Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • dimitris GM

      Ομοβροντία κατά των φόρων που πλήττουν την αγορά ακινήτων και την οικοδομή, εξαπέλυσαν σήμερα το μεσημέρι οι φορείς της κτηματαγοράς, οι δικηγόροι και οι συμβολαιογράφοι. Σε κοινή συνέντευξη τύπου ζητούν την κατάργηση των αντικειμενικών αξιών που πρόσφατα ανακοινώθηκαν για τις εντός σχεδίου περιοχές αλλά εκτός συστήματος, χαρακτηρίζοντάς τους εξωπραγματικές.
       
      Παράλληλα, ζητούν μειώσεις των υπόλοιπων αντικειμενικών αξιών αφού στις περισσότερες περιοχές είναι μικρότερες από τις εμπορικές, καθώς και μειώσεις ή καταργήσει φόρων.
       
      Μάλιστα, εξαπέλυσαν επίθεση στην κυβέρνηση και μίλησαν για ληστρική επιδρομή που εξυπηρετεί συγκεκριμένα συμφέροντα τα οποία θέλουν να πάρουν τα ακίνητα σε εξευτελιστικές τιμές.
       
      Οι πρόεδροι του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών κ. Γιάννης Αδαμόπουλος, του Συλλόγου των Συμβολαιογράφων κ. Κώστας Βλαχάκης, της ΠΟΜΙΔΑ κ. Στράτος Παραδιάς, της ΟΜΚΟΕΕ κ. Δημήτρης Καψιμάλης και της ΟΜΑΣΕ κ. Γιάννης Ρεβύθης ενημέρωσαν τους εκπροσώπους του Τύπου για την σημερινή δραματική κατάσταση και διατύπωσαν προς τους αρμόδιους υπουργούς της κυβέρνησης κοινή πρόταση 10 κατεπειγόντων μέτρων για την ανάκαμψη της κτηματαγοράς, της οικοδομής και της οικονομίας της χώρας μας:
       
      Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης στη χώρα μας υιοθετήθηκε σειρά μέτρων που ήταν κυριολεκτικά καταστρεπτικά για την ιδιωτική ακίνητη περιουσία. Δεκαπλασιάστηκε το φορολογικό της βάρος, ενώ τα μισθωτικά εισοδήματά της εκμηδενίστηκαν. Οι φόροι «κατεδάφισαν» την αγοραστική της αξία ενώ ποινικοποιήθηκε βαρύτατα η αδυναμία εξόφλησής τους.
       
      Έτσι έπαψε να λειτουργεί κτηματαγορά στη χώρα μας, η οικοδομή απονεκρώθηκε, με ολέθρια αποτελέσματα για την απασχόληση και την οικονομία, και η ακίνητη περιουσία, το σημαντικότερο περιουσιακό στοιχείο του ελληνικού λαού, τελικά μεταβλήθηκε από δικαίωμα, κυριολεκτικά σε βάρος...
       
      Μόλις πρόσφατα ελήφθησαν κάποια θετικά μέτρα προς τη σωστή κατεύθυνση, πλήρως όμως ανεπαρκή για να αντιστρέψουν τη δεινή αυτή οικονομική πραγματικότητα, και να αναβιώσουν την κτηματαγορά, όπως π.χ. η επιτάχυνση της αδειοδότησης για αγορά ακινήτων από μη κοινοτικούς πολίτες στις πάμπολλες «παραμεθόριες» περιοχές της χώρας και η δυνατότητα χορήγησης άδειας παραμονής σ΄αυτούς αν αγοράσουν ακίνητα αξίας άνω των 250.000€ στη χώρα μας.
       
      Όμως η ανάκαμψη της οικονομίας μας, θα είναι εφικτή μόνον αν συνδυαστεί με μέτρα ανάκαμψης της κτηματαγοράς και της οικοδομής, δεδομένου ότι ανέκαθεν στη χώρα μας οι τομείς αυτοί αποτελούσαν βασικούς πυλώνες ανάπτυξης και απασχόλησης του επιστημονικού, του τεχνικού και του εργατικού δυναμικού της χώρας μας. Για το λόγο αυτό προτείνουμε την κατεπείγουσα θεσμοθέτηση και εφαρμογή των εξής συγκεκριμένων μέτρων, κατά αρμόδιο Υπουργείο:
       
      Α. ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ:
       
      1. ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ: Μείωση των συντελεστών εμπορικότητας και αύξηση των συντελεστών παλαιότητας. Μειωτικός συντελεστής για τα επί τουλάχιστον ένα έτος ξενοίκιαστα ακίνητα ώστε να ενθαρρυνθεί η αγορά και αξιοποίησή τους, αλλά και να μπορούν οι κάτοχοί τους να πληρώσουν το φόρο κατοχής. Μείωση των «τιμών ζώνης» στις περιοχές όπου δεν υπάρχουν πλέον εμπορικές τιμές και συναλλαγές.
       
      2. ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ: Αυτοτελής φορολόγηση κάθε ακινήτου των φυσικών προσώπων με χαμηλό φορολογικό συντελεστή που δεν θα υπερβαίνει κατ' ανώτατο όριο το συντελεστή φορολόγησης των νομικών προσώπων (0,6%) και κατάργηση κάθε άλλου ετήσιου φόρου κατοχής ακινήτων (ΦΑΠ, ΕΕΤΑ & ΤΑΠ). Υπολογισμός της φορολογητέας αξίας με μειωμένες τιμές σε σχέση με τις εφαρμοζόμενες για τη φορολογία μεταβίβασης ακινήτων.
       
      3. ΦΟΡΟΣ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ – Φ.Π.Α.: Μείωση του συντελεστή σε ποσοστό 5%, ήτοι στο μέσο ύψος του αντίστοιχου συντελεστή των ευρωπαϊκών χωρών. Μείωση του ΦΠΑ σε 10% για την πώληση νεόδμητων οικοδομών και σε 5% στις δαπάνες ανακαίνισης/ενεργειακής αναβάθμισης των υφισταμένων κτιρίων.
       
      4. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΑΚΙΝΗΤΑ: Καθιέρωση μεσαίου κλιμακίου 12.001 – 24.000€ με συντελεστή 20%. Κατάργηση του συμπληρωματικού φόρου 1,5 - 3% και των κρατήσεων 3% υπέρ ΜΤΠΥ και 2% υπέρ ΤΑΔΚΥ.
       
      5. ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ: Επαναφορά της απαλλαγής από ΦΑΠ των κτισμάτων των οικοδομών επί μία επταετία. Κατάργηση της επιβολής ΕΕΤΑ στα εργοτάξια των οικοδομών.
       
      6. ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ – ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ ΟΙΚΟΔΟΜΗΣ: Άμεση κατάργησή τους, λόγω «κατεδάφισης» των κάθε είδους εισοδημάτων των πολιτών, ιδιοκτητών και ενοικιαστών. Οριοθετημένη παράταση της αναστολής του «πόθεν έσχες» για αγορά και ανοικοδόμηση κάθε είδους ακινήτων.
       
      Γ. ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
       
      7. ΑΥΘΑΙΡΕΤΑ: Α. Μείωση των προστίμων νομιμοποίησης, και κυρίως του βασικού συντελεστή από 0,15 σε 0,10, ώστε να μπορούν να τα πληρώσουν μαζικά οι ενδιαφερόμενοι σ΄όλη τη χώρα.
       
      Β. Δυνατότητα ρύθμισης όλων των οικοδομών με νόμιμη οικοδομική άδεια ανεξάρτητα από το χρόνο κατασκευής τους, και χωρίς εξάρτηση από την ημέρα κατάθεσης του νομοσχεδίου Παπακωνσταντίνου (28.7.2011).
       
      8. ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ Π.Δ. ΓΙΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΕΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ με υποχρεωτικές αμοιβές μηχανικών, στα πλαίσια της «ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίων», και επαναξιολόγηση όλων των πρόσφατα επιβληθεισών επιθεωρήσεων, πιστοποιητικών, βεβαιώσεων κλπ. μέτρων σε βάρος των ιδιοκτητών ακινήτων, ώστε να ισχύσουν μόνον όσα έχουν σαφή κοινωνική χρησιμότητα. Σημειώνουμε ιδιαίτερα ότι κατά τη διάρκεια της πρόσφατης «δημόσιας διαβούλευσης» επί του σχεδίου π.δ. για τις περιοδικές επιθεωρήσεις σε όλες τις οικοδομές της χώρας, δεν δόθηκαν στη δημοσιότητα τα παραρτήματα του διατάγματος στα οποία καθορίζονται οι τεχνικές και οικονομικές λεπτομέρειες εφαρμογής της «ηλεκτρ. ταυτότητας»,!
       
      9. ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗ ΔΟΜΗΣΗΣ: Άμεση ενεργοποίηση του μοναδικού αυτού πολεοδομικού εργαλείου, που η αδρανοποίησή του έχει φέρει σε πλήρη απόγνωση χιλιάδες ιδιοκτητών που δεν μπορούν να αξιοποιήσουν τους τίτλους τους, ενώ υποχρεούνται να καταβάλουν φόρους γι' αυτούς.
       
