Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      8

    • Περιεχόμενα

      4.568


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      18.024


  3. armenopoulos

    armenopoulos

    Core Members


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      1.040


  4. ppanag

    ppanag

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      1.950


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 30/06/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ νέο ΠΔ με τίτλο "Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γής" με άμεση εφαρμογή του (με τη δημοσίευση). Χρήσεις_Γης_2018.pdf
    3 points
  2. Τα νηπιαγωγεία υπάγονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (=νηπιαγωγείο + δημοτικό σχολείο). Το λάθος είναι στο άρθρο 1 όπου χωρίς λόγο ξεχωρίζουν τα νηπιαγωγεία από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση (στην οποία αναφέρουν μόνο τα δημοτικά). Εσφαλμένος διαχωρισμός που πράγματι συνεπάγεται την αδικαιολόγητη απαγόρευση των νηπιαγωγείων στην αμιγή κατοικία. Στην γενική κατοικία πάντως δεν τα ξέχασαν. Επιτρέπεται γενικά η εκπαίδευση και τίθενται περιορισμοί μόνο στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια και τα κτίρια τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
    3 points
  3. Δημοσιεύτηκε σήμερα σε ΦΕΚ νέο ΠΔ με τίτλο "Κατηγορίες και περιεχόμενο χρήσεων γής" με άμεση εφαρμογή του (με τη δημοσίευση). Χρήσεις_Γης_2018.pdf View full είδηση
    2 points
  4. @Pavlos33 Δυστυχώς οι συμβολαιογράφοι έχουν δίκιο (εν μέρει) για το σχέδιο γιατί στην Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 παρ. 3 γράφει: "3. Για την εφαρμογή της παρ.9 του άρθρου 83 του ν.4495/2017, ως αντίγραφα των σχεδίων από το πληροφοριακό σύστημα προσκομίζονται και επισυνάπτονται αντίγραφα των σχεδίων που φέρουν υπογραφή και σφραγίδα Μηχανικού, στα οποία αναγράφεται ο αύξων αριθμός της δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του ν.4495/2017 καθώς και ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός ελέγχου της δήλωσης, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα." Για τα λοιπά δικαιολογητικά ισχύει αυτό που γράφεις παραπάνω (πάλι καλά !!!). Οι έξι μήνες προθεσμίας για τα δικαιολογητικά του ν. 4495/2017 δεν πρέπει να συγχέονται με τις δικαιοπραξίες και τις υποχρεώσεις που προκύπτουν, όταν ζητηθεί έκδοση βεβαίωσης του ν. 4495/2017. Με το ίδιο σκεπτικό θα αφήναμε και την δήλωση σε κατάσταση υπαγωγής αντί για οριστική ... αφού έχουμε έξι μήνες καιρό να την ολοκληρώσουμε .... Ούτε αυτό γίνεται αν ζητηθεί έκδοση βεβαίωσης... *** Στην πραγματικότητα ακόμα και αυτά είναι μέρος ελεύθερης διαπραγμάτευσης με τον πελάτη και άρρηκτα συνδεδεμένα με την αμοιβή μας.... Άλλο πράγμα είναι η ρύθμιση αυθαιρεσιών και άλλο πράγμα η ρύθμιση με σκοπό την μεταβίβαση ή ΣΟΙ με τη μορφή κατεπείγοντως !!!
