Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • stathis.mp

      Με μάστερ θα ισοδυναμούν τα πτυχία που χορηγούν τα Πολυτεχνεία, οι Πολυτεχνικές και Γεωπονικές Σχολές ύστερα από ενιαίες και αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές, εφόσον περάσει διάταξη που μελετά το υπουργείο Παιδείας. Η διάταξη πρόκειται να συμπεριληφθεί σε πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία, σύμφωνα με Τα Νέα.
       
      Για το θέμα αυτό ο υπουργός Παιδείας, Αριστείδης Μπαλτάς, συναντήθηκε προ ημερών με την αντιπρόεδρο του ΤΕΕ και πρώην αντιπρύτανη του Ε.Μ. Πολυτεχνείου, Τώνια Μοροπούλου, η οποία επανέφερε το αίτημα των Πολυτεχνείων της χώρας, να θεσμοθετηθούν αδιάσπαστες πενταετείς σπουδές που θα οδηγούν σε μάστερ πλάι στις διασπασμένες (σε τρία χρόνια για πτυχίο και 1-2 ακόμη για μάστερ) που παρέχουν αγγλοσαξονικές Σχολές Μηχανικών.
       
      Πηγή :Εφημερίδα Αυγή
      Περισσότερα...

      291

    • Engineer

      Η Εγκύκλιος 6/2015 του Υπουργείου Υποδομών ενημερώνει ότι δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 330 Β/10-3-2015 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού με τίτλο «Μετάθεση της ημερομηνίας έναρξης της χρήσης του ΕΣΗΔΗΣ για δημόσιες συμβάσεις μελετών και εκτέλεσης έργων», που αναφέρει ότι μετατέθηκε η ημερομηνία για την έναρξη των ηλεκτρονικών δημοπρατήσεων, όσον αφορά όλους τους φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης για τις δημόσιες συμβάσεις εκτέλεσης έργων για την 1-12-2015 και για όλους τους φορείς της Γενικής Κυβέρνησης για τις δημόσιες συμβάσεις μελετών για την 1-7-2015.
       
      Επισημαίνεται ότι στο άρθρ. 201 Ν. 4281/2014 (ΦΕΚ 160 Α/2014) οριζόταν ότι οι ηλεκτρονικές δημοπρασίες για τα έργα για τους φορείς της Κεντρικής Κυβέρνησης άρχιζαν την 1-1-2015 ενώ για το σύνολο του δημοσίου τομέα την 1-12-2015.
       
      Μετά την ως άνω υπουργική απόφαση μετατίθεται η έναρξη ισχύος των ηλεκτρονικών δημοπρατήσεων για όλους τους φορείς που δημοπρατούν δημόσια έργα για την 1-12-2015.
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=1883:6-2015&catid=94:2013-03-31-19-07-28&Itemid=520&lang=el
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο τέλος Δεκεμβρίου πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όλα τα έργα που έχουν ενταχθεί στις χρηματοδοτήσεις του ΕΣΠΑ, διευκρίνισε ο υπουργός Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού. Ο Γ. Σταθάκης προανήγγειλε ότι ώς το τέλος του μήνα θα έχουν οριστικοποιηθεί οι κατάλογοι με τις απεντάξεις έργων, οι οποίοι θα περιλαμβάνουν αυτά που δεν έχουν δρομολογηθεί, ενώ θα γίνει προσπάθεια να απορροφηθούν τα δεσμευμένα κονδύλια σε άλλα προγράμματα ώστε να μη χαθούν πολύτιμοι πόροι για τη χώρα μας. Αφησε όμως «παράθυρο» για έργα-γέφυρες που θα συνεχιστούν στο νέο πρόγραμμα της περιόδου 2014-2020, το οποίο ακόμη δεν έχει οριστικοποιηθεί.
       
      Η προηγούμενη κυβέρνηση έχει υποβάλει ένα μεγαλεπήβολο πακέτο 147 έργων με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 40 δισ. ευρώ, το οποίο όμως χρειάζεται «κούρεμα» για να μπορεί να χρηματοδοτηθεί από κοινοτικά προγράμματα, που είναι σαφώς λιγότερα σε σχέση με το ΕΣΠΑ για τους τομείς των έργων. Θα γίνει προσπάθεια να ενταχθούν στο περίφημο πακέτο Γιούνκερ των 2 τρισ. ευρώ, που δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί.
       
      Οι ανακοινώσεις έγιναν κατά τη συνάντηση του Γ. Σταθάκη με τη νέα διοίκηση του ΣΑΤΕ, του φορέα των περίπου 800 μικρών και μεσαίων εργολάβων. Εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την αναβολή ώς το τέλος του 2015 της εφαρμογής του νόμου 4281/2014, για τον οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση δεν είχε εκδώσει τους εφαρμοστικούς νόμους και τα διατάγματα. Ζήτησαν όμως να γίνουν ριζικές αλλαγές ώστε να ενσωματωθούν οι νέες κοινοτικές οδηγίες για την παραγωγή δημοσίων έργων.
       
      ● Με αποφάσεις του Γ. Σταθάκη μετατέθηκαν για τον Ιούλιο οι δημοπρατήσεις δύο έργων, της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας και της νέας εθνικής οδού Ελευσίνας-Θήβας-Υλίκης, που είχαν οριστεί για τις 31 Μαρτίου, έπειτα από πολλές αναβολές. Διαβεβαίωσε όμως τους φορείς της Δυτικής Ελλάδας ότι θα προχωρήσει η δημοπράτηση της Πατρών-Πύργου, για την οποία έχουν δεσμευτεί κοινοτικοί πόροι ύψους 100 εκατ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/arthro/parathyro-gia-erga-gefyres-sto-neo-programma-espa-2014-2020
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Από τη Δευτέρα έως τον Οκτώβριο του 2016 θα διαρκέσουν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Πειραιά λόγω εργασιών για το τράμ.
       
      Αναλυτικά, η ανακοίνωση της αστυνομίας αναφέρει:
       
      «Λόγω εργασιών κατασκευής τροχιόδρομου του ΤΡΑΜ θα πραγματοποιηθούν οι παρακάτω προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις των οχημάτων στις κατωτέρω οδούς, περιοχής Δήμου Πειραιώς, κατά το χρονικό διάστημα από 30-3-2015 έως και 30-9-2016, καθ' όλη τη διάρκεια του 24ωρου, ως εξής:
       
      Τμηματική διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην αριστερή λωρίδα της οδού Εθνάρχου Μακαρίου, από το ύψος της συμβολής της με την οδό Καραολή Δημητρίου, μέγιστου μήκους 300μ., ρεύμα κυκλοφορίας προς Πειραιά.
       
      Πλήρης διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων, με εξαίρεση τα οχήματα των Μ.Μ.Μ., στον συνδετήριο κλάδο εξόδου της οδού Εθν. Μακαρίου προς την οδό Μ. Ασίας, ρεύμα κυκλοφορίας προς Πειραιά.
       
      Κατά την ανωτέρω διακοπή η κυκλοφορία των οχημάτων θα πραγματοποιείται δεξιά από την Καρ. και Δημητρίου.
       
      Τμηματική διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στον συνδετήριο κλάδο της οδού Εθν. Μακαρίου με την οδό Παναγίας Μυρτιδιώτισσας, 2,85μ. από το αριστερό άκρο του οδοστρώματος, μέγιστου μήκους 90μ., ρεύμα κυκλοφορίας προς Μικρολίμανο.
       
      Τμηματική διακοπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στη δεξιά λωρίδα της Λ. Ποσειδώνος - Μ. Ασίας, στο τμήμα της μεταξύ των οδών Ζερβού και Γρ. Λαμπράκη, ρεύμα κυκλοφορίας προς Πειραιά.
       
      Κατά την ανωτέρω διακοπή η έξοδος της Μ. Ασίας προς την οδό Πειραιώς θα παραμείνει ανοιχτή.
       
      Περαιτέρω και στο πλαίσιο των ανωτέρω εργασιών, θα πραγματοποιηθούν και οι κάτωθι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις:
       
      Καθορισμός ανώτατου ορίου ταχύτητας, σε σαράντα (40) χλμ/ώρα, στην περιοχή των έργων και κατά τη διάρκεια εκτέλεσης αυτών.
       
