Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • Engineer

      Περισσότερα από έξι εκατομμύρια στρέμματα φυσικών εκτάσεων απώλεσε η Ελλάδα την εικοσαετία 1987-2007, έναντι αντίστοιχης αύξησης των γεωργικών και λοιπών καλύψεων, σύμφωνα με έρευνα της WWF.
       
       
      Στη σχετική έκδοση «Η Ελλάδα τότε και τώρα: Διαχρονική χαρτογράφηση των καλύψεων γης 1987-2007» καταδεικνύεται η διαχρονική, συνεχής και άναρχη μείωση των φυσικών εκτάσεων, προς όφελος της επέκτασης της γεωργικής γης, των υποδομών και των οικισμών. Η υποχώρηση αυτή, όπως επισημαίνεται, χαρακτηρίζεται από την απόλυτη έλλειψη τεκμηριωμένου και μακροχρόνιου εθνικού χωροταξικού σχεδιασμού.
       
      Από την έρευνα της WWF, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Το Μέλλον των Δασών», και σε συνεργασία με το εργαστήριο δασικής διαχειριστικής και τηλεπισκόπησης του ΑΠΘ, προκύπτει ότι τα δάση μειώθηκαν συνολικά κατά 1.311.382 στρέμματα, οι εκτάσεις θαμνώδους και χαμηλής βλάστησης μειώθηκαν συνολικά κατά 4.886.431 στρέμματα, οι γεωργικές εκτάσεις αυξήθηκαν κατά 5.736.939 στρέμματα και οι λοιπές καλύψεις (δόμηση, έργα υποδομής κλπ) αυξήθηκαν κατά 333.675 στρέμματα.
       
      Ωστόσο, η WWF επισημαίνει πως τα απόλυτα νούμερα των αλλαγών δεν διηγούνται τη συνολική ιστορία, καθώς εξίσου σημαντική με τις αλλαγές στην έκταση είναι και η μετατόπιση των καλύψεων γης ανάμεσα σε διαφορετικές περιοχές.

      Ενδεικτική είναι η αντίφαση που προκύπτει, εξετάζοντας τις γεωργικές εκτάσεις στα γεωγραφικά διαμερίσματα Ιονίων Νήσων και Πελοποννήσου. Στα Ιόνια Νησιά, σχεδόν 289.000 στρέμματα φυσικής γης (12,6% της συνολικής έκτασης) μετατράπηκαν σε γεωργική. Από την άλλη μεριά, φαίνεται ότι εγκαταλείπεται η αγροτική παραγωγή στα ορεινά της χώρας, με χαρακτηριστικό παράδειγμα την Πελοπόννησο, όπου 1.390.000 στρέμματα γεωργικής γης μετατράπηκαν διαχρονικά σε άλλες καλύψεις.
       
      Στην έρευνα επισημαίνεται ότι οι πλέον θιγόμενες φυσικές εκτάσεις είναι οι περιοχές χαμηλής βλάστησης, οι οποίες, κατά κύριο λόγο, απορροφούν τις πιέσεις επέκτασης της γεωργικής γης, των οικισμών και των υποδομών.
       
      Οι πιέσεις για μετατροπή των καλύψεων (και κατά συνήθη συνέπεια των χρήσεων) της γης, δεν εκδηλώνονται πάντα στιγμιαία, αλλά είναι, συχνά, απόρροια πολλών διαδοχικών βημάτων. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται, η απευθείας μετατροπή π.χ. ενός δάσους σε τεχνητή επιφάνεια είναι σπάνια και συνοδεύεται από πολλές νομικές περιπλοκές. Η σταδιακή αλλαγή ενός δάσους όμως μέσω επαναλαμβανόμενων πυρκαγιών και η μετέπειτα κατάληψή της από τεχνητές καλύψεις είναι μία συνήθης πρακτική.
       
      Ακόμα, τονίζεται ότι η εφαρμογή της νομοθεσίας για τον χώρο χωλαίνει σε έντονο βαθμό, ενώ ο οποιοσδήποτε σχεδιασμός πάσχει από έλλειψη μακροχρόνιας προοπτικής και συνοχής.
       
      «Η συγκεκριμένη έκδοση εστιάζει στις χωρικές μεταβολές και τις πιέσεις πάνω στον φυσικό χώρο και τα οικοσυστήματα. Είναι η πρώτη φορά που απεικονίζονται οι καλύψεις γης για όλη την Ελλάδα σε βάθος εικοσαετίας, ανοίγοντας μια ουσιαστική συζήτηση για την εξέλιξη και διαχείριση του χώρου στην Ελλάδα. Η αποτυχία στην αποτελεσματική διαχείριση αυτών των αλλαγών, δεν θα λειτουργήσει μονάχα εις βάρος του φυσικού περιβάλλοντος, αλλά εν τέλει, θα υποσκάψει και την ίδια την προοπτική ανάπτυξης της χώρας μας, ειδικά μάλιστα, σε ό, τι αφορά τους οικονομικούς κλάδους του τουρισμού και του πρωτογενούς τομέα», υπογραμμίζει ο γενικός διευθυντής του WWF Ελλάς, Δημήτρης Καραβέλλας.
       
      Μπορείτε να διαβάσετε την έκδοση «Η Ελλάδα τότε και τώρα: Διαχρονική χαρτογράφηση των καλύψεων γης, 1987-2007».
       
      Δείτε τη χαρτογράφηση των καλύψεων γης σε επιλεγμένες περιοχές της Ελλάδας.
       
      Πηγή: www.enet.gr
      Περισσότερα...

      0

    • mariatsel

      Κύρωση της από 31 Οκτωβρίου 2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου ''Τροποποίηση της παρ. 16 του άρθρου 49 του ν. 4030/2011 «Νέος τρόπος έκδοσης αδειών δόμησης, ελέγχου κατασκευών και λοιπές
      διατάξεις (Α΄ 249)» και λοιπές διατάξεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής''
       
      Το ΦΕΚ 29Α / 05.02.2013 μπορείτε να το βρείτε εδώ http://www.et.gr/ind...mid=104&lang=en
       
      Απλά και σε νόμο ότι επιτρέπεται πλέον, κατ’ εξαίρεση, η μεταβίβαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος συμπεριλαμβανομένης της αρχικής ή της τροποποιητικής σύστασης οριζοντίων ή καθέτων ιδιοκτησιών στο ακίνητο στο οποίο έχει εκτελεστεί η αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη χρήση, μετά από ολοσχερή εξόφληση του ενιαίου ειδικού προστίμου ή την εξόφληση ποσοστού 30% του συνολικού ποσού προστίμου έως 31.5.2013.
      Περισσότερα...

      26

    • ssouanis

      Έως τα μέσα του τρέχοντος έτους, το υπουργείο Οικονομικών, φαίνεται ότι θα προωθήσει, νομοθετική ρύθμιση, με την οποία θα είναι υποχρεωτική -δια νόμου- η ασφάλιση των ακινήτων, επαγγελματικών και οικιακών.
       
      Η ρύθμιση αυτή αναμένεται να τεθεί σε πλήρη εφαρμογή από το 2014, θα επιβαρύνει τους ιδιοκτήτες και θα αποτελεί προαπαιτούμενο για τη σύναψη συμβολαίων μίσθωσης.
       
      Αξίζει να σημειωθεί ότι κάτι τέτοιο θα προσθέσει ένα ακόμα βάρος στους ήδη υπερφορολογημένους ιδιοκτήτες ακινήτων.
       
      Αντίθετα, το μέτρο της υποχρεωτικής ασφάλισης της ακίνητης περιουσίας, θα τονώσει την ασφαλιστική αγορά καθώς αποτελεί πάγιο αίτημα ασφαλιστικών εταιριών και τραπεζών εδώ και χρόνια.
       
      Πηγή: www.buildnet.gr
      Περισσότερα...

      85

    • dimitris GM

      Δίνεται παράταση στην προθεσμία έκδοσης των οικοδομικών αδειών για τις οποίες υποβλήθηκε φάκελος υπό το νομικό πλαίσιο του Γ.Ο.Κ, προ της ενάρξεως εφαρμογής του Ν.Ο.Κ (02.07.2012) μέχρι και την 25.11.2013.
       
