Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Μια νομοθεσία που πέρασε πρόσφατα από το κοινοβούλιο της Ουγγαρίας προβλέπει την επιβολή Τέλους 114 φιορινιών ανά Κιλό φωτοβολταϊκού πάνελ που αγοράζεται.
       
      Ο φόρος που θα ισχύσει άμεσα έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις μεταξύ των παραγόντων του κλάδου της ηλιακής ενέργειας, μέσων ενημέρωσης, αλλά και πολιτικών.
       
      Όπως προβλέπει ο νόμος, οι ιδιοκτήτες φωτοβολταϊκών πάρκων θα πρέπει να καταβάλλουν 114 φιορίνια (περίπου 35 λεπτά του Ευρώ) ανά κιλό φωτοβολταϊκών πάνελ που αγοράζουν ως Τέλος περιβαλλοντικών προϊόντων.
       
      Το Τέλος μεταφράζεται σε αύξηση 5%-7% του κόστους των πάνελ ή σε 6,5 με 8 Ευρώ ανά φωτοβολταϊκό στοιχείο. Συγκριτικά με τις μπαταρίες μολύβδου που θα “πληρώνουν” 0,18 Ευρώ ανά κιλό, το Τέλος στα φωτοβολταϊκά είναι διπλάσιο.
       
      Το σκεπτικό πίσω από το Τέλος στα φωτοβολταϊκά είναι ότι κατά τη φάση της κατασκευής τους χρησιμοποιούνται περιβαλλοντικά επιβλαβή υλικά, όπως ο μόλυβδος, το αρσενίδιο του γαλλίου και το τριφθοριούχο άζωτο, το οποίο είναι έως 17 φορές πιο επιβαρυντικό από το διοξείδιο του άνθρακα και παραμένει στην ατμόσφαιρα για χρονικό διάστημα που μπορεί να φτάσει τα 550 χρόνια. Έτσι, τα φωτοβολταϊκά αντιμετωπίζονται ως επικίνδυνα απόβλητα με υψηλό κόστος συλλογής και ανακύκλωσης.
       
      Από την άλλη πλευρά η ουγγρική ένωση φωτοβολταϊκών υποστηρίζει ότι ο μέσος όρος ζωής ενός φωτοβολταϊκού πάνελ είναι 35 με 40 χρόνια και ότι τα προϊόντα αυτά είναι εξολοκλήρου ανακυκλώσιμα, καθώς το πλαίσιό τους αποτελείται από πυρίτιο, το πέμπτο πιο άφθονο στοιχείο στη Γη, και αλουμίνιο.
       
      Σημειώνεται ότι από το 2016 τα κράτη-μέλη της ΕΕ θα είναι υποχρεωμένα να συλλέξουν και να ανακυκλώσουν ποσότητα ηλεκτρονικών αποβλήτων ισοδύναμη με το 45% των ετήσιων πωλήσεων ηλεκτρονικών αγαθών με το ποσοστό να αυξάνεται στο 65% ως το 2019.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/01/23/fotovoltaika-anakyklosi-apovlita-120176/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ισπανός αρχιτέκτονας Oscar Tusquets Blanca υπογράφει τον ολοκαίνουριο σταθμό Toledo του μετρό στη Νάπολη της Ιταλίας μαγνητίζοντας το βλέμμα του επιβατικού κοινού κι όχι μόνο. Ολόκληρος ο χώρος του σταθμού έχει σχεδιαστεί γύρω από την ιδέα του νερού και του φωτός, με εξαγωνικές οπές και έναν τεράστιο «κρατήρα» που επιτρέπει στο φυσικό φως να φτάσει στα βαθιά υπόγεια.
       
      Το όλο σχέδιο ερμηνεύεται με διάφορους τρόπους: Από τη θαλάσσια ζωή μέχρι τα ουράνια, όπου το μπλε και το λευκό κυριαρχούν παντού. Οι μεγάλοι διάδρομοι πλημμυρίζουν με φως, συντελώντας στην «απομάκρυνση του άγχους», όπως αναφέρουν οι περισσότεροι επιβάτες, ενώ παλιά μωσαϊκά από τον William Kentridge διατηρήθηκαν στους τοίχου προκειμένου να συνδυάζεται η σύγχρονη αρχιτεκτονική προσέγγιση με τον αυθεντικό ιταλικό ιστορικό σχεδιασμό.
       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://perierga.gr/2013/01/%CF%86%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%B8%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CF%81%CF%8C-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BD%CE%AC%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B7/
      Περισσότερα...

      5

    • kan62

      Δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ ΥΑ δημιουργίας «Μητρώου Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών».
       
      Η υπουργική απόφαση προβλέπει:
       
      Δημιουργείται στο Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής πληροφοριακό σύστημα «Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών» κατά την παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν.4030/2011, με τα στοιχεία των μηχανικών όπως ορίζονται στη παρούσα, με δυνατότητα δημόσιας πρόσβασης.
       
      Στο σύστημα αυτό καταχωρίζονται τα στοιχεία των εμπλεκομένων στην έκδοση έγκρισης και άδειας δόμησης μελετητών και επιβλεπόντων μηχανικών, σε έκαστον εκ των οποίων δίδεται μοναδικός αριθμός μητρώου.
       
      Η δήλωσή του αριθμού μητρώου εκάστου των μελετητών και επιβλεπόντων μηχανικών και ο έλεγχος των στοιχείων τους από την Υ.ΔΟΜ. αποτελούν προϋπόθεση για την έκδοση της έγκρισης και της άδειας δόμησης ή άλλης σχετικής διοικητικής πράξης οποιασδήποτε δημόσιας Υπηρεσίας.
       
       
      Στοιχεία εγγραφής στο Μητρώο – Διαδικασία υποβολής
       
      1. Στο «Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών» περιλαμβάνονται υποχρεωτικά κατ’ ελάχιστον τα προβλεπόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 8 του Ν.4030/2011 στοιχεία.
       
      Ο μηχανικός υποβάλλει ηλεκτρονικά το σύνολο των στοιχείων, που προβλέπονται στο Παράρτημα, το οποίο αποτελεί ενιαίο σύνολο της παρούσας και δηλώνει ότι τα στοιχεία αυτά είναι έγκυρα και αληθή. Τα στοιχεία αυτά καταγράφονται στην πληροφοριακή βάση του ΥΠΕΚΑ και κατά την υποβολή ελέγχεται από το πληροφοριακό σύστημα η πληρότητα συμπλήρωσης των υποχρεωτικών πεδίων και ακολουθεί η έκδοση βεβαίωσης ένταξης στο Μητρώο. Για την τροποποίηση ή και συμπλήρωση των υποβληθέντων στοιχείων υποβάλλεται σχετικό αίτημα του ενδιαφερομένου στη Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠΕΚΑ.
       
