Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Panos_

      Ένα ακόμη πολύτιμο εργαλείο στην προσπάθεια ενίσχυσης της θέσης των Ελληνικών Κατασκευαστικών επιχειρήσεων και μηχανικών, έναντι του διεθνούς ανταγωνισμού, στηρίζει ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας κ. Οδ. Κωνσταντινόπουλος που ανακοίνωσε την απόφαση του Δ.Σ του Εθνικού Συστήματος Υποδομών Ποιότητας για μείωση των τιμών πώλησης των Ευρωκωδίκων, εν όψει και της Παγκόσμιας Ημέρας Τυποποίησης στις 14 Οκτωβρίου.
       
      Λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική συγκυρία αλλά και με στόχο τη διευκόλυνση και ενίσχυση των μηχανικών να αποκτήσουν ένα σημαντικό εργαλείο στον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, μετα από συνεννόηση του Υφυπουργού. Οδ. Κωνσταντινόπουλου με τον αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Ν. Ταγαρά και με τον πρόεδρο του ΕΣΥΠ Άγγελο Τόλκα, αποφασίστηκε η πώληση των Ευρωκωδίκων, σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή έτσι ώστε όλοι οι ενδιαφερόμενοι να μπορούν να έχουν πρόσβαση στα τεχνικά αυτά πρότυπα.
      Κατόπιν αυτών, το σύνολο των Ευρωκωδίκων στην Ελληνική γλώσσα και τα Εθνικά Προσαρτήματα αυτών, σε πρώτη φάση από 14 Οκτωβρίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου 2014, θα πωλούνται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστική τιμή, η οποία μετά την κατακόρυφη πτώση της τιμής της που ανερχόταν σε 5.112 ευρώ και για τα φυσικά και για τα νομικά πρόσωπα, διαμορφώνεται ως εξής :
      390 ευρώ για φυσικά πρόσωπα
      890 ευρώ για νομικά πρόσωπα (τρείς θέσεις εργασίας)
      Επιπλέον, με κόστος συνδρομής για το 2015:
      50 ευρώ για φυσικά πρόσωπα
      110 ευρώ για νομικά πρόσωπα (τρείς θέσεις εργασίας)

      Οι Ευρωκώδικες αποτελούν σειρά Ευρωπαϊκών Προτύπων που παρέχουν ένα κοινό για όλη την ΕΕ σύνολο μεθόδων για τον υπολογισμό της μηχανικής αντοχής των κατασκευαστικών έργων και των στοιχείων τους, τα οποία καλύπτονται από την Οδηγία 89/106/ΕΟΚ. Στόχο έχουν την δημιουργία ενός κοινού πλαισίου, εντός του Ευρωπαϊκού χώρου, για τον δομικό και γεωτεχνικό σχεδιασμό Κτιρίων και Τεχνικών Έργων και ήδη έχουν υιοθετηθεί από αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, καθώς αφορούν Ευρωπαϊκά Πρότυπα (EN) για το σχεδιασμό των κατασκευών που αναπτύχθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης (CEN). Στην χώρα μας οι ευρωκώδικες σήμερα (προ μείωσης των τιμών) κοστίζουν 6000 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.epixeiro.gr/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%87%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%BD%CE%AD%CE%B1/19531-%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%89%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B9%CE%BC%CE%AE%CF%82-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CE%BA%CF%89%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CF%8E%CE%BD
      Περισσότερα...

      32

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ 138/τ.Α/13-6-2014) το Π.Δ. 90/2014, με το οποίο ορίζονται οι κατηγορίες έργων καθώς και οι προϋποθέσεις εγγραφής, κατάταξης και προαγωγής, στο Μητρώο Εμπειρίας Κατασκευαστών (Μ.Ε.Κ.), διπλωματούχων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή ισοτίμων σχολών της αλλοδαπής.
       
      Το ανωτέρω Π.Δ., αντικαθιστά του άρθρο 4 του Π.Δ. 472/1985 (ΦΕΚ/Α΄/168/2-10-1985) που κωδικοποιήθηκε στο άρθρο 109 της κωδικοποίησης νομοθεσίας κατασκευής των δημοσίων έργων η οποία κυρώθηκε με το ν. 3669/2008 (ΦΕΚ/ Α΄/116/18-6-2008).
       
      Ειδικότερα τα σημεία ι έως και νβ, της παρ. 1 του άρθρου 1 του άνω Π.Δ. αφορούν στις ειδικότητες διπλωματούχων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή ισοτίμων σχολών της αλλοδαπής που δεν προβλέπονταν στο Π.Δ. 472/1985 και αποκτούν δικαίωμα εγγραφής στο Μ.Ε.Κ..
       
      Ακολουθεί συγκεντρωτικός πίνακας των ειδικοτήτων, διπλωματούχων ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων της ημεδαπής ή ισοτίμων σχολών της αλλοδαπής, με τις προϋποθέσεις εγγραφής τους και τις αντίστοιχες κατηγορίες έργων.
       
      Σύμφωνα με το άρθρο 2, το Π.Δ. 90/2014 ισχύει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 13/06/2014.
       
      Δείτε τον πίνακα ανά ειδικότητα
       
      Πηγή: http://technews-greece.blogspot.gr/2014/09/blog-post_38.html#.VBrrnPl_tnY
      Περισσότερα...

      23

    • Engineer

      Ένα πολύτιμο εργαλείο προκειμένου οι πολίτες να κατανοήσουν το μέγεθος του ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας μέσω ΤΑΙΠΕΔ, παρέχει η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία.
       
      Πρόκειται για έναν διαδραστικό χάρτη με τον ονομασία Παρατηρητήριο ΤΑΙΠΕΔ, όπου μπορεί κανείς να διαπιστώσει το μέγεθος των μελλοντικών αλλαγών και επιπτώσεων στον φυσικό πλούτο της χώρας, καθώς και την ευθεία σύγκρουση με τις περιβαλλοντικές αξίες του τόπου μας.
       
      Συνολικά, στον διαδραστικό χάρτη της Ορνιθολογικής, απεικονίζονται 195 περιουσίες που είναι προς πώληση και αναφέρονται στο φυσικό περιβάλλον.
       
      Για κάθε ένα σημείο των προς εκποίηση περιουσιών παρέχονται πληροφορίες που αφορούν στα στοιχεία που παρέχει το ΤΑΙΠΕΔ (εκτάσεις, ενδεικτική αξιοποίηση κ.ά.), σε περιβαλλοντική πληροφορία (επικάλυψη με δίκτυο Natura 2000, απόσταση από ακτογραμμή κ.ά.) καθώς και στις δημόσιες αρχές που είναι αρμόδιες για τις συγκεκριμένες περιουσίες (Δασαρχεία, Δήμους κ.ά.).
       
      Στον χάρτη προβάλλονται επίσης προστατευόμενες περιοχές όπως Καταφύγια Άγριας Ζωής, περιοχές Natura 2000, Εθνικά Πάρκα καθώς και περιοχές που υπάγονται σε Φορείς Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών, όπως Εθνικοί Δρυμοί.
       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/83186/Diadrastikos-xartis-gia-to-ksepoulima-tis-dimosias-periousias
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Οριστική λύση στο μείζον ζήτημα αξιοποίησης 6.120 στρεμμ. των οικοδομικών συνεταιρισμών Πικερμίου, επιχειρεί να δώσει, μετά από τέσσερις δεκαετίες, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος, πολεοδομώντας οριστικά περί τα 2.200 στρεμμ.
       
      Σε πρώτη φάση, αναμένεται εντός εξαμήνου η διαδικασία της πολεοδομικής μελέτης, δίδοντας οριστικά σε βάθος διετίας το «πράσινο φως» στους μεριδιούχους για την αναβάθμιση της περιοχής. Βασικός «μέτοχος» της περιοχής είναι ο Αυτόνομος Οικοδομικός Οργανισμός Αξιωματικών (ΑΟΟΑ) με περίπου 2.500 στρέμματα, ενώ με μεγάλο ποσοστό συμμετέχει ο Οικοδομικός Συνεταιρισμός προσωπικού του ΟΤΕ (με 1.108 στρέμμ.), της Ολυμπιακής Στέγης (με 206 στρέμμ.), του Ελληνικού Φοίνικα (με 195 στρέμμ.) και περίπου 1.000 ιδιώτες που κατέχουν περίπου την ίδια έκταση με τον ΑΟΟΑ (συνολικά 2.015 στρέμμ.).
       
