Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. kan62

    kan62

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      4.484


  2. vasilis11

    vasilis11

    Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      12


  3. venezia

    venezia

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      1.690


  4. MAKAP

    MAKAP

    Core Members


    • Πόντοι

      2

    • Περιεχόμενα

      3.169


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 05/09/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. 5.155 downloads

    Πρόκειται για τη μετατροπή του αρχείου oikismoi2000.kmz της πλατφόρμας geodata.gov.gr σε αρχείο dwg σε ΕΓΣΑ 87 ***ΠΡΟΣΟΧΗ***: Χρησιμοποιείστε το αρχείο με δική σας ευθύνη
    3 points
  2. Συνάδελφοι εγώ δεν θα δυσανασχετήσω με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα αδειών ..... και γιατί το λέω 1. Σκέφτομαι ότι θα απαλλαγώ επιτέλους από κάθε ''δύστροπο΄΄ υπάλληλο ΥΔΟΜ που ζητάει ..ΟΤΙ.. θέλει..... 2. Και ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ. θα υπάρχει ισότιμος ανταγωνισμός μεταξύ μας γιατί το σύστημα πιστεύω ότι καταργεί τα .. ....ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ... Ίδωμεν....
    3 points
  3. Version X6.0

    78.102 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    2 points
  4. Θα σε διορθώσω σε ότι αφορά στα μέλη της ΔΕ, τουλάχιστον, για τα προηγούμενα χρόνια που γνωρίζω. Τα μέλη της ΔΕ που ήταν ΔΥ μετριούνταν σε 1-2, ενώ όλοι οι υπόλοιποι ήταν ελεύθεροι επαγγελματίες, οι οποίοι ενδιαφερόντουσαν, κυρίως, να εξασφαλίζουν δουλειές του δημοσίου για τα γραφεία τους.
    2 points
  5. Version μετά τον ΝΟΚ ...

    98.355 downloads

    Η ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΗΣ ΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΣΤΕΛΛΕΤΑΙ (Η έκδοση 17 παραμένει στα αρχεία για ιστορικούς λόγους ως παλαιότερη έκδοση) ΑΙΤΙΑ Ο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ - Ρητορική (1375b) - “οὐδὲν διαφέρει ἢ μὴ κεῖσθαι ἢ μὴ χρῆσθαι” "δεν υπάρχει καμιά διαφορά ανάμεσα στο να μην υπάρχει ένας νόμος και στο να μην εφαρμόζεται" Το κείμενο του Ν.4067 (ΝΟΚ) με ενσωματωμένες τις Τεχνικές Οδηγίες εφαρμογής του και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[ 1] [ 1]Αλλαγές και Προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 11, παρ.6.λδ - άρθρο 14, παρ.1, 2, 4 - άρθρο 16, παρ.3 - άρθρο 17, παρ.2, 4, 6, 8 - άρθρο 18, παρ.3 - άρθρο 21, παρ.1 - άρθρο 25 - άρθρο 26, παρ.4, 5 - άρθρο 26Α - άρθρο 27, παρ.2, 8 - άρθρο 27Α Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον ν.4933/22 (ΦΕΚ 99Α/20.5.2022) Αλλαγές με τον ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον ν.4821/21 (ΦΕΚ 134Α/31.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με τον ν.4726/20 (ΦΕΚ 181Α/18.9.2020) Αλλαγές με τον ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον ν.4663/20 (ΦΕΚ 30Α/12.2.2020) Αλλαγές με τον ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον ν.4605/19 (ΦΕΚ 52Α/1.4.2019) Αλλαγές με τον ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.6.2018) Αλλαγές με τον ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/23.1.2018) Αλλαγές με τον ν.4495/17 (ΦΕΚ 167Α/3.11.2017) Αλλαγές με τον ν.4467/17 (ΦΕΚ 56Α/13.4.2017) Αλλαγές με τον ν.4414/16 (ΦΕΚ 149Α/9.8.2016) Αλλαγές με τον ν.4342/15 (ΦΕΚ 143Α/9.11.2015) Αλλαγές με τον ν.4315/14 (ΦΕΚ 269Α/24.12.2014) Αλλαγές με τον ν.4280/14 (ΦΕΚ 159Α/8.8.2014) Αλλαγές με τον ν.4258/14 (ΦΕΚ 94Α/14.4.2014) [Η «ορφανή» παρ.32 του άρθρου 20 του ν.4258/14 τοποθετήθηκε στο τέλος του άρθρου 23] Αλλαγές μέχρι και τη δημοσίευση του ν.4178/13 (ΦΕΚ 174Α/8.8.2013) Σχετικά αποσπάσματα από τις Τεχνικές Οδηγίες ΝΟΚ (απόφαση 63234/19.12.2012) Σχόλια – Προφανείς διορθώσεις Επισημάνσεις – Τονισμοί ΣΥΝΤΟΜΟΓΡΑΦΙΕΣ : (ΕΚΤ > ισχύει EKTός σχεδίου) και (ΟΙΚ > ισχύει εντός OIKισμού) Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  6. Version 1

