Πίνακας Κορυφαίων
Δημοφιλές Περιεχόμενο
Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/08/2018 σε όλες τις περιοχές
-
1ος τρόπος: Από τον text editor → symbol → other από τον πίνακα βρίσκεις το σύμβολο του εκθέτη π.χ. "εκθέτης 2" ² , μετά βρίσκεις το σύμβολο της ρίζας √ . 2ος τρόπος: πληκτρολογείς: \U+00B2 για το σύμβολο ² \U+221A για το συμβολο √ 3ος τρόπος: copy-paste από δω ²√2 points
-
Δεν είπα πουθενά πως απορριπτεις την κλιματική αλλαγή, απλά επισημαίνω πως η "κριτική" προσέγγιση σου είναι λάθος ή τουλάχιστον έχει έλλειψη τεκμηρίων. Γράφεις πως πολλοί φορείς τεκμηριώνουν την κλιματική αλλαγή με επίγειους σταθμούς. Και απο τη στιγμή που αυτοί δεν είναι έγκυροι άρα και η τεκμηρίωση είναι λανθσμένη. Που το έχεις δει αυτό; Επίσης γράφεις πως αποδίδονται αυθαίρετα διαφορα καιρικά γεγονότα στην κλιματική άλλαγή, πως δίνεται έμφαση μόνο στα θερμοκηπιακά αέρια και πως πολλές (;;;;) φορές έχουν γίνει λάθη απο βιασύνη. Που το είδες και αυτός; Αν μπορείς να μου δώσεις παραδείγματα αυτών που αναφέρεις και αν είναι δυνατόν πρόσφατα και όχι 30 ή 40 χρόνια πίσω θα το εκτιμήσω.1 point
-
1 point
-
Φίλε μου η πρώτη τιμή είναι εκτός προγράμματος, σωστά ? Δεν μπορώ να ξέρω τι τιμές είναι αυτές που λες γιατί δεν τα εξηγείς. Εγώ νόμιζα είναι μαύρα και με ένα τυπικό ΦΠΑ. Αν δεν δω δεν μπορώ να καταλάβω. Από εκεί και πέρα. Το να σου έρθει ο μονωσάς χωρίς ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ με το να σου έρθει με ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ είναι μέρα με νύχτα για αυτόν. Εγώ δεν κάνω κανεός τον δικηγόρο αλλά σου εξηγώ κάποια πράγματα αν θες τα δέχεσαι. ΜΕ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΩ: 1. Τα κόβει ΟΛΑ με ΦΠΑ. 2. Τα παίρνει σε εταιρικό λογαριασμό. Πολλοί δεν έχουν ακατάσχετο λογαριασμό. 3. Σου κάνει όλη τη δουλειά με μία μικρή προκαταβολή και μετά περιμένει να ολοκληρώσεις εσύ το πρόγραμμα κάνοντας τα πάντα σωστά, περιμένει να ολοκληρώσουν και άλλοι τυχών προμηθευτές που μπορεί να εμπλέκονται και αφού γίνουν όλα καλά, γίνει όλη η χαρταδούρα κτλ πρέπει να περιμένει και την τράπεζα η οποία ίσως καθυστερήσει για να πληρωθεί τελικά περίπου ένα χρόνο μετά τις εργασίες. Ε από το να κάνει όλα αυτό ισχύει η γνώστη φράση κάλιο πέντε και στο χέρι.... 4. Οι προδιαγραφές εκτός Εξοικονομώ είναι τελείως πιο χαλαρές και πιο ευέλικτες. Ούτε συγκεκριμένο U κηνυγάς, ούτε παντού πιστοποιήσεις. Υπάρχει π.χ. πιθανότητα να σου βάλει λίγο χειρότερο μονωτικό και να πας σε R=1.6 αντί για 1.8....σιγά τα αυγά. Ε...νομίζω τα παραπάνω καλύπτουν αρκετά την παραπάνω διαφορά μεταξύ 36 και 48 ευρώ. Ο κυριότερος λόγος είναι ο 3ος. Βασίζεται σε άλλους για να πάρει τα λεφτά του. Και ξαναλέω...παντού ισχύει αυτό σε όλους τους τομείς.1 point
-
