Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • peterpan

      To Institution of Civil Engineers, UK διοργανώνει το διεθνές συνέδριο European Local Association Conferenceφέτος στη χώρα μας.
       
      Πρόκειται για πενθήμερο συνέδριο με παρουσίες φορέων και μηχανικών από όλες τις χώρες της Ευρώπης.
       
      Την Παρασκευή 09/05/2014 θα πραγματοποιηθεί Τechnical Conference με θέμα Greece, a Sea and Land transportation Hub through the Centuries.
       
      Περισσότερες πληροφορίες στα παρακάτω link και στο επισυναπτόμενο φυλλάδιο.
       
      http://icelocal.gr/pdf/ELAC_2014_Technical_Conference_Programme.pdf
       
      ELAC 2014 Technical Conference Programme.pdf
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/24840-19%CE%BF-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%89%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%AD%CE%B4%CF%81%CE%B9%CE%BF-elac-2014-%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1-%E2%80%93-%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B2%CE%BF%CF%82-%CE%B8%CE%B1%CE%BB%CE%AC%CF%83%CF%83%CE%B9%CF%89%CE%BD-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%87%CE%B5%CF%81%CF%83%CE%B1%CE%AF%CF%89%CE%BD-%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CF%8E%CE%BD
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Το ΚΕΠΕ αναλαμβάνει να συντάξει το σχέδιο για τις ενοποιήσεις των ασφαλιστικών Ταμείων που έχει δεσμευτεί η κυβέρνηση να υποβάλλει στην τρόικα έως τα τέλη Ιουνίου στο πλαίσιο της νέας μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες της " Ημερησίας", την ανάθεση της σχετικής μελέτης - "προπομπού" των οργανωτικών και των άλλων παρεμβάσεων οι οποίες θα γίνουν από την 1/1/2015 σε εφαρμογή του επικαιροποιημένου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος, προβλέπει απόφαση του υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννη Βρούτση που πρόκειται να εκδοθεί μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα. Για την εκπόνηση της μελέτης, το ΚΕΠΕ θα συνεργαστεί με τους διοικητές του ΙΚΑ και του ΟΑΕΕ (που θα αποτελέσουν τους 2 βασικούς "πυλώνες" της νέας οργανωτικής δομής της Κοινωνικής Ασφάλισης για τους μισθωτούς και τους αυτοαπασχολούμενους, αντίστοιχα) τη Γενική Διεύθυνση της Γραμματείας Κοινωνικών Ασφαλίσεων και τους προέδρους άλλων Ταμείων.
       
      Οι ενοποιήσεις των Ταμείων αποτελούν το πρώτο βήμα της μεταρρύθμισης του Ασφαλιστικού (προβλέπονται, επίσης, μειώσεις εισφορών, καταργήσεις κοινωνικών πόρων, παραμετρικές αλλαγές - δηλ. παρεμβάσεις στα χαμηλότερα του 62ου έτους όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, στα ελάχιστα απαιτούμενα έτη για την κατώτατη σύνταξη που δεν δίνει κίνητρο ασφάλισης και ενσωματώνει μεγάλο τμήμα παροχής χωρίς καταβολή εισφοράς - καθώς και στους όρους καταβολής της βασικής σύνταξης). Με αφορμή το σχεδιασμό για την απονομή κατώτατης σύνταξης με 6.000 ημέρες ασφάλισης (20ετία) αντί των 4.500 (15ετία) που αποκάλυψε η "Ημερησία του Σαββάτου", η ΔΗΜΑΡ, με δήλωση του Δ. Χατζησωκράτη, κάλεσε την ηγεσία του υπουργείου Εργασίας "να εγκαταλείψει το σχέδιο" υπενθυμίζοντας ότι το ίδιο μέτρο είχε τεθεί και στο παρελθόν και είχε αποτραπεί μετά το "βέτο" της Δημοκρατικής Αριστεράς (η οποία συμμετείχε, τότε, στο κυβερνητικό σχήμα).
       
      Γ. ΓΑΤΟΣ
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=33039&subid=2&pubid=113267140
      Περισσότερα...

      0

    • nisorvani

      Έγγραφο με αρ. πρωτ. 4044/30-4-2014 "Εφαρμογή των άρθρων 23 παρ. 1 και 24 παρ. 1 και 8 του ν.4178/13".
       
      Δείτε το σχετικό έγγραφο εδώ: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=f5R3q3mm%2fzc%3d&tabid=777&language=el-GR
       
      Πηγή: http://www.ypeka.gr/Default.aspx?tabid=778&sni[1155]=3087&language=el-GR
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Με... εύνοια αντιμετωπίζει το υπουργείο Περιβάλλοντος περίπου 5.000 ιδιοκτήτες, που μπήκαν την περίοδο 2011-2013 στη διαδικασία νομιμοποίησης αυθαιρέτων κτισμάτων με εφάπαξ πρόστιμο αλλά δεν πλήρωσαν τις δόσεις τους και ταυτοχρόνως δεν έκαναν μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου 2014 «δήλωση γέφυρα» από το «νόμο Παπακωνσταντίνου», που κρίθηκε αντισυνταγματικός, στο νέο «νόμο Καλαφάτη».
       
      Με υπουργική απόφαση του αναπληρωτή υπουργού ΠΕΚΑ Ν. Ταγαρά αλλάζει η αρχική ρύθμιση, που προέβλεπε οι ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης κατηγορίας να πληρώσουν ξανά παράβολο υπέρ του ελληνικού Δημοσίου από 500 έως 10.000 ευρώ ανάλογα με την κατηγορία και την επιφάνεια του αυθαιρέτου τους και προβλέπεται ως ηπιότερη «καμπάνα», ότι θα επιβαρύνονται με προσαύξηση του προστίμου τους κατά 1% για τις δόσεις που «τρέχουν» μετά τον περασμένο Φεβρουάριο.
       
      Συγκεκριμένα, η σχετική υπουργική απόφαση, που υπέγραψε ο κ. Ταγαράς, προβλέπει ότι «τα στοιχεία των δηλώσεων που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4014/2011 («νόμος Παπακωνσταντίνου») και έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές ή βρίσκονται σε αρχική υποβολή με πληρωμένο παράβολο, μεταφέρονται υποχρεωτικά στις διατάξεις του ν. 4178/2013 («νόμος Καλαφάτη»), με προσαύξηση 1% ανά μήνα καθυστέρησης μετά την παρέλευση του πρώτου εξαμήνου εφαρμογής του ν. 4178/2013 (δηλαδή μετά τις 6 Φεβρουαρίου 2014), το οποίο είχε οριστεί ως προθεσμία μεταφοράς».
       
      Μεταφορά αιτήσεων
       
      Ως γνωστόν το ΥΠΕΚΑ, μετά την ακυρωτική απόφαση του ΣτΕ κάλεσε τους περίπου 350.000 ιδιοκτήτες ακινήτων που υπέβαλαν την περίοδο 2011-2013 συνολικά 562.263 δηλώσεις νομιμοποίησης αυθαιρέτων με το «νόμο Παπακωνσταντίνου», με καταλογισμό προστίμων συνολικού ύψους 1,5 δισ. ευρώ, να ενταχθούν στο «νόμο Καλαφάτη» με μια απλή αίτηση, μέσω ιδιώτη μηχανικού, στο ηλεκτρονικό σύστημα δηλώσεων του ΤΕΕ, προκειμένου να θωρακιστούν από τις συνέπειες της απόφασης του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου. Δηλαδή για να μην είναι ευάλωτοι σε προσφυγές και για να μην αντιμετωπίσουν εμπλοκές και προβλήματα σε πωλήσεις και μεταβιβάσεις των ακινήτων τους.
       
      Από τους 350.000 ιδιοκτήτες μέχρι τον περασμένο Φεβρουάριο είχαν υπαχθεί στο νέο νόμο περισσότεροι από 220.000 ιδιοκτήτες και έπεται συνέχεια. Σημειώνεται ότι όλοι οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων και ακινήτων με πολεοδομικές υπερβάσεις, τόσο οι νέοι που θα κάνουν δήλωση για πρώτη φορά όσοι και οι 1,1 εκατομμύριο ιδιοκτήτες που έχουν ήδη υπαχθεί στους νόμους τακτοποίησης αυθαιρέτων (ν. 4014/2011 του Γ. Παπακωνσταντίνου και Ν. 3843/2010 της Τ. Μπιρμπίλη) μπορούν να ενταχθούν στο «νόμο Καλαφάτη» μέχρι τον Φεβρουάριο του 2015, δηλαδή στη διάρκεια της συνολικά 18μηνης ισχύος της εφαρμογής του.
       
