Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimamp

    dimamp

    Core Members


    • Πόντοι

      10

    • Περιεχόμενα

      621


  2. Konstantinos_K

    Konstantinos_K

    Members


    • Πόντοι

      7

    • Περιεχόμενα

      71


  3. ntanos

    ntanos

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      532


  4. melissa

    melissa

    Core Members


    • Πόντοι

      6

    • Περιεχόμενα

      582


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 25/09/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. Ενημέρωσε την ΥΔΟΜ οτι ο ΝΟΚ αναθεωρήθηκε με τον Ν4258/14 σύμφωνα με τον οποίο «δ. Η επιφάνεια των υποχρεωτικών σύμφωνα με τον κτιριοδομικό κανονισμό κοινόχρηστων κλιμακοστασίων συμπεριλαμβανομένων των ανελκυστήρων και των πλατύσκαλων και για επιφάνεια έως 25 τ.μ. ανά όροφο και ανά κλιμακοστάσιο και 40 τ.μ. στο επίπεδο της εισόδου του κτιρίου που διαθέτει κοινόχρηστο κλιμακοστάσιο. Σε περίπτωση προσθήκης σε νομίμως υφιστάμενα κτίρια που έχουν υπόλοιπο τουλάχιστον 10 τ.μ., καθώς και σε περίπτωση νομιμοποίησης αυθαιρέτων κατασκευών σε υφιστάμενα κτίρια τα οποία δύναται να ενταχθούν στις διατάξεις του παρόντος, το σύνολο των επιφανειών του υπάρχοντος κλιμακοστασίου σύμφωνα με τα προαναφερθέντα μεγέθη και με την προϋπόθεση ότινοι αυθαίρετες κατασκευές έχουν υλοποιηθεί πριν τις 28.7.2011.»
    3 points
  2. Βασίλη η περίπτωσή σου είναι περίεργη, καθώς από πλευράς παραβάσεων με αναλυτικό θα έλεγα ότι μπορείς να εξαιρεθείς εύκολα. Δεν προβλέπεται από τις διατάξεις του Ν 4495 και τις λοιπές σχετικές έλεγχος εφαρμογής του φ/ο. Από την άλλη εσύ τώρα έχεις κτίριο με φέρουσα, της οποίας το πάχος μειώθηκε στο μισό. Κατ εμέ διαφορετικός φ/ο (όχι απλά τοπικές μεταβολές) πάει ακόμα και σε τελείως αυθαίρετο. Η μπάλα είναι σε σένα. Επίσης σε ότι αφορά τις ΣΟΦΙΤΕΣ και το ποστ παραπάνω του pavlos33, προσωπικώς διαφωνώ και θεωρώ ότι με βάση την Υπ Απόφαση εάν αποδείξουμε μη αύξηση των κατακορύφων φορτίων άνω του 20% (περ. ια άρθρου 2) μπορούμε να τεκμηριώσουμε εξαίρεση, μετά από σχετικούς υπολογισμούς (είτε με το χέρι είτε με μοντέλο). Το ότι άλλα κριτήρια εξαιρέσεων έγραψαν στο Νόμο και άλλα στην Απόφαση δε σημαίνει ότι πρέπει οπωσδήποτε να ακολουθήσουμε αυτό του Νόμου επειδή μιλάει για σοφίτες. Εδώ προκύπτει ένα ερώτημα βέβαια σε ποια στάθμη ξεκινούμε να υπολογίζουμε κατακόρυφα (βάζουμε μέσα οροφή και τοιχία υπογείου ή οχι). Άλλοι λένε να το πάμε με τη λογική των μαζών σεισμικών φορτίων (άρα πάνω από το 0) και άλλοι λένε ότι τα κατακόρυφα είναι κατακόρυφα, οπότε μπορεί να μπει και το υπόγειο (πλην δαπέδου και θεμελίων λογικά).
    3 points
  3. Είναι κάτι παραπάνω από προφανές, ότι για να αξιολογήσεις κάτι (ένα ακίνητο εν προκειμένω) θα πρέπει να έχεις γνώσεις κι εμπειρία περί του τρόπου κατασκευής του. π.χ. να μπορείς να ξεχωρίσεις το μάρμαρο Διονύσου από το κινέζικο, διότι η διαφορά της αξίας είναι είναι τεράστια. Κι αυτό δεν είναι κάτι που διδάσκεται σε σεμινάρια, αλλά στην πράξη. Συνεπώς, όσα "χαρτιά" και να φορτωθεί κάποιος δεν αποκτάει αυτόματα "ειδικότητα". Τουτέστιν το ράσο δεν κάνει τον παπά, όσο και αν η νεοελληνική (και παγκόσμια) οικονομική νοοτροπία θέλει να μας πείσει για το αντίθετο. Άλλωστε, από κάτι τέτοιους "ειδικούς" δημιουργήθηκε η παγκόσμια χρηματοοικονομική φούσκα...
    3 points
  4. απόσπασμα "Επειδή, μεγάλος αριθμός ιδιοκτησιών στην Ελλάδα βρίσκεται υπό το καθεστώς ομηρίας εξ αιτίας της εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησίας..." Και επρεπε να προσθέσει οτι: "και θα έπρεπε, για τα εξ αδιαιρέτου, να επαναφερετε το καθεστως του προηγουμενου νομου, όπως τον ειχατε προτεινει βελτιωμενο στην διαβουλευση... κι οχι που πήραν καποιες επιτροπες και πετσοκοψαν ακομα και τις σωστες διαταξεις, για να φτιαξουν αυτο ακατανοητο κατασκευσμα. [και με την ευκαιρια, βγαλτε, επι τέλους και μια εγκυκλιο, μην φτασουμε καποια μερα, να βρεθουν στο εδωλιο οι μισοι μηχανικοι]
    2 points
  5. Εμ φυσικά...Οι περισσότεροι "καθηγηταράδες" κάνουνε το διδακτορικό τους μάθημα...Πολλή τεμπελιά από τους καθηγητές...
    2 points
