Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Anton_civeng

    Anton_civeng

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      931


  2. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      4.484


  3. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      26.016


  4. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      849


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 22/06/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Η συνειδητή και σκοπούμενη αποθέωση του μινιμαλισμού και της μονοχρωματικής επιβολής του λευκού. Ο ουτοπικός μινιμαλισμός έφτασε ονειροβατώντας ακόμη και να αναιρεί βασικές τεχνικές - στατικές απαιτήσεις. Έτσι π.χ απαλείφει ως τάχα περιττά την κάτω τραβέρσα και τους ορθοστάτες με αντιρήδες που θα έπρεπε να διαθέτει το "αέρινο" κιγκλίδώμα της σκάλας αντί μόνο τις ψιλές του βεργούλες. Και ναι μεν αυτό μπορεί να πει κανείς ότι αφορά σε μία μόνο απλούστευση του σχεδιαστικού προγράμματος όμως, σε συνδυασμό με την όλη μινιμαλιστική "έφοδο", αποκαλύπτει τις μύχιες προσδοκίες μίας υπεραπλουστευτικής έως μηδενιστικής τάσης για την διαμόρφωση του χώρου μας σε συνδυασμό και με την μονοκρατορία του λευκού. Όμως κατά M.D. Vernon: Πρέπει να καταλήξουμε ότι φυσιολογική συνείδηση, αντίληψη και σκέψη μπορεί να διατηρηθεί μόνο σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον. Όταν δεν υπάρχει καμιά αλλαγή, επέρχεται στέρηση αισθητήριων αντιδράσεων και η φυσιολογική αντίληψη εξασθενεί..» Επίσης: Παράλληλα το χρώμα βιώνεται ψυχικά και συμβολικά έχοντας τεράστιες επιπτώσεις στην αντίληψη. Έτσι με την εξαναγκαστική οπτική μονοτονία ενδυναμώνονται αισθήματα κατωτερότητας και εξευτελισμός του ψυχικού κόσμου. Έρευνες έχουν δείξει ξεκάθαρα ότι η δια­νοητική ικανότητα, ο εγκέφαλος και το νευρικό σύστημα είναι άμεσα επηρεασμένα, είτε θετικά είτε αρνητικά, από τα στοιχεία του περιβάλλοντος. Για τη σωστή λειτουργία του βιολογικού μηχανισμού είναι απαραίτητη η ποικιλία των ερεθισμάτων που δέχεται ο ανθρώπινος οργανισμός. Η κατάσταση της συνεχούς μονοτονίας επιφέρει παθολογικές διαταραχές. Αποδεικνύεται ότι η ευεξία και συνεπώς η απόδοση των ανθρώπων συνδέονται στενά με την ποιότητα του αρχιτεκτονικού χώρου. (Νέλλα Στεφανάτου The cricket).
    4 points
  2. Θα συμφωνήσω με την αναγκαιότητα αιτιολόγησης και τεκμηρίωσης της περίπτωσης απαλλαγής στην ΤΕ που ανεβάζουμε, με τους αναγκαίους υπολογισμούς (ενδεχομένως). Διαπίστωσή μου είναι ότι η απόφαση υπερκαλύπτει όλες τις περιπτώσεις απαλλαγής του νόμου και ειδικά με την τελευταία περίπτωση του 20% που τα "σκουπίζει" όλα. Εκείνο που δεν είμαι σίγουρος είναι αν η εξουσιοδότηση που παίρνει ο υπουργός από το νόμο είναι κατάλληλη για τέτοια "διεύρυνση" των απαλλαγών : Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας δύνανται να καθορίζεται κάθε σχετικό θέμα για την εφαρμογή της παρούσας, όπως το περιεχόμενο για την μελέτη στατικής επάρκειας, τις προϋποθέσεις εκπόνησης αυτής και ... Υπάρχει ένα θέμα στη χρήση της γλώσσας, έτσι και αλλιώς ...
