Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων με την κατευθυντήρια Οδηγία 6/2014 ενημερώνει τις Αρχές ότι από της εγκρίσεως των Αναθεωρημένων Προτύπων Τευχών Διακηρύξεων Δημοσίων Έργων (Τύπος Α και Β) μέχρι σήμερα έχουν μεσολαβήσει νομοθετικές αλλαγές που επηρεάζουν τις διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων έργων και έρχονται σε αντίθεση με ορισμένα σημεία των Αναθεωρημένων αυτών Τευχών.
       
      Δεδομένου ότι στα πρότυπα τεύχη περιλαμβάνεται ρήτρα ευελιξίας, δυνάμει της οποίας οι Αρχές δύνανται να αναπροσαρμόζουν το περιεχόμενο των όρων των διακηρύξεων, προκειμένου να εναρμονιστούν με την πρόσφατη νομοθεσία , η ΕΑΑΔΗΣΥ επισημαίνει ότι οι αναθέτουσες Αρχές πρέπει να λάβουν υπόψιν:
       
      -Τις νέες ρυθμίσεις για τις εγγυητικές επιστολές συμμετοχής σε διαγωνισμό και καλής εκτέλεσης
       
      -Τις νέες ρυθμίσεις για την κατάργηση των κατωτάτων ορίων του ΜΕΕΠ
       
      -Τις νέες ρυθμίσεις για την κατάργηση υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων εγγράφων σε διαγωνισμούς και κατ΄επέκταση να εστιάσουν στα :
       
      -Αντίγραφα δημοσίων εγγράφων
       
      -Αντίγραφα αλλοδαπών δημοσίων εγγράφων
       
      -Αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων
       
      -Πρωτότυπα έγγραφα
       
      Συμπερασματικά: Στην Οδηγία 6 παρέχονται λεπτομερείς κατευθύνσεις σχετικά με τα ως άνω θέματα.
       
      Διαβάστε την οδηγία εδώ: http://www.pedmede.gr/site/images/pdf_files/2688_03112014.pdf
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=1669:265&catid=94:2013-03-31-19-07-28&Itemid=520&lang=el
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις περιπτώσεις που έργο ή δραστηριότητα της β΄ κατηγορίας της ΥΑ 1958/2012 έχει υπαχθεί σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (Π.Π.∆.) ή διαθέτει σε ισχύ Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) µε απόφαση του Νομάρχη ή του Περιφερειάρχη, σύμφωνα µε τα προβλεπόμενα από τον ν.3010/2002 και τις κατ’ εξουσιοδότηση αυτού διατάξεις, και πρόκειται να υλοποιηθούν εργασίες εκσυγχρονισμού, επέκτασης, βελτίωσης ή τροποποίησης του, τότε τηρούνται τα ακόλουθα:
       
      1. Ο ενδιαφερόμενος φορέας του έργου ή της δραστηριότητας ή ο εξουσιοδοτημένος από αυτόν μελετητής υποβάλλει στην αρμόδια για την υπαγωγή του έργου σε ΠΠΔ Υπηρεσία, δήλωση υπαγωγής σε ΠΠΔ στην οποία αναφέρονται οι προτεινόμενες εργασίες εκσυγχρονισμού, επέκτασης, βελτίωσης ή τροποποίησης του εν λόγω έργου, σύμφωνα µε τις κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 3 του άρθρου 8 του ν.4014/11 εκδοθείσες ΚΥΑ ή ΥΑ.
       
      2. Η αρμόδια αρχή για την υπαγωγή του έργου ή της δραστηριότητας σε ΠΠΔ µε βάση τα στοιχεία της προαναφερθείσας δήλωσης υπαγωγής, υπαγάγει το έργο ή τη δραστηριότητα σε ΠΠΔ.
       
      Δείτε την εγκύκλιο εδώ: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/7%CE%9C1%CE%940-%CE%97%CE%93%CE%92
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2014/11/blog-post_97.html#.VFm9qPmsVnZ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση απεστάλη η 5Κ/2014 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ, που αφορά την πλήρωση, με σειρά προτεραιότητας 65 θέσεων προσωπικού στην εταιρεία «ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ». Ειδικότερα, η προκήρυξη αφορά στην πλήρωση 65 θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην εν λόγω εταιρεία.
       
      Οι θέσεις ανά κλάδο/ειδικότητα της ως άνω Προκήρυξης έχουν καταχωριστεί στο παρακάτω συνοδευτικό αρχείο (Πίνακας Θέσεων).
       
      Συνοδευτικό αρχείο: Πίνακας θέσεων
       
      Πηγή: ΑΣΕΠ
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για 7 ακίνητα στην Πλάκα που έχει βγάλει στο «ηλεκτρονικό σφυρί» το ΤΑΙΠΕΔ.
       
      Την Παρασκευή ανακοινώθηκε ότι 27 ήταν τελικά οι προσφορές που κατατέθηκαν για τα εν λόγω ακίνητα και σύντομα το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου θα αποφασίσει για την επιλογή των συμμετεχόντων και για τις τιμές εκκίνησης της ηλεκτρονικής δημοπρασίας για κάθε ακίνητο, με βάση την υψηλότερη έγκυρη υποβληθείσα οικονομική προσφορά και την ανεξάρτητη αποτίμηση.
       
      Όπως όλα δείχνουν, το ενδιαφέρον αυξήθηκε τις τελευταίες ημέρες και ύστερα από την προώθηση ρύθμισης που προβλέπει τη δυνατότητα του δημοσίου να προχωρά σε εξώσεις – εξπρές από ακίνητα που του ανήκουν.
       
      Οι προσφορές που κατατέθηκαν μέσω των ηλεκτρονικών δημοπρασιών e-publicrealstate.gr. αφορούν στα εξής ακίνητα:
       
      - Θρασύλου 24 & Θέσπιδος & Επιμενίδου
      - Θέσπιδος 24
      - Ραγκαβά 3-5
      - Θέσπιδος 16
      - Ραγκαβά 7
      - Τριπόδων 32 & Ραγκαβά
      - Θέσπιδος 8 & Ραγκαβά 6
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των προς πώληση ακινήτων είναι και αυτό στην οδό Τριπόδων 32, το σπίτι του Αντωνάκη από την διάσημη ασπρόμαυρη ελληνική ταινία.
      Το κτίριο είναι γνωστό από την κινηματογραφική του ιστορία, καθώς σε αυτό γυρίστηκε η διάσημη ταινία: «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα» με τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τη Μάρω Κοντού.
       
      Όλοι θυμούνται την κλασική ατάκα του Αντωνάκη (Γιώργος Κωνσταντίνου) να απειλεί την Ελενίτσα (Μάρω Κοντού) ότι θα την εγκαταλείψει στην ασπρόμαυρη ελληνική κινηματογραφική ταινία «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα».
       
      Το κινηματογραφικό σπίτι του ζεύγους Κοκοβίκου, στον αριθμό 32 της οδού Τριπόδων, παίρνει τώρα τον δρόμο της αξιοποίησης.
       
