Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 08/01/2025 σε όλες τις περιοχές
-
Δημοσιεύτηκαν στην ιστοσελίδα του ΣτΕ τα πλήρη κείμενα των τεσσάρων αποφάσεων για την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων του ΝΟΚ. http://www.adjustice.gr/webcenter/portal/ste/ypiresies/nomologies?_adf.ctrl-state=bp7qjwgv2_251&_afrLoop=1633573851135712#! Έχουν ανέβει όλες οι σχετικές αποφάσεις : 146/2025, 147/2025, 148/2025 και 149/2025. Τις παραθέτω σε κείμενα word ... Καλό είναι, εδώ να γίνεται και η συζήτηση επί των κειμένων των αποφάσεων. 146_2025.docx 147_2025.docx 148_2025.docx 149_2025.docx4 points
-
Coord_gr_(HELLASGI 3)_SYNGROS.zip Ιστορικού μάλλον ενδιαφέροντος, ίσως χρήσιμα σε κάποιους Εκτός από την παρουσίαση υπάρχουν οι σημειώσεις για τα προβλήματα στο βιβλίο συντελεστών ΗΑΤΤ-ΕΓΣΑ και βοήθημα κυρίως για την χρήση δεκτών GPS 'περιηγητή'4 points
-
Μετράμε για πολλά χρόνια στο ΕΓΣΑ, που έχει μεταβλητό συντελεστή κλίμακας (k) ανάλογα με την θέση των μετρήσεων - ενω παλιά χρησιμοποιούσαμε το ΗΑΤΤ που ήταν σταθερός=1. Δεν ξέρω πόσοι συνάδελφοι έχουν υπόψη τους μία λεπτομέρεια, που ίσως όμως αλλάζει το "έχει ή δεν έχει το ελάχιστο εμβαδόν το οικόπεδο"., πάντα όμως όταν ο υπολογισμός γίνεται με την χρήση των συν/νων, όχι τρίγωνα ή ορθογώνια κλπ. Χωρίς την θεωρία, με παράδειγμα: Με όριο αρτιότητας 1000 τ.μ. μετράμε (άψογα) ορθογώνιο οικόπεδο 50 Χ 20 = 1000 τ.μ., με καταγραφή των συν/νων των κορυφών του. Είναι αυτό άρτιο ή όχι, μετά από τον υπολογισμό; Απάντηση: Αν είναι στην Αττική, όχι, το Ε απότις συν/νες βρέθηκε 999,20 m2 (k=0.9996) δηλαδή 1000 * k*k, διότι κάθε "Easting" είναι X*k και κάθε "Northing" είναι Y*k Στην Ρόδο και την Κέρκυρα θα είναι >1000 και κάπου ενδιάμεσα Ανατολικά και Δυτικά 1000. Επομένως, για να έχουμε ευκολία στον χειρισμό των προβολών μικρής κλίμακας διαγραμμάτων, συνηθίσαμε να έχουμε μικρό λάθος στα εμβαδά. Η διόρθωση, αν την θέλει βέβαια κάποιος, είναι απλούστατη. Αφού πολλαπλασιάστηκε με k*k, διαιρούμε το αποτέλεσμα με k*k και έρχεται στα ίσα του. Τα είχα πει πριν δεκαετίες στην Κτηματολόγιο, αν ήθελαν να τυπώνουν το ορθό Ε στα αποσπάσματα. Σε δευτερόλεπτα η διόρθωση για όλη την Ελλάδα γινόταν. Σχεδόν με χλεύασαν. Ίσως η τριβή με κάποιες άλλες ειδικότητες μας αφαίρεσε το κομμάτι των μαθηματικών από το μυαλό. Χαιρετώ, και μη με 'κράξετε', δεν το επιβάλλω, λέω ότι ίσως κάπου να φανεί χρήσιμο. Συμπληρώνω αυθημερόν, γιατί θυμήθηκα κάποιους 'τοπογράφους' που δούλευαν στις θηριώδεις κατασκευαστικές εταιρίες για τα Ολυμπιακά Έργα να με κατηγορούν ότι οι οδεύσεις μας είχαν λάθος πλευρές. Ο ισχυρισμός ήλθε γιατί υπολόγισαν τις πλευρές από τις συν/νες, τις μέτρησαν με μετροταινία και βρήκαν διαφορές. Είχαν αγνοήσει ότι οι συν/νες πρόκυψαν μετά την διόρθωση των μετρήσεων βάσει της κλίμακας. Να το θυμάστε και σεις, η κλίμακα εμπλέκεται σε κάθε γραμμικό ή επιφανειακό στοιχείο των σχεδίων μας.4 points
-
4 points
-
Εγω όμως έκανα. Αν δεν ήθελα να αφήσω την δυνατότητα χρήσης αρχείων από το χρήστη, δεν θα άφηνα το κλειδί "κατω από το χαλάκι της εξώπορτας". ASCII capital letters only password inside HEX cod? Πολύ με υποτιμάτε σαν φύλακα της εισόδου. Μόνο χαρακτήρες που αναβοσβήνουν "λαμπάκια΄" έλειπαν για να τραβήξουν την προσοχή. Ή πιστεύετε ότι δεν είχα δει ποτέ hex files viewer & editor. Αλλού ήταν το μυστικό. Ήθελα όποιος το έψαχνε να το βρει και να μπορεί να το χρησιμοποιήσει. Αλλά ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΕΥΘΥΝΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ. Έπρεπε ο χρήστης να έχει κατανοήσει ότι είναι φιλοξενούμενος στον χώρο, λάθρα μάλιστα, και τα αποτελέσματα είναι δική του ευθύνη, όχι δική μου. Φίλος, αξιόλογος στο σπορ αυτό, που πρώτος με είχε βοηθήσει στο παρελθόν, μου είχε ανακοινώσει υπερήφανος "το έσπασα" και έλαβε την ειλικρινή, όχι ειρωνική απάντηση "και γιατί δεν μπήκες στον κόπο να ζητήσεις το κλειδί;" Στην ουσία τώρα. Σε όλο το πρόγραμμα ήμουν και δάσκαλος και προστάτης από κάθε πιθανή κακοτοπιά. Ο χρήστης έβαζε κάθε επιθυμητή επιλογή και αν γινόταν να έχει απάντηση την είχε. Όμως, ήξερα από υποστήριξη που έδινα γραπτώς σε όλους, ότι υπήρχαν "προαπαιτούμενα" τα οποία δεν ήταν σαφή στους πάντες. Για να δόσω ένα επίτηδες 'τραβηγμένο' παράδειγμα: Ας πούμε ότι είχαν επιλεχθεί συν/νες ΗΑΤΤ σε υπαρκτό Φ.Χ. να γίνουν ΕΓΣΑ. ΑΛΛΑ τα δεδομένα ΟΥΠΣ ήταν συν/νες ΕΓΣΑ 7 ψηφίων. Έπρεπε αραγε για κάθε ένα από μερικές εκατοντάδες ή χιλιάδες σημείων να κάνω έλεγχο και τον μάντη για το πως το φαντάστηκε "ο νέος" (ή και παλιός) και να διορθώνω τις αρχικές επιλογές; Ελπίζω να βοήθησα πάλι, λίγο. ΓΣ4 points
