Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      71

    • Περιεχόμενα

      4.621


  2. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      49

    • Περιεχόμενα

      6.900


  3. akis73

    akis73

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      37

    • Περιεχόμενα

      8.638


  4. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      30

    • Περιεχόμενα

      18.141


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη από 08/12/2024 σε όλες τις περιοχές

  1. Προφανώς οι αντιπαραθέσεις μεταξύ μας δεν μας βοηθούν και δεν μας τιμούν. Ας κοιτάξουμε λίγο έξω από το κάδρο στη συνολική εικόνα ... Την ανακοίνωση π.χ. του γραφείου τύπου του αρμόδιου υπουργού που στο χωρίο μου τη λένε win-win situation... 1. Σταματάνε τα πάντα μέχρι να παραδώσουν τα γραφεία τα ΤΧΣ, να πάρουμε τα λεφτά του πακέτου 2.0. 2. Τα ΤΧΣ θα μας ξαναδώσουν τα κίνητρα του ΝΟΚ με τον τρόπο που λέει το ΣτΕ εδώ και χρόνια. Μη σας πω και κάποια δόμηση εκτός σχεδίου με σχέδιο... 3. Μέχρι τότε όλο το τεχνικό δυναμικό της χώρας θα υποστηρίζει την εκτέλεση του ανεκτέλεστου των μεγάλων έργων, γιατί οι μεγάλοι θα πέσουν έξω και θα γίνουμε ρόμπα (αυτό ήταν στη σκέψη του γράφοντος το δελτίο τύπου). 4. Στο διάστημα αυτό θα επιστρέψουμε σιγά-σιγά τις ΥΔΟΜ στο υπουργείο γιατί βλέπετε τι μα...ες γίνονται στη Χαλκιδική. 5. Μέχρι να λειτουργήσουν αυτές στο υπουργείο δεν θα θέλουν και πολύ προσωπικό γιατί τα bots της AI που έχει ο πρώην δήμαρχος θα έχουν κάνει την AI ΚΥΔΟΜ που θα ελέγχει τα πάντα. 6. Δοξάστε με ! (αυτό ήταν επιθυμία του υπουργού)...
    11 points
  2. Παρακάτω ήταν απάντηση σε συνάδελφο, αλλά επειδή δεν είναι σκοπός μου η αντιπαράθεση αλλά η συσπείρωση των συναδέλφων, διότι δεν κρίνω την ορθότητα των αποφάσεων αλλά τον τρόπο εφαρμογής των. Συγνώμη και εμείς με ποιο εργαλείο θα σχεδιάζαμε εντωμεταξύ, υποθέτοντας τι ισχύει ως κανονισμός ή δέκα μήνες δεν θα αγγίζαμε μολύβι και θα κάναμε διακοπές. Πραγματικά ποιος πιστεύει ότι ένα σχέδιο είναι προϊόν ενός ονείρου το οποίο το πρωί ξυπνάς και βγάζεις άδεια. Εκτός της κοπιαστικής εργασίας εκπόνησης μελέτης, είναι ένας χείμαρρος από εγκρίσεις που οι περισσότερες αργούν, όχι απαραίτητα κακών υπαλλήλων αλλά κυρίως υποστελεχωσης ή υπαλλήλων σε θέσεις για τις οποίες δεν είναι κατάλληλοι. Το θέμα για μας τους μηχανικούς δεν είναι αν συμφωνούμε η όχι με τις τροποποίηση και τον τερματισμό διατάξεων, το θέμα είναι ότι για μια ακόμη φορά μας συμπεριφέρονται με αναξιοπρέπεια, δεν σέβονται τον κόπο μας ούτε την αξιοπιστία μας προς τους πελάτες μας και για όσους δουλεύουν στα νότια, δημιουργούν ένα μονοπώλιο στον κατασκευαστικό τομέα το οποίο λέγετε Ελληνικό, το οποίο αγόρασε τσάμπα γη, ενώ από εξω έχει πάει στο βουνό, δεν απολογείται σε κανένα, χτίζει ότι θέλει, υλικά αγοράζει σε τιμή χαμηλότερη(φυσιολογικό λόγω του μεγέθους του έργου) και πλέον θα πουλάει και όσο θέλει, διότι κανέναν ιδιώτη δεν θα συμφέρει να χτίσει με τις τιμές της γης, των υλικών και την νομοθετική αβεβαιότητα. Για όσους χαίρονται για την απόφαση αυτή ας προβληματιστούν μόνο για τον τρόπο επιβολής της και τι άλλο μπορεί να ακολουθήσει.
    8 points
  3. Καλημέρα, ψυχραιμία. Υπάρχουν έντυπες άδειες σε ισχύ (με τις συνεχείς παρατάσεις) από το 2012. Υπάρχουν 'φρέσκιες' ηλεκτρονικές με υπεύθυνη δήλωση. Ποιος θα ελέγξει κάθε μία από αυτές αν έχει κάνει χρήση κάποιου μπόνους, που ακόμη δεν ξέρουμε τι ακριβώς αφορά (και τι κόβεται); Θα ανακληθούν όλες οι άδειες σε ισχύ; Θα αναθεωρούνται στο σύνολό τους; Θα ελεγχθούν μία-μία από τις ΥΔΟΜ (χαχα); θα κοπούν όσες δεν έχουν καλέσει ελεγκτή δόμησης; Δεν νομίζω ότι γίνονται αυτά...αλλιώς οι αποζημιώσεις θα φτάσουν υπέρογκα ποσά (πάνω από το ΣΤΕ είναι τα Ευρωπαϊκά δικαστήρια). Προφανώς εχθές έπεσε ο μπαλτάς που λέει ο συνάδελφος παραπάνω, κάτι σαν τον Ιούλιο του 11 με τα αυθαίρετα. Όποιος έβγαλε άδεια καλώς, ούτως ή άλλως οι αναγγελίες έναρξης εργασιών, πλέον γίνονται αυτόματα με την έκδοση στη διαύγεια. Όσοι έχουν στα χέρια κάποια προέγκριση θα φανεί τι θα γίνει. Για τους άλλους, μάλλον θα πάνε με το νέο νοκ (ΝΝΟΚ). Τα παραπάνω είναι προσωπικές εκτιμήσεις *στους ηθικολόγους συναδέλφους: Δεν είναι όλη η Ελλάδα νότια προάστια και δεν είμαστε όλοι μεγαλοκατασκευαστές (αν ήμασταν, δεν θα γράφαμε εδώ). Άδειες στην επαρχία με 10τμ εσωτερικό εξώστη βγαίνουν off με τις καθολικές αποφάσεις. **Επίσης, το 'διάβασα στην καθημερινή', άκουσα στο καφενείο, ή είδα στο "mega" ότι θα βγει αντισυνταγματικός ένας νόμος, δεν παράγει δίκαιο σε καμία σοβαρή χώρα του κόσμου.
    8 points
  4. Και τι θα πει αυτό; Σας φαίνεται λογικό να καταργούνται οριζόντια σε όλες τις περιοχές της χώρας τα bonus για 1 ή 2 μ. ύψος; Σας φαίνεται λογικό να καταργούνται τα πατάρια; Τα πατάρια υπάρχουν από το 2012 στο ΝΟΚ και το +1μ υπάρχει από τον ΓΟΚ του 1985. Επίσης από πότε μια θολή ανακοίνωση παράγει νομοθεσία; Και τι σημαίνει ότι ακυρώνονται νόμιμες άδειες που έχουν εκδοθεί πληρώντας τις ισχύουσες διατάξεις; Σας φαίνονται σοβαρά αυτά τα πράγματα;
    8 points
  5. Συνάδελφε δεν το πας σωστά. Καλό θα ήταν τέτοιες μέρες να μην υπάρχει τοξικός λόγος. Διαφορετικά μάλλον δεν είμαστε συνάδελφοι. Δε γνωρίζεις ούτε το πλαίσιο της κάθε δουλειάς, ούτε την κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Μην αρχίζουμε τώρα με τις ευθύνες μεταξύ συναδέλφων. Οι εμπειρότεροι παρακαλώ να συνδράμετε ώστε ο διάλογος να μην παρεκτραπεί, διαφορετικά όλοι θα χάσουμε.