      Στο εξωτερικό
       
      Ακόμη, υπεβλήθησαν συνολικά 4 προσφορές για τα 4 ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ στο εξωτερικό και συγκεκριμένα για τα ακίνητα στην Ουάσιγκτον, (750 τμ), στη Νέα Υόρκη (960 τμ), στην Πραιτόρια (400 τμ) και στο Βελιγράδι (1.237 τμ). Το ΤΑΙΠΕΔ θα αξιολογήσει όλες τις δυνατές λύσεις και θα προχωρήσει σε νέα διαδικασία αξιοποίησης του ακινήτου στη Λιουμπλιάνα, για το οποίο δεν εκδηλώθηκε επενδυτικό ενδιαφέρον.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/%C2%ABOura%C2%BB_mnistiron_gia_tin_Plaka_kai_to_exoteriko/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Τοποθετήθηκαν οι τελευταίες ράγες στη σιδηροδρομική σήραγγα Γκοτάρ, στην Ελβετία.
       
      Με μήκος 57 χιλιομέτρων, η σήραγγα του Γκοτάρ, από το όνομα του ορεινού όγκου τον οποίο διαπερνά, θα συνδέει τη Ζυρίχη με το Μιλάνο σε μόλις 2 ώρες και 40 λεπτά.
       
      Τα πρώτα δρομολόγια θα αρχίσουν στις 2 Ιουνίου 2016.
       
      Δείτε το video εδώ:
       

       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2014/10/31/celebrations-as-last-piece-of-track-is-laid-in-record-breaking-gotthard-rail-/
       
      Μερικές εικόνες από το έργο:
       

       

       

       

       

      Περισσότερα...

      4

    • Ροδοπουλος

      Θεωρώ οτι μιά απ' τις φιλολαϊκότερες φωνές που ακούσθηκαν τελευταία είναι η φωνή απελπισίας του πρύτανη Φορτσάκη «αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους!». Τριανταπέντε χρόνια τώρα, τα Κόμματα σφετερίσθηκαν τα ελληνικά πανεπιστήμια, χρησιμοποιώντας-τα ως χώρους κομματικών ασκήσεων, εις βάρος των συμφερόντων του Λαού.
       
      Επιτρέψτε-μου λοιπόν να θυμίσω (με λόγου γνώση, νομίζω) «τί είναι το Πανεπιστήμιο», για να αντιληφθείτε πόσο αντιλαϊκός είναι ο τσαμπουκάς του χθεσινού λυκειόπαιδος που μας ανάγγειλε απ' την τηλεόραση οτι πρέπει να μπαινοβγαίνει στην Πρυτανεία όποιος γουστάρει «για να στηρίξει τα δίκαια των φοιτητών και του Λαού» - τί σύγχυση (που την κατάπιναν οι Συμπολίτες-μας τριάντα χρόνια τώρα...).
       
      Αλλ' άς αρχίσω καλύτερα με το τί ΔΕΝ είναι τα Πανεπιστήμια:
       
      - Δέν είναι «Διάπλασις των Παίδων» για να νουθετήσομε τα παιδάκια - αυτός ο υψηλός σκοπός έχει ανατεθεί στη Γενική Παιδεία (και δέν τα πήγε πάντοτε πολύ καλά).
       
      - Δέν είναι φροντιστήρια κομματικής πολιτικής - αυτά άς τα φιάξουν στις δικές-τους αυλές τα κόμματα κι όχι στο Παρασκευαστήριο της Καινοτομίας για τον Ελληνικό Λαό που περιμένει.
       
      - Δέν είναι υποκατάστατο της Λαϊκής Θέλησης: Τα περι «μπροστάρισσας φωτεινής μειοψηφίας» φληναφήματα ξινίσανε στις προθήκες της Ιστορίας της χιτλερικής και της σταλινικής νεολαίας. Η Δημοκρατία δέν αναγνωρίζει πολίτες «πρώτης κατηγορίας» με κριτήριο την ηλικία: Όταν η «επανάσταση» γίνεται τρείς φορές το μήνα επι τριάντα χρόνια, κάποιο απολιτικό σύνδρομο μυρίζει. Μια άγνοια δηλαδή της απέραντης περιπλοκής των πολιτικών πραγμάτων και των συμφερόντων του... «υπόλοιπου» λαού. Ο οποίος έχει εξουσιοδοτήσει τις δικές-του Συντεχνίες, τα δικά-του Κόμματα, τους δικούς-του Αντιπροσώπους - κι όχι αυτόκλητους προστάτες.
       
      Ας θυμηθούμε τώρα τις στοιχειώδεις (και παγκοσμίως γνωστές) δράσεις των Πανεπιστημίων. Τί θέλομε να πετύχομε διδάσκοντας μέσα στα Πανεπιστήμια;
       
      α) Αυτοσυνειδητοποίηση, ενσχέσει προς τον φυσικό και τον κοινωνικό περίγυρο (υποστασιακή ανάγκη συσχετισμού), σπουδάζοντας την προγενέστερη πείρα της Ανθρωπότητας μέσω ενος corpus βασικής Επιστήμης και Φιλοσοφίας. Διδασκαλία, δηλαδή, θεμελιωδών Επιστημών (μύηση στον ορθό λόγο και μείωση της ταχύτητας παλαίωσης των γνώσεων).
       
      β) Επιβίωση, αναπτύσσοντας την επιστημονική ικανότητα:
      - να αμύνομαι κατά των φυσικών κινδύνων και
      - να παράγω ποικίλα αγαθά (υλικά και υπηρεσίες).
      - Διδασκαλία, δηλαδή, εξειδικευμένων Κλάδων για την εξυπηρέτηση καίριων κοινωνικών αναγκών.
       
      γ) Αναπαραγωγή γνώσης, χάρις στην ανάπτυξη κριτικού πνεύματος και ερευνητικών δεξιοτήτων - τεράστιο δυναμικό για το μέλλον του Λαού.
       
      Ετσι, το δημόσιο Πανεπιστήμιο είναι Δημόσιο στην εξυπηρέτηση ενος πολύ συγκεκριμένου σκοπού δημοσίου συμφέροντος - κι όχι όποιου σκοπού γουστάρει ο καθένας. Κι όλος ετούτος ο φιλόδοξος σκοπός - που στηρίζει την ολβιότητα των Ατόμων υπηρετεί τις πρακτικές ανάγκες των Κοινωνιών και εμπνέει την Καινοτομία ως δύναμη θεωρητική και εξόχως παραγωγική - δέν επιζητείται και δέν καλλιεργείται παρα μόνον μέσα στο Πανεπιστήμιο. Και επιτυγχάνεται με εναν δυσχερέστατον (και λεπτοφυή, θα τον έλεγα) συνδυασμό μέσων: Προφορική διδασκαλία, μαθητεία στο Εργαστήριο και στο Σπουδαστήριο, εργασίες κατ' οίκον, αναζήτηση και μελέτη βιβλιογραφίας, Σεμινάρια, κ.λπ. - αλλα κυρίως με αφιέρωση και εμμονή όλων των μελών της πανεπιστημιακής Κοινότητας μέσα σ' ενα περιβάλλον εμπνευστικό της Παιδείας, της Μαθητείας και της Συνεργασίας.
       
      2. Μέσα σε όλα τούτα, Κυρίες και Κύριοι, πού στο καλό βλέπουμε περιθώριο για τα ακόλουθα (αποκλειστικώς νεοελληνικά πλέον) άθλια φαινόμενα:
       
      Καθολικό βρώμισμα του συνόλου οπτικού πεδίου με γραψίματα νηπιακής ασχετοσύνης. Τί ατμόσφαιρα Παιδείας μου λέτε σείς...
      Θεατριλίκια καταλήψεων των θερινών ανακτόρων του τσάρου - με του ψύλλου πήδημα, κι απο ολιγάριθμα παιδιά - κι αυτό βαφτίζεται «διακίνηση ιδεών» (ποίων.
       
