Μετάβαση στο περιεχόμενο

Πίνακας Κορυφαίων

  1. dimitris GM

    dimitris GM

    Συντονιστής


    • Πόντοι

      9

    • Περιεχόμενα

      26.118


  2. jojo

    jojo

    Core Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      934


  3. fotis91

    fotis91

    Members


    • Πόντοι

      4

    • Περιεχόμενα

      127


  4. stayros

    stayros

    Core Members


    • Πόντοι

      3

    • Περιεχόμενα

      3.634


Δημοφιλές Περιεχόμενο

Προβολή περιεχομένου με την υψηλότερη φήμη στις 26/09/2018 σε όλες τις περιοχές

  1. απόσπασμα "Επειδή, μεγάλος αριθμός ιδιοκτησιών στην Ελλάδα βρίσκεται υπό το καθεστώς ομηρίας εξ αιτίας της εξ αδιαιρέτου ιδιοκτησίας..." Και επρεπε να προσθέσει οτι: "και θα έπρεπε, για τα εξ αδιαιρέτου, να επαναφερετε το καθεστως του προηγουμενου νομου, όπως τον ειχατε προτεινει βελτιωμενο στην διαβουλευση... κι οχι που πήραν καποιες επιτροπες και πετσοκοψαν ακομα και τις σωστες διαταξεις, για να φτιαξουν αυτο ακατανοητο κατασκευσμα. [και με την ευκαιρια, βγαλτε, επι τέλους και μια εγκυκλιο, μην φτασουμε καποια μερα, να βρεθουν στο εδωλιο οι μισοι μηχανικοι]
    5 points
  2. Συνάδερφοι καλησπέρα, Διακρίνω μια σύγχυση και ίσως ειπώνονται φράσεις που δεν αρμόζουν στο σκοπό και την επιστημονικότητα που αντιπροσωπεύει το φόρουμ. Θα παραθέσω συνοπτικά την αποψη μου στο θέμα του τόπικ αλλα και γενικότερα. Κατ΄'αρχήν δε θεωρώ το θέμα "είδηση" καθώς η διακριτότητα των 5ετων σπουδών ήταν πραγματικότα εδώ και πολλά χρόνια και κανείς δεν μπορεί να πει κάτι διαφορετικό. Το ΦΕΚ ήρθε να δέσει την πραγματικότητα με τον πιο επίσημο τρόπο. ("Συνεπώς, το προεκλογικό τυράκι θα εκλείψει πολύ σύντομα") Η διαφορά 4ετών σπουδών(Μηχανικών ΤΕΙ/Πανεπιστημίων, εντός εκτός) και 5ετών σχολών είναι υπαρκτή και σεβαστή και δικαιωματικά τα πτυχία των πολυτεχνείων μπορούν να βρίσκονται στο επίπεδο 7 του ΕΕΠ. Θεωρώ πως η διάκριση αυτή ενώ υπάρχει για χρόνια ως πραγματικότητα είναι κατά βάση ακαδημαϊκή και στο ελάχιστο επαγγελματική που σημαίνει ξεκάθαρο προβάδισμα των αποφοίτων 5ετών σχολών έναντι των άλλων, για πρόσβαση σε περαιτέρω σπουδές(master, doc, postdoc). Στο επαγγελματικό κομμάτι και τους μηχανικόυς τεχνολογικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, που βιώνουν καθημερινώς τον ρατσισμό του κράτους (Υπουργεία, Υπηρεσίες, Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας), τους έχει αφαιρεθεί το δικαίωμα να εξεταζονται ΙΣΟΤΙΜΑ για την απόκτηση άδειας άσκησης επαγγέλματος και πρόσβαση σε επαγγελματικά δικαίωματα βάσει του προγράμματος σπουδών τους και της ελληνικής και ξένης πραγματικότητα ως απόφοιτοι σχολών ανώτατης εκπαίδευσης. Υ.Γ Συγνώμη για το μακροσκελές του μηνύματος.
    4 points
  3. - με βαση την "κοινη λογικη" υποχρεουται να δωσουν 2 μηνες παραταση. [τοσο καθυστερησαν να δημοσιεύσουν το - έτοιμο- απο τον Απρίλιο νομο και τον δημοσίευσαν το Ιούνιο.] - με βαση τη "προεκλογικη λογικη" μαλλον θα δωσουν 6 μηνες.
    2 points
  4. Να δω προδιαγραφές για "επίθεση" για μετασχηματισμό ομοιότητας και για αποκλείσεις εμβαδόν μεταξύ διανομής και εφαρμογής και τίποτα άλλο δεν ζητάω. (Προσωπικά κάνω όλες τις παραπάνω διαδικασίες και ας τρώω τον διπλάσιο χρόνο αλλά έχω τουλάχιστον το κεφάλι μου ήσυχο.) Συμφωνώ με αυτά που λέτε, καθώς και ότι θα καθαρίσει ο τόπος από τους καιροσκόπους και τους άσχετους, απλά αναφέρω ότι το θέμα είναι αρκετά βαθύτερο
    2 points
  5. Υποτίθεται αν πληρωθεί μέχρι τις 8-10 το παράβολο κατοχυρώνεται η έκπτωση του 20% στη δήλωση. Όπως και να έχει δεν πιστεύω ότι δεν θα δοθεί παράταση, απλά θέλουν να αγχωθούμε λίγο για να γίνουν πολλές μαζεμένες δηλώσεις.
    2 points
  6. σιγά μην έχουν διορθώσει τον αλγόριθμο για να το επανυπολογιζει αυτόματα μετά τις 08.10...
    2 points
  7. Καταλαβαίνω τι εννοείς, φοβάμαι όμως ότι ο λόγος που υπάρχουν τέτοιες χοντράδες (και δεν μιλάω για ανθρώπινα λάθη) είναι η έλλειψη τιμωρίας, το γεγονός ότι δεν θα υπάρξει καμία επίπτωση. Κάποτε τέθηκε η υποχρέωση να αναγράφουμε την μέθοδο εξάρτησης κλπ στο τοπογραφικό. Άλλαξε κάτι? Αυτοί που κάνουν τοπογραφικά από ορθοφωτοχάρτη το κάνουν copy paste, όπως προαναφέρθηκε! Να σας πω επίσης, για να ελαφρύνω το κλίμα, ότι προ ημερών είδα τοπογραφικό με ημερομηνία Ιουνίου (μάλλον για να αποφύγει την ψηφιακή υποβολή) και στις παρατηρήσεις της εξάρτησης είχε ημερομηνία Σεπτεμβρίου, και για την ταχυμετρική αποτύπωση και για την εξάρτηση!
    2 points
  8. μόλις πήρα αυτό το μήνυμα στο μειλ μου Αγαπητέ Συνάδελφε, Σας υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 4495/2017 όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4546/2018 αρθ. 34 παρ. 37, η καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής για τη λήψη μείωσης 20% στο ύψος του ενιαίου ειδικού προστίμου σε δηλώσεις του ν. 4495/2017 είναι η 08η/10/2018. Με δεδομένο ότι ως ημερομηνία υπαγωγής λογίζεται η ημερομηνία εξόφλησης του παραβόλου, για να διατηρηθεί το υπολογιζόμενο πρόστιμο μειωμένο κατά 20% σε δηλώσεις "Σε επεξεργασία" και "Αρχική υποβολή" πρέπει να εξοφληθεί το αναλογούν παράβολο (Τέλος Υπαγωγής) έως 08/10/2018. Σε αντίθετη περίπτωση, μετά την ημερομηνία αυτή το υπολογιζόμενο πρόστιμο θα αναπροσαρμοστεί αυξητικά, λαμβάνοντας την μικρότερη προβλεπόμενη μείωση του 10% (αντί 20%). Από τη διαχείριση του συστήματος
    2 points
  9. Ποτέ κανείς δεν τιμωρήθηκε πειθαρχικά από το ΤΕΕ επειδή η εξάρτησή του βρέθηκε να έχει σφάλμα 5 μέτρων.Από εδώ αρχίζουν και ξεκινάνε όλα και κάθε άλλη συζήτηση περί αυτού είναι περιττή κατ' εμέ..
    2 points
  10. Τι εννοείς σε αναμονή; Δεν έχει πάρει θετική αξιολόγηση; Έχω αντίστοιχη περίπτωση, πήρε θετική αξιολόγηση, πήρε προέγκριση δανείου και τώρα είμαι σε αναμονή υπαγωγής. Αν δεν γίνει υπαγωγή, πώς θα προχωρήσεις; Με ποια λογική θα κόψεις τιμολόγια; Νομίζω πως η ημερομηνία της έναρξης επιλεξιμότητας είναι η ημερομηνία υπαγωγής, στάδιο 6. Κάνω λάθος;
    2 points
  11. @ΜανόληςΜα και μια που με ανέφερες... να συμπληρώσω στα παραπάνω ότι αν θέλουμε την αεροφωτογραφία που βρήκαμε σε jpg, αντιγράφουμε το όνομα της αεροφωτογραφίας π.χ. "O_CL_01_913021" και στη γραμμή διευθύνσεων του browser γράφουμε: "http://gis.ktimanet.gr/wms/public1/okxe_preview/O_CL_01_913021.jpg" όταν εμφανιστεί η αεροφωτογραφία κάνουμε δεξί κλικ και αποθήκευση εικόνας.... αν θέλουμε καλύτερη ποιότητα και σφραγίδα γνησιότητας, τότε πάμε μια βόλτα από νομισματοκοπείο !!!
    2 points
  12. Υπάρχει η δυνατότητα να παραγγείλεις και να πάρεις αεροφωτογραφία (Α/Φ). Για όσους/ες είστε Αθηναίοι/ες είναι πιο εύκολο. Γενικά υπάρχουν πολλές Α/Φ από το 1930 και μέχρι το 2010 για τις περισσότερες περιοχές της Ελλάδας. Πιο συγκεκριμένα νομίζω ότι οι τελευταίες Α/Φ τραβήχτηκαν το 2010, ενώ ηλεκτρονικά διαθέσιμοι ορθοφωτοχάρτες για το 2010 υπάρχουν μόνο για Αττική, Ηράκλειο Κρήτης, Πάρο και Αντίπαρο. Δεν ξέρω αν θα "ανέβουν" και άλλες περιοχές της Ελλάδας. Οι Α/Φ που είναι ψηφιοποιημένες και ανεβασμένες στο σάιτ της ΕΚΧΑ (Κτηματολόγιο) δεν είναι και πολλές. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν και οι υπόλοιπες. Ξέρεις την περιοχή που θες, πας στο search του ΟΚΧΕ που φιλοξενεί το ΤΕΕ (http://search-okxe.herokuapp.com/) και βλέπεις πόσες υπάρχουν, πότε τραβήχτηκαν, σε τι κλίμακα και αν είναι Α/Μ ή ΕΓΧ. Μετά πας στα γραφεία της ΕΚΧΑ στη Μεσογείων (https://www.ktimanet.gr/CitizenWebApp/SearchAerophotos.aspx) και ζητάς την Α/Φ που θες. Στις περισσότερες των περιπτώσεων οι Α/Φ είναι σε μεγάλο μέγεθος φωτογραφίας, αρχειοθετημένες μέσα σε κουτιά. Ο/η υπάλληλος ψάχνει το κουτί που θες, ψάχνετε την Α/Φ που θες και έπειτα με καλό μεγεθυντικό φακό το γεωτεμάχιο που θες. Εφόσον βρεις αυτό που ψάχνεις, κάνεις μια παραγγελία της/των αεροφωτογραφίας/ών που θες, πληρώνεις ένα ποσό της τάξης των 30-50 ευρώ και την παίρνεις σε πολύ καλή ανάλυση (ηλεκτρονικά σε μορφή tif σε cd). Για μας τους επαρχιώτες είναι πολύ πιο δύσκολο γιατί πρέπει να στείλουμε άνθρωπο στα γραφεία να κάνει όλη αυτή τη διαδικασία και μετά να εξουσιοδοτήσουμε πάλι κάποιον (ή courier) να πάει να πάρει το cd. Αν βέβαια η αεροφωτογραφία που θες υπάρχει σε προεπισκόπηση στο site της ΕΚΧΑ, δε χρειάζεται να κάνεις όλη αυτή τη διαδικασία. Παίρνεις ένα απόσπασμα (αφού ακολουθήσεις τις οδηγίες του ppanag παραπάνω) και καθάρισες. Αυτό που δεν έχω καταλάβει είναι το γιατί στο search του ΟΚΧΕ δεν μας δίνει και τον κωδικό φακέλου Α/Φ, ώστε να πάμε μετά στην ΕΚΧΑ και να πούμε "θέλω να δω τις τάδε Α/Φ". Καλόν θα ήτο.
    2 points
  13. Κάπου με μπέρδεψες ή μπερδεύτηκες. Η σύγκριση με τα επιτρεπόμενα της περιοχής πλέον και όχι με τα εγκεκριμένα της άδειας έχει να κάνει με τον υπολογισμό της κατηγορίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα επιπλέον τετραγωνικά δεν εξακολουθούν να θεωρούνται αυθαίρετα. πχ. περιοχή με επιτρεπόμενη δόμηση 500τμ. Έχουν κατασκευαστεί με άδεια 100τμ και εππλέον 80τμ αυθαίρετα. Και επί 4178 και επί 4495 θα συμπληρώσεις στο φύλο καταγραφής 80τμ με υπέρβαση δόμησης (+τυχόν υπόλοιπους συντελεστές κατά περίπτωση) Η διαφορά είναι ότι επί 4178 θα είχες για τον υπολογισμό της κατηγορίας 80/100 -> κατηγορία 5 ενώ τώρα έχεις 80/500 -> κατηγορία 4 *edit Σχετικά με την υπέρβαση ύψους αλλάζει το πράγμα. Αν έχεις κτίριο με υπέρβαση του ύψους της άδειας χωρίς να υπερβαίνει το επιτρεπόμενο της περιοχής, πράγματι πλέον υπολογίζεται με αναλυτικό
    2 points
  14. Version 4.00

