάλυσης ευρωπαϊκών πλοίων σε παραλίες».
       
      Η αλήθεια είναι ότι τα κίνητρα των εφοπλιστών για τη διάλυση πλοίων στη ΝΑ Ασία είναι μεγάλα. Οι κανόνες για την απόρριψη του αμιάντου, για παράδειγμα, είναι σε γενικές γραμμές λιγότερο αυστηροί και αυξάνουν τα κέρδη.
       
      Ανάλογα με τις τρέχουσες τιμές των πρώτων υλών, το σκραπ χάλυβα από διαλυτήρια στην Ινδία αποφέρει έως και 500 δολάρια ανά τόνο, συγκριτικά με 300 δολάρια στην Κίνα και μόλις 150 στην ΕΕ. Λιγότερο από 4% των ποντοπόρων πλοίων που αποσύρθηκαν το 2014 πέρασαν από διαλυτήρια στην Ευρώπη.
       
      Ως αντιστάθμισμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχεδιάζει να προσφέρει κίνητρα στους πλοιοκτήτες, τα οποία όμως δεν έχουν οριστικοποιηθεί.
       
      Οι νέοι κανόνες, επισημαίνει το Reuters, αφήνουν ανοιχτό ένα παραθυράκι, δεδομένου ότι οι πλοιοκτήτες μπορούν να αλλάζουν τις σημαίες των παλιών πλοίων, ή να τα πωλούν σε τρίτους, οι οποίοι μπορούν στη συνέχεια να τα διαλύσουν όπου θέλουν.
       
      Ωστόσο οι πλοιοκτήτες θα αντιμετωπίζουν σκληρές επικρίσεις αν καταφύγουν σε αυτή την πρακτική. Μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι στην ΕΕ, όπως η δανέζικη Maersk και η γερμανική Hapag-Loyd, έχουν ήδη υιοθετήσει την πρακτική της διάλυσης των πλοίων τους μόνο σε εγκαταστάσεις που πληρούν διεθνείς περιβαλλοντικές προδιαγραφές.
       
      Στο διαλυτήριο της Γάνδης στο Βέλγιο, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, ο όγκος του παραγόμενου σκραπ έχει τετραπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία στους 35.000 τόνους χάλυβα το χρόνο.
       
      «Οι μεγάλες εταιρείες έχουν αρχίσει να φέρνουν τα πλοία τους σε εμάς» ανέφερε στο Reuters ο Πέτερ Ουίντιν, επικεφαλής ανακύκλωσης.
       
      «Δεν μπορούν πια να αντέξουν την κακή δημοσιότητα από τη διάλυση πλοίων σε κάποια παραλία» είπε.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231396831
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      Αποζημίωση ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ θα πρέπει να καταβάλλει η Αττικό Μετρό στην κοινοπραξία που κατασκευάζει το Μετρό της Θεσσαλονίκης. Το ποσό επιδικάστηκε από το διαιτητικό δικαστήριο στο οποίο έχει παραπεμφθεί ένας μεγάλος αριθμός διαφορών ανάμεσα στις δύο πλευρές. Και αφορά στην επιβάρυνση της κοινοπραξίας από τη μεταφορά και απόθεση των προϊόντων εκσκαφής σε χώρο εκτός της Θεσσαλονίκης.
       
      Η χθεσινή απόφαση του διαιτητικού δικαστηρίου αφορά στο τρίτο από τα έξι «πακέτα» διαφωνιών ανάμεσα στην Αττικό Μετρό και την κοινοπραξία ΑΕΓΕΚ- Impregilo- Ansaldo- Seli- Ansaldobreda. Σύμφωνα με την κοινοπραξία, στην αρχική σύμβαση οριζόταν ότι τα υλικά εκσκαφής θα κατέληγαν στον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης όπου θα χρησιμοποιούνταν για την κατασκευή της 6ης προβλήτας. Όμως το έργο δεν προχώρησε και, απουσία άλλου αδειοδοτημένου χώρου στο νομό Θεσσαλονίκης, η κοινοπραξία αναγκάστηκε να μεταφέρει τα υλικά σε ιδιωτικούς χώρους (Λιμάνι, Καισίδης, Πλαγιάρι, Καβαλάρι), εκτός της πόλης. Η Αττικό Μετρό αντέτεινε πως η σύμβαση προέβλεπε τη δυνατότητα διερεύνησης εναλλακτικών θέσεων, επιχείρημα που δέχθηκε το διαιτητικό δικαστήριο, απορρίπτοντας όμως το επιχείρημα της εταιρίας, ότι η κοινοπραξία δεν υπέστη ζημιά.
       
      Η κοινοπραξία διεκδικούσε αρχικά 19,5 εκατ. ευρώ και στη συνέχεια 11,9 εκατ. ευρώ για το κόστος της μεταφοράς και απόθεσης των υλικών από τον Απρίλιο του 2007 έως τον Οκτώβριο του 2010. Τελικά το δικαστήριο επιδίκασε 5 εκατ. ευρώ ως αμοιβή του εργολάβου για τη μεταφορά και απόθεση των υλικών. Ποσό στο οποίο θα πρέπει να προστεθεί η ίδια η δαπάνη απόθεσης- διαχείρισης των υλικών. Και να προστεθούν τόκοι για το διάστημα από τον Ιανουάριο του 2012, οπότε και κατατέθηκε η προσφυγή της κοινοπραξίας, έως σήμερα (το επιπλέον ποσό δεν διευκρινίζεται).
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/809432/article/epikairothta/ellada/apozhmiwsh-5-ekat-eyrw-kaleitai-na-plhrwsei-h-attiko-metro
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.