Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Τον Απρίλιο και Μάϊο 2014 υπεγράφησαν οι συμβάσεις με τους ιδιωτικούς φορείς σύμπραξης για τα δύο έργα ΣΔΙΤ, που αφορούν στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση 14 και 10 σχολικών μονάδων αντίστοιχα στην Περιφέρεια Αττικής με ΣΔΙΤ.
      Τα έργα αυτά θα καλύψουν τις ανάγκες υλοποίησης νέων εκπαιδευτικών υποδομών, αλλά και την εξάλειψη της διπλοβάρδιας, της συστέγασης σχολικών μονάδων και της χρήσης μισθωμένων κτιρίων για σχολικές μονάδες στην περιφέρεια της Αττικής. Στα σχολεία αυτά πρόκειται να στεγασθούν 5.510 μαθητές.
       
      «Η προσπάθεια για την επίλυση του χρηματοδοτικού ζητήματος των δύο έργων ΣΔΙΤ στέφθηκε με επιτυχία, με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων και του προγράμματος Jessica. Μετά από δύο χρόνια θα λειτουργούν 24 νέες υπερσύγχρονες σχολικές μονάδες σε 10 Δήμους στην Αττική» δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ Ηρακλής Δρούλιας, για να συμπληρώσει: «Είμαστε βέβαιοι ότι οι ανάδοχοι ΑΤΕΣΕ ΔΟΜΙΚΗ ΚΡΗΤΗΣ και J&P AVAX αντίστοιχα θα ανταποκριθούν στις προκλήσεις της κατασκευής και στη συνέχεια της απρόσκοπτης συντήρησης των σχολικών μονάδων, όπως επιτάσσουν οι συμβάσεις των έργων».
       
      Πρόκειται για τα πρώτα έργα ΣΔΙΤ στην Ευρωπαϊκή Ένωση τα οποία χρηματοδοτούνται από κοινού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων [ΕΤΕπ] και το χρηματοδοτικό εργαλείο Jessica [Joint European Support for Sustainable Investment in City Areas - Κοινή Ευρωπαϊκή υποστήριξη για βιώσιμες επενδύσεις σε αστικές περιοχές]. Η χρηματοδότηση των έργων καλύπτεται από ίδια και δανειακά κεφάλαια των αναδόχων, όπου οι τραπεζικοί χρηματοδότες είναι η ΕΤΕπ, η Εθνική Τράπεζα [ως Ταμείο Αστικής Ανάπτυξης για το Jessica] και η Alpha Bank.
       
      Η κατασκευή των έργων θα υλοποιηθεί εντός 2 ετών από την υπογραφή της σύμβασης, χρηματοδοτείται με ίδια και δανειακά κεφάλαια του ιδιώτη αναδόχου και το δημόσιο δεν εκταμιεύει κεφάλαια κατά τη διάρκεια της περιόδου κατασκευής. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της περιόδου κατασκευής αρχίζει το 25ετές διάστημα της λειτουργίας.
       
      Η αποπληρωμή του έργου γίνεται με μηνιαίες πληρωμές διαθεσιμότητας κατά τη διάρκεια της περιόδου λειτουργίας του έργου, σύμφωνα με έναν αυστηρό και λεπτομερή μηχανισμό ελέγχου της ποιότητας και λειτουργίας των υποδομών και βάσει προκαθορισμένων κριτηρίων απόδοσης. Ο ιδιώτης ανάδοχος θα ελέγχεται για την ποιότητα του έργου και την παροχή των υπηρεσιών συνεχώς επί 25 έτη, εξασφαλίζοντας ποιοτικές εκπαιδευτικές υποδομές προς τους πολίτες και το δημόσιο για όλη τη διάρκεια ζωής του έργου. Οι προδιαγραφές αποτελέσματος της ΟΣΚ ΑΕ για τα σχολικά κτίρια αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα της σύμβασης.
       
      ΕΡΓΟ ΣΔΙΤ 1Α
      Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση 14 σχολικών μονάδων στην Αττική
      Σχολικές μονάδες
      Δήμος Σχολική μονάδα
      1. Αθήνα 31ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών [Θυμαράκια Κ. Πατήσια]
      2. Αθήνα 9ο Γυμνάσιο Αθηνών [Πλ. Κουμουνδούρου]
      3. Ίλιον Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Ιλίου
      4. Κερατσίνι 1 ο Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Λύκειο Κερατσινίου [Λουτρά Παλατζιάν]
      5. Κερατσίνι Τ.Ε.Ε. Κερατσινίου
      6. Κρωπία [Κίτσι] 3ο Γυμνάσιο 2ο Λύκειο Κρωπίας [Κίτσι]
      7. Κρωπία [Κίτσι] Δημοτικό Σχολείο Κρωπίας [Κίτσι]
      8. Κρωπία [Κίτσι] Νηπιαγωγείο Κρωπίας [Κίτσι]
      9. Γέρακας 6ο Δημοτικό Σχολείο Γέρακα
      10. Γέρακας 6ο Νηπιαγωγείο Γέρακα
      11. Περιστέρι ΤΕΕ Περιστερίου
      12. Πεντέλη Δημοτικό Σχολείο Νηπιαγωγείο Γυμναστήριο Πεντέλης
       
      ΕΡΓΟ ΣΔΙΤ 1Β
      Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση 10 σχολικών μονάδων στην Αττική
      Βασικά στοιχεία
      Σχολικές μονάδες 10
      Σύνολο μαθητών 1.920
      Προϋπολογισμός [Καθαρά Παρούσα Αξία] 59,4 εκ.
      Υπογραφή σύμβασης 09.05.2014
      Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης [ΙΦΣ] JPA ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΕΙΔΙΚΟΥ ΣΚΟΠΟΥ
       
      Τα σχολεία που θα υλοποιηθούν στο πλαίσιο του παραπάνω έργου:
       
      ΕΡΓΟ ΣΔΙΤ 1Β
      Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή και τεχνική διαχείριση 10 σχολικών μονάδων στην Αττική
      Σχολικές μονάδες
      Δήμος Σχολική μονάδα
      1. Αθήνα 51ο Γυμνάσιο Αθηνών [Ακαδημία Πλάτωνος]
      2. Αθήνα Μουσικό Γυμνάσιο Αθηνών [Ακαδημία Πλάτωνος]
      3. Αθήνα Μουσικό Λύκειο Αθηνών [Ακαδημία Πλάτωνος]
      4. Αθήνα 50ο Λύκειο Αθηνών [Σεπόλια]
      5. Αθήνα 61ο Νηπιαγωγείο Αθηνών [Σεπόλια]
      6. Αθήνα 42ο Λύκειο Αθηνών
      7. Νέο Ηράκλειο Ειδικό Σχολείο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Νέου Ηρακλείου
      8. Μέγαρα ΤΕΕ ΣΕΚ Μεγάρων
      9. Ωρωπός Δημοτικό Σχολείο Νηπιαγωγείο Ωρωπού
      10. Ωρωπός Γυμνάσιο Ωρωπού
       
      Θεσμικό πλαίσιο και αντικείμενο της εταιρείας ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ
      Ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων [ΟΣΚ ΑΕ] και η Δημόσια Επιχείρηση Ανέγερσης Νοσοκομείων [ΔΕΠΑΝΟΜ ΑΕ] συγχωνεύθηκαν σε μια νέα ΔΕΚΟ με την επωνυμία ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΑΕ, σε εφαρμογή του Ν. 4199/2013. Σύμφωνα με τον παραπάνω Νόμο, στις 31.07.2015 θα πραγματοποιηθεί η συγχώνευση της ΘΕΜΙΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΑΕ στη νέα εταιρεία. Με κοινή υπουργική απόφαση της 19.12.2013 ορίσθηκαν ο Πρόεδρος, Διευθύνων Σύμβουλος και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας με την επωνυμία «ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε».
       