  6. άρθρο 107 Ν4495/17 Νόμος 4546/2018 - ΦΕΚ 101/Α/12-6-2018 (Άρθρο 45) «2. Αν το ακίνητο ανήκει σε περισσότερους συνιδιοκτήτες και έχει συσταθεί οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία, μέχρι τις 28.7.2011, για τον υπολογισμό των πολεοδομικών μεγεθών και την έκδοση οικοδομικής άδειας που αναλογούν στα ιδανικά μερίδια κάθε συνιδιοκτήτη, δεν λαμβάνονται υπόψη οι αυθαίρετες κατασκευές που έχουν εκτελεστεί σε άλλη οριζόντια ή κάθετη ιδιοκτησία. και ο νοών νοείτω!
    2 points
  7. Νικο για δες τα 2 παραδειγματα που εχουν δωσει μηπως βοηθανε καθολου ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΟ_ΕΚΤΟΣ_ΣΧΕΔΙΟΥ GIA ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ.dwg ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΚΟ_ΕΝΤΟΣ_ΣΧΕΔΙΟΥ GIA ΨΗΦΙΑΚΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ.dwg
    2 points
  8. Συνάδελφοι εγώ δεν θα δυσανασχετήσω με το νέο ηλεκτρονικό σύστημα αδειών ..... και γιατί το λέω 1. Σκέφτομαι ότι θα απαλλαγώ επιτέλους από κάθε ''δύστροπο΄΄ υπάλληλο ΥΔΟΜ που ζητάει ..ΟΤΙ.. θέλει..... 2. Και ΣΠΟΥΔΑΙΟΤΕΡΟ. θα υπάρχει ισότιμος ανταγωνισμός μεταξύ μας γιατί το σύστημα πιστεύω ότι καταργεί τα .. ....ΚΥΚΛΩΜΑΤΑ... Ίδωμεν....
    2 points
  9. Έπειτα από διαμάχη με εταιρία λογισμικού αμοιβών, αποφάσισα να δημιουργήσω ένα δωρεάν πρόγραμμα και να το μοιραστώ με τους συναδέρφους του φόρουμ. Ο υπολογισμός των αποτελεσμάτων γίνεται σε γλώσσα html + php και έγινε προσπάθεια να δημιουργηθεί όσο το δυνατό απλούστερο περιβάλλον εισαγωγής δεδομένων για συνήθεις οικοδομικές άδειες. Επίσης μπορεί να 'τρέξει' από οποιοδήποτε κινητό έχει ενσωματωμένο browser και ενεργή σύνδεση δεδομένων, με αποτέλεσμα να είναι παντού και πάντα διαθέσιμο. Η σελίδα είναι διαρκώς υπό ανάπτυξη οπότε εάν συναντήσετε κάποια bugs ή θέλετε να υποδείξετε κάποιες βελτιώσεις, γράψ' τε το μήνυμα σας στο φόρουμ και θα υλοποιηθεί. Το λογισμικό βρίσκεται στο site: www.MELETH.gr στην ενότητα "ΕΡΓΑΛΕΙΑ" Συγκεντρωτικά αναγράφεται η πορεία εξέλιξης του προγράμματος απο την δημιουργία του μέχρι σήμερα:
    1 point
  10. Κάπου με μπέρδεψες ή μπερδεύτηκες. Η σύγκριση με τα επιτρεπόμενα της περιοχής πλέον και όχι με τα εγκεκριμένα της άδειας έχει να κάνει με τον υπολογισμό της κατηγορίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα επιπλέον τετραγωνικά δεν εξακολουθούν να θεωρούνται αυθαίρετα. πχ. περιοχή με επιτρεπόμενη δόμηση 500τμ. Έχουν κατασκευαστεί με άδεια 100τμ και εππλέον 80τμ αυθαίρετα. Και επί 4178 και επί 4495 θα συμπληρώσεις στο φύλο καταγραφής 80τμ με υπέρβαση δόμησης (+τυχόν υπόλοιπους συντελεστές κατά περίπτωση) Η διαφορά είναι ότι επί 4178 θα είχες για τον υπολογισμό της κατηγορίας 80/100 -> κατηγορία 5 ενώ τώρα έχεις 80/500 -> κατηγορία 4 *edit Σχετικά με την υπέρβαση ύψους αλλάζει το πράγμα. Αν έχεις κτίριο με υπέρβαση του ύψους της άδειας χωρίς να υπερβαίνει το επιτρεπόμενο της περιοχής, πράγματι πλέον υπολογίζεται με αναλυτικό
    1 point
  11. Αιτηση μονη της δεν υπάρχει. Στο 99α ανεβαζεις την εξουσιοδότηση.
    1 point
  12. Δεν υποβαλλεις καμια αιτηση. Αιτηση ειναι η δηλωση που κανεις στο συστημα
    1 point
  13. Για το θέμα έχω πει τη γνώμη μου εδώ
    1 point
  14. καλησπέρα συνάδελφε, επικοινώνησα με την Περιφέρεια και μου έστειλαν την απόφαση με mail, την επισυνάπτω μήπως την χρειασθεί και κάποιος άλλος. ευχαριστώ και πάλι 306802_24.8.2006 προδιαγραφές γεωργικών αποθηκών ....pdf
    1 point
  15. Συνάδελφοι, παρακαλώ θέλω να θέσω το εξής ερώτημα όσον αφορά την παραβίαση πλαγίων αποστάσεων λόγω ανέγερσης του κτιρίου σε μη νόμιμη θέση και συγκεκριμένα για το ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α, ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΤΕΤΡΑΓΩΝΙΔΙΩΝ, 1 Οικοδομική Άδεια, παράγραφος γ, όπου αναφέρεται το εξής: ΟΧΙ (δεν υπάρχει ΟΑ όταν): γ) - ...... ...... - ...... ...... - "το προβλεπόμενο στην ΟΑ κτίριο έχει ανεγερθεί σε άλλη μη νόμιμη θέση και ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ από τη σύγκριση της αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης με το τοπογραφικό διάγραμμα της ΟΑ, προκύπτει ότι το περίγραμμα του υφιστάμενου κτιρίου δεν συμπίπτει σε ΚΑΝΕΝΑ σημείο με το προβλεπόμενο περίγραμμα από την ΟΑ. Θεωρείται ότι δεν