Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      26.016


  3. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      17.597


  4. Largy

    Largy

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      2.470


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/06/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Version X6.0

    78.103 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    5 points
  2. Συνάδελφοι καλησπέρα, προς ενημέρωση όλων σας ενημερώνω σχετικά: ο έλεγχος έγινε σήμερα το πρωί και ήτανε εξαντλητικός... όπως αναφέρθηκε, επρόκειτο για έλεγχο του πορίσματος του ελεγκτή δόμησης από κλιμάκιο επιθεώρησης από το Τ.Ε.Δ.Κ., επομένως στην δικιά μου περίπτωση, εφόσον δεν έχει γίνει ακόμα ο τελικός έλεγχος από ελεγκτή δόμησης αφορούσε στο πόρισμα του αρχικού ελέγχου (θεμελίωσης)... πρώτα ελέγχθησαν οι αποστάσεις από τα πλάγια όρια, στη συνέχεια τα μεγέθη των πλευρών και τέλος οι διαστάσεις υποστυλωμάτων κλπ. με βάση τον σχετικό ξυλότυπο... όλα πήγαν καλά καθώς όλες οι μετρήσεις που έγιναν ήτανε ακριβής με βάση τον έλεγχο... αυτό που αποκόμισα είναι ότι πλέον (και καλώς συμβαίνει) δεν μπορούμε να ρισκάρουμε ούτε εκατοστό ενώ τυχόν μη νόμιμες και ασαφής απαιτήσεις των πελατών με βάση παλαιότερες νοοτροπίες απορρίπτονται αυτομάτως... εφόσον σε εμένα σε λίγο καιρό που θα ολοκληρωθεί το έργο θα γίνει ο τελικός έλεγχος από ελεγκτή δόμησης ώστε να δοθεί το ΟΚ από ΔΕΗ, αν μετά από λίγο καιρό γίνει ξανά έλεγχος του ελεγκτή από κλιμάκιο επιθεώρησης θα μιλάμε για 4 ελέγχους από αρχή μέχρι τέλους (και σε έργα που προβλέπεται και ενδιάμεσος μέχρι και 6)! Επίσης, δεν γνωρίζω σε τελικό έλεγχο μέχρι και πόσον καιρό αργότερα μπορεί να διενεργηθεί έλεγχος του τελικού πορίσματός του από κλιμάκιο επιθεώρησης, όμως εδώ αφήνεται στην περίπτωση αυτή ένα ερωτηματικό όσον αφορά τις πιθανές τροποποιήσεις που κάνει ο ιδιοκτήτης στη συνέχεια (πχ. μετατροπή αποθήκης σε διαμέρισμα μετά τον τελικό έλεγχο του ελεγκτή δόμησης κλπ.) Για να ολοκληρωθεί η διαδικασία και αφού όλα πήγαν καλά, θα γίνει από αύριο ότι αναφέρει ο Largy παραπάνω, δηλαδή "κοινοποίηση εγγράφου στον ελεγκτή δόμησης από τους επιθεωρητές που θα αναφέρει ότι ελέγχθηκε ως προς την ορθότητα του πορίσματος και οτι ήταν όλα οκ." Ρώτησα επίσης τι συμβαίνει σε περίπτωση που απουσίαζα πχ. σε διακοπές ή αδυνατούσα εν γένει να παρίσταμαι καθότι με ενημέρωσαν για τον έλεγχο μόλις δυο ημέρες νωρίτερα και μου ανέφεραν ότι για διάφορους λόγους δεν μπορούν γενικά να ενημερώνουν νωρίτερα ωστόσο η παρουσία μου ήτανε προεραιτική και τους αρκεί να έχουν τα πρωτότυπα σχέδια οπότε αν σε κάποιο έργο απουσιάσετε οποιαδήποτε στιγμή καλό είναι να έχει κάποιος συνεργάτης ή μητέρα ή σύζυγος τα σχέδια εύκαιρα σε περίπτωση αντίστοιχου ελέγχου... Αν έχετε οποιαδήποτε ερώτηση ή απορία και είχα κάποια εικόνα σήμερα, ρωτήστε με...