      Η νέα ΔΕΚΟ αποτελεί καθολικό διάδοχο των εταιρειών ΟΣΚ ΑΕ και ΔΕΠΑΝΟΜ ΑΕ και αντικείμενό της αποτελεί το σύνολο του αντικειμένου των δύο παραπάνω εταιρειών.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=12052
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Διεθνής Διαφάνεια-Ελλάς (ΔΔ-Ε) παρεμβαίνει σε υπόθεση καταγγελλόμενων κακοτεχνιών στις εργασίες αναστήλωσης του ιστορικού ναού Παναγίας Χιλιαδού στην Εύβοια. Υπάλληλος της 23ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, όπως κατήγγειλε στην Υπηρεσία «Διαφάνεια Τώρα!» της Οργάνωσης για την καταγραφή υποθέσεων διαφθοράς, έχει κληθεί να απολογηθεί τρεις φορές επειδή… τόλμησε να απευθυνθεί με αναφορές και να καταγγείλει φαινόμενα που σχετίζονται με την εκτέλεση της σχετικής εργολαβίας.
       
      Με επιστολή μας στις 7 Μαΐου 2014 προς τη διεύθυνση της Υπηρεσίας, η Διεθνής Διαφάνεια επισημαίνει ότι όταν καταγγέλλονται ανάλογα φαινόμενα από υπαλλήλους, οι υπηρεσίες πρέπει πρώτα να εξετάζουν τη βασιμότητα των όσων τους καταγγέλλονται και μετά, μόνο εάν αποδεικνύεται ότι δεν είναι βάσιμα, να ελέγχουν τους καταγγέλλοντες.
       
      «Οι υπάλληλοι πρέπει να ενθαρρύνονται να καταγγέλλουν περιστατικά που εντοπίζουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, χωρίς να ανησυχούν για πιθανά αντίποινα εντός ή εκτός υπηρεσίας»,επισημαίνει ο Κώστας Μπακούρης, Πρόεδρος της Διεθνούς Διαφάνειας-Ελλάδος και συνεχίζει: «Οι εργαζόμενοι του δημόσιου τομέα δεν πρέπει να αντιμετωπίζουν δυσμενή μεταχείριση επειδή άσκησαν ατομικά δικαιώματά τους, όπως αυτό της ελευθερίας της έκφρασης, στο οποίο περιλαμβάνεται και η υποβολή αναφορών στην ιεραρχία. Η κλήση σε απολογία ενός υπαλλήλου που ασκεί το συγκεκριμένο συνταγματικό δικαίωμα συνιστά πιθανή παρενόχλησή του, προκειμένου να αποτραπεί ενδεχομένως από άσκηση καθηκόντων που το Δίκαιό μας αναγνωρίζει για κάθε υπεύθυνο πολίτη».
       
      Στο πλαίσιο αυτό η Διεθνής Διαφάνεια-Ελλάς ζητά από τη Διεύθυνση της 23ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων να ενημερωθεί:
      - για την εξέλιξη της υπόθεσης, τις ενέργειες στις οποίες προέβη η Υπηρεσία για την αποκατάσταση του ιερού ναού μετά τα καταγγελλόμενα που απασχόλησαν και τον τοπικό Τύπο
      - για τα μέτρα που θα λάβει η Υπηρεσία ως προς το σεβασμό του δικαιώματος του υπαλλήλου να εκφράζεται ελεύθερα, χωρίς να αντιμετωπίζει μεταχείριση που θα μπορούσε να θεωρηθεί ότι τον αποθαρρύνει από την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών.
       
      H αρχική απάντηση της 23ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων που λάβαμε στις 12 Μαΐου 2014, ενημερώνει ότι για το θέμα διενεργείται Ένορκη Διοικητική Εξέταση. Η ΔΔ-Ε ωστόσο υπογραμμίζει ότι η Υπηρεσία δεν έχει ανταποκριθεί στο κάλεσμα για προτεραιότητα που πρέπει να δίνεται στην εξέταση των όσων καταγγέλονται από τους υπολλήλους και όχι στην κίνηση πειθαρχικών διαδικασιών εναντίον τους.
       
      Να υπενθυμίσουμε ότι με την πρόσφατη ψήφιση του Ν. 4254/2014, ορίστηκαν νέες εγγυήσεις με σκοπό οι πολίτες και οι δημόσιοι υπάλληλοι να ενθαρρύνονται να καταγγέλλουν περιστατικά που εντοπίζουν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, καθώς η ανησυχία για αντίποινα και ποινικές διώξεις αποτελεί μέχρι σήμερα τον σημαντικότερο ανασταλτικό παράγοντα για τους πολίτες που επιθυμούν να συμβάλλουν στην καταπολέμηση της διαφθοράς. Συγκεκριμένα, ο νόμος παρεμβαίνει ώστε να απαγορεύσει ακόμη και την κίνηση πειθαρχικών διαδικασιών για τις περιπτώσεις που δημόσιος υπάλληλος έχει χαρακτηρισθεί «μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος».
       
      Πηγή: http://www.transparency.gr/retaliation_against_public_servant_for-disclosures/
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Σε λιγότερο από δύο χρόνια το μετρό Θεσσαλονίκης θα συμπληρώσει επέτειο 30 χρόνων όχι λειτουργίας αλλά...κατασκευής, διεκδικώντας μία θέση στον κατάλογο των ρεκόρ με τα έργα που κατασκευάζονται για δεκαετίες ολόκληρες. Ωστόσο, ο χρόνος μετράει, πλέον, αντίστροφα για το έργο που έχει «στοιχειώσει» τους περίπου ένα εκατομμύριο, μόνιμους κατοίκους Θεσσαλονίκης.
       
      Σε διάστημα περίπου τριών μηνών το διαιτητικό δικαστήριο θα πρέπει να αποφασίσει σχετικά με το αίτημα για αποζημίωση της τάξης των 500 εκατ. ευρώ που διεκδικεί η κοινοπραξία κατασκευής (ΑΕΓΕΚ-Impregilo-Ansaldo-Seli-Ansaldobreda). Η τελευταία, μέσα Μαρτίου, είχε αποστείλει στη διοίκηση της Αττικό Μετρό «ειδική δήλωση διακοπής έργου»- προειδοποιώντας με αποχώρηση από το έργο- η οποία δεν έγινε δεκτή. Ως αποτέλεσμα, προσέφυγε στη διαιτησία.
       
      Ενόσω αναμένεται η καθοριστική, για το μέλλον του έργου, απόφαση της διαιτησίας, πλησιάζει η ολοκλήρωση της οριακής προθεσμίας κατασκευής που τοποθετείται το Νοέμβριο. Ο ανάδοχος δηλαδή, μπορεί να αποχωρήσει από το έργο, χωρίς να βρίσκεται αντιμέτωπος με «πέναλτι». Και αυτό επειδή το Νοέμβριο ολοκληρώνεται το 1/3 της παράτασης (οριακή προθεσμία) που είχε δοθεί για το Νοέμβριο του 2016 και οι εργασίες δεν προχωρούν με υπαιτιότητα του Κύριου του Έργου (ΚτΕ), του Δημοσίου.
       
