Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 07/05/2018 σε όλες τις περιοχές
-
Κυκλοφόρησε σήμερα η νέα έκδοση 10.6. Διατίθεται για download στη σελίδα www.insoft.gr/downloads.htm Περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την 6μηνη παράταση της έκπτωσης 20% στα αυθαίρετα, την κατάργηση του ΕΜΠ, προσαρμοσμένα έντυπα αδείας και αίτησης στον Ν.4495/17 κλπ4 points
-
Πόλεμος κατά των ΑΠΕ μόνο στην Ελλάδα υπάρχει, τη στιγμή που στις σκανδιναβικές χώρες παράγουν το 50%+ (μερικές 60-70%) της ηλεκτροπαραγωγής από ΑΠΕ. Μία επίσκεψη στο Άαρχους της Δανίας είναι απαραίτητη σε όλους... Υ.Γ. Αν τελικά η Πολιτεία, με δημοψήφισμα ή μη, αποφασίσει στροφή προς την ηλεκτροπαραγωγή με ορυκτά καύσιμα, απλά να το ξέρουμε να μην επενδύουμε τζάμπα και βερεσέ σε γνώσεις γύρω από τις ΑΠΕ...3 points
-
Τους μλκ ..δίνουν παράταση χωρίς ακόμα να έχουν ανεβάσει τα ειδοποιητήρια .2 points
-
Version μετά τον ΝΟΚ ...
102.098 downloads
Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)1 point -
1 point
-
1 point
-
Υπάρχει κανείς που τσεκάρει το οικόπεδο όταν τον καλούν να κάνει ρύθμιση σε ένα διαμέρισμα ???? και πώς το κάνει αυτό χωρίς να πληρώνεται, αφού δεν απαιτείται ??? (η ερώτησή μου είναι ρητορική και όχι προσωπική ....)1 point
-
Διαβαζω απο το βιβλιο της Knauf "Αντισεισμικος σχεδιασμος και ξηρα δομηση " στον πινακα 4.1 Πινακας 4.1 Συγκριση του ιδιου βαρους συμβατικης τοιχοποιας και διαχωριστικων ξηρας δομησης 1) Τοιχοποια ....... 2) Διαχωριστικο με μεταλλικα στηριγματα α) Επικαλυψη μονης οψης περιπου 25κιλα/μ2 β) Επικαλυψη διπλης οψη περιπου 50 κιλα/μ21 point
-
Έστειλα πελάτη σήμερα στο εκχα στην μεσογείων για να παραγγείλει α/φ και του είπαν ότι είναι κλειστοί επ αορίστον. Συγκεκριμένα, του είπαν ότι δεν ξέρουν αν θα ξανανοίξουν σε 10 μέρες ή σε ένα χρόνο. Έχει κάποιος άποψη σχετικά? Περίεργο μου φαίνεται μιιας και επικοινώνησα προσφάτως μαζί του και δεν μου αναφέρθηκε κάτι σχετικό.1 point
-
έχω ακριβώς ίδια περίπτωση με σένα και έκανα ακύρωση και νέα υποβολή αίτησης. θεώρησα ότι καλύτερα να είναι σωστό παρά να τρέχω μετά να βγάζω άκρη...1 point
-
Δεν περνάς από ΣΑ για τακτοποίηση σε ιστορικό κέντρο. Περνάς από την επιτροπή της παρ.3 του άρθρου 116 του ν.4495. Μήπως εννοείς νομιμοποίηση ;1 point
-
δες σε αυτο συμβουλια αρ [σα].pdf δες και στο ΦΕΚ ΥΟΔΔ 389/20171 point
-
