Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • glaps

      Τουλάχιστον μέχρι και το 2020 θα συνεχίσει να δίνει ανάσες στην καθηλωμένη οικοδομή το πρόγραμμα Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον, αναζωογονώντας την με 700 εκατ. ευρώ για ενεργειακές αναβαθμίσεις κατοικιών.
       
      Όπως αναφέρει ρεπορτάζ της εφημερίδας τα Νέα, πρόκειται για το νέο Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον που θα ανακοινωθεί τους επόμενους μήνες από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής με στόχο να διατεθούν περισσότερα χρήματα και σε περισσότερους ιδιοκτήτες για την περίοδο 2014-2020, καθώς αυξάνεται ο προϋπολογισμός του στα 700 εκατ. ευρώ έναντι 550 εκατ. ευρώ της προηγούμενης περιόδου, ενώ θα επιδιωχθεί η διεύρυνση τόσο των εισοδηματικών κριτηρίων υπαγωγής, όσο και των επιλέξιμων δαπανών, και το κυριότερο η μείωση της γραφειοκρατίας. Εξετάζεται, για παράδειγμα, η υποβολή της αίτησης να πάψει να γίνεται όπως σήμερα χειρόγραφα από τον ιδιοκτήτη της κατοικίας, αλλά να αποστέλλεται απευθείας από τον ενεργειακό επιθεωρητή και μάλιστα ηλεκτρονικά.
       
      Το ενδιαφέρον για το πρόγραμμα είναι μεγάλο και δεν είναι τυχαίο ότι τους τελευταίους μήνες έχουν υποβληθεί πανελλαδικά περίπου 15.000 νέες αιτήσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κτιρίων. Οι αιτήσεις παρότι πληρούν τα κριτήρια δεν έχουν ακόμη εγκριθεί, καθώς σε πολλές περιφέρειες της χώρας τα κονδύλια που αναλογούσαν στο Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον έχουν απορροφηθεί από πέρυσι.
       
      Στο νέο Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον, που θα ανακοινωθεί τους επόμενους μήνες, εξετάζονται μια σειρά από αλλαγές, όπως το να αναθεωρηθεί προς τα πάνω το όριο της τιμής ζώνης των 2.100 ευρώ / τ.μ., να διευρυνθούν τα κριτήρια εισοδήματος που πρέπει να πληροί ο δικαιούχος, καθώς και οι επιλέξιμες δαπάνες.
       
      Το κυριότερο που πρέπει να γίνει προκειμένου να απογειωθεί το πρόγραμμα είναι να καταπολεμηθεί η γραφειοκρατία. Σήμερα, με βάση και την εμπειρία του προγράμματος, απαιτούνται κατά μέσον όρο 10 μήνες από την ημέρα έγκρισης μιας αίτησης μέχρι και την αποπληρωμή του προμηθευτή των υλικών και των συνεργείων. Στόχος είναι αυτό το δεκάμηνο να συμπτυχθεί σημαντικά.
       
      Πιο συγκεκριμένα, εξετάζεται να μειωθεί ο αριθμός όσων εμπλέκονται στη διαδικασία κατάθεσης μιας αίτησης και η υποβολή της να γίνεται απευθείας από τον ενεργειακό επιθεωρητή αντί για τον ιδιοκτήτη και μάλιστα ηλεκτρονικά.
       
      Τα στατιστικά δείχνουν ότι 45.000 ιδιοκτήτες έχουν μέχρι στιγμής ενταχθεί συνολικά στο πρόγραμμα, αλλά από τους 30.000 που έχουν ολοκληρώσει τις εργασίες τους, μέχρι πριν από μερικές εβδομάδες είχαν πληρωθεί περίπου 23.000.
       
      Προκειμένου να εξοφληθούν οι περίπου 7.000 απλήρωτοι επαγγελματίες της οικοδομής ελήφθη πριν από μερικές εβδομάδες απόφαση για προχρηματοδότηση του Εξοικονόμηση Κατ’ Οίκον και να εκταμιευθούν αμέσως τα οφειλόμενα 65 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, εξετάζεται να μειωθεί ο αριθμός όσων εμπλέκονται στη διαδικασία κατάθεσης μιας αίτησης και η υποβολή της να γίνεται ηλεκτρονικά από τον ενεργειακό επιθεωρητή.
       
      Πηγή: www.newmoney.gr
      Περισσότερα...

      24

    • Engineer

      Την ώρα που η Ελληνική Χαλυβουργία βουλιάζει και οι Ελληνες χαλυβουργοί «θυσιάζονται ως Ιφιγένειες» στο βωμό του υψηλότερου κέρδους, υπάρχει έγγραφο-βόμβα στα χέρια του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, για αθρόα εισαγωγή από την Ιταλία μπετόβεργας 8.200 τόνων από ελληνικές εταιρείες, που έχουν πάρει τα μεγάλα έργα της κατασκευής αυτοκινητοδρόμων, τα οποία μάλιστα επιδοτούνται από το ΕΣΠΑ.
       
      Ο παραπάνω καταγεγραμμένος όγκος μπετόβεργας κατευθύνθηκε στα εργοτάξια Ακράτας και Ρίου (κόμβος) για την Ολυμπία οδό, στο εργοτάξιο Κ16 Καλοχωρίου Θεσσαλονίκης και στο εργοτάξιο Ιεροπηγής Καστοριάς.
       
      Στην επιστολή, την οποία ζήτησε ο ίδιος ο υπουργός από τη διοίκηση του προεδρείου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατών Μετάλλου (ΠΟΕΜ), μετά τις σχετικές επισημάνσεις που του έκαναν κατά την πρόσφατη συνάντησή τους, καταγράφεται η κατάσταση στον κλάδο της χαλυβουργίας, η οποία στο παρελθόν ήταν από τις πιο μαχητικές βιομηχανίες της χώρας.
       
      Στην επιστολή, την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος και ο γεν. γραμματέας της ΠΟΕΜ Γ. Στεφανόπουλος, Μ. Κοντιζάς, επισημαίνεται ότι «ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, όπως η J.&Ρ. ΑΒΑΞ, και έμποροι σιδήρου εισάγουν από χαλυβουργικά εργοστάσια της Ιταλίας -Ferriere Nord- μπετόβεργα, χωρίς να διαθέτουν σε ισχύ πιστοποιητικά συμμόρφωσης, σύμφωνα με τα ισχύοντα ελληνικά πρότυπα, για χάλυβες οπλισμού σκυροδέματος. Αυτό το βεβαιώνει η ΕΒΕΤΑΜ, ως αρμόδιος φορέας ελέγχου και πιστοποίησης βιομηχανικών προϊόντων και υλικών».
       
      Τα πιστοποιητικά ελέγχου ορίζει απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης και συγκεκριμένα η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας.
       
      Η ΑΠ: οικ.9529/645 10/5/2006 αναφέρει ότι: Απαγορεύεται η θέση σε ελεύθερη κυκλοφορία και ανάλωση, καθώς και η διάθεση και πώληση χαλύβδων οπλισμού σκυροδέματος που δεν συνοδεύεται από τα κατά περίπτωση πιστοποιητικά ελέγχου τεχνικών χαρακτηριστικών ή πιστοποιητικά συμμόρφωσης προς τα ελληνικά πρότυπα χάλυβα οπλισμού σκυροδέματος.
       