    22.082 downloads

    Μια πρώτη προσπάθεια ενημέρωσης των υπεύθυνων δηλώσεων, που απαιτούνται για την υπαγωγή στον Νόμο 4495/2017. Περιλαμβάνει τις δηλώσεις του ιδιοκτήτη, της εξουσιοδότησης του μηχανικού και της συναίνεσης των συνιδιοκτητών. Στηρίχθηκε στο έργο του Thodoris4, τον οποίο και ευχαριστώ πολύ. Οποιαδήποτε πρόταση / διόρθωση είναι ευπρόσδεκτη..
    1 point
  15. 24.466 downloads

    Υπ. Δήλωση Ιδιοκτητών και Εξουσιοδότηση Μηχανικού για τον Ν.4495/2017
    1 point
  16. Version 0.1

    7.372 downloads

    Πρόκειται για ενα φυλλο word (Α3) στο οποίο μπορούμε να έχουμε συγκεντρωμένα όλα τα απαιτούμενα στοιχεία για την τακτοποίηση αυθαιρέτου με το Ν.4495. Χρήσιμο και κατά την αυτοψία στο ακίνητο.
    1 point
  17. Μπορείς να εχεις οποιοδήποτε αντικείμενο , αλλά σε δικό σου layer. Δεν μπορείς να εχεις "απαγορευμένα " αντικείμενα στα layers του κτηματολογίου. Εχω υποβάλλει σχέδιο με SPLINES , BLOCKS με ATTRIBUTES , IMAGES και HATCH χωρίς κανένα πρόβλημα.
    1 point
  18. Με το "η" μπορείς να κάνεις την τακτοποίηση , δηλ. το "Πολεοδομικό κομμάτι", αν επιτρέπεται ο όρος. Όταν συντρέχουν και τα δύο μπορείς να προχωρήσεις και σε μονομερή. Απλά υπάρχει η άποψη ίσως και από τους πιο πολλούς, ότι ακόμα και όταν συντρέχουν τα α) και β) η μονομερής σύσταση δεν "πατάει γερά". Αλλά είπαμε αυτό αφορά το Νομικό κομμάτι. Ως προς την τακτοποίηση αρκεί το ένα από τα δύο.
    1 point
  19. Καλησπέρα! Βάση Νόμου (έχει αναλυθεί σε άλλο topic) Απαιτείται έγκριση εργασιών δόμησης μικρής κλίμακας (ΕΕΜΚ) για τα εξής: - Τοποθέτηση ικριωμάτων (σκαλωσιών) - Τοποθέτηση εξωτερικής θερμομόνωσης - Εγκατάσταση αυτόνομου συστήματος θέρμανσης Ακόμη, στην περίπτωση αυτονόμησης ενός διαμερίσματος από το κεντρικό σύστημα θέρμανσης της πολυκατοικίας απαιτείται: - Ειδική Τεχνική Έκθεση από αρμόδιο μηχανικό η οποία μεταξύ των άλλων επιβεβαιώνει ότι η παρέμβαση αυτή θα αναβαθμίσει ενεργειακή το διαμέρισμα κ.λπ. Οι λοιπές υποχρεώσεις του ιδιοκτήτη οι οποίες όμως δεν αφορούν το Πρόγραμμα περιγράφονται αναλυτικά στο άρθρο 127 του νομοσχεδίου «Έλεγχος και προστασία δομημένου περιβάλλοντος».
    1 point
  20. Μπορεί να προχωρήσει στις εργασίες, παίρνοντας το ρίσκο να μην υπαχθεί. Με βάση την παρ.2.4 του οδηγού του προγράμματος, τα παραστατικά γίνονται δεκτά αν έχουν ημερομηνία μεταγενέστερη της ημερομηνίας του ΠΕΑ (ημερομηνία έναρξης επιλεξιμότητας) και πάντως όχι πριν την ημερομηνία υποβολής της αρχικής αίτησης υπαγωγής στο πρόγραμμα.
    1 point
  21. Καταρχάς papathvas να αναγράφεται η μεθοδολογία, οι παράμετροι και τα σφάλματα. Αποκλίσεις μεταξύ διανομής και εφαρμογής υπάρχουν (το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό είναι ο κανονισμός της τοπογραφικής), αποκλίσεις μεταξύ κτηματολογίου και εφαρμογής δεν τα αναγράφουμε (κακώς). Η συζήτηση περί του θέματος ΕΔΩ (οπότε αν θέλεις συζητάμε εκεί το θέμα περί εμβαδού) και φυσικά θα συμφωνήσω μαζί σου (μιας και από τις συζητήσεις μας καταλαβαίνω ότι κάνεις όλες τις παραπάνω διαδικασίες και ας τρωμε τον διπλάσιο χρόνο) ότι θα καθαρίσει ο τόπος από καιροσκόπους που μόνο κακό κάνουν εις άγνοια του ιδιοκτήτη
    1 point
  22. Συνάδελφε Δείχνεις πωως έκατσες την διανομή σου πάνω στο ΕΓΣΑ. Πόσο καλά σου κάθισε (μέσο τετραγωνικό σφάλμα). Ποια σημεία χρησιμοποίησες; Τί παραμέτρους χρησιμοποίησες;
    1 point
  23. Τα λάθη στα σχέδια όπως πολλές φορές θα έχεις δει φαίνονται μετά από γενιές, από ανθρώπους που θα έχουν πάρει σύνταξη (άντε βρες τους δηλαδή). Φυσικά και δεν άλλαξε κάτι η στην υποχρέωση να αναγράφουμε την μέθοδο εξάρτησης(αλλά όπως είπες και φάνηκε με το παράδειγμά σου κατά τύχη -λανθάνουσα γλώσσα-), κανένας δεν τα βλέπει. Ήθελα να ήξερα αν ο συγκεκριμένος συνάδελφος που θα το μέτρησε λογικά Σεπτέμβρη θα μπορούσε να υπογράψει Ιούνη αν εκτός από το σχέδιο υπέβαλλε και τεύχος τεχνικής έκθεσης(ή ακόμα και το report του οργάνου στο οποίο φαίνεται πότε μέτρησες). Θα το σκεφτόταν περισσότερο. Δεν είμαι κατά της τιμωρίας αλλά είμαι περισσότερο υπέρ της πρόληψης. Το τοπογραφικό θα πρέπει να έχει ημερομηνία λήξης (όπως και η δήλωση πχ αδόμητου). Όλα αυτά στο πλαίσιο της συζήτησης περί προδιαγραφών που έχουν ζητηθεί στο σύστημα ψηφιακής υπογραφής οπότε πιστεύω δεν είμαστε εκτός θέματος
    1 point
  24. Ήρθε πριν λίγο στο email μου το ακόλουθο, "Αγαπητέ Συνάδελφε, Σας υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τις προβλέψεις του ν. 4495/2017 όπως τροποποιήθηκε με τον ν. 4546/2018 αρθ. 34 παρ. 37, η καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής για τη λήψη μείωσης 20% στο ύψος του ενιαίου ειδικού προστίμου σε δηλώσεις του ν. 4495/2017 είναι η 08η/10/2018. Με δεδομένο ότι ως ημερομηνία υπαγωγής λογίζεται η ημερομηνία εξόφλησης του παραβόλου, για να διατηρηθεί το υπολογιζόμενο πρόστιμο μειωμένο κατά 20% σε δηλώσεις "Σε επεξεργασία" και "Αρχική υποβολή" πρέπει να εξοφληθεί το αναλογούν παράβολο (Τέλος Υπαγωγής) έως 08/10/2018. Σε αντίθετη περίπτωση, μετά την ημερομηνία αυτή το υπολογιζόμενο πρόστιμο θα αναπροσαρμοστεί αυξητικά, λαμβάνοντας την μικρότερη προβλεπόμενη μείωση του 10% (αντί 20%). Από τη διαχείριση του συστήματος"
    1 point
