Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Η κυβέρνηση της Γερμανίας σχεδιάζει να επεκτείνει σε όλη τη χώρα το δίκτυο των σταθμών φόρτισης για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ώστε να δοθεί ώθηση στην υποτονική ζήτηση στην εν λόγω αγορά αυτοκινήτων.
       
      Σύμφωνα με έγγραφο του Υπουργείου Μεταφορών της χώρας που παρουσίασε το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters. Η Άγγελα Μέρκελ στοχεύει στην ύπαρξη 1 εκατομμυρίου ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους δρόμους της μεγαλύτερης οικονομίας της Ευρώπης έως το τέλος της δεκαετίας.
       
      Ο στόχος προσκρούει στο υψηλό κόστος του οχήματος και στις ανησυχίες των οδηγών σχετικά με τις υποδομές και την περιορισμένη αυτονομία της μπαταρίας των αυτοκινήτων.
       
      Έτσι στη Γερμανία οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων είναι μόλις στα 24.000 μοντέλα σε μια αγορά περίπου 3 εκατομμυρίων αυτοκινήτων σύμφωνα με κυβερνητικά στοιχεία. «Εμείς θα δημιουργήσουμε σταθμούς φόρτισης γρήγορης εξυπηρέτηση κατά μήκος των αυτοκινητοδρόμων σε όλη τη Γερμανία», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ.
       
      Στη Γερμανία επί του παρόντος υπάρχουν περίπου 100 σημεία εξυπηρέτησης για ταχεία φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που επιτρέπουν στους οδηγούς να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες των οχημάτων τους σε λιγότερο από μία ώρα. Υπάρχουν επίσης περίπου 4.800 σταθμοί φόρτισης που λειτουργούν με εναλλασσόμενο ρεύμα, σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Ependuoun_sta_ilektrika_autokinita_oi_Germanoi/#.VKJOgXCH0
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Υποβολή σχολίων επί των κειμένων των Ευρωκωδίκων ΕΝ 1993-1-2 και ΕΝ 1995-1-2 στο πλαίσιο της προβλεπόμενης, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης CEN, διαδικασίας ανασκόπησής τους.
       
      Η ενημέρωση και συντήρηση των κειμένων των Ευρωκωδίκων είναι βασική δραστηριότητα της Ευρωπαϊκής Τεχνικής Επιτροπής Ευρωκωδίκων CEN/TC 250 για τη διατήρηση της αξιοπιστίας τους και της εγκυρότητας τους και επιτελείται μέσω της τακτικής ανασκόπησής τους. Στο πλαίσιο αυτό η Τεχνική Επιτροπή CEN/TC 250 ξεκίνησε τη διαδικασία επανεξέτασης των κειμένων των Ευρωκωδίκων.
       
      Καλείται κάθε ενδιαφερόμενος να υποβάλει στον ΕΣΥΠ/ΕΛΟΤ/Διεύθυνση Τυποποίησης τυχόν παρατηρήσεις, προτάσεις αλλαγών κ.λπ. όπως προέκυψαν από την χρήση και εφαρμογή των ως άνω κειμένων των Ευρωκωδίκων.
       
      Τα σχόλια αυτά θα διαβιβασθούν για να εξετασθούν από την αρμόδια Τεχνική Επιτροπή ΕΛΟΤ ΤΕ 67 και τις αντίστοιχες Ομάδες Εργασίας, προκειμένου να υποβληθούν στην Ευρωπαϊκή Τεχνική Επιτροπή CEN/TC 250 ως οι διαμορφωμένες ελληνικές θέσεις.
       
      Για τη διευκόλυνση υποβολής και διαχείρισης των υποβαλλόμενων σχολίων οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να συμπληρώνουν το έντυπο σχολιασμού (στην αγγλική ή στην ελληνική γλώσσα), σημειώνοντας ευκρινώς τον κωδικό του σχολιαζόμενου εγγράφου, καθώς και τα κεφάλαια-παραγράφους-εδάφια υπό σχολιασμό.
       
      Πηγή: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE_HOME/TEE_HOME_NEW/anakoinwseis/DELTIO_TYPOU_EUROCODES%20201412.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Τέλος» έβαλε ο ΕΣΔΝΑ στους τέσσερις διαγωνισμούς με αντικείμενο τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση, τεχνική διαχείριση και λειτουργία των μονάδων επεξεργασίας αστικών απορριμμάτων στις ολοκληρωμένες εγκαταστάσεις διαχείρισης απορριμμάτων της Αττικής με ΣΔΙΤ. Η απόφαση πάρθηκε μετά από σχετική εισήγηση της περιφερειάρχη Ρένας Δούρου.
       
      «H αντίθεσή μας στο σχέδιο των 4 Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων (ΜΕΑ) με ΣΔΙΤ, δεν είναι κάποιες επιφυλάξεις σε επί μέρους ζητήματα μιας διαγωνιστικής διαδικασίας. Γιαυτό και δεν δεχόμαστε καμία συζήτηση, όπως προτείνει η κυβέρνηση, περί αλλαγής των όρων, κλπ.
       
      Είμαστε σαφείς: απορρίπτουμε συνολικά και επί της αρχής το περιεχόμενο και τον τρόπο της υλοποίησης του σχεδίου για τις 4 Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων με ΣΔΙΤ» σημείωσε η Ρένα Δούρου στην εισήγησή της.
      «O σχεδιασμός αυτός εκπονήθηκε και προωθήθηκε σε συνθήκες πλήρους αδιαφάνειας» δήλωσε ακόμα, η περιφερειάρχης.
      Η πρόεδρος του Συνδέσμου ζήτησε από την Εκτελεστική Επιτροπή (Ε.Ε.) την ακύρωση των τεσσάρων διαγωνισμών σε συνέχεια της υπ’ αριθ. 312/2014 απόφασης της Ε.Ε., ανατρέποντας το σχέδιο των ΣΔΙΤ για τις 4 μονάδες επεξεργασίας σύμμεικτων απορριμμάτων, που είχε δρομολογήσει η προηγούμενη διοίκηση του ΕΔΣΝΑ. Η ίδια υπογράμμισε ότι το σχέδιο αυτό είναι ασύμβατο με την ανάγκη ριζικής αναθεώρησης του ΠΕΣΔΑ, την οποία έχει ως προτεραιότητά της η νέα Διοίκηση.
       
      «Είμαστε σαφείς: απορρίπτουμε συνολικά και επί της αρχής το περιεχόμενο και τον τρόπο της υλοποίησης του σχεδίου για τις 4 Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων με ΣΔΙΤ», σημείωσε η κ. Δούρου.
       
      Πηγή:
      Περισσότερα...

      3

    • ay8airetos

      Παρατείνεται για έναν χρόνο, μέχρι τις 8 Φεβρουαρίου 2016, η προθεσμία για την υποβολή δηλώσεων τακτοποίησης αυθαιρέτων με απόφαση που αναμένεται να υπογράψει σήμερα ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Νίκος Ταγαράς.
       
      Παράλληλα δίνεται επιπλέον παράταση δύο ετών σε μηχανικούς και σε ιδιοκτήτες για την υποβολή των σχεδίων που συνοδεύουν τη δήλωση αυθαιρέτου. Η ρύθμιση αφορά όλες τις κατηγορίες αυθαιρέτων εκτός από τις μικρές αυθαιρεσίες που δεν αυξάνουν τον όγκο και την επιφάνεια του κτίσματος, καθώς γι' αυτές δεν υπάρχουν προθεσμίες.
       
      Σύμφωνα με τον νόμο 4178/2013, η προθεσμία για την υποβολή δήλωσης λήγει στις 8 του προσεχούς Φεβρουαρίου. Παλαιότερη υπουργική απόφαση όριζε επίσης πως τα σχέδια και τα έγγραφα που υποχρεωτικά υποβάλλονται για να ολοκληρωθεί η διαδικασία της «νομιμοποίησης» του αυθαιρέτου θα πρέπει να κατατεθούν εντός έξι μηνών από την υποβολή της δήλωσης τακτοποίησης. Τώρα, με την υπουργική απόφαση που υπογράφεται, δίδεται η δυνατότητα στον μηχανικό να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέσα σε δύο χρόνια από τη (νέα) καταληκτική ημερομηνία της τακτοποίησης (8.2.2016), δηλαδή τον Φεβρουάριο 2018.
       