    7 points
  6. Δεν έχω καμία διάθεση να συζητάω με ανθρώπους που φαίνεται να μην έχουν καμία εμπειρία από χρόνους μελετών και έκδοσης εγκρίσεων αδειών. Τα υπονοούμενα να τα ρίχνετε στις ιδιωτικές σας συζητήσεις.
    7 points
  7. Για ακόμη μία φορά αποδεικνύεται και επαληθεύεται η φαιδρότητα με την οποία αντιμετωπίζει η πολιτική σκηνή τους πολίτες της. Γιατί πέρα από μηχανικός είμαι πολίτης μίας χωράς στην οποία δεν μπορώ να έχω εμπιστοσύνη. Στην προκειμένη περίπτωση το μόνο θετικό που μπορεί να προκύψει είναι επιτέλους να ψηφιστεί ένας νόμος που θα αναδεικνύει την επιστημοσύνη ενός μηχανικού. Φτάνει με το μπακαλοτέφτερο του τι προσμετρά και τι όχι στην δόμηση, που όριζε εν μέρει την αρχιτεκτονική μελέτη ενός κτιρίου. Όγκος / ύψος / ιδεατό στερεό και τέλος. Αυτά πρέπει να είναι τα βασικά μεγέθη. Ότι βρίσκεται εντός των ορίων αυτών των παραμέτρων νόμιμο και ότι εκτός παράνομο.-
    6 points
  8. Η ΑΠΔ δεν αποδεικνύει ότι οι εργασίες δεν έγιναν μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία. Συνεπώς, αν η υπόθεση φτάσει σε δικαστήριο, θα χρειαστεί ισχυρότερη απόδειξη Όσοι είναι σχετικά παλιοί στο φόρουμ (και όχι πρόσφατοι, λόγω του συγκεκριμένου θέματος) γνωρίζουν το πρόβλημα από την εποχή της απόφασης για την Κοκοματ. Υπάρχει σχετική συζήτηση αρκετά εκτεταμένη (κι ενίοτε έντονη). Κι όχι μόνο γι αυτό. Στην ενότητα ΓΟΚ-ΝΟΚ υπάρχουν θέματα που άπτονται των ακροβασιών του ΝΟΚ, και ειδικότερα της περιπτωσιολογίας του άρθρου 11 η οποία, είναι προφανές ότι, υπάρχει για να εξυπηρετήσει συγκεκριμένη εκλογική πελατεία. Χρησιμοποιώντας ως περιβαλλοντικό φερετζέ τη μείωση του ποσοστού κάλυψης, έβαλαν από την πίσω πόρτα την αύξηση ΣΔ και ύψους. Το ότι δεν τους ενδιαφέρει το περιβάλλον καθίσταται σαφές από το ότι δεν διασφάλισαν ρητά και κατηγορηματικά, κατά τον Β' έλεγχο δόμησης, τη φύτευση των ακάλυπτων χώρων. Αντίθετα, έβαλαν τις πισίνες να συμμετέχουν στη φύτευση!!! Και άλλα πολλά... Διότι, τι πιο απλό από το να καταργηθεί ο ΣΔ (μόνο στα σχ. πόλεως) και να αντικατασταθεί από Κάλυψη, Ύψος, ΠΑ, Στερεό, σε συνδυασμό με καθορισμού ελάχιστου καθαρού ύψους π.χ. 2.75 (και όχι 2.50 που δημιουργεί κλουβιά)? Είναι κάτι πολύ απλό και πρακτικό που απαλάσσει το μηχανικό από περιττό χάσιμο χρόνου και γραφειοκρατία και τον αφήνει ελεύθερο να εκφράσει το δημιουργικό του πνεύμα. Πώς δεν το σκέφτηκαν οι σοφοί νομοθέτες? Είναι ανόητοι ή συνένοχοι? Θα μπορούσα να γράφω μέχρι το πρωί ασκώντας κριτική στους εκάστοτε Οικοδομικούς Κανονισμούς. Στην ουσία, θα επαναλάμβανα τις συζητήσεις που έχουν γίνει εδώ. Όποιος λοιπόν ενδιαφέρεται, μπορεί να εντρυφήσει και θα βρει πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Θα πλουτίσει τις γνώσεις του και, ίσως, διαμορφώσει πιο αντικειμενική άποψη
    5 points
  9. σωστό μεν κι αυτό ...... ΑΛΛΑ.... η προσωπική μου γνώμη για την "ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ" είναι ότι αναρτήθηκε για έναν και μόνο λόγο. Το αρμόδιο Κράτος, το αρμόδιο Υπουργείου, δεν ξέρει ακόμα τι να κάνει και αγοράζει χρόνο.... Ώστε μέχρι να περάσουν μήνες μέχρι να συντάξουν τις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις να έχουν ΑΦΗΓΗΜΑ... και θα λένε περιμένουμε την διαβούλευση .... Έως ότου λοιπόν δεν υπάρξει γραπτή Απόφαση από ΣτΕ και γραπτή νομοθετική παρέμβαση από το κράτος... .. στην Ελλάδα στην πράξη δεν θα προχωρά σχεδόν καμία Οικοδομική Άδεια, ενδεχόμενα καμία αγορά Οικοπέδου, καμία αντιπαροχή ..... και καμία νέα κατασκευή.... αλλά έχουμε Διαβούλευση ..... το συζητάμε το θέμα.... (δεν το λύνουμε το θέμα) Υ.Γ. Το τραγικό είναι ότι κι ΕΜΕΙΣ οι Μηχανικοί το συζητάμε (και μόνο) το θέμα ... Πέρασε από το μυαλό ειδικά όσοι είναι μαχόμενοι Μηχανικοί και όχι μόνο του Δημοσίου, Δήμων κλπ να πουν έστω μια φορά στη ζωή τους.... κατεβάζουμε ρολά και εμείς σε ΟΛΑ. Καμία υπηρεσία Μηχανικού στην Δόμηση, αποτύπωση, τοπογραφικά, επιβλέψεις, αυθαίρετα, Ηλ. Ταυτότητες, κτηματολόγια κλπ σε όλη την Ελλάδα... στοίχημα πως όχι ...... οπότε ας το συζητάμε
    4 points
  10. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί θεωρούν ότι είναι δίκαιο να απαλλάσσονται μόνο όσοι ξεκίνησαν εργασίες. Τι θα γίνει με τους κατασκευαστές και ιδιοκτήτες οικοπέδων που έχουν υπογράψει εργολαβικά και δεν έχουν βγάλει ακόμη τις άδειες? Έχουν πληρωθεί μηχανικοί, συμβολαιογράφοι, κτηματολόγια κλπ, και πιθανότατα θα ακυρωθούν και συμφωνίες. Ποιος θα τους αποζημιώσει αυτούς? Ποιος θα πληρώσει εμάς που είχαμε άδειες έτοιμες για κατάθεση στην Πολεοδομία και τώρα άντε ξανά από την αρχή???
    4 points
  11. Παράταση υποβολής δικαιολογητικών στα αυθαίρετα 4178/13 και 4495/17 έως 31-12-2025 , άρθρο 35 παρ. 1 του προς ψήφιση νομοσχεδίου << Αναδιάρθρωση σιδηροδρομικού τομέα και ενίσχυση ρυθμιστικών φορέων μεταφορών >> του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών . ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ.pdf
    4 points
  12. @Teta Διαβιβάζονται όλα τα έσοδα και έξοδα τις επιχείρησης, όχι μόνο αυτά για τα οποία έχει εκδοθεί τιμολόγιο. Επειδή δεν έχει εκδοθεί παραστατικό, χρησιμοποιείται η επιλογή «λογιστική εγγραφή». Τα έσοδα που δεν αφορούν έκδοση φορολογικού στοιχείου, αλλά λογιστική εγγραφή, διαβιβάζονται μέχρι την 20ή ημέρα του επόμενου μήνα.
