Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Μουστάκας Β.

      Το Δ.Σ. του Σ.Π.Μ.Ε. ασχολείται σε βάθος με τις συνέπειες του πολυνομοσχεδίου και τη στρατηγική του Συλλόγου μας για την υπεράσπιση του δημοσίου συμφέροντος.
       
      Εμβαθύνει λοιπόν και συντάσσει προτάσεις προς ένα νέο, σύγχρονο, δίκαιο και απλό σύστημα απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων.
      Προφανώς, η διαδικασία απόκτησης άδειας ενεργειακού επιθεωρητή, με τον τρόπο που διενεργείται, δεν υπηρετεί την αρχή της αναλογικότητας, θέτει σε αμφισβήτηση την επιστημονική επάρκεια των συναδέλφων διπλωματούχων μηχανικών, δεν ομοιάζει με πετυχημένες διαδικασίες αναγνώρισης που λαμβάνουν υπόψη και την εμπειρία (λχ μητρώο μελετητών ή κατασκευαστών δημοσίων έργων) και συμπερασματικά αδικεί τις σπουδές διπλωματούχου μηχανικού οι οποίες πρακτικά ισοδυναμούν με τίτλο σπουδών ”MEng” (Master of Engineering) - ο οποίος δίνει τα απαραίτητα προσόντα στον Μηχανικό για την προσαρμογή του σε νέες συνθήκες, νέα κανονιστικά πλαίσια κτλ.
       
      Παρόλα αυτά, εν σχέσει με το πολυνομοσχέδιο το παραπάνω ζήτημα αποτελεί «δέντρο» στο «δάσος» των ενδεχόμενων προβλημάτων. Αποτελεί όμως και μια πρόκληση αναφοράς (και προβολής) της πάγιας θέσης μας απέναντι σε διαδικασίες που σε άλλα κράτη-μέλη της Ε.Ε. εφαρμόζονται για την μετεκπαίδευση μή-Μηχανικών.
       
      Δρούμε λοιπόν μέσω σοβαρής επιστημονικής τεκμηρίωσης και στεκόμαστε απέναντι σε όλους αυτούς που αμφισβητούν την επιστημονική επάρκεια των ελλήνων διπλωματούχων Μηχανικών και οραματίζονται κρατικούς παρεμβατισμούς και διαρκείς εξετάσεις προς επιβεβαίωση του αυτονόητου- ή προς δημιουργία νέας πελατείας στα συστήματα κατάρτισης-εξέτασης.
       
      Πηγή: http://spme.gr/
      Περισσότερα...

      25

    • lou

      Δημόσια διαβούλευση για το σχέδιο νόμου «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα – Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις» - Δήλωση Αναπληρωτή Υπουργού ΠΕΚΑ, Νίκου Ταγαρά
       
      Σχέδιο νόμου με τίτλο «Πράξεις εισφοράς σε γη και σε χρήμα – Ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις» θέτει σε δημόσια διαβούλευση ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΚΑ, Νίκος Ταγαράς. Με το νομοσχέδιο προτείνονται αναγκαίες τροποποιήσεις στην ισχύουσα νομοθεσία, σχετικά με:
       
      · τον τρόπο υπολογισμού της εισφοράς σε γη και χρήμα,
      · τον τρόπο καταβολής των εισφορών σε χρήμα,
      · την αντιμετώπιση της ιδιοκτησίας κατά τη σύνταξη πράξης εφαρμογής,
      · τη διαδικασία αναθεώρησης, τροποποίησης και έγκρισης ρυμοτομικών σχεδίων,
      · την τροποποίηση εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων μετά από άρση ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης ή δέσμευσης,
      · τη χρηματοδότηση και ειδική εισφορά εφαρμογής ρυμοτομικών σχεδίων κατά τα προβλεπόμενα στο άρθρο 33 του ν. 4067/2012.
       
      Το σχέδιο νόμου τίθεται σε σύντομη δημόσια διαβούλευση, προκειμένου να ολοκληρωθεί άμεσα η επεξεργασία των σχολίων και να ενσωματωθεί ως ξεχωριστό κεφάλαιο στο νομοσχέδιο για τη χωροταξική και πολεοδομική μεταρρύθμιση που αναμένεται να κατατεθεί και να συζητηθεί στη Βουλή εντός του Ιουνίου.
       
      Σχετικά με το θέμα ο Αναπληρωτής Υπουργός ΠΕΚΑ, Νίκος Ταγαράς, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
       
      «Η μεταρρύθμιση του πολεοδομικού δικαίου συνεχίζεται. Η κυβέρνηση έχει να επιδείξει έργο στον τομέα αυτό, το οποίο αντιλαμβάνονται στην καθημερινότητά τους οι πολίτες και ιδίως οι μηχανικοί. Προχωρούμε με σχέδιο και συνέπεια σε ένα ακόμη βήμα. Βελτιώνουμε τη νομοθεσία που αφορά τις πράξεις εφαρμογής και τις ρυμοτομικές απαλλοτριώσεις, δίνοντας πιο ευνοϊκούς όρους στους πολίτες, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα βιώσιμες πόλεις με κοινόχρηστους χώρους. Τους τελευταίους μήνες στο ΥΠΕΚΑ όλοι δουλέψαμε για να ολοκληρωθεί μία νομοθετική πρωτοβουλία που απλοποιεί τις διαδικασίες, επιταχύνει το έργο των υπηρεσιών, βοηθά τους πολίτες και τις επιχειρήσεις, προστατεύει το περιβάλλον. Ο συγκεκριμένος νόμος θα κατατεθεί πολύ σύντομα στη Βουλή.»
       
      Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή Υπουργό ΠΕΚΑ, Νίκο Ταγαρά, τα βασικά σημεία των αλλαγών είναι τα εξής:
       
      - Η νέα κλίμακα υπολογισμού της εισφοράς σε γη.
      - Η νέα ημερομηνία αναφοράς για τον έλεγχο των οικοπέδων και των εμβαδών.
      - Η αύξηση των δόσεων για την αποπληρωμή της εισφοράς σε χρήμα (αποπληρωμή σε 9 χρόνια).
      - Η δυνατότητα αξιοποίησης και μεταβίβασης των ακινήτων πριν την εξόφληση όλου του ποσού της εισφοράς.
      - Η διασύνδεση με το Κτηματολόγιο κατά τη σύνταξη της πράξης και όχι μεταγενέστερα.
      - Σε κάθε συμβολαιογραφική πράξη ακινήτου που οφείλει εισφορά σε χρήμα, επισυνάπτεται βεβαίωση του οικείου Δήμου, ότι έχει καταβληθεί τουλάχιστον το ποσόν των δόσεων, που αντιστοιχεί σε ποσοστό τριάντα τις εκατό (30%) των συνολικών υποχρεώσεων που αναλογούν στο μεταβιβαζόμενο ακίνητο.
      - Στα συμβολαιογραφικά έγγραφα μεταβίβασης επί ποινή ακυρότητας γίνεται ειδική μνεία για τους υπόχρεους οφειλέτες και το υπολειπόμενο ποσόν οφειλής εισφοράς σε χρήμα.
      - Η βελτίωση της διαδικασίας και του πλαισίου άρσης της απαλλοτρίωσης μετά την παρέλευση των προθεσμιών.
       
      Η δημόσια διαβούλευση διενεργείται στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΚΑ στον ιστοχώρο της Ανοιχτής Διακυβέρνησης: http://www.opengov.gr/minenv/?p=6237
       
      Πηγή:ΥΠΕΚΑ
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Μεταξύ αυτών το τουριστικό λιμάνι της Ζέας, την έκταση όπου βρίσκεται το χιονοδρομικό κέντρο του Παρνασσού, το Ξενία της Ακροναυπλίας, αλλά και άλλες πολύ μεγάλες εκτάσεις στην περιοχή Σάνη της Χαλκιδικής ακόμη και στο Σούνιο.
       
      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων η οποία, κατόπιν εισήγησης του υπουργού Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα αποφάσισε τη μεταβίβαση - με στόχο την αξιοποίηση ή την πώληση- συνολικά 55 ακινήτων σε ολόκληρη τη χώρα (για την ακρίβεια τα 54 είναι στην Ελλάδα και ένα στην Νέα Υόρκη).
       
      Δείτε την λίστα με τα 55 ακίνητα που περνούν στο ΤΑΙΠΕΔ: http://www.naftemporiki.gr/documents/816060/ta-55-akinita-tou-dimosiou-pou-pernoun-sto-taiped
       
      Πηγή: http://www.thepressproject.gr/article/63175
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      «Η αναπτυξιακή προοπτική και η ανταγωνιστική θέση του λιμανιού του Πειραιά θα ενισχυθεί, εάν η πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΠ διατηρηθεί από το Δημόσιο» τονίζει σε επιστολή του προς τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, ο νέος δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης, ζητώντας παράλληλα ισχυρή παρουσία του δήμου στη διοίκηση του Οργανισμού.
       
