Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Περίπου επτά στα 10 νοικοκυριά της χώρας (ποσοστό 65,6%) είχαν το 2014 πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους, αριθμός που είναι αυξημένος κατά 16,5% σε σχέση με το 2013. Η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφεται στην Κεντρική Ελλάδα και στα νησιά Αιγαίου και την Κρήτη κατά 53,2% και 39,3% αντίστοιχα. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από την έρευνα χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας της ΕΛΣΤΑΤ για τα νοικοκυριά το 2014, σύμφωνα, επίσης, με την οποία:
       
      - Περίπου 7 στα 10 νοικοκυριά (64,7%) χρησιμοποιούν ευρυζωνική σύνδεση για το διαδίκτυο στην κατοικία τους, ενώ η συντριπτική πλειονότητα (98,6%) των νοικοκυριών που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους χρησιμοποιεί ευρυζωνική σύνδεση.
       
      - Το 58,4% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το α΄ τρίμηνο του 2014 συνδέθηκαν στο διαδίκτυο, εκτός της κατοικίας και του χώρου εργασίας τους, με χρήση κινητού τηλεφώνου ή smartphone, φορητού υπολογιστή (laptop, notebook, netbook ή tablet) ή άλλης φορητής συσκευής (PDA, MP3 player, e-book reader, φορητή κονσόλα παιχνιδιών κλπ), παρουσιάζοντας αύξηση 30,7%, σε σχέση με το α' τρίμηνο του 2013.
       
      - Η online ανάγνωση ειδήσεων σε ιστοσελίδες, εφημερίδες, περιοδικά είναι στην κορυφή της λίστας των διαδικτυακών δραστηριοτήτων και πραγματοποιείται από το 84,9% των χρηστών του διαδικτύου, καταγράφοντας αύξηση 10% σε σχέση με το 2013. Η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες είναι η δεύτερη περισσότερο πραγματοποιούμενη δραστηριότητα από το 82,3% των χρηστών, καταγράφοντας μικρή μείωση 1% σε σχέση με το 2013.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/tilepikoinonies-diktya/item/27442-%CE%B1%CF%85%CE%BE%CE%AE%CE%B8%CE%B7%CE%BA%CE%B5-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CF%84%CE%BF-2013-%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%83%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-internet-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%80%CE%AF%CF%84%CE%B9
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Και εγεννήθησαν τα ΑΕΙ Τεχνολογικού Τομέα. Τον τίτλο αυτό πλέον φέρει το ΤΕΙ Πειραιά, όπως ανάφερε χθες μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρός του Λάζαρος Βρυζίδης. Πρόκειται για μετονομασία που υπηρετεί τη μακρά προσπάθεια των ΤΕΙ να βρεθούν στο ίδιο επίπεδο με τα πανεπιστήμια, όπως άλλωστε προβλέπει ο ισχύων νόμος-πλαίσιο για τα ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
       
      Ειδικότερα, πάντα οι εκπρόσωποι των ΤΕΙ οργίζονται όταν σε ανακοινώσεις φορέων και στον Τύπο γράφεται «ΑΕΙ και ΤΕΙ». Και αυτό διότι αναφέρουν ότι και τα ΤΕΙ είναι Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα-ΑΕΙ. Αλλωστε, ο νέος νόμος 4009 του 2001 στο πρώτο του άρθρο αναφέρει ότι «η ανώτατη εκπαίδευση παρέχεται από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Η ανώτατη εκπαίδευση αποτελείται από δύο παράλληλους τομείς:
       
      • Τον πανεπιστημιακό τομέα, που περιλαμβάνει τα Πανεπιστήμια, τα Πολυτεχνεία και την Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως «Πανεπιστήμια».
       
      • Τον τεχνολογικό τομέα, που περιλαμβάνει τα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΤΕΙ) και την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), τα οποία στο εξής αναφέρονται ως “ΤΕΙ”».
       
      Για τον λόγο αυτό χθες ήταν οργίλη η αντίδραση κάποιων διοικήσεων ΤΕΙ της χώρας όταν σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Παιδείας ανέφερε ότι ο «υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος συναντήθηκε με τα Συντονιστικά των ΑΕΙ και ΤΕΙ και συζήτησε την εφαρμογή των μετεγγραφών...». Η επισήμανση του λάθους προκάλεσε άμεση διόρθωσή του εκ μέρους του υπουργείου Παιδείας που εξέδωσε νέο Δελτίο Τύπου, το οποίο έλεγε ότι ο κ. Λοβέρδος «συναντήθηκε με τα Συντονιστικά των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ».
       
      Η επιμονή των ΤΕΙ να ονομάζονται ΑΕΙ σαφώς βασίζεται στον νόμο, αλλά ουσιαστικά υποκρύπτει την προσπάθειά τους να μη θεωρούνται «ο φτωχός συγγενής των πανεπιστημίων» στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η ουσιαστική, βέβαια, αναβάθμισή τους θα γινόταν πράξη εάν μπορούσαν να πραγματοποιούν έρευνα και να απονέμουν αυτόνομα διδακτορικούς τίτλους. Η υφιστάμενη νομοθεσία δεν επιτρέπει στα ΤΕΙ τη δυνατότητα πραγματοποίησης διδακτορικών προγραμμάτων, παρά μόνο σε συνεργασία με πανεπιστημιακά τμήματα. Από την άλλη, εκ μέρους των τεχνολογικών ιδρυμάτων, έχει κατατεθεί η πρόταση συγχώνευσης των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ ανά περιφέρεια.
       
      Πηγή:
      Περισσότερα...

      302

    • Engineer

      Περίπου ένας χρόνος έχει περάσει από τη λήξη του διαγωνισμού για την πώληση του ΔΕΣΦΑ στην αζέρικη Socar και τα γραφειοκρατικά εμπόδια των Βρυξελλών εξακολουθούν να καθυστερούν την πώληση, η οποία ακόμα και με το πιο αισιόδοξο σενάριο δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν από τον Νοέμβριο, οπότε αναλαμβάνει τα καθήκοντά της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τη νέα της σύνθεση.
       
      Το ζήτημα αναμένεται να απασχολήσει τη συνάντηση που, σύμφωνα με πληροφορίες, θα έχει τον Ιούνιο ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς με τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν Ιλχάμ Αλίεφ, ο οποίος αναμένεται να επισκεφθεί την Αθήνα, καθώς η Socar εμφανίζεται δυσαρεστημένη από τις συνεχείς καθυστερήσεις.
       
      Ο επίτροπος Ενέργειας Γκίντερ Ετινγκερ δήλωσε ότι ελπίζει η πώληση να ολοκληρωθεί εντός του 2014, όταν απάντησε σε σχετική ερώτηση κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στο Ζάππειο μετά τη λήξη του άτυπου συμβουλίου των υπουργών Ενέργειας της Ε.Ε., στα τέλη της περασμένης εβδομάδας. Στην ίδια συνέντευξη ο υπουργός Περιβάλλοντος - Ενέργειας Γιάννης Μανιάτης δήλωσε πως η Αθήνα επιθυμεί την ολοκλήρωση της πώλησης όσο το δυνατόν ταχύτερα.
       
      Ομως οι διαδικασίες που επιβάλλει το τρίτο ενεργειακό πακέτο της Ε.Ε., ειδικά για την πώληση ενεργειακών δικτύων σε εταιρείες από τρίτες χώρες είναι σχεδόν αποτρεπτικές για τους εκτός Ε.Ε. επενδυτές.
       
      Η σχετική οδηγία, πέρα από τη σωρεία των διαδικασιών (πιστοποιήσεις κ.λπ.) που προβλέπει σε εθνικό επίπεδο, απαιτεί, σε περίπτωση πώλησης σε εταιρεία τρίτης χώρας, δέσμευση από τον αγοραστή (και εφόσον πρόκειται για κρατική και από το κράτος όπου εδρεύει), των όρων λειτουργίας των ενεργειακών δικτύων σύμφωνα με το ευρωπαϊκό δίκαιο. Προς τον σκοπό αυτό έχει ζητηθεί, περίπου από τα περασμένα Χριστούγεννα, να υπογραφεί ένα είδος διακρατικής συμφωνίας μεταξύ της Ε.Ε. και του Αζερμπαϊτζάν, που θα πρέπει να εγκριθεί από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το αντίστοιχο του Αζερμπαϊτζάν. Στην πορεία, οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές θεώρησαν ότι η συμφωνία μέσω της Κομισιόν και του Αζερμπαϊτζάν δεν καλύπτει τους όρους της οδηγίας. Εχει συζητηθεί ακόμα και η υπογραφή μεταξύ κάθε χώρας - μέλους και του Αζερμπαϊτζάν.
       