    3 points
  13. Όποιος διαφωνεί με αυτά που γράφω, μπορεί να εκφράσει τη γνώμη του εδώ με επιχειρήματα, για να διορθωνόμαστε εάν σφάλλουμε.
    3 points
  14. https://energypress.gr/index.php/news/pos-tha-prasinisoyn-ola-ta-neodmita-ktiria-apo-2030 Εμας εδώ οι νομικοί φωστήρες ζουν στο 1930 και οι φωστήρες των Βρυξελλών στο 2030. Οπότε πλέον δεν θα φτάνουν τα φωτοβολταικά, θα θέλουμε και μπαταρίες και χώρους για υποσταθμούς και κάθε τι άλλο που θα χτυπήσει στην κούτρα κάθε γραφειοκράτη και κάθε νομικού με εξουσία. Α και επειδή θα έχουμε και ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα χρειαστούμε και άλλο ρεύμα. Το ότι σιγά σιγά το κόστος κατασκευής των νέων σπιτιών θα περάσει τα 3000 χωρίς το οικόπεδο, που σημαίνει ότι θα ξεκινάμε από τα 6000 το τμ τις τιμές πώλησης, δεν ενδιαφέρει κανένα. Γιατί εκεί στις Βρυξέλλες και στις γειτονιές εκείνες και σήμερα ξεκινάνε τα χρέπια τους με θέα το τίποτε στα 10000 και έχουν εύκολα τα 20 και τα 30000 το τμ. Σε εμας ήδη σήμερα εκτός της παραλίας και των καλών περιοχών των ΒΠ, ελάχιστοι έχτιζαν. Στο μέλλον θα χτίζουν ακόμοι λιγότεροι και να δούμε τι θα κάνουμε με τις αρχαιολογίες. Τις οποίες λέει το άρθρο ότι μέσα σε 25 χρόνια θα πρέπει να τις αναβαθμίσουμε και αυτές.... Δεν τους νοιάζει το κόστος, λογικό το βρίσκουν, όταν νοικιάζουν την γκαρσονιέρα 1000-1200 και μετά τα 1000άρικα πάνε ανά δωμάτιο. Θα δικαιωθεί και ο Νόιφερτ που τότε τέλη 70 - αρχές 80, στα φοιτητικά μας χρόνια, βλέπαμε στις σελίδες του διαμερίσματα 80 τμ με 3 υπνοδωμάτια και 15 τμ σαλόνι και λέγαμε τι σπίτια είναι αυτά, ενώ για εμας τότε 3 υπνοδωμάτια σήμαινε τουλάχιστον 115 τμ σπίτι.
    3 points
  15. Οι δικαστές γενικώς διυλίζουν τον κώνωπα και καταπίνουν την κάμηλον. Ερμηνεύουν τους νόμους συχνά με πολιτική ματιά, να μην πω με κομματική, αλλά και με προσωπικές εμμονές. Συνταξιούχοι έχουν κάνει ομάδα με κεφαλαιοκρατική αρωγή και το παίζουν αυτόκλητοι προστάτες του περιβάλλοντος, αυτό είναι ο ορισμός της ιδεοληπτικής εμμονής. Το ότι τους προβάλλουν τα μμε είναι περίεργο, ή και κάπως βαρύτερο. Ετσι λοιπόν ας δούμε κάποια σημεία που ενώ παρίσταναν ότι προστάτευαν το περιβάλλον, στην ουσία επέτρεψαν να εκλυθούν εκατομμύρια τόνοι ρύπων στην ατμόσφαιρα της Αθήνας. Περιφερειακή Υμηττού. Καθυστέρηση 5 τουλάχιστον χρόνων. Μεσογείων και Κηφισίας σε μόνιμο μποτιλιάρισμα. Επέκταση Λεωφόρου Κύμης. Είμαστε ήδη στον 2ο χρόνο για ένα έργο 3 χλμ που θα γίνει κατά το ήμισυ υπόγειο και οι λαϊκιστές δήμαρχοι, θέλουν να γίνει ολόκληρο για το οποίο δεν θα υπάρχουν λεφτά. Μέχρι τότε Αττική οδός, Περιφερειακή Υμηττού, Κηφισίας, Μαρούσι, Πεύκη, Χαλάνδρι, Αγία Παρασκευή, Γέρακας, Μελίσσια, Νέο Ηράκλειο και Νέα Ιωνία, επηρεάζονται από το μποτιλιάρισμα της Αττικής οδόύ που ξεκινάει από την Μεταμόρφωση, ενίοτε και από το Μενίδι στα δυτικά και φτάνει μέχρι τον Γέρακα, ενίοτε μέχρι το Πικέρμι στα ανατολικά και μέχρι τον κόμβο Αγίας Παρασκευής στην Περιφερειακή Υμηττού. Το ότι ανακάλυψαν έναν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΩΡΑ νόμο ως εντελώς αντισυνταγματικό 12 χρόνια μετά την ισχύ του, θα πρέπει αρχικά να βρεθεί τρόπος να γίνεται διαφορετικά ο "έλεγχος" συνταγματικότητας, ή ίσως να σοβαρευτούν τα κόμματα και να αλλάξουν αυτό το περιβόητο άρθρο 24 του Συντάγματος σε σαφή διάταξη που δεν θα επιτρέπει ερμηνείες και ιδεοληψίες τυχαίων υπαλλήλων, άντε λειτουργών για να μην αισθανθούν άσχημα... Δεν μπορεί η χώρα να είναι έρμαιο τέτοιων διαδικασιών. Εχουμε όμως κάποιες διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν, που θίγονταν οι γνωστοί κατασκευαστικοί όμιλοι των ΔΕ, γνωστοί όλοι μεταξύ τους, ή όπως είχε γίνει με τον ΓΟΚ/85 που επίσης είχε βγεί αντισυνταγματικός ως προς την θέση του κτιρίου στο οικόπεδο, που τότε την πλήρωναν διάφοροι μικρομεσαίοι κατασκευαστές που ήταν αδιάφοροι στο κύκλωμα της εξουσίας και ανήμποροι να αντιδράσουν. Τώρα θίγονται τεράστιοι όμιλοι του εξωτερικού, που προφανώς θα πάνε το ζήτημα για τις αποζημιώσεις στο εξωτερικό, υπάρχει περίπτωση να θιχτεί και το Ελληνικό και εκεί θα ήθελα να εμφανιστεί ένα κόμμα, που να ζητάει από όλη αυτή την παρέα που παίζει κοντρίτσες πάνω στην πλάτη μας, να πληρώσουν οι ίδιοι από την τσεπούλα τους το κόστος των αποζημιώσεων. Θα το ψηφίσουμε όλοι.
    3 points
  16. Όχι μόνο, υπάρχουν μέσα και πολλοί οργανωμένοι οπαδοί του δημοκρατικού δικαιωματισμού και στους ΟΚ... Σε λίγο θα μας βάλουν πριν την άδεια να προσκομίζουμε συναίνεση από τους γείτονες και να την καταθέτουμε για διαπραγμάτευση στο δημαρχιακό επίτροπο της ΥΔΟΜ.
    3 points
  17. Τα δεδομένα είναι μονοδιάστατα : - ο ΝΟΚ δεν υπάρχει πλέον, είναι αντισυνταγματικός σε πάρα πολλά άρθρα, - αν κάποιο κίνητρο δεν είναι αντισυνταγματικό στην τωρινή απόφαση, θα είναι στην επόμενη, - θα υπάρξει ένα μεγάλο χρονικό διάστημα (1-2 χρόνια) που θα υπάρχει ως πλαίσιο ένα άχρωμο κανονιστικό κείμενο, μάλλον μια ψαλιδισμένη έκδοση του υπάρχοντος (καλο-ψαλιδισμένη ή κακο-ψαλιδισμένη δεν έχει σημασία), - με το ίδιο κατασκεύασμα θα "διορθωθούν" όσες άδειες μπορούν και θέλουν να μην έχουν πάνω τους υποψία ή άγχος καταδίωξης, - η διαβούλευση μαζεύει την "κρίσιμη μάζα προβλημάτων" η οποία θα συνεκτιμηθεί στη διαχείριση των συνεπειών της αντισυνταγματικότητας (πολιτική συνήθεια απουσία πολιτικής στην εποχή των media), - ουσιαστικά μαζεύονται τα κουρέλια του νεκρού για να αποφασιστεί ποια θα πάνε μαζί του στο χώμα, - ανάμεσα στα τελευταία είναι και η δουλειά μηχανικών τουλάχιστον 2 χρόνια πριν αλλά και μετά την απόφαση του ΣτΕ, - στον ολικό παγετό αν δεν κινηθείς πεθαίνεις.