      2. Επίσης στο «Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών» περιλαμβάνονται οι Υπουργικές αποφάσεις κυρώσεων της παρ. 9γ του άρθρου 7 του Ν.4030/2011.
       
      3. Το «Μητρώο Μελετητών και Επιβλεπόντων Μηχανικών» αποτελεί δυναμικό σύστημα, το οποίο συνδέεται με την κοινή βάση δεδομένων ηλεκτρονικής διαδικασίας έκδοσης των αδειών δόμησης, κατά την παρ. 2 του άρθρου 4 του Ν.4030/2011 (ΦΕΚ Α΄249), καθώς και την «Ταυτότητα Κτιρίου», κατά το άρθρο 4 του Ν.3843/10 (ΦΕΚ 62Α΄). Επίσης δύναται να συνδέεται και με τα μητρώα ή τις βάσεις δεδομένων των αρμοδίων φορέων για την έκδοση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος και να ενημερώνεται αυτόματα.
       
      Μητρώο.pdf
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Από τις 24 Φεβρουαρίου πολίτες, μηχανικοί και υπάλληλοι των αρμοδίων υπηρεσιών θα πραγματοποιούν ηλεκτρονικά τη διαδικασία υποβολής, έγκρισης και αρχειοθέτησης των αιτήσεων για την έκδοση αδειών δόμησης.
       
      Την κατάργηση της υποχρέωσης έντυπης υποβολής αιτήσεων και φακέλου για την έκδοση και αναθεώρηση αδειών δόμησης προβλέπει Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που προωθούν τα υπουργεία Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Εσωτερικών και ΠΕΚΑ.
       
      Από τις 24 Φεβρουαρίου πολίτες, μηχανικοί και υπάλληλοι των αρμοδίων υπηρεσιών θα πραγματοποιούν ηλεκτρονικά τη διαδικασία υποβολής, έγκρισης και αρχειοθέτησης των αιτήσεων για την έκδοση αδειών δόμησης.
       
      Ειδικότερα, σύμφωνα με την προωθούμενη ΚΥΑ, οι πράξεις ηλεκτρονικής έκδοσης των αδειών, είναι οι εξής:
       
      - Αίτηση έγκρισης δόμησης
      - Αίτησης Άδειας Δόμησης
      - Αναθεωρήσεις εγκρίσεων και αδειών δόμησης.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/905052/ilektronika-i-upoboli-aitisis-gia-adeies-domisis
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Βαγόνια από το Μετρό της Νέας Υόρκης θα ήταν το τελευταίο πράγμα που θα περίμενε να συναντήσει κάποιος στις αχανείς υδάτινες εκτάσεις του Ατλαντικού Ωκεανού.
       
      Και όμως, κατά μήκος της Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ, από το Ντέλαγουερ ως τη Νότια Καρολίνα, ένα υποθαλάσσιο δίκτυο τέτοιων βαγονιών έχει μετατραπεί σε κατοικία για εκατομμύρια ψάρια.
       
      Οι φωτογραφίες που θα δείτε πιο κάτω ανήκουν στον Στέφεν Μάλλον ο οποίος συνέλαβε με την κάμερά του τη μετάλλαξη των βαγονιών σε τεχνητούς υφάλους.
       
      “Όταν είδα αυτούς τους τεράστιους μηχανισμούς να ρίχνονται στον ωκεανό σαν παιδικό παιχνίδι σε μπανιέρα σκίρτησε η καρδιά μου” γράφει ο Μάλλον.
       
      “Αρχικά ένιωσα έκπληξη, ήταν οι στιγμές αυτής της βίαιης ανακύκλωσης, η θέα του νερού που προσαρμόστησε γρήγορα στις νέες υποθαλάσσιες κατοικίες”.
       
      “Αφού πρώτα στριμώχτηκα σαν σαρδέλα μέσα σε αυτά τα υπόγεια βαγόνια κατά την τελευταία δεκαετία, είναι ωραίο να ξέρω ότι πραγματικές σαρδέλες χρησιμοποιούν αυτό το μεταλλικό συγκρότημα κατοικιών σαν το σπίτι τους ”.
       
      Το έργο κατασκευής των τεχνητών υφάλων μέσω της επαναχρησιμοποίησης των βαγονιών έχει ονομαστεί ‘Next Stop Atlantic’ (Επόμενη Στάση ‘Ατλαντικός’).
       
      Όπως ενημερώνει ο φωτογράφος, στο πλαίσιο του προγράμματος ανακύκλωσης του οργανισμού διαχείρισης του Μετρό της Νέας Υόρκης έχουν αποσυρθεί πάνω από 2.500 βαγόνια βάρους 18 τόνων το καθένα -χωρίς τις πόρτες, τους τροχούς και τα παράθυρα- με σκοπό την κατασκευή τεχνητών υφάλων στον πυθμένα της ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ.
       
      Οι ύφαλοι προσελκύουν ψάρια διότι τους παρέχουν προστασία από τους θηρευτές και λειτουργούν ως σημεία αναζήτησης τροφής καθώς όστρακα, γαρίδες και καβούρια κατακλύζουν γρήγορα τη δομή.
       
      Ο πυθμένας του μέσου της ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ είναι αμμώδης σε ποσοστό 95%, με συνέπεια να μην προσελκύονται ψάρια.
       
      Οι Αρχές ελπίζουν ότι οι νέοι ύφαλοι θα φιλοξενήσουν ψάρια όπως λαβράκια και καλκάνια που με τη σειρά τους θα προσελκύσουν ζαργάνες, τόνους και δελφίνια.
       
      Σε οικονομικούς όρους οι ύφαλοι αναμένεται να προσφέρουν στην αμερικανική οικονομία 200 εκατ. δολάρια ετησίως.
       
      Έκθεση με τις φωτογραφίες του Μάλλον θα πραγματοποιηθεί από τις 6 Φεβρουαρίου ως τις 15 Μαρτίου στις γκαλερύ Κίμμελ του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης.
       

       

       

       

       

       

       

       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/01/22/metro-yfaloi-usa-120114/
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Δωρέαν θα διαθέσει η Microsoft την αναβάθμιση σε Windows 10 για τους κατόχους συσκευών που «τρέχουν» Windows 8.1 και Windows 7. Η αναβάθμιση θα διατίθεται δωρεάν στην αγορά κατά τον πρώτο χρόνο κυκλοφορίας του λειτουργικoύ συστήματος.
       