    2 points
  3. Version X6.0

    78.103 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  4. εγώ θα το ανέβαζα, ολα υπολογισμένα κ αναλυτικά. επισημαίνω ότι για μενα εφαρμογή το ια έχει μονο εάν εχει εφαρμοστεί στο νόμιμο τμήμα η εγκεκριμένη μελέτη ως προς διαστάσεις φορέα
    1 point
  5. #Η εγκύκλιος ορίζει επιπλέον εξαιρέσεις από ΜΣΕ. Οι εξαιρέσεις που αναφέρονται στο νόμο δεν έχουν καταργηθεί και εννοείται ότι ισχύουν #Κατά τη γνώμη μου όταν επικαλούμαστε κάποια από τις εξαιρέσεις (πχ φορτία<20%) θα πρέπει να συμπεριλαμβάνουμε την αιτιολόγηση αυτού στην τεχνική έκθεση που ανεβάζουμε αντί για ΜΣΕ
    1 point
  6. Π.Δ. 16/1996 (ΦΕΚ 10Α/18.1.1996) Ελάχιστες προδιαγραφές ασφάλειας και υγείας στους χώρους εργασίας σε συμμόρφωση με την οδηγία 89/654/EOK Περιλαμβάνει άρθρα για τα εξής θέματα (αναφορικά και όχι περιοριστικά) : Ορισμοί (χώροι εργασίας, εργαζόμενος, εργοδότης, εκπρόσωπος εργαζομένων) : (άρθ. 2) Υποχρεώσεις εργοδοτών : (άρθ. 3-7) Ενημέρωση εργαζομένων: ( άρθ. 8 ) Ηλεκτρολογικές Εγκαταστάσεις: (παρ. Ι §3, παρ. ΙΙ §3) Οδοί διαφυγής & έξοδοι κινδύνου: (παρ. Ι §4, παρ. ΙΙ §4) Πυρανίχνευση & πυρόσβεση: (παρ. Ι §5, παρ. ΙΙ §5) Εξαερισμός κλειστών χώρων : (παρ. Ι §6, παρ. ΙΙ §6) Θερμοκρασία χώρων : ( παρ. Ι §8, παρ. ΙΙ §8 ) Φωτισμός : (παρ. Ι §9, παρ. ΙΙ §9) Δάπεδα, τοίχοι, οροφές & στέγες χώρων: (παρ. Ι §10, παρ. ΙΙ §10) Παράθυρα & φεγγίτες χώρων : (παρ. Ι §11) Θύρες & πύλες: (παρ. Ι §12, παρ. ΙΙ §11) Διάδρομοι κυκλοφορίας : (παρ. Ι §13, παρ. ΙΙ §12) Προστασία από πτώσεις & πτώση αντικειμένων- Ζώνες κινδύνου : (παρ. Ι §14, παρ. ΙΙ §13) Προστατευτικό προπέτασμα έναντι πτώσης : (παρ. Ι §14.1, παρ. ΙΙ §13.1) Κυλιόμενες σκάλες – κυλιόμενοι διάδρομοι : (παρ. Ι §15, παρ. ΙΙ §14) Αποβάθρες & εξέδρες φόρτωσης : (παρ. Ι §16, παρ. ΙΙ §15) Διαστάσεις & όγκος αέρα των χώρων : (παρ. Ι §17, παρ. ΙΙ §16) Χώροι ανάπαυσης : (παρ. Ι §18, παρ. ΙΙ §17) Πόσιμο νερό: (παρ. ΙΙ §17.5) ... ... Καταργεί : Το Π.Δ. της 14-3/34, (ΦΕΚ 112Α/22.3.34) «Περί υγιεινής και ασφαλείας των εργατών και υπαλλήλων των πάσης φύσεως βιομηχανικών και βιοτεχνικών εργοστασίων, εργαστηρίων κλπ» (τα κεφ Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ, Ζ, Η, Θ, ΙΖ)
    1 point
  7. γι' αυτο σου προανέφερα "δξ τι εννοεις "εγινε διαχωρισμος" παντως εχεις ηδη δυο ΚΑΕΚ Συννενοησου με τον συβ/φο" πρεπει να υπαρχει "κατι" που δεν ξερεις...
    1 point
  8. περι του "λευκού"...εν Ελλαδι [αντονη καλημερα]
    1 point
  9. Τίποτα (και μάλιστα μου το είχαν πει και απο το τηλέφωνο ότι δεν χρειάζεται κάτι). Είδαν τους ΚΑΔ μου στο taxis, τους είπα ότι είμαι συμβασιούχος έργου σε ΝΠΔΔ με μόνο έναν εργοδότη και δεν ζήτησαν τίποτα άλλο, αν και είχα μαζί μου συμβάσεις, μπλοκάκι κλπ σε ένα πάκο. Τα 102,40 ήταν αρκετά...
