Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. Konstantinos IB

    Konstantinos IB

    Core Members


    • Πόντοι

      11

    • Περιεχόμενα

      849


  2. Pavlos33

    Pavlos33

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      5

    • Περιεχόμενα

      17.597


  3. georgegaleos

    georgegaleos

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      6.350


  4. ΚΑΝΑ

    ΚΑΝΑ

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      11.677


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 09/09/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Το θέμα της διάνοιξης είναι πολύ σοβαρό και έχει δυο βασικές παραμέτρους. Η πρώτη είναι η στατικότητα και η δεύτερη η πολεοδομική νομιμότητα της εργασίας. Επειδή οι στατικοί φορείς των κτιρίων υποκρύπτουν διάφορες καταστάσεις, ενίοτε επικίνδυνες, πρέπει να απευθυνθείς σε πολιτικό μηχανικό να κάνει αυτοψία και να ελέγξει την κατασκευή και να γνωματεύσει θετικά ή αρνητικά για μια τέτοια ενέργεια. Από το ερώτημα δεν προκύπτει με σαφήνεια αν αναφερόμαστε σε οπτοπλινθοδομή, η τοιχίο οπλισμένου σκυροδέματος. Η δεύτερη παράμετρος θα ελεγχθεί και πάλι, αναφορικά με το αν το όλο ακίνητο είναι νόμιμο και αν μπορεί να εκδοθεί άδεια (χωρίς να απαιτηθεί και τακτοποίηση αυθαιρεσιών) για την αλλαγή όψης.
    2 points
  2. Version X6.0

