Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. tetris

    tetris

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      6.568


  2. maneni

    maneni

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.673


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      26.016


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 01/09/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Μη χαλάς τη ζαχαρένια σου, το έχω κάνει δυό φορές μέχρι τώρα, και για λιγότερο σημαντικές περιπτώσεις Στείλε του εξώδικο (για να είσαι κατοχυρωμένος) πως αν δεν συμμορφωθεί με τις υποδείξεις σου θα παραιτηθείς (όπως ορίζει ο νόμος), και για όσες αλλαγές θέλει θα προηγηθεί αναθεώρηση της άδειας. Αν επιμείνει, παραιτήσου, και στο έγγραφο παραίτησης (προς την υπηρεσία) να αναφέρεις όλο το ιστορικό Μπορεί να χάσεις ένα πελάτη, αλλά θα κρατήσεις την επαγγελματική σου αξιοπρέπεια και την ψυχική σου γαλήνη
    3 points
  2. "Επιθεώρηση, Αξιολόγηση και Μελέτη Επεμβάσεων Λειτουργικής και Δομικής Αναβάθμισης των Γεφυρών και Τεχνικών στο σύνολο σχεδόν της χώρας" με 1.000.000€? Δηλαδή αν έχει 100 γέφυρες η χώρα σημαίνει ότι δίνουν 10000€ ανά γέφυρα για "Επιθεώρηση, αξιολόγηση και μελέτη επεμβάσεων λειτουργικής και δομικής αναβάθμισης"..... Κάτι δεν μου κολλάει...Καταρχήν η χώρα δεν έχει μόνο 100 γεφύρια και τεχνικά, έχει πολύ περισσότερα και κατά δεύτερον μόνο η επιθεώρηση και αξιολόγηση κάθε γέφυρας απαιτεί ένα σεβαστό κόστος σε εξειδικευμένο προσωπικό, ειδικά μηχανήματα, λογισμικό και εργατοώρες εξειδικευμένων επιθεωρητών γεφυρών....Και επειδή αυτό το εκατομμύριο αναφέρεται ως "τελικός συνολικός προϋπολογισμός" σημαινει ότι αφαιρούμε ΦΠΑ και άλλους φόρους και κρατήσεις....
    1 point
  3. Μάλλον εκ παραδρομής έγραψες άδεια και όχι βεβαίωση. Ελέγχεις και τα δυο και εκδίδεις μια βεβαίωση γράφοντας στην ΤΕ ότι αφορά και το παρακολούθημα.
    1 point
  4. Ο νομοθέτης επιχειρεί να αποτρέψει την έκδοση οικοδομικών αδειών σε ιδιοκτησίες που έχουν αυθαιρεσίες και αυτό είναι και λογικό και νόμιμο.
    1 point
  5. γιατί δεν πάει μια βόλτα από την πολεοδομία να ρωτήσει τις επιπτώσεις για όλα αυτά ????? πίστεψέ με ... θα του πουν και πολύ χειρότερα που ούτε καν τα έχεις υπόψιν !!!
    1 point
  6. Σας ευχαριστώ για την άμεση απάντησή σας @ppanag@tetris. Έχετε δίκιο. Οφείλω όμως να σας πω, γιατί μόνο έτσι θα βοηθηθώ, σχετικά με την στατική μελέτη, εν τέλει την άλλαξα στην επέκταση από μπετό σε μεταλλικό(προσθήκη δωματίου 13τ.μ χωρίς καμία αλλαγή στο ΔΔ, μόνο στον τρόπο ), για το οποίο είχα σκοπό να κάνω ενημέρωση μιας και δεν επιφέρει αλλαγές στο ΔΔ. Τώρα λοιπόν βρίσκομαι εκτεθειμένη και για αυτό, γιατί φαντάζομαι ότι αν παραιτηθώ, ο επόμενος θα δεί ότι δεν έχει γίνει καμία ενημέρωση ,και δεν ξέρω τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση, φωνάζει την ΥΔΟΜ για αυτοψία? Θα μου ζητήσουν εμένα να κάνω κάτι?...Δεν γνωρίζω...πως πρέπει να κινηθώ...για να μην έχω πρόβλημα εγώ στο τέλος..Προς το παρόν έχω ΄κάνει παύση εργασιών προφορικά στον εργολάβο ο οποίος δεν έχει πάει στο εργοτάξιο 2 ήμερες περιμένοντας νεότερα. Ο ιδιοκτήτης λοιπόν ωρύεται ότι καθυστερώ το έργο μη μπορώντας να καταλάβει την έκθέση μου και την μη συμμόρφωσή του με τους κανονισμούς.