      Απαγόρευση του προσπεράσματος επί των οδών Εθν. Μακαρίου και Λ. Ποσειδώνος - Μ. Ασίας.
       
      Παρακαλούνται οι οδηγοί των οχημάτων να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά την διέλευσή τους από τα σημεία των εργασιών και να ακολουθούν την υπάρχουσα οδική σήμανση».
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/123257/apo-ayrio-mehri-kai-ton-septemvrio-toy-2016-ergasies-ston-peiraia-logo-tram-poies-tha#.VRgPfalO7Pw.facebook
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Κάποια στιγμή, όλοι οι πιλότοι της πολεμικής αεροπορίας αφήνουν την θεωρία για να εκπαιδευτούν εμπλεκόμενοι σε εικονικές αερομαχίες και εικονικές προσβολές στόχων.
      Kανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει την αρτιότητα της εκπαίδευσης και την ετοιμότητα των πιλότων της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας και τις Μοίρες όπως είναι οι 337 Μοίρα Παντός Καιρού "Φάντασμα", 343 Μοίρα "Αστέρι", 340 Μοίρα "Αλεπού", 331 Μοίρα Παντός Καιρού "Θησέας" και 332 Μοίρα Παντός Καιρού "Γεράκι". Στα χέρια των πιλότων μας όμως βρίσκονται ως αιχμή του δόρατος αεροσκάφη τύπου F-16 C/D Block 52+, F-16C/D Block 50, F-16C/D Block 30, Mirage 2000-5 Mk2 και Mirage 2000BG/EG, τα οποία ενδεχομένως σε λίγο καιρό θα αρχίσουν να δείχνουν την ηλικία τους απέναντι σε αεροσκάφη πιο σύγχρονης τεχνολογίας.
       
      Η USAF, από την άλλη, η πολεμική αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών, ετοιμάζεται να βάλει σε εφαρμογή ένα νέο πρόγραμμα εκπαίδευσης των πιλότων της, στο οποίο θα χρησιμοποιούνται αυτόνομοι στόχοι που θα βασίζονται στο F-16.
      Η USAF είχε επιλέξει να χρησιμοποιεί F-4 Phantom II (QF-4) ως ιπτάμενους στόχους για τους εκπαιδευόμενους, αλλά σήμερα, τέτοια αεροσκάφη δεν μπορούν να εκπληρώσουν τον σκοπό τους, αφού δεν μπορούν να συγκριθούν με τα σύγχρονα F-16 C/D, F-22A Raptor και F-35A Lightning II.
       
      Έτσι, η Boeing παρέδωσε το πρώτο από τα 126 συνολικά QF-16 drones που θα βρίσκονται στην βάση Tyndall στην Florida, και τα οποία αναμένεται να βοηθήσουν σημαντικά στην εκπαίδευση των πιλότων της USAF. Αυτή την περίοδο η εταιρεία ολοκληρώνει τις δοκιμές στα πέντε πρώτα QF-16, ως μέρος της αρχικής προ-παραγωγής, και μέχρι τον Οκτώβριο, θα έχει παραδώσει το σύνολο του εξοπλισμού. Αυτό που είναι αξιοσημείωτο, και που κυρίως θέλουμε να σταθούμε, είναι το επίπεδο που έχει φτάσει η τεχνολογία στα μη-επανδρωμένα αεροσκάφη, αφού στην ουσία, έχουμε να κάνουμε με ένα κανονικό F-16 που απλώς... πετάει μόνο του (Full Scale Aerial Target), και με την βοήθεια βεβαίως κάποιου πιλότου που βρίσκεται σε εξομοιωτή/ κέντρο ελέγχου στο έδαφος.
       
      Το πρώτο από τα 126 συνολικά QF-16 που θα παραλάβει η USAF πέταξε από την αεροπορική βάση Tyndall έως στον Κόλπο του Μεξικού και κατά την διάρκεια της πτήσης, έφτασε σε ύψος 12,2 χιλιομέτρων και "έπιασε" ταχύτητες 1,47 Mach (1800km/h) ενώ σε σειρά ελιγμών, οι επιταχύνσεις έφτασαν τουλάχιστον τα 7G (είναι 9G capable πάντως), ολοκληρώνοντας με επιτυχία το πρώτο δοκιμαστικό τεστ.
       

       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/%CF%80%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82/%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B7-%CF%80%CF%84%CE%AE%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BC%CE%B7-%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B4%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF%CF%85-qf-16-%CF%84%CE%B7%CF%82-usaf-r8862
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ούτε νερό, ούτε ειδικός αφρός! Απλά ένα ειδικά σχεδιασμένο πρωτότυπο που εκπέμπει ήχο στην κατάλληλη συχνότητα ώστε να σβήνει η φωτιά.
       
      Φαντάσου το μόνο που χρειαζόσουν στο σπίτι για να σβήσεις μια απρόσμενη φωτιά να ήταν το ηχείο του ηχοσυστήματός σου. Η ιδέα πως τα ηχητικά κύματα θα μπορούσαν να σβήνουν πύρηνες φλόγες δεν είναι καινούρια. Για πρώτη φορά όμως, δύο επιστήμονες του Πανεπιστημίου Τζορτζ Μέισον κατάφεραν να φτιάξουν μια τέτοια συσκευή που μεταφέρεται στην παλάμη του ενός χεριού.
       
      Άμεσα σκέφτεται κανείς πως βάζοντας στο Play το λατρεμένο του συγκρότημα θα έχει και διασκέδαση και πυροπροστασία. Όμως οι Βιετ Τραν μηχανικός υπολογιστών και Σεθ Ρόμπερτσον ηλεκτρολόγος μηχανολόγος δοκίμασαν μια μουσική μελωδία, χωρίς αυτή να έχει αποτέλεσμα. Αντίθετα μια πολύ χαμηλή συχνότητα, 30 με 60 Χερτζ, μοιάζει να επιτρέπει στα ηχητικά κύματα να στερήσουν το οξυγόνο που θρέφει τις φλόγες.
       
      Αφού ανακάλυψαν ποια συχνότητα έχει το μαγικό τρόπο να σβήνει φωτιές, έπρεπε να την ενσωματώσουν σε ένα εργαλείο μικρό, σχετικά ελαφρύ και εύκολο στη μεταφορά. Έτσι κατασκεύασαν το εργαλείο που θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί να σβήνει τη φλόγα από ένα τηγάνι. Μπορεί στο στάδιο αυτό η πυροσβεστική δράση του ήχου να περιορίζεται σε μικρές ελεγχόμενες φωτιές, όμως η εξέλιξη φαίνεται να είναι βιώσιμη.
       
      Οι ερευνητές εξηγούν πως πρέπει να εξεταστεί αν τα κύματα ήχου μπορούν να εξασφαλίσουν και την αποτροπή αναζωπύρωσης, αφού σε αντίθεση με το νερό δεν έχουν την ιδιότητα να ρίχνουν τη θερμοκρασία.
       
      Δείτε το βίντεο:
       

       
      Αν το πείραμα αποδειχτεί αποτελεσματικό και σε πιο ευρεία κλίματα, μπορεί να αποτελέσει μια πολύ καλή εκδοχή για οικιακή βοήθεια ή ακόμη και σε επαγγελματίες. Σύμφωνα μάλιστα με την Washington Post, πυροσβεστικό τμήμα ήδη ζήτησε να εξεταστεί ένας τέτοιος ηχητικός πυροσβεστήρας.
       
      Πηγή: http://news247.gr/eidiseis/epistimi/ereynhtes-anakaluptoyn-tropo-na-svhnoyn-fwtia-me-hxhtika-kumata.3380720.html
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Γνωρίζατε τις παρακάτω πόλεις; Εκτός από τις πολύ γνωστές, υπάρχουν και σημεία μιας άλλης Αμερικής, που ίσως να μην είχατε γνωρίσει ποτέ.
       
      Charleston, Νότια Καρολίνα
       

       
       
      Ρετρό αισθητική και αμερικανική παράδοση, η πόλη αυτή είναι σαν ένα ταξίδι με τη μηχανή του χρόνου.
       