      Από την πλευρά του το Δημόσιο, εν προκειμένω το υπουργείο Υποδομών με τροπολογία-που ενσωματώθηκε πρόσφατα στο νομοσχέδιο για το υπαίθριο εμπόριο-επιδιώκει να επιταχύνει το ρυθμό με τον οποίο «κινείται» το διαιτητικό δικαστήριο με στόχο την έκδοση αποφάσης κατά το συντομότερο δυνατό. Εξάλλου, για το Δημόσιο φαντάζει εφιάλτης το ενδεχόμενο διάλυσης της σύμβασης (κάτι που αυτοδίκαια μπορεί να συμβεί από το Νοέμβριο), αφού κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε καταβολή αποζημίωσης και επαναπροκήρυξη νέου διαγωνισμού με πολύ υψηλότερο κόστος.
       
      Μαύρη τρύπα
       
      Την ίδια στιγμή, η καθυστέρηση στην εκτέλεση των κατασκευαστικών εργασιών στο μετρό Θεσσαλονίκης έχει ανοίξει «μαύρη τρύπα» στα οικονομικά μεγέθη της κοινοπραξίας με επικεφαλής την ΑΕΓΕΚ.
       
      Κατά την τελευταία εξαετία, για το έργο προϋπολογισμού 900 εκατ. ευρώ, ο ανάδοχος, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει ήδη δαπάνήσει περίπου 600 εκατ. ευρώ, ποσό που αφορά-κατά το ήμισυ- στα έξοδα για μηχανολογικό εξοπλισμό και σε εργατικό κόστος. Έχει, επίσης, δανειστεί περίπου 250 εκατ. ευρώ ποσό του οποίου η αποπληρωμή είναι προβληματική, αφού οι κατασκευαστικές εργασίες στο μετρό Θεσσαλονίκης εκτελούνται με ρυθμούς χελώνας.
       
      Είναι ενδεικτικό ότι κατά τους τελευταίους 22 μήνες το έργο έχει «απορροφήσει» μόλις 25 εκατομμύρια ευρώ έναντι 300 εκατ. ευρώ, όπως προβλεπόταν αρχικά, σύμφωνα με ενημερωμένες πηγές. Οι κατασκευαστικές εργασίες, δηλαδή, εκτελούνται, με ρυθμούς 80% χαμηλότερους συγκριτικά με τις αρχικές προβλέψεις.
       
      Πάντως, πέραν των αρχαιοτήτων που αποτελούν μία από τις βασικότερες αιτίες καθυστέρησης, παράγοντες που παρακολουθούν το έργο αναφέρουν ότι ο μηχανισμός λήψης αποφάσεων- απαρτίζεται από την Αττικό Μετρό, το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο και το Δήμο Θεσσαλονίκης- κινείται με ιδιαίτερα βραδείς ρυθμούς. Ως αποτέλεσμα, η αποπεράτωση της βασικής γραμμής των 9,6 χλμ δεν θα μπορούσε να τοποθετηθεί νωρίτερα από το 2019, με τις εργασίες να έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 27%.
       
      Πηγή:www.capital.gr
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Στη συγκρότηση Συμβουλίου Ιδιοκτησίας Δασών, με έδρα την Πάτρα, προχώρησε το υπουργείο ΠΕΚΑ.
       
      Το Συμβούλιο απαρτίζεται από τους:
       
      α) Γεώργιο Σπηλιωτόπουλο, Πρόεδρο Εφετών στο Εφετείο Πατρών, ως Πρόεδρο του Συμβουλίου, με αναπληρώτριά του την Μαρία Καραγιάννη, Πρόεδρο Εφετών στο ίδιο Εφετείο.
       
      β) Παναγιώτα Πασσίση, Εφέτη στο Εφετείο Πατρών, ως τακτικό μέλος, με αναπληρώτριά της την Ελένη Κούφη, Εφέτη στο ίδιο Εφετείο.
       
      γ) Μαρία Γαϊτάνη, Εφέτη στο Εφετείο Πατρών ως τακτικό μέλος, με αναπληρώτριά της την Ελένη Κασιαλμά, Εφέτη στο ίδιο Εφετείο.
       
      δ) Πέτρο Κωνσταντινόπουλο, Πάρεδρο του Ν.Σ.Κ. ως τακτικό μέλος, με αναπληρώτρια του την Σοφία Καρυτινού, Πάρεδρο επίσης του Ν.Σ.Κ.).
       
      ε) Νικόλαο Μπακουλόπουλο, Δασολόγο του κλάδου ΠΕ Γεωτεχνικών, Δ/ντή στη Δ/νση Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών της Α.Δ.Π.Δ.Ε.Ι ως τακτικό μέλος, με αναπληρωτή του τον Παναγιώτη Σπηλιωτόπουλο, Προϊστάμενο Τμήματος της ίδιας υπηρεσίας, της ίδιας ειδικότητας και του ίδιου κλάδου.
       
      στ) Γεώργιο Παναγιωτόπουλο, Δασολόγο του κλάδου ΠΕ Γεωτεχνικών, Προϊστάμενο στη Δ/νση Δασών Αχαΐας, με αναπληρωτή του τον Χρήστο Δημόπουλο, Προϊστάμενο Τμήματος της ίδιας υπηρεσίας, της ίδιας ειδικότητας και του ίδιου κλάδου.
       
      Ως Γραμματέα του Συμβουλίου ορίστηκε η Καλλιόπη Παπαχριστοδήμα, του κλάδου ΤΕ Δασοπονίας, υπάλληλο, υπάλληλο στη Δ/νση Συντονισμού και Επιθεώρησης Δασών της Α.Δ.Π.Δ.Ε.Ι με αναπληρώτριά της την Όλγα Νικολακοπούλου, του κλάδου ΔΕ Διοικητικών - Γραμματέων, υπάλληλο της ίδιας υπηρεσίας.
       
      Σημειώνεται ότι η θητεία του Συμβουλίου λήγει στις 31 Δεκεμβρίου του 2015.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=81656
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Ενδιαφέρον από πέντε υποψήφιους επενδυτές, από την Ευρώπη αλλά και τρίτες χώρες προσέλκυσε ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση του ΑΔΜΗΕ (Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας, θυγατρική της ΔΕΗ). Η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος έληξε σήμερα το απόγευμα και θα ακολουθήσει, άμεσα, η διαδικασία προεπιλογής των επενδυτών που διαθέτουν τη νομική, χρηματοοικονομική και τεχνική ικανότητα που απαιτείται για την απόκτηση της πλειοψηφίας (66 %) των μετοχών του ΑΔΜΗΕ.
       
      Οι ενδιαφερόμενοι που θα περάσουν στην επόμενη φάση του διαγωνισμού, θα κληθούν να υποβάλλουν δεσμευτικές προσφορές και ο διαγωνισμός σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα προβλέπεται να ολοκληρωθεί ως το τέλος Ιουνίου 2014. Το υπόλοιπο 34 % των μετοχών, όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία, θα εξαγορασθεί από το ελληνικό Δημόσιο στην τιμή που θα ισχύσει και για τον ιδιώτη επενδυτή.
       
      Το αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΑΔΜΗΕ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις επενδύσεις για τη διασύνδεση των νησιών και της Κρήτης με το ηπειρωτικό δίκτυο, με τις οποίες μειώνεται σημαντικά το κόστος ηλεκτροπαραγωγής καθώς τα μη διασυνδεδεμένα νησιά ηλεκτροδοτούνται από πετρελαϊκές μονάδες.
       