       

       
       
      Να σημειώσουμε ότι για να είναι σε ισχύ, τα πιστοποιητικά των ελληνικών χαλυβουργιών ελέγχονται ανά τρίμηνο (τεχνικός έλεγχος) από την ΕΒΕΤΑΜ.
       
      Στην επιστολή σημειώνεται το «απαράδεκτο και χωρίς ηθική» γεγονός, ότι σε ορισμένες κατασκευαστικές εταιρείες, που απαιτούν στήριξη, μεθοδεύουν παραγγελίες από το εξωτερικό βουλιάζοντας τις ελληνικές χαλυβουργίες στον εφιάλτη της ανεργίας.
       
      Η κατάσταση στη Χαλυβουργία
       
      Οι προσπάθειες της ΠΟΕΜ εστιάζονται στην άρση των ομαδικών απολύσεων που έγιναν πρόσφατα στην Ελληνική Χαλυβουργία Ασπροπύργου, με την απόφαση του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας για τις Ομαδικές Απολύσεις.
       
      Οι εργαζόμενοι του χώρου ζητούν μέτρα μείωσης και στήριξης του ενεργειακού κόστους, καθώς «το απαράδεκτο και προκλητικό γεγονός είναι ότι κάποιες "επιδοτούμενες" από το ελληνικό Δημόσιο κατασκευαστικές εταιρείες, χωρίς ηθική, μεθοδεύουν εισαγωγή χάλυβα από το εξωτερικό χωρίς τις απαιτούμενες προδιαγραφές, βουλιάζοντας ταυτόχρονα την παραγωγή των ελληνικών χαλυβουργικών εργοστασίων, που την τελευταία πενταετία έχουν εγκαταλειφθεί από τις κυβερνήσεις μας, που κατά τ' άλλα κόπτονται για ανάπτυξη και επανεκκίνηση της οικονομίας».
       
      Μήνες τώρα προς κάθε κατεύθυνση η ΠΟΕΜ και τα σωματεία-μέλη της δίνουν αγώνα στα αρμόδια υπουργεία αναδεικνύοντας τα προβλήματα του κλάδου και ιδιαίτερα της Χαλυβουργίας, καθώς υπάρχουν μονάδες που είναι για μήνες σταματημένες ή είναι σε διαθεσιμότητα το προσωπικό τους ή τους επιβάλλεται εκ περιτροπής εργασία κ.λπ.
       
      Οι εκπρόσωποι των εργαζομένων σημειώνουν ότι είναι καταδικασμένοι ως χαλυβουργοί, εφ' όσον η εγχώρια ζήτηση έχει κατά 80% μειωθεί, εν αντιθέσει με τις αντίστοιχες βιομηχανίες χάλυβα του εξωτερικού (Ισπανίας-Ιταλίας-Πορτογαλίας κ.λπ.) που ήδη προ πολλού πάρθηκαν μέτρα στήριξης μείωσης του ενεργειακού κόστους από τις κυβερνήσεις τους και αυξήθηκαν κατά 50% και άνω οι εξαγωγές προϊόντων χάλυβα, ενώ στην Ελλάδα μειώθηκαν δραματικά και χάσαμε πολύτιμες θέσεις εργασίας στα χρόνια της κρίσης.
       
      Πηγή: http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=22/06/2014&id=436386
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις ΑΝΙΜΑ, Αρκτούρος, Αρχέλων, Δίκτυο Μεσόγειος SOS, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης, Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, Καλλιστώ, Greenpeace, Medasset, MOm, και WWF Ελλάς δηλώνουν την υποστήριξή τους στην ανεξάρτητη δράση «240 χιλιόμετρα για τον αιγιαλό». Στόχος της δράσης αυτής είναι η ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των πολιτών για το καταστροφικό σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών για τον αιγιαλό και την παραλία.
       
      Η αξία των ακτών της Ελλάδας δεν αφορά μόνο τα πολύτιμα τοπία για τα εκατομμύρια των τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα για να την απολαύσουν. Αφορά και τις κρίσιμες υπηρεσίες που προσφέρουν οι ακτές για την προστασία των εδαφών από τη διάβρωση και για την αντιμετώπιση ακραίων καιρικών φαινομένων που ελλείψει φυσικής προστασίας απαιτούν πολυδάπανες και αμφίβολης αποτελεσματικότητας λύσεις.
       
      Το σχέδιο νόμου για τον αιγιαλό και την παραλία αποτελεί μια ωμή και εξωφρενικά μυωπική καταβαράθρωση του περιβαλλοντικού δικαίου, με πρόσχημα την προσέλκυση επενδύσεων. Δεν κατασπαταλά απλώς τον φυσικό πλούτο της χώρας, αλλά ούτε καν εγγυάται την ασφάλεια δικαίου, το κοινωνικό δικαίωμα για πρόσβαση στις παραλίες και το κοινοτικό κεκτημένο για την ολοκληρωμένη διαχείριση του παράκτιου χώρου. Για τους λόγους αυτούς, οι περιβαλλοντικές οργανώσεις θεωρούν επιβεβλημένη τη μη κατάθεση στη Βουλή οποιουδήποτε σχεδίου νόμου, το οποίο θα περιέχει τέτοιες διατάξεις.
       
      Οι περιβαλλοντικές οργανώσεις καλούν τα μέλη και υποστηρικτές τους, και βέβαια όλους τους ευαισθητοποιημένους πολίτες να τρέξουν για τις ακτές μας, μεταφέροντας συμβολικά, για 240 χιλιόμετρα, τη σκυτάλη για την προστασία του περιβάλλοντος.
       
      Περισσότερες πληροφορίες:
       
      Facebook: 240 χιλιόμετρα για τον αιγιαλό,
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=13789&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%95%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3_+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82%3A+%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CF%82+%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%B9+%CF%84%CE%B9%CF%82+%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%2C+%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%B7+%CF%83%CF%84%CE%B1+%CE%A6%2F%CE%92%2C+%CE%BD%CE%AD%CE%B5%CF%82+%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B3%CE%B7%CF%82+%26+43+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20140625_m121082572_%CE%95%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3_+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82%3A+%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BF%CF%82+%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%B9+%CF%84%CE%B9%CF%82+%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82%2C+%CF%86%CF%85%CE%BB%CE%AC%CE%BA%CE%B9%CF%83%CE%B7+%CF%83%CF%84%CE%B1+%CE%A6%2F%CE%92%2C+%CE%BD%CE%AD%CE%B5%CF%82+%CF%87%CF%81%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B3%CE%B7%CF%82+%26+43+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1#sthash.KWSehUYL.dpuf
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Οπισθεν ολοταχώς έκανε η κυβέρνηση για την απελευθέρωσης της εμπορικής δραστηριότητας στις λεγόμενες περιοχές αμιγούς κατοικίας, μετά τις έντονες αντιδράσεις δημάρχων από τα Βόρεια και Νότια προάστια.
       