      Το υπουργείο Περιβάλλοντος - Ενέργειας αισιοδοξεί ότι θα βρεθεί μία λύση με τη συνεργασία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όμως οι ευρωεκλογές, όπως αναμενόταν, έχουν ουσιαστικά παγώσει τις διαδικασίες. Ετσι η αρχική εκτίμηση της ελληνικής πλευράς ότι η πώληση θα ολοκληρωνόταν ως το τέλος Ιουνίου δεν φαίνεται να επαληθεύεται. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με τη νέα της σύνθεση θα αναλάβει καθήκοντα τον Νοέμβριο.
       
      Ας σημειωθεί ότι το τρίτο ενεργειακό πακέτο επιβάλλει τον πλήρη διαχωρισμό των ενεργειακών δικτύων από την παραγωγή ενέργειας και δεν επιτρέπει την ιδιοκτησία τους από εταιρείες που ασχολούνται με την παραγωγή φυσικού αερίου ή ηλεκτρισμού. Η Socar είναι η κρατική εταιρεία του Αζερμπαϊτζάν που δραστηριοποιείται τόσο στην παραγωγή όσο και στη μεταφορά του αερίου, μέσω συμμετοχών σε αγωγούς τράνζιτ κ.λπ. Στην Ελλάδα συμμετέχει και στον αγωγό ΤΑΡ, o οποίος θα μεταφέρει το αζέρικο αέριο στην Ευρώπη.
       
      Η περίπτωση ΔΕΣΦΑ-Socar είναι η πρώτη ανάλογη υπόθεση που χειρίζεται η Κομισιόν από τότε που τέθηκε σε εφαρμογή το τρίτο ενεργειακό πακέτο.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113276843
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Οχτώ «καυτά» ζητήματα για την πορεία μιας σειράς έργων υπερτοπικού χαρακτήρα, τα οποία έχει αναλάβει η «Εγνατία Οδός ΑΕ» σε όλη τη Βόρεια Ελλάδα έθιξε αντιπροσωπεία του ΠΑΣΟΚ Θεσσαλονίκης, που επισκέφτηκε την εταιρία.
       
      Η αντιπροσωπεία που αποτελούνταν από τους κ.κ. Γιάννη Μαγκριώτη, Χρόνη Μακρίδη και Γιάννη Κυανίδη, είχε συνάντηση με τη διοίκηση της εταιρείας και εξέφρασε εκ νέου την πεποίθηση του τοπικού ΠΑΣΟΚ ότι δεν πρέπει να προχωρήσουν τα σχέδια για ιδιωτικοποίηση της «Εγνατία Οδός ΑΕ».
       
      «Στην παρούσα συγκυρία η κυβέρνηση θα πρέπει να αναθεωρήσει τα σχέδιά της», αναφέρουν.
       
      Πάντως, παρά τα θετικά για το ρόλο της εταιρείας, αλλά και για την πορεία της, η αντιπροσωπεία θίγει οχτώ ζητήματα στα οποία θεωρεί ότι υπάρχουν προβλήματα.
      Καθυστερήσεις
       
      Το πρώτο είναι οι καθυστερήσεις. «Έχουν υπάρξει αρκετές υπερβάσεις στα χρονοδιαγράμματα ολοκλήρωσης των έργων που είναι σε εξέλιξη. Κύριες αιτίες είναι οι καθυστερήσεις των δικαστικών αποφάσεων για τις απαλλοτριώσεις, τα οικονομικά προβλήματα των αναδόχων και η χρηματοδότηση των έργων», επισημαίνει το τοπικό ΠΑΣΟΚ.
       
      Μάλιστα προειδοποιεί ότι «όλοι οι εμπλεκόμενοι στα έργα πρέπει να φροντίσουν να ολοκληρωθούν το αργότερο μέχρι το τέλος του 2015, γιατί διαφορετικά θα έχουν μεγάλο πρόβλημα χρηματοδότησης. Τα θέματα αυτά πρέπει ιδιαίτερα να προσέξει η κυβέρνηση».
       
      Περιφερειακοί δρόμοι
       
      Σημαντικές καθυστερήσεις βλέπει η αντιπροσωπεία και σε μια σειρά από μελέτες ώστε να γίνουν προγραμματισμένα έργα.
       
      Τα παραδείγματα αφορούν στους περιφερειακούς δρόμους της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Ξάνθης και των Σερρών. «Αυτό σημαίνει και αδυναμία χρηματοδότησης για την κατασκευή τους τα επόμενα χρόνια», επισημαίνουν.
       
      Ο Ε61
       
      Για τον αυτοκινητόδρομο Σερρών – Δράμας – Καβάλας (Ε61) τονίζουν ότι το μόνο τμήμα που μελετάται είναι μεταξύ Δράμας και Καβάλας. Για το υπόλοιπο τμήμα υπογραμμίζουν ότι, «δεν έχει καμιά ουσιαστική πρόοδο και φυσικά καμιά προοπτική χρηματοδότησης για την κατασκευή του στο προσεχές μέλλον».
       
      Κάθετος προς Προμαχώνα
       
      Η αντιπροσωπεία τονίζει την ανάγκη να επιταχυνθεί η κατασκευή του κάθετου άξονα Θεσσαλονίκης – Σερρών – Προμαχώνα, ώστε να ολοκληρωθεί μέσα στο 2015, επειδή και σε αυτήν την περίπτωση θα προκύψουν προβλήματα χρηματοδότησης.
       
      Κάθετοι άξονες
       
      Ανάλογη είναι η εικόνα και για τους άλλους εναπομείναντες κάθετους άξονες της Εγνατίας, δηλαδή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και Καστοριά – Κρυσταλοπηγή, όπου ενδεχόμενη μη ολοκλήρωσή τους εντός του επόμενου έτους θα σημάνει προβλήματα στη χρηματοδότησή τους, ενώ θετικές χαρακτηρίζουν τις εξελίξεις για τον άξονα Φλώρινα – Νίκη, όπου εκφράζουν την αισιοδοξία ότι μπορεί να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
       
      Θεσσαλονίκη - Έδεσσα
       
      Άμεση προτεραιότητα της κυβέρνησης, λέει η αντιπροσωπεία, ότι θα πρέπει να είναι η άμεση δημοπράτηση και χρηματοδότηση των τμημάτων του άξονα Θεσσαλονίκης – Έδεσσας, που ακόμη δεν έχουν ούτε σαφές χρονοδιάγραμμα δημοπράτησης, ούτε διασφαλισμένη χρηματοδότηση.
       
      Χαλκιδική
       
      Μεγάλες καθυστερήσεις παρατηρούν επίσης σε δύο σημαντικά οδικά έργα σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με τη Χαλκιδική. Πρόκειται για το τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα και το τμήμα Μουδανιά – Ποτίδαια. Και στα δυο τμήματα υπήρξαν εξελίξεις προσφάτως, πλην όμως οι μεγάλες καθυστερήσεις θέτουν σε κίνδυνο την ομαλή υλοποίησή τους και την ολοκλήρωσή τους εντός της τρέχουσας προγραμματικής περιόδου.
       
      Δυτική περιφερειακή Θεσσαλονίκης
       
      Για τους ανισόπεδους κόμβους στο δυτικό τμήμα της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, η αντιπροσωπεία του ΠΑΣΟΚ αναγνωρίζει ότι είναι εντός των χρονοδιαγραμμάτων, όμως διαπιστώνει ότι «υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν γρήγορα για να μην δημιουργήσουν εμπόδια στην κατασκευή του έργου, μέχρι το τέλος του 2015»
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=199940
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επιχορήγηση του κόστους της εσωτερικής εγκατάστασης φυσικού αερίου σε κατοικίες, προς αντικατάσταση των υφιστάμενων συστημάτων θέρμανσης πετρελαίου, με στόχο τη μείωση των εκπομπών αερίων ρύπων μέσω της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης των συστημάτων θέρμανσης των κατοικιών ανακοίνωσε το Υπουργείο Ανάπτυξης στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος ΕΣΠΑ “Περιβάλλον – Αειφόρος Ανάπτυξη” .
       