      Η διάταξη αυτή ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία με το νομοσχέδιο του ΥΠΕΚΑ με το οποίο εναρμονίζεται στην εθνική νομοθεσία η ευρωπαϊκή οδηγία για την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων. Αυτό έγινε καθώς όπως αποδείχτηκε, οι υπηρεσίες δόμησης δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν τον έλεγχο μέσα στην τασσόμενη προθεσμία της γενικής διάταξης του άρθρου 26 του Ν.2831/2000.
       
      Χαρακτηριστικές είναι και οι τοποθετήσεις ομιλητών κατά την πρόσφατη διημερίδα του ΤΕΕ με θέμα "Διοικητική μεταρρύθμιση - Οι τεχνικές υπηρεσίες και οι διπλωματούχοι μηχανικοί ως μοχλός ανάπτυξης" για το νέο τρόπο έκδοσης οικοδομικών αδειών και όχι μόνο, όπου μεταξύ άλλων είχαν αναφέρει ότι η καταιγίδα νομοθετικών παρεμβάσεων από το ΥΠΕΚΑ ενίσχυσαν τη γραφειοκρατία και απορρυθμίζουν τους κανόνες παραγωγής του δομημένου περιβάλλοντος, καθώς βρίθουν κενών, αντιφάσεων, λαθών και παραλείψεων.
       
      Αποκαλυπτική, τότε, ήταν και η εισήγηση του διευθυντή Υπηρεσίας Δόμησης Ελληνικού - Αργυρούπολης, Ι. Γαβριλάκη, για το τι συμβαίνει σήμερα με τις ρυθμίσεις του νέου τρόπου έκδοσης οικοδομικών αδειών, με τον οποίον η ευθύνη για την εκπόνηση και εφαρμογή των μελετών ανήκει στους ιδιώτες μηχανικούς, ενώ πάλι ιδιώτης μηχανικός ελέγχει κατά την κατασκευή ή την ολοκλήρωση του οικοδομικού έργου.
       
      Τι ακριβώς είχε πει; Ότι παρά τις διακηρύξεις, δεν είχε απλοποιηθεί ούτε επιταχυνθεί η διαδικασία έκδοσης της έγκρισης δόμησης από τις Υπηρεσίες Δόμησης (ανήκουν πλέον στους δήμους) και της άδειας δόμησης. "Αυτό που έγινε είναι ότι η προηγούμενη διαδικασία έκδοσης της οικοδομικής άδειας έσπασε στα δύο: την έγκριση και την έκδοση. Επιτάχυνση δεν υπήρξε, γιατί δεν μειώθηκαν οι εγκρίσεις από άλλες υπηρεσίες ούτε ο χρόνος για την εκπόνηση των μελετών μετά την αρχιτεκτονική. Αυτό που έγινε είναι ότι την καθυστέρηση που χρεωνόταν η Πολεοδομία μέχρι την υποβολή των εγκρίσεων και των μελετών τη χρεώνεται τώρα ο μελετητής μηχανικός. Αν διαπιστωθεί πρόβλημα κατά την έγκριση δόμησης, ο φάκελος επιστρέφεται και η διαδικασία και οι μελέτες αρχίζουν απ΄ την αρχή. Ουσιαστικά αυτό που καταργήθηκε είναι ο έλεγχος στατικών και μηχανολογικών".
       
      Ταυτόχρονα, είχε χαρακτηρίσει ώς παγκόσμια πρωτοτυπία, που δεν απαντάται και στα πιο φιλελεύθερα καπιταλιστικά κράτη, την απόσυρση των κρατικών οργάνων από τον έλεγχο με τη θεσμοθέτηση του ιδιώτη ελεγκτή δόμησης.
       
      Τέλος, είχε αναφερθεί και σε μία άλλη αντίφαση του νέου συστήματος, δηλαδή στο γεγονός ότι οι υπηρεσίες δόμησης, στις οποίες έχει παραμείνει η διερεύνηση καταγγελιών για αυθαίρετα, θα χειρίζονται υποθέσεις χωρίς να έχουν αντίληψη των οικοδομών, αλλά μόνο τα πορίσματα των διαφορετικών ελεγκτών.
      Περισσότερα...

      13

    • Engineer

      Το Εργαστήριο Ατμοκινητήρων και Λεβήτων του ΕΜΠ σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Χημικών Διεργασιών και Ενεργειακών Πόρων του ΕΚΕΤΑ πραγματοποίησε τεχνο-οικονομικούς υπολογισμούς σχετικά με κάποιες από τις διαθέσιμες τεχνολογίες θέρμανσης που χρησιμοποιούνται στην Ελληνική αγορά.
      Μπορείτε να δείτε το πλήρες κείμενο της μελέτης σε μορφή PDF.
       
      Κατεβάστε την μελέτη: Σύγκριση κόστους θέρμανσης από διάφορες τεχνολογίες PDF (425 KB)
       
      Συνοπτική παρουσίαση των αποτελεσμάτων δίνεται στο ακόλουθο σχήμα.
       
      Κόστος ωφέλιμης θερμικής ενέργειας ανά είδος θερμικού συγκροτήματος

       
       
      Διασύγκριση του συνολικού κόστους της θερμικής ενέργειας διαφότων ειδών θερμικών συγκροτημάτων με ένα συνήθη λέβητα πετρελαίου.
      Για τη σύγκριση αυτή έχει θεωρηθεί τιμή πετρελαίου στον καταναλωτή ίση με 1,285€/lt.

       
      Σημαντικό: Τα αποτελέσματα τα οποία παρουσιάζονται σε αυτή τη μελέτη ισχύουν μόνο για τις παραδοχές που έχουν χρησιμοποιηθεί και οι οποίες παρατίθενται στο πλήρες κειμένο της μελέτης.
       
      Πηγή: http://www.lsbtp.mech.ntua.gr/el/node/1051
      Περισσότερα...

      22

    • Engineer

      Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος με το οποίο εναρμονίζεται στην εθνική νομοθεσία η ευρωπαϊκή οδηγία για την ενεργειακή απόδοση των κτηρίων.
       
      Ο αναπληρωτής υπουργός ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης τόνισε ότι το νομοσχέδιο αυτό αποτελεί το απαραίτητο βήμα προς την κατεύθυνση της εξοικονόμησης ενέργειας, την καλύτερη αξιοποίησή της, το μετριασμό της σπατάλης και της κακής χρήσης, καθώς και την προώθηση νέων τεχνολογιών, με απώτερο στόχο να φτάσουμε σε κτίρια με μηδενική, σχεδόν, κατανάλωση. Όπως μάλιστα ανέφερε «είναι αδιανόητο ένα κτήριο στην Ελλάδα, με τόσο ήλιο, να απαιτεί τρεις φορές περισσότερη ενέργεια για θέρμανση από ένα κτίριο σε βόρειες και ψυχρές χώρες»
       
      Με το νομοσχέδιο επαναπροσδιορίζονται οι ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης που υπάρχουν στον ΚΕΝΑΚ, αλλά και για τα νέα κτήρια και για όσα υπάρχουν και ανακαινίζονται ριζικά, ορίζεται ότι από το 2021 και έπειτα, όλα τα νέα κτίρια θα πρέπει να είναι κτήρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση, βελτιώνεται το σύστημα ελέγχου μέσω της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Ενέργειας (ΕΥΕΠΕΝ), που στελεχώθηκε πρόσφατα και δίνονται όλες οι απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις για τη λήψη οικονομικών και λοιπών κινήτρων που μπορούν να υιοθετηθούν ώστε να υπάρξουν άμεσα οφέλη. Και αυτό μεταφράζεται σε συγκεκριμένα κίνητρα εφαρμογής ακόμη και στα υφιστάμενα κτίρια.
       
      Ειδικότερα με το νομοσχέδιο:
       
      • Επανακαθορίζονται οι ελάχιστες απαιτήσεις ενεργειακής απόδοσης που υπάρχουν στον ισχύοντα ΚΕΝΑΚ, αλλά και για τα νέα κτήρια και για όσα υπάρχουν και ανακαινίζονται ριζικά.
       
