Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.568


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.119


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      18.024


  4. Largy

    Largy

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.472


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/06/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.2

    81.130 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5151/24 (ΦΕΚ 173Α/4.11.2024) Αλλαγές με τον ν.5142/24 (ΦΕΚ 158Α/4.10.2024) Αλλαγές με τον ν.5131/24 (ΦΕΚ 128Α/2.8.2024) Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    5 points
  2. Συνάδελφοι καλησπέρα, προς ενημέρωση όλων σας ενημερώνω σχετικά: ο έλεγχος έγινε σήμερα το πρωί και ήτανε εξαντλητικός... όπως αναφέρθηκε, επρόκειτο για έλεγχο του πορίσματος του ελεγκτή δόμησης από κλιμάκιο επιθεώρησης από το Τ.Ε.Δ.Κ., επομένως στην δικιά μου περίπτωση, εφόσον δεν έχει γίνει ακόμα ο τελικός έλεγχος από ελεγκτή δόμησης αφορούσε στο πόρισμα του αρχικού ελέγχου (θεμελίωσης)... πρώτα ελέγχθησαν οι αποστάσεις από τα πλάγια όρια, στη συνέχεια τα μεγέθη των πλευρών και τέλος οι διαστάσεις υποστυλωμάτων κλπ. με βάση τον σχετικό ξυλότυπο... όλα πήγαν καλά καθώς όλες οι μετρήσεις που έγιναν ήτανε ακριβής με βάση τον έλεγχο... αυτό που αποκόμισα είναι ότι πλέον (και καλώς συμβαίνει) δεν μπορούμε να ρισκάρουμε ούτε εκατοστό ενώ τυχόν μη νόμιμες και ασαφής απαιτήσεις των πελατών με βάση παλαιότερες νοοτροπίες απορρίπτονται αυτομάτως... εφόσον σε εμένα σε λίγο καιρό που θα ολοκληρωθεί το έργο θα γίνει ο τελικός έλεγχος από ελεγκτή δόμησης ώστε να δοθεί το ΟΚ από ΔΕΗ, αν μετά από λίγο καιρό γίνει ξανά έλεγχος του ελεγκτή από κλιμάκιο επιθεώρησης θα μιλάμε για 4 ελέγχους από αρχή μέχρι τέλους (και σε έργα που προβλέπεται και ενδιάμεσος μέχρι και 6)! Επίσης, δεν γνωρίζω σε τελικό έλεγχο μέχρι και πόσον καιρό αργότερα μπορεί να διενεργηθεί έλεγχος του τελικού πορίσματός του από κλιμάκιο επιθεώρησης, όμως εδώ αφήνεται στην περίπτωση αυτή ένα ερωτηματικό όσον αφορά τις πιθανές τροποποιήσεις που κάνει ο ιδιοκτήτης στη συνέχεια (πχ. μετατροπή αποθήκης σε διαμέρισμα μετά τον τελικό έλεγχο του ελεγκτή δόμησης κλπ.) Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και αφού όλα πήγαν καλά, θα γίνει από αύριο ότι αναφέρει ο Largy παραπάνω, δηλαδή "κοινοποίηση εγγράφου στον ελεγκτή δόμησης από τους επιθεωρητές που θα αναφέρει ότι ελέγχθηκε ως προς την ορθότητα του πορίσματος και οτι ήταν όλα οκ." Ρώτησα επίσης τι συμβαίνει σε περίπτωση που απουσίαζα πχ. σε διακοπές ή αδυνατούσα εν γένει να παρίσταμαι καθότι με ενημέρωσαν για τον έλεγχο μόλις δυο ημέρες νωρίτερα και μου ανέφεραν ότι για διάφορους λόγους δεν μπορούν γενικά να ενημερώνουν νωρίτερα ωστόσο η παρουσία μου ήτανε προεραιτική και τους αρκεί να έχουν τα πρωτότυπα σχέδια οπότε αν σε κάποιο έργο απουσιάσετε οποιαδήποτε στιγμή καλό είναι να έχει κάποιος συνεργάτης ή μητέρα ή σύζυγος τα σχέδια εύκαιρα σε περίπτωση αντίστοιχου ελέγχου... Αν έχετε οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία και είχα κάποια εικόνα σήμερα, ρωτήστε με...