-
Για να μπερδευτεί λίγο περισσότερο το θέμα να πω ότι έχουμε και περιπτώσεις όπου η πράξη εφαρμογής έχει συνταχθεί σε ΤΜ 3° και καλείσαι να συντάξεις τοπογραφικό για μεταβίβαση. Το τοπογραφικό πρέπει να συνταχθεί σε ΕΓΣΑ οπότε οι συντεταγμένες του θα δώσουν διαφορετικό εμβαδόν και μήκη πλευρών, μικρότερα ή μεγαλύτερα, (στην περιοχή μου μεγαλύτερα). Ο συμβολαιογράφος έχει τον τίτλο από την πράξη εφαρμογής και στο τοπογραφικό υπάρχει κάτι διαφορετικό οπότε εύλογα σε ρωτάει τι ισχύει. Προσωπικά έχω καταλήξει ότι πρέπει να δίνονται τα εμβαδά και στα δύο συστήματα αλλά στο συμβόλαιο να χρησιμοποιείται εκείνο που έχει δοθεί με την διοικητική πράξη συμπληρώνοντας στο τοπογραφικό τα ακόλουθα : "Οι διαφορές στις εμβαδομετρήσεις και τις πλευρικές διαστάσεις οφείλονται στα διαφορετικά γεωμετρικά χαρακτηριστικά του προβολικού συστήματος ΕΓΣΑ87 στο οποίο, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις συντάσσεται το τοπογραφικό διάγραμμα, σε σχέση με εκείνο στο οποίο συντάχθηκε η πράξη εφαρμογής (προβολή ΤΜ 3°). Στις δικαιοπραξίες καθώς και στην έκδοση οικοδομικών αδειών χρησιμοποιείται το εμβαδόν όπως δίνεται στους πίνακες της πράξης εφαρμογής δηλαδή στο σύστημα ΤΜ3° " Γενικά οι συμβολαιογράφοι το δέχονται.4 points
-
εχει εκδοθει απο τους συμβ/φους εγχειριδιο με οδηγιες για την εφαρμογη του αρθρου 98 και του αρθρου 16 εδω https://enotariat.gr/wp-content/uploads/2024/12/egxeiridio.pdf4 points
-
Κοντέινερ με πολεοδομικούς όρους είναι προκατασκευασμένο κτίριο. Το κτίριο θέλει άδεια ασχέτως τρόπου δόμησης. @ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΕΧΑΓΙΑΣ δες και τις συνημμενες φωτο από έκθεση αυτοψίας. Ηταν ενα κοντέινερ που μπήκε από ένα σύλλογο για να φυλάνε τα τραπεζοκαθισματα των εκδηλώσεων γιατί τους τα κλέβανε. Χωρίς ρεύμα . Νομίζω σε κάλυψα για το αν θέλει άδεια.3 points
-
Νέα δήλωση σε ακίνητο δεν κάνουμε εφόσον υπάρχει ήδη στο Ν.4178. Επιλογές: 1) είτε άνοιγμα της δήλωσης Ν.4178, διόρθωση όλων, πληρωμή επιπλέον προστίμου και κλείσιμο ξανά, 2) είτε άνοιγμα 4178, μεταφορά στον 4495, εισαγωγη των τμ του 3843 σε ΦΚ για τα 100€ (οχι συμψηφισμος προστιμων του 3843), εισαγωγή ότι άλλων αυθαιρεσιών θέλετε, πληρωμή έξτρα προστίμου και κλείσιμο, 3) είτε άνοιγμα 4178, μεταφορά στον 4495, εισαγωγη των τμ του 3843 κανονικά προς ρύθμιση, συμψηφισμός των πληρωμών του 3843, εισαγωγή ότι άλλων αυθαιρεσιών θέλετε, πληρωμή έξτρα προστίμου και κλείσιμο.3 points
-
Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή (π.χ. το παραπάνω δεν ανήκει ιδιοκτησιακά στο κατάστημα αλλά είναι κοινόχρηστος χώρος κ.λπ.).3 points
-
Επί πλέον, η "δήλωση επάρκειας" για πλάκα ο.σ. είναι ανεπαρκής. Χρειάζεται στατική (κι ενδεχομένως αντισεισμική) μελέτη όλου του κτιρίου, με πλήρη έλεγχο της υφιστάμενης κατάστασης. Δεν παίζουμε με την ασφάλεια "για λόγους εξοικονόμησης χρόνου", ειδικά σε παλιές κατασκευές.3 points
-
Να θυμίσω πάλι ότι ο ΓΟΚ/55 όριζε ουσιαστικά ότι μπορούσαν να υπάρχουν παρεκκλίσεις για το οτιδήποτε με σύμφωνη γνώμη της υπηρεσίας. Επίσης να θυμίσω ότι είχαμε καλύψεις που ξεκίναγαν από το 70 % και στα γωνιακά ήταν 85 %, στα τρίφατσα 92,5 %, ενώ όταν έκανες μαγαζιά μπορούσες να πας και στο 100 %. Υπήρχαν και τα πατάρια από τότε, ίσως και από τον ΓΟΚ/29. Αρα σε μία περιοχή με ΣΔ 3 όπου είχες 100 % στο ισόγειο μαγαζιά και είσοδο, βάλε 90 % καταστήματα, αυτό σήμαινε ότι το 15 % της δόμησης ήταν πατάρια. Αν ήταν 2,4 ο ΣΔ τα πατάρια ήταν το 18,75 %. Δηλαδή για μένα η καθολική απαγόρευση των παταριών, δείχνει εμμονή αφού στέκονται μόνο στον ΓΟΚ/85 που ήταν ο μόνος που δεν είχε πατάρια. Θα μπορούσαν να επαναφέρουν το αρχικό 10 %, Επίσης ήταν σαφές στους ΓΟΚ ότι το πατάρι ΔΕΝ αποτελούσε όροφο, αφού τότε έχτιζαν με ορόφους. Μάλιστα στο συνεχές οι όροφοι για να βγει το ύψος υπολογίζονταν με 3,30 μ ο καθένας, οπότε έτσι έβγαινε και το πατάρι. Την ίδια εμμονή δείχνει η διάταξη για το δώμα, σήμερα πράσινο, τότε απλό δώμα που επίσης υπάρχει από δεκαετίες και ήταν το 5 % της κάλυψης με εμβαδόν από 12 έως 60 τμ. Να θυμηθούμε επίσης ότι στο ΠΕ σύστημα υπήρχε και το λεγόμενο βοηθητικό κτίσμα εμβαδού 60 τμ και ύψους 2,5 στον