    4.412 downloads

    Τύποι γραμμών για τοπογραφικά διαγράμματα και χάρτες. Αποσυμπιέστε το αρχείο .rar κ τοποθετήστε τα 4 αρχεία στο φάκελο C:\Program Files\Autodesk\AutoCAD ??????\Support Στο Autocad κάνετε load τα δύο αρχεία με επέκταση .lin πηγή
    1 point
  7. Ξεκινάμε από τα πλέον πρόσφατα και προχωράμε στα παλαιότερα Π.Δ. 111/2004 - ΦΕΚ 76/Α/5.3.2004 - Καθορισμός του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων αναλόγως των χρήσεων και του μεγέθους των κτιρίων στο ηπειρωτικό τμήμα της Περιφέρειας Αττικής και κατάργηση του π.δ 230/93 (94/Α) Καταργεί : Το Π.Δ. 350/96, (ΦΕΚ 230/Α/17.9.96) «Ρύθμιση των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε πόλεις της χώρας, καθώς και στις εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές αυτών» (Παύει να ισχύει για το ηπειρωτικό τμήμα της περιφέρειας Αττικής) Π.Δ. 230/93, (ΦΕΚ 94/Α/15.6.93) «Καθορισμός του απαιτούμενου αριθμού θέσεων στάθμευσης αυτοκινήτων αναλόγως των χρήσεων και του μεγέθους των κτιρίων στην ευρύτερη περιοχή Αθηνών» Τροποποιεί : Το Π.Δ. της 3-8/87, (749/Δ/10.8.87) «Καθορισμός ειδικών όρων ως προς τη δόμηση και διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και κατάργηση των υπ. αριθ. 697/79 και 1339/81 π. δ/των» ---- Υ.Α. 98728/7722/1993 (ΦΕΚ 167/Δ/2.3.1993) Προδιαγραφές για την κατασκευή χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων που εξυπηρετούν τα κτίρια. Π.Δ. 92/1982 (ΦΕΚ 12/Α/2.2.1982) Περί ρυθμίσεως των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου σταθμεύσεως αυτοκινήτων σε πόλεις ή οικισμούς της χώρας, πληθυσμού άνω των 15.000 κατοίκων, ως και τις εκτός εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές Τροποποιήθηκε από : Π.Δ. 350/96, (230/Α/17.9.96) «Ρύθμιση των υποχρεώσεων εξασφαλίσεως χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων σε πόλεις της χώρας, καθώς και στις εκτός του εγκεκριμένου σχεδίου περιοχές αυτών» το οποίο καταργήθηκε από το Π.Δ. 111/2004 Υπάρχουν και άλλα διατάγματα, αρκετά παλαιότερα , τα οποία τροποποιήθηκαν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό από το (ΦΕΚ 749/Δ/10.8.1987) "Καθορισμός ειδικών όρων ως προς τη δόμηση και διαμόρφωση των χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων και κατάργηση των υπ. αριθ. 697/79 και 1339/81 π. δ/των" το οποίο με τη σειρά του τροποποιήθηκε από το Π.Δ. 111/2004 (ΦΕΚ 76/Α/5.3.2004) Ευπρόσδεκτες προτάσεις για ΦΕΚ και διατάγματα που πιθανόν να είναι χρήσιμα και να μην συμπεριλήφθηκαν ήδη . Θα προστεθούν ώστε να υπάρχει η καλύτερη δυνατή ενημέρωση.
    1 point
  8. Version 2.2

    6.097 downloads

    Εφαρμογή εξαγωγής γεωαναφερόμενων ορθοφωτοχαρτών Κτηματολογίου. Η συζήτηση για το αρχείο γίνεται σε αυτό το θέμα: http://www.michanikos.gr/topic/23333-%CE%91%CF%80%CE%BB%CE%AE-%CE%B5%CF%86%CE%B1%CF%81%CE%BC%CE%BF%CE%B3%CE%AE-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%B5%CE%BE%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE-%CE%BF%CF%81%CE%B8%CE%BF%CF%86%CF%89%CF%84%CE%BF%CF%87%CE%B1%CF%81%CF%84%CF%8E%CE%BD-%CE%9A%CF%84%CE%B7%CE%BC/
    1 point
  9. Πολύ δύσκολη εξίσωση το ασφαλιστικό συνάδελφοι. Ειδικότερα στο κομμάτι των μηχανικών η σφαγή που έχει γίνει ξεπερνάει οποιαδήποτε άλλη επαγγελματική ομάδα, ακόμα και τις κοντινές σε εμάς (ασφαλιστικά) των γιατρών και των νομικών. Ενδεικτικά μηχανικός προ του 93 έπαιρνε μέχρι και το 2014 καθαρά μετά φόρων 1350 ευρώ (με μικτά κοντά αναλόγως τα έτη 2300 ευρώ) ενώ με τα τωρινά δεδομένα θα παίρνει 900ευρώ. Ας μην ξεχνάμε και τη μείωση στα εφάπαξ πχ των εργοληπτών κατά 83% από 27.000 ευρώ σε 4.400 ευρώ. Για δε εμάς τους νεώτερους και για όσο κάποιος πληρώνει τις ελάχιστες εισφορές η βάση υπολογισμού είναι 586 ευρώ. Για έναν ολόκληρο ΄τέτοιο βίο επί 40 έτη η ανταποδοτική σύνταξη βγαίνει 250 ευρώ και η εθνική 384 άρα στο σύνολο 634 ευρώ. Υπολογίστε και ένα 50άρικο το επικουρικό ούτε 700 ευρώ. Την ίδια στιγμή ακόμα και με το ενιαίο μισθολόγιο ένας δημόσιος υπάλληλος μηχανικός με μίνιμουμ 1092 μικτά τα οποία θα ανεβαίνουν (ας υπολογίσουμε χοντρικά 1300 μέσος μισθός στα 40 χρόνια) θα πάρει ανταποδοτική σύνταξη 556 ευρώ, εθνική 384 σύνολο 940 μαζί και με το επικουρικό ας πούμε 1.000. Χωρίς να έχει στερηθεί ποτέ ρευστότητας καθώς δεν έχει πληρώσει ποτέ από την τσέπη του, χωρίς κίνδυνο δημιουργίας χρεών,κατασχέσεων κτλ κτλ. Νομίζω είναι σαφές ποιούς και γιατί ευνοεί το ασφαλιστικό σύστημα, σκανδαλωδώς θα έλεγα.
    1 point
  10. Σε αυτό που έχω διαγράψει έχει την παραπομπή και τις οδηγίες.
    1 point
  11. Εγω τετοια πατάρια τα βάζω στον αναλυτικό ως μια πλάκα σκυροδέματος. Σωστή και η προσέγγιση του killer tomato. Είπαμε γίναμε γραφικοί με τα αυθαίρετα αλλά δε θα δηλώσουμε και τις γλάστρες....
    1 point
  12. Αυτη η αποφαση τα εξηγει ολα. http://www.aepp-procurement.gr/siteapps/joomla-21306/htdocs/images/Apofaseis_AEPP/Apofasi-110-2018.pdf
    1 point
  13. πως μπορείς να αποδείξεις οτι το πατάρι σε wc είναι όντως αυθαίρετη κατασκευή; Μόνο να έχει τομή στο wc και δεν το δείχνει αλλιώς δεν θα το θεωρούσα αυθαίρετο.
    1 point
  14. Σ'ευχαριστώ πολύ Παύλο για την απάντηση. Σου παραθέτω τους προβληματισμούς μου: -Ο νόμος λέει "ΜΣΕ πραγματοποιείται για κάθε κατασκευή που είναι εξ'ολοκλήρου αυθαίρετη", κάτι που δεν διευκρινίζει αν αναφέρεται σε κλειστούς χώρους ή σε ανοικτούς (πχ.στέγαστρο/ημιυπαίθριος κτλ). -Επίσης, γενικά μιλώντας, όσον αφορά τον ΗΧ που μετατράπηκε σε ΚΧ και απαλλάσσεται απο ΜΣΕ, είχε συμπεριληφθεί στη στατική μελέτη του κτιρίου, ενώ ένας νέος ΗΧ που δημιουργήθηκε αυθαίρετα δεν υπάρχει καν στη μελέτη, οπότε μιλάμε για διαφοροποίηση του φέροντος οργανισμού στο σημείο αυτό.