      Το πρόγραμμα αποκρατικοποίησης της ΔΕΗ περιλαμβάνει επίσης τον διαχωρισμό και πώληση λιγνιτικών, υδροηλεκτρικών και μονάδων φυσικού αερίου για τη δημιουργία της λεγόμενης «μικρής ΔΕΗ» (το σχετικό νομοσχέδιο έχει κατατεθεί στη Βουλή) καθώς και την πώληση «πακέτου» μετοχών σε στρατηγικό επενδυτή.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CE%AD%CE%BB%CE%B7%CE%BE%CE%B5-%CF%83%CE%AE%CE%BC%CE%B5%CF%81%CE%B1-%CE%B7-%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%AF%CE%B1-%CE%B5%CE%BA%CE%B4%CE%AE%CE%BB%CF%89%CF%83%CE%B7%CF%82/
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Στη δεύτερη θέση διεθνώς, σε ότι αφορά στη συμβολή των φωτοβολταϊκών στη συνολική κατανάλωση ενέργειας, βρέθηκε η Ελλάδα το 2013, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα ο Σύνδεσμος Εταιρειών Φωτοβολταϊκών.
       
      Συγκεκριμένα, τα φωτοβολταϊκά κάλυψαν το 6,7% της εγχώριας κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Το 2013, επίσης σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, η Ελλάδα βρέθηκε για τρίτη συνεχή χρονιά στην πρώτη δεκάδα της παγκόσμιας αγοράς σε ότι αφορά στη νέα ετήσια εγκατεστημένη ισχύ, με 1.043 νέα μεγαβάτ φωτοβολταϊκών. Η κατά κεφαλή εγκατεστημένη ισχύς φωτοβολταϊκών, στην Ελλάδα είναι η πέμπτη υψηλότερη διεθνώς.
       
      Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΦ:
       
      - Η παραγωγή ενέργειας από φωτοβολταϊκά το 2013, αποσόβησε την έκλυση περίπου 2,7 εκατομμυρίων τόνων διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στην ατμόσφαιρα.
       
      Σε ότι αφορά στη συνεισφορά των φωτοβολταϊκών στα δημόσια έσοδα, το 2013 στην Ελλάδα:
       
      - Παρήχθη το 0,84% του ΑΕΠ (με το 40% να αφορά εγχώρια προστιθέμενη αξία).
       
      - Εισπράχθηκε ΦΠΑ τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ από νέες εγκαταστάσεις.
       
      - Δημιουργήθηκαν νέα φορολογικά έσοδα τουλάχιστον 100 εκατ. ευρώ.
       
      - Οι επενδύσεις στα φωτοβολταϊκά, την περίοδο 2008- 2013, φθάνουν στα 5 δισ. ευρώ.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%B5%CF%82-%CE%B8%CE%AD%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%B5%CE%B8%CE%BD%CF%8E%CF%82-%CF%89%CF%82-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84/
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Κατατέθηκε σήμερα, Παρασκευή, στη Βουλή το σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος για τα νέα ρυθμιστικά σχέδια Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται η νομοθετική ρύθμιση για τον σχεδιασμό και την πολεοδομική οργάνωση της περιοχής για το γήπεδο της ΑΕΚ.
       
      Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, στόχος είναι με το νέο ρυθμιστικό σχέδιο να αποκτήσουν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη σύγχρονα ρυθμιστικά σχέδια, που θα ανταποκρίνονται στις εξελίξεις και θα εκφράζουν τις κατευθύνσεις για την ανάπτυξη, την προστασία του περιβάλλοντος και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών.
       
      Τα δύο αυτά ρυθμιστικά σχέδια, επισημαίνει το υπουργείο, αποτελούν τον «οδικό χάρτη» για τα επόμενα 20 χρόνια, με βασική στρατηγική επιδίωξη τη βιώσιμη ανάπτυξη, στο πλαίσιο της οποίας η οικονομική πρόοδος, η κοινωνική συνοχή και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν αναπόσπαστες, ισότιμες και αλληλοσυμπληρούμενες συνιστώσες.
       
      Εξάλλου, σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, με την προτεινόμενη ρύθμιση για τον σχεδιασμό και την πολεοδομική οργάνωση της περιοχής της Νέας Φιλαδέλφειας Αττικής, στον χώρο όπου βρισκόταν το γήπεδο ποδοσφαίρου του ιστορικού ερασιτεχνικού αθλητικού σωματείου της ΑΕΚ, ορίζεται το κανονιστικό πλαίσιο, εντός του οποίου μπορούν να πραγματοποιηθούν και να λειτουργήσουν σύγχρονες αθλητικές, κοινωνικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις, οι οποίες θα συγκροτούν το Κέντρο Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού, με κύριο φορέα την ΑΕΚ.
       
      Το νομοσχέδιο αναμένεται να ψηφιστεί μετά το άνοιγμα της Βουλής, η οποία θα κλείσει για τις Ευρωεκλογές ως τις 25 Μαΐου.
       
      Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ:
       
      «Κατατέθηκε το Σχέδιο Νόμου για τα νέα Ρυθμιστικά Σχέδια Αθήνας – Αττικής και Θεσσαλονίκης και το γήπεδο της ΑΕΚ.
       
      Κατατέθηκε, σήμερα, στη Βουλή το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής για τα νέα Ρυθμιστικά Σχέδια Αθήνας – Αττικής και Θεσσαλονίκης. Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται η νομοθετική ρύθμιση για το σχεδιασμό και την πολεοδομική οργάνωση της περιοχής για το γήπεδο της ΑΕΚ.
       
      Στόχος είναι με το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής και το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης να αποκτήσουν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη σύγχρονα ρυθμιστικά σχέδια, που θα ανταποκρίνονται στις εξελίξεις και θα εκφράζουν τις κατευθύνσεις για την ανάπτυξη, την προστασία του περιβάλλοντος και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των πολιτών. Τα δύο αυτά ρυθμιστικά σχέδια αποτελούν τον οδικό χάρτη για τα επόμενα 20 χρόνια, με βασική στρατηγική επιδίωξη την βιώσιμη ανάπτυξη, στο πλαίσιο της οποίας η οικονομική πρόοδος, η κοινωνική συνοχή και η προστασία του περιβάλλοντος αποτελούν αναπόσπαστες, ισότιμες και αλληλοσυμπληρούμενες συνιστώσες.
       
      Με την προτεινόμενη ρύθμιση για το σχεδιασμό και την πολεοδομική οργάνωση της περιοχής της Νέας Φιλαδέλφειας Αττικής, στο χώρο όπου βρισκόταν το γήπεδο ποδοσφαίρου του ιστορικού ερασιτεχνικού αθλητικού σωματείου της ΑΕΚ ορίζεται το κανονιστικό πλαίσιο εντός του οποίου μπορούν να πραγματοποιηθούν και λειτουργήσουν σύγχρονες αθλητικές, κοινωνικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις, οι οποίες θα συγκροτούν το Κέντρο Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού, με κύριο φορέα την ΑΕΚ».
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=594219
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Η Διαδικτυακή υπηρεσία easykenak προσφέρει εντελώς δωρεάν στα μέλη του Michanikos.gr 200 κουπόνια χρήσης.
       
      Με συνεχής κληρώσεις στο επόμενο διάστημα θα επιλεγούν οι νικητές που θα κερδίζουν από δέκα (10) κουπόνια ο καθένας.
       
      Τι είναι το easykenak
       
      Είναι μια Διαδικτυακή Υπηρεσία υπολογισμού ενεργειακής απόδοσης κτιρίων. Είναι πιστοποιημένη από το ΥΠΕΚΑ και συμβατή με το ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ.
       
      Το easykenak απευθύνεται σε ενεργειακούς επιθεωρητές που θέλουν να εκδώσουν Ενεργειακό Πιστοποιητικό αλλά και γενικότερα σε μηχανικούς οι οποίοι θέλουν να υπολογίσουν την ενεργειακή απόδοση κτιρίων και να τρέξουν σενάρια ενεργειακής αναβάθμισης.
       