      «Η ολοκληρωμένη πρότασή μας, μας οδηγεί με ασφάλεια στη μεγιστοποίηση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων του λιμανιού και εκφράζει τη συντριπτική πλειοψηφία της κοινωνίας του Πειραιά και των παραγωγικών δυνάμεων της πόλης» τονίζει στην επιστολή του ο κ. Μώραλης και ζητάει την παρέμβαση του πρωθυπουργού προκειμένου να αρχίσει ένας ανοιχτός διάλογος με την τοπική κοινωνία με στόχο την αναθεώρηση και τον επανασχεδιασμό των επιλογών του ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΠ.
       
      Ο νέος δήμαρχος Πειραιά προσθέτει επίσης ότι θεμελιώδης φιλοσοφία για το πρόγραμμα του συνδυασμού του είναι η ανάπτυξη και το μέλλον του Πειραιά προκειμένου να καταστεί διεθνές ναυτιλιακό κέντρο και να διαμορφώσει τις προϋποθέσεις για τη διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας και της δημιουργίας νέων από τις νέες επιχειρήσεις που θα εγκατασταθούν στην περιοχή του λιμανιού.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%B7%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CE%BB%CE%B5%CE%B9%CE%BF%CF%88/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Στήνεται δίκτυο μεσιτών για τους ομογενείς. Στο στόχαστρο και η περιουσία, ύψους 14 δισ., των κοινωφελών ιδρυμάτων. Τα επόμενα 5 χρόνια περισσότερες από τις μισές πωλήσεις θα αφορούν ακίνητα με τιμή πώλησης χαμηλότερη της υποθήκης τους.
       
      Εξελιγμένες και πιστοποιημένες υπηρεσίες προς τους ομογενείς του εξωτερικού που διαθέτουν τεράστια ακίνητη περιουσία στη χώρα μας, προς τους οργανισμούς των εθνικών κληροδοτημάτων (με ακίνητη περιουσία που εκτιμάται σε περίπου 10 δισ. ευρώ) και τις σχολάζουσες κληρονομιές (αξίας περίπου 4 δισ. ευρώ) επιχειρεί να προσφέρει ένα νέο δίκτυο (cluster) μεσιτών.
       
      Το δίκτυο, που αναπτύσσεται υπό την αιγίδα της Μονάδας Καινοτομίας και Συνεργατικών Σχηματισμών του Ινστιτούτου Μικρών Επιχειρήσεων (ΙΜΕ) της ΓΣΕΒΕΕ, περιλαμβάνει μεσιτικά γραφεία από ολόκληρη την Ελλάδα, πιστοποιημένους εκτιμητές, αλλά και μηχανικούς κάθε ειδικότητας (σε συνεργασία με το γραφείο Σαμαράς και Συνεργάτες).
       
      Όπως εξήγησε χθες ο σύμβουλος ακινήτων Νίκος Μανομενίδης, που συντονίζει τη λειτουργία του cluster, στόχος είναι η παροχή υπηρεσιών που είναι πιστοποιημένες σε μια περίοδο όπου η αγορά ακινήτων απαιτεί μεγαλύτερη διαφάνεια και καλύτερη διαχείριση.
       
      Όπως υποστηρίζουν οι μεσίτες που συμμετέχουν στο δίκτυο, οι Έλληνες ομογενείς που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν από την πλευρά του πωλητή λόγω της φθίνουσας εγχώριας αγοράς ακινήτων, είτε από την πλευρά του επενδυτή λόγω των ευκαιριών που δημιουργούνται, έχουν συνηθίσει σε ένα άλλο μοντέλο παροχής υπηρεσιών από τα μεσιτικά γραφεία. Ειδικά τώρα που η διαχείριση ενός ακινήτου στην Ελλάδα, εξαιτίας φορολογικών και άλλων ρυθμίσεων (π.χ. ενεργειακό πιστοποιητικό) έχει γίνει πολύ δύσκολη, ειδικά για κάποιον που μένει χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά.
       
      Οι μεσίτες υποστηρίζουν πως τα επόμενα 5 χρόνια περισσότερες από τις μισές πωλήσεις θα αφορούν ακίνητα με τιμή πώλησης χαμηλότερη της υποθήκης τους. Αυτό σημαίνει ότι οι περισσότερες πωλήσεις ακινήτων θα γίνονται με την ενεργή εμπλοκή των τραπεζών, οι οποίες θα κρίνουν κάθε ρύθμιση και κάθε οριστική διευθέτηση ξεχωριστά για κάθε ιδιοκτήτη με βάση οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια, την ίδια στιγμή που κάποιες περιουσίες προστατεύονται και κάποιες δεν προστατεύονται από το κράτος.
       
      Στόχος του cluster είναι να παρέχει στους ιδιοκτήτες μια συντονισμένη, μιας στάσης και διαφανή υπηρεσία, να εκπαιδεύσει τους επαγγελματίες μεσίτες στα σύγχρονα εργαλεία και πρακτικές, να τυποποιήσει και να πιστοποιήσει την υπηρεσία και τους παρέχοντες αυτή, να συντονίζει τις διαδικασίες παροχής και να ελέγχει την έγκυρη υλοποίηση και την απόδοση.
       
      Εκτός από τους ομογενείς, η πρόσφατη νομοθεσία για τα εθνικά κληροδοτήματα και τις σχολάζουσες κληρονομιές ανοίγει την αγορά διαχείρισης ακινήτων και επιτρέπει την πρόσληψη επαγγελματιών διαχειριστών.
       
      Σήμερα, με βάση στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών, το σύνολο των κοινωφελών περιουσιών της χώρας ξεπερνά τις 15.000 και αποτελείται από περίπου 12.000 κληροδοτήματα και περίπου 3.000 σχολάζουσες κληρονομιές, ενώ κάθε χρόνο προστίθενται περίπου 70 νέες υποθέσεις. Σήμερα είναι άγνωστος ο τρόπος αξιοποίησης και η απόδοση των ακινήτων που ανήκουν στα συγκεκριμένα ιδρύματα.
       
      Οι εκπρόσωποι του δικτύου των μεσιτών υποστήριξαν χθες πως από μια έρευνα που έγινε τον Απρίλιο εντοπίστηκαν τα στοιχεία 285 μικρών και μεσαίων κληροδοτημάτων τα οποία χρησιμοποιήθηκαν για τη διενέργεια κάποιων πρώτων εκτιμήσεων. Προκύπτει πως το εύρος αξίας ανά φορέα κυμαίνεται μεταξύ 11.000 και 8.500.000 ευρώ. Η ετήσια απόδοση ακινήτων (ως μισθώματα επί της αξίας ακινήτων) υπολογίζεται στο 3% με εύρος από 0% (που σημαίνει πως τα ακίνητα είναι αναξιοποίητα) έως 16%.
       
      Με βάση τον νόμο 4182/2013 (κώδικας κοινωφελών περιουσιών, σχολαζουσών κληρονομιών και λοιπές διατάξεις), καθιερώνεται Μητρώο Κοινωφελών Περιουσιών και Σχολαζουσών Κληρονομιών, με σύγχρονες ψηφιακές τεχνολογίες.
       
      Παράλληλα οργανώνεται μητρώο προσώπων, φυσικών και νομικών, τα οποία θα έχουν την υποδομή και την τεχνογνωσία να ασκούν καθήκοντα εκκαθαριστών, εκτελεστών, διοικητών και διαχειριστών των κοινωφελών περιουσιών, καθώς και κηδεμόνων σχολαζουσών κληρονομιών. Επιπλέον, εισάγονται σύγχρονα εργαλεία χρηματοοικονομικής διαχείρισης των κοινωφελών περιουσιών, με στόχο τη μεγιστοποίηση όσο το δυνατόν περισσότερο της περιουσίας.
       
      Στην αγορά ακινήτων υποστηρίζουν πως το «Δίκτυο Συντονισμένης Διαχείρισης Απομακρυσμένων και Διάσπαρτων Ακινήτων», όπως ονομάζεται το cluster, θα επεκτείνει τις υπηρεσίες του και προς άλλους τομείς όπως οι τράπεζες. Οι τελευταίες διαθέτουν, επίσης, τεράστιο χαρτοφυλάκιο ακινήτων που είναι διάσπαρτο στην Ελλάδα και κάποια στιγμή θα χρειαστεί να το διαχειριστούν αποδοτικότερα, υποστηρίζουν.
       
