Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural

    • kan62

      Δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 90Α/19-4-2013: http://www.et.gr/ind...mid=104&lang=el
      ο Ν.4146 για τη Διαμόρφωση Φιλικού Αναπτυξιακού Περιβάλλοντος για τις Στρατηγικές και Ιδιωτικές Επενδύσεις ...
       
      Αξιοσημείωτη, μεταξύ άλλων, η μετατροπή της ΔΟΚΚ σε Υπουργική Πολεοδομία ... ή/και Υπουργικό Γραφείο Μελετών...
       
      Ν.4146 - Άρθρο 69 (ΦΕΚ 90Α/18-4-2113)
       
      Στο v. 4030/2011 «Νέος τρόπος Έκδοσης Αδειών Δόμησης, Ελέγχου Κατασκευών και άλλες διατάξεις» (Α΄249), προστίθεται άρθρο 2Α ως εξής :
       
      «1. Για την κατασκευή μόνιμων κτιριακών εγκαταστάσεων έργων ιδιαίτερης περιβαλλοντικής και οικιστικής σημασίας ή/και για έργα που άπτονται ειδικού ελέγχου ως προς τους όρους δόμησης, όπως και στις περιπτώσεις κτιρίων επιφάνειας άνω των 3.000 τ.μ., η έγκριση δόμησης και η άδεια δόμησης δύναται να εκδίδεται από την Διεύθυνση Οικοδομικών και Κτιριακών Κανονισμών (Δ.Ο.Κ.Κ.) του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, κατόπιν διαπιστωτικής πράξης του Γενικού Γραμματέα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ή του αρμόδιου Υπουργού αναφορικά με το χαρακτήρα τους.
       
      2. Για τα ως άνω έργα, που εμπίπτουν στις περιπτώσεις του άρθρου 21 του παρόντος, η γνωμοδότηση επί των Αρχιτεκτονικών μελετών δύναται να εκδίδεται και από το Κεντρικό Συμβούλιο Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) κατόπιν παραπομπής του Γενικού Γραμματέα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος ή του αρμόδιου Υπουργού.
       
      3. Εγκρίσεις και γνωμοδοτήσεις υπηρεσιών της διοίκησης οι οποίες χορηγήθηκαν και λήφθηκαν υπόψη στα πλαίσια έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για την έκδοση υπουργικών αποφάσεων κατ’ εξουσιοδότηση των διατάξεων των νόμων 1650/1986 και 4014/2011 υποβάλλονται και λαμβάνονται υπόψη ως δικαιολογητικά κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ.1 του άρθρου 3 του παρόντος και δεν απαιτείται η εκ νέου έκδοσή τους για την χορήγηση της έγκρισης δόμησης και άδειας δόμησης.
       
      4. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να καθορίζεται κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για τον έλεγχο των στοιχείων και τις απαιτούμενες εγκρίσεις για την εφαρμογή του παρόντος.
       
      5. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να καθορίζονται οι περιπτώσεις έργων ιδιαίτερης περιβαλλοντικής και οικιστικής σημασίας ή/και έργων που άπτονται ειδικού ελέγχου ως προς τους όρους δόμησης οι οποίες υπάγονται στην παράγραφο 1 και την παράγραφο 2 του παρόντος χωρίς να απαιτείται σχετική διαπιστωτική πράξη του Γενικού Γραμματέα Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ή του αρμόδιου Υπουργού.
       
      6. Για την υποβοήθηση του έργου της Διεύθυνση Οικοδομικών και Κτιριακών Κανονισμών (Δ.Ο.Κ.Κ.) του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής επιτρέπεται η απόσπαση σε αυτήν προσωπικού από το Δημόσιο, τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τους ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού και τα νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που την πλειοψηφία των μετοχών κατέχει το Ελληνικό Δημόσιο ή η διοίκησή τους διορίζεται από αυτό. Η απόσπαση πραγματοποιείται χωρίς γνώμη Υπηρεσιακού Συμβουλίου ή άλλου οργάνου κατά παρέκκλιση όλων των κειμένων διατάξεων, με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής και του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού. Ο χρόνος διάρκειας της απόσπασης λογίζεται, για κάθε συνέπεια, ως χρόνος πραγματικής υπηρεσίας του αποσπώμενου στη θέση που οργανικά κατέχει. Η χρονική διάρκεια της απόσπασης δεν μπορεί να υπερβεί τα τρία (3) έτη, με δυνατότητα παράτασης για το ίδιο χρονικό διάστημα. Η μισθοδοσία των αποσπώμενων υπαλλήλων γίνεται κατά τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας.
       
      Ο αριθμός, οι ειδικότητες και τα τυπικά προσόντα του αποσπώμενου προσωπικού καθορίζονται σε σχετική προκήρυξη εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.»
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση για όσες αυθαίρετες κατασκευές υφίστανται προ του 1983, για τις μικροπαραβάσεις και για τις μεσαίου μεγέθους αυθαιρεσίες (παραβίαση έως 40% κάλυψης - δόμησης και έως 20% ύψους) προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου για τα αυθαίρετα το οποίο παρουσίασε σήμερα σε άτυπη συνάντηση με δημοσιογράφους ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής κ. Στ. Καλαφάτης.
       
      Για τα υπόλοιπα αυθαίρετα προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια. Στη ρύθμιση δεν μπορούν να υπαχθούν όσα αυθαίρετα βρίσκονται εντός δασών και στον αιγιαλό. Με δεδομένη την οικονομική δυσπραγία των πολιτών και προκειμένου, να δοθεί η δυνατότητα σε περισσότερους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων κατασκευών να υπαχθούν στον νέο νόμο, το νομοσχέδιο αυξάνει τον αριθμό των δόσεων. Ειδικότερα, οι 48 ισόποσες μηνιαίες δόσεις που ορίζει ο ισχύον νόμος (4014/11) γίνονται 10 εξαμηνιαίες (όχι κατ΄ ανάγκη ισόποσες) με ελάχιστη καταβολή 5%.
       
      Ειδικότερα, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για
       
      - αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται προ του έτους 1975 προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση καταβάλλοντας ένα εφάπαξ ποσό 500 ευρώ. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης,
       
      - αυθαίρετες κατασκευές που υφίστανται προ του έτους 1983 προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση, καταβολή παραβόλου και 15% του ειδικού προστίμου (με βάση τον 4014/11). Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου
       
      - αυθαίρετες μικρές παραβάσεις (πέργκολες, μπάρμπεκιου, διαμερισματοποίηση κλπ) προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση με καταβολή εφάπαξ ποσού 500 ευρώ (για όσες μικροπαραβάσεις κι αν έχει το κτίριο). Απαιτούνται αίτηση στο σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση και τεχνική έκθεση μηχανικού.
       
      - αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης με παραβίαση έως 40% κάλυψης και δόμησης και έως 20% ύψους (σε σύγκριση με την οικοδομική άδεια). Προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση μετά την συμπλήρωση της Ταυτότητας Κτιρίου με καταβολή του παραβόλου και ειδικού προστίμου. Για όσα έχουν χτιστεί μεταξύ 1983 και 2003 θα καταβάλλεται το 80% του ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.
       
      - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης με παραβίαση έως 40% κάλυψης και δόμησης και έως 20% ύψους (σε σύγκριση με την οικοδομική άδεια) εντός προκηπίου ή ακαλύπτου. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή του παραβόλου και ειδικού προστίμου. Για όσα έχουν χτιστεί μεταξύ 1983 και 2003 θα καταβάλλεται το 80% του ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.
       
      - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις με περαιωμένη διαδικασία των νόμων 3775/09 και ν. 3843/10. Προβλέπεται οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση μετά την συμπλήρωση της Ταυτότητας Κτιρίου με καταβολή του παραβόλου κατά περίπτωση και ειδικού προστίμου (συμψηφίζεται). Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου
       
      - Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης εκτός όλων των ανωτέρων κατηγοριών (χωρίς οικοδομική άδεια ή με υπέρβαση άνω του 40%). Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, τεχνική έκθεση μηχανικού, σχέδια, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, έντυπο προστίμου.
       
      - Για πρόχειρες αυθαίρετες κατασκευές. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 έτη με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, τοπογραφικό διάγραμμα, τεχνική έκθεση μηχανικού, φωτογραφίες, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, αποδεικτικά δικαιώματος υπαγωγής, γνωμοδότηση αρμόδιας επιτροπής έντυπο προστίμου.
       
      - Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε παραδοσιακό οικισμό. Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση προς αρμόδια επιτροπή συνοδευόμενη από τοπογραφικό διάγραμμα, τεχνική έκθεση μηχανικού, υπεύθυνη δήλωση μηχανικού για υποβολή ταυτόσημων στοιχείων στο σύστημα, αποδεικτικά χρόνου κατασκευής και δικαιώματος υπαγωγής. Ακόμη χρειάζονται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, Ε9, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας όπου απαιτείται, τεχνική έκθεση μηχανικού αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, παράβολο και έντυπο προστίμου.
       
      - Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε διατηρητέο κτίριο (εντός όγκου κτιρίου ή προσθήκες καθ΄ ύψος μικρότερο του 10% της συνολικής δόμησης). Προβλέπεται αναστολή κυρώσεων για 30 χρόνια με καταβολή παραβόλου και ειδικού προστίμου. Απαιτούνται αίτηση στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, υπεύθυνη δήλωση, τεχνική έκθεση μηχανικού, αεροφωτογραφίες ή δημόσια έγγραφα χρόνου υλοποίησης, παράβολο έντυπο προστίμου. Ακόμη χρειάζεται αίτηση προς το ΚΕΣΑ συνοδευόμενη από φωτογραφική τεκμηρίωση κτιρίου, τοπογραφικό διάγραμμα, πλήρη αποτύπωση κτιρίου, τεχνική έκθεση με το ιστορικό του κτιρίου, υπεύθυνη δήλωση περί μη χαρακτηρισμού του κτιρίου από άλλο φορέα, δελτίο δομικής τρωτότητας και μελέτη στατικής επάρκειας, τεχνική έκθεση μηχανικού.
       
      Το νομοσχέδιο θα τεθεί σε σύντομη διαβούλευση ώστε να εισαχθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα προς ψήφιση στη Βουλή. Εντός του επόμενου δεκαημέρου θα τεθεί σε διαβούλευση και το Προεδρικό Διάταγμα για την ταυτότητα των κτιρίων.
       
      Όσοι έχουν ήδη υπαχθεί στις δύο προηγούμενες ρυθμίσεις για τα αυθαίρετα (4014/11 και 3843/10) για παραβάσεις οι οποίες με το νέο σχέδιο νόμου εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης αρκεί η ηλεκτρονική υπαγωγή στην Ταυτότητα Κτιρίων ατελώς για να εξασφαλίσουν εφάπαξ το ακίνητό τους. Για όσους ιδιοκτήτες αυθαιρέτων έχουν ήδη καταβάλει το πρόστιμο και εφόσον είναι μεγαλύτερο από αυτό που προβλέπεται με βάση τη νέα ρύθμιση η επιστροφή της διαφοράς θα γίνει μέσω του συστήματος ΔΙΑΣ. Ωστόσο, όπως ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του ΥΠΕΚΑ κ. Σωκράτης Αλεξιάδης, οι περιπτώσεις αυτές δεν ξεπερνούν το 5% των δηλώσεων.
       
       
      Δείτε αναλυτικά από την εφημερίδα Το Βήμα:
       
      τις εκπτώσεις για τις ευπαθείς ομάδες και παραδείγματα για την υπαγωγή στη νέα ρύθμιση
       
      Πηγή: http://www.tovima.gr...cle/?aid=508114
       
      Δείτε την ανακοίνωση του ΥΠΕΚΑ: http://www.ypeka.gr/...&language=el-GR
       
      Εν αναμονή των κειμένων της δημόσιας διαβούλευσης από την ειδική σελίδα του ΥΠΕΚΑ: http://www.opengov.gr/minenv/
      Περισσότερα...

      744

    • nisorvani

      Νέο έγγραφο από ΔΟΚΚ που μεταξύ άλλων δεν επιτρέπει τις εργασίες 48ωρης ενημέρωσης σε τακτοποιημένους χώρους, και υποστηρίζει αντίθετα με εκείνα της παραγράφου Β-1 της Εγκυκλίου 7/28-05-2012 περί περαιτέρω αλλαγής χρήσης τακτοποιημένων χώρων.
       
      Δείτε το αρχείο εδώ: http://www.ypeka.gr/...&language=el-GR
      Περισσότερα...

      18

    • ChristinaZ

      Το τελευταίο διάστημα γίνεται μεγάλη συζήτηση σχετικά με την απομάκρυνση από τον κρατικό μηχανισμό των επίορκων υπαλλήλων....
       
      Παράλληλα ψηφίζεται στη Βουλή ο Ν4139/2013 (ΦΕΚ Α΄74) περί «εξαρτησιογόνων ουσιών και άλλες διατάξεις». Με τη μόνη διαφορά ότι ο συγκεκριμένος νόμος περιέχει και τροποποιήσεις του ποινικού κώδικα που αφορούν την παθητική και ενεργητική δωροδοκία.
       
      Στο άρθρο 68, παράγραφος 3, αναφέρεται ρητά ότι «Δε συνιστά δωροδοκία η απλή υλική παροχή προς έκφραση ευγνωμοσύνης». Το περίφημο δηλαδή «φακελάκι» νομιμοποιείται, εάν η όλη διαδικασία γίνεται ως έκφραση ευγνωμοσύνης προς τον υπάλληλο που εξυπηρετεί τον πολίτη.
       
      Διάφοροι γιατροί, υπάλληλοι πολεοδομιών, εφοριακοί, τελωνειακοί κτλ που για χρόνια ολόκληρα τα έπαιρναν κάτω από το τραπέζι, πλέον νομιμοποιούνται να το κάνουν απροκάλυπτα εάν γίνεται για λόγους ευγνωμοσύνης. Λες και δεν είναι υποχρέωση και μέρος της δουλειάς τους να βρίσκονται στην υπηρεσία του πολίτη.
       
      Κοινή πεποίθηση είναι πως με τον τρόπο αυτό όχι μόνο δεν πρόκειται να περιοριστει το φακελάκι, αλλά θα διογκωθεί ακόμα πιο πολύ. Με τη μονη διαφορά ότι η δωροδοκία θα καλύπτεται πλέον και από το νόμο, εάν φέρει την ταμπέλα της «έκφρασης ευγνωμοσύνης».
       
      Πηγή: http://www.zougla.gr.../article/705069
       
      Το βλέπω το έργο...όλες οι πολεοδομίες τίγκα στα πτι-φουρ και τα τυροπιτάκια...
      Περισσότερα...

      86

    • Engineer

      Ψηφίστηκαν από την Βουλή στις 10/4 οι νέες διατάξεις που τροποποιούν τον Επενδυτικό νόμο 3908/2011, δίνοντας του ένα “φιλικότερο” προφίλ, ενώ οι τροποποιήσεις βελτιώνουν πραγματικά τον υπάρχοντα νόμο. Μετά την δημοσίευση σε ΦΕΚ (οπότε θα είναι και η επίσημη ισχύς του) θα παραμένει “ανοιχτός” όλο τον χρόνο, ενώ δυο φορές το έτος (Μάιο και Νοέμβριο) θα γίνονται οι αξιολογήσεις.
       
