Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Μετά από το τελεσίγραφο στο υπουργείο Οικονομικών για την προσαρμογή των αντικειμενικών αξιών στα επίπεδα της αγοράς εντός εξαμήνου, ώστε να πάψει η υπερφορολόγηση των πολιτών, το Β' Τμήμα του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου παρέπεμψε στην Ολομέλεια, όπου θα γίνει πιλοτική δίκη, το ερώτημα για το αν οι φορολογούμενοι μπορούν να αμφισβητούν δικαστικά την αντικειμενική αξία των ακινήτων τους, άρα και το ύψος του φόρου τους.
       
      Το Β' Τμήμα δέχθηκε ότι το Σύνταγμα δεν ανέχεται αμάχητα τεκμήρια και συνεπώς ο φορολογούμενος, με δική του πρωτοβουλία, μπορεί να ξεφύγει από το αντικειμενικό σύστημα αμφισβητώντας δικαστικά τον προσδιορισμό της Εφορίας και ζητώντας από το δικαστήριο να προσδιορίσει εκείνο τη φορολογητέα αξία. Επιπλέον, στις αίθουσες των διοικητικών πρωτοδικείων θα κριθεί η αντισυνταγματικότητα του ΕΝΦΙΑ, με βάση τις ενδικοφανείς προσφυγές που έχουν καταθέσει 80.000 ιδιοκτήτες ακινήτων.
       
      Το νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται σίγουρα, ευνοεί τις αποφάσεις για μείωση των αντικειμενικών τιμών που έχει εξαγγείλει προεκλογικά ο ΣΥΡΙΖΑ αν και δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμα αν η απόφαση αυτή θα υλοποιηθεί με μία οριζόνια μείωση ή αν θα υπάρξει επεξεργασία των δεδομένων καθώς και ποιές διαδικασίες θα ακολουθηθούν...
       
      Πηγή: http://realestatenews.gr/component/content/article/73-foroi/22826-2015-01-28-07-57-02
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο μη περαιτέρω ωθούνται τα πράγματα στο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης με τον ανάδοχο να αποδεικνύει ότι έχει αποφασίσει να επιμείνει στη διάλυση της σύμβασης, αφού προχωράει σε ομαδικές απολύσεις και στα σκάμματα της αρχαιολογίας.
       
      Το απόγευμα της Παρασκευής 23 του μηνός, ο ανάδοχος του έργου της βασικής γραμμής, η ελληνοϊταλική κοινοπραξία ΑΙΑSA, κατέθεσε αίτημα στο υπουργείο Εργασίας για την απόλυση όλων των εργαζομένων στο τομέα της αρχαιολογικής έρευνας, ενώ όπως είναι γνωστό, έχουν ήδη αρχίσει οι απολύσεις στο κατασκευαστικό τομέα.
       
      Οι εργαζόμενοι έχουν ήδη απευθυνθεί στο υπουργείο Εργασίας όπως και στον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και περιμένουν άμεσα συνάντηση τόσο με τον κ. Σκουρλέτη, όσο και με τον κ. Σπίρτζη.
       
      Αυτό που ζητούν από τους αρμόδιους υπουργούς είναι να αντιδράσουν στο αίτημα της κοινοπραξίας για ομαδικές απολύσεις, είτε απορρίπτοντάς το, είτε αντιπροτείνοντας παράταση για συνέχιση της διαδικασίας των διαβουλεύσεων. Εάν δεν υπάρξει αντίδραση, τότε η στάση του υπουργείου θα ισοδυναμεί με σιωπηρή έγκριση των απολύσεων.
       
      Για το θέμα οι εργαζόμενοι στο Μετρό, δίνουν αύριο το πρωί συνέντευξη Τύπου στο Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης.
       
      Να σημειωθεί, ότι η διοίκηση της Αττικό Μετρό Α.Ε., επεδίωκε να παραμείνει ο ανάδοχος, έστω και τη συνέχιση συγκεκριμένων εργασιών και μία από αυτές ήταν η συνέχιση και ολοκλήρωση της αρχαιολογικής έρευνας.
       
      Η νέα κυβέρνηση, με το που αναλαμβάνει καλείται, χωρίς την ελάχιστη καθυστέρηση, να πάρει στα χέρια της μία πατάτα που έχει πυρώσει πάνω στη φωτιά των καθυστερήσεων και αντιπαραθέσεων που βαραίνουν πάνω στο έργο.
       
      Πηγή: http://www.voria.gr/index.php?module=news&func=display&sid=210366&cat=10005
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Απόφαση για τον διπλασιασμό ή και τριπλασιασμό των ορίων των ρύπων που απορρίπτονται στον Ασωπό ποταμό έλαβε λίγες ημέρες πριν τις εκλογές το υπουργείο Περιβάλλοντος. Παράλληλα μείωσε τις απαιτήσεις ελέγχων των εκροών ρύπων από τις επιχειρήσεις, έδωσε νέα παράταση για την εφαρμογή των ορίων της νομοθεσίας στις βιομηχανίες που χρησιμοποιούν επαναχρησιμοποιημένα απόβλητα. Ενώ εξαίρεσε τις πτηνοτροφικές εγκαταστάσεις από τους κανόνες που ισχύουν για τις υπόλοιπες βιομηχανίες.
       
      Η απόφαση, με ημερομηνία 21 Ιανουαρίου, δρομολογήθηκε από τον απελθόντα υφυπουργό Περιβάλλοντος Νίκο Ταγαρά και υπογράφεται από τους υπουργούς Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Υγείας και Αγροτικής Ανάπτυξης. Όπως προβλέπει:
       
      -Τα όρια των ρύπων που καταλήγουν στον Ασωπό από τις βιομηχανίες της περιοχής πολλαπλασιάζονται. Για παράδειγμα, το όριο για τον ολικό φώσφορο πενταπλασιάζεται (από 1 σε 5 mg/l), για τα νιτρικά σχεδόν διπλασιάζεται (από 7 σε 11 mgNO-N/l), για το βιολογικώς απαιτούμενο οξυγόνο (BOD5) υπεδιπλασιάζεται (από 10 σε 25 mg/l), στα θειούχα τετραπλασιάζεται (από 0,5 σε 2 mg/l), στα θειικά υπετριπλασιάζεται (από 200 σε 750 mg/l) κ.ο.κ.
       
      -Καταργείται η υποχρέωση καθημερινού ελέγχου στα φρεάτια εξόδου των υγρών αποβλήτων των βιομηχανιών στον Ασωπό. Αντίθετα προβλέπεται ότι η συχνότητα των ελέγχων θα καθορίζεται από την απόφαση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων της κάθε βιομηχανίας.
       
      -ειδικά για τα πτηνοτροφεία που ρίχνουν τα απόβλητά τους μέσα στο έδαφος εξαιρούνται από τους κανόνες που ισχύουν για την εφαρμογή των ρύπων.
       