Eγω είμαι της άποψης οτι η τεχνική έκθεση στατικου ελεγχου θα είναι κατι παρόμοιο με το δεδοτα. Αλλωστε το δεδοτά ήταν αντιγραφή απο το εντυπο πρωτοβάθμιου ελεγχου του οασπ. Απο κει και πέρα συμφωνώ μεν ότι συνεπάγεται ευθύνη η όποια μακροσκοπική κρίση, αλλά εκτός αν είσαι ο Τασιος ή έστω ενας μηχανικός με 30+χρόνια εμπειρία στην παθολογία κτιρίων (ελάχιστοι έως μονοψήφιος αριθμός ) η ευθύνη είναι αναλογη με την διάγνωση από ιατρό ειδικότητας ανευ εξετάσεων...Αρα μη γελοιόμαστε. Δεν υπάρχει βάση ώστε να διωχθεί μηχανικός επι της ουσίας για Δε.δο.τα. Εξαιρείται απολύτως βέβαια η περίπτωση δόλου. Οπου αντι για Υ ενα κτίριο βγεί δόλια Μ η Χ για να γλιτώσει την όποια απαιτούμενη ΜΣΕ μελλοντικά.1 point
-
Τι να σου πω δεν ξέρω. Από αυτά που ακούω κ διαβάζω κ εδώ βλέπω ότι πολλοί έχουν διάφορα λάθοι. Οι μισοί για παράδειγμα δεν έχουν προσκομίσει βεβαίωση οδοαρίθμισης. Λογικά αν πάνε με το γράμμα του νόμου θα κόψουν πολλές αιτήσεις. Μπορεί όμως κ να χαριστούν. Στην δική σου περίπτωση εγώ δεν θα ακύρωνα.1 point
-
Εγώ θα το άφηνα όπως είναι !!! εκτός κι αν ήθελε βέβαια ο ιδιοκτήτης να το επανυποβάλλουμε !!!1 point
-
1 point
-
η γνωμη μου ειναι η εξης: Εφοσον εχουν δοθει ολα τα εγγραφα και εχει υπογραψει ο ιδιοκτητης και εχει πληρωθει το παραβολο, υπαρχει πλεον μια οιονει συμβαση με το ΤΕΕ [σαν "διαχεριστή-διεκπεραιωτη" της συμβασης τακτοποιησης]. Ο θανατος του ιδιοκτητη, δεν καταλύει την "συμβαση" αυτη, αλλά εχει σαν αποτελεσμα να ερχονται οι κληρονομοι του και να συνεχιζουν την συμβαση, με ολους τους ορους και τις προυποθεσεις και τους μειωτικους της αρχικης -και ισχυρης- συμβασης. οι δε χρεωστουμενες δοσεις, αποτελούν "παθητικο" της κληρονομιας.1 point
-
1 point
-
Μπορούσες να βάλεις με μειωτικό ισόγειες αποθήκες έως 50τμ. Άρα 2x20tm=40<501 point
-
Με το που πήρα αριθμό πρωτοκόλλου, δίνεται δίμηνη προθεσμία απ' την ημέρα αυτή ώστε να επιλέξουμε αν θα πάρουμε δάνειο ή όχι για να θέσουμε τη αίτηση προς υπαγωγή. Π.χ το email που έλαβα: Η αίτησή σας έχει υποβληθεί. Ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης είναι . Μπορείτε να ακυρώσετε την αίτησή σας οποιαδήποτε στιγμή πριν εκδοθεί η απόφαση υπαγωγής, αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρονικά μέσω του πληροφοριακού συστήματος υποβολής. Το σχετικό ποσό για την επιχορήγηση καθώς και το ποσό του δανείου θα παραμείνουν δεσμευμένα για δύο (2) μήνες από την ημερομηνία υποβολής, δηλαδή μέχρι 18/05/2018. Εντός αυτού του