    3 points
  18. Αυτή η άποψη είναι μονόπλευρη, μόνο η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη του νομίσματος είναι ότι τα ακίνητα θα ανεβάσουν τις τιμές τους ακόμα περισσότερο. Ειδικά τα νεόδμητα. Καθώς τώρα που τα μπόνους κόπηκαν, θα πρέπει με κάποιο τρόπο κάποιος να αναλάβει το επιπλέον κόστος των αυξημένων προδιαγραφών τους (πχ ενεργειακή απόδοση, νέος ΚΤΣ κλπ). Άρα αφού οι επιφάνειες μικραίνουν και το κόστος κατασκευής παραμένει το ίδιο, αυτό σημαίνει αύξηση της τελικής τιμής. Και είναι πολύ λογικό, αν σκεφτεί κανείς ότι τη δεκαετία 2010-2020 όλη η δυτική ευρώπη ήταν σε ποσοτική χαλάρωση, ενώ η ελλάδα λόγω μνημονίων σε ποσοτική σύσφιξη. Άρα και οι τιμές όχι μόνο έπεσαν στην ονομαστική αξία, αλλά καταβαραθρώθηκαν και στην πραγματική αποπληθωρισμένη. Αυτή τη στιγμή οι δείκτες δείχνουν ότι έχουμε ισοφαρίσει την ονομαστική που υπολειπόμασταν. Την πραγματική όμως δεν την ξέρει κανείς, είναι εντελώς σίγουρο ότι υπάρχει ακόμα μεγάλο περιθώριο φούσκας. Η δική μου εκτίμηση για το πόσο υπολειπόμαστε της αποπληθωρισμένης οδηγεί σε μια αύξηση της ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ τιμής κατά +40%, όσο απίστευτο κ αν φαίνεται αυτό. Γιατί στη διαφορά πληθωρισμού μεταξύ QE-QT σε περίοδο δεκαετίας ΚΑΝΕΝΑΣ δεν μπορεί να ξέρει την αλήθεια, γιατί τα επίσημα στοιχεία είναι μαγειρεμένα με πολύ αγάπη και προδερμ από την ΕΚΤ και τη λοιπή τρελοπαρέα προς απόκρυψη του πραγματικού πληθωρισμού και αποφυγή εξεγέρσεων των πληβείων. Από μια αγνωστικιστική προσέγγιση του τι συμβαίνει, αυτό που θα περίμενε κανείς ΕΤΣΙ Κ ΑΛΛΙΩΣ είναι οι τιμές να ανέβουν κ άλλο, εξ' αιτίας της εξισορρόπισης της αποπληθωριστικής αξίας. Αυτοί όμως που σκέφτονται θεμελιωδώς, πιστεύουν ότι η είδηση είναι αυτή που επιφέρει τη μεταβολή της τιμής, δηλαδή ότι η τιμή θα αλλάξει λόγω της είδησης του ΣτΕ. Στην αγνωστικιστική προσέγγιση όμως, πάντα θα υπάρχει ένα γεγονός το οποίο θα συσχετίζεται με τη μεταβολή της τιμής, και εδώ είναι που όλοι διχάζονται και πρέπει να διαλέξουν στρατόπεδο σκέψης, δηλαδή να διαλέξουν μοναδιαία αν το αυγό κάνει την κότα ή η κότα κάνει το αυγό. Η τιμή δεν θα αλλάξει λόγω της είδησης αξιότιμοι συνάδελφοι. Θα αλλάξει επειδή για 10 χρόνια υπάρχει μεγάλο κενό στις τιμές ακινήτων μεταξύ ελλάδας και δυτικής ευρώπης. Γιατί η ελλάδα έπεφτε παραβολικά, ενώ η ευρώπη ανέβαινε εκθετικά. Το κενό αυτό πάει να εξισορροπηθεί τώρα, και όσοι κατάλαβαν, κατάλαβαν. Εννοώ ότι αυτός είναι ο δικός μου τρόπος σκέψης, και οδηγεί σε αυτό το συμπέρασμα, γιατί αυτό το στρατόπεδο έχω επιλέξει και συμπληρώνει την οπτική των άλλων, που σκέφτονται με τον ανάποδο τρόπο, ότι το ΣτΕ ευθύνεται για το τί θα συμβεί. Τέλος, προβλέπω ακόμα μεγαλύτερο αντικείμενο στα χρέπια από εδώ και στο εξής, όπως και στις αλλαγές χρήσης απολιθωμάτων γραφειακών χώρων, οι οποίοι στη meta-covid εποχή δεν έχουν και λόγο ύπαρξης πλέον. Και αν θέλετε, θυμηθείτε αυτό το ποστ να το κάνουμε quote σε 2-3 χρόνια από τώρα. Ο προφήτης.
    3 points
  19. Καλησπέρα και από εμένα! Η δική μου εμπειρία συνεργαζόμενος συμβουλευτικά με δικηγόρους σε αντίστοιχες περιπτώσεις είναι ότι οι νόμοι ΚΑΙ οι αποφάσεις δικαστηρίων οφείλουν να γίνονται σεβαστές από τη διοίκηση. Δυστυχώς το σουρεάλ είναι ότι στην περίπτωση που οι νόμοι αντικρούουν τις αποφάσεις δικαστηρίων, τότε ισχύουν και τα 2 ταυτόχρονα. Επομένως σε αυτές τις περιπτώσεις απαιτείται επιπλέον επικοινωνία με πολεοδομίες, πριν την έκδοση της πράξης, έτσι ώστε να προσεγγιστεί μια κοινή συμφωνία/λύση της εκάστωτε περίπτωσης. Και μέχρι την κυκλοφορία νέου ΦΕΚ, ο μοναδικός τρόπος είναι η επιπλέον επικοινωνία με όλους τους εμπλεκόμενους της κάθε υπόθεσης (επενδυτές-ιδιώτες-εκπροσώπους-πολεοδομίες κλπ). Τέλος, συμβουλεύω τον κάθε ενδιαφερόμενο που πλήτεται από αυτή την κατάσταση να ΜΗΝ το παίρνει προσωπικά και να ξεκαθαρίζει τη θέση του με αυξημένη επικοινωνία απέναντι στους εμπλεκόμενους της υπόθεσης που διαχειρίζεται. Κανένας άνθρωπος, όσο θυμωμένος και αν είναι, ή όποια άλλα συναισθήματα έχει προσωρινά, δεν έχει τη δύναμη να αλλάξει μόνος του τον κόσμο που ζούμε, ούτε φέρει την αποκλειστική ευθύνη των όσων συμβάινουν στην κοινωνία.
    3 points
  20. Με βαση τις διαταξεις του ν 4786/21 αρθρο 25 εγινε η δημοσιευση απο το ΣτΕ, διοτι, μεχρι την δημοσιευση τον Ιανουαριο ή Φεβρουαριο θα ειχε διαρευσει, αρα ολοι θα αρχιζαν εργασιες, ενω με την "προδημοσιευση" καταχυρωνεται το "μεχρι σημερα" [προφανως μας ενδιαφερει το πληρες περιεχομενο και το εαν υπηρχαν διαφορετικες γνωμες και τι ειπε η μειοψηφια, αν υπηρχε...κλπκλπ. και περιμενουμε και ποιά θα ειναι η θεση του Υπουργειου] ηδη υπαρχει αυτη η ανακοινωση https://ypen.gov.gr/th-skylakakis-anoigoume-dimosia-diavoulefsi-gia-tis-diaforetikes-periptoseis-oikodomikon-adeion-pou-einai-se-exelixi-kai-epireazontai-apo-tin-apofasi-gia-ton-nok/ αρθρο 25 "8. Σε υποθέσεις αρμοδιότητας της Ολομέλειας του Δικαστηρίου, ο δικαστικός αυτός σχηματισμός έχει τη δυνατότητα, εκτιμώντας τις περιστάσεις, να δίνει στη δημοσιότητα, δια του Προέδρου του, μετά το πέρας της διάσκεψης, σύντομη ανακοίνωση για το περιεχόμενο της απόφασης που ελήφθη και την κατά προσέγγιση εκτιμώμενη ημερομηνία δημοσίευσης του κειμένου της.» Φυσικα υπαρχουν πρακτικα θεματα που πρεπει να επιλυθουν, πχ. - ποιος θα "βεβαιωνει" οτι η οικοδομη χτισθηκε πριν την ανω ημερομηνια, ή οτι ξεκινησε εργασιες πριν την ανω ημερομηνια και τί "εγγραφα" θα πρεπει να επικαλεσθει/προσκομισει προς αποδειξη των οσων δηλωνει. [ο συμβ/φος δεν εχει αρμοδιοτητα...μενει ο εργολαβος ή -παλι- ο μηχανικος του εργου] - Πότε, πού και σε ποιον θα κατατιθεται/επισυναπτεται η ανω βεβαιωση.