Φοβάμαι πως κάνεις ακριβώς αυτό που λες στην τελευταία πρόταση. Ή θα παρουσιάσεις έρευνες που βασίζονται σε δεδομένα μόνο επίγειων σταθμών χωρίς τις αντίστοιχες προβλέψεις και διορθώσεις ή απλά γράφεις μια γενική πεποίθηση σου που δεν βασίζεται σε στοιχεία. Προσωπικά, έχω δεν έχω δει peer-reviewed έρευνα που να συμβαίνει αυτό που λες τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια. Γενικά καλό θα ήταν να μην γράφουμε γενικότητες χωρίς αντίστοιχο λινκ. Οι επίγειοι σταθμοί πλεόν υπάρχουν για παρατήρηση και όχι για θεμελιώδη επιβεβαίωση. Επι του θέματος είναι πολύ σημαντικό πως έχουμε, πιθανότατα, το θερμότερο καλοκαίρι τα τελευταία 1000 χρόνια σε χρονιά Ελ Νίνια, που σημαίνει χαμηλές θερμοκρασίες.1 point
-
η κατ. "3" δεν ειχε προθεσμια, ούτε με τον 4178 Άρθρο 28 Καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής. Η προθεσμία υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος νόμου για τις κατηγορίες 1, 2, 4 και 5 του άρθρου 9 λήγει με την πάροδο δεκαοκτώ (18) μηνών από τη δημοσίευση του παρόντος. «Με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής δύναται να παραταθεί η παραπάνω προθεσμία υπαγωγής.» Το θεμα, ομως, ειναι αλλού, και συμφωνω απολυτα μαζι σου, Οτι, θελησαν με εναν νομο, που έγινε πιο περίπλοκος απο τους προηγούμενους, να επιλύσουν ολες τις πολεοδομικες "παρεκτροπές" των τελευταιων 50 χρόνων....καιτοι κατ' ουσια, ενα μεγαλο μερος αυτων, δεν αποτελούν "αυθαιρεσιες" . Επρεπε να υπάρχει "απλούστευση" και "ομαδοποίηση" διατάξεων/ποινών/περιπτώσεων και να μην υπάρχει αυτο το καταφανώς εισπρακτικό τερατούργημα. και, παντως, να μην πληρώνει ενας σημερινός ιδιοκτήτης πρόστιμα/παράβολα/αντίβολα για μια κατασκευή που δεν έκανε αυτος και εγινε -άγνωστο πριν πόσα χρονια και αγνωστο απο ποιόν- σε ενα ακίνητο που αλλαξε 3 ή 4 ιδιοκτητες πριν απο αυτον. υγ Οταν θα αρχισει ο ελεγχος των δηλωσεων, ποιός μας βεβαιώνει οτι οι ελεγκτές θα κρινουν πώς "ολες" οι απαντήσεις /λύσεις που έχουν δοθεί απο αυτο εδώ το φόρουμ, ειναι σωστές? [και ποιός μας βεβαιώνει οτι οι ελεγκτες θα κατεχουν τοσο αριστα το αντικειμενο, ωστε μετα λόγου γνώσης να επιβαλουν όσα θα επιβαλουν?...] και, εν πασει περιπτώσει, δεν τελειώσαμε Πολυτεχνεία και όποιες άλλες Σχολές, με τα διδακτορικά μας και τα μεταπτυχιακά μας για να τρέχουμε τα επόμενα χρόνια της ζωής μας σε διάφορες περίεργες επιτροπές.... ΘΑΣΥΠΟ ή πώς αλλοιώς τις λενε.1 point
-
Οι επίγειοι σταθμοί είναι πλέον ξεπερασμένοι, και η χρησιμότητά τους εξαντλείται σε επίπεδο πανεπιστημιακών μαθημάτων (τοπικές παρατηρήσεις). Τα δεδομένα, είναι αποτέλεσμα συνδυασμένων δορυφορικών μετρήσεων. Ο ανθρωπογενής παράγοντας (αυτού μη εξαιρουμένου) έχει σημαντική επίδραση στην ταχύτητα μετσβολής των κλιματολογικών συνθηκών1 point
-
Όταν υπάρχει πρόσφατος (σχετικά) τίτλος με σαφή περιγραφή των ορίων, κι εφόσον τα στοιχεία του κτημ/γίου έχουν βασιστεί σε αυτόν (ακόμη χειρότερα, να έχουν κάνει επίγειες μετρήσεις), το κτημ/γιο δεν δέχεται διόρθωση γεωμ. στοιχείων άνευ σοβαρής αιτίας1 point
-
1 point
-
