Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      17.597


  2. Anton_civeng

    Anton_civeng

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      931


  3. killertomato

    killertomato

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      1.491


  4. maximos

    maximos

    Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      186


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 14/07/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. maximos, Συμφωνώ ΚΑΙ με την επιχειρηματολογία ΚΑΙ με το τελικό συμπέρασμα σου, παραθέτοντας ένα ακόμη άτοπο του ισχυρισμού περί συνυπολογισμού των νομίμων στον αριθμητή: α) (αυθ.21μ2+νομ.100μ2)/επιτρ.100μ2 =1,21=>κατ 5, ενώ: β) (αυθ.100μ2+νομ.20μ2)/επιτρ.100μ2 =1,20=>κατ4. Δηλαδή με τα ίδια δεδομένα Σ.Δ και οικοπέδου και ουσιαστικά με το ίδιο πολεοδομικό αποτύπωμα (120μ2-121μ2), ο αυθαιρετούλης των 21μ2 τιμωρείται στην κατ5.... ενώ ο αυθαιρετάρχης των 100μ2 βολεύεται στην κατ4..... Ε... όχι...! και (+1)
    2 points
  2. Τη βοήθεια του μηχανικού στον οποίο θα απευθυνθείς για να σου τακτοποιήσει το αυθαίρετο χρειάζεσαι, όχι τη βοήθεια του φόρουμ.
    2 points
  3. Αν "μείνουμε" στην αα) και στη ββ) του άρθρου 96, αγνοώντας το εδάφιο που ακολουθεί, συμπεραίνουμε ότι είναι απολύτως λογική -επιτρέψτε μου- η προσέγγιση σας συνάδελφε γιατί ασφαλώς για τον έλεγχο του ποσοστού παραβίασης των πολεοδομικών μεγεθών είναι άτοπο το να μην συνυπολογίσουμε τα υπάρχοντα νόμιμα κτίσματα. Ειδικότερα θα πρόσθετα πως η χρήση του "εφ' όσον παραβιάζονται" αντί του "εφ' όσον παραβιάζουν" ενισχύει το παραπάνω συμπέρασμα (σας). Αν χρησιμοποιούσαν το "εφ' όσον παραβιάζουν" θα καταλαβαίναμε από την αρχή ότι η προυπόθεση αφορά αποκλειστικά κ μόνο αυτές τις ίδιες τις αυθαίρετες κατασκευές. Ομως αμέσως μετά την ββ) γίνεται αναφορά στις κατασκευές που οι επιφάνειες τους συμμετέχουν στον υπολογισμό και συνθέτουν του αριθμητή του κλάσματος. Κατά τη γνώμη μου προκύπτει (πιθανολογώ...) ότι στον αριθμητή συμμετέχουν ΜΟΝΟ οι αυθαίρετες κατασκευές, όχι οι νόμιμες. Εκεί αναφέρονται και οι εξαιρέσεις. Εφ' όσον μάλιστα εξαιρούνται κάποιες απο τις αυθαίρετες κατασκευές δεν θα έπρεπε ίσως να ξενίζει το να εξαιρούνται οι νόμιμες. Κατά τα λοιπά θεωρώ ότι η διατύπωση που χρησιμοποιείται στις αα) κ ββ) είναι "ατυχής" αν συσχετιστεί με το πνεύμα αυτού του νόμου (γνωστό σε όλους) και ότι ο νομοθέτης "επανορθώνει" στο προαναφερθέν εδάφιο (αμέσως μετά την ββ) αφού λίγο προηγούμενα σκεφτόταν με όρους ΝΟΚ, ΓΟΚ κ.λ.π. Αυτό γίνεται αντιληπτό από ολόκληρο σχεδόν το νόμο και ειδικότερα απο τα παρακάτω: Απο εγκ. 3 για το άρθρο 9 του ν.4178/13: 33) Παρ. ∆ Κατηγορία 4, εδαφ. αα : Σε περίπτωση συγκυριότητας ακινήτου και κατ’ ανάλογη εφαρµογή της παρ. 2 του άρθρου 18 του νόµου, για τον υπολογισµό του ποσοστού των υπερβάσεων ΤΩΝ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΩΝ, ΤΑ ΜΕΓΕΘΗ ΤΟΥΣ [των αυθαιρεσιών...] συγκρίνονται µε το µέρος των πολεοδοµικών µεγεθών της οικοδοµικής άδειας, που αναλογεί στο ποσοστό συνιδιοκτησίας της οριζοντίου ή καθέτου ιδιοκτησίας εκάστου συγκυρίου. .......................... Από εγκ. 4 ΓΙΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ 9 (Κατηγορίες....): 16) Παρ. ∆ Κατηγορία 4 : ....................................