Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • ssouanis

      Σαν την καρδιά ενός μαρουλιού κατεδαφίστηκε το μισό κτήριο μετά από ελεγχόμενη έκρηξη στη πόλη Shenyang στην επαρχία βορειοανατολική Κίνα.
       
      Οι εργαζόμενοι της κατασκευαστικής εταιρίας έκοβαν τους τοίχους στήριξε στη μέση και στη συνέχεια τοποθέτησαν εκρηκτικά μόνο στην πρώτη πλευρά του κτηρίου.
       
      http://www.dailymotion.com/video/x1mxrox_a-large-tower-block-in-china-has-been-split-perfectly_news?start=1
       
      Πηγή: News 247
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Μεγάλες ανατροπές στην Κρήτη, και ειδικά στον τομέα του real estate και του τουρισμού σηματοδοτεί η προσπάθεια να «ξεμπλοκάρουν» δύο έργα στην περιοχή.
       
      Ο λόγος για το αεροδρόμιο στο Καστέλι που πρόσφατα έγιναν οι ανακοινώσεις και το δεύτερο αφορά την τουριστική επένδυση της Loyalward στη Σητεία. Σύμφωνα με πληροφορίες, πριν μερικά 24ωρα, το περιφερειακό συμβούλιο της Κρήτης με μεγάλη πλειοψηφία ενέκρινε την Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (Σ.Μ.Π.Ε.) που είχε καταθέσει η εταιρεία για το έργο Ιτανός Γαία στην έκταση που έχει μισθώσει από τη Μονή Τοπλού και η οποία είναι στον αέρα εδώ και πολλά χρόνια.
       
      Υπενθυμίζεται ότι το έργο στον Κάβο Σίδερο έχει μπει σε διαδικασία fast track, ενώ με την υπ' αριθμό 23/13-11-2013 απόφασή της Διϋπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων (ΦΕΚ 2931, Τεύχος Δεύτερο, 20 Νοεμβρίου 2013) εγκρίθηκε η δυνατότητα κατάρτισης Ειδικού Σχεδίου Χωρικής Ανάπτυξης Στρατηγικών Επενδύσεων (ΕΣΧΑΣΕ).
       
      Η έκταση των 26.000 στρεμμάτων βρίσκεται στην Ανατολική Κρήτη, γνωστή και ως Κάβο Σίδερο. «Ανήκε» στην Μονή Τοπλού η οποία το 1992 έκανε ένα διαγωνισμό και το 1998 υπέγραψε τη σύμβαση με τους Βρετανούς. Στο αρχικό της σχέδιο η επενδυση ήταν της τάξης του 1,2 δις ευρώ και προέβλεπε ξενοδοχεία, γκολφ και τουριστικά χωριά με 5.000 πολυτελής τουριστικές κατοικίες.
       
      Το έργο αφορά πλέον σε μία τουριστική ανάπτυξη πέντε πολυτελών ξενοδοχείων συνολικής δυναμικότητας 1.936 κλινών. Το έργο πλαισιώνεται από γήπεδο γκολφ 18 οπών φρυγανικού τύπου και spa διεθνούς επιπέδου. Το συνολικό ύψος της επένδυσης εκτιμάται σε € 267,7 εκατ.
       
      Η Βρετανική εταιρεία «Loyalward Ltd.» είναι 100% θυγατρική του εισηγμένου στο χρηματιστήριο του Λονδίνου Ομίλου Minoan Group Plc. που δραστηριοποιείται στον τουριστικό και τον ταξιδιωτικό κλάδο.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=30840
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Με μια διάταξη στο περιβόητο πολυνομοσχέδιο (εντός των ημερών δημοσιεύεται ως νόμος στο ΦΕΚ), νομιμοποιούνται συλλήβδην οι αυθαιρεσίες επί αιγιαλού και παραλίας, οι οποίες βρίσκονται εντός της ζώνης των αποκαλούμενων τουριστικών λιμένων καθ' όλη την Επικράτεια και τους οποίους σκοπεύει «να βγάλει στο σφυρί» η κυβέρνηση.
       
      Πρόκειται για κτίρια, προβλήτες και κάθε άλλη κατασκευή, που επί δεκαετίες κτίστηκαν αυθαίρετα από τοπικές λιμενικές αρχές, συλλόγους και ιδιώτες, οι οποίες αντί να κατεδαφιστούν, όπως θα συνέβαινε σε κάθε ευνομούμενο κράτος, νομιμοποιούνται για να δοθούν «προίκα» στους ιδιώτες που θα σπεύσουν να εκμεταλλευτούν τους τουριστικούς λιμένες, δίχως, φυσικά, να καταβληθεί οποιοδήποτε πρόστιμο αυθαίρετης κατασκευής.
       
      Με τον τρόπο αυτό, οι μελλοντικοί εκμεταλλευτές των τουριστικών λιμένων, δεν έχουν παρά να κάνουν προσθήκες ή επισκευές σε υπάρχοντα νόμιμα κτίρια και άλλες κατασκευές, κι όχι να κτίσουν εξ' υπαρχής, απαλλασσόμενοι από το κόστος, αλλά και το ενδεχόμενο οι αρμόδιες υπηρεσίες να μην τους έδιναν άδειες για όσα έργα θα σχεδίαζαν να κάνουν ή να μην επέτρεπαν την χωροθέτηση επί αιγιαλού και παραλίας για κάποια απ' αυτά.
       
      Τέτοιες ...διευκολύνσεις προς υποψήφιους επενδυτές, είναι μάλλον απίθανο ακόμη και οι πολυμήχανοι εκπρόσωποι της «τρόικα» να φαντάστηκαν. Πρόκειται για εμπνεύσεις εδώδιμων διαχειριστών της εξουσίας και, προφανέστατα, όχι προς όφελος του δημόσιου ταμείου και την αποπληρωμή, έστω, του χρέους.
       
      Το πλήρες κείμενο της διάταξης έχει ως εξής:
       
      22. α. Στο άρθρο 15Α του ν. 3986/2011 προστίθεται παράγραφος 5 ως εξής:
       
      «5. Κατά παρέκκλιση από το ν. 2971/2001 με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού μετά από γνώμη της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων είναι δυνατή η νομιμοποίηση υφιστάμενων εγκαταστάσεων και λιμενικών έργων εντός της χερσαίας (περιλαμβανομένου του αιγιαλού και της παραλίας) και θαλάσσιας ζώνης τουριστικών λιμένων που αξιοποιούνται από το ΤΑΙΠΕΔ. Σχετικώς υποβάλλεται αίτηση του παραχωρησιούχου ή του έλκοντος εξ αυτού δικαίωμα μέχρι τις 31.12.2015, συνοδευόμενη από
       
      α) τεχνική περιγραφή της εγκατάστασης ή του έργου,
       
      β) τοπογραφικό διάγραμμα με κλίμακα 1:500,
       
      γ) φωτογραφίες και χάρτη της ευρύτερης περιοχής με την ακριβή θέση της εγκατάστασης ή του έργου και
       
      δ) εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.
       
      Η προθεσμία υποβολής της αίτησης μπορεί να παρατείνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Τουρισμού.
       
      Για τη νομιμοποίηση υφισταμένων εγκαταστάσεων και έργων, καθώς και για την εκτέλεση νέων έργων ή τη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων εντός αιγιαλού και παραλίας που περιλαμβάνονται στη χερσαία ζώνη τουριστικού λιμένα εφόσον εκτελούνται στο πλαίσιο των εγκεκριμένων μελετών, δεν οφείλεται αποζημίωση χρήσης αυθαίρετης ή μη, προς το Ελληνικό Δημόσιο και δεν απαιτείται άδεια χρήσης.»
       