      Όπως ανακοινώθηκε από τη Microsoft, πλέον τα Windows θα λογίζονται ως «διαδικτυακή υπηρεσία» και όχι ως προϊόν.
       
      Παράλληλα, η Microsoft παρουσίασε τα HoloLens, τα πρώτα τρισδιάστατα γυαλιά της. Τα νέα γυαλιά θα προβάλλουν ολογράμματα ενώ ο χρήστης θα έχει τη δυνατότητα να δει τηλεόραση και να περιηγηθεί στο διαδίκτυο, μέσω εικονικών οθονών.
       
      Διαθέτουν κάμερα με δυνατότητα περιστροφής 120 μοιρών για τον κάθε φακό.
       
      Προκειμένου να δημιουργηθούν τα ολογράμματα, το φως αντανακλά στην συσκευή με συνέπεια τα φωτόνια να εισέρχονται στους δύο φακούς και περνώντας από μπλε, πράσινους αλλά και κόκκινους χρωματισμούς να φτάνουν στο μάτι του χρήστη.
       
      Επίσης, μέσω των HoloLens μπορείτε να χειριστείτε εφαρμογές αλλά και να διασκέδασε με παιχνίδια.
       

       
      http://www.newsbeast.gr/technology/arthro/780770/dorean-i-anavathmisi-se-windows-10/
       
      Πηγή:
      Περισσότερα...

      18

    • kan62

      Ο Ε.Σ.Υ.Π./ΕΛΟΤ ανακοινώνει την υποβολή σε δημόσια κρίση του Σχεδίου της Τροποποίησης του ΕΛΟΤ ΕΝ 1998-1:2005/ΝΑ «Τροποποίηση στο Εθνικό Προσάρτημα του ΕΛΟΤ EN 1998-1:2005 Ευρωκώδικας 8: Αντισεισμικός σχεδιασμός των κατασκευών - Μέρος 1: Γενικοί κανόνες, σεισμικές δράσεις και κανόνες για κτίρια».
       
      Με το παρόν τροποποιητικό κείμενο λαμβάνεται μέριμνα για θέματα σχεδιασμού Ξύλινων κατασκευών στη χώρα μας που άπτονται του Ευρωκώδικα 8, όπως επισημάνθηκαν από την αρμόδια Τεχνική Επιτροπή, ΕΛΟΤ ΤΕ 67 «ΕΥΡΩΚΩΔΙΚΕΣ».
       
      Πηγή και σύνδεση για το κείμενο:
       
      Πηγή: http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/12133-y%CF%80%CE%BF%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CE%AE-%CF%83%CE%B5-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CF%8C%CF%83%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%AF%CE%BF%CF%85-%C2%AB%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%AC%CF%81%CF%84%CE%B7%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%84-en-1998-1-2005-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CE%BA%CF%8E%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%82-8-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%83%CF%87%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82-%CF%84%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%8E%CE%BD-%CE%BC%CE%AD%CF%81%CE%BF%CF%82-1-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82,-%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%83%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B4%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BA%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CF%84%CE%AF%CF%81%CE%B9%CE%B1
      Περισσότερα...

      2

    • kan62

      Η δημόσια διαβούλευση του Σχεδίου Κανονισμού Τεχνολογίας Σκυροδέματος 2015 (ΚΤΣ - 15) θα διαρκέσει μέχρι τις 31 - 3 - 2015.
       
      Δείτε το κείμενο:
       
      KTS_2015.pdf
       
      Πηγή: http://e-archimedes.gr/component/k2/item/6019-
      Περισσότερα...

      4

    • kan62

      Από ενημέρωση συναδέλφου από τις παρουσιάσεις του ΤΕΕ έχουμε τα ακόλουθα στοιχεία:
       
      Ημερομηνίες εφαρμογής: Από 1η Φεβρουαρίου προαιρετική εφαρμογή και από τέλος Φεβρουαρίου υποχρεωτική εφαρμογή.
       
      Του 2015 εννοείται... το σύστημα όντως υπάρχει!
       
      Την επόμενη εβδομάδα θα κοινοποιηθεί το λινκ για δοκιμές εκτός διαδικασίας.
       
      Κωδικοί οι ήδη υπάρχοντες.
       
      Τα πάντα ανεβαίνουν σε pdf, εγκρίσεις και έντυπα σκαναρισμένα... αν δεν υπάρχουν δεν συνεχίζει.
       
      Αυτά σαν πρώτη γεύση.
       
      Στις πρώτες συζητήσεις και συμπεράσματα παρευρισκομένων φάνηκε ότι:
       
      Χαλαρώνουν οι προθεσμίες του νόμου σαν θυσία εξευμενισμού στο ΣΥΣΤΗΜΑ,
      ξεχνάμε εκτυπωτές, τις κεφαλές και τα μελάνια τους γιατί και να υπάρχουν θα είναι άχρηστα όταν θα θέλουμε να ξανατυπώσουμε, στο εξής θα πηγαίνουμε πολλές φορές στις ΥΔΟΜ για να μας εξηγήσει ο υπάλληλος γιατί σήκωσε τον διακόπτη-κόφτη από "δεκτό" σε "υπό έλεγχο".
       
      Σε ομάδες μεταξύ μας διατηρούμε σε φόρμα ένα plotter για να τυπώνουμε σχέδια αρχαιολογίας, δασαρχείου κλπ. τα οποία μετά σκανάρουμε για να υποβάλλουμε ...
       
      Λοιπές πληροφορίες:
       
      - το σύστημα τώρα θα λειτουργήσει με το 40% των μελλοντικών δυνατοτήτων του ...
      - δεν είναι γνωστό πόσοι από μας θα το δουν σε σοβαρότερα ποσοστά ...
      - στη σημερινή μορφή του είναι ΥΔΟΜοκεντρικά γραφειοκρατικό και υπάρχει μεγάλη χαλαρότητα στις διαδικασίες ... στην επαρχία σκανάρουν πολύ πιο ακριβά από την Αθήνα ...
       
      Τα υπόλοιπα στις οθόνες σας ...
       
      Και σαν link... υπό κατασκευή... είναι είδηση!
       
      http://portal.tee.gr/portal/page/portal/TEE/MyTEE/adeies
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το σενάριο αποχώρησης της γαλλικής πετρελαϊκής εταιρείας Total επιβεβαίωσε ο υπουργός Ενέργειας της Κύπρου, Γιώργος Λακκοτρύπης καθώς δεν υπήρξε ικανοποίηση από τα αποτελέσματα των σεισμογραφικών ερευνών στα τεμάχια 10 και 11 της κυπριακής ΑΟΖ.
       