    1 point
  15. Προσοχή! Στον αρχικό νόμο υπήρχαν 2 παράγραφοι οι εξής: ιθ) τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης ή παθητικών (σ.σ >25000) ηλιακών συστημάτων στις εξωτερικές όψεις και κθ) εργασίες τοποθέτησης εξωτερικής θερμομόνωσης ή θερμομόνωση στεγών στο πλαίσιο του προγράμματος «Εξοικονόμηση κατ’ οίκον» Με τον Ν 4546/2018 - ΦΕΚ 101Α/12-6-2018 (Άρθρο 34) έμεινε η πρώτη και η δεύτερη έγινε «κθ) τοποθέτηση κεραιών, πλην κεραιών λήψης ραδιοτηλεοπτικού σήματος, καθώς και κεραιών ραδιοεπικοινωνίας και κινητής τηλεφωνίας.». Οπότε απαιτείται άδεια Ε.Ε.Μ.Κ
    1 point
  16. το ίδιο κι εγώ .... τα στοιχεία που ζητάει να καταχωρίσεις είναι πολλαπλάσια της τωρινής ΕΕΔΜΚ ... ζήτω η ψηφιακή γραφειοκρατία !!!! Για να πω την αλήθεια όμως, δεν περίμενα κάτι καλύτερο !!!
    1 point
  17. ΠΟΘΕΝ: αν κάνεις έλεγχο σε οικοδομή με επιφάνεια>1000 τ.μ. τότε την επόμενη χρονιά υποβάλλεις δήλωση για την τρέχουσα. Τον πρώτο καιρό που ξεκίνησε ο θεσμός κάποιοι συνάδελφοι μας αγνόησαν το θέμα και έμπλεξαν, υπάρχουν εξοντωτικά πρόστιμα και σε κυνηγάει ο εισαγγελέας(καμία σχέση με υδομ ή υπουργείο υπεν), θέλει προσοχή. Οι δηλώσεις γίνονται σε ηλεκτρονική εφαρμογή ( αποτελεί πιλότο για το περιουσιολόγιο που θα επεκταθεί σε όλους τους πολίτες) όμως πέρυσι αντέδρασαν οι δικαστικοί και έχει μπλοκαριστεί το θέμα, αναμένονται αλλαγές στη ηλεκτρονική εφαρμογή και στα στοιχεία που δηλώνουμε.Το πρόβλημα κατά την γνώμη μου δεν είναι το πόθεν έσχες, μικρό το κακό, το πρόβλημα είναι οι 'ελεγχοι των δηλώσεων των αυθαιρέτων,εκεί υπάρχει το χάος και οι αυτοσχεδιασμοί, εκεί θα μπλέξουμε όλοι μαζί.
    1 point
  18. καλυτερα να βαλεις ενα θερμοστατη χωρου με μπαταριες και το καλωδιο ουδετερου να κοπει.
    1 point
  19. Είναι σωστές οι απαντήσεις των συναδέλφων αλλά μπορείς να μας πεις πως σου ήρθε αυτή η ερώτηση; Έχεις παρατηρήσει κάτι; Έχεις ακούσει μήπως;
    1 point
  20. Παράγει απ'ευθείας 230, πχ. τι ακριβώς εννοείς? μπορεί και να υπάρχει γεννήτρια που να βγάζει 115 AC 60Hz ή 400Hz ή άλλη τάση ή και DC με converter (ή άλλο) να γίνεται 230. Συνήθως οι μετατροπές αποφεύγονται.
    1 point
  21. δεν καταλαβαινω την ερωτηση σου. Εννοεις την ταση στα πηνια? ή στην έξοδο? Στην εξοδο δίνει 230 (μονοφασική).
    1 point
  22. Δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά θα πρέπει να εξετάσεις την εσωτερική φέρουσα τοιχοποιία. Οπότε, πριν τη μελέτη, θα χρειαστεί να συμβουλευτείς έμπειρο π.μ. σε αντίστοιχες στατικές μελέτες
    1 point
  23. Συμφωνώ πλήρως με τους 2 προαλήσαντες! Και μενα μου ζητούν πιστοποιητικά πυρασφάλειας αλλα δεν κάνω! Δεν ειναι απλή υπόθεση η αντιμετώπιση ενός αυθαιρέτου! Ειδικά απο μηχανολόγο. Θελει προσοχή! Ασε που ουσιαστικά πλήν της τ.ε Η/Μ δεν εχεις δικαίωμα υπογραφής.