    1 point
  7. gigich πολύ σωστά τα λέει ο @tetris !!!!! επίσης θα πρότεινα: πάρε την αμοιβή σου και κάνε επιτόπου διακοπή εργασιών ... και πες του "μήπως να πουλήσω εγώ την άδεια ασκήσεως επαγγέλματός μου για να βρεις λεφτά να βάλεις μόνωση ???" Ακόμα και το παραμικρό βηματάκι υποχώρησης που θα κάνεις πίσω, θα έρθει η ώρα που θα το μετανιώσεις πικρά !!!!!! Αν δεν είχε λεφτά να μην ξεκίναγε καν.... Δυστυχώς θέλουν να κάνουν καρα-αυθαίρετο, αλλά εκβιάζουν και τον μηχανικό να το βαφτίσει νόμιμο !!!!!! Τέλος εξήγησέ του ότι με τον έναν ή τον άλλο τρόπο είναι σίγουρο ότι θα χρειαστεί αναθεώρηση 100% και αναθεώρηση με αυθαιρεσίες δεν γίνεται !!!!!! Τα πρόστιμα που έρχονται δεν τα βλέπει, αλλά όταν θα τα δει, θα είναι αργά ...
    1 point
  8. επειδή οι προδιαγραφές διαγράμματος δόμησης είναι για ..κλάματα και ειδικά στο θέμα φύτευσης -δενδροφύτευσης εντελώς ελλιπείς -γεγονός που δημιουργεί προστριβές συν/φων με συν/φων ΥΔΟΜ παραθέτω ένα κείμενο σχετικό με το άρθρο 17 παρ 2 του ΝΟΚ Άρθρο 17 παρ 2 ΝΟΚ (Προσοχή δεν ισχύει για εκτός σχεδίου περιοχές) 2. α. Ο υποχρεωτικά ακάλυπτος χώρος του οικοπέδου [δηλ(=Εοικ-Εοικ*Ποσ.Καλ)] τουλάχιστον κατά τα 2/3 (σ.σ Προσοχή-δεν καταργήθηκε η υποχρέωση για τον έλεγχο φύτευσης για οικόπεδα<200τ.μ-Απλά κατά το άρθρο 23 του κτιριοδομικού για αυτά δεν απαιτείται η δενδροφύτευση ) του πρέπει να παραμένει χωρίς επίστρωση και να φυτεύεται, [δηλ Εφυτ=2/3*( Εοικ-Εοικ*Ποσ.Καλ)] όπως προβλέπεται από τις κείμενες διατάξεις. Στον υπολογισμό της φύτευσης συμμετέχουν οι ασκεπείς κατασκευές για την υποδοχή στοιχείων νερού οι πισίνες σε ποσοστό 50% της επιφάνειάς τους, καθώς κατασκευές που επιβάλλονται μετά την ανεύρεση μνημείων, για την προστασία και ανάδειξή τους ύστερα από έγκριση του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού. και Οι πέργκολες εφόσον είναι ασκεπείς και προορίζονται για στήριξη φυτών μπορούν να κατασκευάζονται στην επιφάνεια του χώρου φύτευσης, χωρίς περιορισμό διαστάσεων και θέσης. Στην περίπτωση που δημιουργούνται υπαίθριοι χώροι στάθμευσης με μέγιστη επιτρεπόμενη επιφάνεια έως 10% της επιτρεπομένης κάλυψης, τότε ο υπολογισμός των 2/3 της υποχρεωτικής φύτευσης λαμβάνεται επί του απομειούμενου κατά τα ανωτέρω υποχρεωτικά ακαλύπτου (σ.σ 10%) χώρου του οικοπέδου. [δηλ Εφυτ=2/3*( Εοικ-Εοικ*(Ποσ.