Μετά την επιλογή της κατηγορίας, ................. [αυτό αποτελεί "παράκαμψη"]. Για τον υπολογισµό του ποσοστού των υπερβάσεων των αυθαιρεσιών συνυπολογίζονται όλοι οι αυθαίρετοι κλειστοί χώροι κύριας χρήσης [εδώ "έκπτωση"] που προσαυξάνουν το συντελεστή δόµησης του ακινήτου. Νομίζω πως συχνά άλλο πράγμα είναι το ποιό είναι το ορθό και άλλο αυτό το οποίο εννοούν οι συντάκτες του νόμου.
    2 points
  4. Όλα αυτά μου τα έλεγαν για να ρίξω απαιτήσεις. Έδιναν το μέγιστο €3,000 μικτά. Με τόσες ευθύνες που έχει η θέση αυτή, τα χρήματα κατά τη γνώμη μου είναι λίγα. Οι Έλληνες εργοδότες παραπονιούνται που δε βρίσκουν κόσμο. Λογικό. Εκπαίδευσαν ποτέ κανέναν; Του έδωσαν κίνητρο να μείνει; Σε έρευνα της ICAP, ειχα πει ότι όλοι ασχολούνται με το talent acquisition and development, αλλά κανένας με το retention. Είναι πάγια γνώμη μου ότι ο μηχανικός μάθαινει όταν γίνονται επενδύσεις. Η ελληνική βιομηχανία (ο,τι απέμεινε) δεν επενδύει. Αρα, το knowledge development μένει πίσω, και τα skills το ίδιο. @Ήρωνας Διάβασα το άρθρο σου, και δεν έχω λόγια. Δηλαδή είναι τόσο δύσκολο να βρουν ταλέντα οι επιχειρήσεις; Τόσο απαιτητικό περιβάλλον είναι η Ελλάδα; Αν ναι, γιατί είμαστε τόσο πίσω σε ανταγωνιστικότητα; Θα έπρεπε να ντρέπονται που τα λένε αυτά. Τα job specs που ανεβάζουν είναι της πλάκας, τα interviews είναι να γελάει ο κόσμος, τα πακέτα που δίνουν είναι για κλάματα. Ο Έλληνας εργοδότης θέλει τα πάντα όλα και να πληρώσει ψίχουλα. Τέλος, πολλοί έχουν φύγει εξωτερικο και όντως δεν υπάρχει πολυσ κόσμος, αλλά όχι σε αυτό το άκρο της δυσκολιας. Σε άλλο τομεα (Ηλεκτρολόγοι Μηχανικοί), φίλοι μου έλεγαν ότι κάνουν ανασκαφές να βρουν κόσμο, και όσο έρχονται φεύγουν εξωτερικο εντός διετίας το λιγότερο. Γενικά έχω την αίσθηση ότι πλέον πιο εύκολα φεύγεις εξωτερικο παρά πριν από 5-6 χρόνια. Ίσως να κάνω και λάθος.
    2 points
  5. Έχεις δίκιο, απλά στην μικρή εμπειρία που έχω απο εξωτερικό, είναι πολύ συχνή η αντιμετώπιση του "σε προσλαμβάνω για να μου μεταφερεις τις γνώσεις σου" ενώ στην Ελλάδα είναι "σε προσλαμβάνω για να κανεις αυτό που θα σου πω". Πάλι δεν είναι απόλυτο αυτό που λέω, απλά βασίζεται σε προσωπικές εμπειρίες. Και ιδίως σε μια χώρα με τόση υψηλή ανεργία και μεγάλο αριθμό ανέργων με πτυχίο, είναι αστείο για μένα να λένε οι εργοδότες πως δεν βρίσκουν αυτό που θέλουν. Μάλλον εννοούν πως δεν βρίσκουν κάποιον με 10 χρόνια εμπειρία που να θέλει να δουλέψει με λιγότερο απο 1 χιλιάρικο, αρα ναι, δεν βρίσκουν αυτό που θέλουν.
    2 points
  6. 3.754 downloads