      Μερικές από τις τροποποιήσεις είναι:

      Καταργείται η υποχρέωση συνδυασμού επιχορήγησης και φοροαπαλλαγής και δίνεται η δυνατότητα στον επενδυτή να επιλέγει την λήψη του συνόλου της ενίσχυσης με μορφή επιχορήγησης
      Εφόσον ο επενδυτής επιλέξει την επιχορήγηση μέσω της φορολογικής απαλλαγής έχει το δικαίωμα να την εφαρμόσει για 10 ή 12 χρόνια (εαν είναι νέα επιχείρηση), αντί 8 ή 10 έτη που ίσχυε μέχρι σήμερα
      Δίνεται η δυνατότητα χορήγησης προκαταβολής μέχρι και το 100% της επιδότησης με την προσκόμιση εγγυητικής επιστολής (με προσαύξηση 10%)
      Δίνεται δυνατότητα κάλυψης της ιδίας συμμετοχής με άμεσα ρευστοποιήσιμα πάγια στοιχεία της επιχείρησης, που υπολογίζονται με την μέση αξία τους των τελευταίων τριών μηνών.
      Αυξάνεται το ποσοστό επιδότησης κυρίως στις Πολύ Μικρές και Μικρές επιχειρήσεις που θα κάνουν την επένδυσή τους σε περιοχές Β.Ε.Π.Ε. (εφόσον με τις ισχύουσες διατάξεις του νόμου δεν εξαντλούσαν σε ποσοστό το ανώτατο όριο του Χάρτη των Περιφερειακών Ενισχύσεων)
      Μειώνεται στα 5 χρόνια (από 6) ο χρόνος που πρέπει να παρέλθει από την ίδρυση ή τον τελευταίο εκσυγχρονισμό σε ξενοδοχειακή μονάδα 3* και άνω και η οποία πρόκειται να ενταχθεί στις διατάξεις του νόμου για νέο εκσυγχρονισμό.
      Εντάσσονται τα Κέντρα Αποκατάστασης στις ευνοϊκές διατάξεις επιχορήγησης καθώς και ολοκληρωμένα σύνθετα επενδυτικά σχέδια του τουρισμού υγείας, ο ορισμός των οποίων θα καθοριστεί με ΚΥΑ.
      Εντάσσονται οι επενδύσεις που αφορούν σε εγκαταστάσεις Ειδικής Τουριστικής Υποδομής (Συνεδριακών Κέντρων, Κέντρων Θαλασσοθεραπείας, Θεματικών Πάρκων, Τουριστικών Λιμένων Σκαφών Αναψυχής, γηπέδων Γκολφ, Εγκαταστάσεων Τουρισμού Υγείας, εγκαταστάσεων Αξιοποίησης Ιαματικών Πηγών, Χιονοδρομικών Κέντρων, Κέντρων Προπονητικού – Αθλητικού Τουρισμού, Αυτοκινητοδρομίων)
      Εντάσσεται η μετατροπή παραδοσιακών, διατηρητέων κτισμάτων σε ξενοδοχειακές μονάδες (καθώς και ο εκσυγχρονισμός τους) που είτε είναι είτε αναβαθμίζονται σε κατηγορία τουλάχιστον 2*
      Εντάσσονται πλέον και επενδύσεις σε επιχειρήσεις camping 3*
      Εντάσσονται επενδύσεις που αφορούν εκσυγχρονισμό και επεκτάσεις ενοικιαζόμενων δωματίων και διαμερισμάτων, όταν κατατίθενται επενδυτικά σχέδια με τη μορφή δικτύων συνεργασίας επιχειρήσεων αυτής της κατηγορίας
      Επίσης κάτι καινούριο είναι ότι ενισχύονται οι ΙΚΕ, οι Ομάδες Παραγωγών (ΟΠ), οι Αγροτικές Εταιρικές Συμπράξεις (ΑΕΣ), καθώς οι Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (Κοιν. Σ.Επ.)
      Στα μεγάλα επενδυτικά έργα μέχρι και 50 εκ ευρώ παρέχεται το δικαίωμα επιλογής όλων των ειδών των ενισχύσεων, μεμονωμένα ή συνδυαστικά
      Μεταβάλλονται τα όρια της συσσώρευσης των ενισχύσεων και γίνονται 15 εκ ευρώ για μεμονωμένες και 30 εκ για συνεργαζόμενες ή συνδεδεμένες επιχειρήσεις αντίστοιχα
      Επίσης όσον αφορά τις κτηριακές δαπάνες: Η κατασκευή, η επέκταση, ο εκσυγχρονισμός κτιριακών, ειδικών και βοηθητικών εγκαταστάσεων, καθώς και οι ειδικές δαπάνες διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου, δεν μπορεί να υπερβαίνουν το (60%) του συνόλου των επιλέξιμων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου. Στην περίπτωση των Μικρών και Μεσαίων επιχειρήσεων το ποσοστό προσαυξάνεται κατά 10% (ανέρχεται δηλαδή στο 70%).

       
      Αυτές ήταν ορισμένες από τις αλλαγές στον Επενδυτικό Νόμο 3908/2011. Η ενεργοποίηση του αναμένεται μετά την δημοσίευση του σε ΦΕΚ.
       
      Πηγή: http://epixeirein.gr/2013/04/14/tropopoiiseis-3908/#utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=tropopoiiseis-3908
      Περισσότερα...

      0

    • AlexisPap

      Καταθέτω τις ακόλουθες σκέψεις εξ αφορμής αναφοράς που έγινε σε άλλο νήμα του φόρουμ. Το θέμα βεβαίως είναι σύνθετο, κι αν ξεκινήσει κανείς να μιλάει για τις ΠΕΤΕΠ (νυν ΕΤΕΠ) μοιραία θα εμπλέξει τόσα θέματα που ο λόγος θα μακρύνει επικίνδυνα. Γι’ αυτό θα περιοριστώ στην ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-03-02-02-00:2009 «Τοίχοι από οπτόπλινθους» και, μολονότι κάποια θέματα επεκτείνονται αυτόματα σε παρεμφερείς ΕΤΕΠ, αφήνω τον κάθε ενδιαφερόμενο να προεκτείνει τον προβληματισμό σε άλλες προδιαγραφές που ενδεχομένως τον απασχολούν.
       
      Οι ΕΤΕΠ έχουν υποχρεωτική εφαρμογή και σύμφωνα με την §4 της ΔΙΠΑΔ/ΟΙΚ/273 «Όσα από τα εθνικά κανονιστικά κείμενα αντίκεινται στις εγκρινόμενες με την παρούσα Ελληνικές Τεχνικές Προδιαγραφές (ΕΤΕΠ), παύουν να ισχύουν από την ημερομηνία εφαρμογής των ΕΤΕΠ.». Οποία μεγαλόστομος επιπολαιότης, αφού το ίδιο το Υπουργείο αναγκάστηκε να ανακαλέσει επί δίμηνο την ισχύ των ΕΤΕΠ για λόγους ασυμβατότητας με υφιστάμενα πρότυπα…
       
      Οι ΕΤΕΠ είναι βεβαίως τεχνικές προδιαγραφές που αποσκοπούν στον καθορισμό του αποτελέσματος μίας εργασίας, και ως τέτοιες απευθύνονται σε πρόσωπα που διαθέτουν τεχνική γνώση και εμπειρία στο είδος αυτής της εργασίας. Δεν είναι δηλαδή διδακτικά κείμενα, δεν είναι βιβλιογραφία. Έτσι, η ΕΛΟΤ ΤΠ 1501-07-03-03-10 «Στρώση συνεχώς συγκολλημένων σιδηροτροχιών (Σ.Σ.Σ) και απελευθέρωση των τάσεων», απευθύνεται σε πρόσωπα που γνωρίζουν να μελετούν, να κατασκευάζουν και να επιβλέπουν σιδηροτροχιές (και όχι σε εμένα, ή σε έναν φοιτητή, ή στον μπακάλη της γειτονιάς).
       
