Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Στην 47η θέση βρίσκεται η Ελλάδα στο Παγκόσμιο Δείκτη Επιχειρηματικότητας 2015 (GEI), Ο δείκτης GEI που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Παγκόσμιο Δίκτυο Επιχειρηματικότητας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο GEDI δείχνει ότι η επιχειρηματικότητα βρίσκεται σε άνοδο σε όλο τον κόσμο αλλά υπάρχουν ακόμα πολλά περιθώρια ανάπτυξης.
       
      Η γενική βαθμολογία της Ελλάδας στο δείκτη σχετικά με τη διασύνδεση της επιχειρηματικότητας, της οικονομικής ανάπτυξης και της ευημερίας είναι 42 στα 100. Σε περιφερειακό επίπεδο, η Ελλάδα κατέχει την 29η θέση ανάμεσα σε 39 χώρες.
       
      Η Ελλάδα παρουσιάζει ταυτόχρονα εξαιρετικά δυνατά σημεία αλλά και σημαντικές ελλείψεις. Τα δυνατά σημεία της χώρας είναι οι δεξιότητες των επιχειρήσεων σε στάδιο εκκίνησης, το ανθρώπινο δυναμικό, η ενσωμάτωση της τεχνολογίας, και η διεθνοποίηση. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που εντοπίζεται είναι η γραφειοκρατία η οποία αποτελεί σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα στις επιχειρηματικές της δυνατότητες. Παρότι έχουν γίνει βήματα για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος και τη μετακίνηση της οικονομικής δραστηριότητας από την παραοικονομία στην επίσημη οικονομία, η Ελλάδα έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της όσον αφορά την αξιοποίηση του επιχειρηματικού δυναμικού της προς όφελος της οικονομικής ανάπτυξης.
       
      Ο δείκτης GEI, που αποτελεί μια κλίμακα ανάλυσης των επιχειρηματικών οικοσυστημάτων σε 130 χώρες-από την Αλβανία μέχρι και τη Ζάμπια-αξιολογεί τις επιχειρηματικές δυνατότητες σε παγκόσμιο επίπεδο στο 52% και θα παρουσιαστεί σε συνόδους σχετικά με τη διαμόρφωση πολιτικών και σε συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης ανά τον κόσμο στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Εβδομάδας Επιχειρηματικότητας.
      Σχετική εκδήλωση που αφορά τη χάραξη πολιτικής στην οποία θα γίνει και αναφορά στον Δείκτη και στα συμπεράσματά του θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα στις 21 Νοεμβρίου.
       
      Η έκθεση παρέχει μια λεπτομερή εξέταση του επιχειρηματικού οικοσυστήματος σε παγκόσμιο επίπεδο συνδυάζοντας μεμονωμένα στοιχεία όπως η αναγνώριση ύπαρξης ευκαιριών και η αντίληψη κινδύνου με θεσμικά συστατικά όπως το μέγεθος των αγορών κεφαλαίων, η παγκοσμιοποίηση και η επένδυση σε έρευνα και ανάπτυξη.
       
      Στην κορυφή της λίστας βρίσκονται οι Ηνωμένες Πολιτείες και ακολουθούν (με σειρά βαθμολογίας): ο Καναδάς, η Αυστραλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Σουηδία, η Δανία, η Ισλανδία, η Ταϊβάν, η Ελβετία και η Σιγκαπούρη.
       
      Σύμφωνα με τον Δείκτη, τα ποσοστά της επιχειρηματικότητας τείνουν να είναι υψηλότερα στις πλουσιότερες χώρες ενώ διαφορετικές γεωγραφικές περιοχές αντιμετωπίζουν πολύ διαφορετικές προκλήσεις και έχουν άλλες προτεραιότητες όσον αφορά την ανάπτυξη των οικοσυστημάτων τους. Αυτά τα συμπεράσματα είναι πολύ σημαντικά για τους φορείς χάραξης πολιτικής καθώς αποδεικνύουν ότι δεν υπάρχει μία βέλτιστη προσέγγιση από άποψη χάραξης πολιτικής η οποία θα μπορέσει να εφαρμοστεί παντού.
       
      Η επιχειρηματικότητα σε εθνικό επίπεδο ορίζεται ως μια δυναμική, θεσμικά ενσωματωμένη αμφίδρομη σχέση μεταξύ των επιχειρηματικών συμπεριφορών, των επιχειρηματικών ικανοτήτων, και των επιχειρηματικών φιλοδοξιών ατόμων, η οποία καθοδηγεί την κατανομή πόρων μέσω της δημιουργίας και της λειτουργίας νέων εγχειρημάτων.
       
      Το Παγκόσμιο Δίκτυο Επιχειρηματικότητας (GEN) είναι μια πλατφόρμα προγραμμάτων και πρωτοβουλιών που λαμβάνουν χώρα καθ' όλη τη διάρκεια του έτους και έχουν δημιουργηθεί από τις κοινότητες που γιορτάζουν την Παγκόσμια Εβδομάδα Επιχειρηματικότητας κάθε Νοέμβριο, με στόχο τη δημιουργία ενός παγκόσμιου οικοσυστήματος επιχειρηματικότητας.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/_Stin_47i_thesi_i__Ellada_sto_Pagkosmio_Deikti_Epicheirimatikotitas/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ηλεκτρονικά μέσω Taxis η μηνιαίας ισχύος φορολογική ενημερότητα, όπως είχε επισημάνει ήδη από τις 3.7.2014 σε έγγραφη απάντησή της προς τον ΣΑΤΕ η Γενική Δ/νση Φορολογικής Διοίκησης της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων.
       
      Το δελτίο τύπου της ΓΓΔΕ αναφέρει:
       
      Mε σκοπό τη διευκόλυνση και την ταχύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών στις συναλλαγές τους, ολοκληρώθηκε, μετά από οδηγίες της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων Κατερίνας Σαββαΐδου, η αναβάθμιση της διαδικτυακής υπηρεσίας «Έκδοση Αποδεικτικού Ενημερότητας για Χρέη προς το Δημόσιο» (Δ.ΗΛΕ.Δ. / Γ.Γ.Δ.Ε.).
       
      Εφεξής, εκδίδεται ηλεκτρονικά αποδεικτικό ενημερότητας μηνιαίας ισχύος στις ακόλουθες περιπτώσεις:
       
      1) Για κάθε νόμιμη χρήση εκτός είσπραξης και εκτός μεταβίβασης ακινήτου.
       
      2) Για είσπραξη χρημάτων από φορείς του Δημοσίου πλην Κεντρικής Κυβέρνησης, εφόσον οι συνολικές οφειλές δεν υπερβαίνουν τα τριάντα (30) ευρώ.
       
      3) Για είσπραξη χρημάτων από φορείς του Δημοσίου πλην Κεντρικής Κυβέρνησης,
      εφόσον οι οφειλές δεν είναι ληξιπρόθεσμες.
       
      4) Για κάθε νόμιμη χρήση εκτός είσπραξης και εκτός μεταβίβασης ακινήτου, εφόσον οι οφειλές είναι ρυθμισμένες και η ρύθμιση είναι ενήμερη.
       
      Η αίτηση για τη χορήγηση, ηλεκτρονικά, του αποδεικτικού ενημερότητας έχει τροποποιηθεί και απαιτείται να καταχωρούνται:
       
      1) Η αιτία έκδοσης:
       
      - Κάθε νόμιμη χρήση εκτός είσπραξης και εκτός μεταβίβασης ακινήτου.
      - Είσπραξη χρημάτων από φορείς Κεντρικής Κυβέρνησης.
      - Είσπραξη χρημάτων από φορείς του Δημοσίου πλην Κεντρικής Κυβέρνησης.
       
      2) Ο φορέας κατάθεσης.
       
      3) Τα στοιχεία τίτλου πληρωμής, σε περίπτωση που η αιτία έκδοσης αφορά σε είσπραξη χρημάτων από φορείς του Δημοσίου πλην Κεντρικής Κυβέρνησης.
       
      Πηγή: http://sate.gr/
      Περισσότερα...

      0

    • stayros

      Η εργαζόμενη προσλήφθηκε με την ΕΓΣΣΕ της ΓΣΕΕ ως υπάλληλος γραφείου (615€ μικτά) ενώ έχει καθήκοντα μηχανικού, με τις ανάλογες ευθύνες. Η εργαζόμενη ενώ είχε σύμβαση αορίστου χρόνου εντάχθηκε σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ.
       