      β. Ως υφιστάμενες εγκαταστάσεις και έργα κατά την έννοια της προηγούμενης υποπερίπτωσης νοούνται τα υφιστάμενα κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=11332&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%91%CE%B9%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%AF%3A+%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BC%CE%B1+%CF%84%CE%B1+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%2C+%CE%91%CE%A0%CE%95+%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82+%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%82%2C+%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%89%CE%BD+-+%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B5%CF%82+%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD+%26+37+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20140409_m119905415_%CE%91%CE%B9%CE%B3%CE%B9%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%AF%3A+%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%B9%CE%BC%CE%B1+%CF%84%CE%B1+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1%2C+%CE%91%CE%A0%CE%95+%CF%87%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%82+%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BD%CE%B4%CF%85%CF%84%CE%AD%CF%82%2C+%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%83%CF%85%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B3%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%89%CE%BD+-+%CE%B5%CE%BD%CE%AD%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B5%CF%82+%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD+%26+37+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1#sthash.fHCImIJd.dpuf
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Σας ενημερώνουμε ότι υπάρχει διαθέσιμη εφαρμογή στην ηλεκτρονική σελίδα του ΤΣΜΕΔΕ (e-tsmede) με την οποία θα μπορείτε να εκτυπώνετε τα αποκόμματα για την θεώρηση των βιβλιαρίων ασθενείας.
       
      Υπενθυμίζουμε στους ασφαλισμένους μας ότι προαπαιτούμενο για την χρήση της εφαρμογής είναι η εγγραφή σας στην ιστοσελιδα του ΤΣΜΕΔΕ και η ταυτοποίηση των κωδικών σας.
       
      Σύστημα ελέγχου εγκυρότητας εγγυητικής επιστολής
       
      Από 07/04/2014 θα είναι διαθέσιμη η νέα Ηλεκτρονική Υπηρεσία του ΕΤΑΑ-ΤΣΜΕΔΕ ”Σύστημα ελέγχου εγκυρότητας εγγυητικής επιστολής - Βεβαίωση εγκυρότητας εγγυητικής επιστολής”.
       
      Πηγή: http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/18232
      Περισσότερα...

      84

    • dimitris GM

      Την άμεση κατάργηση της διάταξης της πράξης νομοθετικού περιεχομένου, με την οποία έχει αρθεί η υποχρεωτικότητα της εγγραφής των επιχειρήσεων στα Επιμελητήρια, ζητά η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος, αλλά και βουλευτές της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ, των Ανεξάρτητων Ελλήνων και της ΔΗΜΑΡ.
       
      Ο πρόεδρος του ΕΒΕΑ και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Κωνσταντίνος Μίχαλος τόνισε ότι "αποτελεί ηθική δέσμευση για τον υπουργό Ανάπτυξης να καταθέσει άμεσα σε νομοσχέδιο την προτεινόμενη τροπολογία", ενώ σε αντίθετη περίπτωση θα αποχωρήσουν οι εκπρόσωποι της επιμελητηριακής κοινότητας από τα ψηφοδέλτια των κομμάτων της συμπολίτευσης στις αυτοδιοικητικές και ευρωβουλευτικές εκλογές.
       
      Με ομόφωνη απόφαση, που λήφθηκε κατά τις εργασίες της Γενικής Συνέλευσης της ΚΕΕ,που πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή και το Σάββατο, 4 και 5 Απριλίου, στο Ηράκλειο της Κρήτης, εξουσιοδοτήθηκε η Διοίκηση της ΚΕΕ να προωθήσει στην κυβέρνηση τροπολογία που υπογράφεται από 185 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ, του ΣΥΡΙΖΑ, των Ανεξάρτητων Ελλήνων και της ΔΗΜΑΡ και με την οποία αποκαθίσταται η υποχρεωτικότητα της εγγραφής των επιχειρήσεων στα Επιμελητήρια.
       
      Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος κ. Κωνσταντίνος Μίχαλος μιλώντας από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης της ΚΕΕ αναφέρθηκε διεξοδικά στην αναγκαιότητα της ύπαρξης ισχυρών Επιμελητηρίων, ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο για την ελληνική οικονομία και την επιχειρηματικότητα. Όπως τόνισε ο κ. Μίχαλος "με την κατάργηση της υποχρεωτικότητας της εγγραφής, τα Επιμελητήρια θα στερηθούν το μοναδικό έσοδό τους, δεδομένου ότι δεν επιχορηγούνται ούτε με ένα ευρώ από τον κρατικό προϋπολογισμό ή από οποιαδήποτε άλλη πηγή, με αποτέλεσμα να οδηγηθούν σε παύση της λειτουργίας τους. Ωστόσο, οι υπηρεσίες που προσφέρουν στα μέλη τους σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καταργηθούν. Κατά συνέπεια κάποιος φορέας θα πρέπει να αναλάβει το συγκεκριμένο έργο. Αν αύριο τα Επιμελητήρια υποχρεώνονταν να διακόψουν τη λειτουργία τους εξαιτίας της έλλειψης εθελοντικών συμμετοχών, θα ξανάνοιγαν μεθαύριο ως κρατικοί φορείς. Στην περίπτωση αυτή, το ελληνικό Δημόσιο θα αναγκαστεί να αυξήσει τον Προϋπολογισμό του για την παροχή των υπηρεσιών αυτών. Και αυτό θα συμβεί τη στιγμή που η μεγάλη προσπάθεια στρέφεται ακριβώς προς την αντίθετη κατεύθυνση, σε αυτή της μείωσης των δημοσιονομικών δαπανών".
       
      Ο κ. Μίχαλος αναφέρθηκε εκτενώς στις υπηρεσίες που προσφέρουν τα Επιμελητήρια στις επιχειρήσεις-μέλη τους και ιδιαίτερα την αξία του ρόλου τους σε περιφερειακό επίπεδο, όπου τα Επιμελητήρια αποτελούν το μοναδικό σημείο προώθησης και δικτύωσης της τοπικής οικονομίας και κατά συνέπεια ο επιχειρούμενος αφανισμός τους θα οδηγήσει στη ματαίωση της τοπικής και περιφερειακής ανάπτυξης. Επιπρόσθετα, όπως ανέφερε ο κ. Μίχαλος, "η κατάργηση της υποχρεωτικότητας της εγγραφής, συνεπώς και της οικονομικής συνδρομής, έχει ήδη απασχολήσει την Ε.Ε. καθώς και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, όπου οι αντίστοιχες αποφάσεις στηρίζουν τη διατήρηση της υποχρεωτικότητας. Σύμφωνα με τις γνωμοδοτήσεις η υποχρεωτική συνδρομή δεν αποτελεί φόρο υπέρ τρίτων, ούτε εμπόδιο στην ελευθερία για την ίδρυση επιχειρήσεων στη χώρα και είναι συμβατή με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Επιπλέον, όπως αναφέρουν οι σχετικές αποφάσεις, η οικονομική συνδρομή συνιστά ανταποδοτική εισφορά για το ρόλο που διαδραματίζουν τα Επιμελητήρια στην οικονομική ζωή της χώρας, στις σχέσεις μεταξύ των οικονομικών παραγόντων και της κυβέρνησης, καθώς και για τις υπηρεσίες που προσφέρουν στα μέλη τους".
       
      Ο πρόεδρος της ΚΕΕ, τέλος, τόνισε ότι "αποτελεί ηθική δέσμευση για τον υπουργό Ανάπτυξης να καταθέσει άμεσα σε νομοσχέδιο την προτεινόμενη τροπολογία, καθώς αυτή φέρει τις υπογραφές βουλευτών όλων των κομμάτων και σε αριθμό μεγαλύτερο των τριών πέμπτων του ελληνικού κοινοβουλίου. Μια τέτοια κοινοβουλευτική πλειοψηφία", ανέφερε ο κ. Μίχαλος, "δεν μπορεί να αγνοηθεί από κανέναν υπουργό, αφού είναι ικανή ακόμη και να επιτύχει τροποποίηση του συντάγματος ή και εκλογή Προέδρου Δημοκρατίας, πόσο περισσότερο, δε, να άρει μια νομοθετική ρύθμιση και άδικη και αντιαναπτυξιακή, όπως αυτή που επί της ουσίας προδιαγράφει τον αφανισμό του επιμελητηριακού θεσμού".
       