      Γ. ΠΡΟΣ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ:
       
      10. ΕΜΠΟΡΙΚΕΣ ΜΙΣΘΩΣΕΙΣ: Άμεση θέσπιση ρύθμισης με την οποία οι νέες μισθώσεις θα διέπονται αποκλειστικά από τους συμβατικούς όρους τους, και όχι από δεκαεξαετή αναγκαστική αρχική διάρκεια για τον εκμισθωτή και μόνον ετήσια υποχρέωση για το μισθωτή! Το μέτρο αυτό θα επιτρέψει την άμεση μίσθωση χιλιάδων καταστημάτων σε όλη τη χώρα με χαμηλά αρχικά μισθώματα και θα αλλάξει άρδην την όψη ερήμωσης των αγορών των πόλεων της χώρας μας, και ιδιαίτερα του κέντρου της Αθήνας!
       
      Πηγή: http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/14274
      Περισσότερα...

      10

    • ΚΑΝΑ

      Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε αντισυνταγματική τη διάταξη του Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού (ΓΟΚ-Ν. 2831/2000) με την οποία παρέχεται η δυνατότητα ανοικοδόμησης, κατά παρέκκλιση, των άρτιων οικοπέδων, ως προς το εμβαδόν, αλλά μη άρτιων ως προς το πρόσωπο (φάτσα), εφόσον τα οικόπεδα αυτά δημιουργήθηκαν μετά από συνένωση. Και κρίθηκε αντισυνταγματική η εν λόγω διάταξη γιατί επιβαρύνει το οικιστικό περιβάλλον.
       
      Η επίμαχη διάταξη (παράγραφος 2 άρθρου 21 Ν. 2831/2000) κρίθηκε με την υπ΄ αριθμ. 2612/2013 απόφαση της Ολομέλειας του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου αντίθετη στην παράγραφο 2 του άρθρου 24 του Συντάγματος (χωροταξική αναδιάρθρωση της χώρας, προστασία οικιστικού περιβάλλοντος, κ.λπ.).
      Το χρονικό της υπόθεσης
      Το δικαστήριο το απασχόλησε περίπτωση οικοπέδου στην Ρόδο που προέκυψε από συνένωση δύο όμορων οικοπέδων. Αναλυτικότερα,κάτοικος της Ρόδου είχε οικόπεδο 32,40 τ.μ. και αγόρασε το διπλανό έκτασης 302 τ.μ. και έτσι σχηματίστηκε ένα οικόπεδο 334,40 τ.μ.
      Το αρμόδιο τμήμα του ΥΠΕΧΩΔΕ, κατόπιν σχετικού ερωτήματος, σε απαντητικό έγγραφο του ανέφερε ότι το οι δύο ιδιοκτησίες αποτελούν ενιαίο οικόπεδο το οποίο είναι κατά παρέκκλιση άρτιο και οικοδομήσιμο ανεξάρτητα από τον τρόπο συνένωσης των δύο τμημάτων. Το ενιαίο αυτό οικόπεδο στη συνέχεια πωλήθηκε σε τρίτον ο οποίος εξέδωσε οικοδομική άδεια για την ανέγερση τετραώροφης οικοδομής με πυλωτή.
      Το Διοικητικό Εφετείο Πειραιά, κατόπιν σχετικής προσφυγής, έκρινε ότι το επίμαχο οικόπεδο δημιουργήθηκε μετά τον ΓΟΚ του 1985 και για να είναι οικοδομήσιμο πρέπει να έχει ελάχιστο πρόσωπο 13 μέτρα και ελάχιστο εμβαδόν 500 τ.μ. Όμως το εν λόγω οικόπεδο είχε πρόσωπο 12,5 μέτρα και εμβαδόν 334,40 τ.μ., με συνέπεια να μην είναι άρτιο και οικοδομήσιμο.
      Οι σύμβουλοι Επικρατείας είδαν το όλο θέμα από άλλη νομική σκοπιά και στην επίμαχη απόφασή τους επισημαίνουν ότι για την ανοικοδόμηση στην Ρόδο ισχύει το από 29.6.1963 Βασιλικό Διάταγμα (ΒΔ) που προβλέπει ότι προϋπόθεση οικοδόμησης είναι η ύπαρξη ελάχιστου προσώπου του οικοπέδου τα 8 μέτρα, ενώ προσθέτουν οι δικαστές, ότι το εν λόγω οικόπεδο δεν δημιουργήθηκε πριν από το 1962 που άρχισε η ισχύς του ΒΔ, έτσι ώστε να ισχύουν οι κατά παρέκκλιση κανόνες οικοδόμησης. Κατόπιν αυτών επικυρώθηκε από το ΣτΕ η εφετειακή απόφαση με άλλο όμως σκεπτικό.
      (Με πληροφορίες από ΑΠΕ)
      Περισσότερα...

      40

    • nik

      ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΙΚ: Καταργούνται 150 τέλη υπέρ τρίτων (Σ.Σ. και οι κρατήσεις υπέρ ΤΣΜΕΔΕ).
       
      Στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών μπαίνουν οι 350 μη ανταποδοτικοί φόροι ή τέλη υπέρ τρίτων που εισπράττονται από υπουργεία και φορείς του Δημοσίου.
      Σύμφωνα και με όσα προβλέπονται στο Μνημόνιο, περί τα 140 με 150 τέλη οδεύουν προς κατάργηση, ενώ άλλα θα «ψαλιδιστούν» με την κυβέρνηση να ετοιμάζει σχέδιο εξορθολογισμού όλων των μην ανταποδοτικών χρεώσεων.
      Στο πλαίσιο αυτό ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας απέστειλε σχετική εγκύκλιο σε όλους του φορείς ζητώντας μέχρι τις 15 Ιουλίου να ενημερώσουν το Γενικό Λογιστήριο για τα τέλη, εισφορές, φόρους χωρίς ανταποδοτικό χαρακτήρα που εισπράττουν αλλά και ποιες δαπάνες καλύπτονται από τα συγκεκριμένα έσοδα.....
      (ΣΥΝΕΧΕΙΑ)
      Περισσότερα...

      11

    • ΙΑΣΟΝΑΣ

      ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
      για την ανεύρεση εξωτερικών συνεργατών για την υλοποίηση του έργου με τίτλο «Ψηφιοποίηση Μητρώου ΤΕΕ»
       
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (ΤΕΕ) έχει αναλάβει ως δικαιούχος την υλοποίηση της ενταγμένης πράξης με τίτλο «Απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας» και κωδ. ΟΠΣ 349629 στο ΕΠ Διοικητική Μεταρρύθμιση 2007- 2013, η οποία χρηματοδοτείται με πόρους της Ελλάδας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο).
       
      κ α λ ε ί
      Kάθε ενδιαφερόμενο που πληροί τους όρους της παρούσας να υποβάλει υποψηφιότητα, προκειμένου να συνάψει σύμβαση μίσθωσης έργου με το ΤΕΕ και να συμμετέχει στην υλοποίηση του υποέργου [1] «Ψηφιοποίηση Μητρώου ΤΕΕ», σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις της παρούσας πρόσκλησης.
       
      Πηγή: http://portal.tee.gr/portal/page/portal/tptee/images_banners_etc/adverts_banners/prosklisi_psif_mitrwo_tee.pdf
      Περισσότερα...

      22

    • ΙΑΣΟΝΑΣ

      Κάθε μήνα, ηλεκτρονικά και από το πρώτο ευρώ θα υποβάλλονται στο εξής οι συγκεντρωτικές καταστάσεις φορολογικών στοιχείων πελατών-προμηθευτών από όλους τους υπόχρεους, με βάση το σχέδιο απόφασης του γενικού γραμματέα Δημοσίων Εσόδων κ. Χ. Θεοχάρη, που δόθηκε χθες για διαβούλευση.
       
      Πρόκειται για σημαντική αλλαγή στον τρόπο υποβολής των συγκεντρωτικών καταστάσεων πελατών-προμηθευτών από τις επιχειρήσεις, τους επιτηδευματίες και τους αγρότες, δεδομένου ότι μέχρι σήμερα οι συγκεντρωτικές υποβάλλονται μία φορά τον χρόνο, για συναλλαγές άνω των 300 ευρώ!
       
      Με βάση το σχέδιο, οι επιχειρήσεις, οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι αγρότες θα υποβάλλουν στο εξής τις συγκεντρωτικές καταστάσεις μηνιαίως και μέσω του διαδικτύου, δηλώνοντας όλα τα τιμολόγια που έχουν εκδώσει και έχουν λάβει, καθώς και τις αποδείξεις λιανικής πώλησης ή παροχής υπηρεσιών ανεξαρτήτως αξίας.
       