διαστήματος θα πρέπει να έχετε ολοκληρώσει τυχόν διαδικασίες για λήψη δανείου και να θέσετε την αίτηση σε κατάσταση «προς υπαγωγή». Έχετε τη δυνατότητα σε κάθε χρονικό σημείο εντός των δύο (2) μηνών να κάνετε αμετάκλητη δήλωση για μη λήψη δανείου και να προχωρήσετε την αίτησή σας σε κατάσταση «προς υπαγωγή». Σε περίπτωση που απορριφθεί η αίτηση του δανείου και υποβάλλετε εκ νέου αίτηση σε άλλο χρηματοπιστωτικό οργανισμό, το ανωτέρω ποσό παραμένει δεσμευμένο συνολικά για τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία υποβολής.1 point
-
Μέχρι στιγμής, στο ΤΕΕ εγγράφονται οι απόφοιτοι πολυτεχνικών σχολών και οι διπλωματούχοι μηχανικοί για να λάβουν άδεια άσκησης επαγγέλματος. Οι πτυχιούχοι μηχανικοί ΤΕ, απόφοιτοι ΤΕΙ και σχολών ΣΤΕΦ, εγγράφονται στα μητρώα των περιφερειών (πρώην νομαρχιών) για να λάβουν την άδεια επαγγέλματος ή αναγγελία έναρξης που έχει αντικαταστήσει τις άδειες. Στο βιβλίων τεχνικών επωνυμιών του ΤΕΕ εγγράφονται οι παραπάνω απόφοιτοι ΤΕΙ όταν και αν θελήσουν να προβούν σε έναρξη επαγγέλματος στην ΔΟΥ. Δηλαδή, μπορείς να πάρεις την άδεια επαγγέλματος από την νομαρχία, αλλά αν δεν σκοπεύεις άμεσα να κάνεις έναρξη δεν χρειάζεται να εγγραφείς στο βιβλίο τεχνικών επωνυμιών του ΤΕΕ. Η εγγραφή στο βιβλίο τεχνικών επωνυμιών είναι απαραίτητη για να πάρεις κωδικούς να αποκτήσεις πρόσβαση στο σύστημα αμοιβών και για διάφορες άλλες δυνατότητες/υποχρεώσεις. Το ΤΣΜΕΔΕ είναι το ασφαλιστικό ταμείο των διπλωματούχων μηχανικών πολυτεχνικών σχολών και των εργοληπτών δημοσίων έργων, μέχρι τα μέσα του 2017 οι απόφοιτοι πολυτεχνείων εγγράφονταν αυτόματα στο ΤΣΜΕΔΕ και πλήρωναν εισφορές με την εγγραφή τους στο ΤΕΕ, πλέον εγγράφονται μόνο στο ΤΕΕ και πληρώνουν εισφορές στο ΤΣΜΕΔΕ μόνο αν κάνουν έναρξη επαγγέλματος. Εσύ ως πτυχιούχος μηχανικός απόφοιτος ΤΕΙ θα εγγραφείς στον ΟΑΕΕ όταν και όποτε κάνεις έναρξη επαγγέλματος στην ΔΟΥ, το οτι θα πάρεις άδεια/αναγγελία απ' την περιφέρεια δεν σε υποχρεώνει να εγγραφείς και στον ΟΑΕΕ. Στο κοντινό ή μακρινό μέλλον βέβαια, αρκετά από αυτά ενδέχεται να αλλάξουν πλέον με τις απορροφήσεις και τις συγχωνεύσεις σχολών ΤΕΙ, ακόμα είχαν εξαγγείλει από πέρσι οτι θα δημιουργηθεί μητρώο αποφοίτων ΤΕΙ στο ΤΕΕ.1 point
-