    78.102 downloads

    Το κείμενο του Ν.4495/2017 με ενσωματωμένες τις μέχρι σήμερα αλλαγές και επικεφαλίδες κατ' άρθρο. Αλλαγές με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024)[Α1] [Α1]Αλλαγές και προσθήκες με τον ν.5106/24 (ΦΕΚ 63Α/1.5.2024) : - άρθρο 19, παρ.2 - άρθρο 24, παρ.1, 2Α - άρθρο 29, παρ.4 - άρθρο 44, παρ.1 - άρθρο 81, παρ.3 - κατάργηση άρθρων 85, 91, 92, 93, 94, 95 - άρθρο 109, παρ.2 - προσθήκη άρθρων 125Α έως 125ΚΑ Αλλαγές με τον ν.5069/23 (ΦΕΚ 193Α/28.11.2023) Αλλαγές με τον Ν.5037/23 (ΦΕΚ 78Α/28.3.2023) Αλλαγές με τον Ν.5007/22 (ΦΕΚ 241Α/23.12.2022) Αλλαγές με τον Ν.4986/22 (ΦΕΚ 204Α/28.10.2022) Αλλαγές με τον Ν.4964/22 (ΦΕΚ 150Α/30.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4951/22 (ΦΕΚ 129Α/4.7.2022) Αλλαγές με τον Ν.4915/22 (ΦΕΚ 63Α/24.3.2022) Αλλαγές και προσθήκες με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/20146/683 (ΦΕΚ 1028Β/4.3.2022) Αλλαγές με τον Ν.4890/22 (ΦΕΚ 23Α/11.2.2022) Αλλαγές με τον Ν.4876/21 (ΦΕΚ 251Α/23.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4864/21 (ΦΕΚ 237Α/2.12.2021) Αλλαγές με τον Ν.4849/21 (ΦΕΚ 207Α/5.11.2021) Προσθήκη με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/93311/3679 (ΦΕΚ 4874Β/21.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4843/21 (ΦΕΚ 193Α/20.10.2021) Αλλαγές με τον Ν.4819/21 (ΦΕΚ 129Α/23.7.2021) Αλλαγές με τον Ν.4811/21 (ΦΕΚ 108Α/26.6.2021) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/39105/1618 (ΦΕΚ 1851Β/7.5.2021) Αλλαγές με τον Ν.4787/21 (ΦΕΚ 44Α/26.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4782/21 (ΦΕΚ 36Α/9.3.2021) Αλλαγές με τον Ν.4764/20 (ΦΕΚ 256Α/23.12.2020) Αλλαγές με τον Ν.4759/20 (ΦΕΚ 245Α/9.12.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 157Α/10.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4715/20 (ΦΕΚ 149Α/1.8.2020) Αλλαγές με τον Ν.4710/20 (ΦΕΚ 142Α/23.7.2020) Αλλαγές με την ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/43729/460 (ΦΕΚ 1940Β/21.5.2020) Αλλαγές με τον Ν.4685/20 (ΦΕΚ 92Α/7.5.2020) Αλλαγές με την ΠΝΠ – Covid19 - (ΦΕΚ 75Α/30.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4676/20 (ΦΕΚ 67Α/19.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4674/20 (ΦΕΚ 53Α/11.3.2020) Αλλαγές με τον Ν.4647/19 (ΦΕΚ 204Α/16.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4643/19 (ΦΕΚ 193Α/3.12.2019) Αλλαγές με τον Ν.4635/19 (ΦΕΚ 167Α/30.10.2019) Αλλαγές με τον Ν.4613/19 (ΦΕΚ 78Α/24.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4612/19 (ΦΕΚ 77Α/23.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4610/19 (ΦΕΚ 70Α/7.5.2019) Αλλαγές με τον Ν.4602/19 (ΦΕΚ 45Α/9.3.2019) Αλλαγές με τον Ν.4585/18 (ΦΕΚ 216Α/24.12.2018) Αλλαγές με τον Ν.4546/18 (ΦΕΚ 101Α/12.06.2018) Αλλαγές με τον Ν.4513/18 (ΦΕΚ 9Α/2018-23.01.2018) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 2 – α.π.ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/49581/2075 – 31/05/2019 ΣΥΝΗΜΜΕΝΕΣ οι μέχρι σήμερα σχετικές αποφάσεις ΥΠΕΝ : ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/57930/2029-7.6.2022 - Κατηγορίες των κατασκευών ή εγκαταστάσεων, για τις οποίες δεν απαιτείται άδεια δόμησης εντός χερσαίας ζώνης λιμένος. ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125377/1667-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου εντοπισμού και επιβολής κυρώσεων αυθαιρέτων κατασκευών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/125378/1668-31.12.2021 - Καθορισμός του αντικειμένου ελέγχου των δηλώσεων αυθαιρέτων κατασκευών ή χρήσεων κατά τον δειγματοληπτικό έλεγχο δηλώσεων αυθαιρέτων, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 86 του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/63637/2230–21.06.2022 - Ερμηνεία διαδικασίας εφαρμογής του άρθρου 117 του ν.4495/2017 (167Α΄) ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/72311/2992–28.07.2021 - Προέγκριση οικοδομικών αδειών, εγκρίσεις φορέων και κατηγορίες έκδοσης αδειών μετά την ισχύ του ν.4759/2020 ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/61939/2576–25.06.2021 - Οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 116 του ν.4495/17, όπως ισχύει ΥΠΕΝ/∆ΑΟΚΑ/113130/3420–24.11.2020 - Κατασκευές και εγκαταστάσεις στους δημόσιους κοινόχρηστους χώρους για τις οποίες δεν απαιτείται οικοδομική άδεια. ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/43266/1174-13.05.2020 - Εργασίες για τις οποίες απαιτείται Έγκριση Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) και απαιτούμενα δικαιολογητικά για την χορήγησή της (ενημερωμένη έως 24.3.2022) ΥΠΕΝ/ΔΕΣΕΔΠ/73705/670–22.10.2018 - Λειτουργία, τήρηση, επικαιροποίηση και περαιτέρω ανάπτυξη του πληροφοριακού συστήματος "Ηλεκτρονική Πολεοδομία" ΥΠΕΝ/ΥΠΡΓ/48123/6983–31.7.2018 - Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής αδειών (ενημερωμένη έως 20.5.2021) ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/19409/1507–11.5.2018 - Εφαρμογή της παρ. η του άρθ. 99 του ν.4495/2017 «Έλεγχος και προστασία του Δομημένου Περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις» ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/27454/2631–14.11.2017-Διαδικασίες ηλεκτρονικής υποβολής δικαιολογητικών, κατάθεσης ειδικού προστίμου Σε μορφή word (για το γραφείο) + σε μορφή pdf (για κινητό ή tablet)
    1 point
  3. Version 1.0.0