      Το easykenak έχει ήδη πάνω από 700 χρήστες και μέσα από αυτό έχουν εκδοθεί περισσότερα από 3.000 πιστοποιητικά.
       

       
      Για την συμμετοχή σας στις κληρώσεις επισκεφθείτε την σελίδα Διαγωνισμών
      Περισσότερα...

      2

    • krespo

      Μια ευέλικτη, άρα χωρίς σταθερούς κανόνες χωροταξική πολιτική σχεδιάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος, όπως απεικονίζεται σε σχέδιο νόμου που δόθηκε χθες σε διαβούλευση. Στην κορυφή της «πυραμίδας» τίθεται η εξυπηρέτηση της επιχειρηματικότητας, στόχος που όμως διακυβεύεται καθώς όλα τα επίπεδα του σχεδιασμού μπορούν να τροποποιηθούν με μια απλή υπουργική απόφαση. Λίγες είναι οι αναφορές στην προστασία του χώρου, του περιβάλλοντος και του τοπίου.
       
      Το σχέδιο, το οποίο επεξεργάζεται εδώ και χρόνια ομάδα συνεργατών του ΥΠΕΚΑ βάζει τέλος στην «εποχή Τρίτση». Οι κύριες αλλαγές, σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», είναι:
       
      • Καταργείται το εθνικό χωροταξικό πλαίσιο και αντικαθίσταται από ένα γενικό κείμενο πολιτικής. Για τη σύνταξή του λαμβάνονται υπόψη «η εθνική αναπτυξιακή στρατηγική της χώρας, το εκάστοτε μεσοπρόθεσμο πλαίσιο, το εθνικό πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων καθώς και άλλα γενικά ή ειδικά προγράμματα εθνικής ή διαπεριφερειακής κλίμακας».
       
      • Τη θέση του στην κορυφή της πυραμίδας του σχεδιασμού παίρνουν τα ειδικά χωροταξικά, που μετονομάζονται σε «στρατηγικά χωροταξικά» (σήμερα έχουν θεσπιστεί ειδικά πλαίσια για τις φυλακές, τον τουρισμό, τη βιομηχανία, τις ΑΠΕ και τις υδατοκαλλιέργειες). Εχουν πενταετή διάρκεια, αλλά μπορούν να τροποποιηθούν ανά πάσα στιγμή με μια απλή υπουργική απόφαση, για να εξυπηρετήσουν έργα που χαρακτηρίζονται εθνικής σημασίας ή έργα και δράσεις εθνικών (και ευρωπαϊκών) προγραμμάτων.
       
      Η πρόβλεψη αυτή, ωστόσο, η οποία ξεκινά από τη γενική και φτάνει ώς την πιο ειδική περιγραφή, ουσιαστικά ρευστοποιεί, άρα ακυρώνει την έννοια της χωροταξίας. Ταυτόχρονα αναιρεί την ουσιαστική προστασία των επενδυτών, οι οποίοι μπορεί ανά πάσα στιγμή να βρεθούν γειτνιάζοντες... με την επόμενη επένδυση, ανάλογα με τις πολιτικές εξελίξεις.
       
      • Επόμενο στάδιο στον σχεδιασμό είναι τα περιφερειακά σχέδια (που μετονομάζονται σε περιφερειακές χωροταξικές στρατηγικές). Δίνουν γενικές κατευθύνσεις σε επίπεδο περιφέρειας και ειδικές κατευθύνσεις ανά δήμο. Τα τελευταία τρία χρόνια βρίσκονται υπό αναθεώρηση.
       
      • Καταργούνται όλα τα ρυθμιστικά σχέδια, πλην εκείνου της Αθήνας, το οποίο μετονομάζεται σε μητροπολιτικό σχέδιο Αττικής.
       
      • Τα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια και Σχέδια Χωρικής και Οικιστικής Οργάνωσης Ανοιχτής Πόλης (ΣΧΟΟΑΠ) μετονομάζονται σε «τοπικά χωρικά σχέδια». Δεν καταρτίζονται απαραίτητα σε επίπεδο δήμου: μπορούν να περιλαμβάνουν μόνο μία δημοτική ενότητα ή να είναι διαδημοτικά. Αξιοσημείωτο είναι ότι υπέρκεινται των Ζωνών Οικιστικού Ελέγχου και άλλων ειδικών διαταγμάτων ή διατάξεων, οι οποίες καταργούνται. Η ρύθμιση αυτή θα έχει σοβαρές συνέπειες σε περιοχές με μεγάλες οικιστικές πιέσεις, καθώς με μια τροποποίηση του ΓΠΣ μπορούν να αλλάξουν οι κανόνες που σήμερα ισχύουν (αρτιότητες, χρήσεις γης κ.λπ.) «εφόσον τούτο κρίνεται απαραίτητο για την κάλυψη αναγκών οικιστικής, παραγωγικής ή επιχειρηματικής ανάπτυξης ή ανασυγκρότησης». Το ερώτημα είναι αν στις προς κατάργηση ειδικές διατάξεις εννοούνται και εκείνες της περιβαλλοντικής νομοθεσίας, όπως τα προεδρικά διατάγματα για την προστασία περιοχών.
       
      • Τα τοπικά χωρικά σχέδια εξειδικεύονται με ρυμοτομικά σχέδια (που, όμως, αντίθετα με τη νομολογία του ΣτΕ θα εγκρίνονται όχι με Π.Δ. αλλά με απόφαση γ.γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης).
      Πηγή : http://www.zougla.gr/greece/article/riziki-alagi-sto-xorotaksiko
      Περισσότερα...

      1

    • Mechanical_engineer

      Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αγροτικών Φωτοβολταϊκών συνεχίζοντας τις προσπάθειές του για την εξομάλυνση πληρωμών των Μελών του, των υπολοίπων αγροτών καθώς και όλων των παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας, έπειτα από επαφές με το ΛΑΓΗΕ, συναρμόδια Υπουργεία, πολιτικούς και άλλους παράγοντες της συγκυβέρνησης, ανακοινώνει τα κάτωθι:
       
      - Οι πληρωμές της παραγωγής Ιουλίου-Αυγούστου (εκκρεμότητες), θα επανεκκινηθούν σήμερα Τετάρτη 7/5 και θα ολοκληρωθούν τη Δευτέρα 12/5
       
      - Ξεκινούν από σήμερα Τετάρτη 7/5 και οι πληρωμές του μηνός Σεπτεμβρίου
       
      - Με την ολοκλήρωση των πληρωμών του Σεπτέμβρη, ξεκινά η πληρωμή-εκκαθάριση του τριμήνου: Οκτωβρίου, Νοεμβρίου, Δεκεμβρίου 2013 με τον αντίστοιχο συμψηφισμό των Πιστωτικών Τιμολογίων.
       
      Η διαδικασία πληρωμής του συγκεκριμένου τριμήνου, θα ολοκληρωθεί εντός του Ιουνίου 2014.
       
      - Οι πληρωμές της παραγωγής των μηνών: Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος 2014 θα γίνει σε μία κατάθεση (τρίμηνη παραγωγή) και θα ολοκληρωθεί στο τέλος Ιουλίου 2014
       
      Η καθυστέρηση στις πληρωμές από τον Ιούλιο 2014, δε θα ξεπερνάει τους 3-4 μήνες (σε πρώτη φάση) και ο βραχυπρόθεσμος εφικτός στόχος του Συνδέσμου μας, είναι να πέσει στους 2 μήνες εντός του 2014.
       