    2 points
  3. Γράφει αν επιτρέπεται η δόμηση για συνήθεις χρήσεις; Αν είναι αυτό που καταλαβαίνω συνήθως η δόμηση απαγορεύεται εκτός από κάτι αγροτικές αποθήκες, στέρνες κλπ.
    1 point
  4. Να μαντέψω: Στο τότε ειδοποιοητήριο του Α'13 που πλήρωσες μήπως είχες τα παρακάτω ποσά στο εξάμηνο [μάλλον σε είχαν υπολογίσει ως να ήσουν στην 1η ασφ.κατηγ. (ανώ 5ετίας ή άνω των 35ετών)] Κ.Σ. = 138,67*6 = ................832,02€ ΕΠΙΚ = 41,60*6 =.................249,60€ ΕΙΔ.ΠΡΟΣΑΥΞ.= (αδιάφορο γιατί καταργήθηκε) ΕΦΑΠΑΞ = 27,73*6 = ..........166,38€ ΚΥΤ = 44,72*6 =..................268,32€ Σύνολο =..........................1.516,32€ Με βάση τον 3986/11 [όπως λες θα έπρεπε να ήσουν 2η ασφ.κατηγ. (ανώ 5ετίας ή άνω των 35ετών)] Κ.Σ. = 170,53*6 =.............1.023,18€ ΕΠΙΚ = 51,16*6 =................306,96€ ΕΙΔ.ΠΡΟΣΑΥΞ.= (αδιάφορο γιατί καταργήθηκε) ΕΦΑΠΑΞ = 34,11*6 =..........204,66€ ΚΥΤ = 54,99*6 =.................329,94€ Σύνολο =..........................1.864,74€ Αρα προκύπτει διαφορά 1.864,74-1.516,32=348,42€ Ετσι νομίζω εγώ ότι προέκυψε η διαφορά σου.
    1 point
  5. Το ειδοποιητήριο Α2013 είχε εκδοθεί με την αυξημένη εισφορά και ημερομηνία λήξης 30-04-2013. Στις 29-04-2013 δόθηκε παράταση και νέο ειδοποιητήριο με τις παλιές εισφορες. Επομένως όσοι το είχαν πληρώσει ως τις 29-04-2013 είχαν πληρώσει τις αυξημένες εισφορές και άρα δεν έχουν τώρα ειδοποιητήριο αναδρομικών για το Α2013 και όσοι είχαν πληρώσει τις παλιές εισφορές μετά την παράταση έχουν τώρα ειδοποιητήριο αναδρομικών,
    1 point
  6. Κουραφέξαλα που δεν ξέρουν τον τρόπο, ακόμα και απευθείας αγορά κάνουν άμα θέλουν. Τεσπά, πράξη αναλογισμού & αναγκαστική απαλλοτρίωση, ο κυριλέ τρόπος.
    1 point
  7. Το la-kenak δεν είναι κόπια του τεε-κενακ, ούτε ελεύθερο αντικατάστατο του τεε-κενακ. Το ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ θα πρέπει να το έχεις πάντοτε είτε αγορασμένο είτε στο ΤΕΕ όπως σου λέει ο συνάδελφος παραχωρημένο. Το la-kenak δεν εκτελεί επίσης κατάταξη. Κάνει 1000 πράγματα που δεν κάνει το ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ αλλά αυτό δεν το κάνει
    1 point
  8. Τότε μελέτησε το σε βάθος για να το κατανοήσεις καλύτερα. Καλή Εργασία.