  25. Μεγάλη συζήτηση. Ας μη ξεχνάμε όμως ότι για κάθε σχέδιο που κάνουμε ανάλογη είναι και η ακρίβεια που επιθυμούμε. Σε λίγο καιρό άσχετοι -και μη- θα πετάνε με drown και θα βγάζουν ορθο αμφιβόλου ποιότητας, σε αντίθεση με εδώ http://www.topo.auth.gr/main/images/pdf/TOMOS_PARASCHAKIS/27 Pontikas.pdf που τεκμηριώνεται ΣΑΦΩΣ (σελίδα 405) ότι οι μετρήσεις μπορούν να χρησιμοποιηθούν για κλίμακα 1:200 Ομοίως για κάθε σχέδιο υπό κλίμακα ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ μέσο Τετραγωνικό Σφάλμα Προσαρμογής Με άλλα λόγια καταλαβαίνουμε πως οι συγκεκριμένες προδιαγραφές συμβολαίου χρειάζονται διόρθωση και εμπλουτισμό
    1 point
  26. Ενημέρωση από που? Η πηγή σου έχει πέσει άλλη φορά μέσα στις προβλέψεις της?
    1 point
  27. tetris θα διαφωνη'σω μαζι' σου, σχετικα' με τα προ'τυπα (τα οποι'α ο'ντως ειναι επιεικω'ς απαρα'δεκτα), με τη λογικη' ο'τι ει'ναι αρκετα' ελλειπη'. Το να πηγαι'νεις με ε'να μπλιμπλι'κι να χτυπα'ς 4 εξα' και να κα'νεις συμβο'λαιο δε σε κα'νει μηχανικο'. 'Ειμαι της α'ποψης, ο'πως και πολλοι' συναδε'λφοι τοπογρα'φοι, το προ'τυπο τοπογραφικο' διαγρα'μμα συμβολαι'ου (το οποι'ο για αρκετου'ς ει'ναι κα'τι απλο') να ει'ναι αρκετα' πιο εμπλουτισμε'νο γιατι' αποτελει' σημαντικο' ε'γγραφο νομη'ς. Να διευκρινι'ζεται σαφω'ς η ε'νταξη στο ΕΓΣΑ87, ο τρο'πος υπολογισμου' των ορι'ων/μετασχηματισμο'ς/προδιαγραφε'ς (ο'πως και στο εξωτερικο'). ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ. Δεν ει'ναι λι'γοι αυτοι' που με ενα 50ρικο κα'νουν ε'ξα συμβολαι'ου (απο το κτημανε'τ) και μετα' ο ιδιοκτη'της τρε'χει και δε φτα'νει, ο'ταν συνα'δελφοι ζητου'ν 4-6 κατοστα'ρικα. Συνάδελφε παρακαλώ τήρησε τους κανόνες συμμετοχής και βάλε τόνους στο κείμενό σου. Pavlos33
    1 point
  28. Συνάδελφοι προσοχή Τα ανωτέρω "παραδείγματα" είναι, επιεικώς, απαράδεκτα για την περίπτωσή μας. Περιέχουν στοιχεία που όχι απλώς δεν χρειάζονται, αλλά υπάρχει κίνδυνος να μας μπερδέψουν. Οι "εγκέφαλοι" που τα δημιούργησαν, έριξαν τα layers της ψ.υ. πάνω στα πρότυπα διαγράμματα για τις άδειες. Σκεφτείτε μόνο, ότι οι οδηγίες του Κτηματολογίου πουθενά δεν κάνουν διάκριση σε εντός-εκτός dxf. Διαβάστε προσεκτικά τις οδηγίες και τα παραδείγματα του Κτηματολογίου (pdf) και χρησιμοποιείστε μόνο το πρότυπο dxf με τα απαιτούμενα layers (ή φτιάξτε δικό σας). Το δε περιεχόμενο του dxf θα είναι ΜΟΝΟΝ ό,τι αναφέρεται στις ανωτέρω οδηγίες.Τίποτε άλλο.
    1 point
  29. Aυτά έχουν ξεκαθαρίσει στα προηγούμενα χρόνια. Κατηγορία 1 και 2 απαλλάσσεται απο ΔΕΔΟΤΑ. Κερδίζει ο Νόμος.
    1 point
  30. "ο χρόνος εγκατάστασης της αλλαγής χρήσης από βοηθητική σε κύρια σε κτίρια με οικοδομική άδεια αποδεικνύεται με έγγραφο φορολογικής ή άλλης δημόσιας αρχής, άλλως λαμβάνεται ο χρόνος θεώρησης της αδείας για την ηλεκτροδότηση του ακινήτου." Το παραπάνω προφανώς ισχύει για τους υπόγειους βοηθητικούς χώρους που πλέον έγιναν κύριοι. Η ερώτησή μου είναι αν ισχύει και για τους ημιυπαίθριους!
    1 point
  31. υπαρχει ηδη αυτο [απο αυτα που λεγονται "ερωτηση κατα παραγγελια..." https://www.michanikos.gr/forums/topic/54014-παράταση-του-νόμου-με-τις-εκπτώσεις-για-τακτοποίηση-αυθαιρέτων-ζητά-ο-βουλευτής-συριζα-σωκράτης-βαρδάκης/ και θα δοθει παραταση, ό,τι και να "λενε" Πρωτα- πρωτα, δικαιουμαστε τουλαχιστον δυο μηνες, διοτι, ενω ο νομος ηταν ετοιμος απο τον Απρίλιο [αρα τον Οκτωβριο εκλεινε 6μηνο] τον "κρατησαν" και τον διορθωναν και τον συμπληρωναν με οσες αλλες εκκρεμοτητες ειχαν για δυο μηνες και τον δημοσιευσαν τον Ιουνιο ωστε το "6μηνο" να γινει τελικα 4μηνο
    1 point
  32. Φίλε τους ψήφισα τον Γενάρη του 15 γιατί κλέψανε τη ψήφο μου με τις δεκάδες ψεύτικες υποσχέσεις τους αλλά είναι τόσο άχρηστοι στη διακυβέρνηση που θα γραφτούν σε Γκίνες. Όσο για τη ''χούντα'' που έγραψα από τη στιγμή που ψήφισα "ΟΧΙ'' σε δημοψήφισμα και το καταλύσανε μετατρέποντάς το σε ''ΝΑΙ'' τους βάζω στην ίδια μοίρα με τους Απριλιανούς και κάποια στιγμή θα δικαστούνε με τον ίδιο τρόπο. Δεν ανακάλυψα τώρα ότι το κράτος είναι μπάχαλο αλλά ότι έγινε πολύ χειρότερο από πριν αφού με τους προηγούμενους (άχρηστους επίσης) λειτουργούσαν τουλάχιστον κάποιες δημόσιες υπηρεσίες σαν τον ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ. Όσο για το ότι δεν θα πάνε οι οφειλές σε ΚΕΑΟ βάζεις το χέρι σου στη φωτιά? Κάπως έτσι έδειξαν εμπιστοσύνη κάποιοι που τους έλεγαν να μην πληρώνουν διόδια και τώρα τρέχουν μη χάσουν τα σπίτια τους από τις οφειλές. Τέλος γιατί να μου χρωστάνε 500 € κι εγώ να μη ξέρω μετά από πόσα χρόνια θα τα πάρω (άτοκα) ενώ την ίδια στιγμή το ίδιο ποσό περίπου που μένει να δώσω εφορία να μου βάλουν τόκο αν δεν το πληρώσω και να κινδυνεύω με κατασχέσεις?
    1 point
  33. http://edujob.gr/node/199 Αυτό μπορεί να σου δίνει κάποια απάντηση. Πέρα απο την θεωρία πάντως, μιας και μιλάμε για ένα επάγγελμα πιο καλλιτεχνικό, υπάρχουν αρκετές περιπτώσεις "διακοσμητών" που δεν έχουν καμία εκπαίδευση. Επίσης η διακόσμηση ενός χώρου δεν απαιτεί υπογραφή κάποιας μελέτης (νομικά) και άρα οποιοσδήποτε μπορεί να σου διακοσμήσει το σπίτι (κατα πάσα πιθανότητα η γυναίκα σου )
    1 point
  34. Για την έκπτωση δεν ακούγεται παράταση. Ακούγεται όμως για την υποβολή αρχείων του 4178 ότι πάει για παράταση έως τον Ιούνη του 19.
    1 point