      • Ορίζεται ότι ειδικά από το 2021 και μετά, όλα τα νέα κτίρια θα πρέπει να είναι κτήρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση.
       
      • Βελτιώνεται το σύστημα ελέγχου, δηλαδή της Ειδικής Υπηρεσίας Επιθεωρητών Ενέργειας (ΕΥΕΠΕΝ), που στελεχώθηκε πρόσφατα.
       
      • Δίνονται όλες οι απαραίτητες εξουσιοδοτήσεις για τη λήψη οικονομικών και λοιπών κινήτρων που μπορούν να υιοθετηθούν για να έχουμε άμεσα οφέλη. Και αυτό σημαίνει κίνητρα εφαρμογής, ειδικά στα υφιστάμενα κτίρια.
       
      Επίσης ψηφίστηκε η τροπολογία με την οποία γίνεται δεκτή η πρόταση του Δήμου Λαυρεωτικής να υπάρχει δυνατότητα χωροθέτησης, σε νέο σημείο - στη θέση Φοβόλες (παλαιά χωματερή) της Κερατεάς και όχι στην περιοχή Βραγόνι (Οβριόκαστρο) - του εργοστασίου επεξεργασίας απορριμμάτων ύστερα από έγκριση των περιβαλλοντικών όρων. Επίσης δίνεται η δυνατότητα προκήρυξης του έργου από τον ΕΣΔΝΑ ή εκχώρησή του με προγραμματική σύμβαση στον δήμο. Ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος τροποποίησε πάντως τη ρύθμιση διασφαλίζοντας περαιτέρω την τοπική κοινωνία για τη μη χωροθέτηση των εγκαταστάσεων στην αρχική θέση Βραγόνι.
       
      Αναμένουμε την έκδοση του στο ΦΕΚ.
      Περισσότερα...

      8

    • sdim

      Τα χέρια ψηλά λόγω έλλειψης χρημάτων σηκώνει το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας (TEE). Πληροφορούμαστε ότι το πρόβλημα εί­ναι τόσο μεγάλο που ο πρόεδρος του TEE κατέ­θεσε πρόταση προς τη Διοικούσα Επιτρο­πή να μην πληρωθούν το ενοίκιο και οι λο­γαριασμοί, ποσό που ισοδυναμεί με τρία εκατ. ευρώ ετησίως. Διαφορετικά, δεν θα μπορούν να καταβληθούν τα χρήματα για τη μισθοδοσία και τις ασφαλιστικές εισφορές των υπαλλήλων.
       
      Δεν χρειάζεται να είναι κανείς Αϊνστάιν -για να αποφανθεί ότι το μέτρο της κυβέρ­νησης να καταργηθεί το 2% των εισφορών - από τις αμοιβές των μηχανικών - υπέρ του TEE στέφθηκε από αποτυχία.
       
      Πηγή: http://www.elem.tee....ion-einai-meion
      Περισσότερα...

      63

    • ZaXoYs

      Στη δημοσιότητα δόθηκε σήμερα, από το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, το σχέδιο ΑΘΗΝΑ για την αναδιάρθρωση των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ της χώρας.
       
      Διαβάστε το σχέδιο: http://www.esos.gr/u...INA_FINAL_1.pdf
       
      Δείτε την παρουσίαση του σχεδίου: http://www.esos.gr/u...EDIO_ATHINA.ppt
      Περισσότερα...

      222

    • Engineer

      Ο Υπουργός Αναπληρωτής ΠΕΚΑ Σταύρος Καλαφάτης, θέτει τις βασικές αρχές και τους στόχους για την αντιμετώπιση του ζητήματος των αυθαιρέτων και καλεί τους Βουλευτές να καταθέσουν τις προτάσεις τους.
       
      Η Κυβέρνηση παρουσιάζει σήμερα στη Βουλή, στην αρμόδια Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου του Ελληνικού Κοινοβουλίου, σε ειδική, ανοιχτή συνεδρίαση, το βασικό σκεπτικό το οποίο οδηγεί σε ένα νέο νόμο για τα αυθαίρετα. Το ΥΠΕΚΑ θέλει να καταγράψει, εκ των προτέρων, όλες τις απόψεις και προτάσεις των βουλευτών για το θέμα.
       
      Η πρωτοβουλία αυτή του Υπουργού Αναπληρωτή Σταύρου Καλαφάτη να γίνει μία ανοιχτή κοινοβουλευτική διαδικασία, ώστε να συγκεντρωθούν οι απόψεις των εκπροσώπων των πολιτών, πριν η κυβέρνηση αναλάβει νομοθετική πρωτοβουλία, ακολουθείται για πρώτη φορά στο ζήτημα των αυθαιρέτων. Βούληση του Υπουργού Αναπληρωτή και της Κυβέρνησης είναι η σύνθεση των απόψεων, στην κατεύθυνση μίας ολιστικής αντιμετώπισης του ζητήματος των αυθαιρέτων.
       
      Βασικές κατευθύνσεις του πλαισίου που παρουσιάζεται είναι:
       
      - Η κωδικοποίηση της νομοθεσίας περί αυθαιρέτων σε ένα ενιαίο κείμενο
       
      - Η κατηγοριοποίηση των αυθαιρεσιών και η ταξινόμηση της βαρύτητας κάθε παράβασης, ώστε να αποκατασταθούν οι ανισότητες και να εμπεδωθεί το κράτος δικαίου
       
      - Η θεσμική θωράκιση και ενίσχυση της νομικής «κόκκινης γραμμής» για την ύπαρξη αυθαιρέτων, με στόχο την κατοχύρωση του χρονικού σημείου ύστερα από το οποίο δεν θα γίνει, επ’ ουδενί, δεκτή οποιαδήποτε αυθαιρεσία.
       
      - Η καταγραφή των αυθαιρέτων, με παροχή διευκολύνσεων στους πολίτες, ώστε να μπορεί να αποτυπωθεί και να υπολογισθεί το περιβαλλοντικό ισοζύγιο, με τρόπο ανταποδοτικό και όχι εισπρακτικό
       
      - Η όσο το δυνατόν καλύτερη νομική θωράκιση των διαμορφούμενων διατάξεων
       
      Στόχος του ΥΠΕΚΑ είναι, σε σύντομο χρονικό διάστημα, μετά την ακρόαση των βουλευτών και την καταγραφή των απόψεών τους, να ολοκληρωθεί η επεξεργασία του σχεδίου νόμου, το οποίο θα θέσει σε δημόσια διαβούλευση και κατόπιν θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή.
       
      Διαβάστε το ενημερωτικό σημείωμα: http://www.ypeka.gr/LinkClick.aspx?fileticket=dPausp4kAK4%3d&tabid=367&language=el-GR
       
      Πηγή: =2283&language=el-GR"]ΥΠΕΚΑ
      Περισσότερα...

      32

    • gio

      Η Αναλυτική Περιοδική Δήλωση (Α.Π.Δ.) η οποία υποβαλλόταν εκ μέρους των εργοδοτών Κοινών Επιχειρήσεων κάθε τρεις μήνες, από 1-1-2013 θα υποβάλλεται σε μηνιαία βάση, όπως καθιερώθηκε με την από 4/12/12 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ 237/Α΄/2013 παρ.10 άρθρου 15).
       
      Αναλυτικότερα, οι εργοδότες των παραπάνω επιχειρήσεων και ανεξάρτητα από τον αριθμό μητρώου της επιχείρησής τους (Α.Μ.Ε.), υποχρεούνται κάθε μήνα και οποιαδήποτε ημέρα του μήνα επιθυμούν, να υποβάλλουν ηλεκτρονικά μέσω Διαδικτύου την Α.Π.Δ. που αφορά τον προηγούμενο μήνα απασχόλησης (π.χ. για την περίοδο απασχόλησης μηνός Ιουνίου θα υποβάλλεται η Α.Π.Δ. από την 1η έως την 31η του μηνός Ιουλίου).
       
