Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Στην σημερινή θέση Ψαθόπυργος κοντά στην Πάτρα βρίσκεται το ναυάγιο του Ναρκαλιευτικού Νέστος που βυθίστηκε στις 23 Απριλίου του 1941 από την Γερμανική αεροπορία.
       
      Το Νέστος ήταν ένα από τα τέσσερα Ναρκαλιευτικά που αγοράστηκαν από την κυβέρνηση του Ιωάννη Μεταξά το 1938 (τα υπόλοιπα τρία ήταν τα Στρυμών, Αξιός, Αλιάκμων) και τα τέσσερα παραπάνω πλοία ήταν τροποποιημένα αλιευτικά.
       
      Το Νέστος είχε κατασκευαστεί στο Ναυπηγείο του Selby τον Νοέμβρη του 1925 για λογαριασμό της εταιρίας Pickering & Haldane με αρχικό όνομα Lord Bradbury. Είχε συνολικό μήκος 134.8 ποδών, πλάτος 23.9 και βάθος 14 ποδών. Η μέγιστη ταχύτητα του ήταν 9 κόμβοι, ενώ μετά την μετατροπή του έφερε πυροβόλο όπλο 37 χιλιοστών, δεύτερο πυροβόλο μικρότερου διαμετρήματος και την δυνατότητα μεταφοράς ως 40 ναρκών.
       
      Τον Απρίλιο του 1941 το Νέστος φορτωμένο με φαρμακευτικό υλικό και τρόφιμα δέχθηκε επίθεση στο λιμάνι της Πάτρας από γερμανικά βομβαρδιστικά κάθετου εφορμήσεως (Στούκα). Με φόβο το πλοίο να βυθιστεί στο εσωτερικό του λιμανιού διατάχθηκε να αποπλεύσει προς την περιοχή του Ψαθόπυργου.
       
      Παρά τις ζημιές που είχε υποστεί από την πρώτη επίθεση το Νέστος έφτασε στον προορισμό του. Εκεί δέχθηκε επίθεση για δεύτερη φορά. Ο κυβερνήτης του υπό τον φόβο το πλοίο να βυθιστεί και να χαθεί το πολύτιμο φορτίο του αποφάσισε να το προσγυαλώσει.Έτσι με την βοήθεια των κατοίκων της περιοχής διασώθηκε το μεγαλύτερο μέρος του φορτίου του.
       
      Ότι όμως δεν κατάφεραν οι κατακτητές λίγο έλειψε να τα καταφέρει το Ελληνικό κράτος όπως σε πολλές περιπτώσεις στο παρελθόν που σημαντικότατα ναυάγια έχουν κοπεί και χρησιμοποιηθεί ως παλιοσίδερα.
       
      Το 1959 γίνεται προσπάθεια μεταφοράς του ΝΕΣΤΟΣ σε διαλυτήριο πλοίων. Στην επιχείρηση ενώ είχε μεταφερθεί για μερικά μέτρα, κάτι πήγε στραβά με αποτέλεσμα να βουλιάξει, συμπαρασύροντας μαζί του και τον πλωτό γερανό Άγιο Γεώργιο.
       
      Οι καταδύσεις
      Το Νέστος είναι βυθισμένο σε όρθια θέση σε βάθος από 24 ως 48 μέτρα με την πλώρη του να βρίσκεται στο πιο βαθύ σημείο. Βρίσκεται σε αμμώδη βυθό με μεγάλη σχετικά κλίση.
       
      Η περιοχή έχει πολύ έντονα ρεύματα και αρκετό ίζημα που κάνουν τις συνθήκες κατάδυσης τις περισσότερες φορές αρκετά δύσκολες, με πολύ περιορισμένες συνθήκες ορατότητας. Χαρακτηριστικό είναι ότι αρκετές φορές για να το δεις πρέπει να πέσεις στην κυριολεξία επάνω του.
       
      Πρόκειται για ένα πολύ ωραίο ναυάγιο που προσφέρει διεισδύσεις σε πολλά τμήματα του, ενώ το σχετικά μικρό του μήκος επιτρέπει πολλές βόλτες σε όλο το μήκος και πλάτος του.
       
      Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του είναι το πολύ έντονο βένθος που έχει σκεπάσει το σύνολο του ναυαγίου.Εξαιτίας αυτού πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στις όποιες επαφές των δυτών με τα πολύ κοφτερά τμήματα του πλοίου και κυρίως στις διεισδύσεις.
       
      Από την αριστερή πλευρά του πλοίου λίγο μετά το μέσον του σε απόσταση δυο περίπου μέτρων βρίσκεται ένας από τους λεβητές του.
       
      Προσβάσιμος είναι ο χώρος στην πλώρη του πλοίου, τα αμπάρια ανάμεσα στην πλώρη και την υπερκατασκευή της γέφυρας, ο χώρος της γέφυρας όπου υπάρχει ακόμη ένας νεροχύτης, ο χώρος πού βρίσκεται ο λέβητας του πλοίου, ενώ ο εσωτερικός διάδρομος απέναντι από τον λέβητα δεν είναι πλέον προσβάσιμος εξαιτίας της λάσπης του έχει κατακλύσει το εσωτερικό του ναυαγίου.
       
      Σε όλες τις διεισδύσεις είναι απαραίτητος ο άριστος έλεγχος της πλευστότητας καθώς με την παραμικρή άστοχη κίνηση σηκώνονται σημαντικότατες ποσότητες ιζήματος κάνοντας την περαιτέρω συνέχεια της διείσδυσης αδύνατη, ενώ και την έξοδο ιδιαίτερα δύσκολη.
       
      Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και ο χώρος της πρύμνης με τον μηχανισμό του πηδαλίου να βρίσκεται στην θέση του. Δυστυχώς όπως και σε αρκετά ακόμη ναυάγια λείπει η προπέλα του.
       
      Το ναυάγιο λειτουργεί ως τεχνητός ύφαλος συγκεντρώνοντας επάνω του κάθε μορφή ζωής, με πιο αξιοσημείωτα τα τεραστίων διαστάσεων μουγγριά που υπάρχουν σε όλο το μήκος του (όπου υπάρχει τρύπα), τα κοπάδια από μαγιάτικα που το επισκέπτονται τακτικότατα και φυσικά τους απίστευτους αριθμούς μυδιών που έχουν καλύψει όλο το σκαρί.
       
      Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα κατάδυση που απαιτεί καλό σχεδιασμό και σωστή προετοιμασία ώστε να γίνει με ασφάλεια και να την απολαύσεις...
       

       
      http://vimeo.com/13251206
       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.sea-wrecks.gr/Nestos.html
       
      και
       
      http://www.ioniandivers.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=35:nestos-shipreck&catid=9:diving-center-diving-spots&Itemid=131&lang=el
       
      και
       
      http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/300060
      Περισσότερα...

      0

    • JasonK

      Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση για την αντικατάσταση των συστημάτων θέρμανσης πετρελαίου με φυσικό αέριο στις κατοικίες.
       
      Σκοπός του μέτρου είναι η επιχορήγηση του κόστους της εσωτερικής εγκατάστασης φυσικού αερίου σε κατοικίες, προς αντικατάσταση των υφιστάμενων συστημάτων θέρμανσης πετρελαίου, ώστε να περιοριστούν οι ρύποι και να εξοικονομηθεί ενέργεια.
       
      Ο προϋπολογισμός της όλης δράσης ανέρχεται σε 15 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων στην Αττική θα δαπανηθούν 10 εκατ. ευρώ, στη Θεσσαλία 3 εκατ. ευρώ και στη Δ. Μακεδονία 2 εκατ. ευρώ.
       
      Η επιχορήγηση καλύπτει ποσοστό 60% του συνολικού επιλέξιμου κόστους της εσωτερικής εγκατάστασης φυσικού αερίου.
       