      Έτσι, παρά το γεγονός ότι ο μισθός της καλύπτεται από λεφτά φορολογούμενων πολιτών, δηλαδή η επιχείρηση επιδοτήθηκε για να βγάλει κέρδος και να καρπωθεί το κέρδος από τη δουλειά της εργαζόμενης (ο εργοδότης με δικά του έξοδα καλύπτει μόνο ασφαλιστικές εισφορές), η εργαζόμενη είναι απλήρωτη από τον Ιούνιο (οφειλές εργοδοσίας και επιδόματα ΙΚΑ).
       
      Η εταιρία οφείλει επίσης δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, επιδόματα και υπόλοιπο αδείας. Επιπλέον, η εταιρία δεν έχει καλύψει στην εργαζόμενή της εργατικό ατύχημα, ενώ την έχει απλήρωτη και για υπερωρίες και εργασία τα Σάββατα.
       
      Στις άγριες μέρες που βιώνει η κοινωνία μας αντανακλάται η καταγγελία που κατατέθηκε χθες, 17 Νοεμβρίου, στην Επιθεώρηση Εργασίας από το Παράρτημα Ηρακλείου του Σωματείου Μισθωτών Τενχικών, σύμφωνα με το οποίο έγκυος εργαζόμενη σε εταιρεία στο Ηράκλειο δέχτηκε απειλές να ρίξει το παιδί της για να συνεχίσει να έχει τη δουλειά της!
       
      Παράλληλα, όπως πάντα αναφέρει η καταγγελία που η 33χρονη εργαζόμενη κατέθεσε και δημοσιεύει το «Flashnews.gr», παρά το κλίμα τρομοκρατίας, «έχει δεχτεί απειλές για χειροδικία, ενώ η εργοδοσία έχει καταφερθεί εναντίον της υβριστικά».
       
      Στο πλευρό της εργαζόμενης βρίσκονται μια σειρά από Σωματεία του Ηρακλείου μεταξύ των οποίων η τοπική ΕΛΜΕ, ο Σύλλογος Δασκάλων «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος», ο Σύλλογος Εκτάκτων Αρχαιολόγων, το Σωματείο Εργαζομένων ΠΑΓΝΗ, ο Σύλλογος Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών και το Σωματείο Υπαλλήλων Βιβλίου Χάρτου Αττικής.
       
      Αναλυτικά όσα αναφέρει η καταγγελία:
       
      «Το Παράρτημα Ηρακλείου του Σωματείου Μισθωτών Τεχνικών καταγγέλλει την εταιρία ΠΑΝΘΕΟΝ ΑΚΤΕΕ, η οποία το τελευταίο διάστημα έχει προχωρήσει σε πλήθος αυθαιρεσιών εναντίον εγκύου εργαζόμενής της.
       
      Η εργαζόμενη προσλήφθηκε με την ΕΓΣΣΕ της ΓΣΕΕ ως υπάλληλος γραφείου (615€ μικτά) ενώ έχει καθήκοντα μηχανικού, με τις ανάλογες ευθύνες. Η εργαζόμενη ενώ είχε σύμβαση αορίστου χρόνου εντάχθηκε σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Έτσι, παρά το γεγονός ότι ο μισθός της καλύπτεται από λεφτά φορολογούμενων πολιτών, δηλαδή η επιχείρηση επιδοτήθηκε για να βγάλει κέρδος και να καρπωθεί το κέρδος από τη δουλειά της εργαζόμενης (ο εργοδότης με δικά του έξοδα καλύπτει μόνο ασφαλιστικές εισφορές), η εργαζόμενη είναι απλήρωτη από τον Ιούνιο (οφειλές εργοδοσίας και επιδόματα ΙΚΑ). Η εταιρία οφείλει επίσης δώρα Χριστουγέννων και Πάσχα, επιδόματα και υπόλοιπο αδείας. Επιπλέον, η εταιρία δεν έχει καλύψει στην εργαζόμενή της εργατικό ατύχημα, ενώ την έχει απλήρωτη και για υπερωρίες και εργασία τα Σάββατα.
       
      Η ασυδοσία της εν λόγω εταιρίας δε σταματάει εκεί. Η συνάδελφος έχει δεχτεί απειλές να ρίξει το παιδί της προκειμένου να συνεχίσει να δουλεύει(!), έχει δεχτεί απειλές για χειροδικία, ενώ παράλληλα η εργοδοσία έχει καταφερθεί εναντίον της υβριστικά. Η συνάδελφος έχει αντιμετωπίσει ρατσιστική συμπεριφορά, με διακρίσεις σε βάρος της λόγω εγκυμοσύνης. Τελικά η συνάδελφος δέχεται εκβιασμό προκειμένου να υπογράψει παραίτηση ως προϋπόθεση για να της καταβληθούν τα δεδουλευμένα. Αυτό γίνεται γιατί με βάση τη νομοθεσία, η εργαζόμενη από τη στιγμή που θα γεννήσει δεν μπορεί να απολυθεί για 18 μήνες. Αν κάτι τέτοιο συμβεί η εταιρία θα είναι υποχρεωμένη τα καταβάλλει όλους τους μισθούς για αυτό το διάστημα και επιπλέον να πληρώσει πρόστιμο.
       
      Λόγω της τρομοκρατίας που έχει δεχτεί, η συνάδελφος νοιώθει ότι απειλείται η ίδια και η κύηση της. Σαν σωματείο δηλώνουμε ότι για ό,τι συμβεί στη συνάδελφό και το παιδί της καθιστούμε υπεύθυνη την εργοδοσία!
       
      Οι καθυστερήσεις στις καταβολές μισθών και επιδομάτων αποτελούν την κορύφωση της μόνιμης και πάγιας τακτικής της εργοδοσίας να παραβιάζει συνεχώς την εργατική νομοθεσία, να χειροτερεύει διαρκώς τις συνθήκες εργασίας και να καταστρατηγεί ακόμα και τα πιο στοιχειώδη εργατικά δικαιώματα. Η ανάλγητη νοοτροπία των εργοδοτών έχει πάντα την ίδια «λογικοφανή» απάντηση στις όποιες αιτιάσεις περί καταβολής δεδουλευμένων από τους εργαζόμενους: ότι χρήματα δεν υπάρχουν, και οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν μόλις πληρωθεί η εταιρεία. Αποτελούν οι εργαζόμενοι όμως χρηματοδότες και συνέταιρους της εταιρείας ώστε να περιμένουν απόδοση μεριδίων; Τις εποχές της μεγάλης κερδοφορίας μοιράστηκαν τα κέρδη τους με τους εργαζομένους; Ποια λογική επιβάλλει στους εργαζομένους να μοιραστούν τώρα τη ζημία τους; Να καλούνται να ''συνεισφέρουν'' το εισόδημα τους για την ''επιβίωση'' των εταιριών;
       
      Το συγκεκριμένο κρούσμα ακραίας εργοδοτικής αυθαιρεσίας, επιπλέον, ξεπερνάει τα όρια των οικονομικών διεκδικήσεων δεδουλευμένων, θέτοντας ζήτημα στοιχειώδους σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας των εργαζομένων από τους εργοδότες και δείχνει τις σεξιστικές διακρίσεις στις οποίες στον 21ο αιώνα και την «πολιτισμένη Δύση» ακόμα υπόκεινται γυναίκες εργαζόμενες. Ένα ζήτημα τόσο ακραίας εργοδοτικής αυθαιρεσίας δεν πρέπει να αφήσει κανέναν αδιάφορο για αυτό καλούμε σωματεία και φορείς να καταδικάσουν τέτοιες πρακτικές και να δείξουν έμπρακτη αλληλεγγύη στη συνάδελφο αλλά και σε κάθε εργαζόμενο ή άνεργο που πλήττεται από οποιαδήποτε μορφής εξουσία.
       
