Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      103

    • Περιεχόμενα

      18.040


  2. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      100

    • Περιεχόμενα

      8.610


  3. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      58

    • Περιεχόμενα

      4.570


  4. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      57

    • Περιεχόμενα

      6.799


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 04/11/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.2

    81.247 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    9 points
  2. Και για να μη μπερδεύουμε τα ράσα με τα πράσα, ο στατικός και αντισεισμικός σχεδιασμός αφορούν στην ασφάλεια του κάθε έργου.
    5 points
  3. @dimidomo Στην ΤΟΤΕΕ1 γράφει: <<4.2.2.4. Αδιαφανή δομικά στοιχεία σε επαφή με άλλη θερμική ζώνη Τόσο κατά τη μελέτη ενεργειακής απόδοσης, όσο και κατά την ενεργειακή επιθεώρηση γίνεται η παραδοχή ότι οι θερμικές ζώνες δεν είναι μεταξύ τους θερμικά συζευγμένες, δηλαδή δεν ανταλλάσσουν θερμότητα. Συνεπώς τα δομικά στοιχεία που διαχωρίζουν θερμικές ζώνες λαμβάνονται ως αδιαβατικά. 4.2.2.5. Αδιαφανή δομικά στοιχεία σε επαφή με όμορα κτίσματα Παρόλο που ο προσδιορισμός της απαιτούμενης θερμομονωτικής προστασίας των δομικών στοιχείων σε επαφή με όμορα κτίσματα γίνεται θεωρώντας ότι αυτά είναι σε επαφή με τον εξωτερικό αέρα, τόσο στη μελέτη ενεργειακής απόδοσης, όσο και στην επιθεώρηση λαμβάνονται ως αδιαβατικά. Στην περίπτωση που το όμορο κτίσμα θεωρείται λόγω της χρήσης του μη θερμαινόμενος χώρος, τότε γίνεται η παραδοχή ότι το εξεταζόμενο κτίσμα συνορεύει με τον εξωτερικό αέρα προς την πλευρά του όμορου κτηρίου.>> Για να θεωρηθούν τα δομικά στοιχεία αδιαβατικά θα πρέπει να είναι η διπλανή αποθήκη θερμ. ζώνη. -Αν η χρήση του διπλανού χώρου από την οικοδομική άδεια είναι πχ κατάστημα και όχι αποθήκη (ακόμη κι αν προσωρινά χρησιμοποιείται ως αποθήκη) τότε είναι θερμ. ζώνη ακόμη και αν δεν θερμαίνεται/ψύχεται γιατί λόγω χρήσης θα έπρεπε να θερμαίνεται. Δηλαδή ανά πάσα στιγμή για να το χρησιμοποιήσει ο ιδιοκτήτης σαν κατάστημα πρέπει να το θερμάνει. -Αν η χρήση είναι αποθήκη (μθχ) αλλά θερμαίνεται γιατί έχει σώματα τότε είναι θερμ. ζώνη γιατί έπαψε εκ των πραγμάτων να είναι μθχ. -Αν η χρήση είναι αποθήκη και δεν θερμαίνεται τότε είναι μθχ. Αν λοιπόν είναι θερμ. ζώνη ο διπλανός χώρος τα αδιαφανή και διαφανή λαμβάνονται ως αδιαβατικά. Αν είναι μθχ τότε επειδή έχει περίπτωση τμήματος κτιρίου τότε χρησιμοποίησε την παραδοχή U/2 για τα διαφανή και τα αδιαφανή.
    4 points
  4. Τροποποίηση της υπό στοιχεία 1067780/82/Γ0013/09.06.1994 (ΠΟΛ.1149) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Τροποποίηση, βελτίωση και κωδικοποίηση των διατάξεων που αφορούν τη φορολογητέα αξία μεταβιβαζόμενων με οποιαδήποτε αιτία ακινήτων εντός σχεδίου, κατά το αντικειμενικό σύστημα» (Β’ 549), της υπό στοιχεία 1129485/479/Γ0013/03.12.1996 (ΠΟΛ.1310) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Προσδιορισμός κατ’ άρθρο 41α του ν. 1249/1982 με αντικειμενικά κριτήρια, αξίας κτισμάτων ακινήτων, τα οποία βρίσκονται σε περιοχές όπου δεν ισχύει το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού» (Β’ 1152) και της υπό στοιχεία 1144814/26361/30.12.1998 (ΠΟΛ.1310) απόφασης του Υπουργού Οικονομικών «Προσδιορισμός της αξίας γης εκτός σχεδίου πόλης και οικισμών που δεν έχουν ειδικούς όρους δόμησης με το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού» (Β’ 1328), όπως ισχύουν. Τροποποίηση της ΠΟΛ 1149.pdf
    4 points
  5. Τα σχετικά άρθρα του Ν4030/2011 έχουν καταργηθεί όπως και το ΦΕΚ 465Β/2012 οπότε αφήνω αυτό εδώ.. Το οποίο είναι σε πλήρη συμφωνία με τον ΦΕΚ57Β/2014 Και με τον Ν4495/2017
    4 points
  6. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που σου έκανε την παρατήρηση. Θέλει όλο το πακέτο ...
