Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 12/06/2018 σε όλες τις περιοχές
-
8 points
-
4 points
-
Και ειδικά τώρα που το draft έγινε full version ...3 points
-
Version X6.2
81.130 downloads
Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)2 points -
Οδηγίες προς ναυτιλομένους Πέρασα σημερα το πρωι από το ΤΣΜΕΔΕ, επειδή με έδειχνε ανασφάλιστο. 4 βήματα (παρακάτω αριθμημένα) και χρόνος 10-15λεπτα (δεν χρειαζονται νούμερα και ουρές) 1) Ισόγειο η διπλή πόρτα δίπλα από τα ασανσερ (Κος Γιαννόπουλος). Του δίνεις αριθμό ΤΣΜΕΔΕ, για να μπει στην καρτέλα σου και να σε δει. εν συνεχεία........> 2) Ημιόροφος, Πρωτόκολλο. Συμπληρώνεις 2 αιτήσεις α) οτι θες να συνεχίσει η ασφάλιστική - ιατρική σου καλυψη στον ΕΦΚΑ - Τομέας Μηχανικών και β) υπεύθυνη δηλωση , οτι δεν εχεις ανοίξει βιβλία στην εφορία ή οτι τα έχεις κλείσει ή εαν εχεις ανοιχτά βιβλία, πρεπει να εχεις μαζί και το χαρτι από την εφορία. Σου δινουν αριθμο πρωτοκόλλου και μια υπεύθυνη η δηλωση οτι έκανες αίτηση συνεχισης ιατρικής - ασφαλιστικής καλυψης. εν συνεχεία........> 3) Ισόγειο μπαίνεις (χωρις νούμερο) μεσα στους κισσεδες. Κισσές Νο2 Κος Χάρης. Του δίνεις την υπεύθυνη δήλωση που σου εδωσαν απο τον ημιοροφο οτι κατεθεσες τα χαρτια και σου δίνει κιαλλο αρ πρωτοκόλλου. εν συνεχεία........> 4) Πας στον Κο Γιαννόπουλο με τους αριθμούς πρωτοκόλλου και τα χαρτιά που σου εχουν δώσει και κανοντας ενα κλικ στον υπολογιστή, σε δείχνει ασφαλισμένο. Υγ. μου εξήγησαν οτι οοοολοο αυτο γινεται, γιατι υπαρχει ο νομος του ν.4488/2017 (ΦΕΚ Α΄ 137/13-9-2017) που απο 1/1/17 αποσυνδέει την ασφάλιση από την ιδιότητα, και οτι ΤΩΡΑ αρχισαν να εντάσσουν τους μηχανικους σε αυτη τη νομοθεσία. Όποιος δεν περασει από ΤΣΜΕΔΕ για να κανει την πιο πανω διαδικασια, ειναι ανασφαλιστος και βαση της πιο πανω νομοθεσιας, θα του επιστραφουν οι εισφορες (το γραφει και ο νόμος). Ολο το αρθρο 20 https://www.b2green.gr/el/post/49805/ Βγαίνοντας απο το γραφειο, είχε 3 ατομα που περιμεναν και πιάσαμε κουβεντα. Ενας σε δημοσιο και ο αλλος σε ιδιωτικό τομεα και τους εδειχνε ανασφαλιστους. Μια κυρία πήγε νοσοκομιο και τα πληρωσε απο την τσεπη της γιατι το συστημα την εδειχνε ανασφαλιστη. Αλήθεια, τετοια περιστατικά θα τα αποζημιωσουν? Ο λογος ειναι οτι δεν μας ηρθε καμια ενημερωση για την ποιο πανω διαδικασια.2 points
-
@ppanag Έλεγξε αν οι αυθαιρεσίες σου επιβαρύνουν περισσότερο από 20% την τέμνουσα βάσης (έτσι όπως το καταλαβαίνω από την περιγραφή σου μάλλον δεν το ξεπερνά). Προτείνω να ακολουθήσεις την λογική "αν χρειάζεται βάση νόμου το κάνω" αν όχι "δεν χρεώνω στον πελάτη αχρείαστα πράγματα". @ΙΑΣΟΝΑΣ Μπράβο παιχταρά μου!!! Η έξυπνη "λογική σου" είναι "όλα τα σφάζω όλα τα μαχαιρώνω". Με τέτοιες λογικές σίγουρα "ΚΑΛΑ ΜΑΣ ΚΑΝΟΥΝ"!!!2 points