      Το Δημόσιο, τα Ν.Π.Δ.Δ. και οι Ο.Τ.Α. Α΄ και Β΄ βαθμού θα υποβάλλουν παρομοίως τις Α.Π.Δ. σε μηνιαία βάση με ηλεκτρονικό τρόπο, ωστόσο οι δηλώσεις τους θα αφορούν τον προ-προηγούμενο μήνα απασχόλησης (π.χ. για την περίοδο απασχόλησης μηνός Ιουνίου θα υποβάλλεται η Α.Π.Δ. από την 1η έως την 31η του μηνός Αυγούστου).
       
      Ως ημερομηνία υποβολής θεωρείται η ημερομηνία αποδοχής και επιτυχούς καταχώρισης των Α.Π.Δ. στο δικτυακό τόπο (website) του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ: www.ika.gr
       
      Προκειμένου να παρασχεθεί ο απαιτούμενος χρόνος στους εργοδότες να προσαρμόσουν τα μηχανογραφικά τους συστήματα, η υποβολή των Α.Π.Δ. εργοδοτών Κοινών Επιχειρήσεων για τη μισθολογική περίοδο του Ιανουαρίου 2013 θα πραγματοποιηθεί εντός του μηνός Μαρτίου 2013.
       
      Αναλυτικές οδηγίες εφαρμογής των ανωτέρω διατάξεων θα δοθούν με σχετική εγκύκλιο του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, η οποία θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος www.ika.gr, την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου.
       
      Διαβάστε περισσότερα: http://www.taxnews.i...13-hmeromhnies/
      Περισσότερα...

      3

    • Engineer

      Το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής διοργανώνει την Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2013 έκθεση και ανοιχτή συζήτηση με θέμα “ΤΟΠΟΣΗΜΟ ΦΑΛΗΡΙΚΟΥ ΟΡΜΟΥ - Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Προσχεδίων”, στο Μουσείο Μπενάκη (κτίριο οδού Πειραιώς).
       
      Η διοργάνωση έκθεσης και ανοιχτής συζήτησης καθώς και η έκδοση τεύχους γίνονται στο πλαίσιο της προβολής του Ανοικτού Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού Προσχεδίων ενός σταδίου για τη Μελέτη “κατασκευής – τοπόσημου” επί της κεντρικής προβλήτας που προβλέπεται στη Ζώνη Ανάπλασης Ι του Φαληρικού Όρμου Αττικής.
       
      Ο Διαγωνισμός διοργανώθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και ειδικότερα από τη Διεύθυνση Ειδικών Έργων Αναβάθμισης Περιοχών, με δωρεά του Κοινωφελούς Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος».
       
      Η ανάδειξη του θαλασσίου μετώπου της πόλης της Αθήνας αποτελεί άξονα προτεραιότητας, δεδομένης της περιβαλλοντικής, πολιτιστικής και οικονομικής σημασίας του για την ενίσχυση του ρόλου της πόλης ως Μεσογειακής Πρωτεύουσας. Ο Φαληρικός Όρμος, ιδιαίτερα, εντάσσεται στους αναπτυξιακούς άξονες εθνικής και διεθνούς εμβέλειας. Στο πλαίσιο αυτό σχεδιάζεται το Μητροπολιτικό Πάρκο του Φαληρικού Όρμου με άξονες πολιτισμού, εκπαίδευσης, αθλητισμού και αναψυχής.
       
      Αντικείμενο του Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού είναι η δημιουργία μιας κατασκευής που θα λειτουργεί ως τοπόσημο εντός θαλάσσης, επί της κεντρικής προβλήτας στον Άξονα Πολιτισμού του σχεδιαζόμενου Πάρκου και θα αποτελεί σημείο αναφοράς για τον χώρο και την πόλη και ιδιαίτερο πόλο έλξης.
       
      Στην έκθεση παρουσιάζονται οι 28 συμμετοχές στον Διαγωνισμό, με σχέδια, κείμενα και μακέτες.
       
      Στο πλαίσιο της ανοιχτής συζήτησης θα γίνει συνοπτική παρουσίαση της Μελέτης Ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, που αφορά στον σχεδιασμό του Μητροπολιτικού Πάρκου, παρουσίαση των 3 βραβευμένων μελετών του Διαγωνισμού από τις ομάδες εκπόνησής τους και τοποθετήσεις της Διοργανώτριας Αρχής, των μελών της Κριτικής Επιτροπής του Διαγωνισμού και των Τεχνικών Συμβούλων.
       
      Η συζήτηση θα πραγματοποιηθεί στις 15:00 και τα εγκαίνια της έκθεσης στις 20:00.
       
      Η διάρκεια της έκθεσης είναι από 14 Φεβρουαρίου 2013 έως 3 Μαρτίου 2013.
       
      Δωρητής των Μελετών Ανάπλασης της Παραλιακής Ζώνης του Φαληρικού Όρμου και του Αρχιτεκτονικού Διαγωνισμού: Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος».
       
      Πηγή: =2282&language=el-GR"]ΥΠΕΚΑ
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Το Δ.Σ. του ΣΑΔΑΣ – Πανελλήνιας Ένωσης Αρχιτεκτόνων στη συνεδρίασή του στις 15.01.2013 αποφάσισε τη σύσταση ομάδας εργασίας με αντικείμενο τη σύνταξη ενός Οικοδομικού Κανονισμού σύγχρονου, σαφή και εύληπτου, συνοπτικού και ξεκάθαρου ως προς το περιεχόμενο και την εφαρμογή του, μη επιδεχόμενου πολλαπλών ερμηνειών. Ενός Οικοδομικού Κανονισμού που να
      προσδίδει την απαιτούμενη ελευθερία στην αρχιτεκτονική σύνθεση, βασιζόμενου στην έννοια του κτηριακού όγκου, και να είναι συνδεδεμένος με τον υπερκείμενο πολεοδομικό και αστικό σχεδιασμό.
       
      Καλούμε τους συναδέλφους να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για τη στελέχωση της προαναφερόμενης ομάδας εργασίας, υποβάλλοντας στη γραμματεία του ΣΑΔΑΣ – ΠΕΑ τη συνημμένη αίτηση, καθώς και σύντομο βιογραφικό μέχρι δύο σελίδες.
       
      Για τη δυνατότητα ενεργοποίησης όσο το δυνατόν μεγαλύτερου αριθμού μελών, ενημερώνονται οι συνάδελφοι ότι η συμμετοχή στην ομάδα εργασίας μπορεί να πραγματοποιείται και μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
      Ημερομηνία λήξης υποβολής αιτήσεων ορίζεται η Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013.
       
      Οι αιτήσεις αποστέλλονται στα γραφεία του Συλλόγου, είτε στο fax: 2103215147, είτε στο e-mail: info @ sadas - pea. gr ή sadas - pea @ tee. gr, είτε ταχυδρομικά στη διεύθυνση: Βρυσακίου 15 &
      Κλάδου, 105 55 Αθήνα.
       
      Για περισσότερες πληροφορίες ή διευκρινήσεις απευθυνθείτε στη γραμματεία (2103215146-7) ή επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του Συλλόγου www.sadas-pea.gr
       
      Πηγή: Δελτίο Τύπου ΣΑΔΑΣ
      Περισσότερα...