    4 points
  7. Να πεις στο συμβολαιογράφο ότι, δεν έχει απολύτως κανένα δικαίωμα να επεμβαίνει στην τεχνική έκθεση του μηχανικού! Να μην γράψεις απολύτως τίποτα από αυτό που σου ζητάει! Να προτείνεις στον πελάτη σου να αλλάξει συμβολαιογράφο.... Το ΤΕΕ κοιμάται! Αν έπραττε όπως όφειλε δεν θα άφηνε τέτοιου είδους δικαιώματα στους συμβολαιογράφους! Οπότε, μην του χαλάς τον ύπνο.... Και μην ακούς ό,τι και να σου προτείνει!
    4 points
  8. 450 1450 Στείλε ΕΓΣΑ και για τα 2. Για τιμές ζώνης από το σάιτ της εφορίας ή με εμπορικό πρόγραμμα.
    4 points
  9. Είναι κοντά στις Καμάρες Αχαϊας εκτός οπότε 600
    4 points
  10. Γιατί να το δείτε, από τη στιγμή που αντικαταστάθηκε με τον ν.4759/20 ;
    3 points
  11. Μη σας μπερδεύει το u. Είναι συμβολισμός (το έχω δει και σε μεταγενέστερες μελέτες) των συνδετήρων.
    3 points
  12. Είναι και η ερωτώσα ....είμαστε και εμείς...Αφού βλέπουμε ότι άκρη δεν βγαίνει, λέμε και ξαναλέμε. Παιδιά ας το πάρουμε απόφαση ότι άκρη δεν βγάζουμε και πάμε παρακάτω
    3 points
  13. στον ΕΛΟΤ 60364 είναι στην σελίδα 70 και στο εγχειρίδιο εφαρμογής του στη σελίδα 45
    3 points
  14. Αν έχεις υπέρβαση μέχρι και 50 τμ δεν σε απασχολεί το ποσοστό υπέρβασης. δγ) αυθαίρετες κατασκευές σε ακίνητα που διαθέτουν οικοδομική άδεια, ανεξαρτήτως του ποσοστού υπέρβασης της κάλυψης ή της δόμησης, όταν αυτές δεν ξεπερνούν τα πενήντα (50) τ.μ. σε συνολική δόμηση,
    3 points
  15. Ας υποθέσουμε ότι μπαίνουν ως "αυθαιρεσίες" το υπόγειο και η υπέρβαση ύψους, η ΥΔΟΜ δέχεται να εκδώσει στη συνέχεια Ο.Α προσθήκης σε ακίνητο με Υ.Υ (έστω και τακτοποιημένη); Αναφορικά με το πρόσθετο ύψος το οποίο δημιουργήθηκε λόγω της μη επιχωμάτωσης έχουμε την παρ 11 άρθρου 100. 11. Για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου που αφορά την υπέρβαση ύψους, στην περίπτωση οικοδομής με οικοδομική άδεια, δεν προσμετράται το πρόσθετο ύψος αυτής, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις που έχουν εκτελεστεί σε αυτόν. Το ειδικό πρόστιμο για το ύψος, που έχει προκύψει από τη μη ολοκλήρωση του περιβάλλοντος χώρου της ή από εκχωματώσεις, υπολογίζεται αναλυτικά σύμφωνα με την παρ.5. Σε ό,τι αφορά την εισαγωγή υπογείου στη δήλωση, ενώ αυτό ούτε αυθαίρετο είναι ούτε έχει επεκταθεί ώστε να προκύψει Υ.Δ θα πρέπει να τους παραπέμψεις στο πνεύμα του νόμου και σε προηγούμενες εγκυκλίους ν. 4178-ακόμη και ερωτοαπαντήσεις- όπου αναγράφεται η μη υπαγωγή των λεγόμενων και ως "ντόμινο" αυθαιρεσιών (επισυνάπτω και τη σελίδα 1 των τότε διευκρινίσεων της κ. Λεμπέση για το Ν. 4014). Δηλαδή στους νόμους υπαγωγής καταχωρούμε την πρωτογενή παράβαση και όχι όλες αυτές που θα προέκυπταν αν εξετάζαμε το ακίνητο για έκδοση Ο.Α. Π.χ η Υ.Υ ενδέχεται να προκαλεί και παραβίαση ιδεατού στερεού. Αυτό δεν εξετάζεται. Επιπλέον, αν έχουμε μόνο Υ.