    1 point
  24. doxa, πολύ σωστά σου λέει ο Παύλος (+1) και για να βοηθήσω επισυνάπτω και το σχετικό ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΑΚΤΟΠΟΙΗΣΗΣ Ν. 4014.pdf
    1 point
  25. Δεν είναι επαγγελματικό αντικείμενο μηχανολόγου η αυθαίρετη δόμηση. Μην ασχοληθείς διότι δεν κατέχεις βασικές έννοιες πολεοδομικής νομοθεσίας και μπορεί να υπάρξουν τεράστιες συνέπειες για το γραφείο με το οποίο συνεργάζεσαι και φυσικά για τον υπογράφοντα τη δήλωση και τα σχέδια. Θεωρώ δεδομένο ότι γνωρίζεις πως δεν έχεις επαγγελματικό δικαίωμα να υπογράψεις κάτι από τα απαιτούμενα της τακτοποίησης με εξαίρεση μόνο την τεχνική έκθεση Η/Μ εγκαταστάσεων.
    1 point
  26. Ο ιστορικός τόπος δεν έχει καμία σχέση με τον παραδοσιακό οικισμό. Η παρ.2 αφορά μόνο παραδοσιακούς ενώ οι 9 και 10 ιστορικούς και παραδοσιακούς. Ο ιστορικός τόπος είναι αρμοδιότητα του ΥΠΠΟ και η προστασία του ήταν θεσμοθετημένη πολύ πριν το 1975.
    1 point
  27. Το 116 έχει λάθος τίτλο όπως και το 117. Όπως και πολλά άλλα σ' αυτό το νόμο ... Οι παρ. 9 και 10 του 116 θα μπορούσαν να είναι νέο άρθρο 116Α με τίτλο : "Αυθαίρετες κατασκευές σε περιοχές προστατευόμενες από το ν.3028/2002". Αντίστοιχα οι παρ. 9 και 10 του 117 θα μπορούσαν να είναι νέο άρθρο 117Α με τίτλο : "Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις σε διατηρητέα προστατευόμενα από το ν.3028/2002". Τα δύο άρθρα αυτά θα εξέφραζαν ορθά την απαίτηση προηγούμενης εξέτασης των αυθαιρέτων από τον αρμόδιο υπουργό Πολιτισμού σύμφωνα με το ν.3028/2002. Η αρμοδιότητα αυτή προηγείται πάντοτε των αρμοδιοτήτων του ΥΠΕΝ και για το λόγο αυτό η σύμφωνη γνώμη του ΥΠΠΟ απαιτείται πριν την υπαγωγή (όπως πριν την αίτηση για άδεια). Αντίστοιχα στις απαγορεύσεις υπαγωγής του ν.4495 θα μπορούσε να προστεθεί στην κάθε απαγόρευση το ... "με την επιφύλαξη του άρθρου 116Α ή 117Α".
    1 point
  28. Δες εδώ το μύνημα #1896 του panos vicious, και ακριβέστερα και όλες τις παραπομπές που κάνει. Περιγράφει την διαδικασία αναλυτικά.
    1 point
  29. Λόγω του ότι δουλεύω σε μελέτες κτηματολογίου έχω εφαρμόσει (ή έχω προσπαθήσει) περίπου 3000 - 4000 τοπογραφικά, Αθήνα αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Έχω να παρατηρήσω τα εξής: - Ειδικά επαρχεία το 90% των τοπογραφικών είναι για τα σκουπίδια. Δεν έχουν μετρηθεί με εξοπλισμό αλλά με κορδέλα και σε συνδυασμό με LSO, οι οποίες έχουν μεγάλο σφάλμα, ακόμα και κάμποσων μέτρων σε κάποιες περιπτώσεις. Αυτό μπορώ να το τεκμηριώσω με βεβαιότητα διότι το υπόβαθρο που έχουμε είναι LSO25 (δλδ ακρίβεια χοντρικά 25cm+), υπόβαθρα τα οποία δεν είναι (ακόμα) διαθέσιμα στο ευρύ κοινό και βλέπω κατευθείαν τις αποκλίσεις με το που ραπορτάρω τις συντεταγμένες του τοπογραφικού. - Τα παραπάνω γατάκια - κοτοπουλάκια που συντάσουν τα παραπάνω τοπογραφικά είναι οι ίδιοι και οι