Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Σοκ σε χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές και θέλουν να μεταβιβάσουν την περιουσία τους. Η εφορία βάζει φρένο στο ενδεχόμενο αυτό αν μέχρι το συμβόλαιο δεν εξοφλήσουν τα χρέη τους.
       
      Είτε πρόκειται για γονική παροχή ή δωρεά και γενικά μεταβίβαση άνευ τιμήματος η διαδικασία κατάρτισης του μεταβιβαστικού συμβολαίου δεν μπορεί να προχωρήσει, αν προηγουμένως ο ενδιαφερόμενος δεν βάλει υποθήκη είτε το ίδιο το μεταβιβαζόμενο ακίνητο είτε κάποιο άλλο ακίνητο περιουσιακό στοιχείο του.
       
      Επειδή στις γονικές παροχές δεν υπάρχει τίμημα, η εφορία απαιτεί την υποθήκευση ακίνητης περιουσίας (είτε του μεταβιβαζόμενου ακινήτου είτε άλλου εφόσον υπάρχει) προκειμένου να χορηγήσει φορολογική ενημερότητα για να προχωρήσει η διαδικασία της μεταβίβασης.
       
      Ο φορολογούμενος που θέλει να μεταβιβάσει με γονική παροχή ή δωρεά την ακίνητη περιουσία του δεν θα μπορεί να πραγματοποιήσει την μεταβίβαση, αν διαπιστωθεί από την εφορία ότι κατά την τελευταία πενταετία δεν υπέβαλε μία ή περισσότερες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος ή ακινήτων ή άλλες δηλώσεις για τις οποίες ήταν υπόχρεος.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=29958
      Περισσότερα...

      9

    • thntoumas

      Δημόσια διαβούλευση (προθεσμία 15 ημερών) επί σχεδίου νόμου: Περιβαλλοντική αναβάθμιση και ιδιωτική πολεοδόμηση – Βιώσιμη ανάπτυξη, εγκαταλελειμμένοι οικισμοί και Οικοδομικοί Συνεταιρισμοί – Χρήσεις Γης.
       
      Η δημόσια διαβούλευση γίνεται εδώ: http://www.opengov.gr/minenv/?p=5497
       
      Η ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ αναφέρει:
       
      Το ΥΠΕΚΑ με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο αναλαμβάνει μία διπλή πρωτοβουλία. Αφενός προσπαθεί να επιλύσει το χρόνιο ζήτημα των οικοδομικών συνεταιρισμών, παράλληλα με την προώθηση της περιβαλλοντικής αναβάθμισης και της ανάπτυξης μέσω ιδιωτικής πολεοδόμησης, δίνοντας έμφαση στην αναζωογόνηση της περιφέρειας και ιδίως των μικρών και εγκαταλελειμμένων οικισμών της χώρας. Αφετέρου προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τη νομοθεσία για τις χρήσεις γης γενικά, η οποία μετρά ήδη πάνω από 25 χρόνια εφαρμογής και χρειάζεται προσαρμογή στις σημερινές ανάγκες της κοινωνίας.
       
      Σχετικά με το θέμα ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης δήλωσε:
      «Το προτεινόμενο σχέδιο νόμου είναι ένα ακόμη βήμα προς το νέο, αποτελεσματικό και γρήγορο μοντέλο πολεοδόμησης που είναι αναγκαίο για ανάπτυξη με περιβαλλοντική προστασία. Με ρυθμίσεις, με τις οποίες αφενός δίνουμε λύσεις σε δομικά προβλήματα και αφετέρου θέτουμε τις βάσεις για το μέλλον:

      Πρώτον, δίνεται η δυνατότητα στους πολίτες να αξιοποιήσουν νέες εκτάσεις, στο δημόσιο να αποκομίζει νέες δασωμένες και αναδασωμένες εκτάσεις και στην τοπική αυτοδιοίκηση να αποκτά νέους χώρους πρασίνου

      Δεύτερον, καθορίζονται οι λεπτομέρειες εφαρμογής και δίνονται λύσεις σε χρόνια προβλήματα οικοδομικών συνεταιρισμών,

      Τρίτον εκσυγχρονίζεται η νομοθεσία για τις χρήσεις γης γενικά, σε όλη τη χώρα.


       
      Με δύο λόγια: οργάνωση του χώρου για αναζωογόνηση της Περιφέρειας στην οποία μπορεί να υπάρξει πρωτογενής παραγωγή, επενδύσεις και ποιότητα ζωής.
      Καλούμε τους πολίτες να συμμετέχουν με παρατηρήσεις και προτάσεις στη δημόσια διαβούλευση».
       
      Το ΥΠΕΚΑ, στα πλαίσιο της πολεοδομικής νομοθεσίας, προσπαθεί να αντιμετωπίσει παθογένειες του παρελθόντος, να επιλύσει χρόνια προβλήματα και να εξορθολογήσει τη λειτουργία του κράτους. Αυτός ήταν ο στόχος με τον νόμο για την αντιμετώπιση της αυθαίρετης δόμησης και το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, όπως και με το νόμο για το Κτηματολόγιο. Βασικός άξονας του νέου νομοσχεδίου είναι η πολεοδομική οργάνωση του χώρου για να διευκολυνθεί μία στροφή στην Περιφέρεια. Η Πολιτεία οφείλει να οργανώσει το χώρο και να δημιουργήσει προϋποθέσεις αναζωογόνησης της υπαίθρου. Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου αυτό ακριβώς υπηρετείται και καθιερώνεται ένα νέο, αποτελεσματικό και γρήγορο μοντέλο πολεοδόμησης περιοχών και αναθέρμανσης της οικονομικής ζωής σε μικρούς και εγκαταλελειμμένους οικισμούς της χώρας.
       
      Το ζήτημα της ιδιωτικής πολεοδόμησης και των οικοδομικών συνεταιρισμών είναι ένα σύνθετο ζήτημα. Επί τέσσερις τουλάχιστον δεκαετίες δεν έχει βρεθεί αποτελεσματική λύση. Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο έγινε ουσιαστική δουλειά για την καταγραφή των οικοδομικών συνεταιρισμών, τη συγκέντρωση παρατηρήσεων και απόψεων και εξετάσθηκαν ποικίλα σενάρια επίλυσης προβλημάτων. Το σχέδιο νόμου είναι ένα ουσιαστικό βήμα στην κατεύθυνση της επίλυσης του προβλήματος, για όσους οικοδομικούς συνεταιρισμούς έχουν τις νόμιμες προϋποθέσεις ή έχουν ήδη δικαιωθεί από τα δικαστήρια.
       
      Το τρίτο κεφάλαιο του σχεδίου νόμου αφορά τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας για τις χρήσεις γης γενικά, σε όλη τη χώρα. Το υφιστάμενο ΠΔ για τις χρήσεις γης, μετρά πάνω από 25 χρόνια εφαρμογής, Με το σχέδιο νόμου, αναθεωρούνται οι βασικές κατηγορίες χρήσεων γης ενσωματώνοντας όλες τις ρυθμίσεις που έχουν θεσμοθετηθεί με νόμο τα τελευταία 20 χρόνια. Επιπλέον εξορθολογίζεται η επιμέρους κατηγοριοποίηση ανά γενική χρήση γης.
       
      View attachment: sx.nomou-id.pol_.oikod_.syn-27.1.2014.pdf
       
      View attachment: ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α'.pdf
      Περισσότερα...