    4.636 downloads

    Επικαιροποιημένο έντυπο Έγκρισης Εργασιών Μικρής Κλίμακας με βάση τον ν.4546/18 Παραθέτω και τα άρθρα των τροποποιήσεων με *** (* Σ.Σ. Οι περιπτ.κδ και περιπτ.κε αντικαθίστανται και τίθενται ως αντικατεστάθησαν με την παρ.19.γ Αρθ-34 του Ν-4546/18 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18. ** Σ.Σ. Η περιπτ.κθ αντικαθίσταται και τίθεται ως αντικατεστάθη με την παρ.19.δ Αρθ-34 του Ν-4546/18 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18. *** Σ.Σ. Η εντός "..." φράση προσετέθη στην περιπτ.λα με την παρ.19.ε Αρθ-34 του Ν-4546/18 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18. **** Σ.Σ. Οι εντός "..." περιπτ.λγ, περιπτ.λδ και περιπτ.λε προσετέθησαν με την παρ.19.στ Αρθ-34 του Ν-4546/18 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18. ***** Σ.Σ. Τα εντός "...." εδάφια προσετέθησαν με την παρ.19.ζ Αρθ-34 του Ν-4546/18 Δομική Πληροφορική http://webdb.domiki.gr/webdb/bin/dom_body.php?dprms=bWFpbF9r... 3 di 6 26/06/2018, 19:33 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18. Σ.Σ. Όπως διευκρινίζεται το ζήτημα της έγκρισης εργασιών μικρής κλίμακας με την Εγκ-1/17 η ανωτέρω παρ.2, αφορά μόνο στο ουσιαστικό περιεχόμενο αυτών. Η διαδικασία της ΕΕΜΚ, μέχρι τη λειτουργία του ηλεκτρονικού συστήματος (παρ.1 του Αρθ-33) θα γίνεται με βάση τα προβλεπόμενα στην Αποφ-55174/13. Σ.Σ. Προς επίρρωση της ερμηνείας της Εγκ-1/17 και για να εναρμονιστεί αυτή νομοθετικά, αντικατεστάθη, με την παρ.1 Αρθ-30 του Ν-4513/18 ΦΕΚ-9/Α/23-1-18, η μεταβατική διάταξη της παρ.1 Αρθ-50 του παρόντος και πλέον ορίζεται ότι οι διοικητικές πράξεις του παρόντος άρθρου, μέχρι την ενεργοποίηση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Αρθ-33, θα εκδίδονται με βάση τις διαδικασίες που ίσχυαν προ της δημοσίευσης του παρόντος, εξαιρουμένης της έκδοσης Ο.Α. όπου θα υποβάλλονται τα δικαιολογητικά του Αρθ-40. Επίσης, με το Αρθ-51 του παρόντος, όπως τροποποιήθηκε παρ.26 Αρθ-34 του Ν-4546/18 ΦΕΚ-101/Α/12-6-18, ορίζεται ότι η παρ.2 Αρθ-4 του Ν-4067/12 για την ΕΕΜΚ, θα καταργηθεί μετά την έναρξη λειτουργίας των ηλεκτρονικών υπηρεσιών του Αρθ-33 του Ν-4495/18)__ Πηγή: τροποποιήσεων *** : domiki.gr
    1 point
  4. Χθεσινή φωτογραφία που έβγαλα (είναι πραγματικό δεν το έχω πειράξει, ως συνήθως κάνω). Και που βρίσκεται στο googlemaps.
    1 point
  5. καθε ξεχωριστο "τμημα" το θεωρεις σαν να εχεις ενα "ανεξαρτητο" οικοπεδο, με περισσοτερες ανεξαρτητες ΟΙ σε αυτο. Εστω οτι, το καθε τμημα καθετης να εχει 50% σε ολο το οικοπεδο, αλλά η καθε ΟΙ εχει ως εξης: Με μία χτισμενη ΟΙ τοτε καθε τμημα εχει μεν 50% στο όλο οικοπεδο, αλλά εχει 100% στο τμημα Ενω δυο χτισμενες ΟΙ σε καθε τμημα, εχουν απο 50% στο τμημα κλπ. Αρα παιρνεις καθε καθετη ξεχωριστα
    1 point
  6. Αφού δεν έχεις ξανασχοληθεί με το θέμα τότε, αν σε πιέζει ο χρόνος δοκίμασε τη λύση να συμβουλευτείς μια από τις έμπειρες εταιρείες που υπάρχουν στην ελληνική αγορά και είναι πιο κοντά στα πρότυπα με αρκετές κατασκευές στο ενεργητικό τους. Δεν είναι κάτι το δύσκολο, αλλά "ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες". Αν δεν σε πιέζει ο χρόνος ξεκίνα με αυτά που γράφει ο συνάδελφος παραπάνω (+). Για τις ακίδες franklin (και κάθε μέθοδο του ΣΑΠ), δεν μπορούμε - πιστεύω - να γνωμοδοτήσουμε από εδώ, αλλά είναι γενικά αποδεκτές σε παρόμοιες εγκαταστάσεις.
    1 point
  7. Αναφέρομαι στην κεντρική σελίδα του ΕΦΚΑ https://www.efka.gov.gr/el και στην διαδικασία μέχρι και να μπεις με τους κωδικούς για να δεις τις εισφορές. Αφού μπεις (αν εννοείς αυτό), όντως, εκεί δεν έχει αλλάξει κάτι.
    1 point
  8. Με μία πρώτη ματιά : τα λήμματα που παρατίθενται μετά από κάποια αναζήτηση ΔΕΝ είναι ταξινομημένα με χρονολογική σειρά και αυτό καθιστά πολύ δύσκολη την ανεύρεση συγκεκριμένου εγγράφου ή την λήψη οποιασδήποτε σχετικής απάντησης για συγκεκριμένη χρονική περίοδο αναζήτησης. ο συνολικός αριθμός των σελίδων των λημμάτων ΔΕΝ εμφανίζεται στο υποσέλιδο με αποτέλεσμα να μην καθίσταται απ΄αρχής γνωστός ό όγκος του χώρου αναζήτησης ................................
    1 point
  9. Η ίδια δύσχρηστη σελίδα. Δεν άλλαξε σχεδόν τίποτα. Μόνο τα χρώματα της αρχικής σελίδας. Το μενού των εισφορών και οι υπολογισμοί έχουν παραμείνει ακριβώς οι ίδιοι.
    1 point
  10. Κανένα πρόβλημα με τον έλεγχο των δηλώσεων. Προσωπικά δεν έχω να φοβάμαι κάτι στις δηλώσεις μου και μακάρι να ελεγχθούμε όλοι οι συνάδερφοι για να μπουν τα πράγματα στη θέση τους...
    1 point
  11. Version 1.0.0