      18

    • rse

      Έντονη συζήτηση έχει προκύψει τον τελευταίο καιρό στους κύκλους των Μηχανικών για τις ασφαλιστικές εισφορές που θα κληθούν να πληρώσουν στο ΤΣΜΕΔΕ, με εστίαση στην ενσωμάτωση ή μη αναδρομικών αυξήσεων και το ύψος αυτών.
      Η φημολογία είναι μεγάλη και έχει ως συνέπεια την έγερση πολλών ερωτηματικών για την ακρίβεια του ποσού των εισφορών ανά κατηγορία ασφαλισμένου. Απάντηση έρχεται να δώσει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Διπλωματούχων Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών, που με ηλεκτρονικό μήνυμα προς τα μέλη του ενημερώνει για τα ισχύοντα με βάση τα έως τώρα δεδομένα, παρέχοντας πίνακες με παραδείγματα για το ύψος των εισφορών σε όλες τις κατηγορίες των ασφαλισμένων Μηχανικών.
      Tα ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΑ ΝΕΑ σας παρουσιάζουν αναλυτικά τους σχετικούς πίνακες παρακάτω, ενώ ακολουθεί και το πλήρες μήνυμα του ΠΣΔΑΤΜ.
      ΠΙΝΑΚΕΣ

      Προσοχή: Οφειλόμενες αναδρομικές εισφορές βάσει του Νόμου 3886/2011 (μεσοπρόθεσμο – μνημόνιο) από 1/7/2011 έως 31/12/2012 και ΟΑΕΔ από 1/1/2011 έως 31/12/2012
       
      Παραδείγματα


      Α. Ελεύθεροι επαγγελματίες
      1. Παλαιοί Ε.Ε (πρίν το 1992).
      Λόγω αύξησης εισφορών
      Πίνακας 1



      ΚΛΑΔΟΙ



      ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΟΣΑ (ΣΕ ΕΥΡΩ) ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ



      ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΣΕ ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΜΗΝΑ



      ΜΗΝΕΣ



      ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΕ ΕΥΡΩ



      Κ.Σ



      13,87



      39,18



      18



      705,24



      ΕΙΠΡ



      13,87



      ΕΠΙΚ



      4,16



      ΕΦΑΠΑΞ



      2,77



      ΚΥΤ



      4,51


      Λόγω εισφοράς υπέρ ΟΑΕΔ από 1/1/2011 έως 31/12/2012
      24 μήνες x 10 Ευρώ ανά μήνα =240,00 Ευρώ
      Συνολική επιβάρυνση ασφαλισμένου: 705,24+240,00=945,24 Ευρώ
      Η πρόσθετη εισφορά καταβάλλεται χωρίς μείωση για τους μέχρι 31/12/1992 ασφαλισμένους κάτω πενταετίας δεδομένου ότι αυτή δεν συναρτάται με τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές.
      2. Νέοι ασφαλισμένοι (μετά το 1993) άνω πενταετίας ελεύθεροι επαγγελματίες που κατατάσσονται υποχρεωτικά στην 2η ασφαλιστική κατηγορία οφείλουν αναδρομικά από 1/7/2011 έως 31/12/2012.
       
      Πίνακας 2


       

      ΚΛΑΔΟΙ



      ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΟΣΑ (ΣΕ ΕΥΡΩ) ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ



      ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΣΕ ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΜΗΝΑ



      ΜΗΝΕΣ



      ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΕ ΕΥΡΩ



      Κ.Σ



      31,86



      77,19



      18



      1.389,42



      ΕΙΠΡ



      19,12



      ΕΠΙΚ



      9,56



      ΕΦΑΠΑΞ



      6,38



      ΚΥΤ



      10,27


      Στο παραπάνω ποσό προστίθεται η εισφορά υπέρ ΟΑΕΔ από 1/1/2011 έως 31/12/2012 δηλαδή 24 μήνες x 10 Ευρώ ανά μήνα =240,00 Ευρώ
      Συνολική επιβάρυνση ασφαλισμένου: 1.389,42+240,00=1.629,42 Ευρώ.
       
      3. Νέοι ασφαλισμένοι (μετά το 1993) κάτω πενταετίας ελεύθεροι επαγγελματίες που κατατάσσονται υποχρεωτικά στην 2η ασφαλιστική κατηγορία οφείλου αναδρομικά από 1/7/2011 έως 31/12/2012.
       
      Πίνακας 3


       

      ΚΛΑΔΟΙ



      ΕΠΙΠΛΕΟΝ ΠΟΣΑ (ΣΕ ΕΥΡΩ) ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ



      ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΠΟΣΟ ΣΕ ΕΥΡΩ ΑΝΑ ΜΗΝΑ



      ΜΗΝΕΣ



      ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΗ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΕ ΕΥΡΩ



      Κ.Σ



      15,93



      50,74



      18



      913,32



      ΕΙΠΡ



      13,38



      ΕΠΙΚ



      4,78



      ΕΦΑΠΑΞ



      6,38



      ΚΥΤ



      10,27


      Στο παραπάνω ποσό προστίθεται η εισφορά υπέρ ΟΑΕΔ από 1/1/2011 έως 31/12/2012 δηλαδή 24 μήνες x 10 Ευρώ ανά μήνα =240,00 Ευρώ
      Συνολική επιβάρυνση ασφαλισμένου: 913,32+240,00=1.153,32 Ευρώ.
       
      Β. Μισθωτοί
      Οι παλιοί μισθωτοί ασφαλισμένοι άνω πενταετίας από την επιβολή πρόσθετης εισφοράς στην ΕΙΠΡ οφείλουν από 1/7/2011 έως 31/12/2012 το ποσό των 249,66 Ευρώ (13,87 Ευρώ x 18 μήνες).
      Η πρόσθετη εισφορά καταβάλλεται χωρίς μείωση για τους μέχρι 31/12/1992 ασφαλισμένους κάτω πενταετίας δεδομένου ότι αυτή δεν συναρτάται με τις προβλεπόμενες ασφαλιστικές εισφορές.
      Οι νέοι μισθωτοί ασφαλισμένοι (μετά το 1993) άνω πενταετίας από την ένταξη στην 2η ασφαλιστική κατηγορία οφείλουν στην ΕΙΠΡ οφείλουν από 1/7/2011 έως 31/12/2012 το ποσό των 344,16 Ευρώ (19,12 Ευρώ x 18 μήνες).
      Οι νέοι μισθωτοί ασφαλισμένοι (μετά το 1993) κάτω πενταετίας από την ένταξη στην 2η ασφαλιστική κατηγορία οφείλουν στην ΕΙΠΡ οφείλουν από 1/7/2011 έως 31/12/2012 το ποσό των 240,84 Ευρώ (13,38 Ευρώ x 18 μήνες).
       
      Ακολουθεί το ηλεκτρονικό μήνυμα όπως εστάλη από τον ΠΣΔΑΤΜ
      “Αγαπητοί συνάδελφοι,
      Αντιλαμβανόμενοι την αγωνία όλων ως προς το ύψος των αυξήσεων των ασφαλιστικών εισφορών που θα κληθούμε να πληρώσουμε στο άμεσο μέλλον, αλλά και μπροστά στον ορυμαγδό και την πανσπερμία φημών για τα τελικά ποσά, η Διοίκηση του Π.Σ.Δ.Α.Τ.Μ. ζήτησε από το συνάδελφο Περικλή Καραϊσκο, που εκπροσωπεί το Τ.Ε.Ε. και κατ’ επέκταση όλους μας στη Διοίκηση του ΤΣΜΕΔΕ, να μας δώσει έγκυρα στοιχεία με παραδείγματα για το ποσό των αναδρομικών εισφορών που θα κληθούμε να πληρώσουμε, εφόσον δεν αλλάξει κάτι στο εγγύς μέλλον, καθώς και για τα χρήματα που θα ζητηθούν βάσει της ενδεχόμενης αναδρομικής ισχύος.
      Στο συνημμένο αρχείο έχετε τη δυνατότητα να διαπιστώσετε τι θα συμβεί εφόσον το προσεχές διάστημα δεν αλλάξει κάτι στις επαφές της Διοίκησης του Τ.Ε.Ε. και του ΤΣΜΕΔΕ με τις ηγεσίες των Υπουργείων Εργασίας & Οικονομικών.
      Επειδή τίποτα δεν έχει κριθεί και επειδή μέσω ανεπίσημης ενημέρωσης που έχουμε όσο δεν αποστέλλονται οι λογαριασμοί προς τους ασφαλισμένους δεν τίθεται θέμα ύπαρξης ή μη φορολογικής ενημερότητας ή κάλυψης αναγκών του κλάδου υγείας, συνιστούμε στους συναδέλφους υπομονή και προσμονή μέχρι να δούμε το τελικό αποτέλεσμα των διαβουλεύσεων.
      Θυμίζουμε επίσης ότι εκκρεμή η προσφυγή των Προέδρων του Τ.Ε.Ε. και του Π.Σ.Δ.Α.Τ.Μ. ενάντια στην απόφαση του ΕΤΑΑ για αύξηση των εισφορών που έχει προγραμματισθεί να εκδικαστεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας τον προσεχή Μάιο.
      Ο Π.Σ.Δ.Α.Τ.Μ. θα σας κρατάει ενήμερους για τις όποιες εξελίξεις. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι όλα θα κριθούν το προσεχές δίμηνο, γι’ αυτό, έστω και την ύστατη ώρα, όλοι πρέπει να είμαστε δίπλα στο Τ.Ε.Ε., τα Περιφερειακά του Τμήματα και τους Κλαδικούς Συλλόγους στην προσπάθεια ανατροπής αυτών των αδιέξοδων πολιτικών.
      Δ.Σ. Π.Σ.Δ.Α.Τ.Μ.”
      Πηγή: http://polytexnikanea.gr/WP2/?p=17085
      Περισσότερα...