      Χθες παρουσιάστηκαν και τεχνολογικές εφαρμογές μέσω Διαδικτύου που επιτρέπουν σε πελάτες και μεσίτες να διαχειρίζονται με εξαιρετικά διαφανή και αποτελεσματικό τρόπο τις πληροφορίες γύρω από ένα ακίνητο που βρίσκεται προς πώληση. Τέτοιες εφαρμογές λειτουργούν ήδη σε γειτονικές χώρες της Βαλκανικής από δίκτυα μεσιτών και σύντομα αναμένεται να λειτουργήσουν και στην Ελλάδα.
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1219581/big-business-me-akinhta-idrymaton-axias-15-dis.html
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Χρειάστηκε να περάσουν 5 μήνες, στους οποίους ουσιαστικά η εταιρεία Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση Α.Ε. είχε κηρύξει στάση πληρωμών, προκειμένου να εγκριθεί χθες ο προϋπολογισμός της. Το ερώτημα, βέβαια, είναι πόσες νέες συμβάσεις θα μπορέσει να υπογράψει η εταιρεία μέσα στο 2014 με τα 68 εκατ. ευρώ που εγκρίθηκαν χθες από το υπουργείο Οικονομικών. Και πώς ο περιορισμός των οικονομικών δυνατοτήτων της σε μια κρίσιμη για το έργο στιγμή θα επηρεάσει την πορεία της κτηματογράφησης.
       
      Οπως είχε αποκαλύψει η «Κ» στις 10 Μαΐου, η εταιρεία Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση Α.Ε. (ΕΚΧΑ) δεν είχε εγκεκριμένο προϋπολογισμό για το 2014, με αποτέλεσμα όχι μόνο να μην μπορεί να υπογράψει νέες συμβάσεις, αλλά ούτε να εξοφλεί τις υποχρεώσεις απέναντι στους μελετητές και να καλύπτει βασικές λειτουργικές ανάγκες της εταιρείας. Μάλιστα, η ηγεσία της ΕΚΧΑ βρισκόταν από τις αρχές του έτους σε σκληρές διαπραγματεύσεις με το υπουργείο Οικονομικών για την έγκριση του προϋπολογισμού της. Το πρόβλημα της στάσης πληρωμών επισήμαναν προχθές με κοινή ανακοίνωσή τους το Επαγγελματικό Σωματείο Τεχνικών Επιστημόνων Κτηματολογίου (ΕΣΤΕΚ) και ο Σύλλογος Δικηγόρων στο Κτηματολόγιο (ΣΥΔΙΚ), αφήνοντας παράλληλα να εννοηθεί ότι ενδεχομένως να υπήρχε κάποιο ζήτημα με τα αποθεματικά της εταιρείας (περίπου 240 εκατ. ευρώ, που προέρχονται από το «κτηματόσημο» και την έκδοση πιστοποιητικών από τα κτηματολογικά γραφεία).
       
      Συνάντηση
       
      Μετά τον θόρυβο που δημιουργήθηκε, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρας συναντήθηκε χθες με τον πρόεδρο της ΕΚΧΑ, Ηλία Λιακόπουλο και ενέκρινε τον προϋπολογισμό της εταιρείας για το 2014. «Τα χρήματα της ΕΚΧΑ Α.Ε. είναι απολύτως διασφαλισμένα σε λογαριασμούς της εταιρείας και έχουν εξασφαλιστεί και υψηλά επιτόκια», αναφέρει χθεσινή ανακοίνωση της εταιρείας. Επίσης, πηγές του υπουργείου Οικονομικών υποστήριξαν ότι το αποθεματικό της ΕΚΧΑ καταγράφεται κάθε χρόνο, οπότε δεν έχει βελτιώσει το πρωτογενές πλεόνασμα.
       
      Το ζητούμενο βέβαια είναι πόσες από τις υποχρεώσεις της θα μπορέσει να καλύψει η ΕΚΧΑ με τα 68 εκατ. ευρώ που της εγκρίθηκαν για το 2014 (όταν μόνο το λειτουργικό της κόστος είναι περίπου 450.000 ευρώ μηνιαίως). Σημειώνεται ότι απομένουν προς συμβασιοποίηση μελέτες από το πρόγραμμα κτηματογράφησης του 2008 (που είχαν «κολλήσει» δικαστικά), από τα δύο προγράμματα του 2011 (από το πρώτο πρόγραμμα, της κτηματογράφησης των 268 περιοχών έχει υπογραφεί μόλις μια σύμβαση για 22 περιοχές στην Αργολίδα και την Αρκαδία και από το δεύτερο πρόγραμμα των 11 νομών, έχει υπογραφεί μόνο η σύμβαση για τον νομό Κοζάνης). Ενώ εκκρεμεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών για τις 28 μελέτες που αφορούν στην κτηματογράφηση του υπολοίπου της χώρας και προκηρύχθηκαν το 2013 (προϋπ. 572 εκατ. ευρώ), όπως και η προκήρυξη διαγωνισμού για τους δασικούς χάρτες για το υπόλοιπο της χώρας (δεν έχει πραγματοποιηθεί). Ολα αυτά πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί έως το 2020, βάσει μνημονίου. Στελέχη της ΕΚΧΑ πάντως επισημαίνουν ότι το άνοιγμα των προσφορών στον τελευταίο διαγωνισμό θα γίνει μέσα στο επόμενο διάστημα.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/769572/article/oikonomia/epixeirhseis/egkri8hke-proupologismos-68-ekat-eyrw-gia-to-e8niko-kthmatologio-gia-to-2014
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην εταιρεία «Δ. Ι. Παπαντώνη» ανατέθηκε έπειτα από ομόφωνη απόφαση του διοικητικού συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, η εκπόνηση μελέτης με θέμα «Υπόγεια οδική διασύνδεση εμπορικού λιμένα (car terminal) με την πρώην περιοχή ΟΔΔΥ» μετά την ολοκλήρωση του σχετικού διαγωνισμού.
       
      Σύμφωνα με τον ΟΛΠ, πρόκειται για ένα σημαντικό έργο ενταγμένο στο επενδυτικό πρόγραμμα του Οργανισμού που διασυνδέει δύο χερσαίους λιμενικούς χώρους ιδιοκτησίας του, τον χώρο του car-terminal στο Ν. Ικόνιο με τον γειτονικό χώρο που βρίσκεται δεξιά του κεντρικού άξονα, που οδηγεί στη Λεωφόρο Σχιστού.
       
      Η διασύνδεση των δύο αυτών χώρων συνολικής έκτασης 250.000 τμ, δίνει τη δυνατότητα ανάπτυξης πολλαπλών δραστηριοτήτων logistics στους τομείς car-terminal και εμπορευματοκιβωτίων.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231324101
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δώδεκα ενεργειακές επενδύσεις ύψους 7 δισ. ευρώ εντάσσονται στη διαδικασία του νόμου για τις στρατηγικές επενδύσεις (fast track) με απόφαση της αρμόδιας Διυπουργικής Επιτροπής που συνεδρίασε σήμερα υπό τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος τόνισε σε δηλώσεις του ότι η σημερινή εξέλιξη υπογραμμίζει τη δυνατότητα της Ελλάδας να προσελκύει επενδύσεις.
       
      Τα έργα εντάσσονται στο fast track έπειτα από πρόταση του υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Γιάννη Μανιάτη, ο οποίος ανέφερε ότι τα έργα βρίσκονται ήδη στο στάδιο της υλοποίησης καθώς η προετοιμασία ξεκίνησε πριν δύο χρόνια, καθώς και ότι με την υλοποίησή τους δημιουργούνται 17.000 νέες θέσεις εργασίας.
       
      Πρόκειται για τα δώδεκα έργα που έχουν χαρακτηριστεί από την ΕΕ ως Ευρωπαϊκά Ενεργειακά Έργα Κοινού Ενδιαφέροντος- Projects of Common Interest (PCI’s) και αφορούν κυρίως ενεργειακές διασυνδέσεις με την περιοχή της Κασπίας και της Ανατολικής Μεσογείου (Κύπρος- Ισραήλ).
       
      Αναλυτικά, τα έργα είναι:
       
      Ηλεκτρική Ενέργεια
       
      - NSI East Electricity (Διασυνδέσεις ηλεκτρικής ενέργειας Βορρά- Νότου στην κεντροανατολική και νοτιανατολική Ευρώπη).
       
      1. Διασύνδεση Ισραήλ- Κύπρου- Ελλάδας μεταξύ Hadera (Ισραήλ) και περιοχής Αττικής, γνωστή ως Euro-Asia Interconnector.
       
      2. Διασύνδεση μεταξύ Maritsa East 1 (Bουλγαρία) και Νέα Σάντα (Eλλάδα).
       
      3. Υδροηλεκτρικό αντλησιοταμίευσης (hydro-pumped storage) στην Αμφιλοχία.
       