      Παρά το γεγονός ότι αμέσως μετά τη δημοσιοποίηση του σχεδίου υπήρξαν από την αγορά σφοδρές αντιδράσεις για αύξηση της γραφειοκρατίας και ουσιαστική επάνοδο στην πολυπλοκότητα του συστήματος, το υπουργείο Οικονομικών θεωρεί ότι το μέτρο θα συμβάλει στη διενέργεια «έξυπνων» διασταυρώσεων με σημαντικά αποτελέσματα για το προφίλ επιχειρήσεων και επιτηδευματιών. Η ΓΓΠΣ θα αντιπαραβάλει συγκεκριμένα τι δηλώνει κάθε εκδότης και κάθε λήπτης τιμολογίων. Αν εντοπιστεί διαφορά μεταξύ αυτών, που δηλώνουν οι αντισυμβαλλόμενοι, θα ειδοποιούνται και οι δύο, ώστε να διορθώσουν τυχόν λάθη. Αν η ασυμφωνία παραμείνει, οι υποθέσεις θα επιλέγονται για έλεγχο γνησιότητος των συναλλαγών.
       
      Γενικότερος, δε, στόχος, όπως αναφέρεται συγκεκριμένα στο σχέδιο υπουργικής απόφασης, είναι «να καταστεί δυνατή η μετάβαση μεσοπρόθεσμα σε ηλεκτρονικά κεντρικά αποθηκευμένα βιβλία» και για τον λόγο αυτόν κατά την πλήρη εφαρμογή του μέτρου θα ζητείται από τις επιχειρήσεις και τους επιτηδευματίες η καταγραφή επιπλέον πληροφοριών, πέραν των στοιχείων συναλλαγών πωλήσεων.
       
      Τί προβλέπει το σχέδιο του υπουργείο Οικονομικών
      1. Υποχρεωτική υποβολή κάθε μήνα των καταστάσεων φορολογικών στοιχείων πελατών-προμηθευτών από τις επιχειρήσεις, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες που υπάγονται στο ειδικό καθεστώς του άρθρου 41 του Κώδικα ΦΠΑ. Οι καταστάσεις πρέπει να υποβάλλονται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου, ανεξάρτητα από τον τρόπο έκδοσης των φορολογικών στοιχείων (μηχανογραφικά ή χειρόγραφα). Στις καταστάσεις θα πρέπει να καταχωρούνται:
       
      α) Ο ΑΦΜ του πελάτη ή του προμηθευτή.
      β) Το πλήθος των εκδοθέντων και ληφθέντων φορολογικών στοιχείων.
      γ) Η αξία της συναλλαγής, προ ΦΠΑ.
      δ) Ο ΦΠΑ που επιβαρύνει τη συναλλαγή.
      ε) Η ένδειξη για το εάν ο αντισυμβαλλόμενος είναι υπόχρεο πρόσωπο.
       
      2. Οι καταστάσεις των φορολογικών στοιχείων, ανεξάρτητα από την τήρηση απλογραφικών ή διπλογραφικών βιβλίων, θα πρέπει να υποβάλλονται μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα του μήνα που αφορούν, υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο.
       
      3. Ως ημερομηνία υποβολής θεωρείται η ημερομηνία αποδοχής και επιτυχούς καταχώρησης αυτών στο σύστημα υποβολής καταστάσεων φορολογικών στοιχείων του δικτυακού τόπου της ΓΓΠΣ.
       
      4. Η υποβολή εκπρόθεσμης ή διορθωτικής κατάστασης θα πρέπει να πραγματοποιείται υποχρεωτικά με ηλεκτρονικό τρόπο στον διαδικτυακό τόπο της ΓΓΠΣ. Στην περίπτωση υποβολής διορθωτικής κατάστασης θα καταχωρούνται μόνο οι εγγραφές του πίνακα που τροποποιούνται.
       
      Δ. Τσουπαρόπουλος
       
      Πηγή: http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1/%CF%83%CF%85%CE%BD%CE%B8%CE%AE%CE%BA%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%81%CE%B3%CE%B1%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82/6000-%CF%83%CF%85%CE%B3%CE%BA%CE%B5%CE%BD%CF%84%CF%81%CF%89%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AD%CF%82-%CE%BA%CE%AC%CE%B8%CE%B5-%CE%BC%CE%AE%CE%BD%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%80%CF%81%CF%8E%CF%84%CE%BF-%CE%B5%CF%85%CF%81%CF%8E
      Περισσότερα...

      12

    • yannisk72

      ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΚΑΛΕΙ ΤΟΥΣ ΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΝΑ ΥΠΟΒΑΛΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΦΟΡΟΥΝ ΠΟΛΙΤΕΣ
      «Νομοθετικό πείραμα» σε θέματα πολεοδομίας - χωροταξίας και δομημένου περιβάλλοντος ετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος, με πρωτοβουλία του αναπληρωτή υπουργού Στ. Καλαφάτη, ο οποίος κάλεσε τους βουλευτές όλων των κομμάτων να υποβάλουν προτάσεις νέων ρυθμίσεων για ειδικά θέματα που απασχολούν τους πολίτες και τους φορείς της περιοχής τους, με σκοπό να διαμορφωθούν νέες οριζόντιες νομοθετικές παρεμβάσεις.
      Δεδομένου ότι τόσο οι βασικές αρχές πολεοδομικής και χωροταξικής πολιτικής όσο και οι συνταγματικές επιταγές και η νομολογία των δικαστηρίων για την επίλυση πολεοδομικών θεμάτων (κορυφαία μεταξύ αυτών είναι οι πολεοδομικές εντάξεις, η αυθαίρετη δόμηση και τα δασικά ακίνητα) απαιτούν ολοκληρωμένο χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό, θα έχει ενδιαφέρον να διαπιστωθεί στην πράξη εάν οι προτάσεις των βουλευτών θα εναρμονίζονται με κανόνες ολοκληρωμένου σχεδιασμού ή η όλη διαδικασία θα εξελιχθεί σε κοινοβουλευτικό παζάρι, πελατειακών και φωτογραφικών ρυθμίσεων.
      Ειδικότερα ο κ. Καλαφάτης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης στη Βουλή για το Κτηματολόγιο, πρότεινε να γίνουν ειδικές συνεδριάσεις της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής όπου όλοι οι βουλευτές θα καταθέσουν τα ειδικά προβλήματα των συμπολιτών τους και του τόπου τους όσον αφορά θέματα πολεοδομίας ή χωροταξίας και γενικότερα ζητήματα ρύθμισης του δομημένου ή μη χώρου. Κατόπιν, μέσα από την Επιτροπή ο υπουργός και οι βουλευτές να συμφωνήσουν, όπου είναι εφικτό, οριζόντιες γενικές ρυθμίσεις που θα λύνουν κατά το δυνατόν περισσότερα προβλήματα, ώστε από αυτήν την επεξεργασία να προκύψουν νέες νομοθετικές διατάξεις γενικής εφαρμογής.
      Ο κ. Καλαφάτης δηλαδή πρότεινε να αναλάβει η Βουλή τη νομοθετική πρωτοβουλία, αντί της κυβέρνησης, αλλά με τη βοήθεια του υπουργείου να έλθει νόμος με τις προτάσεις των βουλευτών, αφού βέβαια γίνει η απαραίτητη επεξεργασία.
      Σημειώνεται ότι ο κ. Καλαφάτης επιχείρησε μια ανάλογη πρακτική στην πορεία διαμόρφωσης του νέου νομοσχεδίου για την τακτοποίηση των αυθαιρέτων. Ζήτησε από βουλευτές όλων των κομμάτων προτάσεις για επιμέρους θέματα, προκειμένου να συμπεριληφθούν στο νέο νομοσχέδιο που προβλέπει νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων και πολεοδομικών υπερβάσεων, με εφάπαξ πρόστιμο και αποπληρωμή έως και σε 60 δόσεις. Η μεγάλη ανταπόκριση βουλευτών, από όλο το φάσμα των κομμάτων, να προτείνουν ειδικές ρυθμίσεις επί του σχεδίου νόμου για τα αυθαίρετα, το οποίο εκτός απροόπτου προωθείται εντός των επόμενων εβδομάδων στη Βουλή, ενθάρρυνε τον κ. Καλαφάτη να προχωρήσει στη νέα διαδικασία.
      Σημειώνεται ότι το νέο νομοσχέδιο για τα αυθαίρετα που προωθεί το ΥΠΕΚΑ, έρχεται να καλύψει το νομοθετικό αλλά και το εισπρακτικό κενό εσόδων που έχει προϋπολογίσει η κυβέρνηση από τις πληρωμές προστίμων αυθαιρέτων, συνολικού ύψους άνω των 5 δισ. ευρώ, έως το 2015. Κενό το οποίο δημιουργήθηκε μετά την απόφαση του ΣτΕ, που έκρινε το νόμο 4014/2011 αντισυνταγματικό, η ισχύς του οποίου έληξε στο τέλος Μαΐου.
      Του ΑΡΓΥΡΗ ΔΕΜΕΡΤΖΗ
       
      Πηγή: http://www.enet.gr/
      Περισσότερα...

      6

    • pantrian1988

      Με διευκρινιστική εγκύκλιο ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Εσόδων Χάρης Θεοχάρης, ξεκαθαρίζει το τοπίο για την εισφορά αλληλεγγύης και το νέο τέλος επιτηδεύματος, από το οποίο θα εξαιρεθούν δύο κατηγορίες φορολογουμένων.
       