      Τα ανώτατα όρια είναι για λέβητες (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ):
       
      - 0-35.000 kcal/h 1000 ευρώ για συμβατικά συστήματα και 1150 για συστήματα συμπύκνωσης
      - 35.001-120.000 kcal/h 1500 ευρώ χωρίς αλλαγή λέβητα, 2000 ευρώ με αλλαγή λέβητα
      - 120.001 – 170.000 kcal/h 2300 ευρώ χωρίς αλλαγή λέβητα, 3000 ευρώ με αλλαγή λέβητα
      - 171,001 – 200.000 kcal/h 3300 ευρώ χωρίς αλλαγή λέβητα, 4000 ευρώ με αλλαγή λέβητα
      - >200.000 kcal/h 4700 ευρώ χωρίς αλλαγή λέβητα 5500 ευρώ με αλλαγή λέβητα
       
      Διαβάστε εδώ την υπ΄αρίθμ. Φ.14/02/19398/2927 Προκήρυξη της δράσης «Αντικατάσταση συστημάτων θέρμανσης πετρελαίου με συστήματα φυσικού αερίου σε κατοικίες» που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007−2013.
       
      ΦΕΚ 3071 Β 14-11-2014 Αντικατάσταση συστημάτων θέρμανσης.pdf
       
      Περισσότερα εδώ:
       
      Πηγή: http://www.energypress.gr/news/Dhmosieythke-h-apofash-gia-thn-antikatastash-systhmatwn-petrelaioy-me-fysiko-aerio
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Σε αδύναμο κρίκο του Κτηματολογίου έχουν μετατραπεί οι δασικοί χάρτες, καθώς ο αργός ρυθμός κύρωσής τους απειλεί να τινάξει στον αέρα την ολοκλήρωση της διαδικασίας κτηματογράφησης έως το 2020.
       
      Σύμφωνα με τα Νέα, η ύπαρξη δασικών χαρτών αποτελεί βασική προϋπόθεση για την κτηματογράφηση μιας περιοχής, επειδή βάζει τέρμα στο καθεστώς αμφισβήτησης που επικρατεί σήμερα σε πολλές περιοχές της Ελλάδας σχετικά με το τι είναι δάσος και τι όχι.
       
      Η κατάρτιση των δασικών χαρτών πρέπει να έχει τελειώσει πριν από την ολοκλήρωση της κτηματογράφησης.
       
      Όμως η εικόνα που υπάρχει σήμερα είναι αποκαρδιωτική, αφού σε όλη την Ελλάδα -όπου το 25,5% αποτελείται από δάσος- η κύρωση των δασικών χαρτών, δηλαδή το στάδιο όπου οι χάρτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν, δεν υπερβαίνει το 1% της έκτασης της χώρας. Για την ακρίβεια, το ποσοστό είναι μόλις 0,89% και μεταφράζεται σε 59 κυρωμένους μερικώς ή ολικώς χάρτες για αντίστοιχες περιοχές.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231364160
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες προσοχή! Η Eurostar, η σιδηροδρομική υπηρεσία υψηλής ταχύτητας που συνδέει το Λονδίνο με το Παρίσι και τις Βρυξέλλες μόλις μπήκε στον ανταγωνισμό.
       
      Την Πέμπτη, η εταιρεία παρουσίασε το νέο τρένο της στον σταθμό Σεν Πάνκρας του Λονδίνου, αν και το e320 θα αρχίσει την εμπορική λειτουργία του στα τέλη του 2015. Οπως λέει και το όνομά του, θα τρέχει με μέγιστη ταχύτητα τα 320 χιλιόμετρα την ώρα.
       
      «Τα τελευταία 20 χρόνια, έχουμε ανοίξει νέους δρόμους στα σιδηροδρομικά ταξίδια υψηλής ταχύτητας που διασχίζουν την Μάγχη, εδραιώνοντας την σύνδεση μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και της ηπειρωτικής Ευρώπης», δήλωσε ο Νίκολας Πέτροβιτς, διευθύνων σύμβουλος της Eurostar, σε μια δήλωση προς τον Τύπο.
       
      Ενώ οι επιβάτες των αεροπλάνων έχουν όλο και λιγότερο χώρο για να απλώσουν τα πόδια τους όταν ταξιδεύουν, τα νέα τρένα της Eurostar έχουν κατασκευαστεί για να είναι ευρύχωρα. Τα εργονομικά σχεδιασμένα ανακλινόμενα καθίσματα είναι ευρύτερα, και το καθένα διαθέτει την δική του υποδοχή USB και χειριστήρια αφής για τον φωτισμό.
       
      «Ο συνδυασμός τολμηρής σχεδίασης, καλαίσθητων εσωτερικών χώρων και σύνδεσης Wi-Fi θα ανεβάσει τον πήχη, παρέχοντας άνευ προηγουμένου στυλ και άνεση στους πελάτες μας», πρόσθεσε ο Πέτροβιτς.
       
      Αλλα προνόμια για τους επιβάτες περιλαμβάνουν αύξηση της χωρητικότητας κατά 20% ανά τρένο (επτά τρένα θα ενταχθούν στον στόλο το επόμενο έτος), δωρεάν Wi-Fi, και αύξηση του χώρου των αποσκευών. Το ντιζάιν επιμελήθηκε το Pininfarina, το ιταλικό στούντιο σχεδιασμού που έχει συνεργαστεί με την Ferrari και την Maserati.
       
      Το νέο τρένο παρουσιάστηκε για να συμπέσει με την επέτειο των 20 ετών από την έναρξη λειτουργίας της Eurostar. Σε αυτό το διάστημα, η εταιρεία έχει εξυπηρετήσει περισσότερους από 150 εκατομμύρια πελάτες, αν και ο Πέτροβιτς πιστεύει ότι αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
       
      Το 2015, η Eurostar σχεδιάζει να επεκτείνει το δίκτυό της ώστε να συμπεριλάβει την άμεση εξυπηρέτηση της Προβηγκίας, με στάσεις στη Λυών, την Αβινιόν και την Μασσαλία. Προβλέπεται επίσης η έναρξη ενός απευθείας δρομολογίου προς το Αμστερνταμ το 2016.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/world/article/?aid=650650
       
      Μερικές εικόνες από το νέο τραίνο:
       

       

       

       

      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο πρόεδρος ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης καλεί τους μηχανικούς να πάρουν μέρος στις εκδηλώσεις της 41ης επετείου.
       
      Το ΤΕΕ τιμά τα διαχρονικά και επίκαιρα μηνύματα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.
       
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας άρρηκτα συνδεδεμένο με τα ιστορικά γεγονότα, τους θεσμούς, τα πρόσωπα, τους αξιακούς κώδικες, τα διαχρονικά και επίκαιρα μηνύματα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου τιμά την 41η επέτειο των γεγονότων του Νοεμβρίου 1973, ως κορυφαία πράξη αντίστασης της νεολαίας και του λαού κατά της ξενοκίνητης δικτατορίας και των υποτακτικών της και ταυτοχρόνως ως καταλύτη θεμελιακών αλλαγών στις δομές του κράτους και της κοινωνίας.
       
      Τα διαχρονικά μηνύματα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου για «Ψωμί- Παιδεία – Ελευθερία» παραμένουν ισχυρά και αναλλοίωτα. Φωτίζουν και καθοδηγούν, ιδιαίτερα στις σημερινές συνθήκες, τους αγώνες του λαού μας για τις μεγάλες πανανθρώπινες αξίες της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της εθνικής ανεξαρτησίας, της κοινωνικής απελευθέρωσης και της προόδου.
       
      Το μήνυμα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου προβάλει δυνατό και επίκαιρο στις σημερινές συνθήκες, που έχουν επιβληθεί στη χώρα και τους πολίτες. Τα μνημόνια και οι οικονομικές δεσμεύσεις έναντι ξένων κέντρων και δανειστών καταλύουν πολιτικούς και κοινωνικούς θεσμούς ανθρώπινα, εργασιακά και κοινωνικά δικαιώματα. Οδηγούμαστε σε ιδιότυπη εκχώρηση κυριαρχικών μας δικαιωμάτων. Η χώρα βυθίζεται σε πολυετή κοινωνική-ανθρωπιστική και οικονομική κρίση. Βιώνουμε τα αποτελέσματα της αναξιοκρατίας, της αδιαφάνειας, του νεποτισμού, των πελατειακών σχέσεων, της εκποίησης του δημόσιου πλούτου, του εύκολου ή και παράνομου πλουτισμού, σε βάρος των λαϊκών αναγκών, σε βάρος των μη προνομιούχων Ελλήνων. Υποδαυλίζονται από το κυρίαρχο σύστημα δυνάμεις του φασισμού και ζούμε ξανά την απρόκλητη βία των δυνάμεων καταστολής εις βάρος των ειρηνικών διεκδικήσεων και αγώνων της φοιτητικής νεολαίας και των δημοκρατικών πολιτών.
       