Υ δεν θα χρεώναμε και παραβίαση Δ θεωρώντας "ντόμινο' παράβαση λόγω του τύπου Δ=3+0,10 h. Η μη επιχωμάτωση ενδέχεται να οδηγεί σε υπέρβαση ύψους (δεν εξετάζεται αθροιστικά για να βρεθεί η Υ.Υ) ή ενδεχομένως να καθιστά το υφιστάμενο υπόγειο ως χώρο κύριας χρήσης σύμφωνα με τον ΓΟΚ .Αυτές είναι δευτερογενείς παραβάσεις και δεν εξετάζονται για την υπαγωγή. Στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α εξετάζονται όπως ορθώς έχει και η Υπηρεσία επισημάνει. Άλλο υπαγωγή, άλλο-τελείως διαφορετικό πράγμα-η έκδοση Ο.Α. Για παράδειγμα, αν υποθέσουμε ότι υπάρχει αυθαίρετο υπόγειο, το οποίο έστω ότι πληροί κατά γράμμα τα κριτήρια ορισμού υπογείου κατά ΓΟΚ και στα πλαίσια έκδοσης Ο.Α δεν θα προσμετρούσε στο ΣΔ. Στην υπαγωγή αυθαιρέτων θα λάβει υπέρβαση δόμησης. Όλα τα παραπάνω καταδεικνύουν την διαφορά ανάμεσα σε υπαγωγή αυθαίρετων κατασκευών και στην έκδοση Ο.Α. ΛΕΜΠΕΣΗ 5.1 (page 1).pdf
    3 points
  16. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο Νοεμβρίου!
    3 points
  17. Αγαπητέ συνάδελφε Γιάννη. Έχω γράψει, εδώ στο φόρουμ, πάρα- πάρα πολλές σελίδες και για πολλά θέματα που αφορούν τους συναδέλφους τοπ. μηχανικούς και όχι μόνο. Πιστεύεις λοιπόν πως με την μισή αράδα που έγραψες παραπάνω βελτίωσες την κατάσταση?? βλέπω πως είσαι νέος στο "κουρμπέτι"! Πάρτα λοιπόν όλα από την αρχή. Γράψε, αν χρειαστεί και μία ολόκληρη σελίδα. Κάποιος. πιστεύω, θα καταλάβει (θα ξέρει) και θα απαντήσει. Αρκεί να καταλάβει σε ποιο θέμα θα απαντήσει. Πρέπει όμως, στοιχειωδώς, να έχεις μία γνώση πως χειριζόμαστε, ας πούμε, τα αρχεία και τους χάρτες-σχέδια της "τοπογραφικής υπηρεσίας" σχετικά με τις διανομές του υπ. γεωργίας. Γράψε λοιπόν, με μία λογική σειρά: Τι σου ανέθεσαν να κάνεις (τι πρόβλημα θες να λύσεις)? Τι εργασίες έχεις κάνει μέχρι τώρα και που κόλλησες ?? Και ότι άλλο θέλεις να μάθεις?
    3 points
  18. Άρθρο 36 - Νέα προθεσμία διόρθωσης πρώτων εγγραφών - Δυνατότητα διόρθωσης πρώτων εγγραφών σε περιοχές που είχε λήξει η δυνατότητα αμφισβήτησης ανακριβούς εγγραφής με την ένδειξη «αγνώστου ιδιοκτήτη» - Τροποποίηση άρθρου 102 ν. 4623/2019 εδω: https://www.hellenicparliament.gr/UserFiles/2f026f42-950c-4efc-b950-340c4fb76a24/12752482.pdf
    3 points
  19. @sakkis Συμφωνώντας με την άποψη του συναδέλφου ότι ο φωταγωγός δεν αποτελεί χώρο ιδιοκτησίας του διαμερίσματος και άρα δεν θα συμπεριληφθεί στο εμβαδόν κλειστών χώρων του, θα πρέπει να εξετάσεις τι συμβαίνει στη σύσταση και τίτλο κτήσεως. Έχει συμβεί πάρα πολλές φορές σε συμβόλαια περασμένων δεκαετιών ο τίτλος να είναι ασαφής ως προς τα όρια της οριζόντιας και τους κοινόχρηστους χώρους (κλιμακοστάσιο, φωταγωγός κλπ) και να χρήζει διόρθωσης. Δες μήπως έχεις τέτοια περίπτωση και μην προσπαθήσεις σε καμία περίπτωση να "ξεπλύνεις" νομικά ελαττώματα του ακινήτου.