-
Διάβασε και το πληρεξούσιο να δεις όντως αν εξουσιοδοτεί ο ιδιοκτήτης για την υπαγωγή του ακινήτου του στον 4495 ή είναι πληρεξούσιο για "...άλλα πράγματα"! Προφανώς το πληρεξούσιο πρέπει ν' ανέβει στο σύστημα μαζί με την εξουσιοδότηση.2 points
-
Δημοσιεύτηκε το ΦΕΚ 101Α/2018 που περιέχει το ν.4546/2018 : Ενσωμάτωση στην ελληνική νομοθεσία της Οδηγίας 2014/89/ΕΕ «περί θεσπίσεως πλαισίου για το θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό» και άλλες διατάξεις και Στα άρθρα 34 και 45 τροποποιήσεις του ν.4495/2017. ν4546_2018.pdf View full είδηση1 point
-
Όντως είναι το αρχικό χάλι επεξεργασμένο από άσχετους, ανίδεους, απρόσεκτους, αδιάφορους, κλπ. κλπ. Έχει αλλαγές ακόμη και μεταξύ καθαρογραμμένου ψηφισθέντος και ΦΕΚ ...1 point
-
απο το ΦΕΚ Β 2192/2018 "Η ισχύς της παρούσας απόφασης ξεκινά από την 1η Ιανουαρίου 2019. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αθήνα, 12 Ιουνίου 2018 Η Υφυπουργός ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΠΑΝΑΤΣΙΟΥ"1 point
-
Άρθρο 100 "Ο υπολογισμός του ενιαίου ειδικού προστίμου γίνεται με βάση το εμβαδόν της επί την τιμή ζώνης στην περιοχή του ακινήτου, ανεξαρτήτως της χρήσης αυτού, σύμφωνα με το σύστημα αντικειμενικών αξιών του Υπουργείου Οικονομικών της 20.1.2016,..."1 point
-
Το πιο λογικό κριτήριο είναι το (ια) (μεταβολή φορτίου), που ουσιαστικά παραπέμπει στην μεταβολή τέμνουσας. Βέβαια και αυτό έχει κάποια δουλειά, και κόστος λίγο παραπάνω από επιλογή απλής κατηγορίας από απαλαγή, δηλαδή με έλεγχο κριτηρίων που δεν απαιτούν σχετικό ψάξιμο του τευχους της μελέτης. Δυστυχώς το θέμα με την συγκεκριμένη κατάσταση είναι ότι από τεχνική έκθεση απαλλαγής (με μικρό κόστος), πας σε έλεγχο φορτίων (με επίσης μικρό κόστος) ή τέμνουσας βάσης(με μεγαλύτερο αλλά λογικό κόστος και έλεγχο νέων μελών). Εάν όμως ξεφύγεις από αυτά, η μελέτη γίνεται και αρκετά ακριβή (ως προς τα ποσά που είδα πριν έχω κάποιες ενστάσεις, εκτός και αν δεν περιλαμβάνουν τις διερευνήσεις), καθώς και η ευθύνη είναι μεγάλη, αλλά και το αποτέλεσμα μπορεί να προκαλέσει μεγάλο κόστος. Και τις περισσότερες φορές δεν είμαι σίγουρος ότι οι αυθαιρεσίες είναι αυτές που θα έχουν πρκαλέσει την ανεπάρκεια, καθώς πλέον μπαίνουν όλα στο παιχνίδι (υλικά, κανονισμοί, μελέτη, κατασκευή), και εκεί το πράγμα γίνεται λίγο θολό1 point
-