      Όπως προβλέπει ο σχεδιασμός, σε έκταση 3.150 στρεμμάτων θα δημιουργηθούν χώροι πρασίνου που θα καλύπτουν τις ανάγκες και των όμορων οικισμών, όπως «Ο Παν», «Καλλιτεχνούπολη», «Άγιος Σπυρίδων ? Διώνη», που είναι ενταγμένοι ως περιοχές α' κατοικίας από τη δεκαετία του 1970, και λειτουργούν χωρίς τις απαραίτητες κοινωφελείς υποδομές. Ο Αυτόνομος Οικοδομικός Οργανισμός Αξιωματικών (ΑΟΟΑ), που εποπτεύεται από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει τον οικισμό «Παπάγου», αντίστοιχους οικισμούς στην Καλαμαριά και Αλεξανδρούπολη, ενώ έχει κατασκευάσει κατοικίες (διαμερίσματα), στις Σέρρες, στα Ιωάννινα, στην Λάρισα, στη Θεσσαλονίκη, στην Κόρινθο και στην Αθήνα στις περιοχές Παγκρατίου και Κάτω Πατησίων (οδός Αχαρνών).
       
      Η περίπτωση Πικερμίου
       
      Στην περιοχή Πικερμίου, ο ΑΟΟΑ αγόρασε το 1972 έκταση 3.300 στρεμμάτων, εκ των οποίων τα 800 στρέμματα ήταν ενταγμένα στο σχέδιο πόλεως (Δεσαμάρι - Αγιος Σπυρίδων) και τα διέθεσε σε 800 μέλη του κατά την τριετία 1987-1989, δημιουργώντας έτσι τον οικισμό «Διώνη». Τα υπόλοιπα, δηλαδή περίπου 2.500 στρέμματα, παραμένουν εκτός σχεδίου πόλεως και αναξιοποίητα. Σε αυτά εστιάζεται η νέα προοπτική, που δίνεται από τον νόμο 4280/2014 για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση. Η έκταση του οργανισμού δεν είναι ανεξάρτητη, αλλά αποτελεί τμήμα συνολικής έκτασης περίπου 6.120 στρεμμάτων, που ανήκει πλην του ΑΟΟΑ, σε τρείς οικοδομικούς συνεταιρισμούς και πάνω από 1.000 ιδιώτες.
       
      Δεσμεύσεις
       
      Αρχικά, ο ΑΟΟΑ και οι συνεταιρισμοί είχαν λάβει όλες τις αναγκαίες εγκρίσεις μέχρι το 1980, στη συνέχεια όμως, η πολιτεία επέβαλε σειρά δεσμεύσεων, δηλαδή χαρακτήρισε ως δασικές ορισμένες εκτάσεις (τα έτη 1973 και 1983), κήρυξε ευρεία περιοχή, ως ιδιαιτέρου κάλλους και αρχαιολογική (το έτος 1984) και επιπλέον περιέλαβε σημαντικές εκτάσεις στο Προεδρικό Διάταγμα «Περί Προστασίας του Όρους Πεντέλη» (το έτος 1988).
       
      Στο παρελθόν έγιναν τρεις προσπάθειες για την ένταξη της περιοχής στο σχέδιο πόλεως. Η πρώτη, την περίοδο 1978 -1981, που παρέμεινε ημιτελής. Στη συνέχεια και αφού η περιοχή είχε κηρυχθεί ως Ζώνη Αστικού Αναδασμού (ΖΑΑ) το 1988, έγιναν δύο νέες προσπάθειες το 2000 και το 2004. Και τα δύο σχέδια διατάγματος του υπουργείου Περιβάλλοντος, κρίθηκαν μη σύννομα από το Συμβούλιο της Επικρατείας (με τα Πρακτικά Επεξεργασίας 246/2000 και 104/2006), κάθε φορά με διαφορετική αιτιολογία και επιβολή νέων δεσμεύσεων, που κατέστησαν δυσχερέστερη την ένταξη σε σχέδιο πόλεως και την αξιοποίηση της έκτασης.
       
      Πολυπλοκότητα
       
      Με τον πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο που εισηγήθηκε ο Νίκος Ταγαράς για την «Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση», δίνεται η δυνατότητα να επιλυθούν σημαντικά προβλήματα, που κρατούν την έκταση του Πικερμίου αναξιοποίητη.
      Παράλληλα, η εφαρμογή του νόμου, θα αποτελέσει οδηγό και για τους λοιπούς συνεταιρισμούς, αφού στην έκταση του Πικερμίου εντοπίζονται τα πλέον πολύπλοκα προβλήματα λόγω των δεσμεύσεων και της ιδιοκτησιακής μορφής. Με τον νέο νόμο μεταβάλλεται ριζικά η πολεοδομική νομοθεσία και δίνεται η δυνατότητα πολεοδόμησης, υπό νέα αντίληψη.
       
      Συγκεκριμένα:
       
      α. Επιβάλλεται η παραχώρηση στο Δημόσιο του 50% της εκτάσεως των ενδιαφερομένων, με σκοπό την περιβαλλοντική αναβάθμιση της περιοχής, επιτρέποντας έτσι να πολεοδομηθεί μόνο το υπόλοιπο 50%. Ειδικότερα στην περίπτωση της ΖΑΑ Πικερμίου παραχωρείται στο Δημόσιο το σύνολο των δεσμευμένων εκτάσεων (άνω του 50%).
       
      β. Πολεοδομείται το υπόλοιπο, μη δεσμευμένο, με χαμηλό συντελεστή και δίνεται η δυνατότητα να δημιουργηθεί ένας νέος οικισμός, με σύγχρονη πολεοδομική οργάνωση, σεβασμό στις δεσμεύσεις προστασίας και με υψηλή περιβαλλοντική ευαισθησία. Παράλληλα θα εξυπηρετήσει σημαντικό αριθμό μελών του οργανισμού και των λοιπών συνεταιρισμών και ιδιωτών, που αναμένουν επί δεκαετίες τη στεγαστική τους αποκατάσταση.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113348895
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μια σειρά από μεγάλα έργα διασυνδέσεων με κορυφαίο αυτό τον Κυκλάδων περιλαμβάνονται στη λίστα των υπό χρηματοδότηση έργων της ΕΤΕΠ για τα οποία αύριο υπογράφονται συμβάσεις. Ταυτόχρονα τα χρήματα της ΕΤΕΠ κατευθύνονται και σε άλλα μικρότερα project του ΑΔΜΗΕ που υποστηρίζουν την ευστάθεια του ηλεκτρικού συστήματος και την δυνατότητά του να υποδέχεται την ενέργεια από αιολικά πάρκα σε διάφορες περιοχές της χώρας, όπως η Εύβοια και η Αλεξανδρούπολη.
       
      Πιο αναλυτικά τα υπό χρηματοδότηση έργα είναι:
       
      Διασύνδεση των Κυκλάδων: Σε σύνολο προϋπολογισμού 263 εκατ. ευρώ η προτεινόμενη χρηματοδότηση της ΕΤΕΠ φτάνει τα 130 εκατ. ευρώ. Προϋπόθεση για την έγκριση της χρηματοδότησης ήταν η υπογραφή των συμβάσεων με τους αναδόχους του έργου από τον ΑΔΜΗΕ, το έργο που αφορά στη διασύνδεση των νησιών Σύριος, Τήνος, Μύκονος και Πάρος με το ηλεκτρικό σύστημα της ηπειρωτικής χώρας.
       
      Έργα Μεταφοράς 1: Πρόκειται για τρία έργα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα ανάπτυξης του ηλεκτρικού συστήματος του ΑΔΜΗΕ για την περίοδο 2012 – 2015, με συνολικό προϋπολογισμό 282 εκατ. και προτεινόμενη χρηματοδότηση από την ΕΤΕΠ ύψους 140 εκατ. ευρώ. Ειδικότερα πρόκειται για τα έργα:
       
      Γραμμή Υψηλής Τάσης και κατασκευή Κέντρου Υπερυψηλής Τάσης στη Μεγαλόπολη: Πρόκειται για τη νέα γραμμή μεταφοράς που θα εξυπηρετεί την ανάγκη για μεταφορά της παραγόμενης ενέργειας από τη νέα μονάδα παραγωγής Μεγαλόπολη 5 της ΔΕΗ, μέσω του νέου ΚΥΤ Μεγαλόπολης προς την υπόλοιπη Πελοπόννησο.
       