    3 points
  20. αρχιτεκτονικά+στατικά -αποχέτευση και αν τυχόν έχεις και wc και ύδρευσης. Απαλλάσσονται από την αμοιβή διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου όπως γενικά απαλλάσσεται και κάθε Ο.Α προσθήκης
    3 points
  21. Παραμύθι. Τί κεραμικά @παροσφαιρίδια είναι αυτά... Έλεος με τους παπάτζες. Άμα δεις γράψε μου!
    3 points
  22. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    102.251 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    3 points
  23. @danko Όπως τα λέει ο συνάδελφος @antloukidis. To δικαίωμα υψούν αφορά μελλοντική ανοικοδόμηση, εφόσον επιτρέπεται από τους όρους δόμησης. Τις περισσότερες φορές αυτή δεν υλοποιείται λόγω είτε εξάντλησης συντελεστή δόμησης ,είτε αλλαγής όρων δόμησης με μικρότερο επιτρεπόμενο ύψος. Στην υποθετική περίπτωση που θα επιτρέπεται η μελλοντική ανοικοδόμηση καθ' ύψος, γίνεται τροποποίηση σύστασης ώστε το υφιστάμενο κοινόχρηστο δώμα (ταράτσα) να γίνει στην πλάκα οροφής μελλοντικού ορόφου. Μέχρι τότε ο χώρος είναι κοινόχρηστος και δικαιούνται οι συνιδιοκτήτες της οικοδομής να τον χρησιμοποιούν νομίμως.
    3 points
  24. Άλλο το δικαίωμα υψούν και άλλο η χρήση της ταράτσας. Αν είναι κοινόχρηστη (το πιθανότερο) τότε έχουν δικαίωμα, όπως θα έχουν και στη νέα ταράτσα πάνω από αυτό που (αν και όταν) θα χτίσετε.
    3 points
  25. Συνάδελφε @kan62 σε ευχαριστούμε τα μάλα ! Άραγε το ΤΕΕ σε ευχαρίστησε αναρωτιέμαι ; -> https://bityl.co/Sfvr Αντί την εργασία αυτή να την εκτελεί το ΤΕΕ και να τη χρησιμοποιούν οι μηχανικοί, την εκτελούν οι φιλότιμοι μηχανικοί με διάθεση προσφοράς προς το συνάδελφό τους και βοηθιέται και το εκκολαπτήριο πολιτικών.
    3 points
  26. Για να κάνεις κατι πρέπει να εχεις ενα σοβαρό υποβαθρο. Οταν ΔΕΝ το εχεις δεν ακουμπας καν. Προς το παρον δεν εχω γνωρίσει αρχιτέκτονα που να καταλαβαίνει τι του λεω για στατικά, βγαίνοντας από την σχολήκαι αυτο ειναι πολύ σημαντικό. Η δουλειά του μηχανικού είναι να κρίνει την ορθότητα του αποτελέσματος. Garbage in--->garbage out σε καθε πρόγραμμα.
    3 points
  27. Δικό τους πρόβλημα, όχι δικό σου. Και ναι είναι απαράδεκτη η ταχτική συμβολαιογράφων να θέλουν να επιβάλουν τι θα γράφει μια Τεχνική Έκθεση μηχανικού σε υπαγωγή που αφορά πολεοδομικά ζητήματα. Ας σου το ζητήσει γραπτά και με την υπογραφή της... όχι προφορικά.
    3 points
  28. Τα παρακάτω είναι offtopic, αλλά θα χρειαστούν κυρίως στο συγκεκριμένο topic... @Lena_Gk_1 για να φτάσατε στο συμβόλαιο σημαίνει ότι έχει ήδη εξοφληθεί η αμοιβή για την εργασία σου. (Αν όχι, μόλις εντόπισες το πραγματικό λάθος σου σε αυτή τη δήλωση αυθαιρέτων) Προσωπικά για "συμμετοχή" σε συζητήσεις που αφορούν συμβόλαιο ζητάω έξτρα αμοιβή ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ και μετά απαντάω σε ερωτήσεις και παρατηρήσεις. Διαφορετικά η δήλωση και η ταυτότητα αποστέλονται οριστικοποιημένες όταν ζητηθούν. Έχοντας ορθά εφαρμόσει τα ανωτέρω έχω και απάντηση στην παρατήρηση της ανωτέρω συμβολαιογράφου: "Όποτε θέλετε είμαι διαθέσιμος, να μεταφέρω τη δήλωση στον συνάδελφο να την κάνετε όπως θέλετε, εγώ άλλωστε ολοκλήρωσα την εργασία μου!" .... διαφορετικά αρχίζουν τα προβλήματα.
    3 points
  29. Πες του ότι, "χέστηκες" (συγγνώμη για το λεξιλόγιο)! Υ.Γ. Αν θέλεις πες του συμπληρωματικά ότι, ο δικός σου συμβολαιογράφος δεν θα τολμούσε να ζητήσει αυτές τις παπαριές.....