      -τέλος, δίνεται παράταση ακόμα ενός έτους, έως το τέλος του 2015, στις βιομηχανίες που παράγουν ή/και χρησιμοποιούν επαναχρησιμοποιημένα απόβλητα.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/801160/article/epikairothta/perivallon/apofash-diplasiasmoy-twn-rypwn-ston-aswpo-elave-proeklogika-to-ypoyrgeio-perivallontos
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Πεδίο δόξης λαμπρό για τους μηχανικούς, οι οποίοι συμμετέχουν πλέον στο νέο κυβερνητικό σχήμα.
       
      Συγκεκριμένα, σε σύνολο 41 στελεχών που απαρτίζουν τη νέα κυβέρνηση, οι 8 - προεξάρχοντος του ίδιου του νέου πρωθυπουργού - είναι μηχανικοί.
       
      Δείτε παρακάτω όλους τους μηχανικούς της κυβέρνησης:
       
      Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας Πολιτικός Μηχανικός
       
      Αναπλ. Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων - Χρήστος Σπίρτζης Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
       
      Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Παναγιώτης Σγουρίδης Αγρονόμος Τοπογράφος Μηχανικός
       
      Υπουργός Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων Αριστείδης Μπαλτάς Μηχανολόγος-Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
       
      Αναπλ. Υπουργός Κοινωνικής Αλληλεγγύης Θεανώ Φωτίου Αρχιτέκτων Μηχανικός
       
      Υπουργός Εσωτερικών Νίκος Βούτσης Πολιτικός Μηχανικός
       
      Αναπλ. Υπουργός Ευρωπαϊκών Υποθέσεων Νίκος Χουντής Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
       
      Υπουργός Επικρατείας για το συντονισμό του κυβερνητικού έργου Αλέκος Φλαμπουράρης Πολιτικός Μηχανικός
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=20504&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%9C%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF+%CF%84%CE%BF+1%2F5+%CF%84%CE%B7%CF%82+%CE%BA%CF%85%CE%B2%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82%2C+%27%27%CE%BA%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%82+%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%82%27%27+%CF%83%CF%84%CE%B1+%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1%2C+%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9+%CF%84%CE%BF+%27%27%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BC%CF%80%CE%B1+%CF%81%CE%B5%CF%8D%CE%BC%CE%B1%27%27+%26+41+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20150128_m124176536_%CE%9C%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF+%CF%84%CE%BF+1%2F5+%CF%84%CE%B7%CF%82+%CE%BA%CF%85%CE%B2%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82%2C+%27%27%CE%BA%CE%B1%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%82+%CF%80%CE%B1%CF%84%CE%AC%CF%84%CE%B5%CF%82%27%27+%CF%83%CF%84%CE%B1+%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1%2C+%CE%AD%CF%81%CF%87%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%B9+%CF%84%CE%BF+%27%27%CF%84%CF%83%CE%AC%CE%BC%CF%80%CE%B1+%CF%81%CE%B5%CF%8D%CE%BC%CE%B1%27%27+%26+41+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1_0A#sthash.ntsXU94R.dpuf
      Περισσότερα...

      41

    • Engineer

      «Σταματούν οι κατασχέσεις κατοικιών και αυξάνονται οι μισθοί. Έτσι θα επιστρέψει η ελπίδα», τιτλοφορείται η σημερινή συνέντευξη της αναπληρώτριας υπουργού Οικονομικών Νάντιας Βαλαβάνη, στην ιταλική εφημερίδα La Repubblica.
       
      «Η πρώτη κίνηση της κυβέρνησής μας θα είναι τα μέτρα για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κατάστασης εκτάκτου ανάγκης. Δεν μας χρειάζεται η άδεια της τρόικας. Πρώτον διότι δεν την αναγνωρίζουμε ως νόμιμο όργανο με το οποίο να διαπραγματευθούμε. Και διότι το πρόγραμμά μας εξηγεί καλά, σημείο προς σημείο, πώς θα χρηματοδοτήσουμε τις παρεμβάσεις μας», προσθέτει η κ. Βαλαβάνη.
       
      Η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών τονίζει ότι η κυβέρνηση ζητά από τους πιστωτές την περικοπή του χρέους, «κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει από το 2009, όπως παραδέχθηκαν και οι ιθύνοντες του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου».
       
      Ερωτηθείσα δε σχετικά με το αίτημα των δανειστών για νέες περικοπές, απαντά ότι «η χώρα δεν θα δεχθεί τέτοιου είδους επιβολές, διότι χρειάζονται άμεσες παρεμβάσεις για επανάκτηση της αξιοπρέπειας και για να ξαναδοθεί, στους ανθρώπους, λίγη ελπίδα».
       
      Η Νάντια Βαλαβάνη υπογραμμίζει, επίσης, ότι θα σταματήσουν οι κατασχέσεις και πλειστηριασμοί των κατοικιών, θα αυξηθεί ο κατώτερος μισθός, και θα επανασυνδεθεί το φως στις φτωχές οικογένειες που δεν μπορούν να πληρώσουν τους λογαριασμούς, διότι «πρόκειται για δέσμευση πολιτισμού».
       
      Σε ερώτηση σχετικά με την εξεύρεση πόρων, η αναπληρώτρια υπουργός αναφέρει ότι «θα καταπολεμηθεί η φοροδιαφυγή, θα χρησιμοποιηθούν τα χρήματα που δεν κατέληξαν στη διάσωση των τραπεζών και αναμένεται, παράλληλα, και η αποδέσμευση ευρωπαϊκών πόρων».
       
      «Δεν αναγνωρίζουμε το μνημόνιο που υπέγραψε ο Σαμαράς, αλλά η Ευρώπη δεν πρέπει να ανησυχεί. Θα παρουσιάσουμε το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεών μας, για τον εκσυγχρονισμό του κράτους. Όχι με οριζόντιες και γενικευμένες περικοπές, αλλά με παρεμβάσεις για να γίνει πιο αποτελεσματικός και λιγότερο δαπανηρός ο κρατικός μηχανισμός», σημειώνει η κ. Βαλαβάνη.
       
      Τέλος, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών δηλώνει αισιόδοξη, διότι «ο άνεμος άλλαξε, και η ψήφος στον ΣΥΡΙΖΑ και η επιτυχία του Podemos στην Ισπανία δείχνουν ότι ο κόσμος δεν αντέχει άλλο», ενώ εκφράζει τη βεβαιότητα ότι «θα δοθεί στην Ελλάδα περισσότερος χρόνος για να πετύχει μια συμφωνία με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και την Ευρωπαϊκή Ένωση», από τη στιγμή που «και οι ίδιοι έχουν καταλάβει ότι το θέμα, δεδομένης της πραγματικότητας, δεν είναι να βρεθεί μια λύση για την Ελλάδα, αλλά για την Ευρώπη».
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Stamatoun_oi_katascheseis_katoikion_/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τα «οικόπεδα προς αντιπαροχή» μπορεί να έχουν εκλείψει στην Αθήνα, όμως οι πολυκατοικίες της αντιπαροχής που άρχισαν να χτίζονται σαν μανιτάρια από τη δεκαετία του ’50 κυριαρχούν ακόμη στην πρωτεύουσα. Επηρεάζουν τις κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των κατοίκων τους και το οικονομικό περιβάλλον της πόλης, εγκλωβίζουν τους πολιτικούς σε αδυναμία αποφάσεων, διαμορφώνουν το αστικό τοπίο. Ουσιαστικά, αποτελούν ένα μόνιμο... γκρίζο για τη λειτουργία της Αθήνας, το οποίο είτε ξεχνιέται σε περιόδους οικονομικής ανάπτυξης είτε επιβαρύνει τα προβλήματα σε περιόδους οικονομικής και κοινωνικής κρίσης.
       