  35. Ρεπορτάζ στάχτη στα μάτια, ή προπτυχιακή εργασία .... γυμνασίου! ....... Μακάρι το θαλάσσιο και γενικότερο περιβάλλον να κινδύνευε πρωταρχικά από τα μπουκάλια, τις καρέκλες σκηνοθέτη, τους ντενεκέδες, τα λάστιχα αυτοκινήτων, ακόμη και το bloc εξακύλινδρου κινητήρα φορτηγού που βρήκε ακούραστα κι ανώδυνα ο ρεπόρτερ - βουτηχτής για να σπιλώσουν τ αφεντικά του στο Reuters τις Ελληνικές θάλασσες (=τουρισμός=χρυσό μπαγιόκο) ... ΟΤΑΝ (για να ξυπνάνε κάποιοι και να μη μας ταΐζουν χόρτο κάποιοι άλλοι)..... η πλέον καταστροφική επίπτωση για το θαλάσσιο περιβάλλον των Ελληνικών θαλασσών είναι η απόρριψη τοξικών και ραδιενεργών αποβλήτων όπως συστηματικά έχει γίνει π.χ από την "Eco Mafia" και την Draggeta την Καλαβρέζικη μαφία στα ανοικτά, δυτικά της Πελοποννήσου. Αυτές είναι θαλάσσιες ρυπάνσεις που μπορούν να καταδικάσουν σε γενετικές ανωμαλίες, καρκινογενέσεις, πρόωρη θνησιμότητα, στειρότητα κ.λ.π γενεές ολόκληρες και όχι το μπουκάλι κι καρέκλες που με εύκολο τρόπο επηρεάζουν από τα ρηχά νερά τα ρηχά μυαλά ..... Αλλά ......"Μη μιλάς και κάνε μόκο, θα σου ξηγηθώ μπαγιόκο" Ρίτα Αμπατζή https://nikiana.wordpress.com/2009/09/25/η-μαφία-έσπερνε-απόβλητα-στη-μεσόγειο/ ΚΑΝΕ ΜΟΚΟ.wma EDIT --απάντηση σε vgeorg1 Συνάδελφε για το ποιά είναι η μαφία ας ξαναδεί κανείς το βραδάκι το "Νονός" ή το "Τόνυ Αρτζέντα" κ.λ.π. ... Το θέμα μας είναι το ποιοί αναθέτουν σε μαφιόζους και λοιπά "μπουμπούκια" την απομάκρυνση των τοξικών και ραδιενεργών αποβλήτων, με αποτέλεσμα να καταλήγουν αυτά στη θάλασσα, όπως και το πως να ξεχωρίζουμε την τρίχα απ΄την τριχιά... δηλ. το μπουκάλι ως σκουπίδι απ΄το ραδιενεργό απόβλητο ....
    1 point
  36. Roukat, το θέμα αυτό έχει ξανατεθεί παλαιότερα, είναι απαντημένο και επαναλαμβάνω : α) Ο όποιος συμβολαιογράφος ΔΕΝ έχει καμία απολύτως αρμοδιότητα στον έλεγχο υπολογισμού του προστίμου και καλά θα κάνει να μην διαστέλλει την ευθύνη του σε γνωστικό αντικείμενο που ΔΕΝ γνωρίζει και που βεβαίως ούτε ελέγχεται γι΄αυτό. β) Η τακτοποίηση αυθαιρέτων κατασκευών και χρήσεων <΄75 (αρ.96) ΔΕΝ γίνεται με καταβολή του ειδικού προστίμου αλλά μόνον με του παραβόλου, 250€ ... ΔΕΝ περνά μέσα από τον υπολογισμό προστίμου κατά το ΠΑΡΑΡΤ. Α΄ , ... και ΔΕΝ χρεώνεται με Υ.Δ ούτε για τον ανωτέρω αλλά ούτε και για οποιονδήποτε άλλο λόγο. γ) Η πληροφόρηση του συμβολαιογράφου και του Ε9 για την επιφάνεια του διαμ/τος γίνεται και οφείλει να γίνεται, όπως παγίως γινόταν πάντα, από τα σχέδια και το υπόμνημα του υπογράφοντος Μηχανικού ο οποίος αναφέρει εκεί το αρχικό και τελικό εμβαδόν και το πως αυτό προέκυψε. δ) Το αρχικό (επί ν. 4014) εμπόδιο που δημιουργούσε η ΔΕΗ στην ηλεκτροδότηση τακτοποιημένων κτισμάτων <75 που δεν ανέφεραν Υ.Δ (φαινομενικά Επιφ. διαμ. =0 !!!...) έχει αρθεί. ε) ο καταλογισμός Υ.Δ στα ΚΑΤ1, όπως και στα ΚΑΤ3, θα δημιουργούσε σύγχυση στον υπολογισμό της συνολικής Υ.Δ για την κατηγοριοποίηση των υπολοίπων κτισμάτων εντός του οικοπέδου ΚΑΤ4-ΚΑΤ5 προκειμένου για το περιβαλλοντικό ισοζύγιο. Καταληκτικά λοιπόν ΔΕΝ θα πρέπει να καταλογίσεις Υ.Δ αλλά να αναφερθείς σχετικά με το εμβαδόν του διαμ/τος στα σχέδια σου, Τ.Ε κ.λ.π EDIT --απάντηση στο παρακάτω Roukat, βεβαίως και θα συμπληρώσεις το Φ.Κ# για τα αυθ. ΚΑΤ1. Στο συγκεκριμένο Φ.Κ# θα αναφερθείς στης πλατφόρμας τα: περιγραφή ΟΛΩΝ των παραβάσεων ΚΑΤ1, είδος χρήσης, αλλαγή χρήσης και παλαιότητα, αλλά ΟΧΙ σε ΥΚ,ΥΔ,ΥΥ. Επιτρεψέ μου δε να διευκρινίσω εδώ ότι η παραπάνω λεπτομερής αναφορά μου δεν υπονοεί για κανέναν συνάδελφο ότι ίσως τάχα δεν γνωρίζει κάτι από αυτά και δεν θα ήθελα σε καμία περίπτωση να γίνει στο ελάχιστο αυτή η παρανόηση. Αναφέρθηκα όμως διεξοδικά και με όλες τις λεπτομέρειες ώστε να υπάρχει αυτή η στοιχειοθετημένη απάντηση για όποιον τρίτο (ΔΕΗ, συμβ/φο, εφοριακό, φοροτεχνικό- λογιστή κ.λ.π) θα προέβαλε αβάσιμες και καθ΄υπέρβαση αρμοδιότητας και ευθύνης του αντιρρήσεις. σε θέματα τρόπου υπολογισμού του προστίμου που αφορά καθαρά και μόνον τους αρμόδιους Μηχανικούς. Υ.Γ Καλά κάνεις και το "χαλαρώνεις" και μακάρι όλοι τώρα να πίναμε τον καφέ μας εδώ :
    1 point
  37. Τα ίδια τραβάω κι εγώ με πολλούς συναδέλφους απ' όλα όσα διαβάζω εδώ. Η χούντα που μας κυβερνάει επιβάλλει με το έτσι θέλω εικονικές εισφορές. Λίγοι μήνες μείνανε στους αλήτες. Έχω κάνει διακοπή εργασιών 31/12/2016 κι ενώ από αρχές 2017 μέχρι σήμερα είμαι μισθωτός Μηχανικός κι ενώ μου κρατάνε εισφορές σαν μισθωτό εξακολουθούν εδώ και δύο χρόνια να μου επιβάλλουν εισφορές σαν ελεύθερο επαγγελματία. Έτσι εικονικά με χρεώνουν και λέει ο ΕΦΚΑ ότι χρωστάω 3.840 € αυτή τη στιγμή ενώ κανονικά πρέπει να μου επιστρέψουν 500 € τις 2 πρώτες δόσεις που έδωσα το 2017!!! Με τέτοια κάλπικα στοιχεία η κυβέρνηση λέει ότι ο ΕΦΚΑ είναι πλεονασματικός, ενώ είναι βαθιά ελλειμματικός αφού μόνο από μένα προσθέτει εικονικά 4.340 €. Κατόπιν υπόδειξης από ΤΣΜΕΔΕ έκανα αίτηση σε πρωτόκολλο για να στείλουν σε ΕΦΚΑ ότι δεν είμαι αυτοαπασχολούμενος την 1-6-2018 (ώστε να φαίνονται εισοδήματα έτους 2017 μόνο από μισθωτές εργασίες). Πέρασαν 3 μήνες και καμία απάντηση, Έκανα καταγγελία σε ΣΥΝΗΓΟΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ και μετά από 10 μέρες με πήρε μία κοπέλα στο κινητό για να μου πει συμπερασματικά ότι δεν ισχύουν οι νόμοι του κράτους στο ΤΣΜΕΔΕ γιατί έχουν κάνει 3 διαβήματα και δεν γίνεται τίποτα. Τώρα είπε εξετάζουν αιτήσεις Απριλίου 2017. Πέρασα τον περασμένο Αύγουστο από το ΤΣΜΕΔΕ και μετά από φασαρία ο προϊστάμενος μου είπε ότι έχουν 3 υπαλλήλους για να διεκπεραιώσουν χιλιάδες αιτήσεις και ταυτόχρονα από τις 25 εργάσιμες ημέρες του μήνα στον ΕΦΚΑ ασχολούνται με τα θέματα ΤΣΜΕΔΕ τις 5. Υπολογίζει είπε ότι σε κανένα εξάμηνο περίπου θα προχωρήσουν τη δική μου αίτηση (ή εξαετία.. γιατί άκουσα ότι σε Μηχανικό που βγήκε εδώ κι 6 χρόνια σε σύνταξη του επιβάλλουν ακόμη εισφορές). Ούτε λόγος φυσικά για νομικές κυρώσεις που θα έπρεπε να επιβληθούν λόγω παρέλευσης 60 ημερών από αίτηση μου. Γι αυτό δεν λένε ποτέ ποιός χρεώνεται τις αιτήσεις. Πάντως αν τύχει και τις εικονικές αυτές εισφορές τις πάνε σε εφορία, ΜΑΥΡΟ ΦΙΔΙ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΕΦΑΓΕ ΤΟΥΣ ΑΧΡΗΣΤΟΥΣ. Δεν υπάρχει κράτος πια, ούτε δικαιοσύνη ούτε τίποτα. Στη χούντα του Παπαδόπουλου που έζησα παιδί και το κράτος λειτουργούσε και η δικαιοσύνη, άει σιχτίρ με δαύτους.
    1 point
  38. Αναφορικά στην παραπάνω παράθεσή μου, ALLOS δες και αυτό γιατί πιθανόν να μπορείς να κάνεις διακανονισμό (Για αυτό είχα αρχικά γράψει "Απ' όσο γνωρίζω ...")
    1 point
  39. HQ7 καλημέρα, προς τεκμηριωμένη επιβεβαίωση των διαπιστώσεων σου, αναφορικά στη ρύθμιση της παρ.9 του άρθρου 39 του ν.4387/2016: α) Για τα ποσοστά εισφορών και τα πακέτα ασφάλισης Εγκ.17/2017. β) Για την διαδικασία Φ80000/οικ.5547/248/7-2-2017 "[...] 4. Υποβολή Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης (ΑΠΔ) Προκειμένου να διασφαλιστεί τόσο η εμπρόθεσμη καταβολή των εισφορών, όσο και η ενημέρωση των υπόχρεων καταβολής ο ασφαλισμένος που αιτείται την υπαγωγή του στη διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 39 οφείλει να αναγράφει στο ΔΠΥ που εκδίδει στον αντισυμβαλλόμενό του, ότι υπάγεται στην εν λόγω ρύθμιση. Αντίστοιχα, και μέχρι το τέλος εκάστου ημερολογιακού μήνα, ο εν λόγω αντισυμβαλλόμενος υποχρεούται να υποβάλει για τον ασφαλισμένο που υπάγεται στην ανωτέρω ρύθμιση ΑΠΔ, ... . ... Στην περίπτωση που ο αντισυμβαλλόμενος δεν υποβάλει ΑΠΔ, προκειμένου ο παρέχων σε αυτόν υπηρεσίες ασφαλισμένος να υπαχθεί στην οικεία ρύθμιση, ο εν λόγω ασφαλισμένος οφείλει να υποβάλει στον ΕΦΚΑ υπεύθυνη δήλωση περί πλήρωσης των νόμιμων προϋποθέσεων, όπως αυτές περιγράφονται ως άνω, δηλώνοντας ταυτόχρονα το ΑΦΜ του/των αντισυμβαλλομένου/ων του και προσκομίζοντας τυχόν άλλα δικαιολογητικά που αποδεικνύουν το περιεχόμενο της υπεύθυνης δήλωσής του. Στη συνέχεια, ενημερώνεται/ονται ο/οι αντισυμβαλλόμενος/οι αυτού περί της υποχρέωσης υποβολής ΑΠΔ και καταβολής των ασφαλιστικών εισφορών, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ. 9 του άρθρου 39, για το χρονικό διάστημα από την υποβολή της δήλωσης και εντεύθεν. Εφόσον ο αντισυμβαλλόμενος αμφισβητεί το περιεχόμενο της δήλωσης του ασφαλισμένου, υποβάλλει αντιρρήσεις ενώπιον των αρμοδίων οργάνων του ΕΦΚΑ, ενώ μέχρι την επίλυση της σχετικής διαφοράς από τα όργανα αυτά, ο ασφαλισμένος υποχρεούται να καταβάλλει τις εισφορές που αντιστοιχούν στο ποσοστό του εργαζόμενου, σύμφωνα με το άρθρο 38, ήτοι ποσοστό 6,67% για τον Κλάδο Κύριας Σύνταξης και ποσοστό 2,55% για την υγειονομική περίθαλψη. [...]"
    1 point
  40. @MHD πάνω αριστερά, στα εργαλεία, επέλεξε το πολύγωνο με τα κόκκινα σημεία (Γραφικός ορισμός περιοχής αναζήτησης) και κάνε ένα πολύγωνο που να περλικλύει όλη την περιοχή που σε ενδιαφέρει και μόνο... (το πολύγωνο κλείνει με δεξί κλικ) ... ( τα Χ,Υ κλπ τα έχει μόνο για να βρεις γρηγορότερα την περιοχή) Αυτόματα θα σου εμφανίσει τις διαθέσιμες αεροφωτογραφίες !!! Καλό ψάξιμο
    1 point
  41. Συνάδελφε καταρχάς καλωσήρθες στο φόρουμ. Θα σε συμβούλευα γενικότερα να δωσεις μεγάλη βαση στο διάβασμα και στη κατανόηση της νομοθεσίας αφού καλώς ή κακώς είναι το νούμερο 1 εργαλείο της δουλειάς μας σήμερα. Επίσης, αν έχεις τη δυνατότητα θα ήταν καλό να συνεργαστείς με κάποιον παλαιότερο συνάδελφο στις πρώτες σου δουλειές. Και φυσικά υπάρχουν πολλοί συνάδελφοι εδώ στο φόρουμ με διάθεση να βοηθήσουν όπου μπορούν. Σχετικά με το θέμα της αλλαγής χρήσης να σου πω καταρχάς κάποια βασικά γιατί βλέπω ότι μάλλον τα έχεις λίγο μπερδεμένα. Υπάρχουν 3 βασικές περιπτώσεις αλλαγής χρήσης. α)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια εφόσον δεν δημιουργείται υπέρβαση του συντελεστή δόμησης. π.χ. σε εντός σχεδίου περιοχή έχουμε μια κατοικία που έγινε κατάστημα. Η περίπτωση αυτή υπολογίζεται με αναλυτικό προϋπολογισμό. Δηλαδή καταγράφεις τις εργασίες που έγιναν για την αλλαγή της χρήσης στον πίνακα του παραρτήματος και ανάλογα με τον προϋπολογισμό που προκύπτει καταχωρείς 1 λοιπή παράβαση/15.000. Αν δεν έχουν γίνει εργασίες ή δεν είναι εύκολα υπολογίσιμες μπορείς να βάλεις 1 λοιπή παράβαση κατ' αποκοπη. β)Αλλαγή χρήσης από βοηθητική σε κύρια με υπέρβαση δόμησης. Στην περίπτωση αυτή καταχωρείς τα τετραγωνικά που λόγω της αλλαγής χρήσης δημιουργούν υπέρβαση της δόμησης και δεν τσεκάρεις το κουτάκι της αλλαγής χρήσης (1,4). π.χ. ισόγεια θέση στάθμευσης που κατά τη έκδοση της άδειας δεν υπολογίστηκε στη δόμηση και μετατράπηκε σε κατοικία. Καταχωρείς όλα τα τετραγωνικά με ΥΔ. γ)Αλλαγή χρήσης από κύρια σε κύρια η οποία δημιουργεί όμως υπέρβαση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης. Η περίπτωση αυτή συναντάται κατά βάση σε εκτός σχεδίου περιοχές επειδή εκεί έχουμε διαφορετικούς συντελεστές δόμησης ανάλογα με τη χρήση. π.