      84

    • Παντελής Πατενιώτης

      Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε σήμερα την Ελλάδα, τη Βουλγαρία, την Ιταλία και την Πορτογαλία να λάβουν εθνικά μέτρα σχετικά με την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων.
       
      Ειδικότερα, η Επιτροπή απέστειλε αιτιολογημένες γνώμες (δεύτερο στάδιο προδικαστικής διαδικασίας) στη Βουλγαρία, την Ελλάδα, την Ιταλία και την Πορτογαλία, με τις οποίες τις καλεί να κοινοποιήσουν στην Επιτροπή τα μέτρα που έλαβαν για την εφαρμογή της οδηγίας σχετικά με την ενεργειακή απόδοση των κτιρίων.
       
      Η προθεσμία για τη μεταφορά της οδηγίας 2010/31/ΕΕ στην εθνική νομοθεσία των κρατών μελών έληξε στις 9 Ιουλίου 2012. Σύμφωνα με την οδηγία αυτή, τα κράτη μέλη πρέπει να καθορίσουν και να εφαρμόσουν ελάχιστες απαιτήσεις όσον αφορά την ενεργειακή απόδοση για τα νέα και τα υφιστάμενα κτίρια, να διασφαλίσουν την πιστοποίηση της ενεργειακής απόδοσης των κτιρίων και να απαιτήσουν την τακτική επιθεώρηση των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού.
       
      Επιπλέον, σύμφωνα με την οδηγία, τα κράτη μέλη πρέπει να διασφαλίσουν ότι, έως το 2021, όλα τα νέα κτίρια θα είναι «κτίρια με σχεδόν μηδενική κατανάλωση ενέργειας». Αν τα τέσσερα κράτη μέλη δεν συμμορφωθούν με τις νομικές τους υποχρεώσεις εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να τα παραπέμψει στο Δικαστήριο.
       
      Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
      Περισσότερα...

      4

    • JTB

      Λύση στον γόρδιο δεσμό της νομιμοποίησης των αυθαιρέτων και των ημιυπαίθριων χώρων επιχειρεί η κυβέρνηση. Οι βασικές προϋποθέσεις που θέτει είναι η οικοδομική άδεια και η εναρμόνιση με τους όρους δόμησης της περιοχής.
       
      Από τους ημιυπαίθριους που έκλεισαν παράνομα και από πολεοδομικές παρανομίες μικρής κλίμακας αναμένεται να ξεκινήσει η νομιμοποίηση των αυθαιρέτων που προωθεί το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.
       
      Το ΥΠΕΚΑ διαμορφώνει αυτήν την περίοδο νέο θεσμικό πλαίσιο, σε μία προσπάθεια να «κλείσει» κατά το δυνατόν το καυτό πρόβλημα της αυθαίρετης δόμησης, που «στοιχειώνει» τα πολεοδομικά πράγματα της χώρας τα τελευταία τριάντα πέντε χρόνια.
       
      Η νέα νομοθετική ρύθμιση προβλέπεται να δοθεί στη δημοσιότητα μέχρι τις αρχές του επόμενου μήνα, όπως αναφέρουν συνεργάτες του αναπληρωτή υπουργού ΠΕΚΑ Σταύρου Καλαφάτη.
       
      Βασική προϋπόθεση για την πλήρη νομιμοποίηση ενός αυθαιρέτου είναι η ύπαρξη οικοδομικής άδειας και η εναρμόνιση με τους όρους δόμησης που ισχύουν στην περιοχή όπου αυτό βρίσκεται, ειδικότερα δε η τήρηση του συντελεστή δόμησης και του συντελεστή όγκου.
       
      Αυτό σημαίνει πως ένα αυθαίρετο μπορεί να νομιμοποιηθεί στο μέτρο που καλύπτει τους προαναφερθέντες όρους. Σε αντίθετη περίπτωση θα ενταχθεί σε κατηγορία, καθώς οι σχεδιασμοί του ΥΠΕΚΑ προβλέπουν την κατηγοριοποίηση των πολεοδομικών παραβάσεων και την αντιμετώπισή τους από την πολιτεία ανάλογα με τη βαρύτητά τους.
       
      Η ηγεσία του ΥΠΕΚΑ δεν προτίθεται να παραβιάσει τις αρχές του Συντάγματος και την Νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας, κάτι που σημαίνει πως αποκλείεται να νομιμοποιηθούν αυθαίρετα που βρίσκονται στον αιγιαλό, σε δάση ή αναδασωτέες εκτάσεις κ.λπ.
       
      Ακόμα, ως τελικό χρονικό όριο για να υπαχθεί ένα αυθαίρετο στην οριστική νομιμοποίηση είναι να έχει ολοκληρωθεί ο φέρων οργανισμός του μέχρι την 28η Ιουλίου 2011, ημερομηνία που προβλέπεται από τον Νόμο 4014/ 2011 περί τακτοποίησης των αυθαιρέτων.
       
      Σε πλεονεκτική θέση
       
      Οι ημιυπαίθριοι όπως και οι υπόλοιποι χώροι -πιλοτές, πατάρια, αποθήκες κ.λπ.-, που βρίσκονται μέσα στον κτιριακό όγκο ενός ακινήτου που διαθέτει οικοδομική άδεια και οι οποίοι μετατράπηκαν παράνομα σε χώρους κύριας χρήσης, βρίσκονται σε πλεονεκτική θέση για νομιμοποίηση. Το ίδιο ισχύει για ακίνητα τα οποία παραβίασαν την οικοδομική άδεια σε ό,τι αφορά τη διάταξη των εσωτερικών χώρων.
       
      Τα αυθαίρετα χωρίς καθόλου οικοδομική άδεια βρίσκονται στη δυσμενέστερη θέση και μάλλον θα παραμείνουν σε καθεστώς τακτοποίησης για τα επόμενα 30 χρόνια, σύμφωνα με τις προβλέψεις της ισχύουσας νομοθεσίας.
      Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας έχει προτείνει να μην υπάρξει άλλη παράταση προθεσμιών για αυθαίρετα χωρίς οικοδομική άδεια.
       
      Για τα αυθαίρετα που παρουσιάζουν υπέρβαση της οικοδομικής άδειας της τάξης των 50-70 τετραγωνικών μέτρων, προτείνει μία οριστική ρύθμιση στο πλαίσιο της ταυτότητας κτιρίου, η οποία προβλέπεται από τη νομοθεσία αλλά δεν έχει ακόμα εφαρμοστεί. Σύμφωνα με στοιχεία του ΤΕΕ, η συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων που έχουν υπαχθεί στη ρύθμιση της τακτοποίησης (γύρω στο 75%) είναι αυθαίρετα με οικοδομική άδεια και αυθαίρετα εντός σχεδίου (67%).
       
      Υπενθυμίζεται πως την περασμένη εβδομάδα δόθηκε παράταση για την υποβολή δηλώσεων τακτοποίησης αυθαιρέτων μέχρι το τέλος του προσεχούς Μαΐου. Μέχρι την ίδια ημερομηνία παρατάθηκε και η προθεσμία για την καταβολή της δόσης για την τακτοποίηση των ημιυπαίθριων.
       