      Οι περιοχές που μπορούν να επωφεληθούν των επιχορηγήσεων είναι: η Περιφέρεια Αττικής, η Περιφέρεια Θεσσαλίας και η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
       
      Η περίοδος υποβολής αιτήσεων είναι από 31/10/2014 έως 31/12/2015.
       
      Δείτε αναλυτικά τη διαδιασία τους όρους και τις προϋποθέσεις εδώ: http://www.espa.gr/el/Pages/Proclamationsfs.aspx?item=2554
       
      Κατεβάστε την πρόσκληση από εδώ: http://www.espa.gr/Lists/Proclamations/Attachments/2554/periv_141104_Prosklisi_Fysiko_aerio.pdf
       
      Κατεβάστε τα συνοδευτικά αρχεία εδώ: http://www.espa.gr/Lists/Proclamations/Attachments/2554/periv_141104_Prosklisi_Fysiko_aerio.zip
       
      Πηγή: http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=37045
      Περισσότερα...

      4

    • georgegaleos

      Το Υπουργείο Εργασίας, κοινωνικής ασφάλισης και πρόνοιας απέρριψε το δικαίωμα επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας
       
      Για να μη μας πουλάνε φούμαρα οι διάφοροι κυβερνητικοί, αναρτούμε την πρόσφατη αρνητική απάντηση του Υπ. Εργασίας στο αίτημα του ΤΣΜΕΔΕ για επαναφορά της δυνατότητας επιλογής ασφαλιστικής κατηγορίας των μετά το 93 ασφαλισμένων. Υπενθυμίζουμε ότι ήδη 3-4 φορές έχει δεσμευθεί σχετικά ο κος Βρούτσης, αλλά όπως χαρακτηριστικά γράφει στην απάντηση του ο Υφυπουργός Μπέζας:
       
      "Η υιοθέτηση της προτεινόμενης ρύθμισης θα έχει ως αποτέλεσμα την αναστολή εφαρμογής των ανωτέρω διατάξεων του Ν3896/11 για τις οποίες έχουν προβλεφθεί συγκεκριμένες δημοσιονομικές αποδόσεις, με αρνητικές οικονομικές συνέπειες καθώς θα πρέπει να ληφθούν πρόσθετα μέτρα προκειμένου να καλυφθεί το δημοσιονομικό κενό που θα προκύψει. Ενόψει όμως της γενικότερης κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης, εξετάζεται τροποποίηση του υφιστάμενου πλαισίου."
       

      Περισσότερα...

      36

    • Engineer

      Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων με την κατευθυντήρια Οδηγία 6/2014 ενημερώνει τις Αρχές ότι από της εγκρίσεως των Αναθεωρημένων Προτύπων Τευχών Διακηρύξεων Δημοσίων Έργων (Τύπος Α και Β) μέχρι σήμερα έχουν μεσολαβήσει νομοθετικές αλλαγές που επηρεάζουν τις διαδικασίες ανάθεσης συμβάσεων έργων και έρχονται σε αντίθεση με ορισμένα σημεία των Αναθεωρημένων αυτών Τευχών.
       
      Δεδομένου ότι στα πρότυπα τεύχη περιλαμβάνεται ρήτρα ευελιξίας, δυνάμει της οποίας οι Αρχές δύνανται να αναπροσαρμόζουν το περιεχόμενο των όρων των διακηρύξεων, προκειμένου να εναρμονιστούν με την πρόσφατη νομοθεσία , η ΕΑΑΔΗΣΥ επισημαίνει ότι οι αναθέτουσες Αρχές πρέπει να λάβουν υπόψιν:
       
      -Τις νέες ρυθμίσεις για τις εγγυητικές επιστολές συμμετοχής σε διαγωνισμό και καλής εκτέλεσης
       
      -Τις νέες ρυθμίσεις για την κατάργηση των κατωτάτων ορίων του ΜΕΕΠ
       
      -Τις νέες ρυθμίσεις για την κατάργηση υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων εγγράφων σε διαγωνισμούς και κατ΄επέκταση να εστιάσουν στα :
       
      -Αντίγραφα δημοσίων εγγράφων
       
      -Αντίγραφα αλλοδαπών δημοσίων εγγράφων
       
      -Αντίγραφα ιδιωτικών εγγράφων
       
      -Πρωτότυπα έγγραφα
       
      Συμπερασματικά: Στην Οδηγία 6 παρέχονται λεπτομερείς κατευθύνσεις σχετικά με τα ως άνω θέματα.
       
      Διαβάστε την οδηγία εδώ: http://www.pedmede.gr/site/images/pdf_files/2688_03112014.pdf
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/index.php?option=com_content&view=article&id=1669:265&catid=94:2013-03-31-19-07-28&Itemid=520&lang=el
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις περιπτώσεις που έργο ή δραστηριότητα της β΄ κατηγορίας της ΥΑ 1958/2012 έχει υπαχθεί σε Πρότυπες Περιβαλλοντικές Δεσμεύσεις (Π.Π.∆.) ή διαθέτει σε ισχύ Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) µε απόφαση του Νομάρχη ή του Περιφερειάρχη, σύμφωνα µε τα προβλεπόμενα από τον ν.3010/2002 και τις κατ’ εξουσιοδότηση αυτού διατάξεις, και πρόκειται να υλοποιηθούν εργασίες εκσυγχρονισμού, επέκτασης, βελτίωσης ή τροποποίησης του, τότε τηρούνται τα ακόλουθα:
       
      1. Ο ενδιαφερόμενος φορέας του έργου ή της δραστηριότητας ή ο εξουσιοδοτημένος από αυτόν μελετητής υποβάλλει στην αρμόδια για την υπαγωγή του έργου σε ΠΠΔ Υπηρεσία, δήλωση υπαγωγής σε ΠΠΔ στην οποία αναφέρονται οι προτεινόμενες εργασίες εκσυγχρονισμού, επέκτασης, βελτίωσης ή τροποποίησης του εν λόγω έργου, σύμφωνα µε τις κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 3 του άρθρου 8 του ν.4014/11 εκδοθείσες ΚΥΑ ή ΥΑ.
       
      2. Η αρμόδια αρχή για την υπαγωγή του έργου ή της δραστηριότητας σε ΠΠΔ µε βάση τα στοιχεία της προαναφερθείσας δήλωσης υπαγωγής, υπαγάγει το έργο ή τη δραστηριότητα σε ΠΠΔ.
       
      Δείτε την εγκύκλιο εδώ: https://diavgeia.gov.gr/decision/view/7%CE%9C1%CE%940-%CE%97%CE%93%CE%92
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2014/11/blog-post_97.html#.VFm9qPmsVnZ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο Εθνικό Τυπογραφείο για δημοσίευση απεστάλη η 5Κ/2014 Προκήρυξη του ΑΣΕΠ, που αφορά την πλήρωση, με σειρά προτεραιότητας 65 θέσεων προσωπικού στην εταιρεία «ΔΕΗ Ανανεώσιμες ΑΕ». Ειδικότερα, η προκήρυξη αφορά στην πλήρωση 65 θέσεων προσωπικού με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου Πανεπιστημιακής, Τεχνολογικής και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στην εν λόγω εταιρεία.
       
      Οι θέσεις ανά κλάδο/ειδικότητα της ως άνω Προκήρυξης έχουν καταχωριστεί στο παρακάτω συνοδευτικό αρχείο (Πίνακας Θέσεων).
       
      Συνοδευτικό αρχείο: Πίνακας θέσεων
       
      Πηγή: ΑΣΕΠ
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Μεγάλο ήταν το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε για 7 ακίνητα στην Πλάκα που έχει βγάλει στο «ηλεκτρονικό σφυρί» το ΤΑΙΠΕΔ.
       