      Ερχόμενοι στην ΕΤΕΠ του θέματος παραθέτω τα βασικά σημεία στα οποία η προδιαγραφή είναι τεχνικά εσφαλμένη:
       

      §4.3 Οπλισμένο Σκυρόδεμα (διαζωμάτων κλπ) Η καθοριζόμενη ως ελάχιστη κατηγορία σκυροδέματος (C20/25) είναι αναιτίως υψηλή και -προδήλως- ανεφάρμοστη στην πράξη.
      Η κατηγορία που αποδέχεται ως ελαχιστη ο Ευρωκώδικας 6 είναι η C12/15.
      Η προδιαγραφή εσφαλμένα δεν αναφέρει την προδιαγραφή ΣΚ-300, μολονότι τα διαζώματα στις πλινθοδομές κατασκευάζονται κατά 99,9% στο γιαπί, με την μπετονιέρα.
       

      §4.7 Αποθήκευση και μεταφορές των υλικών στο εργοτάξιο Οι απαιτήσεις της παραγράφου -συγκεκριμένα η προστασία από την βροχή και φύλαξη σε στεγνό αεριζόμενο χώρο- είναι υπερβολικές και όχι αναγκαίες για το σύνολο των υλικών. Επιπλέον, υπάρχουν ήδη πρότυπα -όπως το ΕΝ 1996-2- που περιλαμβάνουν προβλέψεις για την διαχείριση των υλικών.
       

      §5.7 Πάχος τοίχου – επιλογή τούβλων – ενισχυτικές ζώνες ανώφλια – ποδιές  
      Ο παραλογισμός εν δράση:
       
      Στον προσδιορισμό του ελάχιστου επιτρεπτού πάχους των τοίχων -εκ παραδρομής ελπίζω- έχει οριστεί το μεγαλύτερο των {h/36, l/36} ή {h/20, l/20}, αντί για το μικρότερο.
      Ακόμη, η προδιαγραφή καμώνεται πως καθορίζει θέση και διάταξη διαζωμάτων, πράγμα που είναι βεβαίως θέμα κανονισμών και όχι της προδιαγραφής. Ακόμη και για τα ζητήματα σεισμικής συμπεριφοράς των μη φερουσών τοιχοπληρώσεων υπάρχουν κανονιστικά κείμενα όπως οι §4.3.6.1 και §4.3.6.4 του ΕΝ 1998-1. Αντιστοίχως, υπάρχουν κανονιστικά κείμενα για τις στατικά λειτουργικές τοιχοπληρώσεις, όπως η §6.10 του ΕΝ 1998-1 ή η §7.4 του ΚΑΝΕΠΕ. Στην σημερινή της μορφή, η υπό εξέταση Τεχνική Προδιαγραφή δεν είναι συμβατή με αυτά τα κανονιστικά κείμενα, αλλά ούτε και με το ΕΝ 1996-1.
       
      Οι διατομές των διαζωμάτων και υπερθύρων, καθώς και ο τρόπος όπλισής τους είναι υπερβολικός και αδικαιολόγητος, τόσο με βάση την μέχρι σήμερα οικοδομική εμπειρία, όσο και εν σχέση με την βιβλιογραφία και τα εν ισχύ κανονιστικά κείμενα. Ενδεικτικό της υπερβολής είναι:
      - Η ΕΤΕΠ ζητάει ύψος σενάζ 15cm, το ΕΝ 1996 μιλάει για ωπλισμένους αρμούς.
      - Η ΕΤΕΠ ζητάει οπλισμό 4Φ12, το ΕΝ1996 ορίζει ελάχιστη διάμετρο ράβδου το Φ5.
       
       
       
      Το επιχείρημα ότι η ΕΤΕΠ "βρίσκεται προς την μερειά της ασφαλείας" απλά δεν έχει λογική.
      Δεν είναι δουλειά των προτύπων να υπεισέρχονται σε θέματα που ρυθμίζονται από κανονισμούς.
      Περισσότερα...

      2

    • Engineer

      Οι σύμβουλοι της επικράτειας ανέλυσαν τα πολλαπλά οφέλη που επιφέρει η διπλή ανάπλαση όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η ανασυγκρότηση της ευρύτερης περιοχής του Ελαιώνα. Το «πράσινο» φως για την κατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟ στον Ελαιώνα άναψε το Συμβούλιο της Επικρατείας, αφού έκρινε συνταγματική τη διπλή ανάπλαση Λεωφόρου – Βοτανικού.
       
      Ταυτόχρονα, το ΣτΕ έκρινε συνταγματική την κατάργηση του δημοτικού κέντρου και τη μείωση του συντελεστή δόμησης του εμπορικού κέντρου από το 1,6 στο 1,2. Σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ, με τη διπλή ανάπλαση στόχος είναι η δημιουργία δυο νέων πόλων αναψυχής, αθλητισμού και πολιτισμού στην Αθήνα. Οι σύμβουλοι της επικράτειας ανέλυσαν τα πολλαπλά οφέλη που επιφέρει η διπλή ανάπλαση όπως η προστασία του περιβάλλοντος, η ανασυγκρότηση της ευρύτερης περιοχής του Ελαιώνα κοκ.
       

       
      Το ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο υπογραμμίζει ότι η διπλή ανάπλαση δεν αντίκειται στο άρθρο 24 του Συντάγματος. Υπενθυμίζεται ότι επί της Λ. Αλεξάνδρας υπάρχει το παλαιό γήπεδο του Παναθηναϊκού (οικοδομικό τετράγωνο 22), ενώ στην περιοχή του Βοτανικού (οικοδομικά τετράγωνα 45, 45 και 50) έχει προγραμματιστεί να ανεγερθεί το νέο γήπεδο του ΠΑΟ. Επίσης, η πρώτη απόπειρα για τη διπλή ανάπλαση προβλέφθηκε το 2006 με τα άρθρα 11 και 12 του Ν. 3481/2006.
       
      Με τη διπλή ανάπλαση θα δημιουργηθούν δυο νέοι υπερτοπικοί - μητροπολιτικοί πόλοι αναψυχής, αθλητισμού και πολιτιστικών λειτουργιών στο πολεοδομικό συγκρότημα της Αθήνας για την αναβάθμιση των υποβαθμισμένων περιοχών του Ελαιώνα - Βοτανικού και Αμπελοκήπων.
       
      Από το χρονικό αυτό σημείο και μετά ακολούθησε η υπ' αριθμ. 3059/2009 απόφαση της Ολομέλειας του Συμβουλίου, η οποία «έκοψε» ορισμένες κατασκευές που ήταν προγραμματισμένες να υλοποιηθούν στον Ελαιώνα, όπως είναι η κατασκευή νέου δημαρχείου του Δήμου Αθηναίων, κ.λπ.
       
      Στη συνέχεια έγιναν από την πλευρά της Πολιτείας δυο νομοθετικές παρεμβάσεις που αφορούσαν τη διπλή ανάπλαση. Οι πρώτες νομοθετικές αλλαγές έγιναν με το άρθρο 23 του Ν. 3983/2011 και οι δεύτερες με τον Ν. 4117/2013. Μετά ακολούθησε η έκδοση του επίμαχου Προεδρικού Διατάγματος το οποίο επεξεργάστηκε το ΣτΕ.
       