      Στη Γενική Συνέλευση της ΚΕΕ απέστειλε χαιρετισμό ο υπουργός Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας κ. Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι "η κυβέρνηση και προσωπικά ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς επιθυμεί την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των Επιμελητηρίων στα ευρωπαϊκά πρότυπα, στα πρότυπα των ισχυρών εταίρων μας, όπως της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Αυστρίας. Ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Κωνσταντίνος Μίχαλος με έχει ενημερώσει διεξοδικά για τις αναγκαίες καθιερωμένες και εξαιρετικά χρήσιμες ανταποδοτικές υπηρεσίες που προσφέρουν στις επιχειρήσεις – μέλη τους τα Επιμελητήρια. Αυτές τις υπηρεσίες θέλουμε να αναβαθμίσουμε στηρίζοντας παράλληλα τα επιμελητήρια. Στο πλαίσιο αυτό, τις αμέσως επόμενες ημέρες μπορεί να ξεκινήσει ένας διάλογος για την αντιμετώπιση του προβλήματος της οικονομικής βιωσιμότητας των Επιμελητηρίων. Η ανταποδοτικότητα των υπηρεσιών των Επιμελητηρίων μπορεί να είναι μια βάση για αυτή τη συζήτηση, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση προγραμμάτων των Διαρθρωτικών Ταμείων. Το όλο δε εγχείρημα θα πρέπει να συνδεθεί στη συνέχεια με τον εκσυγχρονισμό αφενός του ΓΕΜΗ και αφετέρου του επιμελητηριακού θεσμού, βάσει των ίδιων των προτάσεων των Επιμελητηρίων".
       
      Η τοποθέτηση αυτή του κ. Χατζηδάκη, ωστόσο, προκάλεσε τις αντιδράσεις του σώματος της Γενικής Συνέλευσης της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων, η οποία με ομόφωνη απόφασή της απαίτησε την προώθηση της προαναφερόμενης τροπολογίας, ενώ σε περίπτωση μη αποδοχής της θέσης της ΚΕΕ, αποφασίστηκε η διενέργεια έκτακτης γενικής συνέλευσης στις 23 Απριλίου, προκειμένου να αποφασιστούν οι τρόποι αντίδρασης, μεταξύ των οποίων προτάθηκε η αποχώρηση των εκπροσώπων της επιμελητηριακής κοινότητας από τα ψηφοδέλτια των κομμάτων της συμπολίτευσης στις αυτοδιοικητικές και ευρωβουλευτικές εκλογές.
       
      Πηγή: http://www.news.gr/oikonomia/oikonomika-nea/article/140391/185-voyleftes-zhtoyn-ypohreotikh-eggrafh-sta.html
      Περισσότερα...

      10

    • Engineer

      Aνάσα ρευστότητας σε χιλιάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις αλλά και εξυγίανσης της αγοράς δίνει το νέο σύστημα καταβολής του ΦΠΑ μεταξύ ιδιωτών καθώς και ιδιωτών με το Δημόσιο. Με το νέο σύστημα, που θα ξεκινήσει το φθινόπωρο και θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή τον Ιανουάριο του 2015, η καταβολή του ΦΠΑ θα πραγματοποιείται όταν το τιμολόγιο πληρωθεί, ανεξάρτητα από την ημερομηνία έκδοσής του.
       
      Σήμερα ο εκδότης του τιμολογίου είναι υπόχρεος για την καταβολή του ΦΠΑ μέσα στην προθεσμία υποβολής της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ (κάθε μήνα ή τρίμηνο) ασχέτως αν αυτό πληρωθεί 6 μήνες αργότερα. Δηλαδή, μια επιχείρηση σήμερα υποχρεούται να πληρώσει στο Δημόσιο τον ΦΠΑ στις ανωτέρω ημερομηνίες ακόμα και αν δεν τον έχει εισπράξει. Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να επωφεληθούν είναι να εγγραφούν το φθινόπωρο στο νέο ηλεκτρονικό σύστημα που θα δημιουργηθεί. Ταυτόχρονα, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αντ. Σαμαράς, καταργούνται τα πρόστιμα και οι προσαυξήσεις ΦΠΑ που επιβλήθηκαν στο παρελθόν στις επιχειρήσεις για μη καταβολή ΦΠΑ τον οποίο τους οφείλουν επιχειρήσεις του Δημοσίου.
       
      Το νέο σύστημα μπορεί να λειτουργεί ευεργετικά για μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ωστόσο δεν φαίνεται να το βλέπουν θετικά ορισμένες επιχειρήσεις, κυρίως εκείνες που αργούν να πληρώσουν τους προμηθευτές τους.
       
      Σημειώνεται ότι το σύστημα αυτό, το οποίο εφαρμόζεται σε χώρες όπως Βρετανία, Ισπανία, Πορτογαλία και Μάλτα με τον ίδιο προαιρετικό τρόπο, έχει θεωρηθεί από την Ε.Ε. μέτρο στήριξης των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων και κίνηση που κάνει τη ζωή ευκολότερη για τις επιχειρήσεις. Το σύστημα προβλέπεται σε προαιρετική βάση για τα κράτη-μέλη με όριο τις 500.000 ευρώ, που υπό προϋποθέσεις μπορεί να αυξηθεί έως και στα 2.000.000 ευρώ.
       
      Ειδικότερα, το νέο σύστημα προβλέπει:
       
      1. Η πληρωμή του ΦΠΑ γίνεται μετά την είσπραξή του. Δηλαδή όταν μια επιχείρηση εκδίδει ένα τιμολόγιο, είναι υπόχρεη για την καταβολή του ΦΠΑ μόνο όταν το τιμολόγιο πληρωθεί, σε αντίθεση με τα ισχύοντα σήμερα, που ο εκδότης του τιμολογίου είναι υπόχρεος για την καταβολή μέσα σε 20 ημέρες, ασχέτως αν αυτό πληρωθεί 6 μήνες αργότερα.
       
      2. Το σύστημα θα επιτρέψει στους φορολογούμενους με κύκλο εργασιών (αρχικά) λιγότερο από 500.000 ευρώ να αναβάλουν την καταβολή ΦΠΑ μέχρι τη στιγμή που θα πληρώσει ο πελάτης τους. Εντός του 2015 το ποσό των 500.000 ευρώ θα ανέλθει στα 2 εκατ. ευρώ. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εγγραφή στο ηλεκτρονικό σύστημα.
       
      3. Το νέο καθεστώς θα λειτουργεί σε προαιρετική βάση, ωστόσο από τη στιγμή που μια επιχείρηση έχει αποφασίσει να το εφαρμόσει, θα υπάρχει μια ελάχιστη διάρκεια συμμετοχής ενός έτους. Θα εφαρμόζεται σε όλες τις συναλλαγές της, εκτός από εκείνες που νόμιμα εξαιρούνται από το καθεστώς του ΦΠΑ, όπως οι ενδοκοινοτικές εξαγορές ή οι εξαιρούμενες εξαγωγές. Η επιχείρηση θα είναι ελεύθερη να παραιτηθεί από την εφαρμογή του καθεστώτος, αλλά αυτό θα σημαίνει ότι δεν θα είναι σε θέση να εφαρμόσει το σύστημα και πάλι έως ότου παρέλθουν τρία χρόνια.
       
      4. Οι πελάτες των επιχειρήσεων που αποφασίζουν να ενταχθούν σε αυτό το καθεστώς θα αναβάλλουν επίσης την έκπτωση του ΦΠΑ έως τον χρόνο κατά τον οποίο πραγματοποιείται η πληρωμή των τιμολογίων των προμηθευτών τους.
       
      5. Για να διασφαλιστεί η εφαρμογή του, το νέο καθεστώς θα εξασφαλίζει ότι τόσο ο προμηθευτής όσο και ο πελάτης θα καταγράφουν επαρκώς τις πραγματικές ημερομηνίες πληρωμής, καθώς και τον τρόπο πληρωμής.
       
      Όπως προαναφέρθηκε, το νέο σύστημα δεν ευνοεί τους κακοπληρωτές. Μάλιστα, ενδεχομένως να σταματήσουν όποιες συναλλαγές έχουν με επιχειρήσεις που θα ενταχθούν στο νέο σύστημα. Για παράδειγμα, έστω μικρομεσαία εταιρεία που έχει ενταχθεί στο νέο σύστημα και συνεργάζεται με μια μεγάλη αλυσίδα. Η μεγάλη εταιρεία πληρώνει με καθυστέρηση έξι μηνών τα τιμολόγια. Ωστόσο έχει τη δυνατότητα να συμψηφίζει τον ΦΠΑ που υποτίθεται ότι πλήρωσε στη μικρομεσαία επιχείρηση με τον ΦΠΑ που εισέπραξε από την πώληση του προϊόντος. Φορολογικά η αλυσίδα είναι καθ’ όλα νόμιμη, ενώ η μικρομεσαία επιχείρηση χρωστάει στο Δημόσιο τον ΦΠΑ που δεν έχει εισπράξει καθώς και τα πρόστιμα που επιβάλλονται για κάθε μήνα καθυστέρησης.
       
