Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Barbatos

      Δυνατότητα υπαγωγής αυθαιρέτων εργασιών και αυθαιρέτων κατασκευών, οι οποίες δεν διαμορφώνουν ολοκληρωμένο φέροντα οργανισμό, στις διατάξεις αναστολής επιβολής κυρώσεων του άρθρου 8 του ν.4178/13 «Αντιμετώπιση της Αυθαίρετης Δόμησης − Περιβαλλοντικό Ισοζύγιο και άλλες διατάξεις.» (ΦΕΚ 174Α΄).
       
      Κατεβάστε την απόφαση από εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/7%CE%96%CE%A7%CE%A60-%CE%9D3%CE%93
       
      7ΖΧΦ0-Ν3Γ.pdf
      Περισσότερα...

      54

    • Engineer

      Ερωτηματικά προκάλεσε στο υπουργείο Υποδομών και στη μελετητική αγορά η ανάθεση από τον ΟΣΕ της μελέτης «Ολοκλήρωση των μελετών και σύνταξη τευχών δημοπράτησης για την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Παρανέστι - Σταυρούπολη» σε ομάδα μελετητικών γραφείων, η οποία έδωσε στον διαγωνισμό εξαιρετικά υψηλή έκπτωση.
       
      Ειδικότερα, λίγες ημέρες πριν από τις εκλογές, σύμφωνα με έγγραφο του ΟΣΕ που αναρτήθηκε στη «Δι@ύγεια», ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων ανέθεσε τη μελέτη σε ομάδα συμπραττόντων γραφείων, που κέρδισε τον διαγωνισμό με οικονομική προσφορά 1,6 εκατ. ευρώ, όταν ο προϋπολογισμός της μελέτης προσέγγιζε τα 5 εκατ. ευρώ.
       
      Πρόκειται για έναν διαγωνισμό ο οποίος από την πρώτη στιγμή που προκηρύχθηκε προκάλεσε άκρως επικριτικά σχόλια στη μελετητική αγορά, καθώς έχει αμφισβητηθεί εντονότατα η σκοπιμότητα και η αρτιότητα της μελέτης.
       
      Μάλιστα, ορισμένα εκ των συμπραττόντων γραφείων είχαν συμμετάσχει το 2013 και στην προμελέτη για την παραλλαγή της χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Παρανέστι - Σταυρούπολης, την οποία είχαν λάβει από τον ΟΣΕ με απ' ευθείας ανάθεση.
       
      Σύμφωνα με πηγές του σιδηρόδρομου, η προκήρυξη τόσο της συγκεκριμένης όσο και της άλλης «δίδυμης» μελέτης για το Τμήμα Δράμα - Παρανέστι της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης προκαλεί ερωτηματικά. Και αυτό διότι αφ' ενός δεν δημοπρατείται από την αρμόδια για τις μελέτες και κατασκευές ΕΡΓΟΣΕ, αφ' ετέρου αμφισβητείται η σκοπιμότητα για παρεμβάσεις στο συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής.
       
      Όπως αναφέρουν, οι πιστώσεις θα μπορούσαν να διατεθούν σε άλλα αποδοτικότερα έργα, όπως για την ολοκλήρωση των μελετών στο σαφώς πιο ώριμο τμήμα Μέστη - Αλεξανδρούπολη, το οποίο διαθέτει από το 2004 οριστική μελέτη χάραξης και εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους, για παραλλαγή της χάραξης. Μάλιστα στο συγκεκριμένο τμήμα καταγράφεται ανάγκη, καθώς συναντάται η μεγαλύτερη κατά μήκος κλίση του δικτύου γραμμών κανονικού πλάτους του ΟΣΕ, η οποία έχει αποτελέσει αιτία ατυχημάτων στο παρελθόν.
       
      Στο μεταξύ, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι οι δύο «δίδυμες» μελέτες της γραμμής της Δράμας συνολικού προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ χρηματοδοτούνται από τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών, παρ' όλο που δεν ανήκουν σε αυτά.
       
      Επίσης, όπως παραδέχονται στελέχη του ίδιου του ΟΣΕ, ελλείψει στελεχικού δυναμικού, ο οργανισμός ούτε μπορεί πια να επιβλέψει ούτε να υλοποιήσει σύνθετες μελέτες, κάτι που αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης των δύο μελετών ανατέθηκαν σε εξωτερικούς μελετητές.
       
      Μάλιστα, όπως λέγεται, σε ένα από τα δύο γραφεία των αναδόχων συμμετείχε και πρόσφατα συνταξιοδοτηθείς σιδηροδρομικός, που είχε θητεύσει σε υψηλά κλιμάκια του ΟΣΕ.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=668066
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Yπέγραψε, ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας την απόφαση ένταξης της κρατικής ενίσχυσης για τη διασύνδεση των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό διασυνδεδεμένο σύστημα υψηλής τάσης από συγκεκριμένα Επιχειρηματικά Προγράμματα.
       
      Συγκεκριμένα, έγινε δεκτό το αποτέλεσμα της θετικής αξιολόγησης της πρότασης και υπογράφηκε η απόφαση Ένταξης Πράξεων Κρατικής Ενίσχυσης «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ)» στο Ε.Π. "Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα", «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ)- ΑΤΤΙΚΗ» στο ΠΕΠ Αττικής, «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ) - ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» στο ΠΕΠ Μακεδονίας - Θράκης, «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ) - ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» στο ΠΕΠ Μακεδονίας - Θράκης, «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ)- Στερεά Ελλάδα» στο ΠΕΠ Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας - Ηπείρου και «Διασύνδεση των Κυκλάδων με το Ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ)- ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ» στο ΠΕΠ Κρήτης και Νήσων Αιγαίου.
       
      Το έργο
       
      Το έργο της διασύνδεσης των Κυκλάδων στοχεύει στην αξιόπιστη και επαρκή τροφοδότηση των νησιών Σύρου, Πάρου, Τήνου, Μυκόνου και Νάξου με ηλεκτρική ενέργεια για τα προσεχή 30-40 χρόνια διαμέσου της διασύνδεσής του με το ηπειρωτικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα Υψηλής Τάσης (ΥΤ). O σχεδιασμός διασύνδεσης ολοκληρώνεται στην πλήρη έκτασή του σε τρεις φάσεις.
       
      Α' Φάση περιλαμβάνει τη σύνδεση της Σύρου με το Λαύριο με ένα υποβρύχιο καλώδιο 150 kV ΑC, καθώς και με τις νήσους Πάρο, Μύκονο και Τήνο με αντίστοιχα καλώδια. Τα έργα της Α' Φάσης κατηγοριοποιούνται σε δυο επιμέρους διακριτά και αυτοτελή τμήματα (ΣΤΑΔΙΟ 1 με τέσσερις Ομάδες έργων και ΣΤΑΔΙΟ 2 με δυο Ομάδες Έργων).
       
      Το εν λόγω φυσικό αντικείμενο αφορά στο 1ο στάδιο κατασκευής δηλαδή τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του αναγκαίου εξοπλισμού για τις υποβρύχιες καλωδιακές διασυνδέσεις της Σύρου με το Λαύριο (ηπειρωτικό σύστημα) και τη νήσο Μύκονο και αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2015.
       