      Συγκεκριμένα, τα σεισμικά δεν έδωσαν την παραμικρή ένδειξη για ύπαρξη κοιτασμάτων φυσικού αερίου ή πετρελαίου.
       
      Σχολιάζοντας δημοσίευμα στον κυπριακό Τύπο, ο υπουργός είπε πως «η εταιρεία από τον Σεπτέμβριο του 2014 δεν έβρισκε στόχους για να προχωρήσει σε γεώτρηση». Σημείωσε, επίσης, ότι είναι από τότε που η Total βρίσκεται σε συνεχή διαβούλευση με την κυβέρνηση.
       
      Ο κ. Λακκοτρύπης πρόσθεσε ότι ήταν γνωστό πως η περιοχή ήταν δύσκολη γεωλογικά, ενώ επεσήμανε πως δεν βοηθά και η συγκυρία με τις τιμές του πετρελαίου διεθνώς. Όπως είπε, το θέμα θα ξεκαθαρίσει την ερχόμενη εβδομάδα.
       
      Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Φιλελεύθερος», η απόφαση της εταιρείας φαίνεται να είναι καθαρά οικονομική, καθώς με την αποχώρησή της θα καταβάλει μεν αποζημιώσεις στην Κυπριακή Δημοκρατία, αλλά θα αποφύγει το ρίσκο μίας πολυδάπανης γεώτρησης.
       
      Πάντως, πρόκειται για μια εξέλιξη που οδηγεί σε νέες ανατροπές σχετικά με τους ενεργειακούς σχεδιασμούς της Κυπριακής Δημοκρατίας, μετά και τα πρώτα απογοητευτικά αποτελέσματα των ερευνών της εταιρείας ΕΝΙ στο κοίτασμα «Ονασαγόρας» του τεμαχίου 9 της κυπριακής ΑΟΖ.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/01/21/kypros-total-120098/
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Προεδρικό Διάταγμα για τους όρους και τις προϋποθέσεις χορήγησης αδειών άσκησης κάθε είδους υπαίθριου εμπορίου με ψυχαγωγικό, καλλιτεχνικό, εκπαιδευτικό αντικείμενο, έπειτα από επεξεργασία που έγινε από το Συμβούλιο της Επικρατείας, υπέγραψε ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Γεράσιμος Γιακουμάτος.
       
      Με το Προεδρικό Διάταγμα εισάγονται για πρώτη φορά ρυθμίσεις σχετικές με τη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ασφάλειας τόσο των μηχανημάτων (παιχνιδιών) όσο και των χώρων στους οποίους αυτά εγκαθίστανται.
       
      Ο υφυπουργός δήλωσε: «Σήμερα αποκαθιστούμε μια χρόνια εκκρεμότητα και παράλειψη της πολιτείας σχετικά με τους όρους και τις προϋποθέσεις για την ασφαλή λειτουργία κάθε είδους υπαίθριας δραστηριότητας με ψυχαγωγικό χαρακτήρα όπως λούνα παρκ, πίστες αυτοκινητιδίων, paintball, τσίρκο, μουσικές συναυλίες, επιδείξεις, καλλιτεχνικές και εκπαιδευτικού χαρακτήρα εκδηλώσεις.
       
      Με το νέο σύστημα χορήγησης αδειών λειτουργίας υιοθετούμε αυστηρούς όρους και προϋποθέσεις, θέτοντας πάνω από όλα την ασφάλεια των χρηστών, καθώς στους χώρους αυτούς συγκεντρώνεται μεγάλος αριθμός ατόμων, ειδικά δε στην περίπτωση των ψυχαγωγικών παιχνιδιών που οι χρήστες είναι παιδιά και ανήλικοι.
       
      Επίσης, η ύπαρξη σαφών κανόνων κρίνεται επιβεβλημένη για την περιφρούρηση της προστασίας της δημόσιας υγείας, του περιβάλλοντος και της εθνικής, ιστορικής, πολιτιστικής, οικιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς».
       
      Πηγή: http://www.e-typos.com/gr/oikonomia/article/113545/neoi-oroi-horigisis-adeias-upaithriou-eboriou-me-psuhagogiko-haraktira/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Μια εβδομάδα έχει περάσει αφότου η Τρίπολη κηρύχτηκε εκ νέου σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης, λόγω των σκουπιδιών, που για περίπου ένα μήνα βρίσκονται στους δρόμους της πόλης και δεν έχει ξεκινήσει η αποκομιδή.
       
       
      Τα σκουπίδια συνεχίζουν να στοιβάζονται δημιουργώντας μικρές χωματερές και εκείνο που παρατηρείται, είναι να προσπαθεί η δημοτική αρχή να απομακρύνει τα ανακυκλώσιμα για να μειώσει τον όγκο των απορριμμάτων και να "συσκευάζει'' σε μεγάλες σακούλες και πιο σκληρούς σάκους τα απορρίμματα που βρίσκονται στον δρόμο για να μην σκορπίζονται, αφού οι σακούλες σκίζονται και απλώνουν τα σκουπίδια.
       
      Η κατάσταση σε πολλά σημεία από τη συσσώρευση των απορριμμάτων είναι προβληματική και εγκυμονεί πράγματι κινδύνους για τη δημόσια υγεία, αφού σκουπίδια βρίσκονται κοντά σε σχολεία, στον περίβολο του Παναρκαδικού νοσοκομείου και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές.
       
      Αυτό υπογραμμίζεται και στην απόφαση του περιφερειάρχη Πελοποννήσου που κηρύσσει την πόλη σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης αναφέροντας ότι, η κατάσταση έχει ξεπεράσει κάθε όριο αντοχής και έχει λάβει διαστάσεις υγειονομικής κρίσης.
       
      Επί της ουσίας τα σκουπίδια δεν μπορούν να απομακρυνθούν από την πόλη, γιατί δεν υπάρχει χώρος προκειμένου να διατεθούν, παρά τις προσπάθειες του δήμου να βρει χώρο εναπόθεσης ακόμα και εκτός Πελοποννήσου.
       
      Σήμερα στην οικονομική επιτροπή της Περιφέρειας συζητείται ο διεθνής διαγωνισμός της ολοκληρωμένης διαχείρισης των απορριμμάτων με ΣΔΙΤ, προτεινόμενες αλλαγές στο σχέδιο της σύμβασης σύμπραξης, οριστικοποίηση συμβατικών εγγράφων που απαιτούνται για την υπογραφή της σύμβασης σύμπραξης κι έγκριση αποτελεσμάτων διαγωνισμού, καθώς και εξουσιοδότηση του περιφερειάρχη για να υπογράψει την σύμβαση.
       