    3 points
  21. @tetris Καλά αυτός περαστικός τουρίστας είναι ... και για τον νόμο όταν πήρε το υπουργείο θα του είπαν κάποια πράγματα. Δικαιολογείται κυρίως λόγω άγνοιας... Αυτοί όμως που έχουν τόσα χρόνια την ευθύνη εφαρμογής του νόμου, τι κάνουν ; Αυτοί γιατί δεν τοποθετούνται ; Γνώριζαν ! Και μάλιστα γνώριζαν και συνέχιζαν... Ο νόμος του 2012 δεν έχει σχέση με τον μακαρίτη. Κυλιόμενος οικοδομικός κανονισμός δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο ... και μάλιστα χωρίς αιτιολογία των λιπαντικών κύλισης. Πάντως η υπόθεση πάει για γελοιοποίηση ... δυστυχώς θα δώσουμε αρκετή δικαστική ύλη στα ευρωπαϊκά δικαστήρια.
    3 points
  22. To TEE σε ανακοινωση του, ρωτά, εάν «είναι δίκαιο» σε δύο όμοια γειτονικά οικόπεδα να προχωρήσει η οικοδομή μόνο στο ένα επειδή είτε δεν έχει γίνει προσφυγή, είτε προχώρησαν περισσότερο οι εργασίες, είτε ξεκίνησαν οι εργασίες πριν από τις 11 Δεκεμβρίου 2024, δηλαδή την ημέρα που εκδόθηκε η ανακοίνωση του προέδρου του ΣτΕ, «χωρίς να υπάρχει καν η δημοσίευση της απόφασης». «Είναι αυτή η εφαρμογή της ασφάλειας δικαίου, της αρχής της προβλεψιμότητας και της προστατευόμενης εμπιστοσύνης των διοικουμένων;» Δεν αναρωτήθηκε όμως το ΤΕΕ , όταν έπρεπε, εάν "είναι δίκαιο", σε δύο όμοια γειτονικά οικόπεδα, να κτίσει ο ένας, δύο ορόφους παραπάνω επειδή θα βάλει πανελ στη ταράτσα του. Σύρεται πίσω από τις εξελίξεις ,αντί να τις σύρει. Μας στέλνει κατα καιρούς, άσχετα ερωτηματολόγια να συμπληρώσουμε, δεν μας ρωτησε ποτέ αν συμφωνούμε με τον ΝΟΚ, με το eadeies, κι άλλα σοβαρά θέματα. Κύριοι του ΤΕΕ, εμεις οι Μηχανικοί έχουμε άποψη, ρωτήστε μας, εμάς εξυπηρετείτε.
    3 points
  23. Και κάτι που θεωρώ επίσης σημαντικό, είναι το πως εφαρμόζεις μια απόφαση. Μπορείς να δώσεις μια ημερομηνία οριστική πχ 6-12 μηνών. Ωστε όλοι όσοι έχουν καταθέσει μελέτες και περιμένουν πχ το Σ.Α. Αθηνών κάνα 6 μήνο τώρα κλπ, να μην αναγκαστούν σε υποβολή νέων μελετών. Να έρχεται ο πελάτης και να λες, πλέον είσαι με αυτή την νομοθεσία, αυτά κτίζεις με αυτές τις προϋποθέσεις. Όχι σήμερα να απολογούμαστε για το ΣΤΕ κλπ στους πελάτες μας. Επίσης το να αναφέρεται παραπάνω ότι γνωρίζαμε κλπ δεν λέει κάτι. Εμείς εφαρμόζουμε το νόμο και όχι άρθρα στο ίντερνετ και τα θα.
    3 points
  24. Δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιοι συνάδελφοι θίχτηκαν από τη λέξη "ψυχραιμία". Δεν βρισκόμαστε εδώ για να χωρίσουμε κάτι, και η ψυχραιμία είναι πάντα ωφέλιμη. Ο ΝΟΚ είχε πολλά θετικά στοιχεία, όπως τα κλιμακοστάσια και τα μπόνους για πράσινο ή κάλυψη. Είχε και υπερβολές, όπως το μέγιστο ύψος, τα πατάρια και οι σοφίτες. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτές πολλαπλασιάστηκαν τα τελευταία χρόνια (*αρχικά, αν θυμάστε, είχαμε πατάρια 10% και σοφίτες με ύψος 2,20). Τώρα στην ουσία: Ο περιβαλλοντισμός στην Ελλάδα εισήχθη, καινοτόμα για την εποχή, το 1975 στο Σύνταγμα. Έκτοτε, "έντυσε" μια σειρά πολεοδομικών νομοθετημάτων που διατήρησαν την Αθήνα ως την πιο πυκνοδομημένη μεγάλη πόλη της Ευρώπης, με πάνω από 30 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα αυθαίρετων κατασκευών στην Αττική. Φλογεροί "πράσινοι" στα λόγια, χάος στην πράξη. Μέχρι και σήμερα, η συζήτηση παραμένει αυτοτροφοδοτούμενα απλοϊκή: Δέντρο = καλό, διώροφα σπιτάκια με στέγη στον αστικό πυρήνα = καλό (έστω κι αν κοστίζουν 5.000 ευρώ το τετραγωνικό, θα τα δώσουμε για golden visa), πολυκατοικία = κακό (έστω κι αν στεγάζουν όλη την εργατική και μικρομεσαία τάξη, ηλικιωμένους, φοιτητές κλπ). Επιπλέον, κανείς δεν τολμά να μιλήσει για επέκταση σχεδίων πόλης, νέους οικιστικούς πυρήνες υψηλότερης δόμησης ή πολεοδόμηση εκτάσεων, γιατί θα θεωρηθεί ότι είναι με τους "μεγαλοεργολάβους". Από την άλλη, στο Ελληνικό δημιουργείται μια μικρή πόλη με βιοκλιματικά εξοχικά για Άραβες, που θα κατοικούνται 20 μέρες τον χρόνο. Αντιλαμβάνεστε την αντίφαση; ---------------------------- Ασχέτως των παραπάνω, η χθεσινή ανακοίνωση με άμεση ισχύ έρχεται σε αντίθεση με το επιχείρημα περί πολύμηνης "κοινής γνώσης" και για "μωρές παρθένες". Μέχρι πρότινος, υπήρχαν μόνο διαρροές από το ΣτΕ (αμφιβόλου νομιμότητας) και δημοσιογραφικές εικασίες. Αν κάποιοι θίγονται αναδρομικά από κρατική υπαιτιότητα, όπως οι κάτοχοι οικοδομικών αδειών, είναι βέβαιο ότι θα αποζημιωθούν, έστω και μέσω χρονοβόρας προσφυγής στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια.
    3 points