    3 points
  30. Συνάδελφοι καλησπέρα. Ποστάρω μόνο για κοινωνικούς λόγους και για λίγο mentoring από την πλευρά μου, έχοντας φάει τις δικές μου φάπες αυτά τα 13 υπέροχα χρόνια της νομοθεσίας μεταβιβάσεων. Στα χρόνια του 4014 κοιτάζαμε μόνο υπερβάσεις δόμησης-κάλυψης-ύψους-χρήσης. Στα χρόνια του 4178 στο τσακίρ κέφι όσοι το είχαν πάρει χαμπάρι έβαζαν και κάνα παράθυρο στον αναλυτικό, όταν κατάλαβαν ότι συμψηφιζόταν με όλα. Στον 4014 αυτό ήθελε 500 ευρώ ανά παράθυρο. Στον 4178 όλα τα παράθυρα έκαναν 500. Στα αρχικά χρόνια του 4495 όλοι θεωρούσαν ότι το μόνο που άλλαξε ήταν ότι πάμε με τις ελάχιστες τιμές ζώνης που έχουν υπάρξει στη μεταπολίτευση, και ότι όλα τα παράθυρα και οι εξώστες τελειώνουν με 250 ευρώ. Στα επόμενα χρόνια του 4495 μετά τον covid το χόμπι είναι να αμφισβητούμε ο ένας τον άλλο, για ό,τι κατάλαβε ο καθένας σε ένα νόμο με καθαρό σκοπό την είσπραξη, και δευτερεύοντα σκοπό τη λειτουργικότητα του as built σχεδίου. Το οποίο as built για ιστορικούς λόγους αναφέρω ότι προϋπήρχε ως υποχρέωση από το θεσμό του ΦΑΥ. Εννοείται ότι παραβάσεις κτιριοδομικού δεν έχει ελέγξει ούτε μισός μηχανικός στην Ελλάδα σε αυτά τα 13 χρόνια, και αυτό γιατί κανείς από αυτούς που ήταν σε αυτή την αγορά δεν έχει ιδέα τί ακριβώς λέει ο κτιριοδομικός γιατί δεν τον διάβασε ποτέ, πόσο μάλλον να έχει ιδέα για την ύπαρξή του. Μέσα σε όλα αυτά, ο συμβολαιογραφικός σύλλογος θεώρησε ότι πρέπει να παίξει στα σοβαρά το λόγο ύπαρξής του, αντί να το βουλώσουν και να μεταβιβάζουν ό,τι μαλακία τελικά ήθελε ο νομοθέτης του 4014 να μεταβιβαστει. Με αποτέλεσμα το σημερινό έκτρωμα να είναι δημιούργημα μιας αρχικής εισπρακτικής πρόθεσης, που κάποιοι την πήραν στα πολύ σοβαρά (συμβ/κος σύλλογος) και εισηγήθηκαν να αλλάξει και να γίνει πολύ γαμάτος. Σήμερα ο καθένας μας ελέγχει ό,τι καταλαβαίνει, και αν βρεθεί σε συναλλαγή που υπάρχει μόνο ένας μηχανικός, τότε παίρνει την ευθύνη επάνω του, αν και το ΤΕΕ δεν τιμώρησε ποτέ κανένα που υποτίθεται ότι πήρε ευθύνες συναλλαγής επάνω του. Για το θέμα του 2%, ο ίδιος ο νομοθέτης δεν ξέρει μαθηματικά, επομένως δεν ξέρει τί να ορίσει ως προδιαγραφή. Γιατί αν σε ένα τετράγωνο έχω 2% απόκλιση ΜΗΚΟΥΣ στην οριζόντια πλευρά, και 2% ΜΗΚΟΥΣ στην κάθετη, τότε η συνολική επιτρεπόμενη ανοχή ΕΠΙΦΑΝΕΙΑΣ είναι 1.02 χ 1.02 = 1.04 (δηλαδή 4%...) Παρόλα αυτά η πιπίλα του κάθε παπαγάλου είναι 2% ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ, χωρίς να το αναφέρει ΠΟΥΘΕΝΑ ο 4495 (ενώ αναφερόταν με σαφήνεια στον 4014, στη συνέχεια το έπνιξαν αυτό το φάντασμα του 2% της επιφάνειας), μέχρι τη γέννηση του 5142. Που ο 5142 ευθαρσώς μιλάει επιτέλους για 2% ΚΑΙ στην επιφάνεια, άρα γράφει στα παπάρια του κανόνες της φύσης και του σύμπαντος. Άρα και εμάς στα παπάρια μας, ό,τι πούν τα παιδιά του υπουργείου και οι συμβολαιογράφοι, τα βγάζουμε όλα άκυρα και κάνουμε νέα 4495 μέχρι το τέλος των εποχών. Παρεπιπτόντως, τα ίδια τα τζιμάνια του