      «Κόκκινη γραμμή» ο συντελεστής δόμησης
       
      Οι προϋποθέσεις για ένταξη στις νέες ρυθμίσεις
      Σύμφωνα με τον Νέο Οικοδομικό Κανονισμό που τέθηκε σε εφαρμογή τον περασμένο Ιούλιο, στην κάλυψη και στον συντελεστή δόμησης ενός οικοπέδου προσμετρώνται τα υπάρχοντα κτίσματα, νομίμως υφιστάμενα ή όχι.
       
      Σε περίπτωση που ένας ιδιοκτήτης προχωρήσει σε προσθήκη, «η συνολική εκμετάλλευση δεν μπορεί να υπερβαίνει τον ισχύοντα, κατά τον χρόνο χορήγησης της άδειας δόμησης προσθήκης, συντελεστή δόμησης της περιοχής» (άρθρο 23). Σε εγκύκλιο του ΥΠΕΚΑ, η οποία εκδόθηκε τον περασμένο Οκτώβριο, διευκρινίζεται πως και οι «τακτοποιημένοι» χώροι προσμετρώνται στα συνολικά επιτρεπόμενα πολεοδομικά μεγέθη του οικοπέδου, δηλαδή δόμηση, κάλυψη, ύψος κ.λπ.
       
      Επιβεβαιώνεται έτσι και μέσω του ΝΟΚ η κατεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος να μην προχωρά σε πλήρη νομιμοποίηση ενός αυθαιρέτου όταν αυτό καταστρατηγεί τους όρους και τις προϋποθέσεις δόμησης που ισχύουν στην περιοχή. Τα δύο βασικά πολεοδομικά μεγέθη που χαρακτηρίζουν ένα ακίνητο είναι ο συντελεστής δόμησης και ο συντελεστής όγκου.
       
      Σύμφωνα με τον ΝΟΚ, ο συντελεστής δόμησης είναι ο αριθμός ο οποίος πολλαπλασιαζόμενος με την επιφάνεια του οικοπέδου δίνει τη συνολική επιτρεπόμενη επιφάνεια δόμησης. Ο συντελεστής της κατ' όγκο εκμετάλλευσης του οικοπέδου είναι ο αριθμός ο οποίος πολλαπλασιαζόμενος με την επιφάνεια του οικοπέδου δίνει τον συνολικό επιτρεπόμενο όγκο του πάνω από την οριστική στάθμη του εδάφους. Κατά πολλούς αρχιτέκτονες και πολεοδόμους, ο συντελεστής όγκου αποτελεί το σημαντικότερο πολεοδομικό μέγεθος αφού αυτός προσδιορίζει την οικιστική επιβάρυνση ενός οικοπέδου.
       
      ΤΙ ΑΦΟΡΑ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ
       
      Αυθαίρετα που διαθέτουν οικοδομική άδεια
      Αυθαίρετα κτίσματα που δεν υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα τετραγωνικά
      Ημιυπαίθριους χώρους, πιλοτές, υπόγεια και αποθήκες που βρίσκονται εντός διαγράμματος κτιρίου
       
      Πηγή: http://www.ethnos.gr...&pubid=63770796
       
      Ελπίζω αυτή τη φορά με εγκυκλίους και όχι ερωταπαντήσεις... γιατί μιλά για νομιμοποίηση...
      Περισσότερα...

      583

    • Engineer

      Οδηγίες προς τους οικιακούς πελάτες και τους μικρούς μη-οικιακούς πελάτες χαμηλής τάσης, εξέδωσε η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) με στόχο την προστασία τους από λανθασμένες τιμολογήσεις παρόχων ηλεκτρικού ρεύματος.
       
      Όπως αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο, «ενδέχεται οι λογαριασμοί κατά τους πρώτους μήνες του 2013 να διαφοροποιούνται λόγω της αναλογικής εφαρμογής των επιμέρους χρεώσεων, ανάλογα με την ημερομηνία εφαρμογής των νέων χρεώσεων για το 2013 και τον αριθμό των ημερών του τετραμήνου κατά τις οποίες ισχύουν οι προηγούμενες και οι νέες χρεώσεις. Τα προσφερόμενα τιμολόγια των Προμηθευτών ενδέχεται να τροποποιηθούν στο μέλλον και συνιστάται πάντα ο επανέλεγχος και η επιβεβαίωση της χρέωσης με τον εκάστοτε Προμηθευτή».
       
      Η ΡΑΕ συνιστά τα εξής:
       
      - Ελέγξτε τους εκκαθαριστικούς σας λογαριασμούς για να διαπιστώσετε το ποσό της τετραμηνιαίας κατανάλωσης (σε kWh) της κατοικίας σας, ή της επιχείρησής σας.
       
      - Ιδανικά, χρειάζεστε τουλάχιστον τρεις εκκαθαριστικούς λογαριασμούς (3 τετράμηνα = 12 μήνες), ώστε να λάβετε υπόψη την εποχική διακύμανση της κατανάλωσής σας.
       
      - Βάσει της τετραμηνιαίας κατανάλωσής σας, βρείτε από τους επισυναπτόμενους πίνακες το κόστος ανά προμηθευτή, για να εντοπίσετε την πιο συμφέρουσα για εσάς τιμολόγηση.
       
      - Σε περίπτωση που έχετε και νυχτερινή κατανάλωση, θα πρέπει να προσθέσετε στο συνολικό κόστος κατανάλωσης ημέρας, το αντίστοιχο ποσό που προκύπτει από την κατανάλωση νύχτας.
       
      Παραδείγματα για Οικιακούς Πελάτες (βάσει τιμολογίων ΔΕΗ):
       
      - Για έναν οικιακό πελάτη με μονοφασική παροχή και τετραμηνιαία κατανάλωση ημέρας 800kWh, ο τετραμηνιαίος λογαριασμός για το ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι 100,12 ευρώ.
       
      - Για έναν οικιακό πελάτη με τριφασική παροχή 25kVA, με τετραμηνιαία κατανάλωση ημέρας 600kWh και νύχτας 200kWh, ο τετραμηνιαίος λογαριασμός για το ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι 102,74 ευρώ.
       
      Παραδείγματα για Εμπορικούς Πελάτες ή κοινόχρηστα πολυκατοικίας (βάσει τιμολογίου Γ21 ΔΕΗ):
       
      - Για ένα κατάστημα με μονοφασική παροχή 8kVA, με τετραμηνιαία κατανάλωση 1000kWh, ο τετραμηνιαίος λογαριασμός για το ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι 172,53 ευρώ.
       
      - Για μια πολυκατοικία με τριφασική παροχή 25kVA και τετραμηνιαία κατανάλωση 700kWh, ο τετραμηνιαίος λογαριασμός για το ηλεκτρικό ρεύμα θα είναι 134,80 ευρώ.
       
      Η ΡΑΕ επισημαίνει ότι οι υπολογισμοί έχουν γίνει στην ίδια βάση, δηλαδή:
       
      - Περιλαμβάνονται όλες οι χρεώσεις που αφορούν την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, ήτοι: α) χρεώσεις για την παραγωγή και προμήθεια ηλεκτρικής ενέργειας, β) χρεώσεις χρήσης συστήματος μεταφοράς, γ) χρεώσεις χρήσης δικτύου διανομής, δ) χρεώσεις για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας, ε) Ειδικό Τέλος Μείωσης Εκπομπών Αερίων Ρύπων (ΕΤΜΕΑΡ), στ) λοιπές χρεώσεις (τέλος ΛΑΓΗΕ, ΡΑΕ).
       
      - Δεν περιλαμβάνονται στους υπολογισμούς οι προβλεπόμενοι από τη νομοθεσία φόροι (ΔΕΤΕ, ΕΦΚ, ΦΠΑ).
       
      - Δεν περιλαμβάνονται χρεώσεις υπέρ τρίτων, για υπηρεσίες που δεν σχετίζονται με την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας (ΤΑΠ, δημοτικοί φόροι, ΕΡΤ).
       
      - Για να είναι συγκρίσιμες οι τιμές, έχει γίνει αναγωγή του λογαριασμού στο τετράμηνο, ανεξαρτήτως προμηθευτή, έτσι ώστε να συμβαδίζει με την πρακτική του Διαχειριστή του Δικτύου για τη διενέργεια περιοδικών καταμετρήσεων μικρών πελατών.
       