      Ημερομηνία λήξης προθεσμίας επιλεξιμότητας δαπανών ορίζεται η 31/12/2015.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26523&subid=2&pubid=113433678
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την έντονη αντίδραση 9 δήμων της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά προκάλεσε το ρεπορτάζ της «Κ», περί της μεταφοράς των λυμάτων των δήμων Παλλήνης και Σαρωνικού στην Ψυττάλεια. Οι 9 δήμαρχοι κατηγορούν την ΕΥΔΑΠ ότι η περαιτέρω επιβάρυνση της Ψυττάλειας είναι επικίνδυνη, ενώ η επιλογή της μεταφοράς λυμάτων σε μεγάλες αποστάσεις ενεργοβόρος και αντιοικολογική. Από την πλευρά της η ΕΥΔΑΠ απορρίπτει τα επιχειρήματα των δημάρχων για την Ψυττάλεια ως στερούμενα επιστημονικής βάσης, χωρίς ωστόσο να αιτιολογεί επαρκώς γιατί επελέγησαν για μεταφορά μόνο οι συγκεκριμένοι δύο δήμοι.
       
      Την κοινή ανακοίνωση για το θέμα υπογράφουν οι δήμαρχοι Αγίας Βαρβάρας Γιώργος Καπλάνης, Κερατσινίου – Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος, Κορυδαλλού Σταύρος Κασιμάτης, Μοσχάτου – Ταύρου Ανδρέας Ευθυμίου, Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη Γιώργος Ιωακειμίδης, Πειραιά Γιάννης Μώραλης, Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης, Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάνου, Χαϊδαρίου Μιχάλης Σελέκος, καθώς και ο πρόεδρος του Περιβαλλοντικού Συνδέσμου Δήμων Αθήνας – Πειραιά (ΠΕΣΥΔΑΠ) Γρηγόρης Γουρδομιχάλης. Οπως υποστηρίζουν, ο σχεδιασμός της ΕΥΔΑΠ για τη μεταφορά λυμάτων από Παλλήνη και Σαρωνικό είναι επικίνδυνος, καθώς μπορεί να οδηγήσει σε υπέρβαση της δυναμικότητας της Ψυττάλειας. Επιπλέον, είναι ενεργοβόρος και αντιοικολογικός, καθώς απαιτεί την κατασκευή 13 αντλιοστασίων μέχρι την Ψυττάλεια. Τέλος, θεωρούν ότι με την απόφαση αυτή «η δυτική Αττική και ο Πειραιάς λειτουργεί ως αποθήκη όλων των ρυπογόνων δραστηριοτήτων με περιθώριο για ακόμα περισσότερους».
       
      «Θεωρούμε ότι είναι ανήθικο να μεταφέρονται όλες οι ανεπιθύμητες δραστηριότητες στον Πειραιά και τη Δυτική Αττική», λέει ο πρόεδρος του ΠΕΣΥΔΑΠ κ. Γουρδομιχάλης. «Σε πιο μικρές πόλεις από την Αθήνα υπάρχουν 5-6 μεγάλοι βιολογικοί καθαρισμοί. Εδώ, το μεγαλύτερο μέρος της Αττικής καταλήγει στην Ψυττάλεια. Η ΕΥΔΑΠ στηρίζει το οικονομικό ή άλλο σχεδιασμό της σε βάρος μας». Να σημειωθεί ότι το θέμα είχε φέρει στη Βουλή προ διετίας και ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, Δημ. Καρύδης.
       
      «Eξοικονόμηση πόρων»
       
      Από την πλευρά της η ΕΥΔΑΠ απορρίπτει και πάλι ως ανυπόστατα τα επιχειρήματα περί επικινδυνότητας της Ψυττάλειας. «Το Κέντρο Επεξεργασίας Λυμάτων (ΚΕΛ) Ψυττάλειας σήμερα λειτουργεί με φορτίο πολύ μικρότερο των δυνατοτήτων της. Η απότομη πληθυσμιακή αύξηση που επικαλούνται οι δήμαρχοι δεν διαφαίνεται πουθενά», υποστηρίζει στην «Κ» ο κ. Κώστας Βουγιουκλάκης, γενικός διευθυντής Ανάπτυξης και Παραγωγής Εργων της ΕΥΔΑΠ. «Για την επέκταση του δικτύου αποχέτευσης στην Παλλήνη και τον Σαρωνικό θα χρειαστούν 9 αντλιοστάσια. Η πιθανότητα να πάθουν βλάβη είναι η ίδια με τα υπόλοιπα 42 που λειτουργούν στην Αττική - τα περισσότερα κατά μήκος της παραλιακής. Αυτό που συμβαίνει, λοιπόν, είναι ότι η ΕΥΔΑΠ προσπαθεί να αξιοποιήσει τις υπάρχουσες υποδομές και να συνδέσει δύο δήμους που είναι στα όρια του δικτύου της. Η λειτουργία του δικτύου αποχέτευσης στους δύο δήμους θα είναι ενεργοβόρος, ωστόσο εξοικονομούνται σημαντικοί πόροι από την ακύρωση του βιολογικού καθαρισμού στη Φώκαια (δήμος Σαρωνικού) και τη μείωση του μεγέθους του ΚΕΛ Βορείων Μεσογείων (σ.σ. εκεί όπου θα οδηγούνταν η Παλλήνη, αν ποτέ κατασκευαστεί)». Σύμφωνα με τον κ. Βουγιουκλάκη, το κόστος της σύνδεσης του δήμου Σαρωνικού με την Ψυττάλεια είναι 56 εκατ. ευρώ (έναντι 138 εκατ. ευρώ που θα κόστιζε η κατασκευή βιολογικού καθαρισμού στη Φώκαια) και το ετήσιο κόστος λειτουργίας στα 3,3 εκατ. ευρώ έναντι 6,8 εκατ. ευρώ. Ενώ για την Παλλήνη η σύνδεση με την Ψυττάλεια έχει το ίδιο κόστος -29 εκατ. ευρώ- με τη σύνδεση με τον (μελλοντικό) βιολογικό στα Βόρεια Μεσόγεια.
       
      Τέλος, όσο για την επιλογή της Ψυττάλειας για τη δημιουργία του κύριου βιολογικού καθαρισμού της πρωτεύουσας, η ΕΥΔΑΠ υποστηρίζει ότι πρόκειται για μια επιλογή δύσκολα αναστρέψιμη. «Ο κεντρικός αγωγός αποχέτευσης σχεδιάστηκε το 1928-30 και ολοκληρώθηκε το 1952, με αποδέκτη τη θάλασσα στον Ακροκέραμο, απέναντι από την Ψυττάλεια. Τότε οι περισσότερες περιοχές εκεί ήταν χωριά», λέει ο κ. Βουγιουκλάκης. «Δεν τίθεται ταξικό ζήτημα. Ο σχεδιασμός μας σήμερα γίνεται μόνο με τεχνικοοικονομικά κριτήρια».
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/800189/article/epikairothta/ellada/antidraseis-ennea-dhmwn-gia-ta-lymata
      Περισσότερα...