Αυτά που καταγράφονται ως αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής (φωτιές, πλημμύρες, ξηρασία κλπ), έχουν πολύ πιο απλές εξηγήσεις από αυτή των αερίων και πολύ πιο ρεαλιστικές λύσεις. Η ουσία βρίσκεται στην καλύτερη διαχείριση των δασών και των καλλιεργειών και την ορθή αστική ανάπτυξη γιατί σε πολλές περιπτώσεις αυτό που άλλαξε είναι πχ το περιβάλλον γύρω από το μετεωρολογικό σταθμό. Πριν 50 χρόνια ο σταθμός φτιάχτηκε σε μια καταπράσινη εξοχή και τώρα που η εξοχή έγινε πόλη και απέκτησε θερμική νησίδα κάποιοι βιάζονται να πουν ότι το παγκόσμιο κλίμα (βάσει μετρήσεων!!) άλλαξε, ενώ πρόκειται για πρόβλημα του μικροκλίματος, για το οποίο σε άλλη περίπτωση θα σου πουν ότι άλλαξε λόγω των αερίων που εκπέμπονται στην Κίνα και όχι λόγω των πολυκατοικιών.1 point
-
Ειναι συνηθες να δινονται χιλιοστα και στα υπογεια, εστω και αν εχουν εισοδο μονον απο το ισογειο. Αυτο δεν σημαινει οτι αποτελουν ανεξαρτητη ΟΙ, αφου αυτο το υπογειο επικοινωνει μονον με τον υπερθεν αυτου ισογειο με νομιμη σκαλα, ...χωρις ανεξαρτητη δικη του εξοδο. [οπως στις "μαιζονεττες που περιγραφονται οτι αποτελουνται απο υπογειο με...χιλιοστα που επικοινωνει με το ισογειο, το οποιο εχει....χιλιοστα και επικοινωνει με τον οροφο που εχει....χιλιοστα.] ξαναδες την περιγραφη του συμβολαιου. Αλλο ειναι το προβλημά σου: Οτι πουθενα στο Ε9 δεν γραφει την χρηση του υπογειου σαν κατοικια [και πιθανον να το γραφει "κενο"....]1 point
-
stopodi Εγώ βρίσκω το κείμενο αρκετά ενδιαφέρον, αν και πράγματι μεγάλο, στον τρόπο που δικαιολογεί την μία από τις δύο απόψεις για τον αριθμητή του κλάσματος. Και συγκεκριμένα την άποψη για την οποία πρώτος έγραψε ο συνάρδεφος armenopoulos . Μία από τις παρατηρήσεις που έχω ,είναι ότι: .......Με τον Ν.4495/17, όπως ισχύει σήμερα, δίδεται το δικαίωμα και σε αυθαίρετα χωρίς Ο/Α να ενταχθούν στην Κατ.4. Αυτή η δυνατότητα που έχει δημιουργήσει αμφιβολίες χειρισμού, αποκτά αντικείμενο με τον προαναφερθέντα τρόπο υπολογισμού της κατηγορίας, διότι τα αυθαίρετα για τα οποία θα μπορούσε να εκδοθεί Ο/Α κατατάσσονται στην Κατ.4...... Το σύστημα δεν δέχεται Κ4 , εάν δεν υπάρχει ΟΑ.1 point
-
συναδελφοι δεν μου αρεσουν οι αντιπαραθεσεις και μαλιστα σε θεματα αμοιβων που ο καθε ενας κανει τα κουμαντα του.... αλλα ελεος επειδη ειμαστε σε μια αγορα ολοι και γκρινιαζουμε για την ατιμη κοινωνια ως επαγγελματιες και ως επιστημονες.... δεν μπορω να διαβαζω για χηνες και για παπιες για 40 βεβαιωσεις.... και αναλογιζομαι... οταν καποιος δινει βεβαιωση που ειναι ενα φυλλο Α4 σημαινει οτι ειναι απλο.? δηλαδη δεν εχει κανει 40 ατοψιες ? δηλαδη δεν θα κατσει στο γραφειο να εκδωσει 40 χαρτακια με ολα τα γραφειοκρατικα τους δεδομενα εστω και copy paste δηλαδη στη τελικη δεν θα εχει 40 ιδιοκτησιες στην ευθηνη του για οτι συμβει μελοντικα (ταυτοτητες,ελεγχος κλπ.... ) τελος....θα θυμισω στους παλιοτερους για να μαθουν και οι νεοτεροι οτι τα χρονια που οι μηχανικοι ειχαν καποια αξιοπρεπεια.... μια χηνα και μιση εδινε καποιος για να εκδοσει μια τυποποιημένη αδεια περιφραξης....1 point