      Ειδικότερα, κάθε πόλη διαθέτει έναν ή περισσότερους τύπους κτιρίων κατοικίας, όπως για παράδειγμα οι ομοιόμορφες μονοκατοικίες στις σχεδιασμένες προαστιακές επεκτάσεις πόλεων της Δυτικής Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Στην Αθήνα, η πολυκατοικία της αντιπαροχής αποτελεί αναμφισβήτητα έναν από τους κυρίαρχους τύπους κτιρίου κατοικίας, που αναπτύχθηκε μάλιστα μέσα σε μικρή χρονική περίοδο. Η αντιπαροχή έγινε σχεδόν η αποκλειστική συνθήκη κατασκευής κτιρίων, αφού δημιουργήθηκε γι’ αυτήν ένα προνομιακό φορολογικό καθεστώς, με αποτέλεσμα από τις περίπου 1.000 πολυκατοικίες που είχε η Αθήνα το 1950, να φτάσει το 1980 τις 35.000 πολυκατοικίες.
       

       
      Συζήτηση
       
      Το θέμα της «πολυκατοικίας της αντιπαροχής», όπως τιτλοφορείται η εκδήλωση, θα συζητηθεί αύριο στη Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών στο πλαίσιο του κύκλου «Re-think Athens: Αστικές προκλήσεις 2014-15». Οπως ανέφερε στην «Κ» ο Θωμάς Μαλούτας, καθηγητής Κοινωνικής Γεωγραφίας στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και ένας εκ των ομιλητών (μαζί με τους Richard Woditsch - Παν. Georg Simon Ohm Νυρεμβέργης, Πάνο Δραγώνα - Παν. Πατρών, Ιωάννα Θεοχαροπούλου - Parsons-The New School for Design Νέας Υόρκης), «η αντιπαροχή συνέβαλε στη διαμόρφωση του ιδιότυπου αθηναϊκού πολεοδομικού συγκροτήματος, που στερείται σαφών μορφολογικών τομών και ευνοεί την ανάμειξη χρήσεων ιδιωτικού και δημοσίου ενδιαφέροντος. Η μεγάλη ανάπτυξη της πολυκατοικίας εις βάρος όλων των άλλων τύπων κατοικίας στην Αθήνα οδήγησε σε έντονη ομογενοποίηση του αστικού τοπίου».
       
      Η πολυκατοικία της αντιπαροχής συνέβαλε, επίσης, στην αναδιαμόρφωση της κοινωνικής γεωγραφίας της πόλης. Την περίοδο 1950-80 οι καινούργιες πολυκατοικίες φιλοξένησαν νέους κατοίκους στο ευρύτερο κέντρο της πόλης, πολλοί από τους οποίους έρχονταν από την επαρχία, αλλά και παλιούς – συχνά ιδιοκτήτες οικοπέδων που τα έδωσαν αντιπαροχή. Ομως, μετά τη δεκαετία του ’70 η κατάσταση αλλάζει. Η ελκυστικότητα του κέντρου υποχωρεί για τα μεσαία και υψηλά βαλάντια, που κατευθύνονται προς τα προάστια. Το κενό που άφησαν πίσω τους το κάλυψαν ομάδες χαμηλότερου εισοδήματος και οι μετανάστες. Εμφανίζεται, έτσι, μια κοινωνική απόσταση ανάμεσα στους παλαιούς κατοίκους στους πάνω ορόφους πολυκατοικιών –κυρίως ηλικιωμένοι που παρέμειναν στο κέντρο αντί να ακολουθήσουν τα παιδιά τους στα προάστια– και νέους κατοίκους (αλλοδαπούς, φοιτητές και, γενικότερα, άτομα με χαμηλά εισοδήματα). Η απόσταση αυτή αμβλύνθηκε συχνά από την καθημερινή πρακτική, αλλά παραμένει.
       
      «Η Αθήνα είναι ιδιαίτερη περίπτωση καθώς στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις, οι νέοι κάτοικοι κατευθύνονται συνήθως στα προάστια, όπου συγκεντρώνονται τα μεγάλα συγκροτήματα εργατικής κατοικίας», αναφέρει ο κ. Μαλούτας. «Στην Αθήνα δεν προστατεύθηκε το απόθεμα νεοκλασικών ή άλλων κτιρίων αρχιτεκτονικού ενδιαφέροντος. Η οικοδομή χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά ως μοχλός αναθέρμανσης της οικονομίας. Ωστόσο, η πολυκατοικία της αντιπαροχής είναι στοιχείο της πόλης. Εκτός από τα πολλά αρνητικά της, δίνει και δυνατότητες διαχείρισης των προβλημάτων της πόλης που δεν πρέπει να παραγνωρίζονται», παρατηρεί ο ίδιος.
       
      Η εκδήλωση αρχίζει στις 7 μ.μ. Η διανομή των δελτίων εισόδου κατά προτεραιότητα ξεκινά στις 6 μ.μ., ενώ η συζήτηση θα αναμεταδοθεί μέσω του www.sgt.gr.
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      «Η κεντρική τοποθέτηση της κυβέρνησης είναι ότι θα σταματήσουν οι ιδιωτικοποιήσεις των υποδομών που εξυπηρετούν και μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της χώρας», δήλωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, αναφορικά με το θέμα των ιδιωτικοποιήσεων των περιφερειακών αεροδρομίων.
       
      Ο κ. Σπίρτζης δεν επεκτάθηκε και παρέπεμψε στις προγραμματικές δηλώσεις που θα κάνει ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.
       
      Για τις αρμοδιότητές τους είπε ότι πρέπει να γίνουν ιεραρχήσεις των προγραμμάτων, των δημοσίων επενδύσεων και των έργων και πρόσθεσε ότι τα έργα πρέπει να υπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/907342/xr-spirtzis-oxi-se-idiotikopoiiseis-upodomon-pou-mporoun-na-boithisoun-stin-anaptuksi
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Η Ελλάδα εμφανίζει το πιο σπάταλο κτιριακό απόθεμα και παράλληλα κάθε χρόνο η κατάσταση επιδεινώνεται. Σύγκριση ανάμεσα στις μεσογειακές χώρες καταδεικνύει ότι τα ελληνικά νοικοκυριά παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη σχετική κατανάλωση. Σχεδόν 30% μεγαλύτερη της Ισπανίας και περίπου διπλάσια της Πορτογαλίας. Ταυτόχρονα, είναι σχεδόν ίση με αυτήν της ψυχρής Ολλανδίας και σημαντικά μεγαλύτερη από χώρες με ψυχρότερο κλίμα όπως το Βέλγιο και η Τσεχία. (55)
       
      Παράλληλα, οι κανονισμοί της χώρας μας δημιουργήθηκαν μεταπολεμικά και ενσωματώθηκαν ορισμένες δεκαετίες μετά τη δημιουργία τους. Επιπλέον, δεν υπάρχει έλεγχος της μελέτης και σωστής εφαρμογής της στο εργοτάξιο. Οι σχετικοί κανονισμοί των ευρωπαϊκών χωρών προδιαγράφουν με σημαντική λεπτομέρεια τι πρέπει να περιλαμβάνει μια ενεργειακή μελέτη, θέτουν σαφή όρια ενεργειακής απόδοσης και ελέγχουν την επιτυχία κατά την εφαρμογή της μελέτης.
       