χ. αν έχει βγεί άδεια για ένα κατάστημα 600τμ (που είναι η επιτρεπόμενη δόμηση εκτός σχεδίου για καταστήματα) και μετατράπηκε όλο σε κατοικία. Για την χρήση της κατοικίας η επιτρεπόμενη δόμηση είναι 200τμ. Επομένως υπολογίζεις με αναλυτικό προϋπολογισμό τα πρώτα 200τμ (περίπτωση α) και τα υπόλοιπα 400τμ τα καταχωρείς επιλέγοντας και το συντελεστή της αλλαγής χρήσης 1,4. Συμπληρωματικά: - Όπως διευκρινίστηκε και με την εγκύκλιο 3 του 4178 "∆εν προκύπτει υποχρέωση υπαγωγής αυθαίρετης αλλαγής χρήσης χώρων από κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) σε κύρια χρήση (κατοικία, κατάστηµα) προ 1.1.1983, δεδοµένου ότι η έννοια της αλλαγής χρήσης καθιερώθηκε µε το άρθρο 5 του ν. 1577/85. Εξαιρείται η εγκατάσταση αυθαίρετης αλλαγής χρήσης κύριων χώρων σε χρήση ειδικών κτιρίων υπολογιζοµένου του προστίµου σύµφωνα µε την παρ. 5β του άρθρου 18 του ν. 4178/13. Οι περιπτώσεις αυθαίρετης αλλαγής χρήσης βοηθητικών χώρων σε χώρους κύριας χρήσης προ 1.1.1983 υπάγονται στις διατάξεις της κατηγορίας αυτής και υποβάλλονται δηµόσια έγγραφα αποδεικτικά του χρόνου της αυθαίρετης αλλαγής χρήσης." -Σε περίπτωση που έχουμε αλλαγή χρήσης βοηθητικού χώρου ο οποίος όμως μέτρησε στη δόμηση τότε δεν προκύπτει υπέρβαση δόμησης για να υπολογιστεί με την περίπτωση β, οπότε υπολογίζεται όπως στην περίπτωση α με αναλυτικό (με την επιφύλαξη του γ). Ελπίζω να σε βοήθησα να τα ξεδιαλύνεις κάπως. Αν κατάλαβα καλά από την περιγραφή σου εσύ έχεις αλλαγή χρήσης από βοηθητικό σε κύριο ο οποίος όμως είχε μετρήσει στη δόμηση και άρα πας με αναλυτικό. Ο αναλυτικός συμφέρει από άποψη προστίμου σε κάθε περίπτωση.
    1 point
  42. Τα κατάφερα!!! Κάποιες σημειώσεις για όσουν θα προσπαθήσουν στο μέλλον, μην πέσουν πάνω στα ίδια προβλήματα: 1) για να σχεδιάσετε σε lwpolyline, πατάς την εντολή plinetype και επιλέγεις το 1. Στο AutoCAD (το δικό μου τουλάχιστον) είχε default to 2. 2) To dxf πρέπει να είναι του 2004. Δοκίμασα με 2018 και δεν μπορούσε να το διαβάσει. Με 2004 δούλεψε. Για τα ενδιάμεσα δεν ξέρω, αλλά λίγη σημασία έχει. 3)Το μέγιστο μέγεθος αρχείου zip (και μόνο zip) είναι νομίζω 6,1MB. Εγώ για να φτάσω σε αυτό το μέγεθος διέγραψα όλες τις εικόνες από το dxf (απόσπασμα ρυμοτομικού, φωτογραφία ακινήτου, απόσπασμα ορθοφωτογραφίας). Θα στείλω και mail στο Κτηματολόγιο ζητώντας να αυξηθεί το όριο, προκειμένου να είμαστε πιο κατοχυρωμένοι χωρίς να πρέπει να κάνουμε αλχημείες με το οριακό μέγεθος. 4)Τα text πρέπει να είναι single line και όχι multiline text 5) Τα χρώματα δεν έχουν σημασία (προφανώς) Καλό κουράγιο στο πρώτο ανέβασμα. Μετά όλα θα είναι πιο εύκολα....νομίζω. jojo είσαι ο βασιλιάς του thread
    1 point
  43. Αυθαίρετη κατασκευή πριν το 1983 είναι κατηγορία 2 (ενδεχομένως και κατ. 1 αν πληρούνται τα αντίστοιχα κριτήρια) ανεξαρτήτως ύπαρξης άδειας.
    1 point
  44. Για κάθε συγκεκριμένο αντικείμενο επίβλεψης απαιτείται πάντοτε ξεχωριστή σύμβαση ανάθεσης-ανάληψης μεταξύ του έχοντος την υποχρέωση και του μηχανικού. Αυτό κυρίως για να αναληφθεί η ευθύνη απέναντι στο νόμο για τα ποινικά και αστικά δικαστήρια και όχι για να κατοχυρωθεί ο υπάλληλος της ΥΔΟΜ στην πληρότητα της ΕΕΜΚ. Για τη διαδικασία, άρθρο 3 του ΠΔ305/96. ΠΔ_305_1996.pdf
    1 point
  45. Δυστυχώς έχω πετύχει πολλά ΟΤ να φεύγουν ολόκληρα κατά 0,50μ-0,80μ συμπεριλαμβανομένων και των κρασπέδων. Αν και δεν πληρώνομαι παραπάνω, κοιτάω πάντα κατα την αποτύπωση να κλείνω ολόκληρο το τετράγωνο, ή τουλάχιστον όλες τις φάτσες. Τουλάχιστον κοιμάμαι λίγο πιο ήρεμα τα βράδια.
    1 point
  46. Πελάτης μου ζήτησε να του βγάλω άδεια για αποθήκη. θέλει να κάνει 300 τμ υπόστεγο με κλειστές τις 3 πλευρές. αυτό θα θεωρείται αποθήκη ή υπόστεγο; το πρόβλημα είναι ότι μου ζήτησε να κάνω τη μελέτη με ξύλινα φέροντα στοιχεία. δηλαδή να έχει ξύλινες κολώνες της ΔΕΗ με καθαρό ύψος τουλάχιστον 6 μέτρα και από πάνω θα το σκεπάσει με λαμαρίνες. το οικόπεδο είναι εκτός σχεδίου. θα έχει πρόβλημα με την αρχιτεκτονική επιτροπή; θεωρείται υπόστεγο αν το κλείσει από 3 πλευρές;
    1 point
  47. Χωρίς να έχω άποψη επί του θέματος, απαντήσεις και σχόλια του ύφους "τι πίνεις και δεν μας δίνεις" πιστεύω ότι πρέπει να λείπουν από φόρουμ ανταλλαγής απόψεων επιστημόνων (υποθέτω!). Ο καθένας ας υπερασπίζεται τις απόψεις του τεκμηριωμένα, βάσει των κανόνων της τεχνικής και της επιστήμης αλλά και της νομοθεσίας και όχι με προσωπικά τσιτάτα.
    1 point
  48. Στην καρτέλα "Αμοιβές Μελετών Αναλυτικά" αναγράφονται οι κατά μελέτη προϋπολογισμοί, οι συντελεστές κ,μ & β και οι αντίστοιχες προσαυξήσεις. Όντως πρέπει να προστεθεί ο τύπος υπολογισμού του β και Σ, όμως σκεφτόμουν να τα βάλω μόνο στην προεπισκόπιση εκτύπωσης (toDo) αφού έχουν μόνο αισθητικό ρόλο. Ευχαριστώ για την επισήμανση. Edit: Πλέον υπάρχει αναλυτικός υπολογισμός αμοιβών Επίσης σκέφτομαι να προσθέσω ένα επιπλέον ποσοστό έκπτωσης στο καθαρό κέρδος, που δυστυχώς πρακτικά εφαρμόζεται από την πλειοψηφία των συναδέλφων. Όσο για το ΤΕΕ, δεν έχω λόγια... Εκτός από την απερίγραπτη νωθρότητα σαν συνδικαλιστικό όργανο, λειτουργεί και στα πρότυπα του Ελληνικού κράτους στην αποτελεσματική διαχείριση χρημάτων!
    1 point
This leaderboard is set to Athens/GMT+02:00
  • Επιλεγμένα Άρθρα

    • Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ)
      Εγκρίθηκε τo αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) με την δημοσίευση στο ΦΕΚ 6412/Β'/22.11.2024 της υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΔΔΑ/124219/1717 ΚΥΑ με θέμα: Έγκριση αναθεωρημένου Εθνικού Σχεδίου Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ).

      To αναθεωρημένο Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων (ΕΣΔΕΑ) συνιστά ένα Ειδικό Σχέδιο Διαχείρισης για τα Επικίνδυνα Απόβλητα που παράγονται στη χώρα, το οποίο απαιτείται σύμφωνα με τα άρθρα 54 και 55 του ν. 4819/2021 (Α’ 129), δεδομένου ότι τα απόβλητα αυτά, λόγω της ποιοτικής και ποσοτικής σύστασής τους, καθώς και των εξειδικευμένων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη διαχείρισή τους, χρήζουν ειδικότερης συνολικής αντιμετώπισης.

      Στόχος του σχεδιασμού είναι η μείωση τόσο της ποσότητας των παραγόμενων επικίνδυνων αποβλήτων όσο και της επικινδυνότητάς τους και η συνακόλουθη προστασία του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας, σε συμμόρφωση με τους σχετικούς όρους και προϋποθέσεις της εθνικής και ενωσιακής νομοθεσίας και με εφαρμογή των βέλτιστων
      διαθέσιμων τεχνικών, οι οποίες θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ευθέως τις πρακτικές της κυκλικής οικονομίας.

      Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει όλες τις προβλέψεις του άρθρου 28 της Οδηγίας 2008/98/ΕΚ, καλύπτοντας ταυτόχρονα όλες τις νέες υποχρεώσεις και όλα τα νέα στοιχεία που εισήχθησαν στο άρθρο αυτό μέσω της Οδηγίας (ΕΕ) 2018/851 του Ευρωπαϊκού
      Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ης Μαΐου 2018.