υπάρχει ΟΑ αποκλειστικά για τις αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν καθ' υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης, του ύψους και της θέσης των προβλεπόμενων να κατασκευαστούν στην οικοδομική άδεια." Λόγω του "συγχρόνως" που αναφέρεται, η παράγραφος αυτή είναι ξεκάθαρη: πρέπει να συντρέχουν και οι δύο προϋποθέσεις, δηλαδή: 1. ανέγερση σε μη νόμιμη θέση και 2. το περίγραμμα του υφιστάμενου κτιρίου να μη συμπίπτει σε ΚΑΝΕΝΑ σημείο με το προβλεπόμενο περίγραμμα από την ΟΑ Η 2η πρόταση του κειμένου που παρέθεσα ("Θεωρείται ότι δεν υπάρχει ΟΑ..."), εξηγεί τι να κάνεις όταν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις. Έχω δύο περιπτώσεις με ΟΑ, ανέγερση σε μη νόμιμη θέση (παραβίαση των 15μ - εκτός σχεδίου), με μέρος των περιγραμμάτων τους να συμπίπτει με αυτό της ΟΑ. Αυτό σημαίνει ότι δεν πληρούν τη 2η προϋπόθεση, και αφού ξεκάθαρα δεν συντρέχουν και οι δύο προϋποθέσεις, δεν εφαρμόζω αυτό που περιγράφεται στη 2η πρόταση. Εφόσον λοιπόν ΔΕΝ ΣΥΝΤΡΕΧΟΥΝ οι παραπάνω προϋποθέσεις, θα είμαι λάθος αν θεωρήσω μόνο παραβίαση του Δ για τα m2 που καλύπτει η ΟΑ και υπέρβαση δόμησης + παραβίαση του Δ για τα υπόλοιπα m2 (που δεν υπάρχουν στην ΟΑ); Σας παρακαλώ πείτε μου μία γνώμη για τα παραπάνω. Ευχαριστώ
    1 point
  16. Γιατί δεν μας εξηγεί ο αρθρογράφος και τον λόγο που κόπτεται να μειωθεί το μερίδιο της ΔΕΗ;
    1 point
  17. Παιδιά υπάρχει εγκύκλιος που αναφέρει ότι σε περίπτωση εγκαταλελειμμένων κτιρίων δεν απαιτείται έκδοση ΠΕΑ.. Αν δεν το βρείτε πείτε μου να το ψάξω παραπάνω. Edit: Σύμφωνα με την παρ.6 του άρθρου 12 του ν.4122/2013 σε συνδυασμό με την παρ.7 του άρθρου 4 του ιδίου νόμου, οι ακόλουθες κατηγορίες κτιρίων ΕΞΑΙΡΟΥΝΤΑΙ από την έκδοση ΠΕΑ: ............................ ζ) ...............Συνεπώς, σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει διαμορφωμένο κέλυφος δεν εκδίδεται ΠΕΑ (π.χ. σε ημιτελή, ασκεπή ή εγκαταλελειμμένα κτίρια ή κτιριακές μονάδες). Πηγή: https://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/22964
    1 point
  18. Συν/φε πόσο εύκολο θα ήταν να λάβεις μια γρήγορη απάντηση αν πρώτος εσύ έκανες τον κόπο να αναφέρεις την παρ 1 του άρθρου 14!
    1 point
  19. Μεχρι και τις 31/9 ισχύει αυτο που εγραψα στιν σελίδα 4. (συν του οτι πας με τα γυαλιά στον ΕΟΠΥΥ) Απο 1/10 αλλάζει η διαδικασία, αν δεν παρει νεα παραταση η ισχύουσα.
    1 point
  20. Καθόλου φιλοσοφική Η βεβαίωση αφορά σε υφιστάμενο εμπράγματο δικαίωμα, όχι σε μελλοντικό (προερχόμενο από κατάτμηση, κάθετη, κλπ). Και όπως ανέφερα υπάρχει "δεδικασμένο", και μάλιστα με πολύ αυστηρή υποθηκοφύλακα.
    1 point
  21. Από τη στιγμή που δεν έχει επέλθει κατάτμηση (κατά το χρόνο σύνταξης του τ.δ.) θα εκδοθεί μία βεβαίωση για το όλο ακίνητο (και προφανώς, με άδεια). Επειδή όμως ο υποθηκοφύλακας έχει τον τελευταίο λόγο, ας συνεννοηθεί μαζί του ο συμβ/φος edit αυτή ακριβώς η πορεία (1 βεβαίωση) ακολουθήθηκε για πρόσφατη κατάτμηση που έκανα
    1 point
  22. Αφου έχεις τοποθέτηση ίδιου περιγράμματος σε άλλη σύνομη όμως θέση θα βάλεις 1Κ3. Το βασικό περίγραμμα του νόμιμου κτηρίου , μετακινήθηκε σε άλλη σύνομη θέση και μετά άρχισαν και τα αυθαίρετα. Ξεμπάζωμα υπογείου ---> ισόγειο. Το ισόγειο έγινε όροφος . Έγινε και σοφίτα κάτω από την σκεπή. Άρθρο 96 κατηγορία 3 ιδιδ) αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, ή αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής με εσφαλμένη αναστροφή της κάτοψης σε νόμιμη θέση και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται η τελική στάθμη του εδάφους. Επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στην παράγραφο 10 του άρθρου42 η ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας με τις μελέτες του υφισταμένου κτιρίου, προκειμένου να εκδοθεί η ταυτότητα κτιρίου, Edit στην παρακάτω ανάρτηση: Το "εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις" , έχω την εντύπωση ότι πάει στη "θέση" δηλ. εφ΄ όσον δεν παραβιάζονται διατάξεις στην νέα θέση. Οι άλλες παραβάσεις- υπερβάσεις που έχεις θα τιμωρηθούν ούτως η άλλως.
    1 point