      Στην Ελλάδα θεωρούμε την εξοικονόμηση ενέργειας ως μείωση ποιότητας ζωής καθώς επίσης έχουμε λανθασμένη εντύπωση για το βιοκλιματικό σχεδιασμό. Δεν υπάρχουν τυποποιημένες λύσεις που μπορούν να εφαρμοστούν σε κάθε κτίριο, ούτε η εξοικονόμηση ενέργειας εξαρτάται μόνο από το ποιο σύστημα θέρμανσης - ψύξης θα χρησιμοποιηθεί. Ένα σωστά σχεδιασμένο κτίριο με ένα μη αποδοτικό σύστημα μπορεί να εμφανίσει χαμηλότερη κατανάλωση από ότι το πιο αποδοτικό σύστημα σε ένα ακατάλληλο κτίριο.
       
      Σκοπός της παρούσας ερευνητικής εργασίας είναι να παρουσιάσει και να αναλύσει την παρούσα κατάσταση όσον αφορά το κτιριακό απόθεμα της χώρας και να προτείνει τρόπους αναβάθμισής του. Η μελέτη αποτελείται από τρία μέρη.
       
      Στο πρώτο μέρος, παρουσιάζεται το ενεργειακό ισοζύγιο και οι επιπτώσεις των κτιρίων στο περιβάλλον, καθώς και αναλύονται το κτιριακό απόθεμα της Ελλάδας και η κατανάλωση ενέργειάς του. Αναλύονται τα αίτια κακής ενεργειακής συμπεριφοράς του ελληνικού κτιριακού αποθέματος και η εξέλιξη της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων, καταλήγοντας στην ανάλυση του υπάρχοντος νομοθετικού πλαισίου.
       
      Στο δεύτερο μέρος, γίνεται παρουσίαση προτάσεων με παρεμβάσεις σε παλιές πολυκατοικίες που έχουν στόχο τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας.
       
      Τέλος, στο τρίτο μέρος, αξιοποιώντας τις γνώσεις από τα προηγούμενα μέρη, παρουσιάζεται μια μελέτη περίπτωσης. Σε μια παλιά πολυκατοικία στην Αθήνα εφαρμόζονται όσα προτάθηκαν στο δεύτερο μέρος με στόχο την καλύτερη ενεργειακή λειτουργία της.
       
      Δείτε την εργασία σε pdf (142 σελ.) ΕΔΩ ή στο ακόλουθο flipbook: http://issuu.com/greekarchitects3/docs/142.14.11_42e65d6aa15c86?e=0/11153020
       
      Πηγή: http://www.greekarchitects.gr/gr/%CE%B5%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CF%82/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B2%CE%AC%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CF%84%CE%B9%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%BA%CE%B5%CE%BB%CF%8D%CF%86%CE%BF%CF%85%CF%82-%CF%80%CE%B1%CE%BB%CE%B9%CF%8E%CE%BD-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CF%85%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CF%8E%CE%BD-id9568
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τέσσερις νέες αποφάσεις επιβολής κυρώσεων σε ισάριθμους ενεργειακούς επιθεωρητές εξέδωσε το ΥΠΕΚΑ.
       
      Αναλυτικά, σύμφνα με τις αποφάσεις, επιβάλλονται τα παρακάτω:
       
      1η περίπτωση:
       
      χρηματικό πρόστιμο ύψους πεντακοσίων (500) Ευρώ και τον αποκλεισμό του από τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων για περίοδο ενός [1] έτους, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ΠΔ.100/2010, καθώς, κατόπιν ελέγχου στο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) κτιρίου με Α.Π. 151429/2013 διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε στις εξής παραβάσεις:

      ανέγραφε ανακριβή ενεργειακά στοιχεία επί του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίου,
      υπέβαλλε ανακριβή στοιχεία,
      εκπλήρωνε πλημμελώς τα επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα,
      προέβη σε διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης και έκδοση ΠΕΑ σε κτιριακή μονάδα που ανήκει στον ίδιο, παραβιάζοντας τις κείμενες διατάξεις, καθώς συνέτρεχε στο πρόσωπό του το ασυμβίβαστο του άρθρου 8, παρ. 2, εδάφιο στ) του ΠΔ 100/2010 (ΦΕΚ Α΄ 177), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 20 παρ.4 του Ν.4122/2013 (ΦΕΚ Α΄ 42)

       
      2η περίπτωση
       
      χρηματικό πρόστιμο ύψους πεντακοσίων (500) Ευρώ και τον αποκλεισμό του από τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων για περίοδο ενός [1] έτους, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ΠΔ.100/2010, καθώς, κατόπιν ελέγχου στο Πιστοποιητικό Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) κτιρίου με Α.Π. 111802/2013 διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε στις εξής παραβάσεις:

      ανέγραφε ανακριβή ενεργειακά στοιχεία επί του Πιστοποιητικού Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίου,
      υπέβαλλε ανακριβή στοιχεία,
      εκπλήρωνε πλημμελώς τα επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα,
      προέβη σε διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης και έκδοση ΠΕΑ σε κτιριακή μονάδα που ανήκει στον ίδιο, παραβιάζοντας τις κείμενες διατάξεις, καθώς συνέτρεχε στο πρόσωπό του το ασυμβίβαστο του άρθρου 8, παρ. 2, εδάφιο στ) του ΠΔ 100/2010 (ΦΕΚ Α΄ 177), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 20 παρ.4 του Ν.4122/2013 (ΦΕΚ Α΄ 42)

       
      3η περίπτωση
       
      αποκλεισμό από τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων για περίοδο ενός (1) έτους και την επιβολή χρηματικού προστίμου ύψους χιλίων πεντακοσίων ευρώ (1.500 Eυρώ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ΠΔ.100/2010, καθώς, κατόπιν ελέγχου στα Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) κτιρίων με Α.Π. 14761/2011, 47433/2011, 56379/2011, 4239/2012, 46616/2012, 55584/2012, 62233/2012, 68611/2012, 76212/2012, 76653/2012, 77050/2012, 77065/2012, 77714/2012, 77735/2012, 84867/2012, 98124/2012, 104802/2012, 110095/2012, 113392/2012, 164471/2012, 174171/2012, 174183/2012, 177213/2012, 192813/2012, 196875/2012, 215929/2012, 9932/2013, 9940/2013, 18975/2013, 27944/2013, 32274/2013, 32277/2013, 32867/2013, 53519/2013, 55318/2013, 56373/2013, 56509/2013, 65868/2013, 65945/2013 διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε στις εξής παραβάσεις:

      ανέγραφε ανακριβή ενεργειακά στοιχεία επί των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων,
      υπέβαλλε ανακριβή στοιχεία,
      εκπλήρωνε πλημμελώς τα επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα,
      προέβη σε διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης και έκδοση ΠΕΑ, ενώ συνέτρεχε στο πρόσωπό του το ασυμβίβαστο του άρθρου 4, παρ. 4, εδάφιο β) του ΠΔ 100/2010,
      προέβη σε έκδοση ΠΕΑ για ένα ημιτελές κτίσμα, για το οποίο δεν ήταν τεχνικά εφικτή η διενέργεια ενεργειακής επιθεώρησης και αποτύπωσης, κατά παράβαση του άρθρου 15 παρ. 2.3 της ΚΥΑ Δ6/Β/οικ. 5825/2010 Κοινής Απόφασης «Έγκριση Κανονισμού Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων» (ΚΕΝΑΚ) (ΦΕΚ Β΄ 407)

       
      4η περίπτωση
       
      αποκλεισμό ενός (1) έτους από τη διενέργεια ενεργειακών επιθεωρήσεων και την επιβολή χρηματικού προστίμου ύψους δυο χιλιάδων ευρώ (2.000 Eυρώ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 8 του ΠΔ.100/2010(ΦΕΚ Α΄ 177), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 20 παρ.4 του Ν.4122/2013 (ΦΕΚ Α΄ 42), καθώς, κατόπιν ελέγχου στα Πιστοποιητικά Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ) κτιρίων/κτιριακών μονάδων με Α.Π. 58384/2011, 62116/2011, 7169/2012, 10181/2012, 23349/2012, 24379/2012, 24984/2012, 32518/2012, 35810/2012, 48611/2012, 48624/2012, 51136/2012, 59507/2012, 59958/2012, 66388/2012, 69114/2012, 77284/2012, 77647/2012, 97602/2012, 118424/2012, 119814/2012, 127684/2012, 137385/2012, 168335/2012, 175455/2012, 175970/2012, 189164/2012, 189187/2012, 202138/2012, 225722/2012, 225732/2012, 228361/2012, 5813/2013, 6895/2013, 9902/2013, 9906/2013, 16833/2013, 17846/2013, 17865/2013, 28439/2013, 29074/2013, 36585/2013, 40797/2013, διαπιστώθηκε ότι υπέπεσε στις εξής παραβάσεις:

      ανέγραφε ανακριβή ενεργειακά στοιχεία επί των Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης κτιρίων,
      υπέβαλλε ανακριβή στοιχεία,
      εκπλήρωνε πλημμελώς τα επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα και
      συντρέχουν στο πρόσωπό του νομικά ή άλλα κωλύματα ή ασυμβίβαστα

       
      Στους 4 ενεργειακούς επιθεωρητές επιτρέπεται να ασκηθεί ενδικοφανής προσφυγή, εντός προθεσμίας σαράντα (40) ημερών από την κοινοποίηση των αποφάσεων. Το B2Green σεβόμενο τη δυνατότητα προσφυγής κατά των αποφάσεων, δε δημοσιεύει τα ονόματά τους.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=20460&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%9D%CE%AD%CE%B5%CF%82+%CE%BA%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CF%83%CE%B5+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82%2C+%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%AC+%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85+%27%27%CE%A5%CE%A0%CE%95%CE%9A%CE%91%27%27_+%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CE%B9+%CE%BE%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD+%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B1+%26+37+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20150127_m124160672_%CE%9D%CE%AD%CE%B5%CF%82+%CE%BA%CF%85%CF%81%CF%8E%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CF%83%CE%B5+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CF%82+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82%2C+%CE%B2%CE%B9%CE%BF%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%BA%CE%AC+%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85+%27%27%CE%A5%CE%A0%CE%95%CE%9A%CE%91%27%27_+%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CE%B9+%CE%BE%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B4%CE%B7%CE%BB%CF%8E%CE%BD%CE%BF%CF%85%CE%BD+%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B1+%26+37+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1_0A#sthash.br1qdhHi.dpuf
      Περισσότερα...

      39

    • Engineer

      Κανονιστική πράξη με την οποία ορίζεται ότι από 21 Δεκεμβρίου του 2015 θα γίνεται ηλεκτρονικά η υποβολή στην κεντρική βάση της ΕΚΧΑ Α.Ε. (κτηματολόγιο) όλων των εγγραπτέων στα υποθηκοφυλακεία πράξεων κατά το άρθρο 1 (παρ. 4) του ν. 2308/1995 (Α 114) δημοσιεύτηκε στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ.
      Σύμφωνα με την απόφαση όλες οι εγγραπτέες στα βιβλία που τηρούν τα Υποθηκοφυλακεία πράξεις διαβιβάζονται υποχρεωτικά μέσα σε ένα μήνα μετά την κατά περίπτωση μεταγραφή ή εγγραφή τους σε αυτά, με ευθύνη του συντάκτη τους, στην κεντρική βάση που τηρείται από την εταιρεία «ΕΘΝΙΚΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΑΙ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ Ανώνυμη Εταιρεία» (διακριτικός τίτλος «ΕΚΧΑ Α.Ε.»).
       
      Για τη διαβίβαση, που διενεργείται μέσω ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής της ΕΚΧΑ Α.Ε., απαιτείται:
       
      α) η συμπλήρωση και η ηλεκτρονική διαβίβαση από το συντάκτη της πράξης, όπως αυτός ορίζεται στην κείμενη νομοθεσία για κάθε είδος εγγραπτέας πράξης, μετά τη μεταγραφή ή εγγραφή της στα βιβλία του οικείου Υποθηκοφυλακείου, εντύπου με τον τίτλο: «ΦΥΛΛΟ ΔΙΑΒΙΒΑΣΗΣ ΕΓΓΡΑΠΤΕΑΣ ΠΡΑΞΗΣ» που θα περιλαμβάνει ενδεικτικά:
       
      αα) Στοιχεία της εγγραπτέας πράξης και του εγγράφου στο οποίο περιέχεται (αριθμός, ημερομηνία εγγράφου, είδος πράξης, στοιχεία εκδότη/συντάκτη), ββ) στοιχεία προσώπων που η πράξη αφορά (ονοματεπώνυμο, πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΔΤ, ΑΦΜ), γγ) στοιχεία αξίας συναλλαγής και αντικειμενικής αξίας, όταν περιέχονται στην πράξη, δδ) στοιχεία θέσης του ακινήτου, συμπεριλαμβανομένου του Κωδικού Αριθμού Εθνικού Κτηματολογίου, εάν πρόκειται για ακίνητο σε περιοχή που διενεργούνται εργασίες κτηματογράφησης, εε) στοιχεία του αρμοδίου Υποθηκοφυλακείου και στστ) στοιχεία μεταγραφής ή εγγραφής στα οικεία βιβλία κατά περίπτωση του υπό εε) αρμοδίου Υποθηκοφυλακείου και
       
      β) η διαβίβαση από τον ίδιο αντιγράφου της οικείας εγγραπτέας πράξης σε ηλεκτρονική μορφή.
       