      Στην περιοχή ανάπλασης της Λ. Αλεξάνδρας, σύμφωνα με τον Ν. 3983/2011, επιτρέπονται η κατασκευή αθλητικού μουσείου - εντευκτηρίου, χώρου αναψυχής και εστίασης, καθώς και υπόγειο γκαράζ 700 θέσεων, ενώ ο συντελεστής δόμησης καθορίζεται στο 0,04, η επιτρεπόμενη κάλυψη στο 5% και το επιτρεπόμενο ύψος των κτιρίων στα 4,5 μέτρα.
       
      Στην περιοχή του Ελαιώνα επιτρέπεται, μεταξύ των άλλων, η ανέγερση γηπέδου ποδοσφαίρου χωρητικότητας έως 40.000 θέσεων και λοιπών αθλητικών εγκαταστάσεων, καθώς και υπόγειων χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων 450 θέσεων. Στο γήπεδο ποδοσφαίρου, εκτός από τις κυρίως αθλητικές δραστηριότητες και τις βοηθητικές τους εξυπηρετήσεις, επιτρέπονται και οι χρήσεις χώρων ιατρικής υποστήριξης και αποκατάστασης αθλητών, αιθουσών πολλαπλών χρήσεων πολιτισμού και αναψυχής, χώρων εστίασης, εμπορικών χρήσεων, πολυλειτουργικών χώρων άθλησης και υγιεινής, αθλητικών ξενώνων και χώρων φιλοξενίας, χώρων συνάθροισης κοινού, καθώς και χώρων εξυπηρέτησης Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
       
      Οι Σύμβουλοι Επικρατείας, αφού κάνουν μια βαθιά νομοθετικά και δικαστική διαδρομή της διπλής ανάπλασης, αναφέρουν ότι με τον Ν. 3983/2011 ανασχεδιάστηκε πλήρως το πρόγραμμα της διπλής ανάπλασης.
       
      Το πρόγραμμα της διπλής ανάπλασης ανασχεδιάστηκε ριζικά με βάση την αρχή του περιορισμού στο απολύτως αναγκαίο μέτρο όλων των χρήσεων στην περιοχή του Βοτανικού, ώστε, αφενός να εξασφαλιστεί το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό κοινοχρήστων χώρων και χώρων πρασίνου στην περιοχή αυτή και αφετέρου να περιοριστεί δραστικά η έκταση των δομούμενων επιφανειών στην ίδια περιοχή. Με τις νέες ρυθμίσεις του άρθρου 23 του Ν. 3983/2011 η συνολική δόμηση του προγράμματος στην περιοχή του Βοτανικού μειώθηκε σε ποσοστό 60% (περίπου 66.000 τ.μ.) και αυξήθηκαν οι ελεύθεροι χώροι και οι χώροι πρασίνου περίπου κατά 30.000 τ.μ., πέραν αυτών που είχαν προβλεφθεί με τον Ν. 3481/2006, καθώς:
      α) καταργήθηκε πλήρως το δημοτικό πολυλειτουργικό κτίριο του Δήμου Αθηναίων,
      β) καταργήθηκε, επίσης, το κτίριο καλαθοσφαίρισης του Παναθηναϊκού,
      γ) μειώθηκαν οι εμπορικές χρήσεις του νέου γηπέδου ποδοσφαίρου,
      δ) οι εμπορικές χρήσεις του γηπέδου ποδοσφαίρου, οι οποίες είχαν προβλεφθεί εκτός του κελύφους αλλά σε συνέχεια του γηπέδου, ενσωματώθηκαν στο νέο γήπεδο ποδοσφαίρου και στο όμορο εμπορικό κτίριο,
      ε) αυξήθηκαν σε ποσοστό 50% περίπου οι αθλητικές χρήσεις του ερασιτεχνικού Αθλητικού Σωματείου του Παναθηναϊκού με ταυτόχρονο περιορισμό περίπου κατά το ήμισυ της κάλυψης της εγκατάστασης (συνολικά περίπου σε 7.500 τ.μ.),
      στ) μειώθηκαν οι θέσεις στάθμευσης των αθλητικών εγκαταστάσεων και
      ζ) μειώθηκε δραστικά ο συντελεστής δόμησης 1,6 (Ο.Τ. 45α ) και ορίστηκε νέο ανώτατο όριο 1,2.
       
      Οι χωροταξικές, πολεοδομικές και άλλες αλλαγές, υπογραμμίζουν οι δικαστές, «δεν συνιστούν επιδείνωση του οικιστικού περιβάλλοντος και των όρων διαβιώσεως των κατοίκων» των δυο αυτών περιοχών.
       
      Ακόμη, το Ε' Τμήμα επισημαίνει ότι οι ρυθμίσεις του Ν. 4117/2013 «με τις οποίες θεσπίστηκαν πρόσθετοι ειδικοί όροι, με στόχο τη σταδιακή και απρόσκοπτη εφαρμογή του προγράμματος της διπλής ανάπλασης, προβλέφθηκε, δηλαδή η δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί το γήπεδο ποδοσφαίρου της Λ. Αλεξάνδρας προσωρινά και έως την κατασκευή του γηπέδου ποδοσφαίρου στο Βοτανικό, δεν αντιστρατεύονται το σκοπό των ρυθμίσεων του άρθρου 23 του Ν. 3983/2011 ούτε αντίκεινται οι όροι αυτοί, αυτοτελώς εξεταζόμενοι, στο άρθρο 24 του Συντάγματος, προεχόντως, διότι η εφαρμογή τους έχει εντελώς προσωρινό χαρακτήρα, με απώτατο χρονικό όριο την πενταετία, τελεί δε, επιπροσθέτως, υπό τον όρο της χορήγησης των εκάστοτε απαιτούμενων από τη σχετική νομοθεσία αδειών».
       
      Κατόπιν όλων αυτών, υπογραμμίζουν οι ΣτΕ οι διατάξεις του άρθρου 23 του Ν. 3983/2011 καθώς και του άρθρου τρίτου του Ν. 4117/2013 που καθορίζουν τους όρους και τις προϋποθέσεις της διπλής ανάπλασης, δεν αντίκεινται στις διατάξεις του άρθρου 24 του Συντάγματος.
       
      Πηγή: http://www.ypodomes.com/index.php/anaplasis/anaplaseis-athinas/item/19190-%CF%80%CF%81%CE%AC%CF%83%CE%B9%CE%BD%CE%BF-%CF%86%CF%89%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%BF-%CF%83%CF%84%CE%B5-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B4%CE%B9%CF%80%CE%BB%CE%AE-%CE%B1%CE%BD%CE%AC%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%B7-%CE%BB%CE%B5%CF%89%CF%86%CF%8C%CF%81%CE%BF%CF%85-%CE%B2%CE%BF%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D
      Περισσότερα...

      28

    • MAKAP

      Θεωρώ ότι είναι αρκετά ενδιαφέρον το σημερινό (10/4/2013) άρθρο της Ρούλας Σαλούρου στο capital.gr για το επάγγελμά μας και, κυρίως, τα στοιχεία που αναφέρονται στην αδυναμία των μηχανικών αλλά, ιδιαίτερα, και των νέων μηχανικών, να πληρώσουν τις εισφορές τους.
       
      Το πρόβλημα ξεκινάει από την εφαρμογή του νόμου που προβλέπει την περαιτέρω αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών στους Μηχανικούς, με υποχρεωτική ένταξη ανά τριετία σε ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία, αλλά και με την συνεχιζόμενη απόδοση εισφορών υπέρ του Ταμείου Αλληλεγγύης, στο οποίο όμως οι Μηχανικοί δεν μπορούν να ενταχθούν.
       
      Το θέμα είναι αρκετά σοβαρό και νομίζω ότι πρέπει όλοι να ενημερωθούν.
       
      Πηγή: www.capital.gr
      Περισσότερα...