      0

    • Didonis

      Οι υποψήφιοι στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.
      Διπλωματούχοι Μηχανικοί / Μέλη ΤΕΕ (αλφαβητικά)
       
      ΑΓΕΡΙΔΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΟΤΑΜΙ)
      ΑΓΚΑΘΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ (ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ)
      ΑΞΙΩΤΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΦΟΙΒΟΣ (ΝΔ)
      ΑΥΓΕΡΙΝΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ (ΚΚΕ)
      ΓΑΪΤΑΝΟΥ ΕΙΡΗΝΗ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α.- Μ.ΑΡ.Σ.)
      ΓΕΡΟΓΙΑΝΝΑΚΗ ΑΓΑΠΟΥΛΑ (ΝΔ)
      ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (ΚΚΕ)
      ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΑΝΝΟΣ (ΣΥΡΙΖΑ)
      ΕΥΘΥΜΙΑΔΗΣ ΝΙΚΟΣ (ΠΑΣΟΚ)
      ΖΩΚΑΣ ΝΙΚΟΣ (ΚΚΕ)
      ΚΑΠΕΤΑΝΑΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ (ΠΑΣΟΚ)
      ΚΑΡΑΒΟΚΥΡΗΣ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ (ΛΑ.Ο.Σ.)
      ΚΑΡΑΝΑΣΤΑΣΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ (ΣΥΡΙΖΑ)
      ΚΑΡΕΛΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ (ΠΑΣΟΚ)
      ΚΑΣΑΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ (ΝΔ)
      ΚΟΙΛΑΚΟΥ ΣΥΛΒΙΑ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α.- Μ.ΑΡ.Σ.)
      ΚΟΝΤΟΜΑΡΗΣ ΣΠΥΡΟΣ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α – Μ.Α.Ρ.Σ)
      ΚΟΥΤΣΟΥΓΕΡΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ (ΠΡΑΣΙΝΟΙ-ΔΗΜΑΡ)
      ΚΩΝΣΤΑΝΤΑΚΟΥ ΜΕΡΟΠΗ (ΣΥΡΙΖΑ)
      ΛΙΟΝΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ (ΚΚΕ)
      ΜΟΣΧΟΛΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ (ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ)
      ΜΠΛΕΤΣΑΣ ΣΩΤΗΡΗΣ (ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ)
      ΠΑΠΑΔΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α – Μ.Α.Ρ.Σ)
      ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ (ΚΚΕ)
      ΣΑΜΔΑΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α – Μ.Α.Ρ.Σ)
      ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ ΣΤΑΥΡΟΣ (ΑΝΕΛ)
      ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ ΙΩΑΝΝΑ (ΣΥΡΙΖΑ)
      ΤΣΕΛΕΠΙΔΗΣ ΣΑΒΒΑΣ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α – Μ.Α.Ρ.Σ)
      TΣΙΚΟΥΡΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ (ΚΙ.ΔΗ.ΣΟ)
      ΧΑΓΙΟΣ ΦΩΤΙΟΣ (ΑΝΤ.ΑΡ.ΣΥ.Α.– Μ.ΑΡ.Σ.)
       

      πηγή ΤΕΕ
      τρόπος παρουσίασης υποψηφίων
      Περισσότερα...

      54

    • kan62

      Αναρτήθηκε σήμερα στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ η απόφαση με τίτλο:
       
      Τεχνικές προδιαγραφές και διαδικασία επικαιροποίησης – τήρησης του κεντρικού τοµεακού πληροφοριακού συστήµατος συστήµατος για τα πολεοδοµικά δεδοµένα της χώρας.
       
      Δείτε την απόφαση εδώ: https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%9E940-%CE%A70%CE%96
       
      ΩΞ940-Χ0Ζ.pdf
       
      Πηγή: ttp://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%AD%CF%81%CF%89%CF%83%CE%B7/%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/12095-%CF%84%CE%B5%CF%87%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%E2%80%93-%CF%84%CE%AE%CF%81%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%84%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%80%CE%BB%CE%B7%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%83%CF%85%CF%83%CF%84%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B5%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B4%CE%B5%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%87%CF%8E%CF%81%CE%B1%CF%82
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το ελληνικό υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής έστρεψε όλο του το ενδιαφέρον στην εκμετάλλευση των ορυκτών καυσίμων που κρύβει το υπέδαφος της χώρας μας: roadshows, μεγαλόσχημες δηλώσεις για δισεκατομμύρια που υποτίθεται ότι θα κληρονομήσουν οι επόμενες γενιές, σχεδιασμός για κατασκευή νέων -υποτίθεται καθαρών- λιγνιτικών μονάδων και δαιμονοποίηση των ΑΠΕ.
       
      Ο προσανατολισμός δεν πρόκειται να αλλάξει με τη νέα ηγεσία του υπουργείου -που πιθανότατα θα φέρει “αριστερό” πρόσημο: η κριτική στην ηγεσία του Γιάννη Μανιάτη δεν αφορά συνολικά στην προτίμηση που έδειξε στους υδρογονάνθρακες ως βασικό συστατικό του μελλοντικού εγχώριου ενεργειακού μείγματος, αλλά στο είδος των συμβάσεων που κατάρτισε με τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.
       
      Την ώρα που στην Ελλάδα ασχολούμαστε με ανύπαρκτους υδρογονάνθρακες, βρετανοί επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τα παγκόσμια αποθέματα ορυκτών καυσίμων, καθώς -όπως προειδοποιούν- το μεγαλύτερο μέρος από τα αναξιοποίητα μέχρι σήμερα αποθέματα της Γης πρέπει να μείνουν για πάντα στο υπέδαφος, αν η ανθρωπότητα θέλει να αποφύγει να κλιμακώσει σε επικίνδυνο βαθμό την κλιματική αλλαγή.
       
      Όπως προειδοποιεί η βρετανική επιστημονική μελέτη, το 82% του άνθρακα, το 50% του φυσικού αερίου και το 33% του πετρελαίου των παγκόσμιων αποθεμάτων δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να έλθουν στο φως, εάν δεν θέλει η ανθρωπότητα να έρθει αντιμέτωπη με μια ανεξέλεγκτη άνοδο της θερμοκρασίας. Μάλιστα, τα αντίστοιχα ποσοστά για την Ευρώπη κάνουν λόγο για αποθέματα άνθρακα 78%, αέριο 20% και πετρέλαιο 11%.
       
      Με άλλα λόγια για να μειώσουμε κατά 50% την πιθανότητα η παγκόσμια θερμοκρασία να μην αυξηθεί πάνω από δύο βαθμούς Κελσίου σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή θα πρέπει να αφήσουμε τα δύο τρίτα των μη αξιοποιημένων αποθεμάτων ορυκτών καυσίμων στο υπέδαφος.
       
      Σύμφωνα με τους ερευνητές του Ινστιτούτου Ανανεώσιμων Πόρων του University College στο Λονδίνο, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο «Nature», επισημαίνουν πως τα κράτη και οι πετρελαϊκές εταιρείες θα ήταν σκόπιμο να ξεχάσουν τη δελεαστική ιδέα να εξορύξουν τα ορυκτά καύσιμα της Αρκτικής, ενώ παράλληλα θα έπρεπε να επιβάλουν μεγάλους περιορισμούς στην χρήση άνθρακα.
       
      «Όσοι χαράζουν πολιτική, πρέπει να συνειδητοποιήσουν πως τα ένστικτά τους να χρησιμοποιήσουν πλήρως τα ορυκτά καύσιμα στην επικράτεια των χωρών τους, είναι τελείως ασύμβατα με τις δεσμεύσεις τους για τον στόχο ανόδου της θερμοκρασίας το πολύ κατά δύο βαθμούς Κελσίου», όπως δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας.
       
      —Τι πρέπει να γίνει
       
      Για να εισακουστεί η έκκληση της μελέτης η Κίνα, η Ρωσία και οι ΗΠΑ θα πρέπει να αφήσουν αναξιοποίητα τα τεράστια κοιτάσματα άνθρακα -το πιο ρυπογόνο από τα τρία κύρια ορυκτά καύσιμα- που κατέχουν, ενώ οι πετρελαϊκές χώρες της Μέσης Ανατολής θα πρέπει να ξεχάσουν τα εξαιρετικά κερδοφόρα κοιτάσματα αργού πετρελαίου και φυσικού αερίου που εξορύσσουν.
       
