Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • HoloBIM Structural
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Ανακαλύψτε τα μεγαλύτερα και γρηγορότερα αεροπλάνα του κόσμου. Ετοιμαστείτε για τις πιο εντυπωσιακές πτήσεις με τα πιο σύγχρονα αεροσκάφη χωρητικότητας έως και 250.000 ατόμων.
       
      Απολαύστε τις σύγχρονες ανέσεις και υπηρεσίες ταξιδεύοντας με τους γίγαντες των αιθέρων.
       
      Δείτε το ντοκυμαντερ του Discovery Channel:
       

       
      Δείτε όλες τις playlist από το Michanikos.gr webTV
       
      1.
       
      2.
       
      3.
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα του ΤΕΕ και πραγματοποίησαν δυναμική κινητοποίηση χθες το απόγευμα διπλωματούχοι μηχανικοί και εκπρόσωποι συλλογικών φορέων στα γραφεία του ΕΤΑΑ στην οδό Μάρνη, με αποτέλεσμα να πέσει στο κενό η νέα απόπειρα επιβολής των εξοντωτικών ασφαλιστικών εισφορών, που έχουν θεσμοθετηθεί με τους μνημονιακούς νόμους της περιόδου 2011-2013, εις βάρος του άγρια δοκιμαζόμενου από την κρίση και την ανεργία τεχνικού επιστημονικού κόσμου.
       
      Στη διάρκεια της παρέμβασης των συγκεντρωμένων διπλωματούχων μηχανικών προς το ΔΣ ΕΤΑΑ παράλληλα με την ανάγκη να ακυρωθούν στην πράξη οι εξωπραγματικές ασφαλιστικές εισφορές αναδείχθηκε και το πελώριο ανθρωπιστικό θέμα των χιλιάδων επιστημόνων, που όχι μόνο δεν έχουν εργασία, αλλά ούτε υγειονομική κάλυψη.
       
      Πρόκειται όπως τονίστηκε για υγειονομική «βόμβα» και απειλεί 37.000 μηχανικούς ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις υπέρογκες εισφορές του ΕΤΑΑ. Το θέμα έχει θέσει κατ ́ επανάληψη ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρ. Σπίρτζης, καλώντας τον πρόεδρο του ΔΣ ΕΤΑΑ, την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εργασίας και κάθε αρμόδιο να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να δώσουν άμεση λύση.
       
      Ένας νεαρός μηχανικός ζήτησε σεμνά το λόγο και χωρίς να διακρίνεται καμιά ένταση στη φωνή του είπε: -«Έχω κάνει μεταμόσχευση μυελού των οστών. Δόξα τω Θεώ πάω καλά, χρειάζεται όμως να κάνω κάποιες εξετάσεις. Προσπαθώ μέρες τώρα –πηγαίνοντας κάθε φορά και σε κάποιον άλλον αρμόδιο- να σφραγίσω το βιβλιάριό μου, για να μπορέσω να τις κάνω. Μέχρι στιγμής δεν το έχω καταφέρει...
       
      Ξέρω και άλλους καρκινοπαθείς που έχουν το ίδιο πρόβλημα... Και έχουν και μικρά παιδιά». Συγκλόνισαν όλους τα λόγια του. Χαρακτηριστικά ο πρόεδρος του ΤΣΜΕΔΕ και αντιπρόεδρος του ΕΤΑΑ Γιάννης Γαμβρίλης τόνισε πως υπάρχουν πολλοί με σοβαρά προβλήματα υγείας και χωρίς ασφαλιστική κάλυψη. «Είναι αρκετοί σαν το παλικάρι...» είπε, επισημαίνοντας ότι πρέπει να βρεθεί πάση θυσία άμεση λύση.
       
      Πηγή: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE/INFO_2014/02_14/NEWSLETTER20140221.pdf
      Περισσότερα...

      21

    • Engineer

      Από τις 3 Μαρτίου, αλλάζει η πληρωμή του τέλους κτηματογράφησης, η οποία θα γίνεται αποκλειστικά και μόνο με τη χρήση του προεκτυπωμένου Εντύπου «ΠΡΟΣΩΡΙΝΗΣ ΚΑΤΑΧΩΡΙΣΗΣ ΔΗΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ ΤΕΛΟΥΣ», το οποίο εκδίδεται από το Γραφείο Κτηματογράφησης κατά την υποβολή της δήλωσης και στο οποίο εμφανίζεται ο μοναδικός 20ψηφιος κωδικός και το ακριβές ποσό πληρωμής.
       
      Το «Έντυπο Πληρωμής παγίου τέλους Κτηματογράφησης» (14ψηφιος κωδικός πληρωμής με ΑΦΜ + κωδικό ΟΤΑ) και η ταχυδρομική αποστολή δηλώσεων καταργούνται.
       
      Πληρωμές που θα πραγματοποιηθούν πριν τις 3/3/2014 με χρήση του υπό κατάργηση εντύπου (14ψηφιος κωδικός), θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για υποβολή δήλωσης μέχρι και 31/3/2014. Σε διαφορετική περίπτωση θα πρέπει να πραγματοποιηθούν εκ νέου.
       
      Για πληροφορίες σχετικά με την υποβολή της δήλωσης δείτε εδώ: http://www.ktimatologio.gr/cadastralsurvey/Pages/Kgcwbcv5d1GNBJFO.aspx
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=11313
      Περισσότερα...

      0

    • ebugaidi

      ΝΟΜΟΣ 4239/2014 (ΦΕΚ Α 43 – 20.02.2014)
       
      "Δίκαιη ικανοποίηση λόγω υπέρβασης της εύλογης διάρκειας της δίκης, στα πολιτικά και ποινικά δικαστήρια και στο Ελεγκτικό Συνέδριο και άλλες διατάξεις."
       
      Άρθρο 12
      1. Στο τέλος της παρ. 1 του άρθρου 23 του ν. 3427/2005 (Α΄ 312), όπως ισχύει, προστίθεται νέο εδάφιο ως ακολούθως:
       
      «Από το έτος 2014, υπόχρεος σε υποβολή δήλωσης στοιχείων ακινήτων, είναι ο εργολάβος, για ακίνητο το οποίο, αν και συμφωνήθηκε να μεταβιβασθεί δεν έχει μεταβιβαστεί από τον γηπεδούχο στον εργολάβο ή σε τρίτα πρόσωπα που αυτός έχει υποδείξει, εφόσον έχουν παρέλθει τέσσερα (4) έτη από την ημερομηνία θεώρησης από την Ελληνική Αστυνομία της οικοδομικής άδειας για την έναρξη των εργασιών ή έχουν εκμισθωθεί ή χρησιμοποιηθεί με οποιονδήποτε τρόπο εντός των τεσσάρων (4) αυτών ετών από τον εργολάβο.»
       
      ... ακολουθούν λοιπές διατάξεις γενικού φορολογικού ενδιαφέροντος ...
       
      2. Στο τέλος του τρίτου εδαφίου της παρ. 1 του άρθρου 32 του ν. 3842/2010 (Α΄ 58), όπως ισχύει, αντικαθίστανται οι λέξεις «στο φόρο αυτόν» με τις λέξεις «από το φόρο ακίνητης περιουσίας και τον ενιαίο φόρο ιδιοκτησίας ακινήτων».
       
      3. Στο άρθρο 66 του ν. 4174/2013, όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 41 ως εξής:
      «41. Ειδικά για την πράξη αποδοχής κληρονομιάς, της παρ. 1 του άρθρου 54Α του ν. 4174/2013, η υποχρέωση του συμβολαιογράφου για μνημόνευση και επισύναψη του πιστοποιητικού ΕΝ.Φ.Ι.Α. ισχύει από την 20ή Ιανουαρίου 2014.»
       
      Ν.4239-2014 (ΦΕΚ 43 Α).pdf
      Περισσότερα...