       
      Φυσικό Αέριο
       
      4. IGB: Διασυνδετήριος αγωγός Ελλάδας- Βουλγαρίας μεταξύ Κομοτηνής και Stara Zagora.
       
      5. Σταθμός μόνιμης ανάστροφης ροής στα ελληνο-βουλγαρικά σύνορα, μεταξύ Σιδηροκάστρου και Kula.
       
      6. Πλωτός σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη- INGS LNG Greece.
       
      7. Πλωτός σταθμός αποθήκευσης και επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου- Aegean LNG import terminal.
       
      8. Εγκατάσταση αποθήκευσης στην περιοχή της Καβάλας.
       
      9. Αγωγός ΤΑΡ.
       
      10. Αγωγός ITGI.
       
      11. Αγωγός από υπεράκτια περιοχή Κύπρου προς ελληνική ενδοχώρα, μέσω Κρήτης.
       
      12. Σταθμός συμπίεσης φυσικού αερίου στους Κήπους του Έβρου.
       
      Με την ένταξη των έργων στο fast track, τη διευκόλυνση και τον συντονισμό της διαδικασίας χορήγησης αδειών, θα αναλάβει στο εξής, ως αρμόδια εθνική Αρχή, η Γενική Γραμματεία Στρατηγικών & Ιδιωτικών Επενδύσεων του Υπουργείου Ανάπτυξης, με στόχο να διασφαλιστούν ταχείες και απλοποιημένες διαδικασίες χορήγησης αδειών και μείωση της γραφειοκρατίας.
       
      Στη σημερινή συνεδρίαση, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, αποφασίστηκε η έκδοση νέου Προεδρικού Διατάγματος για το εμπορικό κέντρο «The Mall» σύμφωνα με τις υποδείξεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο με απόφασή του έχει κρίνει παράνομη την άδεια του εμπορικού κέντρου (εκδόθηκε το 2003 με νόμο για την ολυμπιακή φιλοξενία) καθώς δεν είχε προηγηθεί μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CE%B4%CF%8E%CE%B4%CE%B5%CE%BA%CE%B1-%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%8D%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CF%8D%CF%88%CE%BF%CF%85/
      Περισσότερα...

      1

    • stedes

      Οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων και τακτοποιημένων ημιυπαίθριων χώρων δεν γλυτώνουν όπως ήταν αναμενόμενο δημοτικά τέλη και φόρους.
       
      Αυτό επιβεβαιώνει εγκύκλιος του υπουργείου ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ και ΚΛΙΜΑΤΙΚΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ.
       
      Σύμφωνα με την απόφαση τα αυθαίρετα που έχουν ενταχθεί στον Ν. 4014/2011 θα πρέπει να καταβάλλουν φόρο από την 21η Σεπτεμβρίου 2011 ενώ όσοι έχουν ενταχθεί στον νόμο 4178/2013 θα πρέπει να καταβάλλουν φόρους και τέλη από 8.8.2013 . Οι επιβολές των παραπάνω επιβαρύνσεων θα είναι αναδρομικές από τις εν λόγω ημερομηνίες ανάλογα την περίπτωση.
       
      Ειδικότερα οι αυθαίρετες κατασκευές και αυθαίρετες αλλαγές χρήσης προ της 28.07.2011 που έχουν υπαχθεί στην αναστολή επιβολής κυρώσεων των Ν. 4014/2011 και 4178/2013, δεν οφείλουν αναδρομικά φόρους και οποιασδήποτε μορφής πρόστιμα και τέλη (όπως ύδρευσης, καθαριότητας, αποχετευτικά τέλη, κ.λ.π.).
       
      Ως χρόνος λήξης της αναδρομικής απαλλαγής των αυθαιρέτων κατασκευών και αλλαγών χρήσης του ν. 4178/2013, είναι η ημερομηνία ισχύος του, δηλ. η 8.8.2013, ενώ για τις ολοκληρωμένες υπαγωγές αυθαιρέτων στο ν. 4014/2011, δηλαδή που έχει καταβληθεί το σύνολο του προστίμου, των σχεδίων και των δικαιολογητικών, ως χρόνος λήξης της αναδρομικής απαλλαγής είναι η ισχύς του ν. 4014/2011, δηλ. η 21.9.2011.
       
      Διαβάστε την απόφαση εδώ: http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/18891
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Μεγάλες αντροπές στον κλάδο των Logistics φέρνει το νομοσχέδιο που κατατέθηκε χθες στη Βουλή και το οποίο περιλαμβάνει ρυθμίσεις με σκοπό τον εκσυγχρονισμό του συστήματος μεταφορών και αποθήκευσης. Παράλληλα, γίνεται προσπάθεια άρσης των εμποδίων εισόδου και ενίσχυσης του ανταγωνισμού.
       
      Εξαιρετικά σημαντικό είναι το άρθρο που προβλέπειτη δημιουργία Επιχειρηματικών Πάρκων Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας. Τα πάρκα αυτά θα είναι ειδικά για logistics, θα εγκαθίστανται σε έκταση τουλάχιστον 500 στρεμμάτων και θα υπάγονται στις διαδικασίες fast track, λόγω της στρατηγικής τους σημασίας, ώστε να διευκολύνεται η προσέλκυση μεγάλων επενδυτών. Με το νόμο αυτό μπορούν να αναπτυχθούν Επιχειρηματικά Πάρκα Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας στην περιοχή του Θριασίου στην Αττική και στη Θεσσαλινή στο πρώην στρατοπέδο Γκόνου.
       
      Ανοίγει δηλαδή ο δρόμος για τη δημιουργία Εθνικού Επιχειρηματικού Πάρκου στο Θριάσιο όπου υπάρχει συνολική έκταση 2.200 στρεμμάτων. Μέχρι το τέλος του 2014 ο διαγωνισμός της ΓΑΙΑΟΣΕ και ΟΣΕ που εκτιμάται ότι μπορεί να κινήσει επενδύσεις άνω των 250 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη αποθηκών συνολικού εμβαδού 240.000 τ.μ. καθώς και για τον σιδηροδρομικό σταθμό διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων. Στην περιοχή περιλαμβάνεται:
       
      · Έκταση, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., εμβαδού 588 στρεμμάτων περίπου, με κατάλληλους όρους δόμησης για την κατασκευή αποθηκών και λοιπών συνοδευτικών εγκαταστάσεων (μεταποίησης, γραφείων κ.ά.) 235.000 τ.μ. περίπου (εμπορευματικό κέντρο).
       
      · Έκταση εμβαδού 1.450 περίπου στρεμμάτων, η οποία περιλαμβάνει συγκρότημα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (Εγκαταστάσεις Σταθμού Διαλογής και Μεταφόρτωσης φορτίων).
       
      · Δύο κτίρια συνολικού εμβαδού 56.000 τ.μ. σε έκταση 139.000 τ.μ. περίπου, τα οποία, σύμφωνα με τον ισχύοντα σχεδιασμό προορίζονται να μισθωθούν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. ως αποθηκευτικοί χώροι, μετά την ολοκλήρωση της (υπό εξέλιξη) διαδικασίας αποκρατικοποίησής της.
       
      · Έκταση 29 στρεμμάτων και κτιρίων 5.750 τ.μ. περίπου με χρήση αμαξοστασίου λεωφορείων, μισθωμένο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε.
       
      Αναφορικά με το νομοσχέδιο, όπως τονίζει το υπουργείο:
      - Αποσαφηνίζεται το πλαίσιο λειτουργίας για τις επιχειρήσεις που ανήκουν στον κλάδο των Logistics και ορίζονται οι επιχειρήσεις της εφοδιαστικής αλυσίδας (3PL – Third Party Logistics) για να ξεπεραστούν προβλήματα στην επαφή των επιχειρήσεων του κλάδου με το δημόσιο.
      - Επιτρέπεται η ελεύθερη άσκηση μιας ή περισσότερων δραστηριοτήτων logistics ταυτόχρονα (π.χ. κάποιος που διαχειρίζεται μια αποθήκη μπορεί να κάνει και μεταφορικό έργο) για να αντιμετωπιστούν διάφορα νομικά προβλήματα και για να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακος.
      - Επιταχύνεται η διαδικασία για την εγκατάσταση «Κέντρων αποθήκευσης και Διανομής» με κριτήριο την προστασία του περιβάλλοντος και με βάση τις αρχές της αυτοσυμμόρφωσης.
      - Εξισώνονται οι όροι δόμησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής με αυτούς που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτίρια και καταργείται ο διαχωρισμός βιομηχανικής και εμπορικής αποθήκης.
      - Εισάγεται το πλαίσιο για την αστική μεταφορά και τη διανομή εμπορευμάτων (Urban Logistics) για τη δημιουργία συγκεκριμένων χώρων στις πόλεις για τη στάθμευση των φορτηγών και την προσωρινή συγκέντρωση όλων των προϊόντων που πρόκειται να διανεμηθούν. Επίσης, προωθείται η πράσινη εφοδιαστική (Green Logistics) μέσω και της πρόβλεψης για καθιέρωση συστήματος καταγραφής αποτυπώματος άνθρακα για τις επιχειρήσεις αυτές.
      - Προωθείται η διαδικασία της τυποποίησης και προτυποποίησης στα ελληνικά Logistics από το Εθνικό Σύστημα Υποδομών Ποιότητας (ΕΣΥΠ) όπως π.χ. σε θέματα μοναδοποίησης φορτίων (unit loads), σήμανσης φορτίων, ανταλλαγής πληροφοριών, διαστάσεων μεταφορικών μέσων κλπ. Αυτό είναι απαραίτητο για λόγους ελέγχων στη λειτουργία των επιχειρήσεων αλλά και διασφάλισης της ποιότητας.
      - Καταργείται η απαίτηση για πινακίδες όλων των ανυψωτικών μηχανημάτων (περονοφόρα) που κυκλοφορούν σε κλειστούς χώρους.
      - Δημιουργείται σταθερή μονάδα στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτυών για την προώθηση των θεμάτων Εφοδιαστικής, με τη μορφή άμισθου Συμβουλίου και τη συμμετοχή φορέων του κλάδου.
       