      Υποβρύχια διασύνδεση Νέα Μάκρη – Πολυπόταμος (Εύβοια) Με τη γραμμή αυτή θα γίνει η ζεύξη του νότιου τμήματος του νομού Εύβοιας με το νομό Αττικής για την ομαλή απορρόφηση της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από Αιολικά Πάρκα στην περιοχή και παράλληλα θα αναβαθμιστεί η αξιοπιστία του συστήματος στο νότιο τμήμα του νησιού που αυτή τη στιγμή καλύπτεται από τη γραμμή μεταφοράς 150KV Αλιβέρι – Κάρυστος
       
      Αναβάθμιση της Γραμμής Μεταφοράς Αλεξανδρούπολη Διδυμότειχο Ορεστιάδα με στόχο την αύξηση της αξιοπιστίας του συστήματος και την ενδυνάμωσή του ώστε να μπορεί να υποδεχθεί ακόμη μεγαλύτερα φορτία, ιδιαίτερα από αιολικά πάρκα της περιοχής
       
      Νέες εγκαταστάσεις στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Αχελώου
      Νέες εγκαταστάσεις στο Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Διστόμου
      Επέκταση των εγκαταστάσεων του υποσταθμού υποβιβασμού τάσης Ακτίου: το κέντρο παραλαμβάνει την ενέργεια από το δίκτυο Υψηλής Τάσης και τη μετασχηματίζει σε μέση τάση
      Επέκταση των εγκαταστάσεων του υποσταθμού υποβιβασμού τάσης Ορεστιάδας
      Κέντρο Υπερυψηλής Τάσης Πάτρας και γραμμές μεταφοράς Πάτρα Ι, ΙΙ, Πάτρα Ξυλόκαστρο και Πάτρα Αίγιο.
      Αναβάθμιση Γραμμής Μεταφοράς Παρακαμπυλίων (υποσταθμός Καστρακίου) Ανακτορίου όπου συνδέεται στον υποσταθμό Ακτίου
       
      Πηγή:www.capital.gr
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Δίολκος ήταν ο ειδικά κατασκευασμένος πλακόστρωτος δρόμος που ένωνε τις δύο άκρες του σημερινού Ισθμού της Κορίνθου. Μέσου αυτού του «διαδρόμου», οι αρχαίοι περνούσαν δια ξηράς τα πλοία τους, από το Σαρωνικό στον Κορινθιακό, αποφεύγοντας έτσι τον πολυήμερο περίπλου της Πελοποννήσου.
      Τα μέλη του πληρώματος έβγαζαν τα πλοία στη στεριά, αφαιρούσαν το βάρος τους και τα έσερναν με σκοινιά πάνω στο ειδικό μονοπάτι. Η διαδικασία δεν ήταν τόσο απλή.
      Η ευρηματικότητα των αρχαίων όμως ήταν αυξημένη και οι τεχνικές που χρησιμοποιούσαν, όπως τα ειδικά βαρούλκα και οι τροχαλίες, βασίζονταν στους νόμους της φυσικής...
      Διόδια και στα πλοία
      Για να πραγματοποιήσουν τα πλοία το «στεργιανό» τους ταξίδι, πλήρωναν και διόδια. Οι μελετητές τοποθετούν την κατασκευή της Δίολκου στο 6π.Χ αιώνα. Το μήκος της υπολογίζεται στα 6.800 μέτρα και το πλάτος από 3,5 έως 6,5 μέτρα. Δείτε την ταινία animation (παραγωγή του τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας και της Εταιρίας Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας) που αναπαριστά με μοναδικό τρόπο το Δίολκο.
      Δημιουργοί της ταινίας, που συναγωνίζεται ταινίες μεγάλων παραγωγών, είναι πολιτικός μηχανικός και καθηγητής του ΕΜΠ, Θεοδόσης Π. Τάσιος, ο Γιώργος Πολύζος και ο Νικήτας Μήκας. Στην ταινία εκτός από τις τεχνολογικές λεπτομέρειες παρουσιάζονται με εκπληκτικό τρόπο και σκηνές της καθημερινής ζωής των ναυτικών της εποχής. Από το 9ο λεπτό και μετά, παρακολουθείστε αναλυτικά, τη μεταφορά των πλοίων...
      Πηγή: www.mixanitouxronou.gr/dite-pos-meteferan-i-dite-pos-meteferan-i-archei-ta-plia-tous-stin-xira-otan-den-ipirche-o-isthmos-plironan-diodia-ke-ta-pliaarchei-ta-plia-tous-stin-xira-otan-den-ipirche-o-isthmos/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Η συγκεκριμένη κατασκευή θα χρησιμοποιηθεί κάτω από γέφυρα στην Ολλανδία, ώστε να μην χρειάζεται να σηκώνονται οι γέφυρες και να περνάνε τα ιστιοφόρα που λόγο του ύψους των ιστίων τους δεν χωράνε.
       
      Πολλές γέφυρες σηκώνονται με σκοπό να περνάνε τα ιστιοφόρα από κάτω. Αυτό όμως δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα με το μποτιλιάρισμα των οχημάτων που περιμένουν να κατέβει και πάλι η γέφυρα.
       
      Για την λύση του προβλήματος αυτού, Ολλανδοί μηχανικοί σκεφτήκαν μια εντυπωσιακή και πρωτότυπη λύση.
       
      Στην ουσία είναι μία δεξαμενή, η οποία όταν εισέλθουν μέσα τα ιστιοφόρα, βυθίζεται μερικώς και επιτρέπει σε αυτά να περάσουν με ασφάλεια κάτω από την γέφυρα. Κατά την στιγμή της βύθισης, η επιφάνεια του νερού μέσα στην δεξαμενή βρίσκεται 4 μέτρα κάτω από το επίπεδο του νερού στο ποτάμι.
       

       
      Το κόστος τις κατασκευής θα φτάσει τα 60 εκατ. Ευρώ και θα κάνει απόσβεση του έργου σε 12 χρόνια.
       
      Δείτε το βίντεο που ακολουθεί
       

       
      Πηγή: http://www.e-nautilia.gr/ekpliktiki-kataskeui-gia-istiofora/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Το επίκεντρό του εντοπίστηκε στη θαλάσσια περιοχή, σε απόσταση 40 χιλιομέτρων από την Γκουάμ, σύμφωνα με την αμερικανική Γεωλογική Υπηρεσία (USGS).
       
      Σεισμός μεγέθους 7,1 βαθμών σημειώθηκε το πρωί της Τετάρτης βορειοδυτικά της αμερικανικής νήσου Γκουάμ στον Ειρηνικό.
       
      Το επίκεντρό του εντοπίστηκε στη θαλάσσια περιοχή, σε απόσταση 40 χιλιομέτρων από την Γκουάμ, σύμφωνα με την αμερικανική Γεωλογική Υπηρεσία (USGS).
       
      Ο σεισμός είχε εστιακό βάθος μεγαλύτερο των 160 χιλιομέτρων, σύμφωνα με την ίδια πηγή που αρχικά ανακοίνωσε ότι το μέγεθός του ήταν 6,9 βαθμοί.
       
      Το Κέντρο Προειδοποίησης για Τσουνάμι στον Ειρηνικό ανακοίνωσε ότι, επειδή το εστιακό βάθος του σεισμού ήταν μεγάλο, δεν προκλήθηκε τσουνάμι.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/?p=234757
      Περισσότερα...

      0

    • Alessio

      Πραγματοποιήθηκε σήμερα 15/9/2014 συνάντηση εργασίας του Προεδρείου της ΠΕΔΜΕΔΕ με Ομάδα Εργασίας του ΥΠΥΜΕΔΙ, με αντικείμενο το Π.Δ. που προβλέπει ο ν.4278/2014 που αφορούσε στα όρια (ανώτατα & κατώτατα) συμμετοχής σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων.
       
      Ο Υπουργός είχε δεσμευθεί ότι 15/9 θα παρέδιδε έστω διάγραμμα Προεδρικού Διατάγματος στις Εργοληπτικές Οργανώσεις για να τοποθετηθούν και να συνδιαμορφώσουν το κείμενο.
       