      Το ΤΕΕ καταδικάζει με τον πιο απερίφραστο και κατηγορηματικό τρόπο την απρόκλητη, βάναυση και δολοφονική επίθεση, που εξαπέλυσαν δυνάμεις των ΜΑΤ εναντίον των φοιτητών, κατά τη διάρκεια ειρηνικής διαδήλωσης τους. Εν συνεχεία αστυνομικές δυνάμεις εμπόδισαν τους φοιτητές να μπουν στο χώρο του ΕΜΠ, με άγριους ξυλοδαρμούς και εκτεταμένη χρήση χημικών και κρότου λάμψης, προκαλώντας σκηνές θηριωδίας, με πολυάριθμα θύματα τραυματίες. Καλεί την κυβέρνηση να αντιληφθεί ότι η βία των δυνάμεων καταστολής είναι ίδιον των συστημάτων εξουσίας, που έχουν απολέσει τη δημοκρατική νομιμοποίηση και βρίσκονται σε απόσταση από το λαϊκό έρεισμα, να αναλάβει τις ευθύνες της και να μην στοχοποιεί το μέλλον της γνώσης και της προόδου του τόπου μας.
       
      Στις σημερινές συνθήκες το μήνυμα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου αναδεικνύει το κυρίαρχο και καταλυτικό ρόλο των αγώνων του λαού στις μεγάλες ιστορικές ανατροπές και δημοκρατικές εξελίξεις της πατρίδας μας
       
      Ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης καλεί τους Έλληνες διπλωματούχους μηχανικούς, να συμμετάσχουν μαζί με τον ελληνικό λαό και τη νεολαία στις εκδηλώσεις της 41ης εξέγερσης του Πολυτεχνείου, που θα κορυφωθούν την Δευτέρα 17 Νοέμβριου. Ταυτοχρόνως ο πρόεδρος του ΤΕΕ υπογραμμίζει το ιδιαίτερο χρέος, που τιμούν οι Έλληνες διπλωματούχοι μηχανικοί. Διατηρούν άσβεστα και ζωντανά τα διαχρονικά και επίκαιρα μηνύματα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, καθορίζοντας την ορθότητα των ατομικών και συλλογικών επιλογών τους. Ανοίγουν νέους δρόμους αντάξιους της ιστορίας, της επιστημονικής γνώσης, των αγώνων τους για εθνική παιδεία, ανάπτυξη με σχέδιο που θα υπηρετεί τις ανάγκες της χώρας, τις ηθικές και πολιτισμικές αξίες, για ένα νέο σύγχρονο αποτελεσματικό κράτος δικαίου, που θα σέβεται, θα υπηρετεί και θα προστατεύει το δημόσιο συμφέρον, τα δημοκρατικά δικαιώματα και πάνω από όλα τον πολίτη.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/to-tee-gia-thn-epeteio-toy-polytexneioy/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Νούμερο ένα προορισμός για επενδύσεις έχει αποδειχθεί για τους εύπορους Κινέζους η Αυστραλία και ειδικότερα η Βικτώρια, η οποία έχει δει τη μεγαλύτερη, μέχρι τώρα, επιδρομή ιδιωτικών κεφαλαίων οι οποίοι προσβλέποντας σε άδεια κατοικίας έχουν διαθέσει 2,1 δισ. τα τελευταία δυο χρόνια.
       
      Ειδικότερα, το λιγότερο 436 εύποροι Κινέζοι και μερικοί από το Χονγκ Κονγκ, Νότια Αφρική, Ιαπωνία και Μαλαισία, υποσχόμενοι να διαθέσουν το λιγότερο $5 εκατ. έκαστος στην αυστραλιανή οικονομία, έχουν εξασφαλίσει άδεια εγκατάστασης στη χώρα, σύμφωνα με το νέο πρόγραμμα Significant Investment Visa.
       
      Πάνω από τους μισούς, έχουν εγκατασταθεί στη Βικτώρια, η δε πολιτειακή κυβέρνηση προώθησε 825 προσκλήσεις σε εύπορους Κινέζους, προσκαλώντας τους να επενδύσουν στη Βικτώρια.
       
      Πλούσιοι ξένοι επενδυτές, οι οποίοι επιθυμούν να μεταβούν άμεσα στην Αυστραλία και να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν άδεια μόνιμης εγκατάστασης στη χώρα μετά τέσσερα χρόνια, μπορούν να επενδύσουν σε ακίνητα, μετοχές και επιχειρήσεις.
       
      Στο μεταξύ, καθ' οδόν να δώσουν νέα ώθηση στην αυστραλιανή οικονομία βρίσκονται 2.8 δισ. δολάρια από υψηλά ιστάμενους εύπορους επιχειρηματίες, οι οποίοι επίσης θέλουν να ζήσουν στην Αυστραλία. Σημειώνεται ότι όλες οι άδειες των ξένων επενδυτών που υπάγονται σ' αυτό το πρόγραμμα θα πρέπει να εγκριθούν και από την κυβέρνηση της πολιτείας στην οποία ενδιαφέρονται να ζήσουν.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Gi_tis_Epaggelias_gia_tous_Kinezous_i_Australia/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ούτε μία περιοχή της Ελλάδας δεν γλίτωσε από την κατάρρευση της κτηματαγοράς και τη δραματική πτώση των τιμών. Όπως λένε, χαριτολογώντας κτηματομεσίτες που δραστηριοποιούνται σε ακριβές συνοικίες, «το Κολωνάκι έγινε μέσα σε λίγα χρόνια… Κολωνός και η Εκάλη… Νίκαια».
       
      Γενική ισοπέδωση στο real estate παρατηρείται τα τελευταία χρόνια, καθώς η μεγάλη βουτιά στις τιμές των πολυτελών σπιτιών έκλεισε το χάσμα με τις μεσοαστικές συνοικίες.
       
      Σύμφωνα με τις αγγελίες για πωλήσεις νεόδμητων, αλλά και πολυτελών σπιτιών, κάποιες γειτονιές της Αθήνας, όπως το Χαλάνδρι, το Μαρούσι, η Κηφισιά, τα Βριλήσσια, το Ελληνικό, συναγωνίζονται σε τιμές τις άλλες απλησίαστες βόρειες περιοχές της Αττικής.
       
      Ο λόγος φυσικά είναι το μαζικό ξεπούλημα όσο όσο των ακριβών μεζονετών και μονοκατοικιών σε Εκάλη, Καστρί, Διόνυσο, Πεντέλη, Βουλιαγμένη.
       
      Μεγάλες εκπτώσεις στις τιμές παρατηρούνται και σε άλλες προβεβλημένες περιοχές της Ελλάδας, όπως η Αράχοβα, η Σαντορίνη, η Μύκονος, όπου έχουν βγει στο σφυρί χιλιάδες σπίτια.
       
      Πηγή: Έθνος της Κυριακής
      Περισσότερα...

      45

    • Engineer

      Μια βρετανική εταιρεία υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στο μέλλον των αεροπορικών ταξιδιών, παρουσιάζοντας τα σχέδια της για αεροπλάνα χωρίς παράθυρα, που θα επιτρέπουν στους επιβάτες τους να επιλέγουν τη θέα που θέλουν να απολαύσουν ή μέσα από μια οθόνη αφής να "σερφάρουν" στο διαδίκτυο ή να βλέπουν τα email τους στα 35.000 πόδια ύψος!
       
      Τα παράθυρα θα αντικατασταθούν από εξαιρετικά λεπτές και άκρως ευέλικτες οθόνες, που θα προβάλλουν το εξωτερικό τοπίο από ειδικά σχεδιασμένες κάμερες, που θα βρίσκονται στο εξωτερικό της ατράκτου. Παράλληλα, οι οθόνες θα έχουν τη δυνατότητα να μετατραπούν σε υπολογιστές.
       
      Η ιδέα είναι το πνευματικό τέκνο του Centre for Process Innovation (CPI) και βρίσκεται ακόμα σε σχεδιαστικό στάδιο, αλλά οι ειδικοί πιστεύουν ότι το συγκεκριμένο αεροσκάφος μπορεί να ταξιδεύει στη γη τα επόμενα δέκα χρόνια.
       