      Με ειδική εισφορά αλληλεγγύης 1%-4% θα επιβαρυνθούν όλα τα εισοδήματα που απέκτησαν το 2012 οι φορολογούμενοι ανεξάρτητα από το εάν αυτά απαλλάσσονται του φόρου ή φορολογούνται αυτοτελώς.
       
      Συμπερασματικά, η εισφορά αλληλεγγύης θα επιβληθεί φέτος στα επιδόματα που καταβάλλονται σε ανέργους, αναπήρους, πολυτέκνους και χαμηλοσυνταξιούχους, στα επιδόματα επικίνδυνης εργασίας, στα ποσά των τόκων καταθέσεων τα οποία υπερέβησαν τα 250 ευρώ το 2012, στους τόκους από έντοκα γραμμάτια, ομόλογα και REPOS, στα κέρδη από πωλήσεις μετοχών, μεριδίων αμοιβαίων και εταιρικών μεριδίων, στα μερίσματα ανωνύμων εταιρειών και ΕΠΕ, στις αμοιβές και τους μισθούς των διοικητικών συμβουλίων των ανωνύμων εταιρειών, στα εισοδήματα από την εκμετάλλευσηφωτοβολταϊκών συστημάτων, καθώς και στα ποσά αγροτικών επιδοτήσεων και αποζημιώσεων.
       
      Τα εισοδήματα αυτά, θα δηλωθούν υποχρεωτικά και θα συναθροιστούν με τα υπόλοιπα ποσά εισοδημάτων (από μισθούς, συντάξεις, ακίνητα, επιχειρήσεις κ.λπ.) που θα δηλώσουν οι φορολογούμενοι. Στις περισσότερες περιπτώσεις το άθροισμα όλων αυτών των εισοδημάτων θα είναι μεγαλύτερο των 12.000 ευρώ, οπότε οι φορολογούμενοι θα υποχρεώνονται να πληρώσουν, για το συνολικό ποσό όλων των εισοδημάτων τους, ειδική εισφορά αλληλεγγύης, η οποία θα υπολογίζεται με συντελεστές 1% έως 4%.
       
      Από την εισφορά αλληλεγγύης απαλλάσσονται μόνοι οι αποζημιώσεις απολύσεων, τα εφάπαξ καθώς επίσης και ορισμένα επιδόματα που δεν αποτελούν εισόδημα, όπως το διατροφικό επίδομα, το επίδομα τυφλότητας, το επίδομα τοκετού, τα επιδόματα λουτροθεραπείας, εισπνευσοθεραπείαςαεροθεραπείας, ενεσοθεραπείας κ.λπ.
      Αυξημένο από 30% έως και 100% είναι και το τέλος επιτηδεύματος που θα κληθούν να πληρώσουν φέτος μαζί με το φόρο εισοδήματος και την εισφορά αλληλεγγύης στα εισοδήματα που απέκτησαν το 2012.
       
      Το τέλος επιτηδεύματος και για το οικονομικό έτος 2013 (χρήση 2012) θα επιβληθεί σε όσους επιτηδευματίες, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, άσκησαν δραστηριότητα μέσα στην διαχειριστική περίοδο 2012. Από το τέλος επιτηδεύματος γλιτώνουν μόνοι όσοι έχουν υποβάλλει δήλωση διακοπής εργασιών στην εφορία, ακόμη κι αν αυτή υποβλήθηκε εκπρόθεσμα.
       
      Το τέλος επιτηδεύματος ανέρχεται σε:
       
      - 800 ευρώ (από 400 ευρώ) για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε τουριστικούς τόπους και σε πόλεις ή χωριά με πληθυσμό έως 200.000 κατοίκους.
       
      - 1.000 ευρώ (από 500 ευρώ) για νομικά πρόσωπα που ασκούν εμπορική επιχείρηση και έχουν την έδρα τους σε πόλεις με πληθυσμό πάνω από 200.000 κατοίκους.
       
      - 650 ευρώ (από 500 ευρώ) για ατομικές εμπορικές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες.
       
      - 600 ευρώ (από 300 ευρώ) για κάθε υποκατάστημα.
       
      Η αύξηση του τέλους επιτηδεύματος δεν ισχύει για τις Αστικές μη Κερδοσκοπικές Εταιρίες καθώς και για τα φυσικά πρόσωπα που το εισόδημά τους προέρχεται από ατομική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ή ελευθέριο επάγγελμα και έχουν έγγραφη σύμβαση με έως 3 φυσικά ή και νομικά πρόσωπα, ή το 75% των ακαθάριστων εσόδων τους προέρχεται από ένα φυσικό ή νομικό πρόσωπο. Τα φυσικά πρόσωπα που υπάγονται στις παραπάνω περιπτώσεις πρέπει να συμπληρώσουν τους κωδικούς 019-020, του πίνακα 2 του εντύπου Ε1.
       
      Από το τέλος επιτηδεύματος εξαιρούνται:
       
      - Οι επιχειρήσεις, φυσικά ή νομικά πρόσωπα, και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που ασκούν την δραστηριότητά τους αποκλειστικά σε χωριά με πληθυσμό ως 500 κατοίκους και νησιά έως 3.100 κατοίκους, εκτός κι αν είναι τουριστικοί τόποι.
      - Οι ατομικές επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έκαναν έναρξη για πρώτη φορά μετά την 1/1/2008 και όσοι ασκούν ατομική εμπορική επιχείρηση και γεννήθηκαν μέχρι την 31η/12/1950.
       
      Κάθε φορολογούμενος που υπάγεται σε μία από αυτές τις περιπτώσεις πρέπει να συμπληρώσει τους κωδικούς 027-028 του πίνακα 2 του Ε1.
       
      http://www.kerdos.gr/default.aspx?id=1935886&nt=103
       
      Πηγή:http://www.iekemtee.gr/el/%CE%B5%CF%80%CE%AC%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1/%CE%B5%CF%80%CE%B1%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%82-%CE%BC%CE%B7%CF%87%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D/5980-%CE%B5%CE%B9%CF%83%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%AC-%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B7%CE%BB%CE%B5%CE%B3%CE%B3%CF%8D%CE%B7%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%AD%CE%BB%CE%BF%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B9%CF%84%CE%B7%CE%B4%CE%B5%CF%8D%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82
      Περισσότερα...

      31

    • Faethon11

      Με απόφαση του υφυπουργού οικονομικών με θέμα: Τροποποίηση του χρόνου υποβολής της περιοδικής δήλωσης ΦΠΑ και του περιεχομένου του εντύπου 050 – ΦΠΑ ΕΚΔΟΣΗ 2η 2011, Φ2 TAXIS, αποφασίστηκε:
       
      1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 1 της ΑΥΟ ΠΟΛ 1267/2011 αντικαθίσταται ως εξής:
       
      «1. Η περιοδική δήλωση υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ. που είναι αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος μέχρι:
       
      α) Την 20η ημέρα του επόμενου μήνα από τη λήξη της φορολογικής περιόδου στην οποία αφορά η δήλωση, εφόσον προκύπτει χρεωστικό υπόλοιπο.
       
      β) Την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα από τη λήξη της φορολογικής περιόδου στην οποία αφορά η δήλωση, εφόσον προκύπτει μηδενικό ή πιστωτικό υπόλοιπο.».
       
      2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 2 της ΑΥΟ ΠΟΛ 1267/2011 αντικαθίσταται ως εξής:
       
      «4. Η περιοδική δήλωση θεωρείται υποβληθείσα εφόσον με την υποβολή της καταβάλλεται στο δημόσιο το σύνολο του χρεωστικού υπολοίπου και των ενδεχόμενων φορολογικών προσαυξήσεων, ή τουλάχιστον ποσό δέκα ευρώ (10,00€) σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ.2 του άρθρου 38 του Κώδικα ΦΠΑ.».
       
      3. Σε οποιοδήποτε άλλο σημείο της ΑΥΟ ΠΟΛ 1267/2011 αναφέρεται η «26η» ημέρα αντικαθίσταται από την «20η» ημέρα.
       
      4. Στο έντυπο της περιοδικής δήλωσης 050 – ΦΠΑ ΕΚΔΟΣΗ 2η 2011, Φ2 TAXIS γίνονται οι εξής τροποποιήσεις:
      α) Στο λεκτικό του κωδ. 400 του εντύπου ο συντελεστής «5%» αντικαθίσταται σε «3%».
      β) Το λεκτικό του κωδικού 514 «ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ ΚΩΔ. 522 Χ 2%» αντικαθίσταται ως εξής: «ΠΡΟΣΑΥΞΗΣΗ (λόγω δόσεων)».
      γ) Το λεκτικό που αναγράφεται πάνω από τον κωδ. 521 «ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΧΡΕΩΣΤΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥ ΚΩΔ.511 (μέχρι 3 δόσεις – μόνο για εμπρόθεσμη δήλωση)» αντικαθίσταται ως εξής: «ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΧΡΕΩΣΤΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥ ΚΩΔ.511».
       