      Την Παρασκευή ανακοινώθηκε ότι 27 ήταν τελικά οι προσφορές που κατατέθηκαν για τα εν λόγω ακίνητα και σύντομα το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου θα αποφασίσει για την επιλογή των συμμετεχόντων και για τις τιμές εκκίνησης της ηλεκτρονικής δημοπρασίας για κάθε ακίνητο, με βάση την υψηλότερη έγκυρη υποβληθείσα οικονομική προσφορά και την ανεξάρτητη αποτίμηση.
       
      Όπως όλα δείχνουν, το ενδιαφέρον αυξήθηκε τις τελευταίες ημέρες και ύστερα από την προώθηση ρύθμισης που προβλέπει τη δυνατότητα του δημοσίου να προχωρά σε εξώσεις – εξπρές από ακίνητα που του ανήκουν.
       
      Οι προσφορές που κατατέθηκαν μέσω των ηλεκτρονικών δημοπρασιών e-publicrealstate.gr. αφορούν στα εξής ακίνητα:
       
      - Θρασύλου 24 & Θέσπιδος & Επιμενίδου
      - Θέσπιδος 24
      - Ραγκαβά 3-5
      - Θέσπιδος 16
      - Ραγκαβά 7
      - Τριπόδων 32 & Ραγκαβά
      - Θέσπιδος 8 & Ραγκαβά 6
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι μεταξύ των προς πώληση ακινήτων είναι και αυτό στην οδό Τριπόδων 32, το σπίτι του Αντωνάκη από την διάσημη ασπρόμαυρη ελληνική ταινία.
      Το κτίριο είναι γνωστό από την κινηματογραφική του ιστορία, καθώς σε αυτό γυρίστηκε η διάσημη ταινία: «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα» με τον Γιώργο Κωνσταντίνου και τη Μάρω Κοντού.
       
      Όλοι θυμούνται την κλασική ατάκα του Αντωνάκη (Γιώργος Κωνσταντίνου) να απειλεί την Ελενίτσα (Μάρω Κοντού) ότι θα την εγκαταλείψει στην ασπρόμαυρη ελληνική κινηματογραφική ταινία «Η δε γυνή να φοβήται τον άνδρα».
       
      Το κινηματογραφικό σπίτι του ζεύγους Κοκοβίκου, στον αριθμό 32 της οδού Τριπόδων, παίρνει τώρα τον δρόμο της αξιοποίησης.
       
      Στο εξωτερικό
       
      Ακόμη, υπεβλήθησαν συνολικά 4 προσφορές για τα 4 ακίνητα του ΤΑΙΠΕΔ στο εξωτερικό και συγκεκριμένα για τα ακίνητα στην Ουάσιγκτον, (750 τμ), στη Νέα Υόρκη (960 τμ), στην Πραιτόρια (400 τμ) και στο Βελιγράδι (1.237 τμ). Το ΤΑΙΠΕΔ θα αξιολογήσει όλες τις δυνατές λύσεις και θα προχωρήσει σε νέα διαδικασία αξιοποίησης του ακινήτου στη Λιουμπλιάνα, για το οποίο δεν εκδηλώθηκε επενδυτικό ενδιαφέρον.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/%C2%ABOura%C2%BB_mnistiron_gia_tin_Plaka_kai_to_exoteriko/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Τοποθετήθηκαν οι τελευταίες ράγες στη σιδηροδρομική σήραγγα Γκοτάρ, στην Ελβετία.
       
      Με μήκος 57 χιλιομέτρων, η σήραγγα του Γκοτάρ, από το όνομα του ορεινού όγκου τον οποίο διαπερνά, θα συνδέει τη Ζυρίχη με το Μιλάνο σε μόλις 2 ώρες και 40 λεπτά.
       
      Τα πρώτα δρομολόγια θα αρχίσουν στις 2 Ιουνίου 2016.
       
      Δείτε το video εδώ:
       

       
      Πηγή: http://gr.euronews.com/2014/10/31/celebrations-as-last-piece-of-track-is-laid-in-record-breaking-gotthard-rail-/
       
      Μερικές εικόνες από το έργο:
       

       

       

       

       

      Περισσότερα...

      4

    • Ροδοπουλος

      Θεωρώ οτι μιά απ' τις φιλολαϊκότερες φωνές που ακούσθηκαν τελευταία είναι η φωνή απελπισίας του πρύτανη Φορτσάκη «αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους!». Τριανταπέντε χρόνια τώρα, τα Κόμματα σφετερίσθηκαν τα ελληνικά πανεπιστήμια, χρησιμοποιώντας-τα ως χώρους κομματικών ασκήσεων, εις βάρος των συμφερόντων του Λαού.
       
      Επιτρέψτε-μου λοιπόν να θυμίσω (με λόγου γνώση, νομίζω) «τί είναι το Πανεπιστήμιο», για να αντιληφθείτε πόσο αντιλαϊκός είναι ο τσαμπουκάς του χθεσινού λυκειόπαιδος που μας ανάγγειλε απ' την τηλεόραση οτι πρέπει να μπαινοβγαίνει στην Πρυτανεία όποιος γουστάρει «για να στηρίξει τα δίκαια των φοιτητών και του Λαού» - τί σύγχυση (που την κατάπιναν οι Συμπολίτες-μας τριάντα χρόνια τώρα...).
       
      Αλλ' άς αρχίσω καλύτερα με το τί ΔΕΝ είναι τα Πανεπιστήμια:
       
      - Δέν είναι «Διάπλασις των Παίδων» για να νουθετήσομε τα παιδάκια - αυτός ο υψηλός σκοπός έχει ανατεθεί στη Γενική Παιδεία (και δέν τα πήγε πάντοτε πολύ καλά).
       
      - Δέν είναι φροντιστήρια κομματικής πολιτικής - αυτά άς τα φιάξουν στις δικές-τους αυλές τα κόμματα κι όχι στο Παρασκευαστήριο της Καινοτομίας για τον Ελληνικό Λαό που περιμένει.
       
      - Δέν είναι υποκατάστατο της Λαϊκής Θέλησης: Τα περι «μπροστάρισσας φωτεινής μειοψηφίας» φληναφήματα ξινίσανε στις προθήκες της Ιστορίας της χιτλερικής και της σταλινικής νεολαίας. Η Δημοκρατία δέν αναγνωρίζει πολίτες «πρώτης κατηγορίας» με κριτήριο την ηλικία: Όταν η «επανάσταση» γίνεται τρείς φορές το μήνα επι τριάντα χρόνια, κάποιο απολιτικό σύνδρομο μυρίζει. Μια άγνοια δηλαδή της απέραντης περιπλοκής των πολιτικών πραγμάτων και των συμφερόντων του... «υπόλοιπου» λαού. Ο οποίος έχει εξουσιοδοτήσει τις δικές-του Συντεχνίες, τα δικά-του Κόμματα, τους δικούς-του Αντιπροσώπους - κι όχι αυτόκλητους προστάτες.
       
      Ας θυμηθούμε τώρα τις στοιχειώδεις (και παγκοσμίως γνωστές) δράσεις των Πανεπιστημίων. Τί θέλομε να πετύχομε διδάσκοντας μέσα στα Πανεπιστήμια;
       
      α) Αυτοσυνειδητοποίηση, ενσχέσει προς τον φυσικό και τον κοινωνικό περίγυρο (υποστασιακή ανάγκη συσχετισμού), σπουδάζοντας την προγενέστερη πείρα της Ανθρωπότητας μέσω ενος corpus βασικής Επιστήμης και Φιλοσοφίας. Διδασκαλία, δηλαδή, θεμελιωδών Επιστημών (μύηση στον ορθό λόγο και μείωση της ταχύτητας παλαίωσης των γνώσεων).
       
      β) Επιβίωση, αναπτύσσοντας την επιστημονική ικανότητα:
      - να αμύνομαι κατά των φυσικών κινδύνων και
      - να παράγω ποικίλα αγαθά (υλικά και υπηρεσίες).
      - Διδασκαλία, δηλαδή, εξειδικευμένων Κλάδων για την εξυπηρέτηση καίριων κοινωνικών αναγκών.
       