      Οι δόσεις
      Να σημειωθεί πως σε όλη την περίοδο της παράτασης ισχύει η δυνατότητα αποπληρωμής του προστίμου σε 60 μηνιαίες δόσεις, κάτι που ισχύει και σήμερα για όσους υποβάλλουν δήλωση τακτοποίησης. Μιλώντας στο «Εθνος», ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ επισήμανε πως η παράταση δίνεται με γνώμονα τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που όλοι βιώνουμε και για να μπορέσουν να ανταποκριθούν οι πολίτες και οι μηχανικοί στις διατάξεις του νόμου. «Η εξέλιξη του νόμου 4178 δείχνει την αναγκαιότητα της καταγραφής των αυθαιρέτων αλλά και την αποδοχή των ρυθμίσεων από τους πολίτες. Η πρόσφατη κρίση του ΣτΕ, το σκεπτικό της οποίας αναμένουμε, απέδειξε ότι υπάρχει συνταγματικά ορθός δρόμος για να επιλυθεί το πρόβλημα των αυθαιρέτων», τόνισε ο κ. Ταγαράς.
       
      Η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ επιθυμεί να δοθεί το απαραίτητο διάστημα στους ενδιαφερομένους να καταγράψουν το αυθαίρετό τους καθώς μέσα στον Ιανουάριο 2015 ξεκινά η εφαρμογή του ηλεκτρονικού τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών, ενώ μέχρι τον προσεχή Μάρτιο αναμένεται και η εφαρμογή της ηλεκτρονικής ταυτότητας για τα υφιστάμενα κτίρια που θα αφορά και τα αυθαίρετα, αφού σε αυτά θα εφαρμοστεί κατά προτεραιότητα. Σχέδια και ηλεκτρονική ταυτότητα θα είναι αναγκαία για τις μεταβιβάσεις ακινήτων και οι αρμόδιοι του υπουργείου πιστεύουν πως θα χρειαστεί οπωσδήποτε ένα εξάμηνο μέχρι να συνηθίσει η αγορά τα νέα ηλεκτρονικά εργαλεία.
       
      Το τελευταίο διάστημα, ιδίως μετά τη διαρροή της είδησης πως το ΣτΕ κρίνει συνταγματικό τον νόμο 4178, αυξήθηκε σχεδόν κατά 50% ο ρυθμός υποβολής δηλώσεων, φθάνοντας τις 500-600 ημερησίως. Συνολικά με τους δύο νόμους της τακτοποίησης έχουν δηλωθεί 805682 αυθαίρετα κτίσματα ή κτίσματα με αυθαιρεσία.
       
      Σε περισσότερες από 490.000 περιπτώσεις έχει καταβληθεί ήδη το παράβολο, ενώ 269.036 έχουν ολοκληρώσει την υπαγωγή. Από το ηλεκτρονικό σύστημα έχουν εκδοθεί 671.720 βεβαιώσεις για μεταβίβαση ακινήτων. Συνολικά από τις δηλώσεις αυθαιρέτων προκύπτει πως το 75% αφορά σε κτίσματα με οικοδομική άδεια και το 25% σε παντελώς αυθαίρετα, χωρίς καμία άδεια.
       
      Πηγή: http://www.michanikos-online.gr/news.php?aID=14168
      Περισσότερα...

      95

    • Engineer

      Στο να βοηθήσει τους πολίτες –ακόμη και τους υπαλλήλους του υπουργείου Οικονομικών- να ανταποκριθούν σωστά και γρήγορα στις διοικητικές διαδικασίες που προβλέπουν οι νόμοι, αποσκοπεί ο νέος οδηγός φορολογικής επιβίωσης που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Οικονομικών.
       
      Το εγχειρίδιο, περιλαμβάνει απαντήσεις σε περισσότερα από 105 ερωτήματα τα οποία καλύπτουν τις ακόλουθες ενότητες:
       
      - Τη δυνατότητα πρόσβασης πολιτών σε δημόσια έγγραφα
      - Την κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής των επικυρωμένων εγγράφων
      - Τη διαδικασία βεβαίωσης του γνησίου υπογραφής
      - Τα μέσα απόδειξης των στοιχείων ταυτότητας των πολιτών αλλά και στην εκπροσώπησή τους στις διοικητικές αρχές από δικηγόρους
      - Τις υπηρεσίες και φορείς που διενεργούν μεταφράσεις
      - Την επικύρωση υπογραφής σε αλλοδαπά δημόσια έγγραφα
       
      Συντάκτες του οδηγού είναι η Γενική Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ανθρώπινου Δυναμικού της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσίων Εσόδων.
       
      Όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα το οποίο υπογράφει ο Νίκος Παναγιωτόπουλος, προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Ανθρωπίνου Δυναμικού, «η ύλη του εγχειριδίου έχει επικαιροποιηθεί με την προσαρμογή της στις μεταβολές της νομοθεσίας περί των διοικητικών διαδικασιών και έχει εμπλουτιστεί με νέα ερωτήματα, η πλειοψηφία των οποίων έχει προκύψει από την καθημερινή διαχείριση ερωτημάτων, παραπόνων και υποδείξεων πολιτών και υπαλλήλων καθώς και τις αντίστοιχες απαντήσεις».
       
      Ολόκληρο το εγχειρίδιο μπορείτε να το δείτε εδώ: https://drive.google.com/file/d/0B3relkQl1OuBSkRFSzR3QTZhWFk/view
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/895788/o-neos-odigos-tis-eforias-me-105-erotiseis-kai-apantiseis
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ένα πολύ ενδιαφέρον δημοσίευμα της Καθημερινής παρουσίασε την πορεία των αποκρατικοποιήσεων που είναι σε εξέλιξη από το ΤΑΙΠΕΔ. Σύμφωνα με τα γραφόμενα η κατάσταση είναι η παρακάτω:
       
      ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ: Η αρχική πρόθεση για την υποβολή προσφορών μέσα στον Δεκέμβριο του 2014 δεν ευοδώθηκε, όχι λόγω των πολιτικών εξελίξεων αλλά κυρίως εξαιτίας της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας της νέας αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών. Η αισιοδοξία ωστόσο για μια σημαντική συμφωνία είναι περιορισμένη, δεδομένου ότι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ το ενδιαφέρον έχει περιοριστεί αποκλειστικά στη ρωσική RZD (Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι).
       
      Η τελευταία, εκτός των προβλημάτων που αντιμετωπίζει λόγω των οικονομικών μέτρων της Δύσης προς τη Ρωσία, συναρτά το ενδιαφέρον της για τις ΤΡΑΙΝΟΣΕ/ΕΕΣΣΤΥ με την έκβαση στην αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ. Η ίδια έχει ξεκαθαρίσει ότι ενδιαφέρεται υποχρεωτικά και για τα δύο περιουσιακά στοιχεία, κάτι που αν ισχύει, μένει να αποδειχθεί. Παράγοντες του ΤΑΙΠΕΔ ανέφεραν ότι, αν η ρωσική εταιρεία όντως ενδιαφέρεται, τότε θα πρέπει να καθαρίσει το τοπίο με έναν τρόπο αντίστοιχο εκείνου της Fraport στα περιφερειακά αεροδρόμια. Το «κουβάρι» αναμένεται να ξετυλιχθεί στις 2 Φεβρουαρίου 2015, οπότε ορίστηκε να γίνει η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
       
      ΔΕΣΦΑ: H αποκρατικοποίηση εκκρεμεί περισσότερο από 18 μήνες, λόγω της γραφειοκρατίας και του περίπλοκου καθεστώτος που δημιούργησαν οι Βρυξέλλες. Ευθύνες ωστόσο εντοπίζονται και στην ελληνική πλευρά, η οποία παρά το γεγονός ότι ήταν ενήμερη των ενστάσεων που θα εγείρουν οι Κοινοτικοί, προχώρησε στη σύναψη της συμφωνίας με την κρατική εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν, Socar. Ετσι, για περίπου 12 μήνες αναμένει το ΤΑΙΠΕΔ την τελική έγκριση των Βρυξελλών προκειμένου να προωθήσει τη σχετική συμφωνία, με την οποία θα εισπράξει περί τα 187 εκατ. Οι πιθανότητες όμως να μην υλοποιηθεί στο τέλος είναι πολλές, καθώς δημιουργεί προηγούμενο για αντίστοιχες επιδιώξεις από την πλευρά άλλων ισχυρών ενεργειακών επιχειρήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά (π.χ. Gazprom).
       