      δ) Το κείμενο που αναγράφεται κάτω από τον κωδ. 522 αντικαθίσταται ως εξής: «Οι εμπρόθεσμες δηλώσεις που υποβάλλονται έως 31.5.2013 γίνονται αποδεκτές εφόσον με την υποβολή καταβάλλεται τουλάχιστον το 40% του χρεωστικού υπολοίπου. Οι εμπρόθεσμες δηλώσεις που υποβάλλονται από 1.6.2013 και οι εκπρόθεσμες που υποβάλλονται από 1.7.2013, γίνονται αποδεκτές με την καταβολή κατ’ ελάχιστον δέκα ευρώ (10€).».
       
      Επισημαίνεται ότι τα έντυπα της περιοδικής δήλωσης 050 – ΦΠΑ ΕΚΔΟΣΗ 2η 2011, Φ2 TAXIS τα οποία έχουν ήδη εκτυπωθεί και δεν περιλαμβάνουν τις ανωτέρω τροποποιήσεις μπορούν να χρησιμοποιούνται μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων με χειρόγραφη διόρθωση των αναφερομένων στις ανωτέρω περιπτώσεις α΄, β΄ και γ΄.
       
      5. Ως ημερομηνία για τον υπολογισμό του πρόσθετου φόρου στην περίπτωση εκπρόθεσμης, ανακριβούς ή μη υποβολής περιοδικής δήλωσης για τις οποίες η καταληκτική προθεσμία υποβολής ήταν η 26η ημέρα και για τις οποίες προκύπτει ποσό φόρου για καταβολή, λαμβάνεται εφεξής η 20η ημέρα.
       
      6. Η παράγραφος 2 της παρούσας ισχύει για τις εμπρόθεσμες περιοδικές δηλώσεις που υποβάλλονται από 1.6.2013 και τις εκπρόθεσμες περιοδικές δηλώσεις που υποβάλλονται από 1.7.2013 και εφεξής.
       
      7. Η παρούσα απόφαση να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
       
      Δείτε την σχετική απόφαση: ΠΟΛ 1129/2013
      Περισσότερα...

      9

    • dimitris GM

      Τα "τεμάχια γεωργικής εκμετάλλευσης" (δηλαδή χωράφια που είχαν παραχωρηθεί κατά χρήση αποκλειστικά για καλλιέργεια πριν από το 2003) εξαιρούνται από όλους τους πολεοδομικούς περιορισμούς της εκτός σχεδίου δόμησης και μπορούν να πολεοδομηθούν ελεύθερα.
      Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τροπολογία, στο σχέδιο νόμου για το κτηματολόγιο και τους δασικούς χάρτες, που συζητείται στη Βουλή, προβλέπονται τα ακόλουθα:
       
      "Με την προτεινόμενο διάταξη της παρ. 4 ορίζεται η ένταξη των παλαιών τεμαχίων γεωργικής χρήσης, εντός ή εντός Ζ.Ο.Ε., στο δεσμευτικό καθεστώς των γενικών διατάξεων εκτός σχεδίου δόμησης ΠΔ/24-5-85 (ΦΕΚ-270Δ'/31-5-85).
       
      Με την παρ. 5 του άρθρου 1 του Ν. 3147/2003 προβλέπεται ότι οι διανομές των παραχωρούμενων εκτάσεων, δυνάμει των διατάξεων της Αγροτικής Νομοθεσίας, θα ενεργούνται εφερξής σύμφωνα με τις πολεοδομικές διατάξεις, όσον αφορά το εμβαδόν και την αρτιότητα των τεμαχίων. Παράλληλα λαμβάνεται μέριμνα αντιμετώπισης του προβλήματςο των προ του νόμου γενομένων διανομών προβλέπονται την αποδέσμευση των γεωτεμαχίων γενικών από τις ανωτέρω πολεοδομικές διατάξεις. Λόγω όμως της γενικότητας με την οποία διατυπώθηκε η τελευταία πρόβλεψη και του επακόλουθου προβληματισμού των υπηρεσιών εφαρμογής της διάταξης, ως προς τα ελάχιστα όρια αρτιότητας, προκύπτει ανάγκη θεσμικής ρύθμισης".
       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=8923
      Περισσότερα...

      88

    • Didonis

      View attachment: logos.jpg Μετά την ισχύ του Ν.3919/11, που καταργεί την ελάχιστη αμοιβή και επιτρέπει την ελεύθερη διαπραγμάτευση και συμφωνία επί των αμοιβών, εκδόθηκε όπως προβλέπει ο ανωτέρω νόμος, η ΥΑ Δ17α/03/8/ΦΝ460, ΦΕΚ 56Β/25/01/2013.
      Σύμφωνα με την ανωτέρω απόφαση καθορίζεται ΤΖ 750ε/μ2 ,αναπροσαρμοζόμενη, για την σύνταξη του συμβατικού προϋπολογισμού στα ιδιωτικά έργα.
      Το ΤΕΕ με την ανακοίνωσή του, που αναρτήθηκε τον Μάιο του 2012, επιβεβαιώνει την ανωτέρω τιμή ως βάση σύνταξης του προϋπολογισμού και υπολογισμού της νομίμου αμοιβής. Παράλληλα υπόσχεται την εντός συντόμου (Ιούνιο) διαστήματος ανάλογη διόρθωση και προσαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης αμοιβών.
      Μέχρι σήμερα (12 μήνες μετά), το σύστημα παραμένει ως είχε, χωρίς καμία ουσιαστική διόρθωση, με αποτέλεσμα:
      Να μην εμφανίζεται πουθενά ο προϋπολογισμός του έργου όπως απαιτείται από το άρθρο 1 του ΒΔ της 30/31.5.1956 (ΦΕΚ 134Α)

      Να μην εμφανίζεται η επί του προϋπολογισμού αυτού προκύπτουσα νόμιμη αμοιβή που αναφέρει ο Ν.3919/10 και είναι η διατιμημένη αμοιβή υπηρεσιών μηχανικού που υπολογίζεται σύμφωνα με το ΠΔ 696/74 και την αναγραφή της απαιτεί το άρθρο 1 του ΒΔ της 30/31.5.1956 (ΦΕΚ 134Α)

      Να εμπλέκεται ο προϋπολογισμός του έργου, με έναν μειωμένο εικονικό προϋπολογισμό για την διασφάλιση των ελάχιστων κρατήσεων.

      Ο προϋπολογισμός αυτός (εικονικός) συνεχίζει να γίνεται με το λανθασμένο 118ε/μ2 αντί του 112,53/μ2 που προβλέπει η ΥΑ.

      Να εμφανίζεται λανθασμένη σχέση μεταξύ νομίμου και συμφωνηθείσας αμοιβής. Δηλαδή να αποκρύπτονται «εξευτελιστικές και καταχρηστικές» εκπτώσεις άνω του 80%, με «λογικές» εκπτώσεις του 30%.

      Οι εταιρίες λογισμικού να παρέχουν αμφίβολα προϊόντα σε συναδέλφους, λόγω ευθυγράμμισης με το υφιστάμενο λογισμικό του ΤΕΕ.