    2 points
  5. Tι πρότυπο να υπάρχει και από που; Αυτοί αδυνατούν να δώσουν μια εγκύκλιο της προκοπής, υπόδειγμα θα έδιναν; Κατά τη γνώμη μου η τεχνική έκθεση θα τεκμηριώνει βάσει των κριτηρίων που έχουν τεθεί από το νόμο και τη σχετική απόφαση, την απαλλαγή από τη μελέτη στατικής επάρκειας. Στο Α 99 ββ αναφέρει ότι ββ) δεν απαιτείται υποβολή μελέτης στατικής επάρκειας αλλά τεχνική έκθεση αρμόδιου μηχανικού στις εξής περιπτώσεις:.... "τεχνική έκθεση στατικού ελέγχου" όπως το γράφεις παραπάνω αναφέρεται στην με Αριθ. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631 στο άρθρο 5 παρ 4 υποπ. δ: δ) Αντίγραφο της τεχνικής έκθεσης στατικού ελέγχου ή μελέτης στατικής επάρκειας, εάν αυτή είναι υποχρεωτική. Ο νόμος κερδίζει την απόφαση
    2 points
  6. Άρθρο 16 (24) Αγροτικές εκμεταλλεύσεις - εγκαταστάσεις. Επιτρέπονται μόνο Γεωργικές, δασικές, κτηνοτροφικές, αλιευτικές και λοιπές αγροτικές εκμεταλλεύσεις (24.1) και γεωργικές αποθήκες και λοιπές εγκαταστάσεις αγροτικού τομέα (24.2). Άρθρο 1 ΙΙ. ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΡΗΣΕΩΝ 24.2. Γεωργικές αποθήκες και λοιπές εγκαταστάσεις αγροτικού τομέα (άρθρο 2 του από 31.5.1985 π.δ. ΦΕΚ Δ’ 270). Άρθρο 2 εκτός σχεδίου δόμησης 1. Κτίρια που προορίζονται για γεωργοκτηνοτροφικές, γεωργοπτηνοτροφικές ή υδατοκαλλιεργητικές εγκαταστάσεις (ιχθυοκαλλιεργειών, οστρακοκαλλιεργειών και καλλιεργειών λοιπών υδρόβιων οργανισμών), καθώς και εγκαταστάσεις αποθήκευσης λιπασμάτων, φαρμάκων, ιχθυοτροφών, γεωργικών και αλιευτικών εφοδίων γεωργικών και αλιευτικών προϊόντων, στέγαστρα σφαγής ζώων, δεξαμενές από οποιοδήποτε υλικό, ενδιαιτήματα και ιατρεία μικρών ζώων ...... Άρα επιτρέπεται χωρίς περιορισμό σε εμβαδόν
    2 points
  7. Version v14

    11.130 downloads

    Το παρακάτω αρχείο επλήγη στα τέλη του 2020 από τον τυφώνα 4759, οπότε στο μεγαλύτερο τμήμα του δεν έχει κάποια νομική εφαρμογή. Παραμένει εδώ μόνο για ιστορικούς λόγους αναφοράς και δεν είναι ακόμη βέβαιο αν θα υπάρξει σαφές νομικό υπόβαθρο για τη δημιουργία νέας έκδοσης. Βοήθημα : 1. επαγγελματικό για μεγαλοκατασκευαστές, 2. εξοικονόμησης χρόνου για τους υπόλοιπους ... Στην έκδοση 07 έγιναν προσθήκες και διόρθωση στον έλεγχο όγκου ... Στην έκδοση 08 έγιναν αισθητικές βελτιώσεις ... Στην έκδοση 09 έγιναν προσθήκες και αναφορές στο νόμο ... Στην έκδοση 10 έγιναν διορθώσεις ... Στην έκδοση 11 έγιναν βελτιώσεις ... Στην έκδοση 12 έγιναν διορθώσεις και προσθήκες (κύρια χρήση υπογείου, έλεγχος ΑΗΧ) ... Στην έκδοση 13 έγιναν προσθήκες όγκου στέγης και ενδείξεων διευκόλυνσης εισαγωγής ... έκδοση σύμφωνη και με το χρόνο που έρχεται ... Στην έκδοση 13.1 έγινε ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ : Όλα τα ελεγχόμενα μεγέθη βασίζονται στον προσαυξημένο ΣΔ (ή δόμηση) λόγω κινήτρων (άρθρων 10 και 25) ... Στην έκδοση 13.2 έγινε διόρθωση συμβατότητας για Office2003-2007 (στο μέγεθος text των σχολίων αρίθμησης) ... Στην έκδοση 13.3 έγινε διόρθωση αριθμητικού λάθους στη συνολική δόμηση ιδιοκτησιών ... Στην έκδοση 14.0 έγιναν προσθήκες μερικών οικονομικών στοιχείων ... Θα παρακαλούσα τους συναδέλφους που το δούλεψαν (πειραματικά εννοώ...) για υποδείξεις διόρθωσης ή βελτίωσης ...