      1

    • kan62

      Υπάρχει σε ενεργή διαβούλευση του Υπ. Τουρισμού http://www.opengov.gr/yppol/?p=834
      η παρακάτω παράγραφος 2 :
       
      2. Το εδάφιο β. της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του ν. 4179/2013 (ΦΕΚ 175/Α/08.08.2013) αντικαθίσταται ως εξής :
      «β. Κτιριακές και άλλες εγκαταστάσεις που υφίστανται στα Χιονοδρομικά Κέντρα του προηγούμενου εδαφίου, οι οποίες δεν διαθέτουν άδεια δόμησης και δεν έχουν υπαχθεί στις ρυθμίσεις του ν. 4014/11 και του ν. 4178/13, αλλά υποστηρίζουν την λειτουργία των Χιονοδρομικών Κέντρων, θεωρούνται, υπό την προϋπόθεση των αναφερόμενων στο επόμενο εδάφιο, νομίμως υφιστάμενες.
      Το υφιστάμενο των εγκαταστάσεων διαπιστώνεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα ΕΟΤ υπό την προϋπόθεση ότι εντός τριών (3) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος, οι διαχειριστές των Χιονοδρομικών Κέντρων θα υποβάλλουν στον ΕΟΤ τα εξής δικαιολογητικά:
      i. Τεχνική Έκθεση – Περιγραφή-Χαρακτηριστικά του Χιονοδρομικού Κέντρου.
      ii. Τοπογραφικό Διάγραμμα του γηπέδου εντός του οποίου αναπτύσσεται το χιονοδρομικό κέντρο σε κλίμακα 1:5.000, όπου θα αποτυπώνονται οι υψομετρικές καμπύλες, όλες οι υφιστάμενες εγκαταστάσεις και τα κτίσματα, η διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου, οι θέσεις και οι διαδρομές των αναβατήρων, οι πορείες των χιονοδρόμων με τις εξυπηρετούσες εγκαταστάσεις και ο δρόμος πρόσβασης με το χαρακτηρισμό και το πλάτος του.
      iii. Τοπογραφικό διάγραμμα 1:1.000 με σχετικό υπόμνημα για τις χρήσεις υφιστάμενων κτισμάτων και εγκαταστάσεων
      iv. Κατόψεις, όψεις, τομές και φωτογραφική τεκμηρίωση των επί μέρους κτισμάτων και εγκαταστάσεων
      v. Βεβαίωση στατικής επάρκειας των υφιστάμενων κτιρίων από διπλωματούχο Πολιτικό Μηχανικό συνοδευόμενη από υπεύθυνη δήλωση του ιδίου.
      Όλα τα παραπάνω υποβάλλονται σε τρία αντίτυπα σφραγισμένα και υπογεγραμμένα από διπλωματούχο μηχανικό.
       
      Επισυνάπτω :
       
      1) το σχόλιο που κατέθεσα ήδη στη διαβούλευση
      Η παρ. 2 του άρθρου αυτού αποτελεί ΝΤΡΟΠΗ και κορωνίδα της ανομίας που επικρατεί στη χώρα. Επίσης αποδεικνύει ότι η ανομία σχεδιάζεται …
      Με λίγα λόγια, ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΠΛΗΡΩΣ υφιστάμενες ή ακόμη και κατασκευές που δεν έχουν γίνει ακόμη (μιά που αυτό βεβαιώνεται μόνο από τον γ.γ. του ΕΟΤ) αν σε τρεις μήνες κατατεθεί ένας φάκελος που θα περιέχει ότι νάναι … ή μάλλον ότι νάναι ή όπου θέλει νάναι ο εκμεταλλευτής του κέντρου.
      Επίσης ΘΕΩΡΟΥΝΤΑΙ ΑΣΦΑΛΗ τα κτήρια και οι εγκαταστάσεις (ακόμη και συνάθροισης κοινού) με μια απλή βεβαίωση και μια ΥΔ. Μελέτη στατικής επάρκειας πουθενά, δεν χρειάζεται.
      Κύριοι του τουρισμού, στο πως θα εφαρμόζετε τους νόμους κάντε ότι θέλετε αν έτσι νομίζετε.
      Ως πολίτης, σας καλώ να μην παίζετε με το μέλλον και τη ζωή των παιδιών μας.
      Ως μηχανικός, σας καλώ να συμμορφωθείτε με τους νόμους που καλείται να εφαρμόσει ο κλάδος μου και επιφυλάσσομαι για τις νόμιμες ενέργειές μου ώστε να σταματήσετε πλέον να τον εξευτελίζετε._
       
      2) και το παρακάτω βίντεο (αφιερωμένο στους συντάκτες του άρθρου) http://www.naftemporiki.gr/video/767375
      γιατί πολύ εύκολα μπορεί να γίνει και εδώ ... της Κορέας ...
      Περισσότερα...

      15

    • babis.lou

      Τροπολογία για την άμεση ανακούφιση των ασφαλισμένων στο ΕΤΑΑ, τον ΟΑΕΕ και τον ΟΓΑ καταθέτει η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σε νομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης.
      Με την τροπολογία το ΚΚΕ ζητά:
      Να μην επιβάλλονται πρόστιμα και προσαυξήσεις στις ασφαλιστικές εισφορές και όσα έχουν επιβληθεί να διαγραφούν.
      Να απαγορεύεται κάθε μέτρο αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος των ασφαλισμένων.
      Να θεωρούνται χωρίς καμία προϋπόθεση τα βιβλιάρια ασθενείας των ασφαλισμένων που αδυνατούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές.
      Να καταργηθούν όλοι οι νόμοι και οι κανονιστικές διατάξεις που επιβάλλουν αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές στους νέους ασφαλισμένους.
      Το Δημόσιο να καταβάλλει εντόκως στα ασφαλιστικά ταμεία τις ζημιές που έχουν υποστεί από τη δέσμευση των αποθεματικών και από το κούρεμα των ομολόγων.

      Αναλυτικά το κείμενο της τροπολογίας:
       
      ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ – ΠΡΟΣΘΗΚΗ
       
      Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Διοικητικές απλουστεύσεις - Καταργήσεις, συγχωνεύσεις νομικών προσώπων και υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα - Τροποποίηση διατάξεων π. δ. 318/1992 (Ά161) και λοιπές ρυθμίσεις»
       
      ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
      Σε κατάσταση απόγνωσης βρίσκονται σήμερα χιλιάδες αυτοαπασχολούμενοι ασφαλισμένοι στο ΕΤΑΑ, τον ΟΑΕΕ καθώς και οι φτωχομεσαίοι αγρότες που είναι ασφαλισμένοι στον ΟΓΑ, καθώς βρίσκονται σε αδυναμία να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές και γι’ αυτό απειλούνται με κατασχέσεις, επιβαρύνονται με πρόστιμα και προσαυξήσεις, αδυνατούν να θεωρήσουν τα βιβλιάρια υγείας, μένοντας ακάλυπτοι από υγειονομική περίθαλψη, στερούμενοι ακόμη και αυτών των ελάχιστων παροχών που έχουν απομείνει.
       
      Η κατάσταση αυτή δεν διαμορφώθηκε τυχαία. Είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής που μεταφέρει τα βάρη της κρίσης στα λαϊκά στρώματα για να σωθεί η κερδοφορία του κεφαλαίου, με τη λεηλασία των λαϊκών εισοδημάτων, τη δυσβάστακτη φοροεπιδρομή και τα χαράτσια, τη στιγμή που η ανεργία και υποαπασχόληση παίρνει όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις. Είναι ακόμη το αποτέλεσμα της πολιτικής της λεγόμενης απελευθέρωσης της αγοράς που οδηγεί στην εξουθένωση πλατιά στρώματα των αυτοαπασχολούμενων, όπως είναι επίσης και το αποτέλεσμα της αντιαγροτικής πολιτικής που οδηγεί στο ξεκλήρισμα της φτωχής και μεσαίας αγροτιάς. Για τη σημερινή κατάσταση των ασφαλιστικών ταμείων δεν ευθύνονται οι εργαζόμενοι, οι ασφαλισμένοι. Τα αποθεματικά τους λεηλατήθηκαν τις προηγούμενες δεκαετίες για να στηριχθεί η καπιταλιστική ανάπτυξη.
       
      Οι αρνητικές για τους εργαζόμενους αλλαγές στο ασφαλιστικό σύστημα, που μεθοδικά προωθούνται όλα αυτά τα χρόνια με τους γνωστούς νόμους (Σιούφα - Ρέππα - Πετραλιά - Λοβέρδου) διαχρονικά από όλες τις κυβερνήσεις, είναι απόρροια της στρατηγικής που ακολουθείται σε όλες τις χώρες της ΕΕ για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του ευρωπαϊκού κεφαλαίου, με απαλλαγή του κράτους από υποχρεώσεις του για στήριξη των ασφαλιστικών ταμείων, τη μείωση της φορολογίας και του λεγόμενου μη μισθολογικού κόστους των μεγάλων επιχειρήσεων. Απόρροια αυτής της στρατηγικής είναι οι δυσβάστακτες αυξήσεις των ασφαλιστικών εισφορών, κάνοντας την αρχή από τους ασφαλισμένους μετά την 1-1-1993, η παράταση του εργάσιμου βίου, η μείωση των συντάξεων και των παροχών Υγείας - Πρόνοιας. Γι’ αυτό σταθερή και αμετακίνητη θέση του ΚΚΕ είναι η κατάργηση όλων αυτών των νόμων που προώθησαν αυτές τις ρυθμίσεις.
      Δεν πρέπει να υπάρχουν αυταπάτες. Αυτά που αφαιρέθηκαν από το λαό τα προηγούμενα χρόνια δεν πρόκειται να ξαναδοθούν πίσω. Η φάση της καπιταλιστικής ανάπτυξης θα συνοδευθεί με τη συνέχιση της επίθεσης στα λαϊκά δικαιώματα, όπως δείχνει και η εμπειρία των άλλων χωρών.
       