θεωρω οτι ειναι πιο χρησιμο για όλους, εφόσον υπαρχει κατι προς επισήμανση/παρατηρηση, να παρατιθεται το σχετικο εδαφιο [πχ. αποσπασμα απο την αναρτηση του καν62] στο αρθρο 29 κθ) εργασίες τοποθέτησης εξωτερικής θερμομόνωσης ή θερμομόνωση στεγών στο πλαίσιο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον», κθ) τοποθέτηση κεραιών, πλην κεραιών λήψης ραδιοτηλεοπτικού σήματος, καθώς και κεραιών ραδιοεπικοινωνίας και κινητής τηλεφωνίας, λ) εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης, λα) στέγαστρα και προστεγάσματα των παραγράφων 72 και 79 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, στέγαστρα και προστεγάσματα των παραγράφων 72 και 79 του άρθρου 2 του ν.4067/2012, υπό την προϋπόθεση της παρ.6.ιστ του άρθρου 11 του ν.4067/2012, λβ) επεμβάσεις στις όψεις κτιρίων για την τροποποίηση ή τη διάνοιξη νέων ανοιγμάτων, εφόσον δεν θίγεται ο φέρων οργανισμός και οι επεμβάσεις δεν αντίκεινται σε ειδικότερες διατάξεις, λγ) πρόχειρες ξύλινες κατασκευές βοηθητικής χρήσης έως 8 τ.μ. και μεγίστου ύψους 2,50 μέτρων, που τοποθετούνται στον ακάλυπτο χώρο, λδ) εργασίες εγκατάστασης φ/β συστημάτων, για τις περιπτώσεις που απαιτείται σύμφωνα με ειδικότερες διατάξεις, λε) εργασίες εγκατάστασης ανεμογεννητριών, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Για εργασίες που εμπίπτουν στις περιπτώσεις α), β), γ), δ), ε), στ), ζ), η), ιθ) & λ), της παρούσης παραγράφου, δεν ισχύει το όριο του προϋπολογισμού των 25.000 ευρώ και για την εκτέλεσή τους απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας ανεξαρτήτως προϋπολογισμού. Για τις εργασίες των υπόλοιπων περιπτώσεων οι οποίες εκτελούνται είτε συνδυαστικά είτε μεμονωμένα και εφόσον ο συνολικός προϋπολογισμός τους υπερβαίνει τις είκοσι πέντε χιλιάδες ευρώ (25.000,00) υπολογιζόμενος σύμφωνα με το Παράρτημα Β του νόμου 4495/2017, ανά οριζόντια η κάθετη ιδιοκτησία απαιτείται η έκδοση οικοδομικής άδειας σύμφωνα με την περίπτωση θ) της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Έγκριση εργασιών μικρής κλίμακας απαιτείται και για την εκτέλεση εργασιών, αν τούτο προβλέπεται σε ειδικότερες διατάξεις, καθώς και για τη νομιμοποίηση οποιασδήποτε εργασίας που προϋποθέτει την έκδοση σχετικής διοικητικής πράξης.1 point
-
Από 1gr/l και κάτω είστε εντάξει. Καλό θα είναι βέβαια να μεσολαβήσει διάστημα τουλάχιστον 1 βδομάδας μέχρι να μπει το παιδί μέσα.1 point
-
δεν μπορώ να το δω θετικά σόρυ Τζορτζ, όταν για τον Α ή Β λόγο έχεις πάει ως ταμείο την πληρωμή των εισφορών αυτών κάπου στο 2018 δεν μπορείς να πετάς ένα ειδοποιήτηριο κάθε 2 μήνες μέσα σε όσα άλλα μύρια πληρώνουμε για να καλύψεις το έδαφος και μάλιστα όταν έχουμε σκούξει από την κρίση, κάπως αλλιώς το λένε όλο αυτό1 point
-