      Στο ζήτημα αυτό αντιδρούν οι τρεις παρατάξεις της αντιπολίτευσης που συμμετέχουν εκπρόσωποί τους στην οικονομική επιτροπή και ζητούν να αναβληθεί το θέμα, πρώτον γιατί δεν έχουν στην εισήγηση όλα τα συνημμένα έγγραφα που θα έπρεπε και μάλιστα αναφέρουν ότι η εισήγηση τους δόθηκε δύο μέρες πριν την συνεδρίαση, χωρίς να τηρηθεί το πενθήμερο προετοιμασίας.
       
      Και, δεύτερον επειδή πρόκειται για πολύ σοβαρό έργο για το οποίο έχουν εκφράσει διαφωνίες και ενστάσεις για τον τρόπο χειρισμού από την περιφερειακή αρχή, ζητούν το θέμα να συζητηθεί στο περιφερειακό συμβούλιο και όχι στην οικονομική επιτροπή. Αυτή την ώρα είναι σε εξέλιξη η συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής που διεξάγεται σε πολύ υψηλούς τόνους.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Thumizei_chomateri_i_poli_tis_Tripolis_/#.VMClUvl_tB0
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Δεν προβλέπεται να υπάρξει αναβολή από τις Βρυξέλλες για το πακέτο ρυθμίσεων που θα αφορούν στα νέα ΑΔΙ. Ως τα τέλη Ιανουαρίου η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Κομισιόν θα έχει κοινοποιήσει την απόφαση της, που περιγράφεται και στο κείμενο της νέας, τυπικής, διαβούλευσης που έχει δώσει στη δημοσιότητα η ΡΑΕ και η οποία πήρε παράταση μίας εβδομάδας, ως την ερχόμενη Δευτέρα, μετά από αίτημα της ΔΕΗ. Ανεξάρτητα, δηλαδή, από τις πολιτικές εξελίξεις και την εκλογική διαδικασία, που εισήλθε στην τελική ευθεία, τα νέα ΑΔΙ θα είναι γεγονός σε πολύ λίγο διάστημα, ενώ το αμέσως επόμενο βήμα που αναμένεται είναι η κατάργηση των έκτακτων εκπτώσεων προς τη βιομηχανία.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες του energia. gr, η τρόικα, με την υπογραφή του Carlo Viviani, είχε υποδείξει στο ΥΠΕΚΑ λίγο πριν από την έκτακτη γενική συνέλευση της ΔΕΗ, στις 22/12/2014, να μην ανανεωθούν οι εκπτώσεις προς την υψηλή τάση για ένα έτος ακόμη και η ΔΕΗ να ανακοινώσει σε αυτή τη συνέλευση τη διαδικασία επανεξέτασης των τιμολογίων προς τη βιομηχανία, με βάση τα νέα ΑΔΙ, τη διακοψιμότητα και την αντιστάθμιση, πράγμα που ήδη έχει γίνει. Από το ίδιο email, που έχει στα χέρια του το energia. gr προκύπτουν και τα εξής. Πρώτον, η τρόικα θεωρεί δεδομένο ότι το ζήτημα με τα νέα ΑΔΙ είναι οριστικό και δεύτερον, υποδεικνύει να υπάρξουν νέα τιμολόγια προς τη βιομηχανία, τα οποία θα είναι κοστοβαρή. «Αυτά τα κοστοβαρή τιμολόγια», επισημαίνει, «θα πρέπει να αντικαταστήσουν την ισχύουσα πολιτική των εκπτώσεων προς την υψηλή τάση». Τη σχετική απόφαση για τη μη συνέχιση των εκπτώσεων υποδεικνύει να λάβει γενική συνέλευση της ΔΕΗ. Και γι αυτό το θέμα έχουν δρομολογηθεί οι σχετικές διαδικασίες.
       
      Όπως έχει ήδη μεταδώσει το energia. gr, η ΔΕΗ έχει αναθέσει σε εξωτερικό σύμβουλο μελέτη, προκειμένου να συνεκτιμηθούν οι επιπτώσεις από τις προαναφερόμενες ρυθμιστικές παρεμβάσεις στα τιμολόγια της υψηλής τάσης (νέα ΑΔΙ, διακοψιμότητα, αντιστάθμιση), ώστε στη συνέχεια να συγκαλέσει έκτακτη γενική συνέλευση, μέσα στο πρώτο τρίμηνο, για να ανακοινώσει τις προθέσεις της, ως προς το ζήτημα των εκπτώσεων, που βαίνουν, όπως όλα δείχνουν, προς κατάργηση.
       
      Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η ΕΒΙΚΕΝ έστειλε την προηγούμενη εβδομάδα επιστολή προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΔΕΗ Αρθούρο Ζερβό, με την οποία ζητά να προσέλθει η Δημόσια Επιχείρηση, μετά την ολοκλήρωση της μελέτης, σε διαπραγματεύσεις με κάθε έναν μεγάλο πελάτη της υψηλής και της μέσης τάσης «κατά τις οποίες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη το ιδιαίτερο ατομικό προφίλ κατανάλωσης κάθε πελάτη». Η ΕΒΙΚΕΝ επισημαίνει ότι τα μέλη της υποδέχθηκαν, καταρχήν, θετικά την απόφαση της γενικής συνέλευσης στις 22/12/2014 και καταλήγει με την ανάγκη «η μόνη απόφαση που θα μπορούσε να ληφθεί από τους μετόχους σας θα ήταν η έγκριση των στοιχείων κόστους ηλεκτρικής ενέργειας στη βάση αδιάβλητης, αντικειμενικής και τεκμηριωμένης μελέτης, η οποία και θα αποτελέσει τη βάση για την αναγκαία διαπραγμάτευση που πρέπει να ακολουθήσετε για τους πελάτες σας».
       
      Ανάλογη παρέμβαση έκανε και ο ΣΕΒ.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=89754
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Αρχαίοι πάπυροι γραμμένοι στα ελληνικά, που είχαν καεί από την καταστροφική έκρηξη του Βεζούβιου το 79 μ.Χ. και είχαν θαφτεί στις στάχτες της γειτονικής πόλης του Ηρακλείου (Ερκουλάνουμ), για πρώτη φορά θα αποκαλύψουν τα μυστικά τους, καθώς επιστήμονες κατάφεραν, με τη βοήθεια μιας νέας ισχυρής τεχνικής ακτίνων-Χ, να διαβάσουν τις πρώτες λέξεις σε δύο από αυτά τα χειρόγραφα.
       