    1 point
  8. Το σημείο που εξάπτει τη φαντασία και τις απαιτήσεις των συμβολαιογράφων (και έλεγα νωρίτερα) είναι αυτό : 3. Η βεβαίωση μηχανικού για τις αυθαίρετες κατασκευές της περίπτωσης ζ της παραγράφου 2 του άρθρου 82, για τις οποίες δεν έχει περαιωθεί η διαδικασία εξόφλησης του ενιαίου ειδικού προστίμου του ν.4014/2011 ή του ν.4178/2013 ή του παρόντος, περιέχει ρητή αναφορά για την εξόφληση ποσοστού τριάντα τοις εκατό (30%) του ενιαίου ειδικού προστίμου καθώς και για την ανάρτηση στο πληροφοριακό σύστημα όλων των κατά περίπτωση απαιτούμενων δικαιολογητικών κατά τις διατάξεις των ν.4014/2011, ν.4178/2013 και του παρόντος, για τις οποίες γίνεται ειδική μνεία σε κάθε δικαιοπραξία. Από τα ανωτέρω δικαιολογητικά εξαιρούνται αυτά που αφορούν στο στατικό έλεγχο των παραβάσεων, τα οποία υποβάλλονται στην προθεσμία του άρθρου 99.
    1 point
  9. https://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/27435 3. Για την εφαρμογή της παρ. 9 του άρθρου 83 του ν. 4495/2017, ως αντίγραφα των σχεδίων από το πληροφοριακό σύστημα προσκομίζονται και επισυνάπτονται αντίγραφα των σχεδίων που φέρουν υπογραφή και σφραγίδα Μηχανικού, στα οποία αναγράφεται ο αύξων αριθμός της δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4495/2017 καθώς και ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός ελέγχου της δήλωσης, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα. 4. Στα δικαιολογητικά στοιχεία και σχέδια που παραδίδει ο εξουσιοδοτημένος μηχανικός στον ιδιοκτήτη, προσαρτώνται στα συμβόλαια ή υποβάλλονται για την έκδοση διοικητικών πράξεων, αναγράφεται ο αύξων αριθμός της δήλωσης υπαγωγής στις διατάξεις του ν. 4495/2017 καθώς και ο μοναδικός ηλεκτρονικός κωδικός ελέγχου της δήλωσης, συνοδευόμενα από υπεύθυνη δήλωση του Μηχανικού ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που έχουν εισαχθεί στο πληροφοριακό σύστημα. Τα δικαιολογητικά στοιχεία κατά το χρόνο ισχύος τους καθώς και τα σχέδια κατά το παρόν άρθρο, εφόσον προσαρτηθούν σε δικαιοπραξίες, δύναται να επικυρώνονται από συμβολαιογράφο κατά τις κείμενες διατάξεις προκειμένου να προσαρτηθούν σε μεταγενέστερες πράξεις. 5. Για την κατάρτιση συμβολαιογραφικών εγγράφων με αντικείμενο τη μεταβίβαση ή τη σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε κάθε ακίνητο, συμπεριλαμβανομένων των αδόμητων οικοπέδων, γηπέδων και αγροτεμαχίων καθώς και των συμβολαίων σύστασης οριζόντιας ή κάθετης ιδιοκτησίας, προσαρτάται στα συμβολαιογραφικά έγγραφα βεβαίωση του άρθρου 83 του ν. 4495/2017 η οποία εκδίδεται, σε κάθε περίπτωση, μέσω του πληροφοριακού συστήματος της παρ. 1 του άρθρου 1 της παρούσας και φέρει μοναδικό ηλεκτρονικό κωδικό ελέγχου.
    1 point
  10. Αυτό ακριβώς. Αφού θέλουν να παίξουν βρώμικα κάνοντας διατριβή στην ασάφεια, ξέρουμε και εμείς να παίξουμε έτσι.
    1 point
  11. Απάντησες μόνος σου !!! Στον ν. 4495/17 αυτή είναι και η πλέον ενδεδειγμένη επιστημονική μέθοδος αντιμετώπισης των προβλημάτων.... Ούτε εγώ έχω δει κάτι τέτοιο (στη νομοθεσία...) Συμφωνώ με τον Παύλο ... δυστυχώς η ΤΕ στατικών είναι μια τεκμηρίωση του γιατί δεν απαιτείται ΜΣΕ .... Μου είναι παντελώς αδιάφορο αν ο νομοθέτης είχε κάτι άλλο στο μυαλό του !!! Ας το έλεγε ...