Δεν έχει καμία σχέση με βεβαίωση ή τακτοποίηση αυτή η διάταξη έτσι όπως το έχω καταλάβει. Η διάταξη γράφει ότι γενικά όταν γίνεται μία τροποποίηση σύστασης σε κτίριο προ 83 όπου έχει χαθεί ο φάκελος και κανονικά θα έπρεπε να επισυνάψεις σχέδια κατόψεων της πολεοδομίας, μπορείς να επισυνάψεις τα σχέδια της υπάρχουσας σύστασης. Είναι δηλαδή μία διευκρίνηση προς συμβολαιογράφους και όχι εμάς. Κατά τα άλλα δεν έχει αλλάξει κάτι για αυτό που ρωτάς. Πρέπει να κάνεις τη γνωστή διαδικασία ανασύστασης κτλ που κανείς δεν κάνει φυσικά στην πράξη και κάνεις μία τακτοποίηση νόμιμου περιγράμματος και τελειώνεις.1 point
-
όπως κρινονταν με τον 4178 η "επικρατουσα", ετσι κρινεται και στον 4495 Απλα, στον 4495, προστεθηκε οτι υπαγονται πλεον στην κατηγορια και χωροι του κτιρίου έστω και με χρηση "μη κατοικιας" αν η επικρατουσα ειναι κατοικια. Σαν βαση παιρνεις τα τμ. υγ εγινε η τροποποιηση στο παράρτημα ή ακομα γραφει "250 ευρω για κατοικία"1 point
-
1 point
-
Κατά τη γνώμη μου όχι. Για να βεβαιωθείς ρώτησε καλύτερα και το δικηγόρο σου.....1 point
-
Εφόσον δεν υπάρχει σαφής απαγόρευση αποτελεί μια πρόταση στην οποία συμφωνώ. Δεν υπάρχει κανένα νομικό παράπτωμα όταν αιτιολογείς βάσει αυτών των κριτηρίων που έδωσαν. Αν κάποιος είναι τόσο εξειδικευμένος στις μελέτες στατικής επάρκειας και ενίσχυσης και μπορεί να καρπωθεί την υπεραξία της εργασίας αυτής βεβαίως και ορθώς θα κάνει τις μελέτες του. Ένα επιπλέον κόστος της τάξης των 3.000-5000 Ευρώ για μια τακτοποίηση κάνει τους πελάτες να υπαναχωρούν και δεν πρόκειται να αναθέσουν τέτοια εργασία σε συνήθεις κατοικίες που ασχολούμαστε εδώ στην επαρχία. Φαντάσου να πεις σε ένα σπίτι στο χωριό ότι θα πληρώσει ο άλλος 5000 Ε +το πρόστιμο για να τακτοποιήσει. Δεν έχει σημασία που δεν φταίμε εμείς και ότι εμείς δεν βγάλαμε τους νόμους. Οικονομικά δεν τους συμφέρει (και πολλές φορές δεν μπορούν να υποστηρίξουν τέτοια ποσά) και προτιμούν να τα αφήσουν χωρίς τακτοποίηση. Επομένως, αντί να χαθούν και τα 1500-2000 Ε της ρύθμισης, εννοείται ότι θα πρέπει να βρεθούν με κάθε τρόπο κριτήρια απαλλαγής στα σημεία βεβαίως που δεν υπάρχει παρανομία. Τα κριτήρια τα έχουν θέσει και είναι στο χέρι μας να τα χρησιμοποιήσουμε.1 point
-
Τάσσομαι υπέρ αυτής της "στρατηγικής" με στόχο την απαλλαγή. Ότι δεν απαγορεύεται ρητά, επιτρέπεται. Είναι κάτι παραπάνω από εμφανές ότι έχουν αφεθεί επίτηδες ασάφειες στα κριτήρια απαλλαγής. Κανένα εδάφιο του νόμου και της σχετικής απόφασης δεν αναγράφει υποχρέωση μόνο ενός από τα κριτήρια για την απαλλαγή, όπως επίσης καμία διάταξη δεν απαγορεύει ακόμη και τη χρήση του συνόλου κριτηρίων.1 point
-