      St. Petersburg, Φλόριντα
       

       
       
      Ζεστός καιρός, καθαρός ουρανός και πολύ πράσινο, μεγάλες παραλίες και ήλιος σχεδόν όλο το χρόνο!
       
      Newport, Rhode Island
       

       
       
      Αγαπημένη πόλη της οικογένειας Kennedy, με χαρακτηριστική αρχιτεκτονική και ιστορικές περιοχές.
       
      San Francisco
       

       
       
      Με θέα για καρτ ποστάλ, όμορφες παραλίες και υπέροχα πάρκα, το San Fran είναι must.
       
      Madison, Wisconsin
       

       
       
      Ενώ είναι πολύ μεγάλη, δεν δίνει την αίσθηση μεγαλούπολης. Ένας θησαυρός στη βόρεια Αμερική.
       
      Virginia Beach, Βιρτζίνια
       

       
       
      Καλοκαίρι, παραλίες τεραστίων εκτάσεων και σέρφερ που σκίζουν τα κύματα του Ατλαντικού.
       
      Jackson, Wyoming
       

       
       
      Με δύο εθνικά πάρκα και θέρετρα για σκι, το Jackson είναι εκπληκτικός προορισμός.
       
      Perdido Key, Φλόριντα
       

       
       
      Ένα κρυμμένο διαμάντι στην Pensacola, με χαλαρούς και χαμογελαστούς ανθρώπους, παραλίες και πάρκα.
       
      Philadelphia
       

       
       
      Τα τελευταία χρόνια έχει πάρει τα πάνω της – νέα εστιατόρια, μουσεία, μπαρ και πολλά σπουδαία κτίρια.
       
      Lincoln, Νεμπράσκα
       

       
       
      Βιομηχανική αισθητική, νέα καταστήματα εστίασης σε κάθε γωνία του δρόμου, μουσεία και πολλά εμπορικά κέντρα.
       
      Περισσότερα: Οι πιο όμορφες πόλεις της Αμερικής - Akous. Living - http://akous.gr/living/oi-pio-omorfes-poleis-ths-amerikhs-pics.35781.asp
      Περισσότερα...

      13

    • Engineer

      Κέρδη μετά από φόρους ύψους 91,3 εκατ. ευρώ εμφάνισε η ΔΕΗ το 2014, έναντι ζημιών 225,3 εκατ. ευρώ το 2013.
       
      Τα κέρδη προ φόρων το 2014 ανήλθαν σε 137,6 εκατ. ευρώ έναντι 34,9 εκατ. ευρώ το 2013. Ο κύκλος εργασιών μειώθηκε κατά 107,2 εκατ. ευρώ ή 1,8% και διαμορφώθηκε σε 5,86 δισ. ευρώ, έναντι 5,97 δισ. ευρώ το 2013. Στον κύκλο εργασιών περιλαμβάνεται ποσό 72,1 εκατ. ευρώ που αφορά στη συμμετοχή χρηστών του δικτύου για τη σύνδεσή τους σε αυτό, έναντι 90,2 εκατ. ευρώ το 2013.
       
      Στα αποτελέσματα του 2014 περιλαμβάνεται εφάπαξ θετική επίπτωση ύψους 23,2 εκατ. ευρώ η οποία αποτυπώθηκε στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2014, από την αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης στην τιμή του φυσικού αερίου για το δεύτερο εξάμηνο του 2013.
       
      Αντίθετα, η θετική επίπτωση, η οποία επίσης είχε αποτυπωθεί στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2014 από την ανάκτηση συνολικού ποσού ύψους 21,3 εκατ. ευρώ ως κρατική ενίσχυση προς την ΑΛΟΥΜΙΝΙΟΝ Α.Ε. για το χρονικό διάστημα από τον Ιανουάριο 2007 έως τον Μάρτιο 2008 αντιστράφηκε στο τρίτο τρίμηνο σε συνέχεια της ακύρωσης από το Γενικό Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης της σχετικής Απόφασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η ΔΕΗ άσκησε αναίρεση κατά της απόφασης του Γενικού Δικαστηρίου.
       
      Επιπρόσθετα, τα αποτελέσματα του 2014 έχουν επηρεαστεί αρνητικά από πρόβλεψη ύψους 48,3 εκατ. ευρώ για κάλυψη του ελλείμματος του ΛΑΓΗΕ που δημιουργήθηκε στην αγορά του Ημερήσιου Ενεργειακού Προγραμματισμού (ΗΕΠ), κατά τη διάρκεια των ετών 2011 και 2012 από τρίτους προμηθευτές, οι οποίοι αποχώρησαν από την αγορά.
       
      Πηγή: http://www.dealnews.gr/roi/item/136761-%CE%9A%CE%AD%CF%81%CE%B4%CE%B7-91,3-%CE%B5%CE%BA%CE%B1%CF%84-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7-%CE%94%CE%95%CE%97-%CF%84%CE%BF-2014#.VRZZbPmsVnZ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο ένα εκατομμύριο φτάνουν οι φορολογούμενοι οι οποίοι άφησαν απλήρωτο το Ενιαίο Ειδικό Τέλος Ακινήτων (ΕΕΤΑ) του 2013.
       
      Το "φέσι" από το "χαράτσι" σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων φθάνει στα 350 εκατ. ευρώ. Για το ποσό αυτό έχουν ήδη κινηθεί οι διαδικασίες για την άμεση είσπραξή του, δεδομένων των μεγάλων αναγκών που υπάρχουν σε φορολογικά έσοδα. Η ΓΓΔΕ έχει σχεδόν ολοκληρώσει την διαδικασία βεβαίωσης με τις συγκεκριμένες απλήρωτες φορολογικές οφειλές και ετοιμάζεται τώρα να αποστείλει τα σχετικά ενημερωτικά στους υπόχρεους.
       
      Οπως αναμένεται, με την ενημέρωση αυτή, θα καλούνται οι ιδιοκτήτες ακινήτων είτε να εξοφλήσουν το χρέος τους έως το τέλος Απριλίου, είτε να το εντάξουν στη νέα βελτιωμένη ρύθμιση των εκατό δόσεων, με ελάχιστη μηνιαία καταβολή 20 ευρώ.
      Περισσότερα...

      10

    • george68

      Έναρξη υποδοχής αιτημάτων σύνδεσης φωτοβολταϊκών συστημάτων από αυτοπαραγωγούς με ενεργειακό συμψηφισμό (net metering) στο δίκτυο χαμηλής τάσης.
       
      Σε εφαρμογή των διατάξεων της Υπουργικής Απόφασης AΠΕΗΛ/Α/Φ1/οικ 24461 (ΦΕΚ Β΄3583/31.12.2014) αναφορικά με την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων από αυτοπαραγωγούς με ενεργειακό συμψηφισμό (net metering), ο ΔΕΔΔΗΕ θέτει υπόψη των ενδιαφερομένων ότι η υποδοχή σχετικών αιτημάτων σύνδεσης θα ξεκινήσει στις 08.05.2015.
       
      Σε πρώτη φάση ο ΔΕΔΔΗΕ θα υποδεχτεί μόνο αιτήματα σύνδεσης από καταναλωτές που τροφοδοτούνται από το δίκτυο χαμηλής τάσης και για μέγιστη ισχύ φωτοβολταϊκού συστήματος 100 kWp στην ηπειρωτική χώρα και τα διασυνδεδεμένα με αυτή νησιά[1], 50 kWp στην Κρήτη και 20 kWp στα λοιπά Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά.
       
      Τα αιτήματα θα υποβάλλονται στις αρμόδιες τοπικές μονάδες του ΔΕΔΔΗΕ (Περιοχές) με συμπλήρωση του σχετικού Εντύπου Αίτησης και συνυποβολή των προβλεπόμενων εγγράφων και στοιχείων.
       
      Με νεότερη ανακοίνωση ο ΔΕΔΔΗΕ θα προσδιορίσει την ημερομηνία έναρξης καθώς και τις θέσεις υποδοχής των αιτημάτων σύνδεσης από καταναλωτές που τροφοδοτούνται από το δίκτυο μέσης τάσης, μετά την επίλυση των πλέον σύνθετων τεχνικών ζητημάτων που σχετίζονται με τις συνδέσεις αυτές.
       