      Αν και ο υπουργός ΠΕΚΑ, Γ. Μανιάτης, έλεγε: «δεν θέλουμε πόλεις κοιμητήρια, και γειτονιές- ησυχαστήρια κάποιων πλούσιων. Θέλουμε γειτονιές με ζωντάνια που θα αναπτύσσουν και δράσεις μη οχλούσες«, χθες λίγο πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου κατατέθηκαν νομοτεχνικές βελτιώσεις ώστε να ικανοποιηθούν και οι δήμαρχοι που ήταν στα «κάγκελα» και βουλευτές που εξέφραζαν τις αντιρρήσεις τους για την ανεξέλεγκτη εγκατάσταση εμπορικών δραστηριοτήτων.
       
      Με βάση τις βελτιώσεις, οι εγκρίσεις ευρύτερης εμπορικής εκμετάλλευσης, όπως τράπεζες, εστιατόρια, καφέ, μπαρ, κέντρα διασκέδασης, ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές εγκαταστάσεις, χώροι στάθμευσης, πρατήρια καυσίμων, συνεργεία αυτοκινήτων, επαγγελματικά εργαστήρια κτλ. θα δίδονται κατόπιν απόφασης των διοικητικών συμβουλίων στους εκάστοτε δήμους.
       
      Ξεκαθαρίζεται ακόμη ότι σε δρόμους, όπως η Λεωφόρος Κηφισίας από την πλευρά του Παλαιού Ψυχικού, προβλέπονται συγκεκριμένες δράσεις εμπορικής ανάπτυξης και δίνεται προτεραιότητα σε χρήση γραφείων και πρεσβείων, που θα είναι συμβατή με τη χρήση της κατοικίας. Ουσιαστικά νομιμοποιούνται οι πρεσβείες (γραφεία διπλωματικών αποστολών) που δεν επιτρεπόταν να βρίσκονται σε περιοχές αμιγούς κατοικίας.
      Το νομοσχέδιο «πέρασε» με τις ψήφους των βουλευτών της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, ενώ οι βουλευτές των ΑΝΕΛ επιφυλάχθηκαν. Καταψήφισαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, της ΔΗΜΑΡ και του ΚΚΕ, καθώς και ο ανεξάρτητος βουλευτής Νικήτας Κακλαμάνης.
       
      Σήμερα, το υφιστάμενο σύστημα χωρικού σχεδιασμού, χαρακτηρίζεται από εξαιρετικά χρονοβόρες διαδικασίες» όπως τόνισε στην Ολομέλεια της Βουλής ο αναπληρωτής υπουργός, Ν. Ταγαράς, επισημαίνοντας ότι «Έρευνα του ΤΕΕ έχει δείξει ότι απαιτούνται 185-229 μήνες από τη στιγμή που αποφασίζεται η εκπόνηση ενός Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου μέχρι την περάτωση της εκπόνησης της Πολεοδομικής μελέτης. Έχουμε μάλιστα περιπτώσεις όπου το ΓΠΣ άργησε 20 ακόμη και 30 χρόνια…».
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε, μέχρι το τέλος του 2009 είχαν προκηρυχτεί μελέτες μόλις για τους 376 από τους 910 ΟΤΑ της χώρας πλην της περιφέρειας Αττικής, αριθμός που αποτελεί το 31,3% του συνόλου των ΟΤΑ. Συνολικά ανατέθηκαν 295 μελέτες εκ των οποίων έχουν εγκριθεί μόλις 40 αριθμός που αποτελεί το 4,4% επί του συνόλου των 910 ΟΤΑ.
       
      Τι λένε οι Αρχιτέκτονες
       
      Με επιστολή της η Πανελλήνια Ενωση Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ) αναφέρει ότι το νομοσχέδιο που κατατέθηκε στις 23 Ιουνίου με πρόσχημα μνημονιακή υποχρέωση της χώρας δεν σέβεται το δημόσιο συμφέρον δημιουργώντας δυνατότητες καταπάτησης δημόσιων χώρων, ακτών και φυσικών τοπίων και εκχώρησης δημόσιας γης στην ανεξέλεγκτη εκμετάλλευση από ιδιωτικά συμφέροντα, χωρίς κανέναν σεβασμό στον άνθρωπο και στο περιβάλλον με πρόκληση μη αναστρέψιμων συνεπειών στο μέλλον.
       
      Επίσης, σύμφωνα με την Ενωση οι διατάξεις του αντίκεινται στο Σύνταγμα και στις Διεθνείς Συμβάσεις που δεσμεύουν τη χώρα, όσον αφορά την προστασία του περιβάλλοντος και ιστορικών τόπων και τοπίων (Συνθήκη της Γρανάδας, Σύμβαση RAMSAR, κτλ), ενώ καταπατώνται βασικές αρχές του Αρχιτεκτονικού, Πολεοδομικού και Χωροταξικού Σχεδιασμού, καταργούνται υφιστάμενα νομοθετημένα όρια σε επεκτάσεις, χρήσεις γης και λοιπές χωροταξικές παραμέτρους που είχαν τεθεί με τη συνδρομή επιστημονικών εργαλείων και αναιρεί βασικές αρχές προστασίας των ιστορικών τόπων και τοπίων.
       
      Ως εκ τούτου οι Αρχιτέκτονες ζητούν την άμεση απόσυρση του νόμου, προκειμένου να καταστεί δυνατός ο αναγκαίος διάλογος που αντιστοιχεί στην εξαιρετική σπουδαιότητα των ζητημάτων που πραγματεύεται και καλούν τους επιστημονικούς συλλόγους, το ΤΕΕ και τους κοινωνικούς φορείς σε συμπόρευση για την απόσυρση του νόμου.
       
      Πηγή: http://www.ered.gr/content/Me_apofasi_tou_dimou_magazia_stous_kentrikous_dromous_/#.U6xUkfl_sg0
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το σημείωμα της στήλης την Τρίτη (24/6) προκάλεσε ορισμένες, εύλογες αντιδράσεις, είτε γιατί παρερμηνεύτηκε, είτε γιατί η διατύπωση δεν ήταν σαφής. Οφείλουμε, λοιπόν, κατ΄ αρχήν μία συγνώμη για την αναστάτωση και κάποιες εξηγήσεις για άρση παρεξηγήσεων.
       
      Οι διπλωματούχοι μηχανικοί, a priori, ανήκουν στο χώρο των επιστημόνων και το ΤΕΕ είναι ο επιστημονικός τους φορέας. Κατά συνέπεια δεν είναι δυνατόν οποιοσδήποτε να συμπεριλαμβάνει τους διπλωματούχους μηχανικούς μεταξύ εκείνων των κλάδων «που από το «παράθυρο» θέλουν να ονομάζονται επιστημονικοί και να τυγχάνουν ανάλογης μεταχείρισης», όπως σημειώναμε εμφατικά στην πρώτη παράγραφο του σημειώματος της Τρίτης.
       