      Η ισχύς της παρούσας απόφασης για τις εγγραπτέες πράξεις που περιέχονται σε συμβολαιογραφικά έγγραφα αρχίζει την 21η Δεκεμβρίου 2015 και αφορά σε πράξεις που θα μεταγραφούν ή εγγραφούν μετά από αυτήν την ημερομηνία.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=14365
      Περισσότερα...

      0

    • dib

      Ο Χρήστος Σπίρτζης γεννήθηκε το 1969 στην Αθήνα, όπου μεγάλωσε και εξακολουθεί να ζει. Σπούδασε στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών της Πολυτεχνικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης και από το 1995 εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας.
       
      Κατά τη διάρκεια των φοιτητικών του χρόνων ανέπτυξε έντονη συνδικαλιστική δράση. Διετέλεσε Μέλος του ΔΣ του Συλλόγου Φοιτητών της Πολυτεχνικής Σχολής Ξάνθης και των οργάνων Διοίκησης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης από το 1986 έως το1993.
       
      Το 1996 ορίστηκε Επιμελητής της ΜΕ Νέων Μηχανικών του ΤΕΕ. Σε ηλικία 28 χρονών εκλέχθηκε για πρώτη φορά στην Αντιπροσωπεία του ΤΕΕ. Από το 2000 έως το 2003 διετέλεσε Μέλος στη ΔΕ του ΤΕΕ, ενώ από το 1999 έως το 2008 ήταν Μέλος της ολομέλειας της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής Ελλάδος, στην Εκτελεστική Επιτροπή της οποίας εκλεγόταν συνεχώς από το 2002 έως το 2007.
       
      Από το 2007 έως το 2010 διετέλεσε Β' Αντιπρόεδρος της ΔΕ του ΤΕΕ, αρμόδιος για την Ενέργεια, την Ανάπτυξη, την Απασχόληση, το Ασφαλιστικό, την Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος, τις Εκδόσεις, τη δεοντολογία Εκπροσωπήσεων και την Τράπεζα Πληροφοριών.
       
      Εκπροσώπησε το ΤΕΕ σε κοινωνικές δράσεις για το πρώην Αεροδρόμιο του Ελληνικού και τους ελεύθερους χώρους, για την ελεύθερη πρόσβαση στις παραλίες και ήταν υπεύθυνος για κοινές δράσεις με άλλους Φορείς, όπως το Παρατηρητήριο Φυσικών Καταστροφών, το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας και την προετοιμασία για διακριτό Υπουργείο Περιβάλλοντος και Χωροταξίας.
       
      Ως Υπεύθυνος για την Ενέργεια συνέβαλε στην ολοκλήρωση του νομοθετικού και επιστημονικού έργου για την εξοικονόμηση ενέργειας και για την απόκτηση ενός μακροχρόνιου στρατηγικού ενεργειακού σχεδίου. Συμμετέχει στην προσπάθεια για ένα σύγχρονο χωροταξικό σχεδιασμό της Χώρας για ένα άλλο ρυθμιστικό σχέδιο και μια διαφορετική αντίληψη για την ανάπτυξη, τον πόλεμο με τη γραφειοκρατία, τη βελτίωση της ζωής του Πολίτη.
       
      Από τον Σεπτέμβριο του 2010 είναι Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας.
       
      www.dikaiologitika.gr
      Περισσότερα...

      64

    • Engineer

      Με Προεδρικό Διάταγμα που κατατέθηκε στο ΣτΕ, δημιουργούνται 4 υπερ-υπουργεία, ενώ δύο άλλα μετονομάζονται. Συνολικά, η κυβέρνηση θα αποτελείται από 10 υπουργεία.
       
      Το πρώτο υπερ-υπουργείο είναι το Υπουργείο Εσωτερικών στο οποίο υπάγονται οι υπηρεσίες και οι αρμοδιότητες των υπουργείων: 1) Εσωτερικών, 2) Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, 3) Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και 4) Μακεδονίας Θράκης.
       
      Το δεύτερο υπερ-υπουργείο είναι το Υπουργείο Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού, στο οποίο υπάγονται οι υπηρεσίες και οι αρμοδιότητες των υπουργείων: 1) Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, 2) Ναυτιλίας και Αιγαίου, 3) Τουρισμού και 4) Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
       
      Το τρίτο υπερ-υπουργείο είναι το Υπουργείο Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, στο οποίο υπάγονται οι υπηρεσίες και οι αρμοδιότητες των υπουργείων: 1) Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, 2) Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και 3) οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
       
      Επιπλέον, δημιουργείται Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο οποίο υπάγονται οι αρμοδιότητες και οι υπηρεσίες των υπουργείων: 1) Πολιτισμού και Αθλητισμού και 2) Παιδείας και Θρησκευμάτων.
       
      Το Υπουργείο Υγείας μετονομάζεται σε Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας μετονομάζεται σε Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης. Η γενική γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων μεταφέρεται από το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης στο υπουργείο Υγείας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων.
       
      Τα υπόλοιπα τέσσερα υπουργεία της κυβέρνησης θα είναι τα Εξωτερικών, Εθνικής Αμυνας, Οικονομικών, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων.
       
      Οι αρμοδιότητες, οι θέσεις και το προσωπικό των υπουργείων που συγχωνεύονται μεταφέρονται στα νέα υπουργεία.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=89969
      Περισσότερα...

      77

    • Engineer

      Το Τμήμα Διαχείρισης Εισφορών ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ, σημειώνει σε ανακοίνωση του ότι: «Ενημερώνουμε τους ασφαλισμένους μας ότι η Βεβαίωση για την υποβολή της φορολογικής δήλωσης έτους 2015, δεν θα αποσταλεί ταχυδρομικά αλλά θα μπορούν να την προμηθεύονται μέσω της ηλεκτρονικής μας ιστοσελίδας (www.tsmede.gr) αφού εγγραφούν και πιστοποιηθούν ως χρήστες (η εγγραφή μέλους ,γίνεται στο www.tsmede.gr και η πιστοποίηση γίνεται με την επίδειξη ταυτότητας ή με εξουσιοδότηση στο τμήμα μηχανογράφησης ,4ος όροφος στο κτίριο της Κεντρικής υπηρεσίας).
       
      Για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων μας παραμένει η δυνατότητα έκδοσης του παραπάνω εντύπου και από τα κατά τόπους γραφεία της υπηρεσίας μας».
       