      Εντός των αμέσως προσεχών ημερών θα αναρτηθεί στον ιστότοπο του ΔΕΔΔΗΕ σχετικό πληροφοριακό υλικό (Πληροφοριακό Δελτίο, Συχνές Ερωτήσεις-Απαντήσεις, Υπόδειγμα Σύμβασης Σύνδεσης, Υποδείγματα Υπεύθυνων Δηλώσεων κλπ).
       
      Πηγή: http://www.deddie.gr/el/kentro-enimerwsis/nea-anakoinwseis/enarksi-upodoxis-aitimatwn-sundesis-fwtovoltaikwnm
       
      Για τη σύνδεση φωτοβολταϊκού συστήματος υποβάλλεται αίτηση προς τον ΔΕΔΔΗΕ (Τοπική Υπηρεσία, Περιοχή), που περιλαμβάνει κατ’ ελάχιστον, τα εξής:
       
      i. στοιχεία του αυτοπαραγωγού.
       
      ii. στοιχεία της εγκατάστασης, με έντυπο αίτησης που χορηγείται από τον ΔΕΔΔΗΕ.
       
      iii. στοιχεία των φωτοβολταϊκών πλαισίων και του αντιστροφέα, καθώς και λοιπά τεχνικά στοιχεία για την εγκατάσταση και την λειτουργία αυτών. iv. στοιχεία της κυριότητας του χώρου στον οποίο εγκαθίσταται το φωτοβολταϊκό σύστημα, καθώς και τυχόν αναγκαία συμφωνητικά, για τη διαπίστωση των προϋποθέσεων δικαιώματος ένταξης στην παρούσα.
       
      3. Μετά την υποβολή της αίτησης και των στοιχείων της παραγράφου 2, ο Διαχειριστής του Δικτύου, εξετάζει το αίτημα και προβαίνει εντός ενός μηνός σε διατύπωση Προσφοράς Σύνδεσης προς τον ενδιαφερόμενο που περιλαμβάνει την περιγραφή και τη δαπάνη των έργων σύνδεσης, η οποία ισχύει για τρεις μήνες από την ημερομηνία έκδοσής της.
       
      4. Μετά την αποδοχή της Προσφοράς Σύνδεσης υπογράφεται η Σύμβαση Σύνδεσης μεταξύ του αυτοπαραγωγού και του Διαχειριστή του Δικτύου και καταβάλλεται η σχετική δαπάνη. Η κατασκευή των έργων σύνδεσης ολοκληρώνεται από τον ΔΕΔΔΗΕ ΑΕ εντός ενός μήνα από την υπογραφή της Σύμβασης Σύνδεσης, εφόσον δεν απαιτούνται νέα έργα Δικτύου.
       
      5. Μετά την υπογραφή της Σύμβασης Σύνδεσης υποβάλλεται αίτηση για τη σύναψη Σύμβασης Συμψηφισμού προς τον Προμηθευτή με τον οποίον είναι συμβεβλημένος ο αυτοπαραγωγός για την εγκατάσταση κατανάλωσής του, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρούσα. Η υπογραφή της Σύμβασης Συμψηφισμού ολοκληρώνεται εντός δεκαπέντε ημερών από την παραλαβή του σχετικού αιτήματος.
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Σε θετικό κλίμα, με κυβερνητικές δεσμεύεις και διαβεβαιώσεις για νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, άμεσες πρωτοβουλίες και διοικητικές παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκε η χθεσινή, δεύτερη συνάντηση της διοίκησης του ΤΕΕ και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας, στο πλαίσιο της σταθερής συνεργασίας, που έχει δρομολογηθεί μεταξύ των δύο πλευρών για την επίλυση των ασφαλιστικών θεμάτων των μηχανικών.
       
      Συναντήθηκαν με τον γενικό γραμματέα Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργο Ρωμανιά ο πρώτος αντιπρόεδρος της ΔΕ ΤΕΕ, που ασκεί καθήκοντα προέδρου ΤΕΕ Θόδωρος Σεραφίδης και ο πρόεδρος της Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ Γιάννης Κυριακόπουλος. Στην αιχμή των εξελίξεων, η δέσμευση που ανέλαβε ο εκπρόσωπος της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, σε συνεργασία και διάλογο με το ΤΕΕ, να προωθήσει το συντομότερο δυνατόν νομοθετική ρύθμιση αναμόρφωσης του συστήματος ασφαλιστικών εισφορών, η οποία θα αντιμετωπίζει θετικά τόσο το αίτημα της ελεύθερης επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας, όσο και τον αριθμό των ασφαλιστικών κατηγοριών σε νέα ορθολογική βάση.
       
      Το υπουργείο Εργασίας δηλώνει απερίφραστα ότι κατανοεί το δίκαιο των σχετικών αιτημάτων του ΤΕΕ και των μηχανικών και δεσμεύεται να συνεργαστεί και να νομοθετήσει μία ασφαλιστικά βιώσιμη, κοινωνικά δίκαιη και οικονομικά ρεαλιστική, σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες των μηχανικών, που πλήττονται βάναυσα από την κρίση όλα τα τελευταία χρόνια μέχρι σήμερα, αναμόρφωση του συστήματος ασφαλιστικών εισφορών και κατηγοριών. Το ΤΕΕ από την πλευρά του δηλώνει προς κάθε κατεύθυνση ότι η τυφλή εισπρακτική επιχείρηση και μάλιστα αναδρομικά υπέρογκων εισφορών και προσαυξήσεων του υπουργείου Εργασίας επί Γ. Βρούτση και της διοίκησης του ΕΤΑΑ επί του κ. Σελλιανάκη έχει οριστικά ενταφιαστεί από τους θεσμικές παρεμβάσεις και τους αγώνες του ΤΕΕ και των μηχανικών.
       
      Ακυρώνεται το εισπρακτικό σχέδιο οικονομικής και επαγγελματικής εξόντωσης των μηχανικών
       
      Ακυρώνεται στην πράξη το τυφλό εισπρακτικό σχέδιο επιβολής και μάλιστα αναδρομικά, εξοντωτικών εισφορών και εξωπραγματικών προσαυξήσεων, εις βάρος των διπλωματούχων μηχανικών ασφαλισμένων στο ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ. Αυτό προκύπτει από τις δεσμεύσεις που ανάλαβε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας στη χθεσινή συνάντηση της με το ΤΕΕ, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο πλευρών για την επίλυση των θεμάτων του ασφαλιστικού των μηχανικών. Στη χθεσινή δεύτερη κατά σειρά συνάντηση εργασίας, η πρώτη συνάντηση με τους ίδιους συμμετέχοντες έγινε στις 18 Μαρτίου 2015, πήραν μέρος ο πρώτος αντιπρόεδρος της ΔΕ ΤΕΕ, που ασκεί καθήκοντα προέδρου ΤΕΕ Θόδωρος Σεραφίδης και ο πρόεδρος της Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ Γιάννης Κυριακόπουλος, ενώ το υπουργείο Εργασίας εκπροσώπησε ο γενικός γραμματέας Κοινωνικής Ασφάλισης Γιώργος Ρωμανιάς.
       
      Αναλυτικά τα αποτελέσματα της συνάντησης έχουν ως εξής:
       
      - Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας δεσμεύεται σε συνεργασία και διάλογο με το ΤΕΕ, να προωθήσει το συντομότερο δυνατόν νομοθετική ρύθμιση αναμόρφωσης του συστήματος ασφαλιστικών εισφορών, η οποία θα αντιμετωπίζει θετικά τόσο το αίτημα της ελεύθερης επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας, όσο και τον αριθμό των ασφαλιστικών κατηγοριών σε νέα ορθολογική βάση. Το υπουργείο Εργασίας δηλώνει απερίφραστα ότι κατανοεί το δίκαιο των σχετικών αιτημάτων του ΤΕΕ και των μηχανικών και δεσμεύεται να συνεργαστεί και να νομοθετήσει μία ασφαλιστικά βιώσιμη, κοινωνικά δίκαιη και οικονομικά ρεαλιστική, σύμφωνα με τις πραγματικές δυνατότητες των μηχανικών, που πλήττονται βάναυσα από την κρίση όλα τα τελευταία χρόνια μέχρι σήμερα, αναμόρφωση του συστήματος ασφαλιστικών εισφορών και κατηγοριών.
       