      Κουρδισμένη αντίδραση σε θέματα καίριας εκπαιδευτικής και λαϊκής σημασίας όπως «όχι στην εντατικοποίηση» (στοιχειώδης σύγκριση με το τί γίνεται στα πανεπιστήμια των κουτόφραγκων θα αποδείκνυε την υποδηλούμενη προτίμηση στην τεχνολογική-μας εξάρτηση απ' τους ξένους, «κάτω οι μεταπτυχιακές σπουδές γιατι... υποβιβάζουν τα πτυχία-μας» (χρόνια πολεμήσαμε τα κομματόπαιδα για να πετύχομε τούτην τη σπουδαία άνοδο του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου), «κάτω η βιομηχανική έρευνα» (γιατί θα βγάλει το σατανικό κέρδος η ελληνική βιομηχανία - και θα εξαρτώμαστε λιγότερο απ' τις εισαγωγές), και άλλα φληναφήματα - που έχουν ξεχασθεί αιδημόνως σήμερα.
       
      Μπουκαρίσματα γνωστών και αγνώστων αγριανθρώπων στις συνεδριάσεις των ψηφισμένων πανεπιστημιακών Οργάνων - για να επιβάλουν τη «θέλησή» τους (έλεος - σε ποιούς άλλους δημόσιους φορείς συμβαίνουν τέτοια χνέρια).
       
      Οι εργαζόμενοι στα Πανεπιστήμια (διδάσκοντες, διοικητικοί, τεχνίτες) πετάγονται κατα διαστήματα όξω («καταλήψεις», σου λέει) - έγκλημα πρωτοφανές και μοναδικό, κατά του κοινού συμφέροντος.
       
      Τριάντα χρόνια τώρα φωνάζουμε: Ολα τούτα είναι παντελώς άσχετα με τον τεράστιας λαϊκής σημασίας σκοπό των Πανεπιστημίων! Και πάντως καταστρεπτικά για τον σκοπό αυτόν. «Ξύπνα Λαέ», έγραφα εμμόνως.
       
      Και αιωρείται τριάντα χρόνια το ερώτημα: Απο πού κι ως πού μια μειονότητα νεαρών Συμπολιτών-μας νομίζει οτι «εξουσιοδοτείται» (i) να παρανομεί ασύστολα, (ii) να γίνεται κήνσωρ της πολιτικής αρετής, απρόσκλητος και αναρμόδιος, και (iii) να σφετερίζεται τον μόνο ανοχύρωτο χώρο τον οποίον δέν μπορεί να ελέγξει η ελληνική Κοινωνία!
       
      Και δέν μίλησα καθόλου για την καταπάτηση του ασύλου των ιδεών των διδασκόντων - ούτε για τις κατα διαστήματα καταστροφές της περιουσίας του Λαού, ούτε για την αθλιότητα να οργανώνονται συζητήσεις με δολοφόνους (νηπιακών αντιδημοκρατικών πολιτικών αντιλήψεων).
       
      Είμαι 100% βέβαιος οτι κανένα ελληνικό Κόμμα δέν συμφωνεί μ' αυτήν την εθνική αυτοκτονία - που δέν συμβαίνει πλέον σε καμιά Χώρα του Κόσμου (και διερωτώμαι γιατί άραγε ετούτη η διαφορά δέν έχει απασχολήσει τους καλούς πολιτικούς Αναλυτές μας...).
       
      Αρα, έχω τη βεβαιότητα οτι η φωνή Φορτσάκη «κόμματα, αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους» θα βρεί σύντομα ευρύτατη πολιτική αποδοχή απ' όλα τα Κόμματα της Βουλής των Ελλήνων - παρά το γεγονός οτι άρχισαν να δημοσιεύονται πλήθος βαθυστόχαστων αναλύσεων απο Συναδέλφους μου, οι οποίες διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: Οι μέν μας ειδοποιούν οτι θα υποστούμε αντίποινα καταλήψεων, φωνασκιών κ.λπ. - και πρέπει να σκιαχτούμε; [Σάμπως κάνομε τίποτ' άλλο 30 χρόνια τώρα;] Κι οι δέ, οτι στο Πανεπιστήμιο «η επιστημονική έρευνα και η διδασκαλία αποσκοπούν [...] στη δημοκρατία» (sic) κι οτι ο Πρύτανης που «ανήκει» (sic) και στους φοιτητές του τώρα με τον έλεγχο εισερχομένων στην Πρυτανεία «αφήνει απροστάτευτη την ακαδημαϊκή ελευθερία»!
       
      Τα Κόμματα όμως δέν περιμένουν αυτές τις αναλύσεις για να πάρουν τις γενναίες αποφάσεις που έχει επείγουσα ανάγκη η Χώρα.
       
      Ο κ. Θεοδόσης Π. Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
       
      Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ στις 02/11/2014
       
      Tassios_on_Public_Universities.pdf.pdf
      Περισσότερα...

      56

    • Engineer

      Έγγραφο της Γενικής Γραμματτείας Δημοσίων Επενδύσεων - ΕΣΠΑ, του Υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με το οποίο συμφωνήθηκε "ποινή διόρθωσης" για την παράβαση ανάθεσης συμβάσεων των Ν. 3669/08 και Ν.3316/05 με τους περιορισμούς των κατωτάτων ορίων.
       
      Δείτε το έγγραφο του ΥπΑν από τον ΣΑΤΕ εδώ: http://sate.gr/nea/prostimo-1.pdf
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=18022&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82+%CE%A4%CE%95%CE%95%2C+%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%27%27%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%8E%27%27%2C+%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%91%CE%A0%CE%95+%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD+%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1+%26+39+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20141103_m122899311_%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82+%CE%A4%CE%95%CE%95%2C+%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%27%27%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%8E%27%27%2C+%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%91%CE%A0%CE%95+%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD+%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1+%26+39+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1_0A#sthash.iD0JEgnV.dpuf
      Περισσότερα...

      2

    • Panos_

      Ο Σύλλογος Μηχανικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Λακωνίας τονίζει ότι «ο κόμπος έφτασε στο χτένι». Η κρίση πλήττει κυρίως των κλάδο των Μηχανικών ενώ το ΤΕΕ υπερασπίζει συμφέροντα ομάδων…
       
      Σε δημόσια καταγγελία ο Σύλλογος αναφέρει:
       
      «Να λειτουργήσει επιτέλους το ΤΕΕ ως θεματοφύλακας των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των Μηχανικών, και όχι σαν συνεργάτης ΟΜΑΔΩΝ με ιδιαίτερα συμφέροντα
       
      Η οικονομική κρίση που περνά η χώρα έχει πλήξει τον κλάδο των μηχανικών περισσότερο από κάθε άλλο, οδηγώντας χιλιάδες συναδέλφους στην υποαπασχόληση και την ανεργία. Ταυτόχρονα, σε αντίθεση με άλλους κλάδους, ο δικός μας περιορίστηκε σε παθητικό ρόλο, ως απλός θεατής των εξελίξεων. Μάλιστα, παρόλο που οι μηχανικοί θεωρούμαστε κλάδος ανάπτυξης δεν κατορθώσαμε να καταθέσουμε καμία ουσιαστική πρόταση για αναπτυξιακή διέξοδο της χώρας.
       
      Σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο το ΤΕΕ εμφανίστηκε κατά πολύ κατώτερο των περιστάσεων. Επικεντρώθηκε στη διαμόρφωση και διαχείριση της «ηλεκτρονικής πλατφόρμας» διαχείρισης των δηλώσεων αυθαιρέτων. Ο ρόλος του ως επιστημονικός φορέας και σύμβουλος της πολιτείας πέρασε σε δεύτερη/τρίτη μοίρα και είναι χαρακτηριστικό πως οι ημερίδες που διοργανώθηκαν (και συνεχίζουν να διοργανώνονται) τα τελευταία χρόνια αφορούσαν τους νόμους των αυθαιρέτων (όπου δόθηκαν απαντήσεις σε «κρίσιμα» θέματα όπως αν τα BBQ είναι ή όχι αυθαίρετα κ.α.). Ακόμα και θέματα ασφάλειας των κατασκευών ξεπεράστηκαν με γραφειοκρατικό τρόπο/διαδικασίες, ενώ τα επιστημονικά πεδία της πολεοδομίας-χωροταξίας στη χώρα μας έχουν απαξιωθεί πλήρως και αντιμετωπίζονται πλέον μόνο ως ανεφάρμοστα και αντιαναπτυξιακά σενάρια επιστημονικής φαντασίας.
       
      Πέραν των παραπάνω, παρατηρούνται πλέον τεράστια προβλήματα στη δομή και τον τρόπο λειτουργίας του ΤΕΕ. Χαρακτηριστικά, αυτή την περίοδο υπάρχει σε εξέλιξη «διαβούλευση» για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών. Έχει συσταθεί και επιτροπή ανταγωνισμού προκειμένου «να ανοίξει το κλειστό επάγγελμα» των μηχανικών. Στην επιτροπή εκπροσωπούμαστε δια του προέδρου του ΤΕΕ κ. Σπίρτζη. Πρόκειται για θέμα με τεράστιες κοινωνικές προεκτάσεις που ενδεχομένως να οδηγήσει χιλιάδες μηχανικούς στην έξοδο από το επάγγελμα και στην ανεργία, συναδέλφους που έχουν επενδύσει πολύ μεγάλα ποσά και κόπους για την απόκτηση εξοπλισμού, λογισμικού και τεχνογνωσίας. Παρά το γεγονός, λοιπόν πως το συγκεκριμένο θέμα μπορεί να οδηγήσει σε κοινωνικό δράμα, ουδείς γνωρίζει επίσημα τι γίνεται στην εν λόγω επιτροπή και τις σχετικές συναντήσεις.
       
      Ουδείς γνωρίζει ποια είναι η θέση του ΤΕΕ και του εκπροσώπου του, διότι ο κ. Σπίρτζης ουδέποτε εμφανίστηκε να μιλήσει και να δεσμευτεί επίσημα για το θέμα. Έχουμε φτάσει σε σημείο να ακούγονται φήμες ακόμα και για αναδρομική αφαίρεση επαγγελματικών δικαιωμάτων, γεγονός ξεκάθαρα αντισυνταγματικό, ειδικότητες να απαξιώνονται και να κατασυκοφαντούνται και το ΤΕΕ να σωπαίνει. Για ποιο λόγο δεν εμφανίζεται επιτέλους να μας ενημερώσει ο πρόεδρος όλων των μηχανικών κ. Σπίρτζης; Για ποιο λόγο ενεργεί εν κρυπτώ και παραβύστω; Θα πρέπει πλέον να ξέρει ότι η τακτική που ακολουθεί τον καθιστά υπεύθυνο για τις όποιες αρνητικές εξελίξεις στον τομέα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
       
      Πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα που δείχνει τον εμπαιγμό και την παντελή έλλειψη σεβασμού απέναντι στους μηχανικούς, αποτελεί και η εκδήλωση της 13.10.2014 με τον τίτλο: «Πρακτικές μεταρρύθμισης στο Χωροταξικό και Πολεοδομικό Σχεδιασμό: ο ηλεκτρονικός τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης». Πέρα από το γεγονός πως ενημέρωσαν μόλις 2 ημέρες πριν για την εκδήλωση, τη διαφήμιζαν και με το παρακάτω κείμενο στο ηλεκτρονικό ενημερωτικό φύλλο του ΤΕΕ: «…οι συστηματικές προσπάθειες του ΤΕΕ, σε θεσμικό, οργανωτικό, τεχνολογικό και διοικητικό επίπεδο, που αναπτύχθηκαν με πρωτοβουλίες των μελών της διοίκησης του ΤΕΕ και του προέδρου Χρήστου Σπίρτζη, αρχής γενομένης από τη θεσμοθέτηση της νέας διαδικασίας το 2011 και τη σύνδεσή της με την Ηλεκτρονική Ταυτότητα του Κτιρίου, μετά από πολλά εμπόδια και προσαρμογές οδηγούνται πλέον σε τελικό αποτέλεσμα, ανοίγοντας νέα σελίδα στην διαδικασία έγκρισης και ελέγχου της δόμησης των κτιρίων, μεταξύ κράτους και πολίτη, με αναβαθμισμένο το νευραλγικό ρόλο των διπλωματούχων μηχανικών…»
       
      Επιπλέον, στο θέμα του ασφαλιστικού και της αύξησης των εισφορών του ΤΣΜΕΔΕ, που αποτελεί το άλλο φλέγον θέμα, το ΤΕΕ επέδειξε χλιαρή έως ανύπαρκτη αντίδραση ενώ ταυτόχρονα η διαχείριση του αποθεματικού του ταμείου γίνεται με προκλητικά αδιαφανείς, αντιδημοκρατικές διαδικασίες και μεθοδεύσεις. Αυτά συμβαίνουν μάλιστα σε περίοδο κατά την οποία πολύ μεγάλο ποσοστό συναδέλφων αδυνατεί να καταβάλει τις ασφαλιστικές εισφορές του και ένα μέρος εξ αυτών καταφεύγει ακόμη και στη λύση της διαγραφής του από τα μητρώα του ΤΕΕ προκειμένου να αποφύγει τα χρέη.
       
      Για τους παραπάνω λόγους και επειδή ο κλάδος έχει φτάσει πλέον σε οριακό σημείο, απαιτούμε:
       
      1. Επίσημη και αναλυτική ενημέρωση εντός προθεσμίας 10 ημερών για τα φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο.
       
      Συγκεκριμένα:
       
      α. Αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τη διαβούλευση για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών (Ν. 4254/14). Ποιες είναι οι θέσεις/στάση του κεντρικού ΤΕΕ και ποιος είναι ο ρόλος του προέδρου και εκπροσώπου του στην επιτροπή ανταγωνισμού;
      β. Αναλυτική ενημέρωση για το ασφαλιστικό και για το θέμα των εισφορών. Ποιες ενέργειες έχουν γίνει μέχρι στιγμής, εκτός από την προσφυγή στο ΣτΕ, για την ακύρωση των αυξήσεων;
      γ. Αναλυτική ενημέρωση για το αποθεματικό του ΤΣΜΕΔΕ και τον οικονομικό προγραμματισμό/ στρατηγική σε σχέση με τις συνεχείς ανακεφαλαιοποιήσεις της τράπεζας Αττικής.
       
      Σε διαφορετική περίπτωση, αν αγνοηθούμε πάλι και δε μας δοθεί επαρκής ενημέρωση/ πληροφόρηση, απαιτούμε την ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ της Δ.Ε. του ΤΕΕ, διότι αποδεικνύονται κατώτεροι των περιστάσεων και κινούνται εκτός των πλαισίων του καταστατικού του (δηλαδή την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των μελών του).
       