      Ιταλοί επιστήμονες του Ινστιτούτου Μικροηλεκτρονικής και Μικροσυστημάτων του Εθνικού Συμβουλίου Ερευνών στη Νάπολη, με επικεφαλής τον φυσικό Βίτο Μοτσέλα, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature Communications", σε συνεργασία με γάλλους συναδέλφους τους, σύμφωνα με το BBC, το "Science" και το "Nature", κατόρθωσαν να διαβάσουν ένα μέρος από το περιεχόμενο των μισοκατεστραμμένων παπύρων που είναι διπλωμένοι, χωρίς να τους ανοίξουν.
       
      Οι εν λόγω πάπυροι, μαζί με εκατοντάδες άλλους, είχαν ανακαλυφθεί το 1754 και αποτελούσαν μέρος μιας βιβλιοθήκης με 600 έως 700 βιβλία, η οποία βρισκόταν σε ένα μικρό δωμάτιο μιας μικρής ρωμαϊκής βίλας του Ηρακλείου, μιας πόλης που καταστράφηκε μαζί με την Πομπηία, όταν εξερράγη το ηφαίστειο, γι' αυτό ονομάστηκε «η άλλη Πομπηία».
       
      Η βίλα και η βιβλιοθήκη (ουσιαστικά η μόνη που έχει διασωθεί από την κλασική αρχαιότητα), που είναι γεμάτη από επικούρειες φιλοσοφικές πραγματείες, πιστεύεται ότι ανήκε σε κάποιον πλούσιο ρωμαίο πολιτικό, ίσως τον πεθερό του Ιούλιου Καίσαρα, τον Καλπούρνιο Πίζο Καισονίνο.
       
      Μετά την έκρηξη του Βεζούβιου, ένα κύμα καυτού αέρα, που έφθασε τους 320 βαθμούς Κελσίου, έκαψε τους ευαίσθητους πάπυρους και τους άφησε απανθρακωμένους σε μια κατάσταση υπερβολικά ευάλωτη για να δοκιμάσουν οι ερευνητές να τους ανοίξουν και να τους διαβάσουν (συνήθως με υπέρυθρες κάμερες), χωρίς να διακινδυνεύσουν σοβαρά να τους καταστρέψουν. Έτσι, μέχρι σήμερα τα χειρόγραφα αυτά, που μπορεί να φθάνουν σε μήκος τα 15 μέτρα όταν ξετυλιχτούν, κρατούσαν τα μυστικά τους.
       
      Οι Ιταλοί επιστήμονες αξιοποίησαν μια νέα τεχνολογία τομογραφίας ακτίνων-Χ, η οποία διαχωρίζει το καμένο υπόστρωμα του παπύρου από τα γράμματα με μαύρο μελάνι, χάρη στην ανεπαίσθητη, αλλά διακριτή, διαφορά με την οποία τα δύο υλικά (ο πάπυρος και το μελάνι), διαθλούν τις ακτίνες-Χ. Γι' αυτό το σκοπό, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν το Ευρωπαϊκό Σύγχροτρον, που βρίσκεται στη Γκρενόμπλ. Τα γράμματα βρίσκονται μόλις 0,1 χιλιοστά πάνω από την επιφάνεια του παπύρου, όμως είναι δυνατό να διαβαστούν.
       
      Η νέα τεχνική έφερε στο φως μεμονωμένα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου, καθώς και μερικές ολοκληρωμένες ελληνικές λέξεις, σε δύο χειρόγραφα, εκ των οποίων το ένα είχε καταστεί δυνατό να ξετυλιχτεί προηγουμένως. Οι δύο πάπυροι είχαν δοθεί ως δώρο στον Ναπολέοντα Βοναπάρτη το 1802 και σήμερα ανήκουν στο Ινστιτούτο της Γαλλίας. Δεν είναι παράξενο που είναι γραμμένοι στα ελληνικά, καθώς στην περιοχή εκείνη της Ιταλίας υπήρχε μακρόχρονη ελληνική παρουσία.
       
      Συγκρίνοντάς τους με έναν άλλο σωζόμενο πάπυρο από το Ηράκλειο, που είχε γραφεί από τον επικούρειο φιλόσοφο και ποιητή Φιλόδημο του 1ου αιώνα π.Χ., οι ερευνητές δεν αποκλείουν αυτός να είναι ο συγγραφέας και του ενός καμένου παπύρου.
       
      Προς το παρόν, οι ερευνητές δεν έχουν καταφέρει να φωτίσουν το πλήρες περιεχόμενο των παπύρων, αλλά πιστεύουν ότι θα το πετύχουν, αν προσφύγουν σε ένα ακόμη ισχυρότερο μηχάνημα εκπομπής ακτίνων-Χ. Για μία «επανάσταση στην παπυρολογία» έκανε λόγο ο Βίτο Μοτσέλα, ο οποίος ευελπιστεί ότι, χάρη στη νέα τεχνολογία, ανοίγει ο δρόμος για να διαβαστεί πλέον μια σωρεία αδιάβαστων μέχρι σήμερα αρχαίων κειμένων.
       
      Πηγή: http://topontiki.gr/article/93550
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στο «μικροσκόπιο» της Περιφέρειας Αττικής βρίσκονται τα τεύχη των δύο διαγωνισμών που ετοίμασε η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού για τη βαριά συντήρηση του στεγάστρου Καλατράβα στο ΟΑΚΑ.
       
      Πρόκειται για μια αναγκαία παρέμβαση στο εμβληματικό αρχιτεκτονικό έργο του Ισπανού Σαντιάγο Καλατράβα, το οποίο στοίχισε 130 εκατ. ευρώ στο πλαίσιο των Ολυμπιακών Αγώνων, αλλά από το 2004, όταν και παραδόθηκε, ως και σήμερα δεν έχει συντηρηθεί ποτέ, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στο «κόκκινο».
       
      Επί μία δεκαετία το υπουργείο Πολιτισμού δεν είχε καταφέρει να βρει τα χρήματα για να χρηματοδοτήσει την εξαιρετικά πολύπλοκη - λόγω της κατασκευής - επιχείρηση συντήρησης, όπως αναφέρει το Βήμα.
       
      Προ μηνών, με πρόταση του υφυπουργού Πολιτισμού, Γιάννη Ανδριανού, ο πρώην περιφερειάρχης Αττικής, Γιάννης Σγουρός, δέχτηκε να χρηματοδοτηθούν οι δύο διαγωνισμοί, προϋπολογισμού 8 εκατ. ευρώ, από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) της Περιφέρειας Αττικής. Μάλιστα το ποσόν δεσμεύτηκε από το υπουργείο Ανάπτυξης στο ΠΔΕ της Περιφέρειας.
       