-
Οι ειδικοί τα τσεπώνουν κ από τις 2 μεριές κ δε θέλουν να παίρνουν το μέρος καποιου. Πάντως όταν εκπέμπεις δισεκατομμύρια τόνους co2 στην ατμόσφαιρα ε δε μπορεί να μην αλλάζει τίποτα...1 point
-
Θέμα: «Προσδιορισμός Κατηγορίας 4 ή 5» Έχοντας διαβάσει όλες τις απόψεις που έχουν διατυπωθεί, επιτρέψτε μου να συμβάλλω με μερικές σκέψεις, που αφορούν την επιλογή της κατηγορίας 4 ή 5. Στο Ν.4178/13 επικράτησε η ερμηνεία ότι, προκειμένου να προσδιοριστεί η Κατηγορία 4 ή 5, διαιρούμε τις Αυθαίρετες κατασκευές / Πραγματοποιούμενα στο διάγραμμα κάλυψης. Με τον Ν.4495/17 τροποποιήθηκε με σαφή τρόπο ο παρονομαστής, σε σημερινά επιτρεπόμενα πολεοδομικά μεγέθη ή επιτρεπόμενα κατά το χρόνο έκδοσης της οικοδομικής άδειας. Εναπομένει (θεωρητικά) και η ερμηνεία του αριθμητή, με τρόπο μάλιστα που να μην δημιουργεί αμφιβολίες στο υπολογισμό, να μην αλλάζει το ψηφισμένο νόμο με εγκύκλιο (όπως συνέβη στο Ν.4178/13) και κυρίως να μην δημιουργεί λογικές αντιφάσεις με άλλα άρθρα και άλλες διατάξεις. Η ερμηνεία Πραγματοποιούμενη Δόμηση μείον Επιτρεπόμενη δια Επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α) εμφανίζεται (τουλάχιστον σήμερα) ως λογικότερη, αν όχι ως επιταγή του νομοθέτη. Έτσι στις περιπτώσεις που το ακίνητο έχει ήδη εξαντλήσει το Σ.Δ. με την Ο/Α, τότε στον αριθμητή θα μπαίνουν οι αυθαίρετες κατασκευές (όπως από πολλούς συνάδελφους υποστηρίζεται) και θα διαπιστώνεται το ζητούμενο, αν δηλαδή πρέπει να αγοραστεί Σ.Δ. Αν όμως ένα ακίνητο έχει περίσσια δόμησης τότε το λογικό είναι στον αριθμητή να μπαίνουν οι αυθαίρετες κατασκευές που υπερβαίνουν τα επιτρεπόμενα, προκειμένου να ευρεθεί η αγορά του Σ.Δ. Διότι ο μόνος λόγος ύπαρξης της κατηγορίας 5 προσδιορίζεται από την μοναδική διαφορά που έχει με την κατηγορία 4, δηλαδή την αγορά Σ.Δ. προκειμένου οι κατασκευές να χαρακτηριστούν νομίμως υφιστάμενες. Άλλως σε πολλές περιπτώσεις παρατηρούνται λογικές αντιφάσεις, όπου απαιτείται αγορά Σ.Δ., ενώ το ακίνητο μπορεί καν να μην τον έχει εξαντλήσει, όπως αλλαγή χρήσης εκτός σχεδίου από κατοικία σε κατάστημα, σύννομη αυθαίρετη κατασκευή που είτε δηλώνεται ότι θα εκδοθεί άδεια, είτε επιλέγεται να πληρωθεί ενιαίο ειδικό πρόστιμο και γενικότερα οι περιπτώσεις με περίσσια Σ.Δ. κλπ, που ενώ μπορεί να έχουν την δυνατότητα να εκδώσουν και άδεια προσθήκης, υπόκεινται σε παράλογη αγορά Σ.Δ. Η άποψη ότι δεν ευσταθεί η προαναφερθείσα λογική, διότι υπερβάσεις μεγαλύτερου μεγέθους μπορεί να καταταχθούν στην Κατ.4 (εφόσον έχουν περίσσια) και υπερβάσεις μικρότερου μεγέθους στην Κατ.5, έχει τρωτά σημεία. Εδώ, το κυρίαρχο ζήτημα είναι η προσδιορισμός Κατηγορίας για την αγορά Σ.Δ και μόνο και όχι η ποινή για το μέγεθος των υπερβάσεων που έχουν συντελεστεί και η οποία καθορίζεται από την εύρεση των συντελεστών επιβάρυνσης των τετραγωνιδίων. Επιπροσθέτως θα ήταν νομικό παράδοξο, για το ίδιο αδίκημα να υφίστανται δύο διαφορετικές ποινές (όπως θα συνέβαινε στις περιπτώσεις περίσσιας). Οι δύο διαφορετικές ποινές αποκτούν υπόσταση όταν το ακίνητο επιβαρύνει το περιβάλλον άνωθεν του 40%. Επίσης δεν είναι λογικό, να υποστηριχθεί η άποψη ότι, αυτά τα θέματα μπορούν να λυθούν στο μέλλον, με σχετική πρόβλεψη κατά την διαδικασία αγοράς Σ.