      2. Την εξυγίανση του ΤΕΕ και τη στροφή του σε δημοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες. Να αγωνιστεί για την επανάκτηση του κύρους του κλάδου και να δώσει αναπτυξιακές κατευθύνσεις, βοηθώντας επί της ουσίας τη χώρα (και κατ’ επέκταση τα ίδια τα μέλη του) στην έξοδο από την κρίση και την παρακμή και να σταθεί αρωγός στον Έλληνα πολίτη, αναχαιτίζοντας τη δραματική υποβάθμιση του βιοτικού του επιπέδου.
       
      Να λειτουργήσει επιτέλους το ΤΕΕ ως τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας, αλλά και ως θεματοφύλακας των επαγγελματικών δικαιωμάτων ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, και όχι σαν συνεργάτης ΟΜΑΔΩΝ με ιδιαίτερα συμφέροντα, ούτε ως εκφραστής συντεχνιακών συμφερόντων ανάλογα με την επικρατούσα ΣΥΓΚΥΡΙΑΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ. Ο κλάδος δεν αντέχει άλλα παιχνίδια προκειμένου ορισμένοι να παριστάνουν τους παράγοντες/ρυθμιστές, ώστε να αποκτήσουν νέα και αναβαθμισμένα «οφίτσια» εις βάρος όλου του κλάδου.
       
      Στη δύσκολη συγκυρία στην οποία βρισκόμαστε δεν είναι πλέον ανεκτές παρασκηνιακές ενέργειες και κομματικές/ συνδικαλιστικές πρακτικές περασμένων δεκαετιών. Ο σημερινός αγώνας, είναι αγώνας επιβίωσης των μηχανικών. Συνεπώς ο πρόεδρος του ΤΕΕ αλλά και όλοι οι συνδιοικούντες πρέπει να είναι εκπρόσωποι όλων των μηχανικών και όχι μερικών κομματικών ή άλλων φίλων. Σε αντίθετη περίπτωση πρέπει άμεσα να απομακρυνθούν.
       
      Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι. Τέρμα οι «πολιτικές ορθότητες» και ο δήθεν «πολιτικός πολιτισμός». Τα πράγματα θα πρέπει να λέγονται με το όνομά τους».
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Υπογράφηκε σήμερα από τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννη Μανιάτη, η Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία θεσμοθετείται και επίσημα το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) για το κέντρο της Αθήνας.
       
      «Μέσω του ΣΟΑΠ, αντιμετωπίζουμε ολιστικά τα προβλήματα και προωθούμε σειρά δράσεων βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και ολοκληρωμένων χωρικών επενδύσεων. Η πόλη αποκτά πλέον την οικονομική αναζωογόνηση και αίγλη που δικαιούται και οι πολίτες της την ποιότητα ζωής που τους αξίζει» σημειώνει με γραπτή δήλωσή του, ο υπουργός ΠΕΚΑ.
       
      Ειδικότερα, το Σχέδιο περιλαμβάνει ένα σύνθετο πρόγραμμα δράσεων με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων, την ανατροπή της υποβάθμισης και την ανάδειξη του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας και δεσμεύει τις υπηρεσίες ως προς τις απαραίτητες ενέργειες υλοποίησής του.
       

       
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, το Σχέδιο προσεγγίζει ολοκληρωμένα την ανάπτυξη της πόλης και προβλέπει, πέραν των πολεοδομικών παρεμβάσεων, δράσεις οικονομικού, κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Υλοποιείται για πρώτη φορά και οι παρεμβάσεις θα χρηματοδοτηθούν από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και θα έχουν ορίζοντα υλοποίησης μέχρι το 2021.
       
      Μάλιστα, οι παρεμβάσεις αναμένεται να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση όχι μόνο στην πόλη της Αθήνας, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη, «η έγκριση του ΣΟΑΠ, καταδεικνύει την πολιτική μας βούληση να υλοποιήσουμε μια στρατηγική Ολοκληρωμένης Χωρικής Ανάπτυξης κατά την Προγραμματική Περίοδο 2014- 2020». Ο ίδιος τονίζει ότι «μόνο με τέτοιες δράσεις μπορούμε να κατακτήσουμε ένα βιώσιμο μέλλον».
       
      Σημειώνεται τέλος, από το ΥΠΕΚΑ, ότι για την ολοκλήρωση του Σχεδίου προηγήθηκε διαβούλευση και πολύμηνη συνεργασία των συναρμόδιων υπουργείων, με τον συντονισμό του ΥΠΕΚΑ, καθώς και ότι το σχέδιο έχει γίνει αποδεκτό από τον δήμο Αθηναίων, καθώς και από την περιφέρεια Αττικής.
       
      Διαβάστε την ΚΥΑ: http://ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=aZOJ787fnGs%3d&tabid=785&language=el-GR
       
      Δείτε το Ενημερωτικό Σημείωμα του ΣΟΑΠ: http://ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=XXm%2bxu545D4%3d&tabid=785&language=el-GR
      Περισσότερα...

      4

    • ssouanis

      Αρχικές και τροποποποιητικές δηλώσεις Ε9, από το 2010, χωρίς επιβαρύνσεις για τους ιδιοκτήτες
       
      Στην παράταση της προθεσμίας που προβλέπει ο νόμος για τη διόρθωση των εκατοντάδων χιλιάδων λαθών που έχουν γίνει στις φορολογικές δηλώσεις του Ε9, προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών.
       
      Βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας η προθεσμία για τη διόρθωση των λαθών χωρίς την επιβολή προστίμων και προσαυξήσεων λήγει στις 30 Νοεμβρίου. Ωστόσο, επειδή το ηλεκτρονικό σύστημα για τη διόρθωση του Ε9 δεν πρόκειται να ανοίξει πριν από τα τέλη της επόμενης εβδομάδας, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) αναμένεται να εισηγηθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών την κατάθεση τροπολογίας με την οποία θα δίδεται τουλάχιστον 20ήμερη παράταση για τη διόρθωση των λαθών.
       
      Σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, η γενική γραμματέας δημοσίων εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου υποστήριξε ότι εντός της εβδομάδας θα δημοσιευθεί η εγκύκλιος με τις αναλυτικές οδηγίες και τα παραδείγματα για την ορθή συμπλήρωση του Ε9. Από την πλευρά της, η διευθύντρια της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΓΓΔΕ Σοφία Σεχπερίδου είπε ότι μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας θα δοθούν στους ιδιοκτήτες ακινήτων οι ακόλουθες εφαρμογές:
       
      1. Υποβολή αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων Έ9 για το φόρο ακίνητης περιουσίας του 2010.
      2. Υποβολή αρχικών δηλώσεων Ε9 για φόρο ακίνητης περιουσίας των ετών 2011, 2012 και 2013.
      3. Αρχικές και τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 έτους 2014 (ΕΝΦΙΑ)
       
      Πηγή: NEWS 247
      Περισσότερα...

      29

    • Engineer

      Τα εκπεμπόμενα αέρια του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές, τα οποία αποδίδονται κυρίως στην καύση ορυκτών καυσίμων καθώς και στην εκπομπή ρύπων κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής αυτών, επιβάλλουν την προώθηση και χρήση εναλλακτικών καυσίμων (βιοκαύσιμα, φυσικό αέριο και ηλεκτροκίνηση) σε μεγάλα αστικά κέντρα.
       
      Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής για την προώθηση των εναλλακτικών και ανανεώσιμων καυσίμων στις οδικές μεταφορές, η ΕΕ έχει θέσει ήδη τον στόχο της υποκατάστασης του 20% των συμβατικών καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές με εναλλακτικά καύσιμα μέχρι το 2020. Για τον σκοπό αυτό η Ε.Ε έχει ήδη προβεί σε έκδοση Οδηγιών, αποφάσεων και προτάσεις οδηγιών για την προώθηση της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων στα κράτη-μέλη.
       
      Η έρευνα που διεξήχθη από την ερευνητική ομάδα του καθηγητή Χρ. Κορωναίου και με συντονίστρια τη Δρ. Ευανθία Νανάκη έδειξε πως η χρήση βιοκαυσίμων σε μείγμα Β10 (10% βιοντίζελ και 90% ντίζελ) μπορεί να οδηγήσει σε μείωση 7,85% στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στο στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας.
       
      Η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μπορεί να αγγίξει το 78,45% σε περίπτωση που το μείγμα είναι αυτούσιο βιοντίζελ B100 (100% βιοντίζελ). Σημαντικές μειώσεις επίσης σημειώνονται στα ποσοστά του μονοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες με χρήση μίγματος Β100 στα αστικά λεωφορεία αγγίζουν το 48,11%. Μείωση σε ποσοστό 67,36% και 47,19% παρατηρείται επίσης στα ποσοστά εκπομπών άκαυστων υδρογονανθράκων (ΗC) και αιωρούμενων σωματιδίων (PM) αντίστοιχα.
       
      Η χρήση βιοντίζελ στον στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα στην Αθήνα, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός συστήματος μεταφορών χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Σημειώνεται πως το 2009, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ντιζελοκίνητα λεωφορεία τεχνολογίας Euro II έφθασε τους 53.765 τόνους, ενώ για τα ντιζελοκίνητα λεωφορεία EURO V τεχνολογίας, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα άγγιξαν τους 6.991 τόνους.
       
      Η ερευνητική εργασία μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία ενός συστήματος μεταφορών χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την πόλη της Αθήνας.
       
      Η εργασία δημοσιεύτηκε εδώ: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0967070X14000729
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/10/24/viontizel-leoforeia-athina118366/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πραγματοποιήθηκε δοκιμαστική άσκηση των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων που αναπτύσσονται στα εργαστήρια της Future Intelligence.
       
      Σε πεδίο δοκιμών για τα μη επανδρωμένα οχήματα της εταιρείας Future Intelligence Ε.Π.Ε.η οποία αναπτύσσει καινοτόμες εφαρμογές επικοινωνιών για τον έλεγχο και τη συλλογή πληροφοριών από κινούμενες εναέριες και επίγειες μη επανδρωμένες πλατφόρμες αποστολών έρευνας και διάσωσης, μετατράπηκε σήμερα το τεχνολογικό πάρκο του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».
       
      Ο χειριστής των οχημάτων ήταν εκατοντάδες μέτρα μακριά και η αποστολή τους ήταν η έρευνα και η διάσωση ανθρώπινων ζωών. Επρόκειτο, όπως ανακοίνωσε ο «Δημόκριτος», για μια δοκιμαστική άσκηση των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων που αναπτύσσονται στα εργαστήρια της Future Intelligence, τα οποία φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις του τεχνολογικού πάρκου του ερευνητικού κέντρου.
       
      Η εφαρμογή προέρχεται από την υλοποίηση μιας ιδέας για την καινοτόμο χρήση ασύρματων τεχνολογιών επικοινωνίας και δικτύωσης σε επίγεια και εναέρια μη επανδρωμένα οχήματα, η οποία παρουσιάστηκε αρχικά σε σενάριο διαχείρισης περιστατικού δασικής πυρκαγιάς στις Αλυκές Αναβύσσου Αττικής, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου DARIUS.
       
      Η Future Intelligence ιδρύθηκε το 2009 με βασική δραστηριότητα την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών και προϊόντων προηγμένης τεχνολογίας, που αφορούν ολοκληρωμένα τηλεπικοινωνιακά και πληροφοριακά συστήματα. Εξειδικεύεται στην ασύρματη δικτύωση και στις τηλεπικοινωνίες μικρής και μεγάλης εμβέλειας.
       
      Μεταξύ άλλων, έχει αναπτύξει μια καινοτόμο πλατφόρμα διαχείρισης αισθητήρων με δυνατότητα συλλογής, ασύρματης αποστολής και ευφυούς διαχείρισης δεδομένων σε βιομηχανικά και αστικά περιβάλλοντα. Ένα πρωτότυπο σύστημα της πλατφόρμας λειτουργεί ήδη σε μέρος του συστήματος φωτισμού του «Δημόκριτου» παρέχοντας εξοικονόμηση ενέργειας που προκύπτει από την «έξυπνη» διαχείριση του συστήματος.
       
      H νέα δοκιμή των μη επανδρωμένων συστημάτων στον «Δημόκριτο» έγινε στο όχημα ROBOVOLC, σε συνεργασία με μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες συστημάτων άμυνας, την αγγλική BAE SYSTEMS, που έχει κατασκευάσει την εν λόγω πλατφόρμα. Η εφαρμογή συμβάλλει στην προσπάθεια εντοπισμού επικίνδυνων καταστάσεων και διάσωσης ανθρώπινων ζωών από τους οργανισμούς πολιτικής προστασίας.
       
      Παράλληλα με τη δραστηριοποίησή της στην Ελλάδα, η Future Intelligence έχει επεκταθεί και στη Δυτική Ευρώπη, διατηρώντας πλέον γραφεία στο Λονδίνο. Η δραστηριοποίηση αυτή βασίζεται στη συμμετοχή της σε ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα, στη δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών και στην εξυπηρέτηση ενός ολοένα αυξανόμενου πελατολογίου που αφορά στα νέα προϊόντα της στον τομέα των τηλεπικοινωνιών.
       
      Πηγή: http://www.fortunegreece.com/article/pedio-dokimon-gia-drones-technologiko-parko-tou-ekefe-dimokritos/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μπορεί η παρατεταμένη οικονομική κρίση να έχει "γονατίσει" πολλά νοικοκυριά στην Ελλάδα, ωστόσο φαίνεται ότι μερικές συνήθειες δεν αλλάζουν.
       
      Ετσι χθες, πρώτη ημέρα της εμφάνισης των νέων iPhone 6 και iPhone 6 plus στην ελληνική αγορά, αρκετοί ήταν εκείνοι που έσπευσαν στα καταστήματα για να προμηθευτούν τις νέες συσκευές. Οι περισσότεροι, βέβαια, είχαν ήδη παραγγείλει ή ακόμα και προ-αγοράσει τα νέα κινητά ήδη από την περασμένη εβδομάδα.
       
      Υπολογίζεται μάλιστα από τα στελέχη της αγοράς ότι έως και αύριο το βράδυ που θα είναι ανοιχτά τα καταστήματα θα έχουν πουληθεί περίπου 10.000 συσκευές, ενώ έως το τέλος της χρονιάς θα έχουν πουληθεί συνολικά 50.000 νέα iPhones, όσα περίπου έχουν παραγγελθεί για την εξυπηρέτηση της ελληνικής αγοράς.
       
      Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα μεγάλο νούμερο, αν αναλογιστεί κανείς ότι οι νέες συσκευές είναι ακριβές, αφού οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τα 739 ευρώ για το iPhone 6 και τα 859 ευρώ για το iPhone 6plus χωρίς συμβόλαια.
       