    371 downloads

    Τεχνικός Σχεδιασμός για αποστραγγιστικά έργα κτιριακών κατασκευών, υπογείων κατασκευών και έργων Από το αρχείο των παλαιότερων downloads του michanikos.gr
    1 point
  12. Ναι σημαίνει παράβολο ΤΕΕ και ναι όλες οι δηλώσεις του 4014 είναι στον αέρα από τότε που κρίθηκε αντισυνταγματικός.
    1 point
  13. Η ειδικότητά σου ασχολείται με πολεοδομική νομοθεσία και αυθαίρετα; Έχεις τη γνώση και την εμπειρία να ελέγξεις για αυθαιρεσίες σε ένα ακίνητο; Συμφωνώ προκαταβολικά ότι το τοπίο για τη χορήγηση βεβαίωσης είναι ακόμη θολό, διότι πριν μερικά χρόνια το έγγραφο του ΤΕΕ αναφέρει τις ειδικότητες που έχουν το δικαίωμα να κάνουν υπαγωγή αυθαιρέτων και δεν έγρααψαν το δικαίωμα χορήγησης βεβαίωσης. Πέραν όμως του δικαιώματος, εφιστώ την προσοχή σου στο ουσιαστικό του θέματος. Αν κάνεις λάθος και γίνει συμβόλαιο δεν υπάρχει επιστροφή (δες τις σχετικές κυρώσεις στο νόμο και θα καταλάβεις). Προτείνω φιλικά να αναθέσεις σε συνάδελφο πολιτικό μηχανικό, τοπογράφο, αρχιτέκτονα την αντίστοιχη εργασία. Είναι σαν να μου πεις εμένα να πάω να ελέγξω μηχανολογικό εξοπλισμό βιομηχανίας. Προφανώς ακόμη και να είχα το δικαίωμα δεν έχω τη γνώση και την εμπειρία και δεν θα το έκανα.
    1 point
  14. Ουσιαστικά δεν άλλαξε κάτι σε σχέση με το ν. 4178/13, αφού και πριν ημερομηνία έναρξης ισχύος του ν. 4495/17, ολοκληρωμένες δηλώσεις ν. 4014 έπρεπε να μεταφερθούν στο ν. 4178/13 προκειμένου να εκδοθεί βεβαίωση για σύσταση ή μεταβίβαση εμπράγματου δικαιώματος.
    1 point
  15. β) Αυθαίρετες κατασκευές και χρήσεις για τις οποίες έχει περατωθεί η διαδικασία διατήρησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3775/2009 (Α΄122) ή του ν. 3843/2010 (Α΄62) και για το χρονικό διάστημα που προβλέπεται σε αυτές και με τις προϋποθέσεις του παρόντος νόμου. Οι ανωτέρω κατασκευές που περαίωσαν όλες τις προ- βλεπόμενες από τον κατά περίπτωση νόμο διαδικασίες και: αα) δεν παραβιάζουν σε ποσοστό μεγαλύτερο του σαράντα τοις εκατό (40%) τα πολεοδομικά μεγέθη κά- λυψης και δόμησης και σε ποσοστό μεγαλύτερο του εί- κοσι τοις εκατό (20%) το ύψος της οικοδομικής άδειας, συμπεριλαμβανομένων άλλων αυθαίρετων κατασκευών ή αυθαίρετων αλλαγών χρήσης επί του ακινήτου, ββ) δεν βρίσκονται εντός προκηπίου, εξαιρούνται ορι- στικά από την κατεδάφιση και επιτρέπεται η μεταβίβαση και η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτών. Επομένως μέχρι στιγμής έχουμε κατηγορία 1,2, 3 και 4 (με κριτήριο το 40-40-20) του Ν. 4178 που οριστικοποιήθηκαν και ολοκληρώθηκε η ανάρτηση όλων των δικαιολογητικών. Αυτές όλες εξαιρούνται οριστικά. Οι τρείς πρώτες εξαιρούνταν και με βάση τις