      Έρευνα στα τεύχη των συμβάσεων
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, βρίσκεται σε εξέλιξη σε βάθος έρευνα της Περιφέρειας στα τεύχη των δύο συμβάσεων. Πληροφορίες μιλούν για ξεκάθαρη πρόθεση της διοίκησης της Ρένας Δούρου να γίνει εντατική μελέτη στους φακέλους που παρελήφθησαν από τη διοίκηση του κ. Σγουρού προκειμένου η Περιφέρεια να «θωρακιστεί» από πιθανές εκπλήξεις για τις οποίες ενδεχομένως να κληθεί να απολογηθεί.
       
      Πάντως, σύμφωνα με πληροφορίες, σύντομα θα υπάρχουν εξελίξεις στο ζήτημα των διαγωνισμών. Αν τα τεύχη λάβουν το «πράσινο φως», θα διαβιβαστούν στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την έγκριση της χρηματοδότησης και ακολούθως η ΓΓ Αθλητισμού θα προκηρύξει τους διαγωνισμούς.
       
      Η χρηματοδότηση των εργολαβιών από την Περιφέρεια, η οποία είχε αποφασιστεί επί του κ. Σγουρού, επιβεβαιώθηκε και από την κ.Δούρου τον Οκτώβριο του 2014. Η προγραμματική σύμβαση έφτασε στην Περιφέρεια στα μέσα Δεκεμβρίου.
       
      Δύο διεθνείς διαγωνισμοί
       
      Τα προηγούμενα χρόνια είχε προγραμματιστεί η διενέργεια δύο διεθνών διαγωνισμών για τα έργα του Καλατράβα στο Ολυμπιακό Στάδιο. Ο πρώτος διαγωνισμός αφορούσε την παρακολούθηση, τον έλεγχο και τη συνεχή καταγραφή της δομοστατικής συμπεριφοράς των μεταλλικών κατασκευών του ΟΑΚΑ, στις οποίες συμπεριλαμβάνεται και το στέγαστρο.
       
      Ο δεύτερος προέβλεπε τη συντήρηση (βάσει των αποτελεσμάτων και ευρημάτων του πρώτου διαγωνισμού) όλων των μεταλλικών κατασκευών του συγκροτήματος ΟΑΚΑ, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ. Συνολικά, δηλαδή, οι δύο διαγωνισμοί είχαν προϋπολογισμό 9,5 εκατ. ευρώ.
       
      Ωστόσο, επειδή δεν είχαν εξασφαλιστεί οι αναγκαίες πιστώσεις και δεν είχαν εγκριθεί οι μελέτες, η ΓΓ Αθλητισμού δεν προχώρησε στη διενέργεια διαγωνισμών της συντήρησης του ΟΑΚΑ. Και αυτό διότι οι όποιες πιστώσεις υπήρχαν - περί το 1,5 εκατ. ευρώ - κάλυψαν το κόστος για τις υπηρεσίες της Bung που είχε εκτελέσει το αρχικό πρόγραμμα παρακολούθησης της δομοστατικής συμπεριφοράς του στεγάστρου.
       
      Αρμόδια για τη συντήρηση του στεγάστρου είναι η Ειδική Υπηρεσία Δημοσίων Έργων και Εγκαταστάσεων Πολιτιστικής και Τουριστικής Ανάπτυξης (ΕΥΔΕ/ΕΠΤΑ) του υπουργείου Πολιτισμού. Η κατασκευή του μεταλλικού θόλου Καλατράβα αποτελούσε τμήμα του έργου «Αισθητική Ενοποίηση Ολυμπιακού Σταδίου - Ειδικές Κατασκευές» και η αποπεράτωσή του ξεπέρασε σε κόστος τα 130 εκατ. ευρώ.
       
      Το προφίλ του στεγάστρου
       
      Το υλικό κατασκευής είναι ο δομικός χάλυβας και ο θόλος διαθέτει σύστημα αντιοξειδωτικής προστασίας, χρήζει όμως συντήρησης βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών και κανονισμών.
       
      Η ΕΥΔΕ/ΕΠΤΑ πριν από την παραλαβή του έργου είχε κάνει επιδιορθώσεις και αποκαταστάσεις σε προβλήματα που εντοπίστηκαν κατά τη φάση της κατασκευής, ενώ εγκατέστησε μέσω του συμβούλου κατασκευής του έργου πιλοτικό σύστημα παρακολούθησης της συμπεριφοράς του στεγάστρου μέσω ηλεκτρονικών οργάνων που κατέγραψαν τις μετακινήσεις.
       
      Το στέγαστρο Καλατράβα διαθέτει συγκολλήσεις ελασμάτων πάχους 100 χιλιοστών και αθροιστικό μήκος συγκολλήσεων που ξεπερνά τα οκτώ χιλιόμετρα. Οι εργασίες συναρμολόγησης και ανέγερσης ξεκίνησαν τον Ιούλιο του 2003 και ολοκληρώθηκαν τον Ιούνιο του 2004.
      Περισσότερα...

      20

    • Engineer

      Χθες ανακοινώθηκε ότι τέσσερα έργα, με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020, ύψους 6,5 εκατομμυρίων ευρώ, εντάχθηκαν στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και πρόκειται να υλοποιήσει ο δήμος Γλυφάδας
       
      Τα έργα εντάσσονται σε ένα συνολικό έργο αναβάθμισης της πόλης, που περιλαμβάνει ανάπλαση του εμπορικού κέντρου της Γλυφάδας, προμήθεια και λειτουργία τεσσάρων ηλεκτρικών λεωφορείων, συλλογή και διαχείριση βιοαποβλήτων και λειτουργία σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων.
       
      Συγκεκριμένα τα έργα περιλαμβάνουν:
       
      -Ανάπλαση του εμπορικού κέντρου Γλυφάδας: Ενεργειακή, λειτουργική και κυκλοφοριακή αναβάθμιση και αξιοποίηση του εμπορικού και επιχειρηματικού κέντρου του δήμου Γλυφάδας. Το έργο περιλαμβάνει βιοκλιματική αναβάθμιση της οδού Μεταξά και των κάθετων παρόδων, κατασκευή ποδηλατοδρόμου, δενδροφύτευση, κατασκευή διαβάσεων πεζών, δημιουργία παρτεριών, κατασκευή σκιάστρων, ανάπτυξη φωτισμού και άλλες παρεμβάσεις.
       