    1 point
  10. Νομίζω και ΤΕΙ τοπογράφων αλλιώς μιλάμε για τιτανομεγιστοτεράστια αδικία.
    1 point
  11. Δηλαδή κατά τους φωστήρες της συγκεκριμένης ΥΔΟΜ δεν υπάρχουν κτήρια προ 1923 ή χαρακτηρισμένα όπου αρκεί ένα φύλλο χαρτί για την πιστοποίηση. Επίσης γι' αυτούς δεν υπάρχουν οι οικοδομικοί κανονισμοί του 1929 ή του 1955. Όλοι οι κανονισμοί έγιναν μετά την καταστροφή του Νώε που τον τοποθετούν λίγο πριν το 1973 ... Υπομονή, κάποια στιγμή δε θα τους πέφτει λόγος ... Μετά το γενικό σχόλιο, δύο ερωτήσεις : 1) γιατί η πιστοποίηση στους στάσιμους να διαφέρει και 2) τι ακριβώς τη χρειάζεσαι και δε βγάζεις κατευθείαν άδεια ;
    1 point
  12. Όταν εμφανίζει πρόβλημα στον Altamira σημαίνει πως είτε δεν έχουν οι ενεχόμενοι λογαριασμό στην Eurobank, είτε δεν έχουν επικαιροποιημένα στοιχεία. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να πάνε σε υποκατάστημα με ταυτότητα, λογαριασμό ΔΕΗ, μισθοδοσία και εκκαθαριστικό (στο περίπου)
    1 point
  13. Ο Σύλλογος, αν ακούει ή διαβάζει κάποιος από το Δ.Σ., έχει τώρα (χθες θ' άλεγα) την ευκαιρία αλλά και την υποχρέωση να πάρει κάτι, τέλος πάντων , από τους συμβολαιογράφους !! Γίνονται συμβόλαια με σχέδια που ΔΕΝ είναι σχέδια !! Φυσικά οι συμβολαιογράφοι δεν είναι σε θέση να κρίνουν ένα τοπογραφικό! Μπορούν όμως κάποιοι να τους "επιβάλουν" από ποιους πρέπει να δέχονται σχέδια (ας το σκεφτούν αυτοί που πρέπει να το σκεφτούν. ........και ας μη σηκωθεί, ξανά- μανά, κάποιος νέος πόλεμος). Οι συμβολαιογράφοι, που έχουν κρατήσει τις δικές τους minimum τιμές, προσπαθούν ηθελημένα να ευτελύσουν την τιμή του Τοπ. διαγράμματος, για να μη εισπράττουν την δυσαρέσκεια του πελάτη με ένα υψηλό γενικό σύνολο της μεταβίβασης. Έχω βρεθεί σε αρκετές συναντήσεις των συλλόγων μας, εδώ στην Θεσσαλονίκη και βάσιμα οδηγήθηκα σε αυτό το συμπέρασμα ! Υ.γ. Θα το πω ακόμη μία φορά: Προσοχή στην δήλωση του αρθρου 5 του Ν. 651/77. Τώρα όλοι οι συνάδελφοι θα είναι ....φακελωμένοι.
    1 point
  14. Τα 16.000 οικογενειακό αντιστοιχούν σε 1.300 ευρώ το μήνα περίπου. Εάν η μηνιαία δόση του στεγαστικού είναι πάνω από 400 ευρώ, πολύ δύσκολα θα πάρεις προέγκριση. Εάν έχεις και κάποια πιστωτική η οποία "αυξάνει" την μηνιαία σου δόση (στις πιστωτικές μετράει το πιστωτικό όριο), τότε δυσκολεύει ακόμη παραπάνω. Τα παραπάνω είναι ένας πολύ απλός υπολογισμός. Στην πράξη παίζουν και άλλα πράγματα ρόλο που δεν γίνεται να αναλυθούν εδώ. @smart1982 Οι τράπεζες έχουν 30 μέρες προθεσμία να απαντήσουν. Εάν δεν απαντάνε ούτε αρνητικά σημαίνει πως δεν έχουν ελέγξει ακόμη την υπόθεση.