Δ., όταν επιλύονται άμεσα (ειδικά) με την σημερινή διατύπωση του άρθρου και όταν κι άλλες επιμέρους διατάξεις «βρίσκουν την θέση τους». Με τον Ν.4495/17, όπως ισχύει σήμερα, δίδεται το δικαίωμα και σε αυθαίρετα χωρίς Ο/Α να ενταχθούν στην Κατ.4. Αυτή η δυνατότητα που έχει δημιουργήσει αμφιβολίες χειρισμού, αποκτά αντικείμενο με τον προαναφερθέντα τρόπο υπολογισμού της κατηγορίας, διότι τα αυθαίρετα για τα οποία θα μπορούσε να εκδοθεί Ο/Α κατατάσσονται στην Κατ.4 και δεν υπόκεινται σε παράλογη αγορά Σ.Δ. και τα υπόλοιπα στην Κατ.5, συμπεριλαμβανομένων των μη αρτίων γηπέδων, λόγω της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης του ακινήτου άνωθεν του 40%. Υπόσταση αποκτά και η δυνατότητα νομιμοποίησης σύννομων αυθαιρέτων κατασκευών με πληρωμή προστίμου και όχι με την χρονοβόρα διαδικασία έκδοσης και Ο/Α, που πιθανόν να είναι και πιο δαπανηρή. Επίσης υπόσταση αποκτά η προσθήκη που έγινε με τον Ν.4546/18, στην Παρ.1, του Αρ.106, του Ν.4495/17, όπου όλες οι σύννομες αυθαίρετες κατασκευές πληρώνουν το 20% του προστίμου (ο συντελεστής δεν έχει ακόμη ενσωματωθεί στο ηλεκτρονικό σύστημα!), αλλιώς είναι δώρον άδωρο (τα περί στατικής εξάρτησης, δεν σχολιάζονται). Όσο αφορά ότι δεν ενσωματώθηκε στο νόμο 4495 η Εγκ.4, με την οποία εισήχθη (με «ακροβατικό τρόπο») ο όρος «των υπόλοιπων αυθαιρέτων κατασκευών», ο οποίος τροποποίησε το σώμα του νόμου όπου αναγραφόταν «συνυπολογίζονται όλα τα αυθαίρετα», εξαιρώντας από τον υπολογισμό και τις αυθαίρετες κατασκευές των κατηγοριών 1,2,3 και αναλυτικού, ορθά δεν ενσωματώθηκε, διότι το ζητούμενο της εύρεσης Κατηγορίας είναι εάν πρέπει να αγοραστεί Σ.Δ., δηλαδή εξαιρούνται της κατεδάφισης (και θα θεωρηθούν με το πέρας της τακτοποίησης, νομίμως υφιστάμενα) αλλά προσμετρούνται στην περιβαλλοντική ζημία που προκαλεί το ακίνητο. Υπόσταση αποκτά και η παρ.3. του Αρ.125, του Ν.4495/17, περί νέου υπολογισμού της Κατηγορίας, αλλιώς δεν αφορά σχεδόν κανέναν. Υπόσταση αποκτά και το ρήμα «συνυπολογίζονται», υπό την έννοια ότι προσμετρούνται και τα νόμιμα, άλλως θα αρκούσε το ρήμα «υπολογίζονται». Σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού της υπάρχουσας και της επιτρεπόμενης δόμησης του αριθμητή, η λύση δίδεται στο τροποποιημένο Αρ.23 του ΝΟΚ, σε συνδυασμό με το Αρ.96, του Ν.4495/17 (πιθανόν να χρήζει τροποποίησης για ορθότερη αντιμετώπιση των διαφόρων περιπτώσεων), ενώ ο υπολογισμός της κατηγορίας ως κλάσμα της πραγματοποιούμενης δόμησης μείον επιτρεπόμενης δια επιτρεπόμενη (σημερινή ή Ο/Α) συναρμόζεται πλήρως με το Αρ.23 του ΝΟΚ, (με τον υπολογισμό Σ.