      Πηγή: http://www.kathimerini.gr/761730/article/oikonomia/ellhnikh-oikonomia/apodosh-fpa-mono-efoson-exei-eisprax8ei
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Πρόκειται για του Δήμους Κρωπίας, Μαρκοπούλου- Μεσογαίας, Παιανίας-Γλυκών Νερών, Σπάτων -Αρτέμιδας, Ραφήνας -Πικερμίου.
       
      Πάνω από 90 εκατ. ευρώ διεκδικούν πέντε δήμοι των Μεσογείων από την πώληση του Ελληνικού ενεργοποιώντας τον όρο που προέβλεπε η σύμβαση του 1995 για τα Σπάτα, με βάση τον οποίο προβλεπόταν να παραχωρηθεί το 10% των εσόδων από το παλιό αεροδρόμιο ως αντισταθμιστικό όφελος από την λειτουργία του νέου αεροδρομίου.
       
      Η υπόθεση σέρνεται για χρόνια επανέρχεται όμως δριμύτερη με αφορμή υπόμνημα που κατέθεσαν την περασμένη Πέμπτη στο γραφείο του Πρωθυπουργού, στο γραφείο του υπουργού Οικονομικών κ. Γιάννη Στουρνάρα αλλά και στο ΤΑΙΠΕΔ οι δήμοι Κρωπίας, Μαρκοπούλου- Μεσογαίας, Παιανίας-Γλυκών Νερών, Σπάτων -Αρτέμιδας, Ραφήνας -Πικερμίου, με αφορμή την πρόσφατη αποδοχή από το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων της προσφοράς της Lamda Development.
       
      Όπως σημειώνουν, η παραχώρηση του Ελληνικού “ενεργοποιεί αυτομάτως το δικαίωμα των δήμων Μεσογείων για την απόδοση των προβλεπόμενων αντισταθμιστικών οφειλών που προκύπτουν από την ως άνω πώληση της εκτάσεως και την αξιοποίησή της”. Εάν υπολογιστεί ότι το προσφερόμενο τίμημα της Lamda θα φτάσει τα 915 εκατ. ευρώ σε βάθος δεκαετίας από τα οποία με την αδειοδότηση του έργου θα γίνει η μεταβίβαση στην εταιρεία της “Ελληνικό ΑΕ” και θα εκταμιευτούν τα πρώτα 300 εκατ. ευρώ, αυτό σημαίνει ότι μέσα στο επόμενο διάστημα οι δήμοι θα διεκδικήσουν πόρους ύψους 30 εκ. ευρώ και συνολικά άνω των 90 εκ. ευρώ!
       
      Στο υπόμνημα των ΟΤΑ που υπογράφει το νομικό γραφείο του κ. Απόστολου Παπακωσταντίνου,σημειώνεται ότι η παραπάνω πρόβλεψη βασίζεται στην ανάγκη υποδομών στους όμορους δήμους του αεροδρομίου των Σπάτων προκειμένου να εξασφαλιστούν τα αναγκαία κονδύλια και να αντιμετωπιστούν οι σημαντικές περιβαλλοντικές και κοινωνικές συνέπειες που προέκυψαν από την εγκατάσταση του νέου αεροδρομίου.
       
      Επειδή όμως μέχρι σήμερα το δημόσιο αρνείται να ικανοποιήσει τα αντισταθμιστικά των δήμων, οι ΟΤΑ έχουν ήδη ασκήσει αιτήσεις ακυρώσεως στο ΣτΕ στρεφόμενοι κατά της άρνησης του δημοσίου να καταβάλλει τα ποσά που έχουν εισπραχθεί στο παρελθόν από την πάσης φύσης αξιοποίηση των χώρων του Ελληνικού. Η υπόθεση μάλιστα αναμένεται να εκδικαστεί στις 4 Ιουνίου του 2014.
       
      Οι δήμοι υποστηρίζουν ότι τα έσοδα αυτά αποτελούν ένα “σημαντικό μοχλό” για την ανάπτυξη των Μεσογείων και την βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων καθώς τα ποσά που επιδιώκουν να εισπράξουν θα καταβληθούν για έργα υποδομής στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Αττικής. Το υπόμνημα, καταλήγει ότι οι δήμοι δεν αντιτίθονται στην αξιοποίηση της έκτασης, υπενθυμίζουν όμως το χρέος της πολιτείας, για το οποίο “προθερμαίνονται” για νέες νομικές ενέργειες αν δεν ικανοποιηθεί.
       
      Φυσικά το δημόσιο αποποιείται των ευθυνών του θεωρώντας ότι σήμερα υπάρχει νέο θεσμικό πλαίσιο που ακυρώνει το παλιό. Το υπουργείο Οικονομικών έχει υποστηρίξει ότι με το άρθρο 42 του ν. 3943/2011 ιδρύθηκε η Ανώνυμη Εταιρία Διαχείρισης και Αξιοποίησης Ακινήτων Ελληνικού Αεροδρομίου, με την οποία καταργήθηκαν οι παλαιότερες διατάξεις του νόμου 2338/1995 μαζί με τη διάταξη που προέβλεπε τη διάθεση ποσοστού 10% των εσόδων. 'Ομως οι δήμοι σφυρίζουν αδιάφορα και επιμένουν στην διεκδίκηση των πόρων.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/anaplasis/anaplaseis-athinas/item/24511-%CE%B1%CE%BE%CE%B9%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-90-%CE%B5%CE%BA%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CF%80%CF%8E%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%B6%CE%B7%CF%84%CE%BF%CF%8D%CE%BD-%CE%BF%CE%B9-%CE%B4%CE%AE%CE%BC%CE%BF%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B5%CF%83%CF%8C%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ο Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας της Ανώτατης Σχολής Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.) προτίθεται να συνάψει έως τρεις (3) συμβάσεις έργου για την υποστήριξη του Προγράμματος Κατάρτισης Ενεργειακών Επιθεωρητών (ΑΣΠΕΝΕΠ), σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 100/2010 και της ΚΥΑ 192 (ΦΕΚ 2406 Β/31.10.2011), και καλεί τους ενδιαφερόμενους να υποβάλλουν προτάσεις, ως εξής:
       
      Αντικείμενο έργου: αντικείμενο του υπό ανάθεση έργου αποτελεί η παροχή υποστηρικτικού έργου προς την Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. με σκοπό την τεχνική στήριξη της κατάρτισης των υποψηφίων μόνιμων Ενεργειακών Επιθεωρητών του προεδρικού διατάγματος ΠΔ 100 (Κτηρίων, Λεβήτων και Κλιματισμού).
      Διάρκεια συμβάσεων: από την ημερομηνία υπογραφής των συμβάσεων έως 31/12/2015, με δυνατότητα επέκτασης σε περίπτωση επέκτασης του προγράμματος ΑΣΠΕΝΕΠ.
      Ποσό συμβάσεων: έως του ποσού των 800 € για το σύνολο των συμβάσεων που θα υπογραφούν ανά κύκλο εκπαιδευομένων.
       
      Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να υποβάλουν ή να αποστείλουν με οποιοδήποτε τρόπο πρόταση, με δική τους αποκλειστικά ευθύνη για την εμπρόθεσμη κατάθεσή της, στο Πρωτόκολλο της Γραμματείας του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας (από Δευτέρα έως Παρασκευή και ώρες: 10:00 π.μ. έως 13:00 μ.μ.) ή στη διεύθυνση: Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Ειδικός Λογαριασμός Κονδυλίων Έρευνας, Σταθμός ΗΣΑΠ «Ειρήνη», Ηράκλειο Αττικής, Τ.Κ. 14121, έως και την 16/4/2014 και ώρα 13:00.
       