  25. Η απόφαση είναι στην σωστή κατεύθυνση και μακάρι να αποτελέσει αφορμή για έναν "κανονικό" οικοδομικό κανονισμό με βάση τον όγκο. Επίσης θεωρώ ότι πρέπει να πετάξει και τις λοιπές γελοιοτητες όπως τα "θερμομονωτικά λιθοσωματα" και τις σοφίτες. Τα περισσότερα κτίσματα που έγιναν ειδικά τα τελευταία χρόνιαε όλα τα ευεργετηματα του ΝΟΚ είναι πρόσθετες πινελιές σε μια ήδη τριτοκοσμική εικόνα του δομημένου περιβάλλοντος και σίγουρα με κανένα θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα .... Να βάλω και μια άλλη τεχνική παράμετρο από την εμπειρία μου με στατικές μελέτες. Όλες αυτές οι αηδιες για να μεγιστοποιηθεί η δόμηση οδηγούν σε μόρφωση στατικού φορέα που είναι ακριβώς το αντίθετο από αυτό που συστήνει ο Ευρωκώδικας 8 (ομοιομορφία σε κάτοψη και ύψος, ομαλή κατανομή δυσκαμψιων κλπ) Τώρα βέβαια θα πει κάποιος "δεν ενδιαφέρουν τους επενδυτές όλα αυτά" Ας αναλογιστούμε και την ευθύνη που φέρουμε εμείς οι μηχανικοί όταν οι επιστημονικοι σύλλογοι μας και το ΤΕΕ όχι μόνον κάναν γάργαρα την γελοιοτητα του ΝΟΚ αλλά τρέχανε και στα δικαστήρια να την υπερασπιστούν. "Καλός" ο ΝΟΚ γιατί μας δίνει δουλίτσα, "κακό" το κράτος που εκ των υστέρων αυτοαναιρειται.... Το νόμισμα έχει πάντα 2 όψεις. Το να ζεις και να εργάζεσαι σε μπανανιές έχει καλά αλλά και κακά. Και πρέπει να αποδεχόμαστε ως αναμενόμενα και τα 2. Ας μην σκουζουμε σαν μωρες παρθένες τώρα που εμφανίστηκε η άσχημη όψη του υπανάπτυκτου κράτους μας. Ας να μην ξεχνάμε ότι το επιχειρειν έχει ρίσκο. Και το ρίσκο αυξάνεται πολύ στις μπανανιες.
    3 points
  26. Επειδή όμως πολλοί συνάδελφοι έχουν μπλοκαρισμένες από άδειες κατεδάφισης έως άδειες ανέγερσης, στην Αθήνα, είμαστε στους 9 μήνες πλέον, επειδή υπάρχουν εργολαβικά, αγορές που έγιναν πριν εμφανιστούν οι απόψεις των γερόντων που αυτοικανοποιούνται ως Λουδοβίκοι ΙΔ, θα πρέπει είτε να τους κάνουμε ΙΣΤ, είτε να πάμε στο μισθοδικείο τους και να μας βγάλουν 6000 καθαρά τον μήνα να καθόμαστε όπως αυτοί και ας κάνουν και 10 χρόνια να βγάλουν ΤΠΣ και να αποφασίσουν για το φύλο των Αγγέλων. Κατά τα άλλα ο Τράμπ δίνει άδεια σε μια μέρα, αν κάνεις επένδυση άνω του 1 δις, αρκεί να περάσεις τις περιβαλλοντικές μελέτες που θα ελέγχονται κανονικά, ενώ το αμερικάνικο κανάλι κάνει βόλτες στα έρημα χωριά, που πίνεις ότι θέλεις και αφήνεις ότι έχεις ευχαρίστηση... https://www.naftemporiki.gr/finance/economy/1853846/cnbc-mia-apokosmi-matia-sto-mellon-tis-elladas-poy-apeileitai-apo-yparxiaki-katarreysi/ Η χώρα καταρρέει και οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι πολιτικοί, είναι στην κοσμάρα τους, στην μισθάρα τους και κλασσικά και διαχρονικά στο γρηγορόσημο τους (σαν την Χαλκιδική δεν έχει) και στην μίζα τους... Λυπάμαι όσους είναι ακόμα νέοι και είναι εδώ, χωρίς να μουτζώνουν τους λουδουβίκους και τις αντουανέτες. Και στο τέλος το πρόβλημα δεν είναι τα μπόνους. Είναι ότι δεν υπάρχει λογικό υπόβαθρο στον οποιονδήποτε έλεγχο, όταν υπάρχουν τόσοι πολλοί συντελεστές δόμησης που δημιουργούν περιουσίες. Ο κόσμος δεν μπορεί να συντηρήσει τα χρέπια του 30 του 40 του 50 και του 60 και του 70 που θέλουν στην ζεστή κλιματικά Αθήνα 500 λίτρα πετρέλαιο για να ζεστάνουν τις παγωμένες πέτρες και τα παγωμένα μπετά και τούβλα, ενώ η κωμωδία περί του εξοικονομώ έχει γίνει μία μπίζνα για λίγους και ημέτερους, χωρίς αντίκρυσμα, ενώ μόνο οι έχοντες μπορούν να μπουν, αφού θα μπορούν να πληρώσουν οι ίδιοι και να περιμένουν. Η ανέγερση νέων οικοδομών με μονώσεις και θέσεις στάθμευσης θα βοηθούσε την πόλη, αλλά αυτό έχει κόστος. Με την απόφαση αυτή, θα έχουμε πλέον νέα αύξηση στις τιμές πώλησης, που προφανώς πλέον θα αγοράζονται μόνο από ξένους, νέα μείωση της προσφοράς, αφού πολλές δουλειές θα ακυρωθούν, μια και το κόστος κατασκευής και η τιμή πώλησης σε πολλές περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, δεν θα υπάρχουν πελάτες για να το πληρώσουν, ενώ στις επαρχιακές πόλεις που δεν έχουν τουρισμό, δεν χτίζεται τίποτα έτσι και αλλιώς. Δύσκολες έννοιες αυτές όταν παίρνεις 6-8-10-20000 τον μήνα, αν είσαι δικαστής, βουλευτής, υπουργός, ευρωβουλευτής και κάπου εκεί μέσα αν είσαι δήμαρχος, χώρια οι "χορηγίες"... Πως το είπε εκείνος τότε το 2010...
    3 points
  27. Χάνεις το νόημα συνάδελφε. Το θέμα εδώ δεν είναι ποιος συμφωνεί με το όνειδος - ή το ότι το χαρακτηρίσει ο κάθε ένας των μπόνους του ΝΟΚ- ούτε το αν συμφωνούμε μεταξύ μας. Ούτε και ο κόσμος των μηχανικών αρχίζει και τελειώνει με τον ΝΟΚ και την εφαρμογή του. Δε χρειάζονται βέλη, ενσυναίσθηση χρειάζεται. Για οποιοδήποτε λόγο, κάποιοι την πάτησαν και μάλιστα χοντρά, με διαδικασίες και πρακτικές που περισσότερο υποτιμούν παρά τιμούν το επάγγελμα του Μηχανικού. Σε απασχολεί;
    3 points
  28. Αυτό δεν πρόκειται να καταργηθεί, έχει οριστικά επιβληθεί πάνω στους κανονισμούς (ΓΟΚ '85 και τώρα ΝΟΚ) με το Προεδρικό Διάταγμα του 1987 με το οποίο σχεδιάζουμε από τότε τα γκαράζ. Είναι ειδικός όρος. Έχει τον πλήρη έλεγχο του ΣτΕ, ως κίνητρο για την εύρεση θέσεων στάθμευσης, είναι πάνω από πολοεδομικούς κανονισμούς και μάλιστα πάνω και από τα ΕΙΔΙΚΑ διατάγματα ως ειδικός όρος δόμησης που κατισχύει αυτών. Την ανεκδιήγητη αρχική ερμηνεία του υπουργείου, ότι για να ισχύει αυτό στον ΝΟΚ πρέπει να ξανανομοθετηθεί από τον Πρόεδρο, μάλλον θα θέλουν να την ξεχάσουν εκεί στο υπουργείο ...
    3 points
  29. Είμαι περίεργος (λέμε τώρα) αν ο μπαλτάς θα περιλάβει και μεγάλα έργα ή μεγάλους παίχτες .... πχ Ελληνικό.... Που ναι μεν για πολλά από τα κτήρια έχουν λάβει ειδικές ρυθμίσεις .... αλλά ειδικές ρυθμίσεις που είχαν ως βάση τον ΝΟΚ... Τώρα όσα απ αυτά δεν έχουν ξεκινήσει η εργασίες οι Άδειες που είχαν έχουν ακύρωση όπως όλων των άλλων?
    3 points
  30. Version X6.2