Καλ+0,10))] Ο υπόλοιπος χώρος οικοπέδου μπορεί να καλύπτεται από πλακοστρώσεις –στέγαστρα κλπ [σ.σ Απαιτούμενα δένδρα (άρθρο 23 παρ 2 κτιρ/κου) 1 δένδρο/200 τ.μ οικοπέδου και αν περισσεύουν 100τ.μ οικοπέδου τοποθετείται 1 ακόμη δένδρο –Τα παραπάνω ισχύουν για οικόπεδο τουλάχιστον 200τ.μ Απαιτούμενα δένδρα επί πρασιάς (άρθρο 23 παρ 2 κτιρ/κου) τοποθετείται 1 δένδρο ανά 25τ.μ και αν περισσεύουν 12τ.μ τοποθετείται ακόμη 1 δέντρο (Τα παραπάνω δένδρα προσμετρούνται στα δένδρα που απαιτούνται για το ΟΛΟ οικόπεδο)]
    1 point
  9. Αναφορικά στην διαδικασία εκκαθάρισης ασφαλιστικών εισφορών έτους 2017, "...Σε περίπτωση που από την εκκαθάριση των ασφαλιστικών εισφορών προκύψει ότι ο ασφαλισμένος έχει καταβάλει επιπλέον ποσό (πιστωτικό υπόλοιπο), αυτό επιστρέφεται αυτόματα στον ασφαλισμένο, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα ανωτέρω, εντός διμήνου από την ολοκλήρωση της διαδικασίας εκκαθάρισης...". Για τα επόμενα έτη "...μέχρι την 31/1 του επόμενου έτους..." (Σχετ. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ/Δ15/Δ/οικ.9290/183/14-2-2018). Τουλάχιστον αυτή η πρακτική εφαρμόσθηκε μέχρι στιγμής για το 2017.
    1 point
  10. A ) Με τις καλησπέρες μου στους συμμετέχοντες παρεμβαίνω για να επισημάνω ότι εκ παραδρομής έχει αναφερθεί προηγουμένως ο συν/φος topologos στο " (αρθ. 82.2.β 4495/2017) " ενώ απ΄αρχής της συζήτησης έχει εντοπίσει το θέμα στο (αρθ. 83.2.β 4495/2017)..... και φρονώ ότι δικαίως εγείρεται μία απορία και αμφίσημη εκτίμηση περί του πρακτέου, αφού το λεκτικό εξαιρεί παρακολουθήματα - κοινόκτητους χώρους από τον έλεγχο αυθαιρέτων μίας Ο.Ι. (π.χ κοινόκτητος χώρος ακαλύπτου υπό αποκλειστική χρήση που αναφέρθηκα παραπάνω) ..... Β ) Tekton85 said: Εγώ πάντως συνάδελφοι επανέρχομαι σε θέμα που έχει ξανασυζητηθεί χίλιες φορές... Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που η σύσταση απέχει χιλιόμετρα από την οικοδομική άδεια. Ενδεικτικά αναφέρω: 1. Χώροι ΜΕ οικοδομική άδεια οι οποίοι δεν περιλαμβάνονται στη σύσταση. (π.χ. υπόγεια) παρόλο που η οικ. άδεια προηγείται της σύστασης. Ακόμα πιο περίπλοκα όταν οι ίδιοι χώροι έχουν και αυθαίρετα τετραγωνικά. Με την καλησπέρα μου Tekton85 , θα πω ότι δεν υπάρχουν αδιέξοδα και περίπλοκα..... και συγκεκριμένα κάθε χώρος που δεν συμπεριλαμβάνεται σε μία σύσταση ιδιοκτησίας (είτε αυτός είναι με οικ. άδεια είτε άνευ αδείας και είτε έγινε πριν την σύσταση είτε μετά την σύσταση) περιέρχεται αυτομάτως σύμφωνα με την νομολογία (αποφάσεις Α.