      Το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών στηρίζει κάθε συνάδελφο και κάθε προσπάθεια για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων του. Καλούμε όλους τους εργαζομένους στις τεχνικές εταιρείες της Κρήτης να συσπειρωθούν και να διεκδικήσουν όσα δικαιούνται. Στα κοινά μας προβλήματα, οι ατομικές λύσεις δε μπορούν να αποδώσουν. Ο αγώνας ενάντια στην εργοδοτική ασυδοσία είναι αγώνας όλων των εργαζομένων. Αγώνας που θα πρέπει να βρίσκεται στα χέρια των εργαζομένων, των γενικών συνελεύσεων των σωματείων τους, για να σπάσει το κλίμα του φόβου που προσπαθεί να επιβάλλει η εργοδοσία στους χώρους δουλειάς. Με τη συναδελφική αλληλεγγύη, την οργάνωσή σε κάθε χώρο δουλειάς, μπορούμε να αποκρούσουμε την επίθεση, να υπερασπίσουμε και να διευρύνουμε τα δικαιώματά μας. Καλούμε κάθε συνάδελφο να γραφτεί στο σωματείο και μαζί να αντισταθούμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ενότητα και αλληλεγγύη.
       
      Η αξιοπρέπεια στη ζωή και τη δουλειά μας είναι αδιαπραγμάτευτη. Κανένας συνάδελφος μόνος του. Κανένας φοβισμένος. Η δύναμη στους εργαζομένους που παράγουν τον πλούτο με τη δουλειά τους. Η ελπίδα στο συλλογικό αγώνα και την αλληλεγγύη.
       
      Το σωματείο μας προέβη σε καταγγελία όλων των παραπάνω στην επιθεώρηση εργασίας στις 17.11.2014. Λόγω της ιδιαιτερότητας της κατάστασης (η συνάδελφος βρίσκεται στον τελευταίο μήνα κύησης και έχει επικίνδυνη εγκυμοσύνη) αιτούμαστε στην επιθεώρηση εργασίας να επισπεύσει τη διαδικασία και να ορίσει το συντομότερο δυνατό ημερομηνία για την τριμερή συνάντηση με την εργοδοσία ώστε να διευθετηθεί το ζήτημα
       
      http://www.protothema.gr/greece/article/427603/etaireia-zitise-apo-eguo-na-rixei-to-paidi-tis-gia-na-min-apoluthei/
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Με εντολή του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μιχάλη Χρυσοχοΐδη προς τον Πρόεδρο του ΟΑΣΠ καθηγητή Ευθύμιο Λέκκα, αποφασίστηκε η σύγκλιση της Μόνιμης Επιστημονικής Επιτροπής Εκτίμησης Βραχυπρόθεσμης Εξέλιξης Σεισμικότητας. Η εν λόγω Επιτροπή, οποία είναι συμβουλευτικού χαρακτήρα, έχει ως σκοπό την αξιολόγηση των επιστημονικών δεδομένων σε περίπτωση βραχυπρόθεσμων σεισμικών προγνώσεων, σεισμικών εξάρσεων και πρόδρομων ή συνοδών γεωδυναμικών φαινομένων, που δημιουργούν έκτακτες και επείγουσες ανάγκες, καθώς και την άμεση γνωμοδότηση και εισήγηση επί των ενδεικνυόμενων κατά περίπτωση μέτρων προστασίας.
       
      Η επιτροπή αποτελείται από τα παρακάτω μέλη:
       
      Πρόεδρος: Μακρόπουλος Κωνσταντίνος, ομότιμος Καθηγητής Σεισμολογίας ΕΚΠΑ
      Αναπληρώτρια Πρόεδρος: Κυρατζή Αναστασία, Καθηγήτρια ΑΠΘ, μέλος Δ.Σ. Ο.Α.Σ.Π.
       
      Λέκκας Ευθύμιος, Καθηγητής ΕΚΠΑ, Πρόεδρος Δ.Σ. Ο.Α.Σ.Π.
       
      Στυλιανίδης Κοσμάς, Καθηγητής ΑΠΘ
      Αναγνωστόπουλος Σταύρος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πάτρας
       
      Τσελέντης Γεράσιμος, Καθηγητής Πανεπιστήμιου Πάτρας, Διευθυντής Γεωδυναμικού Ινστιτούτου Αθήνας
       
      Δρακάτος Γεώργιος, Διευθυντής Ερευνών, Γ.Ι./ΕΑΑ
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/88081/Sugkaleitai-i-Monimi-Epitropi-pou-aksiologei-tous-seismikous-kindunous
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννη Μανιάτη η τροποποίηση της Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για τις Κεντρικές Εγκαταστάσεις Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Αστικών Στερεών Αποβλήτων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
       
      Με την υπογραφή της τροποποίησης της ΑΕΠΟ ξεκινά άμεσα η κατασκευή του έργου.
       
      Οι Μονάδες Επεξεργασίας, οι οποίες θα υλοποιηθούν με την Σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), θα συνδυαστούν με τις υφιστάμενες υποδομές διαχείρισης, ανακύκλωσης, μεταφόρτωσης και διάθεσης. Ο χώρος υγειονομικής ταφής θα χρησιμοποιηθεί πλέον για την διάθεση μόνο των αδρανοποιημένων υπολειμμάτων της επεξεργασίας (ΧΥΤΥ), πράγμα που σημαίνει επιμήκυνση της διάρκειας ζωής του στα 30 χρόνια και απομάκρυνση κάθε κινδύνου περιβαλλοντικής επιβάρυνσης.
       
      Το έργο συμπληρώνει και βελτιώνει δραστικά τις υποδομές και εργασίες διαχείρισης αποβλήτων που ήδη υπάρχουν και λειτουργούν και είναι απόλυτα συμβατό με τον Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης Αποβλήτων και τις απαιτήσεις της ευρωπαϊκής και εθνικής νομοθεσίας για ορθολογική διαχείριση, με προστασία της δημόσιας υγείας και του περιβάλλοντος.
       
      Με την κατασκευή και λειτουργία όλων των Μονάδων Επεξεργασίας και συμπληρωματικών έργων των σημερινών υποδομών επιλύεται οριστικά και με τον πλέον ενδεδειγμένο περιβαλλοντικά, τεχνολογικά και οικονομικά τρόπο το πρόβλημα των αστικών στερεών και υγρών αποβλήτων στους νομούς Κοζάνης, Καστοριάς, Φλώρινας και Γρεβενών.
       
      Όπως σημειώνει το ΥΠΕΚΑ, οι Μονάδες που θα κατασκευαστούν θα αποτελέσουν πρότυπο σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, δεδομένου ότι θα συμμορφώνονται με τις αυστηρότερες προδιαγραφές της Ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής νομοθεσίας. Θα επιτυγχάνουν το μέγιστο ποσοστό ανάκτησης ανακυκλώσιμων υλικών (35% κατά βάρος επί της ποσότητας Ανακυκλώσιμων Υλικών που θα εισέρχονται στη ΜΕΑ), καθώς και τη μέγιστη εκτροπή Βιοαποδομήσιμων Αποβλήτων (80% κατά βάρος σε υγρή βάση των ΒΑΑ από τα Συμβατικά Απόβλητα που θα εισέρχονται στη ΜΕΑ).
      Σημειώνεται ότι ως αναγνώριση της συνολικής προσπάθειας της Ελληνικής Κυβέρνησης για την ορθολογική επίλυση του προβλήματος της διαχείρισης απορριμμάτων και της προώθησης σχετικών έργων, το έργο διαχείρισης απορριμμάτων της Δυτικής Μακεδονίας επιλέχθηκε από το έγκριτο περιοδικό World Finance ως «Έργο της Χρονιάς 2013 στον τομέα της Διαχείρισης Απορριμμάτων», αξιολογούμενο σε παγκόσμιο επίπεδο.
       