Απλά να ενημερώσω σχετικά με το παραπάνω. Στην εφαρμογή στο taxis διορθώθηκε το θέμα (τα μάζεψαν τα γίδια στο μαντρί!!) και πλεον μπορείς να καταχωρείς επαγγελματικό λογαριασμό χωρίς Pos. Δέχεται πλέον να μην συμπληρώσεις τίποτα (οχι space) στο πεδίο σειρ. αριθμός pos και δεν ζητάει τίποτα σχετικά με το Pos. Προσωρινή αποθήκευση και έλεγχος περνάει κανονικά.1 point
-
Οι διαστάσεις των σχεδίων της αδείας αφορούσαν υποχρεωτικά σε διαστάσεις ΚΤΙΣΤΗ όπως και οι διαστάσεις χώρων που εξαιρούνται του Σ.Δ (Η/Υ, φωταγωγοί, κ.λ.π) και αυτό αναφέρεται σαν βάση σύγκρισης και στο πρόσφατο αρ.81.2 του ν.4495/17. Άρα το 1,20μ του ΓΟΚ ΄85 αφορά στην απόσταση των ανεπίχριστων τοίχων.1 point
-
Συμφωνώ με Avgoust ... καλό είναι να γίνεται σαφές ότι ναι μεν λόγω διατάξεων του 4495/2017, το εν λόγω ακίνητο εξαιρείται από μελέτη στατικής επάρκειας, στα πλαίσια πάντα της ρύθμισης αυθαιρέτων, αλλά εντοπίσθηκαν εκτεταμένες βλάβες στον ΦΟ και απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση και μελέτη του ΦΟ προκειμένου να αποφανθεί κανείς για τη στατική επάρκεια του κτιρίου !!! Η ευθύνη είναι μεγάλη !!!1 point
-
Η απάντηση είναι Βρες γεωτεμάχιο που να έχει αρτιότητα και οικοδομησιμότητα με βάση τις ισχυουσες πολεοδομικές διατάξεις. Κι ας εχει δικαίωμα μόνο για 50τμ Όλα τα υπόλοιπα μπορούν να βρεθούν λύσεις για να βγάλεις Άδεια δόμησης και χρήσης χώρων και ειδικών κατασκευών Χωρίς αυτό θα τρέχεις Στο 1 Μετα τις 07/2011 Συνοπτικά θα στο πω Οτι φτιαξεις καθ υπέρβαση πολεοδομικων όρων έχουν φροντίσει να σε περιμένει σεξ άνευ σιέλου καν...1 point
-
1 point
-
Αφού μιλας για επηρεσμό παραδοχών της στατικής μελέτης , προφανώς αναφέρεσαι σε κακοτεχνίες και φθορές σε νόμιμο τμήμα του φ.ο. Το ίδιο θα μποορύσε να συμβαίνει ακόμα και αν δεν υπήρχαν αυθαίρετες κατασκευές. Τότε τι θα γινόταν ? => Τίποτα. Ισως λοιπόν θα μπορούσε να γραφτεί στην τ.ε. ότι "σύμφωνα με το άρθρο τάδε του 4495 ΔΕΝ απαιτείται κανονιστικά και δεν γίνεται ΜΣΕ , όμως σύμφωνα με τους κανόνες της επιστήμης το κτίριο ασχέτως της ύπαρξης αυθαιρέτων κατασκευών έχει αυτά και αυτά τα προβλήματα και χρήζει ΜΣΕ και πιθανόν ενίσχυσης τα οποία όμως δεν επιβάλλονται από τον 4495". Το ίδιο να μπει και στα πεδίο "σχόλια" της δήλωσης.1 point
-