    2 points
  3. Γράφει αν επιτρέπεται η δόμηση για συνήθεις χρήσεις; Αν είναι αυτό που καταλαβαίνω συνήθως η δόμηση απαγορεύεται εκτός από κάτι αγροτικές αποθήκες, στέρνες κλπ.
    1 point
  4. Να μαντέψω: Στο τότε ειδοποιοητήριο του Α'13 που πλήρωσες μήπως είχες τα παρακάτω ποσά στο εξάμηνο [μάλλον σε είχαν υπολογίσει ως να ήσουν στην 1η ασφ.κατηγ. (ανώ 5ετίας ή άνω των 35ετών)] Κ.Σ. = 138,67*6 = ................832,02€ ΕΠΙΚ = 41,60*6 =.................249,60€ ΕΙΔ.ΠΡΟΣΑΥΞ.= (αδιάφορο γιατί καταργήθηκε) ΕΦΑΠΑΞ = 27,73*6 = ..........166,38€ ΚΥΤ = 44,72*6 =..................268,32€ Σύνολο =..........................1.516,32€ Με βάση τον 3986/11 [όπως λες θα έπρεπε να ήσουν 2η ασφ.κατηγ. (ανώ 5ετίας ή άνω των 35ετών)] Κ.Σ. = 170,53*6 =.............1.023,18€ ΕΠΙΚ = 51,16*6 =................306,96€ ΕΙΔ.ΠΡΟΣΑΥΞ.= (αδιάφορο γιατί καταργήθηκε) ΕΦΑΠΑΞ = 34,11*6 =..........204,66€ ΚΥΤ = 54,99*6 =.................329,94€ Σύνολο =..........................1.864,74€ Αρα προκύπτει διαφορά 1.864,74-1.516,32=348,42€ Ετσι νομίζω εγώ ότι προέκυψε η διαφορά σου.
    1 point
  5. Το ειδοποιητήριο Α2013 είχε εκδοθεί με την αυξημένη εισφορά και ημερομηνία λήξης 30-04-2013. Στις 29-04-2013 δόθηκε παράταση και νέο ειδοποιητήριο με τις παλιές εισφορες. Επομένως όσοι το είχαν πληρώσει ως τις 29-04-2013 είχαν πληρώσει τις αυξημένες εισφορές και άρα δεν έχουν τώρα ειδοποιητήριο αναδρομικών για το Α2013 και όσοι είχαν πληρώσει τις παλιές εισφορές μετά την παράταση έχουν τώρα ειδοποιητήριο αναδρομικών,
    1 point
  6. Κουραφέξαλα που δεν ξέρουν τον τρόπο, ακόμα και απευθείας αγορά κάνουν άμα θέλουν. Τεσπά, πράξη αναλογισμού & αναγκαστική απαλλοτρίωση, ο κυριλέ τρόπος.
    1 point
  7. Το la-kenak δεν είναι κόπια του τεε-κενακ, ούτε ελεύθερο αντικατάστατο του τεε-κενακ. Το ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ θα πρέπει να το έχεις πάντοτε είτε αγορασμένο είτε στο ΤΕΕ όπως σου λέει ο συνάδελφος παραχωρημένο. Το la-kenak δεν εκτελεί επίσης κατάταξη. Κάνει 1000 πράγματα που δεν κάνει το ΤΕΕ-ΚΕΝΑΚ αλλά αυτό δεν το κάνει
    1 point
  8. Τότε μελέτησε το σε βάθος για να το κατανοήσεις καλύτερα. Καλή Εργασία.