διατάξεις του Ν. 4178. Η δε κατ 4. εξαιρείται πλέον οριστικά εφόσον πληροί το κριτήριο 40-40-20 και όλα τα απαιτούμενα δικαιολογητικά ανέβηκαν. Στο δε άρθρο 9 ν. 4178 η οριστική εξαίρεση θα γινόταν μετά τη συμπλήρωση ταυτότητας κατά το ν. 3843.10. Με το Αρθρο 125 ν. 4495 καταργούνται τα 30 άρθρα του Ν. 4178. Από ότι φαίνεται μας ενδιαφέρουν έντονα οι τακτοποιημένες αυθαιρεσίες που υπερβαίνουν το ανωτέρω κριτήριο 40-40-20 και αυτές θα κριθούν όπως λέει ο Θόδωρος με την Η.Τ. Μετά συνεχίζει στην περίπτωση υπέρβασης των ποσοστών όπως αναφέρθηκε: Σε περίπτωση υπέρβασης των ανωτέρω ποσοστών ή αν οι κατασκευές βρίσκονται εντός προκηπίου, η εξαί- ρεση από την κατεδάφιση ισχύει για το χρόνο που προ- βλέπεται στους νόμους 3775/2009 και 3843/2010 και επιτρέπεται η μεταβίβαση και η σύσταση εμπράγματου δικαιώματος επ’ αυτών. Για την οριστική εξαίρεση από την κατεδάφιση είναι απαραίτητη η δήλωση υπαγωγής στη κατηγορία 5 του άρθρου 96 με την καταβολή παρα- βόλου ύψους εκατό (100) ευρώ.
    1 point
  16. Με δεδομένο ότι στο άρθρο 125 αναφέρει ότι απαιτείται συμπληρωματική (???) δήλωση μόνο για την κατηγορία 5 συμπεραίνεται ότι προφανώς για την 4 δεν απαιτείται καμιά ενέργεια Αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις που έχουν υπαχθεί στην κατηγορία 5 του άρθρου 9 του ν. 4178/2013, εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις της κατηγορίας 4 του άρθρου 96, μπορούν, ύστερα από σχετική συμπληρωματική δήλωση υπαγωγής στις διατάξεις του παρόντος, να ενταχθούν στην ανωτέρω κατηγορία χωρίς την καταβολή πρόσθετου παραβόλου. Επίσης στο ίδιο άρθρο αναφέρει 6. Καταργούνται η παρ. 2 του άρθρου 34 του ν. 4315/ 2014 (Α΄ 269) και τα άρθρα 1 έως και 30, εκτός από την παράγραφο 9 του άρθρου 30, καθώς και 38 και 39 του ν. 4178/2013
    1 point
  17. ρε παίδες με τον 3843 μόνο περίγραμμα υποβάλαμε (όχι κάτοψη) το ξεχάσατε? πάλι ο παππούς θα σας τα θυμίζει !!
    1 point
  18. Γνώμη μου αυτά τα περί εξαγοράς μη σας τρομάζουν πάρτε πρώτα την επί 30ετία εξαίρεση και μετά βλέεεεεπετε (αυτά προβλέπονται σήηηημερα -αλλά μετά από 30 χρόνια θα τα ξανααααδουμε-με τον ίδιο τρόπο που είδαμε τα αυθαίρετα το 2011-το 2013 και το 2017 και θα τα ξαναδούμε το 202..! )
    1 point
  19. Καλησπέρα. Αυθαίρετα που έχουν υπαχθεί στον 3843/10 και ξεπερνούν το 40-40-20, υπάγονται στον 4495 κατηγορία 5 με 100 ευρώ και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης. Όμως στο άρθρο 96 κατηγορία 5, εκτός ότι έχουμε ελέγχους υπαγωγής από ελεγκτή, έχουμε και διαδικασία "εξαγοράς δόμησης" και μάλιστα μόνο για τις εντός Π.Α.Ε.Σ. περιοχές; Από το άρθρο 73 που αναλύει τις Π.Α.Ε.