      Τα προβλήματα αυτά θα βρουν τη λύση στα πλαίσια μιας άλλης οργάνωσης της κοινωνίας που δεν θα κινείται με κριτήριο το κέρδος, οι εργαζόμενοι θα γίνουν ιδιοκτήτες του πλούτου που παράγουν, για να αναπτυχθούν στα πλαίσια του κεντρικού σχεδιασμού οι παραγωγικές δυνατότητες της χώρας μας, με κριτήριο την ικανοποίηση των διευρυμένων λαϊκών αναγκών.
       
      Στην κατεύθυνση αυτή και για να υπάρχει άμεση ανακούφιση των αυτοαπασχολούμενων στο ΕΤΑΑ, τον ΟΑΕΕ και τον ΟΓΑ, η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ προτείνει την παρακάτω τροπολογία.
       
      ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ :
      Στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης «Διοικητικές απλουστεύσεις - Καταργήσεις, συγχωνεύσεις νομικών προσώπων και υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα - Τροποποίηση διατάξεων π. δ. 318/1992 (Ά161) και λοιπές ρυθμίσεις»
       
      Άρθρο 1ο
      Δεν επιβάλλονται πρόστιμα και κανενός είδους προσαυξήσεις τις ασφαλιστικές εισφορές των ασφαλισμένων στο ΕΤΑΑ, στον ΟΑΕΕ και στον ΟΓΑ που δεν έχουν πληρωθεί λόγω οικονομικής αδυναμίας.
       
      Τυχόν πρόστιμα και προσαυξήσεις που έχουν επιβληθεί διαγράφονται.
      Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρούνται οι εργοδοτικές εισφορές.
       
      Άρθρο 2ο
      Απαγορεύεται η με οποιοδήποτε τρόπο μεταβίβαση των απαιτήσεων από απλήρωτες ασφαλιστικές εισφορές των ασφαλισμένων στο ΕΤΑΑ, στον ΟΑΕΕ και στον ΟΓΑ στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών και σε οποιοδήποτε τρίτο φυσικό ή νομικό πρόσωπο.
      Απαγορεύεται κάθε μέτρο αναγκαστικής εκτέλεσης σε βάρος των ασφαλισμένων στο ΕΤΑΑ, στον ΟΑΕΕ και στον ΟΓΑ για την είσπραξη των οφειλόμενων ασφαλιστικών τους εισφορών.
      Από τη ρύθμιση αυτή εξαιρούνται οι εργοδοτικές εισφορές.
       
      Άρθρο 3ο
      Το βιβλιάρια ασθενείας των ασφαλισμένων στο ΕΤΑΑ, τον ΟΑΕΕ και στον ΟΓΑ, που αδυνατούν να πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές, θεωρούνται χωρίς καμία προϋπόθεση και συνεχίζεται η ασφαλιστική κάλυψη όλων των άμεσα ασφαλισμένων και των προστατευόμενων προσώπων.
       
      Άρθρο 4ο
      Καταργούνται όλοι οι νόμοι και οι κανονιστικές διατάξεις που επιβάλλουν αυξημένες ασφαλιστικές εισφορές στους νέους ασφαλισμένους από το 1-1-1993 και εντεύθεν.
       
      Άρθρο 5ο
      Το Δημόσιο υποχρεούται να καταβάλει εντόκως στα ασφαλιστικά ταμεία τις ζημιές που έχουν υποστεί από τη δέσμευση των αποθεματικών τους με χαμηλό επιτόκιο, τις τοποθετήσεις σε μετοχές και άλλα χρηματιστηριακά προϊόντα, καθώς και τις ζημιές από το κούρεμα των ομολόγων.
       
      Σ.Σ: Θα έχει ενδιαφέρον τι θα απαντήσουν και πολύ περισσότερο τι θα ψηφίσουν τα άλλα κόμματα...
       
      Πηγή: http://www.ertopen.com/eidiseis/item/15513-tropologia-toy-kke-gia-thn-anakoyfish-twn-asfalismenwn-se-etaa,-oaee-kai-oga#.Uwc-b41P7w0
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Περισσότερους φόρους σε εκατοντάδες χιλιάδες ελεύθερους επαγγελματίες και μικρομεσαίες επιχειρήσεις φέρνουν οι φετινές φορολογικές δηλώσεις που θα υποβληθούν από τις 20 Μαρτίου έως και τις 30 Ιουνίου.
       
      Η αύξηση του συντελεστή φορολογίας των κερδών για τις ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρείες από το 20% στο 26%, σε συνδυασμό με την κατάργηση της επιχειρηματικής αμοιβής, αναμένεται να εκτοξεύσει στα ύψη τη φορολογική επιβάρυνση των εταιρειών. Μάλιστα, οι μεγαλύτερες φορολογικές επιβαρύνσεις αναμένεται να προκύψουν για τις επιχειρήσεις με μικρά εισοδήματα.
      Την ίδια ώρα οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα κληθούν να πληρώσουν μεγάλα ποσά φόρου για τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2013. Οι αυξημένοι φόροι θα προέλθουν από την κατάργηση του αφορολογήτου ορίου των 5.000 ευρώ, την κατάργηση όλων των φοροαπαλλαγών και την επιβολή φόρου 26% από το πρώτο ευρώ του ετησίου εισοδήματος. Σε πολλές περιπτώσεις, τα ποσά των φόρων που θα προκύπτουν θα αντιστοιχούν σε ποσοστά μεγαλύτερα του 50% των δηλουμένων εισοδημάτων καθώς τα τεκμήρια διαβίωσης θα προσδιορίζουν το ύψος του τελικού φορολογητέου εισοδήματος σε επίπεδο πολλαπλάσιο του πραγματικού.
       
      Ειδικότερα με τις νέες φορολογικές ρυθμίσεις:
       
      1. Αυξάνεται η φορολογία των κερδών των ομόρρυθμων και ετερόρρυθμων εταιρειών που τηρούν απλογραφικά βιβλία (πρώην β' κατηγορίας). Ο φόρος αυξάνεται από το 20% στο 26% για τα πρώτα 50.000 ευρώ των καθαρών κερδών και στο 33% για τυχόν επιπλέον ποσό κερδών πέραν των 50.000 ευρώ. Οι φορολογικοί συντελεστές μειώνονται κατά ποσοστό 40% για τα κέρδη που προκύπτουν από δραστηριότητες που ασκούνται σε νησιά με πληθυσμό σύμφωνα με την τελευταία απογραφή κάτω των 3.100 κατοίκων.
       
      2. Αυξάνεται η φορολογία των κερδών των Ο.Ε. και Ε.Ε. που τηρούν διπλογραφικά βιβλία (πρώην γ' κατηγορίας) από 20% σε 26%.
       
      3. Καταργήθηκε η επιχειρηματική αμοιβή, τα κέρδη στις Ο.Ε., Ε.Ε. αστικές εταιρείες, κοινοπραξίες κ.λπ. φορολογούνται όλα στο όνομα του νομικού προσώπου (της εταιρείας).
       
      4. Σε περίπτωση διανομής κερδών από τις επιχειρήσεις που τηρούν διπλογραφικά βιβλία και εφόσον υπάρχει σχετική πρόβλεψη στο καταστατικό τους, παρακρατείται φόρος εισοδήματος με συντελεστή 10%.
       
      5. Στο ποσό του φόρου υπολογίζεται προκαταβολή φόρου για το επόμενο έτος με συντελεστή 55%.
       
      6. Το τέλος επιτηδεύματος για τις Ο.Ε. και Ε.Ε. ανέρχεται σε 1.000 ευρώ, ενώ για κάθε υποκατάστημα ανέρχεται σε 600 ευρώ.
       
      7. Το τέλος επιτηδεύματος για τους ελεύθερους επαγγελματίες ανέρχεται σε 650 ευρώ.
      Εντυπο Ε3
       
      Οι ελεύθεροι επαγγελματίες κατά τη συμπλήρωση του εντύπου Ε3 θα πρέπει να προσέξουν τις εξής αλλαγές:
       
      - Νέος κωδικός 591 (στην πρώτη σελίδα) ο οποίος συμπληρώνεται από τους επιτηδευματίες που φορολογούνται με την κλίμακα των μισθωτών.
       
      - Πίνακας ΣΤ΄ στον υποπίνακα δ΄: Προστέθηκαν κωδικοί 516, 517, 518 στους οποίους αναγράφονται οι υποχρεωτικές εισφορές σε ταμεία (ΟΑΕΕ κ.τ.λ.). Σε περίπτωση μεικτής δραστηριότητας η παραπάνω δαπάνη μερίζεται βάσει των ακαθαρίστων εσόδων.
       
      - Πίνακας Ζ΄: Προστέθηκε κωδικός 348 στον οποίο αναγράφεται το φορολογητέο καθαρό αποτέλεσμα που απομένει μετά την αφαίρεση των υποχρεωτικών εισφορών σε ταμεία από τα ακαθάριστα έσοδα από κάθε πηγή αντίστοιχα. Το αποτέλεσμα αυτό θα μεταφερθεί στο έντυπο Ε1 και θα φορολογηθεί σαν εισόδημα από μισθωτές υπηρεσίες.
       