ακάλυπτο. Γενικά η όλη απόφαση πάσχει στον έλεγχο με την κοινή λογική, αφού στηρίζει μόνο ένα ΝΟΚ γιατί ίσως τους θυμίζει τα νιάτα τους... Η ουσία πάντως είναι ότι αφού δεν θεωρούν ότι οι διατάξεις αυτές είναι εξ ορισμού αντισυνταγματικές, αλλά πετάνε το μπαλλάκι σε τοπικά σχέδια και άλλες ανοησίες, καταλήγουμε πάλι σε εκτρώματα όπως ήταν αυτά των συντελεστών δόμησης και δείχνουν ότι για σοβαρά πράγματα, νομικοί και οικονομολόγοι πρέπει να ακούν και κάποιους που έχουν και κάποια σχέση με την πραγματικότητα. Ετσι λοιπόν για παράδειγμα, ας πούμε ότι ένας πατέρας πριν 70 - 80 χρόνια είχε ένα στρέμμα στο Παλαιό Φάληρο και ένα στρέμμα στο Χαλάνδρι σε περιοχές που τότε ήταν ακόμα εκτός σχεδίου. Τα έδωσε από ένα στα δύο του παιδιά. Ηρθαν λοιπόν οι νομοθέτες και λένε 3 ΣΔ στο Παλαιό Φάληρο, 1 ΣΔ στο Χαλάνδρι. Το παιδί που πήρε αυτό στο Π. Φάληρο το έδωσε αντιπαροχή και πήρε το 40 %, ήτοι το 1,2 του εμβαδού του οικοπέδου. Το ίδιο έκανε και το παιδί στο Χαλάνδρι. 40 % και αυτός πήρε αντιπαροχή, αλλά μόνο το 40 % του εμβαδού του οικοπέδου. Ετσι με διοικητική διάταξη ο Φαληριώτης έγινε πάμπλουτος, ενώ ο Χαλανδραίος, απλά πήρε το σπίτι του και άλλο ένα. Με την απόφαση αυτή λοιπόν, αφού δεν γουστάρουν να είναι οριζόντιες οι διατάξεις, ανοίγουν παραθυράκια με τα τοπικά ΤΧΣ, να έχουμε πάλι τέτοιες διαδικασίες όπου σε κάποιες περιοχές τα πατάρια και οι σοφίτες θα κάνουν πάρτι και σε άλλες θα είναι ανύπαρκτα, δημιουργώντας πάλι διαφορετικές κατηγορίες πολιτών. Η μόνη λύση για να ξεμπλέξουμε με αυτά θα πρέπει να είναι ο ορισμός του όγκου σαν μοναδικό στοιχείο δόμησης. Εχουμε τους ΣΔ τους πολλαπλασιάζουμε με το 5 ή το 5,5 όπως ορίζει ο ΝΟΚ, έχουμε και το ύψος από τον ΝΟΚ, έχουμε και το 1 μ. για την πιλοτή, έχουμε το στερεό, την κάλυψη, τα Δ και δ καθώς και τα 2 μ. της στέγης και μέσα στο κουτί ας κάνουμε ότι θέλουμε. Πατάρια, αίθρια, ημιυπαίθριους, σοφίτες, μικρά μεγάλα κλιμακοστάσια κάθε τι που θα θέλει να κάνει ο μελετητής. Ετσι ούτε έλεγχοι τμ χρειάζονται ούτε τίποτα άλλο. Εχεις 500 τμ και ΣΔ 2. Ογκος 5000 τμ και τέλος.3 points
-
3 points
-
Αφορά κτίσματα μετά το 83 και αυτό διότι κτίσματα εντός στάσιμου οικισμού προ έκδοσης του ΦΕΚ 588/Δ/82 δεν απαιτείται να ρυθμιστούν. Εφόσον όμως ο ιδιοκτήτης θέλει μπορεί να το κάνει. Στην περίπτωση αυτή πας με άλλο Φ.Κ επικαλούμενος τις γενικές διατάξεις υπολογισμού προστίμου (παλαιότητα προ 83, κατηγορία 2 κλπ) Άρθρο 112 Στάσιμοι Οικισμοί Αυθαίρετες κατασκευές σε κτίρια με αποκλειστική χρήση κατοικία, που ευρίσκονται εντός στάσιμων οικισμών, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 21 του ν.1337/1983, με την προϋπόθεση ότι οι στάσιμοι οικισμοί ευρίσκονται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2000 μ. από τη θάλασσα ή από χιονοδρομικά κέντρα και εφόσον οι αυθαίρετες κατασκευές έχουν συντελεσθεί μετά το έτος 1983 και μπορεί να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος, εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση με την καταβολή του αναλογούντος παραβόλου και ενιαίου ειδικού προστίμου, όπως υπολογίζεται με το Παράρτημα Α, μειωμένου κατά 30%. Για την υπαγωγή υποβάλλονται μόνο τα δικαιολογητικά των περιπτώσεων α, β, γ, δ, ε και ζ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, για την υπαγωγή τα πιο πάνω στοιχεία υποβάλλονται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία.3 points
-
3 points
-
Καλησπέρα, το τι περιγράφει η σύσταση, συμβόλαια, Ε9 κλπ δεν σε ενδιαφέρει. Επιθεωρείς με βάση την υφιστάμενη κατάσταση. Αν το υπόγειο επικοινωνεί με το ισόγειο χωρίς κάποια διαχωριστική επιφάνεια, το θεωρείς ως 1 θ.ζ. Αν το υπόγειο διαχωρίζεται με το ισόγειο με πχ. πόρτα, και το υπόγειο δεν θερμαίνεται, τότε το καταχωρείς ως μ.θ.χ. και διαχωριστική επιφάνεια.3 points
-
Version X6.3
82.872 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5167/24 (ΦΕΚ 207Α/20.12.2024) Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Προσθήκες N.5015/23 (ΦΕΚ 20Α/02.02.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)3 points -
Δεν είναι υποχρεωτική η νομιμοποίηση. Έχεις ένα αυθαίρετο με οριστική εξαίρεση από κατεδάφιση ΚΑΤ1 που το καθιστά νομίμως υφιστάμενο σύμφωνα με παρ1 αρθ23ΝΟΚ. Η άδεια για την προσθήκη στέγης θα πρέπει φυσικά να βρίσκεται εντός νόμιμου περιγράμματος και θα λαμβάνει υπόψη της όλα τα υφιστάμενα μεγέθη στο ΔΚ.3 points
-