       
       
      Οι επιβάτες που θα κάθονται δίπλα στο παράθυρο θα διαλέγουν την προσωπική τους θέα και θα απασχολούνται με ένα εν πτήσει σύστημα ψυχαγωγίας, ενώ εκείνοι στα μεσαία ή διαδρόμου καθίσματα θα έχουν πρόσβαση στο φουτουριστικό σύστημα από μια οθόνη ενσωματωμένη στο μπροστινό τους κάθισμα.
       
      Εκτός από την ψυχαγωγία, οι οθόνες θα παρέχουν απαλό φωτισμό από τα τοιχώματα της καμπίνας, ο οποίος μπορεί να ενεργοποιηθεί ή να απενεργοποιηθεί.
       

       
       
      Το σύστημα αυτό θα μπορούσε να συμβάλει στην αντιστάθμιση του jet lag, καθώς οι πίνακες φωτισμού θα επιτρέπουν στους επιβάτες να ελέγχουν την αλλαγή χρωμάτων, που συνδέονται με την ανατολή και τη δύση του ηλίου.
       
      Στόχος, δεν είναι μόνο η απόλαυση των επιβατών, αλλά και η μείωση του βάρους του αεροσκάφους και του κόστους για επιβάτες και αεροπορικές εταιρείες.
       

       
       
      Παράλληλα, η ελαφρύτερη άτρακτος θα μεταφραστεί σε εξοικονόμηση καυσίμου, λιγότερες επιβλαβείς εκπομπές αερίων και χαμηλότερο λειτουργικό κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες.
       
      Το τελικό αποτέλεσμα θα σημαίνει χαμηλότερες τιμές για τους επιβάτες και μεγαλύτερα καθίσματα!
       

       
      Πηγή: http://www.news.gr/travel/oti-neo/article-wide/187220/horis-parathyra-ta-aeroplana-toy-mellontos.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο πρώτος ποδηλατόδρομος ηλιακής ενέργειας εγκαινιάστηκε στις 12 Νοεμβρίου στην πόλη Κρόμενι της Ολλανδίας, στα βορειοδυτικά του Άμστερνταμ.
       
      Το πειραματικό έργο, με το όνομα SolaRoad θα έχει σε πρώτη φάση μήκος μόλις 100 μέτρα, αποτελούμενο από τσιμεντένια κομμάτια με διαστάσεις 2.5 επί 3.5 μέτρα το καθένα. Τα ηλιακά πάνελ τοποθετήθηκαν κατά μήκος της μίας πλευράς του δρόμου κάτω από ένα στρώμα γυαλιού πάχους ενός εκατοστού. Η άλλη πλευρά του δρόμου δε διαθέτει ηλιακά πάνελ με σκοπό να δοκιμαστούν εκεί διάφορα άνω στρώματα.
       
      Με το πέρασμα του χρόνου η ηλιακή ενέργεια που θα συλλέγεται από το δρόμο θα χρησιμοποιείται για πρακτικές εφαρμογές όπως φωτισμό των δρόμων, ηλεκτρικούς σηματοδότες αλλά και ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή ηλεκτροδότηση κατοικιών.
       
      Η επιφάνεια του ποδηλατόδρομου έχει ειδική επένδυση για τη μείωση της ολισθηρότητας και την αποφυγή ατυχημάτων, όμως έχει και δύο σημαντικά προβλήματα. Καθώς δεν μπορεί να στραφεί προς τον ήλιο, είναι λιγότερο αποδοτική σε σχέση με τα παραδοσιακά ηλιακά πάνελ, ενώ έχει ιδιαίτερα υψηλό κόστος, περίπου τρία εκατομμύρια ευρώ. Ωστόσο όσο η τεχνολογία εξελίσσεται τα προβλήματα αυτά θα αντιμετωπιστούν με μεγαλύτερη επιτυχία, σύμφωνα με τον Στεν ντε Βιτ, αντιπρόσωπο της κατασκευαστικής εταιρείας.
       

       
      «Τα ηλεκτρικά οχήματα βρίσκονται σε ανοδική πορεία, όμως δε θα αποτελέσουν πραγματικά ένα σωστό υποκατάστατο μέχρι η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιούν να παράγεται με απολύτως βιώσιμο τρόπο. Οι δρόμοι μπορούν να παράγουν ενέργεια ακριβώς εκεί που χρειάζεται. Εξάλλου στο μέλλον αισθητήρες πάνω σε τέτοιους δρόμους θα μπορούν να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με την κίνηση, ή ακόμα και να επιτρέπουν την αυτόματη οδήγηση οχημάτων», δήλωσε ο Ντε Βιτ.
       
      http://vimeo.com/111570431
       

       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/879920/stin-ollandia-o-protos-podilatodromos-iliakis-energeias
      Περισσότερα...

      0

    • Mdim

      Τελειώνει το «κρυφτό» με τα αυθαίρετα, καθώς εντός των ημερών αναρτώνται οι αεροφωτογραφίες, οι οποίες θα χρησιμοποιούνται ως αποδεικτικό στοιχείο για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων.
       
      Οι αεροφωτογραφίες θα αναρτηθούν είτε στο ηλεκτρονικό σύστημα για τα αυθαίρετα του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας είτε στην ιστοσελίδα της εταιρίας Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση (ΕΚΧΑ Α.Ε.), πρώην εταιρία του Κτηματολογίου, και θα απεικονίζουν την κατάσταση πριν την 28η Ιουλίου 2011 -που θεωρείται ως κόκκινη γραμμή για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων- και την κατάσταση όπως είναι σήμερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του «Ελεύθερου Τύπου».
       
      Οι εν λόγω αεροφωτογραφίες θα έχουν την ισχύ δημοσίου εγγράφου και θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που δεν διαθέτουν επίσημα έγγραφα τα οποία αποδεικνύουν την ανέγερση του κτίσματος πριν την 28η Ιουλίου 2011, ώστε να ενταχθούν στο νόμο 4178/13 για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και να νομιμοποιήσουν το ακίνητό τους.
       
      Σύμφωνα με πηγές από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, το μέτρο θα ισχύσει προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων αλλά και για να δοθεί διέξοδος στους περίπου 60.000 αυθαιρετούχους που είχαν προχωρήσει στη διαδικασία τακτοποίησης με βάση ιδιωτικά έγγραφα και υπεύθυνες δηλώσεις, όπως προβλεπόταν από τον «νόμο Παπακωνσταντίνου» για την τακτοποίηση αυθαιρέτων, ο οποίος κηρύχθηκε αντισυνταγματικός.
       
      Κανένας ωστόσο δεν αποκλείει ότι ο νόμος θα χρησιμοποιηθεί για τον εντοπισμό και νέων αυθαιρέτων, που ανεγέρθηκαν μετά την 28η Ιουλίου 2011, ώστε να επιβληθούν οι προβλεπόμενες κυρώσεις.
       
      Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/755637/taktopoiisi-authaireton-apo-aeros/
      Περισσότερα...

      10

    • iovo

      Aναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του ΣΠΜΕ ο απολογισμός του προεδρείου.
       
      Μπορείτε να ενημερωθείτερ σε μορφή pdf.
      (απ’ το PowerPoint που παρουσιάσθηκε στη ΓΣ του Συλλόγου):
       
      http://www.spme.gr/index.php?&sec=&cid=610
       
      Για την επικοινωνία των δράσεων/θέσεων του ΣΠΜΕ στα κρίσιμα θέματα των επαγγελματικών δικαιωμάτων.
       
      Μπορεί να χρησιμοποιήθεί και η παρακάτω καταγραφή/video (μέρους της ΓΣ).
       

       
      Η καταγραφή έγινε (εθελοντικά) με σκοπό να διευκολυνθεί η ενημέρωση των Συναδέλφων της Περιφέρειας.
       
      Τα παραπάνω συνδέονται άμεσα και με τα θέματα Μελέτης & Κατασκευής Δημοσίων Έργων.
       
      Η έλλειψη απαρτίας της πρόσφατης Συνέλευσης της Αθήνας, επιβεβαιώνει τις πρωτοβουλίες του προεδρείου για χρήση σύγχρονων μεθόδων ενημέρωσης και συμμετοχής.
       