Π κ.λπ) σε καθεστώς υποχρεωτικής συγκυριότητας όλων των συνιδιοκτητών και κατά το ποσοστό συγκυριότητας του καθενός επί του οικοπέδου. Αν δε αυτός περιέχει και αυθαίρετα, τότε εύλογα τακτοποιείται/νομιμοποιείται με την δήλωση κοινοχρήστων χώρων ή με τις δηλώσεις των Ο.Ι επ΄ωφελεία των οποίων υφίσταται. Περεταίρω υπάρχει η δυνατότητα τροποποίησης της σύστασης για να συμπεριλάβει τον υπ΄όψη χώρο. 2. Αυθαίρετοι βοηθητικοί χώροι στον περιβάλλοντα (π.χ. Garage) οι οποίοι δεν έχουν χιλιοστά και δεν αποτελούν επίσημο χώρο αποκλειστικής χρήσης κανενός. Αυτοί σύμφωνα με το παραπάνω αποτελούν κοινόκτητους χώρους και αν: α) χρησιμοποιούνται από ΟΛΟΥΣ τους συνιδιοκτήτες, τότε τακτοποιούνται με την δήλωση κοινοχρήστων χώρων β) χρησιμοποιούνται από συγκεκριμένους συνιδιοκτήτες, επ΄ωφελεία των οποίων κατασκευάστηκαν, τότε τακτοποιούνται με την δήλωση των συγκεκριμένων Ο.Ι και κατόπιν συναίνεσης του 50%+1 Σημειωτέον ότι σε καμία ιδιοκτησία δεν νοείται χώρος ορφανός κυριότητας ! 3. Περιπτώσεις όπου τα χιλιοστά που αποδίδονται σε κάποια οριζόντια, είναι δυσανάλογα σε σχέση με το νόμιμο περίγραμμα της με αποτέλεσμα οι εκάστοτε αυθαίρετες επιφάνειες να μην μπορούν να συγκριθούν με τα ορθά ποσοστά. Αποτελέσματα μεν βγαίνουν, μπορεί όμως αυτά να προκύπτουν ως αρκετά επιβαρυντικά για Ο.Ι με πολύ λίγα χιλιοστά
    1 point
  11. Δεν νομίζω ότι μπορεί να τεκμηριωθεί νομοθετικό κενό στη συγκεκριμένη περίπτωση. Η δόμηση εκτός σχεδίου θεωρείται "δόμηση κατ' εξαίρεση", οπότε και ο νομοθέτης μάλλον θα είχε το νου του στον κανόνα. Το όριο των 200 τμ δεν είναι αναλογικό του γηπέδου αλλά είναι ανώτατο όριο κατ' εξαίρεση δόμησης. Και το άρθρο 10 που δίνει πχ. κίνητρα κάλυψης για απόσυρση δεν ισχύει εκτός σχεδίου. Σε κάθε περίπτωση η προσπάθεια αναζήτησης αρμοδίου θα είναι μάταια ...
    1 point
  12. σε κάθε περίπτωση όταν εφαρμόζουμε ως μηχανικοί τους νόμους ισχύουν τα Νόμιμα.
    1 point
  13. Παράγει απ'ευθείας 230, πχ. τι ακριβώς εννοείς? μπορεί και να υπάρχει γεννήτρια που να βγάζει 115 AC 60Hz ή 400Hz ή άλλη τάση ή και DC με converter (ή άλλο) να γίνεται 230. Συνήθως οι μετατροπές αποφεύγονται.
    1 point
  14. δεν καταλαβαινω την ερωτηση σου. Εννοεις την ταση στα πηνια? ή στην έξοδο? Στην εξοδο δίνει 230 (μονοφασική).