      Τα έργα εκτείνονται σε έκταση 642 στρεμμάτων αποκατεστημένων ορυχείων του Λιγνιτικού Πεδίου της ΔΕΗ ΔΕΗ +9,09% και περιλαμβάνουν:
       
      • Μονάδα Μηχανικής και Βιολογικής Επεξεργασίας (ΜΕΑ) δυναμικότητας 120.000 τόνων ετησίως και Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων (ΧΥΤΥ).
      • Μονάδα Ενεργειακής Αξιοποίησης του παραγόμενου Βιοαερίου στον σημερινό ΧΥΤΑ.
      • Περιφερειακό Κέντρο Ανακύκλωσης, όπου θα διαχωρίζονται και θα δεματοποιούνται τα ανακυκλώσιμα υλικά που προέρχονται από την Διαλογή στην Πηγή και τα υφιστάμενα Τοπικά Κέντρα Ανακύκλωσης.
      • Μονάδα Διαλογής και Τεμαχισμού των Ογκωδών Αστικών Στερεών Απορριμμάτων.
      • Μονάδα Επεξεργασίας και Αξιοποίησης της Βιολογικής Ιλύος που παράγεται στις Εγκαταστάσεις Επεξεργασίας Λυμάτων της Περιφέρειας.
      • Μονάδα Επεξεργασίας Υγρών Αποβλήτων που προέρχονται από τη ΜΕΑ και τον ΧΥΤΥ.
      • Μονάδα Επεξεργασίας Υγρών Αποβλήτων που προέρχονται από τον υφιστάμενο ΧΥΤΑ, το Κέντρο Ανακύκλωσης και λοιπές εγκαταστάσεις.
      • Δίκτυο υποδομών και υποστηρικτικές εγκαταστάσεις.
       
      Η συνολική επένδυση ανέρχεται σε περίπου 46 εκατομμύρια ευρώ.
       
      Μεγάλη συνδρομή στη χρηματοδότηση του έργου αναμένεται μέσω του Ταμείου Αστικής Ανάπτυξης Δυτικής Μακεδονίας στα πλαίσια της πρωτοβουλίας JESSICA ("Joint European Support for Sustainable Investment in City Areas).
       
      Στη χρηματοδότηση του έργου αναμένεται, επίσης, να συμβάλει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία μετά από ενδελεχή έλεγχο του έργου έχει αναγνωρίσει την αναγκαιότητα και τα οφέλη της υλοποίησής του.
       
      Σημειώνεται ότι οι περιβαλλοντικοί όροι που επιβάλλονται με την υπογραφείσα ΑΕΠΟ και αφορούν στην κατασκευή, λειτουργία, παρακολούθηση αλλά και στην μετέπειτα φροντίδα και αποκατάσταση του έργου είναι εξαιρετικά αυστηροί και διασφαλίζουν πλήρως το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
       
      Ο Υπουργός ΠΕΚΑ, Γιάννης Μανιάτης, δήλωσε σχετικά:
       
      «Ένα καινοτόμο σύγχρονο έργο διαχείρισης αποβλήτων ξεκινάει σε μια Περιφέρεια, η οποία πραγματοποιεί ένα ποιοτικό άλμα. Η ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής αδειοδότησης των Κεντρικών Εγκαταστάσεων Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Αστικών Στερεών Αποβλήτων σηματοδοτεί την ουσιαστική αναβάθμιση των υποδομών διαχείρισης, τόσο των υφισταμένων, όσο και μελλοντικών, συνδέοντας την περιβαλλοντική προστασία με την αειφόρο ανάπτυξη και την αξιοποίηση των αποβλήτων ως οικονομικών πόρων υπέρ της κοινωνίας και των πολιτών.
       
      Με την υλοποίηση του έργου:
       
      - Επιλύεται άμεσα και οριστικά το πρόβλημα διαχείρισης των αστικών στερεών και υγρών αποβλήτων στη Δυτική Μακεδονία.
      - Αναβαθμίζεται πλήρως και προστατεύεται το περιβάλλον,
      - Βελτιώνεται η ποιότητα ζωής των κατοίκων και προστατεύεται η δημόσια υγεία.
      - Μεγιστοποιείται η διαλογή αποβλήτων στην πηγή, η ποιότητα της ανακύκλωσης και η εκτροπή των βιοαποδομήσιμων αποβλήτων από την ταφή μέσω κομποστοποίησης.
      - Παράγεται πράσινη ενέργεια, η οποία καλύπτει τις ενεργειακές ανάγκες των Μονάδων.
      - Επενδύονται περισσότερα από 46 εκατ. ευρώ, με δημόσια, κοινοτικά και ιδιωτικά κεφάλαια στα επόμενα δύο χρόνια, στην Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας.
      - Δημιουργούνται 150 θέσεις εργασίας στην διετή περίοδο κατασκευής και 130 μόνιμες θέσεις εργασίας στην 25ετή περίοδο λειτουργίας, ενώ πρόσθετες θέσεις εργασίας θα δημιουργηθούν μέσω της ανάπτυξης παράλληλων δραστηριοτήτων (εμπορία ανακυκλώσιμων υλικών, δευτερογενών προϊόντων, μεταφορές, διοικητικές υπηρεσίες).
      - Δημιουργούνται προφανή οφέλη στις τοπικές οικονομίες και την περιβαλλοντική αγωγή των πολιτών και ιδιαίτερα των νέων.
       
      Η υπερδεκαετής επιτυχημένη διαχείριση των αποβλήτων στους τέσσερις νομούς της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας και η εύρυθμη λειτουργία του περιφερειακού Φορέα Διαχείρισης Απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας (ΔΙΑΔΥΜΑ) αποτελούν εγγύηση κοινωνικού ελέγχου, από πλευράς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για την αυστηρή τήρηση των περιβαλλοντικών όρων που έχουν τεθεί».
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1275183/maniaths-me-sdit-h-lysh-gia-aporrimmata-sth-dytik.html
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      H Γενική Διεύθυνση Ιδιωτικών Επενδύσεων προκειμένου να διευκολύνει τη διαδικασία εκταμίευσης των μικρών φωτοβολταϊκών (επενδυτικά σχέδια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας έως 100kw) ενημερώνει το επενδυτικό κοινό και διευκρινίζει για τα εξής:
       
      Σύμφωνα με τον Πίνακα Δικαιολογητικών Εκταμίευσης Επιχορήγησης Παγίων (συμβατική επένδυση) και Επιδότηση Leasing που υπάρχει αναρτημένος στον δικτυακό τόπο (www.ependyseis.gr) της ΓΔΙΕ, απαιτείται μεταξύ άλλων και η προσκόμιση εξουσιοδότησης και απόδειξης παραλαβής επιταγής από την τράπεζα, στην περίπτωση που η επιχορήγηση έχει εκχωρηθεί σε Τράπεζα.
       
      Η Υπηρεσία ενημερώνει τους επενδυτές, ότι εφεξής κατά την ηλεκτρονική υποβολή του Αιτήματος Πληρωμής Μικρών Φ/Β, δύνανται να (σημεία 7 & 8 Πίνακα Β. Δικαιολογητικών Εκταμίευσης) μην αναρτούν στο ΠΣΚΕ, την εξουσιοδότηση και απόδειξη παραλαβής επιταγής.
       
      Τα εν λόγω δικαιολογητικά θα αναρτώνται ως Συμπληρωματικά Στοιχεία, έπειτα από σχετική επικοινωνία του υπολόγου, μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στο ΠΣΚΕ, προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία εκταμίευσης των Τραπεζών.
       
      Διευκρινίζεται ότι η καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτημάτων ελέγχου, σύμφωνα με την υπ.αρ. 56139/7.11.2014 (ΦΕΚ 3039/τ.Β/10.11.2014) Απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, είναι η 31/3/2015.
       
      Σημειώνεται ότι η ανωτέρω καταληκτική ημερομηνία δεν αποτελεί προθεσμία και για την ηλεκτρονική υποβολή του Αιτήματος Πληρωμής Μικρών Φ/Β, το οποίο έπεται του Αιτήματος Ελέγχου και υποβάλλεται μεταγενέστερα.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/11/18/mikra-fotovoltaika-pliromi-118831/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την έναρξη κατασκευής μίας νέας καινοτόμας διαδικτυακής πλατφόρμας για την διαχείριση των κινδύνων των κατασκευών ανακοίνωσε η AON Risk Solution. Πρόκειται για ένα νέο διαδικτυακό εργαλείο που έχει στόχο για βοηθήσει τους πελάτες να περιηγηθούν στις προκλήσεις αλλά και τους κινδύνους που ενέχει η συνέχιση των κατασκευστικών εργασιών σε διάφορες γεωγραφικές περιοχές.
       
      Η εν λόγω διαδικτυακή πλατφόρμα Construction Risk Portal περιέχει δύο εφαρμογές. Η πρώτη είναι ο χάρτης Κινδύνων Κατασκευών και εστιάζει σε στοιχεία μακροοικονομικά στις ΗΠΑ και η δεύτερη είναι Καταγραφική δηλαδή πρόκειται για μία διαδραστική πλατφόρμα η οποία καταδεικνύει στον χρήστη τους κινδύνους που ενέχει η ανέγερση του έργου.
       