    Φάκελος Ασφάλειας & Υγείας - Σχέδιο Ασφάλειας & Υγείας Σε γενικές γραμμές είναι πολύ γενικά και θεωρώ ότι μπορούν να καλύψουν μεγάλο φάσμα έργων.
    1 point
  7. για να μην γινει παρανόηση, απο αυτά που λες η θέση ειναι υπογείου , άρα πρόκειται για ανεξάρτητη θέση στάθμευσης υπογείου με δικά της χιλιοστά έτσι όπως το αναφέρεις (ανοιχτή θέση) παραπέμπει αλλού νομίζω πάντως οτι σε συμφέρει να το πας κατηγορία 3 που έχει λιγότερη χαρτούρα (αρκεί να έχεις και το ύψος)
    1 point
  8. 1. ναι - το τμήμα που έχει καταλάβει από ΚΧ μπορεί να υπολογιστει ως ΥΔ με μειωτικό συντελεστη (υπάρχουν 2 απόψεις) 2. ναι - αν το ύψος είναι εως 2.5μ και το εμβαδόν 15μ2 ως αποθήκη θα μπορούσε αν είναι κατηγορία 3 3. θα πρεπει να το περάσει ως αποθήκη για να έχεις και κάποιο αποδεικτικό παλαιότητας ενημέρωσε τον πελάτη σου ότι κάποια στιγμή θα χρειαστεί να κάνει και τροποποίηση της σύστασης για να αποκτήσει σωστό τίτλο η αποθήκη
    1 point
  9. Για να κάνεις οτιδήποτε εντός άδειας θα πρέπει αυτή είτε να είναι σε ισχύ (με βάση τον χρόνο έκδοσης της) είτε να έχει παραταθεί επ'αόριστον που στην περίπτωση που έχουν γίνει τα στάδια εργασιών που αναφέρθηκαν μπορεί να παραταθεί επ'αόριστον κατόπιν αναθεώρησης. Όσον αφορά την τακτοποίηση θα την κάνεις στην κατάσταση που πας και αποτυπώνεις κατα την αυτοψία σου. Το ζήτημα σου είναι πως θα νομιμοποιηθεί ο ιδιοκτήτης να εκτελέσει τις εργασίες εσωτερικών διαρρυθμίσεων και αποπεράτωσης που απαιτούνται. Επίσης σε περίπτωση που αυτές επιφέρουν αλλαγές στα μηχανολογικά δεν αρκεί ΕΕΜΚ αλλά χρειάζεται άδεια δόμησης. Οπότε βλέπεις τι γίνεται με την ισχύ της αρχικής άδειας και ανάλογα αποφασίζεις πως θα κινηθείς. Η επιλογή να πάει αέρα-πατέρα και να μπεί στη τακτοποίηση σε "ανύποπτο χρόνο" δεν μπορεί προφανώς να αποτελεί επιλογή. Το αναφέρω γιατί τελευταία πολύ ιδιοκτήτες σκέφτονται ανάλογες πρακτικές. Στο κάτω-κάτω δεν νοήται σοβαρός ελληνάρας χωρίς αυθαίρετο, πως να το κάνουμε... Θα καταστρέψουν κάθε αξία αυτοι οι 4178 & 4495... Πέρα απο τη πλάκα,καλή σου σταδιοδρομία και επιτυχία στο νέο σου ξεκίνημα.
    1 point
  10. Απορώ πως έχουν τοση δυναμη οι συμβολαιογραφοι να κινουνται ως κλάδος ετσιθελικα ζητώντας οτι τους κατέβει στη γκλαβα. Και απορω κυρίως γιατι πλην ελαχίστων είναι κλάδος που δε στροφαρει ιδιαίτερα... Και εμείς που υποτιθεται ειμαστε πιο πρακτικός κλάδος και εχουμε και κάποια έμφυτη συνδυαστική σκέψη καθόμαστε και μας κουνουν και το δάκτυλο...
    1 point