      - Το υπουργείο Εργασίας δεσμεύεται παράλληλα ότι αναλαμβάνει αμέσως τις δέουσες πρωτοβουλίες σε νομοθετικό και διοικητικό επίπεδο, ώστε στην περίοδο μετάβασης στο νέο σύστημα ασφαλιστικών εισφορών και ασφαλιστικών κατηγοριών του ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, να μην εφαρμοστούν και να ακυρωθούν στην πράξη τυχόν καταλογισμοί των εξωπραγματικών αναδρομικών αυξήσεων και εισφορών, των προηγούμενων ετών. Υπογραμμίζεται ότι ήδη η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΣΜΕΔΕ έλαβε απόφαση ότι τα ειδοποιητήρια θα αναρτηθούν στις 15.5.2015 και θα είναι πληρωτέα μέχρι τις 30.6.2015, αναγνωρίζοντας με τον τρόπο αυτό ότι είναι ανάγκη να δοθεί ικανός χρόνος για την ανεύρεση λύσης στο επίμαχο ζήτημα.
       
      - Το υπουργείο Εργασίας δεσμεύεται επίσης ότι επιταχύνονται οι διαδικασίες για την άμεση απονομή προσωρινής σύνταξης, ως ποσοστό της συνολικής σύνταξης, στους δικαιούχους μηχανικούς, που καταθέτουν σχετική αίτηση. Μέχρι τώρα οι δικαιούχοι αντιμετωπίζουν πολύμηνες καθυστερήσεις, σε συνθήκες οικονομικής δυσπραγίας τους.
       
      - Το υπουργείο Εργασίας δεσμεύεται ότι επίσης με νομοθετική ρύθμιση, η οποία θα προωθηθεί το ταχύτερο δυνατόν, εντός των προσεχών ημερών για ψήφιση στη Βουλή θα ρυθμίσει το θέμα ιατρικής και ιατροφαρμακευτικής κάλυψης των ανασφάλιστων μηχανικών. Θέμα που αποτελεί τεράστια κοινωνική αδικία και “υγειονομική βόμβα”! Από τα επίσημα στατιστικά στοιχεία προκύπτει ότι 40.000 μηχανικοί σε ένα σύνολο 65.000 ελευθέρων επαγγελματιών αδυνατούν να καταβάλουν τις εισφορές τους στο ΤΣΜΕΔΕ, λόγω κρίσης και οικονομικής εξαθλίωσης και είναι ανασφάλιστοι αυτοί και οι οικογένειές τους.
       
      - Το υπουργείο Εργασίας επαναβεβαιώνει παράλληλα την δέσμευση του για προστασία των μηχανικών από την εισπρακτική έφοδο του ΕΤΑΑ μέσω Εφορίας. Ανακαλείται η λίστα οφειλετών, που μεταβίβασε ο απερχόμενος πρόεδρος του ΔΣ ΕΤΑΑ στις Εφορίες, ώστε να εξαλειφτεί ο κίνδυνος κατασχέσεων και άλλων συνεπειών εις βάρος των μηχανικών, οι οποίοι λόγω κρίσης δεν είναι σε θέση να εκπληρώσουν τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις τους.
       
      - Το υπουργείο Εργασίας ανακοίνωσε επίσης ότι είναι ζήτημα εικοσιτετράωρων να ικανοποιηθεί επιτέλους το αίτημα του ΤΕΕ των μηχανικών αλλά και των άλλων φορέων και κλάδων (υγειονομικών και νομικών) για την τοποθέτηση νέας διοίκησης, με απομάκρυνση από τη θέση του προέδρου ΔΣ ΕΤΑΑ του περιβόητου κ. Σελλιανάκη, που έχει κατ ̈ επανάληψη καταγγελθεί για την εφαρμογή αποτυχημένων και καταδικασμένων πολιτικών εις βάρος του Ταμείου και των ασφαλισμένων του.
       
      - Το υπουργείο Εργασίας επαναβεβαίωσε προς τους εκπροσώπους του ΤΕΕ, τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει ο κ. Γ. Ρωμανιάς προς τους Θ. Σεραφίδη και Γ. Κυριακόπουλο στην πρώτη τους συνάντηση, οι οποίες αφορούν: Την άμεση ενεργοποίηση του Κλάδου Προνοιακών παροχών του ΕΤΑΑ ΤΣΜΕΔΕ. Ο γενικός γραμματέας Κοινωνικών Ασφαλίσεων, έχοντας γνώση του σχετικού κανονισμού είπε ότι θα γίνει άμεση επικαιροποίηση του σχεδίου της σχετικής Υπουργικής Απόφασης, ώστε να τεθεί αμέσως σε εφαρμογή. Το θέμα εκκρεμεί από το 2010 και αποτελεί πάγιο αίτημα του ΤΕΕ και των μηχανικών.
       
      - Επίσης ο κ Ρωμανιάς επανάλαβε τη θετική στάση του υπουργείου στο αίτημα διατήρησης της αυτονομίας και αυτοδιοίκησης του ΤΣΜΕΔΕ. Δεσμεύτηκε ότι το ΤΣΜΕΔΕ θα παραμείνει ανεξάρτητο στο ΕΤΑΑ και ότι δεν θα ενοποιηθεί με άλλα Ταμεία, διατηρώντας την οικονομική του αυτοτέλεια, προσθέτοντας ότι τυχόν επιμέρους θέματα θα αντιμετωπιστούν με μελέτη σε βάθος χρόνου.
       
      ΤΕΕ: ΜΗΝΥΜΑTA ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ
      Ο αγώνας των μηχανικών ακυρώνει την ασφαλιστική τους εξόντωση
       
      Το ΤΕΕ όσον αφορά τα αποτελέσματα της χθεσινής συνάντησης με το υπουργείο Εργασίας:
       
      -Εκφράζει κατ ́ αρχήν την ικανοποίηση του για την ανταπόκριση της κυβέρνησης και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας στα αιτήματα του ΤΕΕ και των μηχανικών.
       
      -Τονίζει ότι η επίλυση των οξύτατων ασφαλιστών θεμάτων των μηχανικών θα πρέπει να είναι άμεση και αποφασιστική, χωρίς άλλες καθυστερήσεις υπογραμμίζοντας ότι διακυβεύεται η επιβίωση και η προσωπική, οικογενειακή και επαγγελματική αξιοπρέπεια, ενός ολόκληρου επιστημονικού κλάδου.
       
      -Δηλώνει ότι είναι αποφασισμένο να συμβάλλει στον διάλογο και στη συνεργασία με τους αρμόδιους παράγοντες της πολιτείας και της νέας διοίκησης του ΕΤΑΑ για την προώθηση δίκαιων και βιώσιμων λύσεων, υπέρ του δημόσιου συμφέροντος, του Ταμείου και των διπλωματούχων μηχανικών.
       
      -Υπογραμμίζει ότι το ΤΕΕ και οι μηχανικοί βρίσκονται ούτως ή άλλως σε επαγρύπνηση και ετοιμότητα, προκειμένου να υπερασπιστούν τους αγώνες, το δίκιο τους και τον κεντρικό ρόλο τους στην ανάπτυξη και παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Το ΤΕΕ παράλληλα υπογραμμίζει και στέλνει καθαρό μήνυμα προς κάθε κατεύθυνση ότι:
       
      -Το τυφλό εισπρακτικό σχέδιο επιβολής και μάλιστα αναδρομικά, εξοντωτικών εισφορών και εξωπραγματικών προσαυξήσεων, εις βάρος των διπλωματούχων μηχανικών ασφαλισμένων στο ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ.
       
      -Έχει ήδη καταστεί ανενεργό και ανεφάρμοστο από τις επιτυχημένες θεσμικές παρεμβάσεις και τους αποτελεσματικούς αγώνες του ΤΕΕ και των μηχανικών των τελευταίων ετών, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να εφαρμοστεί.
       