      Ομοίως, ο Καναδάς θα πρέπει να υπαναχωρήσει από τα φιλόδοξα πλάνα εκμετάλλευσης των πλούσιων κοιτασμάτων άμμου πίσσας ή πετρελαιοφόρου άμμου (tar sands ή oil sands) στην περιοχή της Αλμπέρτα.
       
      Σημαντικότερο όλων, τα κράτη της Αρκτικής -και κυρίως η Ρωσία- θα πρέπει να συμφωνήσουν ότι η εξόρυξη των πλούσιων κοιτασμάτων πετρελαίου και φυσικού αερίου που κρύβει αυτή η παρθένα περιοχή είναι ασύμβατη με μια παγκόσμια κλιματική συμφωνία.
       
      Κοινώς, ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι.
       
      Στον πίνακα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τη γεωγραφική κατανομή των κοιτασμάτων ορυκτών καυσίμων:
       

       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2015/01/19/orykta-kausima-120016/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Δημοσιεύτηκε στις 16/01/2015 σε ΦΕΚ (B' 64/16-01-2015) το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Αστικής Παρέμβασης (ΣΟΑΠ) για το κέντρο της Αθήνας.
       
      Ως περιοχή παρέμβασης του ΣΟΑΠ για το κέντρο της Αθήνας ορίζεται η περιοχή που εμφανίζεται στο Χάρτη. Η χρονική διάρκεια του ΣΟΑΠ εκτείνεται στην χρονική περίοδο 2014 έως 2020
       
      Στόχος και Κατευθύνσεις Στρατηγικής Παρέμβασης
       
      1.α. Στόχος του ΣΟΑΠ για το κέντρο της Αθήνας είναι ο επαναπροσδιορισμός του κέντρου της πρωτεύουσας, ως κέντρου μιας διεθνούς και βιώσιμης μητρόπολης, μέσω μιας συστηματικής, συνεχούς, μακροχρόνιας και συντονισμένης ολοκληρωμένης στρατηγικής παρέμβασης.
       
      β. Η στρατηγική παρέμβασης επιδιώκει να καλύψει το σύνολο των διαστάσεων της κρίσης και να συντονίσει και επιτύχει την υλοποίηση μιας σειράς δράσεων με άξονες την ανταγωνιστικότητα, την κοινωνική συνοχή και την προστασία του αστικού περιβάλλοντος, κατάλληλα προσαρμοσμένων στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής.
       
      2. Για την προώθηση του στόχου ορίζονται οι κατευθύνσεις της στρατηγικής παρέμβασης ως εξής:
       
      • ανάκτηση μητροπολιτικού ρόλου του κέντρου της Αθήνας,
      • αποτελεσματική διαχείριση του δημόσιου και ιδιωτικού χώρου και των διατιθέμενων πόρων,
      • ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας,
      • ανάδειξη και ενίσχυση της Αθήνας ως διεθνούς τουριστικού προορισμού,
      • χωρική και κοινωνική συνοχή,
      • υιοθέτηση καινοτόμων και σύγχρονων μορφών διαχείρισης της πληροφορίας έξυπνη πόλη,
      • αναβάθμιση της εικόνας και ταυτότητας του χώρου,
      • χωρική διαφοροποίηση στρατηγικής,
      • διαμόρφωση ειδικών ζωνών έντονης παρέμβασης με ρόλο καταλύτη.
       
      3. Ως αρχές υλοποίησης της στρατηγικής παρέμβασης προσδιορίζονται οι παρακάτω:
       
      • υιοθέτηση προγράμματος δράσης που εστιάζει στο κέντρο της Αθήνας έχοντας ως γνώμονα την αλληλεπίδραση με τη μητροπολιτική περιοχή,
      • μακροπρόθεσμος ορίζοντας εφαρμογής της παρέμβασης, διαχρονική προσπάθεια, συστηματικότητα, χρονική ιεράρχηση δράσεων και διαμόρφωση προτεραιοτήτων,
      • συνέργεια με ευρύτερες πολιτικές και παρεμβάσεις,
      • ολοκληρωμένος χαρακτήρας του προγράμματος με αναγκαία την εμπλοκή πολλών φορέων (δημόσιου και ιδιωτικού τομέα) και κρίσιμο το ρόλο του συντονισμού τους σε κεντρικό επίπεδο.
       
      4. Η επίτευξη του στόχου στο πλαίσιο των αρχών της στρατηγικής προϋποθέτει την ύπαρξη και λειτουργία μόνιμου μηχανισμού παρακολούθησης, διαχείρισης, συντονισμού, αξιολόγησης και ανάδρασης.
       
      Κατεβάστε το ΣΟΑΠ για το κέντρο της Αθήνας
       
      Πηγή: http://www.schediasmos.com/gr/%CF%83%CE%BF%CE%B1%CF%80-%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BD%CE%B1%CF%82.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Συναγερμός έχει σημάνει από τη νέα αύξηση του κόστους δανεισμού Δημοσίου και επιχειρήσεων, αφού σοβαρά εμπόδια στην αναχρηματοδότηση των ελληνικών επιχειρήσεων αλλά και των τραπεζών θέτει η εκτόξευση των αποδόσεων των κρατικών και των εταιρικών ομολόγων σε επίπεδα άνω του 10%.
       
      Επίσης, προβληματισμό δημιουργεί η ρευστότητα στις συστημικές τράπεζες, οι οποίες άντλησαν πρόσθετα κεφάλαια ύψους €21 δισ. τις τελευταίες εβδομάδες από την Ε.Κ.Τ., για να αντιμετωπίσουν την επιδείνωση των συνθηκών ρευστότητας που προκαλούν η πρόωρη εκλογική αναμέτρηση και η αβεβαιότητα για την επόμενη ημέρα.
       
      Η μάχη των κόκκινων δανείων φαίνεται ότι θα δοθεί πλέον μετά τις εκλογές, αφού οι τράπεζες παγώνουν κινήσεις διαχείρισης και πρωτοβουλίες ρύθμισης, αναμένοντας να ξεκαθαρίσει το πολιτικό και κυρίως το κυβερνητικό τοπίο, αναφέρει η ΕΣΕΕ.
       
      Οδηγίες από το ΕΒΕΠ
       
      Οι επιχειρηματίες δανειολήπτες, με κόκκινα δάνεια, προτρέπονται από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά να απευθύνονται πρώτα στο δικηγόρο τους για νομική υποστήριξη καθώς και στα κατά τόπους επιμελητήρια που διαθέτουν μηχανισμό για εξωδικαστική επίλυση σε συνεργασία με τα "Κέντρα Διαμεσολάβησης", αλλά και στο «Δικηγόρο του Εμπόρου» της ΕΣΕΕ, προκειμένου να λαμβάνουν συμβουλές, σχετικά με τις τηρούμενες διαδικασίες και τις λύσεις που προτείνονται, στο πλαίσιο εφαρμογής του νέου νόμου.
       
      Το ΕΒΕΠ ενημερώνει ότι οι όροι και οι προϋποθέσεις για την εξωδικαστική ρύθμιση των κόκκινων επιχειρηματικών δανείων αναμένεται να τεθούν σε εφαρμογή εντός της εβδομάδος για τη δυνατότητα υπαγωγής των μικρών επιχειρήσεων και ελευθέρων επαγγελματιών με κύκλο εργασιών έως €2,5 εκατ. Η κοινή υπουργική απόφαση με την οποία καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής του νόμου 4307/2014 για τα κόκκινα επιχειρηματικά δάνεια έχει υπογραφεί από τον υπουργό Ανάπτυξης Κ. Σκρέκα και τους συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών, Γκ. Χαρδούβελη και Εργασίας, Ι. Βρούτση για να δημοσιευθεί σύντομα σε Φ.Ε.Κ..
       