      Τώρα με τη νέα ρύθμιση γίνεται υποχρεωτική υπαγωγή στο νέο νόμο μόνο για περίπου 5.000 ιδιοκτήτες, που δεν έκαναν εμπρόθεσμη μεταφορά της δήλωσής τους, έχοντας πληρώσει μόνο το παράβολο είτε οφείλοντας περισσότερες από δύο δόσεις του προστίμου μετά την παρέλευση της 6ης Φεβρουαρίου 2014. Για τους ίδιους και μόνον ισχύει επίσης η προσαύξηση του προστίμου κατά 1% μηνιαίως.
       
      Παράταση 10 μηνών
       
      Παράλληλα με την ίδια απόφαση που υπέγραψε ο κ. Ταγαράς, σχεδόν άλλους 10 μήνες θα έχουν στη διάθεσή τους οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων, προκειμένου να καταθέσουν μέσω ιδιώτη μηχανικού και του ηλεκτρονικού συστήματος όλα τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την τακτοποίηση. Το ΥΠΕΚΑ έδωσε παράταση στους μηχανικούς που μπαίνουν στο ηλεκτρονικό σύστημα υποβολής των αιτήσεων και των δικαιολογητικών προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ένταξης στο νόμο Καλαφάτη (4178/2013).
       
      Ετσι, θα μπορούν μέχρι τον ερχόμενο Φεβρουάριο να καταθέσουν αεροφωτογραφίες, έγγραφα δημόσιας αρχής που χρειάζονται για την ένταξη στο νόμο. Ο νόμος, ο οποίος είχε δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 8 Αυγούστου 2013 (με καταληκτική ημερομηνία τον Φεβρουάριο του 2015), έδινε προθεσμία έξι μηνών για την ηλεκτρονική υποδοχή των στοιχείων.
       
      Πηγή: http://www.enet.gr/?i=news.el.oikonomia&id=428505 - Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Ο έως τώρα πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης, επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης Μηχανικών επανεξελέγη, αργά το βράδυ του Σαββάτου, κατά την δεύτερη ψηφοφορία μεταξύ των μελών της Αντιπροσωπείας, της επονομαζόμενης και «Βουλής των μηχανικών» (200 μέλη), επικρατώντας του Γεώργιου Στασινού, επικεφαλής της Δημοκρατικής Κίνησης Μηχανικών-Ανανέωση Πρωτοπορία.
       
      Κατά την πρώτη ψηφοφορία συνυποψήφια ήταν και η Θεοπίστη Πέρκα, της Ριζοσπαστικής Πρωτοβουλίας Μηχανικών.
       
      Το αποτέλεσμα των δυο ψηφοφοριών έχει αναλυτικά ως εξής:
       

       
      «Η επανεκλογή μου ως πρόεδρος του ΤΕΕ,μέσα από τις κατοχυρωμένες δημοκρατικές λειτουργίες και διαδικασίες του φορέα μας, πρώτα και πάνω απ’ όλα αποτελεί νίκη του ακηδεμόνευτου και ανεξάρτητου φορέα μας, των Ελλήνων διπλωματούχων μηχανικών και του συνόλου των προοδευτικών δυνάμεων, ενάντια σε όσους επιχείρησαν την μετατροπή του ΤΕΕ σε ενεργούμενο κυβερνητικών ομάδων ή κομματικών ‘στρατών’. Είναι μια εκλογική νίκη με σαφή κατεύθυνση την υπεράσπιση του κατοχυρωμένου και αδιαπραγμάτευτου επιστημονικού, αναπτυξιακού ρόλου των διπλωματούχων μηχανικών και του ΤΕΕ, με αγωνιστικό πρόσημο για την αντιμετώπιση και επίλυση των μεγάλων, επιστημονικών, εργασιακών, επαγγελματικών προβλημάτων που πλήττουν το ελληνικό τεχνικό δυναμικό. Το ασφαλιστικό, η αντιμετώπιση της ανεργίας, η προστασία των θεσμών από την αποδόμηση, θα είναι στο επίκεντρο αυτών των αγώνων.
       
      Η συνεργασία μας με όλες τις δυνάμεις και τα πρόσωπα που αναδείχθηκαν από την αντιπροσωπεία του ΤΕΕ, έχει στόχο:
      Ν’ αγωνιστούμε ενωτικά και δημοκρατικά, ώστε να πετύχουμε πλήρη ανατροπή των τραγικά αποτυχημένων αδιέξοδων μνημονιακών πολιτικών και επιλογών υποτέλειας της χώρας, που ισοπεδώνουν τον εθνικό-παραγωγικό ιστό, τους επιστήμονες, ολόκληρη την εθνική οικονομία, την κοινωνία και το μέλλον της νεολαίας.
      Να διεκδικήσουμε με πρωταγωνιστικό ρόλο των διπλωματούχων μηχανικών και του ΤΕΕ,την πλήρη εφαρμογή ενός σχεδίου παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας, με ιεραρχημένες παρεμβάσεις σε όλα τα μέτωπα, στο κέντρο και στην περιφέερεια, που θα κατοχυρώνει την αναπτυξιακή πορεία της χώρας δυναμικά και ισότιμα στο ευρωπαϊκό και διεθνές περιβάλλον.

      Η βαθειά κρίση την οποία βιώνουν οι Έλληνες πολίτες και μεταξύ αυτών με δραματικό τρόπο οι διπλωματούχοι μηχανικοί, δεν επιτρέπουν πανηγυρισμούς, αλλά αντιθέτως επιβάλλουν συστράτευση, ωριμότητα και αγώνες, ώστε να βγει η χώρα από την επτάχρονη κρίση και να μπει επιτέλους σε πορεία ανασυγκρότησης και ανάπτυξης. Ιδίως δεν μπορούν και δεν δικαιούνται να πανηγυρίσουν όσοι έχουν καίρια ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση της χώρας και έχουν εναντιωθεί με πράξεις και παραλείψεις τους κατά των Ελλήνων διπλωματούχων μηχανικών και του ΤΕΕ».
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/proedros-tee-epanejelegei-o-xrhstow-spirtzis/
      Περισσότερα...

      50

    • Engineer

      Ποινικές ευθύνες για τις εργασίες διαμόρφωσης και ανακαίνισης των δύο διατηρητέων κτιρίων, όπου λειτουργεί το νέο υποκατάστημα της σουηδικής αλυσίδας ένδυσης Η&Μ (Hennes & Mauritz AB), στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, ζήτησε να διερευνηθούν ο εισαγγελέας.
       
      Με παραγγελία του προς τον Πταισματοδίκη, ο εισαγγελέας διαφθοράς Θεσσαλονίκης, Αργύρης Δημόπουλος, διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας. Αφορμή στάθηκε καταγγελία για σωρεία οικοδομικών και πολεοδομικών παραβάσεων κατά τις εργασίες που έγιναν στο Μέγαρο Βικτωρία και στη Στοά Πελοσώφ (πιο γνωστή ως Παλιό Ταχυδρομείο), που εκμεταλλεύεται η σουηδική αλυσίδα, επί της οδού Τσιμισκή, στη γωνία με την οδό Κομνηνών.
       
      Σύμφωνα με την καταγγελία, οι εκδοθείσες άδειες από τις αρμόδιες υπηρεσίες (δήμος Θεσσαλονίκης, Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας) δεν είναι σύννομες, ενώ αναφέρονται κίνδυνοι στατικής επάρκειας του νέου καταστήματος.
       
      Ο αντεισαγγελέας Εφετών ζήτησε, στο πλαίσιο της έρευνας που διέταξε, να γίνει πραγματογνωμοσύνη και να ελεγχθούν οι μελέτες των αδειών. Τα αδικήματα που διερευνώνται είναι αυτά της υπηρεσιακής απιστίας, της δωροδοκίας, της παράβασης καθήκοντος και παραβάσεις της οικοδομικής και πολεοδομικής νομοθεσίας.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%B5%CF%85%CE%B8%CF%8D%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B9%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B5%CF%82-%CE%B4/
      Περισσότερα...

      5

    • Engineer

      Οποιαδήποτε στρατηγική για την υπέρβαση της οικονομικής κρίσης δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει ως πρωταρχικό στόχο την ανάπτυξη των επενδυτικών πρωτοβουλιών και μάλιστα των ιδιωτικών, τις οποίες το κράτος οφείλει να προωθεί και να ενισχύει με κάθε θεσμικό τρόπο.
       