      Η επέκταση των πρωτοβουλιών επαφίεται στην αποδοχή/συμμετοχή σας και δύναται να οδηγήσει σε άμεσο-δημοκρατικές ηλεκτρονικές διαδικασίες έως και e-voting !
       
      Λόγω της έλλειψης απαρτίας το ΔΣ θα ορίσει νέα ΓΣ, και θα προτείνει νέα ημερομηνία εκλογών.
       
      Πηγη: ΣΠΜΕ
      Περισσότερα...

      27

    • Engineer

      Αλλαγές προς το ευνοϊκότερο προβλέπονται στην τροπολογία του υπουργείου Ανάπτυξης που κατέθεσε σήμερα στην ολομέλεια της Βουλής ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας με θέμα: «Μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης και την ενίσχυση της απασχόλησης: κίνητρα για τη ρύθμιση χρεών μικρών επιχειρήσεων και επαγγελματιών προς χρηματοδοτικούς φορείς και έκτακτες διαδικασίες ρύθμισης οφειλών επιχειρήσεων».
       
      Συγκεκριμένα:
       
      - Παρατείνεται μέχρι 31 Μαρτίου 2016 η ημερομηνία ένταξης στη ρύθμιση για τα κόκκινα δάνεια Η αρχική ρύθμιση προέβλεπε ως καταληκτική ημερομηνία την 31η Μαρτίου του 2015.
       
      - Οι διαγραφές ανά χρηματοδοτικό φορέα που αφορούν ένα ή περισσότερα δάνεια δεν θα μπορούν να υπερβαίνουν αθροιστικά το ποσό των 500.000 ευρώ.
       
      - Οι επιχειρηματίες θα πρέπει πρώτα να ρυθμίσουν τις οφειλές σε εφορία ή ασφαλιστικά ταμεία και μετά να προχωρήσουν σε ρύθμιση με τις τράπεζες.
       
      - Το φυσικό ή νομικό πρόσωπο που προσκομίζει βεβαίωση χρηματοδοτικού φορέα ότι έχει υπαχθεί σε ρύθμιση ή/και διαγραφή δικαιούται και πρόσθετη διαγραφή προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής ύψους 20% πέραν των προβλεπόμενων, ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων ενώ η υποβολή της αίτησης του επιχειρηματία, πρέπει να συνοδεύεται από εκτίμηση των συμβαλλομένων περί της βιωσιμότητάς του μετά την υπαγωγή στην έκτακτη διαδικασία ρύθμισης.
       
      Τέλος, ως ειδικός διαχειριστής μπορεί να ορίζεται εκτός από δικηγόρος με οικονομοτεχνικές γνώσεις και πτυχιούχος ανώτατης σχολής που είναι μέλος του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας και κάτοχος αδείας λογιστή - φοροτεχνικού Α΄ τάξεως.
      Η τροπολογία για τη ρύθμιση των επιχειρηματικών «κόκκινων» δανείων, όπως και αυτή για την εξαίρεση των μη ληξιπρόθεσμων οφειλών από τη ρύθμιση των 100 δόσεων θα τεθούν σε ονομαστική ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Βουλής το μεσημέρι της Παρασκευής.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/_Ti_problepei_i_tropologia_gia_ta_%C2%ABkokkina_daneia%C2%BB/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο 45%-55% διαμορφώνεται η αναλογία καταμερισμού των εσόδων μεταξύ Δημοσίου και αναδόχων, από την εκμετάλλευση πιθανών κοιτασμάτων υδρογονανθράκων με βάση τα όσα προβλέπουν οι συμβάσεις που έχει εκπονήσει το υπουργείο ΠΕΚΑ.
       
      Αυτό ανέφερε απόψε η επικεφαλής της Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρίας Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ), καθηγήτρια Σοφία Σταματάκη μιλώντας στο συνέδριο του Ινστιτούτου Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
       
      Μέσα στο 2015, όπως ανέφερε η ίδια, θα έχουμε αναδόχους τόσο για τις 20 θαλάσσιες περιοχές στο Ιόνιο και νότια της Κρήτης (για τις οποίες εκκρεμεί η δημοσίευση της προκήρυξης στην Εφημερίδα των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων) όσο και για τις τρεις περιοχές ('Αρτα-Πρέβεζα, Αιτωλοακαρνανία, Βορειοδυτική Πελοπόννησος) και το κρίσιμοι στοίχημα είναι να υπάρξει η υποδομή για την παρακολούθηση της καλής εκτέλεσης των συμβάσεων. Επεσήμανε δε απαντώντας σε ερωτήσεις ότι η αναλογία των εσόδων Δημοσίου - αναδόχων βρίσκεται στα ευρωπαϊκά επίπεδα.
       
      Για το ίδιο θέμα ο διευθυντής ερευνών των Ελληνικών Πετρελαίων Γιώργος Ζαφειρόπουλος ανέφερε ότι με τη διεθνή τιμή του πετρελαίου στα 100 δολάρια, το Δημόσιο εισπράττει $40 - 50 ανά βαρέλι, από $22-40 διαμορφώνεται το κόστος της επένδυσης και λοιπά λειτουργικά, $1-2 είναι το κόστος της έρευνας και $20-25 τα κέρδη του αναδόχου.
       
      Τα ΕΛΠΕ, που έχουν αναλάβει τις έρευνες στον Πατραϊκό Κόλπο προγραμματίζουν τις πρώτες ερευνητικές γεωτρήσεις το 2017-2018.
       
      Την ανησυχία του για τις επιπτώσεις του διεθνούς περιβάλλοντος σε συνδυασμό με την υποχώρηση των διεθνών τιμών του πετρελαίου εξέφρασε από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Energean Oil & Gas, Μαθιός Ρήγας.
       
      Στις εξελίξεις των τελευταίων μηνών περιέλαβε την κατάσταση στην Κύπρο, την αύξηση του κόστους χρηματοδότησης των πετρελαϊκών εταιριών, την άνοδο του spread για τα ελληνικά ομόλογα, ενώ επεσήμανε ότι με το τρέχον επίπεδο παραγωγής (περί τα 2000 βαρέλια ημερησίως) η εκμετάλλευση του Πρίνου γίνεται ζημιογόνος αν η διεθνής τιμή του πετρελαίου πέσει κάτω από τα $70 το βαρέλι.
       
      Ο κ. Ρήγας σημείωσε ότι οι μεγάλες πετρελαϊκές εταιρίες δεν εμφανίστηκαν στους αντίστοιχους διαγωνισμούς για έρευνες που προκήρυξαν η Κροατία και το Μαυροβούνιο και τόνισε την ανάγκη περιβάλλον στον τομέα των ερευνών να διευκολύνει κατά το μέγιστο την προσέλκυση επενδύσεων.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Mesa_sto_2015_oi_anadochoi_gia_tous_udrogonanthrakes/#.VGWrW_l_uls
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Η Ελλάδα έχει το υψηλότερο ποσοστό θανάτων από τροχαία ατυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται σε σημερινή ανακοίνωση της Allianz Ελλάδας. Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, μια νέα μελέτη του Κέντρου Τεχνολογίας της Allianz δείχνει ότι τα τροχαία ατυχήματα είναι η κύρια αιτία θανάτου για τους νέους, ανεξάρτητα από το επίπεδο οικονομικής ευημερίας της κάθε χώρας.
       
      Ένα συγκλονιστικό 31% επί του συνόλου των θανάτων από τροχαία ατυχήματα παγκοσμίως είναι έφηβοι και νέοι ενήλικες, ηλικίας μεταξύ 15 και 29 ετών. Αυτό μεταφράζεται σε περισσότερες από 400.000 ζωές που χάνονται ετησίως, ένας αριθμός που υπερβαίνει τους θανάτους των νέων που προκαλούνται από ασθένειες, χρήση ναρκωτικών, αυτοκτονία, βία ή γεγονότα που σχετίζονται με πόλεμο.
       
      Το αν ένας θάνατος νέου από τροχαίο συμβαίνει σε χώρα χαμηλού, μεσαίου ή υψηλού εισοδήματος δεν παίζει κανέναν απολύτως ρόλο. Σύμφωνα με το ΑΖΤ, τα ποσοστά θανάτου των νέων από τροχαίο ατύχημα, εμφανίζουν ελάχιστες διαφοροποιήσεις αγγίζοντας το 31,5% σε χώρες χαμηλού εισοδήματος, 32,0% σε χώρες μεσαίου εισοδήματος και το 28,5% σε χώρες υψηλού εισοδήματος.
       