      ΟΛΠ/ΟΛΘ: Είναι οι αποκρατικοποιήσεις που δείχνουν ότι το πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ συνεχίζει να κινείται ακόμη. Μόλις το Σάββατο πριν από τα Χριστούγεννα εγκρίθηκε από την ελληνική Βουλή ο φιλικός διακανονισμός ΟΛΠ-Cosco, που ανοίγει τον δρόμο για την ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ. Η εκκρεμότητα αυτή, σε συνδυασμό με εκείνη της έναρξης λειτουργίας της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ), αναμένεται να ξεμπλοκάρει την υποβολή δεσμευτικών προσφορών τόσο για τον ΟΛΠ όσο και τον ΟΛΘ, μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου.
       
      Κασσιόπη: Αν και είναι από τις πρώτες συμφωνίες που έκλεισε το ΤΑΙΠΕΔ, εντούτοις ακόμη αναμένεται η έκδοση των σχετικών αδειών ανάπτυξης του ακινήτου. Η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση έχει αποκτήσει συμβολικό χαρακτήρα. Εκτιμάται ότι μέσα στους επόμενους μήνες, το ΤΑΙΠΕΔ σε συνεργασία με το ΥΠΕΚΑ θα προχωρήσει στην έκδοση των σχετικών αδειών.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/28203-%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%80%CE%B5%CE%B4-%CE%BF%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CE%BA%CF%81%CE%B5%CE%BC%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%83%CE%B5-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%83%CE%B5-%CE%BF%CE%BB%CF%80-%CE%BF%CE%BB%CE%B8-%CE%B4%CE%B5%CF%83%CF%86%CE%B1 και kathimerini.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε θρίλερ εξελίσσεται η γιγαντιαία επιχείρηση διάσωσης των 478 επιβατών (εκ των οποίων 268 Έλληνες) του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου Norman Atlantic με σημαία Ιταλίας.
       
      Η εκκένωση του πλοίου πραγματοποιείται από αέρος, με αργούς ρυθμούς, καθώς ελληνικά και ιταλικά ελικόπτερα μεταφέρουν 2-4 άτομα κάθε φορά, υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες. Μέχρι στιγμής, ο συνολικός αριθμός των διασωθέντων έχει ανέλθει στους 158, ενώ οι περισσότεροι εκ των υπολοίπων, όσοι δεν κατάφεραν να επιβιβαστούν σε σωσίβια λέμβο, παραμένουν εγκλωβισμένοι στο πλοίο.
       
      Στην περιοχή συνεχίζεται η κοινή ελληνοϊταλική επιχείρηση για τον από αέρος απεγκλωβισμό τόσο των επιβατών που παραμένουν στο πλοίο -με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας- όσο και για την περισυλλογή όσων κατάφεραν νωρίτερα να εγκαταλείψουν το πλοίο και να επιβιβαστούν σε σωσίβια λέμβο.
       
      Οι επιχειρήσεις, όπως ανέφερε νωρίτερα εκπρόσωπος του Λιμενικού Σώματος, θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας.
       

       
       
       
      Ένας νεκρός
       
      Λίγο πριν τις 18:30 επιβεβαιώθηκαν οι πληροφορίες που έκαναν λόγο για εντοπισμό της σορού ενός νεκρού άνδρα.
       
      Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο Τύπου του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής, Νίκο Λαγκαδιανό, ο άνδρας που κατέληξε ήταν εγκλωβισμένος μαζί με μία γυναίκα στη «γλίστρα» του πλοίου, καθώς προσπάθησαν να βγουν με αυτό τον τρόπο από το πλοίο.
       
      Ο άνδρας, σύμφωνα με πληροφορίες, φαινόταν τραυματισμένος ενώ η γυναίκα μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο στο Πρίντεζι, εκτός κινδύνου.
       

       
       
      Το πλοίο ρυμουλκείται
       
      Τον συντονισμό της επιχείρησης έχει αναλάβει το Κέντρο Επιχειρήσεων της Ρώμης, με το οποίο βρίσκεται σε συνεχή επαφή το Ενιαίο Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης του υπουργείου Ναυτιλίας.
       
      Η πυρκαγιά στο πλοίο φέρεται να βρίσκεται υπό έλεγχο, ενώ έχουν ξεκινήσει και ρίψεις νερού. Προς το παρόν οι δυνάμεις που επιχειρούν στην περιοχή δίνουν έμφαση στην εκκένωση του πλοίου, το οποίο όμως ταυτόχρονα ρυμουλκείται προς το Δυρράχιο.
       
      Στην επιχείρηση αεροδιακομιδής των επιβατών του Norman Atlantic συμμετέχουν, μεταξύ άλλων, δύο ελληνικά ελικόπτερα Super Puma. Εντολή να συνδράμει έχει λάβει από το πρωί και η φρεγάτα «Ναβαρίνο» του πολεμικού ναυτικού, ενώ δύο ελικόπτερα τύπου S-70 του ΠΝ απέτυχαν νωρίτερα να προσεγγίσουν το πλοίο, λόγω των καιρικών συνθηκών.
       
      Το πλοίο, το οποίο είχε ναυλώσει η ΑΝΕΚ από ιταλικό όμιλο, αναχώρησε από την Πάτρα με προορισμό την Ιταλία μέσω Ηγουμενίτσας, με 478 επιβάτες και 222 οχήματα. Από τα ξημερώματα πλέει ακυβέρνητο στη θαλάσσια περιοχή του Στενού του Οτράντο, βόρεια της Κέρκυρας, μετά από πυρκαγιά που ξέσπασε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία στο γκαράζ του πλοίου.
       

       
      Δείτε και ορισμένα video:
       

       
      https://www.youtube.com/watch?v=MDPDGsI3K5o
       
      https://www.youtube.com/watch?v=l8gKCsYyfag
       
      Πηγή:www.capital.gr
      Περισσότερα...

      7

    • georgegaleos

      Κάθε εργαζόμενος από τις 29 Δεκεμβρίου θα έχει πρόσβαση στο «ασφαλιστικό βιογραφικό» του μέσω του προσωπικού υπολογιστή του. Αριθμός ενσήμων, ενημέρωση για τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος, υπολογισμός του ύψους της σύνταξης, ακόμη και στις πιο σύνθετες περιπτώσεις διαδοχικής ασφάλισης, θα εμφανίζονται στην οθόνη με το πάτημα ενός πλήκτρου.
       
      Ανακοινώνοντας την έναρξη λειτουργίας του πληροφοριακού συστήματος «Άτλας» που προς το παρόν «κρατά» το ασφαλιστικό προφίλ από το 1994 έως σήμερα, για 5,35 εκατομμύρια ασφαλισμένους στη χώρα, ενώ μέχρι το τέλος του 2015 θα έχει ολοκληρωθεί το 100% της καταγραφής και για τα έτη πριν το 1994, ο υπουργός Γιάννης Βρούτσης μίλησε για ακόμη ένα «άθλο του υπουργείου Εργασίας που χαράζει με μια καθαρή διαχωριστική γραμμή το παρελθόν από το μέλλον της κοινωνικής ασφάλισης. Ένα, κατά γενική ομολογία, ουσιαστικό άλμα για την ποιότητα της καθημερινότητας του πολίτη».
       
      Κλικ στο www.atlas...
       
      Στην νέα ενιαία ψηφιακή πλατφόρμα έχουν συγκεντρωθεί περισσότερες από 22,8 δισεκατομμύρια ημέρες ασφάλισης, από την 1η-1-1994 μέχρι σήμερα, δίνοντας στο σύνολο των ασφαλισμένων εργαζόμενων της χώρας τη δυνατότητα να έχουν πρόσβαση μέσω ατομικών ψηφιακών λογαριασμών στο «ασφαλιστικό τους προφίλ».
       
      Οι ασφαλισμένοι αρκεί μόνο να επισκεφθούν την ηλεκτρονική διεύθυνσηwww.atlas.gov.gr να επιλέξουν «Ασφαλιστικό Βιογραφικό» και να καταχωρήσουν τους κωδικούς τους στο Τaxis και τον ΑΜΚΑ τους.
       