    1 point
  9. Οντως εννοώ στέγη επι πλακός.Κλασική με ξύλο και κοκκινο κεραμίδι. Μαλιστα εχει και σχετικά μικρό ύψος. Τιποτα δεν ειναι κατω απο τη στέγη, η οποία δεν εχει και πρόσβαση. Την έκανε κυρίως για μόνωση. Μεταξύ μας, χαλάλι, η πλέον λογική λύση από τις βαφες και λοιπές ιστορίες που λανσάρουν οι απανταχού "μονωσάδες" (ειδική κατηγορία ειδικών επιστημόνων της παπαρδολογίας)
    1 point
  10. Η αιτιολόγηση θα πρέπει να έχει το σκεπτικό (θα το ρετουσάρεις λίγο) : H πλάκα εδράζεται επί εδάφους αρα δεν επηρέαζει τα στοιχέια του Φέροντος Οργανισμού.(
    1 point
  11. Τα φορτία που εφαρμόζονται στην πλάκα επί εδάφους δεν μπαίνουν στον υπολογισμό. Γενικά, αν ο υπόγειος όροφος αποτελείται από περιμετρικά τοιχεία (άρα με γάλη ακαμψία) δηλ. θεωρείται υπόγειο από Στατικής άποψης, τότε θεωρείται στάθμη σεισμου η οροφή του, οπότε λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της τέμνουσας όλα τα φορτία από το ισόγειο και πάνω. Βέβαια η νέα εγκύκλιος μιλά για επαυξηση κατακόρυφων φορτίων και όχι για τέμνουσα βάσης (οπως στον 4178). Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το φορτίο πλάκας επί εδάφους κατώτατου ορόφου δεν λαμβάνεται υπόψη.
    1 point
  12. Αν τα φορτία είναι "επί εδάφους" μπορείς να απαλλαγείς από ΜΣΕ με κατάλληλη τεκμηρίωση στην τεχνική έκθεση...
    1 point
  13. Ελέγχεις τα εξής: α) αν έχουν μετρήσει στον συντελεστή δόμησης β) αν επιτρέπονται οι χρήσεις από τους σημερινούς όρους δόμησης, χρήσεις γης και ειδικές διατάξεις γ) αν με βάση την άδεια η κατοικία μπορούσε να έχει αυτόν τον συντελεστή δόμησης... (ο ΣΔ εξαρτάται από τη χρήση) Αν είναι όλα ναι, τότε βάλε 1 ΛΠ
    1 point
  14. χαχαχα γι αυτό τα συζητάμε, μην κάνουμε κάτι λάθος!!! οκ Ιάσονα, σ'ευχαριστώ για την άμεση απάντηση! Καλή συνέχεια!
    1 point
  15. Αεροπορικές εταιρείες κτλ κτλ.. Πχ η Aegean βραβεύτηκε 7η στον κόσμο. Δεν καταλαβαίνω τι πάει να πει στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η fraport. Λες και είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την αύξηση. Μάλλον για διαφήμιση μου κάνει το άρθρο
    1 point
  16. Άρθρο 3 , παρ. 3.5 3.5. Μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο Η μελέτη, σχεδίαση και εγκατάσταση του μόνιμου υδροδοτικού πυροσβεστικού δικτύου καθορίζεται από την Τεχνική Οδηγία Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. 2451/1986: «Εγκαταστάσεις σε κτήρια: Μόνιμα πυροσβεστικά συστήματα με νερό» ή/και συμπληρωματικά για τα εξαρτήματα του συστή− ματος αυτού, από το πρότυπο ΕΛΟΤ EN 671: «Μόνιμα συστήματα πυρόσβεσης − συστήματα με (εύκαμπτους) σωλήνες» όπως κάθε φορά ισχύει. Το ΕΝ 12845 αφορά αποκλειστικά σε δίκτυα sprinkler. Για μεικτό σύστημα πιθανότατα θα σου ζητήσει η Π.Υ. ΕΝ 12845 (τόσο για το δίκτυο, τη δεξαμενή, το πυροσβεστικό συγκρότημα κλπ), αν και μερικές φορές ίσως να συμφέρει να κάνεις 2 αντλιοστάσια όσο περίεργο και αν ακούγεται! Για μόνιμο δίκτυο με ΠΦ έχεις την επιλογή να βάλεις πυροσβεστικό συγκρότημα απλό... και αυτό προτείνω γιατί η τιμή στα κατά ΕΝ ξεφεύγει. Οι υπολογισμοί δικτύου και δεξαμενής γίνεται με τον κλασικό τρόπο.