      7

    • Engineer

      Πρόσκληση υποβολής αιτήσεων για συμμετοχή σε ολοκληρωμένα σχέδια πρακτικής άσκησης και mentoring (mentored internship schemes)
       
      Είσαι φοιτητής/τρια ή απόφοιτος/η που ονειρεύεται να ξεκινήσει την δική του/της επιχείρηση αλλά δεν ξέρει από που να αρχίσει; Μάθε πώς μπορείς να ωφεληθείς από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Educckate.
       
      Τι είναι το Educckate; Πρόκειται για ένα ευρωπαϊκό έργο που υλοποιείται σε επτά κράτη-μέλη της Ε.Ε. (Αυστρία, Γερμανία, Ελλάδα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Κύπρο, Ουγγαρία), το οποίο συγχρηματοδοτείται από τη Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Πολιτισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, και αποτελεί μια συμμαχία γνώσης και αμοιβαίας ωφέλειας μεταξύ Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων από το χώρο του Πολιτισμού και της Δημιουργικότητας και Επιχειρήσεων.
       
      Σε αυτό το πλαίσιο, οι ευρωπαϊκοί φορείς που υλοποιούν το έργο προσκαλούν φοιτητές και απόφοιτους προγραμμάτων σπουδών Πολιτισμού και Δημιουργικότητας, που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν επιχειρηματικές δεξιότητες και ικανότητες, μέσα από ειδική εκπαίδευση (εργαστήριο επιχειρηματικότητας) και τρίμηνη πρακτική άσκηση και mentoring από έμπειρους επιχειρηματίες να υποβάλλουν αίτηση για συμμετοχή στο πρόγραμμα μέχρι την Παρασκευή 7 Φεβρουαρίου 2014, χρησιμοποιώντας την ειδική φόρμα «Αίτηση συμμετοχής» που μπορούν να βρουν εδώ: http://educckate.eu/#!/mentoring
       

      Οι επιλεχθέντες θα έχουν, τουλάχιστον για τρεις μήνες (4 ώρες/μέρα) – στο πλαίσιο του προγράμματος – την ευκαιρία να αποκτήσουν:
       
      - Πιστοποιημένη επαγγελματική εμπειρία, δεξιότητες και γνώση στο αντικείμενο του ενδιαφέροντός τους
      - Διασυνδέσεις και δικτύωση στο χώρο των επιχειρήσεων
      - Εκπαίδευση και καθοδήγηση (mentoring) στην επιχειρηματικότητα
       
      Σημειώνεται ότι ο αριθμός των φοιτητών ή/και αποφοίτων που θα επιλεγούν, στην Ελλάδα, είναι συγκεκριμένος: 15
       
      Πηγή: http://www.designmag.gr/educckate/9541
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      λεκτρικής ενέργειας για τις ενεργοβόρες βιομηχανίες έδωσε στη δημοσιότητα απόψε η ΔΕΗ, επικαλούμενη ανακοίνωση που εξέδωσε νωρίτερα σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναφορικά με το κόστος της ενέργειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης που επικαλείται η ΔΕΗ το μέσο κόστος προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για τη Χαλυβουργία στην Ευρώπη είναι 71,4 ευρώ ανά μεγαβατώρα και για τη βιομηχανία Αλουμινίου αντίστοιχα 56 Euro/MWh.
       
      Τα τιμολόγια της ΔΕΗ για τις ενεργοβόρες βιομηχανίες και ειδικά για τους δύο συγκεκριμένους κλάδους έγιναν το τελευταίο διάστημα αφορμή για αντιπαράθεση των δύο πλευρών. Την προσεχή Παρασκευή πρόκειται να συνεδριάσει η γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ προκειμένου να λάβει αποφάσεις για την τιμολόγηση της εταιρίας «Αλουμίνιον» ύστερα από την απόφαση της διαιτησίας που όρισε τιμή ίση με 40,7 ευρώ ανά μεγαβατώρα η οποία κατά τη ΔΕΗ είναι χαμηλότερη από το κόστος παραγωγής.
       

       
      Σε ό,τι αφορά τη Χαλυβουργία η ανάλυση της Κομισιόν αφορά ένα δείγμα 17 μεγάλων εργοστασίων Χάλυβα στην Ευρώπη, διαφόρων τεχνολογιών και μεγεθών ενεργειακής κατανάλωσης, στο οποίο περιλαμβάνεται και η Ελλάδα. Οι τιμές προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας για τις Χαλυβουργίες στην Ευρώπη το 2012 κυμάνθηκαν από 46,5 Euro/MWh έως 104,4 Euro/MWh με μέσο όρο 71,4 Euro/MWh και διαφέρουν σημαντικά ανά περιοχή, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά (π.χ. ενεργειακό μίγμα, χρεώσεις χρήσης δικτύου, τέλος ΑΠΕ και λοιποί φόροι). Αντίθετα οι τιμές προμήθειας φυσικού αερίου προς τη Χαλυβουργία, στη Νότια Ευρώπη (όπου ανήκει και η Ελλάδα) βρίσκονται πολύ υψηλότερα (σχεδόν 50 %) από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
       
      Για τη Βιομηχανία Αλουμινίου η ανάλυση γίνεται σε δύο υποκατηγορίες: στην πρώτη περιλαμβάνονται εργοστάσια που τροφοδοτούνται από ιδιόκτητους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής, καθώς και εργοστάσια Αλουμινίου για τα οποία δεν έχουν ακόμα λήξει οι παλιές μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και στη δεύτερη εργοστάσια που προμηθεύονται ενέργεια στη χονδρεμπορική αγορά. Για την πρώτη κατηγορία η μέση τιμή το 2012 ήταν 24,3 Euro/MWh και για τη δεύτερη 56 Euro/MWh.
       
      Όπως σημειώνει η ΔΕΗ, «Το έγγραφο εργασίας χαρακτηρίζει τις περιπτώσεις με παλιά μακροχρόνια συμβόλαια ως «μη επαναλήψιμες» και σημειώνει ότι μόλις λήξουν τα εν λόγω συμβόλαια, αναμένεται και αυτές οι μονάδες να προμηθεύονται ηλεκτρική ενέργεια σύμφωνα με τους όρους της υποκατηγορίας 2».
       
      Πηγή: http://www.express.gr/news/business/740580oz_20140128740580.php3
       
      Δείτε το δελτίο τύπου της ΔΕΗ: http://www.dei.com.gr//Documents2/DELTIA%20TYPOU/2014/%CE%94%CE%95%CE%9B%CE%A4%CE%99%CE%9F%20%CE%A4%CE%A5%CE%A0%CE%9F%CE%A5%20-%20280114.pdf
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Παρατείνεται μέχρι τις 20/2/2014 η προθεσμία υποβολής των Προτάσεων/Ιδεών του 1ου Διαγωνισμού του Ε.Μ.Π. με θέμα «Καινοτόμες Ιδέες και Σχεδία για την Αειφορία στην Πόλη της Αθήνας» που διοργανώνεται από τη Δομή Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) του ΕΜΠ.
       
      Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι φοιτητές του ΕΜΠ (προπτυχιακοί - μεταπτυχιακοί - ΥΔ) καθώς και οι διπλωματούχοι του ΕΜΠ της τελευταίας 5ετίας. Κάθε πρόταση είναι ατομική ή μαδική (μέγιστο 10 φοιτητές).
       
      Λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα της ΔΑΣΤΑ ΕΜΠ www.dasta.ntua.gr.
       