Σ. προκύπτει ότι Π.Α.Ε.Σ. μπορεί να είναι είτε εντός είτε εκτός οικισμών προ '23, ή <2000κατοικων. Οπότε το ερώτημα είναι: Σε περίπτωση που έχω τακτοποιημένο Η/Χ με 3843/10 μέσα στην πόλη (δηλαδή εκτός Π.Α.Ε.Σ.), με υπέρβαση του 40-40-20, με 100 ευρώ καταργείται οριστικώς απο κατεδάφιση και ξεμπερδεύει, ή πληρώνει 100 ευρώ και μετά τα 30 χρόνια (που απομένουν αλλα 23) επέρχεται η μπουλντόζα εφόσον είναι εκτός Π.Α.Ε.Σ και δεν μπορεί να εξαγοράσει δόμηση; Κι αν είναι να μπει κατηγορία 5 και να περάσει από έλεγχο, και ενδεχομένως να πληρώσει κι άλλη Δόμηση ή να οριστεί κατεδαφιστέο, τότε αυτό που λέει το άρθρο 88,παρ.β ως ΟΡΙΣΤΙΚΗ ΕΞΑΙΡΕΣΗ από την κατεδάφιση δεν ισχύει. Γιατί όλοι αυτοί οι ιδιοκτήτες να μπουν στη διαδικασία αυτή,και να ελέγξουν το 40-40-20 του τακτοποιημένου ημιυπαίθριου χώρου τους. Θα φανεί κάπου στο μέλλον αυτή η υπέρβαση και αν δεν το κάνουν μέσα στην ισχύ του 4495 θα υπάρχουν κυρώσεις?
    1 point
  20. Στην γραμμή εντολών γράφεις ddim, επιλέγεις modify, στην καρτέλα Lines και "παίζεις" στο τμήμα Extension Lines με τις επιλογές Suppress αν δεν θέλεις κάθόλου τις γραμμές που λες (εικονα 1) ή με το Offset from origin αν θες να υπάρχει μια μικρή ή όσο θες εσύ γραμμή (εικόνα 2).
    1 point
  21. Μετατρέπεις τις καμπύλες σε polyline , φτιάχνεις και ενα block (π.χ εναν κύκλο) και τρέχεις την εντολή measure. θα σου τοποθετήσει το Block ( κύκλο ) με βάση το βήμα που θα δώσεις. Μετά παίρνεςι τις συντ/νες για κάθε κύκλο.
    1 point
  22. Πολύ χρήσιμη η πληροφορία σου chris για τις αποστάσεις των ορίων απαλλοτρίωσης των παλιών υφιστάμενων οδών. Είχα την λάθος εντύπωση πως το πέρας του ορύγματος ή επιχώματος αποτελούσαν το όριο αυτό. Καλά, έχω δει σε τοπογραφικά όριο γηπέδου το όριο του καταστρώματος ! Στο πολυτεχνείο φυσικά δεν το θεωρούν σκόπιμο ακόμα να εισάγουν σε μάθημα την νομοθεσία που αφορά τα οικόπεδα και τα αγροτεμάχια. Υπάρχουν τόσα σπουδαία μαθήματα που διδάσκονται ώστε η νομοθεσία περνά σε δεύτερη μοίρα! Π.χ Φυσική 2. Για να μη βρώ κανένα ακόμη χειρότερο. Κάποτε διδάσκονταν και Χημεία ...
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+03:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • ΤΑΙΠΕΔ: Ανάθεση έργων ύψους 4,3 δισ. ευρώ στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας
      Το ΤΑΙΠΕΔ, εταιρεία μέλος του Υπερταμείου, ανακοινώνει ότι η Κυβερνητική Επιτροπή Έργων Στρατηγικής Σημασίας στην τελευταία της συνεδρίαση αποφάσισε να αναθέσει στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (Project Preparation Facility – PPF) του Ταμείου τα εξής έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,3 δισ. ευρώ.