      Ο κωδικός αυτός συμπληρώνεται μόνο στην περίπτωση που έχει συμπληρωθεί ο κωδικός 591 της πρώτης σελίδας του εντύπου.
       
      Τόκοι καταθέσεων άνω των 250 ευρώ
       
      Διόρθωση και για τους τόκους καταθέσεων που θα αναγραφούν στη φετινή φορολογική δήλωση ετοιμάζει το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, με διάταξη που θα περιληφθεί στο νομοσχέδιο-«σκούπα» θα ισχύσει και για το οικονομικό έτος 2014 το όριο των 250 ευρώ πάνω από το οποίο θα πρέπει να δηλωθούν οι τόκοι καταθέσεων στο έντυπο Ε1 της φορολογικής δήλωσης.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=27686&subid=2&pubid=113225236
      Περισσότερα...

      197

    • Engineer

      Το φιλόδοξο έργο Rethink Athens επαναφέρει το πράσινο στο κέντρο της Αθήνας, φυτεύοντας επιπλέον 800 δέντρα κατά μήκος της ανάπλασης, ενώ δημιουργείται το μεγαλύτερο δίκτυο συλλογής υδάτων της ΝΑ Ευρώπης.
      Όπως ανακοίνωσε ο Αντώνης Παπαδημητρίου, πρόεδρος του Ιδρύματος Ωνάση, το δίκτυο συλλογής υδάτων θα εξοικονομεί περί τα 24 εκατομμύρια λίτρα νερού ετησίως, δηλαδή 10 πισίνες Ολυμπιακών διαστάσεων, από τα αποθέματα νερού, ενώ συνολικά θα συλλέγονται περί τα 14 εκατ. λίτρα βρόχινου νερού στους ειδικούς ταμιευτήρες.
      Η μεγαλύτερη «δεξαμενή» συλλογής των βρόχινων υδάτων θα βρίσκεται στην πλατεία Δικαιοσύνης, από όπου το νερό που θα συλλέγεται καθ' όλη τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου θα εξασφαλίζει αυτονομία έως και 90 ημερών για τις υπηρεσίες καθαριότητας και ποτίσματος του δήμου.
      Οι παρεμβάσεις, που αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2016, επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στον δημόσιο χώρο, την οικονομία, την κοινωνία, τον πολιτισμό και στην αγορά του real estate, καθώς αναθερμαίνεται το αγοραστικό ενδιαφέρον των πολιτών στο κέντρο της Αθήνας, ενώ το έργο εκτιμάται ότι θα ρίξει τη θερμοκρασία κατά 2 με 3 βαθμούς Κελσίου στη διάρκεια της θερινής περιόδου.
      Από τις 19 Φεβρουαρίου μέχρι και τις 10 Μαρτίου 2014, η Στοά Αρσακείου ζωντανεύει ξανά και φιλοξενεί την Έκθεση «Rethink Athens: Η Αθήνα στο κέντρο». Στην Έκθεση θα παρουσιαστούν οι οριστικές μελέτες του έργου Rethink Athens, για την ανασυγκρότηση του κέντρου της Αθήνας με άξονα την οδό Πανεπιστημίου.
      Δείτε την παρουσίαση:
      Οι κυριότερες παρεμβάσεις του έργου αφορούν:
      1. Την επέκταση της γραμμής του τραμ από το Σύνταγμα έως την πλατεία Αιγύπτου, διά μέσου των οδών Αμαλίας, Πανεπιστημίου και Πατησίων.
      2. Τον ανασχεδιασμό του δημόσιου χώρου μεταξύ των οδών Ακαδημίας και Σταδίου, καθώς και τον ανασχεδιασμό της λεωφόρου Αμαλίας και της οδού Πατησίων μέχρι την πλατεία Αιγύπτου, με κριτήριο την προτεραιότητα στον πεζό.
      3. Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που απαιτούνται για την εύρυθμη λειτουργία της επηρεαζόμενης περιοχής και την επίτευξη των στόχων του έργου.
      4. Τον ανασχεδιασμό της δημόσιας συγκοινωνίας, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της πρόσβασης στο κέντρο με δημόσια μέσα μεταφοράς.
      5. Τον ανασχεδιασμό της πλατείας Ομονοίας (που γίνεται ξανά τετράγωνη) από την οδό Πατησίων έως την οδό 3ης Σεπτεμβρίου, ώστε το Σύνταγμα και η Ομόνοια να αποτελούν δύο πράσινες αστικές πλατείες, ενώ η πλατεία Δικαιοσύνης να φιλοξενεί δραστηριότητες σε ένα σκιασμένο προαύλιο με δυνατότητες στάσης και παραμονής.
      6. Τον ανασχεδιασμό της οδού Κοραή ως ελεύθερου δημόσιου χώρου, με τη γραμμικότητά της να τονίζει την οπτική σύνδεση με την Τριλογία.
      7. Την εισαγωγή υδάτινων στοιχείων στις πλατείες Ομονοίας και Δικαιοσύνης, την Κοραή και τον χώρο εμπρός από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
      8. Διαμόρφωση ενός συνεκτικού δικτύου πρασίνου που θα ενώνει τον δημόσιο χώρο προς κάθε κατεύθυνση, με επίκεντρο την Πανεπιστημίου, στην οποία το πράσινο θα προσδίδει τον χαρακτήρα γραμμικού αστικού πάρκου με επιμέρους πράσινα «αστικά δωμάτια».
      9. Την αειφόρο διαχείριση νερών μέσω της αξιοποίησης ομβρίων για την άρδευση του πρασίνου.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την υπουργική απόφαση για την αλλαγή χρήσεων γης στην Ακαδημία Πλάτωνος, όπου σχεδιάζεται να υλοποιηθεί ο χώρος ψυχαγωγίας και αναψυχής Academy Gardens υπέγραψαν οι Γιάννης Μανιάτης και Σταύρος Καλαφάτης υπουργός και αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, επιβεβαιώνοντας πλήρως όσα είχε δημοσιεύσει το Capital.gr.
       
      Η υπουργική απόφαση θα αναρτηθεί στο «Διαύγεια» μέσα στα επόμενα εικοσιτετράωρα, σύμφωνα με πληροφορίες. Προβλέπει την τροποποίηση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου Αθηνών με μετατροπή των οικοδομικών τετραγωνικών της περιοχής, όπου θα υλοποιηθεί το έργο προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, από Βιοτεχνικό Πάρκο (ΒΙΟΠΑ) σε ζώνη ΒΙΟΠΑ προς εξυγίανση.
       
      Η υπουργική απόφαση θα επιτρέψει την δημιουργία νέων χρήσεων στην υποβαθμισμένη περιοχή της Αθήνας, με το επόμενο στάδιο της επένδυσης να προβλέπει την υποβολή προς έγκριση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Στη συνέχεια θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την έκδοση της οικοδομικής άδειας.
       
      Από το 2007
       
      Οι επενδυτές της εταιρείας Artume, που έχει συσταθεί με αποκλειστικό σκοπό την ανάπτυξη του πολυχώρου Academy Gardens, επιδιώκουν να πετύχουν την αδειοδότηση του έργου κατά την τελευταία επταετία. Είναι χαρακτηριστικό ότι απαιτήθηκαν έξι μήνες για να υπογραφεί η συγκεκριμένη υπουργική απόφαση που στηρίχθηκε σε διαβούλευση...δύο ετών του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου.
       
      Πάντως, εάν δεν υπάρξουν νέες καθυστερήσεις, έως το τέλος της χρονιάς υπολογίζεται ότι θα ξεκινήσουν οι πρόδρομες κατασκευαστικές εργασίες στην έκταση του πρώην εργοστασίου της Κλωστοϋφαντουργίας Μουζάκη (Λεωφ. Κηφισού 60) που απέχει 1,4 χλμ από το πάρκο της Ακαδημίας Πλάτωνος.
       
      Το Academy Gardens θα διαθέτει εμπορικές και ψυχαγωγικές χρήσεις με μικτή εκμισθώσιμη επιφάνεια 55.000 τετραγωνικών μέτρων. Έχει υπολογιστεί ότι το έργο θα δημιουργήσει 1.965 μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την διάρκεια της λειτουργίας του και 1.600 στο στάδιο της κατασκευής.
       
      Ας σημειωθεί ότι το έργο ανήκει στο χαρτοφυλάκιο της Blackrock, αποτελώντας την πρώτη επένδυση του αμερικανικού επενδυτικού οίκου στην ελληνική αγορά ακινήτων.
       
      Πηγή:www.capital.gr
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Η Συνήγορος του Πολίτη, Καλλιόπη Σπανού, απέστειλε απαντητική επιστολή σε έγγραφο του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης με το οποίο είχαν ζητηθεί οι απόψεις της Αρχής σχετικά με τις διαδικασίες κατεδάφισης κατασκευών, οι οποίες έχουν κριθεί ως αυθαίρετες.
       