      γ) Αναπαραγωγή γνώσης, χάρις στην ανάπτυξη κριτικού πνεύματος και ερευνητικών δεξιοτήτων - τεράστιο δυναμικό για το μέλλον του Λαού.
       
      Ετσι, το δημόσιο Πανεπιστήμιο είναι Δημόσιο στην εξυπηρέτηση ενος πολύ συγκεκριμένου σκοπού δημοσίου συμφέροντος - κι όχι όποιου σκοπού γουστάρει ο καθένας. Κι όλος ετούτος ο φιλόδοξος σκοπός - που στηρίζει την ολβιότητα των Ατόμων υπηρετεί τις πρακτικές ανάγκες των Κοινωνιών και εμπνέει την Καινοτομία ως δύναμη θεωρητική και εξόχως παραγωγική - δέν επιζητείται και δέν καλλιεργείται παρα μόνον μέσα στο Πανεπιστήμιο. Και επιτυγχάνεται με εναν δυσχερέστατον (και λεπτοφυή, θα τον έλεγα) συνδυασμό μέσων: Προφορική διδασκαλία, μαθητεία στο Εργαστήριο και στο Σπουδαστήριο, εργασίες κατ' οίκον, αναζήτηση και μελέτη βιβλιογραφίας, Σεμινάρια, κ.λπ. - αλλα κυρίως με αφιέρωση και εμμονή όλων των μελών της πανεπιστημιακής Κοινότητας μέσα σ' ενα περιβάλλον εμπνευστικό της Παιδείας, της Μαθητείας και της Συνεργασίας.
       
      2. Μέσα σε όλα τούτα, Κυρίες και Κύριοι, πού στο καλό βλέπουμε περιθώριο για τα ακόλουθα (αποκλειστικώς νεοελληνικά πλέον) άθλια φαινόμενα:
       
      Καθολικό βρώμισμα του συνόλου οπτικού πεδίου με γραψίματα νηπιακής ασχετοσύνης. Τί ατμόσφαιρα Παιδείας μου λέτε σείς...
      Θεατριλίκια καταλήψεων των θερινών ανακτόρων του τσάρου - με του ψύλλου πήδημα, κι απο ολιγάριθμα παιδιά - κι αυτό βαφτίζεται «διακίνηση ιδεών» (ποίων.
       
      Κουρδισμένη αντίδραση σε θέματα καίριας εκπαιδευτικής και λαϊκής σημασίας όπως «όχι στην εντατικοποίηση» (στοιχειώδης σύγκριση με το τί γίνεται στα πανεπιστήμια των κουτόφραγκων θα αποδείκνυε την υποδηλούμενη προτίμηση στην τεχνολογική-μας εξάρτηση απ' τους ξένους, «κάτω οι μεταπτυχιακές σπουδές γιατι... υποβιβάζουν τα πτυχία-μας» (χρόνια πολεμήσαμε τα κομματόπαιδα για να πετύχομε τούτην τη σπουδαία άνοδο του ελληνικού δημόσιου πανεπιστημίου), «κάτω η βιομηχανική έρευνα» (γιατί θα βγάλει το σατανικό κέρδος η ελληνική βιομηχανία - και θα εξαρτώμαστε λιγότερο απ' τις εισαγωγές), και άλλα φληναφήματα - που έχουν ξεχασθεί αιδημόνως σήμερα.
       
      Μπουκαρίσματα γνωστών και αγνώστων αγριανθρώπων στις συνεδριάσεις των ψηφισμένων πανεπιστημιακών Οργάνων - για να επιβάλουν τη «θέλησή» τους (έλεος - σε ποιούς άλλους δημόσιους φορείς συμβαίνουν τέτοια χνέρια).
       
      Οι εργαζόμενοι στα Πανεπιστήμια (διδάσκοντες, διοικητικοί, τεχνίτες) πετάγονται κατα διαστήματα όξω («καταλήψεις», σου λέει) - έγκλημα πρωτοφανές και μοναδικό, κατά του κοινού συμφέροντος.
       
      Τριάντα χρόνια τώρα φωνάζουμε: Ολα τούτα είναι παντελώς άσχετα με τον τεράστιας λαϊκής σημασίας σκοπό των Πανεπιστημίων! Και πάντως καταστρεπτικά για τον σκοπό αυτόν. «Ξύπνα Λαέ», έγραφα εμμόνως.
       
      Και αιωρείται τριάντα χρόνια το ερώτημα: Απο πού κι ως πού μια μειονότητα νεαρών Συμπολιτών-μας νομίζει οτι «εξουσιοδοτείται» (i) να παρανομεί ασύστολα, (ii) να γίνεται κήνσωρ της πολιτικής αρετής, απρόσκλητος και αναρμόδιος, και (iii) να σφετερίζεται τον μόνο ανοχύρωτο χώρο τον οποίον δέν μπορεί να ελέγξει η ελληνική Κοινωνία!
       
      Και δέν μίλησα καθόλου για την καταπάτηση του ασύλου των ιδεών των διδασκόντων - ούτε για τις κατα διαστήματα καταστροφές της περιουσίας του Λαού, ούτε για την αθλιότητα να οργανώνονται συζητήσεις με δολοφόνους (νηπιακών αντιδημοκρατικών πολιτικών αντιλήψεων).
       
      Είμαι 100% βέβαιος οτι κανένα ελληνικό Κόμμα δέν συμφωνεί μ' αυτήν την εθνική αυτοκτονία - που δέν συμβαίνει πλέον σε καμιά Χώρα του Κόσμου (και διερωτώμαι γιατί άραγε ετούτη η διαφορά δέν έχει απασχολήσει τους καλούς πολιτικούς Αναλυτές μας...).
       
      Αρα, έχω τη βεβαιότητα οτι η φωνή Φορτσάκη «κόμματα, αφήστε-μας ήσυχους επιτέλους» θα βρεί σύντομα ευρύτατη πολιτική αποδοχή απ' όλα τα Κόμματα της Βουλής των Ελλήνων - παρά το γεγονός οτι άρχισαν να δημοσιεύονται πλήθος βαθυστόχαστων αναλύσεων απο Συναδέλφους μου, οι οποίες διακρίνονται σε δύο κατηγορίες: Οι μέν μας ειδοποιούν οτι θα υποστούμε αντίποινα καταλήψεων, φωνασκιών κ.λπ. - και πρέπει να σκιαχτούμε; [Σάμπως κάνομε τίποτ' άλλο 30 χρόνια τώρα;] Κι οι δέ, οτι στο Πανεπιστήμιο «η επιστημονική έρευνα και η διδασκαλία αποσκοπούν [...] στη δημοκρατία» (sic) κι οτι ο Πρύτανης που «ανήκει» (sic) και στους φοιτητές του τώρα με τον έλεγχο εισερχομένων στην Πρυτανεία «αφήνει απροστάτευτη την ακαδημαϊκή ελευθερία»!
       
      Τα Κόμματα όμως δέν περιμένουν αυτές τις αναλύσεις για να πάρουν τις γενναίες αποφάσεις που έχει επείγουσα ανάγκη η Χώρα.
       
      Ο κ. Θεοδόσης Π. Τάσιος είναι ομότιμος καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου.
       
      Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ στις 02/11/2014
       
      Tassios_on_Public_Universities.pdf.pdf
      Περισσότερα...

      56

    • Engineer

      Έγγραφο της Γενικής Γραμματτείας Δημοσίων Επενδύσεων - ΕΣΠΑ, του Υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με το οποίο συμφωνήθηκε "ποινή διόρθωσης" για την παράβαση ανάθεσης συμβάσεων των Ν. 3669/08 και Ν.3316/05 με τους περιορισμούς των κατωτάτων ορίων.
       
      Δείτε το έγγραφο του ΥπΑν από τον ΣΑΤΕ εδώ: http://sate.gr/nea/prostimo-1.pdf
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=18022&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82+%CE%A4%CE%95%CE%95%2C+%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%27%27%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%8E%27%27%2C+%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%91%CE%A0%CE%95+%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD+%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1+%26+39+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20141103_m122899311_%CE%A3%CF%85%CE%BD%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%AD%CF%82+%CE%A4%CE%95%CE%95%2C+%CE%B5%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C+%27%27%CE%B5%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%8E%27%27%2C+%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%91%CE%A0%CE%95+%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD+%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1+%26+39+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1_0A#sthash.iD0JEgnV.dpuf
      Περισσότερα...