      Κάθε χρόνο, σχεδόν 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν εξαιτίας τροχαίων ατυχημάτων και περισσότερα από 50 εκατομμύρια τραυματίζονται, καθιστώντας την οδική ασφάλεια ένα ιδιαίτερα σημαντικό παγκόσμιο ζήτημα. Ανά 100.000 κατοίκους, 18 χάνουν τη ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα.
       
      Τα τροχαία ατυχήματα η κύρια αιτία θανάτου για τους νέους
       
      Αυτό τοποθετεί τον θάνατο από τροχαίο ατύχημα στην 9η θέση στη λίστα των κορυφαίων αιτιών θανάτου, σύμφωνα με την τελευταία Παγκόσμια Έκθεση για την Οδική Ασφάλεια από την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας (ΠΟΥ). Οι πρόσφατες εξελίξεις, όμως, δείχνουν πως θα γίνει η πέμπτη κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως μέχρι το 2030, αν δεν ληφθούν κατάλληλα αντισταθμιστικά μέτρα κατά των τροχαίων ατυχημάτων.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113378107
      Περισσότερα...

      17

    • Engineer

      Βόμβες μεγατόνων έριξε σήμερα το πρωί ο διοικητής του ΙΚΑ, Ροβέρτος Σπυρόπουλος, ανοίγοντας μείζον θέμα αλλαγής του τρόπου με τον οποίο θα προσφέρει στο εξής η Πολιτεία, παροχές υγείας προς τους ασφαλισμένους, μιλώντας στο 4ο ετήσιο συνέδριο για την ασφάλιση και την απασχόληση, που διοργανώνει το ελληνο – αμερικανικό εμπορικό επιμελητήριο στο ξενοδοχείο «Μεγάλη Βρετάνια».
       
       
      Υπό μορφή ερωτημάτων, τα οποία ο ίδιος έθεσε αλλά δεν απάντησε και με την επισήμανση ότι δεν θα ήθελε να παρερμηνευτούν, ο κ. Σπυρόπουλος άνοιξε και ζήτημα μετατροπής των ταμείων κύριας ασφάλισης των μηχανικών (ΤΣΜΕΔΕ), των γιατρών (ΤΣΑΥ) και των νομικών (ΤΑΝ), σε «επαγγελματικά ταμεία ειδικού σκοπού». Στο σκέλος των παροχών υγείας, στην ομιλία του ο διοικητής του ΙΚΑ, κάνει απλή αναφορά στις παροχές υγείας σημειώντας ότι «ποιες είναι οι αναγκαίες προϋποθέσεις που πρέπει να συντρέχουν για να θεμελιώνει ένας ασφαλισμένος δικαιώματα παροχής υπηρεσιών υγείας».
       
      Εκτός κειμένου όμως, ο κ. Σπυρόπουλος αναφέρθηκε συγκεκριμένα για τις περιπτώσεις εκείνων που έχουν μόλις 50 Ημέρες Ασφάλισης (ΗΑ), με το ερώτημα εάν θα έπρεπε να έχουν τις ίδιες παροχές με όσους έχουν 300 ΗΑ. Στο σκέλος των επαγγελματικών ταμείων, ο κ. Σπυρόπουλος αναφέρθηκε στο σκέλος της πλήρους ένταξης του ΤΣΜΕΔΕ, του ΤΣΑΥ και του Ταμείου των Νομικών στον ΟΑΕΕ «ή ενδεχομένως γι' αυτούς τους ασφαλιστικούς οργανισμούς θα μπορούσε να εξεταστεί η δυνατότητα μετεξέλιξής τους σε επαγγελματικά ταμεία ειδικού σκοπού;» Με δεδομένο ότι τα επαγγελματικά ταμεία, ως δεύτερος πυλώνας ασφάλισης, μπορούν να δημιουργηθούν μόνο από επικουρικά ταμεία, η παρέμβαση Σπυρόπουλου, προφανώς εγείρει πολλά ερωτηματικά για το είδος της κοινωνικής ασφάλισης και των κύριων συντάξεων, που φιλοδοξεί να δημιουργήσει στο μέλλον, η Πολιτεία.
       
      Από τις υπόλοιπες παρεμβάσεις Σπυρόπουλου ξεχωρίζει η καθολική ενοποίηση των Ασφαλιστικών Ταμείων σε ένα Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης με τρεις κλάδους (μισθωτοί – αυτοαπασχολούμενοι – αγρότες) ή εάν θα προτιμηθεί η επιλογή «της διακριτής ύπαρξης τριών Ταμείων Κύριας Ασφάλισης, δηλαδή του Ταμείου Μισθωτών, του Ταμείου Αυτοαπασχολούμενων και του Ταμείου Αγροτών;» Επίσης, ο διοικητής του ΙΚΑ θεωρεί ότι είναι προτιμότερο οι ασφαλιστικές εισφορές να εισπράττονται από την Εθνική Δομή Είσπραξης Δημόσιων Εσόδων, παρά να υφίσταται η διαδικασία είσπραξής τους από «το ένα ή τα τρία Ταμεία Κύριας Ασφάλισης».
       
      Αναφορικά με το μέλλον των Επικουρικών Ταμείων, αλλά και των Ταμείων Εφάπαξ, ο κ. Σπυρόπουλος θέτει το ερώτημα εάν πρέπει αυτό να αναζητηθεί «μέσω του εγχειρήματος ενοποίησής τους ή τελικά πρέπει να εξεταστεί και η δυνητική μετεξέλιξή τους και σε Επαγγελματικά Ταμεία;» Στο ίδιο πλαίσιο ο διοικητής του ΙΚΑ διερωτάται εάν «είμαστε ή δεν είμαστε υπέρ της παράλληλης, με το δημόσιο πυλώνα κοινωνικής ασφάλισης, ύπαρξης των επαγγελματικών ταμείων; Και αν ναι, ποια πρέπει να είναι τα φορολογικά και άλλα κίνητρα που θα συμβάλλουν στη δημιουργία τους; Στο συνέδριο, τέθηκε όμως και θέμα ύψους εργοδοτικών και εργατικών εισφορών.
       
      Ο κ. Σπυρόπουλος έθεσε το ερώτημα εάν πρέπει ή όχι το ύψος τους «να συνδυαστεί με τους στόχους μη δημιουργίας ελλειμμάτων και διασφάλισης βιώσιμων συντάξεων» και επίσης εάν το «ύψος των εισφορών θα υποβοηθάει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων;» Καταλήγοντας την ομιλία του, ο διοικητής του ΙΚΑ, έθεσε ως άμεση προτεραιότητα για την Πολιτεία να ξεκαθαρίσει «το συντομότερο δυνατόν την έννοια της αναπηρίας στη χώρα μας κατά τα διεθνή πρότυπα, δεδομένου ότι αυτή συνδέεται ευθέως με την ανικανότητα προς εργασία και επομένως ως έννοια αφορά αποκλειστικά το Σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης και όχι την προνοιακή πολιτική της χώρας.»
       
      www.dikaiologitika.gr
      Περισσότερα...

      14

    • Engineer

      Στα τέλη του 2014 η Ελλάδα δημιουργεί το δικό της δίκτυο από κλειστούς αυτοκινητόδρομους. Σε περίποου 13 μήνες πολλές δεκάδες χιλιόμετρα ασφαλών οδικών αξόνων θα προστεθεί στη λίστα με τους αυτοκινητόδρομους που θα διαθέτει η χώρα. Η δημιουργία και λειτουργία αυτοκινητόδρομων είναι κρίσιμης σημασίας για την ανάπτυξη μιας χώρας καθώς σε συνδυασμό με το δίκτυο σιδηροδρόμων, τα λιμάνια και τα αεροδρόμια δημιουργεί ένα άρρηκτα μεταξύ τους μεταφορικό δίκτυο που απλοποιεί και ενισχύει το εμπόριο, τις υπηρεσίες και τον τουρισμό.
       