      Λίγα λόγια για τον διαγωνισμό
       
       
      Η Δομή Απασχόλησης & ΣΤΑδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στο πλαίσιο της αξιοποίησης, ανάπτυξης και μετατροπής της επιστημονικής γνώσης σε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες, προκηρύσσει την έναρξη του πρώτου της διαγωνισμού με θέμα "Καινοτόμες Ιδέες και Σχέδια για την Αειφορία στην Πόλη της Αθήνας". Η υλοποίηση του διαγωνισμού αποτελεί δράση του φυσικού αντικειμένου της Πράξης «ΔΟΜΗ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ (ΔΑΣΤΑ) ΕΜΠ» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ (Ε.Π.Δ.Β.Μ.)», ΕΣΠΑ 2007-2013, που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.
       
      Δείτε την αφίσα του διαγωνισμού: http://www.ntua.gr/announcements/general/uploads/2014-01-28_115379_AFISA_innovation.pdf
       
      Πηγή: http://dasta.ntua.gr/dasta/index.php/el/innovation.html
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Καθορίζεται διαδικασία για την ενιαία παράλληλη έκδοση όλων των αναγκαίων εγκρίσεων και αδειοδοτήσεων (Δασαρχείο - Αρχαιολογικές Υπηρεσίες - Οριοθετήσεις υδατορεμάτων - Γνωμοδοτήσεις Φορέων Διαχείρισης και άλλων οργάνων). Σε κάθε περίπτωση, για τα ακίνητα αυτά πριν την διαδικασία έναρξης έγκρισης της πολεοδομικής μελέτης του παρόντος νόμου ολοκληρώνεται η διαδικασία όλων των παράλληλων εγκρίσεων καθώς και η διαδικασία κτηματογράφησης, αν δεν έχει ολοκληρωθεί και κύρωσης του δασικού χάρτη αν δεν έχει αυτός κυρωθεί.
       
      Η συνολική διαδικασία υπαγωγής των εκτάσεων στις διατάξεις του παρόντος άρθρου διεκπεραιώνεται ηλεκτρονικά στο πληροφοριακό σύστημα της ΕΚΧΑ Α.Ε.
       
      Για την υπό σχεδιασμό περιοχή υποβάλλεται ηλεκτρονικά από όποιον έχει έννομο συμφέρον αίτηση για την υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος και την ενιαία έκδοση όλων των εγκρίσεων, συνυποβάλλοντας απόσπασμα χάρτη της οριοθετούμενης περιοχής και όλα τα απαραίτητα στοιχεία, με βάση την κείμενη νομοθεσία, για την έκδοση των πράξεων αυτών. Επίσης στην αίτηση δηλώνονται τα αρμόδια για την έγκριση όργανα καθώς και οι αρμόδιες υπηρεσίες των δήμων ή των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων που είναι υπεύθυνες για την παροχή στοιχείων και διευκρινήσεων.
       
      Ο έλεγχος της πληρότητας της αίτησης και των δικαιολογητικών γίνεται εντός δέκα ημερών από την ηλεκτρονική υποβολή αυτής. Σε περίπτωση ελλείψεων ενημερώνεται άμεσα ο δικαιούχος προκειμένου να καλύψει αυτές το αργότερο εντός δέκα ημερών. Αν παρέλθει άπρακτη η ως άνω προθεσμία τότε η αίτηση απορρίπτεται και ενημερώνεται περί της απόρριψης.
       
      Η διαδικασία της κτηματογράφησης και της κύρωσης του δασικού χάρτη όσο και της έκδοσης όλως ων απαραίτητων εγκρίσεων και γνωμοδοτήσεων ολοκληρώνεται εντός προθεσμίας ενός έτους από την υποβολή του αιτήματος και την υποβολή όλων των απαιτούμενων στοιχείων.
       
      Οι απαιτούμενες εγκρίσεις καθώς και τα τεχνικά στοιχεία αυτών θα καταχωρούνται σε υπόβαθρο του Εθνικού Κτηματολογίου καθώς και στις βάσεις δεδομένων της ΕΚΧΑ Α.Ε. με ευθύνη της εκδούσας αρχής και θα λαμβάνονται υπόψη για τη σύνταξη και τη λειτουργία του Εθνικού Κτηματολογίου.
       
      Πηγή: http://ered.gr/gr/newInside.php?art=29956
      Περισσότερα...

      8

    • NEADERTAL

      H Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας έκρινε ότι η ανέγερση και κατασκευή του εμπορικού κέντρου «The Mall» στο Μαρούσι Αττικής είναι αντισυνταγματική και παράνομη. Όπως έλεγαν δικαστές, τα προβλήματα αυτά μπορούν να ξεπεραστούν με νεότερες αποφάσεις της Πολιτείας, προκειμένου να αποφευχθεί η κατεδάφισή του.
       
      Η δικαστική περιπέτεια ανέγερσης του εμπορικού κέντρου άρχισε το 2006, απασχόλησε το Ε' Τμήμα του ΣτΕ, την Ολομέλεια του Ανωτάτου Ακυρωτικού Δικαστηρίου, το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων και επανήλθε πάλι στην Ολομέλεια του ΣτΕ η οποία εξέδωσε την οριστική απόφασή της.
       
      Αναλυτικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ έκρινε ότι για την ανέγερση του Mall δεν υπήρχε προβλεπόμενη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και οι πολεοδομικές ρυθμίσεις έγιναν με μελέτη που δεν ήταν επαρκώς αιτιολογημένη. Παράλληλα, όμως δεν υπήρξε ούτε ειδική αιτιολογία, όπως απαιτεί η νομοθεσία, για τον υπερδιπλάσιο του μέσου συντελεστή δόμησης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου της περιοχής που χρησιμοποιήθηκε κατά την ανέγερση του εμπορικού κέντρου στο Μαρούσι.
       
      Οι δικαστές έκριναν ότι το άρθρο 6 του νόμου 3207/2003 που προβλέπει υπερδιπλάσιο του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης είναι σε αντίθεση με το άρθρο 24 του Συντάγματος, ενώ σημειώνουν ότι δεν τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες από την Ευρωπαϊκή οδηγία 85/337ΕΟΚ προϋποθέσεις σύνταξης μελέτης, καθώς συντάχθηκε μια απλή μελέτη από αρχιτέκτονα-πολεοδόμο, η οποία δεν καλύπτει τις Ευρωπαϊκές προδιαγραφές.
       

       
      Ακόμη, η Ολομέλεια του ΣτΕ ακύρωσε την οικοδομική άδεια για την κατασκευή του επίμαχου εμπορικού κέντρου, καθώς κρίθηκε ότι δεν υπήρχε η απαιτούμενη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων.
       
      Οι δικαστές μετά τη δημοσίευση της επίμαχης απόφασης επισημαίνουν ότι το ΥΠΕΧΩΔΕ για να ξεπεράσει τα συνταγματικά και νομικά ζητήματα που ανέκυψαν μπορεί να επανέλθει με νεότερες αποφάσεις του οι οποίες θα περιλαμβάνουν Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του όλου έργου και θα αιτιολογούν την αναγκαιότητα μεγαλύτερου (υπερδιπλάσιου) συντελεστή δόμησης για την ανέγερση του Mall.
       
      Υπενθυμίζεται ότι στο ΣτΕ είχαν προσφύγει η «Παρέμβαση Πολιτών Αμαρουσίου» και κάτοικοι του Αμαρουσίου οι οποίοι ζητούσαν να ακυρωθεί ο νόμος του 2003 περί «Ολυμπιακής προετοιμασίας», με τον οποίο χορηγήθηκε οικοδομική άδεια για την κατασκευή του Mall.
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr/society/article/?aid=561822
      Περισσότερα...