      Την Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος και πληροφορίες μπορούν να παίρνουν οι ενδιαφερόμενοι από τη Γραμματεία του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Έρευνας της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., καθώς και από την Ιστοσελίδα της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. - http://web.aspete.gr/aspete/
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=11317&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%98%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8E%CE%BD+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD%2C+%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%89%CF%83%CE%B7+%CF%83%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7%CF%82+%CF%83%CE%B5+%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%AE%CF%84%CE%B5%CF%82+%CE%B1%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%84%CF%89%CE%BD%2C+%CE%A6%CE%92%3A+%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC+%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1+%26+35+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20140407_m119887957_%CE%98%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CF%8E%CE%BD+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD%2C+%CE%BC%CE%B5%CE%AF%CF%89%CF%83%CE%B7+%CF%83%CF%8D%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7%CF%82+%CF%83%CE%B5+%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%AE%CF%84%CE%B5%CF%82+%CE%B1%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%AE%CF%84%CF%89%CE%BD%2C+%CE%A6%CE%92%3A+%CF%80%CE%B9%CF%83%CF%84%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC+%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%B5%CE%B9%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1+%26+35+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1#
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το έργο του πρώην Οργανισμού Σχολικών Κτιρίων εξακολουθεί να υφίσταται μέσω της εταιρείας “Κτιριακές Υποδομές ΑΕ”, η οποία αποτελεί τον κατασκευαστικό φορέα του δημοσίου, κυρίως για κτίρια σχολείων και νοσοκομείων, και είναι υπεύθυνη για τον εξοπλισμό τους. Σε ό,τι αφορά την σχολική στέγη, την πλήρη και αποκλειστική ευθύνη της συντήρησης των σχολείων έχουν οι δήμοι, οι οποίοι θα μπορούν να κατασκευάζουν και σχολικές μονάδες, ωστόσο, μόνο εάν διαθέτουν τα χρήματα ή μπορούν να εντάξουν το έργο στο ΕΣΠΑ.
       
      Σε ημερίδα που διοργάνωσε η περιφερειακή Διεύθυνση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης κεντρικής Μακεδονίας για τον τρόπο συνεργασίας των σχολικών μονάδων και των δήμων με τον νεοσυσταθέντα οργανισμό “Κτιριακές Υποδομές ΑΕ” (ΚΤ.Υ.), αρμόδιοι του οργανισμού ξεκαθάρισαν ότι η κατάργηση του ΟΣΚ δεν σημαίνει και παύση των αρμοδιοτήτων του, οι οποίες εξακολουθούν να υπάρχουν, χωρίς σημαντικές αλλαγές, στο νέο φορέα των ΚΤΥ.
       
      “Οι Κτιριακές Υποδομές ΑΕ είναι κατασκευαστικός φορέας του δημοσίου, δεν έχει την αποκλειστική ευθύνη της συντήρησης και αποπεράτωσης ημιτελών κτιρίων, ούτε της ένταξης στο ΕΣΠΑ” δήλωσε ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Στράτος Σιμόπουλος και πρόσθεσε ότι στην χρηματοδότηση κατασκευής σχολείων εμπλέκονται πολλοί συνεργαζόμενοι φορείς, όπως τα υπουργεία Παιδείας, Υποδομών, Εσωτερικών, που χρηματοδοτούν το καθένα διαφορετικούς τομείς.
       
      Ο αντιπρόεδρος της εταιρείας “Κτιριακές Υποδομές ΑΕ”, Ανδρέας Αθανασόπουλος, ανέφερε ότι σήμερα λειτουργούν έξι εργοτάξια στη Θεσσαλονίκη για την κατασκευή σχολικών κτιρίων, και σύντομα θα λειτουργήσουν άλλα περίπου 15 (έχουν ήδη δημοπρατηθεί οχτώ), συνολικού προϋπολογισμού 40 εκατομμυρίων ευρώ, με χρονοδιάγραμμα τα επόμενα δύο χρόνια. Επιπλέον, στη Θεσσαλονίκη θα τεθεί σε εφαρμογή ένα ακόμη πρόγραμμα για την αναβάθμιση σχολικών μονάδων, αρχής γενομένης από τέσσερα σχολεία.
       
      Παρομοίως για τα νοσοκομεία της πόλης, προβλέπεται μέχρι το τέλος Μαΐου να υπογραφεί η σύμβαση για την ανακατασκευή του ΑΧΕΠΑ (χρονοδιάγραμμα 30 μήνες) και για το νοσοκομείο Παπαγεωργίου να γίνει η αγορά του εξειδικευμένου τομογράφου ποζιτρονίων, κόστους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ.
       
      “Οι ΚΤΥ είναι ο διάδοχος σε όλο το αντικείμενο της σχολικής στέγης που είχε ο ΟΣΚ. Σαν ΟΣΚ υπήρχε η δυνατότητα απόκτησης γης, μελέτης, δημοπράτηση – επίβλεψη – κατασκευή και προμήθεια εξοπλισμού για τις σχολικές μονάδες. Το ίδιο ισχύει και τώρα. Για το κομμάτι του εξοπλισμού μοναδικός αρμόδιος ήταν ο ΟΣΚ και παραμένουν οι ΚΤΥ. Δεν υπάρχουν τρομερές αλλαγές, αλλά είναι σαφές ότι οι δήμοι έχουν εξολοκλήρου και αποκλειστικά στην αρμοδιότητά τους τη συντήρηση των σχολείων, μέσω των κονδυλίων που παίρνουν από το υπουργείο Εσωτερικών. Σε ό,τι αφορά την κατασκευή σχολικής στέγης, μπορεί να γίνει από τον δήμο, εφόσον έχει χρήματα ή μπορεί να εντάξει το έργο στο ΕΣΠΑ, ή μπορεί να γίνει από τις ΚΤΥ” δήλωσε η γενική διευθύντρια προγραμματισμού και υποστήριξης της εταιρείας Κτιριακές Υποδομές ΑΕ.
       
      Όπως ανέφερε, οι ΚΤΥ, θα έχουν ολοκληρώσει μέχρι το τέλος Απριλίου το τριετές πρόγραμμα με όλες τις μελέτες και τα έργα που θα δημοπρατηθούν και υπολογίζονται σε περίπου 50-70 σχολικά κτίρια πανελλαδικά, αριθμός που θα εξαρτηθεί και από τα προγράμματα ΕΣΠΑ. Στην κεντρική Μακεδονία, ως ανεπτυγμένη περιφέρεια, θα δοθούν λιγότερα χρήματα για σχολικές υποδομές. Στην επόμενη προγραμματική περίοδο για την κεντρική Μακεδονία προβλέπονται 25 εκατομμύρια τα οποία θα καλύψουν τις ανάγκες σε νέα έργα, σε επισκευές και αναβαθμίσεις και σε εξοπλισμό.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CE%B8%CE%B5%CF%83%CF%83%CE%B1%CE%BB%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%BA%CE%B7-%CE%BF%CE%B9-%CE%BA%CF%84%CE%B9%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CE%BC%CE%AD%CF%82/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Την πορεία του έργου και τις μελέτες που το συγκροτούν, για τη δημιουργία του πρώτου Ναυτιλιακού Μουσείου στα Καρδάμυλα της Χίου-το οποίο οδεύει στην τελική ευθεία-παρουσίασε σε σχετική ημερίδα στο Ιωνικό Κέντρο στην Πλάκα, η Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία "Καρδαμύλια Ναυτοσύνη".
      Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, που τίμησε με την παρουσία του πλήθος κόσμου της χιακής και ειδικότερα της καρδαμύλιας παροικίας, το κοινό ενημερώθηκε για τη διαδρομή και την ολοκλήρωση της πορείας του έργου δημιουργίας του Μουσείου, ενώ όπως ανέφερε ο αντιπεριφερειάρχης Χίου, κ. Γιανάρης, το έργο θα ενταχθεί στη χρηματοδότηση του νέου ΕΣΠΑ για την προγραμματική περίοδο 2014 - 2020 αμέσως μετά το άνοιγμα της σχετικής πρόσκλησης από την περιφέρεια.
       