      Σήμερα στη χώρα μας υπάρχει ένα διπλό πρόσωπο σχετικά με την παρουσία αυτοκινητόδρομων. Το πρώτο είναι οι αυτοκινητόδρομοι που λειτουργούν και το δεύτερο είναι οι υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομοι.
       
      Σε επίπεδο Περιφερειών, όλες οι Ηπειρωτικές Περιφέρειες διαθέτουν από ένα σχετικό μικρό (όπως είναι στην περίπτωση της Δυτικής Ελλάδας και της Ηπείρου) μέχρι πολύ ικανοποιητικού δικτύου (όπως είναι στις Περιφέρειες Αττικής και Κεντρικής Μακεδονίας).
       
      Αν αναλύσουμε σε δεύτερο βαθμό την ύπαρξη αυτοκινητόδρομων θα δούμε ότι υπάρχουν αρκετοί Νομοί που σήμερα δεν διαθέτουν ούτε ένα χιλιόμετρο κλειστού αυτοκινητόδρομου, ενώ το εντυπωσιακό είναι και πως στο μέλλον θα υπάρχουν κάποιοι λίγοι Νόμοι που δεν προβλέπεται να αποκτήσουν κλειστούς σύγχρονους αυτοκινητόδρομους.
       
      ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ..ΘΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ
       
      Οι Νομοί της Ηπειρωτικής Ελλάδας που δεν διαθέτουν σήμερα ούτε ένα χιλιόμετρο κλειστού αυτοκινητόδρομοι είναι αρκετοί, όμως στο μέλλον πρόκειται να αποκτήσουν λόγω της κατασκευής των 4 παγωμένων αυτοκινητόδρομων αλλά και μέσω άλλων έργων. Αναλυτικά αυτοί οι Νομοί είναι οι: ΦΛΩΡΙΝΑΣ, ΗΛΕΙΑΣ, ΛΑΚΩΝΙΑΣ, ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ, ΤΡΙΚΑΛΩΝ.
       
      Στον Νομό Φλώρινας κατασκευάζεται το τμήμα Φλώρινα-Νίκη του αυτοκινητόδρομου Φλώρινα-Κοζάνη. Στον Νομό Ηλείας μελλοντικά περιμένουμε την κατασκευή του τμήματος Πάτρα-Πύργος της Ολυμπίας Οδού. Στον Νομό Λακωνίας κατασκευάζεται το τμήμα Λεύκτρο-Σπάρτη του Αυτοκινητόδρομου Μορέα. Στον Νομό Καρδίτσας θα κατασκευαστεί το βασικό τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65.
       
      Μία ειδική περίπτωση είναι ο Νομός Πρέβεζας καθώς θα διαθέτει αυτοκινητόδρομους …ξυστά. Συγκεκριμένα ένα μικρό τμήμα της Ιόνιας Οδού θα περνά λίγο μέσα από τον Νομό (στην περιοχή της Φιλιππιάδας) ενώ και ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία, θα ..αγγίζει την Πρέβεζα μέσω της υποθαλάσσιας ζεύξης. Στην ίδια κατηγορία και ο Νομός Κιλκίς καθώς ο αυτοκινητόδρομος Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας σε ένα μικρό του τμήμα περνά ξυστά από το Κιλκίς.
       
      Στον αντίποδα, υπάρχουν κάποιοι Νομοί που δεν πρόκειται ούτε στο μεσοπρόθεσμο μέλλον θα διαθέτουν ..έστω και ένα χιλιόμετρο κλειστού αυτοκινητόδρομου. Παρόλα αυτά θα βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από αυτοκινητόδρομους που θα διέρχονται ..δίπλα τους.
       
      Αυτοί οι Νομοί είναι οι: ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ, ΦΩΚΙΔΑΣ, ΔΡΑΜΑΣ, ΠΕΛΛΑΣ, ΕΥΒΟΙΑΣ.
       
      Οι Νομοί Ευρυτανίας και Φωκίδας θα έχουν δίπλα τους την Ιόνια Οδό και αρκετά κοντά τον Ε65 (για την Ευρυτανία). Ο Νομός Δράμας έχει σε απόσταση αναπνοής την Εγνατία Οδό όμως υπάρχει και το ενδεχόμενο κατασκευής στο μέλλον του αυτοκινητόδρομου Σέρρες-Δράμα-Καβάλα. Από την Εγνατία Οδό θα εξυπηρετείται και ο Νομός Πέλλας. Τέλος ο Νομός Εύβοιας παρά την γειτνίαση του με την Αττική, αυτοκινητόδρομο βλέπει μόνο μέχρι την Χαλκίδα ενώ για τον διαμήκη αυτοκινητόδρομο του νησιού προς το παρόν υπάρχουν μόνο λόγια.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/27552-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CE%B4%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B5-%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CE%B9-%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CE%AF-%CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B8%CE%AD%CF%84%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%BF%CF%8D%CF%84%CE%B5-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%87%CE%B9%CE%BB%CE%B9%CF%8C%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CE%BF-%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84%CF%8C%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BF%CF%85
      Περισσότερα...

      7

    • Παντελής Πατενιώτης

      Με αφορμή πρόσφατα δημοσιεύματα ύποπτης σκοπιμότητας, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Διογκωμένης Πολυστερίνης EPS αισθάνεται την υποχρέωση να ενημερώσει υπεύθυνα και αντικειμενικά την κοινή γνώμη, σε ότι αφορά τις απαιτήσεις πυροπροστασίας των Σύνθετων Συστημάτων Εξωτερικής Θερμομόνωσης (ΣΕΘ ή ETICS) στα κτίρια.
       
      Όλοι μας γνωρίζουμε από τις τάξεις του γυμνασίου, ότι ΔΕΝ υπάρχουν «άκαυστα» υλικά. Αντιθέτως όλα τα υλικά έχουν σημείο ανάφλεξης σε συγκεκριμένες συνθήκες. Μάλιστα σε περιπτώσεις πυρκαγιών σε κτίρια που ο φέρων οργανισμός είναι από χάλυβα ή οπλισμένο σκυρόδεμα και δεν έχουν καταρρεύσει, είναι απαραίτητος ο έλεγχος της στατικής του επάρκειας προκειμένου να γίνουν οι αναγκαίες επισκευές για την αποκατάστασή του, όπου είναι εφικτό.
       
      Οι κανονισμοί πυροπροστασίας όλων των χωρών προβλέπουν, ανάλογα με την χρήση των κτιρίων, τις απαιτήσεις για τα υλικά και τα συστήματα με τα οποία κατασκευάζονται και εξοπλίζονται τα κτίρια. Ειδικότερα στον ευρωπαϊκό χώρο, οι κανονισμοί αυτοί βασίζονται στα αντίστοιχα ευρωπαϊκά πρότυπα τα οποία καθορίζουν και τις αναγκαίες δοκιμές προκειμένου τα υλικά και τα συστήματα να κυκλοφορούν στην αγορά και να τοποθετούνται στα κτίρια. Βεβαίως πουθενά δεν υπάρχει ο όρος «άκαυστα».
       
      Ο ελληνικός κανονισμός Π.Δ. 71/88 ως συνήθως ΔΕΝ έχει εναρμονιστεί με τα ευρωπαϊκά πρότυπα και επιπλέον ο συντάκτης του σε ένα σημείο αναφέρεται σε «άκαυστα» υλικά, την στιγμή που είναι κοινώς γνωστό ότι ακόμη και στα πυροδιαμερίσματα δημόσιων χώρων, πλοίων και κτιρίων υψηλού κινδύνου, τίθενται χρονικά όρια αντοχής των συνήθως χαλύβδινων διαχωριστικών σε 30’, 60’ κ.λπ.
       
      Συνεπώς οι ισχυρισμοί περί «ακαύστων» υλικών αποτελούν μύθο που αποβλέπει αποκλειστικά στην παραπληροφόρηση του κοινού και στη δημιουργία μονοπωλιακών συνθηκών αγοράς.
       
      Η πραγματικότητα σε ότι αφορά τις απαιτήσεις αντίδρασης στη φωτιά των Σύνθετων Συστημάτων Εξωτερικής Θερμομόνωσης (ΣΕΘ ή ETICS) στα κτίρια, καθορίζονται από την ευρωπαϊκή οδηγία τεχνικής αξιολόγησης ETAG 004/2013, σύμφωνα με την οποία ΟΛΑ τα συστήματα ΣΕΘ ή ETICS θα πρέπει να αξιολογούνται σύμφωνα με το πρότυπο EN 13501-1 και να διαθέτουν Ευρωπαϊκή Τεχνική Αξιολόγηση (ΕΤΑ).
       