      15

    • Engineer

      Βροχές και κρύο τυλίγουν την Κεφαλλονιά, με τους κατοίκους της να κοιμούνται μια ακόμη νύχτα στα αυτοκίνητά τους, σε εκκλησίες ή σπίτια άθικτα από τον σεισμό των 5,8 Ρίχτερ με εστιακό βάθος τα 15 χλμ., που δόνησε το μεσημέρι της Κυριακής το νησί, ενώ έως χθες βράδυ είχαν σημειωθεί 95 μετασεισμοί.
       
      Τουλάχιστον 1.300 κάτοικοι πέρασαν την νύχτα στο πλοίο "Ελ. Βενιζέλος", που έχει καταπλεύσει στο λιμάνι του Αργοστολίου που κρίθηκε ακατάλληλο από την επιτροπή ζημιών. Το "SuperFast 11" χωρητικότητας 800 κλινών απέπλευσε το βράδυ γιατί δεν "χωρούσε" στην αποβάθρα.
       
      Επτά άνθρωποι τραυματίστηκαν ελαφρά, αλλά οι υλικές ζημιές είναι μεγάλες. Το νησί κηρύχθηκε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Διευρυμένο κλιμάκιο με επικεφαλής τον υπουργό Εσωτερικών Γ. Μιχελάκη έχει μεταβεί από την Κυριακή για τον συντονισμό των δράσεων, ενώ 84 μηχανικοί κρατικών υπηρεσιών κάνουν επιτόπιους ελέγχους. Στο Ληξούρι από τους πρωτοβάθμιους ελέγχους κρίθηκαν μη κατοικήσιμα τα περισσότερα από τα σπίτια που ελέγχθηκαν, ενώ μικρότερο είναι το πρόβλημα στα δημόσια κτήρια του νησιού που ελέγχθηκαν.
       
      Τα σχολεία παραμένουν κλειστά και σήμερα. Τα δύο από τα τρία γηροκομεία έχουν πληγεί και 70 ηλικιωμένοι μεταφέρθηκαν σε ξενώνες της Μονής Αγ. Γερασίμου. Παράλληλα, 50 οικογένειες θα μείνουν εκτός κατοικίας τους γιατί οι εργατικές κατοικίες στο Ληξούρι καταγράφηκαν ως "κίτρινες". Πάντως, δεν σημειώθηκε καμία κατάρρευση κτηρίου. Επίσης, καταγράφηκαν μεγάλες ζημιές στο οδικό δίκτυο Ληξουρίου - Αργοστολίου, όπου σημειώθηκαν υποχωρήσεις του οδοστρώματος.
       
      "Περιμένουμε να ξημερώσει, γιατί οι μετασεισμοί μας έχουν ταράξει" λένε οι κάτοικοι. "Είμαστε συνηθισμένοι από τους σεισμούς, αλλά αυτή η δόνηση μας τάραξε". Οι σεισμολόγοι παραμένουν επιφυλακτικοί για το κατά πόσο αυτός ήταν ο κύριος σεισμός.
       
      Ο καθηγητής σεισμολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών, Άκης Τσελέντης, απευθυνόμενος στην Πολιτεία τόνισε (στο "Κόκκινο") ότι "πρέπει να εξεταστεί γιατί τα κτήρια που έχουν κτισθεί με αναθεωρημένο τον κτηριοδομικό κώδικα από το 1953 έχουν υποστεί ζημιές". Επ' αυτού ο καθηγητής του ΕΜΠ Γιάννης Πρωτονοτάριος σχολίασε στην "Α" πως "τα κτήρια που υπέστησαν ζημιές ήταν όσα χτίστηκαν με τον αντισεισμικό νόμο του 1959, ενώ τα πιο σύγχρονα δεν έπαθαν σοβαρές ζημιές".
       
      Το υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την εκταμίευση 100.000 ευρώ για τους κατοίκους της Κεφαλλονιάς και 100.000 ευρώ για τους κατοίκους της Ιθάκης για την κάλυψη των πρώτων αναγκών των πληγέντων. Επίσης θα παρασχεθούν ισόποσες δόσεις στους Δήμους Κεφαλλονιάς και Ιθάκης από το υπουργείο Εργασίας. Με εγκύκλιό του το υπουργείο Οικονομικών έδωσε χθες παράταση τριών μηνών στην υποβολή φορολογικών δηλώσεων και στην καταβολή βεβαιωμένων οφειλών για φυσικά και νομικά πρόσωπα της Κεφαλλονιάς. Αντίστοιχη αναστολή δόθηκε από το υπουργείο Εργασίας για ασφαλιστικές εισφορές.
       
      Πηγή: http://www.avgi.gr/article/1755029/-kitrines-bgikan-oi-upodomes-tis-kefallonias
      Περισσότερα...

      8

    • kan62

      Στο νομοσχέδιο «Εκσυγχρονισμός υφιστάμενων Αθλητικών Εγκαταστάσεων Ποδοσφαίρου (Α.Ε.Π.) και άλλες διατάξεις»
       
      υπάρχει πλήθος διατάξεων που τροποποιούν σημαντικά πολλά άρθρα πολεοδομικής νομοθεσίας ...
       
      Οι συνάδελφοι πρέπει να ενημερωθούν.
       
      Διαβούλευση :
      http://www.opengov.gr/minenv/?p=5436
       
      Κείμενο σχέδιου νόμου :
      http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=IELf6pOaUYU%3d&tabid=785&language=el-GR
      Περισσότερα...

      40

    • Engineer

      Την επιστροφή στα μεγαλεπήβολα αναπτυξιακά σχέδια της δεκαετίας του ’90 σηματοδοτεί η ολοκλήρωση του ρυθμιστικού πλαισίου της Αθήνας.
       
      Οι νέοι χάρτες, που έχουν δημοιευθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, περιλαμβάνουν την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι το Λαύριο, τη μονή ζεύξη της Σαλαμίνας, καθώς και τη σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέσω σήραγγας με τα Μεσόγεια και το αεροδρόμιο.
       
      Πάντως, από τους χάρτες τού υπό διαμόρφωση ρυθμιστικού προκύπτει ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος επαναφέρει πλήρως το εργολαβικό «όραμα» της προηγούμενης δεκαετίας: τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς κάθε κατεύθυνση (σύνδεση με βόρεια είσοδο αεροδρομίου, επέκταση Δυτικής Περιφερειακής μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης και σύνδεση μέσω σήραγγας με τον κάμπο των Μεσογείων και από εκεί με το αεροδρόμιο, επέκταση μέχρι Ραφήνα και Λαύριο), τη μονή ζεύξη της Σαλαμίνας, τον άξονα ΘήβαςΕλευσίνας, την επέκταση της λεωφόρου Κύμης κ.λπ.
       
      Η αποδοχή από το ρυθμιστικό των έργων αυτών, ως βασικό στρατηγικό σχεδιασμό στον τομέα των υποδομών για την επόμενη δεκαετία, έρχεται να ακυρώσει τη φιλοσοφία του σχεδίου περί «συνεκτικής» και «συμπαγούς» πόλης, καθώς η δημιουργία της Αττικής Οδού «ευθύνεται» σε μεγάλο βαθμό για την αστικοποίηση των Μεσογείων και τη συνεπακόλουθη εγκατάλειψη της Αθήνας.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/autokinitodromoi/astikoi/attiki-odos/item/23461-%CE%B1%CF%84%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%AD%CE%BF-%CF%81%CF%85%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C-%CF%86%CE%AD%CF%81%CE%BD%CE%B5%CE%B9-%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%B5%CF%84%CE%B1%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CF%82-%CE%B5%CF%80%CE%B5%CE%BA%CF%84%CE%AC%CF%83%CE%B5%CE%B9%CF%82
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Επίδομα ανεργίας θα δικαιούνται, στο εξής, από τον ΟΑΕΔ και όσοι ελεύθεροι επαγγελματίες έχουν κάνει διακοπή επαγγέλματος, πληρούν τα εισοδηματικά κριτήρια και είναι «ασφαλιστικά ενήμεροι», δηλαδή ρυθμίζουν τις οφειλές τους και είναι συνεπείς στην καταβολή των δόσεων.
       