      Τα παραπάνω έχουν ως συνέπεια:
      - Την απόκρυψη της νομίμου αμοιβής και του συμβατικού (νομίμου) προϋπολογισμού του έργου.
      - Την εκ των πραγμάτων διαμόρφωση ορίου ελάχιστης αμοιβής σε σύγχυση με την εξασφάλιση των ελαχίστων κρατήσεων.
      - Την απώλεια εσόδων από το ΤΕΕ
      - Την διαφορετική και κατά περίπτωση αντιμετώπιση του θέματος από την κάθε ΥΔΟΜ.
      - Την απόλυτη σύγχυση μεταξύ των νέων κυρίως συναδέλφων.
      Φυσικό επακόλουθο των ανωτέρω είναι:
      Α. Σε επίπεδο διαδικασιών και διοίκησης:
      - Η εσφαλμένη συμπλήρωση των εντύπων της αδείας δόμησης, ως προς τον προϋπολογισμό και την νόμιμη αμοιβή, με κίνδυνο ακυρότητας των αδειών δόμησης.
      - Η εσφαλμένη σύνταξη ιδιωτικών συμφωνητικών μεταξύ εργοδότη και μηχανικού, όπως απαιτεί ο Ν3919/10 με κίνδυνο ακυρότητας και κατάργηση της συμφωνηθείσας αμοιβής.
      - Την δημιουργία φορολογικών εμπλοκών, με δραματικές συνέπειες για τους συναδέλφους, μετά τον νέο τρόπο φορολόγησης και κατάργησης των συντελεστών.
      Β. Σε επαγγελματικό επίπεδο:
      - Η δημιουργία χαμηλής αφετηρίας διαπραγμάτευσης της αμοιβής, που δίνει την δυνατότητα εκμετάλλευσης και εκβιασμού από εργοδότες, ιδιώτες και κυρίως νομικά πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου (πχ Τράπεζες, Οργανισμοί κλπ ) της οικονομικής συγκυρίας για την αποδοχή εξευτελιστικών αμοιβών.
      - Την δημιουργία ανταγωνισμού μεταξύ συναδέλφων σε πολύ χαμηλό επίπεδο, πολλές φορές σε βάρος της ποιότητας των προδιαγραφών και ίσως της ασφάλειας των κατασκευών.
      - Την εμφάνιση φαινομένων επαγγελματικού κανιβαλισμού.
      - Την δημιουργία βάσης φοροδιαφυγής.
      Για όλους τους παραπάνω λόγους
      Είναι ΑΜΕΣΗ η ανάγκη διόρθωσης του ηλεκτρονικού συστήματος διαχείρισης των αμοιβών από το ΤΕΕ, σύμφωνα με την ΥΑ Δ17α/03/8/ΦΝ460, ΦΕΚ 56Β/25/01/2013 ( αρθ. 3 παρ.4 ) και την ισχύουσα νομοθεσία.
      Το θεωρημένο από το ΤΕΕ έντυπο υπολογισμού αμοιβών κλπ, πρέπει να περιλαμβάνει οπωσδήποτε:
      - Τον προϋπολογισμό του έργου και τον τρόπο σύνταξής του.
      - Την επί του προϋπολογισμού αυτού νόμιμη αμοιβή και τον αναλυτικό υπολογισμό της σύμφωνα με το ΠΔ 696/74.
      - Πίνακα των μηχανικών του έργου με τις νόμιμες αμοιβές και τις αντίστοιχα συμφωνηθείσες αμοιβές.
      - Δέσμευση μηχανικού για την υποβολή συμφωνητικού στο ΤΕΕ, για τις περιπτώσεις όπου η συμφωνηθείσα αμοιβή είναι διαφορετική της νομίμου.
      - Υπολογισμό κρατήσεων για ΤΕΕ και ΕΤΑΑ σύμφωνα με τις συμφωνηθείσες αμοιβές (ο έλεγχος της κατώτατης κράτησης θα ελέγχεται αυτόματα από το σύστημα υπολογισμού).
      Θεωρούμε ότι η διόρθωση αυτή θα είναι ένα σημαντικό στοιχείο στην διασφάλιση του κύρους και της επιστημονικής αξιοπρέπειας του κλάδου μας, μία δυνατότητα αντίστασης στους καθημερινούς εκβιασμούς της «ελεύθερης αγοράς» και ίσως μια μικρή οικονομική ανάσα στα πλαίσια της κρίσης που βιώνουμε.
      Παράλληλα, θεωρούμε ότι το ΤΕΕ οφείλει και υποχρεούται να ελέγξει τα ιδιωτικά συμφωνητικά, που υποχρεωτικά του υποβάλλονται, κυρίως με τα νομικά πρόσωπα, που εμφανίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων ως προς τις διατάξεις του άρθρου 179 του Α.Κ. ( περί εξαναγκαστικών και κωφών συμβάσεων).
      Το ΤΕΕ οφείλει να παρέμβει γιατί υποχρεούται να προστατεύσει και τα μέλη του και την νομιμότητα, μετά τις ανατροπές στον επαγγελματικό μας χώρο, που μας επέβαλαν χωρίς να ακούσουν και να σεβαστούν την εμπειρία μας και την γνώση μας.
       

      ΣΑΔΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΤΤΙΚΗΣ
      Προς
      Τον πρόεδρο του ΤΕΕ, κο Χρ. Σπίρτζη

      Την Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ, Νίκης 4, Αθήνα


      Κοινοποίηση :
      ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ

      Σύλλογοι Αρχιτεκτόνων Περιφέρειας

      Τμήματα ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ

      Υπηρεσίες Δόμησης Αττικής (ΥΔΟΜ)



      Περισσότερα...

      36

    • Engineer

      Το σχέδιο τιτλοποίησης εισπράξεων από μελλοντική αξιοποίηση κρατικών ακινήτων προκειμένου να κλείσει μέρος της τρύπας στα έσοδα του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων παρουσίασε το ΤΑΙΠΕΔ στην τρόικα.
       
      Η τρόικα φαίνεται να δίνει «πράσινο φως» για τη μετάθεση του φετινού στόχου των 2,6 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις.
       
      Στη διάρκεια της συνάντησης της τρόικας με το ΤΑΙΠΕΔ ανέλυσε τα αίτια του ναυαγίου της ΔΕΠΑ και συζητήθηκε η επιτάχυνση της ιδιωτικοποιήσεις της ΔΕΗ. Παράλληλα, συζητήθηκε η αναδιάταξη του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, φέρνοντας πιο μπροστά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, των ΕΛΠΕ, της ΕΥΔΑΠ, καθώς και την έκδοση τίτλων από ακίνητα του Δημοσίου.
       
      Όπως σημειώνει η εφημερίδα Τα Νέα, η συγκεκριμένη πτυχή συζητήθηκε αναλυτικά.
       
      Υποψήφια προς τιτλοποίηση είναι πολλά από τα 1.000 ακίνητα που, σύμφωνα με το Μνημόνιο, έχουν ή επίκειται να μεταβιβαστούν στο ΤΑΙΠΕΔ μέσα στο 2013. Τέτοια ακίνητα είναι τα κτήματα στο Τατόι, η έκταση 500 στρεμμάτων στο ΣΕΦ, παραθαλάσσιες περιοχές στη Χαλκιδική, αλλά και ομάδες ακινήτων που ανήκουν σε υπουργεία, όπως των Αγροτικής Ανάπτυξης και Εθνικής Αμυνας, των ΟΤΑ, άλλων οργανισμών κλπ.
       
      Το σχέδιο έχει ως μίνιμουμ στόχο έσοδα 1 δισ. ευρώ, αλλά θεωρείται δύσκολο να ξεκινήσει πριν από το Νοέμβριο.
       
      Πηγή: http://ypodomes.com/index.php/alles-upodomes/endiaferouses-eidiseis/item/20250-%CF%85%CF%80%CE%BF%CF%88%CE%AE%CF%86%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%82-%CF%84%CE%B9%CF%84%CE%BB%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%AF%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CF%80%CE%AC%CE%BD%CF%89-%CE%B1%CF%80%CF%8C-1000-%CE%B1%CE%BA%CE%AF%CE%BD%CE%B7%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CF%84%CE%B1%CE%B9%CF%80%CE%B5%CE%B4
      Περισσότερα...

      6

    • Engineer

      Αρνητικές είναι οι εξελίξεις στην οικοδομή και στον κλάδο της αγοράς ακινήτων λόγω της επί σειράς ετών πτώσης της οικοδομικής δραστηριότητας. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τον Ιανουάριο του 2013 κτίστηκαν 1.165 νέεες κατοικίες και τον Φεβρουάριο μόλις 788, σε όλη την Ελλάδα. Αν συνεχιστεί ο ίδιος ρυθμός φαίνεται, ότι το 2013 θα κλείσει με τον συνολικό αριθμό να κινείται γύρω στα 10.000 νέα σπίτια.
       
      Ο όγκος της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας, βάσει αδειών, σημείωσε τον Μάρτ.΄13 νέα κατακόρυφη πτώση κατά -55,5% σε ετήσια βάση από -44,8% τον Φεβρ.΄13 και -28,1% τον Ιαν.΄13, έναντι οριακής ανόδου κατά +0,2% τον Μάρτ.΄12. Επομένως σωρευτικά στο 1ο 3μηνο΄13 ο όγκος της ιδιωτικής οικοδομικής δραστηριότητας σημείωσε πτώση κατά -43,5%, έναντι ανόδου κατά +1,9% στο 1ο 3μηνο΄12. Γενικά, η οικοδομική δραστηριότητα παρουσίασε συνεχή κατακόρυφη πτώση στα προηγούμενα έτη αναφέρει στο τελευταίο της εβδομαδιαίο δελτίο οικονομικών εξελίξεων η Alpha Bank.
       
      Οπως αναφέρει η αρνητική κατάσταση της αγοράς ακινήτων αντανακλάται στις ακόλουθες μεταβλητές:
       
      Α. Οι αρνητικές εξελίξεις στον κάδο των οικιστικών ακινήτων μέχρι και το 1ο 3μηνο του 2013 έχει προκαλέσει την πτώση του αριθμού οικιστικών μονάδων που ολοκληρώθηκαν το 2012 και τους πρώτους μήνες του 2013.
       
      Β. Στην κάθετη πτώση της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας στον κλάδο των κατασκευών. Είναι ενδεικτικό ότι η ακαθάριστη προστιθέμενη αξία στον κατασκευαστικό κλάδο αποτελούσε το 1ο 3μηνο΄13 το 2,6% (1,9% σε τρέχουσες τιμές) της συνολικής προστιθέμενης αξίας της οικονομίας, έναντι 2,7% συνολικά το 2012, και 9,0% το 2006. Κατά συνέπεια η προστιθέμενη αξία του κατασκευαστικού κλάδου διαμορφώθηκε στις αρχές του 2013 αλλά και το 2012 στο 1/4 περίπου του αντιστοίχου μεγέθους του 2006 όταν είχε μεγιστοποιηθεί η προστιθέμενη αξία του κλάδου.
       
      Γ. Στην υπερβάλλουσα προσφορά και στην πτώση των εμπορικών τιμών αγοράς και ενοικίασης των οικιστικών και επαγγελματικών ακινήτων, καθώς και στην κάθετη πτώση του αριθμού των συναλλαγών επί οικιστικών ακινήτων.
       