συμβ/κου συλλόγου τα έκαναν όλα πουτάνα στις διευκρινίσεις του 5142, καθώς ενώ αρχικά ήταν πανηγυρικές οι εισηγήσεις τους να τελειώσει το μαρτύριο αυτών των ταλαίπωρων ανθρώπων με τον 5142, κατάφεραν μέσα σε μία μόνο εβδομάδα να βγάζουν 2 εγκυκλίους που το μόνο που έσπειραν ήταν το χάος. Μέχρι που φτάνουμε στο σήμερα, να έχουν κάνει hold τα πάντα και να τάζουν manual διαχείρισης μαλακίας, ενώ κανείς δεν ξέρει τί ακριβώς τελικά διορθώθηκε με τον 5142. ΜΙΑ είναι η γενική οδηγία, η οποία είναι τόσο ασαφής, όσο χρειάζεται για να έχει κατάρτιση κάποιος για να λειτουργεί σε αυτό τον κλάδο: σκεφτόμαστε ώστε να νικήσουμε τον ανίκητο, όχι τον οποιονδήποτε νοήμονα. Επομένως δεν έχει νόημα να ρωτάτε. Αν έχετε βρεθεί σε θέση να χρειάζεται να ρωτήσετε, τότε ξεκινήστε απευθείας 4495, ή τεκμηριώστε με σαφήνεια για ποιό λόγο δεν απαιτείται 4495 στην υπόθεσή σας. Αυτά, εύχομαι καλή συνέχεια σε όλους.
    3 points
  31. Παίρνω ξανά τον λόγο για να βάλουμε, όλοι μαζί και προ διακοπών, μερικά πράγματα στη θέση τους. Αρχικά να επαναλάβω (γιατί πολλοί στέλνετε μήνυμα με το ίδιο ακόμη ερώτημα) ότι τα τελευταία αρχεία της έκδοσης 17 του ΝΟΚ είναι εκεί, στις προηγούμενες εκδόσεις και θα τα βρείτε αν δείτε τις αναλυτικές οδηγίες που έχω αναρτήσει στα σχόλια εδώ του αρχείου από την πρώτη στιγμή. Ανατρέξτε λοιπόν στην παλαιότερη έκδοση του αρχείου και κατεβάστε, όσοι ακόμη θέλετε, τα αρχεία χωρίς να κάνετε το λάθος της μη ελάχιστης έρευνας που οδήγησε και τον συνάδελφο NIANDR στην περεξήγηση. Θα παρακαλέσω όμως να μη συνεχίσει ο σχολιασμός εδώ πάνω στις παρεξηγήσεις και στην ανταλλαγή χαρακτηρισμών μεταξύ συναδέλφων γιατί πολύ απλά ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΣ Ο ΣΤΟΧΟΣ της διακοπής της κωδικοποίησης του νόμου. ΣΤΟΧΟΣ ΗΤΑΝ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΧΘΕΙ Η ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ από τα πολλαπλά άστοχα "πειράγματα" που τον οδήγησαν στην "αριστοτέλεια μη χρήση" δηλαδή ΣΤΗΝ ΑΧΡΗΣΤΙΑ. Αφορμή και τα τελευταία χτυπήματα όπως : "αρνήσεις αδειοδοτήσεων", "ακυρώσεις πράξεων", "αναρμόδια εντέλλεσθαι", "ημίμετρα θεραπευτικών διατάξεων", "φερετζέδες νομιμότητας", "κατεδαφίσεις ορόφων με έξοδα δημοσίου", "αμελέτητα κουρέματα της προεξέχουσας κόμης οικοδομών σε στυλ προ του '55", "αναστολές αδειών", "παζάρια του στυλ να το αφήσω στο 1μ.; είναι καλά;", "πολεοδομικοί ηγεμονίσκοι που ξεφυτρώνουν ερμηνεύοντας" κλπ. Όλα αυτά σε ένα περιβάλλον όπου : συνάδελφοι έχουν χωριστεί σε οπαδούς ΥΔΟΜ και αυτονομιστές, υποστηρικτές της προστασίας της προέγκρισης ή της Κατ.3 και ότι νάναι, οι απόψεις για κάθε άρθρο του νόμου είναι περισσότερες από τα γράμματα του άρθρου, δεν υπάρχουν δύο ΥΔΟΜ στη χώρα με την ίδια αντιμετώπιση της πολεοδομικής νομοθεσίας και μάλιστα η όποια άποψη ΥΔΟΜ δεν διαρκεί περισσότερο από μήνα, όταν γίνεται ερώτηση διευκρίνισης προφανώς κανείς δεν δίνει απάντηση κλπ... Έλεγχος