      Νέος τρόπος αδειοδότησης
       
      Πολύ σημαντική είναι η πρόβλεψη για το νέο τρόπο αδειοδότησης των Κέντρων Αποθήκευσης και Διανομής η οποία θα γίνεται με βάση την περιβαλλοντική κατάταξη των Κέντρων αυτών ενώ αποσυνδέεται η αδειοδότησή τους από την εγκατάσταση σε αυτά ή μη μηχανολογικού εξοπλισμού, αίροντας τη μέχρι σήμερα διάκριση σε ό,τι αφορά την αδειοδότηση των σχετικών εγκαταστάσεων μεταξύ εμπορικών και βιομηχανικών αποθηκών. Ειδικότερα, τα Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής, τα οποία δεν εμπίπτουν στην κατηγορία Α με βάση την περιβαλλοντική τους κατάταξη, κατατάσσονται δηλαδή στην κατηγορία Β΄ ή δεν κατατάσσονται λόγω της ιδιαίτερα μικρής όχλησης για το περιβάλλον, θα αδειοδοτούνται με μόνη την υποβολή υπεύθυνης δήλωσης για την τήρηση της κείμενης νομοθεσίας και την υποβολή λοιπών δικαιολογητικών που θα καθορισθούν με την έκδοση υπουργικής αποφάσεως. Για τις λοιπές εγκαταστάσεις που εμπίπτουν στις υποκατηγορίες Α2 ή Α1 ακολουθείται ένα σταδιακά διαβαθμούμενο σύστημα αδειοδότησης, σημαντικά απλοποιημένο σε σχέση με τα μέχρι σήμερα ισχύοντα, ενώ τα Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής, τα οποία εγκαθίστανται εντός ΒΙΠΕ, ΒΕΠΕ και Επιχειρηματικών Πάρκων απαλλάσσονται από την αδειοδότηση του προτεινόμενου άρθρου. Οι προτεινόμενες ρυθμίσεις εναρμονίζονται με τις αρχές που έχουν τεθεί για την απλούστευση της αδειοδότησης για την άσκηση οικονομικής δραστηριότητας του νόμου 4262/2014 (Α΄114).
       
      Πέραν των περιοχών αυτών, τα Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής δύνανται, σύμφωνα με το προτεινόμενο Άρθρο 9, να εγκαθίστανται σε περιοχές εντός και εκτός εγκεκριμένου σχεδίου πόλεως, κατά τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας, ενώ οι όροι δόμησης για τα Κέντρα αυτά εξομοιώνονται με τους όρους δόμησης που ισχύουν για τα βιομηχανικά κτίρια. Τούτο είναι ιδιαίτερα σημαντικό ιδίως για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εφοδιαστική σε σχέση με τις επιχειρήσεις του εξωτερικού, όπου διαπιστώνεται ότι οι δυνατότητες δόμησης ιδίως καθ’ ύψος εξυπηρετούν την αποδοτικότητα των εγκαταστάσεων μέσω της χρήσης αυτοματισμών.
       
      Τέλος, με το προτεινόμενο Άρθρο 10, επιβάλλεται η υποχρέωση κατασκευής των απαραίτητων κυκλοφοριακών συνδέσεων για τα Κέντρα Αποθήκευσης και Διανομής, ενώ με το Άρθρο 11 ορίζεται ότι εντός του Κέντρου δύνανται να εγκαθίστανται και να λειτουργούν και εγκαταστάσεις αντλιών υγρών καυσίμων και LPG, πλυντήρια, λιπαντήρια και συνεργεία επισκευής του στόλου των οχημάτων και λοιπές εγκαταστάσεις απαραίτητες για τη δραστηριότητα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εφοδιαστική.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα, ο κλάδος της εφοδιαστικής υπολογίζεται περίπου στο 10% του ΑΕΠ, ενώ υπάρχουν πολλές δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης του κλάδου καθώς δεν έχει αξιοποιηθεί πλήρως η δυναμική της χώρας, λόγω της γεωγραφικής της θέσης (η μικρότερη απόσταση μεταξύ της Ευρώπης και της διώρυγας του Σουέζ).
       
      Σύμφωνα με την Παγκόσμια Τράπεζα, η αποτελεσματικότητα και η ανταγωνιστικότητα του δικτύου των Ελληνικών Logistics είναι χαμηλότερη από τις γειτονικές της χώρες (Θέση 71 όταν η Τουρκία είναι στη θέση 29 και η Ρουμανία στη θέση 50 – Logistics Performance Index ranking 2012). Τα προβλήματα επιδεινώθηκαν από την οικονομική κρίση που διέρχεται η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Από την άλλη πλευρά, οι δυνατότητες της χώρας έχουν αυξηθεί ιδιαίτερα λόγω της εντυπωσιακής ανάπτυξης του λιμένος του Πειραιά και του διερχόμενου φορτίου, ενώ και προοπτικές των υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας (added – value services) είναι πολύ μεγάλες. Οι υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας αποτελούν την κρίσιμη παράμετρο για την αύξηση της εθνικής οικονομίας σε χώρες με ιδιαίτερα ανεπτυγμένη εφοδιαστική.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Nomos_-_anatropi_sta_logistics_me_to_blemma_sto_Thriasio/#.U4wVgPl_tc8
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Μαλιακός κόλπος σταδιακά μετατρέπεται σε ένα ασφαλή αυτοκινητόδρομο. Το τελευταίο τμήμα του, αυτό που ξεκινάει από την παράκαμψη Στυλίδας και καταλήγει στις Ράχες είναι πραγματικά ένα μεγάλο τεχνικό έργο. Η κατασκευή του βρίσκεται σε πολύ προχωρημένο στάδιο και η ολοκλήρωση των έργων τοποθετείται σε περίπου 12 μήνες, τον Ιούνιο τυ 2015. Σε κατασκευή είναι επίσης και η παράκαμψη Λαμίας που αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2014.
       
      Πρόκειται για ένα έργο με πολλές σήραγγες και γέφυρες το οποίο με την ολοκλήρωση του θα κάνει πιο ασφαλή τα ταξίδια μας. Αναλυτικά το έργο περιλαμβάνει την παράκαμψη Στυλίδας και Καραβόμυλου και θα καταλήγει στις Ράχες Φθιώτιδας. Το συνολικό μήκος είναι 19,3χλμ. Ο προϋπολογισμός του έργου που ξεκίνησε κατασκευάζεται από το 2007 είναι 200εκατομυρια ευρώ. Το έργο σταμάτησε για 3 χρόνια και τα έργα ξεκίνησαν και πάλι στα τέλη του 2012.
       
      Το έργο περιλαμβάνει:
       
      - Τρεις σήραγγες διπλού κλάδου συνολικού μήκους 3,4 χλμ.
      - Τέσσερις κοιλαδογέφυρες, τρεις διπλού κλάδου και μία μονού, συνολικού μήκους 1,8 χλμ.
      - 1 γέφυρα (ρέματος Βελλιά)
      - 3 άνω διαβάσεις και 11 κάτω διαβάσεις
      - 3 ανισόπεδοι κόμβοι: Αγίας Μαρίνας Στυλίδας, Στυλίδας- Καραβόμυλου και Καραβόμυλου - Αχινού.
       