      Τη διεύρυνση του αριθμού των ελεύθερων επαγγελματιών (ασφαλισμένων στον ΟΑΕΕ και στο ΕΤΑΜ - ΜΜΕ) οι οποίοι θα μπορούν να διεκδικήσουν το επίδομα των 360 ευρώ τον μήνα για διάστημα 3 έως 9 μηνών (ανάλογα με τον χρόνο ασφάλισης) προβλέπει απόφαση που, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της «ΗτΣ», πρόκειται να εκδώσει εντός των προσεχών εβδομάδων ο υπουργός Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Γιάννης Βρούτσης.
       
      Με τη διεύρυνση αυτή (που ήταν για... μήνες «υπό εξέταση», σε συνάρτηση με τα έσοδα από την ειδική εισφορά των 10 ευρώ την οποία καταβάλλουν, κάθε μήνα, οι «ενεργοί» ασφαλισμένοι και τα έξοδα του «κουμπαρά») υπολογίζεται ότι θα «καλυφθεί» μεγάλος αριθμός «ανενεργών» λόγω της κρίσης και «αποκλεισμένων», από τη συγκεκριμένη παροχή, επαγγελματιών (η ισχύουσα ρύθμιση δίνει το δικαίωμα επιδότησης μόνο σε όσους ελεύθερους επαγγελματίες δεν έχουν οφειλές στα Ταμεία). Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΟΑΕΕ (που επίσημα έχει ζητήσει, μαζί με τις οργανώσεις των εμπόρων και των επαγγελματοβιοτεχνών, να «καλυφθούν» οι ασφαλιστικά ενήμεροι) μόνο 4.200 «άνεργοι» ελεύθεροι επαγγελματίες ? πρώην ασφαλισμένοι λαμβάνουν το επίδομα των 360 ευρώ από τον ΟΑΕΔ, άλλοι 1.000 είναι σε... αναμονή και τα αποθεματικά, από τη σχετική εισφορά των 10 ευρώ, ξεπερνούν τα 15 εκατ. ευρώ!
       
      Οι προϋποθέσεις
       
      Το επίδομα ανεργίας (συνολικά 1.080 ευρώ ? 3.240 ευρώ στο τρίμηνο και στο εννεάμηνο) το δικαιούνται, με όσα ισχύουν σήμερα, οι ελεύθεροι επαγγελματίες που έχουν εξοφλήσει τις ασφαλιστικές εισφορές στο σύνολό τους.
       
      Δικαιούχοι βοηθήματος του Ειδικού Λογαριασμού Ανεργίας Αυτοτελώς και Ανεξάρτητα Απασχολουμένων του ΟΑΕΔ, σε εφαρμογή του άρθρου 44 του ν. 3986/2011, είναι οι ελεύθεροι επαγγελματίες και αυτοτελώς απασχολούμενοι ασφαλισμένοι στους φορείς ΟΑΕΕ και ΕΤΑΠ-ΜΜΕ, οι οποίοι διακόπτουν αποδεδειγμένα το επάγγελμά τους, δεν αυτοαπασχολούνται, δεν αναλαμβάνουν μισθωτή απασχόληση και δεν λαμβάνουν σύνταξη από οποιαδήποτε αιτία από φορέα κύριας ασφάλισης, τον ΟΓΑ, το ΝΑΤ ή το Δημόσιο, εφόσον:

      Εχουν τουλάχιστον 3 χρόνια συνεχούς ή διακεκομμένης ασφάλισης στον ασφαλιστικό φορέα που υπάγονται κατά τη διακοπή του επαγγέλματος, με αντίστοιχη καταβολή της ειδικής εισφοράς.
      Για όσους ήταν ασφαλισμένοι την 1/1/2011, απαιτείται καταβολή εισφορών για ένα τουλάχιστον χρόνο στον Ειδικό Λογαριασμό Ανεργίας, εφόσον διέκοψαν την επαγγελματική τους δραστηριότητα μετά τη 1/1/2012, για δύο τουλάχιστον χρόνια αν διέκοψαν την επαγγελματική δραστηριότητα μετά την 1/ 1/2013, ενώ για όσους διακόπτουν από 1/ 1/2014 για τουλάχιστον τρία χρόνια.

      Το συνολικό ατομικό καθαρό εισόδημα από οποιαδήποτε πηγή των δύο οικονομικών ετών που προηγούνται της υποβολής αίτησης να μην υπερβαίνει αθροιστικά τα 20.000 ευρώ και το συνολικό οικογενειακό καθαρό εισόδημα τα 30.000 ευρώ.
       
      Υπάρχει αποδεδειγμένη διακοπή του επαγγέλματος από την 1/1/2012 και εφεξής και για τρεις τουλάχιστον μήνες πριν από τη λήψη του βοηθήματος. Ο δικαιούχος δεν έχει υπαχθεί στην προαιρετική ασφάλιση Ταμείου μετά τη διακοπή επαγγέλματος και να μην έχει υποβάλει αίτηση για συνταξιοδότηση, ούτε έχει μεταβιβάσει την επιχείρησή του ή το μερίδιό του ή τις μετοχές του στην επιχείρηση στην οποία ανήκε, σε πρόσωπο α΄ και β΄ βαθμού συγγένειας.
       
      Το επίδομα
       
      Για χρόνο ασφάλισης τριών έως τεσσάρων ετών, καταβάλλεται βοήθημα για τρεις μήνες. Για χρόνο ασφάλισης πέντε έως έξι ετών δίνεται για τέσσερις μήνες, για χρόνο ασφάλισης επτά έως οκτώ ετών καταβάλλεται για πέντε μήνες, για χρόνο ασφάλισης εννέα έως δέκα ετών καταβάλλεται για έξι μήνες, για 11 έως 12 έτη χορηγείται για 7 μήνες, για 13 έως 14 έτη ασφάλισης για 8 μήνες και για χρόνο ασφάλισης 15 ετών και πάνω καταβάλλεται το επίδομα για έννεα μήνες.
      Περισσότερα...

      12

    • Engineer

      Μέχρι τα τέλη Μαρτίου ζητάει η Περιφέρεια Αττικής από τον Παναθηναϊκό να παραδώσει τις μελέτες για την ανακαίνιση του «Απόστολος Νικολαΐδης», ώστε να αρχίσουν οι εργασίες τον Μάιο.
       
      Η ανακαίνιση του γηπέδου και η μετατροπή του σε ένα πιο άνετο και λειτουργικό χώρο αποτελεί προτεραιότητα του Γιάννη Αλαφούζου, ο οποίος κατάφερε με τη συνεργασία του Ερασιτέχνη να εξασφαλίσει ένα κονδύλι 7 εκατομμυρίων ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής για να γίνουν οι αναγκαίες τις εργασίες.
       
      Για να μπορέσει όμως το κονδύλι αυτό να το εκταμιευτεί και να χρησιμοποιηθεί, θα πρέπει ο Παναθηναϊκός να παρουσιάσει μελέτες συνοδευόμενες από αναλυτικό κοστολόγιο.
       