      Από την ερχόμενη εβδομάδα αναμένονται μάλιστα νέες παραλαβές, ώστε να καλυφθεί η αυξημένη ζήτηση. Σύμφωνα με τις παραγγελίες που έχουν ήδη γίνει στις εταιρείες από τις προηγούμενες ημέρες, περίπου οκτώ στους δέκα καταναλωτές προτίμησαν το iPhone 6, ενώ δεν ήταν λίγοι εκείνοι που παρήγγειλαν τα μοντέλα με μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο (64 αντί για 16 GM) παρά το γεγονός ότι είναι περίπου 100 ευρώ ακριβότερα.
       
      Προσφορές
       
      Ήδη χθες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και αλυσίδες πώλησης διοργάνωσαν ειδικές εκδηλώσεις για την παρουσίαση των νέων συσκευών, ενώ οι πάροχοι ρίχνονται ήδη στον "πόλεμο" των προσφορών προς τους συνδρομητές τους για την απόκτηση των νέων συσκευών.
       
      Ετσι η Vodafone ανακοίνωσε ότι οι συνδρομητές της θα μπορούν να τα προμηθευτούν σε τιμή έως και 300 ευρώ, ανάλογα με το συμβόλαιο που θα επιλέξουν και τη διάρκειά του, ενώ σε αντίστοιχες προσφορές για τα 24μηνα συμβόλαια προχωρούν και οι άλλες εταιρείες. Υπενθυμίζεται ότι το iPhone 6 έχει οθόνη 4,7 ιντσών και είναι διαθέσιμο σε χρυσό, γκρι και ασημί. Το iPhone 6 Plus έχει οθόνη 5,5 ιντσών και είναι διαθέσιμο στα ίδια χρώματα.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64086953
      Περισσότερα...

      136

    • Engineer

      Χωρίς άδεια εξακολουθούν να λειτουργούν περίπου 4.000 κεραίες κινητής τηλεφωνίας σε όλη την Ελλάδα, καθώς η αδειοδότησή τους εξακολουθεί να καθυστερεί εδώ και χρόνια.
      Την ίδια στιγμή οι εταιρείες του κλάδου συνεχίζουν να δέχονται πρόστιμα από τη Ρυθμιστική Αρχή για μη αδειοδοτημένες κεραίες.
       
      Αυτό επεσήμαναν χθες οι διοικήσεις των τριών εταιρειών κινητής τηλεφωνίας κατά τη διάρκεια εκδήλωσης για την υπογραφή των συμβάσεων με την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων για το νέο φάσμα που απέκτησαν έναντι 381 εκατομμυρίων ευρώ.
       
      Ωστόσο, για να προχωρήσουν οι επενδύσεις που απαιτούνται προκειμένου οι συνδρομητές να απολαμβάνουν υψηλότερης ποιότητας υπηρεσίες με το νέο φάσμα, θα πρέπει να υπάρξουν παρεμβάσεις και στους σταθμούς βάσης, κάτι το οποίο αποκλείεται εάν δεν είναι αδειοδοτημένοι.
       
      «Πάνω από 4.000 κεραίες βρίσκονται σε μια κατάσταση ημινομιμότητας» υπογράμμισε ο διευθύνων σύμβουλος της Wind, Νάσος Ζαρκαλής, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα έχει την υψηλότερη φορολογία στα κινητά στην Ευρώπη με 40%.
       
      Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Γλαύκος Περσιάνης ξεκαθάρισε πως βρετανικός όμιλος εξακολουθεί να εμπιστεύεται την Ελλάδα για επενδύσεις: «Είμαστε υπέρ των επενδύσεων και υπέρ του ανταγωνισμού. Ωστόσο χρειάζεται να υπάρχει και το κατάλληλο θεσμικό περιβάλλον.
       
      Να επιταχυνθούν οι διαδικασίες αδειοδότησης κεραιών, να επισπευσθεί η διαδικασία λήψης αποφάσεων από τη ρυθμιστική αρχή και να συμπληρωθεί το θεσμικό πλαίσιο.» τόνισε.
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=22768&subid=2&pubid=64086427
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Πρωτιά καταγράφει η Ελλάδα σε όλη την Ευρώπη όσον αφορά την αύξηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας, που εκτινάχθηκε πάνω από 60% στην εξαετία της κρίσης 2008-2013. Αυξήσεις στο ρεύμα, φόροι και έμμεσες χρεώσεις για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ) είχαν ως αποτέλεσμα το κόστος ηλεκτρικής ενέργειας να αυξηθεί με μέσο ετήσιο ρυθμό 10% περισσότερο από ό,τι σε κάθε άλλη χώρα στην ΕΕ.
       
      Τα παραπάνω διαπιστώνει έρευνα του Οργανισμού Συνεργασίας Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ACER) και του Συμβουλίου Ευρωπαϊκών Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (CEER) που παρουσιάστηκε την περασμένη εβδομάδα στις Βρυξέλλες, μία ακριβώς ημέρα πριν από τη Σύνοδο Κορυφής για την Ενέργεια και το Κλίμα.
       
      Όπως σημειώνει η εφημερίδα Τα Νέα, η έρευνα επισημαίνει ότι η εκτίναξη του κόστους για τους καταναλωτές στην Ελλάδα οφείλεται στις αυξήσεις του ρεύματος και κυρίως στη φορομπηχτική πολιτική αυξήσεων για τις έμμεσες χρεώσεις, δηλαδή τα δίκτυα, τις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ) και το ειδικό τέλος μείωσης εκπομπών αερίων ρύπων (που επιδοτεί τις ΑΠΕ). Ενώ ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης στο ρεύμα ήταν 7%, σε όλες τις έμμεσες χρεώσεις και φόρους έφτασε στο 13,8%, σχεδόν διπλάσιος.
       
      Το παράδοξο είναι ότι τα νοικοκυριά πληρώνουν ακριβά για ενέργεια τόσο για ηλεκτρισμό όσο και για το φυσικό αέριο όταν οι τιμές χονδρικής πέφτουν, όπως χαρακτηριστικά σημειώνεται. Πέρυσι στην Ευρώπη των 28, ο λογαριασμός των νοικοκυριών για το ρεύμα αυξήθηκε κατά μέσον όρο 4,4% και για το φυσικό αέριο 2,7%.
       
      Πίσω από το παράδοξο αυτό βρίσκονται οι πολλαπλές χρεώσεις που βαρύνουν τους λογαριασμούς, μαζί με την έλλειψη ανταγωνισμού και τη δεσπόζουσα θέση ενός προμηθευτή σε πολλές χώρες -όπως στην Ελλάδα- που προκαλούν φαύλο κύκλο.
       
      Οι μεν καταναλωτές δυσκολεύονται να επιλέξουν άλλο πάροχο, ο δε βασικός προμηθευτής δεν προσφέρει εναλλακτικά πακέτα υπηρεσιών (π.χ. μαζί με ηλεκτρικό ρεύμα και φυσικό αέριο), όπως συμβαίνει εκεί όπου η αγορά έχει ανοίξει στην πράξη και όχι στη θεωρία. Εναντι τεσσάρων μόνο προμηθευτών ρεύματος στην Ελλάδα (στοιχεία Δεκεμβρίου 2013), οι γερμανοί καταναλωτές έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε 376 εταιρείες, οι Φινλανδοί σε 204, οι Δανοί σε 124, οι Πολωνοί σε 77, οι Ιταλοί σε 30 κ.ο.κ.
       