      61

    • Engineer

      Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ το Π.Δ. 44 που καθορίζει τις αδειοδοτήσεις από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος
       
      Με το παρόν προεδρικό διάταγμα καθορίζεται η διαδικασία πιστοποίησης της υπηρεσίας χορήγησης αδειών του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος το οποίο σύμφωνα με το αρ. 17 του Ν.3982/2011 ορίζεται ως αδειοδοτούσα αρχή.
       
      Προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες και η διαδικασία αδειοδότησης για την χορήγηση αδειών εγκατάστασης, επέκτασης εκσυγχρονισμού και λειτουργίας των μεταποιητικών και συναφών δραστηριοτήτων καθώς και το πλαίσιο διενέργειας και ανάθεσης επιθεωρήσεων από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος.
       
      Συγκεκριμένα καθορίζονται :
       
      1. Η διαδικασία πιστοποίησης της υπηρεσίας χορήγησης αδειών του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ)
      2. Οι αρμοδιότητες του Τεχνικού Επιμελητηρίου για την έκδοση αδειών και τη διαπίστωση της τήρησης των τιθέμενων σε αυτές όρων
      3. Η διαδικασία αδειοδότησης από την υπηρεσία χορήγησης αδειών του Τεχνικού Επιμελητηρίου
      4. Η διενέργεια και ανάθεση Επιθεωρήσεων από το Τεχνικό Επιμελητήριο για τη διαπίστωση της τήρησης των τιθέμενων στις εκδοθείσες άδειες όρων και περιορισμών
      5. Εξωτερικοί Συνεργάτες
      6. Oι Κυρώσεις
      7. Οι διοικητικές προσφυγές και οι προθεσμίες άσκησης τους
      8. Τα Παράβολα
      9. Η Παρακολούθηση
       
      Κατεβάστε το ΠΔ 44 ΦΕΚ 82/Α΄/08-04-13
       

      http://www.michanikos.gr/files/file/853-%7B%3F%7D/
      Περισσότερα...

      9

    • Engineer

      Ξεκινά το πρόγραμμα Αναρτήσεων 2013 σε 26 περιοχές της χώρας. Σύμφωνα με την Κτηματολόγιο η ανάρτηση αφορά σε 9 ΟΤΑ της Περιφερειακής ενότητας Θεσσαλονίκης, 10 Πρωτεύουσες νομών και 7 ΟΤΑ του Ν. Αττικής.
       
      Η πρώτη Ανάρτηση ξεκινά στις 15 Απριλίου για οκτώ Δήμους της Περιφέρειας Θεσσαλονίκης και τέσσερις Πρωτεύουσες νομών της Βορείου Ελλάδας και σταδιακά θα ακολουθήσουν οι υπόλοιπες περιοχές. Η Ανάρτηση στις 12 πρώτες περιοχές αφορά 275.000 δικαιούχους (περίπου 656.000 δικαιώματα), ενώ συνολικά στις 26 περιοχές που θα γίνει Ανάρτηση μέχρι το τέλος του χρόνου έχουν καταγραφεί περίπου 2,7 εκατ. δικαιώματα που αντιστοιχούν σε 1,1 εκατ. δικαιούχους.
       
      Η Ανάρτηση των κτηματολογικών στοιχείων είναι ένα από τα σημαντικότερα στάδια της κτηματογράφησης, γιατί με αυτή δημοσιοποιείται το αποτέλεσμα της καταγραφής των ιδιοκτησιών που δηλώθηκαν στο πρώτο στάδιο της κτηματογράφησης και η μετέπειτα επεξεργασία τους από νομικούς και τοπογράφους. Με τη διαδικασία αυτή διασφαλίζεται η αρχή της δημοσιότητας, δηλαδή το δικαίωμα κάθε πολίτη να λαμβάνει γνώση των επίσημων στοιχείων της κτηματογράφησης και να ελέγχει, επιβεβαιώνει και διορθώνει τυχόν λάθη. Η περίοδος της Ανάρτησης αποτελεί, επίσης, μια ακόμα ευκαιρία για όσους δεν έχουν υποβάλει Δήλωση να προσέλθουν και να καταγράψουν το δικαίωμά τους.
       
      Η συμμετοχή των πολιτών στη διαδικασία της ανάρτησης είναι απαραίτητη, γιατί μέσω αυτής εξασφαλίζεται η ορθή καταγραφή των ιδιοκτησιών τους, η οποία θα οδηγήσει σε σωστές Αρχικές Εγγραφές Κτηματολογίου. Με τον τρόπο αυτό οι πολίτες θα αποφύγουν άσκοπη ταλαιπωρία στο μέλλον, καθώς δεν θα αντιμετωπίσουν προβλήματα στις συναλλαγές τους στην επόμενη (και τελική) φάση της λειτουργίας του Κτηματολογικού Γραφείου, όπου οι διαδικασίες διόρθωσης αρχικής εγγραφής είναι δυσκολότερες και απαιτούν χρόνο και κόστος.
       
      Για την έναρξη της Ανάρτησης, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Κτηματολόγιο ΑΕ, Καθ. Απόστολος Αρβανίτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
       
      "Το πρόγραμμα αναρτήσεων του 2013 -που ξεκινά στις 15 Απριλίου από οκτώ Δήμους της Θεσσαλονίκης και τις Πρωτεύουσες των Νομών Έβρου, Ξάνθης, Δράμας και Κιλκίς- καταδεικνύει ότι το χρονοδιάγραμμα των μελετών, από τη στιγμή της συμβασιοποίησης και μετά, προχωρά κανονικά χωρίς καθυστερήσεις και οι φάσεις του έργου ολοκληρώνονται σύμφωνα με τον σχεδιασμό μας.
       
      Σε ό,τι αφορά την ποιότητα των κτηματολογικών στοιχείων, τα στοιχεία των προηγούμενων αναρτήσεων σε 33 περιοχές δείχνουν ότι το επίπεδο κτηματογράφησης βρίσκεται πλέον σε υψηλό επίπεδο, γεγονός που αναμένουμε να επιβεβαιωθεί και στις αναρτήσεις του 2013. Χαρακτηριστικά αναφέρω ότι: Σε σύνολο 1,4 εκατ. δικαιωμάτων στις 33 περιοχές υποβλήθηκαν μόλις 49.000 Αιτήσεις διόρθωσης/ενστάσεις (3,6%), ενώ λιγότερο από 1% των γεωτεμαχίων έφεραν το χαρακτηρισμό «αγνώστου ιδιοκτήτη» (το αντίστοιχο ποσοστό στα παλαιά προγράμματα ήταν 4%).
       
      Επίσης, 45.000 δικαιούχοι δικαιωμάτων (7,2%) παρότι δεν είχαν δηλώσει το δικαίωμά τους, εντοπίστηκαν από άλλους τίτλους και καταγράφηκαν στην κτηματολογική βάση που αναρτήθηκε. Ανάλογα στοιχεία αναμένουμε να επιβεβαιωθούν και στις φετινές αναρτήσεις. Καλούμε τους πολίτες να επικυρώσουν με τη συμμετοχή τους μια διαδικασία, που προάγει τη διαφάνεια και τους εξασφαλίζει σημαντικά οφέλη για το μέλλον".
       
      Αναλυτικά στοιχεία και οδηγίες προς τους πολίτες σχετικά με τη διαδικασία Ανάρτησης μπορείτε να βρείτε στον Οδηγό Κτηματογράφησης (σελ. 23-36) στο link:
       
      http://www.ktimatolo.../files/2934.pdf
       
      Οι 12 περιοχές που θα ξεκινά η Ανάρτηση στις 15/4/2013
       
      ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
      Δ. Αγίου Παύλου
      Δ. Ευκαρπίας
      Δ. Νεαπόλεως
      Δ. Πεύκων
      Δ. Πολίχνης
      Δ. Σταυρουπόλεως
      Δ. Συκεών
      Δ. Τριανδρίας
       
      ΥΠΟΛΟΙΠΗ ΕΛΛΑΔΑ
      Τ.Δ Αλεξανδρουπόλεως του Δ. Αλεξανδρούπολης
      Τ.Δ. Ξάνθης του Δ. Ξάνθης
      T.Δ. Δράμας του Δ. Δράμας
      T.Δ. Κιλκίς του Δ. Κιλκίς
       
      Για τους υπόλοιπους 14 ΟΤΑ που συμπληρώνουν τις 26 περιοχές, θα υπάρξει ειδική ανακοίνωση για την ακριβή ημερομηνία, από την Κτηματολόγιο ΑΕ.
      Περισσότερα...