      Στην ίδια ανακοίνωση αναλυτικά σημειώνεται ότι:
       
      «Υπενθυμίζουμε στους ασφαλισμένους μας την αναγκαιότητα εγγραφής τους στην ηλεκτρονική μας ιστοσελίδα , προκειμένου να εκτυπώνουν μέσω αυτής , τα κάτωθι έντυπα:
       
      - Ασφαλιστική Ενημερότητα για ελεύθερους επαγγελματίες.
      - Ασφαλιστική ενημερότητα για μισθωτούς.
      - Ασφαλιστική ενημερότητα /Πιστοποιητικό οφειλής για διακανονισμό (Ν.4152/2014).
      - Ασφαλιστική ενημερότητα / Πιστοποιητικό οφειλής για διακανονισμό (Ν.4305/2014).
      - Βεβαίωση για την υποβολή της φορολογικής δήλωσης έτους 2015.
       
      Για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων μας παραμένει η δυνατότητα έκδοσης των παραπάνω εντύπων και από τα κατά τόπους γραφεία της υπηρεσίας μας. Σας υπενθυμίζουμε την δυνατότητα εκτύπωσης του διαδικτυακού ειδοποιητηρίου από το e-tsmede. Η ενέργεια αυτή έγινε στα πλαίσια της ταχύτερης εξυπηρέτησης των ασφαλισμένων, της οικονομίας και του εξορθολογισμού των δαπανών προκειμένου να εξοικονομηθούν πόροι για το ταμείο.
       
      Συνεπώς οι ελεύθεροι επαγγελματίες ασφαλισμένοι του ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ θα μπορούν μέσω της ηλεκτρονικής μας ιστοσελίδας (χωρίς να είναι απαραίτητη η εγγραφή τους) να εισάγουν:
       
      - Αρ .Δύναμης
      - Αρ. ΤΕ.Ε και
      - Α.Μ.Κ.Α.
       
      στα αντίστοιχα πεδία, προκειμένου να εκδίδουν το ειδοποιητήριο πληρωμής των ασφαλιστικών τους εισφορών τρέχοντος εξαμήνου».
      Περισσότερα...

      22

    • Engineer

      Την εμπειρία της Ελλάδος από την χρήση ευρωπαϊκών κονδυλίων για την βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας στον κτηριακό τομέα αξιολογεί το νέο Κείμενο Εργασίας που δημοσιεύει σήμερα το Ινστιτούτο Ενέργειας Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Το Working Paper του ΙΕΝΕ Νο. 21 (Δεκέμβριος 2014) αποτελεί την πρώτη ολοκληρωμένη παρουσίαση και αξιολόγηση των συνολικά τεσσάρων προγραμμάτων που εφαρμόστηκαν στην χώρα μας την πενταετία 2009-2014 και στο πλαίσιο των οποίων έχουν διατεθεί περίπου 480 εκατ. ευρώ.
       
      Ειδικότερα, το νέο, αγγλόφωνο, Κείμενο Εργασίας του ΙΕΝΕ με τίτλο “Greece’s Experience in Using EU Structural Funds for Improving the Energy Performance of Buildings”, που αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου μελετητικού – ερευνητικού προγράμματος του ΙΕΝΕ, δίδει ιδιαίτερη έμφαση στο πρόγραμμα «Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον», που αφορά παρεμβάσεις στον οικιακό κτηριακό τομέα με στόχο τη μείωση των ενεργειακών αναγκών και βελτιώσεις της ενεργειακής αποδοτικότητας στις κατοικίες.
       
      Επιπλέον, η εργασία αυτή του ΙΕΝΕ εξετάζει και αξιολογεί τα προγράμματα «Εξοικονομώ στους ΟΤΑ» και «Εξοικονομώ ΟΤΑ ΙΙ», για παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας σε υφιστάμενα δημοτικά κτήρια και υποδομές των ΟΤΑ Α’ βαθμού, συμπεριλαμβανομένων των ανοικτών κτηριακών υποδομών, καθώς και το «Πράσινα ∆ώµατα σε ∆ηµόσια Κτήρια», για την εξοικονόμηση ενέργειας στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, τη μείωση της έντασης της ενεργειακής κατανάλωσης σε επιλεγμένους φορείς με υψηλό ενεργειακό κόστος λειτουργίας, τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και των εκπομπών των αερίων που προκαλούν την κλιματική αλλαγή. Τέλος, αναφέρεται και στην εφαρμογή της Δράσης «Αλλάζω Κλιματιστικό», για επιδότηση της αντικατάστασης και ανακύκλωσης παλαιών ενεργοβόρων οικιακών συσκευών κλιματισμού.
       
      Βασικό συμπέρασμα του εν λόγω Κειμένου Εργασίας, που ενσωματώνει τα πορίσματα της τελευταίας μελέτης του ΙΕΝΕ (Μ13) αποτελεί η διαπίστωση ότι η Ελλάδα κατέχει πρωτεύουσα θέση στην Ε.Ε. όσον αφορά στην απορρόφηση και αξιοποίηση κονδυλίων για την εξοικονόμηση ενέργειας στα κτήρια. Επίσης, σημειώνεται ότι, σε μεγάλο βαθμό, η αποτελεσματική εφαρμογή των σχετικών προγραμμάτων οφείλεται στο ότι στη σχετική διαδικασία συμμετέχουν μόνον οι Τράπεζες, ως ενδιάμεσοι φορείς μέσω των οποίων γίνεται η εκταμίευση των απαραίτητων ποσών, χωρίς τη μεσολάβηση άλλων γραφειοκρατικών διαδικασιών που θα μπορούσαν να αποδειχθούν εξαιρετικά χρονοβόρες.
       
      Πέρα από την παρουσίαση των ανωτέρω προγραμμάτων που εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα, της συνεισφοράς της ΕΕ σε αυτά και των πολύ χρήσιμων και κατατοπιστικών συμπερασμάτων από την εφαρμογή τους, το νέο Κείμενο Εργασίας του ΙΕΝΕ αναλύει το ενεργειακό μείγμα της χώρας και τον ρόλο του κτηριακού τομέα σε αυτό, τις ανάγκες εξοικονόμησης ενέργειας που παρουσιάζει ο εν λόγω τομέας, καθώς και τις εν γένει προοπτικές ανάπτυξής του.
       
      Σε προκαταρκτική μορφή τα πορίσματα της σχετικής μελέτης είχαν παρουσιαστεί από τον Αντιπρόεδρο και Εκτελεστικό Διευθυντή του ΙΕΝΕ κ. Κωστή Σταμπολή σε ημερίδα του Building Performance Institute of Europe (BPIE) στο Βουκουρέστι με θέμα την «Χρηματοδότηση έργων για την ενεργειακή αποδοτικότητα στον κτιριακό τομέα της Ρουμανίας» (“Financing energy efficiency in Romanians buildings”), στις 16 Μαρτίου 2012. Αντίστοιχα, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Ενεργειακής Αποδοτικότητας του ΙΕΝΕ και Μέλος της Δ.Ε. του Ινστιτούτου, κ. Κώστας Θεοφύλακτος, παρουσίασε, στις 13 Νοεμβρίου 2014, μια πιο ολοκληρωμένη μορφή των πορισμάτων του Κειμένου Εργασίας στην έδρα της Energy Community στη Βιέννη, κατά τη διάρκεια του 6ης Συνάντησης της Ομάδας Συντονισμού του Οργανισμού για θέματα Εξοικονόμησης Ενέργειας.
       