      2

    • Panos_

      Ο Σύλλογος Μηχανικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Λακωνίας τονίζει ότι «ο κόμπος έφτασε στο χτένι». Η κρίση πλήττει κυρίως των κλάδο των Μηχανικών ενώ το ΤΕΕ υπερασπίζει συμφέροντα ομάδων…
       
      Σε δημόσια καταγγελία ο Σύλλογος αναφέρει:
       
      «Να λειτουργήσει επιτέλους το ΤΕΕ ως θεματοφύλακας των επαγγελματικών δικαιωμάτων όλων των Μηχανικών, και όχι σαν συνεργάτης ΟΜΑΔΩΝ με ιδιαίτερα συμφέροντα
       
      Η οικονομική κρίση που περνά η χώρα έχει πλήξει τον κλάδο των μηχανικών περισσότερο από κάθε άλλο, οδηγώντας χιλιάδες συναδέλφους στην υποαπασχόληση και την ανεργία. Ταυτόχρονα, σε αντίθεση με άλλους κλάδους, ο δικός μας περιορίστηκε σε παθητικό ρόλο, ως απλός θεατής των εξελίξεων. Μάλιστα, παρόλο που οι μηχανικοί θεωρούμαστε κλάδος ανάπτυξης δεν κατορθώσαμε να καταθέσουμε καμία ουσιαστική πρόταση για αναπτυξιακή διέξοδο της χώρας.
       
      Σε αυτήν την κρίσιμη περίοδο το ΤΕΕ εμφανίστηκε κατά πολύ κατώτερο των περιστάσεων. Επικεντρώθηκε στη διαμόρφωση και διαχείριση της «ηλεκτρονικής πλατφόρμας» διαχείρισης των δηλώσεων αυθαιρέτων. Ο ρόλος του ως επιστημονικός φορέας και σύμβουλος της πολιτείας πέρασε σε δεύτερη/τρίτη μοίρα και είναι χαρακτηριστικό πως οι ημερίδες που διοργανώθηκαν (και συνεχίζουν να διοργανώνονται) τα τελευταία χρόνια αφορούσαν τους νόμους των αυθαιρέτων (όπου δόθηκαν απαντήσεις σε «κρίσιμα» θέματα όπως αν τα BBQ είναι ή όχι αυθαίρετα κ.α.). Ακόμα και θέματα ασφάλειας των κατασκευών ξεπεράστηκαν με γραφειοκρατικό τρόπο/διαδικασίες, ενώ τα επιστημονικά πεδία της πολεοδομίας-χωροταξίας στη χώρα μας έχουν απαξιωθεί πλήρως και αντιμετωπίζονται πλέον μόνο ως ανεφάρμοστα και αντιαναπτυξιακά σενάρια επιστημονικής φαντασίας.
       
      Πέραν των παραπάνω, παρατηρούνται πλέον τεράστια προβλήματα στη δομή και τον τρόπο λειτουργίας του ΤΕΕ. Χαρακτηριστικά, αυτή την περίοδο υπάρχει σε εξέλιξη «διαβούλευση» για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών. Έχει συσταθεί και επιτροπή ανταγωνισμού προκειμένου «να ανοίξει το κλειστό επάγγελμα» των μηχανικών. Στην επιτροπή εκπροσωπούμαστε δια του προέδρου του ΤΕΕ κ. Σπίρτζη. Πρόκειται για θέμα με τεράστιες κοινωνικές προεκτάσεις που ενδεχομένως να οδηγήσει χιλιάδες μηχανικούς στην έξοδο από το επάγγελμα και στην ανεργία, συναδέλφους που έχουν επενδύσει πολύ μεγάλα ποσά και κόπους για την απόκτηση εξοπλισμού, λογισμικού και τεχνογνωσίας. Παρά το γεγονός, λοιπόν πως το συγκεκριμένο θέμα μπορεί να οδηγήσει σε κοινωνικό δράμα, ουδείς γνωρίζει επίσημα τι γίνεται στην εν λόγω επιτροπή και τις σχετικές συναντήσεις.
       
      Ουδείς γνωρίζει ποια είναι η θέση του ΤΕΕ και του εκπροσώπου του, διότι ο κ. Σπίρτζης ουδέποτε εμφανίστηκε να μιλήσει και να δεσμευτεί επίσημα για το θέμα. Έχουμε φτάσει σε σημείο να ακούγονται φήμες ακόμα και για αναδρομική αφαίρεση επαγγελματικών δικαιωμάτων, γεγονός ξεκάθαρα αντισυνταγματικό, ειδικότητες να απαξιώνονται και να κατασυκοφαντούνται και το ΤΕΕ να σωπαίνει. Για ποιο λόγο δεν εμφανίζεται επιτέλους να μας ενημερώσει ο πρόεδρος όλων των μηχανικών κ. Σπίρτζης; Για ποιο λόγο ενεργεί εν κρυπτώ και παραβύστω; Θα πρέπει πλέον να ξέρει ότι η τακτική που ακολουθεί τον καθιστά υπεύθυνο για τις όποιες αρνητικές εξελίξεις στον τομέα των επαγγελματικών δικαιωμάτων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
       
      Πρόσφατο χαρακτηριστικό παράδειγμα που δείχνει τον εμπαιγμό και την παντελή έλλειψη σεβασμού απέναντι στους μηχανικούς, αποτελεί και η εκδήλωση της 13.10.2014 με τον τίτλο: «Πρακτικές μεταρρύθμισης στο Χωροταξικό και Πολεοδομικό Σχεδιασμό: ο ηλεκτρονικός τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης». Πέρα από το γεγονός πως ενημέρωσαν μόλις 2 ημέρες πριν για την εκδήλωση, τη διαφήμιζαν και με το παρακάτω κείμενο στο ηλεκτρονικό ενημερωτικό φύλλο του ΤΕΕ: «…οι συστηματικές προσπάθειες του ΤΕΕ, σε θεσμικό, οργανωτικό, τεχνολογικό και διοικητικό επίπεδο, που αναπτύχθηκαν με πρωτοβουλίες των μελών της διοίκησης του ΤΕΕ και του προέδρου Χρήστου Σπίρτζη, αρχής γενομένης από τη θεσμοθέτηση της νέας διαδικασίας το 2011 και τη σύνδεσή της με την Ηλεκτρονική Ταυτότητα του Κτιρίου, μετά από πολλά εμπόδια και προσαρμογές οδηγούνται πλέον σε τελικό αποτέλεσμα, ανοίγοντας νέα σελίδα στην διαδικασία έγκρισης και ελέγχου της δόμησης των κτιρίων, μεταξύ κράτους και πολίτη, με αναβαθμισμένο το νευραλγικό ρόλο των διπλωματούχων μηχανικών…»
       
      Επιπλέον, στο θέμα του ασφαλιστικού και της αύξησης των εισφορών του ΤΣΜΕΔΕ, που αποτελεί το άλλο φλέγον θέμα, το ΤΕΕ επέδειξε χλιαρή έως ανύπαρκτη αντίδραση ενώ ταυτόχρονα η διαχείριση του αποθεματικού του ταμείου γίνεται με προκλητικά αδιαφανείς, αντιδημοκρατικές διαδικασίες και μεθοδεύσεις. Αυτά συμβαίνουν μάλιστα σε περίοδο κατά την οποία πολύ μεγάλο ποσοστό συναδέλφων αδυνατεί να καταβάλει τις ασφαλιστικές εισφορές του και ένα μέρος εξ αυτών καταφεύγει ακόμη και στη λύση της διαγραφής του από τα μητρώα του ΤΕΕ προκειμένου να αποφύγει τα χρέη.
       
      Για τους παραπάνω λόγους και επειδή ο κλάδος έχει φτάσει πλέον σε οριακό σημείο, απαιτούμε:
       
      1. Επίσημη και αναλυτική ενημέρωση εντός προθεσμίας 10 ημερών για τα φλέγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο.
       