      Στην επιστολή αυτή, διατυπώνονται οι θέσεις του Συνηγόρου σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής των σχετικών διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, στο πλαίσιο χειρισμού πολλών αναφορών. Στη συνέχεια, η επιστολή κοινοποιήθηκε προς τους Γενικούς Γραμματείς των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της χώρας.
       
      Η Αρχή έχει εκφράσει τις ακόλουθες απόψεις:

      Η έκθεση αυτοψίας των αυθαιρέτων κατασκευών που έχει κριθεί είτε σε διοικητικό στάδιο, είτε µε την εξάντληση των προβλεπόµενων ενδίκων βοηθηµάτων και µέσων, αποτελεί εκτελεστή διοικητική πράξη – απόφαση, τόσο επιβολής των διοικητικών προστίµων, όσο και της εκτέλεσης της κατεδάφισης αυτών. ∆εν απαιτείται και δεν προβλέπεται η έκδοση οποιασδήποτε νέας απόφασης κατεδάφισης για την ίδια κατασκευή.
      Αρµόδια για την εκτέλεση της κατεδάφισης των κατασκευών που κρίθηκαν ως αυθαίρετες, είναι η οικεία Αποκεντρωµένη ∆ιοίκηση συνεπικουρούµενη όποτε, όπως και όπου αυτό προβλέπεται από την Ειδική Υπηρεσία Επιθεώρησης και Κατεδάφισης Αυθαιρέτων και από τους αρµόδιους φορείς, µε βάση τις ισχύουσες διατάξεις.

       
      Δείτε επιπλέον την απαντητική επιστολή της Συνηγόρου του Πολίτη προς τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=9890&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B4%CE%B1%CF%86%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%89%CE%BD%2C+%CF%84%CE%BF+%CE%BD%CE%AD%CE%BF+%27%27%CE%95%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%8E%27%27%2C+%CE%95%CE%A3%CE%A0%CE%91%3A+%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AD%CF%82+%CE%B3%CE%B9%CE%B1+%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%B1%CE%AF%CE%B5%CF%82+%26+35+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20140219_m119255886_%CE%9A%CE%B1%CF%84%CE%B5%CE%B4%CE%B1%CF%86%CE%AF%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%89%CE%BD%2C+%CF%84%CE%BF+%CE%BD%CE%AD%CE%BF+%27%27%CE%95%CE%BE%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%BD%CE%BF%CE%BC%CF%8E%27%27%2C+%CE%95%CE%A3%CE%A0%CE%91%3A+%CF%83%CF%85%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AD%CF%82+%CE%B3%CE%B9%CE%B1+%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B5%CF%83%CE%B1%CE%AF%CE%B5%CF%82+%26+35+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=_CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1#sthash.sXvhlZsK.dpuf
      Περισσότερα...

      4

    • Γιάννης

      Για μία ακόμη χρονιά δεν τίθεται σε εφαρμογή η υποβολή των καταστάσεων των έγγραφων συμφωνιών που έχουν συνάψει οι μηχανικοί με τους αντισυμβαλλόμενους τους από τους μηχανικούς και από το Τ.Ε.Ε αντίστοιχα.
      Η υποχρέωση αυτή αναστέλλεται για τη χρήση 2013, σύμφωνα με την ΠΟΛ.1056/19.2.2014.
       
      Η απόφαση αναφέρει:
       
       
      Σχετικά με το ανωτέρω θέμα, σας γνωρίζουμε τα εξής:
       
      1. Mε τις διατάξεις των περιπτώσεων ζ’, η΄, θ΄ και ι΄ της παραγράφου 8 του άρθρου 20 του ν.3943/2011 (ΦΕΚ Α΄ 66) προβλέπεται η υποβολή των καταστάσεων των έγγραφων συμφωνιών που έχουν συνάψει οι μηχανικοί με τους αντισυμβαλλόμενους τους από τους μηχανικούς και από το Τ.Ε.Ε αντίστοιχα, κατόπιν σχετικής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών.
       
      2. Δεδομένης της πληθώρας των ηλεκτρονικών εφαρμογών που είναι σε εξέλιξη κατ’ εφαρμογή των διατάξεων του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α΄167) και του ν.4174/2013 (ΦΕΚ Α΄170), αναστέλλεται η υποβολή των ανωτέρω καταστάσεων για τη χρήση 2013.
       
      Πηγή: http://tax-analysis.blogspot.gr/2014/02/10562014-2013.html
      Περισσότερα...

      28

    • Engineer

      Στην Βουλή των Ελλήνων ήρθε και πάλι το θέμα της υλοποίησης του Δυτικού Σιδηροδρομικού άξονα από την Βουλευτή της Δημοκρατικής Αριστεράς, Νίκη Φούντα. Με ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ζητά μάθει αν θα γίνει ένταξη ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ του Δ.Σ.Α και αν θα έχουμε υλοποίηση κάποιων έργων βασισμένων στον άξονα αυτό. Η ουσία είναι πως ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας έχει ενταχθεί εδώ και χρόνια στα Διευρωπαίκά Δίκτυα αλλά στην Ελλάδα ακόμα τρέχουμε για την αναβάθμιση του Σιδηροδρομικού ΠΑΘΕΠ.
       
      Αναλυτικά η ερώτηση λέει τα παρακάτω:
      "Στον αέρα η υλοποίηση του Δυτικού Σιδηροδρομικού άξονα, εξαιτίας -και πάλι- κακών πολιτικών επιλογών και πρακτικών. Ένα έργο πνοής για την Δυτική Στερεά και την Ήπειρο κινδυνεύει να χαθεί, αφού δυστυχώς τα αρμόδια Υπουργεία δεν το αξιολογούν διαχρονικά ως προτεραιότητα….
       
      Είναι επιτέλους αναγκαιότητα να δοθούν ίσες ευκαιρίες ανάπτυξης σε έναν Δυτικό Άξονα που έντεχνα παραμελήθηκε πολιτικά σε βάθος δεκαετιών. Άλλωστε, τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς είναι η απάντηση στις συγκοινωνίες σε κάθε ευνομούμενο αναπτυγμένο κράτος και ταυτόχρονα, η σύνδεση των λιμανιών μας οφείλει να είναι υψηλή εθνική προτεραιότητα.
      Οι πολίτες όλης της χώρας πρέπει να απολαμβάνουν ίσης αντιμετώπισης, όσον αφορά τις υποδομές και όχι να πληρώνουν πολιτικά λάθη του παρελθόντος. Πόσο μάλλον πολιτικά λάθη του παρόντος.
       
      Η Βουλευτής Αιτωλ/νίας της Δημοκρατικής Αριστεράς είχε θέσει έγκαιρα το ζήτημα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας και του κάθετου άξονα Αντίρριο – Ηγουμενίτσα. Άλλωστε, η Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ενέκρινε τη συμφωνία που επετεύχθη μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στον «Κανονισμό για την Αναθεώρηση των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών». Αναφορικά με την Ελλάδα, η γεωγραφική της τοποθεσία την καθιστά σημαντικό κόμβο για την Ευρώπη και μεταξύ άλλων δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στο Έργο Προτεραιότητας 22 δηλαδή τη «Σιδηροδρομική Εγνατία» (Ηγουμενίτσα - Ιωάννινα - Καλαμπάκα - Σιάτιστα - Κοζάνη - Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Καβάλα - Νέα Καρβάλη – Τοξότες) μαζί με τον κάθετο άξονα Αντίρριο-Ηγουμενίτσα.
       
      Ο κάθετος δυτικός σιδηροδρομικός άξονας Αντίρριο–Ηγουμενίτσα είναι έργο εθνικής προτεραιότητας, παράλληλα με τον βόρειο άξονα, καθώς συνδέεται άρρηκτα με την χάραξη της Σιδηροδρομικής Εγνατίας, ενώνοντας τα δύο σημαντικά λιμάνια-πύλες της Δυτικής Ελλάδας στην Ευρώπη, την Πάτρα και την Ηγουμενίτσα, με μέσο σταθερής τροχιάς. Η αναβάθμιση αυτή θα ενισχύσει τα διαμετακομιστικά κέντρα, προκειμένου να αυξηθούν οι εξαγωγικές δυνατότητες, η παραγωγική ανασυγκρότηση και η τουριστική κίνηση, παράλληλα με την καθημερινότητα των πολιτών της Ηπείρου και Δυτ. Ελλάδας.
       
      Εντούτοις, το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας απάντησε ότι σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων θα αποφασίσει ποια έργα θα επιλεχθούν, με βάση τα κοινοτικά κονδύλια. Αυτό που πολύ εύγλωττα, όμως, το Υπουργείο Ανάπτυξης επιλέγει να ΜΗΝ πει, είναι ότι οι αποφάσεις που θα προκύψουν για την όλη ανταγωνιστική διαδικασία θα υπάρξουν σε δύο μήνες –και φυσικά στην απάντηση δεν κοινοποιείται τίποτα, ούτε καν σε επίπεδο προθέσεων! Η προγραμματική αυτή περίοδος ίσως είναι η τελευταία ευκαιρία για την Δυτική Ελλάδα να αποκτήσει σιδηροδρομικό δίκτυο.
       