Με βάση τα στοιχεία που έστειλες με πμ και συγκεκριμένα τα 2 πρώτα ΦΕΚ, προσδιόρισα τη θέση του συγκεκριμένου τμήματος που ανέβασες και σε ενδιαφέρει. Η απάντηση στο ερώτημά σου είναι ότι η διακεκομμένη γραμμή προσδιορίζει στο 1ο ΦΕΚ τις περιοχές των δύο τομέων ΟΔ που καθορίστηκαν στις 6 πινακίδες που συνοδεύουν το ΒΔ. Η περιοχή του ενδιαφέροντός σου περιλαμβάνεται στον τομέα ΙΙ. Στο 2ο ΦΕΚ δημοσιεύεται η Έγκριση και ΤΡΣ και συνοδεύεται από μια μόνο πινακίδα που καλύπτει τη συγκεκριμμένη περιοχή ενδιαφέροντος, αν και δεν είναι ευκρινής η φωτοτυπία του ΦΕΚ, ώστε να φαίνεται που έγινε η ΤΡΣ. Περιορίστηκα στη μελέτη των 2 ΦΕΚ, αφού σ' αυτά εστιάζεται το ερώτημά σου. Όπως είναι προφανές, τα 2 ΦΕΚ της εποχής εκείνης είναι ασπρόμαυρα και κακέκτυπα. Αντίγραφα μπορείς να πάρεις, αν δεν τα έχεις ήδη, από την κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου (Αμαλιάδος 17, 2ος όροφος).3 points
-
Ισχύει ό,τι συζητάμε παραπάνω για τους συμβολαιογράφους που τα φτιάχνουν όλα στα μέτρα τους. Η δική τους εγκύκλιος (της συντονιστικής συμβ/φων) αναφέρει (απομονώνω την τελευταία παράγραφο και δώστε βάση σε όλα τα bold που έχω στην εγκύκλιο). "Για τους παραπάνω λόγους συνιστάται στους Συναδέλφους, στα συμβολαιογραφικά έγγραφα μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας αγροτικών ακινήτων που δεν βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β. να αναφέρεται το γεγονός αυτό, όπως προκύπτει είτε από σχετική δήλωση του μεταβιβάζοντος, είτε από δήλωση επί του τοπογραφικού από τον συντάκτη του μηχανικό, το οποίο προσαρτάται στη πράξη μεταβίβασης, ήτοι ότι το μεταβιβαζόμενο ακίνητο δεν βρίσκεται εντός περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β.." Δηλαδή ακόμη και η δική τους συντονιστική συστήνει στα μέλη (προσοχή δεν παράγουν νόμο και ούτε μπορούν, απλώς συστήνουν) το παραπάνω να το δηλώνει είτε ο μεταβιβάζων το γήπεδο, είτε ο μηχανικός με δήλωσή του επί του τοπογραφικού (όχι στην 651/77). Συνεπώς, ο συνάδελφος μπορεί πολύ σωστά να αρνηθεί την επανασύνταξη τοπογραφικού του διαγράμματος, ρίχνοντας άκυρο στην συμβολαιογράφο και το ζητούμενο να το βεβαιώσει ο πωλητής (όπως έχω αναφέρει και παραπάνω). Εγκύκλιος ΣΕΣΣΕ 29η-16.10.2024-Βεβαιώσεις εντός περιοχών που λειτουργεί ΟΕΒ για τη μεταβίβαση αγροτεμαχίων ΘΕΜΑ: Βεβαιώσεις εντός περιοχών που λειτουργεί Οργανισμός Εγγείων Βελτιώσεων για την μεταβίβαση αγροτεμαχίων Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 65 Ν 2538/1997 όπως ισχύει, σε περίπτωση μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας των αγροτικών ακινήτων που βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Οργανισμοί Εγγειοβελτιωτικών Έργων (Ο.Ε.Β.), για τα οποία επιβάλλονται οι εισφορές, τα αρδευτικά τέλη ή το αντίτιμο χρήσεως αρδευτικού ύδατος της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του ν.δ/τος 1277/1972, και προ της υπογραφής του συμβολαίου οι πωλητές (υπόχρεοι) υποχρεούνται να προσκομίσουν στο συμβολαιογράφο βεβαίωση του οικείου Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων, στην περιοχή δικαιοδοσίας του οποίου κείται το αγροτικό ακίνητο, από την οποία να προκύπτει ότι δεν οφείλονται οι αναφερόμενες οφειλές, άλλως το συμβόλαιο μεταβίβασης είναι άκυρο. Στις ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 65 Ν 2538/1997 δεν προβλέπεται η έκδοση από τους οικείους Ο.Ε.Β. βεβαιώσεων αρνητικού περιεχομένου, ήτοι ότι ένα αγροτεμάχιο δεν βρίσκεται εντός περιοχής εγγειοβελτιωτικών έργων, τα οποία λειτουργούν Ο.Ε.Β.. Οι ίδιοι δε οι Ο.Ε.Β. αδυνατούν να εκδώσουν βεβαιώσεις αυτού του περιεχομένου. Συνεπεία των ανωτέρω και λαμβάνοντας υπόψη την ακυρότητα που συνεπάγεται στο συμβολαιογραφικό έγγραφο μεταβίβασης η μη τήρηση των διατυπώσεων των συγκεκριμένων διατάξεων, καθίσταται αναγκαίο, σε περίπτωση μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας αγροτικών ακινήτων που δεν βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β., να προκύπτει το αρνητικό αυτό γεγονός από το συμβολαιογραφικό έγγραφο. Για τους παραπάνω λόγους συνιστάται στους Συναδέλφους, στα συμβολαιογραφικά έγγραφα μεταβίβασης για οποιαδήποτε αιτία της κυριότητας αγροτικών ακινήτων που δεν βρίσκονται εντός της περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β. να αναφέρεται το γεγονός αυτό, όπως προκύπτει είτε από σχετική δήλωση του μεταβιβάζοντος, είτε από δήλωση επί του τοπογραφικού από τον συντάκτη του μηχανικό, το οποίο προσαρτάται στη πράξη μεταβίβασης, ήτοι ότι το μεταβιβαζόμενο ακίνητο δεν βρίσκεται εντός περιμέτρου εγγειοβελτιωτικών έργων που τα λειτουργούν Ο.Ε.Β..3 points