  23. Για τις σοφίτες ακολουθείς τη διατύπωση του νόμου. Δεν απαιτείται ΜΣΕ...για ιιι) σοφίτες με την προϋπόθεση ότι, από τον έλεγχο του συνολικού σεισμικού φορτίου (τέμνουσα βάσης) μετά την προσθήκη των αυθαίρετων κατασκευών στο σύνολο του κτιρίου, προκύπτει ότι αυτό δεν υπερβαίνει το 1,20 του αντίστοιχου σεισμικού φορτίου του υφιστάμενου κτιρίου, χωρίς τις αυθαίρετες κατασκευές. Στην περίπτωση αυτή εξετάζεται και η επάρκεια των φερόντων στοιχείων της σοφίτας, καθώς και η σύνδεσή τους με το φέροντα οργανισμό του υφιστάμενου κτιρίου. Πότε έγιναν οι σοφίτες και τι επιφάνεια έχει η κάθε μια. Δες τις απαλλαγές της απόφασης για επιφάνειες μικρότερες των 25 τμ. οι Α.Η.Χ που αναφέρεις τι σχέση έχουν;
    1 point
  24. Δείτε εδώ ένα live σεμινάριο e-'adeies που γίνεται τώρα στην Κομοτηνή Για όσους δεν μπορέσουν να παρευρεθούν τους γνωρίζουμε ότι η εκδήλωση θα μεταδοθεί ζωντανά μέσω Facebook του TV Ροδόπη Αν. Μακεδονίας-Θράκης και συγκεκριμένα στο σύνδεσμο https://www.facebook.com/tvrodopi/ όπως επίσης και μέσω του συνδέσμου https://www.rodopilive.gr/ View full είδηση
    1 point
  25. με δεδομένο αν δεν πάρει παράταση η έκπτωση 20% σημαίνει ότι από 9-10-18 έως 9-4-9 θα ισχύει μόνο η έκπτωση 10% και μετά την λήξη και αυτής από 9-4-19 έως 9-10-19 θα ισχύει η επιβάρυνση 10% Έλα όμως που είμαστε ήδη σε εκλογική περίοδο Επομένως είναι σίγουρη η παράταση της έκπτωσης 20%
    1 point
  26. Δες τις απαντήσεις εντός του πλαισίου με πλάγια και με γραμμή.
    1 point
  27. Ερωτήσεις προς άπαντας : 1. Πιστεύετε ότι άκομη με την προσθήκη του τίτλου : Υπέρτατος Μηχανικός του Σύμπαντος υπάρχει περίπτωση απτής αλλαγής των αμοιβών ; 2. Πιστεύετε ότι λύνεται κανένα πρόβλημα; 3. Πισεύετε ότι θα έχει καμία αλλαγή στο πλαίσιο διορισμών στο Δημόσιο;;; 4. Έχετε αντιληφθεί τον πληθωρισμό Μηχανικών της Ελλάδας; Είναι ποτέ δυνατόννα απορροφηθούν όλοι Μηχανικοί; Όλα αυτά περί τίτλων, είναι συζητήσεις περί όνου σκιάς, να χαμε να λέγαμε και να δουλεύουμρ τον κόσμο ψιλό γαζί..
    1 point
  28. Διάβασα όλα τα σχόλια, και πραγματικά έλεος. Οι των ΤΕΙ, μιλάνε για "γκρεκομαστερ" και κλείνουν τα μάτια στην πραγματικότητα, δηλαδή το οτι υπάρχουν και σε άλλες χώρες προπτυχιακά προγράμματα τα οποία οδηγούν στο επίπεδο 7 του ΕΠΠ Οι των πολυτεχνείων συζητάνε για ασεπ και μισθοδοσία δημοσίου. Πληροφοριακά στον ιδιωτικό τομέα ο μισθωτός μηχανικός δεν πληρώνεται κανένα επίδομα από τότε που καταργήθηκαν οι συλλογικές συμβάσεις. Βασικός μισθός και οτιδήποτε παραπάνω είναι θέμα διαπραγμάτευσης. Σχετικά τώρα με το integrated master, ορθώς αναγνωρίστηκε γιατί ακαδημαϊκά αυτό είναι. Ειδικά για όσους είναι έξω, είναι κάτι θετικό γιατί έπρεπε να αποδείξεις οτι δεν είσαι ελέφαντας όταν απευθυνόσουν σε θέσεις όπου ζητούσαν μαστερ. Τώρα για τον τίτλο... Παιδιά, τα πολυτεχνεία απονέμουν διπλώματα και καλό θα ήταν να μην αναφέρουμε M.Eng, M.Sc, Dipl-Ing. γιατι πολύ απλά δεν είναι. Θα σας πρότεινα στα ξενόγλωσσα βιογραφικά να αναφέρεται πάντα Diploma [...] και ανάλογα την χώρα στην οποία απευθύνεστε (Μ.Eng equvialent, Dipl-Ing. equivalent κ.ο.κ.)
    1 point
  29. Η κατάσταση μου θυμίζει την λήψη ασπιρίνης σε έναν βαρύτατα ασθενούντα άρρωστο...Μπορεί να μου εξηγήσει κανείς τί επιπτώσεις έχει αυτή η απόφαση σε σχέση: 1. Με τα δικαιώματα των μηχανικών 2. Τους μισθούς τους 3. Την μοριοδότηση σε διαγωνσιμούς. Απάντηση: Καμία. Ας κοιτάξουν να αλλάξουν τον νόμο του 1930 που διέπει τις σχέσις των ΑΤΜ, ΠΜ και ΑΜ και μετά μιλάμε...
    1 point
  30. Ολο το σκηνικό περί εκτιμήσεων ήταν μία μπίζνα που ξεκίνησε από κάποιους ΜΗ μηχανικούς που πούλησαν φύκια για μεταξωτές κορδέλες σε κολλητούς και με τις κατάλληλες μεθοδεύσεις έκλεισαν ένα μέρος του επαγγέλματος . Ετσι σήμερα η εκτίμηση ενός μηχανικού με 30 χρόνια εμπειρία και με κατασκευές ΜΕ ΔΙΚΑ ΤΟΥ ΛΕΦΤΑ που γνωρίζει να εκτιμά αξίες , κόστη και επενδυτικά ρίσκα , δεν θεωρείται αξιόπιστη αν δεν έχει περάσει από κάποιες περίεργες εταιρείες , ενώ ένας οικονομολόγος 30 ετών , υπαλληλίσκος σε τράπεζα ή εταιρεία εκτιμητικής που έχει περάσει σεμινάρια , αλλά δεν ξέρει την διαφορά μεταξύ σενάζ και πρεκιού , μπορεί να κάνει αξιόπιστες εκτιμήσεις ... Η κλασσική ελληνική γελοιότης του κολληταριού σε όλο της το μεγαλείο . Από την άλλη οι σοβαρές επενδυτικές εταιρείες γνωρίζουν που να απευθυνθούν , ακριβώς επειδή ρισκάρουν τα δικά τους λεφτά και όχι τα λεφτά των άλλων .