    1 point
  15. Κάποιες σταθερές ημερομηνίες αναφορικά στα φορολογικά (κρατάς την ουσία δηλαδή τα bold) 1.1) Δήλωση απόδοσης παρακρατούμενου φόρου εισοδήματος στις αμοιβές που εισπράττονται από εργολήπτες κατασκευής κάθε είδους τεχνικών έργων και ενοικιαστών δημοσίων, Με την Α.Γ.Γ.Δ.Ε. ΠΟΛ. 1027/20.1.2014, ορίζεται ότι "όσοι παρακρατούν φόρο με συντελεστή τρία (3) τοις εκατό, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α' 167) υποχρεούνται να υποβάλουν προσωρινή δήλωση το αργότερο μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής η οποία περιλαμβάνει την αξία του εκτελεσθέντος έργου, το αντίτιμο ενοικίασης, σύντομη περιγραφή του εκτελεσθέντος έργου, την αξία του εκτελεσθέντος έργου, το αντίτιμο της ενοικίασης και το φόρο που αναλογεί." 1.2) Δήλωση και απόδοση του φόρου που παρακρατείται στις αμοιβές για τεχνικές υπηρεσίες, αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές υπηρεσίες και άλλες αμοιβές για παρόμοιες υπηρεσίες Παρακράτηση φόρου εισοδήματος στις αμοιβές διοίκησης, αμοιβές για συμβουλευτικές ή παρόμοιες υπηρεσίες Με την Α.Γ.Γ.Δ.Ε. ΠΟΛ. 1048/11.2.2014, ορίζεται ότι "οι υπόχρεοι παρακράτησης φόρου με συντελεστή είκοσι (20%) τοις εκατό, σύμφωνα με τις διατάξεις της περίπτωσης δ' της παραγράφου 1 του άρθρου 64 του ν.4172/2013 (ΦΕΚ Α' 167) υποχρεούνται να υποβάλλουν προσωρινή δήλωση το αργότερο μέχρι το τέλος του δεύτερου μήνα από την ημερομηνία καταβολής της υποκείμενης σε παρακράτηση πληρωμής, η οποία περιλαμβάνει τα ακαθάριστα ποσά που έχουν καταβληθεί και τον παρακρατηθέντα φόρο." Βλ. σχετ. και την Εγκ. ΠΟΛ. 1120/2014. 1.3) Υποβολή δήλωσης και τρόπος απόδοσηςτου προκαταβλητέου φόρου επί των αμοιβών αρχιτεκτόνων και μηχανικών σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 69 του ν.4172/2013. Πριν τις εργασίες των αρχιτεκτόνων ή μηχανικών που υπόκεινται σε θεώρηση ή χορήγηση άδειας από κάποια υπηρεσία του Δημοσίου. Η προθεσμία πληρωμής είναι η ίδια με την ημέρα υποβολής της δήλωσης. 2.1) Ενημέρωση των απλογραφικών βιβλίων Σύμφωνα με την παρ. 1β του άρθρου 6 των ΕΛΠ (ν. 4308/2014), όταν η οντότητα δεν συντάσσει ισολογισμό, η ενημέρωση για τα εκδιδόμενα ή λαμβανόμενα παραστατικά του κάθε ημερολογιακού τριμήνου γίνεται το αργότερο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα από τη λήξη του τριμήνου. 2.2) Ενημέρωση βιβλίων σε τήρηση διπλογραφικών βιβλίων Σύμφωνα με την παρ. 1α του άρθρου 6 των ΕΛΠ (ν. 4308/2014), όταν η οντότητα συντάσσει ισολογισμό, η ενημέρωση για τα εκδιδόμενα ή λαμβανόμενα παραστατικά του κάθε μήνα γίνεται το αργότερο μέχρι το τέλος του επόμενου μήνα. 3.1) Υποβολή δήλωσης Φ.Π.Α., για τους υποκείμενους στο φόρο που τηρούν βιβλία με απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα (απλογραφικά) ή δεν είναι υπόχρεοι σε τήρηση βιβλίων Η δήλωση ΦΠΑ υποβάλλεται, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 38 του Κώδικα ΦΠΑ (Ν. 2859/2000), μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα που ακολουθεί τη λήξη της φορολογικής περιόδου. Η φορολογική περίοδος ορίζεται σε ένα ημερολογιακό τρίμηνο προκειμένου για υπόχρεους οι οποίοι υποχρεούνται σε τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων με βάση απλοποιημένα λογιστικά πρότυπα (απλογραφικά βιβλία) ή για υπόχρεους, από τους οποίους δεν απαιτείται τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία. 3.2) Υποβολή δήλωσης Φ.