      Ένας σοβαρός παράγων κινδύνου για παράδειγμα είναι τη έκθεση μίας συγκεκριμένης περιοχής στους καταστροφικούς κινδύνους, ή ακόμα οι νομικοί περιορισμοί.
       
      Με την κίνηση αυτή η ΑΟΝ διαφωτίζει το πεδίο των κατασκευών μειώνοντας το κίνδυνο και περιορίζοντας το απρόβλεπτο.
       
      Περισσότερες πληροφορίες για την εφαρμογή μπορείτε να βρείτε εδώ: http://aon.mediaroom.com/index.php?s=25776&item=137108
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=13759
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Στην σημερινή θέση Ψαθόπυργος κοντά στην Πάτρα βρίσκεται το ναυάγιο του Ναρκαλιευτικού Νέστος που βυθίστηκε στις 23 Απριλίου του 1941 από την Γερμανική αεροπορία.
       
      Το Νέστος ήταν ένα από τα τέσσερα Ναρκαλιευτικά που αγοράστηκαν από την κυβέρνηση του Ιωάννη Μεταξά το 1938 (τα υπόλοιπα τρία ήταν τα Στρυμών, Αξιός, Αλιάκμων) και τα τέσσερα παραπάνω πλοία ήταν τροποποιημένα αλιευτικά.
       
      Το Νέστος είχε κατασκευαστεί στο Ναυπηγείο του Selby τον Νοέμβρη του 1925 για λογαριασμό της εταιρίας Pickering & Haldane με αρχικό όνομα Lord Bradbury. Είχε συνολικό μήκος 134.8 ποδών, πλάτος 23.9 και βάθος 14 ποδών. Η μέγιστη ταχύτητα του ήταν 9 κόμβοι, ενώ μετά την μετατροπή του έφερε πυροβόλο όπλο 37 χιλιοστών, δεύτερο πυροβόλο μικρότερου διαμετρήματος και την δυνατότητα μεταφοράς ως 40 ναρκών.
       
      Τον Απρίλιο του 1941 το Νέστος φορτωμένο με φαρμακευτικό υλικό και τρόφιμα δέχθηκε επίθεση στο λιμάνι της Πάτρας από γερμανικά βομβαρδιστικά κάθετου εφορμήσεως (Στούκα). Με φόβο το πλοίο να βυθιστεί στο εσωτερικό του λιμανιού διατάχθηκε να αποπλεύσει προς την περιοχή του Ψαθόπυργου.
       
      Παρά τις ζημιές που είχε υποστεί από την πρώτη επίθεση το Νέστος έφτασε στον προορισμό του. Εκεί δέχθηκε επίθεση για δεύτερη φορά. Ο κυβερνήτης του υπό τον φόβο το πλοίο να βυθιστεί και να χαθεί το πολύτιμο φορτίο του αποφάσισε να το προσγυαλώσει.Έτσι με την βοήθεια των κατοίκων της περιοχής διασώθηκε το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου του.
       
      Ότι όμως δεν κατάφεραν οι κατακτητές λίγο έλειψε να τα καταφέρει το Ελληνικό κράτος όπως σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν που σημαντικότατα ναυάγια έχουν κοπεί και χρησιμοποιηθεί ως παλιοσίδερα.
       
      Το 1959 γίνεται προσπάθεια μεταφοράς του ΝΕΣΤΟΣ σε διαλυτήριο πλοίων. Στην επιχείρηση ενώ είχε μεταφερθεί για μερικά μέτρα, κάτι πήγε στραβά με αποτέλεσμα να βουλιάξει, συμπαρασύροντας μαζί του και τον πλωτό γερανό Άγιο Γεώργιο.
       
      Οι καταδύσεις
      Το Νέστος είναι βυθισμένο σε όρθια θέση σε βάθος από 24 ως 48 μέτρα με την πλώρη του να βρίσκεται στο πιο βαθύ σημείο. Βρίσκεται σε αμμώδη βυθό με μεγάλη σχετικά κλίση.
       
      Η περιοχή έχει πολύ έντονα ρεύματα και αρκετό ίζημα που κάνουν τις συνθήκες κατάδυσης τις περισσότερες φορές αρκετά δύσκολες, με πολύ περιορισμένες συνθήκες ορατότητας. Χαρακτηριστικό είναι ότι αρκετές φορές για να το δεις πρέπει να πέσεις στην κυριολεξία επάνω του.
       
      Πρόκειται για ένα πολύ ωραίο ναυάγιο που προσφέρει διεισδύσεις σε πολλά τμήματα του, ενώ το σχετικά μικρό του μήκος επιτρέπει πολλές βόλτες σε όλο το μήκος και πλάτος του.
       
      Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι το πολύ έντονο βένθος που έχει σκεπάσει το σύνολο του ναυαγίου.Εξαιτίας αυτού πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις όποιες επαφές των δυτών με τα πολύ κοφτερά τμήματα του πλοίου και κυρίως στις διεισδύσεις.
       
      Από την αριστερή πλευρά του πλοίου λίγο μετά το μέσον του σε απόσταση δυο περίπου μέτρων βρίσκεται ένας από τους λεβητές του.
       
      Προσβάσιμος είναι ο χώρος στην πλώρη του πλοίου, τα αμπάρια ανάμεσα στην πλώρη και την υπερκατασκευή της γέφυρας, ο χώρος της γέφυρας όπου υπάρχει ακόμη ένας νεροχύτης, ο χώρος πού βρίσκεται ο λέβητας του πλοίου, ενώ ο εσωτερικός διάδρομος απέναντι από τον λέβητα δεν είναι πλέον προσβάσιμος εξαιτίας της λάσπης του έχει κατακλύσει το εσωτερικό του ναυαγίου.
       
      Σε όλες τις διεισδύσεις είναι απαραίτητος ο άριστος έλεγχος της πλευστότητας καθώς με την παραμικρή άστοχη κίνηση σηκώνονται σημαντικότατες ποσότητες ιζήματος κάνοντας την περαιτέρω συνέχεια της διείσδυσης αδύνατη, ενώ και την έξοδο ιδιαίτερα δύσκολη.
       
      Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και ο χώρος της πρύμνης με τον μηχανισμό του πηδαλίου να βρίσκεται στην θέση του. Δυστυχώς όπως και σε αρκετά ακόμη ναυάγια λείπει η προπέλα του.
       
      Το ναυάγιο λειτουργεί ως τεχνητός ύφαλος συγκεντρώνοντας επάνω του κάθε μορφή ζωής, με πιο αξιοσημείωτα τα τεραστίων διαστάσεων μουγγριά που υπάρχουν σε όλο το μήκος του (όπου υπάρχει τρύπα), τα κοπάδια από μαγιάτικα που το επισκέπτονται τακτικότατα και φυσικά τους απίστευτους αριθμούς μυδιών που έχουν καλύψει όλο το σκαρί.
       
      Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα κατάδυση που απαιτεί καλό σχεδιασμό και σωστή προετοιμασία ώστε να γίνει με ασφάλεια και να την απολαύσεις...
       

       
      http://vimeo.com/13251206
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.sea-wrecks.gr/Nestos.html
       
      και
       
      http://www.ioniandivers.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=35:nestos-shipreck&catid=9:diving-center-diving-spots&Itemid=131&lang=el
       
      και
       
      http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/300060
      Περισσότερα...

      0

    • JasonK

      Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση για την αντικατάσταση των συστημάτων θέρμανσης πετρελαίου με φυσικό αέριο στις κατοικίες.
       
      Σκοπός του μέτρου είναι η επιχορήγηση του κόστους της εσωτερικής εγκατάστασης φυσικού αερίου σε κατοικίες, προς αντικατάσταση των υφιστάμενων συστημάτων θέρμανσης πετρελαίου, ώστε να περιοριστούν οι ρύποι και να εξοικονομηθεί ενέργεια.
       
      Ο προϋπολογισμός της όλης δράσης ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων στην Αττική θα δαπανηθούν 10 εκατ. ευρώ, στη Θεσσαλία 3 εκατ. ευρώ και στη Δ. Μακεδονία 2 εκατ. ευρώ.
       