      Δ. Στη σημαντική πτώση των επενδύσεων σε κατοικίες κατά -34,5% σε σταθερές τιμές σε ετήσια βάση στο 1ο 3μηνο΄13, έναντι -30,6% το συνολικά το 2012. Σημειώνεται, ότι η μείωση του όγκου των εκδοθεισών αδειών νέων οικοδομών κατά -43,5% το 1ο 3μηνο΄13 και κατά -30,6% το 2012 συνεπάγεται νέα πτώση των επενδύσεων σε κατοικίες κατά ποσοστό άνω του -20,0% περίπου και το 2013, εκτός εάν υπάρξουν ουσιαστικές παρεμβάσεις για τον εξορθολογισμό της φορολογίας ακινήτων στις επόμενες ημέρες με εφαρμογή τους από το 2ο 6μηνο του 2013.
       
      Ε. Στον δείκτη οικοδομικών έργων (που καταρτίζεται με βάση τη δραστηριότητα των σημαντικότερων κατασκευαστικών εταιριών), ο οποίος σημείωσε πτώση κατά -26,1% σε ετήσια βάση, έναντι πτώσης κατά -28,1% το 2011. Από τη σύνθεση του δείκτη, τις μεγαλύτερες απώλειες εμφάνισε ο δείκτης παραγωγής οικοδομικών έργων κατά -32,2% το 2012, μετά την πτώση του κατά -41,6% το 2011, ενώ η πτώση του δείκτη παραγωγής πολιτικού μηχανικού, που αναφέρεται σε μεγάλα δημόσια έργα, ήταν -24,1% το 2012 (2011: -22,3%).
       
      ΣΤ. Στην πτώση της παραγωγής ετοίμου σκυροδέματος κατά -13,2% το 1ο 3μηνο΄13, έναντι πτώσης του κατά -40,7% συνολικά το 2012.
       
      Αριθμός νέων κατοικιών

       
      Πηγή: http://www.buildnet.gr/default.asp?pid=235&catid=213&artid=8902 και ΕΛΣΤΑΤ
      Περισσότερα...

      79

    • GRTOPO

      Συνάδελφοι μεταφέρω ενημέρωση που έλαβα από τον ΠΣΔΑΤΜ:
       
      "Αγαπητοί συνάδελφοι,
       
      Όπως μας ενημέρωσαν οι συνάδελφοί μας στον Ο.Κ.Χ.Ε., μετά και τις τελευταίες αρνητικές εξελίξεις και μέχρι το οριστικό κλείσιμο του Οργανισμού, όπως αυτό σχεδιάστηκε και πρόκειται να υλοποιηθεί από τον Υπουργό Π.Ε.Κ.Α. και Καθηγητή Χαρτογραφίας του Τμήματος Α.Τ.Μ. Α.Π.Θ. κ. Ευάγγελο Λιβιεράτο, αναστέλλονται οι εργασίες του Οργανισμού.
       
      Λεπτομέρειες μπορείτε να δείτε στο site του Ο.Κ.Χ.Ε. http://www.okxe.gr/el/"
       
      Πωλείται όπως είναι επιπλωμένο με χιλιάδες "αναμνήσεις" φορτωμένο!!!!
      Περισσότερα...

      69

    • giorgos1111

      Τον επανακαθορισμό του πλαισίου που διέπει τη δημιουργία του Μητρώου Ενεργειακών Επιθεωρητών, λόγω αδυναμίας έγκαιρης υλοποίησης της εξεταστικής διαδικασίας από το ΤΕΕ, επιδιώκουν να διορθώσουν με τροπολογία που κατέθεσαν Βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας στο σχέδιο νόμου: «Συμπλήρωση των διατάξεων περί Εθνικού Κτηματολογίου και άλλες ρυθμίσεις» το οποίο συζητείται την Τετάρτη 19 Ιουνίου 2013.
      Με τη συγκεκριμένη διάταξη επανακαθορίζεται το πλαίσιο που διέπει τη δημιουργία του Μητρώου Ενεργειακών Επιθεωρητών και συγκεκριμένα οι προϋποθέσεις, οι όροι και η διαδικασία για την άσκηση της δραστηριότητας του Ενεργειακού Επιθεωρητή και την εγγραφή στο Μητρώο, λόγω αδυναμίας υλοποίησης της απαιτούμενης εξεταστικής διαδικασίας από το ΤΕΕ εντός των προβλεπόμενων χρονικών ορίων, λαμβάνοντας υπόψη ότι: α) στις 6 Οκτωβρίου 2013 λήγουν οι προσωρινές άδειες Ενεργειακών Επιθεωρητών που έχουν χορηγηθεί, β) έχουν εκπαιδευτεί περίπου 10.000 υποψήφιοι, οι οποίοι αναμένουν να εγγραφούν στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών, γ) πρέπει να μη διαταραχθεί η ομαλή έκδοση Πιστοποιητικών Ενεργειακής Απόδοσης (ΠΕΑ), τα οποία είναι απαραίτητα για ενοικιάσεις και πωλήσεις κτιρίων, για τη συμμετοχή σε χρηματοδοτικά προγράμματα, αλλά και για άλλες περιπτώσεις.
       
      Ακόμη, προστίθεται μία νέα παράγραφος στο άρθρο 9 του Π.Δ. 100/2010, σύμφωνα με την οποία για διάστημα ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος της, εντάσσονται στο Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών όσοι είναι μηχανικοί (διπλωματούχοι ή πτυχιούχοι όλων των τεχνικών ειδικοτήτων), χωρίς απαιτούμενη προγενέστερη επαγγελματική εμπειρία και έχουν παρακολουθήσει το κατάλληλο εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
       
      Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση δεν καταργείται η εξεταστική διαδικασία, αλλά αναβάλλεται για σύντομο χρονικό διάστημα. Με την έναρξη της εξεταστικής διαδικασίας, οι Ενεργειακοί Επιθεωρητές που έχουν εγγραφεί στα οικεία Μητρώα και εντός διαστήματος ενός (1) έτους από την έναρξη ισχύος της παρούσας διάταξης, οφείλουν να εξεταστούν και να υποβάλουν στην Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Ενέργειας (ΕΥΕΠΕΝ) Πιστοποιητικό Επιτυχούς Εξέτασης. Διαφορετικά, μετά την παρέλευση του ενός (1) έτους θα διαγράφονται αυτοδίκαια από το Μητρώο Ενεργειακών Επιθεωρητών και θα απολλύουν τη δυνατότητα άσκησης της δραστηριότητας έως την υποβολή του Πιστοποιητικού Επιτυχούς Εξέτασης.
       
      Την τροπολογία κατέθεσαν από κοινού Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, ο Βουλευτής Α' Θεσσαλονίκης κ. Γεώργιος Ορφανός, ο Βουλευτής Πέλλας κ. Διονύσης Σταμενίτης, ο Βουλευτής Έβρου κ. Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος, ο Βουλευτής Σερρών κ. Θεόφιλος Λεονταρίδης, ο Βουλευτής Φλωρίνης κ. Στάθης Κωσταντινίδης και ο Βουλευτής Πέλλας κ. Ιορδάνης Σ. Τζαμτζής.
       
      Η τροπολογία http://www.iekemtee.gr/images/%CE%A4%CE%A1%CE%9F%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%9F%CE%93%CE%99%CE%91.pdf
       
      Πηγή: ΙΕΚΕΜΤΕΕ
      Περισσότερα...

      43

    • kan62

      Έγκριση ή μη μελέτης απόσπασης αρχαιολογικών καταλοίπων που αποκαλύφθηκαν στο σταθμό «Βενιζέλου», στο πλαίσιο των εργασιών για την κατασκευή του Μητροπολιτικού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης.
      Με τον αριθμό 26, λοιπόν, ως τελευταίο θέμα, συζητιέται επειγόντως την ερχόμενη Τρίτη, μετά από εισήγηση που υπογράφει η αειθαλής Πρόεδρος του Συμβουλίου και Γενική Γραμματέας Πολιτισμού του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α., κ.Λίνα Μενδώνη, συζητιέται λοιπόν στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, η απόσπαση των σημαντικότερων ευρημάτων στην Ιστορία της Θεσσαλονίκης τα τελευταία χρόνια, ευρημάτων που χαρακτηρίζονται "κατάλοιπα".
       
      Πηγή: http://www.parallaximag.gr/parallax-view/sok-kai-deos-meta-tin-ert-sikonoyn-sta-moylohta-kai-ta-arhaia-toy-metro
       
      Θέματα ΚΑΣ:
      http://kas.culture.gr/index.php/el/2008-12-22-10-57-45/210-----18--2013--1500
       
      Σημείωση:
      κάποια από τα μέλη του ΚΑΣ που αναφέρονται στην πηγή έχουν ήδη αλλάξει μετά από τις συνταξιοδοτήσεις ...
       
      Θα μπορούσε κάποιος να υποθέσει ότι δεν είναι σωστή η πληροφορία και ότι μάλλον πρόκειται για κάτι άλλο, αλλά η πρακτική αυτή έχει ήδη αποδεδειγμένα εφαρμοστεί, από την πρόεδρο του ΚΑΣ και ΓΓ του υπουργείου, αρκετές φορές στο παρελθόν ...
      Περισσότερα...