      Αντί κατάθεσης διαγράμματος, ζητήθηκε από την ΠΕΔΜΕΔΕ να τοποθετηθεί γενικά για το ζήτημα των ορίων και του ΜΕΕΠ.
      Ο Πρόεδρος εξήγησε ότι όπως έχουν ήδη κατατεθεί οι γραπτές θέσεις της ΠΕΔΜΕΔΕ, ζητούμε να παραμείνουν τα Μητρώα (ΜΕΕΠ) και οι κατηγορίες έργων, όπως υφίστανται, και δεν προκύπτει μνημονιακή υποχρέωση αλλαγής του υφιστάμενου πλαισίου παραγωγής των δημοσίων έργων, το οποίο είναι λειτουργικό και πλήρως ρυθμισμένο. Πρόσθεσε ότι εάν η πολιτική βούληση του Υπουργείου είναι να συζητηθούν τα κριτήρια (οικονομικής/τεχνικής επάρκειας) κατάταξης στο ΜΕΕΠ, η ΠΕΔΜΕΔΕ είναι πρόθυμη να ακούσει τις αρχικές θέσεις και απόψεις του Υπουργείου.
       
      Κατέληξε λέγοντας ότι η ΠΕΔΜΕΔΕ με αρωγό την FIEC, θα προσκομίσει τεκμηριωμένη γνωμοδότηση που θα θεμελιώνει το ορθό του αιτήματος της για νομοθετική ρύθμιση και διατήρηση του συστήματος των τάξεων του ΜΕΕΠ, για συμμετοχή σε δημοπρασίες, με προϋπολογισμό κάτω των ορίων της κοινοτικής οδηγίας (5.186.000 €) - κοινοτικού κατωφλίου (seuil).
       
      Ο Νομικός Σύμβουλος του Υπουργού, κ. Σκουρής αναγνώρισε το εύλογο και δίκαιο του αιτήματος της ΠΕΔΜΕΔΕ για τη δυνατότητα κατ’ εξαίρεση νομοθέτησης συστήματος τάξεων, για τις μικρές και μεσαίες εργοληπτικές επιχειρήσεις Α1, Α2, 1η & 2η τάξη, που θα οδηγούν σε έργα προϋπολογισμού κάτω του ορίου της κοινοτικής οδηγίας.
       
      Προς το τέλος της συνάντησης, αιφνιδιαστικά η κα Τρέζου, Σύμβουλος του Υπουργού, μας ενημέρωσε για σκέψεις περί δημιουργίας 46 (!) κατηγοριών δημοσίων έργων (δηλαδή πέραν των υφιστάμενων 6 γενικών και των 8 εξειδικευμένων κατηγοριών) ως λύση του προβλήματος των ορίων προϋπολογισμού έργων, ως κριτήριο συμμετοχής σε διαγωνισμούς.
       
      Άμεση και οργισμένη ήταν η αντίδραση του Προεδρείου, που εξήγησε στους παρισταμένους ότι μία τέτοια πολιτική επιλογή είναι καταστροφική για τον κλάδο, περιορίζει αφάνταστα τον ανταγωνισμό, εξαφανίζει την έννοια του γενικού εργολάβου και οδηγεί σε «φωτογραφικές» επιλογές αναδόχων, αφού ως γνωστό την τελευταία πενταετία λίγες σχετικά εργοληπτικές επιχειρήσεις είχαν την «ευκαιρία» να εκτελέσουν δημόσια έργα.
       
      Η Ένωση καταγγέλλει τις προθέσεις – σκέψεις του Υπουργείου για τη διάλυση του κατασκευαστικού ιστού της χώρας, ιδιαιτέρως των ατομικών, μικρών και μεσαίων εργοληπτικών επιχειρήσεων, με μεθοδεύσεις που υποκρύπτουν άγνωστα συμφέροντα.
      Ο εργοληπτικός κόσμος πρέπει να βρίσκεται σε επιφυλακή ώστε να αποτρέψει τα ως άνω σχέδια, που με μαθηματική ακρίβεια οδηγούν στην διάλυση και ισοπέδωση του κατασκευαστικού κλάδου.
       
      Από πλευράς Υπουργείου παρέστησαν οι κ.κ. Κοτσώνης, Δ/ντής του Υπουργείου, Τρέζου & Σκουρής (Σύμβουλοι του Υπουργού), Κορκολή Δ/ντρια Δ15, Γιαννακούρης Δ/ντής Δ17 και άλλα Στελέχη & Σύμβουλοι του Υπουργείου.
       
      Από πλευράς ΠΕΔΜΕΔΕ παρέστησαν οι Γεώργιος Ρωμοσιός Πρόεδρος, Μιχαήλ Δακτυλίδης Αντιπρόεδρος, Ευάγγελος Κασσελάς Γενικός Γραμματέας, Μαρίνος Λαζάρου Μέλος Δ.Ε. και Ευθύμιος Αναγνωστόπουλος Νομικός Σύμβουλος.
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Η Εγνατία Οδός ΑΕ, συνεχίζοντας την παράδοση της ως φορέας υλοποίησης μεγάλων και σημαντικών αξόνων αυτό τον καιρό έχει στα σκαριά ένα νέο εντυπωσιακό έργο με διαστάσεις που θα αγγίξουν όχι μόνο τη Θεσσαλονίκη αλλά και τη Χαλκιδική.
       
      Ο «Εξωτερικός Δακτύλιος Θεσσαλονίκης» (ή Εξωτερική Περιφερειακή αν θέλετε) είναι επίσημα σε φάση μελετών εδώ και μήνες. Επί της ουσίας έχει ξεκινήσει συνολική μελέτη για όλο τον άξονα που θα έρθει να «εξασφαλίσει» τη βιώσιμη κινητικότητα της πόλης της Θεσσαλονίκης και να δώσει νέα διάσταση στις οδικές μεταφορές σε όλο το Νομό αλλά και το Νομό Χαλκιδικής.
       
      ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΣ ΔΑΚΤΥΛΙΟΣ
      Προς το παρόν υπάρχει μία ασάφεια για την τελική χάραξη αυτού του νέου οδικού άξονα. Θα ξεκινά από την περιοχή της Ευκαρπίας (σε κόμβο σύνδεσης με την σημερινή Περιφερειακή) και διασχίζοντας τα Πεύκα, το Χορτιάτη, τη Ραιδεστό θα καταλήξει σε σύνδεση με την Εθνική Οδό Θέρμης-Γαλάτιστα με σαφή στόχευση την Κεντρική Χαλκιδική.
       
      Μία πρώτη εκτίμηση για το μήκος του δρόμου είναι 30 με 35 χιλιόμετρα, χωρίς όμως να αποτελεί το τελικό νούμερο. Το κόστος θα γίνει γνωστό όταν ολοκληρωθούν οι μελέτες που είναι χρηματοδοτούμενες από το ΕΣΠΑ 2007-2013.
       
      Το έργο του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης δεν αποτελεί ένα αποσπασματικό έργο κατασκευής οδικού άξονα, αλλά μέρος του συνολικού πλάνου για την πόλη (masterplan) και μέρος του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών της Θεσσαλονίκης.
       
      Η λειτουργία του Δακτυλίου θα επιφέρει ευεργετικά αποτελέσματα στην πόλη της Θεσσαλονίκης καθώς θα σταματήσει η διαμπερή κίνηση από το ένα άκρο της πόλης στο άλλο, που σήμερα απλά επιβαρύνει την ήδη κορεσμένη κυκλοφοριακά πόλη και θα εξυπηρετεί τις προαστιακές και υπεραστικές διαδρομές.
       
      Ιδιαίτερα ευεργετημένη θα είναι και η Χαλκιδική, η οποία εκτός από το δυτικό τμήμα της που διαθέτει αυτοκινητόδρομο (Θεσσαλονίκη-Μουδανιά-Ποτίδαια) θα αποκτήσει σχεδόν απευθείας πρόσβασης στο κεντρικό της τμήμα αυξάνοντας τις εναλλακτικές διαδρομές ταχείας διέλευσης. Αυτό εκτιμάται πως θα επιφέρει σημαντική αύξηση στον τομέα της αγροτικής ανάπτυξης και του τουρισμού.
       
      ΑΒΕΒΑΙΗ Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
      Το οραματικό πλάνο για την κατασκευή του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης κολλάει σε ένα αστάθμητο παράγοντα που λέγεται Νέο ΕΣΠΑ. 26 δις ευρώ διατίθενται στη χώρα μας για την περίοδο 2014-2020. Από αυτά μόνο τα 4,2 δις ευρώ κατευθύνονται στον τομέα των υποδομών και του περιβάλλοντος με τα περισσότερα κονδύλια να είναι ήδη «πιασμένα» από άλλες δράσεις.
       