      -Ηλεκτρικά λεωφορεία: Ο δήμος θα προμηθευθεί τέσσερα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία μικρού μεγέθους, ώστε να κινούνται εύκολα και γρήγορα μέσα στην πόλη. Τα λεωφορεία θα διαθέτουν ράμπα αναπήρων και προδιαγραφές μεταφοράς αναπηρικού αμαξιδίου. Η κίνησή τους θα εξασφαλίζεται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας αποθηκευμένη σε συσσωρευτές υψηλής ενεργειακής απόδοσης, ώστε να παρέχεται ικανοποιητικός χρόνος αυτονομίας και με σύγχρονο τεχνικό εξοπλισμό, που θα εξασφαλίζει την άνετη μετακίνηση των επιβατών, αλλά και την οικολογική αναβάθμιση του χώρου στον οποίο κινούνται.
       
      -Συλλογή και διαχείριση βιοαποβλήτων: Προβλέπεται ο διαχωρισμός των αποβλήτων τροφών και τροφίμων ξεχωριστά από τα απόβλητα κήπου που παράγονται σε κάθε σπίτι από τους ίδιους τους κατοίκους. Η συλλογή θα γίνεται από τους ειδικά τοποθετημένους κάδους στο πεζοδρόμιο. Ξεχωριστά προγράμματα θα εφαρμοστούν για τη συλλογή βιοαποβλήτων από εμπορικές δραστηριότητες και υπηρεσίες, αλλά και για τη συλλογή βιοαποβλήτων από κήπους και πάρκα. Στο πλαίσιο αυτό, θα γίνει προμήθεια ειδικού ηλεκτρικού απορριμματοφόρου και δύο κάδων κομποστοποίησης.
       
      -Δημιουργία πιλοτικών σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων: Η βιώσιμη αστική κινητικότητα συνδέεται και με την παροχή δυνατοτήτων δημόσιας φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων και με την ενίσχυση των δυνατοτήτων χρήσης ηλεκτρικών οχημάτων. Ειδικότερα, θα δημιουργηθεί ένα κοινόχρηστο σημείο φόρτισης, στο οποίο οι χρήστες ιδιωτικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μπορούν να ανεφοδιάζουν τα οχήματά τους και ένα σημείο φόρτισης για χρήση του δήμου Γλυφάδας (φόρτιση των ηλεκτρικών λεωφορείων και του ηλεκτρικού απορριμματοφόρου).
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Allazei_prosopo_i_Glufada_/#.VL-VNSusVnY
      Περισσότερα...

      2

    • Barbatos

      Δυνατότητα υπαγωγής αυθαιρέτων εργασιών και αυθαιρέτων κατασκευών, οι οποίες δεν διαμορφώνουν ολοκληρωμένο φέροντα οργανισμό, στις διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων του άρθρου 8 του ν.4178/13 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» (ΦΕΚ 174Α΄).
       
      Κατεβάστε την απόφαση από εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%96%CE%A7%CE%A60-%CE%9D3%CE%93
       
      7ΖΧΦ0-Ν3Γ.pdf
      Περισσότερα...

      54

    • Engineer

      Ερωτηματικά προκάλεσε στο υπουργείο Υποδομών και στη μελετητική αγορά η ανάθεση από τον ΟΣΕ της μελέτης «Ολοκλήρωση των μελετών και σύνταξη τευχών δημοπράτησης για την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Παρανέστι - Σταυρούπολη» σε ομάδα μελετητικών γραφείων, η οποία έδωσε στον διαγωνισμό εξαιρετικά υψηλή έκπτωση.
       
      Ειδικότερα, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές, σύμφωνα με έγγραφο του ΟΣΕ που αναρτήθηκε στη «Δι@ύγεια», ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων ανέθεσε τη μελέτη σε ομάδα συμπραττόντων γραφείων, που κέρδισε τον διαγωνισμό με οικονομική προσφορά 1,6 εκατ. ευρώ, όταν ο προϋπολογισμός της μελέτης προσέγγιζε τα 5 εκατ. ευρώ.
       
      Πρόκειται για έναν διαγωνισμό ο οποίος από την πρώτη στιγμή που προκηρύχθηκε προκάλεσε άκρως επικριτικά σχόλια στη μελετητική αγορά, καθώς έχει αμφισβητηθεί εντονότατα η σκοπιμότητα και η αρτιότητα της μελέτης.
       
      Μάλιστα, ορισμένα εκ των συμπραττόντων γραφείων είχαν συμμετάσχει το 2013 και στην προμελέτη για την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Παρανέστι - Σταυρούπολης, την οποία είχαν λάβει από τον ΟΣΕ με απ' ευθείας ανάθεση.
       
      Σύμφωνα με πηγές του σιδηρόδρομου, η προκήρυξη τόσο της συγκεκριμένης όσο και της άλλης «δίδυμης» μελέτης για το Τμήμα Δράμα - Παρανέστι της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης προκαλεί ερωτηματικά. Και αυτό διότι αφ' ενός δεν δημοπρατείται από την αρμόδια για τις μελέτες και κατασκευές ΕΡΓΟΣΕ, αφ' ετέρου αμφισβητείται η σκοπιμότητα για παρεμβάσεις στο συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής.
       
      Όπως αναφέρουν, οι πιστώσεις θα μπορούσαν να διατεθούν σε άλλα αποδοτικότερα έργα, όπως για την ολοκλήρωση των μελετών στο σαφώς πιο ώριμο τμήμα Μέστη - Αλεξανδρούπολη, το οποίο διαθέτει από το 2004 οριστική μελέτη χάραξης και εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, για παραλλαγή της χάραξης. Μάλιστα στο συγκεκριμένο τμήμα καταγράφεται ανάγκη, καθώς συναντάται η μεγαλύτερη κατά μήκος κλίση του δικτύου γραμμών κανονικού πλάτους του ΟΣΕ, η οποία έχει αποτελέσει αιτία ατυχημάτων στο παρελθόν.
       
      Στο μεταξύ, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι δύο «δίδυμες» μελέτες της γραμμής της Δράμας συνολικού προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ χρηματοδοτούνται από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, παρ' όλο που δεν ανήκουν σε αυτά.
       
      Επίσης, όπως παραδέχονται στελέχη του ίδιου του ΟΣΕ, ελλείψει στελεχικού δυναμικού, ο οργανισμός ούτε μπορεί πια να επιβλέψει ούτε να υλοποιήσει σύνθετες μελέτες, κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης των δύο μελετών ανατέθηκαν σε εξωτερικούς μελετητές.
       
      Μάλιστα, όπως λέγεται, σε ένα από τα δύο γραφεία των αναδόχων συμμετείχε και πρόσφατα συνταξιοδοτηθείς σιδηροδρομικός, που είχε θητεύσει σε υψηλά κλιμάκια του ΟΣΕ.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=668066
      Περισσότερα...

      3

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.