      Σε πρόσφατη επικοινωνία που είχαν οι δύο πλευρές, η περιφέρεια τόνισε στην ΠΑΕ πως «εάν θέλετε να αρχίσουν οι εργασίες τον Μάιο, φέρτε μας τις μελέτες στα τέλη Μαρτίου». Κάτι απόλυτα λογικό, αφού θα απαιτηθεί ένα εύλογο χρονικό διάστημα ώστε το γήπεδο να είναι έτοιμο στις αρχές της σεζόν 2014 – 2015.
       
      Σημαντικό όμως είναι είναι ότι η Περιφέρεια Αττικής είναι ένα νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου και ως φορέας υλοποίησης οφείλει να προχωρήσει σε ανοιχτό διαγωνισμό και να επιλέξει για ανάδοχο την εταιρία η οποία θα υποβάλλει την καλύτερη προσφορά. Αυτό συνεπάγεται πως η διαδικασία θα χρειαστεί το χρόνο της όσο και αν ο περιφερειάρχης έχει δεσμευτεί ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες θα κινηθούν με τη μέγιστη ταχύτητα.
       

      Επιπλέον, για τις εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στο «Απόστολος Νικολαΐδης» είναι απαραίτητη και η έκδοση άδειας από την Πολεοδομία. Ο φάκελος θα ετοιμαστεί και θα κατατεθεί από τα στελέχη της ΠΑΕ στα τέλη Μαρτίου, όταν θα έχουν οριστικοποιηθεί οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στην ιστορική έδρα του Παναθηναϊκού.
       
      Πηγή: http://www.aftodioikisi.gr/perifereies/p-attikis-ston-panathinaiko-proxoriste-tis-meletes-tou-gipedou
      Περισσότερα...

      23

    • dimitris GM

      Στο σύνθετο ζήτημα της ιδιωτικής πολεοδόμησης κατοικιών και των οικοδομικών συνεταιρισμών που έχουν καταστεί ανενεργοί επί δεκαετίες επιχειρεί να παρέμβει με τη νέα του νομοθετική πρωτοβουλία το υπουργείο Περιβάλλοντος.
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες μέρες ο υπουργός Αναπληρωτής Περιβάλλοντος Σταύρος Καλαφάτης θέτει σε δημόσια διαβούλευση νέο νομοσχέδιο το οποίο μεταξύ άλλων προσπαθεί να ξεμπλοκάρει τις διαδικασίες οικοδόμησης των συνεταιρισμών, να ρυθμίσει τα θέματα της ιδιωτικής πολεοδόμησης και ως εκ τούτου να συμβάλει στο να ξεκινήσει οικοδομική δραστηριότητα που έχει πληγεί από την κρίση καθώς και να ζωντανεύσουν περιοχές της Περιφέρειας.
       
      Η ίδια νομοθετική πρωτοβουλία θα συνοδευτεί και με διατάξεις που θα καθορίζουν ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας των Οικοδομικών Συνεταιρισμών ώστε μεταξύ άλλων να είναι δυνατόν να εισέρχονται στη διαδικασία υλοποίησης των σχεδίων τους επαγγελματίες και συγκεκριμένα εταιρείες real estate - δημιουργοί (developers).
       
      Η «Ν» παρουσιάζει σήμερα τις βασικές διατάξεις του νέου νομοσχεδίου που επιπλέον κάνει ακόμα ένα βήμα για τον θεσμό της Τράπεζας Γης.
       
      Πηγή: http://www.naftemporiki.gr/finance/story/757796
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ο Υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Γιάννης Μανιάτης, ανέλαβε πρωτοβουλία για τη μείωση του ενεργειακού κόστους των ελληνικών επιχειρήσεων, στο πλαίσιο της χάραξης της Ευρωπαϊκής Ενεργειακής και Κλιματικής Πολιτικής.
       
      Με την πρωτοβουλία αυτή, η Ελλάδα για πρώτη φορά, υποστηρίζει και προτείνει να υπάρξει ειδική μέριμνα:
      για χώρες που εμφανίζουν παρατεταμένη οικονομική ύφεση, και
      για χώρες που η γεωγραφική τους θέση τις καθιστά ευάλωτες στον ανταγωνισμό από χώρες που δεν είναι ενταγμένες στο μηχανισμό δικαιωμάτων εκπομπών ρύπων CO2.

      Για την τεκμηρίωση της ελληνικής θέσης, το ΥΠΕΚΑ υπέβαλλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στις θεματικές επιτροπές χάραξης κλιματικής πολιτικής της Ε.Ε., ολοκληρωμένη μελέτη σχετικά με τις επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα της Ελληνικής Οικονομίας από την προτεινόμενη αλλαγή του Μηχανισμού Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών (EU Emission Trading System - ETS), καθώς και από την αλλαγή της μεθοδολογίας προσδιορισμού των χωρών που κινδυνεύουν από το φαινόμενο της «διαρροής άνθρακα» (Carbon leakage).
       
      Η υποχρέωση των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων να αγοράζουν το σύνολο ή ένα τμήμα των δικαιωμάτων εκπομπής ρύπων CO2, οδηγεί σε αύξηση του ενεργειακού κόστους και έχει δυσμενείς επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων, που μπορεί να μεταφραστεί είτε σε αύξηση της ανεργίας, είτε σε οικονομική συρρίκνωση νευραλγικών τομέων της οικονομίας. Ειδικότερα, οι επιχειρήσεις που πλήττονται περισσότερο είναι αυτές που το κόστος παραγωγής τους συνδέεται σημαντικά με το ενεργειακό κόστος, καθώς και αυτές που δραστηριοποιούνται σε αγορές με ανταγωνισμό από εταιρείες τρίτων χωρών οι οποίες δεν επιβαρύνονται με το άμεσο ή έμμεσο κόστος των εκπομπών ρύπων.
       
      H Ευρωπαϊκή Ένωση προβλέποντας την κατάσταση αυτή σχεδίασε την Οδηγία 2009/29/ΕΚ όπου δίνει την δυνατότητα για εφαρμογή ειδικών μέτρων για ορισμένες επιχειρήσεις, ώστε αυτές να ενισχύονται οικονομικά αντισταθμίζοντας την αύξηση στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος που προέρχεται από το κόστος εκπομπών ρύπων.
       
      Ωστόσο, όπως τονίζεται στην πρόταση, οι επιχειρήσεις αυτές στην Ελλάδα, λόγω της παρατεταμένης οικονομικής ύφεσης και λόγω της γειτνίασης με κράτη που δεν επιβάλουν περιορισμούς στις εκπομπές ρύπων, είναι περαιτέρω εκτεθειμένες στον κίνδυνο «διαρροής άνθρακα» (carbon leakage), δηλαδή στην αυξημένη πιθανότητα να μην μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στην επιδείνωση της ανταγωνιστικότητάς τους.
       
      Σύμφωνα με τη μελέτη οι επιπτώσεις από το άμεσο και έμμεσο κόστος εκπομπών, σύμφωνα με τις τρέχουσες τιμές των δικαιωμάτων εκπομπών στα χρηματιστήρια ενέργειας, εκτιμάται σε 380 εκατ. ευρώ, ήτοι περίπου 0,2 % του ΑΕΠ, και σε απώλεια 5.500 θέσεων εργασίας ετησίως για την ελληνική οικονομία για την περίοδο 2013-2020. Με δεδομένη την πρόσφατη απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το backloading, δηλαδή την απόσυρση από την αγορά 900 εκατ. δικαιωμάτων εκπομπών προκειμένου να προκληθεί τεχνητή αύξηση των τιμών τους, οι επιπτώσεις εκτιμώνται έως και 2.2 δις ευρώ, ήτοι 1,1% του ΑΕΠ, και απώλειας 32.700 θέσεων εργασίας για την ελληνική οικονομία. Σε περίπτωση που υπάρξει και εξαίρεση κλάδων από τη λίστα «διαρροής άνθρακα», τότε εκτιμάται επιπλέον κόστος 90-550 εκατ. Ευρώ και επιπλέον απώλειες 1.200 – 7.600 θέσεων εργασίας.
       