      Όπως τονίζει με νέα παρέμβασή της η κ. Φούντα, η αστοχία της επιλογής του να μην προβλέπεται σιδηροδρομική χάραξη στον σχεδιασμό της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, δεν μπορεί να καταδικάσει μια ολόκληρη περιοχή σε απουσία τέτοιου είδους υποδομής στρατηγικής σημασίας και ανάπτυξης για τον τόπο. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, άλλωστε, ότι η συγκεκριμένη περιοχή είναι η φτωχότερη της ελληνικής Επικράτειας, «λαμβάνοντας» διαρκώς τα μηνύματα μιας ανισσόροπης ανάπτυξης –αλλά και διάθεσης κονδυλίων- μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Ελλάδας.
       
      Ερωτώνται λοιπόν εκ νέου οι αρμόδιοι Υπουργοί:
      • Θα ενταχθεί στο σχεδιασμό των Υπουργείων για τη νέα προγραμματική περίοδο ο Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας και πώς αυτό −συγκεκριμένα− αποτυπώνεται στον προγραμματισμό τους;
      • Θα αποτελέσει προτεραιότητα και με ποιο σχεδιασμό -αλλά και με ποιες συγκεκριμένες ενέργειες εκ μέρους των Υπουργείων- η υλοποίηση έργων του κάθετου δυτικού άξονα Αντιρρίου-Ηγουμενίτσας, όπως άλλωστε προτάσσεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση; Θα δοθεί επιτέλους βάρος στη σιδηροδρομική διασύνδεση των δύο σημαντικών λιμένων-πυλών;"
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/statheri-troxia/sidirodromoi/uperastikos-ose/item/23821-%CF%83%CF%84%CE%B7-%CE%B2%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%AE-%CF%84%CE%BF-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B4%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CF%83%CE%B9%CE%B4%CE%B7%CF%81%CE%BF%CE%B4%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-%CE%AC%CE%BE%CE%BF%CE%BD%CE%B1
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Τσουχτερά πρόστιμα ύψους 100.000 ευρώ αλλά και αφαίρεση άδειας λειτουργίας έρχονται από τις αρχές Απρίλη σε όσους πρατηριούχους δεν έχουν συνδέσει έως τις 31 Μαρτίου τα συστήματα εισροών - εκροών των πρατηρίων τους με εκείνα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων του Υπ. Οικονομικών.
       
      Ο πρώτος κύκλος των ελέγχων που θα πραγματοποιηθούν θα αφορά σε πρατήρια καυσίμων που λειτουργούν σε Αττική και Θεσσαλονίκη που είχαν ήδη την υποχρέωση να συνδεθούν μετά την 27 Αυγούστου 2013, αλλά για διάφορους κυρίως τεχνικούς λόγους καθυστερούσαν. Σύμφωνα με δήλωση στελέχους του υπουργείου Οικονομικών σε δημοσιογράφους, τελειώνει κάθε παράταση για τα πρατήρια αυτά.
       
      Το υπουργείο αναμένεται να ανακοινώσει πως έως τις 3 Μαρτίου οι εγκαταστάτες θα πρέπει να έχουν ολοκληρώσει όλα τα τεστ σύνδεσης, ώστε στις 31 Μαρτίου τα συστήματα εισροών-εκροών των πρατηρίων να είναι συνδεδεμένα on line με τα συστήματα της ΓΓΠΣ.
       
      Μετά δε την παρέλευση της καταληκτικής προθεσμίας θα διεξάγονται έλεγχοι στους βενζινοπώλες που δεν φαίνονται συνδεδεμένοι κατά τις διασταυρώσεις της ΓΓΠΣ.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=30217
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μειώθηκε η ακαθάριστη ενεργειακή κατανάλωση στην Ευρωπαïκή Ένωση των 28 κατά 8% τη περίοδο 2006 - 2012, σύμφωνα με τη Eurostat. Πάνω από το μισό της ενεργειακής παραγωγής το 2012 οφείλεται στις ΑΠΕ και την πυρηνική ενέργεια, ενώ το ποσοστό της ενεργειακής εξάρτησης, το οποίο καθορίζει το κατά πόσο είναι μια χώρα εξαρτημένη από τις εισαγωγές ενέργειας ανέρχεται στο 53%. Συγκεκριμένα η παραγωγή ενέργειας το 2012 προήλθε 29% από την πυρηνική ενέργεια, 22% από τις ανανεώσιμες, 21% από τα στερεά καύσιμα, 17% από το φυσικό αέριο και 10% από το πετρέλαιο.
       
      Μειώθηκε η καθάριστη εγχώρια κατανάλωση ενέργειας στα 24 από τα 28 κράτη μέλη – Η Ελλάδα ανάμεσα στις μεγαλύτερες μειώσεις (14.4%), από τα 31.6 Mtoe στα 27.0 Mtoe
       
      Οι πέντε χώρες με τη μεγαλύτερη κατανάλωση ενέργειας το 2012 ήταν η Γερμανία (319 Mtoe, -9.2% σε σχέση με το 2006), η Γαλλία (258 Mtoe, -5.3% σε σχέση με το 2006), το Ηνωμένο Βασίλειο (202 Mtoe, -12.2% σε σχέση με το 2006), η Ιταλία (163 Mtoe, -12.0% σε σχέση με το 2006) και η Ισπανία (127 Mtoe, -11.9% σε σχέση με το 2006).
       
      Δανία - Η μόνη καθαρή εξαγωγός ενέργειας
       
      Η Δανία με αρνητικό ποσοστό εξάρτησης υπήρξε η μόνη χώρα - καθαρή εξαγωγός ενέργειας. Τα κράτη με τη μικρότερη εξάρτηση σε εισαγωγές ενέργειας το 2012 ήταν η Εσθονία (17%), η Ρουμανία (23%) και η Τσεχική Δημοκρατιά (25%). Η Ελλάδα είναι εξαρτημένη από τις εισαγωγές σε ποσοστό 65.6% (ο μέσος όρος της ΕΕ 28 ήταν 53.3%).
       
      Οι χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή ενέργειας
       
      Οι χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή ενέργειας το 2012 ήταν η Γαλλία (17%), η Γερμανία (16%), το Ηνωμένο Βασίλειο (15%), η Πολωνία (9%) και η Ολλανδία (8%).
       
      Πηγή: http://biomassenergy.gr/articles/news/5812-eurostat-h-katanalwsh-energeias-sthn-ellada-meiwthhke-kata-14-4
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στην 40η θέση υποχώρησε η Αθήνα στη λίστα με τις ακριβότερες πόλεις του κόσμου σε ότι αφορά την ενοικίαση γραφείων.
       
      Η ελληνική πρωτεύουσα υποχώρησε μία θέση από πέρυσι κι έτσι τα ενοίκια γραφείων στην πλατεία Συντάγματος κυμαίνονται στα 358 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο το χρόνο.
       
      Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της C&W, το West End του Λονδίνου έρχεται για δεύτερη χρονιά πρώτο σαν η ακριβότερη αγορά γραφείων. Οπως αναφέρεται στην έκθεση, η διαφορά στο κόστος χρήσης γραφείων μεταξύ των δυο πρώτων πόλεων αυξάνεται με το West End στο Λονδίνο να παρουσιάζει αύξηση της ζήτησης και επίπεδα ενοικίων 5% ενώ στο Χονγκ Κονγκ τα ενοίκια παρέμειναν σταθερά.
       
      Στο Λονδίνο το κόστος χρήσης ανέρχεται σε 2.122 ευρώ/τ.μ. το χρόνο ενώ στο Χονγκ Κονγκ είναι 1.432 ευρώ/τ.μ./έτος. Τα υψηλά ενοίκια αντικατοπτρίζουν την αυξημένη ζήτηση από τις επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να αποκτήσουν έδρα στη μητρόπολη της διεθνούς επιχειρηματικής σκηνής.
       
      Στην τρίτη θέση βρίσκεται η Μόσχα, τέταρτο το Πεκίνο και πέμπτο το Τόκιο. Στις δύο τελευταίες θέσεις βρίσκονται το Σάντον στη Ν. Αφρική με 150 ευρώ/τ.μ./έτος και δεύτερη φθηνότερη αγορά είναι η Λεμεσός με 179 ευρώ/τ.μ./έτος.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=30211
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Από την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου, αλλάζει ο κυκλοφοριακός χάρτης στον Πειραιά, με αφορμή την έλευση του τραμ στις αρχές του 2016 και του μετρό το 2017.
       
      Οι αλλαγές, οι οποίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως τις 16 Μαρτίου και χρηματοδοτούνται από την Αττικό Μετρό, θα περιλαμβάνουν μονοδρομήσεις βασικών δρόμων, νέες λεωφορειολωρίδες και τροποποιήσεις των γραμμών στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
       
      Για τις μονοδρομήσεις στον Πειραιά έχουν ξεκινήσει οι πρόδρομες εργασίες και στις 23 Φεβρουάριου προβλέπεται να υλοποιηθούν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Β' Διαμέρισμα (στο κέντρο της πόλης), ενώ στις 16 Μαρτίου θα υλοποιηθούν και οι μονοδρομήσεις που αφορούν το Α' Διαμέρισμα.
       