      Τέτοιοι «κλάδοι», κατά γενική παραδοχή είναι εκείνοι, προς τους οποίους με πολιτικές και πελατειακές αποφάσεις απονέμονται επαγγελματικές δραστηριότητες χωρίς η διάρκεια, ούτε το περιεχόμενο σπουδών τους, να καλύπτουν τις απαιτήσεις της επιστημονικής κατάρτισης. Άλλωστε από έναν τέτοιο κλάδο, με επίσημη ανακοίνωση της ΕΕΤΕΜ διατυπώθηκε δημόσια πριν λίγες ημέρες, η άποψη ότι ούτε οι γνώσεις, ούτε η πιστοποίησή τους χρειάζονται, για να τους ανατεθεί επιπλέον έργο (π.χ. των ενεργειακών επιθεωρητών, αλλά όχι μόνο). Το σημείωμα, με τη μορφή δημοσιογραφικού σχολίου, προς αυτούς τους κλάδους απευθυνόταν και ουδεμία πρόθεση παρέμβασης στον οποιοδήποτε εσωτερικό διάλογο των διπλωματούχων μηχανικών είχε.
       
      Και κάτι ακόμα: Οι διπλωματούχοι μηχανικοί, όπως είναι γενικώς παραδεκτό, διεθνώς αναγνωρισμένο και διαχρονικά επιβεβαιώνεται διαθέτουν υπόβαθρο σπουδών και επιστημονικής γνώσης, που τους επιτρέπει όχι μόνον να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή άλλα να πρωτοπορούν διαμορφώνοντας οι ίδιοι τις τεχνικές και τεχνολογικές εξελίξεις. Με τις καλύτερες προθέσεις ευχαριστούμε για την κατανόηση.
       
      Διαβάστε το ηλεκρονικό newsletter του ΤΕΕ εδώ: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE/INFO_2014/6_14/NEWSLETTER20140626.pdf
       
      Η συζήτηση να συνεχιστεί στο σχετικό θέμα εδώ: http://www.michanikos.gr/_/%CE%95%CE%B9%CE%B4%CE%AE%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82/%CF%84%CE%B5%CE%B5/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CF%8C%CF%82-%CF%86%CE%BF%CE%B2%CE%AC%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-r1437
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Τα πάνω - κάτω στη λειτουργία των υποθηκοφυλακείων της χώρας αναμένεται να φέρουν νομοθετικές αλλαγές που επεξεργάζονται τα υπουργεία Οικονομικών, Δικαιοσύνης και Περιβάλλοντος σε συνεργασία με την Ομάδα Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα.
       
      Τα υποθηκοφυλακεία είναι οι δημόσιες υπηρεσίες στις οποίες κατατίθενται επίσημα και φυλάσσονται οι τίτλοι ιδιοκτησίας των ακινήτων καθώς και τα βάρη (υποθήκες, προσημειώσεις, κατασχέσεις) που τα βαρύνουν. Επίσης, στα υποθηκοφυλακεία φυλάσσονται και δικαστικές αποφάσεις σχετικές με ακίνητα και γενικά κάθε πράξη που επηρεάζει τη νομική κατάσταση ενός ακινήτου.
       
      Η Ομάδα Δράσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα έχει εισηγηθεί στην κυβέρνηση τα υποθηκοφυλακεία να καταστούν κτηματολογικά γραφεία και να περιοριστεί ο αριθμός τους. Σύμφωνα με την εισήγηση της Task Force σταδιακά από τα 17 έμμισθα και 378 άμισθα υποθηκοφυλακεία της χώρας θα μείνουν μόνο 50 υποθηκοφυλακεία και τα υπόλοιπα θα συγκεντρωθούν σε αυτά.
       
      Σε δεύτερη φάση οι άμισθοι υποθηκοφύλακες θα γίνουν έμμισθοι και θα παραμείνουν 13 με 16 κτηματολογικά γραφεία (έμμισθα υποθηκοφυλακεία), ήτοι περίπου ένα γραφείο στην έδρα κάθε περιφέρειας.
       
      Σε κάθε περίπτωση για να προχωρήσει αυτός ο σχεδιασμός θα πρέπει να προχωρήσει η κτηματογράφηση, αλλά και να ξεπεραστούν μια σειρά από σημαντικά διοικητικά και οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση ΑΕ και τα οποία δεν επιτρέπουν την επέκταση των κτηματολογικών γραφείων.
       
      Εξάλλου, την επόμενη εβδομάδα ολοκληρώνεται το έργο της αρμόδιας νομοπαρασκευαστικής επιτροπής που έχει αναλάβει να εισηγηθεί σε πρώτη φάση αλλαγές στον τρόπο πληρωμής των υποθηκοφυλάκων.
       
      Στόχος της επιτροπής είναι η συλλογή, μελέτη, επεξεργασία, κωδικοποίηση και υποβολή προτάσεων για την τροποποίηση για τον εκσυγχρονισμό του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τον τρόπο πληρωμής των υποθηκοφυλάκων σήμερα.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/economy/article/?aid=1231330091
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Με βάση στοιχεία της αμερικανικής Υπηρεσίας Πληροφόρησης για την Ενέργεια, οι χώρες που φαίνονται στον πρώτο πίνακα, παράγουν την περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές (ΑΠΕ).
       
      Όμως πριν βιαστείτε να συμπεράνετε ότι η Κίνα και οι ΗΠΑ είναι πρωτοπόροι στην καθαρή ενέργεια, θυμηθείτε ότι ο πίνακας που ακολουθεί αφορά την ποσότητα της ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ. Για να αντιληφθείτε ποια χώρα είναι στην πραγματικότητα η πιο «πράσινη», δείτε στον δεύτερο πίνακα και τη συνολική κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας κάθε χώρας.
       
      Οι μεγαλύτερες παραγωγοί ενέργειας από ΑΠΕ (ποσοτικά):
       

       
       
      Είναι τώρα ξεκάθαρο, ότι ενώ η Κίνα και οι ΗΠΑ είναι οι κορυφαίοι παραγωγοί ηλεκτρισμού από ανανεώσιμες πηγές, οι ποσότητες που παράγουν είναι απειροελάχιστες σε σχέση με την ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνουν οι πληθυσμοί τους.
       
      Η Κίνα παράγει μόνο το 19% του ηλεκτρισμού που καταναλώνει από ΑΠΕ και οι ΗΠΑ μόλις το 13%.
       
      Στην πραγματικότητα, μόνο μία από τις 10 αυτές χώρες παράγει αρκετή ενέργεια από ΑΠΕ για να ανταποκριθεί στη ζήτηση για ηλεκτρισμό: Η Νορβηγία.
       
      Ακολουθεί η Βραζιλία με 96%, ενώ ούτε ο Καναδάς τα πάει άσχημα, με 72%.
       
      Πηγή: http://www.sofokleousin.gr/archives/176400.html
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Από τα στατιστικά εφαρμογής του ηλεκτρονικού συστήματος καταγραφής των αυθαιρέτων κατασκευών Ν. 4178/2013, όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο για την χωροταξική μεταρρύθμιση, αναδεικνύεται ότι το φαινόμενο της αυθαίρετης δόμησης στην Ελλάδα είναι σε τέτοια έκταση όπου αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα ορθού χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού η βλάβη στο περιβάλλον τα επόμενα χρόνια θα είναι ανυπολόγιστη.
      Αναλυτικότερα μέχρι σήμερα στο ηλεκτρονικό σύστημα αυθαιρέτων στα πλαίσια εφαρμογής του Ν.4178/2013 έχουν καταγραφεί περίπου 41.000.000 τ.μ. αυθαιρέτων κατασκευών εκ των οποίων περίπου σε ποσοστό 75% έχουν υλοποιηθεί σε εντός σχεδίου περιοχές.
       