      Το ΥΠΕΚΑ λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα ζητά από την Ε.Ε. να εξεταστεί ουσιαστικά η ελληνική πρόταση για εφαρμογή ειδικών πολιτικών ενίσχυσης των ευάλωτων χωρών, οι οποίες θα αποβλέπουν στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας τους με παράλληλο σεβασμό, από την πλευρά των χωρών αυτών, όλων των δεσμεύσεων ενάντια στην κλιματική αλλαγή και στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.
       
      Πηγή: http://biomassenergy.gr/articles/news/5689-eidikh-merimna-gia-to-energeiako-kostos-twn-epixeirhsewn-zhta-to-ypeka-apo-thn-ee
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Ισχυρή σεισμική δόνηση σημειώθηκε λίγο πριν από τις 4 το απόγευμα της Κυριακής στη Δυτική Ελλάδα και έγινε αισθητή έως την Αθήνα και σε άλλες περιοχές.
       
      Το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών κάνει λόγο για σεισμό 5,8 βαθμών, στις 15:55, 279 χλμ. δυτικά της Αθήνας, με επίκεντρο βόρεια από το Αργοστόλι, και με εστιακό βάθος 17 χιλιόμετρα.
       
      Προς το παρόν έχουν αναφερθεί ζημιές στο οδικό δίκτυο της Κεφαλονιάς.
       
      Το Ευρωμεσογειακό Σεισμολογικό Κέντρο μιλά για δόνηση 6 βαθμών 293 χλμ. δυτικά της Αθήνας και 10 χλμ βορειοδυτικά του Αργοστολίου στην Κεφαλονιά, με εστιακό βάθος 24 χιλιόμετρα.
       
      Λίγα λεπτά αργότερα, στις 16:08 ακολούθησε νέα δόνηση 4,4 βαθμών, με το ίδιο επίκεντρο. Σύμφωνα με το Ευρωμεσογειακό Σεισμολογικό Κέντρο ακολούθησαν άλλες τρεις δονήσεις έως τις 16:32 μεγέθους 3,7 έως 4,2 βαθμών.
       

       
      Με εντολή του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, ο υπουργός Εσωτερικών Γιάννης Μιχελάκης, μεταβαίνει με στρατιωτικό ελικόπτερο στην Κεφαλονιά.
       
      Ο σεισμός έγινε αισθητός στην Πελοπόννησο, σε πολλές πόλεις της ηπειρωτικής Ελλάδας, στην Αθήνα, την Καρδίτσα και τη Λάρισα.
       
      Η μεγάλη διάρκεια του σεισμού αναστάτωσε τους κατοίκους σε Πάτρα, Κ.Αχαΐα, Αμαλιάδα, Πύργο, Μεσολόγγι και άλλες περιοχές της Αχαΐας, της Ηλείας και της Αιτωλοακαρνανίας, που βρίσκονται κοντά στο Ιόνιο πέλαγος.
       
      Οχήματα της πυροσβεστικής πραγματοποιούν περιπολίες και στους τρεις νομούς της Δυτικής Ελλάδος, προκειμένου να διαπιστώσουν τυχόν ζημιές από τη σεισμική δόνηση. Δεν έχουν αναφερθεί ζημιές στην Πελοπόννησο.
       
      Παρακολουθείτε τη σεισμική δράση από τον χάρτη στο Michanikos.gr εδώ: http://www.michanikos.gr/live-earthquakes.html
       
      Πηγή: http://news.in.gr/greece/article/?aid=1231290234
      Περισσότερα...

      55

    • Engineer

      Μετά από τις τελευταίες εξελίξεις, το αρχείο της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης επιστρέφει στο Διαδίκτυο μέσα από το νέο δικτυακό τόπο hprt-archives.gr.
       
      Στο αρχείο περιλαμβάνονται χιλιάδες ψηφιοποιημένες εγγραφές ευρείας θεματολογίας, και με πλήρη τεκμηρίωση, καταγράφοντας την ιστορία και την εξέλιξη του μέσου από τα πρώτα βήματά του στα τέλη της δεκαετίας του '60 έως σήμερα.
       
      Στην ιστοσελίδα hprt-archives.gr ο ενδιαφερόμενος μπορεί να βρει εκπομπές, ντοκιμαντέρ, ρεπορτάζ, πολύτιμα ηχητικά τεκμήρια από το αρχείο της ραδιοφωνίας, καθώς και φωτογραφικό υλικό από τα αρχεία Πουλίδη και Σαρρηκώστα, που καταγράφουν τις σημαντικότερες στιγμές της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας.
       
      Διατίθεται επίσης το σύνολο των μεταδεδομένων (metadata) για περίπου 450.000 τεκμήρια του αρχείου ειδήσεων και των ταινιοθηκών τηλεόρασης και ραδιοφώνου.
       
      Το έργο της ψηφιοποίησης των αρχείων της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης ξεκίνησε πιλοτικά από την ΕΡΤ το Δεκέμβριο του 2007 με συγχρηματοδότηση κατά 80% από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
       
      Δείτε το Αρχείο Δημόσιας Ραδιοτηλεόρασης
       
      Πηγή: http://www.insomnia.gr/_/articles/%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B1/internet/%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CE%B5%CF%81%CF%84-%CE%B5%CE%BA-%CE%BD%CE%AD%CE%BF%CF%85-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B2%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BC%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%BF-internet-r5864
      Περισσότερα...

      1

    • Engineer

      Λίγο η καθυστέρηση στη θεσμοθέτηση του νομικού πλαισίου, λίγο η αλλαγή σχεδιασμού της ίδιας της εταιρείας, μεταθέτουν την έναρξη πτήσεων με υδροπλάνα για την άνοιξη του 2014, παρά το γεγονός ότι ο αρχικός σχεδιασμός ήθελε τις πρώτες πτήσεις να εκτελούνται στις αρχές του έτους.
       
      Μόλις πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε η κοινή υπουργική απόφαση (ΚΥΑ) που ορίζει τα τέλη προσθαλάσσωσης, παραμονής (ελλιμενισμού) και υπηρεσιών εξυπηρέτησης πτήσεων. Εκπρόσωποι του κλάδου επισημαίνουν ότι ο νόμος ψηφίστηκε τον περασμένο Απρίλιο και η έκδοση της συγκεκριμένης ΚΥΑ εκκρεμούσε. Η άγνοια των ενδιαφερόμενων εταιρειών για το ακριβές πλαίσιο τιμολόγησης (των τελών) δεν τους επέτρεπε να εκπονήσουν πλήρη επιχειρησιακά σχέδια. Στην απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 50/Β/15.1.2014) επισημαίνεται ότι ο φορέας λειτουργίας υδατοδρομίου, δηλαδή οι εταιρείες υδατοδρομίων, καθορίζουν τα τιμολόγια των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τις εταιρείες λειτουργίας (υδροπλάνων).
       
      Ωστόσο τα τέλη που ορίζονται από την ΚΥΑ εισπράττονται από τον φορέα διαχείρισης υδατοδρομίου και κοινοποιούνται στη Διεύθυνση Πολιτικού Σχεδιασμού Ανάπτυξης και Αξιοποίησης Αεροδρομίων του υπουργείου Υποδομών, την Εποπτική Αρχή Τελών Αεροδρομίων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και την αρμόδια διεύθυνση του υπουργείου Οικονομικών.
       