      Με τον τρόπο αυτό θα εμφανιστούν στην οθόνη τους συνοπτικά τα διαστήματα ασφάλισης σε κάθε φορέα και με την επιλογή εκτύπωση θα μπορούν να δουν αναλυτικά την πλήρη ανάλυση του χρόνου ασφάλισης.
       
      Έτσι, μεταξύ άλλων, μπορούν να εκτιμήσουν το συνολικό χρόνο ασφάλισης τους, να διαπιστώσουν έγκαιρα πιθανές ελλείψεις ή σημεία που χρήζουν διόρθωσης, αλλά και να παρακολουθούν κάθε μήνα την απρόσκοπτη ενημέρωση του λογαριασμού τους, όπως ανέφερε κατά τον χαιρετισμό του ο διευθύνων σύμβουλος της ΗΔΙΚΑ Χρήστος Χάλαρης.
       
      Ο Ενιαίος Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης συγκεντρώνει σήμερα δεδομένα με ποσοστό αξιοπιστίας άνω του 95% από το ΙΚΑ, τον ΟΑΕΕ, τον ΟΓΑ, το ΕΤΑΑ και τους 2 μεγαλύτερους τομείς του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, εξήγησε ο κ. Χάλαρης.
       
      Σύντομα θα ενταχθούν και το ΝΑΤ, οι υπόλοιποι τομείς του ΕΤΑΠ-ΜΜΕ και τα επικουρικά ταμεία, ενώ σταδιακά τα δεδομένα όλων των φορέων θα εμπλουτίζονται και για το διάστημα προ του 1994, πρόσθεσε. Σύμφωνα με τον υπουργό Εργασίας, η καταγραφή για τα έτη πριν το 1994 θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2015.
       
      Για όσα δεδομένα διαπιστώθηκαν προβλήματα αξιοπιστίας αυτά έχουν σημανθεί κατάλληλα και θα ακολουθήσει νέα επεξεργασία σε συνεργασία με τους αντίστοιχους φορείς εντός του Ιανουαρίου χωρίς να υπάρχει λόγος ανησυχίας για τους ασφαλισμένους, καθησύχασε ο κ. Χάλαρης.
       
      Ο Ενιαίος Ατομικός Λογαριασμός Ασφάλισης έχει αυτοτελώς μεγάλη προστιθέμενη αξία για τη διαρκή ενημέρωση των ασφαλισμένων και την έγκαιρη προετοιμασία τους καθώς πλησιάζουν στη σύνταξη, τόνισε ο Χρ.Χάλαρης.
       
      «Είναι επιπλέον όμως το υπόβαθρο για την ανάπτυξη προηγμένων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που σήμερα υλοποιούνται με πόρους του προγράμματος Ψηφιακή Σύγκλιση του ΕΣΠΑ και ολοκληρώνονται στο δεύτερο τρίμηνο του 2015. Μεταξύ αυτών η πλήρης μηχανογράφηση της απονομής σύνταξης με διαδοχική ασφάλιση καθώς και δεκάδων άλλων διατάξεων θεμελίωσης, η διασύνδεση των ταμείων για ηλεκτρονική πρόσβαση στο χρόνο ασφάλισης άλλου ταμείου, η διασύνδεση με άλλους φορείς της δημόσιας διοίκησης για αυτεπάγγελτη ηλεκτρονική αναζήτηση δικαιολογητικών που συνδέονται με επιδόματα στη σύνταξη» πρόσθεσε.
       
      Στην πλήρη του ανάπτυξη στο τέλος του 2015, το σύστημα 'ΑΤΛΑΣ' μπορεί να μετατρέψει την πλέον χρονοβόρα διοικητική διαδικασία της απονομής σύνταξης σε υπόθεση λίγων ημερών, τόνισαν ο υπουργός Γιάννης Βρούτσης και ο Χρήστος Χάλαρης.
       
      Έκδοση σύνταξης σε λίγες ημέρες στο τέλος 2015
       
      Στην πλήρη του ανάπτυξη στο τέλος του 2015, το σύστημα 'ΑΤΛΑΣ' μπορεί να μετατρέψει την πλέον χρονοβόρα διοικητική διαδικασία της απονομής σύνταξης σε υπόθεση λίγων ημερών, τόνισαν ο υπουργός Γιάννης Βρούτσης και ο Χρήστος Χάλαρης.
       
      Όπως δεσμεύθηκε ο υπουργός, εντός του 2015 θα ολοκληρωθεί και η δημιουργία του Ενιαίου Κέντρου Απονομής Συντάξεων, μέσω του οποίου θα εκδίδονται οι συντάξεις για όλα ανεξαιρέτως τα Ταμεία σε λίγες μόλις ημέρες.
       
      «Δεν πρέπει επίσης να ξεχνάμε ότι στο σύστημα «ΑΤΛΑΣ» οφείλεται και η οριστική κατάργηση της θεώρησης των βιβλιαρίων υγείας, καθώς το Εθνικό Μητρώο Δικαιούχων Περίθαλψης ενημερώνει on line τους παρόχους υγείας σε όλη την Ελλάδα για την ασφαλιστική ικανότητα του συνόλου των άμεσων και έμμεσων ασφαλισμένων της χώρας» πρόσθεσε ο υπουργός.
       
      «Με το σύστημα 'ΑΤΛΑΣ' κλείνει ένας ολοκληρωμένος κύκλος οργανωτικής ανασυγκρότησης, ένας κύκλος 'νοικοκυρέματος' του υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Πρόνοιας.
       
      Οι νέες πληροφοριακές υποδομές, όπως ο ΗΛΙΟΣ, η ΕΡΓΑΝΗ και τώρα ο ΑΤΛΑΣ, αποτελούν μια μοναδική παρακαταθήκη για το μέλλον του υπουργείου, αλλά και όλης της χώρας» είπε ο υπουργός επισημαίνοντας τη σημασία των συστημάτων αυτών για τη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος, την προάσπιση των εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των εργαζομένων, καθώς και τη στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας.
       
      Αργυρώ Τσατσούλη
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231373452
       
      https://www.atlas.gov.gr/ATLAS/Pages/Home.aspx
      Περισσότερα...

      17

    • Engineer

      Oμάδες εργασίας με αντικείμενο την ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων για τη βιώσιμη ανάδειξη και ανάπτυξη των πόλεων της Πάτρας, του 'Αργους, της Ελευσίνας και του Ηρακλείου - Κνωσού δημιουργούνται με πρωτοβουλία του ΥΠΕΚΑ, σε συνεργασία με το υπουργείο Πολιτισμού.
       
      «Η δράση περιλαμβάνει την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων αλλά και τη δημιουργία και ανάδειξη του συνδετικού αστικού ιστού, που βρίσκεται ανάμεσά τους, ενώ παράλληλα θα συμβάλλει στην ένταξή τους στην καθημερινή ζωή των πολιτών και των επισκεπτών», δήλωσε ο υπουργός ΠΕΚΑ Γιάννης Μανιάτης.
       
      Όπως έγινε γνωστό, οι κοινές αυτές ομάδες θα προωθήσουν για κάθε πόλη πρόγραμμα - πλαίσιο μελετών και έργων, κατ' αντιστοιχία με την ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας, ενώ η πρώτη συνάντηση πραγματοποιήθηκε ήδη υπό τον υπουργό ΠΕΚΑ, με στόχο να συζητηθούν και δρομολογηθούν οι απαραίτητες δράσεις.
       
      Ειδικότερα, οι προτεινόμενες δράσεις θα αφορούν στους ίδιους τους αρχαιολογικούς χώρους (καθορισμός ορίων & ζωνών προστασίας, τοποθέτηση περιφράξεων, επέκταση ανασκαφών όπου απαιτείται ή κατάχωση άλλων, αξιολόγηση της κατάστασης των μνημείων, προτάσεις συντήρησης και αποκατάστασης κλπ) αλλά και στον δημόσιο χώρο.
       