    1 point
  15. Καλησπέρα σε όλους τους συναδέλφους. Η ιδέα πίσω από αυτό το thread είναι η εξής απλή: Να φτιάξουμε (όλοι μαζί) ένα database τιμών εργασιών, ρεαλιστικών και σύγχρονων. Βλέπω σε πολλά posts αναφορές στο πόσο κοστίζει ένα μεροκάματο JCB ή ποιο είναι το κόστος για μια σκυροδέτηση πχ, και όλες τους είναι τουλάχιστον 5ετίας ή και παραπάνω. Προφανώς όλοι μας έχουμε τις τιμές των εργασιών που δουλεύουμε συχνότερα στο κεφάλι μας έτοιμες, αλλά θεωρώ πως μόνο καλό θα είναι, τόσο για τους νέους μηχανικούς όσο και για τους παλιότερους να έχουμε ένα σύστημα αναφοράς όταν συντάσσουμε κάποιο προϋπολογισμό και εν συνεχεία υποβάλλουμε μια προσφορά, είτε αυτό είναι για κάποιο ιδιωτικό είτε για κάποιο δημόσιο έργο, έστω και αν μοναδικός σκοπός είναι να διπλοτσεκάρουμε μια προσφορά που μας δίνεται από κάποιο συνεργείο. Εάν το thread προχωρήσει, θα μπορούσαμε και να συγκεντρώσουμε τις πληροφορίες σε ένα excel ανοιχτό για όλους μας, δημιουργώντας ένα καλό και χρήσιμο εργαλείο. Πριν ξεκινήσει κάποιο ποστάρισμα, θα χαιρόμουν να άκουγα κάποιες γνώμες/ιδέες για το όλο εγχείρημα. Φιλικά
    1 point
  16. Νομίζω είναι η 4.1.2 της ΤΟΤΕΕ 20701-1/2017
    1 point
  17. Καλημέρα σου, η περίπτωση αυτή είναι συνηθισμένη στα εκτός σχεδίου. Για να προσδιορίσεις την καθ΄υπέρβαση επιφάνεια σε κάθε όροφο συγκρίνεις το υφιστάμενο Δ/Κ με αυτό της αδείας. Ότι εξέχει του συνολικού Δ/Κ της αδείας από κάθε επί μέρους όροφο αποτελεί Υ.Κ και Υ.Δ. Επιπρόσθετα η επιφάνεια κάθε ορόφου που εισέρχεται εντός Δ χρεώνεται ΚΑΙ με παραβίαση του Δ . Δεν ξεχνάς να ελέγξεις και πιθανή Υ.Υ ως και για α/χ υπογείου. johnjohn1, ναι, κάθε όροφος που εξέχει του Δ/Κ χρεώνεται με Υ.Κ και Υ.Δ
    1 point
  18. να της πεις οτι, αφου λεει οτι αφου ο χωρος στον εξωστη δεν ειναι αποκλειστικης χρησης του διαμερισματος, αυριο να βαλω μια σκαλα να ανεβαινω στον απο πανω οροφο που μενει αυτη να απολαμβανω τον καφε μου... ευάερα και ευήλια... :-) αχ Παναγια μου... :-)
    1 point
  19. Η οικοδομική άδεια ως διοικητική πράξη δεν έχει κάποιο κόστος (εκτός κάποιων παραβολων, προκαταβολής στο ΙΚΑ, ΤΣΜΕΔΕ κλπ) Αυτό που πληρώνεται από τον κύριο του έργου προς τον μηχανικό είναι το μελετητικό έργο που προσφέρεται καθώς και η υπηρεσία επίβλεψης. Σε αυτή την αμοιβή εμπεριέχονται και όλες οι ποινικές ευθύνες του μηχανικού απέναντι στον ιδιοκτήτη, τους χρήστες του έργου, τους εργαζόμενους στο έργο και την πολιτεία. Το κυριότερο όμως σχετικά με την αμοιβή είναι το γεγονός ότι ο κάθε μηχανικός διαθέτει διαφορετική εμπειρία, διαφορετικό γνωστικό υπόβαθρο, άλλο μεράκι για την δουλειά του και ως εκ τούτου και το τελικό αποτέλεσμα θα είναι διαφορετικό. Άρα θεωρώ άστοχο να ερωτουνται και άλλοι συνάδελφοι για την κοστολόγηση εργασίας άλλου μηχανικού καθότι εκ του τελικού αποτελεσματος κρίνεται αν κάτι είναι ακριβοπληρωμένο ή όχι. Κατά τα λοιπά υπάρχουν οι ελάχιστες αμοιβές οριζομενες από το ΤΕΕ (οι οποίες αφορούν καθαρά την παροχή υπηρεσιών είτε μελέτης είτε διεκπαιρεωσης είτε επίβλεψης) καθώς και τα ιδιωτικά συμφωνητικά