      Η εν πολλοίς αυτονόητη αυτή παραδοχή υιοθετείται στη χώρα μας δυστυχώς μόνον σε επίπεδο διακήρυξης αρχών, ακόμη και από δυνάμεις που ενστερνίζονται τον οικονομικό φιλελευθερισμό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα στρέβλωσης στον τομέα αυτό αποτελεί, δίχως αμφιβολία, η πολιτική της χώρας στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και κυρίως στα φωτοβολταϊκά. Σε μια χώρα που θα μπορούσε να αναδειχθεί πρωτοπόρος στην παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊκούς σταθμούς, η κρατική πολιτική των τελευταίων ετών οδηγεί σε καταστροφή των επενδύσεων που έχουν γίνει με παρότρυνση μάλιστα των κυβερνώντων. Με πρόσχημα τα ελλείμματα που δημιούργησε η ίδια κρατική πολιτική στον ειδικό Λογαριασμό των Α.Π.Ε. επιβλήθηκαν, αρχικά με τον ν. 4093/2012 κεφαλικός φόρος 25%-30% στις τιμές πώλησης και, πρόσφατα, με τον ν. 4254/2014 υποχρεωτική μονομερής μείωση των συμβατικών τιμών σε ποσοστό που σε πολλές περιπτώσεις υπερβαίνει το 40%. Επιπλέον, με τον τελευταίο αυτό νόμο επιβάλλεται αναδρομικά υποχρεωτική έκπτωση που αγγίζει το 40% στις τιμές πώλησης για την ηλεκτρική ενέργεια που έχει παραχθεί το έτος 2013 (!).
       
      Με τον τρόπο αυτό, το «φιλελεύθερο» (κατά τα λοιπά) κράτος ανατρέπει πλήρως τις συμβάσεις που έχουν συνάψει (και μάλιστα με παρότρυνση του ίδιου) οι επενδυτές – παραγωγοί και τους οδηγεί, εν πλήρη γνώση του, στην οικονομική καταστροφή. Αποτέλεσμα της «πολιτικής» αυτής θα είναι να περάσουν οι –οικονομικά απαξιωμένοι- φωτοβολταϊκοί σταθμοί στις δανείστριες τράπεζες και, στη συνέχεια, να πουληθούν σε εξευτελιστικές τιμές!
       
      Πρόκειται, αναμφίβολα, για ρυθμίσεις που είναι κραυγαλέα αντισυνταγματικές, αφού παραβιάζουν ευθέως τις διατάξεις του Συντάγματος που κατοχυρώνουν την οικονομική ελευθερία, την επιχειρηματική ελευθερία και την ελευθερία των συμβάσεων (άρθρο 5 παρ. 1 Συντ.). Παράλληλα, προσκρούουν στις αντίστοιχες διατάξεις της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
       
      Τον αντισυνταγματικό χαρακτήρα των περιορισμών αυτών εντοπίζει μάλιστα και η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής στην Έκθεσή της που συνοδεύει τον ν. 4254/2014 (!). Έτσι, το κράτος αντί να είναι αρωγός και συμπαραστάτης των παραγωγών-επενδυτών καθίσταται κυριολεκτικά αντίδικός τους, αφού τους υποχρεώνει να καταφεύγουν μαζικά στη Δικαιοσύνη για να προασπίσουν στοιχειωδώς τα συμφέροντά τους, καταθέτοντας αγωγές στα διοικητικά και στα αστικά δικαστήρια.
       
      Μπροστά σε μια τέτοια πολιτική αντιφάσεων θα μπορούσε να αναρωτηθεί εύλογα κανείς τι και ποιον εξυπηρετεί τελικά αυτή η εμφάνιση του κράτους με τη μορφή Ιανού: Ταυτόχρονα ως υπέρμαχου των επενδυτικών πρωτοβουλιών και ως πολέμιου και αντίδικου των επενδυτών… Ένα είναι βέβαιο πάντως: Το κράτος Ιανός δεν θα κατορθώσει ποτέ να γίνει αξιόπιστος προορισμός επενδυτικών κεφαλαίων και, άρα, φορέας ανάπτυξης και προόδου.
       
      *Ο Συνταγματολόγος Δρ. Απόστολος Παπακωνσταντίνου είναι εταίρος της Δικηγορικής Εταιρείας «Απ. Παπακωνσταντίνου – Γ. Κατρούγκαλος – Ν. Χλέπας και Συνεργάτες»
       
      Πηγή: Το κράτος Ιανός: Το παράδειγμα των επενδύσεων στα φωτοβολταϊκά | newmoney.gr http://www.newmoney.gr/blog/49353/kratos-ianos-paradeigma-ton-ependyseon-sta-fotovoltaika#ixzz30dWXPoVo
      Περισσότερα...

      15

    • grgk

      Μία οικολογική, αλλά… τσουχτερή οικονομικά πρόταση παρουσίασε ένα ζευγάρι από το Αινταχο των ΗΠΑ, οι οποίοι μέσω της εταιρείας τους Solar Roadways αναζητούν 1.000.000 δολάρια, προκειμένου να αντικαταστήσουν την κλασική άσφαλτο στους δρόμους με ηλιακές κυψέλες.
       
      Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Σκοτ Μπρούσο και η σύζυγός του Τζούλι σχεδίαζαν αυτή την ιδέα από το 2006: δρόμοι από γυάλινα πάνελ που παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα αντλώντας ενέργεια από τον ήλιο, λιώνουν το χιόνι και αντικαθιστούν τα φώτα του δρόμου.
      Μία πρώτη ώθηση για την ιδέα τους ήταν η δωρεά ύψους 100.000 δολαρίων από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ και 750.000 από την αμερικανική Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινητόδρομων, για να κατασκευάσουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο.
       
      Όπως εξηγούν οι ίδιοι, τα εξάγωνα φωτοβολταϊκά πάνελ τους, έχουν ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε πραγματικές συνθήκες και είναι κατασκευασμένα από σκληρό γυαλί σε πολλά επίπεδα, με διάρκεια ζωής περίπου 20 χρόνια. Μάλιστα, τα σπασμένα πάνελ μπορούν απλώς να αντικατασταθούν, αντί να στρωθεί από την αρχή ένα τμήμα του δρόμου.
       
      Μία οικολογική, αλλά… τσουχτερή οικονομικά πρόταση παρουσίασε ένα ζευγάρι από το Αινταχο των ΗΠΑ, οι οποίοι μέσω της εταιρείας τους Solar Roadways αναζητούν 1.000.000 δολάρια, προκειμένου να αντικαταστήσουν την κλασική άσφαλτο στους δρόμους με ηλιακές κυψέλες.
       
      Ο ηλεκτρολόγος μηχανικός Σκοτ Μπρούσο και η σύζυγός του Τζούλι σχεδίαζαν αυτή την ιδέα από το 2006: δρόμοι από γυάλινα πάνελ που παράγουν ηλεκτρικό ρεύμα αντλώντας ενέργεια από τον ήλιο, λιώνουν το χιόνι και αντικαθιστούν τα φώτα του δρόμου.
       
      Μία πρώτη ώθηση για την ιδέα τους ήταν η δωρεά ύψους 100.000 δολαρίων από το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ και 750.000 από την αμερικανική Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινητόδρομων, για να κατασκευάσουν ένα λειτουργικό πρωτότυπο.
       
      Οπως εξηγούν οι ίδιοι, τα εξάγωνα φωτοβολταϊκά πάνελ τους, έχουν ήδη δοκιμαστεί με επιτυχία σε πραγματικές συνθήκες και είναι κατασκευασμένα από σκληρό γυαλί σε πολλά επίπεδα, με διάρκεια ζωής περίπου 20 χρόνια. Μάλιστα, τα σπασμένα πάνελ μπορούν απλώς να αντικατασταθούν, αντί να στρωθεί από την αρχή ένα τμήμα του δρόμου.
       
      Πηγή: http://polytexnikanea.gr/WP3/?p=31986
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Το «πράσινο φως» για τη μετεγκατάσταση του καταυλισμού των Ρομά από την περιοχή του Νομισματοκοπείου του Δήμου Χαλανδρίου στη θέση της Παλαιάς Αμερικάνικης Βάσης στην κορυφή «Κανδύλι» του όρους Πατέρας, έδωσε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο.
       
      Τα μέλη του ΚΑΣ δέχτηκαν κατά πλειοψηφία (με μία ψήφο κατά) την εισήγηση της Διεύθυνσης Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων περί μη άμεσης και έμμεσης βλάβης αρχαίου οχυρού που εντοπίστηκε κατά τη διάρκεια αυτοψίας περίπου 100 μ. βορειοδυτικά της βάσης.
       
      Κυρίως όμως κατανόησαν την αναγκαιότητα της περίστασης, όπως αναφέρθηκε από τους εκπροσώπους της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής που έκαναν και το σχετικό αίτημα, καθώς υπάρχει εισαγγελική προθεσμία ως τις 17 Ιουνίου η οποία αφορά δύο αλληλένδετα θέματα: την κατεδάφιση των αυθαιρέτων στο Νομισματοκοπείο και την προσωρινή μετεγκατάσταση του καταυλισμού των Ρομά.
       