      Σύμφωνα με όσα προβλέπει η Κ.Υ.Α., ο ενδιαφερόμενος, επιχείρηση ή ελεύθερος επαγγελματίας, που επιθυμεί να υπαχθεί στη ρύθμιση θα πρέπει να υποβάλει στην πιστώτρια τράπεζα μια σειρά δικαιολογητικών, ενώ εάν υπάρχουν συνοφειλέτες δεν υποβάλλουν ξεχωριστή αίτηση, αλλά υπογράφουν την ίδια. Οι τράπεζες υποχρεούνται να τηρούν αρχείο των αιτήσεων και στοιχείων τα οποία θα πρέπει να είναι πάντα στη διάθεση του Κυβερνητικού Συμβουλίου Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, το οποίο επί της ουσίας αναλαμβάνει την παρακολούθηση εφαρμογής του νόμου.
       
      Η ίδια βεβαίωση περιλαμβάνει πίνακα στον οποίο ο αιτών καλείται να αναφέρει αναλυτικά την ακίνητη περιουσία του (εάν πρόκειται π.χ. για κατοικία και τη διεύθυνση αυτής), την αντικειμενική αξία, καθώς και στοιχεία για ακίνητα που έχουν μεταβιβασθεί μετά την 1η/1/2010. Σε άλλο πίνακα ο αιτών καταγράφει την κινητή περιουσία του (καταθέσεις, μετοχές, μερίσματα, ομόλογα κ.λπ.) και την αξία αυτών, ενώ επίσης καλείται να αποτυπώσει τις υποχρεώσεις που απαιτούνται για τον προσδιορισμό της καθαρής περιουσιακής θέσης. Επίσης, υποχρεούται να αναφέρει σε άλλο πίνακα τα στοιχεία κάθε εταιρείας (επωνυμία, Α.Φ.Μ. και Δ.Ο.Υ.) με έναρξη λειτουργίας μετά την 1η Ιανουαρίου 2010 την οποία ασκεί συγγενής πρώτου βαθμού ή σύζυγος του οφειλέτη.
       
      Η πιστώτρια τράπεζα μπορεί να ζητήσει και άλλα δικαιολογητικά πλην των παραπάνω, τα οποία ο οφειλέτης καλείται να προσκομίσει εντός εύλογου χρόνου, ο οποίος πάντως δεν προσδιορίζεται στην Κ.Υ.Α. Η απόφαση καθορίζει τη μορφή και το περιεχόμενο της αίτησης για ρύθμιση των υποχρεώσεων προς τους χρηματοδοτικούς φορείς (τράπεζες κ.λπ.), που θα πρέπει να υποβάλουν οι ενδιαφερόμενοι, καθώς και των βεβαιώσεων που συνυποβάλλονται αναφορικά με την αξία των περιουσιακών τους στοιχείων.
       
      Ρυθμίζει επίσης τη διαδικασία ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ χρηματοδοτικών φορέων, φορολογικής διοίκησης και φορέων κοινωνικής ασφάλισης.
      Ειδικότερα, η αίτηση υπαγωγής στη ρύθμιση του άρθρου 61 του ν. 4307/2014 περιλαμβάνει τα προσωπικά στοιχεία του οφειλέτη, καθώς και τα στοιχεία της επιχείρησης, ενώ η βεβαίωση που συνυποβάλλεται περιλαμβάνει:
       
      Κατάσταση των ακίνητων περιουσιακών στοιχείων με την αντικειμενική τους αξία.
       
      Κατάσταση των κινητών περιουσιακών στοιχείων (καταθέσεις, μετοχές, ομόλογα, απαιτήσεις κ.ά.).
       
      Αποτύπωση των υποχρεώσεων που απαιτούνται, για τον προσδιορισμό της καθαρής περιουσιακής θέσης.
       
      Τα στοιχεία τυχόν επιχειρήσεων που ασκεί συγγενής πρώτου βαθμού ή σύζυγος του οφειλέτη με έναρξη λειτουργίας μετά την 1η-1-2010.
       
      Δικαιολογητικά (δηλώσεις Ε1, Ε3, Ε5, Ε9, εκκαθαριστικό φόρου εισοδήματος και ΕΝ.Φ.Ι.Α., φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα, πίνακες χρεών από Δ.Ο.Υ. και Φ.Κ.Α., πιστοποιητικά μη πτωχεύσεως, μη κατάθεσης αίτησης πτωχεύσεως, μη λύσης της εταιρίας).
      Δήλωση του οφειλέτη ότι αποδέχεται την κοινοποίηση των στοιχείων του προς λοιπούς χρηματοδοτικούς φορείς, τη Φορολογική Διοίκηση, Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και την Η.ΔΙ.Κ.Α.
       
      Η υπουργική απόφαση καθορίζει επίσης τον τύπο της βεβαίωσης που θα υποβάλουν προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία οι οφειλέτες, οι οποίοι θα υπαχθούν στη ρύθμιση, προκειμένου να εξασφαλίσουν την πρόσθετη διαγραφή προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής ύψους 20%, που προβλέπει ο νόμος. Η έκπτωση αυτή θα χορηγείται στην τελευταία δόση της ρύθμισης και εφόσον το ποσό αυτής δεν επαρκεί, στις προηγούμενες αυτής. Σύμφωνα με το νόμο, προϋπόθεση για τη ρύθμιση ή διαγραφή οφειλών προς χρηματοδοτικούς φορείς είναι η ρύθμιση των ληξιπρόθεσμών οφειλών προς το Δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, εφόσον βέβαια υπάρχουν.
       
      Επιπλέον χρηματοδότηση
       
      Σημειώνεται ότι απόφαση για επιπλέον χρηματοδότησης ύψους €44.000.000 για το πρόγραμμα "Ενίσχυση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που Δραστηριοποιούνται στους Τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου-Υπηρεσιών (ΠΕΠ)" υπέγραψε σήμερα ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος. Το ποσό είναι άμεσα διαθέσιμο για πληρωμές των ενταγμένων στα προγράμματα επενδυτών, προκειμένου να εξασφαλιστεί η ομαλή υλοποίηση των Επενδύσεων.
       
      Tα συγκεκριμένα κονδύλια, όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου, θα ενισχύσουν σημαντικά τις τοπικές κοινωνίες και θα συμβάλουν στην αναπτυξιακή προοπτική της Εθνικής Οικονομίας.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/I_machi_ton_kokkinon_daneion_gia_tous_epicheirimaties/#.VL4BlPl_tB0
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την χρονιά που μας πέρασε όλο το Mobile Industry έκανε τζίρο $3.3 τρις και δημιούργησε 11 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
       
      Ο Τζίρος αυτός σημαίνει ότι κατά μέσο όρο ο κάθε άνθρωπος στον πλανήτη κατανάλωσε πάνω από $400 για Mobile products ή μέσω αυτών.
       
      Έξη από τις 25 εταιρείες με την μεγαλύτερη αξία βγάζουν απευθείας λεφτά από την κινητή τεχνολογία: Apple, Google, China Mobile, Alibaba, Facebook link to Facebook και η Verizon.
       
      Τα Smartphones έχουν δώσει στους ανθρώπους στις ανεπτυγμένες χώρες, της υπηρεσιες που χρησιμοποιούσαν στον υπολογιστή τους, αλλά και ακόμα περισσότερες όπως το Uber, Snapchat και το Angry Birds.
       