      Επίσης η γενική οδηγία της ΕΕ είναι λιγότεροι δρόμοι και ανάπτυξη του σιδηρόδρομου τα επόμενα χρόνια, κάνοντας την χρηματοδότηση του Εξωτερικού Δακτυλίου Θεσσαλονίκης ένα πολύ δύσκολο στοίχημα για να κερδηθεί.
       
      Μέσα στο σχέδιο της δημιουργίας και λειτουργίας του άξονα δεν υπάρχει η παρουσία σιδηρόδρομου που θα μπορούσε να προσελκύσει πιθανή χρηματοδότηση της ΕΕ. Το ενδιαφέρον πλέον είναι αν το μεγάλο αυτό έργο θα είναι μέσα στα προς ένταξη προγράμματα του Νέου ΕΣΠΑ 2014-2020 ή αν το πλάνο κατασκευής θα μεταφερθεί για πιο μελλοντικό χρόνο.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/astikoi/periferiaki-thessalonikis/item/26751-%CE%B5%CE%BE%CF%89%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%B4%CE%B1%CE%BA%CF%84%CF%8D%CE%BB%CE%B9%CE%BF%CF%82-%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7%CF%82-%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B5%CE%AF%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%86%CE%B9%CE%BB%CF%8C%CE%B4%CE%BF%CE%BE%CE%BF-%CF%83%CF%87%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CE%B3%CE%BD%CE%B1%CF%84%CE%AF%CE%B1%CF%82
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Με τη συνδρομή νομικών γραφείων θα επιχειρήσει η ΔΕΗ να βελτιώσει την κατάσταση με τις ανεξόφλητες οφειλές από τους λογαριασμούς ηλεκτρικού ρεύματος, οι οποίες έχουν ξεπεράσει το 1,3 δισ. ευρώ και βαίνουν συνεχώς αυξανόμενες.
       
      Η επιχείρηση αναζητάει ήδη μέσω μειοδοτικού διαγωνισμού που λήγει στις 29 Σεπτεμβρίου νομικά γραφεία ή εταιρείες στις οποίες θα αναθέσει την διεκδίκηση απαιτήσεων από ληξιπρόθεσμες οφειλές. Η νέα αυτή πολιτική εισπράξεων καθιερώνεται για πρώτη φορά από τη ΔΕΗ στη βάση ενός πιλοτικού προγράμματος που θα εφαρμοστεί σε πρώτη φάση στην Αττική. Το πρόγραμμα θα αξιολογηθεί ύστερα από ένα δίμηνο εφαρμογής του και εάν τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά, θα επεκταθεί και σε άλλες περιφέρειες της χώρας.
       
      Τα γραφεία που θα επιλεγούν θα αναλάβουν τη διεκπεραίωση 10.000-20.000 υποθέσεων οφειλών μέσης αξίας 10.000 ευρώ ανά υπόθεση. Η ΔΕΗ έχει ήδη καταρτίσει τον κατάλογο των καταναλωτών που θα παραδώσει στις εταιρείες που θα προσλάβει για την είσπραξη των ανεξόφλητων οφειλών της, βάσει τριών συνδυαστικών κριτηρίων. Το βασικότερο είναι το ύψος της οφειλής και το βάθος χρόνου αυτής, το δεύτερο το «προφίλ» του καταναλωτή, εάν δηλαδή έχει ανταποκριθεί ή όχι σε προηγούμενους διακανονισμούς και το τρίτο, η σχέση του με άλλες παραβατικότητες, όπως για παράδειγμα η σύλληψή του για ρευματοκλοπή.
       
      «Πρέπει να κάνουμε κάτι για να βελτιώσουμε την κατάσταση», δηλώνει στην «Κ» αρμόδιο στέλεχος της ΔΕΗ, εκφράζοντας την ανησυχία της Επιχείρησης για τη διόγκωση των οφειλών. Από το συνολικό ποσό του 1,3 δισ. ευρώ, τα 860 εκατ. ευρώ προέρχονται από τη χαμηλή τάση, δηλαδή τα νοικοκυριά και τις μικρές εμπορικές επιχειρήσεις και εργαστήρια, ενώ πάρα πολλές από αυτές θεωρούνται επισφαλείς απαιτήσεις.
       
      Θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα ποσά αυτά δεν περιλαμβάνονται ανεξόφλητες οφειλές καταναλωτών που ανήκουν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο (ΚΟΤ) οι οποίοι αριθμούν περί τις 550.000. Σε αυτήν την κατηγορία καταναλωτών η ΔΕΗ, ανεξαρτήτως του ύψους της οφειλής που έχει συγκεντρώσει, δεν προχωράει σε διακοπές ρεύματος. Ενα από τα μεγάλα προβλήματα αυτή τη στιγμή είναι η υπόθεση των διακανονισμών. Η ΔΕΗ, προκειμένου να διευκολύνει τους καταναλωτές, εφάρμοσε από πέρυσι ένα αρκετά ευέλικτο πρόγραμμα διακανονισμών, το οποίο όμως δεν τηρείται από την πλειοψηφία των καταναλωτών που εντάσσονται σε αυτό. Το σύνηθες, όπως αναφέρουν αρμόδια στελέχη της Επιχείρησης στην «Κ», είναι «να προχωρούν στον διακανονισμό, να πληρώνουν μία με δύο δόσεις και μετά να εξαφανίζονται». Η αρμόδια διεύθυνση της Επιχείρησης ευελπιστεί σε κάποια βελτίωση της κατάστασης και στην ανακοπή του ρυθμού αύξησης των επισφαλειών, χωρίς να διατηρεί υψηλές προσδοκίες για την είσπραξη των ανεξόφλητων οφειλών.
       
      Οι νομικές εταιρείες που θα προσλάβει η ΔΕΗ μέσω διαγωνισμού σε πρώτο στάδιο θα αναζητήσουν τον εξωδικαστικό διακανονισμό των οφειλών, μέσα στο πλαίσιο που έχει ορίσει η ΔΕΗ, δηλαδή δόσεις που μπορούν να φτάσουν έως και τις 8 διμηνιαίες, ανάλογα με τη συνέπεια του πελάτη κατά το προηγούμενο δωδεκάμηνο.
       
      Σύμφωνα με τη διακήρυξη, θα ακολουθεί τα εξής στάδια:
       
      • Εντοπισμός οφειλετών, των οποίων τα στοιχεία επικοινωνίας έχουν μεταβληθεί χωρίς να έχει ενημερωθεί σχετικά η ΔΕΗ.
       
      • Επικοινωνία/διαπραγμάτευση με στόχο την εξωδικαστική διευθέτηση (υπαγωγή σε διακανονισμό της οφειλής/ρύθμιση σε δόσεις) και την είσπραξη.
       
      • Σύνταξη και αποστολή/κοινοποίηση απλών επιστολών ειδοποίησης ή/και εξωδίκων προσκλήσεων.
       
      Σε δεύτερο στάδιο θα ακολουθήσει η δικαστική διεκδίκηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, στο πλαίσιο της οποίας το νομικό γραφείο θα προχωράει σε έρευνα για τον εντοπισμό περιουσιακών στοιχείων, σε υποθηκοφυλακεία και κτηματολογικά γραφεία.
       
      Στις περιπτώσεις οφειλετών άγνωστης διαμονής δεν θα προχωρεί στη δικαστική διεκδίκηση, ενώ σε περίπτωση που εντοπίζονται πελάτες χωρίς περιουσιακά στοιχεία ή προκειμένου να προχωρήσει σε αναγκαστική εκτέλεση, το νομικό γραφείο θα επικοινωνεί με τις νομικές υπηρεσίες της ΔΕΗ για περαιτέρω οδηγίες.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/783969/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/se-eispraktikes-etaireies-ana8etei-h-deh-tis-lh3ipro8esmes-ofeiles
      Περισσότερα...

      0

    • system_chris

      Δημοσιεύθηκε η 3η διευκρινιστική εγκύκλιος με τίτλο "Διευκρινίσεις για την εφαρμογή του ν. 4056/2012 (ΦΕΚ 52 Α΄) όπως τροποποιήθηκε με το ν. 4235/2014 (ΦΕΚ 32 Α΄)".
       
      Όπως αναφέρει στην ανακοίνωση του το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων:
       
      Με αφορμή ερωτήματα γραπτά και προφορικά που τίθενται στην υπηρεσία μας, εκδίδεται η παρούσα εγκύκλιος με την οποία συμπληρώνεται η υπ’ αρ. 1464/67426/13-06-2012 (ΑΔΑ:B4Λ0Β-ΓΣΦ) διευκρινιστική εγκύκλιος του ν. 4056/2012 και παράλληλα παρέχονται ερμηνευτικές οδηγίες και διευκρινίσεις σε ευρύ φάσμα θεμάτων με σκοπό την ενιαία, ομοιόμορφη και ορθή εφαρμογή των
      διατάξεων του ν. 4056/2012 και όπως αυτός τροποποιήθηκε με το ν. 4235/2014.
       