      Ο καταυλισμός χωροθετείται μέσα στον υφιστάμενο χώρο της παλαιάς βάσης, εμβαδού 37 στρεμμάτων, όπου υπάρχουν ήδη τσιμεντένιες βάσεις, ενώ θα δημιουργηθούν κι άλλες, πάνω στις οποίες θα τοποθετηθούν 51 οικίσκοι (25 τ.μ.) και άλλοι 9 οικίσκοι (45 τ.μ.).
       
      Δύο υφιστάμενα κτίρια θα διατηρηθούν και θα μετατραπούν σε πλυντήρια και στεγνωτήρια, ενώ θα δημιουργηθεί ένα ακόμα κτίριο, 300 τ.μ., ως χώρος για εκδηλώσεις. Δύο γήπεδα, ένα για μπάσκετ κι ένα για ποδόσφαιρο, θα κατασκευαστούν σε εγκαταστάσεις που ήδη υπάρχουν, ενώ θα διαμορφωθούν και δύο δεξαμενές, πέρα της υφιστάμενης.
       
      Ο καταυλισμός έχει τον χαρακτήρα του προσωρινού, οι δε εργασίες, που θα είναι μικρής έκτασης, θα γίνουν υπό την εποπτεία των αρμόδιων Εφορειών Αρχαιοτήτων.
       
      Τα κατάλοιπα του οχυρωματικού περιβόλου, μαζί με εκείνα δύο πύργων, που βρίσκονται σε στρατηγική θέση πάνω στο όρος Πατέρα, ανήκουν στο δίκτυο των αρχαίων οχυρών, που ήταν γνωστοί στην περιοχή της Μεγαρίδας. Ο αρχαίος περίβολος είναι πιθανότατα του 3ου αι. π. Χ. και είναι αντίστοιχος με εκείνους, που χτίστηκαν για τις άμεσες ανάγκες του Χρεμωνίδειου Πολέμου.
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231315345
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Καταργείται από τον ερχόμενο Ιούνιο η σταυροειδής επιδότηση στα τιμολόγια του ρεύματος η επιδότηση δηλαδή ενός τιμολογίου προκειμένου να είναι φθηνό, με την αύξηση του τιμολογίου μιας άλλης κατηγορίας.
       
      Μέχρι τώρα ίσχυαν οι σταυροειδείς επιδοτήσεις για 2,5 εκατ. καταναλωτές με κατανάλωση έως 800 κιλοβατώρες ανά τετράμηνο και το σύνολο των αγροτικών καταναλώσεων της χώρας, οι οποίοι χρεώνονται για όλο το 24ωρο με την κατά 40% χαμηλότερη τιμή του νυχτερινού τιμολογίου της ΔΕΗ. Ταυτόχρονα υπήρχε επιβάρυνση στις εμπορικές καταναλώσεις μέσης τάσης οι οποίες επιβαρύνονταν με το κόστος των επιδοτούμενων τιμολογίων.
       
      Ερωτηθείς σχετικά ο υφυπουργός ΠΕΚΑ, Μάκης Παπαγεωργίου, διευκρίνησε οτι προωθείται σχέδιο σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών ώστε οι αυξήσεις να μην πλήξουν τις καταναλώσεις που αφορούν την πρώτη κατοικία.
       
      Συγκεκριμένα, θα αξιοποιηθεί η βάση δεδομένων του υπουργείου Οικονομικών για να ενταχθούν στο Κοινωνικό Οικιακό Τιμολόγιο οι καταναλώσεις που αφορούν στην πρώτη κατοικία.
       
      Όσον αφορά τα τιμολόγια αγροτικής χρήσης, η κυβέρνηση έχει πάρει παράταση από την τρόικα μέχρι το τέλος του 2015 προκειμένου να ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των "έξυπνων" μετρητών.
       
      Στις εμπορικές καταναλώσεις η κατάργηση των σταυροειδών επιδοτήσεων αναμένεται να φέρει μειώσεις οι οποίες εκτιμάται ότι θα φτάσουν στο 4% - 5%.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=31113
      Περισσότερα...

      0

    • venezia

      Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Τ.Α.Α. στην συνεδρίαση του της 30/04/2014, αποφάσισε την παράταση πληρωμής των εισφορών Α΄ Εξαμήνου 2014 έως 31/08/2014.
       
      Πηγή: http://www.etaa.gr/index.php?option=com_content
      Περισσότερα...

      14

    • spapako

      Ξεκινά από το ΤΕΕ η διενέργεια των εξετάσεων για την ανάδειξη των Ενεργειακών Επιθεωρητών. Σε συνέχεια της προσφοράς του ΤΕΕ στην κατάρτιση των Τεχνικών Οδηγιών για την εφαρμογή του ΚΕΝΑΚ στην Ελλάδα και την υποστήριξη της δημιουργίας λογισμικού αναφοράς για τη διενέργεια των υπολογισμών, το ΤΕΕ υλοποίησε τις υποδομές για την ηλεκτρονική υποβολή των αιτήσεων για συμμετοχή στις εξετάσεις και την εξέταση με ηλεκτρονικό σύστημα που θα αντιμετωπίζει αντικειμενικά, ισότιμα όλους τους μηχανικούς.
       
      Τα θέματα εξετάσεων προετοιμάζονται και αποφασίζονται από το ΥΠΕΚΑ.
       
      Η διαδικασία θα απαιτεί μόνο την επίσκεψη σε Εξεταστικό Κέντρο του ΤΕΕ για την διεξαγωγή της εξέτασης και όλες οι υπόλοιπες διαδικασίες θα διενεργούνται και θα ολοκληρώνονται ηλεκτρονικά.
       
      Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής στις εξετάσεις, για τη χορήγηση της άδειας Ενεργειακού Επιθεωρητή, θα είναι διαθέσιμο στους ενδιαφερόμενους μηχανικούς την 12η Μαΐου 2014 και οι εξετάσεις στα εξεταστικά κέντρα του ΤΕΕ θα ξεκινήσουν από την 20η Μαΐου 2014, σύμφωνα με την συνημμένη πρόσκληση.
       
      Συνημμένη η ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΑΔΕΙΑΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΗ ΚΤΙΡΙΩΝ που υπογράφει ο πρόεδρος ΤΕΕ, Χρ. Σπίρτζης.
       
      Πηγή: http://web.tee.gr/tee-ejetaseis-energeiakvn-epiuevrhtvn/
      Περισσότερα...

      15

    • kampel81

      Το ΥΠΕΚΑ αποφάσισε τη συγκρότηση πενταμελούς εξεταστικής επιτροπής για κάθε μία από τις κατηγορίες ενεργειακών επιθεωρητών.
       
      Σκοπός των Επιτροπών είναι η διασφάλιση του αδιάβλητου, της ισοτιμίας και της διαφάνειας της εξεταστικής διαδικασίας για την εγγραφή στο οικεία Μητρώα Ενεργειακών Επιθεωρητών.
       
      Έργο των Εξεταστικών Επιτροπών είναι:
      ο καθορισμός του συνολικού αριθμού θεμάτων για κάθε κύκλο μαθημάτων,
      η διατύπωση θεμάτων για τη δημιουργία ή και την ενημέρωση/ανανέωση Βιβλιοθήκης Θεμάτων, καθώς και η απόδοση των ορθών απαντήσεων και λύσεων,
      ο καθορισμός του τρόπου βαθμολόγησης,
      ο καθορισμός της διάρκειας της εξεταστικής διαδικασίας,
      η επιλογή των θεμάτων κάθε εξεταστικής περιόδου και η παράδοσή τους στο ΤΕΕ και
      η εξέταση τυχόν ενστάσεων υποψηφίων επί του περιεχομένου των θεμάτων των εξετάσεων

      Σύμφωνα με το ΥΠΕΚΑ, τις Εξεταστικές Επιτροπές θα αποτελούν οι:
       