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, οι σχεδιασμοί προβλέπουν τη δημιουργία διαδρομών ή δικτύων πεζοδρόμων ή χώρων στάσης/θέασης/ανάπαυσης, επεμβάσεις στις όψεις κτηρίων, την απομάκρυνση διαφημιστικών πινακίδων, την κατάλληλη σήμανση με πληροφοριακές πινακίδες, την αποτύπωση ιχνών αρχαίων οδών και μνημείων στους υπό διαμόρφωση χώρους, καθώς επίσης και φυτεύσεις
       
      «Με πρότυπο την επιτυχημένη και αναγνωρισμένη διεθνώς περίπτωση της ενοποίησης αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας, θα προωθηθεί επεξεργασία και καταγραφή των επί μέρους χώρων, μνημείων και ιδιαίτερων πολεοδομικών χαρακτηριστικών της κάθε πόλης, με απόλυτο σεβασμό στην πολιστική μας κληρονομιά, με στόχο και τη μείωση της ενεργειακής σπατάλης και της υπερσυγκέντρωσης της αύξησης της θερμοκρασίας», όπως χαρακτηριστικά ανέφερε, καταλήγοντας στη δήλωσή του ο υπουργός ΠΕΚΑ.
       
      Πηγή: http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=379420&catID=14
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το μεγαλύτερο παγοδρόμιο του κόσμου άνοιξε στη Μόσχα, σε μια πόλη που οι καιρικές συνθήκες ευνοούν τη δημιουργία πάγου και οι πολίτες είναι εξοικειωμένοι με τα χειμερινά σπορ.
       
      Το παγοδρόμιο στο πάρκο VDNKh (Εθνική Έκθεση Οικονομικών Επιτευγμάτων) καταλαμβάνει έκταση 20.500 τετραγωνικών μέτρων και διαθέτει πίστες για όλα τα επίπεδα. Μπορεί να φιλοξενήσει ταυτόχρονα 4.500 επισκέπτες και περισσότερους από 20.000 την ημέρα.
       
      Αναμένεται το παγοδρόμιο να επισκεφτούν περισσότεροι από 1,5 εκατομμύρια επισκέπτες το διάστημα Δεκέμβριος 2014 – Μάρτιος 2015.
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://topontiki.gr/article/91180
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η επιβλαβής ακτινοβολία μιας τέτοιας έκρηξης δεν μπορεί να διαπεράσει την "ασπίδα" της γήινης ατμόσφαιρας, μπορεί όμως να δημιουργήσει προβλήματα σε δορυφόρους και συστήματα ραδιοεπικοινωνιών
       
      Την ισχυρή ηλιακή έκρηξη που σημειώθηκε στις 19 Δεκεμβρίου κατέγραψαν τα τηλεσκόπια της NASA και οι εικόνες είναι πανέμορφες!
       
      Η επιβλαβής ακτινοβολία μιας τέτοιας έκρηξης δεν μπορεί να διαπεράσει την "ασπίδα" της γήινης ατμόσφαιρας, ώστε να βλάψει τους ανθρώπους στην επιφάνεια του πλανήτη, ούτε θέτει σε κίνδυνο τους αστροναύτες στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Μπορεί όμως να δημιουργήσει προβλήματα στους δορυφόρους, τα συστήματα ραδιοεπικοινωνιών, το σύστημα GPS, καθώς επίσης και τα επίγεια δίκτυα ηλεκτρισμού.
       
      Τον Σεπτέμβριο, τα τηλεσκόπια της NASA κατέγραψαν μία ισχυρή ηλιακή καταιγίδα, την ισχυρότερη εδώ και αρκετά χρόνια.
       
      Οι ηλιακές εκλάμψεις κατατάσσονται σε τρεις κατηγορίες: C (οι πιο ασθενείς), M (μεσαίες) και Χ (ισχυρές). Η τωρινή Χ1.6, αν και ιδιαίτερα ισχυρή, απέχει πολύ από την «θηριώδη» Χ4.9, που είχε συμβεί στον Ήλιο φέτος τον Φεβρουάριο.
       

       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/environment/article/437569/eduposiako-video-tis-nasa-apo-ishuri-iliaki-ekrixi/
      Περισσότερα...

      0

    • Ροδοπουλος

      Απόδοση στα ελληνικά της συμμετοχής του Νόαμ Τσόμσκι στη συζήτηση "Μάθηση Δίχως Σύνορα", με τίτλο "Ο Σκοπός της Εκπαίδευσης" - The Purpose of Education - μια πρωτοβουλία του ιστότοπου Learning Without Frontiers.
       
      Η εκπαίδευση έχει πάρει δύο μορφές
       
      Η πρώτη σχετίζεται με το Διαφωτισμό, με υψηλότερο στόχο στη ζωή να αναζητάς και να δημιουργείς, να ερευνάς τα πλούτη του παρελθόντος, να προσπαθείς να εσωτερικεύεις να «μεταφέρεις» τη αναζήτηση, βοηθά τον κόσμο πώς να μαθαίνει μόνος του, εσύ ο μαθητής επιλέγεις τι θα κυριαρχήσει.
       
      Η δεύτερη έχει σχέση με την Κατήχηση, από μικρή ηλικία οι νέοι πρέπει να τοποθετούνται σε ένα πλαίσιο όπου θα εκτελούν αρκετά συγκεκριμένες οδηγίες.
       
      Tα σχολεία και τα πανεπιστήμια έπρεπε να αυξήσουν τα μέτρα έλεγχου, επαγγελματική κατάρτιση, επιβάλλοντας μεγαλύτερα χρέη για να τους αιχμαλωτίσουν στην συμμόρφωση
       

      Περισσότερα...

      38

    • Engineer

      Γήπεδα φαντάσματα παραμένουν για να θυμίζουν τις ένδοξες μέρες τους και περιμένουν να μάθουν τη μοίρα τους.
       
      ντικαθίστανται από νεότερα. Αυτό όμως δεν συμβαίνει πάντα. Υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις γηπέδων τα οποία παραμένουν στη θέση τους μέχρι να βρεθεί το τι θα γίνουν.
       
      Με αφορμή το στάδιο Pontiac Metropolitan Silverdome βρίσκαμε και ορισμένες άλλες περιπτώσεις γηπέδων τα οποία είτε θα γκρεμιστούν είτε περιμένουν να μάθουν τη μοίρα τους. Παλιά στάδια ομάδων και Ολυμπιακές εγκαταστάσεις βρίσκονται στη σχετική λίστα.
       
      Εμείς σας παρουσιάζουμε μόνο ορισμένες από αυτές τις περιπτώσεις:
       
      Dynamo Stadium (Ποδόσφαιρο)
       
      Ένα από τα πιο ιστορικά γήπεδα της Ρωσίας καθώς αποτέλεσε έδρα της Ντινάμο Μόσχας για ογδόντα χρόνια. Από το 2008 έχει εγκαταλειφθεί αλλά σύντομα θα δοθεί λύση. Το αρχικό πλάνο ήταν να γκρεμιστεί το 2011 αλλά τελικά αυτό θα γίνει σε λίγους μήνες για να κατασκευαστεί ένα νέο γήπεδο το οποίο και θα φιλοξενήσει αγώνες του Παγκοσμίου Κυπέλλου του 2018.
       

       
      Boothferry Park (Ποδόσφαιρο)
       
      Πλέον η Χαλ βρίσκεται στα μεγάλα σαλόνια του αγγλικού ποδοσφαίρου και το KC Stadium καλύπτει απόλυτα της ανάγκες της. Η παλιά της έδρα όμως παραμένει ακόμα εκεί παρά το γεγονός ότι μέρος του έχει γκρεμιστεί.
       

       
       
      Feethmas (Ποδόσφαιρο)
       
      Αποτέλεσε την έδρα της Ντάρλιγκτον για περισσότερα από εκατό χρόνια. Από το 2006 όμως είναι απλά ένα γήπεδο το οποίο μαραζώνει και η βλάστηση συνεχίζει να μεγαλώνει.

       
       
      Εθνικό στάδιο Βίλνιους (Ποδόσφαιρο)
       
      Αρκετές φορές έχει χρειαστεί να ανακατασκευαστεί το Εθνικό στάδιο στο Βίλνιους. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως όλα τα παλιά κτήρια έχουν γκρεμιστεί. Όπως θα δείτε και στην φωτογραφία που ακολουθεί έχει απομείνει ο σκελετός του κτηρίου.
       