Από το εγκ-27860/4450/34/23-3-88. "Τα τροχόσπιτα που δεν είναι κυκλοφορούντα οχήματα και ρυμολκούμενα από ΙΧ. αυτοκίνητα με αριθμό κυκλοφορίας του Υπουργείου Συγκοινωνιών, εφόσον μεταπίπτουν στην κατηγορία που περιγράφεται από την παρ.17 του Αρθ-2 του ΓΟΚ/85), δηλαδή μετατρέπονται σε εγκαταστάσεις με μόνιμη εξάρτησή τους από το περιβάλλον στο οποίο εγκαθίστανται και συνδέονται σταθερά με αυτό (π.χ. σταθερή σύνδεση με το έδαφος, κατασκευή βόθρου, σύνδεση με δίκτυα) ή εξυπηρετούν παραμονή ανθρώπων ή ζώων, εκτέλεση εργασίας ή άσκηση επαγγέλματος, αποθήκευση ή τοποθέτηση πραγμάτων, μηχανημάτων, κλπ., πρέπει πριν εγκατασταθούν σε γήπεδο ή οικόπεδα να έχουν άδεια της αρμόδιας για την έκδοση οικοδομικής αδείας Υπηρεσίας η οποία τα κρίνει κατά τις ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις." "1 point
-
Αυτό με το ΣτΕ γενικά είναι φοβερό . Προσφυγές επί προσφυγών συνέχεια ? Κάπου πρέπει να υπαρχει ένα τέλος. Οσο για τα πάρκα που αναφέρθηκε , ναι και εγώ θέλω ωραία και μεγάλα αστικά δάση και άλση. Μόνο που αυτά έχουν ένα πρόβλημα : Πολύ μεγάλο κόστος συντήρησης και φύλαξης που κανείς Δήμος , Σύλλογος, κάτοικος δεν είναι διατεθειμένος να αναλάβει. Και ύστερα έρχεται η κατάντια , η υποβάθμιση βλ. Πάρκο Τρίτση και η εγκληματικότητα βλ. Πεδίον του Αρεως. Αρα ψάχνουμε την χρυσή τομή μεταξύ χώρου πρασίνου και της επιχειρηματικής δραστηριότητας που θα εξασφαλίσει τους πόρους για την συντήρησή του. ΥΓ: Τόσες δεκαετίες που λειτουργούσε το αεροδρόμιο , τι γινόταν με την ποιότητα ζωής των 500 ?1 point
-
Στα όσα σωστα ανέφερε ο ppanag, να προσθέσω: 4. να είναι κυκλοφορούν όχημα, να έχει δηλαδή αριθμό κυκλοφορίας από το υπουργείο συγκοινωνιών, άρα.... δεν γλιτώνεις τα πάγια.1 point
-
Είναι εντελώς νόμιμο να "παρκάρεις" το τροχόσπιτό σου σε οποιοδήποτε γεωτεμαχιό σου θέλεις, αρκεί να τηρείς τα εξής: 1. Να κινείται (Ρόδες σε καλή κατάσταση και όχι βάσεις) 2. Να μην είναι συνδεδεμένο με δίκτυα κοινής ωφέλειας ή βόθρο και 3. Να μην φλυαρείς Όντως η τροχαία δεν έχει κανένα θέμα όσο δεν το βγάζεις στον δρόμο...1 point
-
Δηλαδή υπο το φόβο της παρανομίας στη δόμηση να μην γίνει τίποτα; Να μην ξαναχτιστει τίποτα κ πότε σε αυτή τη χώρα για να είμαστε ήσυχοι ότι δε θα παρανομησει κάνεις λοιπόν...1 point
-
Ωραία, να ετοιμαζόμαστε και για τους μετανάστες κλιματικής αλλαγής. Με τόσο ωραίο κλίμα που έχουμε θα διαδραματίσουμε σημαίνοντα ρόλο.1 point
-
Και εάν οι φθορές και ζημιές (λόγο κακοτεχνιών κυρίως) είναι τέτοιας έκτασης που επηρεάζονται οι παραδοχές της στατικής μελέτης (πτώση συνάφειας, μείωση διατομής οπλισμού κλπ) επαρκεί μια τεχνική έκθεση? Το ερωτώ γιατί σε περίπτωση που αλλάξει χέρια το ακίνητο βάση της υπαγωγής στον 4495 μην αναζητηθούν ευθύνες...1 point
-