    1 point
  17. Για στατιστικά υπάρχει στο forum μια όμορφη διαδικασία κατά την δημιουργία νέου νήματος.
    1 point
  18. Προς αποφυγή κάθε παρεξήγησης η ερώτησή μου δεν είναι ειρωνική. Υπάρχει κάτι άλλο πέρα από ΠΕΑ και αυθαίρετα που να μπορεί να κάνει ένας ΠΜ στην Ελλάδα; Σκέψεις μου που τις έκανα για αρκετό καιρό, πριν 3 χρόνια: α) Ελεγκτής δόμησης; (έστω ότι υπάρχει δόμηση με κλήρωση τους διαλέγουν) β) Μελετητής; (υπάρχει κατασκευή; αν υπάρχει, ως ΤΕ τι μπορεί να υπογράψει; ) γ) Δημόσια Έργα; (μόνο ΜΕΚ-ΜΕΕΠ μπορεί => εμπειρία + το κράτος είναι ο μεγαλύτερος μπαταχτσής αυτή τη στιγμή) δ) Κατασκευαστής; (βλέπε β. Επίσης εξοικονόμηση κατ οίκον; έκλεισε αυτό και να μην έκλεινε πότε θα πληρωθείς.. πρέπει να έχεις κεφάλαιο) ε) Καθηγητής σε κάποια ιδιωτική σχολή - ιδιαίτερα σε φοιτητάς; Εδώ κάτι γίνεται. ζ) Ερευνητής σε κάποιο πανεπιστήμιο της Ελλάδας; (ως ΤΕ και χωρίς τουλάχιστον μεταπτυχιακό δύσκολο) η) πραγματογνώμονας - ίσως κάτι να γίνεται εδώ, αν έχει κάποιος όρεξη για μπλεξίματα και πηγαινέλα σε δικαστήρια. θ) κάποια μεγάλη ιδιωτική εταιρεία; Εκεί κάποιο μέσο θα το θέλει φαντάζομαι. Μισθός λίγο πολύ τα ξέρουμε. Τουλάχιστον με πολύ τύχη, πολύ ψάξιμο και τρέξιμο κάτι μπορεί να γίνει εδώ. ι) Μία λύση οι έχοντες κάποιο χωριό και με πολύ καλές κοινωνικές σχέσεις να κάνουν δικό τους γραφείο (και ό,τι γίνει). Αν μη τι άλλο, στους τόσους συμφοιτητές μου ένας χτίζει κανένα σπιτάκι που και που. κ) Άλλη δουλειά. λ) Εξωτερικό. Υπάρχει κάτι άλλο; Βελτιώθηκε η κατάσταση από το 2015; Για τις υπόλοιπες ειδικότητες τα πράγματα είναι (λίγο έως πολύ) καλύτερα νομίζω. ΥΓ: Είμαστε λίγο εκτός θέματος, αλλά νομίζω πως έχει ενδιαφέρον.
    1 point
  19. Στην περίπτωση 1 και 2, για όσα εμπίπτουν στην ΠΔ 71/88, δεν απαιτείται. Από 7/8/2018 όμως που θα ισχύει το ΠΔ 41 - 18 ΦΕΚ 80/07.05.2018 και καταργεί το ΠΔ71/88 θα απαιτείται (άρθρο 7 παρ. 7.5.4 και άρθρο 8 παρ. 8.4.4). Ξανασκληραίνουν οι νόμοι.