       
       
      Βush stadium (Μπέιζμπολ)
       
      Αποτέλεσε έδρα για πολλές ομάδες μπέιζμπολ της Ιντιανάπολις. Τελευταία φορά που χρησιμοποιήθηκε ήταν το 1996 και έκτοτε έγιναν αρκετές προσπάθειες για την εκμετάλλευση του ακόμα και ως πάρκινγκ. Τελικά τίποτα από αυτά δεν προχώρησε και τώρα είναι ένας μεγάλος βοσκότοπος.
       

       

       
      Ολυμπιακοί αγώνες
       
      Σαράγιεβο (1984)
       
      Πολλά είναι τα παραδείγματα εγκαταστάσεων που φτιάχτηκαν για τους Ολυμπιακούς αγώνες και πλέον σαπίζουν. Ένα παράδειγμα αποτελούν αυτές του Σαραγιεβο.
       

       

       
       
      Κάλγκαρι (1988)
       
      Στον Καναδά μπορεί τα χειμερινά σπορ να ανθίζουν ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι όλες οι αθλητικές εγκαταστάσεις που φτιάχτηκαν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1988 συνεχίζουν να χρησιμοποιούνται αφού ορισμένες από αυτές παραμένουν εγκαταλελειμμένες.
       

       
       
      Αθήνα (2004)
       
      Για τους Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνα έχουμε γράψει πολλές φορές. Απλά για το συγκεκριμένο θέμα επιλέξαμε δύο φωτογραφίες από το γήπεδο του Μπιτς Βόλεϊ και από τις εγκαταστάσεις του κανόε καγιάκ.
       

       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://www.sport24.gr/Files/ta-ereipwmena-ghpeda-toy-kosmoy.3211204.html
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τις τελευταίες ημέρες πολλοί μηχανικοί που επισκέφθηκαν το mytee διαπίστωσαν ότι εκτός από την ετήσια εισφορά στο ΤΕΕ (50-65 €) έχουν χρεωθεί και με άλλο ένα ποσό για πρώτη φορά. Εύλογα αναρωτιόμαστε πως είναι δυνατόν να βάζει το ΤΕΕ καινούριες χρεώσεις στους συναδέλφους μέσα στην κρίση και με την κατάσταση που βιώνουμε ως μηχανικοί, με τις αυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές και την αδυναμία κάλυψης των υποχρεώσεών μας. Ο εκπρόσωπος της ΑΜΑΚ έβαλε το θέμα στην κεντρική Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Αθήνα, με διπλή παρέμβαση το Σάββατο και την Κυριακή, αφού στην πρώτη δεν πήρε καμιά απάντηση από τον πρόεδρο του ΤΕΕ Χ. Σπίρτζη.
       
      Διαμαρτυρηθήκαμε λοιπόν έντονα για την έξτρα αυτή χρέωση και ρωτήσαμε τον πρόεδρο του ΤΕΕ γιατί μπήκε τώρα μέσα στην κρίση. Θεωρούμε ότι είναι απαράδεκτο να προσπαθεί η Διοίκηση του ΤΕΕ να καλύψει τις ανάγκες του προϋπολογισμού του ΤΕΕ με νέα χαράτσια στους μηχανικούς.
       
      Η απάντηση του προέδρου ΤΕΕ Χ. Σπίρτζη ήταν ότι η Δ.Ε. εφάρμοσε μια παλιά υπουργική απόφαση που υποχρέωνε τους μηχανικούς μελετητές - εργολήπτες σε έξτρα εισφορά (όπως ίσχυε μέχρι τώρα για τις εταιρίες) γιατί αλλιώς θα κινδύνευαν να μπουν φυλακή τα μέλη της Διοικούσας (έλεος αυτός ο λαϊκισμός!!!).
       
      Είπε μάλιστα ότι δεν έπρεπε να παραπονούμαστε διότι αντικατέστησε το 2% υπέρ ΤΕΕ που καταργήθηκε! Φυσικά δεν απάντησε γιατί το εφάρμοσαν τώρα μέσα στην κρίση, ούτε είπε τίποτα για το ότι ουσιαστικά είναι κεφαλικός φόρος αφού τον πληρώνουν όσοι έχουν π.χ. μελετητικό πτυχίο ανεξάρτητα με το αν έχουν δουλειά ή όχι. Δηλαδή χρεώνουν ακόμη και τους άνεργους με μελετητικό πτυχίο!!!
       
      Οι Αυτόνομοι Μηχανικοί Ανατολικής Κρήτης θα επανέλθουν στο θέμα με πρόταση κατάργησης της εισφοράς αυτής στα όργανα του ΤΕΕ και καλούν και το ΤΕΕ / ΤΑΚ που δυστυχώς δεν έχει κάνει τίποτα ούτε για αυτό το θέμα, να αντιδράσει επιτέλους και να συμβάλει στην προσπάθειά μας να στηρίξουμε τους συναδέλφους.
       
      Πηγή: http://www.amak.gr/index.php/drasi-amak/817-neo-xaratsi-stous-mixanikoys-apo-to-tee-i-amak-antidra#sthash.3pcRlVVk.LyYsD0iO.dpuf
      Περισσότερα...

      29

    • Engineer

      Μέχρι το τέλος του χρόνου, οι ασφαλισμένοι όλων των ασφαλιστικών ταμείων θα έχουν πρόσβαση με ένα κλικ σε 147 δισεκατομμύρια ασφαλιστικές ώρες, 20 χρόνια εργασίας και ασφάλισης.
       
      Το «ασφαλιστικό βιογραφικό» θα τεθεί σε εφαρμογή τις επόμενες ημέρες, προκειμένου όλοι οι εργαζόμενοι της χώρας να παρακολουθούν τον ασφαλιστικό τους βίο, μόνο με τη χρήση ενός υπολογιστή.
      Μέχρι το τέλος του χρόνου θα ανέβουν στο σύστημα τα τελευταία 20 ασφαλιστικά χρόνια, ενώ μέχρι το τέλος του 2015 εκτιμάται ότι θα έχει ψηφιοποιηθεί το σύνολο των ωρών ασφάλισης όλων των ασφαλισμένων.
       
       
       
      Βάσει του προγραμματισμού του υπουργείου Εργασίας, οι ασφαλισμένοι θα μπορούν ακόμη και από το σπίτι τους να παρακολουθούν την καταγραφή των ενσήμων τους, να βγάζουν σύνταξη με ένα κλικ και να εξασφαλίζουν πρόσβαση σε παροχές από τα ασφαλιστικά Ταμεία. Στους νέους «ψηφιακούς λογαριασμούς ασφάλισης» έχουν, σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», ενσωματωθεί ήδη πάνω από 20 δισεκατομμύρια ημέρες ασφάλισης, από το 1994 μέχρι σήμερα. Με τη νέα αυτή εφαρμογή επιτυγχάνεται άμεσα η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, η ταχύτερη και καλύτερη εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων, η εξάλειψη φαινομένων παραβατικότητας, αλλά και η εξοικονόμηση πόρων σε μία κρίσιμη εποχή για τα ασφαλιστικά Ταμεία.
       
      Ήδη, από την αρχή του 2014, μέσω του συστήματος «Άτλας» οι ατομικοί λογαριασμοί ασφάλισης κάθε εργαζομένου-ασφαλισμένου ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο, ανά μήνα. Τα ασφαλιστικά Ταμεία αποστέλλουν ηλεκτρονικά στην εταιρεία πληροφορικής των Ταμείων «ΗΔΙΚΑ Α.Ε.» όλα τα νέα στοιχεία του χρόνου ασφάλισης και των εισφορών που καταβάλλονται.
       