    81.849 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    3 points
  31. Συνάδελφε kan62 Παρακολουθώ χρόνια τη δουλειά σου και ομολογώ ότι είναι ότι καλύτερο παρέχει εδώ το φόρουμ και σε ευχαριστούμε πολύ για αυτό. Είναι σίγουρο ότι πρέπει να αμειφθείς για τη δουλειά σου. Είτε από το φόρουμ, είτε από εμάς. Υπήρχε ένας κώδικας νομοθεσίας κάποτε, δεν ξέρω αν υπάρχει, κάνε κάτι ανάλογο. Θέλουμε να πληρώσουμε, για να έχουμε άμεση και επίκαιρη και συγκεντρωμένη γνώση σε όλα τα θέματα.
    3 points
  32. Οι λόγοι που σταμάτησα είναι γραμμένοι εδώ από την πρώτη στιγμή και αναλυτικότατα. Οπότε και καλά είμαι και προφανώς για τους ίδιους λόγους δεν θα ήθελα να συνεχίσει κάποιος άλλος ... βασιζόμενος στη δική μου δουλειά.
    3 points
  33. 2 points
  34. Αναρτήθηκε το ειδοποιητήριο Δεκεμβρίου!
    2 points
  35. εχμ .... το έλεγα από την αρχή αυτό πριν 6 μέρες.... να δεις που το Ελληνικό ενδεχόμενα να δώσει λύση για τον νοκ... διότι εκεί είναι οι μεγάλοι παίχτες που ξέρουν .... οι μικροί (υπουργοι κλπ) θα μάθουν .... Ελληνικό και ΝΟΚ
    2 points
  36. Γίνεται πολύς λόγος για το κοινό περί δικαίου αίσθημα και πως είναι δυνατόν κάποιος να έκτισε προ ΝΟΚ Χ μέτρα και ο γείτονας με το ΝΟΚ να κτίζει 1.2Χ ή 1.3Χ ή όσο τέλος πάντων του έδινε δικαίωμα η μέχρι τώρα ισχύουσα νομοθεσία. Γιατί δεν θίγεται το κοινό περί δικαίου αίσθημα όταν αυτός που έκτισε, στην κυριολεξία ότι ήθελε, πριν το 2011, εντελώς παράνομα και χωρίς καμία μελέτη, τα ρυθμίζει σήμερα με τον όποιο νόμο αυθαιρέτων και τα πουλά νόμιμα? Αφού τόσα χρόνια, όποιος νόμος και να ισχύει, δεν τηρούνται οι όροι δόμησης, νόμιμα ή παράνομα, μήπως πρέπει τελικά να αποδεχτούμε ότι υπάρχει ανάγκη για επιπλέον δόμηση? Αν ισχύσει η απόφαση του ΣΤΕ οι τιμές των ακινήτων θα πολαπλασιαστούν. Είμαστε έτοιμοι γι΄αυτό?
    2 points
  37. 2 points
  38. Δεν νομίζω ότι σκέφτηκε κάποιος ότι δεν θα υπάρξει συμμόρφωση... ο τρόπος είναι το ζητούμενο. Πάντως για να μην υπάρξουν παρατράγουδα, η νομοθετική μαζί με τη δικαστική εξουσία πρέπει άμεσα να μαζέψουν την εκτελεστική (δήμαρχος Αλίμου) η οποία ήδη απειλεί να ανακαλέσει άδειες κατά την κρίση της, πριν οι δύο πρώτες αρμόδιες διευκρινίσουν τι σημαίνει έναρξη εργασιών. Εδώ η ανάκληση με ανάρτηση στο fb https://ecopress.gr/dimos-alimou-apofasise-gia-oikodomik/ Το καλύτερο από όλα θα ήταν να πάρουν πίσω από τους Δήμους και τις άδειες ... πολύ τράβηξε η ανωμαλία των τοπικών φέουδων.
    2 points
  39. Ο ΚΑΝΕΠΕ είναι ξέχωρος κανονισμός .Δεν ανακατεύονται σε αυτόν ΕΚΟΣ,ΕΑΚ , EC κ.λ.π Ότι λέει ο ΚΑΝΕΠΕ θα κάνεις.
    2 points
  40. Εν μέσω όλου αυτού τώρα, τι γίνεται? Έχει καταλάβει κανείς? Περιπτώσεις που δεν εμπίπτουν στα υπό αναθεώρηση άρθρα, να θεωρήσω ότι δεν θα έχουν πρόβλημα οπότε και να προχωρήσω? Π.χ ήμουν έτοιμος να εκδόσω άδεια οικοδομής με βεβαίωση όρων δόμησης, για κτίριο που δεν έχει πατάρια, σοφίτες, κτλ...Να την κάνω την υποβολή ή πρέπει να περιμένω γιατί αυτή τη στιγμή πιθανόν να μην είναι σε ισχύ ολόκληρος ο ΝΟΚ?
    2 points
  41. Η απόφαση είναι καλή στην ουσία της και μακάρι να καταργηθούν όλες αυτές οι αηδίες με τα μπόνους. Υπάρχουν όμως σοβαρά ζητήματα τι θα γίνει με τις μελέτες που περιμένουν μήνες για κάποια έγκριση??? τι θα γίνει με τις μελέτες που πήραν άδεια χτες και προχτές και πριν τέσσερα χρόνια και πριν δέκα χρόνια (ναι υπάρχουν και πιο παλιές που είναι σε ισχύ) και δεν άρχισαν εργασίες???? τι θα γίνει με αγοροπωλησίες που βασίζονται σε μελέτες που προβλέπουν τα μπόνους??? με δάνεια που βασίζονται σε μελέτες με μπόνους??? με τα ΕΣΠΑ η λίστα μπορεί να συνεχιστεί απεριόριστα
    2 points
  42. Αν σήμερα ξεκίνησες εκσκαφές, πιθανότατα δεν έχεις κανένα παραστατικό. Πιάνει για έναρξη εργασιών; Aν ναι, πώς το αποδεικνύεις? Το τραβάω λίγο από τα μαλλιά γιατί πιστεύω ότι στον αμέσως επόμενο καιρό θα προσπαθήσουν πολλοί που κεραυνοβολούνται από την ανακοίνωση (τί νομική ισχύ έχει άραγε η "ανακοίνωση") να θεμελιώσουν δικαίωμα να οικοδομήσουν επικαλούμενοι οποιαδήποτε επίφαση & ένδειξη"έναρξης εργασιών".
    2 points
  43. Τμήμα οικοπέδου = τμήμα μεγαλύτερης έκτασης Θα πρέπει να αναζητηθούν τα τοπογραφικά όσων τίτλων χρειάζεται (από τον Σύλλογο των Συμβολαιογράφων μπορείς να μάθεις ποιος έχει το αρχείο του τότε Συμβ/φου), και να μελετηθούν. Να μελετηθούν όλα τα δημόσια έγγραφα (όπως ρυμοτομικά, τεχνικές εκθέσεις, δαγράμματα εφαρμογής κ.λπ.) για το πως απεικονίζονται οι ιδιοκτησίες σε αυτά. Να μελετηθεί το ιστορικό στους τίτλους για κάθε τμήμα. Να αναζητηθούν και παλαιότεροι τίτλοι προς αποσαφήνιση. Να αναζητηθούν αεροφωτογραφίες των περιόδων των τίτλων και να μελετηθούν για το πως απεικονίζονται οι ιδιοκτησίες σε αυτές. Να μελετηθεί η σχετική νομοθεσία περί άκυρων κατατμήσεων. Μετά τα παραπάνω πιστεύω θα μπορεί να διαπιστωθεί τι έχει γίνει και τι πρέπει να γίνει.
    2 points
  44. Το τέλος του χρόνου είναι από την σημερινή ανακοίνωση του ΣτΕ. Δεν προλαβαίνει να τρέξει κανείς ... Η κλήση του πρώτου ελεγκτή δεν είναι κριτήριο. Μπορεί να έχει δαπανηθει μια περιουσία μέχρι τότε. Υγ. Μαζί γράφαμε Δημήτρη... καλησπέρα. Η σημερινή ανακοίνωση έχει ακριβώς την έννοια του μπαλτά. Ακόμη και το ποιός την έκανε και το πότε ακριβώς έγινε, είναι προφανώς θέματα που έχουν συμφωνηθεί. Οπότε περιμένουμε έγγραφες οδηγίες για το τι θεωρείται έναρξη εργασιών και ποιός νόμος θα εφαρμόζεται στο εξής... Το πιο γρήγορο είναι να γυρίσουμε στον ΓΟΚ '85 ...
    2 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • «Εξοικονομώ 2025»: Οι επιλέξιμες δαπάνες για μηχανικούς με επιχορήγηση 100% (ΠΕΑ Α΄ και Β΄, ΗΤΚ, Τεχνικός Σύμβουλος, άδειες, μελέτες)
      Το πρόγραμμα «Εξοικονομώ 2025» αφορά σε κτίρια που χρησιμοποιούνται ως κύρια κατοικία (μονοκατοικίες και μεμονωμένα διαμερίσματα) και των οποίων οι ιδιοκτήτες πληρούν συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια.