      Στις αναδυόμενες αγορές, όμως, τα Smartphones έχουν φέρει θεμελιώδεις υπηρεσίες όπως οι τράπεζες και την υγειονομική περίθαλψη σε ανθρώπους που προηγουμένως δεν είχαν πρόσβαση σε τέτοια πράγματα.
       
      Στην Ινδία μόνο το 5% του πληθυσμού έχει υπολογιστή, αλλά αυτοί που έχουν κινητό είναι κοντά στα 900 εκατομμύρια. Για παράδειγμα το app της Flipkart είναι εγκατεστημένο σε 10 εκατομμύρια χρήστες.
       
      Διαβάστε περισσότερα:
      http://recode.net/2015/01/15/mobile-industry-generated-3-3-trillion...-11-million-jobs/
       
      Πηγή: http://www.freestuff.gr/forums/viewtopic.php?t=68795
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Νέες ειδικότητες πτυχιούχων ΤΕΙ μπορούν να εγγραφούν στο Μητρώο Εμπειρίας Κατασκευαστών ( ΜΕΚ) για έργα Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού όπως προκύπτει και από σχετικό δελτίο τύπου της ΕΕΤΕΜ.
       
      Συγκεκριμένα σύμφωνα με το ν.3669/2008 το δικαίωμα το είχαν αρχικά πτυχιούχοι ΤΕΙ των Τμημάτων Αυτοματισμού, Ηλεκτρονικής και Ηλεκτρονικών υπολογιστικών συστημάτων, όπως και των Ηλεκτρονικών Υπομηχανικών και των πτυχιούχων πρώην ΑΣΤΕΜ των ΚΑΤΕΕ, Τμήματος Τεχνολόγων Ηλεκτρονικών.
       
      Με το ν. 4313/2014 παρ. 10 του άρθρου 70 το δικαίωμα επεκτείνεται, όπως αναφέρει η ΕΕΤΕΜ, και στους πτυχιούχους Τμημάτων:
       
      α) Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε,
       
      β) Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας Τ.Ε (Ηλεκτρολογικής Κατεύθυνσης),
       
      γ) Μηχανικών Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Τ.Ε,
       
      δ) Μηχανικών Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών Τ.Ε,
       
      ε) Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών Τ.Ε,
       
      στ) Μηχανικών Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων Τ.Ε,
       
      ζ) Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε,
       
      η) Μηχανικών Η/Υ Τ.Ε,
       
      θ) Μηχανικών Λογισμικού Τ.Ε. και
       
      ι) Μηχανικών Δικτύων Τ.Ε.
       
      Παραθέτουμε το σχετικό χωρίο:
       
      H περίπτωση η΄ της παρ. 1 του άρθρου 110 του κ.ν. 3669/2008 αντικαθίσταται ως εξής:
       
      «η) των Πτυχιούχων ΤΕΙ των ειδικοτήτων: Μηχανικών Αυτοματισμού Τ.Ε., Ηλεκτρονικών μηχανικών Τ.Ε., Μηχανικών Ηλεκτρονικών υπολογιστικών Συστημάτων Τ.Ε., Ηλεκτρολόγων Μηχανικών Τ.Ε., Μηχανικών Ενεργειακής Τεχνολογίας Τ.Ε. (Ηλεκτρολογικής Κατεύθυνσης), Μηχανικών Τεχνολογίας, Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Τ.Ε., Μηχανικών Πληροφορικής και Τεχνολογίας Υπολογιστών Τ.Ε., Μηχανικών Πληροφορικής και Επικοινωνιών Τ.Ε., Μηχανικών Εφαρμοσμένης Πληροφορικής και Πολυμέσων Τ.Ε., Μηχανικών Πληροφορικής Τ.Ε., Μηχανικών Η/Υ Τ.Ε., Μηχανικών Λογισμικού Τ.Ε. και Μηχανικών Δικτύων Τ.Ε., καθώς και των κατόχων ισοτίμων και αντιστοίχων πτυχίων, στα έργα ηλεκτρονικού εξοπλισμού.»
       
      Πηγή: http://www.newsbeast.gr/greece/ekpaideusi/arthro/779390/nees-eidikotites-ptuhiouhon-tei-sto-mitroo-ebeirias-kataskeuaston/
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Τροποποίηση της κοινής υπουργικής απόφασης «Διαδικασίες και προδιαγραφές εγκατάστασης και ελέγχου ολοκληρωμένων συστημάτων παρακολούθησης εισροών-εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων.
       
      Απαιτήσεις συμμόρφωσης, καταγραφής, λειτουργίας και διασφάλισης των μετρήσεων και ηλεκτρονικής αποστολής δεδομένων.
       
      Διαβάστε την τροποποίησητης κΥΑ εδώ: http://www.popek.gr/images/7%CE%A75%CE%95%CE%A6-5%CE%A7%CE%9F_2.pdf
       
      Πηγή: http://www.popek.gr/legislation/law-fuel/942-2015-01-16-11-16-30.html
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Να λοιπόν που για 3η φορά σε 2 χρόνια καλούμαστε να εκλέξουμε Κυβέρνηση στην Ελλάδα. Τα διλήμματα γνωστά, η κατάσταση γνωστή, το αποτέλεσμα όμως των εκλογών άγνωστο.
       
      Στα 2,5 χρόνια που άντεξε η τελευταία Κυβέρνηση στον τομέα των έργων κατάφερε να συνεφέρει αρκετές «άρρωστες» καταστάσεις στις κατασκευές. Ξεκίνησαν και πάλι οι αυτοκινητόδρομοι, πήραν μπρος έργα που είχαν είτε επισήμως είτε ανεπισήμως παγώσει λόγω της κρίσης.
       
      Είδαμε 2 νέα έργα Μετρό να προοδεύουν, είδαμε όμως και το μεγάλο έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης να βαλτώνει. Είδαμε να προχωρούν τα έργα στις συγκοινωνίες και 7 νέους σταθμούς Μετρό, είδαμε όμως και την ανάσχεση στη δημοπράτηση των νέων μεγάλων έργων παραχώρησης που ακόμα τους περιμένουμε.
       
      Σε γενικό επίπεδο θα έλεγε κανείς πως κάτω από τις συνθήκες που λειτούργησε ο τομέας των κατασκευών ήταν ικανοποιητικός. Στα μείον η πολύ κακή κατάσταση των περισσότερων εταιρειών του χώρου και η δυστοκία στην παραγωγή έργων.
       
      Τώρα, έχουμε ένα νέο πεδίο που πρέπει να τα καταφέρουμε. Το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 δίνει μεγάλες δυνατότητες στη νέα Κυβέρνηση να φέρει σε κατασκευή νέα μεγάλα έργα που θα προσθέσουν ανάπτυξη στη χώρα ακριβώς την ώρα που το χρειάζεται πιο πολύ παρά ποτέ.
       
      Ζητούμενο επίσης είναι η προσέλκυση επενδύσεων με τον τουρισμό και την ενέργεια να ξεχωρίζουν αλλά και τη δημιουργία συνθηκών για μεγαλύτερες και βιώσιμες επενδύσεις σε νέους τομείς, όπως η τεχνολογία και η έρευνα.
       
      ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΕΣΠΑ
       
      Μία κρίσιμη λεπτομέρεια, για τη νέα Κυβέρνηση είναι και η επιτυχής ολοκλήρωση του ΕΣΠΑ 2007-2013 που ολοκληρώνεται χρηματοδοτικά σε 11 μήνες. Εδώ όποιος αναλάβει το κρίσιμο Υπουργείο Υποδομών (ή όπως θα λέγεται) θα πρέπει σε ελάχιστο χρόνο να ενημερωθεί και να δώσει απτά δείγματα άμεσα.
       