      Το επόμενο βήμα για την πλήρη μηχανοργάνωση του ασφαλιστικού συστήματος της χώρας έγινε τον Ιούνιο, όταν καταργήθηκε η υποχρέωση θεώρησης των βιβλιαρίων υγείας. Η επιβεβαίωση της ασφαλιστικής ικανότητας πραγματοποιείται πλέον ηλεκτρονικά, μέσω του Διαδικτύου με το σύστημα «Άτλας», από τους ίδιους τους παρόχους υγείας.
      Από τις επόμενες ημέρες, σύμφωνα με τα όσα έχει εξαγγείλει ο υπουργός Εργασίας, Γιάννης Βρούτσης, οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να βλέπουν στον υπολογιστή τους τα στοιχεία ασφάλισής τους από την 1η Ιανουαρίου 1994 και μετά. Πρόκειται για περισσότερες από 29 δισεκατομμύρια ψηφιοποιημένες ημέρες ασφάλισης, με στόχο μέσα στον επόμενο χρόνο η διαδικασία να ολοκληρωθεί για το σύνολο του εργασιακού βίου όλων των ασφαλισμένων. Στον νέο «ψηφιακό ατομικό λογαριασμό» συγκεντρώνεται για πρώτη φορά η ασφαλιστική ιστορία του κάθε εργαζομένου, δημιουργώντας ένα «ασφαλιστικό βιογραφικό». Στην πράξη, οι ασφαλισμένοι θα μπορούν να επισκέπτονται την ειδική ιστοσελίδα του υπουργείου Εργασίας και με έναν προσωπικό κωδικό θα μπορούν να μάθουν τον ακριβή αριθμό των ενσήμων τους και θα ενημερώνονται ηλεκτρονικά μόλις φτάσει η ώρα της συνταξιοδότησής τους.
       
      Ο «ψηφιακός λογαριασμός ασφάλισης» θα είναι μοναδικός για κάθε έναν από το σύνολο των ασφαλισμένων της χώρας, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία εθνικού μητρώου εργοδοτών, προκειμένου να χορηγείται ηλεκτρονικά η ασφαλιστική ενημερότητα.
       
      Στόχος του υπουργείου Εργασίας είναι να αντιμετωπιστούν οι καθυστερήσεις στην απονομή των συντάξεων, κυρίως στην περίπτωση της διαδοχικής ασφάλισης, καθώς σήμερα η έκδοση της συνταξιοδοτικής απόφασης μπορεί να καθυστερήσει από 2 έως και 4 χρόνια.
      Βάσει του σχεδιασμού, από το καλοκαίρι του 2015 και μετά, το όνειρο για έκδοση συντάξεων σε μία μέρα, με ένα κλικ, θα μπορεί να γίνει πραγματικότητα. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα μπει οριστικό τέλος σε περιπτώσεις χορήγησης συντάξεων από τα ταμεία με πλαστές βεβαιώσεις, αλλά και εικονικούς χρόνους ασφάλισης, ενώ θα απελευθερωθεί χρόνος προκειμένου οι εργαζόμενοι στα Ταμεία να είναι πιο αποτελεσματικοί σε άλλες υπηρεσίες.
       
      Στο παρελθόν, ο κ. Βρούτσης είχε χαρακτηρίσει τη δημιουργία του νέου συστήματος ως τη σημαντικότερη μεταρρύθμιση που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στο πεδίο της κοινωνικής ασφάλισης, σύμφωνα με την «Καθημερινή».
       
      Περισσότερα: Δείτε με ένα κλικ πόσα ένσημα έχετε στα ταμεία | E-Radio.gr Daily
      Περισσότερα...

      17

    • Engineer

      Τα παγκόσμιο αιολικό δυναμικό, όπως το υπολογίζουν οι υπάρχουσες μελέτες, θα μπορούσε να καλύψει από τρεις έως τέσσερεις φορές τις παγκόσμιες ενεργειακές ανάγκες όπως υποστηρίζει η Παγκόσμια Ένωση Αιολικής Ενέργειας (World Wind Energy Association-WWEA).
      H Τεχνική Επιτροπή της Ένωσης επισημαίνει ότι το παγκόσμιο αιολικό δυναμικό υπολογίζεται στα 95 εκατ. Μεγαβάτ MW ή 95 Τεραβάτ, την ώρα που η τρέχουσα παγκόσμια ζήτηση για ενέργεια ανέρχεται σε 100.000 Τεραβατώρες.
      Ωστόσο, η ένωση τονίζει ότι η εγκατάσταση αιολικής ενέργειας σε αυτή την τεράστια κλίμακα εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων όπως η έξυπνη ενσωμάτωση στις δίκτυα παροχής ενέργειας, ο συνδυασμός με άλλες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η ανάπτυξη λύσεων αποθήκευσης ενέργειας και η έξυπνη διαχείριση της ενεργειακής κατανάλωσης.
       
      Τις προκλήσεις αυτές θα θίξει επικείμενη μελέτη της WWEA που αναμένεται σύντομα.
       
      Όπως σχολιάζει ο Δρ Τζάμι Χοσσαΐν, πρόεδρος της Τεχνικής Επιτροπής της WWEA, «κατά την αξιολόγηση του παγκόσμιου δυναμικού αιολικής ενέργειας έγινε επεξεργασία διαφόρων δεδομένων, πληροφοριών και μελετών που έχουμε λάβει κατά καιρούς. Ωστόσο, όλες καταλήγουν στο ίδιο συμπέρασμα. Είτε πρόκειται για τα αιολικά της Γερμανίας, αναφέρει το econews, είτε των ΗΠΑ, είτε της Ρωσίας, της Κίνας ή του Καναδά, η τάξη μεγέθους φαίνεται να είναι η ίδια και η μία μελέτη επιβεβαιώνει τις υπόλοιπες. Επίσης, η έκθεση παρουσιάζει μια ολική άποψη για τις πρακτικές αξιολόγησης των αιολικών πόρων».
       
      Από την πλευρά του ο Στέφαν Γκσένγκερ, Γενικός Γραμματέας της WWEA, τονίζει ότι «η νέα έκθεση της υπογραμμίζει για μια ακόμη φορά ότι δεν υπάρχει έλλειψη ενέργειας στον πλανήτη μας. Μπορούμε να πούμε ξεκάθαρα ότι διαθέτουμε πληθώρα αιολικής ενέργειας, αν και μερικά από τα στοιχεία της μελέτης είναι μάλλον συντηρητικά”.
       
      “Εκτός από τα αιολικά, επίσης, τα φωτοβολταϊκά, τα υδροηλεκτρικά, τα γεωθερμικά και η βιοενέργεια μπορούν να συμβάλλουν στην ενεργειακή τροφοδοσία της ανθρωπότητας- έτσι ο συνδυασμός διαφόρων τεχνολογιών ΑΠΕ καθιστά πιο εύκολη την ικανοποίηση της ζήτησης για ενέργεια” προσθέτει.
       
      “Όσον αφορά στο κόστος, η αιολική ενέργεια μπορεί από σήμερα να αποδειχθεί ανταγωνιστικότερη τόσο από τα ορυκτά καύσιμα όσο και από την πυρηνική ενέργεια”.
       
      “Βασικότερη πρόκληση εξακολουθεί να αποτελεί το ρυθμιστικό πλαίσιο της παγκόσμιας ενεργειακής αγοράς, ώστε αυτό το πλεόνασμα καθαρής ενέργειας να χρησιμοποιηθεί προς όφελος της ανάπτυξης της ανθρωπότητας, του κλίματος και του περιβάλλοντος γενικότερα” καταλήγει.
       
      Πηγή: http://www.protothema.gr/environment/article/435627/i-aioliki-energeia-borei-moni-tis-na-uperkalupsei-tin-pagosmia-zitisi/
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Να μην είναι «ευνουχισμένοι» οι δήμαρχοι, αλλά να κατέχουν έχουν εξουσίες, ζήτησαν οι Γιώργος Καμίνης και Γιάννης Μπουτάρης. Με το βλέμμα στραμμένο στην ανάπτυξη και στην ανταγωνιστικότητα παρουσίασαν, σε εκδήλωση στον Ιανό την Κυριακή, τις προτάσεις τους.
       
      Με αφορμή την ένταξη Αθήνας και Θεσσαλονίκης στο δίκτυο των «100 Resilient Cities», που υποστηρίζονται από το Ίδρυμα Rockefeller, μίλησαν για τις προκλήσεις με τις οποίες καλούνται να έρθουν αντιμέτωποι τα επόμενα χρόνια, αλλά και για τις πρωτοβουλίες που θα πρέπει να αναπτύξουν.
       
      Ως βασικό αγκάθι του δήμου Αθηναίων ο Γ. Καμίνης χαρακτήρισε τα περιβαλλοντολογικά ζητήματα και την ανεργία, ενώ ο κ.Μπουτάρης έθεσε το κυκλοφοριακό θέμα στον προβληματικό «καμβά».
       
      Ο δήμαρχος της Αθήνας, κ.Καμίνης, ανέδειξε ως έναν από τους βασικούς στόχους του δήμου την πεζοδρόμηση και την απόκτηση πρασίνου. Ακόμη, δήλωσε ότι η πόλη πρέπει να γίνει πιο ανταγωνιστική, «να είναι μια ευρωπαϊκή πόλη».
       