    1 point
  31. Μισό λεπτό για να καταλάβω. Έγινε καταγγελία και σου ελέγχει το ακίνητο η Πολεοδομία; Αν όχι κάθε προφορική απάντηση αγνόησέ τη. Αν το υφιστάμενο έχει ρυθμιστεί πλήρως με α+β φάση ν.1337 τελεί υπό αναστολή κυρώσεων μέχρι να κριθεί οριστικά. Εξαιρείται δε από την απαίτηση για υπαγωγή (και στους ν. 4014 και 4178) και δύναται να μεταβιβαστεί (εφόσον δεν έχει άλλες αυθαιρεσίες).
    1 point
  32. ....Και γιατί .... ---- το κερατό μου, σ' αυτούς τους άααακρως εισπρακτικούς νόμους τάχα ντεμέκ........ "τακτοποίησης" να μην υπάρχει έστω ένα αρθρθο που γι' αυτές τις περιπτώσεις "Γκρεμίζουμε". Γιατί πρέπει ντε και καλά όλα να τακτοποιούνται ;;? Ε ! για να υπάρχει πάντα αυθαιρεσία. Ο φίλος μας παραπάνω μας λέει, πως τα σόγια του μόνο στην σελήνη δεν έκτισαν. Ακόμη όμως δεν μας είπε πόσα τετρ. μέτρα αρτιότητας έχει ο συνοικισμός του. Ο παππούς έκοβε από το οικόπεδο, μοίραζε κομμάτια και ο συμβολαιογράφος ...έγραφε, έγραφε!!!???. ....Και ο νόμος δεν γράφει όμως πουθενά για ευθύνες. Ότι θέλει ο καθένας γράφει ....Και όλα ΟΚ !!! Μέχρι να έρθει καινούρια φουρνιά αυθαιρέτων και ξανά μανά!!!
    1 point
  33. Όπως έχουμε πει και στο παρελθόν : - Το πρώτο που κοιτάζει ο μηχανικός για να πατήσει την άποψή του είναι ο ίδιος ο νόμος. Το νόμο τον γράφει ο νομοθέτης και το σύστημα κάποιος βαλτός του ΤΕΕ. - Οι εγκύκλιοι πάντα έπονται και με βάση την ποιότητά τους τα τελευταία χρόνια λαμβάνονται υπόψη μάλλον με καχυποψία. - Κανένας αυθαιρετονόμος μετά τον Τρίτση δεν έχει προκύψει από παρθενογένεση. Εν μέρει αυτό ισχύει και για τους οικοδομικούς κανονισμούς. Με βάση λοιπόν τα παραπάνω, αρχίζοντας με τα σχετικά εδάφια του ν.4495 (ολόϊδια και στον ν.4178) και λαμβάνοντας υπόψη το ΦΕΚ372Δ/2004 για την ερμηνεία των υπογραμισμένων όρων, καταλήγω στις περιπτώσεις του συνημμένου PDF. Με αυτή την τεκμηρίωση θα βαδίσω ... μέχρι νεωτέρας. Κατηγορία 3 ιδιδ) αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιάζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, ή αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής με εσφαλμένη αναστροφή της κάτοψης σε νόμιμη θέση και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται η τελική στάθμη του εδάφους. ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Θεωρείται ότι δεν υπάρχει άδεια … γ) Όταν υπάρχει οικοδομική άδεια στο γήπεδο/οικόπεδο το οποίο από την αιτιολόγηση της τεχνικής έκθεσης του μηχανικού προκύπτει ότι : • το προβλεπόμενο στην οικοδομική άδεια κτίριο έχει ανεγερθεί σε άλλη μη νόμιμη θέση και συγχρόνως από τη σύγκριση της αποτύπωσης της υφιστάμενης κατάστασης με το τοπογραφικό διάγραμμα της οικοδομικής άδειας, προκύπτει ότι το περίγραμμα του υφισταμένου κτιρίου δεν συμπίπτει σε κανένα σημείο με το προβλεπόμενο περίγραμμα από την οικοδομική άδεια. Θεωρείται ότι δεν υπάρχει οικοδομική άδεια αποκλειστικά για τις αυθαίρετες κατασκευές που εκτελέστηκαν καθ' υπέρβαση της δόμησης, της κάλυψης, του ύψους και της θέσης των προβλεπομένων να κατασκευαστούν στην οικοδομική άδεια. 372Δ_2004.pdf Δ_00.pdf
    1 point
  34. Συνάδελφε το σκαρίφημά σου είναι άψογο. Θεωρείς δηλαδή ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος να αγνοήσω την ΥΔ ή/και την ΥΥ του κλιμακοστασίου, λόγω του ύψους του; Να προσθέσω ότι οι ιδιοκτήτες είναι δύο (εξ αδιαιρέτου) και το κτίριο βρίσκεται εκτός σχεδίου.
    1 point
  35. To the admin: η συζήτηση έχει να κάνει με το θέμα της παράτασης, αφού η παράταση αυτή καθ' αυτή είναι πολιτικό θέμα. Αν παρόλα αυτά θεωρείτε ότι είμαι εκτός θέματος, διαγράψτε το post μου. Αλέξανδρε, η γνώμη σου είναι σεβαστή. Είναι δημοκρατικό μας δικαίωμα να διαφωνούμε. Όμως όπως λέει ο συνάδελφος πιό πάνω, καλά θα κάνουμε να μην είμαστε απόλυτοι. Μας διαβάζουν και ιδιώτες κι αν ήμουν ιδιώτης και διάβαζα αυτά που γράφεις, θα τρόμαζα. Θα σου θυμίσω όμως τη ρήση "ο αναμάρτητος πρώτος τον λίθο βαλλέτω." Ελπίζω να είσαι τόσο "αναμάρτητος" που να μπορείς να χρησιμοποιείς τη λέξη "απαιτώ". Αλλά ακόμη και να είσαι εσύ, το 99.9% των υπόλοιπων δεν είναι και δε μπορούν να "απαιτούν". Μιάς όμως και τσουβαλιάζεις τους