    1 point
  20. Δεν ήμουν εκεί, αλλά φαντάζομαι ότι ο έλεγχος αφορούσε το περιεχόμενο του πόρισματος. Τι άλλο θα μπορούσαν να ελέγξουν...γενικά, αφού ο τελικός τα έχει όλα.
    1 point
  21. το 98 παρ. 4 επιτρεπει την τακτοποίηση σε εξ αδιαιρετου και σε συγκυριο, ανεξαρτητως ποσοστού, αν εχει γινει συσταση ΟΙ ή καθετης το διορθωνω ...δες το όπως το πηρα απο την -τελικη -ενημερωση του καν62 4. Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου σε οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, ή σε κτίσμα χωρίς σύσταση οροφοκτησίας εντός σχεδίου πόλεως, ανεξαρτήτως ποσοστού συγκυριότητας, αυθαίρετων κτισμάτων ή νόμιμων κτισμάτων με αυθαίρετες μικρές παραβάσεις ή αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99 κ.επ. ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Υπόχρεος προς καταβολή του παραβόλου υπαγωγής και των αναλογούντων προστίμων είναι ο δηλών την αυθαιρεσία συγκύριος, ο οποίος διατηρεί τα εκ του νόμου αναγωγικά του δικαιώματα έναντι των λοιπών συγκυρίων. Σε κάθε περίπτωση, οι λοιποί συνιδιοκτήτες μπορούν να αποπληρώνουν τις ορισθείσες δόσεις των αναλογούντων προστίμων αυτοβούλως, σύμφωνα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας τους, ύστερα από σχετική έγγραφη ή ηλεκτρονική δήλωσή τους.
    1 point
  22. Καλά τα ερωτήματα που θέτεις πλην όμως αυτά ανήκουν στο χώρο της κουβέντας (ή αν θες άνοιξε ένα άλλο θέμα περί ευθύνης μηχανικού) ως υποθετικά σενάρια Προτείνω να επικεντρωθούμε στο θέμα του νήματος αναφορικά με την σύνταξη ΜΣΕ, τις προδιαγραφές και τα κριτήρια απαλλαγής.
    1 point
  23. Σωστά. Μου έχει γίνει τέτοιος έλεγχος ως ελεγκτής δόμησης. Τηλεφώνησαν στον επιβλέποντα, έκαναν τον έλεγχο (ακριβώς ότι αναφερόταν στο πόρισμα, που ήταν τελικός έλεγχος) και μου κοινοποίησαν έγγραφο που έλεγε ότι ελέγθηκα ως προς την ορθότητα του πορίσματος και οτι ήταν όλα οκ.
    1 point
  24. Κώστα, Δυστυχώς, δεν υπαρχει καμμια "τεθλασμενη"...ούτε σπουδασαμε 20 χρονια με -πολλους απο μας - με μεταπτυχιακα, για να ασχολουμαστε με το παρανομο WC ή καλυβακι ή μαντρί ή κοτέτσι του καθενος, που εχτιζε όπως ηθελε και όπως τον βόλευε, ανεξελεγκτα. Προκειται για εναν "λαβυρινθο" με πολλους Μινωταυρους, όπου εκει μεσα εριξαν τους μηχανικους για να "διορθωσουν" -μεσα απο μια πολυπλοκη, ακαταλαβιστικη, περίπλοκη, έως και "επικινδυνη" για τους μηχανικους νομοθεσια- όλα τα λαθη, ολες τις παραλειψεις και όλες τις διατρητες νομοθετησεις που εχει κανει η Πολιτεία και όλοι οι "ανωνυμοι" υπεύθυνοι τα τελευταια 60 χρόνια.