    1 point
  20. έτσι τα έγραφε ο rigid, γλαφυρά. για το επόμενο post, το οποίο διεγράφει, τον απέβαλλαν
    1 point
  21. Με ένα τηλέφωνο στην εταιρία λύνονται όλα με τον πλέον έγκυρο τρόπο
    -1 points
  22. Κατά 99% όχι. Μπαίνοντας στην εφαρμογή του Κτηματολογίου σε περνάει από ΤΕΕ, βάζεις τα στοιχεία σου (login) και σε εξουσιοδοτεί να συνεχίσεις στην εφαρμογή του Κτηματολογίου. Από ότι είχαν πει στην ημερίδα, δεν χρειάζεται να είσαι απλά μέλος ΤΕΕ, αλλά και η ειδικότητα σου να είναι τέτοια που να επιτρέπει υπογραφή Τοπογραφικού, αρά Πολιτικοί Μηχανικοί και Τοπογράφοι μόνο!
    -1 points
  23. Με την πρόσφατα εκδοθείσα υπ’ Αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΝΕΠ/27623/1752 Υπουργική Απόφαση ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Γ. Σταθάκης, επιχειρεί να αποκλείσει με έμμεσο τρόπο τους συναδέλφους Πτυχιούχους Μηχανικούς που δραστηριοποιούνται στη σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων αφού η σχετική διαδικασία θα περνάει μέσα από το ηλεκτρονικό σύστημα του Τ.Ε.Ε. Πρόκειται για μια απαράδεκτη απόφαση, της οποίας η νομιμότητα ελέγχεται και η οποία παραβιάζει σωρεία αρχών του ελεύθερου ανταγωνισμού. Ως βασικό της γνώμονα έχει, από τη μία την αύξηση των εσόδων του Τ.Ε.Ε, και από την άλλη τον οικονομικό στραγγαλισμό των Μηχανικών Τ.Ε.Ι προς όφελος των άμεσων ανταγωνιστών τους Διπλωματούχων Μηχανικών – μελών Τ.Ε.Ε. Μέσω της διαχείρισης του συστήματος αυθαιρέτων, το Τ.Ε.Ε έχει αποδείξει, και στους πλέον δύσπιστους, ότι χρησιμοποιεί τέτοιου είδους συστήματα προς όφελος των μελών του. Τη στιγμή που εκκρεμεί η έκδοση του Π.Δ για τα επαγγελματικά δικαιώματα των Διπλωματούχων Μηχανικών, και οι επιτροπές Γαβρόγλου για τον “καθορισμό των επαγγελματικών προσόντων” των Μηχανικών Τ.Ε.Ι, σύμφωνα με πληροφορίες μας, έχουν “παγώσει”, το Τ.Ε.Ε καθίσταται, δια της πλαγίας οδού και με τη συνδρομή του αρμόδιου Υπουργού, ως “άτυπος” ρυθμιστής του επαγγέλματος του Μηχανικού. Εκτός όλων των άλλων οι συντάκτες της απόφασης, δεν έλαβαν υπόψη τους ότι το χρονικό διάστημα του ενός μηνός για την ισχύ των υποχρεώσεων και των συνεπειών της απόφασης δεν είναι αρκετό ώστε να προβεί το σύνολο των ενδιαφερομένων στις απαραίτητες ενέργειες, πράγμα που θα προκαλέσει ακόμα περισσότερα προβλήματα. Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ ενημερώνει τους συναδέλφους ότι έχει ήδη παρέμβει στον Υπουργό Π.ΕΝ για την τροποποίηση της απόφασης και θα προβεί, εφόσον κάτι τέτοιο απαιτηθεί, σε όλες τις απαραίτητες νομικές ενέργειες προκείμενου να διασφαλίσει τα συμφέροντα τους. ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ Ε.Ε.Τ.Ε.Μ
    -1 points
  24. 2.576 downloads

    ΕΝΤΥΠΟ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΙΚΡΗΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ Ν 4495 /2017 - Α3
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.