      -Οι προκλητικές μεθοδεύσεις από το 2011, οικονομικής και επαγγελματικής ισοπέδωσης των εξαθλιωμένων από την παρατεταμένη κρίση μηχανικών και οι πολιτικές υπονόμευσης της βιωσιμότητας και των συμφερόντων του Ταμείου τους μπορεί και πρέπει να ανατραπούν οριστικά.
       
      -Οι απόπειρες επικοινωνιακής αναβίωσης τους προδίδουν και κάνουν ακόμη πιο απεχθείς τις πολιτικές, τους πρωταγωνιστές και τους συνοδοιπόρους τους, που έδωσαν λυσσαλέα και έχασαν τη μάχη να τις επιβάλλουν. Δηλαδή τον υπουργό της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας και τον εκτελεστή, απερχόμενο πρόεδρο του ΔΣ ΕΤΑΑ, οι οποίοι έχουν ήδη συντριβεί και αμετάκλητα καταδικαστεί στην κάλπη του λαού και στη συνείδηση του κλάδου.
       
      Το ΤΕΕ ανακοινώνει ότι στο μεταξύ έχει ήδη δρομολογηθεί και βρίσκεται σε εξέλιξη σταθερή και γόνιμη συνεργασία μεταξύ του ΤΕΕ και της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Εργασίας, σύμφωνα με την απόφαση-πρόταση της Κεντρικής Αντιπροσωπείας ΤΕΕ, για την αντιμετώπιση των επισωρευμένων θεμάτων, που συνθέτουν την επίλυση του ασφαλιστικού των μηχανικών και σε αυτή την κατεύθυνση θα επιμείνει.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=234&catid=211&artid=15016 - http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82/12790-%CF%84%CE%B5%CE%B5-%CE%B1%CE%BA%CF%85%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CF%85%CF%86%CE%BB%CF%8C-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%80%CF%81%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF-%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B2%CE%AC%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B7%CF%87
      Περισσότερα...

      40

    • georgegaleos

      Ήταν σήμερα το πρωί όταν ο άτυχος άντρας βρέθηκε στην υψηλή γέφυρα της Χαλκίδας...
      Σήμερα το πρωΐ, έδωσε τέλος στην ζωή του 49χρονος γνωστός πολιτικός μηχανικός της πόλης με τραγικό τρόπο και όλος ο κόσμος έχει συγκλονιστεί από αυτό το γεγονός. Ο 49χρονος άντρας ήταν γνωστός στην πόλη, λόγω του επαγγέλματος του.
       
      Σε ώρα αιχμής ο αυτόχειρας, ανέβηκε τα κάγκελα της γέφυρας και στην συνέχεια πήδηξε στο κενό.Σύμφωνα με πληροφορίες έπεσε επάνω στο τσιμέντο.
       
      Ο άτυχος άνδρας ήταν πατέρας 2 παιδιών.Ακόμη δεν μας έχουν γίνει γνωστά τα αίτια που οδήγησαν τον 49χρονο να προβεί σε αυτή την κίνηση.
       
      Να σημειωθεί πως τους τελευταίους μήνες έχουν αυξηθεί οι αυτοκτονίες σε Χαλκίδα και Εύβοια, ατόμων, που έχουν οικογένειες και παιδιά.
       
       
      Ο 49χρονος δεν είχε αφήσει σημείωμα. Σύμφωνα με πληροφορίες εικάζεται ότι το κίνητρο της αυτοκτονίας ήταν οικονομικό.
       

       
      Πηγή: http://www.evianews.gr/%CE%BD%CE%B5%CE%B1/%CE%B5%CF%85%CE%B2%CE%BF%CE%B9%CE%B1/%CE%B8%CF%81%CE%B7%CE%BD%CE%BF%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CF%87%CE%B1%CE%BB%CE%BA%CE%B9%CE%B4%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%BF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B5-%CF%80%CE%B7%CE%B4%CF%89%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%82-%CE%B1%CF%80%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%85%CF%88%CE%B7%CE%BB%CE%B7-%CE%B3%CE%B5%CF%86%CF%85%CF%81%CE%B1-%CE%B2%CE%B9%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF/12645/
      Περισσότερα...

      46

    • Engineer

      Εξαιρετικά πίσω στο θέμα της ανακύκλωσης παραμένει η Ελλάδα, με το 81% των αστικών απορριμάτων καταλήγει στους ΧΥΤΑ. Αυτό δείχνουν τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Eurostat.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία, στην Ε.Ε. το 2013 η παραγωγή αστικών αποβλήτων ανά άτομο μειώθηκε στα 481 κιλά το χρόνο, σε σχέση με 527 κιλά το 2002. Από αυτά, το 31% κατέληξε σε ΧΥΤΑ, το 28% ανακυκλώθηκε, το 26% αποτεφρώθηκε και το 15% κομποστοποιήθηκε. Το ποσοστό των αστικών αποβλήτων που ανακυκλώθηκαν ή κομποστοποιήθηκαν στην Ε.Ε. έχει αυξηθεί σταθερά, από 18% το 1995 στο 43% το 2013.
       
      Τη μεγαλύτερη παραγωγή αστικών απορριμμάτων έχει η Δανία (με 747 κιλά ανά άτομο), ενώ ακολουθούν από απόσταση το Λουξεμβούργο, η Κύπρος και η Γερμανία με πάνω από 600 κιλά ανά άτομο. Στον αντίποδα, τη μικρότερη παραγωγή, κάτω από 300 κιλά ανά άτομο, είχαν η Ρουμανία, η Εσθονία και η Πολωνία, με τις Σλοβακία, Τσεχία και Λετονία να έπονται με λίγο πάνω από 300 κιλά ανά άτομο.
       
      Σε ό,τι αφορά τη διαχείριση των απορριμάτων, το ένα τρίτο ή και ακόμη περισσότερο των απορριμμάτων ανακυκλώθηκε στη Σλοβενία (55%), τη Γερμανία (47%), το Βέλγιο και την Ιρλανδία (34% και στις δύο), καθώς και στη Σουηδία (33%). Ευρέως διαδεδομένη είναι η κομποστοποίηση στην Αυστρία (35%), την Ολλανδία (26%), το Βέλγιο (21%) και το Λουξεμβούργο (20%).
       
      Τουλάχιστον τα μισά αστικά απόβλητα αποτεφρώθηκαν το 2013 στην Εσθονία (64%), τη Δανία (54%) και την Σουηδία (50%), ενώ τα μεγαλύτερα ποσοστά απορριμμάτων που ενταφιάστηκαν σε ΧΥΤΑ καταγράφηκαν στη Ρουμανία (97%), τη Μάλτα (88%), την Κροατία (85%), τη Λετονία (83%) και την Ελλάδα (81%).
       
      Το 2013, ανακύκλωση και κομποστοποίηση μαζί αντιπροσωπεύουν περίπου τα δύο τρίτα της διαχείρισης απορριμμάτων στη Γερμανία (65%) και περισσότερο από το μισό στη Σλοβενία (61%), την Αυστρία (59%) και το Βέλγιο (55%).
       
      Σημειώνεται ότι η Eurostat ορίζει ως "αστικά απόβλητα" αυτά που δημιουργούν τα νοικοκυριά, αλλά και όσα παρόμοια απορρίμματα παράγονται από μικρές επιχειρήσεις ή δημόσιους φορείς.
       
      Πηγή: http://www.avgi.gr/article/5418302/eurostat-stous-xuta-to-81-ton-astikon-aporrimaton-stin-ellada
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (ΔΕΚ) παραπέμπει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή την Ελλάδα για δύο εθνικές νομοθεσίες (για την α' κατοικία και τις κληροδοτήσεις σε ΜΚΟ), οι οποίες συνιστούν διαφορετική φορολογική μεταχείριση και παράβαση της ελεύθερης κυκλοφορίας των κεφαλαίων, σύμφωνα με την Κομισιόν.
      Αναλυτικότερα, η πρώτη παραπομπή της Ελλάδας στο ΔΕΚ αφορά τη νομοθεσία σχετικά με την απαλλαγή από τον φόρο κληρονομιάς για πρώτη κατοικία, που ισχύει μόνο για τους υπηκόους της ΕΕ που διαμένουν στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την Επιτροπή, επισημαίνεται ότι η ελληνική νομοθεσία ευνοεί αποκλειστικά εκείνους τους φορολογούμενους (κληρονόμους) που ζουν, ήδη, στην Ελλάδα και οι οποίοι είναι συνήθως Έλληνες υπήκοοι. Αντίθετα, η Επιτροπή, τονίζει ότι η ελληνική νομοθεσία θέτει σε δυσμενέστερη θέση τους κληρονόμους ή κληροδόχους οι οποίοι κληρονομούν ακίνητο στην Ελλάδα, αλλά δεν ζουν στη χώρα και συνήθως είναι αλλοδαποί ή Έλληνες υπήκοοι που μένουν στο εξωτερικό.
       