Π.Α., για τους υποκείμενους στο φόρο που τηρούν βιβλία με βάση πλήρη λογιστικά πρότυπα (διπλογραφικά), καθώς και το Δημόσιο, όταν υπόκειται στο φόρο Η δήλωση ΦΠΑ υποβάλλεται, σύμφωνα με την παρ. 4 του άρθρου 38 του Κώδικα ΦΠΑ (Ν. 2859/2000), μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα που ακολουθεί τη λήξη της φορολογικής περιόδου. Η φορολογική περίοδος ορίζεται σε ένα ημερολογιακό μήνα προκειμένου για υπόχρεους οι οποίοι υποχρεούνται σε τήρηση βιβλίων και έκδοση στοιχείων με βάση πλήρη λογιστικά πρότυπα (διπλογραφικά βιβλία), καθώς και για το Δημόσιο όταν ασκεί δραστηριότητες για τις οποίες υπόκειται στο φόρο. 4) Υποβολή κατάστασης με τα συμφωνητικά που καταρτίστηκαν μεταξύ επιτηδευματιών ή τρίτων το αμέσως προηγούμενο τρίμηνο Σύμφωνα με το αρθρo 8 § 16 του N. 1882/1990 και την Α.Υ.Ο. 1065606/7222/18.7.2000 τα συμφωνητικά που καταρτίζονται μεταξύ επιτηδευματιών ή τρίτων καταχωρούνται σε κατάσταση, η οποία υποβάλλεται από κάθε υπόχρεο επιτηδευματία μέσω της εφαρμογής υποβολής των Καταστάσεων Συμφωνητικών στο TaxisNet μέχρι την εικοστή (20ή) ημέρα των μηνών Ιανουαρίου, Απριλίου, Ιουλίου, Οκτωβρίου εκάστου έτους, στην οποία (κατάσταση) συμπεριλαμβάνονται τα συμφωνητικά που καταρτίστηκαν το αμέσως προηγούμενο ημερολογιακό τρίμηνο. Η κατάσταση αυτή υποβάλλεται μόνο από κάθε συμβαλλόμενο επιτηδευματία μέσω ειδικής εφαρμογής στο Taxisnet. 5) ΜΥΦ - Κατάσταση Πελατών Προμηθευτών και Συναλλαγών Yποβάλλονται μέχρι το τέλος Μαρτίου του επομένου έτους από το ημερολογιακό έτος που αφορούν.(ΠΟΛ.1033/2018)
    1 point
  16. Αφού δεν υπάρχει στο ΦΕΚ, μάλλον δεν είναι επαρχιακός Άρα, θα πρέπει να ξεκινήσεις διαδικασία αναγνώρισής του ως μοναδικού δημοτικού Σε κάθε περίπτωση όμως συμβουλέψου, είτε την υπηρεσία, είτε κάποιον πιο έμπειρο συνάδελφο
    1 point
  17. δεν λες το ετος "δημιουργιας" και τι εμβαδον εχει το γηπεδο και τι αναφερει σαν όριά του. κατα τα λοιπα βλεπεις το Δ 270/85 Ως Δημοτικοί ή Κοινοτικοί οδοί για την εφαρμογή του παρόντος θεωρούνται οι οδοί που ενώνουν οικισμούς του αυτού δήμου ή κοινότητας μεταξύ των ή οικισμούς ομόρων δήμων ή Κοινοτήτων ή με Διεθνείς Εθνικές ή Επαρχιακές οδούς. Σε περίπτωση που μεταξύ των προαναφερομένων οικισμών υπάρχουν περισσότερες της μιας Δημοτικοί ή κοινοτικοί οδοί που συνδέουν αυτούς οι διατάξεις της παρούσης περίπτωσης έχουν εφαρμογή μόνο σε γήπεδα που έχουν πρόσωπο στην κυριώτερη από τις οδούς αυτές. Η αναγνώριση των οδών αυτών σε κυριότερους ή μοναδικούς γίνεται με απόφαση του οικείου Νομάρχη μετά από γνώμη του Συμβουλίου Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος του νομού. υγ βρηκα μονον αυτο Αριθμ. 7895/2007 ΦΕΚ ΑΑΠ 160/7.5.2008 Αναγνώριση και διατήρηση αγροτικής οδού ως προϋπάρχουσα του έτους 1923 στη θέση "Εικονοστάσι" ή "Αγραπιδιά" ή "Μαζόλακκα" στην αγροτική περιοχή του Δ.Δ. Χαβαρίου του Δήμου Αμαλιάδος, που ξεκινάει από την επαρχιακή οδό Αμαλιάδας - Χαβαρίου και καταλήγει στο Δ.Δ. Κρυονερίου Αμαλιάδος.