ιδιoκτήτες όλους μαζί, γιατί δεν κάνεις το ίδιο και για τους υπόλοιπους εμπλεκόμενους στο πρόβλημα; Γιατί τους εξαιρείς; Η απάντηση είναι απλή: γιατί σε όλους τους υπόλοιπους που έκαναν πάρτι με αυτά, από όποια θέση βρίσκονταν, δόθηκε επισήμως άφεση αμαρτιών. Μόνο ένα μέρος των εμπλεκόμενων πληρώνει σήμερα το μάρμαρο. Η άποψή σου λοιπόν είναι τελείως τεχνοκρατική και μάλιστα εκ του ασφαλούς. Εγώ μιλάω για τα "χλωρά" και εσύ του τσουβαλιάζεις όλους, με μοναδικό κριτήριο το τι απέδωσαν ή δεν απέδωσαν στην Πολιτεία σε χρήμα, και όχι με κριτήριο το λόγο που προχώρησε κάποιος σε αυτή την παρανομία, την οποία παρανομία, υπόψιν, η Πολιτεία είχε φροντίσει επί σειρά δεκαετιών να μην θεωρείται παρανομία, αλλά ανάγκη τρόπον τινά. Ε λοιπόν, ακόμη και το χρήμα να δει κανείς, είναι μοναδικό κριτήριο η ΤΖ; Γιατί κάποιος σε ένα όμορφο νησί ή στα όμορφα Ιωάννινα, μπορεί να κέρδιζε από το αυθαίρετό του 500-1000€ την ημέρα ...μαύρα. Είναι αυτός ίδια περίπτωση με κάποιον που έκανε δύο αυθαίρετα δωμάτια στη Νίκαια; Επίσης, οι λοιποί εμπλεκόμενοι που έτυχαν άφεσης αμαρτιών, απέδωσαν ποτέ χρήμα;; Όχι.. Το πρόβλημα είναι ότι βλέπεις αυτή την κατάσταση των αυθαιρέτων με προκατάληψη και θα έλεγα ότι την απομονώνεις και δεν την εντάσεις στο γενικότερο οικονομικο-κοινωνικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί από το '08-'10 και μετά.
    1 point
  36. terry, με όλο το σεβασμό, διαφωνώ. Υπάρχει πάρα πολύς κόσμος που απλά και ξεκάθαρα αδυνατεί να πληρώσει. Μη μιλήσουμε για το ποιός ευθύνεται για αυτή την κατάσταση (με τα αυθαίρετα) και για το πόσο ευθύνονται αυτοί που σήμερα δε μπορούν να πληρώσουν, γιατί αν πάει εκεί η κουβέντα θα καταλήξουμε στο ότι το συντρηπτικά μεγαλύτερο μέρος ευθύνης το φέρει η Πολιτεία. Ο πολίτης πάντα και παντού κινείται στο περιβάλλον (οικονομικό, κοινωνικό, κλπ) που δημιουργεί για αυτόν η Πολιτεία. Αντί όμως να μιλάμε για παράταση του 20%, θα έπρεπε να πιέζουμε για περαιτέρω μειώσεις. Έτσι θα δουλέψουμε κι εμείς περισσότερο. Το πρόστιμα αν και μειωμένα σε σχέση με τους προηγούμενους Νόμους, παραμένουν εκτός (ελληνικής) πραγματικότητας. Μιλάμε βρίσκονται αλλού! Δραστική (!!!) μείωση των προστίμων, εκτός του ότι θα προσέλκυε περισσότερο κόσμο, θα έδινε περισσότερο χώρο για χρηματοδότηση της απαραίτητης ΜΣΕ, που θέτει ο feim. Διαφωνώ βέβαια και με τον feim όπως θέτει το θέμα, ή καλύτερα όπως το θέτει σε σχέση με το ισχύων νομικό πλαίσιο. Συμφωνώ με τον laxanos στην παρούσα φάση θα έπρεπε να βγει η ΜΣΕ από την εξίσωση.
    1 point
  37. Eσωτερικες διαρυθμισεις δεν αποτελουν παραβαση αλλα θα κανεις ενημερωση φακελου στην ταυτοτητα αρθ.100.14 ναι ναι να διορθωσει το Ε9 με τα σωστα μετρα αυτη τη στιγμη το συστημα δεν παιρνει κατ.4 και χωρις οα. Περιμενεις μηπως αλλαξει κατι με τη νεα τροποποιηση η αλλαγη χρησης εχει νοημα αν εχεις αδεια για μια χρηση και αυτο αλλαξε
    1 point
  38. Παράρτημα Α - Συντελεστές Τετραγωνιδίων 1. Οικοδομική Άδεια / "Όχι": "Το προβλεπόμενο στην ΟΑ κτίριο έχει ανεγερθεί σε άλλη μη νόμιμη θέση και συγχρόνως από τη σύγκριση της αποτύπωσης της υφιατάμενης κατάστασης με το τοπογραφικό διάγραμμα της ΟΑ, προκύπτει ότι το περίγραμμα του υφιστάμενου κτιρίου δε συμπίπτει σε κανένα σημείο με το προβλεπόμενο περίγραμμα από την ΟΑ." Δεν είναι τέτοια περίπτωση Anton. Το κοίταξα και πάλι στο νέο τοπογραφικό. Το περίγραμμα της ΟΑ και το νέο περίγραμμα συμπίπτουν σε πολλά σημεία. Άρα πάω "με οικοδομική άδεια" και δηλώνω μόνο τα επιπλέον m2. Συμφωνείς με αυτή την άποψη; Σωστός. Πάντως πολλά από αυτά που αναφέρει ο Νόμος, αφήνουν περιθώρια ερμηνείας. Αυτό είναι φανερό και μόνο από τους διαλόγους που γίνονται στα forum του michanikos. Ευχαριστώ πολύ Anton, Να είσαι καλά, Καλή συνέχεια ΥΓ: Ευχαριστώ τον Pavlos33 για την τακτοποίηση των post μου. Στο μέλλον θα φροντίζω τα έχω τακτοποιημένα.
    1 point
  39. όμοια μεν... ανα όροφο δε... επομενως, πληρωνει 7 φορες ουτε μια παραπανω...
    1 point
  40. karanus...σωστα +1 και να συμπληωσουμε το απαραιτητο, οτι επειδη-προφανως- εχουν γινει και καποιες εσωτερικες διαρρυθμισεις, για τις περιπτωσεις αυτες απαιτειται να γραφεται στη βεβαιωση η παρ. 14 του αρθρου 100 "...υπαρχει περιπτωση διαφορετικης εσωτερικης διαρρυθμισης, αλλα υφισταται απαλλαγη απο την υποχρεωση...κλπ. μεχρι το τελος "