      - Οι υπολογισμοί διαφοροποιούνται για τις καταναλώσεις μέρας και νύχτας και τα ποσά λειτουργούν αθροιστικά.
       
      - Για τον υπολογισμό του λογαριασμού σας, είναι απαραίτητο να γνωρίζετε την ισχύ της παροχής σας (αναγράφεται στο έντυπο του λογαριασμού), ώστε να υπολογιστούν οι χρεώσεις για τη χρήση των δικτύων. Οι υπολογισμοί αυτοί έχουν γίνει για τους οικιακούς και μικρούς εμπορικούς πελάτες: α) για μονοφασική παροχή 8kVA, και β) για τριφασική παροχή 25kVA.
       
      - Πέραν της εκτίμησης του συνολικού λογαριασμού, η τελική επιλογή του προμηθευτή μπορεί να λάβει υπόψη της και άλλες παραμέτρους, όπως πρόσθετες υπηρεσίες και ευνοϊκούς όρους συμβολαίων.
      Περισσότερα...

      0

    • Engineer

      Χάρη στο πρόγραμμα «Αστική Αναζωογόνηση 2012-2015» του «Πράσινου Ταμείου» του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής οι δεκαέξι αυτοί δήμοι έχουν λάβει έγκριση χρηματοδότησης 100%, για τη δημιουργία «αυτοματοποιημένου συστήματος κοινοχρήστων ποδηλάτων».
       
      Πρόκειται για τους Δήμους Αιγιαλείας, Ακτίου-Βόνιτσας, Αμαρουσίου, Ανατολικής Μάνης, Αρχαίας Ολυμπίας, Διδυμοτείχου, Καβάλας, Καρδίτσας, Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Κομοτηνής, Μαραθώνα, Μοσχάτου-Ταύρου, Ναυπακτίας, Ναυπλιέων, Ν. Σμύρνης και Σικυωνίων. Αρχικά δύο ακόμη δήμοι, ο Δήμος Ζακύνθου και ο Δήμος Δίου Ολύμπου, είχαν λάβει έγκριση χρηματοδότησης, όμως εξαιτίας κάποιων προβλημάτων δεν κατέστη δυνατόν να προχωρήσουν.
       
      Το σύστημα
       
      Στους δήμους που θα υπάρχει αυτοματοποιημένο σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων, κάτοικοι αλλά και επισκέπτες θα μπορούν μισθώνοντας ένα ποδήλατο να μετακινηθούν εύκολα, χωρίς το άγχος του παρκαρίσματος, οικονομικά και κυρίως οικολογικά.
       
      Το σύστημα θα επιτρέπει τη χρήση σε συνδρομητές αλλά και περιστασιακούς χρήστες. Οι συνδρομητές θα εκδίδουν ειδική προσωπική ηλεκτρονική κάρτα, την οποία θα χρησιμοποιούν στους σταθμούς μίσθωσης για να πιστοποιηθούν από το σύστημα και να παραλάβουν ένα ποδήλατο. Οι περιστασιακοί χρήστες θα αποκτούν πρόσβαση με τη χρήση πιστωτικής κάρτας. Θα μπορούν μάλιστα να εκδώσουν έναν κωδικό που θα τους επιτρέπει την πρόσβαση για 1 ημέρα ή για 7 ημέρες, ανάλογα με το χρόνο παραμονής τους στο συγκεκριμένο δήμο.
       
      Η χρέωση θα γίνεται με αυτοματοποιημένο σύστημα, βάσει του χρόνου χρήσης του ποδηλάτου, στην πλειονότητα των παραπάνω δήμων. Το ύψος της χρέωσης δεν έχει αποφασιστεί ακόμα, όμως αρκετοί δήμοι προσανατολίζονται ακόμα και στη δωρεάν προσφορά των ποδηλάτων το πρώτο μισάωρο για τους συνδρομητές ή στη διαμόρφωση ειδικού τιμολογιακού καθεστώτος για ανέργους, πολυτέκνους και ευπαθείς ομάδες, ή ακόμα και στην καταβολή συμβολικού τιμήματος.
       
      Η διαδικασία
       
      Η διαδικασία ενοικίασης θα είναι απλή, σύμφωνα με τον Χάρη Σιακαντάρη, διαχειριστή της εταιρείας Cyclopolis, που εγκαθιστά τέτοια συστήματα σε δήμους. «Σε διάφορα σημεία του δήμου θα βρίσκονται ειδικά διαμορφωμένοι χώροι που θα λειτουργούν ως σταθμοί και στους οποίους θα βρίσκονται ασφαλισμένα τα ποδήλατα.
       
      »Ο επίδοξος χρήστης χρησιμοποιώντας το μέσο που έχει επιλέξει για τη χρέωση (ηλεκτρονική κάρτα ή πιστωτική), θα μπορεί να πάρει ένα ποδήλατο. Το κάθε ποδήλατο θα έχει ένα διακριτό μοναδικό αριθμό.
       
      »Αυτόματα το σύστημα θα αντιστοιχίζει τον χρήστη με το συγκεκριμένο ποδήλατο και θα ξεκινά να μετρά ο χρόνος χρέωσης». Εάν στην πορεία ο χρήστης σταθμεύσει το ποδήλατο προσωρινά, υπάρχει η δυνατότητα να το κλειδώσει.
       
      Οταν πλέον θελήσει να το επιστρέψει, μπορεί να το παραδώσει στον πλησιέστερο σταθμό και όχι απαραίτητα στο σταθμό παραλαβής, τοποθετώντας το ποδήλατο σε ειδική βάση, όπου και ασφαλίζει. Ολα γίνονται αυτοματοποιημένα στην πλειονότητα των δήμων, χωρίς την παρουσία υπαλλήλων.
       
      Μετά την παράδοση, το σύστημα προχωρά στη χρέωση του μέσου που έχει επιλεγεί από τον χρήστη. Ο αριθμός των ποδηλάτων που πρόκειται να διατίθενται προς ενοικίαση είναι διαφορετικός σε κάθε δήμο.
       
      Προϋποθέσεις
       
      Σύμφωνα με τον Γιώργο Βουλγαρούδη, γενικό διευθυντή της εταιρείας Brainbox Πληροφορική, μιας από τις εταιρείες που έχει ασχοληθεί με τη μελέτη και την εγκατάσταση τέτοιων συστημάτων σε δήμους, οι παράγοντες που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό του αριθμού τόσο των ποδηλάτων όσο και των σταθμών, σχετίζονται άμεσα με τα προσδοκώμενα έσοδα, τις κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής, τη μορφολογία του εδάφους και τον αριθμό κατοίκων και επισκεπτών.
       
      Πηγή και πλήρες άρθρο: http://www.enet.gr/?...ticle&id=335610
      Περισσότερα...

      4

    • Engineer

      Το σύστημα της αυτοαπογραφής είναι διαθέσιμο για τις επιχειρήσεις για την εξ' αποστάσεως διαδικασία σε αυτό τον σύνδεσμο: https://www.businessregistry.gr/auto/About.aspx
       
      Σημειώνεται ότι για την Ηλεκτρονική αυτοαπογραφή των Ατομικών Επιχειρήσεων και των λοιπών των δυνητικά υπόχρεων αυτοαπογραφής θα εκδοθεί νεότερη ανακοίνωση. Σε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη για άμεση απογραφή (καταχώριση στο ΓΕΜΗ) των ατομικών επιχειρήσεων και των λοιπών των δυνητικά υπόχρεων απογραφής, αυτή μπορεί να γίνεται μέσω της κατά περίπτωση αρμόδιας Υπηρεσίας Γ.Ε.ΜΗ. (των Επιμελητηρίων), όπου πρέπει να υποβάλλουν δικαιολογητικά (όπως ταυτότητα και την έναρξη επιτηδεύματος μαζί με τις τυχόν μεταβολές της) προκειμένου να δημιουργηθεί η Μερίδα τους στο ΓΕΜΗ.
      Περισσότερα...

      13

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.