    1 point
  18. To 1975, ο συνταγματικός νομοθέτης ενέταξε στο Σύνταγμα το άρθρο 24, το οποίο εισήγαγε δύο καινοτόμα για την εποχή τους στοιχεία: Πρώτον, αναγνώρισε το δικαίωμα των πολιτών να ζουν σε ένα ποιοτικό περιβάλλον, καθιστώντας έτσι την περιβαλλοντική πολιτική και επισήμως μια δημόσια πολιτική· και δεύτερον, υπήγαγε τον χωροταξικό και πολεοδομικό σχεδιασμό στην αρμοδιότητα του κράτους, αναγορεύοντας έτσι και την πολεοδομική πολιτική σε δημόσια πολιτική. Θα περίμενε κανείς ύστερα από τόσα χρόνια να υπάρχει ένα κώδικας περιβάλλοντος, ένα κώδικας πολεοδομίας, ένας δασικός κώδικας. Ωστόσο, όχι απλώς δεν υπάρχουν, αλλά ούτε καν έχει τεθεί από τις κατά καιρούς αρμόδιες πολιτικές και διοικητικές ηγεσίες ως προτεραιότητα, ως στόχος. Από τα τέλη της δεκαετίας του 1970 ο κοινός νομοθέτης με το άρθρο 3 παρ. 6 (περ. ε) του ν. 998/1979 είχε ορίσει τις περιοχές εκείνες στις οποίες λόγω του οικιστικού χαρακτήρα τους δεν εφαρμόζεται η δασική νομοθεσία – δεν χαρακτηρίζονται δηλαδή δασικές. Στην πορεία των χρόνων που ακολούθησαν ο κατάλογος των περιοχών αυτών διευρυνόταν με αποσπασματικό τρόπο, μεταξύ άλλων και λόγω του ότι η επέκταση των οικισμών ή και διάσπαρτων οικημάτων ελάμβανε χώρα σε περιοχές που είχαν δασικό χαρακτήρα. Τις περιπτώσεις αυτές σήμερα απαριθμεί αναλυτικά το ίδιο άρθρο (περ. ζ, παρ. 6). Χαρακτηριστικότερη όλων, πάντως, είναι η διάταξη του άρθρου 154 παρ. 1 του 4389/2016 (εντάχθηκε στο λεγόμενο τρίτο μνημόνιο), που διεύρυνε ακόμη περισσότερο τον κατάλογο εξαιρώντας από τη δασική νομοθεσία εκτάσεις που οικοδομήθηκαν με την έκδοση σχετικής οικοδομικής άδειας μέχρι την έναρξη ισχύος του ν. 4030/2011. Η βασική λογική εν προκειμένω είναι ότι σε οικισμούς, αλλά και σε εκτάσεις για τις οποίες εκδόθηκε άδεια οικοδομής, δεν έχει λόγο εφαρμογής η δασική νομοθεσία. Το έτος 2010 ψηφίστηκε ο νόμος 3889, ο οποίος έθεσε τις βάσεις για τη δρομολόγηση της διαδικασίας ανάρτησης των δασικών χαρτών, με απώτερο τελικό στόχο την απόκτηση δασολογίου. Βασικό χαρακτηριστικό του νόμου αυτού ήταν ο ρυθμιστικός μαξιμαλισμός. Οπως όριζε στο άρθρο 13, ως υπαγόμενη στη δασική νομοθεσία θεωρείται μια περιοχή αρκεί να εμφανίζεται ως δασική είτε σε αεροφωτογραφία του έτους 1945 είτε σε πρόσφατη αεροφωτογραφία, πολύ πλησιέστερη χρονικά στην κατάρτιση του δασικού χάρτη. Αυτά συμβαίνουν στο επίπεδο της νομοθετικής πραγματικότητας. Από την άλλη πλευρά, στο επίπεδο της πραγματικότητας όπως τη βιώνουμε, οι οικισμοί εξαπλώνονται εντός περιοχών που φέρουν μεν τυπικώς τον χαρακτηρισμό του δασικού (η ακόμη και του αναδασωτέου), αλλά