      Συγγραφείς της νέας αυτής έκδοσης του ΙΕΝΕ είναι ο κ. Σταμπολής και ο κ. Θεοφύλακτος, ενώ το πλήρες κείμενο είναι ελεύθερα προσβάσιμο στο site του ΙΕΝΕ.
       
      Πηγή: http://energypress.gr/news/IENE:-Axiologhsh-ths-hrhshs-eyrwpaikwn-kondyliwn-gia-thn-exoikonomhsh-energeias-sta-ellhnika-ktiria
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Τέλος υπέρ των ατόμων με αναπηρία και ατόμων με μειωμένη κινητικότητα (ΑμεΑ) επιβλήθηκε σε όσους ταξιδιώτες χρησιμοποιούν τα ελληνικά αεροδρόμια.
       
      Το ειδικό τέλος, ανέρχεται στα 0,2 ευρώ και θα επιβάλλεται σε κάθε αναχωρούντα επιβάτη από τους ελληνικούς αερολιμένες, στους οποίους φορέας διαχείρισης είναι η ΥΠΑ.
       
      Από την υποχρέωση καταβολής του εξαιρούνται οι αναχωρούντες επιβάτες ηλικίας έως και δύο ετών, τα μέλη του πληρώματος των αεροσκαφών καθώς και τα μέλη του πληρώματος που επιβιβάζονται για ανάληψη υπηρεσίας σε άλλο σταθμό για αντικατάσταση των εν υπηρεσία πληρωμάτων.
       
      Το τέλος ΑμεΑ επιβάλλεται για τη χρηματοδότηση της αποζημίωσης φορέων συνδρομής ΑμεΑ σε όλους τους αερολιμένες, στους οποίους φορέας διαχείρισης είναι η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, έναντι των παρασχεθεισών υπηρεσιών.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/limania-aerodromia/aerodromia/item/28522-%CE%B1%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%B1-%CF%83%CE%B5-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%AD%CF%81-%CE%B1%CE%BC%CE%B5%CE%B1
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Oι όροι και οι προϋποθέσεις μετατροπής αυτοκινήτων με πετρέλαιο, σε φυσικό αέριο καθορίστηκαν με απόφαση που υπέγραψε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
       
      Η συγκεκριμένη απόφαση επεκτείνει τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου σε αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ως καύση το πετρέλαιο και κυρίως σε βαρέα οχήματα φορτηγά και λεωφορεία.
       
      «Με τη ρύθμιση αυτήν εξασφαλίζουμε τη δυνατότητα φθηνότερων μετακινήσεων με αποτέλεσμα τη μείωση κόστους των επιχειρήσεων, αλλά και τη χρήση καυσίμου φιλικότερου προς το περιβάλλον», επισημαίνει, μεταξύ άλλων, σε δήλωσή του ο υφυπουργός Μιχάλης Παπαδόπουλος.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231379903
      Περισσότερα...

      0

    • glaps

      Με σκοπό τη μείωση της γραφειοκρατίας και τη διευκόλυνση των φορολογουμένων, η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Κατερίνα Σαββαΐδου υπέγραψε Απόφαση για όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα με την υποβολή δήλωσης πληροφοριακών στοιχείων μίσθωσης ακίνητης περιουσίας μέσω διαδικτύου, σύμφωνα με την οποία τους δίνεται η δυνατότητα υποβολής της δήλωσης στη Δ.Ο.Υ. με ειδικό απλοποιημένο έντυπο.
      Περισσότερα...

      5

    • akius

      Συνολικά για εφέτος, εκτιμάται ότι η πτώση των επενδύσεων σε οικοδομές θα διαμορφωθεί περίπου σε 48% το 2014, οι επενδύσεις σε κατοικίες θα διαμορφωθούν στα πέριξ των 2,4 δισ. ευρώ το 2014 (1,3% του ΑΕΠ) από 4,6 δισ. ευρώ το 2013 (2,5% του ΑΕΠ).
       
      Τα πρώτα σημάδια ήπιας ανάκαμψης, από το δεύτερο εξάμηνο του 2015 και μετά, φαίνονται τώρα στον ορίζοντα για την εγχώρια αγορά κατοικίας, η οποία όμως αγγίζει αυτή τη στιγμή τα κατώτερα επίπεδα.
       
      Συνολικά για εφέτος, εκτιμάται ότι η πτώση των επενδύσεων σε οικοδομές θα διαμορφωθεί περίπου σε 48% το 2014, οι επενδύσεις σε κατοικίες θα διαμορφωθούν στα πέριξ των 2,4 δισ. ευρώ το 2014 (1,3% του ΑΕΠ) από 4,6 δισ. ευρώ το 2013 (2,5% του ΑΕΠ).
       
      Από πού προκύπτουν οι θετικές ενδείξεις για το 2015; Η απάντηση είναι η εξής: Τα νούμερα της ΕΛΣΤΑΤ σε συνδυασμό με τα αντίστοιχα της Τράπεζας της Ελλάδος για το δεκάμηνο του 2014 δείχνουν μέν περαιτέρω πτώση της αγοράς ακινήτων ωστόσο οι ρυθμοί πτώσης, σε όλους τους επιμέρους τομείς φαίνεται να επιβραδύνονται, γεγονός το οποίο θα φανεί στην αγορά μερικούς μήνες αργότερα.
       
      Ο όγκος των νέων οικοδομών (με βάση τις εκδοθείσες άδειες οικοδομών) σημείωσε μείωση τον Οκτώβριο 2014 κατά 2,8% σε ετήσια βάση, έναντι αύξησης 7,2% τον Σεπτέμβριο 2014. Επιπλέον, στο 10μηνο 2014 καταγράφηκε υποχώρηση του όγκου κατά 3,3%, έναντι ωστόσο, μεγαλύτερης πτώσης κατά 29,4% στο αντίστοιχο διάστημα του 2013. Όπως υποστηρίζουν οι αναλυτές της Alpha Bank, σε σχετική ανάλυση για την εγχώρια αγορά κατοικίας, η επιβράδυνση του ρυθμού μείωσης, αντανακλά μια τάση σταθεροποίησης που ενδεχομένως να σηματοδοτήσει ήπια αύξηση του όγκου οικοδομών από το δεύτερο μισό του 2015.
       
      «Οι άδειες ιδιωτικών οικοδομών αποτελούν πρόδρομο δείκτη για τις εξελίξεις στην αγορά κατοικίας και ειδικότερα στις επενδύσεις σε ιδιωτικά ακίνητα μερικούς μήνες αργότερα», αναφέρεται χαρακτηριστικά.
      Πηγή: http://www.protothema.gr/economy/article/445796/deili-anakampsi-tis-oikodomikis-drastiriotitas-apo-to-v-examino-tou-2015/
      Περισσότερα...

      10

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.