      Με τον παρόντα σχεδιασμό αναθεωρείται ο σχεδιασμός που είχε εγκριθεί με την Κοινή Υπουργική Απόφαση οικ.62952/5384/2016 (Β’ 4326) ο οποίος είχε χρονικό ορίζοντα το έτος 2020. 

      Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήετων ΕΣΔΕΑ ΚΥΑ-ΥΠΕΝΔΔΑ1242191717-13.11.2024-ΦΕΚ-6412-22.11.2024-τεύχος-Β.pdf
      • 0 απαντήσεις
    • ΥΠΕΝ: Εγκύκλιος προς τις ΥΔΟΜ ώστε να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά μόνο τα στοιχεία που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο
      Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας προς τις ΥΔΟΜ με θέμα: Σχετικά με την εφαρμογή της εγκυκλίου ΥΠΕΝ/ΓΔΠΟΛ/15047/84/14-3-2018.

      Η εγκύκλιος αναφέρει ότι: με αφορμή την (α) σχετική επιστολή του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με την οποία διαπιστώνεται η μη τήρηση της (β) σχετικής εγκυκλίου στην οποία και σας παραπέμπουμε, επισημαίνουμε εκ νέου στο πλαίσιο της χρηστής διοίκησης και προκειμένου να αποφεύγεται ταλαιπωρία μηχανικών και πολιτών ότι, η προαναφερόμενη εγκύκλιος οδηγία Γενικού Διευθυντή Πολεοδομίας του ΥΠΕΝ εξακολουθεί να ισχύει.

      Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο της πληρότητας αιτημάτων έκδοσης οικοδομικών αδειών, οι ΥΔΟΜ οφείλουν να ζητούν αποκλειστικά και περιοριστικά, μόνον τα στοιχεία εκείνα (δικαιολογητικά, σχέδια και εγκρίσεις υπηρεσιών, συλλογικών οργάνων ή φορέων) που προβλέπονται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (νόμοι, π. δ/γματα, Υπουργικές Αποφάσεις) για την κατά περίπτωση περιοχή, ή την εκάστοτε Αποκεντρωμένων Διοικήσεων της Επικράτειας (για την ενημέρωση των ΥΔΟΜ χωρικής τους αρμοδιότητας) χρήση ειδικού κτιρίου. Κατά συνέπεια, για την έκδοση των οικοδομικών αδειών δεν ζητείται η προσκόμιση επιπρόσθετων στοιχείων (όπως αλληλογραφία, εγκρίσεις φορέων) και δεν λαμβάνονται υπόψη απόψεις ή εκτιμήσεις υπηρεσιών, οι οποίες αποκλίνουν του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου.
      • 0 απαντήσεις
    • Εγκρίθηκε μέσω WiFi4GR το δωρεάν WiFi σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ
      Την έγκριση του Διοικητικού Συμβουλίου για την εγκατάσταση και λειτουργία εξοπλισμού ασύρματης πρόσβασης σε έντεκα σταθμούς του ΜΕΤΡΟ για τουλάχιστον πέντε χρόνια εξασφάλισε την περασμένη εβδομάδα η ΣΤΑΣΥ.

      Το κόστος για την παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και παροχής σύνδεσης στο διαδίκτυο, θα βαρύνει την εταιρία και από το ύψος του και τη δυνατότητα κάλυψής του από τη ΣΤΑΣΥ θα εξαρτηθεί και η επέκταση του ασύρματου Ιντερνετ και σε άλλους σταθμούς.

      Οι πρώτοι έντεκα σταθμοί στους οποίους θα λειτουργήσει WiFi έως το τέλος της χρονιάς είναι εκτός από την Ακρόπολη και το Σύνταγμα, οι σταθμοί Μοναστηράκι, Ομόνοια, Πανεπιστήμιο, Πειραιάς, Κορυδαλλός, Χαλάνδρι, Αγιος Δημήτριος, Φιξ και Αγία Μαρίνα. 

      Οι επιβάτες θα μπορούν να συνδέονται άμεσα χωρίς να χρειάζεται κάποια διαδικασία εγγραφής. Στη συνέχεια η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ θα μετρήσει το μηνιαίο κόστος λειτουργίας και συντήρησης ώστε να αποφασιστεί η επέκταση του δικτύου και το χρονοδιάγραμμά της.

      Υπενθυμίζεται ότι το έργο έχει ενταχθεί από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στις περιοχές που θα εγκατασταθούν σημεία πρόσβασης στο πλαίσιο του έργου WiFi4GR.

      Το WiFi4GR «Ανάπτυξη Δημόσιων Σημείων Ασύρματης Ευρυζωνικής Πρόσβασης στο Διαδίκτυο» αφορά στην προμήθεια, εγκατάσταση, παραμετροποίηση, σύνδεση και θέση σε λειτουργία σημείων ασύρματης πρόσβασης WiFi (Hotspots) στο Διαδίκτυο σε διάφορες περιοχές πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος της χώρας, για την κάλυψη, 2.500 περίπου περιοχών ασύρματης – WiFi πρόσβασης σε όλη την επικράτεια. Το σύστημα, το οποίο θα αναπτυχθεί, θα διαθέτει κεντρικό σύστημα παρακολούθησης και διαχείρισης, το οποίο καθιστά δυνατή την παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο όλων των δομικών στοιχείων του δικτύου.
      • 0 απαντήσεις
    • Η σύνδεση του νυχτερινού φωτισμού με το «Τοπικό Εγχώριο Προϊόν» στην Ελλάδα
      Όσοι έχουμε βρεθεί σε νυχτερινή πτήση έχουμε απολαύσει το θέαμα που προσφέρει η επιφάνεια της Γης, όταν τα νυχτερινά φώτα αναδεικνύουν μοτίβα που παραπέμπουν σε έργα τέχνης. Εκτός όμως από το εντυπωσιακό θέαμα, τα νυχτερινά φώτα αποτελούν μια πολύτιμη πηγή πληροφορίας για τις δραστηριότητες του ανθρώπου και την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον.

      Στο πλαίσιο της εξερεύνησης αυτού του πεδίου, η NASA καταγράφει συστηματικά τον νυχτερινό φωτισμό του πλανήτη μας. Τα τελευταία 10 χρόνια πολύ βελτιωμένες καταγραφές παρέχονται από τον αισθητήρα VIIRS της αποστολής SUOMI.

      «Στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο σκεφτήκαμε να ερευνήσουμε τι έχουν να μας πουν τα νυχτερινά φώτα για την πατρίδα μας» λέει στην «Κ» η Αλεξάνδρα Γκεμιτζή, καθηγήτρια στο Τμήμα Μηχανικών Περιβάλλοντος του Δημοκρίτειου Πανεπιστήμιου Θράκης, η οποία ηγήθηκε μιας ενδιαφέρουσας έρευνας στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου Ατμοσφαιρικής Ρύπανσης και Αντιρρυπαντικής Τεχνολογίας Ατμοσφαιρικών Ρύπων.
      • 0 απαντήσεις
    • «Εξοικονομώ 2023»: Ο νέος οδηγός του προγράμματος μετά την 3η τροποποίηση
      Εκδόθηκε σε ΦΕΚ η υπ' αριθμ. ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/97165/610 ΚΥΑ (ΦΕΚ 5174/Β΄/13.09.2024) που αφορά την 3η τροποποίηση της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ/ΥΔΕΝ/55246/807/18.05.2023 κοινής απόφασης των Υπουργών Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων και Περιβάλλοντος και Ενέργειας «Προκήρυξη του προγράμματος “Εξοικονομώ 2023”», ως εξής:

      Α. Ο Οδηγός Εφαρμογής Προγράμματος «Εξοικονομώ 2023» και η 1η Τροποποίηση του Παραρτήματος VI που αφορά την Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τη σώρευση των ενισχύσεων ήσσονος σημασίας (de minimis) βάσει του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/2831, ως ακολούθως:

      Τροποποίηση (3η) της υπό στοιχεία ΥΠΕΝ 55246-807 18.05.2023 ΚΥΑ Εξοικονομώ 2023 (ΦΕΚ 5174-Β-13.09.2024).pdf
      • 3 απαντήσεις
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.