    1 point
  25. Ναι σε αυτό ακριβώς βασίζεται. Δεν ζητάνε τη γνώμη σου, απλώς σε ενημερώνουν ότι θα γίνει ο έλεγχος. Υποθέτω σου έκλεισαν κάποιο ραντεβού για αυτοψία. Θα έρθουν να ελέγξουν την υλοποίηση της άδειας σε σχέση με το πόρισμα που εξέδωσε ο ελεγκτής. Εφόσον όλα έχουν γίνει σωστά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
    1 point
  26. Για τη χρήση του μειωτικού σε πατάρι δεν υπάρχει περιορισμός ως προς το εμβαδό του. Αρκεί μόνο να είναι πατάρι
    1 point
  27. πριν 6 χρονια..."λες και ειναι χτες"... http://www.michanikos.gr/forums/topic/33923-αεροφωτογραφίες-από-το-υπεκα-για-τακτοποίηση-των-αυθαιρέτων/?do=findComment&comment=546625
    1 point
  28. Ελάχιστες (εσωτερικές) διαστάσεις θαλάμου: 1.10x1.40μ. Η είσοδος πρέπει να γίνεται από τη μικρότερη πλευρά (1.10μ.) του θαλάμου. Οι διαστάσεις αυτές δεν επιτρέπουν τη στροφή αναπηρικού αμαξιδίου κατά 180° -αν υπάρχει τέτοια απαίτηση τότε ο θάλαμος πρέπει να έχει διαστάσεις 1.50x1.50μ. Αν η είσοδος και έξοδος γίνεται υπό γωνία 45° και από δύο πόρτες, τότε οι ελάχιστες διαστάσεις είναι 1.40x1.40μ. Σε κτίρια με τέσσερις ορόφους και άνω είναι προτιμότερο ο ανελκυστήρας να έχει διαστάσεις 1.10*2.20μ για να δέχεται και φορείο. οδηγία ΥΠΕΧΩΔΕ "σχεδιάζοντας για όλους" άρθρο 5§2.1
    1 point
  29. pirsogiannis Η αρχική έκπτωση 20% γιά το Α εξάμηνο υπολογίζεται από το σύστημα εξ΄αρχής (είναι αυτό που βλέπεις ). Η άλλη έκπτωση 20 % γίνεται πάνω σε αυτό αν πληρωθεί εφάπαξ.
    1 point
  30. Παίδες μήπως αυτά πρέπει να γίνουν ως εξής: το Α' εξάμηνο Π-Π*(0.20+0,20)=Π*0,60 το Β' εξάμηνο Π-Π(0,20+0,10)=Π*0,70 το Γ' εξάμηνο Π-Π(0,20-0,10)=Π*0,90 και το Δ' εξάμηνο Π-Π(0,20-0,20)=Π
    1 point
  31. Σήμερα έλαβα αρνητική απάντηση από τον ΟΚΧΕ. Αν δεν υπάρχουν αεροφωτογραφίες για το χρονικό διάστημα που θέλουμε , τι κάνουμε ;
    1 point
  32. Roukat "ωστόσο ξέρω ότι πολλοί μηχανικοί αντιμετωπίζουν το κτίριο ως ένα οικοδόμημα με μία επιτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη, που κανονικά αυτό είναι και το λογικό και το πιο σωστό, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είσαι καλυμμένος σε τέτοια περίπτωση....εσύ απ' ότι κατάλαβα δεν το υποστηρίζεις αυτό. " αρθρο 100 2. Για τον υπολογισμό των ανωτέρω συντελεστών τετραγωνιδίων, τα μεγέθη των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου και, σε περίπτωση συγκυριότητας ακινήτου, με το μέρος των επιτρεπομένων μεγεθών, που αναλογεί στο ποσοστό συνιδιοκτησίας της οριζόντιας ή κάθετης ή ιδιοκτησίας κάθε συγκύριου. υγ "στατιστική ανάλυση" ..... της ΕΛΣΤΑΤ?????
    0 points
  33. Μόνο να μην το κάνεις κι εσύ σαν το "ξυπνοπούλι" το χθεσινό, που έκανε λέει "στατιστική ανάλυση" (.....ακούς Δημήτρη) ;;;; Καλή συνέχεια και σε σένα.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.