Θα διαφωνίσω ΚΑΘΕΤΑ και ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ..... Η παράβαση "ξεμπάζωμα" θεωρείται αυτονόητα ΜΟΝΟΝ σε σχέση με περιμετρικό μπάζωμα που θα οριζόταν από εγκεκριμένη μελέτη οικοδομικής αδείας. Θεωρουμένου όμως του "ΝΟ άδεια" => ΝΟ εγκεκρ. μελέτη => ΝΟ εγκ. μπάζωμα => ΝΟ ξεμπάζωμα. Για την θεώρηση της κάτω στάθμης ως υπογείου θα πρέπει να ισχύει ο ορισμός "υπογείου " κατά ΓΟΚ'85 και ειδικότερα το συνημ. σχήμα της Ερμ. εγκ. 113_86 Ενημερωτικά βεβαίως και χωρίς να το θεωρώ κατευθυντήριο υπάρχει η Εγκ.4/13 (βλ. συνημ) που ορίζει άλλα.... EDIT : τα bold για την ήδη αναφερθείσα Εγκ.4/131 point
-
Αμα τα αιολικά κάνουν τόση ζημιά τότε να μην γίνουν, να τα πάνε αλλού. Να γίνει τοπικό δημοψήφισμα διότι ΑΠΕ με ΜΑΤ δεν γίνεται. Αν γίνεται, η Δεή να κάνει έκπτωση στο ρεύμα για τις περιοχές που δέχονται ΑΠΕ. Ούτε πυρηνικές να ήταν.1 point
-
Περιγράφεις τις αλλαγές στο φορέα, τυχόν ζημιές και φθορές που εντοπίζεις μακροσκοπικά (ότι βλέπεις με το μάτι) στην αυτοψία και αναφέρεις και το εδάφιο του νόμου, γιατί κάνεις τεχνική έκθεση αντί για ΜΣΕ. Την συνοδεύεις από φωτογραφίες φυσικά. Η λογική είναι ίδια με την τεχνική έκθεση που συνόδευε το ΔΕΔΟΤΑ.1 point
-
1 point
-
Η εμπαθεια ορισμένων με αφήνει αφωνο. Κανετε downvote σε σχόλιο που απλά ρωτάω αν κάποιος ξέρει την πηγή και ζητάω την μεθοδολογία. Τι να πω. Καλή καρδια παιδιά. Συγνώμη που τόλμησα να αμφισβητήσω μια προφανής ακρότητα , ζήτησα την πρωτότυπη έρευνα, όπως θα έκανε κάθε σοβαρός επιστήμονας και εν τέλει βγήκα αληθινός.1 point
-
Εγώ πάντως όταν τους πήρα τηλ την προηγούμενη εβδομάδα μου είπανε ότι είναι κλειστοί ως υπηρεσία άρα δεν μπορείς να πάρεις χάρτες άρα μόνο τους βλέπεις...Μόνο από γυσ χάρτες...Έκτός αν υπάρχει κανένα νεότερο...1 point
-
κάθε πέρυσι και καλύτερα!!! Η ποιο must έκφραση!!!!1 point
-
1 point
-
Το ΤΕΕ σαν επίσημο όργανο δεν υπάρχει περίπτωση να δεχθεί δικαιώματα των μηχανικών τε, κάποια μέλη του συνήθως αυτοί που συνεργάζονται με μηχανικούς τε, ζητούν επαγγελματικά δικαιώματα, το σύνολο όμως έχει την άποψη ότι δεν είμαστε καν μηχανικοί! Ακόμα υπομηχανικούς μας λένε, και αυτό το κάνουν γιατί φοβούνται μην ΄χάσουν τη πίτα! Καλώς ή κακός οι μηχανικοί τε, ΕΙΝΑΙ μηχανικοί ανώτατης εκπαίδευσης (ΑΕΙ), μη ξεχνάμε ότι η ανώτατη εκπαίδευση έχει δυο παράλληλους κλάδους: την τεχνολογική και την πανεπιστημιακή, αφού ο νομοθέτης λέει παράλληλοι εννοεί ίδιου