      0

    • imhotep

      Από 8/4/2013 ξεκινά η επιβολή προστίμων σε όλη τη χώρα για τον εκπρόθεσμο έλεγχο ΚΤΕΟ-ΜΟΤΟ. Από 10€ έως 40€ η προσαύξηση του κόστους ελέγχου σε όσους ελέγξουν τα δίκυκλα οχήματά τους (μόνο τα άνω των 50 cc) εκπρόθεσμα.
       
      • Το πρόστιμο της Τροχαίας σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. (άρθρο 85) προβλέπεται στα 400€
       
      Επειδή σήμερα τόμαθα κατά τύχη κι επειδή από Δευτέρα αρχίζει το "κυνήγι της πάπιας" κι επειδή πολλοί συνάδελφοι κυκλοφορούν με μηχανές είπα να το δημοσιεύσω κι εδώ. Πολλά Ι.ΚΤΕΟ θα είναι ανοιχτά κι αύριο.
       
      Πηγή (και αναλυτική είδηση): http://taxalia.blogs...-post_8495.html
      Περισσότερα...

      26

    • Engineer

      Εγκαινιάζονται το πρωί της Παρασκευής, παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, οι νέοι σταθμοί του Μετρό στην Ανθούπολη και στο Περιστέρι. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση του Μετρό, 6 χρόνια μετά την επέκταση προς Αιγάλεω που εγκαινιάστηκε τον Μάιο του 2007.
       
      Πάντως για όσους θέλουν να επισκεφθούν ή να ταξιδέψουν μέσω των δύο νέων σταθμων θα πρέπει να θυμούνται πως σε κανονική λειτουργία μπαινουν από άύριο Σάββατο 6 Απριλίου 2013. Το ypodomes.com θα είναι εκεί για να σας μεταφέρει το εορταστικό κλίμα ενώ αύριο Σάββατο θα δημοσιευτεί μεγάλο φωτο-ρεπορταζ γεμάτο εικόνες από τους σταθμούς ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ, ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ.
       
      Οι σταθμοί που θα ανοίξουν θα επιτρέψουν στους επιβάτες θα κάνουν στο εξής τη διαδρομή Περιστέρι-Σύνταγμα σε 12 λεπτά. Με τους νέους σταθμούς η γραμμή 2 του Μετρο φτάνει τους 16 σταθμούς. Το νούμερο αυτό πρόκειται να αυξηθεί και να φτάσει τους 20 στάθμούς τον Ιούλιο με την λειτουργία της μεγάλης επέκταση προς Ελληνικό.
       
      Με την έναρξη της λειτουργίας των δύο σταθμών αναμένεται να προστεθούν στο Μετρό άλλοι 50.000 επιβάτες. Ο τρίτος από τους σταθμούς των δυτικών προαστίων, το Χαϊδάρι, πιθανώς να δοθεί στην κυκλοφορία τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.

      Με την ολοκλήρωση όλων των έργων, όπως αναφέρουν από την Αττικό Μετρό, θα «αποσυρθούν» από τους δρόμους 37.000 οχήματα και θα εξυπηρετούνται καθημερινά 180.000 επιβάτες.
       
      Πηγή: http://ypodomes.com/...
      Περισσότερα...

      23

    • babis.lou

      Ανοικτή πρόσβαση σε σχεδόν 30.000 διδακτορικές διατριβές ελλήνων επιστημόνων από το 1985 μέχρι σήμερα μπορεί πλέον να έχει κάθε πολίτης μέσω του Ιντερνετ! Οι επιστημονικές διατριβές βρίσκονται συγκεντρωμένες σε έναν ανανεωμένο δικτυακό τόπο (http://www.didaktorika.gr), με νέες δυνατότητες αναζήτησης, πλοήγησης και πρόσβασης στο πλήρες περιεχόμενο. Πρόκειται για την ηλεκτρονική «στέγη» του Εθνικού Αρχείου Διδακτορικών Διατριβών (ΕΑΔΔ), το οποίο αποτελεί υπηρεσία του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και συγκεντρώνει τις διδακτορικές διατριβές που έχουν εκπονηθεί στα ελληνικά πανεπιστήμια από έλληνες και ξένους διδάκτορες και σε πανεπιστήμια του εξωτερικού από έλληνες διδάκτορες, με την προϋπόθεση ότι έχουν αναγνωριστεί από το ΔΟΑΤΑΠ (πρώην ΔΙΚΑΤΣΑ). Στο αποθετήριο του ΕΑΔΔ περιλαμβάνονται περισσότερες από 29.000 βιβλιογραφικές εγγραφές διατριβών.
       
      Μεταξύ άλλων επιστημών, σχετικά με τις δικές μας έχει τα παρακάτω (σε παρένθεση ο αριθμός διατριβών)
       
      Επιστήμες Πολιτικού Μηχανικού (885)

      Επιστήμες Ηλεκτρολόγου Μηχανικού, Ηλεκτρονικού Μηχανικού & Μηχανικού Η/Υ (1554)

      Επιστήμες Μηχανολόγου Μηχανικού (439)
       
      Επιστήμες Χημικού Μηχανικού (855)
       
      Μηχανική Υλικών (137)

      Βιοϊατρική Μηχανική ( 8 )

      Μηχανική Περιβάλλοντος (159)

      Περιβαλλοντική Βιοτεχνολογία (4)

      Βιομηχανική Βιοτεχνολογία (1)

      Νανοτεχνολογία (11)

      Άλλες Επιστήμες Μηχανικού & Τεχνολογίας (20)
       
      Λίγο που το έψαξα έχει ενδιαφέρον διατριβές.
       
      Θέλει δωρεάν εγγραφή για να μπορείς να τις κατεβάσεις σε pdf..
       
      Πηγή: Τα Νέα
      Περισσότερα...

      22

    • Engineer

      Εκτός λειτουργίας κινδυνεύει να βρεθεί το επόμενο χρονικό διάστημα η πλατφόρμα Τεχνικού Επιμελητηρίου, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στον αέρα η απρόσκοπτη συνέχιση της διαδικασίας τακτοποίησης αυθαιρέτων. Την ίδια στιγμή, στο νέο οργανόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, καταργείται η θέση γενικού γραμματέα Χωροταξίας και ενσωματώνεται στην Γενική Γραμματεία Περιβάλλοντος.
       
      Σε ότι αφορά το Τεχνικό Επιμελητήριο και τον κίνδυνο αναστολής της λειτουργίας του, όπως δήλωσε στο ΣΚΑΪ, ο πρόεδρος του ΤΕΕ, Χρήστος Σπίρτζης, την τελευταία περίοδο έχουν οξυνθεί δραματικά τα οικονομικά προβλήματα, εξαιτίας, κυρίως, της περικοπής του πόρου του 2%, επί των ιδιωτικών έργων και της αδυναμίας των μηχανικών να ανταποκριθούν στην καταβολή των ασφαλιστικών εισφορών τους.
       
      Επίσης, ο πάρεδρος δεν εγκρίνει καμιά δαπάνη πέραν της μισθοδοσίας κι έτσι, για μεγάλο διάστημα, παραμένουν απλήρωτοι οι λογαριασμοί ΔΕΗ και ΟΤΕ, οπότε εάν δεν εξευρεθεί άμεσα λύση, το επόμενο βήμα θα είναι η διακοπή των συγκεκριμένων παροχών.
       