      Η κατασκευή υπολογίζεται ότι θα κοστίσει 3,7 εκατομμύρια ευρώ
       
      Σημειώνεται ότι η μελέτη για τη δημιουργία του Μουσείου που χρηματοδοτήθηκε από τον δήμο Χίου και τον σύλλογο "Καρδαμύλια Ναυτοσύνη" στοίχισε περίπου 260.000 ευρώ, ενώ το έργο της κατασκευής του Μουσείου υπολογίζεται - βάσει των τευχών δημοπράτησης - ότι θα κοστίσει 3,7 εκατομμύρια ευρώ.
       
      Το Ναυτιλιακό Μουσείο θα στεγαστεί σε δύο εφαπτόμενα κτήρια, το ιστορικό δημοτικό σχολείο "Καρράδειο" και τον πρώην νηπιακό σταθμό. Η επανάχρηση των κτηρίων σε μουσειακό χώρο 900 τετραγωνικών μέτρων στοχεύει να τα εντάξει ξανά στη ζωή του οικισμού των Καρδαμύλων.
       
      Η έκθεση των μόνιμων συλλογών στο ισόγειο της "Καρράδειου" Σχολής διαμορφώνεται με τη δημιουργία ενός εσωτερικού κελύφους, εμπνευσμένου από τα υλικά και την ανατομία του πλοίου. Εξάλλου, οι μορφές των κατασκευών και τα υλικά έχουν έμμεση αναφορά στα σιδερένια πλοία, αυτά με τα οποία αναπτύχθηκε η καρδαμυλίτικη ναυτιλία. Επίσης, θα διαμορφωθούν αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και περιοδικών εκθέσεων, πωλητήριο και καφέ, αποθηκευτικοί χώροι, γραφεία, βιβλιοθήκη και χώροι υγιεινής. Η συνένωση των δύο κτηρίων και οι κατάλληλες εσωτερικές διαμορφώσεις θα δημιουργήσουν, εξάλλου, ένα σύγχρονο μουσειακό χώρο, προσβάσιμο στα ΑμεΑ.
       
      Το Μουσείο θα έχει, επίσης, διαδραστικό ρόλο, καθώς μέσα στον εκθεσιακό χώρο θα δημιουργηθεί μια ειδική διαδρομή για παιδιά και εφήβους με θέμα "Γίνε καπετάνιος". Επιλεγμένα σημεία ενδιαφέροντος προσφέρουν ένα "νήμα", όπου γονείς και παιδιά μπορούν να ακολουθήσουν μαζί, για να δουν το Μουσείο μέσα από διαδικασία ανακάλυψης και παιχνιδιού.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/story/791358/oloklironetai-i-kataskeui-tou-mouseiou-sta-kardamula-tis-xiou
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ενέκρινε το Συμβούλιο της Επικρατείας την κατασκευή και λειτουργία φωτοβολταϊκού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας σε έκταση 1.600 στρεμμάτων στη Μεγαλόπολη Αρκαδίας. Ειδικότερα, το Ε' Τμήμα του ΣτΕ με την υπ΄ αριθμ. 1226/2014 απόφασή του απέρριψε προσφυγή της Κυνηγετικής Ομοσπονδίας και κατοίκων της περιοχής εναντίον του έργου ως αβάσιμη.
       
      Οι προσφεύγοντες ζητούσαν να ακυρωθεί απόφαση του γενικού γραμματέα Περιφέρειας Πελοποννήσου με την οποία εγκρίνονταν οι περιβαλλοντικοί όροι και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΜΠΕ) για την εγκατάσταση και λειτουργία φωτοβολταϊκού σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, στη θέση Μεγάλες Λάκκες του Δήμου Μεγαλόπολης.
       
      Ο φωτοβολταϊκός σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας θα λειτουργήσει σε απόσταση 700 μέτρων από τη Μεγαλόπολη (εκτός του γενικού πολεοδομικού σχεδίου Μεγαλόπολης) και κοντά στο ορυχείο λιγνίτη της περιοχής και θα έχει 225.264 φωτοβολταϊκά πλαίσια, βάσεις στήριξης, ένα οικίσκο 100 τ.μ., εσωτερικούς δρόμους, κ.λπ.
       
      Όπως αναφέρεται στη σχετική ΜΠΕ, στην εν λόγω έκταση προβλέπεται η φύτευση 750 στρεμμάτων περιμετρικά του φωτοβολταϊκού πάρκου, η δενδροφύτευση 1.350 στρεμμάτων κοντά στο λιγνιτωρυχείο και η κατασκευή δύο λιμνών και περιμετρικά τους, σε έκταση 25 στρεμμάτων, η δημιουργία χώρου πρασίνου προκειμένου να δημιουργηθεί στο μέλλον υδροβιότοπος.
       
      Με την απόφαση του το ΣτΕ απορρίπτει ως αβάσιμους όλους τους ισχυρισμούς των προσφευγόντων. Ειδικότερα, οι ανώτατοι δικαστές δέχθηκαν ότι η περιοχή δεν είναι δασική έκταση, ούτε έχει ενταχθεί σε προστατευόμενη ζώνη (Natura 2000), ενώ η μονάδα είναι σύμφωνη στο γενικό πολεοδομικό σχέδιο της Μεγαλόπολης. Επίσης, γίνεται αποδεκτό ότι έχουν ληφθεί όλα τα αναγκαία μέτρα για να μην υπάρχει έντονη αντανάκλαση του ήλιου στα πάνελ των φωτοβολταϊκών συστημάτων, έτσι ώστε να μην δημιουργούνται επιπτώσεις στη διαβίωση και αναπαραγωγή των θηραμάτων.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=80684
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Συνεχίστηκαν το Σαββατοκύριακο οι ψηφοφορίες για την ανάδειξη των μελών του προεδρείου της Αντιπροσωπείας του ΤΕΕ.
       
      Θυμίζουμε ότι πρόεδρος της Αντιπροσωπείας είχε εκλεγεί από την πρώτη ειδική συνεδρίαση ο Γιάννης Κυριακόπουλος, Πολιτικός Μηχανικός, της παράταξης Ελεύθεροι Επαγγελματίες Μηχανικοί. Α’ Αντιπρόεδρος εξελέγη, κατά τη δεύτερη ψηφοφορία, ο Αντώνης Πρωτονοτάριος, Πολιτικός Μηχανικός, ο οποίος είχε κατέβει ως ανεξάρτητος υποψήφιος για μέλος της Αντιπροσωπείας κατά τις εκλογές του Νοεμβρίου, ενώ Β’ Αντιπρόεδρος ο Χρίστος Βλαχοκώστας, Μηχανολόγος Μηχανικός, μέλος της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών- Ανανέωση Πρωτοπορία. Μοναδικός υποψήφιος για τη θέση του Γ.Γ. της Αντιπροσωπείας ήταν ο Δημήτρης Φιλιππής, Μηχανολόγος Ηλεκτρολόγος, της Ριζοσπαστικής Πρωτοβουλίας Μηχανικών, ο οποίος δεν εξελέγη κατά την 1η ψηφοφορία, αφού δεν συγκέντρωσε την απόλυτη πλειοψηφία (50+1%) των μελών της Αντιπροσωπείας.
       
      Η επαναληπτική ψηφοφορία για τον Γενικό Γραμματέα, καθώς και οι ψηφοφορίες για τον αναπληρωτή Γ.Γ. της Αντιπροσωπείας, τα μέλη της Δ.Ε. του ΤΕΕ και του προεδρείου της θα συνεχιστούν σε ημερομηνία η οποία θα προσδιοριστεί τις επόμενες ημέρες.
       
      Πηγή: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/INFO_TEE/INFO_2014/04_14/NEWSLETTER20140407.pdf
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Μια νέα επιβάρυνση αναμένεται να έχουν σύντομα οι ιδιοκτήτες ακινήτων για τις ανάγκες συμπλήρωσης και ανανέωσης της ηλεκτρονικής ταυτότητας των κτιρίων.
       
      Όπως αναφέρει το «Εθνος», το Προεδρικό Διάταγμα του υπουργείου Περιβάλλοντος έχει ήδη σταλεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας και εκτιμάται ότι μέσα στο 2014 θα ξεκινήσει η εφαρμογή του θεσμού ο οποίος προβλέπει την υποχρεωτική καταγραφή όλων των κτιρίων της χώρας, εντός μίας 10ετίας.
       
      Οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να πληρώνουν οι ίδιοι για τη σύνταξη της ηλεκτρονικής ταυτότητας με την αμοιβή του μηχανικού να είναι από 150 έως 200 ευρώ για κάθε διαμέρισμα.
       
      Η ηλεκτρονική ταυτότητα προβλέπει την υποχρεωτική καταγραφή των κτιρίων μέσα σε μία δεκαετία ενώ όσα κτίρια δεν δηλωθούν θα χαρακτηρίζονται αυθαίρετα και θα υπάρχουν κυρώσεις.
       
      Επίσης σε περίπτωση λανθασμένων στοιχείων οι μηχανικοί θα κινδυνεύουν με πρόστιμα από 2.000 έως 20.000 ευρώ και αναστολή άδειας άσκησης επαγγέλματος για 2-24 μήνες.
       
      Σύμφωνα με την εφημερίδα στις πολιτικατοικίες μπορεί να γίνει καταγραφή στο σύνολο του κτιρίου είτε για κάθε διαμέρισμα ξεχωριστά. Οι ένοικοι μπορούν να συμφωνήσουν και να φτιάξουν την ταυτότητα του κτιρίου, αν όμως δεν συμφωνέι η πλειοψηφία μπορεί κάποιος ιδιοκτήτης στην έκδοση ταυτότητας μόνο για το διαμέρισμά του.
       
      Πηγή: http://www.newmoney.gr/article/46501/erhetai-neo-haratsi-150-eos-200-eyro-gia-kathe-diamerisma
      Περισσότερα...

      180

    • Engineer

      Το πρόγραμμα «ΕΠΑνΕΚ-κίνηση» θα είναι το μεγαλύτερο στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ, καθώς σε αυτό θα κατευθυνθεί το 25% των συνολικών κονδυλίων, ύψους περίπου 4 δισ. ευρώ για το 2014-2020.
       
      Τα κεφάλαια αυτά θα στοχεύσουν σε 9 τομείς της οικονομίας και συγκεκριμένα σε: τουρισμό, αγροδιατροφικό τομέα, logistics, περιβαλλοντική βιομηχανία, υγεία, παραγωγή εξοικονόμηση ενέργειας, τεχνολογίες πληροφορίες / τεχνολογιών, υλικά - κατασκευές και δημιουργικές βιομηχανίες.
       
      Όπως επισήμανε ο Υπουργός Ανάπτυξης, Κωστής Χατζηδάκης, κατά τη διάρκεια ημερίδας διαβούλευσης για το νέο Επιχειρησιακό πρόραμμα 2014-2020 «δεν θέλουμε να μοιράσουμε κονδύλια δεξιά και αριστερά. Στόχος είναι η στήριξη της επιχειρηματικότητας, όχι μόνο δια των επιδοτήσεων αλλά με δράσεις στοχευμένες». Επισήμανε ότι το νέο ΕΣΠΑ 2014- 2020 θα δίνει έμφαση στην επιχειρηματικότητα, στην καινοτομία και στην εξωστρέφεια.
       
      Ο υπουργός είπε ακόμη, ότι μέχρι τις 28 Απριλίου η Ελλάδα θα στείλει τα σχέδια για τα εθνικά και περιφερειακά προγράμματα στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ενώ για το πρόγραμμα «ΕΠΑνΕΚ-κίνηση» θα συσταθούν τομεακά συμβούλια τα οποία θα παρακολουθούν την εξέλιξη του προγράμματος.
       
      Κοινοτική συνδρομή
       
      Συγκεκριμένα ο προϋπολογισμός είναι 3,73 δισ. ευρώ, σε σύνολο 20,8 δισ. ευρώ (χωρίς να υπολογίζεται η «ρήτρα αναθεώρησης» που μπορεί να προσθέσει άλλα 2 δισ. ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι η κοινοτική συνδρομή κατά την περίοδο 2011-2020 με τα σημερινά δεδομένα διαμορφώνεται στα 20,8 δισ. ευρώ και κατανέμεται ως εξής:
       
      - «ΕΠΑνΕΚ-κίνηση» (Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα, Καινοτομία) 3,73 δισ. ευρώ.
      - Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 3,57 δισ. ευρώ.
      - Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση: 2,15 δισ. ευρώ.
      - Μεταρρύθμιση Δημόσιου Τομέα: 0,38 δισ. ευρώ.
      - Τα 13 ΠΕΠ + Τεχνική Βοήθεια, Εδαφική Συνεργασία: 10,97 δισ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=30807
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Εκατομμύρια τόνοι σκουπιδιών καταλήγουν κάθε χρόνο στη θάλασσα. Το πρόβλημα φέρνουν για άλλη μια φορά στην επιφάνεια οι άκαρπες έρευνες για τον εντοπισμό του αεροσκάφους της Malaysian Airlines.
       
      Οι έρευνες για τον εντοπισμό του μοιραίου αεροσκάφους της Malaysian Airlines συνεχίζονται από την ημέρα της συντριβής του στις 8 Μαρτίου. Κατά τις άκαρπες μέχρι στιγμής προσπάθειες εντοπισμού στον Ινδικό Ωκεανό το μόνο που κατάφεραν να ανασύρουν οι ομάδες έρευνας ήταν σκουπίδια, τα οποία ουδεμία σχέση είχαν με τα συντρίμμια του χαμένου αεροσκάφους.
       
      Τα άχρηστα αντικείμενα που εντοπίστηκαν στη θάλασσα δεν αναστέλλουν όμως μόνο τις πυρετώδεις έρευνες των συνεργείων, αλλά αποτελούν σοβαρότατο κίνδυνο για τη θαλάσσια πανίδα. Όπως εξηγεί ο Στέφαν Λούτερ, ειδικός για τη θαλάσσια προστασία της περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF, «πολλές θαλάσσιες χελώνες τρώνε μέδουσες. Όταν βλέπουν μπλε πλαστικές σακούλες να επιπλέουν στη θάλασσα, τις καταπίνουν νομίζοντας ότι είναι τροφή και πνίγονται».
       
      Σισύφειο έργο ο εντοπισμός του αεροσκάφους
       
      Οι δορυφόροι στην υπηρεσία των ερευνών εντοπισμού του μοιραίου Boeing 777
      Σύμφωνα με εκτιμήσεις του WWF, περίπου οκτώ εκατομμύρια άχρηστα αντικείμενα κάθε είδους καταλήγουν καθημερινά στη θάλασσα. Για την αποσύνθεσή τους στο νερό χρειάζονται δεκαετίες, ίσως και αιώνες. «Ανακάλυψα ακόμη και ένα ψυγείο στη θάλασσα» λέει η Μπρίτα Ντενίζ Χάρντεστι, οικολόγος της αυστραλιανής υπηρεσίας ερευνών CSIRO. Στο μεταξύ, δεν υπάρχει καμία θάλασσα αμόλυντη από πλαστικό, τονίζει ο Τίλο Μάακ, ακτιβιστής της Greenpeace. Μέσα ενημέρωσης έχουν καταγράψει μάλιστα ακόμη και εγκαταλειμμένα πλοία ή ακόμη και σπίτια που παρασύρθηκαν, για παράδειγμα, από το καταστροφικό τσουνάμι στην Ιαπωνία.
       

       
      Σε ό,τι αφορά τα συντρίμμια του χαμένου αεροσκάφους της Malaysia Airlines, ο εντοπισμός τους -τρεις και πλέον εβδομάδες μετά τη συντριβή του στον ωκεανό- αποτελεί σισύφειο έργο σύμφωνα με τον ωκεανογράφο του αυστραλιανού Πανεπιστημίου Flinders, Γιόχεν Κέμφ. Όπως επισημαίνει ο ίδιος, «ακόμη κι αν ξέραμε το ακριβές σημείο της συντριβής, η ακτίνα των ερευνών θα ήταν τεράστια», εξαιτίας των ανυπολόγιστων στροβίλων και των ρευμάτων που δημιουργούνται στον ωκεανό.
       