      Επίσης, η Κομισιόν αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο ΔΕΚ σχετικά με τον φόρο κληρονομιάς που επιβάλλει σε κληροδοσίες προς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς σε άλλο κράτος μέλος της ΕΕ ή κράτος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ).
       
      Η Επιτροπή τονίζει ότι η ελληνική νομοθεσία αντιμετωπίζει ευνοϊκότερα τις κληροδοσίες υπέρ ορισμένων μη κερδοσκοπικών νομικών προσώπων εγκατεστημένων στην Ελλάδα, σε σχέση με εκείνες προς παρόμοια νομικά πρόσωπα που είναι εγκατεστημένα σε άλλα κράτη της ΕΕ ή του ΕΟΧ.
       
      Συγκεκριμένα, για ορισμένους ελληνικούς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς προβλέπεται αυτομάτως προνομιακός φορολογικός συντελεστής 0,5%, ενώ παρόμοιοι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί εγκατεστημένοι σε άλλα κράτη της ΕΕ ή του ΕΟΧ μπορούν να υπαχθούν στον προνομιακό φορολογικό συντελεστή στην Ελλάδα, μόνον εάν στο εν λόγω άλλο κράτος μέλος της ΕΕ ή του ΕΟΧ ισχύει, επίσης, προτιμησιακή φορολογική μεταχείριση για τα κληροδοτήματα σε ελληνικούς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.
       
      Εάν δεν πληρείται αυτός ο όρος της αμοιβαιότητας, ο εφαρμοστέος φορολογικός συντελεστής κυμαίνεται από 20% έως 40%, ανάλογα με τη φορολογητέα αξία της περιουσίας.
       
      Ως εκ τούτου, κατά την Επιτροπή, η Ελλάδα φορολογεί βαρύτερα τις κληροδοσίες, όταν ο δικαιούχος είναι συγκρίσιμο μη κερδοσκοπικό νομικό πρόσωπο εγκατεστημένο σε άλλο κράτος της ΕΕ ή του ΕΟΧ, το οποίο δεν παρέχει αμοιβαία προνομιακή φορολογική μεταχείριση στους ελληνικούς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Κατά συνέπεια, αυτή η νομοθεσία έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση της αξίας της περιουσίας που κληροδοτείται στα εν λόγω αλλοδαπά μη κερδοσκοπικά νομικά πρόσωπα.
       
      Σύμφωνα με την Κομισιόν, αυτή η μείωση της αξίας της κληρονομιάς συνεπάγεται περιορισμό στην ελεύθερη κυκλοφορία των κεφαλαίων, που διασφαλίζεται από το άρθρο 63 της Συνθήκης της ΕΕ και το άρθρο 40 της συμφωνίας ΕΟΧ.
       
      Η Επιτροπή απέστειλε δύο αιτήματα με τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης στην Ελλάδα, τον Νοέμβριο του 2013, ζητώντας την τροποποίηση και των δύο αυτών νομοθεσιών. Επειδή οι εθνικές νομοθεσίες δεν τροποποιήθηκαν, οι δύο υποθέσεις παραπέμπονται στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=15008 - http://www.e-forosimv.gr/details.asp?ID=30741
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η δημοτική αρχή του Παρισιού ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει δραστικά τον επιτρεπόμενο αριθμό αυτοκινήτων στους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας από σήμερα Δευτέρα 23 Μαΐου μετά από πολυήμερες υπερβάσεις των ορίων μικροσωματιδίων στην ατμόσφαιρα.
       
      Πρόκειται για την τρίτη μόλις φορά που επιβάλλεται αντίστοιχο μέτρο. Σήμερα, δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία των οχημάτων με μονούς αριθμούς κυκλοφορίας εκτός εάν μεταφέρουν τρεις ή περισσότερους επιβάτες ή κυκλοφορούν λόγω άλλης ανάγκης.
       
      Την προηγούμενη εβδομάδα, η ατμοσφαιρική ρύπανση συνοδεύτηκε ένα πέπλο αιθαλομίχλης που κάλυψε τον Πύργο του Άιφελ και τα μικροσωματίδια PM10, με διάμετρο κάτω των 10 μικρομέτρων, αυξήθηκαν πάνω από τα επιτρεπόμενα επίπεδα που θέτει ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας.
       
      Για τα σωματίδια με διάμετρο μικρότερη από 10 μικρόμετρα (ΡΜ10), το προτεινόμενο όριο από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (WHO) είναι 80 μικρογραμμάρια ανά κυβικό μέτρο.
       
      Τα σωματίδια αυτά δημιουργούνται από οχήματα, συστήματα θέρμανσης και ρύπους βαριάς βιομηχανίας, και περιλαμβάνουν επίσης τα σωματίδια ΡΜ2.5 με διάμετρο 2,5 μικρόμετρα, τα οποία είναι ακόμα πιο επιβλαβή καθώς μπορούν να διεισδύσουν βαθιά στους πνεύμονες και να προκαλέσουν καρκίνο.
       
      Σύμφωνα με την ΜΚΟ Airparif που παρακολουθεί την ατμοσφαιρική ρύπανση στο Παρίσι, η ατμοσφαιρική ρύπανση θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα και κατά την εβδομάδα που διανύουμε.
       
      Παράλληλα με τους περιορισμούς στην κίνηση των οχημάτων, οι δημόσιες συγκοινωνίες ήταν δωρεάν χθες Κυριακή 22 Μαρτίου όπως και σήμερα Δευτέρα 23 Μαρτίου, ενώ τα προγράμματα ενοικίασης ποδηλάτων και ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσφέρουν δωρεάν μετακινήσεις.
       
      Η λήψη αντίστοιχων μέτρων πέρυσι συνέβαλε στη μείωση της κίνησης κατά 18% και των μικροσωματιδίων κατά 6%.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/03/23/parisi-rypansi-121339/
       

       

      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Τη δημιουργία του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου στον κόσμο πρότεινε ο πρόεδρος των Ρωσικών Σιδηρόδρομων, Βλαντιμίρ Γιακούνιν, σύμφωνα με τους Siberian Times. Ο δρόμος θα διασχίζει όλη τη Ρωσία και θα τη συνδέει με υπάρχοντα οδικά δίκτυα σε Ευρώπη και Ασία.
       
      Το σχέδιο, που ονομάζεται Υπερευρασιατική Ζώνη Ανάπτυξης, προβλέπει έναν τεράστιο αυτοκινητόδρομο που θα συνδέει τα ανατολικά σύνορα της Ρωσίας με την αμερικανική πολιτεία της Αλάσκα, διασχίζοντας ένα κομμάτι στη Βερίγγειο θάλασσα, που διαχωρίζει την Ασία από τη Βόρεια Αμερική.
       
      Σύμφωνα με το πρότζεκτ, που αποκαλύφθηκε σε μία συνάντηση της Ρωσικής Ακαδημίας Επιστημών, ο αυτοκινητόδρομος θα κατασκευαστεί κατά μήκος του υφιστάμενου υπερσιβηρικού σιδηρόδρομου, μαζί με ένα νέο δίκτυο τρένων και αγωγών πετρελαίου και φυσικού αερίου.
       
      Η απόσταση ανάμεσα στα δυτικά και ανατολικά σύνορα της Ρωσίας είναι περίπου 10.000 χιλιόμετρα. Δεν δόθηκαν λεπτομέρειες για το πώς θα καλυφθεί το κενό ανάμεσα σε Σιβηρία και Αλάσκα (πλοίο, γέφυρα ή τούνελ), ενώ ο δρόμος πιθανότατα θα συνεχίζει στην Αλάσκα βόρεια από την πόλη Nome.
       