-
Στον πελάτη θα εξηγήσεις ότι αυτό που ζητείται δεν προβλέπεται από το νόμο και ότι η όποια καθυστέρηση είναι ευθύνη της συμβολαιογράφου, αναφέροντας εμφατικά ότι οι υπόλοιπο συμβολαιογράφοι δεν ζητούν τέτοια στοιχεία στη δήλωση. Αναφορικά με την δυσκολία θέασης ενός πηγαδιού, συμφωνώ μαζί σου και σου προτείνω να ενσωματώσεις δεύτερη παράγραφο στη δήλωση ορίων του ιδιοκτήτη, βάζοντάς τον να δηλώνει και αυτό. Οπότε ας παίρνει η συμβ/φος τη δήλωση του ιδιοκτήτη (όπως αυτή άλλωστε παίρνει στο συμβόλαιο αν διαβάσεις μέχρι το τέλος τι βάζει τον πωλητή και υπογράφει) και ας την μνημονεύει.3 points
-
Προσοχή στον υπολογισμό πληρωμένων εισφορών εφάπαξ ελεύθερων επαγγελματιών. Ο ΕΦΚΑ «χάνει» πληρωμένα χρόνια εφάπαξ Η δική μου περίπτωση: Αρχή ασφάλισης 11/1/1985, πέρας ασφάλιση 31/3/2024, έτη 39, μήνες 2, μέρες ~27 που στρογγυλεύεται (μόνο εδώ, χάριν συντομίας) σε 39 έτη και 3 μήνες ή άλλως 471 μήνες Εξάμηνο από Εξάμηνο έως και Αριθμός εξαμήνων Αποδέχεται το ΕΤΑΑ ? Αριθμός εξαμήνων λαμβανόμενος υπόψη 1985 Α 1990 Β 12 Όχι 1991 Α 1993 Β 6 ναι 6 1994 Α 1998 Β 10 όχι 1999 Α 2016 Β 36 Ναι 36 Μήνας από Μήνας έως και 2017 Ιαν 2024 Μαρ 14,5 ναι 14,5 Σύνολο εξαμήνων ασφάλισης Λαμβανομένων υπόψη 78,5 56,5 Χάνονται δηλαδή 22 εξάμηνα ή 11 έτη πληρωμένες εισφορές εφάπαξ. Έως και το 1999 Β εξάμηνο το τσμεδε χρέωνε το εφάπαξ μέσα στον ΕΛΠΠ. Βλέπε τα ειδοποιητήρια 1992 Β, 1995 Α, 1998 Β που γράφουν ΕΛΠΠ : 5%(+1% ΕΦΑΠΑΞ) τα δύο πρώτα και ΕΛΠΠ 18960, (1% ΕΦΑΠΑΞ)=4740 .. Θα προχωρήσω σε ένσταση. Θα επανέλθω με το επικουρικό3 points
-
3 points
-
Καταρχάς να διορθώσω την απάντηση μου σχετικά με την τροποποίηση του Ε9 στο οποίο θα πρέπει να αναγραφεί το πραγματικό εμβαδόν. Το Ε9 ως αποδεικτικό (που αφορούσε μόνο περιπτώσεις αλλαγής χρήσης από ΚΧ ή ΒΧ σε ΚΧ, σε υπόγεια στάθμη και όχι επεκτάσεις) έχει καταργηθεί επειδή μπορούσε να τροποποιηθεί πάρα πολύ εύκολα. (Αρθ-160 Ν-4951/22 "...εξαιρουμένης της δήλωσης Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων/Πράξης Προσδιορισμού Φόρου, που προκύπτει από τη μηχανογραφική σύνθεση της δήλωσης στοιχείων ακινήτων (Ε9)..." ) Μαζί με την δήλωση του ιδιοκτήτη του 1337 μπορείς να ανεβάσεις και τα υπόλοιπα έγγραφα (αν υπάρχουν) τα οποία αποδεικνύουν την ύπαρξη της αυθαίρετης κατασκευής. Στην ουσία χρειάζεσαι αεροφωτογραφία.3 points
-
3 points
-
3 points
-
Καλησπέρα, δες το παρακάτω μήπως σε καλύπτει η τελευταία ε/α: https://aped.gov.gr/faq/?faq-cat=163 points
-
Καλησπέρα, για δωρεάν τιμές ζώνης μόνο από το σάιτ του Υπουργείου Οικονομικών και αναζήτηση σε μεμονωμένα pdf χαρτών. Διαφορετικά μόνο με εμπορικό λογισμικό. Για την ερώτηση κανένα πρόβλημα. 👍3 points
-
3 points
-
Με ΑΦΜ & ΔΟΥ (υποχρεωτικά) Μπορείς να έχεις όσες σφραγίδες θέλεις αρκεί να είναι ίδιες2 points
-
βάση της περιγραφής σου αν κατάλαβα καλά προσμετρά πιά στον ΣΔ και άρα έχεις υπέρβαση Συντελεστή Δόμησης.....2 points
-
2 points
-
Δεν νομίζω οτι επηρεάζονται οι σοφίτες από τις εξελίξεις. Γιατί να επηρεαστούν οι καημένες; Ηδη προβληματικές είναι με την στέγη απο πάνω...2 points
-
2 points
-
Να σημειώσω ότι το άρθρο 73 του ΓΟΚ 73, αναφέρεται (παρ. 1) μόνο σε ελλιπές πρόσωπο ή βάθος προκειμένου να γίνει χρήση του 5%, και όχι σε ελλιπές εμβαδόν. Αντιγράφω: "Οικόπεδα έχοντα κατά την έναρξιν ισχύος του παρόντος το απαιτούμενον ελάχιστον εμβαδόν αρτίων οικοπέδων, υπολειπόμενα δε κατά την μίαν των κατά κανόνα ή την παρέκκλισιν διαστάσεων προσώπου ή βάθους κατά ποσοστόν μέχρι πέντε επί τοις εκατόν (5%) της ελαχίστης απαιτουμένης και μη δυνάμενα να τακτοποιηθούν θεωρούνται οικοδομήσιμα. Η αυτή ανοχή του 5% εις μίαν των διαστάσεων εφαρμόζεται και εις οικόπεδα καθιστάμενα ελλειμματικά συνεπεία ρυμοτομίας" Και για να μη μπλέξεις, θεωρώ πως πρέπει να πάρεις βεβαίωση από την Υ.ΔΟΜ.2 points
-
2 points
-
Συνιστώ ιδιαίτερη προσοχή στο εξής: Είναι δυνατόν κτίσματα κατασκευασμένα πριν το 1983, δηλαδή, πριν 40+ χρόνια να μην έχουν μεταγενέστερες αυθαιρεσίες (π.χ. στέγες, κουφώματα, διαμορφώσεις χώρων, περιφράξεις κ.λπ.); Είναι δυνατόν να μην υπάγονται στον 4495 έστω και για λοιπές παραβάσεις;2 points
-
2 points
-
2 points
-
το s(ensor) είναι ο υποχρεωτικός σε συστήματα με αποθήκευση αισθητήρας κατεύθυνσης γιαυτό και εμφανίζεται με σύνδεση δεδομένων στο αντιστροφέα2 points