      Τα έργα που τρέχουν με την κάλυψη του ΕΣΠΑ θα πρέπει μέχρι το τέλος του έτους να ολοκληρωθούν για να μην μείνουν «στον αέρα» ανολοκλήρωτα και χωρίς να έχουν χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ. Εδώ θα βρούμε πάρα πολλά έργα.
       
      Σε λίγες μέρες από σήμερα θα ξέρουμε την επόμενη μέρα της χώρας, πάντα με την ελπίδα ότι θα είναι καλύτερη από την σημερινή και με την προσμονή καλύτερων συνθηκών τόσο για τους πολίτες όσο και για την μεγάλη αναπτυξιακή κατηγορία των κατασκευών.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/editorial/item/28414-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B1-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%BA%CF%85%CE%B2%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CF%84%CF%85%CE%BE%CE%B7
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Εικόνες από το κατεστραμμένο από την πυρκαγιά εσωτερικό του πλοίου Norman Atlantic έδωσε στη δημοσιότητα Ιταλική ιστοσελίδα.
       
      Το βίντεο που δημοσίευσε το Brindisioggi.it είναι από γκαράζ του πλοίου όπου τα αυτοκίνητα έχουν μετατραπεί σε μία άμορφη μάζα.
       

       
      Πηγή: http://topontiki.gr/article/93246/Sugklonistikes-eikones-apo-to-esoteriko-tou-Norman-Atlantic-Video
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στην πρώτη τετράδα των χωρών με τον υψηλότερο ειδικό φόρο στη βενζίνη βρίσκεται η Ελλάδα, οι καταναλωτές της οποίας πληρώνουν 0,679 ευρώ για κάθε λίτρο αμόλυβδης. Η επιβάρυνση γίνεται ακόμη μεγαλύτερη λόγω του συντελεστή ΦΠΑ 23% στη χώρα μας, όταν στις περισσότερες ανεπτυγμένες χώρες της ΕΕ, οι συντελεστές ΦΠΑ κυμαίνονται σε ποσοστά πολύ χαμηλότερα έως πολύ χαμηλότερα από την Ελλάδα.
       
      Έτσι με τιμή διυλιστηρίου για την αμόλυβδη στα 0,341 ευρώ το λίτρο, η μέση τελική τιμή στην αντλία διαμορφώνεται σε περίπου 1,35 ευρώ, ενώ οι φόροι αντιπροσωπεύουν το 66,7% ή 0,90 ευρώ το λίτρο. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που η πτώση των τιμών αργού πετρελαίου και προϊόντων, δεν γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στον τελικό καταναλωτή.
       
      Όπως φαίνεται από τον πίνακα που ακολουθεί, η Ελλάδα είναι η τέταρτη χώρα με τον υψηλότερο ειδικό φόρο κατανάλωσης στην ΕΕ των 28, με βάση τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το σημαντικό είναι ότι έχει υψηλότερο ειδικό φόρο και υψηλότερο συντελεστή ΦΠΑ από χώρες με πολύ μεγαλύτερο κατά κεφαλήν ΑΕΠ, όπως είναι η Γερμανία, η Γαλλία το Βέλγιο, το Λουξεμβούργο, η Αυστρία και η Κύπρος.
       
      Εν τέλει ο φόρος που επιβάλλεται στην Ελλάδα για την βενζίνη, ο οποίος περιλαμβάνει και μια σειρά άλλων επιβαρύνσεων υπέρ του δημοσίου, όπως ΔΕΤΕ κλπ (οι επιπλέον επιβαρύνσεις ανέρχονται σε περίπου 9 ευρώ ανά 1.000 λίτρα) είναι κατά 30% υψηλότερος από το μέσο όρο φορολόγησης στις 28 χώρες της ΕΕ που είναι 0,52 ευρώ το λίτρο.
       
      Ως αποτέλεσμα, η μέση τιμή λιανικής 1,398 ευρώ, στην Ελλάδα με βάση τα επίσημα στοιχεία της Ευρ. Επιτροπής για τις 12 Ιανουαρίου, είναι υψηλότερη κατά 7,3% από το μέσο όρο της ΕΕ 28 και κατά 5,82% από το μέσο όρο των 19 χωρών της Ευρωζώνης. Εκτός όμως από την υπερφορολόγηση, η τιμή των υγρών καυσίμων επιβαρύνεται και με τις υψηλότερες τιμές, σε σχέση με άλλες χώρες, οι οποίες διαμορφώνονται από εμπορικό κύκλωμα.
       
      Σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της Ευρ. Επιτροπής, η μέση τιμή λίτρου, εκτός από φόρους (τιμή διυλιστηρίου συν εμπορικά περιθώρια) στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη, είναι για την αμόλυβδη βενζίνη 95 οκτανίων 0,447 και 0,453 ευρώ αντίστοιχα, ενώ στην Ελλάδα 0,457 ευρώ. Υπάρχουν μάλιστα χώρες όπως η Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ολλανδία Σουηδία, Αυστρία, στις οποίες η τιμή του λίτρου (προ φόρων), είναι χαμηλότερη έως πολύ χαμηλότερη από το μέσο όρο στην ΕΕ -28 ή στην Ευρωζώνη.Η ανεπίσημη αιτιολογία για την υψηλότερη τιμή προ φόρων, έχει να κάνει κυρίως με το υψηλό κόστος διαχείρισης στη διακίνηση καυσίμων, λόγω των πολλών νησιών, αλλά και της έλλειψης, ή εμποδίων στη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων (δεξαμενών) στα νησιά, με αποτέλεσμα ο εφοδιασμός να επιβαρύνεται υπέρμετρα.
       
      Οι φόροι
       
      Χώρα - Ειδικός Φόρος Καταν/σης - Συντ/στης ΦΠΑ
       
      Ολλανδία 0,774 21%
       
      Ην. Βασίλειο 0,743 20%
       
      Ιταλία 0,728 22%
       
      Ελλάδα 0,679 23%
       
      Γερμανία 0,654 19%
       
      Γαλλία 0,63 20%
       
      Φινλανδία 0,623 24%
       
      Πορτογαλία 0,617 23%
       
      Βέλγιο 0,615 21%
       
      Δανία 0,614 25%
       
      Σλοβενία 0,61 22%
       
      Ιρλανδία 0,607 23%
       
      Σουηδία 0,59 25%
       
      Σλοβακία 0,57 20%
       
      Μάλτα 0,509 18%
       
      Αυστρία 0,493 20%
       
      Κύπρος 0,489 19%
       
      Κροατία 0,476 25%
       
      Λουξεμβούργο 0,462 17%
       
      Ισπανία 0,461 21%
       
      Ρουμανία 0,454 24%
       
      Τσεχία 0,453 21%
       
      Λιθουανία 0,434 21%
       
      Λετονία 0,423 21%
       
      Εσθονία 0,422 20%
       
      Πολωνία 0,39 23%
       
      Ουγγαρία 0,382 27%
       
      Βουλγαρία 0,363 20%
       
      MO ΕΕ-28 0,52
       
      (Μ. Καϊταντζίδης, Euro2day, 19/1/2015)
       
      Πηγή: http://www.energypress.gr/news/Prwtathlhtismo-kanei-h-Ellada-se-foroys-benzinhs-Sta-0-9-eyrw-litro-to-haratsi
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Στο εδώλιο του κατηγορουμένου στέλνει ο αντιεισαγγελέας Εφετών Αιγαίου ξενοδόχους, πολεοδόμους και μηχανικούς για τη σκανδαλώδη υπόθεση με τα πολυτελή αυθαίρετα ξενοδοχεία και παραθεριστικά συγκροτήματα της Μυκόνου και της Ανδρου, η οποία ζημίωσε το ελληνικό Δημόσιο με δεκάδες εκατ. ευρώ.
       