Χαμός!Ο Δημήτρης θα σου πεί τι να κάνεις...εγώ θα έλεγα ο Β να τους μηνύσει όλους και να τους πάρει τα πάντα....!!!!(:-")1 point
-
Αυτό σημαίνει ότι, μάλλον έχει ολοκληρωθεί η β' φάση του 1337/1983. Αν ο ιδιοκτήτης δεν έχει τα υπόλοιπα σχέδια, έγγραφα κ.λπ., τότε απευθύνσου στην οικεία του ακινήτου πολεοδομία για να τα βρεις στον αντίστοιχο φάκελλο. Χρειάζεσαι, τη Βεβαίωση του ιδιοκτήτη, τη Βεβαίωση του μηχανικού, τα σχέδια (κάτοψη, τομή, τοπογραφικό), την τεχνική έκθεση, τη δήλωση στατικής επάρκειας και το παραστατικό πληρωμής υπέρ ΕΤΕΡΠΣ. Αν τ' αποκτήσεις το δηλωθέν τμήμα με τον 1337 έχει εξαιρεθεί της κατεδάφισης και δεν χρειάζεται να υπαχθεί στον 4495. Καλή τύχη.....1 point
-
Εγω σε δήλωση αντίστοιχη εβαλα τον ιδιοκτήτη με το ποσοστό του (100%) και απο κατω τον εξουσιοδοτημένο εκπρόσωπο χωρίς ποσοστό αλλά τον τίκαρα ώς ο αιτών!1 point
-
1 point
-
καλημέρα, Α). καλώδια LiYCY χρησιμοποιούμε για μεταφορά σημάτων όταν απαιτείται ηλεκτρική θωράκιση του σήματος. Στην πράξη δεν τα έχω συναντήσει σε δίκτυα υπολογιστών, παρά μόνον (και μάλιστα σε διατομές 0,5/0,75/1/1,5/ τετρ. χιλιοστά χαλκού) σε βιομηχανικές επικοινωνίες οργάνων(π.χ. canBus/ Modbus) και αναλογικών σημάτων (π.χ. 4..20 mA , 0/2 .. 10 Vdc), και σε τάσεις μέχρι και 250 volts. Π.χ. είναι το περισσότερο διαδεδομένο καλώδιο για μεταφορά σήματος σε ρυθμιστή στροφών, για μετάδοση σήματος θερμοκρασίας Pt-100 κ.λ.π. Β) Τα καλώδια UTP χρησιμοποιούνται πολύ για δίκτυα Η/Υ ,ξέρω να υπάρχουν μόνον πολύ "ψιλά" σε διατομή, είναι τα συνηθισμένα καλώδια για δίκτυα ethernet εσωτερικού χώρου, π.χ. το καλώδιο που είναι συνδεδεμένο στην κάρτα δικτύου του Η/Υ σου είναι τέτοιο (με 8 σύρματα μέσα). Επίσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τηλεφωνία (με 2/4 σύρματα μέσα). Γ) Τα καλώδια FTP μοιάζουν πολύ με τα UTP αλλά επιπλέον διαθέτουν ηλεκτρική θωράκιση (αλουμινοταινία κάτω ακριβώς από το εξωτερικό πλαστικό περιτύλιγμα) . Για επικοινωνίες τύπου Η/Υ σε χώρους με παρεμβολές.1 point
-
όχι άλλο καρβουνο με τα ανοητα δημοσιεύματα που αφορουν το 0.3 % του ελληνικου πληθυσμου και το υπολοιπο 99.7 στα αζητητα .1 point
-
Το έγγραφο του 2014 είναι λάθος ερμηνεία υπαλλήλων. Όταν πετάνε έγγραφο τους πετάς εγκύκλιο. Πάντα υπερισχύουν. Ειδικά άμα είναι πολλές. Πες τους να διαβάζουν ... Εγκύκλιοι Ζώνης οικισμών.pdf1 point
-
Ξυπνήστε λεβέντες….. Η Μύκονος δεν είναι τα αυθαίρετα κοντέϊνερ…. Φανφάρες, μεγάλα λόγια και μηδέν αποτέλεσμα…. Ασχολείστε με τον πονόδοντο του ασθενή στο τελεταίο στάδιο καρκίνου…. Φωνάζουν τα παπαγαλάκια σας για να μάθει ο κόσμος ότι κάνατε τη δουλειά σας…. Ξυπνήστε, ούτε στη Ζιμπάμπουε να είσασταν….. Ξυπνήστε, δεν τρώμε άλλο κουτόχορτο….. Αν θέλατε να κάνετε τη δουλειά σας, θα την κάνατε… Τώρα βαυκαλίζεστε…. Καλή εκλογή Δήμαρχε…. .1 point