      "Εκ της καταγραφής στα πλαίσια της διοίκησης καθίσταται σαφές ότι είναι αδύνατο να επιβληθεί το μέτρο της κατεδάφισης όταν το φαινόμενο είναι σε αυτή την έκταση και μάλιστα όταν στην πελιοψηφία τους οι αυθαίρετες κατασκευές είναι προσθήκες και υπερβάσεις σε κτίσματα με άδεια, επισημαίνοντας ότι πιθανές κατεδαφίσεις θα δημιουργήσουν μεγάλα ζητήματα δημοσίου ενδιαφέροντος ασφάλειας των κατασκευών και ενάντια στην υποχρέωση του κράτους να διαφυλάξει την ασφάλεια αυτή" αναφέρεται χαρακτηριστικά στο νομοσχέδιο.
       
      Να να προστεθεί στο νομοσχέδιο ότι το παρόν νέο σύστημα χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού έρχεται να καλύψει το μεγάλο κενό ολοκλήρωσης χωροταξικών και πολεοδομικών σχεδίων, να άρει τις παθογένειας του παρελθόντος και να επανασχεδιάσει το χώρο λαμβάνοντας υπόψη την βλάβη που έχει επέλθει από τη αυθαίρετη δόμηση. Ειδικά στα Τοπικά Χωρικά Σχέδια κάθε περιοχής, σημειώνεται ότι λαμβάνεται μέριμνα ώστε να δημιουργηθούν ζώνες εξισορρόπησης, να οριοθετηθούν οι περιοχές οικιστικής ανάπτυξης με ορθολογικά κριτήρια και να προβλεφθούν μέτρα και περιορισμοί με σκοπό την απομείωση της βλάβης που έχει επέλθει.
       
      Τέλος τονίζεται στο νομοσχέδιο ότι "η ευελιξία και διάρθρωση του νέο συστήματος χωροταξικού και πολεοδομικού σχεδιασμού σε συνδυασμό με τον εξορθολογισμό των χρήσεων γης και τις προβλέψεις για οργανωμένη πολεοδόμηση έχει στόχο την γρήγορη και αποτελεσματική ανταπόκριση του κράτους στις ανάγκες των πολιτών ώστε να μην οδηγηθούμε ποτέ ξανά στο μέλλον σε φαινόμενα άναρχης και απρογραμμάτιστης δόμησης".
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=12448
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το Υπουργείο Εσωτερικών κατανέμει πιστώσεις των Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων των Δήμων για επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων για το τρέχον έτος:
       
      Κατανέμονται από το λογαριασμό του υπουργείου 20 εκατομμύρια σε Δήμους της χώρας για την επισκευή και συντήρηση σχολικών κτιρίων. Η κατανομή ανά δήμο γίνεται με κριτήρια τον αριθμό των τμημάτων των σχολικών κτιρίων κατά 30% και τον αριθμό των μαθητών κατά 70%, σύμφωνα με στοιχεία σχολικού έτους 2012-2013 για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και 2011-2012 για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της "Ελληνικής Στατιστικής Αρχής" και του Συντονιστικού Γραφείου Μειονοτικών Σχολείων.
       
      Δείτε την υπουργική απόφαση και το σχετικό πίνακα κατανομής των πόρων.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=12459
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Ως λαίλαπα στη ζωή των 3.827.624 κατοίκων της Αττικής λειτούργησε η 6ετής κρίση. Στον γεωγραφικό τόπο που «παράγεται» το μισό ΑΕΠ της χώρας χάθηκαν περισσότερες από 400.000 θέσεις εργασίας. Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ μειώθηκε κατά 5.000 ευρώ, ενώ η οικοδομική δραστηριότητα υποχώρησε πάνω από 80%. Πάνω από 60.000 επιχειρήσεις έβαλαν λουκέτο και το ετήσιο εισόδημα της περιφέρειας συρρικνώθηκε κατά 20 δισ. ευρώ. Αποταμιεύσεις 52 δισ. έκαναν φτερά, ενώ από τα 3,827 εκατομμύρια που, βάσει απογραφής, είναι το σύνολο του πληθυσμού, εργαζόμενος –έστω και μερικώς απασχολούμενος ή με καθυστέρηση αμειβόμενος– είναι ο ένας στους τρεις.
       
      Τα στοιχεία που δημοσίευσε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) δείχνουν ότι από τα 3,354 εκατομμύρια κατοίκους της Αττικής, ηλικίας άνω των 15 ετών, εξακολουθούν να εργάζονται 1,328 εκατομμύρια έναντι 1.777.200 που ήταν στο τελευταίο τρίμηνο του 2008. Οι άνεργοι είναι σήμερα 517.800. Από αυτούς, οι 339.270 είναι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ. Γι’ αυτούς γνωρίζουμε περισσότερα πράγματα:
       
      1. Οι μακροχρόνια άνεργοι –δηλαδή αυτοί που έχουν μείνει χωρίς δουλειά για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των 12 μηνών– είναι πλέον 179.509 έναντι 60.720 τον Απρίλιο του 2010.
       
      2. Από το σύνολο των εγγεγραμμένων στον ΟΑΕΔ ανέργων της Αττικής, επίδομα ανεργίας εξακολουθούν να εισπράττουν μόλις 39.434 (ήταν 69.887 τον Απρίλιο του 2010). Αυτό σημαίνει ότι ενώ ο άνεργος πληθυσμός της πρωτεύουσας υπερβαίνει το μισό εκατομμύριο, σταθερή εισοδηματική ενίσχυση εξακολουθούν να εισπράττουν μόλις οι 40.000, δηλαδή περίπου οι 8 στους 100. Κι αυτό, διότι άλλος φορέας να επιδοτεί τους ανέργους πέραν του ΟΑΕΔ δεν υπάρχει.
       

       
      Ακόμη και στις τάξεις των εργαζομένων όμως, τα προβλήματα δεν είναι λίγα. Το ποσοστό των ημιαπασχολουμένων από 5,8% που ήταν στο τέλος του 2008 έχει ξεπεράσει το 9%. Αυτό σημαίνει ότι περίπου 130.000 εργαζόμενοι στην Αττική αμείβονται με λιγότερα από 470 ευρώ μεικτά κατά μέσο όρο, όπως δείχνουν και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία του ΙΚΑ. Οσον αφορά τους εργαζόμενους οι οποίοι πληρώνονται με καθυστέρηση από έναν έως και έξι μήνες, εκτιμώνται σε τουλάχιστον 300.000, καθώς το πανελλαδικό ποσοστό υπολογίζεται –ανεπίσημα καθώς επίσημα στοιχεία δεν υπάρχουν– σε τουλάχιστον 20%.
       
      Οι απώλειες των θέσεων εργασίας οφείλονται κυρίως στην κάμψη της οικονομικής δραστηριότητας. Τρεις δείκτες αποδεικνύουν τι ακριβώς συνέβη:
       
      1. Ολόκληρο το 2013 εκδόθηκαν 3.675 οικοδομικές άδειες στην Αττική για την ανέγερση κτισμάτων συνολικής επιφάνειας 560.900 τετραγωνικών μέτρων. Τον Δεκέμβριο του 2009 (και ενώ η κρίση στην οικοδομή είχε ξεσπάσει πολύ νωρίτερα) οι άδειες ήταν 15.347 και αντιστοιχούσαν σε 3.255.600 τετραγωνικά.
       