      Την επισυνάπτω παρακάτω:
       
      ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΤΙΚΗ 3 Ν.4056_2012.pdf
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Από έξι πόλεις θα ξεκινήσει μέχρι το τέλος του μήνα η ηλεκτρονική έκδοση των οικοδομικών αδειών με στόχο από τις αρχές του χρόνου σε όλες τις πολεοδομίες της χώρας οι φάκελοι να διεκπεραιώνονται ηλεκτρονικά χωρίς την επίσκεψη μηχανικού στις υπηρεσίες δόμησης. Την πλατφόρμα του συστήματος ανέπτυξε με την επίβλεψη του ΥΠΕΚΑ το Τεχνικό Επιμελητήριο με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και στόχο την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας αλλά και την ενίσχυση της δια­φάνειας, ώστε να καταπολεμηθεί το «γρηγορόσημο» αλλά και κάθε αθέμιτη συναλλαγή μεταξύ μηχανικών, πολιτών και υπηρεσιακών παραγόντων.
       
      Το επόμενο διάστημα το ΤΕΕ θα προχωρήσει στην εκπαίδευση των μηχανικών στις υπηρεσίες δόμησης χωρίς να αποκλείεται μια περίοδος παράλληλης λειτουργίας μεταξύ του παλιού και του νέου τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών ώστε να δοκιμαστεί στην πράξη το νέο σύστημα αλλά και το προσωπικό των πολεοδομιών και να αποφευχθούν λάθη και παραλείψεις. Το ΤΕΕ χρειάστηκε προετοιμασίες μηνών για να δημιουργήσει ένα αξιόπιστο σύστημα ηλεκτρονικών συναλλαγών που θα είναι χρηστικό για τις ίδιες τις υπηρεσίες δόμησης αλλά και να διενεργήσει τους διαγωνισμούς προμήθειας αδειών λογισμικού και τεχνικού εξοπλισμού.
       
      Όπως δηλώνουν από το υπουργείο Περιβάλλοντος, είναι όλα έτοιμα προκειμένου να ξεκινήσει η λειτουργία του από την Αθήνα, τον Πειραιά, το Ηράκλειο, τα Χανιά, την Κομοτηνή και την Κόρινθο, υποστηρίζοντας ότι το σύστημα θα «κουμπώσει» και με την ηλεκτρονική ταυτότητα του κτιρίου. «Δημιουργήσαμε μια ενιαία πλατφόρμα για την ηλεκτρονική έκδοση των οικοδομικών αδειών και την ηλεκτρονική ταυτότητα με σημαντικά οφέλη. Σήμερα, για όποιες αλλαγές γίνονταν εντός του νόμιμου περιγράμματος της οικοδομής όφειλε κανείς να κάνει αναθεώρηση αδείας. Με την τήρηση αρχείου για την ταυτότητα, οι αλλαγές και τα σχέδια π.χ. για την αλλαγή της θέσης μιας κουζίνας ή ενός δωματίου θα περνούν απευθείας στη βάση δεδομένων της ηλεκτρονικής ταυτότητας του κτιρίου και θα αποτελούν στοιχεία της άδειας», εξηγεί στο «business stories» ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Χρήστος Σπίρτζης. Ωστόσο το σύστημα εμφανίζει ακόμη κάποιες αδυναμίες. Επί του παρόντος έχει προβλεφθεί να συνεργάζεται μόνο με το Κτηματολόγιο, με στόχο σταδιακά να επικοινωνεί ηλεκτρονικά και με άλλες υπηρεσίες που εμπλέκονται στην έκδοση οικοδομικών αδειών, όπως τα δασαρχεία, οι αρχαιολογικές υπηρεσίες κ.ά.
       
      Ενας επιπλέον στόχος είναι το σύστημα να μπορέσει να αποτελέσει ένα είδος τροχονόμου στην αξιοποίηση των δικαιολογητικών για τις άδειες ώστε όποιες υπηρεσίες χρειάζονται εξαρτημένο τοπογραφικό να μπορεί αυτό να διαβιβάζεται σε όλες τις υπηρεσίες ηλεκτρονικά και χωρίς να απαιτείται η φυσική παράδοση σε κάθε υπηρεσία χωριστά από τον μηχανικό. Με βάση τον σχεδιασμό του συστήματος η αίτηση για την έκδοση της άδειας θα εισάγεται σε ροή ελέγχου στην αρμόδια υπηρεσία δόμησης, στην οποία οι υπάλληλοι θα κάνουν τον έλεγχο και τυχόν παρατηρήσεις ηλεκτρονικά και θα γνωστοποιούνται στον μηχανικό σε πραγματικό χρόνο.
       
      Η άδεια θα εκδίδεται μετά την έγκριση όλων των απαιτούμενων σταδίων και τη διαπίστωση πληρότητας για τις απαιτούμενες μελέτες, αλλά και την κατάθεση τυχόν πρόσθετων δικαιολογητικών. Ολη η διαδικασία ελέγχου, το ιστορικό μεταβολών και ο φάκελος θα τηρούνται ηλεκτρονικά και θα είναι διαθέσιμα στον μηχανικό, στον ιδιοκτήτη, στην αρμόδια υπηρεσία δόμησης και στο ΥΠΕΚΑ. Στο ίδιο σύστημα έχουν ενσωματωθεί η ηλεκτρονική διαδικασία εισαγωγής αιτημάτων για έλεγχο, η τυχαία επιλογή ελέγχων δόμησης και τα αποτελέσματά τους.
       
      Δεν έχει διευκρινιστεί εάν το ΤΕΕ θα έχει κάποιο οικονομικό αντάλλαγμα για τη λειτουργία του συστήματος όπως, για παράδειγμα, προβλέπεται για την πλατφόρμα των αυθαιρέτων. Στο ΥΠΕΚΑ υποστηρίζουν ότι δεν προβλέπεται κάποια αμοιβή και επισημαίνουν ότι μέσω του συστήματος το Τεχνικό Επιμελητήριο θα μπορεί να ελέγχει πλήρως το μητρώο των μηχανικών.
       
      Πηγή: Ηλεκτρονικά όλες οι οικοδομικές άδειες από το 2015 | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/article/65586/ilektronika-oles-oi-oikodomikes-adeies-apo-2015#ixzz3DSvviEE1
      Περισσότερα...

      19

    • Engineer

      Η Microsoft ξεκίνησε πριν λίγα λεπτά την αποστολή προσκλήσεων σε επιλεγμένους δημοσιογράφους γνωστοποιώντας έτσι τα σχέδια της για μια πολύ σημαντική παρουσίαση στις 30 Σεπτεμβρίου στην οποία θα δούμε για πρώτη φορά επίσημα τα Windows 9.
       
      Η παρουσίαση θα διεξαχθεί στο San Francisco και όπως αναγράφει η Microsoft στην πρόσκληση, αυτή θα αφορά το μέλλον των Windows όχι μόνο για τους καταναλωτές αλλά και για τις επιχειρήσεις. Οι Terry Myerson και Joe Belfiore αναμένεται να είναι οι κύριοι παρουσιαστές ενώ ίσως πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι η Microsoft θα κυκλοφορήσει είτε την ίδια μέρα είτε λίγες μέρες μετά δημόσια, την πρώτη δοκιμαστική έκδοση των Windows 9 με την ονομασία Technical Preview.
       
      Την τελευταία εβδομάδα, διαρροές από δύο διαφορετικά websites μας έχουν δώσει μια καλή ιδέα για το τι θα πρέπει να περιμένουμε από τα επόμενα Windows, τα οποία ως γνωστόν θα δώσουν ιδιαίτερη έμφαση στο desktop, με σκοπό να προσελκύσουν τους χρήστες Windows 7 που δεν έκαναν τη μετάβαση στα Windows 8.x.
       