  11. Από ΠΣΔΑΤΜ. «Με αφορμή ερωτήματα που υποβλήθηκαν από τους ενδιαφερόμενους επαγγελματίες, μηχανικούς και συμβολαιογράφους, για την υποχρεωτική εφαρμογή της διαδικασίας ηλεκτρονικής υποβολής των τοπογραφικών διαγραμμάτων, παραθέτουμε τα ακόλουθα: Η υποχρέωση των μηχανικών για την ηλεκτρονική υποβολή των τοπογραφικών διαγραμμάτων στη βάση δεδομένων του Φορέα «Ελληνικό Κτηματολόγιο», ξεκινά στις 16.7.2018και αφορά κάθε τοπογραφικό που συντάσσεται από την ημερομηνία αυτή και εφεξής για ακίνητα σε όλη τη χώρα, ανεξάρτητα εάν πρόκειται για περιοχή που έχει υπαχθεί στο σύστημα του Κτηματολογίου ή περιοχή όπου εξακολουθεί να λειτουργεί το σύστημα μεταγραφών και υποθηκών. Όταν σε εγγραπτέα πράξη (στα κτηματολογικά βιβλία ή στα βιβλία μεταγραφών και υποθηκών)γίνεται χρήση τοπογραφικού διαγράμματος που έχει ημερομηνία σύνταξης 16.7.2018 και μεταγενέστερη αυτής, τότε ο συμβολαιογράφος υποχρεούται να ζητήσει το αποδεικτικό ηλεκτρονικής υποβολής του τοπογραφικού, διαγράμματος, για να το προσαρτήσει, με ποινή ακυρότητας, στο συμβόλαιο και ακολούθως θα τηρήσει κάθε άλλη προβλεπόμενη στη διάταξη του άρθρου 40 του ν. 4409/2016 διατύπωση για τη μεταγραφή στο αρμόδιο Υποθηκοφυλακείο ή Κτηματολογικό Γραφείο. Σε περίπτωση που χρησιμοποιηθεί τοπογραφικό διάγραμμα με ημερομηνία σύνταξης προγενέστερη της 16.7.2018, δεν συντρέχει υποχρέωση του μηχανικού για ηλεκτρονική υποβολή.» Η 15/7/2018 Θα ανακυρηχθεί σαν η μέρα που συντάχθηκαν τα πιο πολλά τοπογραφικά της χώρας. θα καθιερωθεί και ο εορτασμός της.
    1 point
  12. Γιατί δεν κάνει συμβολαιογραφική πράξη παραχώρησης σε κοινή χρηση προκειμένου το ημιπλάτος της οδού να γίνει 2 μ; Σημείωσε επίσης ότι αν η οικοδομή είναι επί του προσώπου του οικοπέδου δεν απαιτείται παραχώρηση.
    1 point
  13. Karanus έκανα όπως μου είπες την διαίρεση με τα επιτρεπόμενα : Υπέρβαση = -100/500= -0,20= -20%........ και περιμένω την επιχορήγηση (αντί του προστίμου) για να πληρώσω κάποιον μαθηματικό - Χουντίνι να μου πει πως εξαφανίζεται το αρνητικό πρόσημο για να σου κάνει την χάρη .... Το να εξαφανίσεις όμως τα πρόσημα χωρίς αναφορά σε απόλυτο αριθμό και να ορίσεις τον κανόνα εκ του αποτελέσματος (κατηγ. 5 κ.λ.π) είναι δημιουργική λογιστική ή αυθαιρετομαγειρέματα.... Πέραν όμως από τα λόγια η δική σου "λογιστική" καταδικάζει όσους έχουν μεγαλύτερο απόθεμα Σ.Δ αντί να τους σώνει από την τράπεζα γης (ως νομίζεις) αφού : α΄περίπτωση: (νομίμου κτίσματος 100μ2) + (3αυθ. ορόφους=300μ3) και επιτρεπόμενα όρων δόμησης 500μ2 => παραβίαση Σ.Δ=100+300-500= -100μ2 =>Υ.Δ=100/500=20% κατ4 β΄περίπτωση: (νομίμου κτίσματος 100μ2) + (3αυθ. ορόφους=300μ3) και επιτρεπόμενα όρων δόμησης 600μ2 => παραβίαση Σ.Δ=100+300-600= -200μ2 =>Υ.Δ=200/600=33% κατ5 Δηλαδή μας λες το τραγελαφικό ότι στις δύο παραπάνω περιπτώσεις : ο Κος β΄περίπτωση που έχει μεγαλύτερο απόθεμα Σ.Δ (επιτρ. = 600μ2) θα περάσει από την τράπεζα γης ... ενώ ο Κος α' περίπτωση που έχει μικρότερο απόθεμα Σ.Δ (επιτρ. = 500) την έχει γλυτώσει..... ..... Υ.Γ spafent , αλλιώς τα είχες δει όμως αρχικά με την αναφορά σου στο αρ. 100.2 και τον τονισμό που έκανες στο : "τα μεγέθη των αυθαίρετων κατασκευών ή χρήσεων συγκρίνονται....." Το Edit που έκανες εκ των υστέρων στο παρακάτω post, .... σου φάνηκε χρήσιμο για την εκ΄ διαμέτρου αλλαγή της γνώμης σου ...???? Μήπως όμως η μπίλια γυρνάει ακόμη...?