      2. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Αττική ανήλθαν σε 144.586 το 2007, χρονιά ρεκόρ για τις πωλήσεις Ι.Χ. καθώς σε ολόκληρη τη χώρα κυκλοφόρησαν 279 χιλιάδες καινούργια αυτοκίνητα. Ολόκληρο το 2013 οι πωλήσεις έπεσαν κάτω από τις 28.000, καθώς σε ολόκληρη τη χώρα διατέθηκαν περίπου 56.000 οχήματα.
       
      3. Οι εκτιμήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου κάνουν λόγο για περισσότερα από 65.000 «λουκέτα» επιχειρήσεων μόνο στα στενά όρια της Αττικής, με το ποσοστό των εταιρειών που ανέστειλαν δραστηριότητα να ανέρχεται κοντά στο 30%.
       
      Η Αττική συγκεντρώνει περίπου τη μισή οικονομική δραστηριότητα της χώρας (δείγμα του υδροκεφαλισμού όπως επίσης και το γεγονός ότι στην πρωτεύουσα έχει συγκεντρωθεί περίπου το 40% του πληθυσμού). Μεγάλα τα μεγέθη, μεγάλες και οι ζημίες που προκάλεσε η ύφεση. Η επεξεργασία των στατιστικών στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ δείχνει ότι το περιφερειακό ΑΕΠ υποχώρησε κοντά στα 90 δισεκατομμύρια ευρώ περίπου όσο ήταν και το 2005. Προς το παρόν, η ΕΛΣΤΑΤ έχει ανακοινώσει επίσημα τα στοιχεία του 2011 που δείχνουν απώλειες 10 δισεκατομμυρίων ευρώ μέσα σε μόλις μία διετία (από 110,5 δισ. ευρώ στο τέλος του 2009 σε 100,3 δισ. ευρώ στο τέλος του 2011).
       
      Μεγάλη μείωση των αποταμιεύσεων
       
      Με δεδομένη την ύφεση του 2012 και του 2013, η πρόβλεψη για περιφερειακό ΑΕΠ κοντά στα 90 δισ. ευρώ για το 2013 είναι σχετικά ασφαλής. Τι σημαίνουν αυτά τα μεγέθη σε όρους κατά κεφαλήν;
      Η Αττική ήταν (και παραμένει) ο δεύτερος πλουσιότερος νομός της χώρας σε όρους κατά κεφαλήν ΑΕΠ μετά τη Βοιωτία. Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ ήταν 27.443 ευρώ στο τέλος του 2009, υποχώρησε στα 25.224 ευρώ στο τέλος του 2011 και πλέον εκτιμάται στα επίπεδα των 22.000 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι οι μέσες απολαβές συρρικνώθηκαν κατά τουλάχιστον 20%.
       
      Οι μειώσεις των εισοδημάτων και οι απώλειες θέσεων εργασίας οδήγησαν και σε συρρίκνωση των αποταμιεύσεων.
       
      Το ρεκόρ για την Ελλάδα καταγράφηκε από την Τράπεζα της Ελλάδας τον Δεκέμβριο του 2009. Τότε, όλοι οι Ελληνες μαζί είχαμε κατορθώσει να τοποθετήσουμε στις τράπεζες 237,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Εξ αυτών, τα 133 δισ. ευρώ –δηλαδή πάνω από τα μισά– ανήκαν στους κατοίκους του λεκανοπεδίου. Και μετά η κρίση βάθαινε. Οι Ελληνες γενικώς έχασαν (και κάποιοι φυγάδευσαν στο εξωτερικό) περίπου 74,3 δισ. ευρώ (τον Δεκέμβριο του 2013, οι καταθέσεις υποχώρησαν στα 163,2 δισ. ευρώ). Μόνο στα γεωγραφικά όρια της Αττικής, οι αναλήψεις έφτασαν στα 52 δισεκατομμύρια ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/772881/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/o-akrivos-logariasmos-ths-e3aetoys-krishs-gia-to-lekanopedio-ths-attikhs
      Περισσότερα...

      1

    • kan62

      Σε κοινή παρέμβαση με στόχο να ενταχθεί στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ για τον πολεοδομικό σχεδιασμό η τροπολογία για τη χωροθέτηση αποτεφρωτηρίων νεκρών προχώρησαν την Τετάρτη οι δήμαρχοι Αθήνας και Θεσσαλονίκης, Γιώργος Καμίνης και Γιάννης Μπουτάρης.
       
      «Η κυβέρνηση οφείλει, επιτέλους, να ενσωματώσει στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής που ψηφίζεται σήμερα, τη νομοθετική πρόταση, την οποία έχουν καταρτίσει κορυφαίοι νομικοί, και προβλέπει τη δυνατότητα χωροθέτησης αποτεφρωτηρίων νεκρών εκτός κοιμητηρίων, καθώς και την τακτοποίηση των διαδικασιών αδειοδοτήσεων μηχανολογικών εγκαταστάσεων» αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους.
       
      Τονίζουν, μάλιστα, πως «με έκπληξη διαπιστώνουμε, για μία ακόμη φορά, ότι 'αόρατες δυνάμεις' εμποδίζουν την προσαρμογή της χώρας μας στη διεθνή πραγματικότητα αλλά και τον σεβασμό των επιλογών του κάθε πολίτη».
       
      «Η Ελλάδα δεν πρέπει να παραμένει ουραγός σε στοιχειώδη ζητήματα δικαιωμάτων» καταλήγουν.
       
      Πηγή : http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231329891
       
      Δύο παρατηρήσεις στα αποσπάσματα των δηλώσεων (αν βέβαια είναι ακριβή):
       
      1. το "κορυφαίοι νομικοί" γιατί τονίζεται ; ήταν απαραίτητο ; μήπως ακυρώνει την ουσία των δηλώσεων;
      2. το "αόρατες δυνάμεις" είναι καθαρή κοροϊδία προς τον πολίτη ... ορατότατες είναι και μάλιστα σε έντονα σκούρο χρώμα ...
       
      Όπως και να έχει... τουλάχιστον μπράβο στην κίνηση των δύο δημάρχων!
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Το υπουργείο Ανάπτυξης ανοίγει ειδική πλατφόρμα στο διαδίκτυο προκειμένου να μπορούν οι πολίτες να αναφέρουν επώνυμα ή ανώνυμα τις εισφορές που καταβάλουν υπέρ τρίτων. Οι πολίτες θα μπορούν να μπαίνουν στον ιστότοπο ggevm.cloudapp.net και εκεί θα μπορούν να γράφουν τις χρεώσεις υπέρ τρίτων που ουσιαστικά αποτελούν φόρους, εισφορές ή τέλη που πληρώνουν όλοι μέσα από τις καθημερινές τους συναλλαγές και καταλήγουν σε άλλο φορέα από αυτόν που ο πολίτης πραγματοποιεί τη συναλλαγή.
       