      Ερωτήματα, όμως, γεννώνται και με αφορμή το νέο Οργανόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος, στο οποίο καταργείται η θέση του γενικού γραμματέα Χωροταξίας κι ενσωματώνεται στην Γενική Γραμματεία Περιβάλλοντος. Κι αυτό, σε μια χρονική στιγμή, όπου πέραν του νόμου της τακτοποίησης, προωθείται σειρά ουσιαστικών παρεμβάσεων, όπως ο χωροταξικός σχεδιασμός που θα αποτελέσει την «αιχμή του δόρατος», στην προσπάθεια αντιμετώπισης της αυθαίρετης δόμησης.
       
      Πηγή: http://www.skai.gr/news/environment/article/228012/authaireta-ektos-leitourgias-kinduneuei-na-vrethei-i-platforma-tehnikou-epimelitiriou/
      Περισσότερα...

      46

    • MARDAN

      Εκδόθηκε η υπ'αρ. 203913/19.12.2012 εγκύκλιος ΥΠΕΚΑ/ΕΥΠΕ (Ε11/2013-ΥπΑνΑνταγΥπΜετΔικτ) η οποία αφορά στην απαλλαγή απο την τήρηση της περιβαλλοντικής διαδικασίας, όπως τούτη καθορίζεται στο ν.4014/2011, έργων "επείγοντος χαρακτήρα". (ΑΔΑ: Β4ΜΛ0-Μ89). Η νέα εγκύκλιος αντικαθιστά την υπό Α.Π. σχετ. 202162/2012 ΥπΠΕΚΑ .
       
      Κατεβάστε την εγκύκλιο από εδώ: Περιβαλλοντική αδειοδότηση έργων επείγοντος χαρακτήρα
      Περισσότερα...

      0

    • Didonis

      Το Τμήμα Αττικής του Συλλόγου Διπλωματούχων Ανωτάτων Σχολών-ΠΕΑ, με στόχο την προβολή του αρχιτεκτονικού έργου των μελών του, σε συνδιοργάνωση με τον ΟΠΑΝΔΑ - Οργανισμό Πολιτισμού Αθλητισμού & Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων-
      διοργανώνει την:

      1η ΕΚΘΕΣΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ, στην Αθήνα:



      3 Απριλίου-3 Ιουνίου 2013


      στη Νέα Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, Λεωνίδου και Μυλλέρου, στο Μεταξουργείο.
       
      Στην έκθεση συμμετέχουν αρχιτέκτονες μέλη του, με αρχιτεκτονικά έργα, μελέτες ή επεμβάσεις, στο δημόσιο και ιδιωτικό χώρο, από την ευρύτερη διοικητική περιοχή της Αττικής.
       
      Στα πλαίσια της έκθεσης θα κυκλοφορεί Κατάλογος των έργων.
       


      View attachment: 1.jpg






      View attachment: 2.jpg






      View attachment: 3.jpg





      Περισσότερα...

      1

    • spapako

      Το ζήτημα των υπέρογκων ασφαλιστικών εισφορών λόγω των επικείμενων αυξήσεων επιδιώκουν να διορθώσουν με τροπολογία που κατέθεσαν οι Βουλευτές Ηρακλείου και Α΄ Θεσσαλονίκης της Νέας Δημοκρατίας, κ.κ. Λευτέρης Αυγενάκης και Γιώργος Ορφανός, ενόψει της αυριανής ψήφισης του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Εργασίας για την «αντιμετώπιση της παραβατικότητας στην Κοινωνική Ασφάλιση και στην αγορά εργασίας και λοιπές διατάξεις».
       
      Είναι πλέον δραματική η κατάσταση του κλάδου των Μηχανικών σε σχέση με τις ισχύουσες υπέρογκες ασφαλιστικές εισφορές, μέσω της υποχρεωτικής ένταξης ανά τριετία σε ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία των Διπλωματούχων Μηχανικών, δηλαδή σε αυξήσεις των παγίων εισφορών τους, και μάλιστα αναδρομικά από 1/7/2011, που υπερβαίνουν το 25% και σε βάθος χρόνου αγγίζουν το 96%, αλλά και μέσω της απόδοσης από το ΕΤΑΑ των εισφορών υπέρ του Ταμείου Αλληλεγγύης, στο οποίο όμως οι Μηχανικοί δεν δικαιούνται να ενταχθούν.
       
      Όπως αναφέρεται στο έγγραφο που κατέθεσαν οι δύο Βουλευτές: «τα ποσοστά των ανεξόφλητων εισφορών από το 2010 που βρίσκονταν στο 27% και το 2011 στο 33%, το 2012 έφθασαν στο 40%. Ακόμη 8.000 περίπου Μηχανικοί έχουν προβεί σε διακανονισμό των οφειλών τους με άγνωστο εάν θα μπορέσουν να καλύψουν τις δόσεις του διακανονισμού όσο και τις πρόσθετες ασφαλιστικές εισφορές».
       
      Επίσης, από το σύνολο των 99.225 ασφαλισμένων στον Κλάδο Υγείας οφείλουν 36.614 ασφαλισμένοι, δηλαδή το 37% των ασφαλισμένων. Λόγω της αδυναμίας κάλυψης των ισχυουσών ασφαλιστικών εισφορών, η αναμενόμενη αύξησή τους θα επιτείνει περαιτέρω το ποσοστό των Μηχανικών που θα αδυνατούν πληρώσουν τις ασφαλιστικές τους εισφορές.
       
      Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι: «είναι προφανές ότι η εφαρμογή της υποχρεωτικής ένταξης σε ανώτερη ασφαλιστική κατηγορία όχι μόνο δεν πρόκειται να οδηγήσει στο στόχο της αύξησης των εσόδων αλλά θα φέρει λιγότερα έσοδα και ταυτόχρονα την έξοδο από το επάγγελμα δεκάδων χιλιάδων Μηχανικών, τη μη ασφαλιστική τους κάλυψη και την οικονομική και κοινωνική περιθωριοποίησή τους».
       
      Για τους παραπάνω λόγους ισονομίας, δικαιοσύνης και ίσης μεταχείρισης, προτείνεται η ψήφιση τροπολογίας κατά αντιστοιχία με τους ασφαλισμένους στο ΟΑΕΕ ως εξής:
       
      «1. Παρέχεται στους μηχανικούς δικαίωμα επιλογής αλλαγής ασφαλιστικής κατηγορίας στο ΕΤΑΑ, από αυτήν που οι ασφαλισμένοι υπάγονται υποχρεωτικά…»
       
      2. Το δικαίωμα για την αλλαγή ασφαλιστικής κατηγορίας έχουν όσοι είναι ασφαλιστικά ενήμεροι.
       
      3. Το δικαίωμα ασκείται με αίτηση του ασφαλισμένου προς το ΕΤΑΑ. Οι ασφαλισμένοι κατατάσσονται στην επιλεγείσα ασφαλιστική κατηγορία καταβάλλοντας τις αναλογούσες ασφαλιστικές εισφορές.
       
      4. Είναι δυνατή η επαναφορά στην προηγούμενη ασφαλιστική κατηγορία με αίτηση του ασφαλισμένου , η οποία μπορεί να υποβληθεί οποτεδήποτε».
       
      http://www.iekemtee.gr/el/επάγγελμα/συνθήκες-εργασίας/4963-τροπολογία-για-τις-υπέρογκες-ασφαλιστικές-εισφορές-των-μηχανικών
       
      Σύμφωνα με πληροφορίες, η τροπολογία των δύο βουλευτών έγινε δεκτή από τη Βουλή.
      Περισσότερα...

      34

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.