      Σύστημα Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών

      Το έργο αφορά στη δημιουργία Συστήματος Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Δασών το οποίο στοχεύει στην ολιστική διαχείριση των δασικών οικοσυστημάτων, προκειμένου να καθαρίζονται αποτελεσματικότερα και να περιορίζεται ο κίνδυνος πυρκαγιάς.

      Το έργο περιλαμβάνει την ανάπτυξη Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος Δασών, τη δημιουργία Μητρώων Εξωτερικών Ελεγκτών και Ανάπτυξης Συμβάσεων Διαχείρισης Δασικών Οικοσυστημάτων, τον σχεδιασμό συστημάτων επιδότησης βιομάζας και ανταποδοτικών οφελών.

      Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται συνολικά σε 8.872.200 ευρώ και η χρηματοδότηση θα εξασφαλιστεί από το Πράσινο Ταμείο κατά 100%. Το έργο υλοποιείται σε τρεις φάσεις διάρκειας 36 μηνών η καθεμία και αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2033.

      Δασοπονικές μελέτες διαχείρισης δασικών οικοσυστημάτων
      • 0 απαντήσεις
    • Οι προϋποθέσεις εξαγοράς καταπατημένων του Δημοσίου από ιδιώτες ως 20% της αντικειμενικής αξίας
      Σε έως 60 άτοκες μηνιαίες δόσεις θα μπορέσουν να «αγοράσουν» οι ιδιώτες 90.000 καταπατημένα ακίνητα του Δημοσίου και οι σχετικές αιτήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν τον Σεπτέμβριο.

      Ο νόμος, με τον οποίο απλοποιείται η διαδικασία και καθιερώνονται σημαντικές εκπτώσεις για όσους θέλουν να αποκτήσουν τίτλους ιδιοκτησίας επί εκτάσεων τις οποίες το Δημόσιο θεωρεί καταπατημένες, ψηφίστηκε τον περασμένο μήνα και τώρα η ηλεκτρονική πλατφόρμα είναι σχεδόν έτοιμη για να αρχίσει να δέχεται αιτήσεις από το φθινόπωρο.

      Μετά την υποβολή της αίτησης, αρμόδια επιτροπή δίνει το «πράσινο φως» και μέσα σε πέντε ημέρες ο αιτών λαμβάνει το πιστοποιητικό αποδοχής της με το τίμημα και τον διακανονισμό της οφειλής. Το τίμημα εξαγοράς εξοφλείται είτε εφάπαξ είτε τμηματικά σε 60 ισόποσες, άτοκες, μηνιαίες δόσεις, με το ποσό της κάθε δόσης να είναι τουλάχιστον 100 ευρώ. Αν υπάρξει εφάπαξ εξόφληση, προβλέπεται έκπτωση κατά 10% στο τίμημα εξαγοράς.

      Στο νέο πλαίσιο εξαγοράς καταπατημένων εκτάσεων του δημοσίου, καταργήθηκε η προϋπόθεση ύπαρξης κτίσματος για την υποβολή της αίτησης εξαγοράς, δεν επιτρέπεται η εξαγορά ακινήτου με αυθαίρετο κτίσμα, ενώ απαραίτητη προϋπόθεση είναι η δήλωση του ακινήτου στο έντυπο Ε9 για τουλάχιστον πέντε χρόνια πριν την υποβολή της αίτησης.

      Βάση υπολογισμού του τιμήματος εξαγοράς αποτελεί η αντικειμενική αξία του ακινήτου, με εκπτώσεις οι οποίες φτάνουν ακόμα και το 80%, ανάλογα με τον χρόνο κατοχής, το είδος του ακινήτου, τον χρόνο άσκησης ένδικων μέσων και πιθανές δικαστικές αποφάσεις.