      Πηγή: http://www.dw.de/%CE%BF%CE%B9-%CE%B8%CE%AC%CE%BB%CE%B1%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%82-%CF%80%CE%BD%CE%AF%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%83%CF%84%CE%B1-%CF%83%CE%BA%CE%BF%CF%85%CF%80%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1/a-17544486
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επικυρώνεται η συμφωνία για τη χωροθέτηση και οριοθέτηση της νέας διασυνοριακής γέφυρας στον Έβρο ανάμεσα στους Κήπους και τα Ύψαλα (Αδριανούπολη, Ιούνιος 2013), σύμφωνα με διμερές πρωτόκολλο που υπέγραψαν, την Παρασκευή, στη Θεσσαλονίκη ο γενικός γραμματέας Δημόσιων Έργων του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και επικεφαλής της Μεικτής Επιτροπής Σχεδιασμού και Παρακολούθησης Έργου (ΜΕΣΠΕ) Στράτος Σιμόπουλος και ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών της Τουρκίας Χαμπίμ Σολούκ (Habib Soluk).
       
      Όπως είπε ο κ. Σιμόπουλος, με την υπογραφή τού πρωτοκόλλου, «μπορούμε πλέον να προχωρήσουμε στη μελετητική ωρίμανση του έργου», σύμφωνα με το μνημόνιο συνεργασίας της Εγνατία Οδός ΑΕ και της Τουρκικής Αρχής Αυτοκινητοδρόμων, που επίσης υπεγράφη στην Αδριανούπολη. Ο ίδιος πρόσθεσε: «Πρόκειται για ένα έργο, με άμεσα οικονομικά οφέλη για τα Βαλκάνια που όπως όλοι γνωρίζουμε ξεκίνησε με τη συμφωνία των Υπουργών Εξωτερικών των δύο χωρών μας το 2006, εξυπηρετεί λειτουργικά τη διασύνδεση Ελλάδας-Τουρκίας με τον Πανευρωπαϊκό διάδρομο IV, όπως και την λειτουργική σύνδεση της Τουρκίας με την Εγνατία Οδό, τον Πανευρωπαϊκό Διάδρομο Χ και τις βαλκανικές χώρες».
       
      Η ωρίμανση των μελετών θα γίνει από την Εγνατία Οδό ΑΕ, σε συνεργασία με την Τουρκική Αρχή Αυτοκινητοδρόμων, η δε Μικτή Ομάδα Εργασίας (ΜΟΕ) που έχει καθορισθεί από τη ΜΕΣΠΕ θα κάνει το συντονισμό και τη διαχείριση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης του έργου.
       
      Από την πλευρά του, ο Τούρκος αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών υπογράμμισε ότι η νέα γέφυρα θα συνδέσει την Τουρκία με τη Θεσσαλονίκη και την Ευρώπη και θα δώσει ώθηση στην περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών οικονομικών και πολιτιστικών σχέσεων και του πλαισίου φιλίας και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.
       
      Το συνολικό μήκος της χάραξης της νέας γέφυρας, με τις απαιτούμενες προσβάσεις, ανέρχεται σε 1400 μέτρα. Η γέφυρα θα έχει διατομή κλάδου αυτοκινητόδρομου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, λωρίδα έκτακτης ανάγκης και πλευρικές διαμορφώσεις πεζοδρομίων για τον κάθε κλάδο. Το συνολικό μήκος της θα είναι 810 μέτρα, από τα οποία τα 344 βρίσκονται εντός της ελληνικής επικράτειας.
       
      «Πιστεύουμε ότι τέτοιες δράσεις στον τομέα των υποδομών, πέρα από την προφανή συνεισφορά τους στη μεταφορά προσώπων και εμπορευμάτων, βοηθούν σημαντικά στην ανάπτυξη των σχέσεων καλής γειτονίας μεταξύ των δύο χωρών» δήλωσε, μετά την υπογραφή του πρωτοκόλλου, ο κ. Σιμόπουλος. Ο κ. Σολούκ σημείωσε ότι, με την υπογραφή του πρωτοκόλλου, ανοίγει ο «δρόμος» για την περαιτέρω ενίσχυση των διμερών σχέσεων, ενώ εξέφρασε την επιθυμία και για «μια ακτοπλοϊκή σύνδεση RO RO ανάμεσα σε Θεσσαλονίκη, Τσεσμέ και Σμύρνη».
       
      Πηγή: https://gr.news.yahoo.com/%CF%80%CF%81%CF%89%CF%84%CF%8C%CE%BA%CE%BF%CE%BB%CE%BB%CE%BF-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%BA%CE%AF%CE%B1%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BD%CE%AD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%BF%CF%81%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B3%CE%AD%CF%86%CF%85%CF%81%CE%B1-101013629.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Τρεις ημέρες μετά το σεισμό των 8,2 βαθμών που ταρακούνησε τη Χιλή την 1η Απριλίου, αμερικανική υπηρεσία παρουσιάζει προσομοίωση που δείχνει την εξάπλωση του τσουνάμι σε ολόκληρο τον Ειρηνικό Ωκεανό.
       
      Το τσουνάμι είχε μικρό ύψος και δεν προκάλεσε θανάτους ή ζημιές. Δεν είχε συμβεί όμως το ίδιο με το σεισμό των 9,5 βαθμών, την ισχυρότερη δόνηση που έχει καταγραφεί ποτέ, σχεδόν στο ίδιο σημείο της Χιλής το 1960.
       
      Τα κύματα που σήκωσε ο Εγκέλαδος σκότωσαν τότε 61 άτομα στη Χαβάη και 138 στην Ιαπωνία. Ο συνολικός απολογισμός από το σεισμό και το τσουνάμι εκτιμάται στους 1.655 θανάτους.
       
      Η Χιλή είναι άκρως σεισμογόνος περιοχή καθώς βρίσκεται πάνω σε μια ζώνη υποβύθισης -την περιοχή στην οποία μια ηπειρωτική πλάκα βυθίζεται κάτω από μια δεύτερη πλάκα και υποχωρεί μέσα στον γήινο μανδύα.
       
      Η ζώνη υποβύθισης στις ακτές της Νοτίου Αμερικής στον Ειρηνικό είναι μέρος του λεγόμενου Δακτύλιου της Φωτιάς, μια σειρά μεγάλων ηφαιστείων που περιβάλλει τον Ειρηνικό και αντιστοιχεί στα όρια τεκτονικών πλακών.
       
      Σύμφωνα με την αμερικανική Εθνική Υπηρεσία Ωκεανών και Ατμόσφαιρας (NOAA), την υπηρεσία που δημιούργησε το παραπάνω animation, ο δεύτερος ισχυρότερος σεισμός που έχει καταγραφεί ποτέ χτύπησε την Αλάσκα το 1964 και σήκωσε τσουνάμι που έπνιξε 11 ανθρώπους στην Καλιφόρνια, περίπου 3.000 χιλιόμετρα μακριά, και ακόμα 117 ανθρώπους σε άλλες περιοχές. Σε ορισμένα σημεία τα κύματα είχαν ύψος έως 67 μέτρα.
       

       
      Πηγή: http://news.in.gr/science-technology/article/?aid=1231309070
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στις 23.08 σεισμική δόνηση μεγέθους 5,4 βαθμών της κλίμακας ρίχτερ πραγματοποιήθηκε ανοιχτά της Ύδρας.
       
      Σύμφωνα με το ευρωμεσογειακό σεισμολογικό κέντρο, η δόνηση είχε εστιακό βάθος 10 χιλιόμετρα.
       
      Το επίκεντρό της εντοπίστηκε 29 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Ύδρας και 89 χιλιόμετρα νότια της Αθήνας.
       
      Η δόνηση έγινε ιδιαίτερα αισθητή σε μεγάλο κομμάτι της κεντρικής Ελλάδας.
       
      Πηγή: http://www.newsplus.gr/ellada/koinwnia/Seismos_5,4_rixter_anoixta_tis_Ydras_-_Idiaitera_aisthitos_stin_Athina/?n=190031
       
      Παρακολουθείστε ζωντανά την εξέλιξη από εδώ: http://www.michanikos.gr/live-earthquakes.html
      Περισσότερα...

      14

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.