    1 point
  12. Μισό λεπτό γιατί με τους συμβολαιογράφους θα ξεχάσουμε και αυτά που ξέραμε. Ο μηχανικός είναι αυτός που βεβαιώνει για να μεταβιβαστεί το ακίνητο και επιπλέον δηλώνει υπεύθυνα ότι τα σχέδια θα είναι ταυτόσημα με αυτά που θα αναρτηθούν. Αυτοί δηλαδή τι ακριβώς λένε; Ότι αμφισβητούν τη δήλωση του μηχανικού και προσπαθούν να καλύψουν ενδεχόμενα ψευδούς δήλωσης; Συμβόλαιο θα γίνει με βεβαίωση νομιμότητας και σχέδια με δήλωση μηχανικού τα οποία ο συντάκτης τους δηλώνει ότι είναι ταυτόσημα με αυτά που θα ανέβουν εντός της προθεσμίας που ορίζει ο νόμος. Υπάρχει παρανομία εκ μέρους του μηχανικού σε κάτι τέτοιο; Ο νόμος δεν δίνει 6 μήνες περιθώριο να ανέβουν τα δικαιολογητικά;
    1 point
  13. Δηλαδή το ανεξάρτητο κρατίδιο των συμβολαιογράφων νομοθέτησε και εμείς θα πρέπει να χορεύουμε στο ρυθμό τους; Μας ζητάνε δηλαδή να αναγράψουμε ψευδή δήλωση, διότι εμείς δεν θέλουμε ή δεν έχουμε αναρτήσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο σύστημα, ενώ έχουμε κανει οριστική υπαγωγή (με 30% εξόφληση ή πλήρη εξόφληση) και έχουμε κάθε δικαίωμα να τα αναρτήσουμε εντός της προθεσμίας που ορίζει ο νόμος (δηλαδή 6 μήνες από την ημερομηνία υπαγωγής). Άρα η σωστή διατύπωση είναι "το παρόν σχέδιο συνοδεύει την με α/α δήλωση υπαγωγή ν. 4495 με ηλεκτρονικό κωδικό.....και είναι ταυτόσημο με αυτό που θα αναρτηθεί στο πληροφοριακό σύστημα του ΤΕΕ, εντός της προθεσμίας που ορίζει ο νόμος".
    1 point
  14. @Inzaghi Οι τιμές είναι ίδιες !!! Οπότε μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το παλιό με αλλαγή στον τίτλο...
    1 point
  15. Αυτό που ρωτάς είναι απόφαση ζωής. Δεν θα σε βοηθήσει ένας άγνωστος στο ιντερνετ. Ψάξε και βρες τι είναι το καλύτερο για σένα. Όσο για διακρίσεις είμαι σε τελείως διαφορετικό τομέα από σένα. Δεν μπορώ να σε βοηθήσω.
    1 point
  16. ΟΚ βρήκες την εξαίρεση που αποδεικνύει τον κανόνα. Good Job. Υπάρχει μήπως ακόμα ένα; Πιθανών. Βάλε 3 μη σου πω. Ε δεν νομίζω ότι 3 πανεπιστήμια από όλη την ΕΕ είναι περιορισμός για μεταπτυχιακό. Επίσης το ΕΜΠ δε δέχεται απόφοιτους ΤΕΙ για μεταπτυχιακό αλλά δέχονται όλα τα άλλα πολυτεχνία. Τι θα πει αυτό για τα ΤΕΙ; Τι θα πει αυτό για το ΕΜΠ; Τούφες... Και δυστυχώς πάλι κάνεις το ίδιο λάθος να ξεχωρίζεις τα ΤΕΙ από τα ΑΕΙ. Πρέπει σιγά σιγά να έρθεις σε επαφή με την πραγματικότητα. Αν θα πας για μεταπτυχιακό πχ στην Αγγλία που σε δέχονται παντού, τι θα πεις; Το πτυχίο μου είναι BSc αλλά δεν ξέρω αν είναι; Τι είναι τo πτυχίο του Schroendiger; Θα πας με το BSc στα χέρια και θα σε δεχτούν ή όχι ανάλογα με τα άλλα κριτήρια.
    1 point
  17. Φώναξε έναν ηλεκτρολόγο. Το κόκκινο και το μαύρο είναι lout και lin. Πίσω στο κουτί το μπλε είναι ουδέτερος και το κίτρινο γειώση. Αλλά όλα θελουν μέτρημα για να σιγουρεψεις ότι ισχύουν γιατί ποτέ δεν ξέρεις. Στον sonoff βάζεις από την μία μεριά μαύρο και μπλε και από την άλλη μόνο το κόκκινο . Το μπλε προφανώς δεν το διακόπτεις απλά το δίνεις στην είσοδο του sonoff για να δουλέψει αφού θέλει τάση. Σε μερικούς διακόπτες υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα να μην έχεις πέρασμα του ουδέτερου μέσα από το κουτί (μπλε καλώδιο) εκεί δεν υπάρχει λύση για να δουλέψει o sonoff.