    1 point
  14. Βασικά αναφέρεσαι στην επιλογή Κατηγορίας 4 ή Κατηγορίας 5 για ένα ακίνητο (στις υπόλοιπες είναι πιo εύκολα κι απλά τα κριτήρια υπαγωγής): Αν λοιπόν, οι αυθαίρετες κατασκευές: Δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% την επιτρεπόμενη (σήμερα ή όταν εκδόθηκε η ΟΑ) κάλυψη, δόμηση, ύψος ή Δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του 40% την επιτρεπόμενη (σήμερα ή όταν εκδόθηκε η ΟΑ) κάλυψη, δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του 20% το αντίστοιχο ύψος και δεν υπερβαίνουν τα 250 τ.μ. για χρήση κατοικίας ανά ιδιοκτησία και μέχρι τα 1.000 τ.μ. κτιρίου συνολικά, τα 1000 τ.μ. για τις λοιπές χρήσεις. Αφορούν σε αυθαίρετες αλλαγές χρήσης, σε περιοχές εντός σχεδίου όπου η συγκεκριμένη χρήση επιτρέπεται. Αφορούν σε αυθαίρετες κατασκευές ημιυπαίθριων χώρων σε κτίσματα εκτός σχεδίου, με την προϋπόθεση ότι, επιτρέπεται η συγκεκριμένη χρήση στην περιοχή κι εφόσον δεν παραβιάζονται σε ποσοστό μεγαλύτερο του 60% η κάλυψη και η δόμηση (...αυτό είναι μια μπούρδα, μην το διαβάζεις καν, το έγραψαν .....Αρειανοί) εντάσσονται στην Κατηγορία 4 (αν τα παραβιάζουν πάνε Κατηγορία 5), ανεξαρτήτως αν έχει ή όχι εκδοθεί ΟΑ για το ακίνητο, δηλαδή, δεν αποτελεί προϋπόθεση υπαγωγής στην Κατηγορία 4 του 4495, η ύπαρξη ή όχι ΟΑ, αλλά απλώς και μόνον το οικόπεδο ή αγροτεμάχιο "να δικαιούται", εκ του νόμου, συντελεστή δόμησης (άρτιο και οικοδομήσιμο κατά κανόνα ή και παρέκκλιση)!!! Στα % αυτά συνυπολογίζονται: Όλες οι αυθαίρετα δομημένες επιφάνειες επί του ακινήτου, καθώς και τυχόν αυθαίρετες κατασκευές, που έχουν υπαχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013. Δηλαδή, εφόσον δεν είναι νομίμως υφιστάμενα, δεν εξαιρούνται π.χ. "τμήματα ακινήτου" που έχουν υπαχθεί στον 1337/1983, αποθήκες Κατηγορίας 3, "τμήματα ακινήτου" Κατηγοριών 1 ή 2 κ.λπ. Δεν συνυπολογίζονται επιφάνειες εντός του περιγράμματος του κτιρίου σε εντός σχεδίου περιοχές, που δεν δημιουργούν αυτοτελείς κι ανεξάρτητους χώρους, όπως π.χ. σοφίτες, εσωτερικοί εξώστες, πατάρια και υπόγεια (δηλαδή, υπόγειο που από βοηθητικός χώρος έγινε διαμερισματάρα χωρίς άλλη αυθαίρετη προσθήκη δεν συνυπολογίζεται κ.λπ., αν όμως έχει 1 τ.μ. εκτός του νομίμου περιγράμματος τότε το ...."σφραγίζει" κ.λπ.). Δεν συνυπολογίζονται επίσης ημιυπαίθριοι χώροι, μέχρι του ποσοστού υπέρβασης 80% του πολεοδομικού μεγέθους κάλυψης και δόμησης, με την προϋπόθεση ότι έχουν ενταχθεί στους νόμους 3775/2009, 3843/2010, 4014/2011 και 4178/2013 (αυτοί είναι οι ..."τυχερούληδες" της ιστορίας)! Όλες οι αυθαίρετες κατασκευές που βρίσκονται εντός προκηπίου υπάγονται στην Κατηγορία 5 (δηλαδή, όχι μόνο οι "δομημένες επιφάνειες" αλλά κι όλες όσες το πρόστιμό τους υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό (π.χ. πέργκολες, στέγαστρα, μάντρες, μπάρμπεκιου, βαθμίδες, "τμήματα ακινήτου Κατηγοριών 1 ή 2 ή 3 κ.λπ.). P.S. Το προηγούμενο post αφορά στην εύρεση - επιλογή των συντελεστών των υπερβάσεων για τον υπολογισμό του προστίμου και μόνον.