-
Καταρχάς επί της διαδικάσίας, ναι πάνω κάτω έτσι είναι. Εσύ θα καταθέσεις κανονικά για άδεια νομιμοποίησης κατασκευής μετά το 2011 με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά αυτοκαταγγέλεσαι. Σε δική μου περίπτωση πριν τον 4495 αλλά με την αντίστοιχη διαδικασία προστίμων ανέγερσης/διατήρησης αφού ήταν κατασκευή μετά το 2011 δεν έγινε αυτοψία. Υπολόγισα τα πρόστιμα με αναλυτικό με βάση τα μεγέθη που εγώ παρουσίασα, εγκρίθηκαν τα πρόστιμα από την ΥΔΟΜ και απο κει μου είπαν ότι τα στέλνουν στην εφορία και βεβαιώνονται απευθείας στον ιδιοκτήτη. Η άδεια βγήκε (ήταν Μικρή κλίμακα γιατί οι αυθαιρεσίες ενέπιπταν εκεί). Τωρα διαδικαστικά δεν ξέρω αν αλλάζει από υπηρεσία σε υπηρεσία οπότε απευθύνσου στη ΥΔΟΜ της περιοχής σου. * κατασκευή στέγης εμπίπτει θεωρώ στις νέες πολεοδομικές παραβάσεις του 4495 οπότε α)δεν έχεις ποινικές κυρώσεις και β)τη γλιτώνουν με πρόστιμο ανέγερσης 200 ευρώ. **προϋπόθεση για τη νομιμοποίηση είναι η κατασκευή να είναι σύννομη. Δεν γνωρίζω με σιγουριά αν επιτρέπεται η προέκταση της στέγης πάνω από εξώστες εντός Δ. Ας απαντήσει κάποιος συνάδελφος που το γνωρίζει.1 point
-
Συνάδελφοι, αν ήταν αρχικός ή μεσαίος έλεγχος θα είχε λογική η διακοπή εργασιών. Σε τελικό όμως έλεγχο δεν έχει λογική για αυτό ακολουθείται αυτή η διαδικασία... Έτσι κι αλλιώς, αφού το πόρισμα είναι αρνητικό πάλι θα εκδοθεί διακοπή εργασιών μέχρι να γίνει η αναθεώρηση (αν μπορεί να γίνει) Δεν γνωρίζω την διαδικασία όταν υπάρχουν κατασκευές που δεν μπορούν να περάσουν σε αναθεώρηση...... γίνεται κατεδάφιση? κρίνονται πρώτα αυθαίρετα και μετά ζητάν την κατεδάφιση? Δεν με έχει τύχει...1 point
-
Καλή ερώτηση, πολλοί θέλουν και ονειρεύονται το ίδιο. Δεν λες πόση είναι η συνολική ισχύς και τι budget έχεις. Αν είναι για μόνον 2 λάπτοπ και φώτα και για έως 8 ώρες τότε με 1 - 1.5kWh είσαι ok και την βγάζεις φτηνά με 1 ups (ή inverter) και 1 (ή 2) σετ συσσωρευτών. Θα χρειαστεί να κουβαλάς τις άδειες μπαταρίες από τον χώρο στο γραφείο της πόλης για φόρτιση, αυτό μπορεί να είναι μπελάς, είναι βαριές. Ενδεικτικό κόστος 100-500€ ανάλογα με το τι ήδη έχεις. Τα πράγματα περιπλέκονται και το κόστος εκτοξεύεται αν συμπεριληφθεί κλιματιστικό (κόστος σε αποθήκευση kWh) και PV panel για φόρτιση. Ενδεικτικά http://www.eshop-energy.gr/standalone_solutions.php Αν έχεις κάποιο γνωστό μπορεί να σου δώσει τζάμπα 2-3 φθαρμένα πάνελ αλλά μετά θέλει δουλειά και πιθανόν πατέντες για να λειτουργήσουν όλα μαζί, panels, chargers, inverters κλπ, ο