      Με αυτόν τον τρόπο το κράτος μετατρέπει τους πολίτες σε ελεγκτές προκειμένου να εντοπίσει τις εκατοντάδες χρεώσεις υπέρ τρίτων οι οποίες έχουν ως δικαιούχους το δημόσιο, δήμους, ομοσπονδίες, συλλόγους, ινστιτούτα, συνδικάτα ή άλλους φορείς και να τις καταργήσει.
       

       
      Πηγή: Η κυβέρνηση άνοιξε ιστοσελίδα και ζητάει από τους πολίτες να «καρφώσουν» τις εισφορές υπέρ τρίτων | Ειδήσεις και νέα με άποψη http://www.iefimerida.gr/node/160678#ixzz35dwZp6WR
       
      Δείτε την σελίδα εδώ: http://ggevm.cloudapp.net/
      Περισσότερα...

      33

    • Engineer

      Στο τέλος Ιουλίου θα επιστρέψει στο υπουργείο Οικονομικών όλα τα ανεξόφλητα ποσά ΕΕΤΑ 2013 η ΔΕΗ.
       
      Στο τέλος Ιουλίου θα επιστρέψει στο υπουργείο Οικονομικών όλα τα ανεξόφλητα ποσά ΕΕΤΑ 2013 (τέλος ακινήτων) η ΔΕΗ.
       
      Όπως ανακοίνωσε η επιχείρηση, όποιος πελάτης εξοφλήσει μετά την 25η Ιουλίου 2014 λογαριασμό που έχει λήξει, τυχόν ανεξόφλητο ποσό ΕΕΤΑ που περιλαμβάνεται σε αυτόν, δεν θα αποτελεί πλέον οφειλή στη ΔΕΗ, καθώς αυτό θα έχει μεταφερθεί στην Εφορία.
       
      Το ποσό αυτό δεν θα χαθεί, καθώς θα πιστωθεί στον αμέσως επόμενο λογαριασμό που θα εκδοθεί από τον Αύγουστο 2014 και μετά. Το πιστωτικό ποσό θα εμφανίζεται διακριτά στον λογαριασμό αυτό και πιο συγκεκριμένα με το λεκτικό «ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΕΕΤΑ ΔΟΥ».
       
      Παράλληλα, αν από την παραπάνω πίστωση προκύψει επιστροφή ποσού για τον πελάτη και επιθυμεί την άμεση καταβολή του, τότε μπορεί να μεταβεί σε οποιοδήποτε κατάστημα της ΔΕΗ, προσκομίζοντας ένα πρόσφατο λογαριασμό και την αστυνομική του ταυτότητα – ο ίδιος ή εξουσιοδοτημένο από αυτόν άτομο.
       
      Για τη διευκόλυνσή τους οι ανωτέρω πελάτες – πριν από τη μετάβασή τους σε κατάστημα της ΔΕΗ – είναι προτιμότερο να έχουν σχετική ενημέρωση για το συγκεκριμένο θέμα, καλώντας στο 11770.
       
      Πηγή: http://www.efsyn.gr/?p=209782
      Περισσότερα...

      0

    • dimitris GM

      Με την υπ΄ αριθμ. 2307/2014 απόφασή της, η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματικό το Μνημόνιο ΙΙ (νόμος 4046/2012) μόνο κατά το σκέλος που αφορά την κατάργηση της δυνατότητας των σωματείων να καταφεύγουν μονομερώς σε διαιτησία, μετά την αποτυχία να συναφθεί συλλογική σύμβαση εργασίας.
       
      Αντίθετα η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι δεν είναι αντίθετα στο Σύνταγμα, τις Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) τα άλλα μέτρα που προβλέφθηκαν για τους εργαζομένους του ιδιωτικού τομέα από το Μνημόνιο ΙΙ, όπως είναι η μείωση των αποδοχών των εργαζομένων κατά 22% και κατά 32% για τους νέους κάτω των 25 ετών, η κατάργηση του επιδόματος γάμου, η κατάργηση της υπογραφής των εθνικών γενικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας (κατώτερες αποδοχές) μετά από διαπραγματεύσεις εργοδοτών και εργαζομένων (ΣΕΒ-ΓΣΕΕ), η λεγόμενη «μετενέργεια», κ.λπ.
       
      Οι Σύμβουλοι Επικρατείας απέρριψαν ως αβάσιμους για «λόγους υπέρτερου κοινωνικού συμφέροντος» όλους τους ισχυρισμούς της Γ.Σ.Ε.Ε., της Ο.Τ.Ο.Ε., των άλλων Οργανώσεων, κ.λπ. που είχαν προσφύγει στο ΣτΕ, εκτός από αυτούς που αφορούν την διαιτησία.
       
      Ειδικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι είναι αντισυνταγματική η κατάργηση της μονομερούς προσφυγής στη διαιτησία για την επίλυση εργασιακών θεμάτων (αύξηση αποδοχών, επιδόματα, άδειες, αργίες, κ.λπ.).
       
      Αναλυτικότερα, κρίθηκε ότι το άρθρο 3 της Π.Υ.Σ. 6/2012 με το οποίο ορίσθηκε ότι «η προσφυγή στην διαιτησία προϋποθέτει σε κάθε περίπτωση συμφωνία των μερών, αντίκειται στο άρθρο 22 παράγραφος 2 του Συντάγματος και ως εκ τούτου είναι ακυρωτέα».
       
      Αντίθετα, με την απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ επανήλθε η διαιτησία στο παλαιό νομοθετικό καθεστώς, σύμφωνα με το οποίο μπορούσαν να πηγαίνουν στην διαιτησία προς επίλυση όλα τα θέματα των εργασιακών σχέσεων και όρων (μισθοί, επιδόματα, άδειες, κ.λπ.). Οι σύμβουλοι Επικρατείας έκριναν αντισυνταγματική τη ρύθμιση τόσο της Π.Υ.Σ. 6/2012, όσο και του νόμου 3899/2010 που περιόριζε τη διαιτησία αποκλειστικά μόνο στον καθορισμό του βασικού μισθού και ημερομισθίου.
       
      Να σημειωθεί ότι η διαιτησία είναι ένας μηχανισμός επίλυσης συλλογικών διαφορών εργασίας σε περίπτωση αποτυχίας των συλλογικών διαπραγματεύσεων.
       
      Συγκεκριμένα, με την προϊσχύουσα νομοθεσία, αν οι συλλογικές διαπραγματεύσεις μεταξύ οργανώσεων εργοδοτών και εργαζομένων δεν κατέληγαν σε κοινή συμφωνία, οποιοδήποτε από τα δύο μέρη είχε τη δυνατότητα να ενεργοποιήσει τη διαδικασία διαιτητικής επίλυσης της διαφοράς ώστε να ρυθμιστούν οι όροι αμοιβής και εργασίας των εργαζομένων, είτε του κλάδου, τον οποίο αφορούσε η διαφορά, είτε του συνόλου των εργαζομένων, αν αντικείμενο της διαφοράς ήταν η σύναψη εθνικής συλλογικής σύμβασης εργασίας.
       