    1 point
  9. Οντως εννοώ στέγη επι πλακός.Κλασική με ξύλο και κοκκινο κεραμίδι. Μαλιστα εχει και σχετικά μικρό ύψος. Τιποτα δεν ειναι κατω απο τη στέγη, η οποία δεν εχει και πρόσβαση. Την έκανε κυρίως για μόνωση. Μεταξύ μας, χαλάλι, η πλέον λογική λύση από τις βαφες και λοιπές ιστορίες που λανσάρουν οι απανταχού "μονωσάδες" (ειδική κατηγορία ειδικών επιστημόνων της παπαρδολογίας)
    1 point
  10. Η αιτιολόγηση θα πρέπει να έχει το σκεπτικό (θα το ρετουσάρεις λίγο) : H πλάκα εδράζεται επί εδάφους αρα δεν επηρέαζει τα στοιχέια του Φέροντος Οργανισμού.(
    1 point
  11. Τα φορτία που εφαρμόζονται στην πλάκα επί εδάφους δεν μπαίνουν στον υπολογισμό. Γενικά, αν ο υπόγειος όροφος αποτελείται από περιμετρικά τοιχεία (άρα με γάλη ακαμψία) δηλ. θεωρείται υπόγειο από Στατικής άποψης, τότε θεωρείται στάθμη σεισμου η οροφή του, οπότε λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό της τέμνουσας όλα τα φορτία από το ισόγειο και πάνω. Βέβαια η νέα εγκύκλιος μιλά για επαυξηση κατακόρυφων φορτίων και όχι για τέμνουσα βάσης (οπως στον 4178). Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το φορτίο πλάκας επί εδάφους κατώτατου ορόφου δεν λαμβάνεται υπόψη.
    1 point
  12. Αν τα φορτία είναι "επί εδάφους" μπορείς να απαλλαγείς από ΜΣΕ με κατάλληλη τεκμηρίωση στην τεχνική έκθεση...
    1 point
  13. Ελέγχεις τα εξής: α) αν έχουν μετρήσει στον συντελεστή δόμησης β) αν επιτρέπονται οι χρήσεις από τους σημερινούς όρους δόμησης, χρήσεις γης και ειδικές διατάξεις γ) αν με βάση την άδεια η κατοικία μπορούσε να έχει αυτόν τον συντελεστή δόμησης... (ο ΣΔ εξαρτάται από τη χρήση) Αν είναι όλα ναι, τότε βάλε 1 ΛΠ
    1 point
  14. χαχαχα γι αυτό τα συζητάμε, μην κάνουμε κάτι λάθος!!! οκ Ιάσονα, σ'ευχαριστώ για την άμεση απάντηση! Καλή συνέχεια!
    1 point
  15. Αεροπορικές εταιρείες κτλ κτλ.. Πχ η Aegean βραβεύτηκε 7η στον κόσμο. Δεν καταλαβαίνω τι πάει να πει στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η fraport. Λες και είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για την αύξηση. Μάλλον για διαφήμιση μου κάνει το άρθρο
    1 point
  16. Άρθρο 3 , παρ. 3.5 3.5. Μόνιμο υδροδοτικό πυροσβεστικό δίκτυο Η μελέτη, σχεδίαση και εγκατάσταση του μόνιμου υδροδοτικού πυροσβεστικού δικτύου καθορίζεται από την Τεχνική Οδηγία Τ.Ο.Τ.Ε.Ε. 2451/1986: «Εγκαταστάσεις σε κτήρια: Μόνιμα πυροσβεστικά συστήματα με νερό» ή/και συμπληρωματικά για τα εξαρτήματα του συστή− ματος αυτού, από το πρότυπο ΕΛΟΤ EN 671: «Μόνιμα συστήματα πυρόσβεσης − συστήματα με (εύκαμπτους) σωλήνες» όπως κάθε φορά ισχύει. Το ΕΝ 12845 αφορά αποκλειστικά σε δίκτυα sprinkler. Για μεικτό σύστημα πιθανότατα θα σου ζητήσει η Π.Υ. ΕΝ 12845 (τόσο για το δίκτυο, τη δεξαμενή, το πυροσβεστικό συγκρότημα κλπ), αν και μερικές φορές ίσως να συμφέρει να κάνεις 2 αντλιοστάσια όσο περίεργο και αν ακούγεται! Για μόνιμο δίκτυο με ΠΦ έχεις την επιλογή να βάλεις πυροσβεστικό συγκρότημα απλό... και αυτό προτείνω γιατί η τιμή στα κατά ΕΝ ξεφεύγει. Οι υπολογισμοί δικτύου και δεξαμενής γίνεται με τον κλασικό τρόπο.