-
Ο τρόπος που απαντάς στα posts μου δυσκολεύει πολύ. Προσπάθησε να απαντάς χωρίς παράθεση του δικού μου. Άλλωστε, μείναμε οι δυο μας. Το ΣτΕ δεν βγάζει την 1360/1965. Επίσης δεν βρίσκω την απάντηση του ΟΡΣΑ. Εάν έχεις αυτά τα στοιχεία, στείλε τα με πμ, εάν δεν θέλεις εδώ.2 points
-
Όσα έγραψα προέκυψαν από τη μελέτη των διαγραμμάτων στα 2 ΦΕΚ. Εάν το χρωματιστό απόσπασμα που ανέβασες αντιστοιχεί στο 2ο διάταγμα, η απάντηση είναι ότι η περιοχή δυτικά της διακεκομμένης (αξονικής) θεωρείται ως μη πολεοδομημένη, με βάση τα τότε δεδομένα, δηλαδή ως εκτός σχεδίου. Η οικοδομική νησίαδα, με το χαρακτηρισμό "Κέντρο", επιβεβαιώνει τα παραπάνω εγκρίνοντας μόνο το οικοδομημένο τότε και οικοδομήσιμο (μελλοντικά) τμήμα του οικοπέδου. Άλλωστε, ελέγχοντας τη συνολική περιοχή στο Google Earth εύκολα διαπιστώνεται ότι όλη η έκταση δυτικά της υπόψη γραμμής παραμένει αδόμητη, με μόνη εξαίρεση το συγκεκριμένο κτίριο που είναι πλέον πολυώροφο και ίσως μεγαλύτερο σε κάλυψη από την εμφανιζόμενη στο διάγραμμα. Δεν γνωρίζω πως, πότε και κυρίως με ποιους ΟΔ οικοδομήθηκε το νέο κτίριο (αφού βρισκόταν σε εκτός σχεδίου περιοχή), αλλά συμφωνώ στο ότι η οικοδομική νησίδα καθορίζει την επιτρεπόμενη (τότε) οικοδομήσιμη επιφάνεια του αντίστοιχου οικοπέδου, η οποία μπορεί να εκτιμηθεί (με τη σχετική ανοχή και σφάλμα) από το διάγραμμα που είναι σε κλίμακα 1:2000. Δεν καταλαβαίνω γιατί γράφεις "το περίγραμμα της καταργημένης Ρ.Γ. της "νησίδας" στην παραλία". Καταργήθηκε? και αν ΝΑΙ, πότε και με ποια πράξη?2 points
-
Αν κατάλαβα σωστά το κτίριο σου εντάχθηκε στο Ν 4495/17 και εξοφλήθηκαν όλα τα πρόστιμα. Επομένως για αυτό ισχύουν οι συνδυασμοί των παρακάτω 2 Νόμων . Αν δεν ήθελες να πληρώσει πρόστιμα αλλά μόνο παράβολο τότε ναι θα είχε νόημα να το πας για νομιμοποίηση τώρα όμως ποιος ο λόγος της νομιμοποίησης! 1. ν 4067/Άρθρο 23/Υφιστάμενα κτίρια 1. Κτίριο ή τμήμα αυτού θεωρείται νομίμως υφιστάμενο: α) αν έχει ανεγερθεί με νόμιμη άδεια ή αναθεώρηση και σύμφωνα με τους όρους αυτής, β) αν έχει νομιμοποιηθεί με το εδάφιο 5 της παραγράφου 8 του άρθρου 8 του ν. 1512/1985 ή την παράγραφο 3 του άρθρου 22 του ν. 1577/1985, όπως τροποποιήθηκε με το ν. 2831/2000 ή την παράγραφο 2 του άρθρου 26 του ν. 4014/2011, γ) αν προϋπήρχε της έγκρισης του σχεδίου πόλης και συγχρόνως οποιουδήποτε κανονισμού δόμησης στην περιοχή προ της δημοσίευσης του προεδρικού διατάγματος της 23.10.1928 για τις εκτός σχεδίου δόμησης περιοχές και προ της δημοσίευσης του ν.δ. της 16.8.1923 για τις εντός σχεδίου περιοχές, δ) Αν προϋφίσταται του β.δ. της 9.8.1955 ή εξαιρέθηκε με τις διατάξεις του ν. 1337/1983 ή εξαιρέθηκε οριστικά, σύμφωνα με διατάξεις ρύθμισης, τακτοποίησης ή αναστολής επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων. 2. ν 4495 Άρθρο 96/Κατηγορίες αυθαίρετων κατασκευών και αλλαγών χρήσεων Οι αυθαίρετες κατασκευές και αλλαγές χρήσης που έχουν συντελεστεί πριν από την 28.7.2011, μπορούν να δηλωθούν και να υπαχθούν στις διατάξεις του παρόντος, εφόσον δεν εμπίπτουν στις περιπτώσεις του άρθρου 89. Οι παραπάνω κατασκευές και χρήσεις υπάγονται σε πέντε (5) κατηγορίες ως εξής: α) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 1: Αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσης, κατοικιών ή μη σε κτίρια με επικρατούσα χρήση κατοικία, που υφίστανται πριν από το έτος 1975: Υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση αυθαίρετες κατασκευές οι οποίες είχαν ολοκληρωθεί πριν από τις 9.6.1975 με την καταβολή παραβόλου ποσού διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και χωρίς την καταβολή ενιαίου ειδικού προστίμου. Για την υπαγωγή υποβάλλονται τα δικαιολογητικά των περ. α΄, β΄, γ΄, δ΄, ε΄, και ζ΄ του άρθρου 99 και αποτύπωση των κατόψεων του κτιρίου ή της ιδιοκτησίας. Αν έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, η υπαγωγή στις διατάξεις του παρόντος υποβάλλεται υποχρεωτικώς ανά διηρημένη ιδιοκτησία. Αν στο ακίνητο ή στην αυτοτελή ιδιοκτησία υπάρχουν και άλλες αυθαίρετες κατασκευές ή αλλαγές χρήσεις οι οποίες πραγματοποιήθηκαν ή εγκαταστάθηκαν μετά τις 9.6.1975, τότε για τις επιφάνειες αυτές δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις για την υπαγωγή στην παρούσα κατηγορία και εντάσσονται στην Κατηγορία 2, 4 ή 5 ανάλογα την υπέρβαση και τον χρόνο κατασκευής.2 points
-