      Η επιχορήγηση καλύπτει ποσοστό 60% του συνολικού επιλέξιμου κόστους της εσωτερικής εγκατάστασης φυσικού αερίου.
       
      Τα ανώτατα όρια είναι για λέβητες (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ):
       
      - 0-35.000 kcal/h 1000 ευρώ για συμβατικά συστήματα και 1150 για συστήματα συμπύκνωσης
      - 35.001-120.000 kcal/h 1500 ευρώ χωρίς αλλαγή λέβητα, 2000 ευρώ με αλλαγή λέβητα
      - 120.001 – 170.000 kcal/h 2300 ευρώ χωρίς αλλαγή λέβητα, 3000 ευρώ με αλλαγή λέβητα
      - 171,001 – 200.000 kcal/h 3300 ευρώ χωρίς αλλαγή λέβητα, 4000 ευρώ με αλλαγή λέβητα
      - >200.000 kcal/h 4700 ευρώ χωρίς αλλαγή λέβητα 5500 ευρώ με αλλαγή λέβητα
       
      Διαβάστε εδώ την υπ΄αρίθμ. Φ.14/02/19398/2927 Προκήρυξη της δράσης «Αντικατάσταση συστημάτων θέρμανσης πετρελαίου με συστήματα φυσικού αερίου σε κατοικίες» που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007−2013.
       
      ΦΕΚ 3071 Β 14-11-2014 Αντικατάσταση συστημάτων θέρμανσης.pdf
       
      Περισσότερα εδώ:
       
      Πηγή: http://www.energypress.gr/news/Dhmosieythke-h-apofash-gia-thn-antikatastash-systhmatwn-petrelaioy-me-fysiko-aerio
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Σε αδύναμο κρίκο του Κτηματολογίου έχουν μετατραπεί οι δασικοί χάρτες, καθώς ο αργός ρυθμός κύρωσής τους απειλεί να τινάξει στον αέρα την ολοκλήρωση της διαδικασίας κτηματογράφησης έως το 2020.
       
      Σύμφωνα με τα Νέα, η ύπαρξη δασικών χαρτών αποτελεί βασική προϋπόθεση για την κτηματογράφηση μιας περιοχής, επειδή βάζει τέρμα στο καθεστώς αμφισβήτησης που επικρατεί σήμερα σε πολλές περιοχές της Ελλάδας σχετικά με το τι είναι δάσος και τι όχι.
       
      Η κατάρτιση των δασικών χαρτών πρέπει να έχει τελειώσει πριν από την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης.
       
      Όμως η εικόνα που υπάρχει σήμερα είναι αποκαρδιωτική, αφού σε όλη την Ελλάδα -όπου το 25,5% αποτελείται από δάσος- η κύρωση των δασικών χαρτών, δηλαδή το στάδιο όπου οι χάρτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν, δεν υπερβαίνει το 1% της έκτασης της χώρας. Για την ακρίβεια, το ποσοστό είναι μόλις 0,89% και μεταφράζεται σε 59 κυρωμένους μερικώς ή ολικώς χάρτες για αντίστοιχες περιοχές.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231364160
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες προσοχή! Η Eurostar, η σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας που συνδέει το Λονδίνο με το Παρίσι και τις Βρυξέλλες μόλις μπήκε στον ανταγωνισμό.
       
      Την Πέμπτη, η εταιρεία παρουσίασε το νέο τρένο της στον σταθμό Σεν Πάνκρας του Λονδίνου, αν και το e320 θα αρχίσει την εμπορική λειτουργία του στα τέλη του 2015. Οπως λέει και το όνομά του, θα τρέχει με μέγιστη ταχύτητα τα 320 χιλιόμετρα την ώρα.
       
      «Τα τελευταία 20 χρόνια, έχουμε ανοίξει νέους δρόμους στα σιδηροδρομικά ταξίδια υψηλής ταχύτητας που διασχίζουν την Μάγχη, εδραιώνοντας την σύνδεση μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ηπειρωτικής Ευρώπης», δήλωσε ο Νίκολας Πέτροβιτς, διευθύνων σύμβουλος της Eurostar, σε μια δήλωση προς τον Τύπο.
       
      Ενώ οι επιβάτες των αεροπλάνων έχουν όλο και λιγότερο χώρο για να απλώσουν τα πόδια τους όταν ταξιδεύουν, τα νέα τρένα της Eurostar έχουν κατασκευαστεί για να είναι ευρύχωρα. Τα εργονομικά σχεδιασμένα ανακλινόμενα καθίσματα είναι ευρύτερα, και το καθένα διαθέτει την δική του υποδοχή USB και χειριστήρια αφής για τον φωτισμό.
       
      «Ο συνδυασμός τολμηρής σχεδίασης, καλαίσθητων εσωτερικών χώρων και σύνδεσης Wi-Fi θα ανεβάσει τον πήχη, παρέχοντας άνευ προηγουμένου στυλ και άνεση στους πελάτες μας», πρόσθεσε ο Πέτροβιτς.
       
      Αλλα προνόμια για τους επιβάτες περιλαμβάνουν αύξηση της χωρητικότητας κατά 20% ανά τρένο (επτά τρένα θα ενταχθούν στον στόλο το επόμενο έτος), δωρεάν Wi-Fi, και αύξηση του χώρου των αποσκευών. Το ντιζάιν επιμελήθηκε το Pininfarina, το ιταλικό στούντιο σχεδιασμού που έχει συνεργαστεί με την Ferrari και την Maserati.
       
      Το νέο τρένο παρουσιάστηκε για να συμπέσει με την επέτειο των 20 ετών από την έναρξη λειτουργίας της Eurostar. Σε αυτό το διάστημα, η εταιρεία έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 150 εκατομμύρια πελάτες, αν και ο Πέτροβιτς πιστεύει ότι αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
       
      Το 2015, η Eurostar σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυό της ώστε να συμπεριλάβει την άμεση εξυπηρέτηση της Προβηγκίας, με στάσεις στη Λυών, την Αβινιόν και την Μασσαλία. Προβλέπεται επίσης η έναρξη ενός απευθείας δρομολογίου προς το Αμστερνταμ το 2016.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/world/article/?aid=650650
       
      Μερικές εικόνες από το νέο τραίνο:
       

       

       

       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο πρόεδρος ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης καλεί τους μηχανικούς να πάρουν μέρος στις εκδηλώσεις της 41ης επετείου.
       
      Το ΤΕΕ τιμά τα διαχρονικά και επίκαιρα μηνύματα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
       
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας άρρηκτα συνδεδεμένο με τα ιστορικά γεγονότα, τους θεσμούς, τα πρόσωπα, τους αξιακούς κώδικες, τα διαχρονικά και επίκαιρα μηνύματα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου τιμά την 41η επέτειο των γεγονότων του Νοεμβρίου 1973, ως κορυφαία πράξη αντίστασης της νεολαίας και του λαού κατά της ξενοκίνητης δικτατορίας και των υποτακτικών της και ταυτοχρόνως ως καταλύτη θεμελιακών αλλαγών στις δομές του κράτους και της κοινωνίας.
       
      Τα διαχρονικά μηνύματα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου για «Ψωμί- Παιδεία – Ελευθερία» παραμένουν ισχυρά και αναλλοίωτα. Φωτίζουν και καθοδηγούν, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες, τους αγώνες του λαού μας για τις μεγάλες πανανθρώπινες αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της εθνικής ανεξαρτησίας, της κοινωνικής απελευθέρωσης και της προόδου.
       
      Το μήνυμα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου προβάλει δυνατό και επίκαιρο στις σημερινές συνθήκες, που έχουν επιβληθεί στη χώρα και τους πολίτες. Τα μνημόνια και οι οικονομικές δεσμεύσεις έναντι ξένων κέντρων και δανειστών καταλύουν πολιτικούς και κοινωνικούς θεσμούς ανθρώπινα, εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα. Οδηγούμαστε σε ιδιότυπη εκχώρηση κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Η χώρα βυθίζεται σε πολυετή κοινωνική-ανθρωπιστική και οικονομική κρίση. Βιώνουμε τα αποτελέσματα της αναξιοκρατίας, της αδιαφάνειας, του νεποτισμού, των πελατειακών σχέσεων, της εκποίησης του δημόσιου πλούτου, του εύκολου ή και παράνομου πλουτισμού, σε βάρος των λαϊκών αναγκών, σε βάρος των μη προνομιούχων Ελλήνων. Υποδαυλίζονται από το κυρίαρχο σύστημα δυνάμεις του φασισμού και ζούμε ξανά την απρόκλητη βία των δυνάμεων καταστολής εις βάρος των ειρηνικών διεκδικήσεων και αγώνων της φοιτητικής νεολαίας και των δημοκρατικών πολιτών.
       