    1 point
  17. Για στατιστικά υπάρχει στο forum μια όμορφη διαδικασία κατά την δημιουργία νέου νήματος.
    1 point
  18. Προς αποφυγή κάθε παρεξήγησης η ερώτησή μου δεν είναι ειρωνική. Υπάρχει κάτι άλλο πέρα από ΠΕΑ και αυθαίρετα που να μπορεί να κάνει ένας ΠΜ στην Ελλάδα; Σκέψεις μου που τις έκανα για αρκετό καιρό, πριν 3 χρόνια: α) Ελεγκτής δόμησης; (έστω ότι υπάρχει δόμηση με κλήρωση τους διαλέγουν) β) Μελετητής; (υπάρχει κατασκευή; αν υπάρχει, ως ΤΕ τι μπορεί να υπογράψει; ) γ) Δημόσια Έργα; (μόνο ΜΕΚ-ΜΕΕΠ μπορεί => εμπειρία + το κράτος είναι ο μεγαλύτερος μπαταχτσής αυτή τη στιγμή) δ) Κατασκευαστής; (βλέπε β. Επίσης εξοικονόμηση κατ οίκον; έκλεισε αυτό και να μην έκλεινε πότε θα πληρωθείς.. πρέπει να έχεις κεφάλαιο) ε) Καθηγητής σε κάποια ιδιωτική σχολή - ιδιαίτερα σε φοιτητάς; Εδώ κάτι γίνεται. ζ) Ερευνητής σε κάποιο πανεπιστήμιο της Ελλάδας; (ως ΤΕ και χωρίς τουλάχιστον μεταπτυχιακό δύσκολο) η) πραγματογνώμονας - ίσως κάτι να γίνεται εδώ, αν έχει κάποιος όρεξη για μπλεξίματα και πηγαινέλα σε δικαστήρια. θ) κάποια μεγάλη ιδιωτική εταιρεία; Εκεί κάποιο μέσο θα το θέλει φαντάζομαι. Μισθός λίγο πολύ τα ξέρουμε. Τουλάχιστον με πολύ τύχη, πολύ ψάξιμο και τρέξιμο κάτι μπορεί να γίνει εδώ. ι) Μία λύση οι έχοντες κάποιο χωριό και με πολύ καλές κοινωνικές σχέσεις να κάνουν δικό τους γραφείο (και ό,τι γίνει). Αν μη τι άλλο, στους τόσους συμφοιτητές μου ένας χτίζει κανένα σπιτάκι που και που. κ) Άλλη δουλειά. λ) Εξωτερικό. Υπάρχει κάτι άλλο; Βελτιώθηκε η κατάσταση από το 2015; Για τις υπόλοιπες ειδικότητες τα πράγματα είναι (λίγο έως πολύ) καλύτερα νομίζω. ΥΓ: Είμαστε λίγο εκτός θέματος, αλλά νομίζω πως έχει ενδιαφέρον.
    1 point
  19. Στην περίπτωση 1 και 2, για όσα εμπίπτουν στην ΠΔ 71/88, δεν απαιτείται. Από 7/8/2018 όμως που θα ισχύει το ΠΔ 41 - 18 ΦΕΚ 80/07.05.2018 και καταργεί το ΠΔ71/88 θα απαιτείται (άρθρο 7 παρ. 7.5.4 και άρθρο 8 παρ. 8.4.4). Ξανασκληραίνουν οι νόμοι.
    1 point
  20. Δεν ήμουν εκεί, αλλά φαντάζομαι ότι ο έλεγχος αφορούσε το περιεχόμενο του πόρισματος. Τι άλλο θα μπορούσαν να ελέγξουν...γενικά, αφού ο τελικός τα έχει όλα.