      Ο αντιεισαγγελέας Εφετών, Γιώργος Οικονόμου, με πρότασή του προς το Συμβούλιο Εφετών ζητεί την παραπομπή στο τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Αιγαίου 16 προσώπων. Εκτός από τον πρώην προϊστάμενο της Πολεοδομίας Σύρου, Δημήτρη Μπουντούρη, που είναι ήδη προφυλακισμένος από το περασμένο καλοκαίρι, ο εισαγγελέας προτείνει την παραπομπή τού τότε αναπληρωτή προϊσταμένου του πολεοδομικού γραφείου, των συζύγων και των τέκνων τους, ενός ιδιοκτήτη γνωστών μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων, δύο ιδιοκτητών πολυτελών παραθεριστικών κατοικιών, τεσσάρων μηχανικών και ενός ακόμη υπαλλήλου της πολεοδομίας. Σύμφωνα με την πρόταση του εισαγγελέα, οι 16 πρέπει να οδηγηθούν σε δίκη για τα αδικήματα της ενεργητικής και παθητικής δωροδοκίας, της εκβίασης και της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα, καθώς και για το αδίκημα της ψευδούς βεβαίωσης. Αναμένεται πλέον η έκδοση του βουλεύματος του Συμβουλίου Εφετών Αιγαίου.
       
      Από τη μακρόχρονη δικαστική έρευνα προέκυψε ότι κατά τη χρονική περίοδο 1990-2010, το κύκλωμα που είχε στηθεί στην πολεοδομία Σύρου εξέδιδε και αναθεωρούσε οικοδομικές άδειες για αυθαίρετα, δεν εισέπραττε πρόστιμα για βεβαιωμένες πολεοδομικές παραβάσεις, ενώ εκμεταλλευόμενο τον νόμο για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων επιχείρησε να τα νομιμοποιήσει, χωρίς όμως να πληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις. Η έρευνα επίσης έδειξε ότι οι πρώην προϊστάμενοι της πολεοδομίας, όλο αυτό το διάστημα, έγιναν αποδέκτες εμβασμάτων σε τραπεζικούς λογαριασμούς τους από ξενοδόχους, τεχνικές εταιρείες ή μηχανικούς, ακόμη και από τη δημοτική αρχή της Μυκόνου, για να ανεγερθούν ή να νομιμοποιηθούν πολυτελή αυθαίρετα. Τα χρήματα αυτά, στη συνέχεια, τα επένδυσαν οι ίδιοι και οι οικογένειές τους σε αγορές ακινήτων. Τα ποσά που βρέθηκαν στους τραπεζικούς λογαριασμούς τους, όπως και το σύνολο της ιδιωτικής τους περιουσίας δεν δικαιολογούνται από τα δηλωθέντα εισοδήματά τους.
       
      18 Οκτωβρίου η δίκη
       
      Πρόκειται για μια υπόθεση διαφθοράς ενδεικτική του τρόπου με τον οποίο λειτουργούσε επί χρόνια η οικοδομική δραστηριότητα στις Κυκλάδες. Το κουβάρι της ιστορίας άρχισε να ξετυλίγεται πριν από πέντε χρόνια, μετά την αποκάλυψη του σκανδάλου με τα ανείσπρακτα τέλη παρεπιδημούντων στον Δήμο Μυκόνου. Για την εν λόγω υπόθεση κατηγορούνται για το αδίκημα της απιστίας εις βάρος του Δημοσίου οι πρώην δήμαρχοι Μυκόνου Αθ. Κουσαθανάς-Μέγας και Χρήστος Βερώνης. Η εκδίκαση της υπόθεσής τους, έπειτα από δύο αναβολές, ορίστηκε για τις 18 Οκτωβρίου.
       
      Τον Μάιο του 2011 ο τότε εισαγγελέας του Αρείου Πάγου παρήγγειλε στην Ολομέλεια Εφετών Αιγαίου περαιτέρω έρευνα, καθώς διαφάνηκε ότι η ζημιά που προκλήθηκε στο Δημόσιο από τα αδικήματα που φέρονται να διέπραξαν οι κρατικοί υπάλληλοι ήταν αρκετών εκατ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/799655/article/epikairothta/ellada/parapempontai-se-dikh-16-atoma
      Περισσότερα...

      34

    • Engineer

      Μαγευτικά μέρη, φυσικά φαινόμενα αλλά και γεγονότα που συντάραξαν τον κόσμο όπως αποτυπώθηκαν σε φωτογραφίες τραβηγμένες απο το Διάστημα
       
      1. Οι πυραμίδες της Γκίζας
       

       
      2. Ο Αμαζόνιος ποταμός
       

       
      3. Αποψίλωση
       

       
       
      4. Εκρηξη ηφαιστείου
       

       
       
       
      5. Η επίθεση στους Δίδυμους Πύργους στη Νέα Υόρκη
       

       
       
       
      7. Το τσουνάμι στην Ινδία
       

       
       
       
      10. Νότια και Βόρεια Κορέα
       

       
       
       
      12. Ο Γάγγης ποταμός
       

       
       
       
      14. Θάλασσα με φυτοπλαγκτόν
       

       
       
       
      15. Το Γκραν Κάνυον
       

       
       
      Πηγή και όλες οι εικόνες: http://www.topontiki.gr/article/93202/Otan-koitas-apo-psila-Sugklonistikes-fotografies-apo-to-Diastima
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Για πρώτη φορά εμφανίζεται στους Χάρτες Google η πιο φαντασμαγορική επίδειξη ομορφιάς της φύσης. Οι εξερευνητές του αρκτικού κύκλου, οι λάτρεις της επιστήμης και οι περίεργοι παρατηρητές μπορούν πλέον να εξερευνήσουν το Βόρειο Σέλας στη Φινλανδία μέσα από τους Χάρτες Google.
       
      Το Βόρειο Σέλας είναι επίσης γνωστό και ως aurora borealis (από το λατινικό Aurora: ρωμαϊκή θεότητα της αυγής και τον Βοριά: βόρειο άνεμο στα Ελληνικά). Αυτά τα εκθαμβωτικά φώτα είναι το αποτέλεσμα φορτισμένων σωματιδίων που αλληλεπιδρούν μεταξύ τους στην ατμόσφαιρα της Γης. Η θεαματική αυτή εικόνα έχει αποτελέσει εδώ και πάρα πολλά χρόνια πηγή έμπνευσης για ποιητές και ταξιδιώτες, καθώς μαγεύει τους παρατηρητές ζωγραφίζοντας εξωπραγματικά χρώματα με φόντο το μονότονο, αρκτικό τοπίο. Ωστόσο, το φαινόμενο αυτό είναι ορατό μονάχα με γυμνό μάτι, και μόνο σε συγκεκριμένο γεωγραφικό πλάτος και συγκεκριμένη ημερομηνία.
       
      Για να δείτε περισσότερες εικόνες από το Βόρειο Σέλας, εξερευνήστε το gallery στους Χάρτες Google. Κάντε κλικ στην παγωμένη λίμνη της Φινλανδίας, εκεί όπου έγινε η λήψη αυτών των φωτογραφιών και αφήστε τα τοπία να σας παρασύρουν.
       
      Πηγή: http://www.itech4u.gr/tech/news/item/7509-to-voreio-selas-fotizei-tous-xartes-google
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.