      Το ΤΕΕ καταδικάζει με τον πιο απερίφραστο και κατηγορηματικό τρόπο την απρόκλητη, βάναυση και δολοφονική επίθεση, που εξαπέλυσαν δυνάμεις των ΜΑΤ εναντίον των φοιτητών, κατά τη διάρκεια ειρηνικής διαδήλωσης τους. Εν συνεχεία αστυνομικές δυνάμεις εμπόδισαν τους φοιτητές να μπουν στο χώρο του ΕΜΠ, με άγριους ξυλοδαρμούς και εκτεταμένη χρήση χημικών και κρότου λάμψης, προκαλώντας σκηνές θηριωδίας, με πολυάριθμα θύματα τραυματίες. Καλεί την κυβέρνηση να αντιληφθεί ότι η βία των δυνάμεων καταστολής είναι ίδιον των συστημάτων εξουσίας, που έχουν απολέσει τη δημοκρατική νομιμοποίηση και βρίσκονται σε απόσταση από το λαϊκό έρεισμα, να αναλάβει τις ευθύνες της και να μην στοχοποιεί το μέλλον της γνώσης και της προόδου του τόπου μας.
       
      Στις σημερινές συνθήκες το μήνυμα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου αναδεικνύει το κυρίαρχο και καταλυτικό ρόλο των αγώνων του λαού στις μεγάλες ιστορικές ανατροπές και δημοκρατικές εξελίξεις της πατρίδας μας
       
      Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης καλεί τους Έλληνες διπλωματούχους μηχανικούς, να συμμετάσχουν μαζί με τον ελληνικό λαό και τη νεολαία στις εκδηλώσεις της 41ης εξέγερσης του Πολυτεχνείου, που θα κορυφωθούν την Δευτέρα 17 Νοέμβριου. Ταυτοχρόνως ο πρόεδρος του ΤΕΕ υπογραμμίζει το ιδιαίτερο χρέος, που τιμούν οι Έλληνες διπλωματούχοι μηχανικοί. Διατηρούν άσβεστα και ζωντανά τα διαχρονικά και επίκαιρα μηνύματα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, καθορίζοντας την ορθότητα των ατομικών και συλλογικών επιλογών τους. Ανοίγουν νέους δρόμους αντάξιους της ιστορίας, της επιστημονικής γνώσης, των αγώνων τους για εθνική παιδεία, ανάπτυξη με σχέδιο που θα υπηρετεί τις ανάγκες της χώρας, τις ηθικές και πολιτισμικές αξίες, για ένα νέο σύγχρονο αποτελεσματικό κράτος δικαίου, που θα σέβεται, θα υπηρετεί και θα προστατεύει το δημόσιο συμφέρον, τα δημοκρατικά δικαιώματα και πάνω από όλα τον πολίτη.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/to-tee-gia-thn-epeteio-toy-polytexneioy/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Νούμερο ένα προορισμός για επενδύσεις έχει αποδειχθεί για τους εύπορους Κινέζους η Αυστραλία και ειδικότερα η Βικτώρια, η οποία έχει δει τη μεγαλύτερη, μέχρι τώρα, επιδρομή ιδιωτικών κεφαλαίων οι οποίοι προσβλέποντας σε άδεια κατοικίας έχουν διαθέσει 2,1 δισ. τα τελευταία δυο χρόνια.
       
      Ειδικότερα, το λιγότερο 436 εύποροι Κινέζοι και μερικοί από το Χονγκ Κονγκ, Νότια Αφρική, Ιαπωνία και Μαλαισία, υποσχόμενοι να διαθέσουν το λιγότερο $5 εκατ. έκαστος στην αυστραλιανή οικονομία, έχουν εξασφαλίσει άδεια εγκατάστασης στη χώρα, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα Significant Investment Visa.
       
      Πάνω από τους μισούς, έχουν εγκατασταθεί στη Βικτώρια, η δε πολιτειακή κυβέρνηση προώθησε 825 προσκλήσεις σε εύπορους Κινέζους, προσκαλώντας τους να επενδύσουν στη Βικτώρια.
       
      Πλούσιοι ξένοι επενδυτές, οι οποίοι επιθυμούν να μεταβούν άμεσα στην Αυστραλία και να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν άδεια μόνιμης εγκατάστασης στη χώρα μετά τέσσερα χρόνια, μπορούν να επενδύσουν σε ακίνητα, μετοχές και επιχειρήσεις.
       
      Στο μεταξύ, καθ' οδόν να δώσουν νέα ώθηση στην αυστραλιανή οικονομία βρίσκονται 2.8 δισ. δολάρια από υψηλά ιστάμενους εύπορους επιχειρηματίες, οι οποίοι επίσης θέλουν να ζήσουν στην Αυστραλία. Σημειώνεται ότι όλες οι άδειες των ξένων επενδυτών που υπάγονται σ' αυτό το πρόγραμμα θα πρέπει να εγκριθούν και από την κυβέρνηση της πολιτείας στην οποία ενδιαφέρονται να ζήσουν.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Gi_tis_Epaggelias_gia_tous_Kinezous_i_Australia/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ούτε μία περιοχή της Ελλάδας δεν γλίτωσε από την κατάρρευση της κτηματαγοράς και τη δραματική πτώση των τιμών. Όπως λένε, χαριτολογώντας κτηματομεσίτες που δραστηριοποιούνται σε ακριβές συνοικίες, «το Κολωνάκι έγινε μέσα σε λίγα χρόνια… Κολωνός και η Εκάλη… Νίκαια».
       
      Γενική ισοπέδωση στο real estate παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, καθώς η μεγάλη βουτιά στις τιμές των πολυτελών σπιτιών έκλεισε το χάσμα με τις μεσοαστικές συνοικίες.
       
      Σύμφωνα με τις αγγελίες για πωλήσεις νεόδμητων, αλλά και πολυτελών σπιτιών, κάποιες γειτονιές της Αθήνας, όπως το Χαλάνδρι, το Μαρούσι, η Κηφισιά, τα Βριλήσσια, το Ελληνικό, συναγωνίζονται σε τιμές τις άλλες απλησίαστες βόρειες περιοχές της Αττικής.
       
      Ο λόγος φυσικά είναι το μαζικό ξεπούλημα όσο όσο των ακριβών μεζονετών και μονοκατοικιών σε Εκάλη, Καστρί, Διόνυσο, Πεντέλη, Βουλιαγμένη.
       
      Μεγάλες εκπτώσεις στις τιμές παρατηρούνται και σε άλλες προβεβλημένες περιοχές της Ελλάδας, όπως η Αράχοβα, η Σαντορίνη, η Μύκονος, όπου έχουν βγει στο σφυρί χιλιάδες σπίτια.
       
      Πηγή: Έθνος της Κυριακής
      Περισσότερα...

      45

    • Engineer

      Μια βρετανική εταιρεία υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στο μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών, παρουσιάζοντας τα σχέδια της για αεροπλάνα χωρίς παράθυρα, που θα επιτρέπουν στους επιβάτες τους να επιλέγουν τη θέα που θέλουν να απολαύσουν ή μέσα από μια οθόνη αφής να "σερφάρουν" στο διαδίκτυο ή να βλέπουν τα email τους στα 35.000 πόδια ύψος!
       
      Τα παράθυρα θα αντικατασταθούν από εξαιρετικά λεπτές και άκρως ευέλικτες οθόνες, που θα προβάλλουν το εξωτερικό τοπίο από ειδικά σχεδιασμένες κάμερες, που θα βρίσκονται στο εξωτερικό της ατράκτου. Παράλληλα, οι οθόνες θα έχουν τη δυνατότητα να μετατραπούν σε υπολογιστές.
       
      Η ιδέα είναι το πνευματικό τέκνο του Centre for Process Innovation (CPI) και βρίσκεται ακόμα σε σχεδιαστικό στάδιο, αλλά οι ειδικοί πιστεύουν ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος μπορεί να ταξιδεύει στη γη τα επόμενα δέκα χρόνια.
       