ανύπαρκτος, προσωπικό επίσης, νομική ενημέρωση (τι είναι αυτό;) πουθενά, συλλογικά όργανα μαγαζάκια οργανωμένα κατά βαρύτητα συμφερόντων, ανομία και παρεούλες (για να μην πω κυκλώματα) σε κάθε επίπεδο και μέγεθος κλπ... Και το κύρος του μηχανικού στα τάρταρα, όταν προτιμάται : η τακτοποιησούλα από τη μελέτη ανέγερσης (καλά δεν λέω νομιμοποίησης...), η ξεπέτα με στατική μελέτη "χτυπημένη" στην Ινδία, το αλουμίνιο ως μέσο επίτευξης ενεργειακής εξοικονόμησης, η δόμηση χωρίς σχέδιο αντί για εφαρμογές οργανωμένης βιώσιμης δόμησης... Όλα τα παραπάνω ήταν η αφορμή. Όμως σήμερα σημασία έχει αυτό που φαίνεται περισσότερο και με τις παραπάνω παρεξηγήσεις στα σχόλια διαπίστωσα ότι η διακοπή της κωδικοποίησης τονιζόταν καθημερινά στη δραστηριότητα του forum, χωρίς όμως να φαίνεται κάπου Ο ΣΚΟΠΟΣ της διακοπής ... δηλαδή Η ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ. Προτείνω λοιπόν στα εδώ σχόλια του αρχείου να γράφει πλέον όποιος θέλει την άποψή του για τον ίδιο τον ΝΟΚ και την κατάστασή του σήμερα ως διαμαρτυρία κατάντιας ή επικρότηση ... κάτι σαν δημοσκόπηση μεταξύ συναδέλφων. Με την κάθε συμμετοχή θα επανέρχεται το θέμα καθημερινά στην επιφάνεια ... Αν πάλι δεν θέλουμε, ας επαναλάβουμε ένα "moto διαμαρτυρίας" είναι και αυτό ένα άμεσο μέσο σήμερα. Εγώ σαν moto της διαμαρτυρίας μου αλλάζω την αρχική Αριστοτέλεια ρήση με την πιο πιασιάρικη Κουρκούλεια ρήση και επειδή : Ο ΝΟΚ ΜΕ ΤΙΣ ΤΟΣΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΕΧΕΙ ΠΛΕΟΝ ΚΑΕΙ ... το moto μου είναι : ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΜΩΡΕ ; ΟΧΙ ΑΛΛΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ !!!
    3 points
  32. Κακώς τίθεται το ερώτημα ως "δικαίωμα υπογραφής", και μπλέκουμε με νομικούρες Θα έπρεπε να τίθεται (κυρίως από τον καθένα προς τον εαυτό του) ως : "μπορώ να εκπονήσω τη συγκεκριμένη μελέτη, ή να ελέγξω την ορθότητά της (όταν έχει εκπονηθεί από άλλον) πριν την υπογράψω?". Κι εκεί θα δούμε πόσα απίδια βάνει ο σάκος... Δυστυχώς όμως, λίγο η αναδουλειά (ειδικά στους νέους συναδέλφους), λίγο η έλλειψη αυτογνωσίας και σεβασμού μερικών από αυτούς, οδηγούν σε καταστάσεις που τώρα μπορεί να είναι για γέλια, αλλά πολύ σύντομα θα εξελιχθούν σε κλάματα...
    3 points
  33. Εγκ-37497/3453/49/17-5-88 Εγκ-49/88 Εγκ-49:88.pdf
    2 points
  34. Συνάδελφοι. Παρακαλώ να επιστρέψουμε εντός θέματος χωρίς προσωπικές αντιπαραθέσεις, διαφορετικά το θέμα θα κλειδωθεί οριστικά. Tα εκτός θέματος μηνύματα αποκρύφτηκαν. Ευχαριστώ για την κατανόηση και τη συνεργασία. Pavlos 33
    2 points
  35. δεν νομίζω να υπάρχει κάποιος άλλος λόγος γιατί σε ιδιωτικά δίκτυα μπορεί να υπάρχει διανομή με TN-C και η ουδετέρωση να γίνει ανά κτήριο. Έκανα λάθος για την αρχή του συστήματος δεν είναι η αρχή της εγκατάστασης αλλά ο υποσταθμός. Εννοούσα το σημείο ουδετέρωσης που και στο κανονισμό και στο εγχειρίδιο εφαρμογής του 60364 φαίνεται ότι είναι ο μετρητής.