    1 point
  18. Πρώτα από όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι από το 2001 και μετά τα ΤΕΙ είναι και αυτά ΑΕΙ όπως τα πανεπιστήμια. Το πτυχίο σου είναι επιπέδου BSc δηλαδή. Επομένως εσύ θες τις διαφορές μεταξύ πανεπιστημίου και ΤΕΙ πληροφορικής. Οι ακαδημαϊκές διαφορές φαίνονται στα προγράμματα σπουδών πχ αυτό που παρατήρησες για τα μαθηματικά. Δεν είμαι της ειδικότητας να σου απαντήσω σε βάθος. Πάντως από το ΤΕΙ έχεις το πλεονέκτημα της πρακτικής άσκησης άρα και την πρώτη επαφή με το επαγγελματικό πεδίο. Το επάγγελμα σου δεν έχει προκαθορισμένα επαγγελματικά δικαιώματα άρα δεν σε σταματάει κανείς από το να πάρεις μία δουλειά. Είναι καθαρά θέμα εργοδότη ποιον θα προτιμήσει και γιατί. Όσο για τα μεταπτυχιακά του εξωτερικού μάλλον δεν ψάχνεις κάτι καλά. Δεν έχω ακούσει κάποιον να μην μπορεί να κάνει λόγω πτυχίου. Λόγω βαθμολογίας ναι. Έχω φίλο από ΤΕΙ που αυτή τη στιγμή διδάσκει σε πανεπιστήμιο του εξωτερικού.
    1 point
  19. Βασίλη, αν είσαι σε προ '23 ή παραδοσιακό δεν ασχολείσαι καθόλου με το τι λέει το άρθρο 16 των (μεταβατικών διατάξεων) οικισμών. Έχεις ήδη καθορισμούς χρήσεων από άλλες (ειδικότερες) διατάξεις ... υγ. Εμένα μπορείς να μου πεις γιατί απαγορεύονται τα νηπιαγωγεία από την αμιγή κατοικία ; Μήπως σκοπεύουν να τα βάλουν σε καθεστώς υψηλής όχλησης ;
    1 point
  20. Επεξεργασία (συμπλήρωση της δεύτερης σειράς) στο post σου.... Καλό Σαββατοκύριακο, με δροσερά μπάνια!!!
    1 point
  21. οσο μεγαλωνω ,με κυριευει ανασφαλεια Ιασονα ..τι εννοεις ειδες οτι εκανα επεξεργασια
    1 point
  22. μετά από 2 ολόκληρα χρόνια το ΥΠΕΚΑ και ο υπουργός αδυνατούν να γράψουν μια απλή υπουργική απόφαση για να συσταθεί το μητρώο ελεγκτών δόμησης, όπως ορίζεται στο νόμο του 2016. το μητρώο είναι κλειστό από το 2012, έτος που έγιναν τελευταία φορά εξετάσεις. κανένας δεν ενδιαφέρεται ούτε ΤΕΕ, ούτε σύλλογοι ελευθέρων επαγγελματιών μηχανικών...φαίνεται αυτό και από το συγκεκριμένο θέμα εδώ.... εμείς οι μετρημένοι στα δάχτυλα που ενδιαφερόμαστε για να εγγραφούμε μήπως πρέπει να κινητοποιηθούμε?
    1 point
  23. σωστα εδω οι παρατηρησεις απο το ΣτΕ....προς συγκριση με όσα αναφέρει τελικά το ΠΔ. https://nomosphysis.org.gr/17665/pe-ste-37-2019-katigories-kai-periexomeno-xriseon-gis/ Μαλιστα στην τελευταία ακριβως παράγραφο υπαρχει σαφης αναφορα απο το ΣτΕ για την νομιμοτητα της εξαιρεσης για τις φαρμακαποθηκες. καλημερα σε ολους
    1 point
  24. τέτοια είχε και ο Κερκ στο enterprise και ο Αντάμα στο galactica
    1 point
  25. ο εφευρέτης είναι αυτός, οι πατέντες που βασίζεται η συσκευή είναι αυτή και αυτή όποιος έχει χρόνο και όρεξη μπορεί να τις διαβάσει εγώ θα περιμένω την ταινία
    1 point
  26. Έχει έρθει ενα μαιλ (σε πελάτη που είναι σε ειδική περίπτωση) που λέει οτι λήγει σήμερα η προθεσμία. Έτσι είναι για όσες περιπτώσεις δεν έχουν προχώρήσει στο στάδιο της δανειοδότησης. Το θέμα είναι οτι μέσα στο μαιλ δεν λέει τπτ για τις ειδικές περιπτώσεις και ουσιαστικά τις συμπεριλαμβάνει με τα υπόλοιπα.