      Με την 6/2012 Π.Υ.Σ. καταργήθηκε η δυνατότητα αυτή έτσι ώστε, σε περίπτωση κατά την οποία η συλλογική διαφορά δεν κατέληγε σε συμφωνία, δεν υπήρχε δυνατότητα να επιβληθούν γενικοί όροι εργασίας, υποχρεωτικοί για τους εργοδότες. Η ακύρωση της σχετικής διάταξης της Π.Υ.Σ. έχει ως συνέπεια να επανέρχεται σε ισχύ το παλαιότερο καθεστώς ως προς το θέμα αυτό.
       
      Υπενθυμίζεται ότι τον Ιανουάριο του 2012 είχαν προσφύγει στο ΣτΕ μεταξύ των άλλων, η Γ.Σ.Ε.Ε., η Ο.Τ.Ο.Ε., η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Συντακτών (Π.Ο.Ε.Σ.Υ.), Σύλλογοι τραπεζοϋπαλλήλων (Γενικής Τραπέζης Ελλάδος, Τράπεζας Αττικής και στη Marfin-Εγνατία Τράπεζα), καθώς και άλλα σωματεία εργαζομένων από διάφορους χώρους.
       
      Στη συνέχεια στις 7 Δεκεμβρίου 2012 συζητήθηκε η υπόθεση ενώπιον της Ολομέλειας του ΣτΕ. Πρόεδρος ήταν ο Κωνσταντίνος Μενουδάκος, εισηγητής ο σύμβουλος Επικρατείας Ηρακλής Τσακόπουλος και συμμετείχαν συνολικά 31 δικαστές.
       
      Εξ αυτών, δύο ήταν αντιπρόεδροι (Αθανάσιος Ράντος και Δημοσθένης Πετρούλιας), τρεις ήταν πάρεδροι χωρίς δικαίωμα ψήφου και δύο σύμβουλοι Επικρατείας ήταν αναπληρωματικοί.
       
      Τον Απρίλιο του 2013 πραγματοποιήθηκε η διάσκεψη των δικαστών κεκλεισμένων των θυρών. Η υπόθεση έμεινε στα χέρια του εισηγητή 19 μήνες και σήμερα δημοσιεύθηκε η επίμαχη απόφαση.
       
      Να σημειωθεί ότι στην απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ για το Μνημόνιο Ι (απόφαση 668/2012) συμμετείχαν 55 δικαστές.
       
      Πηγή: http://www.zougla.gr/greece/article/vomva-apo-to-ste-sintagmatikes-i-perikopes-mis8on
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Την Παρασκευή ξεκίνησαν τα πρώτα δρομολόγια με εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι του Ικονίου και συγκεκριμένα από τον Προβλήτα 2 της COSCO. Τα εμπορεύματα αυτά μέσω του σιδηρόδρομου θα φτάνουν πλέον σε όλη την Ευρώπη κάνοντας τα Ελληνικά Λιμάνια που είναι συνδεδεμένα με τον Σιδηρόδρομο σε ισχυρούς παίκτες για την διακίνηση των εμπορευμάτων.
       
      Το ypodomes.com εξασφάλισε για εσάς δύο από τις πρώτες φωτογραφίες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από το λιμάνι του Πειραιά με προορισμό ..την Ευρώπη.
       
       
      Πλέον και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινώντας την μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων εισέρχεται δυναμικά στις εμπορευματικές μεταφορές ενδυναμώνοντας κατά μεγάλο βαθμό την αξία της ενώ το λιμάνι του Πειραιά θα λειτουργήσει ως "μαγνήτης" για τις εταιρείες που θέλουν να διακινήσουν τα εμπορεύματα τους γρήγορα σε όλη την Ευρώπη.
       

       

       
      Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/25584-%CF%84%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%BD%CE%BF%CF%83%CE%B5-%CE%BF%CE%B9-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B5%CF%82-%CF%86%CF%89%CF%84%CF%8C-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC%CF%82-%CE%B5%CE%BC%CF%80%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CE%BA%CE%B9%CE%B2%CF%89%CF%84%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CE%BB%CE%B9%CE%BC%CE%AC%CE%BD%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%80%CE%B5%CE%B9%CF%81%CE%B1%CE%B9%CE%AC
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Σύμφωνο συνεργασίας για την ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και της υλοποίησης του έργου «Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης» υπογράφουν την Πέμπτη πέντε δήμαρχοι, ισάριθμες εταιρείες και ένα ερευνητικό ινστιτούτο. Στόχος του συμφώνου είναι η από κοινού δράση των φορέων, προκειμένου να εξασφαλιστεί η αναγκαία χρηματοδότηση για την ωρίμανση του έργου, από εθνικούς ή ευρωπαϊκούς πόρους, καθώς και η ένταξη της υλοποίησής του σε επιχειρησιακό πρόγραμμα του τρέχοντος ΕΣΠΑ 2007-2013 και του επόμενου (ΣΕΣ 2014-2020) ή σε άλλο αναπτυξιακό χρηματοδοτικό μέσο της ΕΕ ή της Ελλάδας.
       
      Το σύμφωνο υπογράφουν οι δήμαρχοι Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, Δέλτα, Γεώργιος Γλώσσης, Κορδελιού – Ευόσμου, Στάθης Λαφαζανίδης, Παύλου Μελά, Διαμαντής Παπαδόπουλος και Αμπελοκήπων- Μενεμένης, Λάζαρος Κυρίζογλου, οι εταιρείες ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΑ ΟΣΕ ΑΕ, η Μητροπολιτική Αναπτυξαική Θεσσαλονίκης ΑΕ, ο Οργανισμός Λιμένος (ΟΛΘ ΑΕ) και το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών / Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης. Στη συνάντηση έχει προσκληθεί ο υπουργός Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.
       
      Πού θα κάνει στάση ο δυτικός προαστιακός;
       
      Μεταξύ άλλων, το προτεινόμενο προς ωρίμανση έργο θα περιλαμβάνει την ανακατασκευή και την επανάχρηση υφιστάμενου τμήματος μη ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου του ΟΣΕ ή/και την κατασκευή νέων τμημάτων, ώστε να καταστεί λειτουργική η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση περιοχών της Δυτικής Θεσσαλονίκης (Σίνδος, Κορδελιό, Εύοσμος, Σταυρούπολη, Αμπελόκηποι, Μενεμένη) με το λιμάνι.
       
      Επίσης, το έργο προβλέπει τη δρομολόγηση διαθέσιμων οχημάτων τύπου «RAIL BUS», καθώς και την κατασκευή 11 ενδιάμεσων στάσεων και τερματικών σταθμών στις ενδεικτικές θέσεις: Χρυσοστόμου Σμύρνης και Αισχύλου (Διαβατά), Νέα Μοναστηρίου και Αθανασίου Διάκου (Ελευθέριο – Κορδελιό), Νέα Μοναστηρίου και Επτανήσου (Εύοσμος), σταθμός ΚΤΕΛ «Μακεδονία», εμπορικό κέντρο “City Gate”, Επτανήσου και Καραολή & Δημητρίου (Εύοσμος), Ελ. Βενιζέλου και Σοφοκλέους (Αμπελόκηποι), Παπαφλέσσα και Αγίας Κυριακής (Εύοσμος – Άνω Ηλιούπολη), Μικράς Ασίας και Καραολή & Δημητρίου (Σταυρούπολη) και στη Σίνδο και το Λιμάνι Θεσσαλονίκης (τερματικοί σταθμοί)._
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.