      Σύμφωνα με το CNN, η Nome είναι απομονωμένη και δεν συνδέεται με το κεντρικό οδικό σύστημα της πολιτείας, που σταματάει στο Fairbanks. Υποθέτοντας ότι ένας δρόμος κατασκευάζεται προς το Nome (η ιδέα έχει μελετηθεί από την πολιτεία) ένα δυνητικό οδικό ταξίδι από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη θα κάλυπτε 20.777 χιλιόμετρα.
       
      Το ρωσικό σχέδιο, αν πραγματοποιηθεί ποτέ, υπολογίζεται ότι θα κοστίσει «τρισεκατομμύρια δολάρια». Σύμφωνα με τον Γιακούνιν, ωστόσο, τα μεγάλα οικονομικά οφέλη μακροπρόθεσμα θα κάλυπταν την τεράστια αυτή δαπάνη. Ο Γιακούνιν, σύμφωνα με το CNN, θεωρείται φίλος του Πούτιν και σύμφωνα με κάποιες πηγές, πιθανός διάδοχός του στην προεδρία.
       
      Πηγή: www.lifo.gr - http://www.lifo.gr/now/world/63352
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Σε λίγους μήνες θα κυκλοφορούν στους δρόμους αυτοκίνητα που θα μπορούν να «διαβάζουν» τις πινακίδες με τα όρια ταχύτητας και θα κόβουν ανάλογα ταχύτητα, χωρίς παρέμβαση του οδηγού. Η εταιρεία Ford ανακοίνωσε ότι το πρώτο μοντέλο της με αυτή τη δυνατότητα θα αρχίσει να πωλείται φέτος τον Αύγουστο, όταν κυκλοφορήσει στην Ευρώπη η δεύτερη γενιά των αυτοκινήτων της S-Max.
       
       
      H νέα τεχνολογία θα βοηθά τους οδηγούς να αποφεύγουν τα πρόστιμα της Τροχαίας και να οδηγούν ασφαλέστερα, κάνοντας λιγότερα ατυχήματα. Ο οδηγός πάντως, αν θέλει, θα μπορεί να υπερνικήσει την αυτόματη επιβράδυνση του οχήματός του, πατώντας σταθερά το γκάζι, αλλά θα μπορούν να επιταχύνουν μόνο έως 8 χιλιόμετρα πάνω από το όριο ταχύτητας.
       
      Εκπρόσωπος της Ford δήλωσε στο BBC ότι η νέα τεχνολογία θα επεκταθεί πιθανότατα και σε άλλα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας σταδιακά σε όλο τον κόσμο.
       
      Το σύστημα ονομάζεται "Intelligent Speed Limiter" (Έξυπνος Περιοριστής Ταχύτητας) και βασίζεται σε αισθητήρες στους τροχούς, που καταγράφουν την ταχύτητα του αυτοκινήτου, καθώς και σε ένα σύστημα οπτικής αναγνώρισης των σημάτων της τροχαίας, χάρη σε μια βιντεοκάμερα στο παρμπρίζ που συνεχώς «διαβάζει» τον δρόμο.
       
      Παραμένει αβέβαιο πάντως κατά πόσο οι οδηγοί θα είναι πρόθυμοι να παραχωρήσουν τέτοιες πρωτοβουλίες στο όχημά τους. Προφανώς είναι θέμα χαρακτήρα, παιδείας, αλλά και νοοτροπίας - ατομικής και εθνικής.
       
      Η γενικότερη τάση όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών είναι να εφοδιάζουν τα οχήματά τους με ολοένα περισσότερα «έξυπνα» ηλεκτρονικά και αισθητήρες, που βοηθούν τους οδηγούς να αποφεύγουν τις κακοτοπιές και την αφηρημάδα (ή ασχετοσύνη) τους. Όμως, η πραγματική επανάσταση στους δρόμους θα γίνει, όταν κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα πραγματικά αυτόνομα αυτοκίνητα-ρομπότ.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64162080
      Περισσότερα...

      13

    • Engineer

      Τα μεγάλα έργα υποδομής δεν είναι τα "βαριά έργα" για Μετρό, δρόμους, λιμάνια και αεροδρόμια. Η χώρα μας χάρη στον πολιτιστικό της πλούτο έχει την ευκαιρία με την ανάπτυξης κτιριακών υποδομών να αναδείξει αυτόν τον πλούτο και να προσφέρει στους Έλληνες αλλά και τα εκατομμύρια των τουριστών, την ευκαιρία να θαυμάσουν και να γνωρίσουν μία πλευρά της χώρας η οποία έχει ομολογουμένως μείνει πίσω.
       
      ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
       
      Η Αθήνα, ως το επίκεντρο του πολιτισμού της χώρας, τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει τις πολιστικές της υποδομές με πολυάριθμα έργα, τα οποία στην πλειονότητα τους παραμένουν υπό κατασκευή.
       
      Το μεγαλύτερο πλέγμα έργων πολιτισμού πραγματοποιείται αυτή τη στιγμή στο Φαληρικό Δέλτα. Εκεί το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, κατασκευάζει την νέα Εθνική Βιβλιοθήκη και τη Νέα Λυρική Σκηνή. Σε ένα μοναδικό χώρο αυτά τα 2 κτιριακά έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν κατασκευαστικά σε 1 χρόνο και να ξεκινήσουν να λειτουργούν από το 2017.
       
      Εξαιρετικής σημασίας για την πόλη είναι και η λειτουργία του Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης στου Φιξ. Κατασκευαστικά το κτίριο είναι έτοιμο και το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα περιμένουμε με ανυπομονησία τα εγκαίνια του χώρου. Η κατασκευή του υπήρξε περιπετειώδης και ανάγεται στα προολυμπιακά χρόνια. Το κόστος εκτιμάται σε πάνω από 80εκ.ευρώ.
       
      Εντυπωσιακή μεταμόρφωση πραγματοποιείται και στην Εθνική Πινακοθήκη στην περιοχή του Χίλτον με τα έργα να είναι σε πλήρη εξέλιξη και η ολοκλήρωση να τοποθετείται το 2016. Το κόστος του φτάνει τα 50εκ.ευρώ.
       
      Ένα ακόμα μεγάλο πολιτιστικό έργο έχουμε στο τουριστικό κέντρο της πόλης, στην Πλάκα με το Μουσείο Ελληνικής Λαϊκή Τέχνης. Πρόκειται για ένα μεγάλο κατασκευαστικό εγχείρημα καθώς θα εκτείνεται σε συνολικά 17 κτίρια.
       
      Αυτή την στιγμή στην Αθήνα συντελείται ένα πολύ μεγάλο έργο πολιτιστικού χαρακτήρα. Η Εθνική Πινακοθήκη με προϋπολογισμό 34 εκατ. ευρώ για την ανακατασκευή της και με 14 εκατ. ευρώ επιπλέον που συνεισφέρει το Ίδρυμα Νιάρχου για την κατασκευή της νέας επέκτασης, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο πρώην εργοστάσιο ΦΙΞ στην Καλλιρρόης, το Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης στην καρδιά πόλης ανάμεσα στην ρωμαϊκή και αρχαία Αγορά.
       
      Σημαντικό έργο είναι επίσης και η μετατροπής του κτιρίου Ακροπόλ στην Πατησίων σε πολυχρηστικό χώρο πολιτισμού.
       
      ΕΛΛΑΔΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΑΘΗΝΑ
      Εξαιρετικής σημασίας πολιτιστικά έργα δεν έχουμε μόνο στην Αθήνα. Κάποια από τα μεγάλα έργα που πραγματοποιούνται αυτή την εποχή είναι:
      -ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΙΓΩΝ ΒΕΡΓΙΝΑΣ
      -ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΕΣΣΑΡΑΣ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
      -ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΧΑΝΙΩΝ
      -ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ
      -ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptixi/erga-poleis/item/29495-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AE%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%BA%CE%AD%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%8D-%CE%BC%CE%AD%CF%87%CF%81%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BA%CF%81%CE%BF%CF%80%CF%8C%CE%BB
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.