επιπέδου! Θέλουν δε θέλουν έτσι είναι! Επαγγελματικά δικαιώματα (ίδια) θα πρέπει να έχουν όλοι οι μηχανικοί του ίδιου επιπέδου! Ακαδημαϊκά είναι λογικό να έχουν περισσότερα οι απόφοιτοι των πολυτεχνείων (προσοχή όχι των πανεπιστημίων) λόγω του παραπάνω έτους σπουδών. Και ο μηχανικός από το ΜΙΤ δεν έχει περισσότερα δικαιώματα από έναν άλλο, άλλου πανεπιστημίου, απλά λόγω του επιπέδου της σχολής του έχει μεγαλύτερη επαγγελματική καταξίωση και είναι λογικό όχι λόγω δυσκολίας εισόδου της σχολής του (βάση ζήτησης εισακτέων), αλλά λόγω εμπειρίας και γνώσεων από τους καθηγητές του, κ.λπ. Αντίθετα στην Ελλάδα τα δικαιώματα τα παίρνεις ανάλογα με το βαθμό των πανελλήνιων εξετάσεων! Παρακαλώ είναι δική μου άποψη και δεν θέλω να εμπλακώ σε συζήτηση! Όπως δεν έχω κάνει μέχρι τώρα για το θέμα αυτό.1 point
-
Δημήτρη να πιθανολογήσω ότι είσαι ιδιαίτερα φρέσκος στο κουρμπέτι … Οπότε ξεκίνα από τα βασικά. Ο κάθε ΓΟΚ έχει βγει κάποιες χρονικές περιόδους και είναι για την περίοδο του ο εν ισχύ Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός. Εξ ου και το ΓΟΚ. Είχαμε ΓΟΚ του 50 του 70 του 85 …. Και φυσικά σε ισχύ ήταν πάντα ο πιο πρόσφατος. Το 2012 αποφάσισαν να βγάλουν νέο ΓΟΚ. Κανονικότατο ΓΟΚ όπως όλοι οι άλλοι αλλα αποφάσισαν να μη τον ονομάζουν ΓΟΚ αλλα ΝΟΚ. Οπότε κι αυτός είναι ο ΓΟΚ – ΝΟΚ (νέος οικοδομικός κανονισμός) που είναι σε ισχύ από το 2012 που ψηφίστηκε. Άρα ότι κτίζεις από αυτή την ημερομηνία το πας με ΝΟΚ. Όταν ελέγχεις όμως παλαιότερες άδειες, τότε ελέγχεις κάθε άδεια με τον ΓΟΚ που είχε βγει και δομείς το υπόλοιπο που θα σου απομένει αν απομένει με τον ΝΟΚ. Απλό απλούστατο ε… και υπάρχουν περίπου 300.000 ποστ εδώ μέσα που προσπαθούμε να τα ερμηνεύσουμε κι ακόμα άκρη 100% δεν βγαίνει. Οπότε ξεκίνα με μια καλή ανάγνωση του ΝΟΚ. Κάνε και μια καλή ανάγνωση του Κτιριολογικού κανονισμού. Μετά δες και όλους τους ΓΟΚ και τα λέμε. Στα Download αν τα ψάξεις καλά θα τα βρεις όλα. (ενημερωτικά αυτό είναι το Α για ξεκίνημα) Πριν από αυτό όμως βάλε και την ειδικότητα σου στο προφίλ σου.1 point
-
Αν το ειδικό κτήριο είναι προ του 55 προφανώς και περνάει ΣΑ ... ως κτήριο μόνο και όχι ως ειδικό ...1 point
-
Στη ΔΙΑΥΓΕΙΑ ... απόφαση του ΓΓ της εκάστοτε Αποκεντρωμένης. πχ. για Αττική στο συνημμένο ... δεν ξέρω αν άλλαξαν ήδη ... Συμβούλια-Αρχιτεκτονικής-Περιφέρειας-Αττικής.pdf1 point
-
-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-