      - Από τη Δευτέρα 12/5/2014 ο κάθε παραγωγός θα γνωρίζει ηλεκτρονικά ενδεχόμενες εκκρεμότητες του με το ΛΑΓΗΕ (ενημερότητες και άλλα), μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα του Λειτουργού..
       
      Σημειώνουμε, ότι τα παραπάνω δεδομένα που θα πάρουν σάρκα και οστά από σήμερα, είναι αποτέλεσμα διαβουλεύσεων, οι οποίες ξεκίνησαν από την επομένη της ψήφισης του Πολυνομοχεδίου.
       
      Το υψηλό επίπεδο αυτών των διαβουλεύσεων, μας δίνει σήμερα την τόλμη να ανακοινώνουμε προγραμματισμό πληρωμών για περίοδο 7 μηνών!.
       
      - Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Αγροτικών Φωτοβολταϊκών ειδικά για την παρούσα χρονική φάση, θα παραδώσει ομαδικά τις φορολογικές ενημερότητες Μελών του στο ΛΑΓΗΕ, ώστε να αποφευχθούν νέες καθυστερήσεις.
       
      Πηγή: http://www.biomassenergy.gr/articles/news/6205-epanekkinhsh-plhrwmwn-sta-agrotika-fwtobolta-ka
      Περισσότερα...

      1

    • Giorgos1987

      Αναστέλλονται οι κατασχέσεις έως το 2017 για οφειλέτες ασφαλιστικών ταμείων σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του άρθρου 48 του ν.3943/2011. Αναστέλλονται ως τον Ιούνιο του 2017 οι κατασχέσεις για περίπου 25 χιλιάδες οφειλέτες των ταμείων που είχαν υπαχθεί σε ρύθμιση με διακανονισμό χρεών.
       
      Η συγκεκριμένη τροπολογία, κατατέθηκε και ψηφίστηκε στον νόμο για τις λαϊκές αγορές.
       
      Η αναστολή των αναγκαστικών μέτρων για όσους εντάχθηκαν σε ρύθμιση με διακανονισμό χρεών περιελήφθη, ως άρθρο 59 στον ψηφισμένο από την Τρίτη νόμο και αναφέρει τα εξής:
       
      «Η προθεσμία αναστολής λήψης αναγκαστικών μέτρων του εδαφίου 1 της παραγράφου Α του άρθρου 48 του ν. 3943/2011, όπως ισχύει, παρατείνεται μέχρι την 30/6/2017.
       
      Από 1/7/2017, παύει η περίοδος αναστολής και τυχόν υπόλοιπο οφειλής θα εντάσσεται αυτοδίκαια στις ισχύουσες κατά την ημερομηνία αυτή διατάξεις τμηματικής καταβολής χωρίς απώλεια ευεργετημάτων».
       
      Το άρθρο 48 του ν.3943/2011 ορίζει:
      ----
       
      Α. Αναστολή μέτρων αναγκαστικής είσπραξης οφειλών
       
      1. Αναστέλλεται έως την 31.12.2013 η λήψη αναγκαστικών και λοιπών μέτρων είσπραξης κατά των οφειλετών των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, εκτός του ΟΓΑ, οι οποίοι είτε έχουν εκπέσει της ρύθμισης οφειλών του ν. 3863/2010 (ΦΕΚ 115 Α') ή αντίστοιχων προηγούμενων ρυθμίσεων είτε δεν έχουν υπαχθεί σε αυτές. Προϋποθέσεις της αναστολής αυτής και της υπαγωγής στον κατωτέρω διακανονισμό είναι:
       
      α) η υποβολή σχετικής αίτησης του οφειλέτη στις αρμόδιες υπηρεσίες των ασφαλιστικών φορέων,
       
      β) η ανελλιπής καταβολή των από 1.1.2011 και εφεξής τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών,
       
      γ) η καταβολή ποσού που αντιστοιχεί τουλάχιστον στο 20% των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών, όπως προσδιορίζονται παρακάτω έναντι της κατωτέρω κεφαλαιοποιημένης οφειλής.
       
      Ειδικότερα:
       
      i. Το ποσό αυτό σε ό,τι αφορά το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ και τα λοιπά ταμεία ασφάλισης μισθωτών καταβάλλεται σε μηνιαία βάση, αντιστοιχεί σε ποσοστό 1,25% της κατά τα κατωτέρω κεφαλαιοποιημένης οφειλής, δεν μπορεί να είναι μικρότερο του 20% και μεγαλύτερο του 40% επί του μέσου όρου των μηνιαίων ασφαλιστικών εισφορών του τελευταίου τριμήνου του έτους 2010 και σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να υπολείπεται των εκατόν πενήντα (150) ευρώ. Εφόσον κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2010 ή μέρους αυτού δεν υφίστατο υποχρέωση καταβολής ασφαλιστικών εισφορών υπέρ ταμείων μισθωτών λόγω μη απασχόλησης προσωπικού, το καταβλητέο ποσό αντιστοιχεί στο 1,25% της κεφαλαιοποιημένης οφειλής χωρίς να υπολείπεται των εκατόν πενήντα (150) ευρώ.
       
      ii. Ειδικά για τους οφειλέτες του ΟΑΕΕ, το ποσό της διμηνιαίας καταβολής υπολογίζεται με βάση την εισφορά που ισχύει κατά την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος υπαγωγής στον διακανονισμό, χωρίς να υπολείπεται των εκατόν πενήντα (150) ευρώ. Σε περίπτωση που έχουν διακόψει την ασφάλισή τους στον Οργανισμό αυτόν, ως εισφορά θεωρείται η αντιστοιχούσα στην ασφαλιστική κατηγορία όπου βρίσκονταν κατά το χρόνο διακοπής της ασφάλισης,
       
      iii. Για τους οφειλέτες των ταμείων ασφάλισης αυτοαπασχολούμενων - ανεξάρτητα απασχολούμενων, πλην ΟΑΕΕ, ισχύουν αναλόγως τα αναφερόμενα στην περίπτωση ii της παραγράφου αυτής, με εξαίρεση τη δόση που είναι μηνιαία και το ελάχιστο ποσό αυτής που ανέρχεται στα εκατό (100) ευρώ.
       
      Η υπαγωγή στο διακανονισμό αυτόν συνεπάγεται την κεφαλαιοποίηση των ληξιπρόθεσμων μέχρι 31.12.2010 οφειλόμενων ασφαλιστικών εισφορών μετά των αναλογούντων πρόσθετων τελών, προσαυξήσεων και λοιπών επιβαρύνσεων προστίμων και λοιπών εξόδων αναγκαστικών μέτρων.
       
      Πηγή: http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/18651
      Περισσότερα...

      4

    • SIRADRAB

      Για τις 10 Οκτωβρίου αναβάλλεται η υπόθεση της εκδίκασης των προσφυγών κατά του Νόμου Καλαφάτη.
       
      Έξι μήνες αναβολή όσο χρειάζεται για να γεμίσουν τα κρατικά ταμεία από τα πρόστιμα για τα αυθαίρετα, παίρνει η υπόθεση των προσφυγών στο Συμβούλιο της Επικρατείας που έχουν υποβληθεί από ιδιώτες με στόχο να κατεδαφίσουν και το νέο νόμο Καλαφάτη.
       