      8

    • Engineer

      Τουλάχιστον 2,5 εκατ. δένδρα θα κοπούν για την κατασκευή του νέου -τρίτου- αεροδρομίου της Κωνσταντινούπολης και μετά τις εντονότατες αντιδράσεις που υπήρξαν για την οθωμανικού στυλ ανάπλαση στο πάρκο Γκεζί, η κοινοπραξία σπεύδει να καθησυχάσει άπαντες ότι η Κωνσταντινούπολη θα αποκτήσει ένα «πράσινο» αεροδρόμιο.
       
      Ο πρόεδρος της της αναδόχου Limak Group, Νιχάτ Οζντεμίρ, τόνισε ότι η εταιρεια μελετά ξένα αεροδρόμια με βασικό κριτήριο το ποιο είναι φιλικότερο προς το περιβάλλον, ούτως ώστε να μετριαστεί η περιβαλλοντική επιβάρυνση από τα έργο. Μέχρι στιγμής τις εντυπώσεις έχει κερδίσει το αεροδρόμιο της Σιγκαπούρης
       

      Yπενθυμίζεται οτι το νέο αεροδρόμιο έχει χωροθετηθεί στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης μεταξύ της Μαύρης Θάλασσας και των περιοχών του Γιενικόι και Ακπινάρ. Πρόκειται για έκταση 7.659 εκταρίων, εκ τωμ οποίων όμως τα 6.172 εκτάρια είναι δασική έκταση...
       
      Η κοινοπραξία Cengiz-Kolin-Limak-Mapa-Kalyon πρόσφατα κέρδισε τον σχετικό διαγωνισμο καταβάλλοντας τίμημα €22,1 δις.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=27581
      Περισσότερα...

      11

    • Engineer

      Στο ΤΕΕ πετάει το μπαλάκι το υπουργείο Οικονομικών για να καθορίσει τις νέες αντικειμενικές τιμές, βάσει των οποίων ο φόρος των ακινήτων θα υπερκαλύψει τον «μνημονιακό» στόχο των €3,2 δισ.
       
      Όπως προέκυψε από τη συνάντηση με την τρόικα «η αγορά ακινήτων θα πρέπει να γίνει περισσότερο διαφανής και μετρήσιμη, με τη χρήση δεικτών και αδιαμφισβήτητων παραμέτρων». Μια από τις παραμέτρους αυτές θεωρείται το κόστος κατασκευής, που αναμένεται να εκτινάξει τον αντικειμενικό προσδιορισμό των αξιών στις περιοχές που σήμερα ο υπολογισμός γίνεται με τιμές που αντιστοιχούν σε €400/τμ.
       
      Η διαφορά αυτή από τις πραγματικές τιμές, που κινούνται μεταξύ €700/τμ. και €1200/τμ. ανάλογα με την ποιότητα κατασκευής, σε συνδυασμό με την κατάργηση του αφορολόγητου αναμένεται να διευρύνει αισθητά τη φορολογική βάση.
       
      Τα επιπλέον -των προϋπολογισμένων- έσοδα θα μπορέσουν να αποτελέσουν το μαξιλάρι, που θα κλείσει την ψαλίδα από τις απώλειες του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.
       
      Οι νέες αντικειμενικές θα «κουμπώσουν» στα αστικά και δευτερεύοντα κέντρα των Καλλικρατικών δήμων, με απώτερο στόχο τα έσοδα από τη φορολογία των ακινήτων να αποδοθούν στην τοπική αυτοδιοίκηση, ώστε να δικαιολογείται και ο ανταποδοτικός χαρακτήρας του τέλους, καθώς σήμερα, ο τρόπος που εφαρμόζεται το ΕΕΤΗΔΕ κινείται στα όρια της συνταγματικής νομιμότητας.
       
      Έτσι λοιπόν, η κυβέρνηση και όχι οι δανειστές... καίγεται για την δημιουργία μιας νέας φορολογικής δομής, που θα λύνει το ζήτημα της φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας με προτεραιότητα την αποκομιδή σταθερών εσόδων σε ετήσια βάση, την ενιαία αντιμετώπιση των υπόχρεων σε καταβολή φόρου, την αποφυγή στρεβλώσεων και τη δυνατότητα πολιτικής παρέμβασης για τη διευκόλυνση ειδικών ομάδων, αλλά και επενδυτικών πρωτοβουλιών.
       
      Το δύσκολο αυτό παζλ απαιτεί μια νέα προσέγγιση στη φιλοσοφία του επιβαλλόμενου φόρου, και προϋποθέτει την αρωγή των κομμάτων, που αυτή τη στιγμή διαχειρίζονται το θέμα της ΕΡΤ.
       
      Το σίγουρο όμως είναι ότι με την φορολόγηση κτηρίων και εκτάσεων, θα δημιουργηθούν πολλοί... νοσταλγοί του ΕΕΤΗΔΕ.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=27590
      Περισσότερα...

      5

    • dimitris GM

      Αποχαρακτηρισμό δασικών εκτάσεων προωθεί το ΥΠΕΚΑ
       
      Την οριστικοποίηση του αποχαρακτηρισμού δασών και δασικών εκτάσεων, που έγιναν προ του 1975, συχνά με αποφάσεις επί χούντας, προωθεί με ρύθμιση το υπουργείο Περιβάλλοντος.
      Η ρύθμιση έχει εφαρμογή σε περιπτώσεις όπως το Πόρτο Καρράς στη Χαλκιδική, ωστόσο το υπουργείο αρνείται κατηγορηματικά τη σύνδεση. Η ρύθμιση έχει συμπεριληφθεί σε σχέδιο νόμου περί Εθνικού Κτηματολογίου, που βρίσκεται στη Βουλή. Οπως αναφέρει, "εκτάσεις που έχουν απολέσει τον δασικό τους χαρακτήρα πριν από τις 11.6.1975 (σ.σ. ημερομηνία έναρξης ισχύος του νέου Συντάγματος) λόγω επεμβάσεων που έλαβαν χώρα με βάση σχετική διοικητική πράξη, η οποία καλύπτεται από το τεκμήριο νομιμότητας, δεν χαρακτηρίζονται δάση και δασικές εκτάσεις και δεν κηρύσσονται αναδασωτέες. Για τις εκτάσεις αυτές, για τις οποίες έχει εκδοθεί νομίμως οικοδομική άδεια, η οποία δεν έχει ανακληθεί ή ακυρωθεί, για την έκδοση νέας άδειας προσθήκης δεν απαιτείται η χορήγηση βεβαίωσης από το δασαρχείο (...)".
       
      Η ρύθμιση δείχνει να εξυπηρετεί ιδιαίτερα την περίπτωση του Πόρτο Καρράς, που τα τελευταία χρόνια επιδιώκει να χρησιμοποιήσει δασική έκταση 17.630 στρεμμάτων, η οποία βρίσκεται στα όρια της ιδιοκτησίας της (αποκορύφωση της υπόθεσης ήταν το 2004 η τροπολογία Πάχτα, που οδήγησε τον τότε βουλευτή και σήμερα δήμαρχο Αριστοτέλη εκτός ΠΑΣΟΚ). Το 2010 εκδόθηκε οικοδομική άδεια για την ανέγερση 516 τουριστικών κατοικιών (μέρος των οποίων στην επίμαχη έκταση), η οποία όμως ανακλήθηκε τρεις φορές καθώς δεν είχε προηγηθεί άδεια δασαρχείου και αρχαιολογίας. Μάλιστα, ο τότε νομάρχης Χαλκιδικής (πλέον δήμαρχος Πολυγύρου Χαλκιδικής) είχε στείλει έγγραφο στη Διεύθυνση Δασών Χαλκιδικής, ζητώντας ουσιαστικά όσα προτείνει η σημερινή ρύθμιση του ΥΠΕΚΑ («Κ», 21.11.10).
       
      Η "Κ" απευθύνθηκε στο ΥΠΕΚΑ, ζητώντας να τοποθετηθεί επί της επίμαχης τροπολογίας. Συνεργάτες του αναπληρωτή υπουργού κ. Στ. Καλαφάτη απορρίπτουν κατηγορηματικά τη σύνδεση της ρύθμισης με την υπόθεση του Πόρτο Καρράς. Υποστηρίζουν ότι πρόκειται για εφαρμογή της απόφασης 1285/2009 του Συμβουλίου της Επικρατείας και θα έχει εφαρμογή σε ευρύ πεδίο περιπτώσεων, που αδειοδοτήθηκαν ακόμα και προ της δικτατορίας. Ομως, η απόφαση του ΣτΕ αναφέρεται σε περιπτώσεις όπου έχουν δημιουργηθεί τετελεσμένα (λ.χ. ανέγερση κτιρίου) και όχι λ.χ. σε αποψίλωση δάσους, που αναστρέφεται. Σημειώνεται ότι ανάλογη ρύθμιση είχε συμπεριληφθεί στον ν.4061/12 για εκτάσεις που αποψιλώθηκαν για να καλλιεργηθούν.
       
      Πηγή: www.kathimerini.gr
      Περισσότερα...

      9

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.