      Ήδη ένα τμήμα του έργου είναι αρκετά προχωρημένο και όποιος κάνει τη διαδρομή μπορεί να διακρίνει τα έργα που είναι σε εξέλιξη. Μετά το πέρας των εργασιών μαζί και με το εναπομείναν τμήμα των 25χλμ στα Τέμπη και τον Πλαταμώνα θα ολοκληρωθεί πλήρως ο αυτοκινητόδρομος που ενώνει τις 2 μεγαλύτερες πόλεις της χωρας, Αθήνα και Θεσσαλονίκη ύστερα από έργα εκσυγχρονισμού που θα έχουν διαρκέσει 30 χρόνια.
       
      Τα πρώτα έργα ξεκίνησαν το 1985 και τα πρώτα τμήματα δόθηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Αναφορικά με τα έργα του Μαλιακού Κόλπου έμειναν τελευταία καθώς μέχρι και το 2001 υπήρχε η σκέψη της περίφημης υποθαλάσσιας ζεύξης των 2 άκρων του Μαλιακού που θα "εξοικονομούσαν" περίπου 60 χιλιόμετρα δρόμου και περισσότερα από 40 λεπτά οδήγησης στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Τελικά λόγω αντιδράσεων της τοπικής οικονομίας αποσφασίστηκε η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ με την υπάρχουσα χάραξη. Τον Σεπτέμβριο του 2007 δόθηκαν στην κυκλοφορία περίπου 37 από τα 74 φονικά χιλιόμετρα του Μαλιακού.
       
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/kedriki-odos-e65/item/25260-%CF%83%CF%84%CF%85%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B1-%CF%81%CE%AC%CF%87%CE%B5%CF%82-%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CE%B3%CE%AC%CE%BB%CE%BF-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%B7%CF%81%CF%8E%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CE%BD-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B1-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Μέσω του ΠΔΕ για το 2014 επιχειρεί το ΥΠΕΚΑ να ξεμπλοκάρει τις πληρωμές για το πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ΄ Οίκον».
       
      Χθες οι υπουργοί Περιβάλλοντος, Γ. Μανιάτης και Ανάπτυξης, Κ. Χατζηδάκης, υπέγραψαν απόφαση για τη χρηματοδότηση του προγράμματος ώστε να καλυφθούν όλες οι υφιστάμενες ανάγκες και να καταστεί δυνατή μέσα στις επόμενες μέρες η πληρωμή από τις συνεργαζόμενες Τράπεζες των αιτήσεων που έχουν υπαχθεί στο πρόγραμμα, για εργασίες ενεργειακής αναβάθμισης που έχουν ολοκληρωθεί. Μέχρι σήμερα έχουν υπαχθεί στο Πρόγραμμα πάνω από 47.000 αιτήσεις, συνολικού επιλέξιμου προϋπολογισμού 490 εκ. ευρώ, έχουν υπογραφεί περίπου 42.000 συμβάσεις δανείων και έχουν ολοκληρωθεί περίπου 30.000 έργα επιλέξιμου προϋπολογισμού 310 εκ. ευρώ.
       
      Τα δύο Υπουργεία, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, μεριμνούν για την ομαλή μετάβαση στη νέα προγραμματική περίοδο και τη συνέχιση της επιτυχούς υλοποίησης του Προγράμματος. Για το σκοπό αυτό έχει ήδη υπάρξει κατ' αρχήν συνεννόηση με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία πρόκειται σύντομα να οριστικοποιηθεί, για προχρηματοδότηση της ενεργειακής αναβάθμισης κατοικιών από τον κρατικό προϋπολογισμό και στη συνέχεια είσπραξη των ενισχύσεων από τα κονδύλια του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Xemplokaroun_oi_pliromes_sto_%C2%ABExoikonomisi_kat_Oikon%C2%BB/#.U4wU5fl_tc8
      Περισσότερα...

      8

    • OTTO_engine

      Απεριόριστες δόσεις με ένα «εύλογο ποσό» έναντι της οφειλής τους θα μπορούν να πληρώνουν όσοι χρωστούν άνω των 5.000 ευρώ ή και μικρότερα ποσά στα ασφαλιστικά Ταμεία και αποδεδειγμένα βρίσκονται σε αδυναμία να ανταποκριθούν στην καταβολή των υψηλότερων ποσών που προβλέπουν οι ισχύουσες ρυθμίσεις.
       
      Όπως αναφέρει το δημοσίευμα της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος», οι οφειλέτες που θα ανταποκριθούν σε αυτήν την άτυπη τακτοποίηση θα μείνουν «ζωντανοί» και δίνοντας ένα ποσό «έναντι» κάθε μήνα, σε συνάρτηση με το ύψος της οφειλής τους, θα βγουν από το «στόχαστρο» των αναγκαστικών μέτρων και από τη λίστα των κατασχέσεων, ενώ δεν θα τους χορηγείται ασφαλιστική ενημερότητα από τη στιγμή που δεν εντάσσονται και σε ρύθμιση.
       
      Το νέο μοντέλο τακτοποίησης χρεών θα περιγράφεται στην επικαιροποίηση των οδηγιών που ετοιμάζει και πρόκειται να εκδώσει σε λίγες ημέρες το Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ), εφαρμόζοντας την τακτική «μαστίγιο και καρότο» για να γεμίσουν τα Ταμεία με τρεις παραμέτρους:
       
      • Περιθώριο διευκολύνσεων για τακτοποίηση χρεών εκτός ρυθμίσεων, σε πολλές τακτικές μηνιαίες καταβολές με ένα εύλογο ποσό που θα είναι συνάρτηση του ύψους της συνολικής οφειλής αλλά και της εν γένει συνέπειας του οφειλέτη.
       
      Για παράδειγμα, σε οφειλή 20.000 ευρώ, ένα εύλογο μηνιαίο ποσό μπορεί να είναι ακόμη και τα 150 ή 200 ευρώ το μήνα πέραν των τρεχουσών εισφορών, αντί των 650 ευρώ, περίπου, που είναι η μηνιαία δόση μαζί με το επιτόκιο υπερημερίας σε μια ρύθμιση 36 (τώρα) δόσεων.
       
      Για μικροοφειλέτες έως 5.000 ευρώ ή και για ποσά έως 10.000 ευρώ, οι δόσεις μπορεί να είναι και «όσο - όσο» δηλαδή ακόμη και των 50 ή 100 ευρώ, εφόσον όμως αποδεδειγμένα αδυνατούν να πληρώνουν μεγάλα ποσά και ως εκ τούτου, δεν μπορούν να ανταποκριθούν σε καμία ρύθμιση.
       
      Το εύλογο ποσό, ωστόσο, θα καθορίζεται, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΚΕΑΟ, από το ύψος της συνολικής οφειλής και σε συνεννόηση του οφειλέτη με τους διευθυντές του κέντρου είσπραξης.
       
      Αν κάποιος, λοιπόν, μπει σε αυτό το πλαίσιο τακτοποίησης των χρεών του μπορεί τον ένα μήνα να δίνει 100 ευρώ, τον άλλο 200 ευρώ, το επόμενο πάλι 100 κ.ο.κ. και θα αντιμετωπίζεται με επιείκεια.
       
      Βασική προϋπόθεση, όμως, είναι να πληρώνει ταυτόχρονα και τις τρέχουσες εισφορές.
       
      Για όσο διάστημα είναι σε αυτόν τον άτυπο διακανονισμό δεν θα έχει ασφαλιστική ενημερότητα, αλλά εξασφαλίζει το πάγωμα των αναγκαστικών μέτρων.
       
      Το όριο, δε, της οφειλής που θα μπορεί να γίνει αυτή η τακτοποίηση θα εξετάζεται κατά περίπτωση και σε συνδυασμό με τη συνολική οικονομική επιφάνεια του οφειλέτη.
       
      Αυτό σημαίνει ότι θα καλύπτει την πλειονότητα των οφειλετών που είναι εκτός ρυθμίσεων και το 75% σχεδόν χρωστά ποσά της τάξης των 15.000 έως 40.000 ευρώ.
       
      • Όσοι αποδεδειγμένα είναι σε καλύτερη θέση και παρά ταύτα δεν πληρώνουν παλιά και νέα χρέη στα Ταμεία, δεν θα τύχουν της ίδιας μεταχείρισης.
       
      Η λύση για αυτούς θα είναι να ενταχθούν σε ρύθμιση, διαφορετικά μπαίνουν στη λίστα των οφειλετών που θα βρεθούν κάποια στιγμή αντιμέτωποι με κατασχέσεις.
       
      Και εδώ, πάντως, εξετάζεται να υπάρξει μια σχετική ελαστικότητα, με τις κατασχέσεις ακινήτων να περνούν σε δεύτερη μοίρα και κατά προτεραιότητα να αναζητούνται μετρητά είτε είναι σε τραπεζικούς λογαριασμούς είτε προέρχονται από την είσπραξη άλλων αμοιβών, όπως ενοικίων, επιστροφών φόρου, ΦΠΑ κ.λ.π.
       