Το θέμα είναι ότι σε τοπογραφικό που έχει ήδη ΚΗΔ, η συμβολαιογράφος αρνείται να προχωρήσει στο συμβόλαιο εάν δεν προστεθεί δήλωση/ βεβαίωση ότι το ακίνητο δεν βρίσκεται σε περιοχή Οργανισμού Εγγύων Βελτιώσεων. Τι κάνουμε σε αυτή την περίπτωση? Γιατί είμαστε τόσο απροστάτευτοι στην κάθε ερμηνεία νόμου και εγκυκλίων από συμβολαιογράφους καθώς και του συλλόγου τους?2 points
-
Καλησπέρα, 1450 για πρόσωπο στην Αγ. Αντωνιου, διαφορετικά 1250.2 points
-
Καλησπέρα, θα βάλεις την τιμή ζώνης στον δρόμο που βλέπει η ιδιοκτησία που εξετάζεις. Αν βλέπει σε δρόμους με διαφορετικές τιμές, θα λάβεις την υψηλότερη.2 points
-
Καλησπέρα, ναι τα περισσότερα παράγουν έτοιμο αρχείο xml για υποβολή στο bc. Προσωπικά όμως θα σου πρότεινα να μην βασιστείς σε έτοιμες λύσεις, αλλά διαβάζοντας τις ΤΟΤΕΕ και κάποια έτοιμα παραδείγματα, να χρησιμοποιείς αυτούσιο το ΤΕΕ ΚΕΝΑΚ. Έτσι θα μάθεις καλυτερα και την νομοθεσία.2 points
-
Οι δικαστές γενικώς διυλίζουν τον κώνωπα και καταπίνουν την κάμηλον. Ερμηνεύουν τους νόμους συχνά με πολιτική ματιά, να μην πω με κομματική, αλλά και με προσωπικές εμμονές. Συνταξιούχοι έχουν κάνει ομάδα με κεφαλαιοκρατική αρωγή και το παίζουν αυτόκλητοι προστάτες του περιβάλλοντος, αυτό είναι ο ορισμός της ιδεοληπτικής εμμονής. Το ότι τους προβάλλουν τα μμε είναι περίεργο, ή και κάπως βαρύτερο. Ετσι λοιπόν ας δούμε κάποια σημεία που ενώ παρίσταναν ότι προστάτευαν το περιβάλλον, στην ουσία επέτρεψαν να εκλυθούν εκατομμύρια τόνοι ρύπων στην ατμόσφαιρα της Αθήνας. Περιφερειακή Υμηττού. Καθυστέρηση 5 τουλάχιστον χρόνων. Μεσογείων και Κηφισίας σε μόνιμο μποτιλιάρισμα. Επέκταση Λεωφόρου Κύμης. Είμαστε ήδη στον 2ο χρόνο για ένα έργο 3 χλμ που θα γίνει κατά το ήμισυ υπόγειο και οι λαϊκιστές δήμαρχοι, θέλουν να γίνει ολόκληρο για το οποίο δεν θα υπάρχουν λεφτά. Μέχρι τότε Αττική οδός, Περιφερειακή Υμηττού, Κηφισίας, Μαρούσι, Πεύκη, Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή, Γέρακας, Μελίσσια, Νέο Ηράκλειο και Νέα Ιωνία, επηρεάζονται από το μποτιλιάρισμα της Αττικής οδόύ που ξεκινάει από την Μεταμόρφωση, ενίοτε και από το Μενίδι στα δυτικά και φτάνει μέχρι τον Γέρακα, ενίοτε μέχρι το Πικέρμι στα ανατολικά και μέχρι τον κόμβο Αγίας Παρασκευής στην Περιφερειακή Υμηττού. Το ότι ανακάλυψαν έναν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ νόμο ως εντελώς αντισυνταγματικό 12 χρόνια μετά την ισχύ του, θα πρέπει αρχικά να βρεθεί τρόπος να γίνεται διαφορετικά ο "έλεγχος" συνταγματικότητας, ή ίσως να σοβαρευτούν τα κόμματα και να αλλάξουν αυτό το περιβόητο άρθρο 24 του Συντάγματος σε σαφή διάταξη που δεν θα επιτρέπει ερμηνείες και ιδεοληψίες τυχαίων υπαλλήλων, άντε λειτουργών για να μην αισθανθούν άσχημα... Δεν μπορεί η χώρα να είναι έρμαιο τέτοιων διαδικασιών. Εχουμε όμως κάποιες διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν, που θίγονταν οι γνωστοί κατασκευαστικοί όμιλοι των ΔΕ, γνωστοί όλοι μεταξύ τους, ή όπως είχε γίνει με τον ΓΟΚ/85 που επίσης είχε βγεί αντισυνταγματικός ως προς την θέση του κτιρίου στο οικόπεδο, που τότε την πλήρωναν διάφοροι μικρομεσαίοι κατασκευαστές που ήταν αδιάφοροι στο κύκλωμα της εξουσίας και ανήμποροι να αντιδράσουν. Τώρα θίγονται τεράστιοι όμιλοι του εξωτερικού, που προφανώς θα πάνε το ζήτημα για τις αποζημιώσεις στο εξωτερικό, υπάρχει περίπτωση να θιχτεί και το Ελληνικό και εκεί θα ήθελα να εμφανιστεί ένα κόμμα, που να ζητάει από όλη αυτή την παρέα που παίζει κοντρίτσες πάνω στην πλάτη μας, να πληρώσουν οι ίδιοι από την τσεπούλα τους το κόστος των αποζημιώσεων. Θα το ψηφίσουμε όλοι.2 points
-
Η κατ' εξαίρεση κατασκευή φυλακίου στα προκήπια και τους υποχρεωτικούς ακαλύπτους είναι υπό όρους επιτρεπτή μόνο για κτίρια υπουργείων, δικαστικών μεγάρων, σωφρονιστικών καταστημάτων, διπλωματικών αποστολών και διεθνών οργανισμών σύμφωνα με το άρθρο 2 του Κτιριοδομικού όπως ισχύει.2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Παλαιό Φάληρο: Ανακαινίζεται το εμβληματικό κτίριο του Φλοίσβου
GTnews posted μια είδηση in Έργα-Υποδομές,
Το πιο εμβληματικό κτίριο του Παλαιού Φαλήρου, αλλά και από τα πιο εμβληματικά ολόκληρου του παραλιακού μετώπου, θα ανακαινιστεί πλήρως, ώστε να αποκτήσει και πάλι την αίγλη που του αρμόζει, ιδιαίτερα τώρα που αναδεικνύεται ολόκληρη η Αττική Ριβιέρα.
Πρόκειται για το «στρογγυλό» διώροφο κτίριο του Φλοίσβου και στόχος της δημοτικής Αρχής είναι να μετατραπεί σ’ έναν κόμβο πολιτισμού.