    1 point
  21. το 98 παρ. 4 επιτρεπει την τακτοποίηση σε εξ αδιαιρετου και σε συγκυριο, ανεξαρτητως ποσοστού, αν εχει γινει συσταση ΟΙ ή καθετης το διορθωνω ...δες το όπως το πηρα απο την -τελικη -ενημερωση του καν62 4. Συγκύριοι εξ αδιαιρέτου σε οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, ή σε κτίσμα χωρίς σύσταση οροφοκτησίας εντός σχεδίου πόλεως, ανεξαρτήτως ποσοστού συγκυριότητας, αυθαίρετων κτισμάτων ή νόμιμων κτισμάτων με αυθαίρετες μικρές παραβάσεις ή αυθαίρετες κατασκευές ή αυθαίρετες αλλαγές χρήσης μπορούν να ζητούν την υπαγωγή τους στις ρυθμίσεις του παρόντος νόμου κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 99 κ.επ. ανεξαρτήτως της σύμφωνης γνώμης των λοιπών εξ αδιαιρέτου συγκυρίων. Υπόχρεος προς καταβολή του παραβόλου υπαγωγής και των αναλογούντων προστίμων είναι ο δηλών την αυθαιρεσία συγκύριος, ο οποίος διατηρεί τα εκ του νόμου αναγωγικά του δικαιώματα έναντι των λοιπών συγκυρίων. Σε κάθε περίπτωση, οι λοιποί συνιδιοκτήτες μπορούν να αποπληρώνουν τις ορισθείσες δόσεις των αναλογούντων προστίμων αυτοβούλως, σύμφωνα με το ποσοστό συνιδιοκτησίας τους, ύστερα από σχετική έγγραφη ή ηλεκτρονική δήλωσή τους.
    1 point
  22. Καλά τα ερωτήματα που θέτεις πλην όμως αυτά ανήκουν στο χώρο της κουβέντας (ή αν θες άνοιξε ένα άλλο θέμα περί ευθύνης μηχανικού) ως υποθετικά σενάρια Προτείνω να επικεντρωθούμε στο θέμα του νήματος αναφορικά με την σύνταξη ΜΣΕ, τις προδιαγραφές και τα κριτήρια απαλλαγής.
    1 point
  23. Σωστά. Μου έχει γίνει τέτοιος έλεγχος ως ελεγκτής δόμησης. Τηλεφώνησαν στον επιβλέποντα, έκαναν τον έλεγχο (ακριβώς ότι αναφερόταν στο πόρισμα, που ήταν τελικός έλεγχος) και μου κοινοποίησαν έγγραφο που έλεγε ότι ελέγθηκα ως προς την ορθότητα του πορίσματος και οτι ήταν όλα οκ.
    1 point
  24. Κώστα, Δυστυχώς, δεν υπαρχει καμμια "τεθλασμενη"...ούτε σπουδασαμε 20 χρονια με -πολλους απο μας - με μεταπτυχιακα, για να ασχολουμαστε με το παρανομο WC ή καλυβακι ή μαντρί ή κοτέτσι του καθενος, που εχτιζε όπως ηθελε και όπως τον βόλευε, ανεξελεγκτα. Προκειται για εναν "λαβυρινθο" με πολλους Μινωταυρους, όπου εκει μεσα εριξαν τους μηχανικους για να "διορθωσουν" -μεσα απο μια πολυπλοκη, ακαταλαβιστικη, περίπλοκη, έως και "επικινδυνη" για τους μηχανικους νομοθεσια- όλα τα λαθη, ολες τις παραλειψεις και όλες τις διατρητες νομοθετησεις που εχει κανει η Πολιτεία και όλοι οι "ανωνυμοι" υπεύθυνοι τα τελευταια 60 χρόνια.
    1 point
  25. Ναι σε αυτό ακριβώς βασίζεται. Δεν ζητάνε τη γνώμη σου, απλώς σε ενημερώνουν ότι θα γίνει ο έλεγχος. Υποθέτω σου έκλεισαν κάποιο ραντεβού για αυτοψία. Θα έρθουν να ελέγξουν την υλοποίηση της άδειας σε σχέση με το πόρισμα που εξέδωσε ο ελεγκτής. Εφόσον όλα έχουν γίνει σωστά δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα.