ίδιοι σε κάθε χωριό - κωμόπολη. Είναι 3-4 το πολύ. Σε ένα 5% των περιπτώσεων έχουν έρθει αλεξιπτωτιστές από άλλες περιοχές της Ελλάδας και έχουν κάνει συνήθως καλύτερη δουλειά. Όχι πάντα. - Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι οι τιμές να έχουν πέσει στα τάρταρα. Βλέπω τοπογραφικά που είμαι σίγουρος ότι πληρώθηκαν μία μπριζόλα. - Στα πλαίσια του επαγγελματισμού μας αγνοούμε συνήθως αυτά τα τοπογραφικά (όχι πάντα, εξαρτάται από πολλούς παράγοντες όπως αν είναι συνημμένα σε τίτλους κλπ) και προχωρούμε σε ψηφιοποίηση των ορίων όπως αυτά διακρίνονται στον ορθοφωτοχάρτη. - Οι συγκεκριμένοι μηχανικάρες (συνήθως άλλων ειδικοτήτων από τοπογράφοι, ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΠΑΝΤΑ) απολαμβάνουν της εκτίμησης των ντόπιων ιθαγενών, οι οποίοι καταφεύγουν σε αυτούς ακόμα και για την σύνταξη του τοπογραφικού που συνοδεύει την ένσταση!!! - Σύμφωνα με τα παραπάνω λοιπόν εκτιμώ πως χρόνο με το χρόνο τα πράγματα θα χειροτερεύουν. Τα διαγράμματα θα συντάσονται με τους νέους ορθοφωτοχάρτες LSO25 (που αργά η γρήγορα θα γίνουν διαθέσιμοι) σε συνδυασμό με κορδέλα, άνοιγμα χεριών, πόσα στυλό χωράνε κατά μήκος της πλευράς επί το μήκος του στυλού κλπ. - Οι λίγες περιπτώσεις που θα απαιτούν σοβαρή δουλειά που δεν μπορεί να γίνει με τον παραπάνω τρόπο και να μην αποκαλυφθεί η απάτη θα ταίζουν το 5% των τοπογράφων και ένα άλλο 5% σοβαρών μηχανικών άλλων ειδικοτήτων που όντως μετράνε στο πεδίο και ξέρουν την δουλειά. - Μην απογοητεύεστε αγαπητοί. Στο κάτω κάτω ίσως κάνω λάθος. Λίγο. Κατευθυνθείτε σε συγγενικά αντικείμενα όπως μελέτες GIS, συγκοινωνιακών, υδραυλικών κλπ αλλά και σε έρευνα σε ένα κάρο ενδιαφέροντα και χρήσιμα αντικείμενα. Ή ανοίξτε escape room ή σε κανά νησί αυτό με τα ενυδρεία και τα ψαράκια που σου μασουλάνε τα πόδια. Ή ότι είναι hot εν πας περιπτώσει.
    1 point
  30. Μπράβο συνάδελφε πολύ χρήσιμο. Σε ευχαριστώ
    1 point
  31. Βασική διαφορά μεταξύ οριζοντίου και καθέτου είναι ότι η πρώτη διαμοιράζει μόνο την οικοδομή (ή τις οικοδομές) αφήνοντας αδιαίρετο το οικόπεδο, ενώ η δεύτερη διαμοιράζει το οικόπεδο και τα επ' αυτού κτίσματα. Γιαυτό και τα διαμερίσματα των πολυκατοικιών γίνονται οριζόντιες ιδιοκτησίες. Όλοι οι ιδιοκτήτες έχουν εξ αδιαίρετου δικαιώματα σε όλη την έκταση του οικοπέδου. Ενώ όταν γίνεται κάθετη, διαμοιράζεται το ίδιο το οικόπεδο σε ζώνες αποκλειστικής κυριότητας. Φυσικά τα κτίσματα κάθε ζώνης υπάγονται στην αυτή ιδιοκτησία με το τμήμα στο οποίο είναι οικοδομημένα. Φυσικά, κανείς δεν απαγορεύει να κάνεις οριζόντια σε μεζονέτες, αυτό εξάλλου γίνεται στα εκτός σχεδίου. Τέλος, υπάρχει και η οριζόντιος επί καθέτου, στην οποία συστήνεται οριζόντια ιδιοκτησία πάνω σε μία ζώνη που έχει ήδη μοιραστεί με κάθετο...
    1 point
  32. Σωστά. Το γράφει ξεκάθαρα στο Παράρτημα ΧII παρ. 8, σελίδα 9
    0 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.