      Ο κ.Καμίνης, μέσα στο αναπτυξιακό πλαίσιο ενέταξε και τη μικρής κλίμακας πεζοδρόμηση, που θα πραγματοποιείται μετά από συνομιλίες με κατοίκους και καταστηματάρχες.
       
      Δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη «γιγάντωση του μεταναστευτικού ρεύματος» που εισρέει στην Αθήνα. Δεν ανέδειξε, όμως, την ανύψωση των τειχών ως λύση. Απεναντίας είπε: «Να δούμε τον μετανάστη ως πλούτο και επένδυση και όχι φοβικά».
       
      Μέσα στους μελλοντικούς στόχους, ο δήμαρχος της Θεσσαλονίκης, κ.Μπουτάρης ξεχώρισε τη δημιουργία τραμ, τη λειτουργικότητα των μέσων συγκοινωνίας και την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου της πόλης. Έκανε λόγο και για πανεπιστήμια που θα ανοίγουν τις «πύλες» τους όχι μόνο σε έλληνες, αλλά και σε ξένους σπουδαστές, τονίζοντας έτσι τη σημαντική θέση της Θεσσαλονίκης στα Βαλκάνια.
       
      Τόνισε για ακόμη μια φορά τη σημασία που έχει η ανάδειξη της εβραϊκής ιστορίας στη Θεσσαλονίκη, και δήλωσε: «Είναι υποχρέωσή μας να μη σβήσουμε την εβραϊκή μας ταυτότητα».
       
      Σχολιάζοντας την επικρατούσα πολιτική κατάσταση μίλησε για «αποθέωση της βλακείας», και προέταξε το συναινετικό δρόμο, κατά τον οποίο οι κ.κ. Σαμαράς και Τσίπρας θα έπρεπε να κυβερνήσουν από κοινού για ένα μικρό χρονικό διάστημα, ως λύση.
       
      Ο Γιώργος Καμίνης με τη σειρά του μίλησε για «τύφλα που μας οδηγεί στην καταστροφή».
       
      Και οι δύο δήμαρχοι επισήμαναν την αναγκαιότητα παροχής περισσότερων εξουσιών στην τοπική αυτοδιοίκηση. «Οι δήμοι είναι ευνουχισμένοι», τόνισε ο κ. Μπουτάρης, ενώ ο κ. Καμίνης προέβαλε τη ρευστότητα του πολιτικού σκηνικού ως αγκάθι για την επίτευξη των δημοτικών στόχων.
       
      Χαρακτήρισε, δε, το δήμο Αθηναίων ως το χειρότερο δείγμα Δημόσιας Διοίκησης, όπου δεν εφαρμόστηκε το ΑΣΕΠ, και μίλησε για την αναγκαιότητα δημιουργίας συνθηκών ανάπτυξης.
       
      «Η πόλη δοκιμάζεται», προσέθεσε, και μέσα στο ταμπλό των πρωτοβουλιών ο κ. Καμίνης ενέταξε τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων και τη δημιουργία δρόμων ήπιας κυκλοφορίας για να μπορούν να μετακινούνται πιο εύκολα τα άτομα με αναπηρία.
       
      Ακόμη, πρότεινε να καθορίζεται από τη δημαρχία το ύψος του φόρου ακινήτων (όχι του ΕΝΦΙΑ).
       
      Περνώντας στο θέμα του στολισμού, για το οποίο δέχθηκε και αρνητικές κριτικές, είπε: «Ίσως δεν έπρεπε να το κάνω», ενώ μιλώντας για το Μετρό Θεσσαλονίκης εστίασε στα μνημεία που θα αναδειχθούν από τις ανασκαφές.
       
      «Δεν θα αλλάξουμε τους δρόμους, αλλά δεν μπορούμε να αγνοήσουμε την ιστορική μνήμη», δήλωσε ο ακόμη ο κ.Μπουτάρης, ενώ αναφερόμενος στην Οδό Τσιμισκή, είπε ότι δεν θα αλλάξει η ονομασία, αλλά ότι θα αναγράφεται και εκείνη που κατείχε στο παρελθόν ο δρόμος.
       
      Την κοινωνική εργασία πρότεινε ο κ.Μπουτάρης ως μέθοδο τιμωρίας, ενώ ο κ. Καμίνης είπε ότι δεν αρκεί μόνο η αστυνόμευση.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/28166-%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%85%CF%84%CE%AC%CF%81%CE%B7%CF%82-%CE%B6%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%83%CF%8C%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%B5%CE%BC%CE%B2%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%80%CF%8C%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CF%82
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Νόμιμο κρίνεται το Προεδρικό Διάταγμα για την ηλεκτρονική ταυτότητα των κτιρίων που θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στο 2015.
       
       
      Το Ε΄ Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), με την υπ΄ αριθμ. 298/2014 γνωμοδότησή του, έδωσε το πράσινο φως αλλά έκανε παράλληλα τρεις παρατηρήσεις, αρκετές νομοτεχνικού περιεχομένου.
       
      Η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου προβλέπει την πλήρη καταγραφή όλων των ακινήτων της χώρας στην πραγματική τους κατάσταση. Με απλά λόγια θα δημιουργηθεί ένα ηλεκτρονικό περιουσιολόγιο που θα καταγράφονται εκεί όλες οι αλλαγές που συμβαίνουν στα κτίρια, όπως π.χ. αύξηση των τετραγωνικών μέτρων, νομιμοποίηση χώρων, διάφορες εργασίες. Ετσι η πολιτεία θα γνωρίζει κάθε στιγμή ποια ακίνητα υπάρχουν στην Ελλάδα και σε τι κατάσταση βρίσκονται ενώ την ευθύνη για τη δήλωση θα φέρουν οι μηχανικοί.
       
      Το Ε΄ Τμήμα του ΣτΕ αναφέρει ότι ναι μεν στο σχέδιο διατάγματος προβλέπεται η επιβολή προστίμων στους παραβάτες, αλλά δεν διευκρινίζεται το πρόσωπο στο οποίο θα επιβάλλεται το πρόστιμο, καθώς το πρόστιμο μπορεί να επιβληθεί ακόμη και σε βάρος του προσώπου που συμπλήρωσε ψευδώς τα στοιχεία της ταυτότητας του κτιρίου, όπως είναι ο μηχανικός.
       
      Στη γνωμοδότηση υπογραμμίζεται ακόμη ότι για τα προβλεπόμενα πρόστιμα (από 2.000 έως 20.000 ευρώ) από το επίμαχο διάταγμα δεν υπάρχουν κριτήρια για την κλιμάκωσή τους. Δηλαδή, δεν καθορίζεται το ύψος του προστίμου ανάλογα με την παράβαση, αλλά απλώς προβλέπεται η επιβολή προστίμου.
       
      Επίσης, αναφέρεται ότι πρέπει να διευκρινιστεί εάν έχει εκδοθεί ή όχι η προβλεπόμενη από το άρθρο 3 του νόμου 4178/2013 (αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης − περιβαλλοντικό ισοζύγιο) υπουργική απόφαση, καθώς από τα στοιχεία που συνοδεύουν το διάταγμα δεν προκύπτει αυτό. Αφού διευκρινιστεί στη συνέχεια ανάλογα να διατυπωθεί η σχετική παράγραφος του άρθρου 6 του εν λόγω διατάγματος.
       
      Σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, η ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου (δημόσιου και ιδιωτικού) αποτελεί τη βάση της ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών, ενώ απαιτείται ακόμη για τις περιπτώσεις μεταβίβασης, έκδοσης έγκρισης δόμησης ή εργασιών μικρής κλίμακας για οποιοδήποτε ακίνητο.
       
      Υπενθυμίζεται ότι εδώ και μερικούς μήνες έχει ξεκινήσει πιλοτικά η εφαρμογή της ηλεκτρονικής έκδοσης των οικοδομικών αδειών, το πρώτο βήμα για το ηλεκτρονικό «φακέλωμα» των κτιρίων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/%C2%ABPrasino%C2%BB_gia_tin_ilektroniki_tautotita_ton_ktirion_me_treis_asteriskous/#.VJka-XCH0
      Περισσότερα...

      4

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.