    1 point
  41. Σχετικά με την τακτοποίηση σοφιτών: Κατ΄εμέ, αν το ταβάνι γέρνει, απάνω του έχει κεραμίδι/λαμαρίνα/οτινάναι, και δεν είναι λειτουργικά ανεξάρτητος ο χώρος, δικαιούται μειωτικό συντελεστή. Για να το ονομάσω "σοφίτα" δεν μετράω πόσα τούβλα υπερυψώθηκε η στέγη/αν είναι ανεστραμμένη δοκός/αν ο κορφιάς έφτασε στον θεό, γιατί είναι βέβαιο ότι η κατασκευή είναι εκτός κανονισμών. Όταν κατασκευάστηκαν οι περισσότερες σοφίτες δεν προβλέπονταν καν από τους οικοδομικούς κανονισμούς ο όρος σοφίτα, και ο "ενσωματωμένος στη στέγη όροφος" κατά ΓΟΚ85 ήταν όροφος κανονικός με απαιτήσεις σε ύψος/δόμηση. Δεν πάω να νομιμοποιήσω την σοφίτα για να δω αν πληροί τον κανόνα. Πρόστιμο διατήρησης πάω να βγάλω και πρέπει να βρω σε ποιο καλούπι ταιριάζει καλύτερα. Έχω να επιλέξω ανάμεσα σε έκπτωση και όχι έκπτωση. Πείτε μου έναν λόγο που να με κατοχυρώνει απέναντι στον πελάτη μου αν του αφαιρέσω τον μειωτικό συντελεστή. Σχετικά με νομιμοποίηση κατά ΝΟΚ ή την ανέγερση με ΝΟΚ, σοφιτών: Το ύψος της δοκού το ορίζει ο μελετητής. Την κλίση της στέγης την ορίζει ο μελετητής. Ο έλεγχος θα ελέγξει αν πληρούνται οι ελάχιστες προδιαγραφές για την ασφάλεια της κατασκευής. Μπορεί να κόψει μια μελέτη αν το ύψος της δοκού είναι μικρότερο από αυτό που προβλέπει ο κανονισμός, όχι γιατί είναι μεγαλύτερο. Ναι, πολλές πολεοδομίες κόβουν τα ανεστραμμένα δοκάρια που παραπήραν μπόι, άλλες όμως όχι
    1 point
  42. KANA, στον ορισμό της σοφίτας δεν γίνεται λόγος ούτε για ύψος ούτε για εμβαδόν. " 81. Σοφίτα είναι ανοιχτός ή κλειστός προσβάσιμος χώρος που βρίσκεται εντός του ύψους της επικλινούς στέγης του κτιρίου και δεν μπορεί να αποτελεί ανεξάρτητη ιδιοκτησία." άλλά και να γίνονταν, μιλάμε για αυθαίρετα... εννοείται ότι παραβιάζει τον κανόνα η κατασκευή. μας νοιάζει, και όπως ειπα στο πρωτο ποστ "η υπέρβαση υψους αντιμετωπίζεται διαφορετικά ανα περίπτωση ανεξάρτητα από την υπέρβαση δόμησης." αλλά είπες να μην μπλέξουμε....
    1 point
  43. Όλες οι περιπτώσεις στον μειωτικό συντελεστή με την προυπόθεση οτι δεν αποτελούν ανεξάρτητο χώρο, ή, όλες οι περιπτώσεις εκτός μειωτικού συντελεστή με την προυπόθεση ότι αποτελούν ανεξάρτητο χώρο. η υπέρβαση υψους αντιμετωπίζεται διαφορετικά ανα περίπτωση ανεξάρτητα από την υπέρβαση δόμησης.
    1 point
  44. Σημαντικές προσθήκες (μπλε χρώμα και σχόλιο με μαύρο bold) και διαφοροποιήσεις στην κατηγορία 3 σε σχέση με την αντίστοιχη κατηγορία του Ν. 4178: γ) ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ 3: Αυθαίρετες μικρές παραβάσεις: Υπάγονται στις δι- ατάξεις του παρόντος και εξαιρούνται οριστικά από την κατεδάφιση, με την καταβολή παραβόλου ποσού διακοσίων πενήντα (250) ευρώ και χωρίς την καταβολή ειδικού προστίμου, (Μειώθηκε το παράβολο στο μισό έναντι του Ν. 4178 που ήταν 500 Ε) οι εξής παραβάσεις, ανεξαρτήτως του αριθμού αυτών και υπό την προϋπόθεση ότι αυτές δεν περιλαμβάνονται στις διατάξεις του άρθρου 30 του παρόντος νόμου: αα) μείωση του ποσοστού της υποχρεωτικής φύτευ- σης του ακαλύπτου χώρου του οικοπέδου έως είκοσι τις εκατό (20%),--Στο ν. 4178 ήταν 5% ββ) προσθήκη μόνωσης εξωτερικά στις όψεις, γγ) αλλαγή των διαστάσεων των εξωστών που προκα- λεί υπέρβαση της επιφανείας τους έως είκοσι τις εκατό (20%). Συμπεριλαμβάνονται στην παρούσα περίπτωση και εξαιρούνται οριστικά της κατεδάφισης και ανοικτοί εξώστες που υπέρκεινται του κοινόχρηστου χώρου της πόλης, εφόσον εξασφαλίζεται κάτω από την επιφάνειά τους καθαρό ελεύθερο ύψος τουλάχιστον τριών (3) μέ- τρων, (Στο Ν. 4178 το ποσοστό ήταν 10%, αλλά προστέθηκε η απαραίτητη προυπόθεση των 3 μ ελέυθερου ύψους) δδ) αλλαγή των διαστάσεων των ανοιγμάτων και με- τατόπιση αυτών, (Στο ν. 4178 υπήρχε περιορισμός έως και 10%-πλέον χωρίς περιορισμό) εε) κατασκευή πέρκγολας έως (50) τ.μ. σύμφωνα με την παρ. 60 του άρθρου 2 του ν. 4067/2012 (Α΄ 79), (Μπήκε περιορισμός επιφάνειας πέργκολας 50 τμ που δεν υπήρχε στο Ν. 4178) στστ) φύτευση υποχρεωτικής υπαίθριας θέσης στάθ- μευσης, (δεν υπήρχε στο Ν. 4178) ζζ) δεξαμενές αποχέτευσης στεγανές ή απορροφητι- κές, καθώς και δεξαμενές νερού, ηη) οικίσκοι που καλύπτουν αντλητικές εγκαταστάσεις, εφόσον έχουν τις συγκεκριμένες διαστάσεις που ορίζει το π.