      Στο μεταξύ, εκκρεμεί η έκδοση ακόμη δύο ΚΥΑ, η μία εκ των οποίων μάλιστα είναι απαραίτητη για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων. Η απόφαση αφορά τη σύσταση της επιτροπής υδατοδρομίων που πραγματοποιεί τις αυτοψίες στα υδατοδρόμια και εισηγείται υπέρ ή κατά της έκδοσης σχετικής άδειας. Η δεύτερη ΚΥΑ αφορά τον καθορισμό της διαδικασίας απόδοσης του 5% επί της τιμής του εισιτηρίου που ορίζεται υπέρ του Δημοσίου, όπως προβλέπει ο σχετικός νόμος.
       
      Σε διαδικασία αδειοδότησης βρίσκεται η εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» με στόχο τη λειτουργία υδατοδρομίων σε Κέρκυρα, Λαύριο και Πάτρα, ενώ σύντομα θα κατατεθούν οι σχετικοί φάκελοι για τα υδατοδρόμια σε Παξούς, Ερεικούσσα, Οθωνούς και Κρήτη (Ρέθυμνο, Χανιά, Ηράκλειο). Στόχος είναι οι πρώτες πτήσεις να πραγματοποιηθούν τον Μάιο. «Πέραν των γραφειοκρατικών διαδικασιών που συνέβαλαν στην καθυστέρηση, αποφασίσαμε να ξεκινήσουμε τις πτήσεις τον Μάιο αντί του Φεβρουαρίου που είχε αρχικώς προγραμματισθεί, καθώς κρίθηκε ότι εμπορικά η άνοιξη μας ευνοεί», εξηγεί στην «Καθημερινή» ο πρόεδρος της εταιρείας «Ελληνικά Υδατοδρόμια», Τάσος Γκόβας.
       
      Από την πλευρά της, η αεροπορική εταιρεία «Κ2 Smart Jets» που συνεργάζεται με την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια» είναι στις τελικές διαπραγματεύσεις με καναδική εταιρεία για την απόκτηση δύο υδροπλάνων. Το πρώτο αναμένεται να έρθει στη χώρα τον Μάρτιο, ώστε να ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες στην ΥΠΑ, να προχωρήσουν στην εκπαίδευση οι πιλότοι και να πραγματοποιηθούν και οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις.
       
      Οριστικοποίηση τελών
       
      Οσον αφορά τα τέλη που οριστικοποιήθηκαν με την έκδοση της ΚΥΑ πριν από λίγες ημέρες, προβλέπεται ότι το τέλος προσθαλάσσωσης υπολογίζεται σύμφωνα με το μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης του υδροπλάνου και κυμαίνεται από 5 έως 15 ευρώ ανά προσθαλάσσωση. Προβλέπεται η δυνατότητα έκπτωσης έως και 50% στα τέλη κατά την περίοδο από την 1η Οκτωβρίου έως την 31η Μαρτίου.
       
      Το τέλος παραμονής (ελλιμενισμού) υπολογίζεται με βάση το μέγιστο βάρος αποθαλάσσωσης υδροπλάνου και με τον αριθμό των ωρών παραμονής του υδροπλάνου στο υδατοδρόμιο. Κυμαίνεται από 0,2 έως 0,6 ευρώ/ώρα παραμονής.
       
      Το τέλος υπηρεσιών εξυπηρέτησης πτήσεων αντιστοιχεί σε παροχή βασικών υπηρεσιών εξυπηρέτησης των πτήσεων (π.χ. καθοδήγηση από σκάφος, πρόσδεση, μέσα επιβίβασης/αποβίβασης επιβατών, φορτοεκφόρτωση αποσκευών, έλεγχος εισιτηρίων, αποσκευών, επιβατών, καθαρισμός υδροπλάνου κ.λπ.) και τα ανώτατα/κατώτατα όριά του καθορίζονται από 20 έως 100 ευρώ για την πρώτη πτήση, ενώ για τις επόμενες πτήσεις ο φορέας έχει τη δυνατότητα να παρέχει έκπτωση ανάλογα με τον συνολικό αριθμό των πτήσεων.
       

       
      Πηγή: http://www.thebest.gr/news/index/viewStory/244670
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      H Μονάδα Νο1 του νέου Υδροηλεκτρικού Σταθμού (ΥΗΣ) Ιλαρίωνα της ΔΕΗ συγχρόνισε για πρώτη φορά χθες, Πέμπτη 23-1-2014, στο πλαίσιο της έναρξης δοκιμαστικής λειτουργίας, με το Εθνικό Διασυνδεδεμένο Σύστημα και παρήγαγε ηλεκτρική ενέργεια στον περιορισμένο χρόνο της δοκιμής με ισχύ 20 MW, σύμφωνα με ανακοίνωση της Επιχείρησης.
       
      Το πρόγραμμα δοκιμών του νέου Υδροηλεκτρικού Σταθμού Ιλαρίωνα θα συνεχιστεί και μετά την ολοκλήρωσή του ο ΥΗΣ Ιλαρίωνα θα παράγει ετησίως περίπου 330 Gwh καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας από Ανανεώσιμους Πόρους, συμβάλλοντας στη βέλτιστη πολλαπλή αξιοποίηση του υδροδυναμικού του ποταμού Αλιάκμονα.
       
      Το Υδροηλεκτρικό Έργο (ΥΗΕ) Ιλαρίωνα αποτελείται από ένα χωμάτινο φράγμα ύψους 130 μ., συνολικού όγκου 9 εκ. m3 περίπου και ταμιευτήρα ωφέλιμης χωρητικότητας 400 εκ m3 περίπου, που καλύπτει επιφάνεια 22 km2, εντός των νομών Κοζάνης και Γρεβενών. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τον κύριο σταθμό που αποτελείται από δύο υδροστροβίλους συνολικής ισχύος 155,2 MW και ένα μικρό υδροηλεκτρικό έργο για την εξασφάλιση της οικολογικής παροχής ισχύος 4,2 MW.
       
      Μετά από 15 χρόνια η ΔΕΗ ΑΕ πραγματοποιεί την ένταξη στο Σύστημα ενός ακόμη μεγάλου ΥΗΣ εγκατεστημένης ισχύος της τάξης των 160 MW - περιλαμβανομένης και της ισχύος ενός μικρού Υδροηλεκτρικού Σταθμού για την εξασφάλιση της διαρκούς οικολογικής παροχής - ολοκληρώνοντας ακόμη ένα μεγάλο επενδυτικό έργο, σημαντικό για την Εθνική Οικονομία.
       
      Ο ΥΗΣ Ιλαρίωνα αποτελεί μία από τις τρεις μεγαλύτερες επενδύσεις που ολοκληρώνει η ΔΕΗ, καθώς ήδη έχει τεθεί σε λειτουργία η νέα Μονάδα Συνδυασμένου Κύκλου, με καύσιμο φυσικό αέριο, στο Αλιβέρι, συνολικής ισχύος 417 MW, ενώ εντός του 2014 θα τεθεί σε εμπορική λειτουργία και η Μονάδα Μεγαλόπολη V, Συνδυασμένου Κύκλου, με καύσιμο επίσης φυσικό αέριο, συνολικής ισχύος 811 MW.
       
      Πηγή: http://www.energia.gr/article.asp?art_id=78507
      Περισσότερα...

      0

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.