Το κτήριο του Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο, όπως σχεδιάζεται να γίνει
«Προχωράμε σε μια σημαντική επένδυση για το Παλαιό Φάληρο, με την υπογραφή της σύμβασης για την ανακαίνιση του εμβληματικού τοπόσημου της πόλης μας, του στρογγυλού κτιρίου στον Φλοίσβο. Ένα έργο, που σηματοδοτεί την αναγέννηση ενός εμβληματικού κτιρίου και την ανάδειξη της Αττικής Ριβιέρας», ανέφερε ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 2,8 εκατομμυρίων ευρώ και χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την Περιφέρεια Αττικής. Η σχετική σύμβαση υπεγράφη και η αποκατάσταση θα πραγματοποιηθεί διατηρώντας το κτίριο την αισθητική του και την ιστορική ταυτότητα. Θα αναπλαστεί και ο περιβάλλων χώρος, ώστε να γίνει φιλόξενος για τους επισκέπτες.
Το κτίριο ανεγέρθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα
Το κτίριο του Φλοίσβου ανεγέρθηκε στα τέλη του 19ου αιώνα και αποτελεί σημείο αναφοράς για τους πολίτες του Παλαιού Φαλήρου και όχι μόνο. Το έργο ενσωματώνει σύγχρονες αρχιτεκτονικές λύσεις, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εξασφάλιση της προσβασιμότητας για ΑΜΕΑ και εμποδιζόμενα άτομα.
Με την ολοκλήρωση της ανακαίνισης:
Το ισόγειο θα φιλοξενεί αίθουσα εκδηλώσεων και ομιλιών.
Ο όροφος θα χρησιμοποιείται ως Πολιτιστικό Κέντρο για εκθέσεις εικαστικών.
Ο περιβάλλων χώρος θα μετατραπεί σε έναν σύγχρονο, καλαίσθητο χώρο πρασίνου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
mysafetyplan.gov.gr: Σε λειτουργία η πλατφόρμα για προστασία από φυσικές καταστροφές
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοινώνει τη λειτουργία της νέας ψηφιακής πλατφόρμας mysafetyplan.gov.gr, η οποία αποτελεί ένα εργαλείο ενημέρωσης και καθοδήγησης των πολιτών σε περιπτώσεις σεισμού και άλλων φυσικών καταστροφών και υλοποιήθηκε σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο Αθηνών. Μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, οι πολίτες μπορούν να εντοπίσουν ασφαλείς χώρους προσωρινής συγκέντρωσης (καταφύγια) σε όλη την Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των νησιωτικών περιοχών.
Ο Διαδικτυακός Χάρτης Ασφαλών Χώρων είναι σχεδιασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εξασφαλίζεται:
Προσβασιμότητα: Η υπηρεσία είναι διαθέσιμη διαδικτυακά, χωρίς να απαιτείται εγκατάσταση εφαρμογής. Αρκεί η επίσκεψη στην ιστοσελίδα mysafetyplan.gov.gr.
Πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο: Ο χάρτης εμφανίζει όλες τις εγκεκριμένες τοποθεσίες προσωρινής φιλοξενίας πολιτών (καταφύγια), όπως έχουν οριστεί από την Πολιτική Προστασία, τους Δήμους και τις Περιφέρειες.
Σταδιακή αναβάθμιση: Στο προσεχές διάστημα θα εμπλουτιστεί με πρόσθετες οδηγίες και ενημερωτικό υλικό για διάφορες κατηγορίες φυσικών καταστροφών.
-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025»
Engineer posted a file in 10.4 Μελέτες-Βοηθήματα,
Χρήσιμα αρχεία για το Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025».
Περιλαμβάνει τα αρχεία:
1. Οδηγός Εφαρμογής του Προγράμματος «Εξοικονομώ 2025»
2. Πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025» Συχνές Ερωτήσεις – Απαντήσεις
3. Εγχειρίδιο Εισαγωγής Στοιχείων στο Πληροφοριακό Σύστημα του προγράμματος Εξοικονομώ 2025, για την υποβολή αιτήσεων
Παραρτήματα Οδηγού
1. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι Δικαιολογητικά Υποβολής Αίτησης.pdf
2. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ II Πρόταση Παρεμβάσεων.pdf
3. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙΙ Δήλωση Ωφελούμενου Υποβολής Αίτησης.pdf
4. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ IV Καταγραφή Παρεμβάσεων.pdf
5. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ V Δήλωση πιστοποίησης και Δικαιολογητικά.pdf
6. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VΙ ΥΔ για ενισχύσεις βάσει de minimis.docx
7. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VII ΥΔ Μη υποχρέωσης υποβολής δήλωσης φορολογίας.doc
8. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ VIII YΔ Χρήσης ακινήτου.doc
9. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΧ- Κριτήριο Αξιολόγησης.pdf
10. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ X Βεβαίωση εκτέλεσης εργασιών.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2025»: Οι επιλέξιμες δαπάνες για μηχανικούς με επιχορήγηση 100% (ΠΕΑ Α΄ και Β΄, ΗΤΚ, Τεχνικός Σύμβουλος, άδειες, μελέτες)
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Το πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025» αφορά σε κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία (μονοκατοικίες και μεμονωμένα διαμερίσματα) και των οποίων οι ιδιοκτήτες πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια.
Οι Δικαιούχοι του Προγράμματος είναι φυσικά πρόσωπα που έχουν εμπράγματο δικαίωμα (πλήρης κυριότητα / επικαρπία / ψιλή κυριότητα) σε επιλέξιμη κατοικία ή μισθωτές που μισθώνουν επιλέξιμη κατοικία και αποδεικνύεται με την ύπαρξη μισθωτηρίου συμβολαίου, με διάρκεια υπολειπόμενης ισχύος μίσθωσης τουλάχιστον επτά (7) ετών κατά την υποβολή της αίτησής τους στο πρόγραμμα.
Επιλέξιμος Προϋπολογισμός λοιπών δαπανών
Επιπρόσθετα, επιχορηγούνται από το Πρόγραμμα σε ποσοστό 100% της δαπάνης, υπό την προϋπόθεση υπαγωγής της αίτησης σε αυτό και επίτευξης του ελάχιστου ενεργειακού στόχου (Κεφάλαιο 3), οι ακόλουθες λοιπές δαπάνες:
α. Το κόστος που απαιτείται για τη διενέργεια των δύο ενεργειακών επιθεωρήσεων και την καταχώρηση της Πρότασης Παρεμβάσεων και της Καταγραφής Παρεμβάσεων.
H επιλέξιμη αμοιβή ενεργειακών επιθεωρήσεων καθορίζεται ως εξής:-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2025»: Οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας κατοικίας για χρηματοδότηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Με την υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140667/826 ΚΥΑ που αφορά την Προκήρυξη του Προγράμματος με τίτλο «Εξοικονομώ 2025», ξεκινά η υλοποίηση στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.
Το Πρόγραμμα συνίσταται στην παροχή κινήτρων για παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στον οικιακό κτιριακό τομέα και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με στόχο τη μείωση των ενεργειακών αναγκών και της κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων.
Γενικές Προϋποθέσεις Επιλεξιμότητας Κατοικίας-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-