      • Στις πολύ μεγάλες οφειλές (άνω των 300.000 ευρώ) και όταν αυτές προέρχονται από πρόσωπα που είναι κατά σύστημα ασυνεπείς στις υποχρεώσεις τους, θα εφαρμοστεί πλήρως το επιχειρησιακό σχέδιο του ΚΕΑΟ, με κατασχέσεις και ακίνητης περιουσίας εφόσον δεν ανταποκριθούν σε ρύθμιση.
       
      Πηγή: Ελεύθερος Τύπος - http://www.real.gr/DefaultArthro.aspx?page=arthro&id=327838&catID=2
      Περισσότερα...

      34

    • Engineer

      Η υπηρεσία Street View η οποία επιτρέπει στους χρήστες να πλοηγηθούν στους δρόμους μιας πόλης με βάση πανοραμικές φωτογραφίες 360 μοιρών, είναι έτοιμη να συμπεριλάβει και την Ελλάδα σύμφωνα με πρόσκληση που λάβαμε πριν λίγα λεπτά από τη Google.
       
      Η παρουσία του Street View στη χώρα μας έχει περάσει από χίλια κύματα, αρχής γενομένης από τον Απρίλιο του 2009 όταν και εντοπίστηκαν στους δρόμους της Αθήνας τα πρώτα ειδικά αυτοκίνητηα της Google, που αναλαμβάνουν τη φωτογράφηση των δρόμων. Ένα μήνα μετά, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έβαζε πάγο στα σχέδια της Google γνωστοποιώντας ότι δεν έδινε την απαραίτητη άδεια μέχρι η εταιρεία να προσκομίσει συμπληρωματικά στοιχεία ώστε να κριθεί από την Αρχή η νομιμότητα της επεξεργασίας προσωπικών δεδομένων των προσώπων που απεικονίζονται μέσα από την υπηρεσία.
       
      Δύο χρόνια μετά μαθαίναμε ότι τα αυτοκίνητα της Google θα έκαναν και πάλι την εμφάνιση τους στους ελληνικούς δρόμους, αυτή τη φορά για τη συλλογή πληροφοριών για λογαριασμό όμως της υπηρεσίας Google Maps, χωρίς αυτές οι πληροφορίες να δημοσιευθούν στο Internet.
       
      Το πεδίο άρχισε να ξεκαθαρίζει τέσσερα χρόνια μετά και συγκεκριμένα το Νοέμβριο του 2013 όταν και η αρχή προστασίας δεδομένων πήρε τα απαραίτητα στοιχεία από τη Google και ήρε τις ενστάσεις της, δίνοντας το πράσινο φως για το λανσάρισμα της υπηρεσίας. Σύμφωνα με την απόφαση, δεδομένα που αφορούν πρόσωπα και πινακίδες αυτοκινήτων θα θολώνονται αυτόματα ενώ θα υπάρχει εργαλείο με το οποίο θα μπορεί να ζητηθεί η θόλωση δεδομένων σε περίπτωση που αυτά δεν έχουν ήδη θολωθεί συμπεριλαμβανομένων και της πρόσοψης οικιών.
       
      Περισσότερες πληροφορίες όπως τις πόλεις οι οποίες θα υποστηρίζονται κατά το λανσάρισμα της υπηρεσίας θα γίνουν γνωστές κατά την επίσημη παρουσίαση της Google η οποία είναι προγραμματισμένη για τις 5 Ιουνίου, με το Insomnia να βρίσκετε εκεί για να σας μεταφέρει όλες τις εξελίξεις.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/google/earth/%CF%84%CE%BF-google-street-view-%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CF%83%CE%AC%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84-r6774
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο συνολικό μήκος των 196 χλμ. της Ιόνιας Οδού, περιλαμβάνονται και τα υπό κατασκευή τμήματα ή ολοκληρωθέντα σαν δημόσια έργα, δηλαδή οι παρακάμψεις Αγρινίου και της Άρτας-Φιλιππιάδας που ο ανάδοχος για τον ανισόπεδο κόμβο Πέτα ξεκινά εργασίες.
       
      Στο βόρειο τμήμα του έργου και συγκεκριμένα στην Ήπειρο και το Ιωαννίνων πριν τη διακοπή είχε γίνει η διάνοιξη της σήραγγας Αμπελιάς, έχουμε το εργοτάξιο στην περιοχή της Μυροδάφνης. Στο νομό Άρτας έχουμε ακόμα ένα εργοτάξιο που πλέον διατηρεί καλούς ρυθμούς κατασκευής. Να θυμίσουμε πως ένα τμήμα 17 χιλιομέτρων που παρακάμπτει Άρτα και Φιλλιπιάδα έχει ολοκληρωθεί καθώς κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο.
       
      Πάντως με το καλοκαίρι μπροστά το στοίχημα για τα εργοτάξια είναι το έργο να τρέξει όσο πιο γρήγορα γίνεται. Ο χρόνος κυλά αμείλικτα και το τέλος του 2015 όπου θα έχουμε το τέλος της χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ είναι -σε χρόνους κατασκευαστικούς- ένα μικρό διάστημα.
       
      Δεν είναι καθόλου απίθανο λοιπόν η κατασκευαστική κοινοπραξία να ενδυναμώσει με περισσότερο κόσμο και μηχανήματα τα έργα για να μην υπάρξουν ανεπιθύμητες καθυστερήσεις που με την σειρά τους θα φέρουν προβλήματα.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/uperastikoi/ionia-odos/item/25210-%CE%B9%CF%8C%CE%BD%CE%B9%CE%B1-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CE%B2%CF%8C%CF%81%CE%B5%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%BC%CE%AE%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%BA%CE%BB%CE%AE%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%BF%CF%85
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μετά από καθυστερήσεις, υποθέσεις διαφθοράς και σωρεία εργατικών ατυχημάτων που κόστισαν ζωές, τα ποδοσφαιρικά γήπεδα του Παγκοσμίου Κυπέλλου 2014 της Βραζιλίας είναι έτοιμα να υποδεχθούν την διοργάνωση. Σχεδόν...
       
      Ας δούμε μερικές εικόνες από αυτά:
       
      1. Itaipava Arena Pernambuco (Recife) : 46,000 capacity
       

       

       
       
      2. Arena da Amazônia – Manaus: 44,000 capacity
       

       

       
       
      3. Arena Pantanal (Cuiaba): 43,000 capacity
       

       

       
       
      4. Arena das Dunas (Natal): 43,000 capacity
       

       

       
       
      5. Estádio do Maracanã (Rio de Janeiro): 78,838 capacity
       

       

       
       
      6. Arena de Itaquera (Sao Paulo) : 68,000 capacity
       

       

       
      7. Estadio Mineirao (Belo Horizonte) : 64,000 capacity
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/Novo_mineir%C3%A3o_a%C3%A9rea-1024x682.jpg
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/estadio_2.jpg
       
       
      8. Arena da Baixada (Curitiba): 41, 456 capacity
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/23a-1024x465.jpg
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/628x471.jpg
       
       
      9. Estadio Nacional de Brasilia (Brasilia): 70,064 capacity
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/249142_439745372787743_1277622070_n.jpg
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/c-dep-estadio-nacional-brasilia-amp-1.jpg
       
       
      10. Arena Castelao (Fortaleza): 67,037 capacity
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/1211_fortaleza_aerea_arena_9846-1024x682.jpg
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/1207_fortaleza_arena_015_0.jpg
       
       
      11. Arena Fonte Nova – Salvador: 55,000 capacity
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/Arena_Fonte_Nova_External_View-1024x682.jpg
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/fonte02.jpg
       
       
      12. Estadio Jose Pinheiro Borda (Porto Alegre) : est 50,287 capacity
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/10843929624_cd1eb2f2ee_h-1024x768.jpg
       
      http://www.boredbuilder.com/wp-content/uploads/2014/05/10770339924_0020e3514e_k-1024x576.jpg
       
       
      Πηγή: http://www.boredbuilder.com/mega-structures/photos-building-brazils-fifa-world-cup-2014-stadiums-ready-for-goals-almost/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μπορεί η στάθμη των υδάτων στις πληγείσες από τις πρωτοφανείς πλημμύρες χώρες των Βαλκανίων να υποχωρεί, εντούτοις αυτό δεν μπορεί να σημάνει ακόμη τη λήξη του συναγερμού.
       
      Η πρωτοφανής καταστροφή, επανέφερε στο προσκήνιο, ειδικά στη Βοσνία Ερζεγοβίνη, έναν τεράστιο κίνδυνο: τα ορμητικά νερά φαίνεται πως παρέσυραν εκατοντάδες νάρκες.
       