      Έτσι πέρα από την επιστροφή του μενού έναρξης το οποίο πλέον θα περιλαμβάνει live tiles, στα νέα χαρακτηριστικά των Windows 9 περιμένουμε ένα κεντρικό σύστημα ειδοποιήσεων, virtual desktops καθώς και την ενσωμάτωση της ψηφιακού βοηθού των Windows Phone 8.1, της Cortana. Ιδιαίτερα για τα Windows Phone, θα πρέπει να περιμένουμε και άλλα χαρακτηριστικά από τη Mobile πλατφόρμα να κάνουν την εμφάνισή τους στο λειτουργικό σύστημα της Microsoft όπως το strorage sense κ.α.
       
      Η τελική έκδοση των Windows 9 αναμένεται να κυκλοφορήσει σύμφωνα με πληροφορίες την προσεχή άνοιξη, με περισσότερες πληροφορίες κατά πάσα πιθανότητα να γίνουν γνωστές κατά την παρουσίαση.
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/operating-systems-browsers/windows-8/%CE%B5%CF%80%CE%AF%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B7-%CF%80%CE%B1%CF%81%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CF%84%CF%89%CE%BD-windows-9-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-30-%CF%83%CE%B5%CF%80%CF%84%CE%B5%CE%BC-r7497
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τεχνικά εφικτή με τα σημερινά τεχνολογικά δεδομένα κρίνεται η διασύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό σύστημα. Αυτό προκύπτει από τις πρώτες μελέτες βυθού που ολοκλήρωσε ο ΑΔΜΗΕ. Ωστόσο, τις κρίσιμες λεπτομέρειες για το όλο εγχείρημα αναμένεται να δώσουν πιο αναλυτικές μελέτες, οι οποίες θα γίνουν τον επόμενο χρόνο.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του energia.gr, έχουν γίνει μέχρι στιγμής μελέτες βυθού μέσω χαρτών, οι οποίες οδήγησαν σε μια πρώτη διαπίστωση ότι είναι διαχειρίσιμα τα μεγάλη βάθη της Κρήτης, συνεπώς, θεωρείται ότι μπορεί να υλοποιηθεί η διασύνδεση, με χρήση της τελευταίας τεχνολογίας. Ο ΑΔΜΗΕ προγραμματίζει να ακολουθήσουν μέσα στο 2015 μελέτες βυθού με πλοία, ώστε να χαρτογραφηθεί και να προσδιορισθεί η διαδρομή που θα επιλεγεί. Το κρίσιμο ζητούμενο είναι το σύνολο των διατάξεων σύνδεσης και όχι μόνον η διαδρομή του υποθαλάσσιου καλωδίου. Δηλαδή, τόσο η τοποθέτηση του υποσταθμού ζεύξης, όσο και του τερματικού του καλωδίου στην Κρήτη. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το καλώδιο θα ξεκινά μεν από το νομό Αττικής, αλλά όχι απαραίτητα από το Λαύριο, καθώς εξετάζονται και άλλες θέσεις, κοντά σε υφιστάμενο κέντρο υπερυψηλής τάσης.
       
      Ο μεγάλος πονοκέφαλος, βέβαια, είναι στην Κρήτη, καθώς δεν έχουν υπερπηδηθεί οι αντιδράσεις της τοπικής κοινωνίας. Οι διάφορες θέσεις που είχαν αρχικά επιλεγεί για το τερματικό συνάντησαν τη σθεναρή αντίδραση κατοίκων των περιοχών, συνεπικουρούμενων, σε αρκετές περιπτώσεις και από την τοπική αυτοδιοίκηση. Ο ΑΔΜΗΕ έχει καταλήξει τώρα σε εναλλακτικές προτάσεις, οι οποίες έχουν τεθεί υπόψη στις κατά τόπους αρμόδιες Περιφέρειες και τους Δήμους, συνεπώς, σε αυτούς πλέον έχει μετατεθεί η ευθύνη.
       
      Με την ολοκλήρωση των μελετών βυθού με πλοίο θα ακολουθήσει η περιβαλλοντική μελέτη του έργου και εφόσον έχουν οριστικοποιηθεί όλες οι διατάξεις της σύνδεσης και εγκριθούν το επόμενο βήμα θα είναι ο διεθνής διαγωνισμός για την ανάθεση κατασκευής του project, που προϋπολογίζεται σε 1 δισ. ευρώ. Παράλληλα με το διαγωνισμό στόχος είναι να επιδιωχθεί και η έκδοση των πολεοδομικών αδειών για την Αττική και την Κρήτη. Με τα δεδομένα αυτά, εκτιμάται ότι το έργο μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται το 2020.
       
      Σήμερα στην Κρήτη λειτουργούν Αυτόνομοι Σταθμοί Παραγωγής με πετρέλαιο, συνολικής ισχύος 819,25 MW, ενώ η εγκατεστημένη ισχύς από ΑΠΕ ανέρχεται περίπου σε 265 MW. Το 20% της ηλεκτροπαραγωγής στην Κρήτη προέρχεται από τις ΑΠΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΔΕΔΔΗΕ. Από τις ΑΠΕ, τα 186 MW προέρχονται από αιολικά πάρκα και τα 78 MW από φωτοβολταϊκά. Η συνολική παραγωγή από ΑΠΕ ανέρχεται σε 62.606 MWh, εκ των οποίων οι 46.479 MWh είναι αιολικά και οι 16.127 MWh φ/β. Η μέγιστη ετήσια αιχμή της ζήτησης στην Κρήτη, πάντα σύμφωνα με το ΔΕΔΔΗΕ, υπολογίζεται σε 587 MW.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=85362
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      Η τρύπα του όζοντος συνεχίζει να δείχνει ενθαρρυντικά σημάδια ανάκαμψης και όχι μόνο έχει σταματήσει να μεγαλώνει, αλλά το στρώμα της πυκνώνει πλέον και πάλι. Καταγράφεται πλέον μια σαφής τάση αύξησης του όζοντος στη στρατόσφαιρα, σε ύψος περίπου 42 χιλιομέτρων, με μέσο ρυθμό πάνω από 3% ανά δεκαετία, ενώ και το συνολικό όζον σε όλη την ατμόσφαιρα φαίνεται να αυξάνει.
       
      Όμως, αναμένεται να περάσουν τουλάχιστον δέκα ακόμη χρόνια, έως ότου αρχίσει να συρρικνώνεται πραγματικά η τρύπα πάνω από την Ανταρκτική, σύμφωνα με μια νέα διεθνή επιστημονική έκθεση από 300 ερευνητές του Προγράμματος Περιβάλλοντος των Ηνωμένων Εθνών (UNEP) και του Παγκόσμιου Μετεωρολογικού Οργανισμού (WMO).
       
      Το στρώμα του όζοντος προστατεύει τους ανθρώπους από την καρκινογόνο υπεριώδη ηλιακή ακτινοβολία. Η παγκόσμια συμφωνία του 1987 (Πρωτόκολλο του Μόντρεαλ) έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο να «φρεναριστεί» η έως τότε αραίωση και εξαφάνιση του όζοντος.
       
      Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της UNEP, η απαγόρευση των χλωροφθορανθράκων που επιβλήθηκε τότε και έχει επιφέρει σήμερα την μείωσή τους στην ατμόσφαιρα κατά 10% έως 15% σε σχέση με το αποκορύφωμά τους το 2000, θα μειώσει κατά 2 εκατομμύρια τα περιστατικά καρκίνου του δέρματος ετησίως έως το 2030. Περαιτέρω οφέλη, έχουν ήδη καταγραφεί στην ανθρώπινη υγεία (στα μάτια, στο ανοσοποιητικό σύστημα κ.α.), καθώς επίσης στα ζώα και στη γεωργία.
       
      Προηγούμενες έρευνες, είχαν δείξει ότι η κατάσταση της τρύπας του όζοντος είχε σταματήσει να χειροτερεύει. «Τώρα, για πρώτη φορά, με αυτή την έκθεσή μας λέμε πως βλέπουμε ενδείξεις πλέον για μια μικρή αύξηση στο συνολικό όζον. Αυτό σημαίνει, ότι έχει αρχίσει πια η ανάκαμψη του στρώματος του όζοντος σε όρους συνολικού όζοντος», δήλωσε ο επικεφαλής επιστήμονας του WMO Γκάιρ Μπράαθεν, σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, το BBC και το "Nature".
       
      Το στρώμα του όζοντος πάνω από τη Γη αναμένεται, έως τα μέσα του τρέχοντος αιώνα, να έχει επιστρέψει στα επίπεδα του 1980. Ειδικά όμως στην Ανταρκτική, όπου ανέκαθεν το πρόβλημα ήταν μεγαλύτερο, ιδίως μεταξύ Αυγούστου και Δεκεμβρίου, η ανάκαμψη αυτή μπορεί να καθυστερήσει κάπως περισσότερο.
       