δ. της 24ης.5.1985 (Δ΄270). Για την εν λόγω περίπτω- ση δεν απαιτείται καταβολή παραβόλου, θθ) εργασίες διαμόρφωσης εδάφους ύψους έως 1,00 μέτρο, ιι) υπέρβαση περιτοίχισης ύψους έως 1,00 μέτρο για κατοικίες και 2,00 μέτρα για βιομηχανίες και ειδικά κτίρια, (προστέθηκε η υπέρβαση ύψους περιτοιχισης για βιομηχανικά και ειδικά κτίρια) ιαια) υπέρβαση νομίμου ύψους καμινάδας έως 1,50 μέτρο, και πέργκολας ύψους έως τέσσερα (4) μέτρα για ξενοδοχειακές μονάδες και τουριστικά καταλύματα, (προστέθηκε η υπέρβαση και για πέργκολες τουρ. καταλυμάτων) ιβιβ) αποθήκη μέγιστης επιφάνειας 15 τ.μ. και ύψους έως 2,50 μέτρα, ιγιγ) υπέρβαση ύψους των επαγγελματικών, βιομηχα- νικών, βιοτεχνικών και αγροτικών αποθηκών έως είκοσι τοις εκατό (20%)του ύψους που προβλέπεται στην οικο- δομική άδεια, ιδιδ) αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδο- μική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση, εφόσον δεν παραβιά- ζονται οι πολεοδομικές διατάξεις, ή αλλαγή θέσης του προβλεπομένου με οικοδομική άδεια κτιρίου σε άλλη θέση λόγω κατασκευής με εσφαλμένη αναστροφή της κάτοψης σε νόμιμη θέση και με την προϋπόθεση ότι δεν μεταβάλλεται η τελική στάθμη του εδάφους. Επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στην παράγραφο 10 του άρθρου 42 η ενημέρωση του φακέλου της οικοδομικής άδειας με τις μελέτες του υφισταμένου κτιρίου, προκει- μένου να εκδοθεί η ταυτότητα κτιρίου, ιειε) αλλαγές στις εξωτερικές διαστάσεις του περι- γράμματος του κτιρίου ή της αυτοτελούς ιδιοκτησίας έως πέντε τοις εκατό (5%) και εφόσον δεν μεταβάλλεται η επιφάνεια άνω του ποσοστού πέντε τοις εκατό (5%) και κατά παρέκκλιση των περιπτώσεων α΄, β΄ και γ΄ της παραγράφου 2 του άρθρου 89, ( αλλαξε το μέγιστο ποσοστό ανοχής επιφάνειας από 2% σε 5%) ιστιστ) παραβάσεις του Κτιριοδομικού Κανονισμού, ο οποίος εγκρίθηκε με την 3046/304/30-1/3.2.1989 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων (Δ΄ 59). Για τις παρα- βάσεις αυτές γίνεται ειδική μνεία στις βεβαιώσεις των μηχανικών, κατά την τεχνική έκθεση, ιζιζ) πρόχειρες και προσωρινές κατασκευές από πανί, νάϋλον ή άλλα ευτελή υλικά που χρησιμοποιούνται για αυτοστέγαση ή για προσωρινή αποθήκευση υλικών και προϊόντων εμπορίου σε βιομηχανικά και βιοτεχνικά κτί- ρια με νόμιμη άδεια, ιηιη) πρόχειρες ξύλινες κατασκευές βοηθητικής χρή- σης έως 8 τ.μ. και μεγίστου ύψους 2,50 μέτρων, που το- ποθετούνται στον ακάλυπτο χώρο. (προστέθηκε στον παρόντα νόμο) Για την υπαγωγή υποβάλλεται αίτηση και υπεύθυνη δήλωση του ιδιοκτήτη, τεχνική έκθεση μηχανικού, καθώς και φωτογραφίες, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του παρόντος. Σε περίπτωση παραβάσεων που δεν πληρούν τις προ- ϋποθέσεις των διαστάσεων που τίθενται με την παρούσα κατηγορία, εφαρμόζεται η παράγραφος 5 του άρθρου 100, με την επιφύλαξη της περίπτωσης ιστ΄, για την οποία εφαρμόζονται οι γενικές διατάξεις υπολογισμού του προστίμου του ίδιου άρθρου.
    1 point
  45. Dio_the_Theo Δες μήπως η διαφορά των 1,50τμ οφείλεται στα πάχη των τοίχων του η/χ , οπότε η τακτοποίηση είναι σωστή. Τα πάχη των τοίχων αν θυμάμαι καλά μπορούσαμε να μην τα υπολογίσουμε στον ν3843. Μας έβαλες το -1 και καλά έκανες. Γράψε όμως και τον λόγο....
    0 points
  46. Αν θες να σου μιλήσω για τα τοπογραφικά, ο ευτελισμός των τιμών είναι προφανής και σχεδόν μη-αναστρέψιμος. Αν δεις τις στατιστικές, η Ελλάδα έχει την μεγαλύτερη αναλογία φοιτητή/κάτοικο σε όλη την Ευρώπη. Τα πανεπιστήμια δρουν ως ιδανικό παρκινγκ ανέργων, κι έτσι οι ηλικίες 18-24 δεν προκαλούν πονοκέφαλο στον εκάστοτε κυβερνόντα ώστε να πιεστεί να βρει δουλεια ο νέος. Άσε που είναι η καλύτερη θερμοκοιτίδα κομματικών στελεχών. Επίσης σκέψου ότι ελληνικές κωμοπόλεις των 5000 έχουν 3-4 πολ. μηχανικούς ΑΕΙ άλλους 5 ΤΕΙ. Όλοι θέλουν να βγάλουν το ψωμί τους. Πιστεύεις ότι μπορει η ελληνική οικονομία με βάση την δομή που έχει να το αντέξει;
    0 points
  47. Παραλιγο να μπω στο πειρασμο να απαντησω στο απαραδεκτο post σας. Ευχαριστω και παλι. (αρ. ΤΕΕ 131273)
    -1 points
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.