      Οι Δικαιούχοι του Προγράμματος είναι φυσικά πρόσωπα που έχουν εμπράγματο δικαίωμα (πλήρης κυριότητα / επικαρπία / ψιλή κυριότητα) σε επιλέξιμη κατοικία ή μισθωτές που μισθώνουν επιλέξιμη κατοικία και αποδεικνύεται με την ύπαρξη μισθωτηρίου συμβολαίου, με διάρκεια υπολειπόμενης ισχύος μίσθωσης τουλάχιστον επτά (7) ετών κατά την υποβολή της αίτησής τους στο πρόγραμμα.

      Επιλέξιμος Προϋπολογισμός λοιπών δαπανών

      Επιπρόσθετα, επιχορηγούνται από το Πρόγραμμα σε ποσοστό 100% της δαπάνης, υπό την προϋπόθεση υπαγωγής της αίτησης σε αυτό και επίτευξης του ελάχιστου ενεργειακού στόχου (Κεφάλαιο 3), οι ακόλουθες λοιπές δαπάνες:

      α. Το κόστος που απαιτείται για τη διενέργεια των δύο ενεργειακών επιθεωρήσεων και την καταχώρηση της Πρότασης Παρεμβάσεων και της Καταγραφής Παρεμβάσεων.

      H επιλέξιμη αμοιβή ενεργειακών επιθεωρήσεων καθορίζεται ως εξής:
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2025»: Οι προϋποθέσεις επιλεξιμότητας κατοικίας για χρηματοδότηση
      Με την υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140667/826 ΚΥΑ που αφορά την Προκήρυξη του Προγράμματος με τίτλο «Εξοικονομώ 2025», ξεκινά η υλοποίηση στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

      Το Πρόγραμμα συνίσταται στην παροχή κινήτρων για παρεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στον οικιακό κτιριακό τομέα και χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, με στόχο τη μείωση των ενεργειακών αναγκών και της κατανάλωσης συμβατικών καυσίμων.

      Γενικές Προϋποθέσεις Επιλεξιμότητας Κατοικίας
      • 0 απαντήσεις
    • «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»: Ανακοινώθηκε το πρόγραμμα με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας
      Στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας εντάσσεται το έργο «Συστήματα θέρμανσης νερού από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας για νοικοκυριά». Το πρόγραμμα έχει συνολικό προϋπολογισμό 223,200 εκατ. ευρώ και εντάχθηκε στο Ταμείο Ανάκαμψης, έπειτα από απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.

      Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του προγράμματος «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα» και προωθεί την βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των νοικοκυριών, την αύξηση χρήσης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας (ΑΠΕ), την εξοικονόμηση οικονομικών πόρων από τη μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, καθώς και τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

      Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

      Την επιδότηση αγοράς νέου ηλιακού θερμοσίφωνα σύγχρονης τεχνολογίας σε ποσοστό επιδότησης 50%. Τα ευάλωτα νοικοκυριά, με οικογενειακό εισόδημα έως 10.000 ευρώ (ή ατομικό 5.000 ευρώ), θα μπορούν να επωφεληθούν με επιδότηση 60%.


      Την επιδότηση αγοράς νέου συστήματος αντλίας θερμότητας θέρμανσης (συμπεριλαμβάνεται η εξωτερική μονάδα, fan coil, σωληνώσεις, δοχείο αποθήκευσης ζεστού νερού χρήσης), σε ποσοστό επιδότησης 50%.


      Την επιδότηση της δαπάνης για την εκτέλεση αναγκαίων συμπληρωματικών εργασιών τοποθέτησης επιλέξιμου εξοπλισμού (π.χ. κόστος μεταφοράς, αναλώσιμα και εξαρτήματα κ.λπ.), σε ποσοστά 50% και 60%, αντίστοιχα.
      • 0 απαντήσεις
    • Εξοικονομώ 2025: Η παρουσίαση του προγράμματος
      Εκδόθηκε η υπ΄ αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/140667/826 ΚΥΑ που αφορά την Προκήρυξη του Προγράμματος με τίτλο «Εξοικονομώ 2025», που θα υλοποιηθεί στο πλαίσιο της Δράσης του RePowerEU 16994 «Ενεργειακή απόδοση και προώθηση των ΑΠΕ για αυτοκατανάλωση» με την υποστήριξη του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

      Αντικείμενο του έργου είναι η βελτίωση της ενεργειακής κλάσης των νοικοκυριών -μέσω της ενεργειακής αναβάθμισής τους κατά τουλάχιστον τρεις ενεργειακές κατηγορίες- ώστε να επιτευχθεί εξοικονόμηση πρωτογενούς ενέργειας πάνω από 30% για κάθε δικαιούχο/κτίριο κατοικίας.
      • 3 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.