    1 point
  15. Για πόσο καιρό θα χορηγείται το επίδομα; Πολύ χρήσιμη δυνατότητα ιδίως για γυναίκες που εργάζονται με μπλοκάκι και δε μπορούν να έχουν ένα εισόδημα τον καιρό που είναι έγκυες ή κάποιος πρέπει να φυλάξει τα μωρά.
    1 point
  16. Αφού έχεις προσθήκη κατ επέκταση η κατηγορία ελέγχου είναι η Β. β) Κατηγορία Β΄: δύο (2) έλεγχοι (αρχικός και τελικός) (...) ii) Προσθήκες κατ’ επέκταση σε υφιστάμενα κτίρια, όταν η συνολική επιφάνεια τις προσθήκης είναι έως και δύο χιλιάδες (2.000) τ.μ., ανεξάρτητα από τη χρήση τους. ΑΡΧΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ: 3. α) Ο αρχικός έλεγχος για τα κτίρια των Κατηγοριών Β΄ και Γ΄ διενεργείται μετά την ολοκλήρωση των ξυλο− τύπων, του οπλισμού θεμελίωσης και των τοιχίων του υπογείου εφόσον υπάρχουν και ελέγχονται τα παρα− κάτω στοιχεία, σύμφωνα με τη σχετική άδεια δόμησης: i) Η θέση του κτιρίου στο οικόπεδο ή στο γήπεδο. ii) Οι διαστάσεις του κτιρίου (περίγραμμα). iii) Οι πλάγιες αποστάσεις στις θέσεις που εμφανίζο− νται στα υποβαλλόμενα σχέδια. (...) ΤΕΛΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΚΑΤ. Β 5. α) Ο τελικός έλεγχος των κτιρίων της Κατηγορίας Β΄ και Γ΄ διενεργείται μετά την ολοκλήρωση του κτιρί− ου ή της προσθήκης κατ’ επέκταση και ελέγχονται τα παρακάτω στοιχεία, σύμφωνα με τη σχετική άδεια δό− μησης, αφού προηγουμένως επιβεβαιωθούν τα εμφανή σημεία του αρχικού και του ενδιάμεσου ελέγχου (αν δεν υπάρχει ενδιάμεσος έλεγχος εξετάζονται και τα στοιχεία της παραγράφου 4): i) Οι όψεις και συγκεκριμένα η τήρηση εφαρμογής των ειδικών όρων και περιορισμών που έχουν επιβληθεί από ειδικά διατάγματα και αποφάσεις υπαγωγής περιοχών ή κτιρίων σε καθεστώς προστασίας (όπως παραδοσιακοί οικισμοί, παραδοσιακά τμήματα πόλεων, αρχαιολογικοί χώροι, ιστορικοί τόποι, διατηρητέα κτίρια και μνημεία κα), όπως απεικονίζονται στην αρχιτεκτονική μελέτη της άδειας δόμησης. ii) Η τήρηση των θέσεων στάθμευσης (υποχρεωτικών και προαιρετικών). iii) Η θέση των κολυμβητικών δεξαμενών και των υδά− τινων επιφανειών, εάν υπάρχουν. iv) Οι διαστάσεις των κολυμβητικών δεξαμενών και των υδάτινων επιφανειών, εάν υπάρχουν. v) Η θέση των δεξαμενών λυμάτων. vi) Η τήρηση της πρόβλεψης χώρου για την υποχρεω− τική φύτευση του προκηπίου και του ακάλυπτου χώρου. β) Για τις περιπτώσεις των προσθηκών κατ’ επέκταση επιβεβαιώνεται επιπλέον και η αποτύπωση του υφιστά− μενου κτιρίου. Υ.Γ. Συμπλήρωσε την ειδικότητα στο προφίλ σου, σύμφωνα με τους κανόνες συμμετοχής στο φόρουμ.
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.