    1 point
  27. Δεν είπαμε, αυτές τις συσκευές από economizer έπρεπε να τις λένε "κονομάιζερ" γιατί θέλουν κάποιοι να 'κονομάνε σε βάρος κάποιων εύπιστων συνανθρώπων μας; Δεν δουλεύει αυτό το πράμα με κανέναν τρόπο.
    1 point
  28. Άρθρο 82 Απαγόρευση δικαιοπραξιών σε ακίνητα με αυθαίρετες κατασκευές ή πολεοδομικές παραβάσεις 1. α) Απαγορεύεται και είναι απολύτως άκυρη η μεταβί- βαση ή η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος σε ακίνη- το στο οποίο έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 81 παράγραφος 1 περιπτώσεις α΄ και β΄. Στην ανωτέρω απαγόρευση εμπίπτουν και τα ακίνητα τα οποία εισφέρονται σε εταιρεία. β) Δεν επιτρέπεται η μίσθωση και παραχώρηση ακινή- των στα οποία έχει εκτελεστεί αυθαίρετη κατασκευή ή έχει εγκατασταθεί αυθαίρετη αλλαγή χρήσης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 81 παράγραφος 1 περιπτώ- σεις α΄ και β΄. 2. Από τις διατάξεις της παραγράφου 1 εξαιρούνται τα ακίνητα στα οποία έχουν εκτελεστεί αυθαίρετες κατα- σκευές ή έχουν εγκατασταθεί αυθαίρετες χρήσεις που: α) υφίστανται πριν από τις 30.11.1955, ημερομηνία έναρξης ισχύος του από 9.8.1955 β.δ., β) έχουν απαλλαγεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 720/1977 (Α΄ 297), γ) έχουν εξαιρεθεί από την κατεδάφιση, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 16 του ν. 1337/1983 ή των παρ. 8 και 10 του άρθρου 9 του ν. 1512/1985 (Α΄4), δ) έχει ανασταλεί η κατεδάφιση, σύμφωνα με τις δι- ατάξεις των άρθρων 15, 16, 20 και 21 του ν. 1337/1983 Ν-1337/83. (ΦΕΚ-33/Α/14-3-83). "Επέκταση του πολεοδομικού σχεδίου Οικιστικής ανάπτυξης και σχετικές ρυθμίσεις". ΚΕΦΑΛΑΙΟ Β': ΑΥΘΑΙΡΕΤΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ. ΑΡΘΡΟΝ-21:ΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΤΑΣΙΜΩΝ ΟΙΚΙΣΜΩΝ. Μπορεί να εξαιρεθούν από την υποβολή δηλώσεων κατά το Αρθ-15 του νόμου αυτού οι ιδιοκτήτες αυθαιρέτων που έχουν κατασκευαστεί πριν από την 31-1-83 και βρίσκονται σε οικισμούς που παρουσιάζουν στασιμότητα ανάπτυξης και οι οποίοι προσδιορίζονται με απόφαση του Υπουργού Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου δεν εφαρμόζονται σε παραδοσιακούς οικισμούς.
    1 point
  29. Καί, ισως, μια"αλλη" λυση ειναι οτι Αν ολα τα συμβολαια εχουν γραφεί με την ιδια διατυπωση, αυτο πιθανον να δημιουργει -κατα μετατροπη- συσταση καθετων, άκυρων μεν τότε, αλλά που θεωρουνται ηδη ισχυρες με βαση το αρθρο 98 παρ. 1
    1 point
  30. Παντως αυτό που λέγαμε με μερικούς εδώ για την μη επικοινωνία ΕΦΚΑ-ΤΣΜΕΔΕ να πω ότι, εδώ και 1.5 μηνα δεν πληρώνω ΕΦΚΑ μεχρι νεοτερας (δεν εχω μανα μ') και τραβάει το ΤΣΜΕΔΕ κανονικά την ρυθμισουλα των 100 δώσεων. Οποτε μόνο τα αναδρομικά (μεχρι νεοτερας) με ενδιαφέρουν και τπτ αλλο...