      Α. Εξεταστική Επιτροπή Ενεργειακών Επιθεωρητών Κτιρίων
      Κωνσταντίνος - Ευάγγελος Αραβώσης του Γεωργίου με ΑΔΤ Χ 573596, Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ, ως Πρόεδρος, με αναπληρωτή τον Ευάγγελο Χίνη του Παναγιώτη με ΑΔΤ Σ 163470, Αναπληρωτή Καθηγητή ΕΜΠ.
      Γαρυφαλλιά Γιδάκου του Γεωργίου με ΑΔΤ ΑΕ 579952, Γενική Επιθεωρήτρια της ΕΥΕΠΕΝ, εκπρόσωπος ΥΠΕΚΑ, με αναπληρωτή το Δημήτριο Αθανασίου του Βησσαρίωνα με ΑΔΤ ΑΖ 541983, υπάλληλο ΥΠΕΚΑ με διάθεση στο γραφείο Υπουργού ΠΕΚΑ.
      Θεόδωρος Παπαδόπουλος του Νικολάου με ΑΔΤ Χ 439495, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, εκπρόσωπος ΤΕΕ, με αναπληρώτρια την Αθηνά Γαγλία του Γεωργίου με ΑΔΤ ΑΕ 019394, Μηχανολόγο Μηχανικό.
      Δημήτριος Αραβαντινός του Γεωργίου με ΑΔΤ ΑΗ 651118, Πολιτικός Μηχανικός, Αναπληρωτής Καθηγητής ΑΠΘ, εκπρόσωπος ΤΕΕ, με αναπληρωτή τον Λάμπρο Μανασή του Βασιλείου με ΑΔΤ Χ 543141, Μηχανολόγο Μηχανικό.
      Ιωάννης Καλδέλης του Κλεάνθη με ΑΔΤ Ν 145909, Καθηγητής ΤΕΙ Πειραιά, εκπρόσωπος ΕΕΤΕΜ, με αναπληρωτή τον Ιωάννη Τσολάκη του Σωτηρίου με ΑΔΤ Ν 460238, Μηχανολόγο Μηχανικό.

      Γραμματέας της Επιτροπής ορίζεται ο Δημήτριος Παπαδημητρίου του Παναγιώτη με ΑΔΤ Ν 061554, Επιθεωρητής Ενέργειας της ΕΥΕΠΕΝ, με αναπληρώτρια την Αγγελική Γαλάτη του Κωνσταντίνου με ΑΔΤ ΑΕ 039257, Επιθεωρήτρια Ενέργειας της ΕΥΕΠΕΝ.
       
      Β. Εξεταστική Επιτροπή Ενεργειακών Επιθεωρητών Συστημάτων Θέρμανσης
      Κωνσταντίνος - Ευάγγελος Αραβώσης του Γεωργίου με ΑΔΤ Χ 573596, Επίκουρος Καθηγητής ΕΜΠ, ως Πρόεδρος, με αναπληρωτή τον Ευάγγελο Χίνη του Παναγιώτη με ΑΔΤ Σ 163470, Αναπληρωτή Καθηγητή ΕΜΠ.
      Περικλής Λώλος του Ανδρέα με ΑΔΤ Ν 144149, Επιθεωρητής Ενέργειας της ΕΥΕΠΕΝ, εκπρόσωπος ΥΠΕΚΑ, με αναπληρώτρια τη Μαργαρίτα Πετρολιάγκη του Σταματίου με ΑΔΤ ΑΙ 0222271, Επιθεωρήτρια Ενέργειας της ΕΥΕΠΕΝ.
      Κωνσταντίνος Μπαλαράς του Άγγελου με ΑΔΤ Χ 055146, Μηχανολόγος Μηχανικός, Προϊστάμενος Δ/νσης Ερευνών ΙΕΠΒΑ του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών, εκπρόσωπος ΤΕΕ, με αναπληρωτή τον Χρυσόστομο Δούκα του Χρήστου με ΑΔΤ Χ 135723, Μηχανολόγο Μηχανικό.
      Μαρία Κουή του Κωνσταντίνου με ΑΔΤ Χ 003779, Χημικός Μηχανικός, Καθηγήτρια ΕΜΠ, εκπρόσωπος ΤΕΕ, με αναπληρωτή τον Παναγιώτη Βουρλιώτη του Ιωάννη με ΑΔΤ Χ 009969, Μηχανολόγο Μηχανικό, Ερευνητικό Προσωπικό ΕΜΠ.
      Γεώργιος Αλέξης του Κωνσταντίνου με ΑΔΤ Ν 090666, Αναπληρωτής Καθηγητής ΤΕΙ Πειραιά, εκπρόσωπος ΕΕΤΕΜ, με αναπληρωτή το Δημήτριο Σιάχο του Νικολάου με ΑΔΤ Ν 500027, Μηχανολόγο Μηχανικό.

      Γραμματέας της Επιτροπής ορίζεται η Μαγδαληνή Ναούμ του ΜΙχαήλ με ΑΔΤ Λ 012388, Επιθεωρήτρια Ενέργειας της ΕΥΕΠΕΝ, με αναπληρώτρια την Αγγελική Γαλάτη του Κωνσταντίνου με ΑΔΤ ΑΕ 039257, Επιθεωρήτρια Ενέργειας της ΕΥΕΠΕΝ.
       
      Γ. Εξεταστική Επιτροπή Ενεργειακών Επιθεωρητών Συστημάτων Κλιματισμού
      Ευάγγελος Χίνης του Παναγιώτη με ΑΔΤ Σ 163470, Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΜΠ, ως Πρόεδρος, με αναπληρωτή τον Κωνσταντίνο - Ευάγγελο Αραβώση του Γεωργίου με ΑΔΤ Χ 573596, Επίκουρο Καθηγητή ΕΜΠ.
      Μαργαρίτα Πετρολιάγκη του Σταματίου με ΑΔΤ ΑΙ 0222271, Επιθεωρήτρια Ενέργειας της ΕΥΕΠΕΝ, εκπρόσωπος ΥΠΕΚΑ, με αναπληρωτή τον Περικλή Λώλο του Ανδρέα με ΑΔΤ Ν 144149, Επιθεωρητή Ενέργειας της ΕΥΕΠΕΝ
      Μαρία Φούντη του Αριστείδη με ΑΔΤ ΑΙ 091523, Μηχανολόγος Μηχανικός, Καθηγήτρια ΕΜΠ, εκπρόσωπος ΤΕΕ, με αναπληρωτή τον Ιωάννη Μανδηλαρά του Δημητρίου με ΑΔΤ ΑΚ 570167, Μηχανολόγο Μηχανικό.
      Δημήτριος Χαραλαμπόπουλος του Αναστασίου με ΑΔΤ Λ 146685, Μηχανολόγος Μηχανικός, εκπρόσωπος ΤΕΕ, με αναπληρωτή τον Χρήστο Τζιβανίδη του Νικολάου με ΑΔΤ ΑΚ 025459, Μηχανολόγο Μηχανικό, Λέκτορα ΕΜΠ.
      Αντώνιος Νάζος του Γεωργίου με ΑΔΤ ΑΕ 036814, Καθηγητής Εφαρμογών ΤΕΙ Πειραιά, εκπρόσωπος ΕΕΤΕΜ, με αναπληρωτή τον Ιωάννη Ντρούκα του Νικολάου με ΑΔΤ Σ 078448, Μηχανολόγο Μηχανικό.

      Γραμματέας της Επιτροπής ορίζεται η Μαγδαληνή Ναούμ του Μιχαήλ με ΑΔΤ Λ 012388, Επιθεωρήτρια Ενέργειας της ΕΥΕΠΕΝ, με αναπληρώτρια την Αγγελική Γαλάτη του Κωνσταντίνου με ΑΔΤ ΑΕ 039257, Επιθεωρήτρια Ενέργειας της ΕΥΕΠΕΝ.
       
      Πηγη: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=11920&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%89%CE%BD+%CE%AD%CF%89%CF%82+02%2F15%2C+%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%AD%CF%82+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3_+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD%2C+1+MW+%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC+%CE%A6%2F%CE%92+%26+40+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20140429_m120196198_%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%AC%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%AD%CF%84%CF%89%CE%BD+%CE%AD%CF%89%CF%82+02%2F15%2C+%CE%B5%CE%BE%CE%B5%CF%84%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%AD%CF%82+%CE%B5%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3_+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CF%8E%CE%BD%2C+1+MW+%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%AC+%CE%A6%2F%CE%92+%26+40+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1#
      Περισσότερα...

      41

    • ΝΙΚΟΣΤΡΙ

      Σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2017 η υπηρεσία e-call
       
      Από το 2017, όλα τα καινούργια αυτοκίνητα στην Ευρώπη θα έχουν το ειδικό σύστημα e-Call, με το οποίο θα καλούνται αυτόματα οι αρμόδιες υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων.
       
      Το e-Call είναι μια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης, σε περίπτωση αυτοκινητιστικού ατυχήματος και λειτουργεί ως εξής: ένας πομποδέκτης κινητής τηλεφωνίας ενσωματωμένος στο όχημα, καλεί αυτόματα το κέντρο έκτακτης ανάγκης για βοήθεια και θα κοινοποιεί το ακριβές σημείο όπου συνέβη το ατύχημα και θα καταφθάνουν τα σωστικά συνεργεία.
       