      «Η εξέλιξη στη διάρκεια της δεκαετίας του ’90, όταν η τρύπα του όζοντος μεγάλωνε από έτος σε έτος, έχει πια σταματήσει, η κατάσταση έχει σταθεροποιηθεί. Θεωρούμε ότι γύρω στο 2025 θα είμαστε σε θέση να πούμε με βεβαιότητα ότι η τρύπα του όζοντος μικραίνει», δήλωσε ο Γκάιρ Μπράαθεν, δείχνοντας ότι οι επιστήμονες παραμένουν κάπως επιφυλακτικοί για το αν όντως η εξελισσόμενη ανάκαμψη θα είναι μη αναστρέψιμη.
       
      Η πρόοδος αυτή θα επιταχυνόταν έως και κατά 11 χρόνια, αν καταστρέφονταν άμεσα τα υπάρχοντα αποθέματα των χημικών ουσιών που καταστρέφουν το όζον (των χλωροφθορανθράκων), οι οποίες είναι αποθηκευμένες κυρίως σε παλαιά ψυγεία και πυροσβεστήρες.
       
      Η τρύπα του όζοντος έφθασε να έχει έκταση - ρεκόρ περίπου 30 εκατομμυρίων τετραγωνικών μιλίων το 2006, ενώ σήμερα έχει έκταση γύρω στα 20 εκατομμύρια, αρκετά μεγάλη για να χωρέσει το φεγγάρι. Το μέγεθός της συνεχίζει να αυξομειώνεται από έτος σε έτος και εποχικά εντός του ίδιου έτους.
       
      Ένα «τίμημα» όμως που καταβλήθηκε για την σχετική ανάκαμψη του όζοντος, είναι ότι οι χημικές ουσίες (υδροφθοράνθρακες), που αντικατέστησαν τους χλωροφθοράνθρακες μετά το 1987, δυστυχώς είναι ισχυρά «αέρια του θερμοκηπίου», με συνέπεια να ενισχύουν την κλιματική αλλαγή. Η έκθεση συνιστά την εκ νέου αντικατάσταση και αυτών των ουσιών με άλλες, όπως οι υδροφθορο-ολεφίνες, που έχουν μικρότερες επιπτώσεις στην άνοδο της θερμοκρασίας του πλανήτη.
       
      Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα επίπεδα του όζοντος συνδέονται στενά με το κλίμα. Η έκθεση επισημαίνει ότι περίπου η μισή ανάκαμψη του όζοντος οφείλεται στο γεγονός ότι τα αέρια του θερμοκηπίου αλλάζουν τη σύνθεση και δομή της ατμόσφαιρας. Καθώς παγιδεύουν θερμότητα στην χαμηλότερη τροπόσφαιρα, τα αέρια αυτά εμποδίζουν τη θερμότητα να ανέβει ψηλότερα στη στρατόσφαιρα, η οποία έτσι παραμένει πιο κρύα, γεγονός που ευνοεί τη αναδημιουργία του στρώματος του όζοντος.
       
      Σε κάθε περίπτωση, οι επιστήμονες ελπίζουν ότι η διεθνής κοινότητα θα μιμηθεί το πετυχημένο παράδειγμα του Πρωτοκόλλου του Μόντρεαλ και θα επιδείξει ανάλογη πολιτική βούληση για συντονισμένη δράση και στην περίπτωση της κλιματικής αλλαγής.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/environment/article/265350/i-trupa-tou-ozodos-periorizetai-simadika-/#ixzz3DPrm2kP6
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Πολλές δράσεις για την προώθηση των μέτρων της βιώσιμης ανάπτυξης για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μετακίνησης 16-22 Σεπτεμβρίου.
       
       
      Οι Συγκοινωνίες Αθηνών, έχοντας αναλάβει σημαντικό ρόλο στην προώθηση μέτρων, που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην βιώσιμη κινητικότητα και τη βελτίωση των παρεχόμενων συγκοινωνιακών υπηρεσιών, συμμετέχουν με σειρά δράσεων στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μετακίνησης. Στόχος, η ευαισθητοποίηση των πολιτών στη χρήση των Αστικών Συγκοινωνιών μέσω εκδηλώσεων και μηνυμάτων, που θέτουν στο επίκεντρο τις αξίες της βιώσιμης κινητικότητας, όπως η προστασία του αστικού χώρου και η διασφάλιση της ποιότητας ζωής των πολιτών μέσα σε αυτόν.
       
      Στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μετακίνησης, οι Συγκοινωνίες Αθηνών φιλοξενούν στα Μέσα τους σειρά εκδηλώσεων, αρχής γεννωμένης από την έκθεση φωτογραφίας του Διαγωνισμού «Είσαι Μέσα». Επόμενος σταθμός, μετά το αμαξοστάσιο Αττικής, για την πρώτη κινούμενη έκθεση φωτογραφίας στην πόλη, είναι ο σταθμός του Μετρό στο «Σύνταγμα». Οι 15 φωτογραφίες των επιβατών, που αναδείχθηκαν από το Διαγωνισμό, θα εκτίθενται από την Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου και για 15 ημέρες (16-30/09) έξω από τον χώρο πολλαπλών χρήσεων του σταθμού, προσφέροντας μια νότα διαφορετική στις καθημερινές μετακινήσεις των επιβατών.
       
      Στο σταθμό του Ηλεκτρικού Σιδηρόδρομου στον «Πειραιά» την Τετάρτη 19 Σεπτεμβρίου και ώρα 19:00 το Πειραϊκό φωνητικό σύνολο ''LIBRO C' ORO'' επιφυλάσσει στους επιβάτες, ένα διαφορετικό, μουσικοθεατρικό απόγευμα. Πενήντα περίπου μουσικοί του συνόλου θα συστηθούν στο επιβατικό κοινό σε ένα χώρο απρόσμενο και διαφορετικό, παρουσιάζοντας μια μουσικοθεατρική πρόταση, που παραπέμπει σε άλλες εποχές. Η εκδήλωση θα γίνει σε συνεργασία με το Μουσείο Ηλεκτρικών Σιδηροδρόμων, που βρίσκεται στο σταθμό «Πειραιάς».
       
      Οι δράσεις των Συγκοινωνιών Αθηνών κορυφώνονται από τις 19 ως τις 21 Σεπτεμβρίου, οπότε και στο αμαξοστάσιο στο Γκάζι (απέναντι από την Τεχνόπολη) ανανεωμένη η καλλιτεχνική ομάδα, που είχε επιμεληθεί την τοιχογραφία του (γκράφιτι) το 2005, επανέρχεται με ένα νέο θέμα, το συνδυασμό της φύσης, του ποδηλάτου και των μέσων μαζικής μεταφοράς. Οι καλλιτέχνες και οι βοηθοί τους από τις 08:00 – 23:00 και για τρεις ημέρες θα εργαστούν για την αλλαγή της μορφής του εξωτερικού τοίχου (πλευρά πεζόδρομου) υποσχόμενοι ένα αποτέλεσμα που θα εντυπωσιάσει. Ήδη, στις αποβάθρες και τις στάσεις των μέσων σταθερής τροχιάς προβάλλεται μέσω των οθονών το μήνυμα «Κάνε το σωστό συνδυασμό» του Κ.Α.Π.Ε. για την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Μετακίνησης.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/astiki-anaptixi/sugkoinonies/item/26750-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CE%BD%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BD%CF%8E%CE%BD-%CE%BE%CE%B5%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AC-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%84%CF%81%CE%AF%CF%84%CE%B7-%CE%B7-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CF%80%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CE%B2%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δυο ουρανοξύστες «σηκώνονται» κατακόρυφα και ενώνονται στην κορυφή τους με μια πισίνα-γέφυρα 50 μέτρων. Η εντυπωσιακή κατασκευή ονομάζεται Sky Habitat και θα είναι έτοιμη στα τέλη του 2015 στη Σιγκαπούρη.
       
      Το κτηριακό συγκρότημα θα αποτελείται από 38 ορόφους και εκτός από τα 578 πολυτελή διαμερίσματα, θα διαθέτει ακόμα γυμναστήρια, κήπους, εστιατόρια και πάρκινγκ.
       
      Δείτε την σελίδα του έργου: http://www.skyhabitat.com.sg/
       

       
      Πηγή: http://www.topontiki.gr/article/75604
      Περισσότερα...

      10

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.