Δ. σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια και τις άδειες προσθήκης), στο οποίο μετά την τροποποίηση με τον Ν.4546/18 συμπεριλαμβάνονται (τουλάχιστον) και τα ακίνητα κατηγορίας 4. Στο σώμα του νόμου αναγράφεται «Υπάγονται… αυθαίρετες κατασκευές εφόσον δεν παραβιάζονται…». Οι αυθαίρετες κατασκευές υπάγονται. Ο τρόπος υπολογισμού του ποσοστού παραβίασης είναι άλλο ζήτημα. Δεν γράφεται πουθενά ότι στον αριθμητή πρέπει να μπαίνουν τα αυθαίρετα. Αντίθετα η σαφέστατη αλλαγή στον παρονομαστή οδηγεί και στον ορθότερο προσδιορισμό του αριθμητή, έτσι ώστε το κλάσμα να αναφέρεται στην περιβαλλοντική επιβάρυνση του ακινήτου και όχι στην περιβαλλοντική επιβάρυνση των αυθαίρετων κατασκευών για τις οποίες πληρώνεται πρόστιμο και για το ίδιο αδίκημα (εφόσον υπάρχει περίσσια) πρέπει να ξαναπληρωθεί. Επίλογος Όλες αυτά που γράφονται στο «michanikos.gr», είναι γνωστά σ’ αυτούς που παρακολουθούν και έχουν την δυνατότητα να καθορίσουν την εξελικτική πορεία του Ν.4495/17. Παραταύτα, παρόλο που γνώριζαν τις διφορούμενες ερμηνείες, παρόλο που τροποποίησαν με το Ν.4546/18 το υπό συζήτηση Αρ.96. του Ν.4495/17 (και το Αρ.23 του Ν.4067/12), δεν το τροποποίησαν στα σημεία που εκφράζονται «απορίες» από του μηχανικούς. Πιθανή εξήγηση είναι ότι ο «αρχικός νομοπαρασκευαστής» έχει πράξει τα δέοντα. Όταν λοιπόν, όλοι μας πιεζόμαστε για την περάτωση των υποθέσεων, όταν εδώ κι έναν χρόνο εκκρεμούν οι διευκρινιστικές εγκύκλιοι κλπ, όταν εδώ κι έναν χρόνο η σοβαρότερη παράμετρος του νόμου δεν έχει διευκρινιστεί, πρέπει να επιλέγεται το «λογικό» (ή το λογικότερο), βάσει της (νέας) διατύπωσης του 4495 και μάλιστα άσχετα με το τι θα νομοθετηθεί εκ των υστέρων. Τέλος να σημειωθεί ότι, το σώμα του νόμου υπερισχύει κάθε διευκρινιστικής εγκυκλίου, όπως σ’ αυτό είναι διατυπωμένες οι διατάξεις, την εκάστοτε χρονική στιγμή. Ευχαριστώ και αναμένω τα σχόλια των συναδέλφων. Υ.Γ. Η παρούσα τοποθέτηση, (που έχει εκφραστεί από την αρχή της συζήτησης, από το συνάδελφο «armenopoulos” κλπ) δημοσιεύτηκε και στην γενική συζήτηση του Αρ.96 αλλά εκρίθη σκόπιμο να δημοσιευτεί (με μικρές τροποποιήσεις) και στην εξειδικευμένη συζήτηση Κατηγορίας 4. Αν αναρωτιέσαι γιατί δεν έχεις λάβει απαντήσεις είναι γιατί δύσκολα θα βρεις κάποιον να έχει χρόνο και διάθεση να διαβάσει όλο αυτό το κατεβατό. Προτίμησε κατά το δυνατόν σύντομο, περιεκτικό και συγκεκριμένο ερώτημα την επόμενη φορά που θα δημοσιεύσεις κάτι. Pavlos331 point
-
Ολο το σκηνικό περί εκτιμήσεων ήταν μία μπίζνα που ξεκίνησε από κάποιους ΜΗ μηχανικούς που πούλησαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες σε κολλητούς και με τις κατάλληλες μεθοδεύσεις έκλεισαν ένα μέρος του επαγγέλματος . Ετσι σήμερα η εκτίμηση ενός μηχανικού με 30 χρόνια εμπειρία και με κατασκευές ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΛΕΦΤΑ που γνωρίζει να εκτιμά αξίες , κόστη και επενδυτικά ρίσκα , δεν θεωρείται αξιόπιστη αν δεν έχει περάσει από κάποιες περίεργες εταιρείες , ενώ ένας οικονομολόγος 30 ετών , υπαλληλίσκος σε τράπεζα ή εταιρεία εκτιμητικής που έχει περάσει σεμινάρια , αλλά δεν ξέρει την διαφορά μεταξύ σενάζ και πρεκιού , μπορεί να κάνει αξιόπιστες εκτιμήσεις ... Η κλασσική ελληνική γελοιότης του κολληταριού σε όλο της το μεγαλείο . Από την άλλη οι σοβαρές επενδυτικές εταιρείες γνωρίζουν που να απευθυνθούν , ακριβώς επειδή ρισκάρουν τα δικά τους λεφτά και όχι τα λεφτά των άλλων .1 point