στην πράξη παύουν να είναι. Στο σημείο αυτό ανακύπτει το ερώτημα τι κάνουμε με αυτές τις περιοχές ή τις μεμονωμένες εκτάσεις. Στο πεδίο εφαρμογής ποιας νομοθεσίας αυτές εμπίπτουν; Με απλά λόγια, ποια νομοθεσία θα «πάρει το πάνω χέρι», η πολεοδομική ή η δασική; Εδώ ακριβώς είναι το σημείο που η νομοθεσία αδρανεί: Η πολιτική βούληση δεν είναι σαφής, το νομοθετικό έργο δεν προχωράει, ενώ διαχρονική αμηχανία επικρατεί ως προς την πολιτική και νομική διαχείριση του άρθρου 24 του Συντάγματος, ιδίως μάλιστα από τη χρονική στιγμή που ο ορισμός του δάσους εντάχθηκε στο Σύνταγμα. Η επιστήμη λειτουργεί συχνά, και πρέπει να λειτουργεί, ως έρεισμα του δικαίου, δεν ταυτίζεται όμως γενικευμένα με το δίκαιο. Πρέπει να υπάρξει υπέρβαση αυτή της κατάστασης στασιμότητας. Το κράτος θα πρέπει να αποφασίσει από τη μία τελεσίδικα ποια αυθαίρετα θα κατεδαφίσει, και άρα δεν τίθεται θέμα τακτοποίησης-νομιμοποίησής τους, και από την άλλη ποιους οικισμούς ή εκτάσεις που έχουν δομηθεί θα αποσυνδέσει, και υπό ποιες προϋποθέσεις, από το «πέπλο προστασίας» της δασικής νομοθεσίας, από τη στιγμή που δεν επιλέγει την κατεδάφισή τους. Το «πέπλο προστασίας», άλλωστε, στη συγκεκριμένη περίπτωση εμπίπτει στη θεωρητική σφαίρα, δεν υφίσταται στην πράξη, διότι το έχει παρακάμψει η ίδια η πραγματικότητα, η οποία έχει επιβάλει τη δική της κανονιστικότητα. Η καταστροφή που επήλθε στο Μάτι οφείλει να αποτελέσει το έναυσμα για σαφή οριοθέτηση του δασικού με το πολεοδομικό, και συνακόλουθα για μια καθαρή νομική ματιά, χωρίς ιδεοληπτικές αγκυλώσεις, υπό το φως της «αρχής της πραγματικότητας». Ούτε η δασική νομοθεσία μπορεί να υποσκάπτει τον πολεοδομικό σχεδιασμό, εκεί όπου συνιστά αδήριτη πλέον ανάγκη, ούτε η παράνομη δόμηση, με βάση τις αρχές της ισονομίας και της δικαιοσύνης, μπορεί να γίνεται ανεκτή. Δασικοί οικισμοί, άλλωστε, δεν νοούνται, συνιστούν δυνάμει μια «εύφλεκτη» κατάσταση που εμπεριέχει, όπως αποδείχθηκε, σοβαρότατο κίνδυνο για την ανθρώπινη ζωή. * Ο κ. Μάριος Χαϊνταρλής είναι δικηγόρος και επίκουρος καθηγητής Δικαίου Πολεοδομίας, Χωροταξίας και Περιβάλλοντος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.
    1 point
  19. Μετά από επικοινωνία με την εξαιρετική κα Ρωμαίδου, προϊσταμένη της ΔΜΕΟ το υπόμνημα έχει ως εξής: 1,2,3 Πρωτεύον, Δευτερεύον και Τριτεύον Εθνικό Δίκτυο 4,5, Πρωτεύον, Δευτερεύον Επαρχιακό Δίκτυο 99, 10 Δίκτυο με μη οριστικό χαρακτηρισμό. Το email της κας Ρωμαίδου ([email protected]) στο οποίο μπορείτε να απευθύνετε τα ερωτήματα σας. και πάλι μπράβο!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.