      Στην έρευνα αναλύεται η τιμή ρεύματος μετά φόρων για τα νοικοκυριά σε καθεμιά από τις πρωτεύουσες των 28 χωρών-μελών. Από την ανάλυση προκύπτει ότι στην Ελλάδα η τιμή διαμορφώνεται κατά 53% από το κόστος της ενέργειας (ΔΕΗ), κατά 18% από τις χρεώσεις δικτύου, 18% από φόρους και 12% από χρεώσεις για ΑΠΕ.
       
      Ενδιαφέρον έχει και το γεγονός ότι για το 2013 στις πρωτεύουσες των χωρών όπου οι τιμές ηλεκτρισμού παρουσίασαν τη μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με το 2012 η αύξηση προήλθε από χρεώσεις για τις ΑΠΕ. Χαρακτηριστικότερα παραδείγματα η Ελλάδα και η Λιθουανία, με τη χώρα μας να εμφανίζει αύξηση κατά 119% στις χρεώσεις που σχετίζονται με τις ΑΠΕ και τη Λιθουανία να ακολουθεί με 44%.
       
      Σε απόλυτα νούμερα, πάντως, οι τιμές ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα παραμένουν στον μέσο όρο της ΕΕ, με ακριβότερη χώρα τη Δανία. Ενδεικτικά, ένα νοικοκυριό με ετήσια κατανάλωση 4.000 κιλοβατώρες, πληρώνει 1.221 ευρώ στη Δανία, 1.204 ευρώ στη Γερμανία, 1.090 στην Ιταλία, 947 στην Κύπρο, 901 στην Ιρλανδία και 698 ευρώ στην Ελλάδα, η οποία μεταξύ των 28 καταλαμβάνει την 14η θέση.
       
      Σε κάθε περίπτωση, στην αγορά ηλεκτρισμού όπου ο ανταγωνισμός μοιάζει να λειτουργεί, καλύτερα είναι σε Δανία, Φινλανδία, Γερμανία, Βρετανία, Ιταλία και Νορβηγία. Το ίδιο ισχύει για την αγορά φυσικού αερίου σε Βρετανία, Τσεχία, Ολλανδία, Γερμανία, Σλοβενία και Ισπανία.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231359856
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Συμφωνία επήλθε, μετά από αλλεπάλληλες συναντήσεις, μεταξύ του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Γεωργίου Καρασμάνη και του υπουργού Οικονομικών κ. Γκίκα Χαρδούβελη, προκειμένου το εισόδημα που προέρχεται από τη διαχείριση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας έως 100 KW να θεωρείται και να φορολογείται πλέον ως αγροτικό.
       
      Την ανάγκη αλλαγής του τρόπου φορολόγησης είχε θέσει εδώ και μήνες ο κ. Καρασμάνης προς το υπουργείο Οικονομικών ζητώντας την εφαρμογή του Νόμου 3874/2010 (ΦΕΚ 151Α) περί μητρώου Αγροτών και Αγροτικών εκμεταλλεύσεων ο οποίος περιλάμβανε ανάλογη ρύθμιση, πράγμα το οποίο και έγινε αποδεκτό από τον υπουργό Οικονομικών.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231359431
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Ιόνια Οδός (Αυτοκινητόδρομος 5, Α5) είναι ένας σχεδιασμένος και υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα με μήκος 196km. Θα ξεκινάει από την Πάτρα, κοντά στο Ρίο Αχαΐας, θα διέρχεται από Μεσολόγγι, Αγρίνιο, Αμφιλοχία, Άρτα και θα καταλήγει στα Ιωάννινα όπου θα συνδέεται με την Εγνατία.
       
      Είναι τμήμα της Ευρωπαϊκής Οδού 55 (Ε55) από το Αντίρριο μέχρι και τον Α/Κ Αμφιλοχίας, ενώ από εκεί έως τη σύνδεσή του με την Εγνατία οδό στον κόμβο Πεδινής θα αποτελεί την Ευρωπαϊκή οδό 951 (Ε951). Η κατασκευάστρια εταιρία είναι η Νέα Οδός, η οποία έχει αναλάβει και ένα τμήμα του Α1.
       
      Η Ιόνια Οδός είναι ο δυσκολότερος υπό κατασκευή Αυτοκινητόδρομος. Η χάραξη του δρόμου περνά από πολύ δύσκολα ανάγλυφα εδάφους και κυρίως είναι πάνω στη ραχοκοκαλιά της οροσειράς της Πίνδου. Ο δρόμος ξεκινά μετά τη γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου και συνεχίζει περνώντας από το Μεσολόγγι, το Αγρίνιο, την Αμφιλοχία, την Άρτα φτάνει στα Ιωάννινα όπου και συναντά την Εγνατία Οδό.
       
      Οι Νομοί που διασχίζει είναι οι Αιτωλοακαρνανίας, Άρτας, Πρέβεζας, Ιωαννίνων. Η ολοκλήρωσή του, η οποία προβλέπεται να γίνει τον Δεκέμβριο του 2015, αναμένεται να δώσει μεγάλη ώθηση για την ανάπτυξη της περιοχής που θεωρείται σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕ απο τις πιο φτωχές στην Ευρώπη.
       
      https://www.youtube.com/watch?v=xr3Ve25xn4o
       
      Πηγή στοιχείων για την Ιόνια Οδό: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1_%CE%9F%CE%B4%CF%8C%CF%82
       
      Πηγή video: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/videos/item/27344-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%85%CF%80%CF%89%CF%83%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC-%CF%80%CE%BB%CE%AC%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%BF-%CE%B2%CE%AF%CE%BD%CF%84%CE%B5%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B9%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C
      Περισσότερα...

      3

    • dsworks

      Δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ η ρύθμιση οφειλών προς τη Φορολογική Διοίκηση που αφορά οφειλές προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία
       
      Διαβάστε το Νόμο 4305/14, άρθρα 51 έως 55 στο ΦΕΚ 237/Α/31-10.2014 εδώ:
       
      http://www.et.gr/idocs-nph/search/pdfViewerForm.html?args=5C7QrtC22wEc63YDhn5AeXdtvSoClrL8oeKAuTKOuiV5MXD0LzQTLWPU9yLzB8V68knBzLCmTXKaO6fpVZ6Lx3UnKl3nP8NxdnJ5r9cmWyJWelDvWS_18kAEhATUkJb0x1LIdQ163nV9K--td6SIubMfH2r_a2DXjO6MJnF-5f9_LW7pRMszX0fGIINVmMIh
       
      Η ρύθμιση προβλέπει σύμφωνα με τον Κώδικα Φορολογικής Διαδικασίας (εφεξής Κ.Φ.Δ.) και τον Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (εφεξής Κ.Ε.Δ.Ε.), δύναται να διενεργείται
      ρύθμιση τμηματικής καταβολής, με απαλλαγή κατά ποσοστό από τις προσαυξήσεις, τους τόκους και τα πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής που τις επιβαρύνουν, σύμφωνα με τις ανωτέρω διατάξεις, ως ακολούθως:
       
      α) Εφάπαξ, με απαλλαγή κατά ποσοστό εκατό τοις εκατό (100%).
       
      β) Έως δώδεκα (12) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%).
       
      γ) Έως είκοσι τέσσερις (24) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%).
       
      δ) Έως τριάντα έξι (36) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%).
       
      ε) Έως σαράντα οκτώ (48) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%).
       
      στ) Έως εξήντα (60) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%).
       
      ζ) Έως εβδομήντα δύο (72) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%). η) Έως εκατό (100) μηνιαίες δόσεις, με απαλλαγή κατά ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%).
      Περισσότερα...

      27

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.