      Το παρασκήνιο που διαδραματίζεται τις τελευταίες μέρες στους κόλπους του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου για την εκδίκαση των αυθαιρέτων έχει φουντώσει από την ανακοίνωση του ονόματος του Εισηγητή της υπόθεσης καθώς πρόκειται για δικαστή του ΣτΕ ο οποίος στην προηγούμενη απόφαση της Ολομέλειας που έριξε το νόμο 4014, είχε συνταχθεί με την μειοψηφία των δικαστών υποστηρίζοντας ότι υπό όρους και συγκεκριμένες προϋποθέσεις είναι συνταγματικά αποδεκτή η νομιμοποίηση αυθαιρέτων και μετά το 1983, ημερομηνία που αποτελεί την κόκκινη γραμμή του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου.
       
      Στην προηγούμενη απόφαση της Ολομέλειας εισηγήτρια ήταν η κ. Αικατερίνη Σακελλαροπούλου, η οποία υπήρξε καταπέλτης κατά του νόμου τακτοποίησης και σύμφωνα με πληροφορίες επιθυμούσε διακαώς τον χειρισμό και της νέας προσφυγής.
      Ερωτηματικά προκαλεί συγχρόνως και η διαχείριση των προσφυγών που έχουν υποβληθεί από τους δύο δικηγόρους κ. Παναγιώτη Θεοδωρόπουλου για προσωπική του υπόθεση και τον κ. Ανδρέα Παπαπετρόπουλο για λογαριασμό της οικογένειας Θεοδωρίδη που είχε κερδίσει και την προσφυγή κατά του νόμου Παπακωσταντίνου (4014).
       
      Κατά πληροφορίες, η προγραμματισμένη για αύριο 9 Μαίου εκδίκαση από την Ολομέλεια της υπόθεσης αναβλήθηκε για τις 10 Οκτωβρίου αφορά όμως μόνο μία από τις δύο αιτήσεις ακύρωσης που έχουν κατατεθεί κατά του νόμου 4178/2013. Η δεύτερη (του κ. Παπαπετρόπουλου) μολονότι ήταν ανάλογου περιεχομένου με την πρώτη, μεταφέρθηκε για να εκδικαστεί από το 5ο τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, για αδιευκρίνιστους λόγους.
       
      Διαβάστε περισσότερα στο newmoney.gr
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Υπεγράφη από τον Υπουργό Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννη Μανιάτη και απεστάλη στο συναρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για συνυπογραφή, η ΚΥΑ για τον «Καθορισμό κανόνων, όρων και προϋποθέσεων, για την εναλλακτική διαχείριση των αποβλήτων ειδών ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού (ΑΗΕΕ).»
       
      Με την συγκεκριμένη απόφαση, θεσπίζονται κανόνες για την οργάνωση της εναλλακτικής διαχείρισης των αποβλήτων ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, στο πλαίσιο της ενσωμάτωσης στο εθνικό δίκαιο της κοινοτικής οδηγίας 2012/19/ΕΕ και παράλληλα της αναθεώρησης της μέχρι σήμερα υφιστάμενης σχετικής νομοθεσίας.
       
      Η έκδοση της ΚΥΑ αποσκοπεί στο να συμβάλει στην αειφόρο ανάπτυξη, κατά πρώτη προτεραιότητα με την πρόληψη της παραγωγής ΑΗΗΕ και, επιπροσθέτως, με την επαναχρησιμοποίηση, την ανακύκλωση και άλλες μορφές ανάκτησης των αποβλήτων αυτών, ώστε να μειωθεί η ποσότητα προς τελική διάθεση και να υποβοηθηθεί η αποδοτική χρήση των πόρων και η ανάκτηση πολύτιμων δευτερογενών πρώτων υλών.
       
      Παράλληλα, επιδιώκεται η βελτίωση των περιβαλλοντικών επιδόσεων όλων των Φορέων που εμπλέκονται στον κύκλο ζωής του ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, η υπέρβαση δυσλειτουργιών σε διοικητικό επίπεδο, η απλούστευση διαδικασιών και η θέσπιση πιο ευέλικτων θεσμικών εργαλείων, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι συλλογής και ανάκτησης που έχουν υιοθετηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
       
      Τέλος, στόχος είναι η εξειδίκευση της εφαρμογής της αρχής της διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού, με την οργάνωση και λειτουργία συστημάτων εναλλακτικής διαχείρισης, ώστε να επιτυγχάνεται με πιο αποδοτικό τρόπο η προστασία του περιβάλλοντος και της υγείας σύμφωνα με το πλαίσιο των αρχών και των απαιτήσεων του ν.2939/2001 και του ν.4042/2012.
       
      Πηγή:http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=785&sni[524]=3095&language=el-GR
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ένα εντυπωσιακό βίντεο δείχνει όλες τις πτήσεις που περνούν από την Ευρώπη μια καλοκαιρινή μέρα μέσης κίνησης. Ο ουρανός καλύπτεται από τις πορείες των αεροπλάνων, δείχνοντας πόσο συνωστισμένος είναι πλέον ο εναέριος χώρος. Το βίντεο δημιουργήθηκε από τη βρετανική υπηρεσία ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας NATS, με βάση στοιχεία από τα βρετανικά ραντάρ και πληροφορίες από τα ευρωπαϊκά σχέδια πτήσης.
       
      Σύμφωνα με τη NATS, περίπου 30.000 πτήσεις περνούν από τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο μια τυπική μέρα του Ιουλίου, με το ένα τέταρτο από αυτές να περνούν από τον βρετανικό εναέριο χώρο.
       
      Η συνολική απόσταση που καλύπτουν αυτά τα αεροπλάνα σε διάστημα 24 ωρών είναι 46 εκατομμύρια χιλιόμετρα.
       
      Η απόσταση αυτή είναι 998 φορές η περίμετρος της Γης ή 104 φορές η απόσταση Γης–Σελήνης.
       
      Το βίντεο είναι 1.440 φορές ταχύτερο από τον πραγματικό χρόνο.
       
      Δείτε το βίντεο εδώ:
       

       
      Πηγή: http://www.o-klooun.com/gallery/vinteo-me-oles-tis-ptiseis-mias-meras-se-oli-tin-evropi#.U2squvl_tc-
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Επείγουσα ενημέρωση από το ΥΠΑΝ ζητά ο ΣΑΤΕ αναφορικά με την αναστολή της υπογραφής συμβάσεων που δημοπρατήθηκαν μετά την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ, καθώς από 14/4 δεν υπογράφονται συμβάσεις. Προβληματισμός για την πρόβλεψη εξαιρέσεων.
       
      Με έγγραφο που υπογράφεται από τον υπουργό Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Κωστή Χατζηδάκη, με ημερομηνία 14 Απριλίου (Μεγάλη Δευτέρα) και κοινοποιήθηκε σε υπηρεσίες και ενδιαφερόμενους τις ημέρες του Πάσχα, «αναστέλλονται, σύμφωνα με μνημονιακή υποχρέωση, οι εντάξεις έργων και η υπογραφή συμβάσεων εκτός εξαιρετικών περιπτώσεων που θα συμφωνούνται με την Ε.Ε.» που δημοπρατήθηκαν μετά την ένταξή τους στο ΕΣΠΑ, επισημαίνει με ανακοίνωσή του ο ΣΑΤΕ.
       
      Μάλιστα, όπως τονίζει ο Σύνδεσμος, το ΥΠΑΑΝ προχώρησε «σε άμεσο κλείδωμα εισαγωγής νέων εντάξεων και προσκλήσεων στο ΟΠΣ (Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα)» και προειδοποίησε τους ενδιαφερόμενους και εμπλεκόμενους ότι «για οποιαδήποτε απόφαση ένταξης εκδοθεί στο διάστημα αυτό, καθ' υπέρβαση της παρούσας εγκυκλίου, η ΔΔΕ δεν θα εγγράφει τα αντίστοιχα ποσά στις ΣΑ του ΠΔΕ».
       