       
       
      Οι επιβάτες που θα κάθονται δίπλα στο παράθυρο θα διαλέγουν την προσωπική τους θέα και θα απασχολούνται με ένα εν πτήσει σύστημα ψυχαγωγίας, ενώ εκείνοι στα μεσαία ή διαδρόμου καθίσματα θα έχουν πρόσβαση στο φουτουριστικό σύστημα από μια οθόνη ενσωματωμένη στο μπροστινό τους κάθισμα.
       
      Εκτός από την ψυχαγωγία, οι οθόνες θα παρέχουν απαλό φωτισμό από τα τοιχώματα της καμπίνας, ο οποίος μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί.
       

       
       
      Το σύστημα αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στην αντιστάθμιση του jet lag, καθώς οι πίνακες φωτισμού θα επιτρέπουν στους επιβάτες να ελέγχουν την αλλαγή χρωμάτων, που συνδέονται με την ανατολή και τη δύση του ηλίου.
       
      Στόχος, δεν είναι μόνο η απόλαυση των επιβατών, αλλά και η μείωση του βάρους του αεροσκάφους και του κόστους για επιβάτες και αεροπορικές εταιρείες.
       

       
       
      Παράλληλα, η ελαφρύτερη άτρακτος θα μεταφραστεί σε εξοικονόμηση καυσίμου, λιγότερες επιβλαβείς εκπομπές αερίων και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες.
       
      Το τελικό αποτέλεσμα θα σημαίνει χαμηλότερες τιμές για τους επιβάτες και μεγαλύτερα καθίσματα!
       

       
      Πηγή: http://www.news.gr/travel/oti-neo/article-wide/187220/horis-parathyra-ta-aeroplana-toy-mellontos.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο πρώτος ποδηλατόδρομος ηλιακής ενέργειας εγκαινιάστηκε στις 12 Νοεμβρίου στην πόλη Κρόμενι της Ολλανδίας, στα βορειοδυτικά του Άμστερνταμ.
       
      Το πειραματικό έργο, με το όνομα SolaRoad θα έχει σε πρώτη φάση μήκος μόλις 100 μέτρα, αποτελούμενο από τσιμεντένια κομμάτια με διαστάσεις 2.5 επί 3.5 μέτρα το καθένα. Τα ηλιακά πάνελ τοποθετήθηκαν κατά μήκος της μίας πλευράς του δρόμου κάτω από ένα στρώμα γυαλιού πάχους ενός εκατοστού. Η άλλη πλευρά του δρόμου δε διαθέτει ηλιακά πάνελ με σκοπό να δοκιμαστούν εκεί διάφορα άνω στρώματα.
       
      Με το πέρασμα του χρόνου η ηλιακή ενέργεια που θα συλλέγεται από το δρόμο θα χρησιμοποιείται για πρακτικές εφαρμογές όπως φωτισμό των δρόμων, ηλεκτρικούς σηματοδότες αλλά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή ηλεκτροδότηση κατοικιών.
       
      Η επιφάνεια του ποδηλατόδρομου έχει ειδική επένδυση για τη μείωση της ολισθηρότητας και την αποφυγή ατυχημάτων, όμως έχει και δύο σημαντικά προβλήματα. Καθώς δεν μπορεί να στραφεί προς τον ήλιο, είναι λιγότερο αποδοτική σε σχέση με τα παραδοσιακά ηλιακά πάνελ, ενώ έχει ιδιαίτερα υψηλό κόστος, περίπου τρία εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο όσο η τεχνολογία εξελίσσεται τα προβλήματα αυτά θα αντιμετωπιστούν με μεγαλύτερη επιτυχία, σύμφωνα με τον Στεν ντε Βιτ, αντιπρόσωπο της κατασκευαστικής εταιρείας.
       

       
      «Τα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται σε ανοδική πορεία, όμως δε θα αποτελέσουν πραγματικά ένα σωστό υποκατάστατο μέχρι η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν να παράγεται με απολύτως βιώσιμο τρόπο. Οι δρόμοι μπορούν να παράγουν ενέργεια ακριβώς εκεί που χρειάζεται. Εξάλλου στο μέλλον αισθητήρες πάνω σε τέτοιους δρόμους θα μπορούν να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την κίνηση, ή ακόμα και να επιτρέπουν την αυτόματη οδήγηση οχημάτων», δήλωσε ο Ντε Βιτ.
       
      http://vimeo.com/111570431
       

       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/879920/stin-ollandia-o-protos-podilatodromos-iliakis-energeias
      Περισσότερα...

      0

    • Mdim

      Τελειώνει το «κρυφτό» με τα αυθαίρετα, καθώς εντός των ημερών αναρτώνται οι αεροφωτογραφίες, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικό στοιχείο για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων.
       
      Οι αεροφωτογραφίες θα αναρτηθούν είτε στο ηλεκτρονικό σύστημα για τα αυθαίρετα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας είτε στην ιστοσελίδα της εταιρίας Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση (ΕΚΧΑ Α.Ε.), πρώην εταιρία του Κτηματολογίου, και θα απεικονίζουν την κατάσταση πριν την 28η Ιουλίου 2011 -που θεωρείται ως κόκκινη γραμμή για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων- και την κατάσταση όπως είναι σήμερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου».
       
      Οι εν λόγω αεροφωτογραφίες θα έχουν την ισχύ δημοσίου εγγράφου και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που δεν διαθέτουν επίσημα έγγραφα τα οποία αποδεικνύουν την ανέγερση του κτίσματος πριν την 28η Ιουλίου 2011, ώστε να ενταχθούν στο νόμο 4178/13 για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και να νομιμοποιήσουν το ακίνητό τους.
       
      Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το μέτρο θα ισχύσει προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων αλλά και για να δοθεί διέξοδος στους περίπου 60.000 αυθαιρετούχους που είχαν προχωρήσει στη διαδικασία τακτοποίησης με βάση ιδιωτικά έγγραφα και υπεύθυνες δηλώσεις, όπως προβλεπόταν από τον «νόμο Παπακωνσταντίνου» για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, ο οποίος κηρύχθηκε αντισυνταγματικός.
       
      Κανένας ωστόσο δεν αποκλείει ότι ο νόμος θα χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό και νέων αυθαιρέτων, που ανεγέρθηκαν μετά την 28η Ιουλίου 2011, ώστε να επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
       
      Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/755637/taktopoiisi-authaireton-apo-aeros/
      Περισσότερα...

      10

    • iovo

      Aναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΣΠΜΕ ο απολογισμός του προεδρείου.
       
      Μπορείτε να ενημερωθείτερ σε μορφή pdf.
      (απ’ το PowerPoint που παρουσιάσθηκε στη ΓΣ του Συλλόγου):
       
      http://www.spme.gr/index.php?&sec=&cid=610
       
      Για την επικοινωνία των δράσεων/θέσεων του ΣΠΜΕ στα κρίσιμα θέματα των επαγγελματικών δικαιωμάτων.
       
      Μπορεί να χρησιμοποιήθεί και η παρακάτω καταγραφή/video (μέρους της ΓΣ).
       

       
      Η καταγραφή έγινε (εθελοντικά) με σκοπό να διευκολυνθεί η ενημέρωση των Συναδέλφων της Περιφέρειας.
       
      Τα παραπάνω συνδέονται άμεσα και με τα θέματα Μελέτης & Κατασκευής Δημοσίων Έργων.
       
      Η έλλειψη απαρτίας της πρόσφατης Συνέλευσης της Αθήνας, επιβεβαιώνει τις πρωτοβουλίες του προεδρείου για χρήση σύγχρονων μεθόδων ενημέρωσης και συμμετοχής.
       
      Η επέκταση των πρωτοβουλιών επαφίεται στην αποδοχή/συμμετοχή σας και δύναται να οδηγήσει σε άμεσο-δημοκρατικές ηλεκτρονικές διαδικασίες έως και e-voting !
       
      Λόγω της έλλειψης απαρτίας το ΔΣ θα ορίσει νέα ΓΣ, και θα προτείνει νέα ημερομηνία εκλογών.
       
      Πηγη: ΣΠΜΕ
      Περισσότερα...

      27

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.