      Η κλήση γίνεται μέσω του Τηλεφωνικού Κέντρου Εξυπηρέτησης Έκτακτης Ανάγκης (112) και περιέχει δεδομένα σχετικά με το όχημα (τύπος οχήματος, αριθμός πλαισίου, γεωγραφικές συντεταγμένες εντοπισμού της θέσης του οχήματος, κατεύθυνση κίνησης, κα), σε συνεργασία με τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας.
       
      Η ενεργοποίηση θα γίνεται ταυτόχρονα με το άνοιγμα των αερόσακων του οχήματος.
      Αυτό θα συμβαίνει ακόμη και σε περίπτωση που κανένας από τους επιβάτες δεν θα είναι σε θέση (λόγω τραυματισμού) να συνομιλήσει με το κέντρο. Επίσης, η ενεργοποίηση του e-Call θα μπορεί να γίνεται και χειροκίνητα με το πάτημα ενός κουμπιού, προκειμένου να ειδοποιηθεί το κέντρο έκτακτων αναγκών για κάποιο ατύχημα.
       
      Πρόκειται για μέτρο που σχεδίασε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ενέκρινε ομόφωνα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στη διάρκεια της ελληνικής Προεδρίας
       
      To e-call, όπως τόνισε ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλος κατά τη διάρκεια παρουσίασης, αποσκοπεί στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, μέσω της έγκαιρης άφιξης και παροχής εξειδικευμένης βοήθειας στους οδηγούς που εμπλέκονται σε σύγκρουση ή ατύχημα, οπουδήποτε στην Ευρωπαική Ενωση. «Η Ευρώπη επιστρατεύει νέες τεχνολογίες προς όφελος της ασφάλειας των πολιτών της» τόνισε ο κ. Παπαδόπουλος. Παράλληλα, ο κ. Παπαδόπουλος, επεσήμανε τη σημασία των ευφυών συστημάτων μεταφορών στην ανάπτυξη, τη δημιουργία θέσεων εργασίας, τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων και την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων καθώς και για την αποφυγή και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων. Η Ελλάδα, όπως σημείωσε ο υφυπουργός, είναι ήδη εταίρος στο πιλοτικό πρόγραμμα HeERO που προωθεί την εφαρμογή του e-Call σε ολόκληρη την Ευρώπη.
       
      Επίσης, σύμφωνα με τους ειδικούς το σύστημα e-Call , έχει ως στόχο να μη χάνονται τα πρώτα πολύτιμα λεπτά, ειδικά στις περιπτώσεις σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων. Οι ειδικοί επισημαίνουν, ότι με το σύστημα αυτό θα μπορούσαν να σωθούν ανθρώπινες ζωές και να μειωθούν οι συνέπειες από έναν σοβαρό τραυματισμό, καθώς η ιατρική βοήθεια θα έφτανε πολύ νωρίτερα στο σημείο του ατυχήματος. Με το e-Call εκτιμάται, ότι σύμφωνα με έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου, θα μπορούσε να σώσει πάνω από 2.500 ανθρώπινες ζωές το χρόνο, μειώνοντας την σοβαρότητα των τραυματισμών κατά 10% έως 15%.
       
      Τέλος, όπως σημείωσαν οι ειδικοί, αφού η χρήση της συγκεκριμένης υπηρεσίας από το 2017 και μετά θα είναι υποχρεωτική ήδη κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει σταδιακά να παρέχουν αυτή την υπηρεσία ενώ για τα αυτοκίνητα που είναι ήδη σε χρήση θα προβλέπεται η τοποθέτηση ανάλογων συσκευών, σε προσιτές τιμές.
       
      Η παρουσίαση της υπηρεσίας e-call έγινε κατά τη διάρκεια διεθνούς συνεδρίου με θέμα «ευφυή συστήματα μεταφορών, e-call και οδική ασφάλεια», στο πλαίσιο της ελληνικής Προεδρίας.
       
      Πηγή: καθημερινη
       
      Υπηρεσία ecall: http://www.ecall-hellas.eu/?q=node/1
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Με υπουργική απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού ΠΕΚΑ Νίκου Ταγαρά, μετά από αιτήματα μηχανικών και πολιτών, παρατείνεται έως την καταληκτική ημερομηνία του νόμου 4178/2013 (Φεβρουάριος 2015) η αρχική ηλεκτρονική υποβολή των δικαιολογητικών για δηλώσεις που έγιναν στην αρχή εφαρμογής του νόμου Ν.4178/2013.
      Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ "Η ηλεκτρονική υποβολή όλων των δικαιολογητικών και στοιχείων που απαιτούνται για την οριστική ένταξη στο νόμο 4178/2013 είναι μια τομή στην διοίκηση, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και επιμέλεια από την πλευρά του Μηχανικού και ως νέα διαδικασία το ΥΠΕΚΑ επιλέγει να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος για την ορθή και αποτελεσματική εφαρμογή της. Εν όψει δε της ολοκλήρωσης του πληροφοριακού συστήματος, παρέχεται μεγαλύτερη προθεσμία, πέραν της αρχικής ενδεικτικής προθεσμίας των έξι (6) μηνών που είχε παρασχεθεί, για την ηλεκτρονική υποδοχή των στοιχείων ώστε να μην υπάρχουν κενά και αμφιβολίες για την εφαρμογή των διατάξεων".
       
      Σχετικά με το θέμα ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ, Νίκος Ταγαράς, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
       
      «Η εφαρμογή του νόμου για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης προχωρά. Το ΥΠΕΚΑ επένδυσε στη συνεργασία κράτους, μηχανικών και πολιτών για να υπάρξει καταγραφή αυθαιρέτων και αυθαιρεσιών. Η συνεργασία αυτή χρησιμοποιεί ένα πληροφοριακό σύστημα και μία βάση δεδομένων εξαιρετικής σημασίας για την Πολιτεία, η οποία, σε συνδυασμό με την Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτιρίου που σύντομα θεσμοθετείται, δίνει τη δυνατότητα αποτύπωσης της πραγματικής, υπάρχουσας κατάστασης του δομημένου χώρου και βοηθά τον ορθολογικό χωροταξικό σχεδιασμό».
       
      Ειδικότερα, με την τροποποίηση της σχετικής Υπουργικής Απόφασης η οποία υπεγράφη από τον Υπουργό Αναπληρωτή ΠΕΚΑ, Νίκο Ταγαρά, προβλέπεται ότι ο μηχανικός υποχρεούται να ολοκληρώσει την ηλεκτρονική υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών μέχρι την καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής στις διατάξεις του Ν.4178/2013.
       
      Επίσης, με την ίδια Υπουργική Απόφαση προβλέπεται ότι τα στοιχεία των δηλώσεων που υποβλήθηκαν σύμφωνα με τις διατάξεις του Ν. 4014/2011 και έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές, ή βρίσκονται σε αρχική υποβολή με πληρωμένο παράβολο, μεταφέρονται υποχρεωτικά στις διατάξεις του Ν. 4178/2013 με προσαύξηση 1% ανά μήνα καθυστέρησης μετά την παρέλευση του Α εξαμήνου εφαρμογής του Ν. 4178/2013, το οποίο είχε οριστεί ως προθεσμία μεταφοράς.
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&la=1&catid=213&artid=11933
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Μείωση των εισιτηρίων του μετρό και των άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς της Αττικής εξετάζει ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (ΟΑΣΑ).
       
      Όπως αναφέρει δημοσίευμα στο «Βήμα της Κυριακής», διερευνάται η μείωση της τιμής τόσο το απλό εισιτήριο για όλα τα μέσα διάρκειας 90 λεπτών και αξίας 1,40 ευρώ σήμερα όσο και στην μηνιαία κάρτα.
       
      Το εισιτήριο διάρκειας 90 λεπτών είναι πιθανό να μειωθεί στο 1,20 ευρώ καταργώντας αυτόματα το απλό εισιτήριο για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ των 1,20 ευρώ και δημιουργώντας ένα ενιαίο κόμιστρο που θα υπηρετήσει τις ανάγκες του νέου πλέγματος των δρομολογίων.
       
      Επιπλέον διερευνάται η μείωση της τιμής της μηνιαίας κάρτας για όλα τα μέσα, η οποία σήμερα κοστίζει 45 ευρώ στα 30 ευρώ ενω ταυτόχρονα θα καταργηθεί η μηνιαία κάρτα των 20 ευρώ που ισχύει μόνο για λεωφορεία, τρόλεϊ και τραμ.
       