      • 4 απαντήσεις
    • Έσοδα ύψους 2 δισ. ετησίως μπορεί να επιφέρει η αξιοποίηση των περιοχών Natura 2000
      «Κρυμμένα» κάτω από τον πλούτο των… προστατευόμενων περιοχών της χώρας βρίσκονται έσοδα για τα κρατικά ταμεία ύψους 2 δισ. ευρώ τον χρόνο. Σύμφωνα με νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, που υλοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (ΟΦΥΠΕΚΑ) και δημοσιεύεται σήμερα, τα χρήματα αυτά θα εισέρρεαν στην ελληνική οικονομία αν ένα 40% των περιοχών Natura 2000 της χώρας αναδεικνύονταν και αξιοποιούνταν όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Παράλληλα, θα εξασφάλιζε περισσότερες από 15.000 θέσεις εργασίας.
      • 2 απαντήσεις
    • Νέα εγκύκλιος του ΥΠΕΝ για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων
      Με νέα Εγκύκλιό του ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/42966/1311 19.04.2024 παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή του Κανονισμού Πυροπροστασίας Ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Η εγκύκλιος αναφέρει:

      Σε συνέχεια της (2) σχετικής Οδηγίας προς του δήμους της χώρας, με την οποία επισημάνθηκαν αφενός η έναρξη εφαρμογής του Κανονισμού πυροπροστασίας ακινήτων εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων (σχετ.1) και αφετέρου οι ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβούν οι δήμοι στο πλαίσιο των προβλέψεων του εν λόγω κανονισμού, και μετά από πληθώρα ερωτημάτων που υποβλήθηκαν επί της εφαρμογής του κανονισμού από δήμους και πολίτες ακινήτων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής
      του, διευκρινίζονται τα εξής:

      Α. Γενικά:

      Ο κανονισμός αποσκοπεί στην αύξηση της ανθεκτικότητας και στην ενίσχυση του βαθμού πυρασφαλείας των ακινήτων που βρίσκονται εντός ή πλησίον δασικών εκτάσεων. Στόχος είναι η προστασία της ζωής και της υγείας του κοινού, του φυσικού περιβάλλοντος και των δασικών οικοσυστημάτων, καθώς και των ακινήτων με περιορισμό της συμβολής τους στην μετάδοση της φωτιάς. Σημαντικός παράλληλα στόχος του κανονισμού είναι η ενημέρωση, η ευαισθητοποίηση και η προετοιμασία του κοινού για την αντιμετώπιση κινδύνων από δασικές πυρκαγιές, οι οποίοι έχουν ενταθεί λόγω της κλιματικής αλλαγής.

      Β. Πεδίο εφαρμογής:

      Ο κανονισμός αφορά σε δομημένα ακίνητα που βρίσκονται μέσα σε δάση, δασικές εκτάσεις, περιαστικό πράσινο, κηρυγμένες δασωτέες, αναδασωτέες και χορτολιβαδικές εκτάσεις, καθώς και σε ακτίνα τριακοσίων (300) μέτρων από τα όρια των εκτάσεων αυτών. Αφορά επίσης κτίσματα εντός πάρκων και αλσών πόλεων και οικιστικών περιοχών.
      • 9 απαντήσεις
    • Εκδόθηκε η ΚΥΑ για το «Ανακαινίζω -Νοικιάζω» - Αναλυτικά οι όροι του προγράμματος
      Την Παρασκευή ανοίγει η πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους στο πρόγραμμα της ΔΥΠΑ «Ανακαινίζω -Νοικιάζω».

      Το πρόγραμμα επιδοτεί την ανακαίνιση και επισκευή 12.500 κενών ακινήτων, η ιδιοκτησία των οποίων ανήκει σε ιδιώτες, ώστε να καθίστανται κατάλληλα για εκμίσθωση. Η επιδότηση ανέρχεται στο 40% των πραγματοποιηθεισών δαπανών, οι οποίες μπορούν να ανέρχονται μέχρι του ύψους των 10.000 ευρώ και περιλαμβάνουν τόσο τα απαιτούμενα υλικά όσο και τις εργασίες. Με την ένταξη στο πρόγραμμα προβλέπεται προκαταβολή έως 2.000 ευρώ.

      Το προς ανακαίνιση ακίνητο:

      δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 100 τ.μ. και θα πρέπει να βρίσκεται σε οικιστική περιοχή


      οι ιδιοκτήτες των ακινήτων θα πρέπει να έχουν ετήσιο εισόδημα έως 40.000 ευρώ και ακίνητη περιουσία έως 300.000 ευρώ


      η κατοικία δεν πρέπει να έχει δηλωθεί ως πρώτη κατοικία ή ως μισθωμένη, αλλά να αναφέρεται ως κενή στο Ε2 των τριών τελευταίων ετών.




      Αρμόδιος φορέας για την υλοποίηση, διαχείριση και παρακολούθηση του Προγράμματος ορίζεται η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.).

      • 0 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.