    2 points
  36. Καλημέρα. Αναφέρεται στην εγκύκλιο για το Ν. 4759/20. Πας με ό,τι ήξερες πριν τον Ν. 4759/20 εκτός και αν ορίζεται διαφορετικά στο ΓΠΣ. μέχρι Ε=4.000 τμ -->200 τμ από 4.000 μέχρι και 8.000 --->200+0,02* (Ε-4.000) τμ. Στη δική σου περίπτωση έχεις επιτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη για χρήση κατοικία (εφόσον αυτή επιτρέπεται στην περιοχή) 200+0,02*2.000=240 τ.μ Για τα γήπεδα της παρ.1 του άρθρου 32 του ν.4759/2020 τα οποία εμπίπτουν σε περιοχές που στερούνται οποιουδήποτε σχεδιασμού, επιδιώκεται, όπως προκύπτει από την ακριβή διατύπωση της παραγράφου 1 του άρθρου 33 του ν.4759/2020, ο περιορισμός της δόμησης, ο οποίος επιτυγχάνεται μέσω της μείωσης των όρων αλλά και των προϋποθέσεων δόμησης που θέτουν τα από 24.5.1985(Δ΄270/1985) και 6.10.1978(Δ΄ 538) π.δ. Εφαρμόζονται οι καθοριζόμενοι όροι και περιορισμοί δόμησης που θέτει ο ν.4759/2020 στα άρθρα 33 και 40, ενώ κατά τα λοιπά οι προβλέψεις των από 6.10.1978 π.δ. και 24.5.1985 π.δ. εξακολουθούν να ισχύουν μόνον κατά το μέρος που δεν έρχονται σε αντίθεση με τις νέες διατάξεις. Όσον αφορά τα γήπεδα που βρίσκονται μεν σε περιοχές εκτός ρυμοτομικών σχεδίων και εκτός ορίων των οικισμών (προ του έτους 1923 και οριοθετημένων κάτω από 2000 κατοίκων) αλλά στις οποίες έχουν καθορισθεί χρήσεις γης και όροι και περιορισμοί δόμησης από εργαλεία πολεοδομικού σχεδιασμού 1 ου επιπέδου ή από διατάγματα που καθορίζουν όρους και περιορισμούς δόμησης σε περιοχές εκτός σχεδίου 3 , αυτά δεν επηρεάζονται από τις ρυθμίσεις του ν.4759/2020 εκτός από τις περιπτώσεις που ρητά ορίζεται στις διατάξεις αυτού.
    2 points
  37. 650 για εντός οικισμού Λέυκης, 600 για εκτός.
    2 points
  38. @tetris Έχεις δίκιο. Παραθέτω σκαρίφημα από παλαιότερο post εδώ
    2 points
  39. Καταρχάς όταν επανέρχεσαι σε προηγούμενα ερωτήματα είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να περιγράφεις έστω και περιληπτικά ποιο ήταν το αρχικό ερώτημα για να το θυμηθούμε. Στο τρέχον ερώτημα τώρα. Αν έχουμε αυτοτελή ιδιοκτησία χωρίς σύσταση δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Γενικώς η μη κατασκευή δεν συνιστά αυθαιρεσία. Αυτό έχει διευκρινιστεί στην εγκύκλιο 3 Ν. 4178/13, εκτός βεβαίως και αν από την μη κατασκευή παραβιάζονται πολεοδομικές διατάξεις (χαρακτηριστικό το παράδειγμα μη κατασκευής στέγης σε περιοχή στην οποία επιβάλλεται από τους ειδικούς όρους και περιορισμούς δόμησης). Έτσι λοιπόν θα ελέγξεις αν τα διαφορετικά περιγράμματα παραβιάζουν πολεοδομικές διατάξεις, όπως πχ πλάγιες αποστάσεις. Στην περίπτωση όμως της κατηγορίας 1 καμία σημασία δεν έχει καθώς όλες οι αυθαιρεσίες καλύπτονται από το παράβολο της κατηγορίας. Για τα σύνοδα κτίρια μπορείς και αυτά να τα εντάξεις στην κατηγορία 1 καθώς οι βοηθητικές χρήσεις δεν αλλοιώνουν τις κύριες παρά μόνο τις επικουρούν. Ως εκ τούτου, το κριτήριο που αφορά την επικρατούσα χρήση να είναι κατοικία δεν επηρεάζεται.
    2 points
  40. Όχι σε καμία περίπτωση. Δεν μπορεί να γίνει υπαγωγή σε κτίσμα που "πατάει" ταυτόχρονα σε δυο οικόπεδα, ούτε προφανώς να εκδοθεί ΗΤ/ΠΠΗΤ. Πρώτα αποξήλωση. (μόλις είδα ότι έχει απαντήσει ορθότατα ο συνάδελφος Άκης)
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
        • Like
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.