      Οι τιμολογιακές αλλαγές προγραμματίζονται στο πλαίσιο της ευρύτερης ανασυγκρότησης ων μέσων συγκοινωνίας που αναμένεται να ξεκινήσει τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
       
      Παράλληλα, ο ΟΑΣΑ θα λανσάρει κινητή εφαρμογή, η οποία θα επιτρέψει στους επιβάτες να αγοράζουν εισιτήρια από το κινητό τους τηλέφωνο, ενώ θα ξεκινήσει και τη διάθεση προϊόντων κομίστρου από χιλιάδες σημεία λιανικών πωλήσεων, όπως περίπτερα και ψιλικατζίδικα.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=31071
      Περισσότερα...

      14

    • kampel81

      Γενναία οικονομικά και πολεοδομικά μπόνους δίνει νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος σε όσους από τους ιδιώτες, κυρίως κατασκευαστές και εργολάβους, θέλουν να φτιάξουν υπόγεια γκαράζ-μαμούθ για επιχειρηματική εκμετάλλευση.
       
      Προϋπόθεση είναι ότι σε περίπτωση κινδύνου από φυσικές καταστροφές, σεισμό, πλημμύρα, μεγάλη φωτιά, ή άλλη έκτακτη ανάγκη ο χώρος θα εκκενώνεται από τα αυτοκίνητα για να φιλοξενήσει ευαίσθητες ομάδες πληθυσμού. Με την ίδια μέθοδο ιδιοκτήτες διαμερισμάτων μπορούν να αποκτήσουν υπόγειο γκαράζ κάτω από τον κοινόχρηστο χώρο της πολυκατοικίας τους.
       
      Οι νέες ρυθμίσεις περιλαμβάνονται στο νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος που τέθηκε από χθες και για ένα μήνα σε δημόσια διαβούλευση, προκειμένου να ακολουθήσει η ψήφισή του στη Βουλή, το οποίο αφορά σε «ρύθμιση θεμάτων που αφορούν Κατασκευές Δημοσίου Ενδιαφέροντος Προστασίας Ανθρώπων και Πραγμάτων (ΚΔΕΠΑΠ), για την αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών».
       
      Τα κίνητρα
       
      Προβλέπεται, λοιπόν, ότι μπορούν να κατασκευάζονται «καταφύγια» προστασίας του πληθυσμού σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης με δημόσια είτε ιδιωτική χρηματοδότηση είτε μέσω συνεργασίας ή σύμπραξης μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτών και να επακολουθήσει σύμβαση παραχώρησης και μίσθωσης του ακινήτου σε τρίτους. Δίνονται πολεοδομικά κίνητρα υπέρβασης του συντελεστή δόμησης και του νόμιμου όγκου των ακινήτων, εφόσον προορίζονται να γίνουν εγκαταστάσεις που σε κανονικές συνθήκες θα είναι ιδιωτικές εκμεταλλεύσεις, ενώ σε έκτακτες συνθήκες θα αξιοποιούνται ως ΚΔΕΠΑΠ. Οι υπόγειες κατασκευές με χρήση ΚΔΕΠΑΠ δεν προσμετρώνται στο συντελεστή δόμησης των υπερκείμενων κτηριακών κατασκευών, είτε αυτές υλοποιούνται από εποπτευόμενα ΝΠΙΔ, ΝΠΔΔ και ΟΤΑ, είτε από ΝΠΙΔ και ιδιώτες. Ειδικότερα για τις ιδιωτικές εγκαταστάσεις, που θα «βαφτιστούν» και «δημόσια καταφύγια» προβλέπεται:
      Επέκταση των υπόγειων χώρων πέραν της επιφάνειας κάλυψης μεγάλων δημοσίων κτισμάτων (συνεκτικά κτηριακά συγκροτήματα και κτηριακά κελύφη), στους υποχρεωτικά ακάλυπτους χώρους τους.
      Εκχώρηση δικαιώματος εκμετάλλευσης για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα υπογείου ΚΔΕΠΑΠ σε κοινόχρηστο ή κοινωφελή χώρο, με χρήση σταθμού οχημάτων Ι.Χ. ή άλλης χρήσεως, υπό την προϋπόθεση δυνατότητας εκκένωσής του εντός 12 ωρών εάν αυτό απαιτηθεί.
      Απαλλαγή κατά 30% του αναλογούντος ΦΠΑ της δομοστατικής κατασκευής των υπόγειων ορόφων των ΚΔΕΠΑΠ, προς όφελος του φορέα υλοποίησης.
      Για ΚΔΕΠΑΠ υλοποιούμενες από νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου και ιδιώτες προβλέπονται επίσης: α. Απαλλαγή κατά 20% από δημοτικά τέλη του ιδιοκτήτη είτε των ιδιοκτητών όλων των ακινήτων της συγκεκριμένης κτηριακής κατασκευής για περίοδο 5 ετών από την περάτωση του έργου. β. Αντιπαροχή θέσεων επιπλέον χώρων στάθμευσης μέχρι 30% των αναλογούντων με βάση τη χωρητικότητα αιχμής του υπογείου ΚΔΕΠΑΠ (σ' αυτούς υπολογίζονται και οι θέσεις που προκύπτουν ως αντιστάθμισμα στη χρήση διόδων προσπέλασης μέσω pilotis ή υφιστάμενων υπογείων), στο φορέα κατασκευής του έργου, με δικαίωμα αγοράς ή ενοικίου των πρωτίστως από τους ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης κτηριακής κατασκευής.
      Για τις παραμεθόριες Περιφερειακές Ενότητες (πρώην νομοί συνορεύοντες με γειτονικές χώρες), των Ηπείρου, Μακεδονίας, Θράκης, των Νήσων του Αιγαίου και της Κρήτης θεσπίζονται επιπλέον ειδικά κίνητρα με επιπλέον μέριμνα για πρόβλεψη τακτικών επιχορηγήσεων από ειδικούς κωδικούς για τις παραμεθόριες περιφέρειες, οι οποίες θα κατανέμονται στις οικείες παραμεθόριες περιφερειακές ενότητες.

      Με κοινές υπουργικές αποφάσεις θα καθορίζονται αναλυτικά τα οικονομικά και πολεοδομικά κίνητρα.
       
      Παράλληλα στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ, που τέθηκε σε διαβούλευση, προβλέπεται επιδότηση για υλοποίηση έργου ΚΔΕΠΑΠ από το «Πράσινο Ταμείο» σε θέματα δράσεων, που σχετίζονται με το περιβαλλοντικό ισοζύγιο (π.χ. δημόσια parking), από πόρους Κοινοτικών Προγραμμάτων («ΘΗΣΕΑΣ», «ΑΚΣΙΑ - ΑΞΟΝΑΣ 2»), από το Ε.Π.ΠΕΡ.Α.Α. που θ' αφορά σχετικές χρηματοδοτήσεις τουλάχιστον για το στενό ή και ευρύτερο δημόσιο τομέα, από επιχορηγήσεις του νέου αναπτυξιακού νόμου που διαχειρίζεται η Αποκεντρωμένη Διοίκηση για απαλλοτριώσεις δομημένων ή ελεύθερων χώρων που εκτελούνται από τις περιφέρειες ή τους δήμους, προκειμένου να υλοποιήσουν ΚΔΕΠΑΠ σ' αυτούς, καθώς και σε κοινόχρηστους ή κοινωφελείς χώρους. Ακόμη προβλέπεται επιδότηση επιτοκίου ειδικών τραπεζικών δανείων για ΟΤΑ, προκειμένου να προωθήσουν την εφαρμογή εγκαταστάσεων τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας και διαχείρισης ύδατος με υδατοδεξαμενές με την κατασκευή σχετικών εγκαταστάσεων σε τμήματα υπογείων ορόφων ΚΔΕΠΑΠ, κάτω από κοινόχρηστους ή κοινωφελείς χώρους.
       
      Το ρίχνουν στους γηρασμένους χώρους
       
      Το ΥΠΕΚΑ σημειώνει ότι το νέο νομοσχέδιο, το οποίο δεν αφορά σε αντίστοιχες στρατιωτικές εγκαταστάσεις, «αποβλέπει στην υλοποίηση των απαραίτητων κατασκευών, προβλέποντας μέτρα, κίνητρα και οικονομικές ενισχύσεις. Από τις κατασκευές αυτές, οι οποίες δεν θα υλοποιούνταν αν δεν υπήρχε ο νόμος, το κράτος επωφελείται, αφού θα προσπορίζεται έσοδα, εφάπαξ αλλά και διαχρονικά».
       