      Β' ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑ- ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ 23/02/2014
       
       
      Μονοδρομήσεις κύριων οδών:
       
      - Γρηγορίου Λαμπράκη με φορά εξόδου προς Αθήνα (από Μπουμπουλίνας έως Ελευθερίου Βενιζέλου).
       
      - Βασιλέως Γεωργίου Α' με φορά προς το λιμάνι (από Γρ. Λαμπράκη έως Εθν. Αντιστάσεως).
       
      - 34ου Συντάγματος με φορά εισόδου προς Κέντρο Πειραιά (από Ομηρίδου Σκυλίτση έως Ελευθερίου Βενιζέλου).
       
      - Ηρώων Πολυτεχνείου με φορά εισόδου προς Κέντρο Πειραιά (από Ελευθερίου Βενιζέλου έως 2ας Μεραρχίας).
       
      - 2ας Μεραρχίας με φορά από Ακτή Μιαούλη προς Ακτή Μουτσοπούλου (από Πραξιτέλους μέχρι Ακτή Μουτσοπούλου).
       
      Αντιστροφή φοράς υφιστάμενων μονόδρομων:
       
      - Ευαγγελιστρίας με κατεύθυνση προς Γρηγορίου Λαμπράκη (από Ομηρίδου Σκυλίτση έως Γρηγορίου Λαμπράκη).
       
      - Ελευθερίου Βενιζέλου με φορά προς Εθνικής Αντιστάσεως (από Γρηγορίου Λαμπράκη έως Δημητρίου Γούναρη).
       
      - Καραολή και Δημητρίου με κατεύθυνση προς Γρηγορίου Λαμπράκη (από Δημητρίου Γούναρη έως Γρηγορίου Λαμπράκη).
       
      - Μπουμπουλίνας με κατεύθυνση προς το Κεντρικό Λιμάνι (από Ακτή Μουτσοπούλου μέχρι Ηρώων Πολυτεχνείου).
       

       
      Α' ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑ- ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ 16/03/2014
       
      - 2ας Μεραρχίας με φορά από Ακτή Μιαούλη προς Ακτή Μουτσοπούλου (από Ηρώων Πολυτεχνείου μέχρι Πραξιτέλους).
       
      - Επέκταση της μονοδρόμησης της Ηρώων Πολυτεχνείου με φορά εισόδου προς Πειραιά και κατεύθυνση το Χατζηκυριάκειο (από 2ας Μεραρχίας έως Σαχτούρη).
       
      - Χατζηκυριάκου με φορά εισόδου προς Πειραιά (από Σαχτούρη έως Κλεισόβης).
       
      - Επέκταση στις οδούς Γεωργίου Θεοτόκη, Ακτή Θεμιστοκλέους και Ακτή Μουτσοπούλου μέχρι την οδό Γρηγορίου Λαμπράκη.
       
      ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
       
      Νέες λεωφορειολωρίδες στις οδούς:
       
      - Τσαμαδού (από Εθν. Αντιστάσεως έως Γρηγορίου Λαμπράκη).
       
      - Ηρώων Πολυτεχνείου (contra flow από 2ας Μεραρχίας έως Τσαμαδού).
       
      - Άξονας Χατζηκυριάκου- Ηρ. Πολυτεχνείου (contra flow από Κλεισόβης έως 2ας Μεραρχίας).
       
      - 2ας Μεραρχίας (contra flow από Ηρ. Πολυτεχνείου έως Ακτή Μιαούλη).
       
      Τροποποιήσεις γραμμών τρόλεϊ:
       
      - Γραμμή 16 Αγ. Ι. Ρέντης- Πειραιάς.
       
      - Γούναρη- δεξιά Ακτή Καλλιμασιώτη- δεξιά Κόνωνος- αριστερά Αθηνών- δεξιά Αθηνών- Πειραιώς.
       
      - Γραμμή 17 Πειραιάς- Αγ. Γεώργιος.
       
      - Ακτή Μιαούλη- αριστερά 2ας Μεραρχίας- δεξιά Ηρ. Πολυτεχνείου- δεξιά Σκουζέ- δεξιά Ακτή Μιαούλη.
       
      - Γραμμή 20 Νέο Φάληρο- Καστέλλα- Δραπετσώνα.
       
      - Κατεύθυνση προς Καστέλλα: Ακτή Μιαούλη- αριστερά 2ας Μεραρχίας- αριστερά Ακτή Μουτσοπούλου.
       
      - Κατεύθυνση προς Δραπετσώνα: Ακτή Μουτσοπούλου- Μπουμπουλίνας- δεξιά Ακτή Μιαούλη- δεξιά Ακτή Ποσειδώνος- δεξιά Ακτή Καλλιμασιώτη.
       
      «Θα δώσουμε τη μάχη μας. Μετά τα σκουπίδια, θα λυτρώσουμε τον Πειραιά και από την κυκλοφοριακή ασφυξία» τόνισε το μεσημέρι ο δήμαρχος Πειραιά, Βασίλης Μιχαλολιάκος, ο οποίος παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, με αφορμή τις μονοδρομήσεις.
       
      Όπως σημείωσε ο κ. Μιχαλολιάκος, πρόκειται για τη μεγαλύτερη κυκλοφοριακή παρέμβαση που έχει γίνει ποτέ σε πόλη της Ελλάδας και πρόσθεσε ότι πολύ σύντομα ο Πειραιάς θα αποκτήσει ένα σύγχρονο συγκοινωνιακό δίκτυο (μετρό, τραμ, υπογειοποίηση ΗΣΑΠ, υπογειοποίηση Ομηρίδου Σκυλίτση, ελεγχόμενη στάθμευση), το οποίο θα εξυπηρετεί χιλιάδες επιβάτες.
       
      Επίσης, προανήγγειλε μεγάλη καμπάνια του δήμου, προκειμένου όλοι οι πολίτες να είναι ενήμεροι και συμπλήρωσε ότι κατά τις πρώτες ημέρες θα προκληθούν κάποιες παρενέργειες, όμως «δεν υπάρχει λύτρωση στην κυκλοφοριακή ασφυξία χωρίς μονοδρομήσεις».
       
      Για το θέμα της ελεγχόμενης στάθμευσης των οχημάτων ανέφερε ότι είναι σε εξέλιξη ανοιχτός διαγωνισμός, ενώ είπε ότι θα υπάρξουν και υπόγειες θέσεις στάθμευσης.
       
      Για τις όποιες αντιδράσεις προκύψουν στο θέμα των μονοδρομήσεων ο κ. Μιχαλολιάκος τόνισε ότι οποιαδήποτε διορθωτική παρέμβαση χρειαστεί θα γίνει από τον δήμο, και σημείωσε ότι η μελέτη μπορεί να ήταν έτοιμη από το 2002 αλλά επικαιροποιήθηκε εκ νέου. Όπως είπε, για τις μονοδρομήσεις ο δήμος Πειραιά είναι σε ανοιχτή συνεργασία με τον Εμπορικό Σύλλογο της πόλης, ο οποίος αναμένεται να συνεδριάσει για αυτό το θέμα την ερχόμενη Τρίτη.
       
      Επίσης, δήλωσε ότι για να μπορέσει να φτάσει το τραμ στον Πειραιά θα πρέπει, ταυτόχρονα, να υπογειοποιηθεί το κομμάτι του ΗΣΑΠ στα Καμίνια. Σημειώνεται ότι το τραμ, που θα κάνει κυκλική πορεία μέσα στην πόλη, θα συνδέει τον Πειραιά με το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας (ΣΕΦ) με μία μονή γραμμή 5,4 χιλιομέτρων, μέσα σε 8 λεπτά, με 12 στάσεις. Θα ξεκινάει από τον σταθμό του ΗΣΑΠ στο Γήπεδο Καραΐσκάκη και θα καταλήγει στο λιμάνι του Πειραιά με τερματικό σταθμό την «Ακτή Ποσειδώνος». Από την επέκταση του τραμ, καθημερινά, θα εξυπηρετούνται ημερησίως περίπου 35.000 επιβάτες, ενώ στους κεντρικούς δρόμους του Πειραιά θα κυκλοφορούν περίπου 15.000 οχήματα λιγότερα, σε μία περιοχή που είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένη από την κίνηση λόγω και του λιμανιού.
       