-
Κι όμως, για πολλούς φορείς, οι επίγειοι σταθμοί και κακής ποιότητας μάλιστα, είναι η πηγή των δεδομένων με τα οποία τεκμαίρονται την κλιματική αλλαγή. Δεν διαφωνώ ως προς τον ανθρωπογενή παράγοντα, αλλά στην ιδιέτερη έμφαση που δίνεται στα αέρια του θερμοκηπίου. Ούτε κι αυτά τα απορρίπτω ως ιδέα, αλλά γενικά εκφράζω μια αμφισβήτηση επειδή μεταξύ άλλων έχω ακούσει/διαβάσει και πολλά λάθη που λέγονται από κεκτημένη ταχύτητα. Και πάλι ως παράδειγμα το ανέφερα αυτό με τους σταθμούς, δεν είναι το μοναδικό επιχείρημα. Αυτό που πρέπει να ξεχωρίσουμε είναι η γνήσια ερευνητική γνώση (που θα την έβρισκα ουδέτερη) από το πολιτικοποιημένο υπηρεσιακό ή δημοσιογραφικό συμπέρασμα που παίζει μεταξύ των δύο άκρων (τυφλή αποδοχή / τυφλή απόρριψη).0 points
-
Αυτό που θέλω να τονίσω σε όλους, είναι ότι ο νέος νόμος σου δίνει την δυνατότητα να δώσεις βεβαίωση ακόμη και αν υπάρχουν πολεοδομικές παραβάσεις, όπως για παράδειγμα αυτές της κατηγορίας 3. Η βεβαίωση θα λέει ότι ανήκει στις εξαιρέσεις του άρθρου 82.... κτλ. Δεν θα είναι καθαρή βεβαίωση.-1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
-
Επιλεγμένα Άρθρα
-
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).
To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.
Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.
Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020.
Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
Engineer posted μια είδηση in Νομοθεσία,
Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.
Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.
Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
Engineer posted μια είδηση in Τεχνολογία,
Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.
Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.
Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα.
Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.
Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
Engineer posted μια είδηση in Περιβάλλον,
Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.
Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.
«Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.-
- 0 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-
«Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
Engineer posted μια είδηση in Χρηματοδοτήσεις,
Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:
Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:
Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf-
- 3 απαντήσεις
Επιλέχθηκε Από
Engineer, -
-