      Ο υπουργός, Γιάννης Μανιάτης, σε δήλωσή του επισήμανε ότι: «Το προτεινόμενο νομοσχέδιο, σε αντιστοιχία με ό,τι συμβαίνει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, καλύπτει θεσμικό κενό που υπάρχει σε έναν τομέα εθνικής σημασίας και αφορά στην προστασία του πληθυσμού, σε περιπτώσεις εμφάνισης απειλών ή/και επέλευσης κινδύνων, που δημιουργούν συνθήκες έκτακτης ανάγκης. Με το σχέδιο νόμου θεσμοθετούνται ρυθμίσεις για την παροχή ασφάλειας και προστασίας των πολιτών, καθώς οι υπάρχοντες χώροι προστασίας έχουν ηλικία άνω των 60 ετών και θεωρούνται ανεπαρκείς και ακατάλληλοι, βάσει των απαιτήσεων που δημιουργήθηκαν με την επιδείνωση των ακραίων φυσικών φαινομένων λόγω της κλιματικής αλλαγής».
       
      Ο ίδιος συμπλήρωσε ότι «οι κατευθύνσεις, ο σχεδιασμός και οι προβλεπόμενες προδιαγραφές κάνουν πράξη την υποχρέωση της πολιτείας να ενεργοποιείται προληπτικά για την "προστασία του πληθυσμού", κατ' αντιστοιχία με την "προστασία του περιβάλλοντος", ως έννοιες απολύτως συνδεόμενες μεταξύ τους».
       
      Πηγή: http://www.b2green.gr/main.php?pID=17&nID=11820&lang=el&utm_source=MadMimi&utm_medium=email&utm_content=%CE%95%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82+%26+%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B7%2C+%CE%B5%CF%86%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82+%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CF%84%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CF%8E%CE%BD%2C+500+%CF%87%CE%B9%CE%BB_+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1+%CF%83%CE%B5+%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%80%CE%AD%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%B5%CF%82+%26+43+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_campaign=20140427_m120165983_%CE%95%CE%BD%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B5%CE%B9%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF+%CE%B5%CF%80%CE%B9%CE%B8%CE%B5%CF%89%CF%81%CE%B7%CF%84%CE%AD%CF%82+%26+%CE%BA%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B7%2C+%CE%B5%CF%86%CE%BF%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82+%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CE%B2%CE%BF%CE%BB%CF%84%CE%B1%CF%8A%CE%BA%CF%8E%CE%BD%2C+500+%CF%87%CE%B9%CE%BB_+%CE%B1%CF%85%CE%B8%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B1+%CF%83%CE%B5+%CF%80%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%80%CE%AD%CF%84%CE%B5%CE%B9%CE%B5%CF%82+%26+43+%CE%B1%CE%BA%CF%8C%CE%BC%CE%B1+%CE%AC%CF%81%CE%B8%CF%81%CE%B1&utm_term=____CE_B4_CE_B9_CE_B1_CE_B2_CE_AC_CF_83_CF_84_CE_B5+_CF_80_CE_B5_CF_81_CE_B9_CF_83_CF_83_CF_8C_CF_84_CE_B5_CF_81_CE_B1
      Περισσότερα...

      10

    • st2

      Αλλάζει άρδην ο χάρτης στην τριτοβάθμια εκπαίδευσης, καθώς πλέον δεν θα απαιτείται η αναγνώριση του πτυχίου αποφοίτων κολεγίων που συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια από τον ΔΑΟΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ).
       
      Όπως αναφέρει η εφημερίδα "τα Νέα", η αλλαγή ξεκίνησε ήδη για τους δικηγόρους. καθώς με τροποποίηση του υπουργού Δικαιοσύνης Χαρ. Αθανασίου που ψηφίστηκε στη Βουλή, προκειμένου να εναρμονιστεί η νομοθεσία μας με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, οι απόφοιτοι νομικών σχολών ευρωπαϊκών πανεπιστημίων και των συνεργαζόμενων με αυτά κολεγίων, θα εγγράφονται πλέον στους δικηγορικούς συλλόγους της χώρας με την ίδια διαδικασία που ισχύει και για τους πτυχιούχους ελληνικών νομικών σχολών, δηλαδή με απλή προσκόμιση του πτυχίου και χωρίς την αναγνώριση του ΔΟΑΤΑΠ, που ήταν έως τώρα απαραίτητη.
       
      Η τροποποίηση αντικατέστησε τον περιορισμό του νόμου, ότι για να εγγραφούν θα έπρεπε να «είναι κάτοχοι πτυχίου Νομικής Σχολής αναγνωρισμένου ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος των ανωτέρω (σ.σ. ευρωπαϊκών) κρατών και το πτυχίο τους έχει αναγνωρισθεί από τον ΔΟΑΤΑΠ ως ισότιμο και αντίστοιχο με το απονεμόμενο από τις Νομικές Σχολές των ημεδαπών ανωτάτων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων Νομικής Σχολής», με την απλή διατύπωση ότι αρκεί να είναι πτυχιούχοι νομικής ευρωπαϊκού κράτους.
       
      Μέχρι τώρα, οι απόφοιτοι κολεγίων - εν προκειμένω νομικής - είχαν περίπλοκες εναλλακτικές δυνατότητες προκειμένου να ασκήσουν το επάγγελμα στην Ελλάδα. Η πρώτη ήταν να κάνουν αίτηση αναγνώρισης στον ΔΟΑΤΑΠ και να υποβληθούν σε πρόσθετα μαθήματα και δοκιμασίες στα ελληνικά πανεπιστήμια προκειμένου να πάρουν την πολυπόθητη ισοδυναμία του πτυχίου τους, δεδομένου ότι οι σπουδές στα κολέγια και στα συνεργαζόμενα ξένα πανεπιστήμια είναι τριετείς. Εναλλακτικά, μπορούσαν να ακολουθήσουν την τεθλασμένη οδό: λ.χ. πρώτα στην Κύπρο για πρακτική άσκηση 12 μηνών για την άδεια δικηγορίας και κατόπιν επιστροφή στην Ελλάδα και να εγγραφούν στους δικηγορικούς συλλόγους με την ιδιότητα του κοινοτικού δικηγόρου. Διαφορετικά, μπορούσαν να απευθυνθούν στο κράτος όπου εδρεύει το πανεπιστήμιο με το οποίο συνεργάζεται το κολέγιό τους για πρακτική άσκηση, κατόπιν να επιτύχουν στις εξετάσεις που απονέμουν τον επαγγελματικό τίτλο και στη συνέχεια να επιστρέψουν στην Ελλάδα για να εγγραφούν στον ΔΣΑ.
       
      Οι αλλαγές. Τώρα, σύμφωνα με το άρθρο 15 του Ν. 4194/2013 όπως τροποποιήθηκε, οι κάτοχοι πτυχίου νομικής ευρωπαϊκών πανεπιστημίων ή κολεγίων που συνεργάζονται επισήμως (έχουν δηλαδή αναγνωριστεί ως παραρτήματα) με ευρωπαϊκά ΑΕΙ, θα εγγράφονται στα βιβλία ασκουμένων των δικηγορικών συλλόγων της Ελλάδας με την ίδια διαδικασία που ισχύει για τους πτυχιούχους ελληνικών νομικών σχολών, δηλαδή με απλή προσκόμιση του πτυχίου τους. Μετά την πρακτική άσκηση 18 μηνών θα συμμετέχουν στον πανελλήνιο διαγωνισμό υποψηφίων δικηγόρων, ακριβώς όπως και οι πτυχιούχοι των ελληνικών νομικών σχολών. Οι επιτυχόντες στον διαγωνισμό μπορούν να ζητήσουν τον διορισμό τους στο δικηγορικό σύλλογο του πρωτοδικείου που επιθυμούν.
       
      Από τις επαγγελματικές ενώσεις ο έλεγχος της επάρκειάς τους
       
      Έπειτα από αυτή την εναρμόνιση που προς το παρόν αφορά τους δικηγόρους, είναι προφανές πως ανοίγει ο δρόμος για ανάλογη μεταχείριση και άλλων επαγγελμάτων για τα οποία παρέχονται σπουδές και σε κολέγια που συνεργάζονται με ξένα πανεπιστήμια, όπως του μηχανικού, τα οικονομικά, τα ιατρικά επαγγέλματα, κ.ά.
       
      Η αρμοδιότητα του ελέγχου της επάρκειας των αποφοίτων αυτών θα περάσει στις επαγγελματικές ενώσεις (για παράδειγμα το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος, το Οικονομικό Επιμελητήριο, ο ιατρικός σύλλογος, βεβαίως ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθήνας κ.λ.π.) οι οποίες θα τους ελέγχουν με τη διαδικασία των εξετάσεων, όπως κάνουν και για τους αποφοίτους των ελληνικών πανεπιστημίων.
       
      Πηγή: http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26510&subid=2&pubid=113264076
      Περισσότερα...

      6

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.