      Το 2017 αναμένεται στον Πειραιά η έλευση του μετρό και συγκεκριμένα η επέκταση της γραμμής 3 που υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί καθημερινά περίπου 132.000 επιβάτες. Το έργο αποτελεί τη σημαντικότερη παρέµβαση για τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του δήµου Πειραιά και των δήµων της ευρύτερης περιοχής (Νίκαια, Κορυδαλλός, Αγία Βαρβάρα, Χαϊδάρι), που σήμερα έχουν χαµηλό επίπεδο εξυπηρέτησης και έντονα προβλήµατα κυκλοφορίας- στάθµευσης, κυρίως, στις κεντρικές περιοχές. Το μετρό θα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος σε 45 λεπτά. Με τη λειτουργία του αναµένεται ότι θα κυκλοφορούν ημερησίως περίπου 23.000 ΙΧ αυτοκίνητα λιγότερα, κυρίως στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά, επιφέροντας αντίστοιχα µείωση των ρύπων που εκλύονται από αυτά κατά περίπου 119 τόνους ημερησίως.
       
      Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.ellada&id=416317
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Με 2.190 ευρώ επιδοτεί η ΔΕΠΑ την απόκτηση περιορισμένου αριθμού αυτοκινήτων VW Up! By Fisikon ώστε να διαδοθεί η αεριοκίνηση στους ιδιώτες καταναλωτές. Ωστόσο η συγκεκριμένη επιδότηση προς τη VW αποτελεί την εκκίνηση ενός προγράμματος στο οποίο αναμένεται να συμμετέχουν και άλλες εταιρείες όπως η Fiat, η Audi, η Mercedes, η Seat, κ.ά. αλλά και όποιοι άλλοι κατασκευαστές έχουν εργοστασιακά μοντέλα που κινούνται και με φυσικό αέριο.
       
      Στελέχη της ΔΕΠΑ έχουν έρθει σε επικοινωνία με όλες τις εισαγωγικές εταιρείες που προτίθενται να εισάγουν στην Ελλάδα τα εργοστασιακά μοντέλα που καταναλώνουν και φυσικό αέριο ώστε να επιδοτηθούν και εκείνα.
       
      Άλλωστε μέχρι σήμερα η Fisikon έχει ήδη επιδοτήσει αρκετά ταξί που αφορούν τις κατασκευάστριες εταιρείες Mercedes-Benz και VW, η οποία ανήλθε με τη συμμετοχή των εισαγωγικών εταιρειών σε ποσοστό έως και το 40% της αξίας των οχημάτων. Το πολύ υψηλό ποσοστό επιδότησης πάντως δεν θα συνεχιστεί στα ταξί, αλλά αναμένεται να περιοριστεί σε περίπου 3.000 έως 5.000 ευρώ.
       
      Στο παιχνίδι πάντως των επιδοτήσεων αναμένεται να εισέλθουν και οι εταιρείες χρονομίσθωσης που διατηρούν μεγάλους στόλους επαγγελματικών αυτοκινήτων, ώστε να γίνει γνωστή η αεριοκίνηση στις εταιρείες που τα χρησιμοποιούν. Πάντως για το VW Up!by Fisikon η τιμή απόκτησής του συμπεριλαμβανομένων απόσυρσης και επιδότησης ξεκινά από τις 10.450 ευρώ.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26519&subid=2&pubid=113220890
      Περισσότερα...

      1

    • dimitris GM

      Το ΥΠΕΚΑ ανακοινώνει σήμερα στατιστικά στοιχεία των δηλώσεων υπαγωγής κατά το πρώτο εξάμηνο εφαρμογής του νόμου 4178/2013 για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, όπως προκύπτουν από το πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης των δηλώσεων, μετά την πάροδο της πρώτης προθεσμίας υπαγωγής και πληρωμής.
       
      Σχετικά με το θέμα ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ, Σταύρος Καλαφάτης, δήλωσε:
       
      «Με το νόμο για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και το περιβαλλοντικό ισοζύγιο έχουμε κάνει το καλύτερο δυνατό, για να λυθεί επιτέλους το σύνθετο αυτό περιβαλλοντικό και κοινωνικό πρόβλημα. Η Πολιτεία έχει πλέον τη βούληση και τα εργαλεία να σταματήσει την αυθαίρετη δόμηση και να εντοπίσει, προοδευτικά, τα αυθαίρετα κτίσματα. Η χώρα άλλαξε σελίδα και η Πολιτεία δεν θα επιδείξει πλέον καμία ανοχή σε τυχόν προσπάθεια δημιουργίας νέας γενιάς αυθαιρέτων. Θέλουμε και μπορούμε να τη σταματήσουμε. Ο νέος νόμος, είναι η τελευταία μεγάλη ευκαιρία για τους πολίτες να δηλώσουν το αυθαίρετό τους, ώστε να ωφεληθούν από πολλές δόσεις στην αποπληρωμή του προστίμου και από εκπτώσεις που φτάνουν μέχρι το 85%, ειδικά για ευπαθείς κοινωνικές ομάδες.
      Από τα στατιστικά στοιχεία του πρώτου εξαμήνου προκύπτει ότι οι πολίτες αντιλαμβάνονται τη χρησιμότητα του νέου νόμου για τα αυθαίρετα, καθώς έχουν ήδη ενταχθεί περισσότερα από 340.000 ακίνητα στις διατάξεις του. Δεν εφησυχάζουμε όμως καθώς, όπως έχω ξαναπεί, βασικός στόχος του πλαισίου που θεσμοθετήσαμε είναι η καταγραφή της αυθαίρετης δόμησης, ώστε η Πολιτεία να αποκτήσει επιτέλους πλήρη εικόνα του δομημένου χώρου σε όλη την επικράτεια και να μπορέσει να σχεδιάσει αποτελεσματικά τα επόμενα βήματα προόδου.
      Συνεχίζουμε την προσπάθεια ενημέρωσης του τεχνικού κόσμου για τις λεπτομέρειες και τα πλεονεκτήματα του νέου νόμου για τα αυθαίρετα. Όσο περισσότερο εξοικειώνονται οι μηχανικοί, οι υπηρεσίες και οι πολίτες, με τις διατάξεις του νόμου, τόσο περισσότερο θα κάνουν χρήση των ρυθμίσεων που φέραμε. Τόσο τα στελέχη του ΥΠΕΚΑ, όσο και εγώ προσωπικά, έχουμε ήδη επισκεφθεί πολλές περιοχές σε όλη την Ελλάδα, διοργανώνοντας ενημερωτικές ημερίδες. Θα υπάρξει συνέχεια. Βάζουμε «κόκκινη γραμμή» στην αυθαιρεσία, προχωρούμε τον αναγκαίο χωροταξικό σχεδιασμό, δίνουμε ουσιαστικό περιεχόμενο στο περιβαλλοντικό ισοζύγιο και προσφέρουμε τη δυνατότητα στους πολίτες να αξιοποιήσουν τα περιουσιακό τους δικαίωμα. Παρουσιάσαμε μία ρύθμιση χρήσιμη και ωφέλιμη για όλους».
       
       
      Συγκεκριμένα, από τα στατιστικά στοιχεία προκύπτουν τα εξής:
       
      Όσον αφορά τον αριθμό των δηλώσεων που έχουν ήδη καταχωρηθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα:
       
      Σύνολο δηλώσεων αυθαιρέτων Ν.4178: 341.937
      Νέες δηλώσεις ν.4178: 125.778
      Μεταφερόμενες δηλώσεις ν.4014 σε ν.4178: 216.159
      Υπόλοιπες (προς μεταφορά) δηλώσεις ν.4014: 153.663
       
      Σημειώνεται ότι από το ηλεκτρονικό σύστημα έχουν εκδοθεί συνολικά 428.521 δηλώσεις για τη μεταβίβαση ακινήτων.
       
      Όσον αφορά το ύψος των καταχωρημένων προστίμων στο ηλεκτρονικό σύστημα:
       
      Συνολικά καταχωρημένα πρόστιμα: 1.843.062.825 ευρώ
      Καταχωρημένα πρόστιμα ν.4014: 1.143.768.131 ευρώ
      Καταχωρημένα πρόστιμα ν.4178: 699.294.694 ευρώ
       
      Όσον αφορά τα δηλούμενα αυθαίρετα ανά κατηγορία του ν.4178:
       

       
      Υπενθυμίζεται ότι, το ΥΠΕΚΑ έχει εκδώσει από την έναρξη ισχύος του νόμου τις απαραίτητες υπουργικές αποφάσει για τη απρόσκοπτη εφαρμογή του και τις απαραίτητες εγκυκλίους εφαρμογής. Μέσω των ενημερωτικών ημερίδων του ΥΠΕΚΑ ενημερώνεται ο τεχνικός κόσμος της χώρας, καταγράφονται προβλήματα και ερωτήματα και δίνονται λύσεις σε ειδικότερα ζητήματα. Ενημερωτικές ημερίδες του ΥΠΕΚΑ έχουν ήδη πραγματοποιηθεί σε Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη, Κοζάνη, Ιωάννινα, Πειραιά, Καλαμάτα, Τρίπολη, Μαρκόπουλο Μεσογαίας, Κηφισιά, Αχαρνές, Λάρισα, Καμένα Βούρλα, Ελευσίνα, Κεφαλονιά, Χαλκίδα και Πάτρα.
       
      http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/17475
      Περισσότερα...

      20

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.