εξοπλισμός κοστίζει. Για όλη την εγκατάσταση χρειάζεται μελέτη και ηλεκτρολόγος. edit: ο βαθμός απόδοσης στην φόρτιση-εκφόρτιση δεν είναι πάντοτε 95%, από ένα σημείο και πέρα και σε βάθος χρόνου δεν συμφέρει η φόρτιση από την πρίζα ακόμα και αν γίνεται με το νυκτερινό. Πόσο διαρκεί το μεσημεριανό διάλειμμα? αν είναι μικρό τότε μπορεί οι μπαταρίες να μην εχουν προλάβει να φορτίσουν στο (πχ) 50% οπότε χρειάζεσαι και 2ο σετ.1 point
-
Δες την καινουρια νομοθεσία περι γνωστοποίησης ΦΕΚ 1061Β/2017 Καταθέτεις το εντυπο του παραρτηματος στη Δ/νση Ανάπτυξης Για τον χώρο ρωτας τη δ/νση αγροτικής οικονομιας. Η αναπτυξης δεν εχει προδιαγραφες για το χωρο. Πιθανότατα ουτε και η αγροτικής οικονομιας όσον αφορα τα τετραγωνικά Η διαδικασία είναι οτι μαζευεις τα δικαιολογητικα και τα κρατας στο χωρο του εργαστηρίου. Τα δικαιολογητικά είναι αυτα του Ν.3982/2011 και της υπουργικής αποφασης Αριθμ. οικ. 483/35/Φ.15 (ΦΕΚ158Β/2012) Καποια πραγματα επιπλέον που θα σε βοηθήσουν Κατάταξη ΚΑΔ: 11.02 Παραγωγή οίνου από σταφύλια Βαθμός όχλησης: χαμηλός Α.Α. 32 Παραγωγή οίνου από σταφύλια (≤5.000 MT/έτος) Οι ποσότητες αναφέρονται στην δυναμικότητα της εγκατάστασης ως προς το παραγόμενο προϊόν (ΚΑΔ: 11.02) Α.Α. 275 (52.10.19) για αποθηκευτικό όγκο συσκευαστηρίου ≤50000m3 περιβαλλοντική κατηγοριοποίηση Ομάδα 9η, Α/Α 33 Ομάδα Β Μη υπαγόμενες στο Παράρτημα I της ΚΥΑ 36060/1155/Ε.103 (ΦΕΚ 1450/Β/2013) (περ. 6.4β) μόνο φυτική πρώτη ύλη, με δυναμικότητα παραγωγής τελικών προϊόντων άνω των 300 τόνων ημερησίως ή 600 τόνων ημερησίως, όταν η εγκατάσταση λειτουργεί για περίοδο όχι μεγαλύτερη των 90 συνεχόμενων ημερών εντός ενός έτους. ΠΠΔ ΣΤΑΚΟΔ 2008: 11 Α.Α 40 «Συσκευασία και τυποποίηση ειδών διατροφής μ.α.κ.» απαλλάσσεται από Π.Π.Δ. ως επαγγελματικό εργαστήριο Πυροπροστασία Αα Κ.Α. 21 ΠΟΤΩΝ Οινοποιία και ζυθοποιία1 point
-
Αν οι αποθήκες είναι στο ίδιο ακίνητο για τις ανάγκες υπολογισμού προστίμου, θα τις λάβεις και τις δυο ως να ήταν εντός οικισμού. Υπάρχει και η σχετική προσέγγιση από ΗD Άρθρο 18 18. Τι εφαρμόζεται στην περίπτωση αυθαιρέτων κατασκευών σε γήπεδο που τέμνεται από το όριο οικισμού και οικοδομείται ως εντός οικισμού, όταν υπάρχουν αυθαίρετες κατασκευές και στο εντός οικισμού τμήμα του γηπέδου και στο εκτός οικισμού ; Στην περίπτωση αυτή σημειώνεται ότι το γήπεδο βρίσκεται εντός σχεδίου/οικισμού και για τον υπολογισμό του ενιαίου ειδικού προστίμου οι αυθαιρεσίες ελέγχονται με τους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν εντός του οικισμού, ανεξάρτητα από τη θέση των αυθαιρέτων κατασκευών.1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-