      Κατά τη διάρκεια του πολέμου στη Βοσνία τη δεκαετία του 1990 είχαν εγκατασταθεί εκατοντάδες χιλιάδες νάρκες. Στη συνέχεια εντοπίστηκαν, ωστόσο τώρα, μετά τις πλημμύρες, πρέπει να τοποθετηθούν νέες προειδοποιητικές πινακίδες.
       
      Πόσες νάρκες όμως υπάρχουν σήμερα στη Βοσνία Ερζεγοβίνη; Ποιες είναι οι εκτιμήσεις; Όπως εξηγεί ο ειδικός Τόμας Κιουχενμάιστερ, πρώην επικεφαλής του γερμανικού παραρτήματος της Διεθνούς Εκστρατείας για την απαγόρευση των ναρκών: «Δεν το γνωρίζουμε ακριβώς. Ωστόσο αυτό που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα είναι ότι η επικίνδυνη ζώνη έχει μια έκταση 1.300 τ.χλμ. Αυτό αφορά περίπου μισό εκατομμύριο ανθρώπους».
       
      Σπιθαμή προς σπιθαμή…
       
       
      Σύμφωνα με τον ειδικό, εδώ και χρόνια πραγματοποιούνταν ευρείας κλίμακας έρευνες στη Βοσνία για τον εντοπισμό των ναρκοπεδίων. Στην προσπάθεια αυτή συμμετείχαν και στρατιώτες οι οποίοι είχαν αναλάβει την εποχή του πολέμου την τοποθέτηση των ναρκών. Έτσι αποκλείστηκαν οι ζώνες υψηλού κινδύνου και στη συνέχεια ξεκίνησε το έργο της αποναρκοθέτησης. Το έργο αυτό όμως δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί. Πολλές περιοχές παραμένουν αποκλεισμένες.
       
      Ποιος όμως είναι σήμερα ο καλύτερος τρόπος εντοπισμού ναρκών; «Η πιο αξιόπιστη αναζήτηση εξακολουθεί να είναι εκείνη με τα απλά χέρια. Συχνά οι νάρκες αποτελούνται από πλαστικό με συνέπεια οι ανιχνευτές μετάλλου να μην βοηθούν καθόλου. Εάν θέλει κανείς να βρει μια νάρκη, θα πρέπει πραγματικά να ψάξει στο έδαφος σπιθαμή προς σπιθαμή».
       
      Το παράδειγμα της Μοζαμβίκης
       
      Το πρόβλημα στη Βοσνία σήμερα είναι ότι τα ορμητικά νερά των πρόσφατων πλημμυρών παρέσυραν εκατοντάδες νάρκες. Δεδομένου μάλιστα ότι οι περισσότερες από τις νάρκες αυτές είναι πλαστικές, είναι πολύ πιθανό πολλές από αυτές να έχουν παρασυρθεί χιλιόμετρα μακριά από εκεί που βρίσκονταν μέχρι πρότινος, όπως λέει ο ειδικός.
       
      «Θυμάμαι τις πρωτοφανείς πλημμύρες στη Μοζαμβίκη. Και εκεί είχαν παρασυρθεί νάρκες που δεν είχαν προηγουμένως εξουδετερωθεί με αποτέλεσμα να εμφανιστούν ξαφνικά σε περιοχές που δεν ανήκαν στις ζώνες υψηλού κινδύνου και όπου οι κάτοικοι ήταν τελείως απροετοίμαστοι. Αυτό είχε δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και δυστυχώς θλιβερά ατυχήματα με νεκρούς και τραυματίες».
       

       
      Όπως σημειώνει ο Τόμας Κιουχενμάιστερ, αυτό που προέχει τώρα είναι να εντοπιστούν οι νάρκες και να ενημερωθούν άμεσα οι κάτοικοι των εν λόγω περιοχών.
       
      Judith Hartl / Κώστας Συμεωνίδης
       
      Υπεύθ. Σύνταξης: Ειρήνη Αναστασοπούλου
       
      Πηγή: http://www.dw.de/%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CE%BC%CE%BC%CF%8D%CF%81%CE%B5%CF%82-%CE%BF%CE%B9-%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%BA%CE%B5%CF%82/a-17651422
      Περισσότερα...

      0

    • Giorgos1987

      Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών – Πανελλήνια Ένωση Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ) καλεί όλους τους συναδέλφους σε αποχή από τις εξετάσεις ανάδειξης Ενεργειακών Επιθεωρητών, που αναμένεται να ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες.


       


      Συνάδελφοι,


       


      Το θέμα των εξετάσεων για την απόκτηση άδειας ενεργειακού επιθεωρητού έχει πάρα πολλά προβλήματα σε πολλά επίπεδα:


      Η όλη διαδικασία βαπτίστηκε ως "επιθεώρηση κτιρίου" ενώ στην πραγματικότητα είναι μία απλή πιστοποίηση κτιρίου, η οποία περιλαμβάνει απλές εργασίες αποτύπωσης και εισαγωγής τεχνικών στοιχείων μίας οικοδομής (κέλυφος, εγκαταστάσεις θέρμανσης, ψύξης, ζεστού νερού και φωτισμού) σε ένα υπολογιστικό πρόγραμμα!
      Αντί για ένα εγχειρίδιο χρήσης ενός απλού υπολογιστικού προγράμματος, διαμορφώθηκαν πέντε τεχνικές οδηγίες οι οποίες χάνονται στη λεπτομέρεια, χωρίς παράλληλα να υπολογίζουν το κύριο: τη συμβολή του ηλιασμού στην εξοικονόμηση θερμικής ενέργειας. Παράλληλα, με τον ΚΕΝΑΚ και τις "Τεχνικές Οδηγίες" του ΤΕΕ, διαμορφώθηκε ένα άκαμπτο σύστημα το οποίο υποχρεώνει τον μελετητή να θερμομονώνει μέχρι και τα σκαλοπάτια του κλιμακοστασίου! Οι "τεχνικές οδηγίες" αυτές παραβιάζουν όλες τις βασικές αρχές σκέψης και δράσης του μηχανικού: δηλαδή τις αρχές της απλότητας, της σαφήνειας, της ασφάλειας και της οικονομίας.
      Σαν να μην έφθαναν οι "τεχνικές οδηγίες", οι μηχανικοί υποχρεώνονται να εξεταστούν σε χιλιάδες σελίδων δήθεν εκπαιδευτικών σημειώσεων, το 90% των οποίων είναι είτε εκτός θέματος ή ασχολείται με δευτερεύουσες ή τριτεύουσες πλευρές της ενεργειακής πιστοποίησης.
      Οι μηχανικοί υποχρεώθηκαν να παρακολουθήσουν σεμινάρια επί όλων αυτών των δήθεν σημειώσεων και ΤΟΤΕΕ, καταβάλλοντας υψηλό τίμημα.
      Οι μηχανικοί σύρονται σε δήθεν εξετάσεις, όχι για να αποδείξουν ότι γνωρίζουν τη διαδικασία ενεργειακής πιστοποίησης κτιρίων, αλλά ότι είναι σε θέση να παπαγαλίζουν υλικό χιλιάδων σελίδων!

      Όλα τα παραπάνω είναι παράλογα, αντιδεοντολογικά και αντισυνταγματικά.
      Αντιδεοντολογικά γιατί παραβιάζουν τις αρχές της απλότητας, της σαφήνειας, της ασφάλειας και της οικονομίας.
       
      Αντισυνταγματικά γιατί με τη διαδικασία αυτή παραβιάζεται ευθέως η αρχή της αναλογικότητας, αφού για το «έλασσον» (ενεργειακή επιθεώρηση) καθίσταται υποχρεωτική η εκπαίδευση και εξέταση, πέραν της άδειας άσκησης επαγγέλματος του μηχανικού, τη στιγμή που η άδεια αυτή αρκεί για το «μείζον», δηλαδή για μελέτες και έργα που άπτονται της ζωής και της υγείας των πολιτών.
       
      Καλούμε τα Περιφερειακά Τμήματα, τους Συλλόγους και όλο τον τεχνικό κόσμο να απέχουν από αυτή τη διαδικασία υποβάθμισης των σπουδών μας.
       
      Ο ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ θεωρεί ότι οι άδειες γα ενεργειακές επιθεωρήσεις οφείλουν να απονέμονται με βάση το γνωστικό αντικείμενο των σπουδών κάθε ειδικότητας μηχανικού και όχι με εξετάσεις!
      Για το Διοικητικό Συμβούλιο
      Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ
      ΜΥΡΤΩ ΔΕΣΠΟΤΙΔΗ
       
      Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
      ΜΙΧΑΛΗΣ ΤΖΑΡΑΣ
       
      Πηγή: http://www.sadas-pea.gr/apochi-apo-tis-exetasis-energiakon-epitheoriton/
      Περισσότερα...

      1

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.