    1 point
  26. Για τη χρήση του μειωτικού σε πατάρι δεν υπάρχει περιορισμός ως προς το εμβαδό του. Αρκεί μόνο να είναι πατάρι
    1 point
  27. πριν 6 χρονια..."λες και ειναι χτες"... http://www.michanikos.gr/forums/topic/33923-αεροφωτογραφίες-από-το-υπεκα-για-τακτοποίηση-των-αυθαιρέτων/?do=findComment&comment=546625
    1 point
  28. Ελάχιστες (εσωτερικές) διαστάσεις θαλάμου: 1.10x1.40μ. Η είσοδος πρέπει να γίνεται από τη μικρότερη πλευρά (1.10μ.) του θαλάμου. Οι διαστάσεις αυτές δεν επιτρέπουν τη στροφή αναπηρικού αμαξιδίου κατά 180° -αν υπάρχει τέτοια απαίτηση τότε ο θάλαμος πρέπει να έχει διαστάσεις 1.50x1.50μ. Αν η είσοδος και έξοδος γίνεται υπό γωνία 45° και από δύο πόρτες, τότε οι ελάχιστες διαστάσεις είναι 1.40x1.40μ. Σε κτίρια με τέσσερις ορόφους και άνω είναι προτιμότερο ο ανελκυστήρας να έχει διαστάσεις 1.10*2.20μ για να δέχεται και φορείο. οδηγία ΥΠΕΧΩΔΕ "σχεδιάζοντας για όλους" άρθρο 5§2.1
    1 point
  29. pirsogiannis Η αρχική έκπτωση 20% γιά το Α εξάμηνο υπολογίζεται από το σύστημα εξ΄αρχής (είναι αυτό που βλέπεις ). Η άλλη έκπτωση 20 % γίνεται πάνω σε αυτό αν πληρωθεί εφάπαξ.
    1 point
  30. Παίδες μήπως αυτά πρέπει να γίνουν ως εξής: το Α' εξάμηνο Π-Π*(0.20+0,20)=Π*0,60 το Β' εξάμηνο Π-Π(0,20+0,10)=Π*0,70 το Γ' εξάμηνο Π-Π(0,20-0,10)=Π*0,90 και το Δ' εξάμηνο Π-Π(0,20-0,20)=Π
    1 point
  31. Σήμερα έλαβα αρνητική απάντηση από τον ΟΚΧΕ. Αν δεν υπάρχουν αεροφωτογραφίες για το χρονικό διάστημα που θέλουμε , τι κάνουμε ;
    1 point
  32. Roukat "ωστόσο ξέρω ότι πολλοί μηχανικοί αντιμετωπίζουν το κτίριο ως ένα οικοδόμημα με μία επιτρεπόμενη δόμηση και κάλυψη, που κανονικά αυτό είναι και το λογικό και το πιο σωστό, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο είσαι καλυμμένος σε τέτοια περίπτωση....εσύ απ' ότι κατάλαβα δεν το υποστηρίζεις αυτό. " αρθρο 100 2. Για τον υπολογισμό των ανωτέρω συντελεστών τετραγωνιδίων, τα μεγέθη των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται με τους επιτρεπόμενους όρους και περιορισμούς δόμησης που ισχύουν στην περιοχή του ακινήτου και, σε περίπτωση συγκυριότητας ακινήτου, με το μέρος των επιτρεπομένων μεγεθών, που αναλογεί στο ποσοστό συνιδιοκτησίας της οριζόντιας ή κάθετης ή ιδιοκτησίας κάθε συγκύριου. υγ "στατιστική ανάλυση" ..... της ΕΛΣΤΑΤ?????
    0 points
  33. Μόνο να μην το κάνεις κι εσύ σαν το "ξυπνοπούλι" το χθεσινό, που έκανε λέει "στατιστική ανάλυση" (.....ακούς Δημήτρη) ;;;; Καλή συνέχεια και σε σένα.
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.