      Περισσότερα στοιχεία μπορείτε να βρείτε εδώ και στο συνημμένο.
       
      Θερμομόνωση και άκαυστα υλικά.pdf
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Οι περιορισμοί στους προϋπολογισμούς των ΗΠΑ, των ευρωπαϊκών κρατών και της Ιαπωνίας δίνουν την ευκαιρία στην Κίνα, η οποία συνεχίζει ακάθεκτη να επενδύει στον τομέα επιστήμης και τεχνολογίας, να αποκτήσει την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία έως το 2019, σύμφωνα με μια νέα έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ) που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
       
      Η έκθεση "OECD Science, Technology and Industry 2014" επισημαίνει ότι σταδιακά μειώνεται το ειδικό βάρος Ευρώπης, ΗΠΑ και Ιαπωνίας στην επιστημονική και τεχνολογική έρευνα, στις σχετικές εμπορικές πατέντες και στις επιστημονικές δημοσιεύσεις, ανοίγοντας έτσι τον δρόμο, έτσι ώστε η Κίνα να γίνει η Νο 1 χώρα σε δαπάνες Έρευνας και Ανάπτυξης (R & D).
       
      Αυτό αναμένεται να συμβεί μέσα στην επόμενη πενταετία και πάντως πριν το 2020.
       
      Γενικότερα οι δαπάνες R & D εκ μέρους των κυβερνήσεων και των επιχειρήσεων των ανεπτυγμένων οικονομικά χωρών του ΟΟΣΑ εμφανίζουν μια κάμψη λόγω της οικονομικής κρίσης, με συνέπεια το μερίδιο του ΟΟΣΑ στις παγκόσμιες δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη να έχει υποχωρήσει πλέον στο 70% έναντι του 90% πριν μια δεκαετία.
       
      Ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των δαπανών R & D στις χώρες του ΟΟΣΑ ήταν 1,6% κατά την περίοδο 2008-2012, περίπου ο μισός από ό,τι ήταν τα προηγούμενα χρόνια 2001-2008. Αντίθετα, οι δαπάνες για έρευνα και ανάπτυξη της Κίνας διπλασιάστηκαν μεταξύ 2008 και 2012.
       
      Το 2012 η ακαθάριστη εγχώρια δαπάνη για R & D ήταν 397 δισεκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ, 282 δισεκατομμύρια δολάρια στην ΕΕ των «28», 257 δισεκατομμύρια στην Κίνα και 134 δισεκατομμύρια δολάρια στην Ιαπωνία. Η συνολική δαπάνη για R & D στις χώρες του ΟΟΣΑ ξεπέρασε το 1,1 τρισεκατομμύριο δολάρια το 2012 έναντι 330 δισεκατομμυρίων δολαρίων στις ανερχόμενες χώρες "BRIICS" (Βραζιλία, Ρωσία, Ινδία, Ινδονησία, Κίνα και Νότια Αφρική).
       
      Η χώρα με την μεγαλύτερη αναλογία επενδύσεων έρευνας και ανάπτυξης είναι η Κορέα (4,36% του ΑΕΠ της το 2012) και ακολουθεί το Ισραήλ (3,93% του ΑΕΠ), ενώ ο μέσος όρος στα κράτη του ΟΟΣΑ είναι 2,40% του ΑΕΠ.
       
      Η έκθεση επισημαίνει ότι υπάρχει σημαντική «ψαλίδα» μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών, καθώς μερικές (Δανία, Γερμανία κ.α.) αυξάνουν συνεχώς το πσοσοστό των δαπανών R & D στο ΑΕΠ τους, ενώ άλλες, κυρίως στον ευρωπαϊκό νότο (Πορτογαλία, Ισπανία κ.α.) χάνουν κι άλλο έδαφος.
       
      Η Ελλάδα
       
      Η έκθεση επισημαίνει την παρατεταμένη ύφεση στην Ελλάδα μετά το 2008 και την ανάγκη για διαρθρωτικές βελτιώσεις στο όλο σύστημα παραγωγής καινοτομιών στη χώρα μας. Τονίζει επίσης ότι οι ευρύτερες συνθήκες για καινοτομίες απέχουν από το να θεωρηθούν ευνοϊκές, μεταξύ άλλων λόγω έλλειψης κεφαλαίων ανάληψης επενδυτικών κινδύνων (venture capital). Παράλληλα υπογραμμίζονται οι επίμονες προσπάθειες της κυβέρνησης να βελτιώσει τις συνθήκες προώθησης καινοτομιών ως μέσο για την αποκατάσταση της ανταγωνιστικότητας, της ανάπτυξης και της απασχόλησης.
       
      Στην Ελλάδα, σύμφωνα με την έκθεση, η ακαθάριστη εγχώρια δαπάνη για R & D ήταν σχεδόν 2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2012 (1.994 εκατομμύρια) και αποτελούσε το 0,2% της συνολικής δαπάνης στον ΟΟΣΑ. Το 15,8% αυτών των κεφαλαίων προήλθαν από εξωτερικές πηγές χρηματοδότησης, κυρίως από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
       
      Ενώ ο μέσος όρος αυτών των δαπανών (επενδύσεων) στον ΟΟΣΑ ήταν 2,40%, στην Ελλάδα ήταν 0,69%. Στον ΟΟΣΑ οι δαπάνες αυτές αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 2% κατά την περίοδο 2007-2012, αλλά στην Ελλάδα -λόγω και της οικονομικής κρίσης- υπήρξε μέση ετήσια μείωσή τους κατά 1,8% την ίδια περίοδο.
       
      Ενώ στον ΟΟΣΑ, από το συνολικό μέσο ποσοστό 2,40% των δαπανών έρευνας, το ένα τρίτο περίπου (0,77% του ΑΕΠ) χρηματοδοτείται με δημόσιους πόρους, στην Ελλάδα πάνω από το 50% (0,36% του ΑΕΠ από το συνολικό 0,69%) χρηματοδοτείται με δημόσια κεφάλαια. Αυτό επιβεβαιώνει ότι στη χώρα μας υπάρχει υστέρηση όχι μόνο των συνολικών επενδύσεων σε R & D, αλλά και ειδικότερα των ιδιωτικών επενδύσεων για έρευνα από τις ελληνικές επιχειρήσεις, πράγμα που καθιστά την χρηματοδότηση της έρευνας και ανάπτυξης στην Ελλάδα εξαρτημένη σε δυσανάλογο βαθμό από το κράτος και άλλους δημόσιους φορείς, σε σχέση με τις άλλες χώρες του ΟΟΣΑ.
       
      Ο ΟΟΣΑ αναφέρει πάντως ότι, παρά την υστέρηση σε δαπάνες R & D, η Ελλάδα εμφανίζει καλύτερη επίδοση διεθνώς σε επιστημονικές δημοσιεύσεις και σε παρουσία των ΑΕΙ της στα κορυφαία 500 πανεπιστήμια του κόσμου.
      Από την άλλη, επισημαίνει ότι το ελληνικό ερευνητικό σύστημα παραμένει απομονωμένο σε μεγάλο βαθμό από τον παραγωγικό τομέα. Οι δημόσιοι ερευνητικοί φορείς και τα ελληνικά πανεπιστήμια δεν αξιοποιούν εμπορικά τα ερευνητικά αποτελέσματά τους, με συνέπεια να έχουν έναν υπερβολικά χαμηλό αριθμό από κατοχυρωμένες εμπορικές πατέντες για νέα προϊόντα και υπηρεσίες.
       
      Γενικότερα, τονίζεται, ότι οι δεσμοί πανεπιστημίων και επιχειρήσεων παραμένουν αδύναμοι στη χώρα μας. Επισημαίνεται επίσης ότι, λόγω των επιβεβλημένων μέτρων λιτότητας, αρκετοί πεπειραμένοι ερευνητές έχουν συνταξιοδοτηθεί πρόωρα, ενώ άλλοι νεότεροι επιστήμονες έχουν φύγει στο εξωτερικό.
       
      Πηγή:www.capital.gr
      Περισσότερα...

      2

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.