      Η απόφαση αυτή, όπως επισημαίνεται στο έγγραφο θα ισχύσει «μέχρι την ολοκλήρωση της εξυγίανσης των ΕΠ του ΕΣΠΑ, η οποία θα συμφωνηθεί με τη ΓΓ ΕΣΠΑ το αργότερο μέχρι το τέλος του Απριλίου 2014 και θα πρέπει να κοινοποιηθεί στην Ε.Ε. μέχρι το τέλος Μαΐου 2014»!
       
      Σύμφωνα με το ΣΑΤΕ, το έγγραφο έχει προκαλέσει αναστάτωση στο σύνολο του εργοληπτικού κόσμου, καθώς είναι άγνωστο εάν τελικά υπογραφούν συμβάσεις εκτέλεσης για όσα συγχρηματοδοτούμενα έργα δημοπρατήθηκαν μετά τις 14 Απριλίου, αλλά και αμφίβολο για πολλά άλλα, τα οποία μπορεί να δημοπρατήθηκαν προ της 14ης Απριλίου, αλλά δεν είχε υπογραφεί σύμβαση.
       
      Την αναπάντεχη αυτή εξέλιξη και την εύλογη ανησυχία του συνόλου των κατασκευαστικών εταιρειών της χώρας, διατυπώνει ο ΣΑΤΕ, σε επιστολή προς τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη και τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Επενδύσεων - ΕΣΠΑ, Γεώργιο Γιαννούση, υπογραμμίζοντας πως «η αναπάντεχη εξέλιξη στην ροή του συστήματος παραγωγής των δημοσίων έργων έχει αναστατώσει τον εργοληπτικό κόσμο της χώρας, αφού κανείς δεν γνωρίζει εάν τελικά η συμμετοχή στις δημοπρασίες των τελευταίων τουλάχιστον τριών μηνών έχει νόημα και αντίκρισμα».
       
      Τονίζεται, επίσης, ότι οι εργοληπτικές επιχειρήσεις δαπανούν κάθε εβδομάδα σημαντικά ποσά για να εξασφαλίσουν την άρτια, έγκαιρη και έγκυρη συμμετοχή τους στις διαγωνιστικές διαδικασίες, έξοδα, πλέον, άνευ αντικρίσματος, γεγονός που δεν συνάδει, καν, με τις εξαγγελίες του ΥΠΑΑΝ περί απλοποιήσεων των διαδικασιών ίδρυσης και δράσης των επιχειρήσεων της χώρας.
       
      Ταυτόχρονα διατυπώνεται και ο προβληματισμός που προκαλεί η πρόβλεψη εξαίρεσης «εξαιρετικών περιπτώσεων που θα συμφωνούνται με την Ε.Ε.» που αναφέρετε στην εγκύκλιο του υπουργείου, η οποία αφήνει «παράθυρο» για επιλεκτική υπογραφή συμβάσεων.
       
      Κατόπιν όλων αυτών, ο ΣΑΤΕ ζητά «άμεση και υπεύθυνη ενημέρωση επί των ανωτέρω θεμάτων, τα οποία και είναι κρίσιμα για την επίτευξη επαρκούς ανταγωνισμού στις διαγωνιστικές διαδικασίες των δημοσίων έργων, καθώς και την ομαλή εκτέλεσή τους», ενώ προειδοποιεί ότι σε αντίθετη περίπτωση θα συστήσει στα μέλη του να μην συμμετέχουν «στις άσκοπες και δαπανηρές δημοπρατήσεις των δημοσίων έργων».
       
      Πηγή: http://www.euro2day.gr/news/economy/article/1211528/sate-ston-aera-ta-erga-poy-dhmopratoyntai.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Σε συστράτευση των πολιτών για την απόσυρση του νομοσχεδίου για τους αιγιαλούς καλεί η διαδικτυακή πρωτοβουλία πολιτών “STOP στην καταστροφή των ελληνικών αιγιαλών.
       
      Σε αυτό το πλαίσιο πολίτες, φορείς, πολιτικοί, μη κυβερνητικές οργανώσεις, δημοσιογράφοι, ΜΜΕ και κάθε ενδιαφερόμενος καλούνται να συμμετάσχουν σε ανοικτή συζήτηση και παρουσίαση απόψεων από ειδικούς σχετικά με το «Οριοθέτηση, διαχείριση και προστασία αιγιαλού και παραλίας» που προωθεί το Υπουργείο Οικονομικών.
       
      Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 9 Μαΐου 2014 και ώρα 11:00-15:00 στο Αμφιθέατρο του ραδιοσταθμού Αθήνα 984 στην Τεχνόπολη (Γκάζι).
       
      Υποστηρικτές της εκδήλωσης είναι μέχρι στιγμής οι εξής φορείς και περιβαλλοντικές οργανώσεις ενώ αναμένονται και νέες “προσθήκες”: WWF, Παρατηρητήριο Πολιτών για την Αειφόρο Ανάπτυξη (CISD), SDMed, Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού, ΕΛΚΕΘΕ, Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης, MoM, Δίκτυο Μεσόγειος SOS.
       
      Πηγή: http://www.econews.gr/2014/05/07/ekdilosi-nomosxedio-aigialoi-114598/
      Περισσότερα...

      29

    • Engineer

      Η κυοφορούμενη τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας που πρόκειται να καταργήσει τα κατώτατα όρια προϋπολογισμού ανά κατηγορία έργων προκάλεσε μεγάλη ανησυχία και έντονη αναστάτωση στον εργοληπτικό κόσμο.
       
      Κατόπιν αυτού, η ΠΕΔΜΕΔΕ απέστειλε εντονότατη επιστολή ζητώντας τη διατήρηση των κατωτάτων ορίων.
       
       
      Κύριοι,
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες μας τις τελευταίες ημέρες κυοφορείται τροποποίηση της υφιστάμενης νομοθεσίας που πρόκειται να καταργήσει τα κατώτατα όρια προϋπολογισμού ανά κατηγορία έργων στα οποία έχουν δικαίωμα συμμετοχής οι εγγεγραμμένες στο ΜΕΕΠ εργοληπτικές επιχειρήσεις, αναλόγως της τάξης στην οποία ανήκουν.
       
      Εκφράζουμε την έντονη ανησυχία μας και τη δυσαρέσκειά μας για το ενδεχόμενο αυτό, το οποίο θα σημάνει αυτόματα το θάνατο όλων των ατομικών και μικρομεσαίων εργοληπτικών επιχειρήσεων της χώρας, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας.
       
      Επειδή το υφιστάμενο νομικό πλαίσιο δίδει αντικείμενο εργασίας και στις μικρές και τις μεγάλες εργοληπτικές επιχειρήσεις , αφού αναλόγως της τάξης , της εμπειρίας , της στελέχωσης και των οικονομικών δυνατοτήτων τους αναλαμβάνουν την εκτέλεση των αντίστοιχου προϋπολογισμού έργων , πρέπει να διατηρηθεί αναλλοίωτο προς όφελος του τεχνικού κόσμου και των χιλιάδων εργαζομένων και συνεργαζομένων με αυτόν.
       
      Άλλως και στην δυσάρεστη περίπτωση που οι πληροφορίες μας είναι αληθείς, δεδομένης της οικονομικής κρίσης, της ελαχιστοποίησης του αντικειμένου εργασίας, της συνεχούς περικοπής του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων και της
       
      Εδώ η επιστολή.
       
      Πηγή: http://www.pedmede.gr/site/images/pdf_files/1549_05052014.pdf
      Περισσότερα...

      5

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.