    1 point
  31. Η αλλαγή μόνο του καυστήρα, ενώ ίσως με λογική σκέψη μοιάζει οικονομικότερη λύση, μάλλον δεν ισχύει καθώς οι σύγχρονοι επίτοιχοι λέβητες αερίου είναι σχετικά οικονομικοί λόγω και του εμπορικού ανταγωνισμού. Επιπλέον, ο συντελεστής απόδοσης των λεβήτων συμπύκνωσης, που είναι μεγαλύτερος της μονάδας σε κάποιες συνθήκες, δεν μπορεί ποτέ να επιτευχθεί με ένα παληό λέβητα, που δεν είναι κατασκευασμένος να δουλεύει σαν λέβητας συμπύκνωσης.
    1 point
  32. 10. Σε περιπτώσεις υπέρβασης ύψους νομίμως υφισταμένων κτιρίων ή υπέρβασης κάλυψης νομίμως υφισταμένων βιομηχανικών, βιοτεχνικών κτιρίων, αποθηκευτικών και επαγγελματικών χώρων ή τμημάτων τους, στις οποίες δεν συντρέχει υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης του ακινήτου, (Με το κλείσιμο των Η.Χ μήπως υπάρχει πλέον υπέρβαση του Σ.Δ;) το ενιαίο ειδικό πρόστιμο υπολογίζεται χωρίς να πολλαπλασιάζεται ο συντελεστής του Παραρτήματος Α αλλά ο συντελεστής 0,20 για υπερβάσεις αυτών έως είκοσι τοις εκατό (20%) του επιτρεπόμενου ύψους και επιτρεπόμενης κάλυψης και συντελεστής 0,40 για υπερβάσεις μεγαλύτερες του είκοσι τοις εκατό (20%) του επιτρεπόμενου ύψους και επιτρεπόμενης κάλυψης. Ως επιτρεπόμενο ύψος θεωρείται το επιτρεπόμενο ύψος της περιοχής όπου βρίσκεται το ακίνητο και όχι το ύψος που αναφέρεται στην οικοδομική άδεια. Στην περίπτωση υπέρβασης ύψους οικοδομικής άδειας (μήπως εννοεί :στις οποίες δεν συντρέχει υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης του ακινήτου όπως ξεκινάει η διατύπωση της παραγράφου στην αρχή, ) χωρίς την υπέρβαση του ύψους της περιοχής, το ειδικό πρόστιμο για την υπέρβαση ύψους υπολογίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 5.
    1 point
  33. επιτρέψτε μου να συμβάλλω σε αυτό το διαδικτυακό ξέσπασμα Γνωριζουμε ολοι οτι οι Ο.Α. και τα σχεδια που ελεγχουμε, εφοσον τα ανακαλυψουμε μετα κοπων και βασανων σε αρχεια πολεοδομιων ,συμβολαιογραφων ,δεη κλπ πολλα απο αυτα γραφουν "το παρον υποκειται εις μελλοντικο ελεγχο".Ποιος φανταζοταν (το 1973 π.χ.) οτι αυτος ο μελλοντικος ελεγχος θα γινοταν απο ιδιωτες μηχανικους. Ολοι θεωρούσαν οτι το ελληνικό δημόσιο θα στείλει τους τίμιους υπαλλήλους του ,πληρωμένους με μηνιάτικο και με χρόνους οσο τραβάει καθε υπόθεση (μηνας,εξαμηνο και βλεπουμε....) να ασχοληθεί με επιστημονικό τρόπο για τα 1,5 τ.μ. ΥΔΚΧ για 0,20 εκ ΥΥ, για έλεγχο κατακορυφων φορτίων των 26 τ.μ. αυθαίρετου δώματος σε επταώροφη οικοδομη κλπ. Αυτό φυσικά δεν εγινε ποτε απο το ελληνικο δημοσιο.ΓΙΑΤΙ? Μήπως ειναι παραλογισμός να ασχολείται το επιστημονικό προσωπικό με αυτα ? Σπουδάσαμε και εργαστήκαμε τοσα χρονια για να μαζευουμε παραβολα 500ε και 250ε για το ελληνικό δημόσιο με την απειλή οτι αν δεν γινει στον ποντο θα μας παρουν και το πτυχιο ? Πρεπει να παραδίδουμε οριστικοποιημενες υποβολες (με ολα τα δικαιολογητικα) για μεταβιβασεις χιλιαδων ευρω με ελλιπή στοιχεια και σε περιορισμενους χρονους, απο ιδιοκτητες που δεν πιστευουν οτι μια πραξη μεταβιβασης απαιτει τουλαχιστον μηνα.....για να ελεγχθουμε στο μελλον απο νεοτερους συναδελφους που θα εχουν στη διαθεση τους νεα μεσα και στοιχεια και αν ειναι υπαλληλοι του παρατηρητηριου με απειρο χρονο και υπομονη? Ολα αυτα πρεπει να γινονται σε χρονους και αμοιβες της ελευθερης αγορας?Εδω δεν μιλαμε για τεχνογνωσια και τυποποιηση τροπου εργασιας αλλα για συνεπεια απεναντι σε κακογραμμενους νομους που αλλαζουν καθε 3 χρονια.Ενταξει και οι λογιστες αντιμετοπιζουν αλλαγες φορολογικων νομων χρονια τωρα αλλα τα κτηρια ειναι εκει... δεν κλεινουν στη δεκαετια...