      Συγκεκριμένα:
       
      α. Αναλυτική ενημέρωση σχετικά με τη διαβούλευση για τα επαγγελματικά δικαιώματα των μηχανικών (Ν. 4254/14). Ποιες είναι οι θέσεις/στάση του κεντρικού ΤΕΕ και ποιος είναι ο ρόλος του προέδρου και εκπροσώπου του στην επιτροπή ανταγωνισμού;
      β. Αναλυτική ενημέρωση για το ασφαλιστικό και για το θέμα των εισφορών. Ποιες ενέργειες έχουν γίνει μέχρι στιγμής, εκτός από την προσφυγή στο ΣτΕ, για την ακύρωση των αυξήσεων;
      γ. Αναλυτική ενημέρωση για το αποθεματικό του ΤΣΜΕΔΕ και τον οικονομικό προγραμματισμό/ στρατηγική σε σχέση με τις συνεχείς ανακεφαλαιοποιήσεις της τράπεζας Αττικής.
       
      Σε διαφορετική περίπτωση, αν αγνοηθούμε πάλι και δε μας δοθεί επαρκής ενημέρωση/ πληροφόρηση, απαιτούμε την ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ της Δ.Ε. του ΤΕΕ, διότι αποδεικνύονται κατώτεροι των περιστάσεων και κινούνται εκτός των πλαισίων του καταστατικού του (δηλαδή την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των μελών του).
       
      2. Την εξυγίανση του ΤΕΕ και τη στροφή του σε δημοκρατικές και διαφανείς διαδικασίες. Να αγωνιστεί για την επανάκτηση του κύρους του κλάδου και να δώσει αναπτυξιακές κατευθύνσεις, βοηθώντας επί της ουσίας τη χώρα (και κατ’ επέκταση τα ίδια τα μέλη του) στην έξοδο από την κρίση και την παρακμή και να σταθεί αρωγός στον Έλληνα πολίτη, αναχαιτίζοντας τη δραματική υποβάθμιση του βιοτικού του επιπέδου.
       
      Να λειτουργήσει επιτέλους το ΤΕΕ ως τεχνικός σύμβουλος της πολιτείας, αλλά και ως θεματοφύλακας των επαγγελματικών δικαιωμάτων ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ, και όχι σαν συνεργάτης ΟΜΑΔΩΝ με ιδιαίτερα συμφέροντα, ούτε ως εκφραστής συντεχνιακών συμφερόντων ανάλογα με την επικρατούσα ΣΥΓΚΥΡΙΑΚΗ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ. Ο κλάδος δεν αντέχει άλλα παιχνίδια προκειμένου ορισμένοι να παριστάνουν τους παράγοντες/ρυθμιστές, ώστε να αποκτήσουν νέα και αναβαθμισμένα «οφίτσια» εις βάρος όλου του κλάδου.
       
      Στη δύσκολη συγκυρία στην οποία βρισκόμαστε δεν είναι πλέον ανεκτές παρασκηνιακές ενέργειες και κομματικές/ συνδικαλιστικές πρακτικές περασμένων δεκαετιών. Ο σημερινός αγώνας, είναι αγώνας επιβίωσης των μηχανικών. Συνεπώς ο πρόεδρος του ΤΕΕ αλλά και όλοι οι συνδιοικούντες πρέπει να είναι εκπρόσωποι όλων των μηχανικών και όχι μερικών κομματικών ή άλλων φίλων. Σε αντίθετη περίπτωση πρέπει άμεσα να απομακρυνθούν.
       
      Ο κόμπος έχει φτάσει στο χτένι. Τέρμα οι «πολιτικές ορθότητες» και ο δήθεν «πολιτικός πολιτισμός». Τα πράγματα θα πρέπει να λέγονται με το όνομά τους».
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Υπογράφηκε σήμερα από τον υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννη Μανιάτη, η Κοινή Υπουργική Απόφαση με την οποία θεσμοθετείται και επίσημα το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) για το κέντρο της Αθήνας.
       
      «Μέσω του ΣΟΑΠ, αντιμετωπίζουμε ολιστικά τα προβλήματα και προωθούμε σειρά δράσεων βιώσιμης αστικής ανάπτυξης και ολοκληρωμένων χωρικών επενδύσεων. Η πόλη αποκτά πλέον την οικονομική αναζωογόνηση και αίγλη που δικαιούται και οι πολίτες της την ποιότητα ζωής που τους αξίζει» σημειώνει με γραπτή δήλωσή του, ο υπουργός ΠΕΚΑ.
       
      Ειδικότερα, το Σχέδιο περιλαμβάνει ένα σύνθετο πρόγραμμα δράσεων με στόχο την αντιμετώπιση των προβλημάτων, την ανατροπή της υποβάθμισης και την ανάδειξη του ευρύτερου κέντρου της Αθήνας και δεσμεύει τις υπηρεσίες ως προς τις απαραίτητες ενέργειες υλοποίησής του.
       

       
      Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, το Σχέδιο προσεγγίζει ολοκληρωμένα την ανάπτυξη της πόλης και προβλέπει, πέραν των πολεοδομικών παρεμβάσεων, δράσεις οικονομικού, κοινωνικού και περιβαλλοντικού χαρακτήρα. Υλοποιείται για πρώτη φορά και οι παρεμβάσεις θα χρηματοδοτηθούν από εθνικούς και κοινοτικούς πόρους και θα έχουν ορίζοντα υλοποίησης μέχρι το 2021.
       
      Μάλιστα, οι παρεμβάσεις αναμένεται να δώσουν αναπτυξιακή ώθηση όχι μόνο στην πόλη της Αθήνας, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή της Αττικής.
       
      Σύμφωνα με τον κ. Μανιάτη, «η έγκριση του ΣΟΑΠ, καταδεικνύει την πολιτική μας βούληση να υλοποιήσουμε μια στρατηγική Ολοκληρωμένης Χωρικής Ανάπτυξης κατά την Προγραμματική Περίοδο 2014- 2020». Ο ίδιος τονίζει ότι «μόνο με τέτοιες δράσεις μπορούμε να κατακτήσουμε ένα βιώσιμο μέλλον».
       
      Σημειώνεται τέλος, από το ΥΠΕΚΑ, ότι για την ολοκλήρωση του Σχεδίου προηγήθηκε διαβούλευση και πολύμηνη συνεργασία των συναρμόδιων υπουργείων, με τον συντονισμό του ΥΠΕΚΑ, καθώς και ότι το σχέδιο έχει γίνει αποδεκτό από τον δήμο Αθηναίων, καθώς και από την περιφέρεια Αττικής.
       
      Διαβάστε την ΚΥΑ: http://ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=aZOJ787fnGs%3d&tabid=785&language=el-GR
       
      Δείτε το Ενημερωτικό Σημείωμα του ΣΟΑΠ: http://ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=XXm%2bxu545D4%3d&tabid=785&language=el-GR
      Περισσότερα...

      4

    • ssouanis

      Αρχικές και τροποποποιητικές δηλώσεις Ε9, από το 2010, χωρίς επιβαρύνσεις για τους ιδιοκτήτες
       
      Στην παράταση της προθεσμίας που προβλέπει ο νόμος για τη διόρθωση των εκατοντάδων χιλιάδων λαθών που έχουν γίνει στις φορολογικές δηλώσεις του Ε9, προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών.
       
      Βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας η προθεσμία για τη διόρθωση των λαθών χωρίς την επιβολή προστίμων και προσαυξήσεων λήγει στις 30 Νοεμβρίου. Ωστόσο, επειδή το ηλεκτρονικό σύστημα για τη διόρθωση του Ε9 δεν πρόκειται να ανοίξει πριν από τα τέλη της επόμενης εβδομάδας, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων (ΓΓΔΕ) αναμένεται να εισηγηθεί στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών την κατάθεση τροπολογίας με την οποία θα δίδεται τουλάχιστον 20ήμερη παράταση για τη διόρθωση των λαθών.
       
      Σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο, η γενική γραμματέας δημοσίων εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου υποστήριξε ότι εντός της εβδομάδας θα δημοσιευθεί η εγκύκλιος με τις αναλυτικές οδηγίες και τα παραδείγματα για την ορθή συμπλήρωση του Ε9. Από την πλευρά της, η διευθύντρια της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της ΓΓΔΕ Σοφία Σεχπερίδου είπε ότι μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας θα δοθούν στους ιδιοκτήτες ακινήτων οι ακόλουθες εφαρμογές:
       
      1. Υποβολή αρχικών και τροποποιητικών δηλώσεων Έ9 για το φόρο ακίνητης περιουσίας του 2010.
      2. Υποβολή αρχικών δηλώσεων Ε9 για φόρο ακίνητης περιουσίας των ετών 2011, 2012 και 2013.
      3. Αρχικές και τροποποιητικές δηλώσεις Ε9 έτους 2014 (ΕΝΦΙΑ)
       
      Πηγή: NEWS 247
      Περισσότερα...

      29

    • Engineer

      Τα εκπεμπόμενα αέρια του θερμοκηπίου από τις οδικές μεταφορές, τα οποία αποδίδονται κυρίως στην καύση ορυκτών καυσίμων καθώς και στην εκπομπή ρύπων κατά τη διάρκεια του κύκλου ζωής αυτών, επιβάλλουν την προώθηση και χρήση εναλλακτικών καυσίμων (βιοκαύσιμα, φυσικό αέριο και ηλεκτροκίνηση) σε μεγάλα αστικά κέντρα.
       
      Στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής πολιτικής για την προώθηση των εναλλακτικών και ανανεώσιμων καυσίμων στις οδικές μεταφορές, η ΕΕ έχει θέσει ήδη τον στόχο της υποκατάστασης του 20% των συμβατικών καυσίμων που χρησιμοποιούνται στις μεταφορές με εναλλακτικά καύσιμα μέχρι το 2020. Για τον σκοπό αυτό η Ε.Ε έχει ήδη προβεί σε έκδοση Οδηγιών, αποφάσεων και προτάσεις οδηγιών για την προώθηση της αγοράς των εναλλακτικών καυσίμων στα κράτη-μέλη.
       
      Η έρευνα που διεξήχθη από την ερευνητική ομάδα του καθηγητή Χρ. Κορωναίου και με συντονίστρια τη Δρ. Ευανθία Νανάκη έδειξε πως η χρήση βιοκαυσίμων σε μείγμα Β10 (10% βιοντίζελ και 90% ντίζελ) μπορεί να οδηγήσει σε μείωση 7,85% στις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στο στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας.
       
      Η μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μπορεί να αγγίξει το 78,45% σε περίπτωση που το μείγμα είναι αυτούσιο βιοντίζελ B100 (100% βιοντίζελ). Σημαντικές μειώσεις επίσης σημειώνονται στα ποσοστά του μονοξειδίου του άνθρακα, οι οποίες με χρήση μίγματος Β100 στα αστικά λεωφορεία αγγίζουν το 48,11%. Μείωση σε ποσοστό 67,36% και 47,19% παρατηρείται επίσης στα ποσοστά εκπομπών άκαυστων υδρογονανθράκων (ΗC) και αιωρούμενων σωματιδίων (PM) αντίστοιχα.
       
      Η χρήση βιοντίζελ στον στόλο των αστικών λεωφορείων της Αθήνας μπορεί να βελτιώσει την ποιότητα του αέρα στην Αθήνα, συμβάλλοντας στη δημιουργία ενός συστήματος μεταφορών χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Σημειώνεται πως το 2009, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από ντιζελοκίνητα λεωφορεία τεχνολογίας Euro II έφθασε τους 53.765 τόνους, ενώ για τα ντιζελοκίνητα λεωφορεία EURO V τεχνολογίας, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα άγγιξαν τους 6.991 τόνους.
       
      Η ερευνητική εργασία μπορεί να αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία ενός συστήματος μεταφορών χαμηλών εκπομπών άνθρακα για την πόλη της Αθήνας.
       
      Η εργασία δημοσιεύτηκε εδώ: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0967070X14000729
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/10/24/viontizel-leoforeia-athina118366/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πραγματοποιήθηκε δοκιμαστική άσκηση των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων που αναπτύσσονται στα εργαστήρια της Future Intelligence.
       
      Σε πεδίο δοκιμών για τα μη επανδρωμένα οχήματα της εταιρείας Future Intelligence Ε.Π.Ε.η οποία αναπτύσσει καινοτόμες εφαρμογές επικοινωνιών για τον έλεγχο και τη συλλογή πληροφοριών από κινούμενες εναέριες και επίγειες μη επανδρωμένες πλατφόρμες αποστολών έρευνας και διάσωσης, μετατράπηκε σήμερα το τεχνολογικό πάρκο του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».
       
      Ο χειριστής των οχημάτων ήταν εκατοντάδες μέτρα μακριά και η αποστολή τους ήταν η έρευνα και η διάσωση ανθρώπινων ζωών. Επρόκειτο, όπως ανακοίνωσε ο «Δημόκριτος», για μια δοκιμαστική άσκηση των τηλεπικοινωνιακών συστημάτων που αναπτύσσονται στα εργαστήρια της Future Intelligence, τα οποία φιλοξενούνται στις εγκαταστάσεις του τεχνολογικού πάρκου του ερευνητικού κέντρου.
       
      Η εφαρμογή προέρχεται από την υλοποίηση μιας ιδέας για την καινοτόμο χρήση ασύρματων τεχνολογιών επικοινωνίας και δικτύωσης σε επίγεια και εναέρια μη επανδρωμένα οχήματα, η οποία παρουσιάστηκε αρχικά σε σενάριο διαχείρισης περιστατικού δασικής πυρκαγιάς στις Αλυκές Αναβύσσου Αττικής, στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού ερευνητικού έργου DARIUS.
       
      Η Future Intelligence ιδρύθηκε το 2009 με βασική δραστηριότητα την παροχή καινοτόμων υπηρεσιών και προϊόντων προηγμένης τεχνολογίας, που αφορούν ολοκληρωμένα τηλεπικοινωνιακά και πληροφοριακά συστήματα. Εξειδικεύεται στην ασύρματη δικτύωση και στις τηλεπικοινωνίες μικρής και μεγάλης εμβέλειας.
       
      Μεταξύ άλλων, έχει αναπτύξει μια καινοτόμο πλατφόρμα διαχείρισης αισθητήρων με δυνατότητα συλλογής, ασύρματης αποστολής και ευφυούς διαχείρισης δεδομένων σε βιομηχανικά και αστικά περιβάλλοντα. Ένα πρωτότυπο σύστημα της πλατφόρμας λειτουργεί ήδη σε μέρος του συστήματος φωτισμού του «Δημόκριτου» παρέχοντας εξοικονόμηση ενέργειας που προκύπτει από την «έξυπνη» διαχείριση του συστήματος.
       
      H νέα δοκιμή των μη επανδρωμένων συστημάτων στον «Δημόκριτο» έγινε στο όχημα ROBOVOLC, σε συνεργασία με μία από τις μεγαλύτερες πολυεθνικές εταιρείες συστημάτων άμυνας, την αγγλική BAE SYSTEMS, που έχει κατασκευάσει την εν λόγω πλατφόρμα. Η εφαρμογή συμβάλλει στην προσπάθεια εντοπισμού επικίνδυνων καταστάσεων και διάσωσης ανθρώπινων ζωών από τους οργανισμούς πολιτικής προστασίας.
       
      Παράλληλα με τη δραστηριοποίησή της στην Ελλάδα, η Future Intelligence έχει επεκταθεί και στη Δυτική Ευρώπη, διατηρώντας πλέον γραφεία στο Λονδίνο. Η δραστηριοποίηση αυτή βασίζεται στη συμμετοχή της σε ευρωπαϊκά ερευνητικά έργα, στη δημιουργία στρατηγικών συνεργασιών και στην εξυπηρέτηση ενός ολοένα αυξανόμενου πελατολογίου που αφορά στα νέα προϊόντα της στον τομέα των τηλεπικοινωνιών.
       
      Πηγή: http://www.fortunegreece.com/article/pedio-dokimon-gia-drones-technologiko-parko-tou-ekefe-dimokritos/
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.