    1 point
  34. Φοβερή διατύπωση!! Όχι απαιτείται/ προβλέπεται από το νόμο/ επιβάλλεται... αλλά: "θεωρούμε ότι είναι ασφαλές να ζητάτε από τον μηχανικό που εκδίδει τη βεβαίωση του Ν.4495/2017, όταν αφορά κτίσμα, να αναφέρει στην τεχνική έκθεση εάν απαιτείται ή όχι μελέτη στατικής επάρκειας." Θα κάνω κι εγώ μου φαίνεται μια λίστα με τα πράγματα που "θεωρώ ασφαλές" να ζητάω από ιδιοκτήτες, λογιστές, συμβολαιογράφους και όποιον άλλο θέλω εγώ και μετά θα απαιτώ να τροποποιούν τα συμβόλαια για να τα γράφουν!
    1 point
  35. Κατάρχήν θα πρέπει να μην είναι αυθαίρετα. Η αν είναι να μπορούν να ενταχθούν στον Ν.4495 . Υστερα , πρέπει να κατηγοριοποιηθούν όπως προβλέπει ο νόμος. Απαιτείται απόφαση ΔΣ. Από τις διαστάσεις του αγωνιστικού χωρου μήκος , πλάτος και διαθέσιμο ελεύθερο ύψος θα δεις τι αθλήματα μπορούν να φιλοξενηθούν , συγκρίνοντας με τις προδιαγραφές που έχει θέσει η ΓΓΑ για κάθε άθλημα. Στην συνέχεια πρέπει να ικανοποιούνται μια σειρά από προδιαγραφές που έχουν να κάνουν με πυρασφάλεια , ιατρείο και ιατρικό εξοπλισμό , μέχρι και διαχωρισμό με κιγκλίδωμα της εξέδρας σε τμήματα γηπεδούχων - φιλοξενουμένων. Νομοθεσία : Ν.2725/1999 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει , με τελευταία την σημαντική τροποποίηση από τον Ν.4479/2017 , και κυρίως η εφαρμοστική ΚΥΑ 408113/21902/2725/603/4-10-17 . Και μια ερμηνευτική εγκύκλιος εδώ https://www.myota.gr/index.php/k2-tags/2013-02-13-13-23-56/37-2010-07-19-11-11-22/11391-2017-12-31-09-25-00
    1 point
  36. ένας Πολ. Μηχ. δεν με χωνευει και μου έβαλε αρνητική φήμη, δεν πειράζει όμως, εγώ πιστευω ο Αρχιτεκτονας τα Αρχιτεκτονικα, ο Πολ Μηχ τα στατικα και ο Τοπογραφος τα τοπγραφικα. Και ο καθενας αναλογα με την ειδικοτητα του, οτι του επιτρεπει η ειδικοτητα του να ξερει.
    1 point
  37. Για να πάρει βεβαίωση για το ρεύμα ως αυθαίρετο θα πρέπει να είναι εξ ολοκλήρου αυθαίρετο https://www.deddie.gr/el/upiresies/sundesi-me-to-diktuo/arxiki-sundesi/eks-oloklirou-authaireto-ktisma-i-authaireto-autot Δεν ξέρω εάν θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί ως εξ ολοκλήρου αυθαίρετο δεδομένου ότι η άδεια δεν έχει κλείσει.
    1 point
  38. Καλησπέρα σας, θα ηθελα να ακούσω γνώμες από αποφοίτους είτε ΕΜΠ είτε άλλων σχολών σχετικά με την επιλογή κατεύθυνσης που καλούμαι να επιλέξω από το επόμενο εξάμηνο...Θα ηθελα τα υπερ και τα κατά τις καθεμιάς και τις συμβουλές σας! Επίσης τι διπλωματικές μου ανοίγονται με την καθεμία ! Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων !
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.